abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217284555
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 april 2025 13:12 schreef AnneX het volgende:

[..]
Dat was een optie ja! w/
Dus geen nieuwe borden nodig?
We have far more in common than that which devides us..
pi_217284774
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 13:26 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dus geen nieuwe borden nodig?
Nee *O*

Die vierkante terugbrengen is wel brutaal hè😎
pi_217284791
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 april 2025 13:56 schreef AnneX het volgende:

[..]
Nee *O*

Neehoor, zou dat gewoon doen.
pi_217284965
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 april 2025 13:56 schreef AnneX het volgende:

[..]
Nee *O*

Nee hoor, je hebt ze toch niet gebruikt?
pi_217285083
wat een dag, ik ben nu al gesloopt.
Niet door de pt maar door de energievretende collega's :'(
pi_217285108
_O- Fatbiker op straat, heeft in 1 hand 2 blikjes cola en in de andere een paar zakjes met brood en croissantjes. Gaat niet met sturen, dan valt er een blikje, terugrijden, oppakken, omdraaien verder rijden, zakje brood valt, stoppen, omdraaien, oppakken, omdraaien verder rijden en zo gaat het maar door. Soort bananasplit
  Moderator vrijdag 4 april 2025 @ 15:36:43 #217
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_217285638
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 07:27 schreef Tuindier het volgende:
Goedemorgen.

Jullie klant moet dan wel flink wat import heffing gaan betalen over jullie werk neem ik aan, @:derLudolf? Ik ben in ieder geval de hele week al bezig met de impact ervan op mijn werk uit te werken.
Die moeten flink betalen ja. Ik hoorde vanochtend dat ze twintig dezelfde kettingbanen van ons willen kopen. Dat is helemaal niet onze tak van sport. Ja, we maken we es een kettingbaan omdat het deel van een oplossing is. Maar enkel simpel die kettingbanen (2 of meerdere profielen waarin ketting loopt, op die ketting ligt dan een pallet, zo kun je dingen transporteren) leveren eigenlijk nooit.

"Kun je dat niet beter in de VS kopen, met het oog op tarieven en we hebben het druk dus korting krijg je niet"

Nee, ze willen nog steeds ons spul hebben. Overigens is mij verteld dat een goede lasser in de VS $100.000 per jaar verdiend. In dat opzicht, snap ik wel dat wij het goedkoper kunnen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_217285643
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 14:33 schreef Blues het volgende:
wat een dag, ik ben nu al gesloopt.
Niet door de pt maar door de energievretende collega's :'(
Ach wat een gedoe, en dus meerdere en niet alleen die ene?

Na een uurtje lekker op t balkon toch maar weer naar binnen gevlucht, bloedje heet daar. De parasol is niet betrouwbaar momenteel dus die durf ik niet open te doen. Van de week maar eens een buurman vragen of die handig is
  Moderator vrijdag 4 april 2025 @ 15:37:17 #219
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_217285645
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 14:35 schreef Kaatje1 het volgende:
_O- Fatbiker op straat, heeft in 1 hand 2 blikjes cola en in de andere een paar zakjes met brood en croissantjes. Gaat niet met sturen, dan valt er een blikje, terugrijden, oppakken, omdraaien verder rijden, zakje brood valt, stoppen, omdraaien, oppakken, omdraaien verder rijden en zo gaat het maar door. Soort bananasplit
Hij valt zelf niet? Jammer.
pi_217285657
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 april 2025 15:37 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Hij valt zelf niet? Jammer.
Dat had meer te maken met mazzel dan lenigheid
  vrijdag 4 april 2025 @ 15:39:11 #221
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_217285661
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 april 2025 15:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Die moeten flink betalen ja. Ik hoorde vanochtend dat ze twintig dezelfde kettingbanen van ons willen kopen. Dat is helemaal niet onze tak van sport. Ja, we maken we es een kettingbaan omdat het deel van een oplossing is. Maar enkel simpel die kettingbanen (2 of meerdere profielen waarin ketting loopt, op die ketting ligt dan een pallet, zo kun je dingen transporteren) leveren eigenlijk nooit.

"Kun je dat niet beter in de VS kopen, met het oog op tarieven en we hebben het druk dus korting krijg je niet"

Nee, ze willen nog steeds ons spul hebben. Overigens is mij verteld dat een goede lasser in de VS $100.000 per jaar verdiend. In dat opzicht, snap ik wel dat wij het goedkoper kunnen.
Die moet ook dat bedrag verdienen om zijn geleende auto, geleende lasapparaat, credit cards voor de boodschappen, dubbel gehypothecairde houtstokjes huis, geleende garderobe enz enz af te betalen.
Een van de redenen waarom juist de maak-industrie in de VS al tientallen jaren zo onder druk staat; de "werkende onderkant" heeft een enorme noodzaak geld rond te pompen via leningen...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_217285675
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 15:39 schreef fietsie het volgende:

[..]
Die moet ook dat bedrag verdienen om zijn geleende auto, geleende lasapparaat, credit cards voor de boodschappen, dubbel gehypothecairde houtstokjes huis, geleende garderobe enz enz af te betalen.
Een van de redenen waarom juist de maak-industrie in de VS al tientallen jaren zo onder druk staat; de "werkende onderkant" heeft een enorme noodzaak geld rond te pompen via leningen...
Vergeet de derde hypotheek voor het aflossen van een ziekenhuisrekening niet.
La derecha oprime, la izquierda libera
  vrijdag 4 april 2025 @ 15:43:56 #223
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_217285702
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 april 2025 15:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Vergeet de derde hypotheek voor het aflossen van een ziekenhuisrekening niet.
Die ze hebben als gevolg van het verkopen van een nier voor de aanschaf van 2 sneeuwscooters en een speedboot?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator vrijdag 4 april 2025 @ 15:45:56 #224
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_217285718
quote:

[..]
Je zou zeggen dat je met $100.000 in het jaar afgezien van een hypotheek geen schulden hoeft te hebben. Lasapparatuur wordt in Nederland ook best veel gehuurd overigens.
  vrijdag 4 april 2025 @ 15:47:55 #225
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_217285743
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 april 2025 15:45 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Je zou zeggen dat je met $100.000 in het jaar afgezien van een hypotheek geen schulden hoeft te hebben. Lasapparatuur wordt in Nederland ook best veel gehuurd overigens.
Nou ik volg op het moment een aantal amerikaanse bouw Youtube kanalen, en als je daar zit wat de kostprijs van materiaal daar op dit moment is, dat is echt belachelijk.
De eieren in de supermarkt zijn niet het enige zegmaar met prijzen die geen relatie meer hebben tot de aard van het procduct.

Trump is dan ook als klassieke dictator precies aan het doen wat verwacht wordt: alle aandacht op het buitenlandbeleid focussen. Zorgen dat de masse "naar anderen wijst"
pi_217285789
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 april 2025 15:45 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Éen bevalling met complicaties en dat jaarsalaris is *poef* weg.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_217285842
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 15:37 schreef Kaatje1 het volgende:

Ach wat een gedoe, en dus meerdere en niet alleen die ene?

2 :P
ze worden ook knetter van elkaar _O-
pi_217285844
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 14:35 schreef Kaatje1 het volgende:
:D
pi_217285849
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 15:57 schreef Blues het volgende:

[..]
2 :P
ze worden ook knetter van elkaar _O-
Samen in een hokje zetten, deur op slot en de airco op stand heul koud (of heel warm) en dan zelf lekker doorwerken
pi_217285852
NOG
EEN
UUR

*G* *O* *G* *O* *G* *O* *G* *O* *G* *O* *G* *O*
pi_217285857
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 15:58 schreef Kaatje1 het volgende:

Samen in een hokje zetten, deur op slot en de airco op stand heul koud (of heel warm) en dan zelf lekker doorwerken
Ze zitten samen aan de balie :+ _O_ Uit het zicht voor ons haha
  vrijdag 4 april 2025 @ 15:59:39 #232
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217285862
quote:

[..]
In Nederland moet een lasser die een eigen huis wil hebben en een auto rijden dat ook verdienen, maar dat doet ie niet.. Daarom blijft die in een sociale huurwoning hangen en pest men hem omdat ie scheefhuurder is.
Maakt het Amerikaanse systeem niet beter, geenszins, maar laten we niet gaan doen alsof een lasser die in NL 30 is en aan een gezin begint het zo geweldig heeft.
pi_217285877
Ik begreep dat ze in de VS nu ook heel veel pensioengeld kwijt zijn door de op warp snelheid dalende beurzen. De ellende gaat dus nog veel groter worden
  vrijdag 4 april 2025 @ 16:04:29 #234
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_217285899
De 19-jarige zoon van vrienden die lasser is, verdient inmiddels bijna 40.000 euro per jaar. En dan klust hij nog lekker bij in het weekend.
Spoilers!
pi_217285960
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 april 2025 15:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Die moeten flink betalen ja.

….

Overigens is mij verteld dat een goede lasser in de VS $100.000 per jaar verdiend. In dat opzicht, snap ik wel dat wij het goedkoper kunnen.
Dat snap ik dus niet, want de meeste van onze Amerikaanse klanten zijn zelf verantwoordelijk voor import en transport en betalen hiervan dus de rekening. Hoe ziet hij dat voor zich?

Onze lassers verdienen overigens ook zeker niet slecht volgens mij. Dat vakmanschap begint echt wel beloont te worden (en terecht).
  vrijdag 4 april 2025 @ 16:14:32 #236
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217285977
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 16:02 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik begreep dat ze in de VS nu ook heel veel pensioengeld kwijt zijn door de op warp snelheid dalende beurzen. De ellende gaat dus nog veel groter worden
Waar denk je dat Nederlandse pensioenen in belegd zijn?
  vrijdag 4 april 2025 @ 16:15:54 #237
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217285985
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 april 2025 16:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
De 19-jarige zoon van vrienden die lasser is, verdient inmiddels bijna 40.000 euro per jaar. En dan klust hij nog lekker bij in het weekend.
MJa, ik keek net FF, zie vacatures voor ervaren Lasser in de randstad, 65-75 K per jaar.
  vrijdag 4 april 2025 @ 16:17:41 #238
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217285995
Ik ben bezig mijn Frans te verbeteren met Duolingo. Moest vanmorgen zo lachen, heb een heel hoofdstuk over demonstreren, posters maken, staken, boze bazen en ontevreden arbeiders, landelijke kranten die er over schrijven, etc.
pi_217286091
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 16:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Waar denk je dat Nederlandse pensioenen in belegd zijn?
Ook, maar ik heb net iets meer vertrouwen in “onze” systemen (blijf een optimist)
pi_217286093
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 16:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik ben bezig mijn Frans te verbeteren met Duolingo. Moest vanmorgen zo lachen, heb een heel hoofdstuk over demonstreren, posters maken, staken, boze bazen en ontevreden arbeiders, landelijke kranten die er over schrijven, etc.
Ja, het vocabulaire over staken zit behoorlijk vroeg bij Frans _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')