abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217204515
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 09:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Stoppen met die exhorbitante accijns. De hoogte van de belasting op brandstof is ongeloofwaardig.
Dat kost miljarden. Waar ga je die ophalen?

Ik snap op zichzelf wel dat we voor energie in Nederland extreem veel betalen en dat het op zichzelf een tandje minder kan, maar het geld voor de overheidsuitgaven moet toch verdiend worden.

Ja, of je vraagt een Zuid-Afrikaanse miljardair om daarin te gaan snijden, maar dat ligt ook erg gevoelig heb ik gemerkt, zelfs als het op een compleet ander continent gebeurt.
pi_217204550
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 09:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Eerder heb ik het nationale mobiliteitsonderzoek van populytics gepost hier. Deze week uitgekomen.
Staan zat redenen in waarom mobiliteit goedkoop en beschikbaar moet blijven. Vervoer is heel vaak, alsin bijna nooit, een luxe.

Dus hou je mond met die 'joh het is maar 15 euro per maand, pak maar de fiets, ga niet, wat zeur je nou?'
Ik hou mijn mond zeker niet.

Klopt er iets niet aan mijn berekening? Nee? Dan is het dus 15 euro per maand die je veel gerichter kan besteden als het gaat om lastenverlichting.

Deze lastenverlichting komt voor 90% terecht bij mensen die het niet nodig hebben.

En mobiliteit omvat ook OV. Schreeuwend duur in Nederland.
  vrijdag 28 maart 2025 @ 10:21:40 #128
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217204636
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 09:50 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Winstmaximalisatie enerzijds en maatschappelijke verantwoordelijkheid anderzijds blijken keer op keer niet samen te gaan.

Essentiële maatschappelijke voorzieningen zouden geen onderdeel van een verdienmodel moeten zijn dat je maximaal kan uitknijpen.
Exact.

Nuts, ov. Terughalen. Het werkt niet nu.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 28 maart 2025 @ 10:23:59 #129
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217204664
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 10:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat kost miljarden. Waar ga je die ophalen?


Het kost de samenleving miljarden die het keihard nodig heeft om te kunnen overleven in de huidige omstandigheden.

De overheid peurt nu al te veel uit mobiliteit, daar hoeft niets extras bij.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 28 maart 2025 @ 10:26:45 #130
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217204697
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 10:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik hou mijn mond zeker niet.

Klopt er iets niet aan mijn berekening? Nee? Dan is het dus 15 euro per maand die je veel gerichter kan besteden als het gaat om lastenverlichting.

Deze lastenverlichting komt voor 90% terecht bij mensen die het niet nodig hebben.

En mobiliteit omvat ook OV. Schreeuwend duur in Nederland.
Lastenverlichting? Hoe dan? De brandstof wordt onbetaalbaar. Je kan dit direct inzitten als lastenverlichting door deze bizarre stijging te laten varen.
Brandstrofkosten zitten overal in, dus dat vloeit gelijk naar iedereen. En nog minder ambtenaren nodig die het verdelen en controleren dus nog efficient ook
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_217204790
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 10:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Het kost de samenleving miljarden die het keihard nodig heeft om te kunnen overleven in de huidige omstandigheden.

De overheid peurt nu al te veel uit mobiliteit, daar hoeft niets extras bij.
Dat is makkelijk. Je hebt geen alternatief. Ofwel je zal minder moeten gaan uitgeven (voorstander hier!), ofwel je zal het geld elders moeten ophalen.
pi_217204807
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 10:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Lastenverlichting? Hoe dan? De brandstof wordt onbetaalbaar. Je kan dit direct inzitten als lastenverlichting door deze bizarre stijging te laten varen.
Brandstrofkosten zitten overal in, dus dat vloeit gelijk naar iedereen. En nog minder ambtenaren nodig die het verdelen en controleren dus nog efficient ook
Of je nu 1 euro of 1,25 moet incasseren. Evenveel ambtenaren nodig daarvoor.

Begrijp mij goed, ik ben geen fan van een dure overheid. Maar er zullen wel keuzes gemaakt moeten worden. En dat doe jij niet.
  vrijdag 28 maart 2025 @ 10:48:54 #133
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217205033
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 10:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat is makkelijk. Je hebt geen alternatief. Ofwel je zal minder moeten gaan uitgeven (voorstander hier!), ofwel je zal het geld elders moeten ophalen.
Sorry? Te makkelijk?

Ik geef je redenen waarom het intens dom is om de brandstofprijzen nog eens te verhogen, wat voor impact het heeft op de samenleving en daarbij ook nog eens een simpele oplossing die werkt en waar iedereen iets aan heeft.

Daarbovenop doe ik nog een schepje, zie je dit:
https://www.globalpetrolprices.com/gasoline_prices/

Alleen Denemarken, Singapore, Hong Kong en IJsland zijn duurder. In de hele wereld.

Ik denk dat jij eerder geen argumenten meer hebt en het daarom maar op deze boeg gooit.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 10:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Of je nu 1 euro of 1,25 moet incasseren. Evenveel ambtenaren nodig daarvoor.
Leer ons ambtenaren kennen. Die verzinnen altijd wel wat extra's om meer ambtenaren te doen kweken.
quote:
Begrijp mij goed, ik ben geen fan van een dure overheid. Maar er zullen wel keuzes gemaakt moeten worden. En dat doe jij niet.
Exact. Meer geld voor de overheid en een maatschappij die nog harder gebukt gaat onder de self-imposed inflatie en nog meer gevangen zitten in hun eigen omgevingen. Beter kiezen ze er voor om dit niet te doen.

Maar hey, dit is allemaal geen argument natuurlijk. Allemaal veel te makkelijk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_217205112
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 10:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Sorry? Te makkelijk?

Ik geef je redenen waarom het intens dom is om de brandstofprijzen nog eens te verhogen, wat voor impact het heeft op de samenleving en daarbij ook nog eens een simpele oplossing die werkt en waar iedereen iets aan heeft.

Daarbovenop doe ik nog een schepje, zie je dit:
https://www.globalpetrolprices.com/gasoline_prices/

Alleen Denemarken, Singapore, Hong Kong en IJsland zijn duurder. In de hele wereld.

Ik denk dat jij eerder geen argumenten meer hebt en het daarom maar op deze boeg gooit.
[..]
Leer ons ambtenaren kennen. Die verzinnen altijd wel wat extra's om meer ambtenaren te doen kweken.
[..]
Exact. Meer geld voor de overheid en een maatschappij die nog harder gebukt gaat onder de self-imposed inflatie en nog meer gevangen zitten in hun eigen omgevingen. Beter kiezen ze er voor om dit niet te doen.

Maar hey, dit is allemaal geen argument natuurlijk. Allemaal veel te makkelijk.
Ik heb al gezegd dat ik liever zie dat de overheid veel kleiner wordt. Maar ik behoor tot een minderheid. De meeste mensen willen graag dat de overheid nog veel meer gaat uitgeven. Dat geld moet gewoon ergens vandaan kom.

En doe een beetje rustig. Boos worden op mij is zinloos, ik heb 0,0 invloed op de brandstofprijs.
  vrijdag 28 maart 2025 @ 10:57:10 #135
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217205168
Ik blijf erbij, alle subsidies, toeslagen en aftrekposten afschaffen, en daarvoor de lasten verlagen. Alle ambtenaren die bezig waren met subsidies, toen bij slagen en aftrekposten de keien op, en ook dat bespaarde geld weer steken in lastenverlaging. Onder de streep gaat iedereen er op vooruit, behalve die ambtenaren natuurlijk.
Gaat nooit gebeuren natuurlijk, want overheden snijden niet in eigen vlees. Ministeries komen niet met beleidsnota's om zichzelf te verkleinen.
  Moderator vrijdag 28 maart 2025 @ 10:59:08 #136
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_217205204
Wat voor oplossing heeft onze Geert hier al voor bedacht?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_217205224
Tanken in België wordt zo ook interessant voor de regio Rotterdam
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 28 maart 2025 @ 11:00:52 #138
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217205233
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 10:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat is makkelijk. Je hebt geen alternatief. Ofwel je zal minder moeten gaan uitgeven (voorstander hier!), ofwel je zal het geld elders moeten ophalen.
Je gaat wel erg makkelijk voorbij aan het waterbedeffect van hoge accijnzen.

https://www.rtl.nl/nieuws(...)abinet-schatkist-bbb

Dit zal ook gelden voor brandstof. Je loopt dus accijnzen mis omdat je ze teveel verhoogt.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 28 maart 2025 @ 11:03:33 #139
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
  vrijdag 28 maart 2025 @ 11:06:37 #140
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217205306
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 11:00 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Je gaat wel erg makkelijk voorbij aan het waterbedeffect van hoge accijnzen.

https://www.rtl.nl/nieuws(...)abinet-schatkist-bbb

Dit zal ook gelden voor brandstof. Je loopt dus accijnzen mis omdat je ze teveel verhoogt.
Jep, er is een optimum wat je aan lasten kan opleggen, als je daar overheen gaat lopen de totale inkomsten terug.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Laffercurve
pi_217205359
Nog een grote misvatting, minima rijden geen zuinige auto’s die rijden vooral goedkope auto’s die vanwege verouderde techniek niet zuinig zijn.
Dan zit je vaak al vast aan een auto met minimaal een 1.6 motor erin met 5 versnellingen.
Is het ook nog eens een diesel omdat die persoon ver moet rijden om op z’n werk te komen dan krijgt hij ook nog eens te maken met een co2 toeslag op het bezitten van die auto.
  vrijdag 28 maart 2025 @ 11:11:35 #142
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217205361
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 11:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Jep, er is een optimum wat je aan lasten kan opleggen, als je daar overheen gaat lopen de totale inkomsten terug.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Laffercurve
Deze kende ik nog niet :P
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_217205567
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 11:00 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Je gaat wel erg makkelijk voorbij aan het waterbedeffect van hoge accijnzen.

https://www.rtl.nl/nieuws(...)abinet-schatkist-bbb

Dit zal ook gelden voor brandstof. Je loopt dus accijnzen mis omdat je ze teveel verhoogt.
Pas maar op, straks krijgen we rekeningrijden.
pi_217205580
quote:
Hoezo doet alsof Pieter gek is? Die man heeft overduidelijk een mentale stoornis.

Maar het is wel dieptriest inderdaad, het niveau van politici tegenwoordig.
  vrijdag 28 maart 2025 @ 11:27:30 #145
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217205583
quote:
Beter een overheid die niks voor elkaar krijgt dan een overheid die domme beslissing na domme beslissing neemt en de maatschappij verder de grond in trapt.

Dat dan weer wel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 28 maart 2025 @ 11:30:35 #146
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217205616
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 10:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb al gezegd dat ik liever zie dat de overheid veel kleiner wordt. Maar ik behoor tot een minderheid. De meeste mensen willen graag dat de overheid nog veel meer gaat uitgeven. Dat geld moet gewoon ergens vandaan kom.

En doe een beetje rustig. Boos worden op mij is zinloos, ik heb 0,0 invloed op de brandstofprijs.
Ik ben ook een Ron Swanson wat dat betreft. Dus daar zijn we het gewoon over eens.
Alleen stel ik wel dat de brandstofprijzen hier veel te hoog zijn en dat een extra verhoging tot enorme nadelige effecten gaat leiden. Als die er al niet zijn op het moment met de hoge inflatie die vooral wordt veroorzaakt door de energiebelastingen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 28 maart 2025 @ 11:33:36 #147
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_217205666
Tankpas van de zaak, zal mijn tijd wel duren. En anders lekker de bijstand in bier zuipen.
Please consider the environment before printing this post
pi_217205941
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 11:30 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik ben ook een Ron Swanson wat dat betreft. Dus daar zijn we het gewoon over eens.
Alleen stel ik wel dat de brandstofprijzen hier veel te hoog zijn en dat een extra verhoging tot enorme nadelige effecten gaat leiden. Als die er al niet zijn op het moment met de hoge inflatie die vooral wordt veroorzaakt door de energiebelastingen.
Laten we dan concluderen dat het tijd wordt dat de overheid minder gaat uitgeven.

Ik vrees alleen dat het niet gaat gebeuren.
  vrijdag 28 maart 2025 @ 12:01:27 #149
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217205993
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 11:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Beter een overheid die niks voor elkaar krijgt dan een overheid die domme beslissing na domme beslissing neemt en de maatschappij verder de grond in trapt.

Dat dan weer wel.
In het einde is dat hetzelfde.
pi_217206107
quote:
Dat Carolien tokkiedom is klopt wel.
Ze was toch ook wild woedend aan het tweeten over Café Mes, wat duidelijk een grap was?
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')