![rfp0qef.jpg]()
Welkom in de ESF-SC
De Slowchat van ESF, sinds 2017 hét topic voor al uw (non-)ESF-gerelateerde dagelijkse beslommeringen.Hier kan je kwijt wat je vanavond gaat eten, dat je ruzie hebt met de tante van de buurvrouw van je teckel, dat Martin Österdahl en Gerard Joling kwallen zijn, Herman Finkers de beste cabaretier is, wat je vakantieplannen zijn, wat er vanavond op tv komt, wat je favoriete ESF-liedje van dit jaar is, dat je brinta op hebt (of wijn), dat je midden in de nacht een feestje geeft, dat je jezelf een weinig subtiel naamtopic geeft, je slechtste grappen, hoe erg je spinnen haat, hoeveel meltdowns alles je bezorgd heeft, je laatste ervaring met afgelopen ESF, dat je niet wist dat Spock een broer heeft, dat je zenuwachtig bent omdat je kind op vakantie gaat, hoe harig jij het graag ziet, je aanschaf van een airfryer, waar pizza met ananas gewoon mag (

), dat jij een canvas met kerstboomprint stiekem ook nooit gezien hebt, dat je je vóór het ontbijt al volpropt, dat je de verkeerde jas hebt meegenomen uit het café, wanneer je de kerstverlichting uit het vet haalt, en dat je geen idee hebt wat je moet kopen voor vader/moeder/(groot)ouder/dag.
Haalt u hier uw tickets voor Doezepwa-utopia.
En uiteraard ook over serieuze zaken die je bezig houden of kwijt wilt. (En daar hoef je geen sorry voor te zeggen. Nee niet. Geen sorry. Hou op met gesorry. GEEN sorrrrry! ook geen sorrie.) Bekijk deze YouTube-video
![cheer-crazy.gif]()
![Pw8cZk6.png]()
![DZOnCsT.png]()
![HyF4la3.gif]()

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Lekkere TT
De Sahara is zonder meer erg droog.
Verbruggen
Die psychologische oorlogsvoering heb ik ook nooit begrepen. Als penaltynemer weet je waar je hem gaat schieten en wat de keeper doet, dat moet niet eens zoveel boeien. Naja, als de keeper erg in een hoek staat, dan wel, maar anders houd je je gewoon aan je eigen plan.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op zondag 23 maart 2025 23:25 schreef BillDauterive het volgende:Die psychologische oorlogsvoering heb ik ook nooit begrepen. Als penaltynemer weet je waar je hem gaat schieten en wat de keeper doet, dat moet niet eens zoveel boeien. Naja, als de keeper erg in een hoek staat, dan wel, maar anders houd je je gewoon aan je eigen plan.
Dat geldt voor de meeste spelers wel. Maar van de vijf is er altijd wel minimaal één die niet zo zeker is van zijn zaak. Het belangrijke is wel dat de keeper die het doet het ook vanuit zichzelf echt kan. Een Krul of Martinez (Argentinië) bijvoorbeeld. Anders werkt het totaal niet.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Malen schiet tegen de keeper
WE GAAN NAAR HET WK
"Nederland met ere uitgeschakeld". Tja, daar koop je niets voor.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
In België zouden we de morele winnaar genoemd worden.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Zou wel lachen zijn als Spanje het straks niet red tegen Turkije en Georgië. Wat ondanks de hegemonie van de Spanjaarden niet eens uit te sluiten is.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Niemand boeit de Nations League
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
quote:
Op zondag 23 maart 2025 23:30 schreef Redefine het volgende:[..]
Zou wel lachen zijn als Spanje het straks niet red tegen Turkije en Georgië. Wat ondanks de hegemonie van de Spanjaarden niet eens uit te sluiten is.
Dat is wel echt een irritante poule. Dan toch altijd liever Polen en Leen Huijzer.
Strani
Beroemde influencer
Zijn Turkije en Georgie zo goed nu dat we daar zo veel angst voor hebben?
Op
02-02-2020 20:20:20 schreef
Strani iets
2006 Time Person of the Year
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
En dan ook nog Finland wat er helemaal niks van kan.
Imca Marina genot
quote:
Ja, die zijn snel weer teruggevallen na een betere periode.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Turkije wel ja. Daar hadden we het afgelopen EK al moeilijk genoeg mee. Georgië is wel minder dan de Turken, maar als nummer drie wel de zwaarste tegenstanders. Speelden ook een erg goed EK.
quote:
Turkije, Georgië en Bulgarije zijn drie erg vervelende uitwedstrijden.
Strani
Beroemde influencer
Ik heb hier overigens exact nul vuurpijlen de lucht in zien gaan dus men is ook weer niet zó blij.
Op
02-02-2020 20:20:20 schreef
Strani iets
2006 Time Person of the Year
Nederland
Polen
Finland
Litouwen
Malta
Wel een poule met landen die allemaal het linkerrijtje kunnen halen op het ESF.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Maar dan is de finale halen een stuk lastiger.
OMG. De originele k3 komt weer bij elkaar!
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
Op maandag 24 maart 2025 10:06 schreef NailQueen het volgende:Uiteraard loopt de site voor de tickets gelijk vast.
Edit: Er zijn momenteel meer dan 10.000 wachtenden voor je.
Dat was te verwachten
Ben je (nog) avrotros lid, dan heb je net een mail gehad!
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
usagi414
Subete ga ongakudesu
quote:
En anders kan NQ alsnog AvroTros lid worden en de kaarten in de exclusieve voorverkoop (proberen) te kopen.
Met AVROTROS naar K3 originals, de reünie
Life is what happens to you while you're busy making other plans
Het is heerlijke jeugdsentiment maar ik ga er niet speciaal AvroTros lid van worden.
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
Dank je Strani.
Het is wat op onze leeftijd hè, het verval slaat keihard toe.
Ik heb nu lekkere kruidenthee, ik hoop dat dat mijn buik wat tot rust brengt.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op maandag 24 maart 2025 10:59 schreef Arizona het volgende:Ik lig trouwens misselijk en met flinke buikpijn op de bank, ik heb me ziekgemeld
Ik had gisteren ook al buikpijn, het lijkt me een buikvirus. En dat bovenop de vermoeidheid en de stress die ik al een paar weken heb, is net iets teveel.
Beterschap
Arizona
Zeg maar Arißona
Misschien moeten we het toch iets positiever benaderen, anders schrikken we de jonkies af

Aan de andere kant, als we té positief over ons leven doen, lijkt het alsof we in een midlife crisis zitten....
Wat een verwarrende tijden zijn dit!
quote:
Op maandag 24 maart 2025 12:17 schreef Arizona het volgende:Misschien moeten we het toch iets positiever benaderen, anders schrikken we de jonkies af

Aan de andere kant, als we té positief over ons leven doen, lijkt het alsof we in een midlife crisis zitten....
Gewoon een plaatje van een kopje koffie op Instagram posten en de likes binnenharken.
Beterschap @Ariznona
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
Thanks. Hoe gaat het nu met jou, hoe loopt het herstel?
quote:
Nu voorspoedig.
Afgelopen dagen high van de pijnstilling.
Ik had 4 slangetjes naar lichaam en nu nog 1 en dat is de infuus.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
Op maandag 24 maart 2025 13:18 schreef H_T het volgende:[..]
Je kan wel voorkomen dat je leeftijd verder toeneemt, maar dat is een nogal rigoreuze oplossing
Mja dat is niet de oplossingsrichting die ik zoek
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
Op maandag 24 maart 2025 15:26 schreef H_T het volgende:[..]
Wat dat betreft zijn er leukere manieren om te voorkomen dat je een ouder wordt

Maar daarvoor is het in jouw geval te laat
Dat ik een ouder ben vind ik top.
Dat ik ouder word, soms een flop
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op maandag 24 maart 2025 12:17 schreef Arizona het volgende:Misschien moeten we het toch iets positiever benaderen, anders schrikken we de jonkies af

Het woord 'verwarrende' gebruiken is anders ook wel link als oudere
quote:
Op maandag 24 maart 2025 17:24 schreef BillDauterive het volgende:Ik ben bezig met '
strands', waarbij je woorden moet vinden die bij het thema passen. Ik heb al "Blondie" en "Heart", twee iconische bands met een vrouwelijke zangeres, totdat ik een echt icoon zie:
[
afbeelding ]
Het stomme is dat het antwoord fout blijkt...

Grove tekortkoming van het spel.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op maandag 24 maart 2025 19:15 schreef BillDauterive het volgende:[..]
Het bleek dat ik het thema ook niet goed had, het was 'rock bands'. De andere 5 bands waren allemaal male fronted.
Sieneke is dan wel een queen, maar ze is geen rock band.
Sieneke of Genesis what's the difference.
Moeten we van Luctor al naar bed?
Heeft Luctor De Mol eigenlijk al wel gekeken?
quote:
Ik wist niet dat Luctor een broer van Linda was.
quote:
Nee, alles aan deze remake klopt niet
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak