abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217196885
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 14:39 schreef SnertMetChoco het volgende:
Relatief goed voor EV's, OV en fietsers.
EV's, onbetaalbaar voor de meeste mensen, daarbij komt de volle mrb eraan...
OV, vandaag in het nieuws, wordt nóg duurder....
:')
Nou nou, goed hoor....
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 27 maart 2025 @ 15:25:40 #27
284411 crew  heywoodu
pi_217196888
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2025 14:36 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Je zou ook kunnen gaan fietsen.
Dat is voor een bezoekje aan de tandarts 2km verderop een logische keuze natuurlijk (sowieso), maar niet alles ligt zo dicht bij huis en niet voor alles is het OV een goede optie :+

Nou heb ik zelf nog nooit een auto gehad, maar de paar keer dat we de afgelopen maanden een huurauto hadden opende dat toch wel even wat handige deuren zo nu en dan.
pi_217196918
Ingrijpen noodzakelijk.

Mooi man, om te tanken kan ik dan ook naar Belgie/Duitsland. Neem ik gelijk wat jerrycans mee zodat ik niet iedere week hoef.

Staat trouwens haaks op uitkomsten van de Nationale Raadpleging Bereikbaarheid van Populytics.

https://open.overheid.nl/(...)a8-70f77a3a4830/file

Een van de uitkomsten is dat Reizen is nu te duur en niet betaalbaar voor
iedereen
wat weer zijn weerslag heeft op het bereiken van belangrijke voorzieningen.

Dus, hier mag de accijns wel een stukje lager weer.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_217196978
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 15:25 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dat is voor een bezoekje aan de tandarts 2km verderop een logische keuze natuurlijk (sowieso), maar niet alles ligt zo dicht bij huis en niet voor alles is het OV een goede optie :+

Nou heb ik zelf nog nooit een auto gehad, maar de paar keer dat we de afgelopen maanden een huurauto hadden opende dat toch wel even wat handige deuren zo nu en dan.
Ik rij zelf ook gewoon auto hoor maar verwachten dat de overheid maar tot in den treure je benzine blijft subsidiëren ten koste van bijvoorbeeld eerste levensbehoeften voor mensen is natuurlijk wel een beetje lame.
  FOK!Fotograaf donderdag 27 maart 2025 @ 15:57:08 #30
842 Zorro
Z
pi_217197173
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2025 15:35 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Ik rij zelf ook gewoon auto hoor maar verwachten dat de overheid maar tot in den treure je benzine blijft subsidiëren ten koste van bijvoorbeeld eerste levensbehoeften voor mensen is natuurlijk wel een beetje lame.
Subsidieren :')

Eerst enorme hoge belasting er op zetten en als ze dat minder maken dat subsidieren noemen...
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_217197187
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2025 15:57 schreef Zorro het volgende:

[..]
Subsidieren :')

Eerst enorme hoge belasting er op zetten en als ze dat minder maken dat subsidieren noemen...
We kunnen het ook anders noemen als jij dat graag wil maar dan komt het nog uit dezelfde pot
  donderdag 27 maart 2025 @ 16:00:42 #32
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217197200
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 15:29 schreef Red_85 het volgende:
Dus, hier mag de accijns wel een stukje lager weer.
Maar dan moet het geld ergens anders vandaan getrokken worden.
Huilen dan.
pi_217197263
quote:
7s.gif Op donderdag 27 maart 2025 16:00 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Maar dan moet het geld ergens anders vandaan getrokken worden.
Ja en we gaan natuurlijk niet de allerrijksten belasten dus we moeten het zoeken in de basisbehoeften.
pi_217197313
quote:
7s.gif Op donderdag 27 maart 2025 16:00 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Maar dan moet het geld ergens anders vandaan getrokken worden.
Stoppen met de klimaatwaanzin!
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
  donderdag 27 maart 2025 @ 16:17:11 #35
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217197319
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2025 16:10 schreef Aberkullie het volgende:
de allerrijksten belasten
Huilen dan.
  donderdag 27 maart 2025 @ 16:18:27 #36
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217197329
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2025 16:16 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Stoppen met de klimaatwaanzin!
Hey kijk een verwarde user gespot
Huilen dan.
pi_217197350
quote:
7s.gif Op donderdag 27 maart 2025 16:17 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
  donderdag 27 maart 2025 @ 16:23:22 #38
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_217197368
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2025 15:18 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Dus daarom moet heel Nederland waaronder iedereen zonder auto maar meebetalen aan jouw gesubsidieerde ritjes om lekker met de fam op een uitje te kunnen, helder.
Want heel Nederland betaalt niet mee aan dat gesubsidieerde ov?

Dan ook alle ov subsidies afschaffen laten ze paupers die met ov gaan er maar zelf voor opdraaien.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_217197428
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2025 16:23 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Want heel Nederland betaalt niet mee aan dat gesubsidieerde ov?

Dan ook alle ov subsidies afschaffen laten ze paupers die met ov gaan er maar zelf voor opdraaien.
Of laten we ook korting geven op accijns op sigaretten want die paupers van jou hebben al zulke hoge lasten.
  donderdag 27 maart 2025 @ 16:30:40 #40
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217197431
quote:
Lagere prijzen, aantrekkelijke modellen en een hoge benzineprijs: minister Barry Madlener (Infrastructuur, PVV) is ervan overtuigd dat de elektrische auto de komende jaren steeds aantrekkelijker wordt. Zelfs nu recent onderzoek laat zien dat een groot deel van de elektrische rijders overweegt over te stappen op een brandstofauto.
https://www.volkskrant.nl(...)rkt-helpen~b2d0fa87/

GroenLinks wil iedereen verplicht aan een elektrische auto!!!!

Oh wacht, het is een PVV-minister. Nog steeds tevreden met je stem?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 27 maart 2025 @ 16:31:20 #41
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_217197441
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2025 16:29 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Of laten we ook korting geven op accijns op sigaretten want die paupers van jou hebben al zulke hoge lasten.
Nee hoeft van mij niet en benzine als het duurder gaat worden zoals alles tja.. maar als we gaan janken over subsidies weet ik nog wel een waslijst aan subsidies waar ik voor betaal en niks aan heb.
Zoals dus het ov en zorgtoeslagen Huurtoeslagen.
Subsidies voor vergroening etc.
Subsidies voor energie armoede.

Ik betaal alleen maar oh nee wacht krijg heel klein beetje hra 40 per maand ofzo.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_217197452
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2025 16:31 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Nee hoeft van mij niet en benzine als het duurder gaat worden zoals alles tja.. maar als we gaan janken over subsidies weet ik nog wel een waslijst aan subsidies waar ik voor betaal en niks aan heb.
Zoals dus het ov en zorgtoeslagen Huurtoeslagen.
Subsidies voor vergroening etc.
Subsidies voor energie armoede.
Oke dat is leuk voor jou
  donderdag 27 maart 2025 @ 16:33:56 #43
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_217197470
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2025 16:32 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Oke dat is leuk voor jou
Ov pauper gespot
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_217197515
Woon 4km van de grens met Belgie. Was afgelopen weekend 156.4. Ik tank niet meer in Nederland!
  donderdag 27 maart 2025 @ 16:39:09 #45
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_217197523
_O- ik zeg DOEN!

Prima OP overigens, hoe een enkel zinnetje de spijker zo goed op zijn kop kan slaan.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_217197548
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2025 15:18 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Dus daarom moet heel Nederland waaronder iedereen zonder auto maar meebetalen aan jouw gesubsidieerde ritjes om lekker met de fam op een uitje te kunnen, helder.
Sorry? Wat is er exact gesubsidieerd aan de peutprijs aan de pomp voor de consument? Het merendeel wat betaald wordt is accijns en BTW (ook over de accijns!!!).

Het enige wat gesubsidieerd wordt hier is het OV, wat alsnog bizar duur is vergelijking met andere landen. Zelfs ivm Zwitserland.

Verklaar je nader hier.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_217197574
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2025 16:29 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Of laten we ook korting geven op accijns op sigaretten want die paupers van jou hebben al zulke hoge lasten.
En hoe is deze vergelijking correct exact?

Roken is niet nodig, dat mensen vrij ergens kunnen komen voor voorzieningen/familie/vrienden/werk/whatever wel. Zie het populytics onderzoek wat ik eerder gelinkt heb.

Tang op een varken, daar slaat het op wat je zegt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 27 maart 2025 @ 16:46:35 #48
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_217197602
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 16:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Sorry? Wat is er exact gesubsidieerd aan de peutprijs aan de pomp voor de consument? Het merendeel wat betaald wordt is accijns en BTW (ook over de accijns!!!).

Het enige wat gesubsidieerd wordt hier is het OV, wat alsnog bizar duur is vergelijking met andere landen. Zelfs ivm Zwitserland.

Verklaar je nader hier.
Heel veel is bizar duur ivm andere landen en we hebben ook een relatieve hoge belastingdruk waar al het geld echt aan op gaat is mij een raadsel.

Ja aan kunst subsidies of andere linkse hobby's of korting voor bedrijven de rechtse hobby's.

Maar goed ik mag niet klagen ook bijna 1800 per maand extra erbij gegraaid sinds 1 januari 2023 je moet voor jezelf zorgen andere doen het niet.

Toen lekker een dagje minder gaan werken anders betaal ik toch alleen maar belasting.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_217197680
Daarom lekker in België of Duitsland tanken, probleem opgelost.
pindazakje
pi_217197955
quote:
9s.gif Op donderdag 27 maart 2025 14:24 schreef ACT-F het volgende:
Bij elkaar opgeteld zou een liter benzine daardoor de komende jaren met bijna 50 cent kunnen stijgen
:7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')