Wij geven gewoon de hond op tafel de schuldquote:Op vrijdag 4 april 2025 09:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Bijna thuis @:sigme
Ieuw @:tele6 best genant lijkt me, iedereen zit elkaar dan ook aan te kijken “wie was het”?
quote:Op donderdag 3 april 2025 20:57 schreef derLudolf het volgende:
Maar goed, ze zijn dus echt een fantastisch land hè. Technisch ongeëvenaard.
Bekijk deze YouTube-video
Er zijn dus mensen die als baan hebben hout in en uit deze zaag te laden. Er is blijkbaar geen enkele firma in de VS die iets kan bedenken om dat te automatiseren.Toen wij in de VS waren voor het bijwonen van de executie was journalist en schrijver Linda Polman met ons mee. In de maand voor een executie mag een gevangene meer bezoek ontvangen, en ook mensen die niet op de bezoeklijst staan mogen dan één keer langskomen. Journalisten mogen sowieso na speciale aanvraag een bezoek plannen met foto en met opname apparatuur - maar die mogen absoluut niet als gewoon bezoek nog eens langskomen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Linda is twee keer geweest. Hoe? De centrale registratie van alle gevangenissen in Texas is in The Walls unit. Death Row is in Polunsky.
Zodra je binnenkomt wordt in een of andere dos-database al je gegevens ingeklopt. Eens per week wordt dat -i shit you not- met diskettes gesynchroniseerd. Toen Linda haar gewone bezoek twee dagen later had, was de boel nog niet gesynchroniseerd en stond er nog niet in het systeem dat ze als bezoeker niet meer welkom was.
Voor de executie -in the walls unit- moesten we het halve complex doorlopen door allemaal kantoren heen. Dit is tien jaar geleden, ik had al in geen tien jaar een CRT monitor gezien maar dat was hier het modernste wat we aantroffen. Rolodex op elk bureau. Alsof je dertig jaar terug in de tijd ging (nouja, behalve dan dat dertig jaar daarvoor de vs geen burgers vermoorde dan).La derecha oprime, la izquierda libera
Bijwonen van een executie, dat klinkt naar?quote:Op vrijdag 4 april 2025 09:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Toen wij in de VS waren voor het bijwonen van de executie was journalist en schrijver Linda Polman met ons mee. In de maand voor een executie mag een gevangene meer bezoek ontvangen, en ook mensen die niet op de bezoeklijst staan mogen dan één keer langskomen. Journalisten mogen sowieso na speciale aanvraag een bezoek plannen met foto en met opname apparatuur - maar die mogen absoluut niet als gewoon bezoek nog eens langskomen.
Linda is twee keer geweest. Hoe? De centrale registratie van alle gevangenissen in Texas is in The Walls unit. Death Row is in Polunsky.
Zodra je binnenkomt wordt in een of andere dos-database al je gegevens ingeklopt. Eens per week wordt dat -i shit you not- met diskettes gesynchroniseerd. Toen Linda haar gewone bezoek twee dagen later had, was de boel nog niet gesynchroniseerd en stond er nog niet in het systeem dat ze als bezoeker niet meer welkom was.
Voor de executie -in the walls unit- moesten we het halve complex doorlopen door allemaal kantoren heen. Dit is tien jaar geleden, ik had al in geen tien jaar een CRT monitor gezien maar dat was hier het modernste wat we aantroffen. Rolodex op elk bureau. Alsof je dertig jaar terug in de tijd ging (nouja, behalve dan dat dertig jaar daarvoor de vs geen burgers vermoorde dan).
De executie zelf vooral een kille haast administratieve procedure. De decennia daarvoor zijn voor die mensen een absolute hel. Archief van blog Ise: https://web.archive.org/w(...)ievaneenexecutie.nl/quote:Op vrijdag 4 april 2025 09:52 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Bijwonen van een executie, dat klinkt naar?
Dat was een optie ja!quote:Op donderdag 3 april 2025 18:12 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik begreep dat er vaatwassers zijn waar je het bovenste rek hoger/lager zetten?
Neehoor, zou dat gewoon doen.quote:Op vrijdag 4 april 2025 13:56 schreef AnneX het volgende:
[..]
Nee![]()
Die vierkante terugbrengen is wel brutaal hè😎
Nee hoor, je hebt ze toch niet gebruikt?quote:Op vrijdag 4 april 2025 13:56 schreef AnneX het volgende:
[..]
Nee![]()
Die vierkante terugbrengen is wel brutaal hè😎
Die moeten flink betalen ja. Ik hoorde vanochtend dat ze twintig dezelfde kettingbanen van ons willen kopen. Dat is helemaal niet onze tak van sport. Ja, we maken we es een kettingbaan omdat het deel van een oplossing is. Maar enkel simpel die kettingbanen (2 of meerdere profielen waarin ketting loopt, op die ketting ligt dan een pallet, zo kun je dingen transporteren) leveren eigenlijk nooit.quote:Op vrijdag 4 april 2025 07:27 schreef Tuindier het volgende:
Goedemorgen.
Jullie klant moet dan wel flink wat import heffing gaan betalen over jullie werk neem ik aan, @:derLudolf? Ik ben in ieder geval de hele week al bezig met de impact ervan op mijn werk uit te werken.
Ach wat een gedoe, en dus meerdere en niet alleen die ene?quote:Op vrijdag 4 april 2025 14:33 schreef Blues het volgende:
wat een dag, ik ben nu al gesloopt.
Niet door de pt maar door de energievretende collega's
Hij valt zelf niet? Jammer.quote:Op vrijdag 4 april 2025 14:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Fatbiker op straat, heeft in 1 hand 2 blikjes cola en in de andere een paar zakjes met brood en croissantjes. Gaat niet met sturen, dan valt er een blikje, terugrijden, oppakken, omdraaien verder rijden, zakje brood valt, stoppen, omdraaien, oppakken, omdraaien verder rijden en zo gaat het maar door. Soort bananasplit
Dat had meer te maken met mazzel dan lenigheidquote:
Die moet ook dat bedrag verdienen om zijn geleende auto, geleende lasapparaat, credit cards voor de boodschappen, dubbel gehypothecairde houtstokjes huis, geleende garderobe enz enz af te betalen.quote:Op vrijdag 4 april 2025 15:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die moeten flink betalen ja. Ik hoorde vanochtend dat ze twintig dezelfde kettingbanen van ons willen kopen. Dat is helemaal niet onze tak van sport. Ja, we maken we es een kettingbaan omdat het deel van een oplossing is. Maar enkel simpel die kettingbanen (2 of meerdere profielen waarin ketting loopt, op die ketting ligt dan een pallet, zo kun je dingen transporteren) leveren eigenlijk nooit.
"Kun je dat niet beter in de VS kopen, met het oog op tarieven en we hebben het druk dus korting krijg je niet"
Nee, ze willen nog steeds ons spul hebben. Overigens is mij verteld dat een goede lasser in de VS $100.000 per jaar verdiend. In dat opzicht, snap ik wel dat wij het goedkoper kunnen.
Vergeet de derde hypotheek voor het aflossen van een ziekenhuisrekening niet.quote:Op vrijdag 4 april 2025 15:39 schreef fietsie het volgende:
[..]
Die moet ook dat bedrag verdienen om zijn geleende auto, geleende lasapparaat, credit cards voor de boodschappen, dubbel gehypothecairde houtstokjes huis, geleende garderobe enz enz af te betalen.
Een van de redenen waarom juist de maak-industrie in de VS al tientallen jaren zo onder druk staat; de "werkende onderkant" heeft een enorme noodzaak geld rond te pompen via leningen...
Die ze hebben als gevolg van het verkopen van een nier voor de aanschaf van 2 sneeuwscooters en een speedboot?quote:Op vrijdag 4 april 2025 15:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Vergeet de derde hypotheek voor het aflossen van een ziekenhuisrekening niet.
