quote:
Op vrijdag 28 maart 2025 09:59 schreef VEM2012 het volgende:[..]
De zwakste broeders hebben helemaal geen geld om een auto te rijden en zijn afhankelijk van het OV.
Het grote punt is dat de overheid iedere euro steun maar 1x kan inzetten. En dan moet je vooral niet de benzineprijs nemen, want de minima rijdt vaak in een Aygo of ander koekblik die superzuinig rijdt. Vervolgens help je ook degene met een goed inkomen die een lekkere V8 of zelfs een V10 of V12 kan veroorloven. Of 6 cilinders met twin turbo’s…
Verlaag dan de wegenbelasting.
Nou gaat het hier over brandstofprijzen.
Zou mij niet veel boeien dat het hoger wordt.
Maar het lijkt allemaal maar slecht te gaan in Nl en de politiek lijkt een stel imbicielen.
Hoe komt dat nou, ik zit vrij ver in EU regelgeving, en daar komt dat allemaal weg.
Landen kunnen geen eigen beslissingen meer maken die er echt toe doen.
Neem de asielcrisis, je kunt 1000 dingen bedenken maar mag je ze van de EU niet bij de grens weigeren dan houdt alles op.
Zo ook milieu (stilstof), water, energie, inflatie, defensie. Is allemaal gelieerd aan EU regelvoorschriften en die zijn keihard, want ze houden zo allerlei geldpotjes in als je ergens niet aan wil verdienen voldoen.
Wat dat betreft heeft die mafklapper Vance wel gelijk, de EU is tot op het bot geïnfecteerd en daar moet een nieuwe rechtsere, reëler, praktischer beleid gevoerd worden.
Ik ben ook van mening dat het veel belangrijker is wat je de EU in stemt dan wat je landelijk stemt.
In de EU zit nu een veel rechtser systeem maar die kunnen niks omdat er allerlei allianties macht hebben, denk dan aan millieu organisaties, WHO, VN, en allerlei mensen en gay rechten organisaties.
Die lijken wel de feitelijke macht te hebben.
Maar die kun je snel oplossen omdat die leven van subsidies en gelden van overheden.
Een soort EU Doge is nodig om weer op een rechter pad te komen met lange termijn succes, welvaart en veiligheid.
Dan moet het radicaal anders. Schrappen van te krampachtige millieu afspraken, te benauwende mensen rechten en echt eens voor de EU burgers goed zijn en een uitmuntende toekomst bieden zonder een toeloop van biddende mensen op straat en geschreeuw uit luidsprekers met Arabische klanken.