abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217265778
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 17:12 schreef Kaatje1 het volgende:
@:annex ook een handig ding voor in de lade https://www.soclever.nl/u(...)er-van-yamazaki.html
Jaaaa, die staat op het verlanglijstje.
Alleen wil ik géén zwart en wit is er even (?) niet.

Afgedraaid van weer een dagje sjouwen en verscheuren en ruimen.
MnX had het ook wel moeilijk vandaag.
De lundia kast van 50 diep en 2 meter breed is leeg. Een stuk of 8 dozen zijn (al) naar de Amnesty opslag om te sorteren voor de boekenmarkt.

Man man man.

Leuk resultaat @Tele6
pi_217266281
Pffff @AnneX :{ :*
pi_217266321
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2025 17:55 schreef AnneX het volgende:

[..]
Jaaaa, die staat op het verlanglijstje.
Alleen wil ik géén zwart en wit is er even (?) niet.

Afgedraaid van weer een dagje sjouwen en verscheuren en ruimen.
MnX had het ook wel moeilijk vandaag.
De lundia kast van 50 diep en 2 meter breed is leeg. Een stuk of 8 dozen zijn (al) naar de Amnesty opslag om te sorteren voor de boekenmarkt.

Man man man.

Leuk resultaat @:Tele6
Wat een werk allemaal.
Hoeveel moet je nu nog?
We have far more in common than that which devides us..
pi_217266462
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2025 22:42 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Een serranoham
Dees was zo'n succes dat de zieligerd nu hoopt snel ook aan het andere oog zielig te worden ^O^
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_217267526
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 18:46 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Wat een werk allemaal.
Hoeveel moet je nu nog?
Volgende vraag 😳
pi_217267585
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2025 20:11 schreef AnneX het volgende:

[..]
Volgende vraag 😳
Och erm
pi_217267750
Avond!

Wel wat heftige werkdagen hier, vandaag van 11 uur tot 18:15 bezig geweest met één patiënt opereren. Dus na 19 uur naar huis. Gisteren was ook zo'n dag. Dus ik hoop dat het morgen ietsje minder druk wordt, want ik ben wel gaar.

@vlindertje89 : Leuk huis gezien? Wel een beetje in je huidige omgeving?
En net zoals Tele ram ik wekelijks mijn hoofd tegen iets (vandaag twee keer tegen het röntgenapparaat. Dat ding geeft niet mee en is van metaal...), soms echt flink sterretjes-waardig. Maar ik lijk - voor mijn doen - nog normaal te functioren ;)

Ahw, zit het er alweer op @sigme :*

C vliegt dit weekend naar Amerika (voor werk). Ik ben er niet zo bang voor verder. En in elk land zitten grote hufters, maar gelukkig ook leuke mensen die mooie/goede dingen maken. En hoewel ik niet vaak dingen van zover weg probeer te halen, denk ik ook wel in de trant van 'maar dan kunnen we ongeveer alle producten wel gaan boycotten..'
  Moderator woensdag 2 april 2025 @ 20:56:19 #158
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_217268247
Zo nog twintig minuten gesport voordat ik naar huis ga. Moet binnenkort weer een vracht hout ophalen want heb inmiddels de eerste lading steeds tussendoor even gekloofd - met de hand. Zolang ik nog berken heb, hoef ik ook nog geen kloofmachine
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_217268660
Eindelijk weer een beetje opgeknapt. Gisteren toch nog zo'n beetje de hele dag op bed gelegen met maagpijn. Hopelijk blijft het zo. Want dit weekend staan we op een 3 daags festival, en vanwege de suikerpoes sta ik ook flink wat uren alleen.
pi_217270777
Fijn @Sarabi . Kamillethee ( :r ) schijnt kalmerend te werken voor de maag. Maar daar moet je ook maar net zin in hebben :P

Mogguh! Ik ben weer fris onder de douche vandaan gekomen *O* (Dat vond ik om 5:30 best een prestatie!). Vandaag komen de glaszetters voor de kamer boven, gelukkig werkt C. thuis.
Het begint eindelijk een kamer te worden, zelfs de plinten ziten er nu op O+
pi_217271013
Hugh.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_217271934
Thanks voor je hart onder de riem @Candaasje! :* en ik misschien moet ik dan maar een onhandige-mensen-helmen-business starten.. :D

Niet naar ha ass gaan was mislukt, ik kreeg in de loop vd middag best last van mn oor/oren, gevoel alsof er veel druk op stond. Soms ook minder en soms weer meer, maar wel onprettig niveau, dus toch even gaan checken of dat ook okay is nog. Dat was het wel, geen alarmsymptoom, dus ik wilde al bijna gaan toen ze zei 'morgen 15u kun je langskomen'. Ik kwam eig helemaal niet met intentie voor afspraak, dus vroeg nog van is dat dan ter geruststelling of omdat je denkt dat er wel iets is, ja geruststelling en gewoon even nakijken, maar ze hoorde nu geen alarmsymptomen. Nou ja, prima. Gisteravond nog wat ibu gel in de nek, om 22.30 als een blok in slaap gevallen en 7.30 pas wakker O+ . Dat was nodig wel. Heb de afspraak maar wel gewoon laten staan, kan ze iig even naar oren kijken en ik verwacht verder dat ze concludeert doe ff voorzichtig met je hoofd maar verder niks ernstigs. Maar geen onprettig idee dan even gezien te zijn.

@Candaasje vroeg ook nog naar het huis. Ja, nee, compleet niet hier in de buurt eigenlijk :D ik weet ook nog niet of ik er echt aan toe ben om hier weg te gaan en mn sociale netwerk achter te laten enz, maar het is een mooi huis, en ik wil gewoon even voelen hoe het is om daar dan te kijken. Het is op 100 meter van cp collegavriendin, kwartiertje rijden van mn ouders, ruim halfuurtje van mn broertje. Ik kan me wel voorstellen dat ik op een gegeven moment meer die kant op ga. En zaterdag nvm open huizen dag, dus lekker laagdrempelig dan.
pi_217272083
Wat fijn dat je zo lekker geslapen hebt @vlindertje89 O+
En leuk dat je een huis gaat bekijken *G*

Ik heb een situatie op werk waar je misschien advies over hebt :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 3 april 2025 @ 09:27:12 #164
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_217272176
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 09:17 schreef Tele6 het volgende:
Wat fijn dat je zo lekker geslapen hebt @:vlindertje89 O+
En leuk dat je een huis gaat bekijken *G*

Ik heb een situatie op werk waar je misschien advies over hebt :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sorry maar kon lurken én reageren (is het dan nog lurken??) niet nalaten

Als je eenmaal het werk gedaan hebt he, bedenk even welke bevindingen je verwacht te krijgen rondom kwaliteit van je data en de issues die daaraan ten grondslag liggen. Waar denk je dat die vandaan komen? En bij wie? En wie gaat dat fixen?

Als je bereid bent dat ook nog erbij te gaan doen is dat mogelijk maar zou me wel even een paar keer afvragen of je je daarin wilt storten. Dat is iig een totaal andere focus en baan dan waar je voor aangenomen bent en in potentie (ok, realistisch gewoon 100%) ernstig frustrerend en politiek geneuzel
Moet je trek in hebben

Het is niet voor niets dat dit probleem er is, en dat niemand dit nu zelf al oppakt ;)

Maak gewoon voordelen en nadelen lijstje en kijk dus zeker naar wat je gaat en kunt doen met bevindingen. Zelf oplossen of mogelijkheden om elders te beleggen bij mensen met mandaat en stevigheid om het te fixen voor jou
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_217272523
quote:
7s.gif Op donderdag 3 april 2025 06:28 schreef Candaasje het volgende:
Fijn @:Sarabi . Kamillethee ( :r ) schijnt kalmerend te werken voor de maag. Maar daar moet je ook maar net zin in hebben :P

Bedankt voor de tip :) zal ik de volgende keer eens proberen. Ik vind kamillethee best lekker :D

Zometeen alvast een keer op en neer rijden naar Breda om wat dozen bier daar neer te zetten. Voor het eerst schenken we 10 verschillende bieren. Heel gaaf maar dat past morgen niet allemaal in 1x in de auto :D
  Moderator donderdag 3 april 2025 @ 10:08:56 #166
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_217272698
Voor in elk geval een persoon heeft de uitwisseling vorig jaar wat betekend in elk geval
  Moderator donderdag 3 april 2025 @ 10:11:17 #167
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_217272724
Verder even offertes van de leverancier van electromotoren controleren. Offerte 1, ¤44.000 en de tweede ¤36.000 beide voor hetzelfde project. En dan komt er nog een offerte bij. Kaching
pi_217272986
Verrassing…opgestaan en de glazenwasser is aan het werk.
Toch maar wat aangetrokken en administratie doen en planning.

Hup, weer een dozendag.

@vlindertje89 leuk vooruit-zicht om huis te kijken. Klinkt goed met je familie in de buurt. Al is het alleen al om aan het idee te wennen…
pi_217273846
Is dat dan weer wat meer in onze buurt @vlindertje89 ?

Ik ga zo ff fietsen naar de glasbak, teveel opgespaard :D

Vanmiddag naar de huisarts, praten over dit. of hier te lezen.
Zelf heb ik mijn twijfels over de 4 stappen. Candesartan heb ik al gebruikt, deed niks voor me. Dan zou ik stap 2 moeten doen: antidepressiva. (grote bezwaren). Dan stap 3 is botox (grote bezwaren en gek idee).
Het liefst wil ik meteen naar de cgrp remmers.

Verder beetje wandelen, lekker lezen in de tuin.
pi_217274366
Hoihoi :W

Fijn compliment @derLudolf Daar doe je het niet voor maar het is wel leuk om te horen dat je het verschil kunt maken

Spannend @vlindertje89 ben heel benieuwd.

@AnneX en de glazenwasser :D wanneer die hier komt (we horen dat vooraf) leg ik een briefje op mijn bril op mijn nachtkastje zodat ik wat kan aantrekken.

Waarom geen botox @Blues ? Dat is toch na 3 maanden weer uitgewerkt? Mijn vader had de ziekte van Bell en kreeg ook een paar keer per jaar zo’n injectie. Kan me niet herinneren dat hij daar bijwerkingen van had.

Spreekuur was weer lekker druk, blije meneer die gezinshereniging mag aanvragen, knul die wel papieren had maar vrijwel analfabeet is dus die ga ik maandag helpen samen met de tolk want hij snapt er zelf niets van. Maar ook mensen moeten laten zien dat daadwerkelijke gezinshereniging nog minimaal 26 maanden gaat duren.
pi_217274647
Papierwerk bus eindelijk rond. Hij is hier al goedgekeurd, Sticker zit er op, alleen wilde ze nog een officieel bewijs van inwoning. Residentia-kaart was niet genoeg, ze gaven als voorbeelden een document van terugkeer van de Spaanse overheid voor Spaanse burgers die terugkeren of een inklaringsbewijs van de douane (voor niet-eu voertuigen).

Uiteindelijk na het opsturen van van alles zijn ze akkoord met het uitreksel historisch adres overzicht uit het register niet-ingezetenen, die we bij de gemeente Rotterdam hadden opgevraagd. Daar staat ook het huidige adres op.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_217275317
@Tele6 ik ga vanavond reageren op je vraag!

@Blues meer jullie kant op dan nu, maar stukje zuidelijker. Gebied Leiden-Den Haag.
pi_217275676
Uitgebreid gesproken met huisarts en wil toch, voor ik met onderzoek via neuroloog en zwaardere meds/injecties begin, metropolol proberen.
Hij zegt dat ik met mijn erfelijke auramigraine er nooit vanaf zal komen.

Toch kan een bloeddrukverlager de episodes wel verminderen omdat er aanvallen bij zitten die spanningsgerelateerd lijken te zijn.

Dan stijgt je bloeddruk en pats! een aanval getriggerd door dat vrijkomende stofje.

Door deze bètablokker (de metropolol)te proberen ( dat is candesartan ook die ik een jaar gebruikt heb) kan het zomaar, eenmaal door je lijf goed opgenomen, duurt paar weken, toch iets doen.

Ik ga t proberen👍🏻
Was heel fijn gesprek, nieuwe arts.
pi_217275691
Zou zo fijn voor je zijn om er vanaf te zijn of minstens een flink stuk minder
  donderdag 3 april 2025 @ 15:48:23 #175
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_217275761
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2025 15:37 schreef Blues het volgende:
Uitgebreid gesproken met huisarts en wil toch, voor ik met onderzoek via neuroloog en zwaardere meds/injecties begin, metropolol proberen.
Hij zegt dat ik met mijn erfelijke auramigraine er nooit vanaf zal komen.

Toch kan een bloeddrukverlager de episodes wel verminderen omdat er aanvallen bij zitten die spanningsgerelateerd lijken te zijn.

Dan stijgt je bloeddruk en pats! een aanval getriggerd door dat vrijkomende stofje.

Door deze bètablokker (de metropolol)te proberen ( dat is candesartan ook die ik een jaar gebruikt heb) kan het zomaar, eenmaal door je lijf goed opgenomen, duurt paar weken, toch iets doen.

Ik ga t proberen👍🏻
Was heel fijn gesprek, nieuwe arts.
Fijn dat er nog een optie is!

Nou ben ik geen arts, maar ik vind de toegenomen migraine op het moment dat je het zo zwaar hebt wel erg toevallig. Heb je het vermijden van alcohol of cafeïne voor langere periode al geprobeerd? Af en toe helpt dat migrainepatiënten. Of ga eens voor ontspanningsoefeningen naar de cesartherapeut bijvoorbeeld.
Spoilers!
pi_217275923
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2025 15:48 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Fijn dat er nog een optie is!

Nou ben ik geen arts, maar ik vind de toegenomen migraine op het moment dat je het zo zwaar hebt wel erg toevallig. Heb je het vermijden van alcohol of cafeïne voor langere periode al geprobeerd? Af en toe helpt dat migrainepatiënten. Of ga eens voor ontspanningsoefeningen naar de cesartherapeut bijvoorbeeld.
In verleden in ander onderzoek geen cafeïne en alcohol al eens gedaan ja, deed niks.

Nou zo zwaar... spanning kan ook leuks spannends in de vorm van een uitje of bijv ooit met optredens met mn popkoor of andere spannende dingen krijg ik t ook, hoeft niet eens zware spanning te zijn.

Maar ook in rustig vaarwater kan t voorkomen. Totaal out of the blue.
Blijft grillig.
We zagen wel toename in mijn bijgehouden schemaatje ten tijde van het ( te snel) afbouwen vd candesartan.

Gaan t zien met de metro.
pi_217276367
Ik kijk de docu terug over de Lepelaars.
Die kleine bekkies/lepeltjes O+
pi_217276657
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2025 16:39 schreef Blues het volgende:
Ik kijk de docu terug over de Lepelaars.
Die kleine bekkies/lepeltjes O+
Net bijna een minuut gefilmd hoe buurman Ekster een noot stuk tikt.

Klinkt alsof huisarts meedenkt en luistert.
Mijn Vraag: hoe veel punten zakt de RR dan?
Ga je dat dan selluf meten?

De ene ruim dag is ‘zwaarder’ dan de andere qua resultaat en inspanning.
De vaatwasser op het oude adres draait nu een onderhouds programma.
In de voortuin zijn de Annabelles en boerenhortensia kort gezet.
MnX houdt vol met afstand doen.
SPOILER
pi_217276748
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2025 16:01 schreef Blues het volgende:

[..]
In verleden in ander onderzoek geen cafeïne en alcohol al eens gedaan ja, deed niks.

Nou zo zwaar... spanning kan ook leuks spannends in de vorm van een uitje of bijv ooit met optredens met mn popkoor of andere spannende dingen krijg ik t ook, hoeft niet eens zware spanning te zijn.

Maar ook in rustig vaarwater kan t voorkomen. Totaal out of the blue.
Blijft grillig.
We zagen wel toename in mijn bijgehouden schemaatje ten tijde van het ( te snel) afbouwen vd candesartan.

Gaan t zien met de metro.
Hopelijk werkt het :) en goed om te horen dat de nieuwe arts fijn is.
pi_217276753
Vanmiddag de eerste 10 dozen bier naar Breda gebracht. Nu alle festivalspullen bij elkaar zoeken. We konden nog niet zien wie onze buren op het festival gaan zijn, hopelijk zijn ze een beetje gezellig.
Verder heb ik het idee dat de plek waarop we nu staan iets slechter is dan voorgaande jaren, maar we gaan het zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')