Je zou zeggen dat je met $100.000 in het jaar afgezien van een hypotheek geen schulden hoeft te hebben. Lasapparatuur wordt in Nederland ook best veel gehuurd overigens.quote:Op vrijdag 4 april 2025 15:39 schreef fietsie het volgende:
[..]
Die moet ook dat bedrag verdienen om zijn geleende auto, geleende lasapparaat, credit cards voor de boodschappen, dubbel gehypothecairde houtstokjes huis, geleende garderobe enz enz af te betalen.
Een van de redenen waarom juist de maak-industrie in de VS al tientallen jaren zo onder druk staat; de "werkende onderkant" heeft een enorme noodzaak geld rond te pompen via leningen...
Nou ik volg op het moment een aantal amerikaanse bouw Youtube kanalen, en als je daar zit wat de kostprijs van materiaal daar op dit moment is, dat is echt belachelijk.quote:Op vrijdag 4 april 2025 15:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Je zou zeggen dat je met $100.000 in het jaar afgezien van een hypotheek geen schulden hoeft te hebben. Lasapparatuur wordt in Nederland ook best veel gehuurd overigens.
Éen bevalling met complicaties en dat jaarsalaris is *poef* weg.quote:Op vrijdag 4 april 2025 15:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Je zou zeggen dat je met $100.000 in het jaar afgezien van een hypotheek geen schulden hoeft te hebben. Lasapparatuur wordt in Nederland ook best veel gehuurd overigens.
2quote:Op vrijdag 4 april 2025 15:37 schreef Kaatje1 het volgende:
Ach wat een gedoe, en dus meerdere en niet alleen die ene?
quote:Op vrijdag 4 april 2025 14:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Fatbiker op straat, heeft in 1 hand 2 blikjes cola en in de andere een paar zakjes met brood en croissantjes. Gaat niet met sturen, dan valt er een blikje, terugrijden, oppakken, omdraaien verder rijden, zakje brood valt, stoppen, omdraaien, oppakken, omdraaien verder rijden en zo gaat het maar door. Soort bananasplit
Samen in een hokje zetten, deur op slot en de airco op stand heul koud (of heel warm) en dan zelf lekker doorwerkenquote:
Ze zitten samen aan de baliequote:Op vrijdag 4 april 2025 15:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Samen in een hokje zetten, deur op slot en de airco op stand heul koud (of heel warm) en dan zelf lekker doorwerken
In Nederland moet een lasser die een eigen huis wil hebben en een auto rijden dat ook verdienen, maar dat doet ie niet.. Daarom blijft die in een sociale huurwoning hangen en pest men hem omdat ie scheefhuurder is.quote:Op vrijdag 4 april 2025 15:39 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dat snap ik dus niet, want de meeste van onze Amerikaanse klanten zijn zelf verantwoordelijk voor import en transport en betalen hiervan dus de rekening. Hoe ziet hij dat voor zich?quote:Op vrijdag 4 april 2025 15:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die moeten flink betalen ja.
….
Overigens is mij verteld dat een goede lasser in de VS $100.000 per jaar verdiend. In dat opzicht, snap ik wel dat wij het goedkoper kunnen.
Waar denk je dat Nederlandse pensioenen in belegd zijn?quote:Op vrijdag 4 april 2025 16:02 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik begreep dat ze in de VS nu ook heel veel pensioengeld kwijt zijn door de op warp snelheid dalende beurzen. De ellende gaat dus nog veel groter worden
MJa, ik keek net FF, zie vacatures voor ervaren Lasser in de randstad, 65-75 K per jaar.quote:Op vrijdag 4 april 2025 16:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
De 19-jarige zoon van vrienden die lasser is, verdient inmiddels bijna 40.000 euro per jaar. En dan klust hij nog lekker bij in het weekend.
Ook, maar ik heb net iets meer vertrouwen in “onze” systemen (blijf een optimist)quote:Op vrijdag 4 april 2025 16:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Waar denk je dat Nederlandse pensioenen in belegd zijn?
Ja, het vocabulaire over staken zit behoorlijk vroeg bij Fransquote:Op vrijdag 4 april 2025 16:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik ben bezig mijn Frans te verbeteren met Duolingo. Moest vanmorgen zo lachen, heb een heel hoofdstuk over demonstreren, posters maken, staken, boze bazen en ontevreden arbeiders, landelijke kranten die er over schrijven, etc.
(Amerikaans) Engels - Frans.quote:
Ik zit in sectie 6 unit 39quote:Op vrijdag 4 april 2025 16:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
(Amerikaans) Engels - Frans.
Nederlands Frans hield er na Sectie 2 mee op, Zit nu op Sectie 4 unit 40
Amerikaans en Brits heeft wel duidelijke verschillen, maar kom ff niet op voorbeelden.
Niet. Het Engels is Amerikaans Engels. Duolingo is een Amerikaans bedrijf. Naast Duolingo had ik ook 40 uur individueel onderwijs betaald door de baas. Ik lees ik bandes dessinées en kijk ik naar TV5 Monde, aanrader (gratis Franstalig streaming kanaal, aanrader, installeer de App op je tv en je hebt Films, Series, Animaties.)quote:Op vrijdag 4 april 2025 16:57 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik zit in sectie 6 unit 39
Volgens Duolingo zou ik dan straks B1 niveau Frans kunnen, maar daar geloof ik niks van.
Hoe kun je zien of je in Amerikaans of Brits zit?
Ik ken wel een aantal verschillen tussen Amerikaans en Brits Engels, maar denk dat dat voor het Frans weinig uitmaakt?quote:Op vrijdag 4 april 2025 17:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Niet. Het Engels is Amerikaans Engels. Duolingo is een Amerikaans bedrijf. Naast Duolingo had ik ook 40 uur individueel onderwijs betaald door de baas. Ik lees ik bandes dessinées en kijk ik naar TV5 Monde, aanrader (gratis Franstalig streaming kanaal, aanrader, installeer de App op je tv en je hebt Films, Series, Animaties.)
Je zou het kunnen merken omdat pommes frites niet als chips wordt vertaald?quote:Op vrijdag 4 april 2025 17:21 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik ken wel een aantal verschillen tussen Amerikaans en Brits Engels, maar denk dat dat voor het Frans weinig uitmaakt?
Dingen als color/colour, realize/realise, etc
Engels en Spaans bij Duolingo zijn altijd Amerikaans. Vandaar dat ik toen ik om appelsap (jugo de manzana volgens duo) vroeg in de supermarkt, ze mij naar de apfelkorn brachtenquote:Op vrijdag 4 april 2025 16:57 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Volgens Duolingo zou ik dan straks B1 niveau Frans kunnen, maar daar geloof ik niks van.
Als ik weer eens een voorbeeld tegenkom post ik hem, zit hem gevoeld ook in de zinsbouwquote:Op vrijdag 4 april 2025 17:21 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik ken wel een aantal verschillen tussen Amerikaans en Brits Engels, maar denk dat dat voor het Frans weinig uitmaakt?
Dingen als color/colour, realize/realise, etc
Ik moet aan een Bescheurkalender denken van, pfff, 40 jaar geleden? Wim de Bie als wijkagent die altijd zijn pistool meenam op vakantie en zei dat men hem altijd direct begrepen.quote:Op vrijdag 4 april 2025 17:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Engels en Spaans bij Duolingo zijn altijd Amerikaans. Vandaar dat ik toen ik om appelsap (jugo de manzana volgens duo) vroeg in de supermarkt, ze mij naar de apfelkorn brachten
Zumo de manzana vanaf toen.
Ze hebben het ook altijd over 'carros' bij Duolingoquote:Op vrijdag 4 april 2025 17:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Engels en Spaans bij Duolingo zijn altijd Amerikaans. Vandaar dat ik toen ik om appelsap (jugo de manzana volgens duo) vroeg in de supermarkt, ze mij naar de apfelkorn brachten
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op vrijdag 4 april 2025 18:13 schreef Clubsoda het volgende:
Jugo is Latijns Amerikaans, zumo Castilliaans.
Ik ken het als zumo en coches.quote:Op vrijdag 4 april 2025 18:14 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ze hebben het ook altijd over 'carros' bij Duolingo
Hier een verzameling plaatjes die het duidelijk maken wat het verschil isquote:Op vrijdag 4 april 2025 16:57 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja, al kan je best castellano terug praten tegen duo, en begrijpt 'ie echt Engels ookquote:Op vrijdag 4 april 2025 18:14 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ze hebben het ook altijd over 'carros' bij Duolingo
quote:Op vrijdag 4 april 2025 19:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja, al kan je best castellano terug praten tegen duo, en begrijpt 'ie echt Engels ook
Metric?quote:Op vrijdag 4 april 2025 19:20 schreef z80 het volgende:
[..]
Hier een verzameling plaatjes die het duidelijk maken wat het verschil is
https://www.quora.com/Wha(...)everyone-should-know
Mocht je ooit een oude Amerikaanse auto gaan opknappen, dan kun je helemaal je lol op.
maten tussen Engeland en USA zijn verschillend. Ondanks dat ze het zelfde heten.
Zowel afstand als inhoud.
En bij technische onderdelen is het ook een feestje.
Je weet toch dat de nazi een geheime basis hebben aan de achterkant van de maan.quote:Op vrijdag 4 april 2025 20:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Metric?
We didn’t need fucking metric to go to the moon
- Correct, you needed a fucking nazi to get you there
(Run!!)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het was ook gezellig om de mensen weer te ontmoeten.
quote:Op vrijdag 4 april 2025 21:12 schreef AnneX het volgende:
Wij hadden vanmiddag/vanavond de zg. startbijeenkomst van de Schippers en aanhang bij iemand thuis. Gebruikelijk is dat ieder hapjes meeneeemt.
Het muffin bakblik dat ik nodig had, is nog steeds ‘ergens’ buiten beeld.
Geweldig dat er tegenover een grote Turkse super is.
Wow.Wat toevallig en leuk! En lekkerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het was ook gezellig om de mensen weer te ontmoeten.![]()
In dat opzicht onbegrijpelijk dat ze niet het SI systeem gebruiken maar blijven vasthouden aan inches, pounds en school-shooting per cubic yardquote:
Tbf ze gebruiken wel 9mm in scholen dus dat is toch een beetje metricquote:Op vrijdag 4 april 2025 22:54 schreef derLudolf het volgende:
[..]
In dat opzicht onbegrijpelijk dat ze niet het SO systeem gebruiken maar blijven vasthouden aan inches, pounds en school-shooting per cubic yard
Goudprijs is wel lekker gestegen. 31-1 10 gram gekocht voor ¤941 en zelfde baar bij zelfde aanbieder kost nu ¤1001quote:Op vrijdag 4 april 2025 23:13 schreef vlindertje89 het volgende:
De US en alles wat ermee te maken heeft probeer ik voor mijn mentale welzijn te negeren, ook het gevolg ervan voor mijn aandelen![]()
Waar de fuck was dat dan?quote:Op vrijdag 4 april 2025 17:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Carrefour in gijonquote:Op vrijdag 4 april 2025 23:38 schreef Bramito het volgende:
[..]
Waar de fuck was dat dan?
Jugo de manzana o la fruta que sea snapt echt iedere Spanjaard. Mijn schoonmoeder van 84 ook. Verder heb ik echt nog nooit apfelkorn gezien hier. Was je op Mallorca ofzo?
“Daar is geen woord Spaans bij…” 😳quote:Op vrijdag 4 april 2025 23:43 schreef Bramito het volgende:
Geloof ik geen fuck van.
[..]
Weet je het zeker?
quote:Op vrijdag 4 april 2025 07:50 schreef Tele6 het volgende:
En goedemorgen.
Kunnen we het een "Stilte en geen scheten"-coupé maken ipv een stiltecoupé? Ik weet niet wie de schuldige is in mijn coupé maar dit is echt niet te doen
Nicht van mij woont in Texas en moet een nieuwe knie. Nu moet ze haar huis verkopen. Serieus.quote:Op vrijdag 4 april 2025 15:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Éen bevalling met complicaties en dat jaarsalaris is *poef* weg.
quote:Op vrijdag 4 april 2025 23:43 schreef Bramito het volgende:
Geloof ik geen fuck van.
[..]
Weet je het zeker?
Ja Nee want dit is het soort iets wat je uit je duim zuigtquote:
In theorie goed behandelbare kanker maar simpelweg het geld niet hebben. Maar die nicht heeft vast heel veel freedom die wij niet hebben in Europaquote:Op zaterdag 5 april 2025 08:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nicht van mij woont in Texas en moet een nieuwe knie. Nu moet ze haar huis verkopen. Serieus.
Oh ja, ze is fan van Trump en wij in Nederland snappen er niets van en krijgen allemaal verkeerde informatie.
Ik heb een deja vu, kan dat?quote:Op vrijdag 4 april 2025 23:11 schreef Blues het volgende:
@:Lucky_Strike hoe vond jij Zakynthos ook alweer, jij was er toch paar jr geleden?
Zekerquote:
Toen was ik tweequote:Op zaterdag 5 april 2025 10:24 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik vond Zakynthos wel heel mooi en vrij ongerept, maar dat was (even opgezocht) 38 jaar geleden
Maar is dat omdat ze niet is verzekerd of dekt de verzekering amper iets?quote:Op zaterdag 5 april 2025 08:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nicht van mij woont in Texas en moet een nieuwe knie. Nu moet ze haar huis verkopen. Serieus.
Oh ja, ze is fan van Trump en wij in Nederland snappen er niets van en krijgen allemaal verkeerde informatie.
En die freedom kan ze met een Semi-automatisch wapen verdedigenquote:Op zaterdag 5 april 2025 09:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
In theorie goed behandelbare kanker maar simpelweg het geld niet hebben. Maar die nicht heeft vast heel veel freedom die wij niet hebben in Europa
Tegen een tyranical power. Nou, bring it on zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 5 april 2025 10:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En die freedom kan ze met een Semi-automatisch wapen verdedigen
Als mensen al verzekerd zijn, dan zijn er een miljoen uitsluitingsclausules, en zelfs als dat allemaal in theorie zou kloppen wordt er nog van alles en nog wat afgewezen.quote:Op zaterdag 5 april 2025 10:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maar is dat omdat ze niet is verzekerd of dekt de verzekering amper iets?
Van Harte met 22 jaren.quote:Op zaterdag 5 april 2025 10:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
J en ik zijn vandaag 22 jaar samen. Ik was 22 toen ik hem leerde kennen, dat is toch wel een gek idee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. 😎
@vlindertje89
https://www.ad.nl/wonen/o(...)utm_content=a1bfdb11
Zoon van bekende wil per se instapklaar in Den Haag wonen om redenen.
Wordt iedere keer overboden met 40-50.000 of meer.
Ja, deja vu. Dank en sorryquote:Op zaterdag 5 april 2025 10:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zeker
@:blues, we vonden er weinig aan. Weinig te doen en te zien. We hebben ons redelijk vermaakt maar dat had ook in 4 dagen ipv 8 gepast.
Veel afval en zwerfkatten. We hadden wel een geweldige villa. Beetje jammer dat er alleen maar Nederlanders in de buurvillas logeerden. Boodschappen zijn enorm duur en er is weinig keuze want alles moet worden geimporteerd. Bijvoorbeeld koffie en thee is hier een stuk goedkoper.
Het enige dat echt heel tof was, was deze biologische olijfkwekerij/perserij met leuke tuin. Wij waren de eerste klanten van het seizoen en werden vol enthousiasme onthaald.
De schildpaddenopvang is mild vermakelijk.
Ga vooral niet naar dat uitkijkpunt van Shipwreck Bay. Er is echt heel weinig te zien, je moet een tijd in de rij staan zodat je even supersnel een selfie kunt nemen en dan snel weer moven want er staan nog tientallen mensen te wachten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |