Je zou ook kunnen gaan fietsen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:34 schreef Grotetijd het volgende:
Ja flikker even op hoor. Ik betaal nu als ik er gewoon E10 in gooi 1.93 per liter, en E5 (wat 'ie eigenlijk nodig heeft dus ik wissel het af) 2.20. Zal betekenen dat wat nu "goedkoop" is gewoon 2.20 word, en die andere naar de 2.50 gaat!?
Al word dit tóch net als met mensen die roken "als het boven x bedrag kom stop ik" en vervolgens word het x bedrag en roken ze vrolijk door.
Tijd om een serieus te gaan nadenken over een elektrisch alternatief met deze prijzen
Is dit tegenwoordig journalistiek?quote:VVD-leider Dilan Yesilgöz, toch van de vroem-vroempartij
Oke, veel plezier met je Tang Hua Detroit Fish!quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:34 schreef Grotetijd het volgende:
Tijd om een serieus te gaan nadenken over een elektrisch alternatief met deze prijzen
Zou kunnenquote:Op donderdag 27 maart 2025 14:36 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Je zou ook kunnen gaan fietsen.
Getverdemmequote:
Gelukkig is het belasting, dus dat is alleen voor Nederland. Ik zal vaker een kort omweggetje maken via Belgie danquote:Op donderdag 27 maart 2025 14:34 schreef Grotetijd het volgende:
Ja flikker even op hoor. Ik betaal nu als ik er gewoon E10 in gooi 1.93 per liter, en E5 (wat 'ie eigenlijk nodig heeft dus ik wissel het af) 2.20. Zal betekenen dat wat nu "goedkoop" is gewoon 2.20 word, en die andere naar de 2.50 gaat!?
Al word dit tóch net als met mensen die roken "als het boven x bedrag kom stop ik" en vervolgens word het x bedrag en roken ze vrolijk door.
Elke maand even een rit naar Duitsland, scheelt al veel met de boodschappen en een volle tank zal dus gewoon 50-60 cent per liter schelenquote:Op donderdag 27 maart 2025 14:45 schreef Zorro het volgende:
[..]
Gelukkig is het belasting, dus dat is alleen voor Nederland. Ik zal vaker een kort omweggetje maken via Belgie dan
Goed idee als je met je vrouw en twee kleine kinderen op bezoek gaat bij familie 50km verderop, echt top uitgedacht.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:36 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Dan kost je dat een euro of 2.50 meer dan met die tijdelijke korting.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:58 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Goed idee als je met je vrouw en twee kleine kinderen op bezoek gaat bij familie 50km verderop, echt top uitgedacht.
Hallo meneer Van Eijk, grensbewoner hier. Dat verschil is er nu ook al, benzine in België kost momenteel pak 'm beet 1,50/liter. Verschil wordt dus eerder 80+ cent per liter.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:24 schreef ACT-F het volgende:
En het verschil met de buurlanden wordt volgend jaar zo groot dat de grenspomphouders in ieder geval de nek omgedraaid worden. Wij zijn dan 40 tot 50 cent per liter duurder”, zegt Van Eijk.
Vroegâh betaalde ik 79 cent voor een liter diesel in België.quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:08 schreef Mano_ het volgende:
Ondertussen betaal ik in België < 1,70 voor een liter 98
Wat dat betreft zou de overheid misschien eens kunnen nadenken over een variabele accijns naar gelang de nabijheid bij de grens?!quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:13 schreef nattermann het volgende:
[..]
Hallo meneer Van Eijk, grensbewoner hier. Dat verschil is er nu ook al, benzine in België kost momenteel pak 'm beet 1,50/liter. Verschil wordt dus eerder 80+ cent per liter.
Dus daarom moet heel Nederland waaronder iedereen zonder auto maar meebetalen aan jouw gesubsidieerde ritjes om lekker met de fam op een uitje te kunnen, helder.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:58 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Goed idee als je met je vrouw en twee kleine kinderen op bezoek gaat bij familie 50km verderop, echt top uitgedacht.
EV's, onbetaalbaar voor de meeste mensen, daarbij komt de volle mrb eraan...quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:39 schreef SnertMetChoco het volgende:
Relatief goed voor EV's, OV en fietsers.
Dat is voor een bezoekje aan de tandarts 2km verderop een logische keuze natuurlijk (sowieso), maar niet alles ligt zo dicht bij huis en niet voor alles is het OV een goede optiequote:Op donderdag 27 maart 2025 14:36 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ik rij zelf ook gewoon auto hoor maar verwachten dat de overheid maar tot in den treure je benzine blijft subsidiëren ten koste van bijvoorbeeld eerste levensbehoeften voor mensen is natuurlijk wel een beetje lame.quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is voor een bezoekje aan de tandarts 2km verderop een logische keuze natuurlijk (sowieso), maar niet alles ligt zo dicht bij huis en niet voor alles is het OV een goede optie
Nou heb ik zelf nog nooit een auto gehad, maar de paar keer dat we de afgelopen maanden een huurauto hadden opende dat toch wel even wat handige deuren zo nu en dan.
Subsidierenquote:Op donderdag 27 maart 2025 15:35 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ik rij zelf ook gewoon auto hoor maar verwachten dat de overheid maar tot in den treure je benzine blijft subsidiëren ten koste van bijvoorbeeld eerste levensbehoeften voor mensen is natuurlijk wel een beetje lame.
We kunnen het ook anders noemen als jij dat graag wil maar dan komt het nog uit dezelfde potquote:Op donderdag 27 maart 2025 15:57 schreef Zorro het volgende:
[..]
Subsidieren
Eerst enorme hoge belasting er op zetten en als ze dat minder maken dat subsidieren noemen...
Maar dan moet het geld ergens anders vandaan getrokken worden.quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:29 schreef Red_85 het volgende:
Dus, hier mag de accijns wel een stukje lager weer.
Ja en we gaan natuurlijk niet de allerrijksten belasten dus we moeten het zoeken in de basisbehoeften.quote:Op donderdag 27 maart 2025 16:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maar dan moet het geld ergens anders vandaan getrokken worden.
Stoppen met de klimaatwaanzin!quote:Op donderdag 27 maart 2025 16:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maar dan moet het geld ergens anders vandaan getrokken worden.
Want heel Nederland betaalt niet mee aan dat gesubsidieerde ov?quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:18 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Dus daarom moet heel Nederland waaronder iedereen zonder auto maar meebetalen aan jouw gesubsidieerde ritjes om lekker met de fam op een uitje te kunnen, helder.
Of laten we ook korting geven op accijns op sigaretten want die paupers van jou hebben al zulke hoge lasten.quote:Op donderdag 27 maart 2025 16:23 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Want heel Nederland betaalt niet mee aan dat gesubsidieerde ov?
Dan ook alle ov subsidies afschaffen laten ze paupers die met ov gaan er maar zelf voor opdraaien.
https://www.volkskrant.nl(...)rkt-helpen~b2d0fa87/quote:Lagere prijzen, aantrekkelijke modellen en een hoge benzineprijs: minister Barry Madlener (Infrastructuur, PVV) is ervan overtuigd dat de elektrische auto de komende jaren steeds aantrekkelijker wordt. Zelfs nu recent onderzoek laat zien dat een groot deel van de elektrische rijders overweegt over te stappen op een brandstofauto.
Nee hoeft van mij niet en benzine als het duurder gaat worden zoals alles tja.. maar als we gaan janken over subsidies weet ik nog wel een waslijst aan subsidies waar ik voor betaal en niks aan heb.quote:Op donderdag 27 maart 2025 16:29 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Of laten we ook korting geven op accijns op sigaretten want die paupers van jou hebben al zulke hoge lasten.
Oke dat is leuk voor jouquote:Op donderdag 27 maart 2025 16:31 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Nee hoeft van mij niet en benzine als het duurder gaat worden zoals alles tja.. maar als we gaan janken over subsidies weet ik nog wel een waslijst aan subsidies waar ik voor betaal en niks aan heb.
Zoals dus het ov en zorgtoeslagen Huurtoeslagen.
Subsidies voor vergroening etc.
Subsidies voor energie armoede.
Sorry? Wat is er exact gesubsidieerd aan de peutprijs aan de pomp voor de consument? Het merendeel wat betaald wordt is accijns en BTW (ook over de accijns!!!).quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:18 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Dus daarom moet heel Nederland waaronder iedereen zonder auto maar meebetalen aan jouw gesubsidieerde ritjes om lekker met de fam op een uitje te kunnen, helder.
En hoe is deze vergelijking correct exact?quote:Op donderdag 27 maart 2025 16:29 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Of laten we ook korting geven op accijns op sigaretten want die paupers van jou hebben al zulke hoge lasten.
Heel veel is bizar duur ivm andere landen en we hebben ook een relatieve hoge belastingdruk waar al het geld echt aan op gaat is mij een raadsel.quote:Op donderdag 27 maart 2025 16:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Sorry? Wat is er exact gesubsidieerd aan de peutprijs aan de pomp voor de consument? Het merendeel wat betaald wordt is accijns en BTW (ook over de accijns!!!).
Het enige wat gesubsidieerd wordt hier is het OV, wat alsnog bizar duur is vergelijking met andere landen. Zelfs ivm Zwitserland.
Verklaar je nader hier.
quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:24 schreef ACT-F het volgende:
Bij elkaar opgeteld zou een liter benzine daardoor de komende jaren met bijna 50 cent kunnen stijgen
1.669 betaald gisterenmiddagquote:Op donderdag 27 maart 2025 16:52 schreef Hyaenidae het volgende:
Daarom lekker in België of Duitsland tanken, probleem opgelost.
1,49¤/ltr 95quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:08 schreef Mano_ het volgende:
Ondertussen betaal ik in België < 1,70 voor een liter 98
Ik weet niet wat hier staat, sorryquote:Op donderdag 27 maart 2025 17:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Waarom ben je zo verongelijkt en boos op anderen voor je eigen falen wat te bereiken?
of een keer in de week een uitstapje belgie of duitslandquote:Op donderdag 27 maart 2025 14:36 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Dat kan ook natuurlijkquote:Op donderdag 27 maart 2025 17:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
of een keer in de week een uitstapje belgie of duitsland
M’n vrije tijd is me meer waard.quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
of een keer in de week een uitstapje belgie of duitsland
Ah, kijk, ook hier faal jequote:Op donderdag 27 maart 2025 17:28 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ik weet niet wat hier staat, sorry
'we' kunnen niet belastingvrij vliegen, verre van zelfs. KLM kan wel accijnsvrij kerosine tanken.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:24 schreef ACT-F het volgende:
Gelukkig kunnen we belastingvrij vliegen
Jij promoot dus producten die schadelijk zijn voor mensen?quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Wanneer alle autos gesloopt zijn, alle snelwegen in bos veranderd, alle idealen verwerkelijkt zijn, pas dan kom je er achter dat je 's nachts bij Greenpeace geen bier kan kopen.
Ben je nu al bij GGZ geweest?quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:52 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij promoot dus producten die schadelijk zijn voor mensen?
Ach. Is toch lekker man? Gewoon meteen er een leuke ochtend/middag weg van maken.quote:
Jij snapt het. Solidariteit. Ik betaal ook mee voor alle politiekosten omdat die zonodig weer een paar stinkende hippies van de A12 moeten plukken terwijl ik daar ook niks mee heb.quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:18 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Het klimaat koop je geen brood voor, Hans.quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:52 schreef SymbolicFrank het volgende:
Maar, dure benzine is toch goed voor het klimaat? Er staat toch in het Klimaatakkoord dat de belasting op fossiele brandstoffen snel zo hoog moet worden dat niemand het meer kan of wil betalen? Dat de vorige kabinetten die verhoging twee jaar hadden opgeschoven is dan dus al een slechte zaak, nietwaar? Al die extra CO2 uitstoot?
Dus daarom nu dus even de schade inhalen.
Je hebt ook gelezen waar dat geld vandaan gaat komen hoop ik.quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:58 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Jij snapt het. Solidariteit. Ik betaal ook mee voor alle politiekosten omdat die zonodig weer een paar stinkende hippies van de A12 moeten plukken terwijl ik daar ook niks mee heb.
Ben jij nog steeds ruzie aan het zoeken met kritische mensen? Geef het maar door als jij niet meer op het oorlogspad bent.quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ben je nu al bij GGZ geweest?
ja en dat met de allerlaagste staatsschuld van de EU , met inachtname van de latente belastingvordering over de pensioengeldenquote:Op donderdag 27 maart 2025 17:42 schreef Gunner het volgende:
[..]
M’n vrije tijd is me meer waard.
Maar goed dit kabinet is aardig wereldvreemd
Jij bent net zo kritisch als complotdenkers, als ik schrijf dat je hulp moet zoeken, is dat geen afzeiken, dat is ernstig advies. Je zit in een fabeltjesfuik van zelfbedrog en navelstaarderij.quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:01 schreef torentje het volgende:
[..]
Ben jij nog steeds ruzie aan het zoeken met kritische mensen? Geef het maar door als jij niet meer op het oorlogspad bent.
Niet hij.quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:01 schreef torentje het volgende:
[..]
Ben jij nog steeds ruzie aan het zoeken met kritische mensen? Geef het maar door als jij niet meer op het oorlogspad bent.
Dan kan het voor mij wel uit om een eigentankwagentje aan te schaffen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:17 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wat dat betreft zou de overheid misschien eens kunnen nadenken over een variabele accijns naar gelang de nabijheid bij de grens?!
Tegen de onnadenkende en roekeloze automobilisten heeft iedere eerlijke burger dan ook veel hulp nodig om gezond oud te kunnen worden.quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Jij bent net zo kritisch als complotdenkers, als ik schrijf dat je hulp moet zoeken, is dat geen afzeiken, dat is ernstig advies. Je zit in een fabeltjesfuik van zelfbedrog en navelstaarderij.
Dat kun je nu ook al dan.quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:24 schreef 215 het volgende:
[..]
Dan kan het voor mij wel uit om een eigentankwagentje aan te schaffen.
Belasting op belasting....quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:32 schreef Cockwhale het volgende:
En waarom wordt het dan zo duur in dit kleine kutlandje?
Omdat Wilders alles goedkoper wilde maken en je weet nou hoe goed die is in het maken van wetten.quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:32 schreef Cockwhale het volgende:
Omdat hobby's zoals asielbeleid, oorlog Oekraïne, en anderen linkse groene hobby gewoon geld kosten .quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:32 schreef Cockwhale het volgende:
Zoek hulpquote:Op donderdag 27 maart 2025 18:27 schreef torentje het volgende:
[..]
Tegen de onnadenkende en roekeloze automobilisten heeft iedere eerlijke burger dan ook veel hulp nodig om gezond oud te kunnen worden.
Want een gebiedsverbod werkt niet bij die gevaarlijke en kwaadaardige soort.
Rij ff verder, 1,80 is erg duur.quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:44 schreef -Hakuna- het volgende:
Tanken vlak over de grens in Duitsland, bij de Aral tankstelle, gewoon 1,80 euro voor 1 liter E5.
Als je ietsjes doorrijdt en een nlpomp pakt in een dorpje ben je nog goedkoper uit.quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:44 schreef -Hakuna- het volgende:
Tanken vlak over de grens in Duitsland, bij de Aral tankstelle, gewoon 1,80 euro voor 1 liter E5.
95,71 voor een volle tank?quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
1.669 betaald gisterenmiddag
Als thuis hangende uitkeringstrekkende heb jij daar geen last van lijkt mij.quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:27 schreef torentje het volgende:
[..]
Tegen de onnadenkende en roekeloze automobilisten heeft iedere eerlijke burger dan ook veel hulp nodig om gezond oud te kunnen worden.
Want een gebiedsverbod werkt niet bij die gevaarlijke en kwaadaardige soort.
vergroening is onzinquote:Op donderdag 27 maart 2025 18:47 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Vergroening is goed en sta ik ook achter.
Ik zou eens bij een audicien langs gaan.quote:Op donderdag 27 maart 2025 19:30 schreef Hyaenidae het volgende:
En asielzoekers en uitkeringstrekkers krijgen benzine met 80% korting hoorde ik laatst,
Dit heeft niets met vergroening te maken. Het net is dermate overbelast dat stroom zo langzamerhand niet meer te garanderen valt. Waarschuwingen voor blackouts. Mensen die panelen uitzetten.quote:
Toch heb ik liever een gebied zonder onnadenkende en schadelijke automobilisten, dat die maar elders de wegen onveilig maken en zelf gaan werken om hun hobby te kunnen betalen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 19:09 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Als thuis hangende uitkeringstrekkende heb jij daar geen last van lijkt mij.
De informele benaming vroem-vroempartij voor de VVD bestaat al langer en komt van niemand anders dan Mark Rutte zelf.quote:VVD-leider Dilan Yesilgöz, toch van de vroem-vroempartij
Evenals jij wil die user oorlog met kritische mensen omdat de kritische mensen geen bedrijven nodig hebben die voor mensen schadelijke producten produceren.quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:22 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Niet hij.Het is u die dwars ligt wanneer iemand u erop wijst hier te klagen over anderen en de samenleving.
Deze user heeft de intentie u op weg te willen helpen. Ook door mij werd onlangs met hart en ziel hulp aangeboden.
Via m'n hoge functie in Amsterdam kan ik u in samenspraak met deskundigen en dito professionals nota bene gratis sessies aanbieden. Financiele hulp is ook mogelijk, als dat echt nodig mocht zijn.
Na verwijzing via de huisarts betaalt u elders op de langere duur al snel meerdere ruggen voor bv psychologische diensten GGZ en dergelijken, ongeacht verplichte ziektekostenverzekering.
Denk er nog maar eens goed over na!
Waarom denk je dat men met een rotvaart de digitale euro wilt invoeren? Juist.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:50 schreef Irritatie100 het volgende:
Ben ik even blij dat ik in de grensstreek woon en het dichtstbijzijnde benzinestation vanaf mijn woning over de grens is
Dat is ook weer zo een ding, ga je weer krijgen dat mensen met 500 liter aan jerrycans gaan rondrijden, en als er straks een groot ongeluk in de tunnel plaat vind met tientallen slachtoffers dan is het: Wij als politiek gaat uitzoeken hoe dit toch kon komen, conclusie: Veiligere Jerrycans verplicht!quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
Wie springt er in het gat in de markt? De benzine-koerierdienst.
Vind ik niet. Dit is belangrijk voor de koopkracht.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 07:33 schreef VEM2012 het volgende:
Het wordt wel ongeloofwaardig als ze nu weer de benzineprijs willen ontzien.
De overheid tankt voor 60% met je mee, maar op een of andere manier word een verlaging uitgelegd als een subsidie…..quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:35 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ik rij zelf ook gewoon auto hoor maar verwachten dat de overheid maar tot in den treure je benzine blijft subsidiëren ten koste van bijvoorbeeld eerste levensbehoeften voor mensen is natuurlijk wel een beetje lame.
Voor de koopkracht is het veel belangrijker dat wonen, voedsel, gezondheidszorg, enz. betaalbaar blijft.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 07:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Vind ik niet. Dit is belangrijk voor de koopkracht.
Teveel verhogingen van alles kan een enorme neerwaardse spiraal creëren.
En Nl heeft al de hoogste belastingdruk op brandstof ⛽ nclusief de korting
Das ook zo maar de auto blijft een (te) grote inkomstenbron terwijl het gewoon noodzaak is om te werken.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 08:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Voor de koopkracht is het veel belangrijker dat wonen, voedsel, gezondheidszorg, enz. betaalbaar blijft.
Waar hebben we het over? Gemiddeld 15.000 km per jaar. 1:20. 750 liter. 25ct. Iets van 15 euro per maand. Ook uit te sparen door misschien eens vaker de fiets te pakken, of een keer niet met de auto naar de stad om iets te kopen wat je niet nodig hebt met geld wat je niet hebt.
Eten zul je moeten. Het huis verwarmen ontkom je ook niet aan. Hell, nu al hebben we hele volksstammen die uit armoede de verwarming niet hoger dan 19 graden of zelfs nog lager kunnen zetten.
Ik denk ook dat die er vrij weinig van snapt.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 07:56 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De overheid tankt voor 60% met je mee, maar op een of andere manier word een verlaging uitgelegd als een subsidie…..
In België betaal je voor een liter 95 ¤1,49 dat scheelt al 30 cent vergeleken met Nederland.
In Nederland zijn ze compleet de weg kwijt.
Stoppen met die exhorbitante accijns. De hoogte van de belasting op brandstof is ongeloofwaardig.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 07:33 schreef VEM2012 het volgende:
Het wordt wel ongeloofwaardig als ze nu weer de benzineprijs willen ontzien.
Eerder heb ik het nationale mobiliteitsonderzoek van populytics gepost hier. Deze week uitgekomen.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 08:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Voor de koopkracht is het veel belangrijker dat wonen, voedsel, gezondheidszorg, enz. betaalbaar blijft.
Waar hebben we het over? Gemiddeld 15.000 km per jaar. 1:20. 750 liter. 25ct. Iets van 15 euro per maand. Ook uit te sparen door misschien eens vaker de fiets te pakken, of een keer niet met de auto naar de stad om iets te kopen wat je niet nodig hebt met geld wat je niet hebt.
Eten zul je moeten. Het huis verwarmen ontkom je ook niet aan. Hell, nu al hebben we hele volksstammen die uit armoede de verwarming niet hoger dan 19 graden of zelfs nog lager kunnen zetten.
Maar hoe gaan we dan alles in Amsterdam bekostigen?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 09:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Stoppen met die exhorbitante accijns. De hoogte van de belasting op brandstof is ongeloofwaardig.
Dat ligt meer aan de privatisering en het huidige mismanagement van de ov bedrijven zelf. Totaal verkeerde mentaliteit hebben die gasten. Winst moet er gemaakt worden op alle lijnen rijmt niet met een publieke functie.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 09:16 schreef Isdatzo het volgende:
En tegelijkertijd horen we dat het kabinet structureel honderden miljoenen gaat bezuinigen op het openbaar vervoer, met het resultaat het nog verder versoberen van de dienstverlening en duurdere kaartjes.
Dus of je nou met de auto reist, of met het OV: je bent hoe dan ook de lul. Topshow.
Meeste mensen staan ook niet stil bij het feit dat hoge brandstofprijzen onvermijdelijk leiden tot hogere consumentenprijzen. Een ieder word hier mee geraakt alleen de autobezitters niet even iets harder.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 09:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik denk ook dat die er vrij weinig van snapt.
De brandstofprijzen zijn 100% de schuld van de overheid en eerder een subsidie van ons aan de staat dan andersom. En als je haar aanspreekt, rent ze weg, negeert ze je.
Maargoed, we zijn het wel gewend van die.
Neem een Uber.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:58 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Iedereen op fatbikes dan dus maar.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 09:16 schreef Isdatzo het volgende:
En tegelijkertijd horen we dat het kabinet structureel honderden miljoenen gaat bezuinigen op het openbaar vervoer, met het resultaat het nog verder versoberen van de dienstverlening en duurdere kaartjes.
Dus of je nou met de auto reist, of met het OV: je bent hoe dan ook de lul. Topshow.
Winstmaximalisatie enerzijds en maatschappelijke verantwoordelijkheid anderzijds blijken keer op keer niet samen te gaan.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 09:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat ligt meer aan de privatisering en het huidige mismanagement van de ov bedrijven zelf. Totaal verkeerde mentaliteit hebben die gasten. Winst moet er gemaakt worden op alle lijnen rijmt niet met een publieke functie.
Gewoon allemaal thuisblijven. Heb je meteen de verkeersdoden naar nul.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 09:41 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Iedereen op fatbikes dan dus maar.
Basistarief van ¤ 3,- en per km betaal je ¤ 1,90.quote:
De zwakste broeders hebben helemaal geen geld om een auto te rijden en zijn afhankelijk van het OV.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 09:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Das ook zo maar de auto blijft een (te) grote inkomstenbron terwijl het gewoon noodzaak is om te werken.
Verder wordt het vooral doorbelast op de consument. Denk dat 70% zakelijk tankt, ik als ondernemer belast het gewoon door.
Ook al is het ¤3 per liter diesel. Op de factuur ermee!
Dat kost miljarden. Waar ga je die ophalen?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 09:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Stoppen met die exhorbitante accijns. De hoogte van de belasting op brandstof is ongeloofwaardig.
Ik hou mijn mond zeker niet.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 09:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Eerder heb ik het nationale mobiliteitsonderzoek van populytics gepost hier. Deze week uitgekomen.
Staan zat redenen in waarom mobiliteit goedkoop en beschikbaar moet blijven. Vervoer is heel vaak, alsin bijna nooit, een luxe.
Dus hou je mond met die 'joh het is maar 15 euro per maand, pak maar de fiets, ga niet, wat zeur je nou?'
Exact.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 09:50 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Winstmaximalisatie enerzijds en maatschappelijke verantwoordelijkheid anderzijds blijken keer op keer niet samen te gaan.
Essentiële maatschappelijke voorzieningen zouden geen onderdeel van een verdienmodel moeten zijn dat je maximaal kan uitknijpen.
Het kost de samenleving miljarden die het keihard nodig heeft om te kunnen overleven in de huidige omstandigheden.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 10:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat kost miljarden. Waar ga je die ophalen?
Lastenverlichting? Hoe dan? De brandstof wordt onbetaalbaar. Je kan dit direct inzitten als lastenverlichting door deze bizarre stijging te laten varen.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 10:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik hou mijn mond zeker niet.
Klopt er iets niet aan mijn berekening? Nee? Dan is het dus 15 euro per maand die je veel gerichter kan besteden als het gaat om lastenverlichting.
Deze lastenverlichting komt voor 90% terecht bij mensen die het niet nodig hebben.
En mobiliteit omvat ook OV. Schreeuwend duur in Nederland.
Dat is makkelijk. Je hebt geen alternatief. Ofwel je zal minder moeten gaan uitgeven (voorstander hier!), ofwel je zal het geld elders moeten ophalen.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 10:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het kost de samenleving miljarden die het keihard nodig heeft om te kunnen overleven in de huidige omstandigheden.
De overheid peurt nu al te veel uit mobiliteit, daar hoeft niets extras bij.
Of je nu 1 euro of 1,25 moet incasseren. Evenveel ambtenaren nodig daarvoor.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 10:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Lastenverlichting? Hoe dan? De brandstof wordt onbetaalbaar. Je kan dit direct inzitten als lastenverlichting door deze bizarre stijging te laten varen.
Brandstrofkosten zitten overal in, dus dat vloeit gelijk naar iedereen. En nog minder ambtenaren nodig die het verdelen en controleren dus nog efficient ook
Sorry? Te makkelijk?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 10:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is makkelijk. Je hebt geen alternatief. Ofwel je zal minder moeten gaan uitgeven (voorstander hier!), ofwel je zal het geld elders moeten ophalen.
Leer ons ambtenaren kennen. Die verzinnen altijd wel wat extra's om meer ambtenaren te doen kweken.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 10:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Of je nu 1 euro of 1,25 moet incasseren. Evenveel ambtenaren nodig daarvoor.
Exact. Meer geld voor de overheid en een maatschappij die nog harder gebukt gaat onder de self-imposed inflatie en nog meer gevangen zitten in hun eigen omgevingen. Beter kiezen ze er voor om dit niet te doen.quote:Begrijp mij goed, ik ben geen fan van een dure overheid. Maar er zullen wel keuzes gemaakt moeten worden. En dat doe jij niet.
Ik heb al gezegd dat ik liever zie dat de overheid veel kleiner wordt. Maar ik behoor tot een minderheid. De meeste mensen willen graag dat de overheid nog veel meer gaat uitgeven. Dat geld moet gewoon ergens vandaan kom.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 10:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Sorry? Te makkelijk?
Ik geef je redenen waarom het intens dom is om de brandstofprijzen nog eens te verhogen, wat voor impact het heeft op de samenleving en daarbij ook nog eens een simpele oplossing die werkt en waar iedereen iets aan heeft.
Daarbovenop doe ik nog een schepje, zie je dit:
https://www.globalpetrolprices.com/gasoline_prices/
Alleen Denemarken, Singapore, Hong Kong en IJsland zijn duurder. In de hele wereld.
Ik denk dat jij eerder geen argumenten meer hebt en het daarom maar op deze boeg gooit.
[..]
Leer ons ambtenaren kennen. Die verzinnen altijd wel wat extra's om meer ambtenaren te doen kweken.
[..]
Exact. Meer geld voor de overheid en een maatschappij die nog harder gebukt gaat onder de self-imposed inflatie en nog meer gevangen zitten in hun eigen omgevingen. Beter kiezen ze er voor om dit niet te doen.
Maar hey, dit is allemaal geen argument natuurlijk. Allemaal veel te makkelijk.
Je gaat wel erg makkelijk voorbij aan het waterbedeffect van hoge accijnzen.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 10:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is makkelijk. Je hebt geen alternatief. Ofwel je zal minder moeten gaan uitgeven (voorstander hier!), ofwel je zal het geld elders moeten ophalen.
Zelfs de Telegraaf gelooft er niet meer inquote:Op vrijdag 28 maart 2025 10:59 schreef xpompompomx het volgende:
Wat voor oplossing heeft onze Geert hier al voor bedacht?
Jep, er is een optimum wat je aan lasten kan opleggen, als je daar overheen gaat lopen de totale inkomsten terug.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 11:00 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Je gaat wel erg makkelijk voorbij aan het waterbedeffect van hoge accijnzen.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)abinet-schatkist-bbb
Dit zal ook gelden voor brandstof. Je loopt dus accijnzen mis omdat je ze teveel verhoogt.
Deze kende ik nog nietquote:Op vrijdag 28 maart 2025 11:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Jep, er is een optimum wat je aan lasten kan opleggen, als je daar overheen gaat lopen de totale inkomsten terug.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Laffercurve
Pas maar op, straks krijgen we rekeningrijden.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 11:00 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Je gaat wel erg makkelijk voorbij aan het waterbedeffect van hoge accijnzen.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)abinet-schatkist-bbb
Dit zal ook gelden voor brandstof. Je loopt dus accijnzen mis omdat je ze teveel verhoogt.
Hoezo doet alsof Pieter gek is? Die man heeft overduidelijk een mentale stoornis.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 11:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zelfs de Telegraaf gelooft er niet meer in
’Dilan doet alsof Pieter gek is, Geert onbetrouwbaar en Caroline tokkiedom’
Kabinet krijgt grote problemen maar niet opgelost door ruzie en angst voor gezichtsverlies: ’Iedereen is met zichzelf bezig’
Beter een overheid die niks voor elkaar krijgt dan een overheid die domme beslissing na domme beslissing neemt en de maatschappij verder de grond in trapt.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 11:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Kabinet krijgt grote problemen maar niet opgelost door ruzie en angst voor gezichtsverlies: ’Iedereen is met zichzelf bezig’
Ik ben ook een Ron Swanson wat dat betreft. Dus daar zijn we het gewoon over eens.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 10:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb al gezegd dat ik liever zie dat de overheid veel kleiner wordt. Maar ik behoor tot een minderheid. De meeste mensen willen graag dat de overheid nog veel meer gaat uitgeven. Dat geld moet gewoon ergens vandaan kom.
En doe een beetje rustig. Boos worden op mij is zinloos, ik heb 0,0 invloed op de brandstofprijs.
Laten we dan concluderen dat het tijd wordt dat de overheid minder gaat uitgeven.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 11:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik ben ook een Ron Swanson wat dat betreft. Dus daar zijn we het gewoon over eens.
Alleen stel ik wel dat de brandstofprijzen hier veel te hoog zijn en dat een extra verhoging tot enorme nadelige effecten gaat leiden. Als die er al niet zijn op het moment met de hoge inflatie die vooral wordt veroorzaakt door de energiebelastingen.
In het einde is dat hetzelfde.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 11:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Beter een overheid die niks voor elkaar krijgt dan een overheid die domme beslissing na domme beslissing neemt en de maatschappij verder de grond in trapt.
Dat dan weer wel.
Dat Carolien tokkiedom is klopt wel.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 11:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nou gaat het hier over brandstofprijzen.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 09:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De zwakste broeders hebben helemaal geen geld om een auto te rijden en zijn afhankelijk van het OV.
Het grote punt is dat de overheid iedere euro steun maar 1x kan inzetten. En dan moet je vooral niet de benzineprijs nemen, want de minima rijdt vaak in een Aygo of ander koekblik die superzuinig rijdt. Vervolgens help je ook degene met een goed inkomen die een lekkere V8 of zelfs een V10 of V12 kan veroorloven. Of 6 cilinders met twin turbo’s…
Verlaag dan de wegenbelasting.
In grote lijnen eens hiermee.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 12:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou gaat het hier over brandstofprijzen.
Zou mij niet veel boeien dat het hoger wordt.
Maar het lijkt allemaal maar slecht te gaan in Nl en de politiek lijkt een stel imbicielen.
Hoe komt dat nou, ik zit vrij ver in EU regelgeving, en daar komt dat allemaal weg.
Landen kunnen geen eigen beslissingen meer maken die er echt toe doen.
Neem de asielcrisis, je kunt 1000 dingen bedenken maar mag je ze van de EU niet bij de grens weigeren dan houdt alles op.
Zo ook milieu (stilstof), water, energie, inflatie, defensie. Is allemaal gelieerd aan EU regelvoorschriften en die zijn keihard, want ze houden zo allerlei geldpotjes in als je ergens niet aan wil verdienen voldoen.
Wat dat betreft heeft die mafklapper Vance wel gelijk, de EU is tot op het bot geïnfecteerd en daar moet een nieuwe rechtsere, reëler, praktischer beleid gevoerd worden.
Ik ben ook van mening dat het veel belangrijker is wat je de EU in stemt dan wat je landelijk stemt.
In de EU zit nu een veel rechtser systeem maar die kunnen niks omdat er allerlei allianties macht hebben, denk dan aan millieu organisaties, WHO, VN, en allerlei mensen en gay rechten organisaties.
Die lijken wel de feitelijke macht te hebben.
Maar die kun je snel oplossen omdat die leven van subsidies en gelden van overheden.
Een soort EU Doge is nodig om weer op een rechter pad te komen met lange termijn succes, welvaart en veiligheid.
Dan moet het radicaal anders. Schrappen van te krampachtige millieu afspraken, te benauwende mensen rechten en echt eens voor de EU burgers goed zijn en een uitmuntende toekomst bieden zonder een toeloop van biddende mensen op straat en geschreeuw uit luidsprekers met Arabische klanken.
Hier zit ik al jaren over te denken. Ik snap niet dat ze bij de overheid zelf op het idee zijn gekomen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:17 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wat dat betreft zou de overheid misschien eens kunnen nadenken over een variabele accijns naar gelang de nabijheid bij de grens?!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |