Je zou ook kunnen gaan fietsen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:34 schreef Grotetijd het volgende:
Ja flikker even op hoor. Ik betaal nu als ik er gewoon E10 in gooi 1.93 per liter, en E5 (wat 'ie eigenlijk nodig heeft dus ik wissel het af) 2.20. Zal betekenen dat wat nu "goedkoop" is gewoon 2.20 word, en die andere naar de 2.50 gaat!?
Al word dit tóch net als met mensen die roken "als het boven x bedrag kom stop ik" en vervolgens word het x bedrag en roken ze vrolijk door.
Tijd om een serieus te gaan nadenken over een elektrisch alternatief met deze prijzen
Is dit tegenwoordig journalistiek?quote:VVD-leider Dilan Yesilgöz, toch van de vroem-vroempartij
Oke, veel plezier met je Tang Hua Detroit Fish!quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:34 schreef Grotetijd het volgende:
Tijd om een serieus te gaan nadenken over een elektrisch alternatief met deze prijzen
Zou kunnenquote:Op donderdag 27 maart 2025 14:36 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Je zou ook kunnen gaan fietsen.
Getverdemmequote:
Gelukkig is het belasting, dus dat is alleen voor Nederland. Ik zal vaker een kort omweggetje maken via Belgie danquote:Op donderdag 27 maart 2025 14:34 schreef Grotetijd het volgende:
Ja flikker even op hoor. Ik betaal nu als ik er gewoon E10 in gooi 1.93 per liter, en E5 (wat 'ie eigenlijk nodig heeft dus ik wissel het af) 2.20. Zal betekenen dat wat nu "goedkoop" is gewoon 2.20 word, en die andere naar de 2.50 gaat!?
Al word dit tóch net als met mensen die roken "als het boven x bedrag kom stop ik" en vervolgens word het x bedrag en roken ze vrolijk door.
Elke maand even een rit naar Duitsland, scheelt al veel met de boodschappen en een volle tank zal dus gewoon 50-60 cent per liter schelenquote:Op donderdag 27 maart 2025 14:45 schreef Zorro het volgende:
[..]
Gelukkig is het belasting, dus dat is alleen voor Nederland. Ik zal vaker een kort omweggetje maken via Belgie dan
Goed idee als je met je vrouw en twee kleine kinderen op bezoek gaat bij familie 50km verderop, echt top uitgedacht.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:36 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Dan kost je dat een euro of 2.50 meer dan met die tijdelijke korting.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:58 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Goed idee als je met je vrouw en twee kleine kinderen op bezoek gaat bij familie 50km verderop, echt top uitgedacht.
Hallo meneer Van Eijk, grensbewoner hier. Dat verschil is er nu ook al, benzine in België kost momenteel pak 'm beet 1,50/liter. Verschil wordt dus eerder 80+ cent per liter.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:24 schreef ACT-F het volgende:
En het verschil met de buurlanden wordt volgend jaar zo groot dat de grenspomphouders in ieder geval de nek omgedraaid worden. Wij zijn dan 40 tot 50 cent per liter duurder”, zegt Van Eijk.
Vroegâh betaalde ik 79 cent voor een liter diesel in België.quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:08 schreef Mano_ het volgende:
Ondertussen betaal ik in België < 1,70 voor een liter 98
Wat dat betreft zou de overheid misschien eens kunnen nadenken over een variabele accijns naar gelang de nabijheid bij de grens?!quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:13 schreef nattermann het volgende:
[..]
Hallo meneer Van Eijk, grensbewoner hier. Dat verschil is er nu ook al, benzine in België kost momenteel pak 'm beet 1,50/liter. Verschil wordt dus eerder 80+ cent per liter.
Dus daarom moet heel Nederland waaronder iedereen zonder auto maar meebetalen aan jouw gesubsidieerde ritjes om lekker met de fam op een uitje te kunnen, helder.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:58 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Goed idee als je met je vrouw en twee kleine kinderen op bezoek gaat bij familie 50km verderop, echt top uitgedacht.
EV's, onbetaalbaar voor de meeste mensen, daarbij komt de volle mrb eraan...quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:39 schreef SnertMetChoco het volgende:
Relatief goed voor EV's, OV en fietsers.
Dat is voor een bezoekje aan de tandarts 2km verderop een logische keuze natuurlijk (sowieso), maar niet alles ligt zo dicht bij huis en niet voor alles is het OV een goede optiequote:Op donderdag 27 maart 2025 14:36 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ik rij zelf ook gewoon auto hoor maar verwachten dat de overheid maar tot in den treure je benzine blijft subsidiëren ten koste van bijvoorbeeld eerste levensbehoeften voor mensen is natuurlijk wel een beetje lame.quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is voor een bezoekje aan de tandarts 2km verderop een logische keuze natuurlijk (sowieso), maar niet alles ligt zo dicht bij huis en niet voor alles is het OV een goede optie
Nou heb ik zelf nog nooit een auto gehad, maar de paar keer dat we de afgelopen maanden een huurauto hadden opende dat toch wel even wat handige deuren zo nu en dan.
Subsidierenquote:Op donderdag 27 maart 2025 15:35 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ik rij zelf ook gewoon auto hoor maar verwachten dat de overheid maar tot in den treure je benzine blijft subsidiëren ten koste van bijvoorbeeld eerste levensbehoeften voor mensen is natuurlijk wel een beetje lame.
We kunnen het ook anders noemen als jij dat graag wil maar dan komt het nog uit dezelfde potquote:Op donderdag 27 maart 2025 15:57 schreef Zorro het volgende:
[..]
Subsidieren
Eerst enorme hoge belasting er op zetten en als ze dat minder maken dat subsidieren noemen...
Maar dan moet het geld ergens anders vandaan getrokken worden.quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:29 schreef Red_85 het volgende:
Dus, hier mag de accijns wel een stukje lager weer.
Ja en we gaan natuurlijk niet de allerrijksten belasten dus we moeten het zoeken in de basisbehoeften.quote:Op donderdag 27 maart 2025 16:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maar dan moet het geld ergens anders vandaan getrokken worden.
Stoppen met de klimaatwaanzin!quote:Op donderdag 27 maart 2025 16:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maar dan moet het geld ergens anders vandaan getrokken worden.
Want heel Nederland betaalt niet mee aan dat gesubsidieerde ov?quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:18 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Dus daarom moet heel Nederland waaronder iedereen zonder auto maar meebetalen aan jouw gesubsidieerde ritjes om lekker met de fam op een uitje te kunnen, helder.
Of laten we ook korting geven op accijns op sigaretten want die paupers van jou hebben al zulke hoge lasten.quote:Op donderdag 27 maart 2025 16:23 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Want heel Nederland betaalt niet mee aan dat gesubsidieerde ov?
Dan ook alle ov subsidies afschaffen laten ze paupers die met ov gaan er maar zelf voor opdraaien.
https://www.volkskrant.nl(...)rkt-helpen~b2d0fa87/quote:Lagere prijzen, aantrekkelijke modellen en een hoge benzineprijs: minister Barry Madlener (Infrastructuur, PVV) is ervan overtuigd dat de elektrische auto de komende jaren steeds aantrekkelijker wordt. Zelfs nu recent onderzoek laat zien dat een groot deel van de elektrische rijders overweegt over te stappen op een brandstofauto.
Nee hoeft van mij niet en benzine als het duurder gaat worden zoals alles tja.. maar als we gaan janken over subsidies weet ik nog wel een waslijst aan subsidies waar ik voor betaal en niks aan heb.quote:Op donderdag 27 maart 2025 16:29 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Of laten we ook korting geven op accijns op sigaretten want die paupers van jou hebben al zulke hoge lasten.
Oke dat is leuk voor jouquote:Op donderdag 27 maart 2025 16:31 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Nee hoeft van mij niet en benzine als het duurder gaat worden zoals alles tja.. maar als we gaan janken over subsidies weet ik nog wel een waslijst aan subsidies waar ik voor betaal en niks aan heb.
Zoals dus het ov en zorgtoeslagen Huurtoeslagen.
Subsidies voor vergroening etc.
Subsidies voor energie armoede.
Sorry? Wat is er exact gesubsidieerd aan de peutprijs aan de pomp voor de consument? Het merendeel wat betaald wordt is accijns en BTW (ook over de accijns!!!).quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:18 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Dus daarom moet heel Nederland waaronder iedereen zonder auto maar meebetalen aan jouw gesubsidieerde ritjes om lekker met de fam op een uitje te kunnen, helder.
En hoe is deze vergelijking correct exact?quote:Op donderdag 27 maart 2025 16:29 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Of laten we ook korting geven op accijns op sigaretten want die paupers van jou hebben al zulke hoge lasten.
Heel veel is bizar duur ivm andere landen en we hebben ook een relatieve hoge belastingdruk waar al het geld echt aan op gaat is mij een raadsel.quote:Op donderdag 27 maart 2025 16:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Sorry? Wat is er exact gesubsidieerd aan de peutprijs aan de pomp voor de consument? Het merendeel wat betaald wordt is accijns en BTW (ook over de accijns!!!).
Het enige wat gesubsidieerd wordt hier is het OV, wat alsnog bizar duur is vergelijking met andere landen. Zelfs ivm Zwitserland.
Verklaar je nader hier.
quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:24 schreef ACT-F het volgende:
Bij elkaar opgeteld zou een liter benzine daardoor de komende jaren met bijna 50 cent kunnen stijgen
1.669 betaald gisterenmiddagquote:Op donderdag 27 maart 2025 16:52 schreef Hyaenidae het volgende:
Daarom lekker in België of Duitsland tanken, probleem opgelost.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |