Wikipediaquote:Kiambe vluchtte in 2013[b] op 9-jarige leeftijd vanuit Congo met zijn moeder, drie broers en drie zussen naar Nederland.Daarna verbleven ze anderhalf jaar in het asielzoekerscentrum in Alkmaar, waar het multicultureel orkest Orchestre Partout indruk op hem maakte; hij ging steeds een beetje meer meedoen. Claude: "Zingen zit in onze familie." Ze verhuisden naar Enkhuizen, waar hij zijn havo-diploma haalde. Hij studeerde hotelmanagement maar is daarmee gestopt.Naast zijn zangcarrière was hij werkzaam in een restaurant.
In 2017 won hij een talentenjacht in Enkhuizen met het nummer Uit elkaar van Yes-R. In het voorjaar van 2019 nam hij deel aan het achtste seizoen van The Voice Kids met het nummer Papaoutai van Stromae. Hij strandde in de tweede ronde, 'The Battles'.In de jaren daarna deed hij onder meer mee aan de ARE YOU NEXT?-talentenjacht waar hij een platencontract bij muzieklabel Cloud 9 Music won.
De jaren daarna deed hij mee aan verschillende audities en zangwedstrijden waar hij in contact kwam met onder andere muziekproducent Arno Krabman en songwriter Joren van der Voort. Samen met hen schreef hij het Nederlands-Franse nummer Ladada (Mon dernier mot), dat eind 2022 uitkwam. Het werd een 538 Favourite en bereikte de nummer 1-positie in de Nederlandse Top 40 en Single Top 100. Hij werd bij de totstandkoming van het nummer geïnspireerd door Stromae.
In 2023 trad Claude op het popmuziekfestival Noorderslag op. In maart van dat jaar kreeg hij de 3FM Award voor Beste nieuwkomer en werd hij uitgeroepen tot 3FM Talent. Diezelfde maand volgde het nummer Layla, dat de Alarmschijf werd bij Qmusic.[14] In april maakte hij zijn festivaldebuut op Paaspop in Schijndel, waar hij het nog niet uitgekomen nummer Écoute-moi ten gehore bracht.
Claude zou in april 2023 in het voorprogramma van de concerten van Stromae staan, maar deze concerten werden afgelast wegens gezondheidsredenen van de Belgische zanger.In plaats daarvan heeft Claude in het voorprogramma van Suzan & Freek in november dat jaar gestaan.
Op 5 mei 2023 trad Claude op tijdens het Bevrijdingsconcert op de Amstel. In datzelfde jaar was hij te gast in het televisieprogramma Ik hou van Holland.
Op 12 oktober 2023 trad Claude op bij de 58e editie van het Gouden Televizier-Ring Gala waarna hij de troffee Televizier-Ring Talent uitreikte aan Noa Vahle. Claude trad op 3 februari 2024 op in Rotterdam tijdens de Qmusic Top 40 Awards. Hij won de Award in de categorie "Beste Artiest" en trad op met Flemming. In maart en april 2024 deed hij zijn eerste clubtour met de naam Je m'appelle Claude.
Op 21 september 2024 was hij de hoofdgast in het programma Beste Zangers. Twee maanden later verscheen zijn debuutalbum Parler français.
In 2025 vertegenwoordigt Claude Nederland bij het Eurovisie Songfestival in Basel, Zwitserland.
Bazel niet zo.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 22:22 schreef TLC het volgende:
Is het nu Bazel of Basel ? Ik lees overal wat anders
Dat hangt er natuurlijk ook maar vanaf aan wie je het vraagt.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 22:13 schreef NailQueen het volgende:
Het andere franse liedje over moeders heeft zijn verwachtingen niet of minder waar gemaakt. Dus daar hoeven we ons minder zorgen over te maken.
Denk dat Zweden ook gewoon de top 5 van de jury haalt, dat optreden is ook nog best gelikt en ze zijn ook altijd wel gevoelig voor de odds.quote:
Hangt ervan af wat ze voor beoordelingscriteria mee krijgen. In de Zweedse finale was het: kies een nummer dat kan scoren in Eurovisie. Ja, dan kies je deze. Als het meer over de zangkwaliteiten of over mainstream radio-hitpotentie gaat, dan kies je deze misschien niet.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 22:51 schreef Em31 het volgende:
[..]
Denk dat Zweden ook gewoon de top 5 van de jury haalt, dat optreden is ook nog best gelikt en ze zijn ook altijd wel gevoelig voor de odds.
Ja ze is erg leuk.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 23:20 schreef blackswangreen het volgende:
Ik vond die moeder ook zo heerlijk Afrikaans, mijn zoon is gezonden door God om goede dingen te doen, ik wist het al toen hij werd geboren.
Ja je had gelijk met die grotere studio!quote:Op zaterdag 15 maart 2025 23:19 schreef Aadrianus het volgende:
Wow. Dit is alles wat ik gehoopt en verwacht had. Niet simpel op het kleine podiumpje bij Eva, maar lekker die grote studio ernaast bijgenomen om zijn optreden de ruimte te geven en dynamiek. Mooi die dansers erbij. Een optreden dat een belofte toont naar wat er in Basel straks te verwachten is. Claudes charisma spat van het scherm. Zijn zang was soms een beetje shaky, maar ik geef het je te doen; in één take een flinke afstand in de studios af leggen, dansen, op tijd op je volgende plek komen en ook nog eens voor het eerst voor een live publiek dit nummer zingen. Ik heb er alle vertrouwen in. En.... Ik heb ook nog nieuwe nuances gehoord in zijn zang. De bolletjes staan weer in het groen. Petje af Claude. Ik heb ook nog even een traantje weggepinkt toen ik de video voor het eerst zag (ik zat in een theater toen het werd uitgezonden, dus ik zag het pas later op de avond).
Oh ‘gelukkig’, ik dacht namelijk hetzelfde.quote:Op zondag 16 maart 2025 00:37 schreef grazz het volgende:
Oh lees nu net op TikTok dat hij tijdens de opname ziekig was. Dan heb ik niks gezegd over zn vocals want dan is het best knap wat ie heeft neergezet.
Hij schrijft zelfs 'Ik was heel erg ziek maar ik vond dit zo leuk, kan niet wachten tot Bazel!'.quote:Op zondag 16 maart 2025 04:33 schreef Em31 het volgende:
[..]
Oh ‘gelukkig’, ik dacht namelijk hetzelfde.
Volgens mij scoren thema-uitzendingen altijd laag. Dat vinden mensen gewoon saai. En dan is het thema Claude ook niet iets waar de meeste mensen hun tv voor aanzetten, eerlijk is eerlijk.quote:Op zondag 16 maart 2025 09:30 schreef Fred_B het volgende:
574.000 kijkers gisteravond, en daarmee de laagste score ooit voor een uitzending van Eva. Blijkbaar is het ESF na de gebeurtenissen van vorig jaar toch nog steeds iets wat te veel negatieve gevoelens oproept.
Dat zette Claude heel goed recht!quote:Op zaterdag 15 maart 2025 23:55 schreef grazz het volgende:
Als eerst: wat een leuke uitzending vanavondIk kreeg het idee dat de avrotros dit ook wel bewust heeft gedaan, zo'n songfestival uitzending, om toch een beetje de songfestival spirit er bij de mensen erin te houden na de toestanden van vorig jaar. Ik vond het alvast een lekker opwarmertje! Leuke verrassing ook voor Claude dat Conchita er was. Rob Kemps vond ik een beetje cringe met z'n opmerking over die vrouw met een kip op d'r hoofd?Netta's nummer was echt wel een goed popliedje, vond ik.. en blijkbaar dachten veel mensen daar net zo over
Anyway, Claude...
Hmmm. Eerste wat me opviel was toch wel zijn ademhaling... kreeg het er zelf bijna benauwd vanhet stelt me nog niet helemaal gerust. Begin vond ik wel goed hoor. Mooi diep en warm stemgeluid, maar je kon de zenuwen wel horen. Niet erg, maar hoop dat ie het onder controle kan houden. Goed dat ze hebben gekozen voor een optreden met dynamiek. Was even bang dat ie er met band zou staan. Dit maakt het veel interessanter om naar te kijken. Het einde vond ik het sterkst, het moment dat de deuren open gingen en dan dat laatste rustige stuk met dat regen.
![]()
Verder wat ik positief vond: zijn blikken in de camera. Het plezier dat ie ook lijkt te hebben
Misschien was het ook beter geweest als het op het reguliere tijdstip was uitgezonden. Al was gisteren ook weer niet zo heel veel concurrentie.quote:Op zondag 16 maart 2025 10:13 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Volgens mij scoren thema-uitzendingen altijd laag. Dat vinden mensen gewoon saai. En dan is het thema Claude ook niet iets waar de meeste mensen hun tv voor aanzetten, eerlijk is eerlijk.
Het is misschien meer Claude zelf dan het liedje die het 'm doet. Het is een ontzettend sympathieke en enthousiaste jongen, maar het heet nou eenmaal niet het Eurovisie Sympathiek Festival.quote:Op zondag 16 maart 2025 13:08 schreef Em31 het volgende:
Kan ons eigen nummer nog steeds niet goed inschatten. Het voelt alsof er wat mist voor de winst, is verder ook niet echt een hype ofzo, maar tegelijkertijd zou je met wat geluk misschien alsnog wel kunnen winnen ook.![]()
Al zou me een lage televote ook weer niet helemaal verbazen.
Winnen zie ik niet gebeuren, daar is het allemaal net iets te braaf en te Avrotrosserig voor. Het heeft een beetje dezelfde sterktes/zwaktes als een Douwe Bob of S10: leuk liedje, niet iets waar je je telefoon voor pakt. Dus zal de uitslag ook wel zoiets worden, top-5 bij de jury en wat minder bij de televote.quote:Op zondag 16 maart 2025 13:08 schreef Em31 het volgende:
Kan ons eigen nummer nog steeds niet goed inschatten. Het voelt alsof er wat mist voor de winst, is verder ook niet echt een hype ofzo, maar tegelijkertijd zou je met wat geluk misschien alsnog wel kunnen winnen ook.![]()
Dan moet je nog eens kijken, want hij maakt echt wel dansbewegingen samen met de dansers hoor 😊quote:Op zondag 16 maart 2025 08:14 schreef DilanoNirvana het volgende:
Ik heb alleen gekeken toen hij optrad voor zijn liedje. Maar vroeg me af waatom hij niet erbij danst, want dat maakt het toch mooier. Zijn zang is top.
Ik vergelijk het met de clip daar danste hij vrijwel alles. Hoop dat dat in basel ook het geval is.quote:Op zondag 16 maart 2025 15:14 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Dan moet je nog eens kijken, want hij maakt echt wel dansbewegingen samen met de dansers hoor 😊
Zijn belangrijkste taak daar is goed te zingen. Dat hij er nog een beetje soepel bij beweegt in een choreografie met de professionele dansers is leuk en mooi meegenomen, en dat doet hij met flair in deze registratie. In de videoclip zingt hij lang niet altijd mee als hij danst, want je kunt je adem maar voor één ding tegelijk goed gebruiken. Dat kan wel in zo'n clip, maar niet in een live performance. Hij is tenslotte geen musicalster.quote:Op zondag 16 maart 2025 22:23 schreef DilanoNirvana het volgende:
[..]
Ik vergelijk het met de clip daar danste hij vrijwel alles. Hoop dat dat in basel ook het geval is.
Eens idd.quote:Op zondag 16 maart 2025 22:39 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Zijn belangrijkste taak daar is goed te zingen. Dat hij er nog een beetje soepel bij beweegt in een choreografie met de professionele dansers is leuk en mooi meegenomen, en dat doet hij met flair in deze registratie. In de videoclip zingt hij lang niet altijd mee als hij danst, want je kunt je adem maar voor één ding tegelijk goed gebruiken. Dat kan wel in zo'n clip, maar niet in een live performance. Hij is tenslotte geen musicalster.
Maar eerlijk gezegd, ik kan me eigenlijk geen enkele Nederlandse bijdrage herinneren, waarin de zanger/zangeres zoveel heeft meegedanst als Claude heeft gedaan in de live show bij Eva.
Ik vind het nu wel slim gedaan. Door hem te omringen door dansers en zelf af en toe een beweging mee te doen wordt de suggestie gewekt dat hij danst.quote:Op maandag 17 maart 2025 11:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Eens idd.
Bij de Eurovisie-inzendingen van andere landen de afgelopen jaren waar er een pittige dansroutine was waar de zanger/es aan meedeed stond er veel stem op tape. Dat heeft Claude niet. Dus die zal zich voornamelijk moeten concentreren op hoe het klinkt. Hij straalt gelukkig veel warmte en energie uit puur door wie hij is, dus als hij hier en daar een beetje met wat dansers meewiebelt straks zal dat waarschijnlijk al behoorlijk energiek overkomen.
Ik weet eigenlijk niet in hoeverre NL daar weleens gebruik van maakt. Alleen Joost had dat in de vorm van synthsamples die op basis van stemmen waren gemaakt, de anderen niet geloof ik. KAJ heeft ook hun eigen stemmen als backing op tape en het wordt veel vaker gedaan in Eurovisieland, maar ik weet niet in hoeverre het productieteam van Claude ervan op de hoogte is dat dat deels mag tegenwoordig.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 08:35 schreef Em31 het volgende:
Poeh, het ge-lala en de hogere stukjes zijn wel de mindere delen live.Hopelijk ook flink wat achtergrond op band erbij in Basel.
Bij Eva zat er wel een koortje achter. Ik neem aan op tape. S10 had ook een koortje op tape. In de jaren daarvoor mocht het volgens mij nog niet.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 09:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet in hoeverre NL daar weleens gebruik van maakt. Alleen Joost had dat in de vorm van synthsamples die op basis van stemmen waren gemaakt, de anderen niet geloof ik. KAJ heeft ook hun eigen stemmen als backing op tape en het wordt veel vaker gedaan in Eurovisieland, maar ik weet niet in hoeverre het productieteam van Claude ervan op de hoogte is dat dat deels mag tegenwoordig.
Ja ik hoop het ook.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 09:44 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Bij Eva zat er wel een koortje achter. Ik neem aan op tape. S10 had ook een koortje op tape. In de jaren daarvoor mocht het volgens mij nog niet.
Van het nummer van KAJ blijft niks over als je die backings op tape weghaalt. Het mag, dus je moet er gebruik van maken. Ik hoop inderdaad dat team-Claude dat ook gewoon doet, want anders klinkt dit refrein veel te dun en te flauw... dat is het op zichzelf al natuurlijk, maar je kunt het nog wel wat oompf meegeven.
Ja dat hoop ik ook, want zo zonder klinkt het allemaal wat te zwak. Maar gaat vast goedkomen.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 09:44 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Bij Eva zat er wel een koortje achter. Ik neem aan op tape. S10 had ook een koortje op tape. In de jaren daarvoor mocht het volgens mij nog niet.
Van het nummer van KAJ blijft niks over als je die backings op tape weghaalt. Het mag, dus je moet er gebruik van maken. Ik hoop inderdaad dat team-Claude dat ook gewoon doet, want anders klinkt dit refrein veel te dun en te flauw... dat is het op zichzelf al natuurlijk, maar je kunt het nog wel wat oompf meegeven.
Ik begin het lastig te vinden. Het nummer is absoluut top 10 waard. Maar ik maak me toch zorgen om de staging. Wij zijn daar gewoon niet goed (genoeg) in.quote:Op zondag 16 maart 2025 13:08 schreef Em31 het volgende:
Top 10 is 150 punten. Dat moet bij een normale uitvoering echt wel lukken in dit deelnemersveld.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 11:23 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik begin het lastig te vinden. Het nummer is absoluut top 10 waard. Maar ik maak me toch zorgen om de staging. Wij zijn daar gewoon niet goed (genoeg) in.
Maar we hebben nu die eneeeeeeee.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 11:23 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik begin het lastig te vinden. Het nummer is absoluut top 10 waard. Maar ik maak me toch zorgen om de staging. Wij zijn daar gewoon niet goed (genoeg) in.
Kreeg het gesprek niet helemaal goed mee (behalve dat zijn favoriet Estland is), maar meende ook even dat ze zeiden het klein te houden.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 11:23 schreef NailQueen het volgende:
[..]
En die eneeeeeeee heeft een prima staging gemaakt voor de live bij Eva. De grote kracht van die staging was dat we dicht bij Claude bleven en de dansers er af en toe bij kwamen en hem omringden en hij meedanste. Met zijn charisma zit het wel goed, zijn inleving in het lied ook. De dansers brengen een mooie energie mee en het lied is aanstekelijk genoeg om die 2,5 minuut verrassend te blijven. Ik heb er alle vertrouwen in dat er een prima staging gaat komen.quote:
Er is een bovengrens voor hoelang een nummer mag duren, maar volgens mij is er niet echt een ondergrens.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 12:49 schreef Chiappucci het volgende:
Misschien is het al uitgebreid besproken, maar is het gebruikelijk bij het Songfestival dat een liedje 'maar' ca. 2.40 minuten duurt?
Ik dacht namelijk dat het altijd rond de 2.55-3.00 zat. Een verschil van 15-20 seconden met de meeste andere nummers vind ik best veel.
Genoeg landen die een extra intro toevoegen aan het nummer om straks toch precies 03:00 op het podium te staan. Maar het hoeft niet.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 12:49 schreef Chiappucci het volgende:
Misschien is het al uitgebreid besproken, maar is het gebruikelijk bij het Songfestival dat een liedje 'maar' ca. 2.40 minuten duurt?
Ik dacht namelijk dat het altijd rond de 2.55-3.00 zat. Een verschil van 15-20 seconden met de meeste andere nummers vind ik best veel.
Volgend jaar sturen we Hang Youth met een nummer van 30 seconden.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 13:30 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Er is een bovengrens voor hoelang een nummer mag duren, maar volgens mij is er niet echt een ondergrens.
Sinds de clip ben ik helemaal overtuigd dat ze het goed gaan doen, anders was de clip ook niet zo goed. Toch?quote:Op dinsdag 18 maart 2025 11:23 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat Cornald/Claude zei dat er in de 'resterende' 20 seconden nog iets gaat gebeuren op het podium in Basel. Maar ik kan die bron niet meer vinden.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 12:49 schreef Chiappucci het volgende:
De performance bij Eva is bedacht door dezelfde mensen (choreografe/regisseur) die ook de staging in Basel doen. En die performance vond jij volgens mij niet goed. Dus dan hoef je van Basel ook niet zoveel te verwachten...quote:Op dinsdag 18 maart 2025 14:20 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Sinds de clip ben ik helemaal overtuigd dat ze het goed gaan doen, anders was de clip ook niet zo goed. Toch?![]()
Naïef, maar tot ik anders heb gezien ga ik er vanuit dat het echt tof en goed of mooi gaat worden.
Ik wacht nog steeds op het 'iets' dat er ging gebeuren bij Joost zijn act.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 14:20 schreef Niels93 het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat Cornald/Claude zei dat er in de 'resterende' 20 seconden nog iets gaat gebeuren op het podium in Basel. Maar ik kan die bron niet meer vinden.
De clip van Joost was ook gaaf maar de staging vond ik later ook tegenvallen.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 14:20 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Sinds de clip ben ik helemaal overtuigd dat ze het goed gaan doen, anders was de clip ook niet zo goed. Toch?![]()
Naïef, maar tot ik anders heb gezien ga ik er vanuit dat het echt tof en goed of mooi gaat worden.
Ik heb dit niet meegekregen. 😅quote:Op dinsdag 18 maart 2025 14:20 schreef Niels93 het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat Cornald/Claude zei dat er in de 'resterende' 20 seconden nog iets gaat gebeuren op het podium in Basel. Maar ik kan die bron niet meer vinden.
Maar daar had hij kleine ruimtes en is er naar mijn idee ook minder mogelijk zowel qua space als effecten. Het was gewoon een tv performance en geen ESF optreden.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 14:27 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
De performance bij Eva is bedacht door dezelfde mensen (choreografe/regisseur) die ook de staging in Basel doen. En die performance vond jij volgens mij niet goed. Dus dan hoef je van Basel ook niet zoveel te verwachten...
Pimmiegodquote:
Gezien de beperkte mogelijkheden is er wel het uiterste uitgehaald, vind ik. Dus daar put ik vertrouwen uit.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 15:23 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Maar daar had hij kleine ruimtes en is er naar mijn idee ook minder mogelijk zowel qua space als effecten. Het was gewoon een tv performance en geen ESF optreden.
Maar dan ga ik wat bijstellen. Verdorie.Dan moet hij het maar van zijn charme en lied hebben.
Met een top 10 plek in de finale zou ik blij zijn.
Nou ja hij had meer bewegingsruimte in en rondom die studio en meer mensen op het 'podium' dan toegestaan zou zijn op het Eurovisie. Dus dit was al eerder een grotere dan een kleinere performance van wat we op het eurovisie krijgen.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 15:23 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Maar daar had hij kleine ruimtes en is er naar mijn idee ook minder mogelijk zowel qua space als effecten. Het was gewoon een tv performance en geen ESF optreden.
Maar dan ga ik wat bijstellen. Verdorie.Dan moet hij het maar van zijn charme en lied hebben.
Met een top 10 plek in de finale zou ik blij zijn.
En ca. 80.000 van die streams zijn uit het buitenland. Dat is evenveel als Louane er buiten Frankrijk haalt…quote:Op woensdag 19 maart 2025 21:43 schreef Greys het volgende:
Ik vind het toch wel knap hoe Claude hier dag in dag uit keurig derde staat.
[ x ]
En Italië mag je geloof ik bijna niet meetellen want die streamen vooral hun eigen inzending erg veel toch. Meen ik me te herinneren van voorgaande jaren.quote:Op woensdag 19 maart 2025 22:15 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
En ca. 80.000 van die streams zijn uit het buitenland. Dat is evenveel als Louane er buiten Frankrijk haalt…
Klopt, al zijn daar 60.000 streams uit het buitenland. Maar die hebben ook een grote diaspora.quote:Op woensdag 19 maart 2025 22:26 schreef Greys het volgende:
[..]
En Italië mag je geloof ik bijna niet meetellen want die streamen vooral hun eigen inzending erg veel toch. Meen ik me te herinneren van voorgaande jaren.
En alsnog minder dan NL buiten het eigen land dus!quote:Op woensdag 19 maart 2025 22:39 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Klopt, al zijn daar 60.000 streams uit het buitenland. Maar die hebben ook een grote diaspora.
Ik heb ook echt geen idee meer hoe dat lied van haar gaat, zou het niet meer kunnen neuriën nu. Italië dan nog wel, stukjes. Zweden van begin tot eind haha.quote:Verder is het opvallend hoe matig Louane het doet. Frankrijk is een enorme markt, die moet wel boven onze Claude kunnen komen qua aantal streams… maar nee dus.
Een freeze! Ik ben nog steeds trots dat ik dat bij Douwe Bob goed voorspeldequote:Op dinsdag 18 maart 2025 14:20 schreef Niels93 het volgende:
[..]
20 seconden “lalalala lalaa lalalalalaaa lalalaaa lalalala lalaa lalalalalaaa lalalaaa lalalala lalaa lalalalalaaa lalalaaa lalalala lalaa lalalalalaaa lalalaaa lalalala lalaa lalalalalaaa lalalaaa lala lalalala lalaa lalalalalaaa lalalaaa”.quote:Op woensdag 19 maart 2025 23:51 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Een freeze! Ik ben nog steeds trots dat ik dat bij Douwe Bob goed voorspelde
Wat is het toch een leuke jongen he! Jammer dat het niet kan regenen op het podium in Basel, vond het een mooi symbolic hebben.quote:
Hm. Ik weet niet wat ik hiervan moet vinden. Het is in ieder geval niet geschikt voor het Songfestival.quote:Op maandag 24 maart 2025 11:14 schreef blackswangreen het volgende:
De nieuwe single van Anouk. Wellicht was dit haar inzending voor het songfestival. "He's leaving and the thought of us behind" is ontzettend lelijk Engels, dat in elk geval.
Bekijk deze YouTube-video
Jezus wat een gedrocht van een nummer.quote:Op maandag 24 maart 2025 11:14 schreef blackswangreen het volgende:
De nieuwe single van Anouk. Wellicht was dit haar inzending voor het songfestival. "He's leaving and the thought of us behind" is ontzettend lelijk Engels, dat in elk geval.
Ik vind Anouk sowieso zwaar overschat als songwriter, maar ik denk dat zelfs Aran Bade zal moeten toegeven dat dit niet zo'n heel goed liedje is. Het refrein gaat inderdaad nog wel, maar de rest... 18-jarigen doen een moord voor haar mooie doorleefde en bluesy stem, maar zij wil blijkbaar graag klinken als een 18-jarige.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 10:22 schreef Greys het volgende:
Ja als dit haar inzending zou zijn geweest heeft de commissie (die volgens vele roddelzenders 'zo arrogant waren om haar niet te kiezen' oid) er gewoon goed aan gedaan.
(Best een lekker refrein hoor, daar niet van. Maar toch echt liever C'est La Vie voor het ESF.)
Ik twijfel ook, maar als ze haar inzending zelf zo'n goed lied vond had ze die toch wel als nieuwe single gekozen? Het is ook qua lengte kort genoeg voor het ESF en Joost had ook elektronische stemspelerijen.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:34 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Lijkt me gezien de elektronische spelerijen met haar stem niet het songfestivalnummer.
Ik hoop eigenlijk dat Claude gewoon in iets als een leuk shirt, een zwarte broek en vlotte schoenen verschijnt.quote:Op woensdag 26 maart 2025 09:01 schreef GeorgeM het volgende:
Hij zegt niks nieuws, behalve dat de outfit klaar is.
Hij kijkt al goed in de camera’s![]()
Er wordt gevraagd naar het jongetje en de 20 seconden, maar daar zegt hij niks over.
HET WORDT ZO VET! Aldus Claude
Komt hij straks in een parachute-jumpsuit of geheel in panterprintquote:Op woensdag 26 maart 2025 10:18 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik hoop eigenlijk dat Claude gewoon in iets als een leuk shirt, een zwarte broek en vlotte schoenen verschijnt.
Vogelpakquote:Op woensdag 26 maart 2025 10:25 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Komt hij straks in een parachute-jumpsuit of geheel in panterprint
Die jongen staat alles joh. Maakt niks uit. Ik weet dat jij bang bent dat het de gewone kijker gaat afschrikken, maar ik vind dat ze tot nu toe qua beeldvoering juist wel goed bezig zijn. Je voegt iets artistieks toe aan een vrij basic popnummer.quote:Op woensdag 26 maart 2025 10:18 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik hoop eigenlijk dat Claude gewoon in iets als een leuk shirt, een zwarte broek en vlotte schoenen verschijnt.
S10 ziet er ook altijd leuk uit. Maar toch vind ik haar op zo ongeveer elk Instagram-plaatje leuker gekleed dan op het ESF-podium.quote:Op woensdag 26 maart 2025 10:29 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Die jongen staat alles joh. Maakt niks uit. Ik weet dat jij bang bent dat het de gewone kijker gaat afschrikken, maar ik vind dat ze tot nu toe qua beeldvoering juist wel goed bezig zijn. Je voegt iets artistieks toe aan een vrij basic popnummer.
Ik wil een costume-change, zoals in de videoclip. Nou ja, change. De jas uit doen.quote:Op woensdag 26 maart 2025 10:18 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Vergeet niet dat ze dit ook nog als mogelijke ESF podium outfit had.quote:Op woensdag 26 maart 2025 10:43 schreef Fred_B het volgende:
[..]
S10 ziet er ook altijd leuk uit. Maar toch vind ik haar op zo ongeveer elk Instagram-plaatje leuker gekleed dan op het ESF-podium.
Maar goed, het scheelt inderdaad dat Claude weinig echt zal misstaan.
quote:Op woensdag 26 maart 2025 11:50 schreef Niels93 het volgende:
[..]
Vergeet niet dat ze dit ook nog als mogelijke ESF podium outfit had.
[ afbeelding ]
Dat zwarte pak dat ze uiteindelijk aan had omarmde ze. Dit is jurk waar ga je met dat meisje heen.quote:Op woensdag 26 maart 2025 11:50 schreef Niels93 het volgende:
[..]
Vergeet niet dat ze dit ook nog als mogelijke ESF podium outfit had.
[ afbeelding ]
Als in ‘Hugo de Jonge schoentjes’?quote:Op woensdag 26 maart 2025 10:18 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Wie zouden dat dan zijn? Zweden en Oostenrijk vechten om de winst - volgens de bookmakers dan - en een ander land wint de trofee?quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:54 schreef Boomboomkoffie het volgende:
Waar twee honden vechten om 1 been gaat de derde ermee heen......zoiets lijkt het dit jaar wel te worden
Ja dat verwacht ik nog wel, welk land dat moet gaan worden geen ideequote:Op donderdag 27 maart 2025 13:01 schreef silverevlis het volgende:
[..]
Wie zouden dat dan zijn? Zweden en Oostenrijk vechten om de winst - volgens de bookmakers dan - en een ander land wint de trofee?
Prima, dacht ikquote:
Deze interviewer is toch gewoon een Nederlander?quote:Op donderdag 27 maart 2025 20:01 schreef Nashipeer het volgende:
Interview met songfestival.be
Moet eerlijk zeggen dat ik dat ik dat niet weet. Maar ik heb mijn studie in België gedaan en wat mij toen al op viel is dat als Vlamingen in de media (acteursopleiding gedaan dus kwam ze vaak tegen) met een Nederlander praat, ze al snel zo "Nederlands" mogelijk proberen te spreken ipv het Vlaams. Bij hem hoor je toch wel een lichte Vlaamse tongval maar het zou mij niks verbazen als hij uit de grensstreek komt.quote:Op donderdag 27 maart 2025 21:11 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Deze interviewer is toch gewoon een Nederlander?
Nee hoor, hij klinkt voor mij echt als een Vlaming die ANB probeert te spreken.quote:Op donderdag 27 maart 2025 21:11 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Deze interviewer is toch gewoon een Nederlander?
Ik hoor meer gewoon (Nederlands) Limburgs. Beetje Googlen leert dat hij in Arnhem woont, dat hoor ik er dan weer niet inquote:Op donderdag 27 maart 2025 21:35 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Nee hoor, hij klinkt voor mij echt als een Vlaming die ANB probeert te spreken.
Heb het nou twee keer live gehoord en twee keer zit dat stukje met "la vie en rose" er niet goed op.quote:
Wat een leuk interview. En wat is Claude toch een heerlijke jongen.quote:
Dat ben ik helemaal met je eens. Volgens mij is hij iemand waar je heel veel energie van krijgt omdat hij die zelf ook heeft en geeft. Toppertje wat dat betreft.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 21:57 schreef summer52 het volgende:
[..]
Wat een leuk interview. En wat is Claude toch een heerlijke jongen.![]()
Ik zet deze video ook even in de topic buitenlandse reacties. Is dat goed?
Wat lief! We moeten hem veel likes geven.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 13:32 schreef summer52 het volgende:
Ach hij doet zijn best...![]()
![]()
![]()
Leuk.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 19:53 schreef Greys het volgende:
@:summer52 hij heeft al 133 likes inmiddels op z'n youtubevideo sinds het oproepje, dat is meer dan al z'n vorige video's bij elkaar opgeteld aan likes, leuk hè? Ik gun het hem! En dat is omdat jij hem hier had gezet zodat wij hem konden tweeten.
Oh wat leuk. Ik heb de video ook gedeeld op mijn FB account. Dus misschien dat hij dan nog meer likes krijg.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 19:53 schreef Greys het volgende:
@:summer52 hij heeft al 133 likes inmiddels op z'n youtubevideo sinds het oproepje, dat is meer dan al z'n vorige video's bij elkaar opgeteld aan likes, leuk hè? Ik gun het hem! En dat is omdat jij hem hier had gezet zodat wij hem konden tweeten.
Over de 160 nu alquote:Op zaterdag 29 maart 2025 19:56 schreef summer52 het volgende:
[..]
Oh wat leuk. Ik heb de video ook gedeeld op mijn FB account. Dus misschien dat hij dan nog meer likes krijg.
Ik hoop het zo voor dit jochie.
quote:Op zaterdag 29 maart 2025 20:32 schreef Greys het volgende:
[..]
Over de 160 nu al![]()
Zijn hoogste aantal likes tot nu toe op een video van hem was 25 op een Europapa uitvoering. Kan je je voorstellen hoe hij nu aan iedereen laat zien hoeveel hij er nu al heeft. Zo leuk.
We hebben hem op de ESF-insta getagd in de story over Kick dus hopelijk ziet hij het. 🤞🏼 Zou leuk zijn.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 21:17 schreef summer52 het volgende:
[..]![]()
![]()
yes zo leuk.
Ik hoop dat Claude het ook ziet!
Waarom zie ik alleen maar DELETED Greys?quote:Op zondag 30 maart 2025 10:38 schreef Greys het volgende:
C'est La Vie blijft wel echt heel constant qua streams, knap!
[ x ]
[ x ]
Geen idee eerlijk gezegd, ik zie de tweets! Zien anderen de tweets wel?quote:Op zondag 30 maart 2025 12:37 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Waarom zie ik alleen maar DELETED Greys?
Moet ik iets anders instellen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
quote:Op zaterdag 29 maart 2025 19:56 schreef summer52 het volgende:
[..]
Oh wat leuk. Ik heb de video ook gedeeld op mijn FB account. Dus misschien dat hij dan nog meer likes krijg.
Ik hoop het zo voor dit jochie.
Ja eens. Wat een niet-al-te-leuke coaches voor de gewone The Voice, op Ilse na dan.quote:Op maandag 31 maart 2025 11:12 schreef RipCity het volgende:
Leuke jury bij voice kids
Voor volwassen versie presteren ze om meest onsympathieke juryleden bij elkaar te krijgen. Flop. Gewauwel en complot theorieën aanhoren
van Dinand
ik zie ze ook niet ....quote:Op zondag 30 maart 2025 12:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Geen idee eerlijk gezegd, ik zie de tweets! Zien anderen de tweets wel?
Ik heb er net 696 van gemaakt.quote:
Ja dat zou zo leuk zijn.quote:Op maandag 31 maart 2025 22:27 schreef aERodynamIC1970 het volgende:
[..]
Ik heb er net 696 van gemaakt.
Hoe leuk zou het zijn als Claude deze video een like geeft (wat hij zoals bekend vaker doet). Dat zou pas geweldig zijn voor dat mannetje.
De reacties staan uit (heel verstandig van z'n ouders dat ze dat gedaan hebben bij het aanmaken van z'n kanaal) en ik weet niet of ze kunnen zien wíe er een like geven. Alleen het aantal volgens mij.quote:Op maandag 31 maart 2025 22:27 schreef aERodynamIC1970 het volgende:
[..]
Ik heb er net 696 van gemaakt.
Hoe leuk zou het zijn als Claude deze video een like geeft (wat hij zoals bekend vaker doet). Dat zou pas geweldig zijn voor dat mannetje.
Ah joh. Claude kan er om lachen.quote:Op dinsdag 1 april 2025 13:36 schreef BillDauterive het volgende:
Peter Van de Veire is een varken.
Maar is dit een beetje het niveau van 1 april-grappen in Vlaanderen? Het is toch de bedoeling om anderen voor de gek te houden, niet je te verstoppen en dan een ander te laten schrikken?
Ik moest hier ook meteen aan denken toen ik het zagquote:
Het toeval wil dat Claude vanavond bij een tv-programma van Gert Verhulst te gast was. Je hoeft dus maar 2 Belgen te kennen, Peter Van de Veire en Gert Verhulstquote:Op dinsdag 1 april 2025 21:16 schreef TLC het volgende:
Oh dat is dus die Peter, ik kende alleen Gert Verhulst
De class of 2025 begint een leuke groep te worden. Net zo'n vriendengroep als in 2023.quote:Op dinsdag 1 april 2025 23:35 schreef Cee het volgende:
Hij was in de IG livechat van Sissal (Denemarken) - hij kon er helaas niet bij in de video vanwege het maximum van 4 mensen, dus hij zat samen met Go-jo uit Australië en Klemen uit Slovenië even in de chat (tevergeefs te wachten tot er iemand wegviel denk ik) Volgende keer beter! Sissal is een beetje de master of ceremonies van de groepchats en de IG live.
quote:Op woensdag 2 april 2025 18:52 schreef summer52 het volgende:
Heeft iemand TikTok? In Boulevard was een filmpje van Claude te zien waarin hij wat van Europapa in C'est La Vie verwerkte. Heel leuk!
quote:Op donderdag 3 april 2025 11:58 schreef Zigsky het volgende:
In de odds van semi final kwalificaties staat Claude op 1 met 92 procent (samen met Zweden). Ik vergeet steeds hoe ik hier een plaatje kan plaatsen.
Dit is gewoon alfabetische volgorde hèquote:Op vrijdag 4 april 2025 09:56 schreef Em31 het volgende:
Een hogere televote dan Zweden zou wel een miracle zijn.
Eigenlijk staan we ex aequo, maar op alfabetische volgorde. Niettemin is het natuurlijk een beetje raar om ons in de semi (puur televote) ongeveer gelijk in te schatten met Zweden en dan in de finale (televote + jury) bij lange na niet.quote:Op vrijdag 4 april 2025 09:56 schreef Em31 het volgende:
Een hogere televote dan Zweden zou wel een miracle zijn.
Voor de winst in de semi staat Zweden op iets van 1,2 (83% kans), dus dat die in de finale favoriet zijn is wel logisch.quote:Op vrijdag 4 april 2025 10:09 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Eigenlijk staan we ex aequo, maar op alfabetische volgorde. Niettemin is het natuurlijk een beetje raar om ons in de semi (puur televote) ongeveer gelijk in te schatten met Zweden en dan in de finale (televote + jury) bij lange na niet.
Oh ja, dit gaat natuurlijk om kwalificatie, maar niet per se de winst in de semi. Daar staan ze inderdaad heel ruim bovenaan in de odds. Lijkt me ook wel logisch, Claude moet wel heel veel konijnen uit de hoge hoed gaan toveren om Bara Bada Bastu te verslaan in de televote.quote:Op vrijdag 4 april 2025 10:12 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Voor de winst in de semi staat Zweden op iets van 1,2 (83% kans), dus dat die in de finale favoriet zijn is wel logisch.
quote:Op vrijdag 4 april 2025 10:09 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dit is gewoon alfabetische volgorde hè
Oh gierenquote:Op vrijdag 4 april 2025 10:09 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Eigenlijk staan we ex aequo, maar op alfabetische volgorde. Niettemin is het natuurlijk een beetje raar om ons in de semi (puur televote) ongeveer gelijk in te schatten met Zweden en dan in de finale (televote + jury) bij lange na niet.
Ja, z'n gunfactor is hoog. Het is een leuke gozer met een hele open uitstraling. Hij moet wel oppassen dat hij niet ronduit vals gaat zingen, want als ik zo hier en daar wat opnames van gisteravond voorbij hoor komen... oef.quote:Op zondag 6 april 2025 14:03 schreef Greys het volgende:
Claude heeft het echt heel leuk met alle artiesten en echt één ding bovenal: WÁT EEN INNEMENDE STRALENDE ZONNIGE PERSOONLIJKHEID is Claude. Echt iedereen van de aanwezige pers zei dat gisteren. Hij knuffelde iedereen en was zó leuk tegen iedereen die hij sprak en zag. Gunfactor zestig miljoen. Echt.
Ik denk niet dat dit mediatraining is, die jongen is gewoon zo. Op de middelbare school luisteren naar Suzan & Freek, zo'n beetje de meest on-coole artiesten die er zijn. En hij is ook zeer gelovig. Het is gewoon een keurig nette, lieve jongen.quote:Op zondag 6 april 2025 14:34 schreef Eightyone het volgende:
Hij is wel erg perfect gemediatrained, voor mezelf zit het op het randje. Hij zal op de hotelschool ook al veel geleerd hebben, qua beleefd zijn en dergelijke.
Maar goed, in verband met vorig jaar is een dergelijk type wel handig.
Hij IS zo. Echt.quote:Op zondag 6 april 2025 14:34 schreef Eightyone het volgende:
Hij is wel erg perfect gemediatrained, voor mezelf zit het op het randje. Hij zal op de hotelschool ook al veel geleerd hebben, qua beleefd zijn en dergelijke.
Maar goed, in verband met vorig jaar is een dergelijk type wel handig.
Volgens mij heb je een verkeerd deurtje gepakt.quote:Op zondag 6 april 2025 14:49 schreef Arizona het volgende:
Ik wil de Ronde van Vlaanderen afkijken, maar ik moet over een halfuur naar een feestje![]()
(En het is niet eens Meke’s verjaardagsfeestje)
Je ziet er weer prachtig uit!quote:Op zondag 6 april 2025 15:02 schreef Greys het volgende:
Het was blóedheet in de persruimte en heel druk dus vergeef me mn oververhitte plakkerige hoofd maar even om aan te tonen hoe lief deze jongeman is. Je ziet het gewoon aan alles. Er is niets fake aan hem. Het is een schat. En dat hebben we hem ook gezegd na ons korte gesprek! (Alles hing nogal gehaast want overal stonden rijen van tig mensen die interviews wilden.)
[ afbeelding ]
Je merkt heel snel live of iemand 'fake aardig' is. Maar bij deze jongen komt aardigheid gewoon uit z'n poriën en op een heel fijne manier. Hoe hij z'n armen spontaan wijd gooit voor knuffels, hoe oprecht verrast en blij hij reageerde toen Andy van Eurovoxx bv zei hoe heerlijk hij Claude vond ruiken tijdens hun interview (meteen z'n pols onder zijn neus duwen met 'bedoel je dit?') enzo haha. Het is gewoon echt een schattige stuiterbal.quote:Op zondag 6 april 2025 15:08 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Je ziet er weer prachtig uit!
En ik hou er zo van als mensen zoals Claude gewoon echt “zo maar” zo lief en leuk zijn.Wat een toffe jongen is het toch.
Jaaaaaaaaaa, de hotelvraag is terug!quote:
Hahaha dat vonden mensen vorig jaar zo leuk dat we die er weer in gegooid hebben idd op veler verzoek.quote:Op maandag 7 april 2025 22:05 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Jaaaaaaaaaa, de hotelvraag is terug!![]()
![]()
Van Cee en mij samen! Dank!quote:
Aardig van je om te zeggen. Dank je.quote:Op woensdag 9 april 2025 19:05 schreef aERodynamIC1970 het volgende:
Ik geniet altijd zo van jullie twee. Echt! Top hoor dames.
Haha oh ja de pointer oid.quote:Op donderdag 10 april 2025 11:52 schreef Dave het volgende:
(ik weet niet hoe het heet, maar ik denk dat die rode balk met "20:30 NPO1 bij Eva speciale uitzending met live optreden Claude" boven het reactie venster inmiddels wel weg kan...)
Moet ik er alleen even achter komen hoe.quote:Op donderdag 10 april 2025 12:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Haha oh ja de pointer oid.
@:Momo @:Cyan9 @:H_T kunnen die weghalen.
Uitstekend, dan hoef ik het niet meer te doenquote:Op donderdag 10 april 2025 12:35 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Moet ik er alleen even achter komen hoe.
Geslaagd!
Zo hallo... laten we eerst even afwachten hoe het dit jaar gaat, of we überhaupt de finale halen, en zo ja wat daar dan voor resultaat uitrolt, voordat je besluit om het volgend jaar ook weer zo te doen. Misschien slaat het nummer of de act wel totaal niet aan, dan moet je dat toch evalueren lijkt me.quote:
Evalueren kan ook terwijl de potentiële parels al binnenstromen.quote:Op vrijdag 11 april 2025 20:14 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Zo hallo... laten we eerst even afwachten hoe het dit jaar gaat, of we überhaupt de finale halen, en zo ja wat daar dan voor resultaat uitrolt, voordat je besluit om het volgend jaar ook weer zo te doen. Misschien slaat het nummer of de act wel totaal niet aan, dan moet je dat toch evalueren lijkt me.
Ik zou het wel een keer leuk vinden eigenlijk, na weet ik hoeveel jaar een nationale voorronde. Ik ben wel benieuwd wat daar voor acts op af zouden komen. Minder grote namen wellicht, maar als je dan zo'n nummer van Anouk hoort wat ze blijkbaar heeft ingestuurd en waar ze blijkbaar nog heel ver mee komt ook, dat is toch gewoon verschrikkelijk. Misschien levert een voorronde wel juist meer kwaliteit op?quote:Op vrijdag 11 april 2025 20:33 schreef Greys het volgende:
[..]
(En wat het resultaat ook gaat zijn, 'we' gaan er toch niet ineens een Nationaal Songfestival door willen hoop ik? 😅)
Ik zou een NSF echt wel voor een keertje willen hoor. Als het grandioos mislukt dan weten we dat iig ook weer en kan de AVROTROS gewoon weer terug naar interne selectie. Maar we kunnen ons echt wel een jaartje veroorloven om te experimenteren.quote:Op vrijdag 11 april 2025 20:33 schreef Greys het volgende:
[..]
Evalueren kan ook terwijl de potentiële parels al binnenstromen.
(En wat het resultaat ook gaat zijn, 'we' gaan er toch niet ineens een Nationaal Songfestival door willen hoop ik? 😅)
Weet je, als België het kan zou Nederland het ook moeten lukken. Maar ik vertrouw het Nederlands publiek gewoon voor geen meter. Die zouden Suzan en Freek nog kiezen boven een Arcade.quote:Op vrijdag 11 april 2025 20:33 schreef Greys het volgende:
[..]
Evalueren kan ook terwijl de potentiële parels al binnenstromen.
En dat demense thuis dan voor Anouk kiezen omdat het zo'n lekker gekkie is en zo goed kan zingen? Of voor ome Gordon die toch nog eens wil meedoen? Zijn we vergeten hoe alle NSF's altijd afgelopen zijn? Ook toen John de Mol het overnam?quote:Op vrijdag 11 april 2025 21:14 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik zou het wel een keer leuk vinden eigenlijk, na weet ik hoeveel jaar een nationale voorronde. Ik ben wel benieuwd wat daar voor acts op af zouden komen. Minder grote namen wellicht, maar als je dan zo'n nummer van Anouk hoort wat ze blijkbaar heeft ingestuurd en waar ze blijkbaar nog heel ver mee komt ook, dat is toch gewoon verschrikkelijk. Misschien levert een voorronde wel juist meer kwaliteit op?
Nou ok, dan doen ze dat toch? Dat is dan blijkbaar wie het Nederlands publiek wil dat ze vertegenwoordigt bij Eurovisie.quote:Op vrijdag 11 april 2025 21:30 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Weet je, als België het kan zou Nederland het ook moeten lukken. Maar ik vertrouw het Nederlands publiek gewoon voor geen meter. Die zouden Suzan en Freek nog kiezen boven een Arcade.
Het probleem met zoiets in NL is dat de 'internationale jury' dan de abuela van de tante van de teckel van de ietwat Spaanse buurvrouw van de Dorpsstraat is. Dat gebeurde dus ook toen John de Mol wel even het NSF zou regelen zoals het écht moest. Volgens hem dan. Zat er een tribune vol 'internationale jury' die in de verte familie in Oostenrijk en Portugal hadden maar zelf gewoon in Almere woonden.quote:Op vrijdag 11 april 2025 21:40 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Nou ok, dan doen ze dat toch? Dat is dan blijkbaar wie het Nederlands publiek wil dat ze vertegenwoordigt bij Eurovisie.
Kijk, je moet het wel goed organiseren, naar goed Zweeds model. Een internationale jury erbij betrekken, en geen commentaar van Gordons of Boszhardts na elk nummer. Dat is heel belangrijk: NIET JE DOMME IRRELEVANTE COMMENTAAR DOOR DE STROT DUWEN BIJ DE KIJKER. Laat de kijker zelf beslissen, plus de jury dus.
Maar een groot voordeel van zo'n voorronde is dat je al kunt zien of een nummer iets losmaakt thuis, of de mensen daar de telefoon voor pakken. Bij zo'n liedje als C'est La Vie, of eerder De Diepte of Slow Down, heb je daar eigenlijk geen idee van. Ik ben er redelijk zeker van dat als er dan een Arcade tussen zit deze alsnog gewoon wint. Of Suzan & Freek nou meedoen of niet.
Zoiets kan, maar dan krijg je waarschijnlijk alsnog dat Roxy Dekker sowieso wint omdat ze haar achterban oproept om te stemmen, ongeacht het lied. Enzo. Degene die het beste is in social media wint. Niet het beste lied. Dat soort dingen krijg je hier denk ik echt. Want het merendeel van NL maakt het geen hol uit of we het ESF winnen of niet.quote:Op vrijdag 11 april 2025 21:57 schreef d_elise het volgende:
De enige manier waarop ik een nationale finale wel interessant zou vinden is als de laatste ronde openbaar is. Dus dat de selectiecommissie gewoon hun normale proces doorloopt en de laatste overgebleven 6 acts het uitvechten in een nationale finale. Dan heb je niet de Sieneke's van deze wereld, maar wel een publiek dat mag bepalen.
https://www.mediacourant.(...)je-dat-is-nogal-wat/quote:Claude gebasht: ‘Donkere man met Frans liedje? Dat is nogal wat!’
Zanger Claude krijgt een flinke sneer voor zijn kiezen van Ben Cramer. De bejaarde crooner vindt de jonge zanger ongeschikt voor het Songfestival. “Een donkere man die in het Frans zingt, het is nogal wat!”
Het liedje C’est La Vie waarmee Claude ons lang gaat vertegenwoordigen op het Eurovisie Songfestival kan niet op goedkeuring rekenen van Ben Cramer. Hij kraakt de artiest en zijn song echt vollédig af in de nieuwste Weekend. “Het is niet mijn cup of tea“, sneert de zanger, die zich eraan ergert dat Claude niet gewoon in het Nederlands zingt en praat.
Ben vindt het waardeloos. “Ik vind de melodie niet zo bijzonder, het begin lijkt zelfs ergens op, ik kan het echter niet plaatsen. Het akkoordenschema komt me erg bekend voor, daar zijn wel meer liedjes mee gemaakt.”
Het is ook niet goed dat Claude deels in het Frans zingt, vindt hij. “Ik versta geen woord Frans, dus ik weet bij God niet waar het over gaat. Dat zullen straks wel meer Europeanen hebben. Verder is het een uptempo-nummer en dat is in, je hoort niet anders. Ik begrijp dat het lied bij veel mensen goed binnenkomt, maar bij mij niet.”
Ben wijst ook op de huidskleur van Claude en de verwarring die dat met zich mee kan brengen. “Engels en Frans zijn internationale talen en Nederlands natuurlijk niet. Bovendien klinken de woorden harder met de g’s, dat is ook wel een ding. Er zijn genoeg voorbeelden van liedjes die het wel goed deden in het Nederlands tijdens het Songfestival.”
“Maar Engels zal internationaal gezien wel beter overkomen. Alleen hebben we een donkere man staan, die in het Frans en Engels zingt en een Franse naam heeft, maar hij komt uit Nederland. Dat is nogal wat, als je door gaat denken.”
Wat het probleem van Ben is, is compleet onduidelijk. Claude zingt in het Frans, maar het zijn vooral Bens opvattingen die naar een muffe baguette uit 1964 ruiken. Waar gaat dit over?
Nee, volgens Ben gaat het het echt niet worden. “Persoonlijk zou ík het nummer niet even lekker opzetten vlak voor het slapengaan.”
Wat klinkt dat gedrag van Gerard Joling infantiel, is het echt zo'n lompe boer?quote:Op vrijdag 11 april 2025 22:05 schreef Greys het volgende:
Hahahaha ik zap zojuist een rondje en kom langs Beau waar wordt verteld dat Only Joling, de real life soap van Gerard waarin hij vooral heel harde scheten laat en daar enorm om moet gieren, een enorm succes is met 1.3 miljoen kijkers.
En Aran zit aan tafel en Carlo B staat met een foto op het scherm.
Ik zou toch nog héél even dat NSF heroverwegen als ik jullie was want er is echt niks veranderd de laatste tien jaar hier... 🫣
Ben is gewoon een teringracist.quote:Op vrijdag 11 april 2025 22:08 schreef sportfreak het volgende:
[..]
https://www.mediacourant.(...)je-dat-is-nogal-wat/
En toch blijven dit soort meningen er ook bij horen
Eens hoor. Ik heb het ook liever niet, gaat prima zo. Maar als het dan per se een keertje moet, dan het liefst op deze manier. Maar gewoon intern heeft nog steeds m'n voorkeur.quote:Op vrijdag 11 april 2025 22:00 schreef Greys het volgende:
[..]
Zoiets kan, maar dan krijg je waarschijnlijk alsnog dat Roxy Dekker sowieso wint omdat ze haar achterban oproept om te stemmen, ongeacht het lied. Enzo. Degene die het beste is in social media wint. Niet het beste lied. Dat soort dingen krijg je hier denk ik echt. Want het merendeel van NL maakt het geen hol uit of we het ESF winnen of niet.
Geer is zichzelf.quote:Op vrijdag 11 april 2025 22:18 schreef silverevlis het volgende:
[..]
Wat klinkt dat gedrag van Gerard Joling infantiel, is het echt zo'n lompe boer?
Gelukkig verstaat heel Europa wel Nederlands!quote:Op vrijdag 11 april 2025 22:08 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Het zou best een interessant train wreck worden. Dus wat dat betreft snap ik het wel als mensen weer een keer zin hebben in die pure gênante ellende. Mijn bloeddruk heeft er geen zin in. Dus dan sla ik gewoon een jaartje over en haak ik weer aan als Nederland naderhand weer roept 'ja nee inderdaad, moeten we niet meer doen'.quote:Op vrijdag 11 april 2025 22:22 schreef d_elise het volgende:
[..]
Eens hoor. Ik heb het ook liever niet, gaat prima zo. Maar als het dan per se een keertje moet, dan het liefst op deze manier. Maar gewoon intern heeft nog steeds m'n voorkeur.
Ik zeg ook niet dat het altijd moet he. Maar ÉÉN KEER zou toch wel mogen? Dat de Nederlanders geen smaak hebben klopt, maar dat wil niet zeggen dat de smaak van de commissie nou zo geweldig of spannend of vernieuwend is.quote:Op vrijdag 11 april 2025 21:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Het probleem met zoiets in NL is dat de 'internationale jury' dan de abuela van de tante van de teckel van de ietwat Spaanse buurvrouw van de Dorpsstraat is. Dat gebeurde dus ook toen John de Mol wel even het NSF zou regelen zoals het écht moest. Volgens hem dan. Zat er een tribune vol 'internationale jury' die in de verte familie in Oostenrijk en Portugal hadden maar zelf gewoon in Almere woonden.
En je weet gewoon al zeker dat Johnny Logan weer naast Tatjana in de vakjury gezet wordt. En Maurice Wijnen. En Aran. Want die zijn SONGFESTIVALKENNERS VAN DE TV.
Ik ril al bij de gedachte.
Sorry.
Tis een jarenlang trauma dat hier spreekt hahaha. Ik heb live en van dichtbij gezien hoe de confetti boven de verkeerde winnaar naar beneden viel toen Kartner DOE DAN MAAR SIENEKE zei. Hoe Jan Smit in de studio liep te panieken toen er iets met de kampvuurpotten van Joan Franka aan de hand was. Hoe Frans Bauer en Marianne Weber uitgezocht waren als vakkundige coaches, Hoe Weelderig Waardeloos van de Jees door vakjurylid Froger werd betiteld als 'nee joh dit is veel te mooi voor het Songfestival', hoe men gruwelde van de toen moderne opera van Arwin Kluft, hoe het Nederlands publiek dól was op de Toppers, hoe we samen moesten doen met anderen op de tribune met 1 stemkastje en de helft daardoor niet op tijd kon stemmen omdat het doorgeven aan elkaar te traag ging, hoe Frans Bauer bijna achterover kukelde van z'n bankje met zijn benen in de lucht, hoe er de laatste jaren geen ene fuck veranderd is als je in de talkshows hoort hoe 'de kenners' praten over goede buitenlandse inzendingen etc.
*wiegend en neuriënd in een hoekje zit
quote:Op vrijdag 11 april 2025 22:08 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Hij was maar een clown, zullen we maar zeggen. Hij wil denk ik een soort racistisch punt maken, maar zelfs dat lukt niet helemaal want er zit totaal geen lijn in wat hij zegt.quote:Ben wijst ook op de huidskleur van Claude en de verwarring die dat met zich mee kan brengen. “Engels en Frans zijn internationale talen en Nederlands natuurlijk niet. Bovendien klinken de woorden harder met de g’s, dat is ook wel een ding. Er zijn genoeg voorbeelden van liedjes die het wel goed deden in het Nederlands tijdens het Songfestival.”
“Maar Engels zal internationaal gezien wel beter overkomen. Alleen hebben we een donkere man staan, die in het Frans en Engels zingt en een Franse naam heeft, maar hij komt uit Nederland. Dat is nogal wat, als je door gaat denken.”
Neuh niet echt. Ik presenteerde 'de populairste met de grootste NLse fanclub op socials wint, ongeacht het lied' als een gruwel.quote:Op vrijdag 11 april 2025 22:33 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
En je presenteert Roxy Dekker die wint als een soort gruwel... maar zij maakt verdomd catchy liedjes, en ze heeft uitstraling.
Even gewoon realistisch:quote:En nogmaals, dat commentaar van al die zelfbenoemde kenners moet dus achterwege blijven, daar ben ik het 100% mee eens, maar dat zei ik dus al. Laat de mensen kiezen, en geen gelul over wat René Froger of Maurice Wijnen ervan vindt. Because who the fuck cares.
Ik vraag me dan altijd oprecht af of zo iemand het nou een goed idee lijkt om zo'n populaire lieve jongen eens even flink af te zeiken in het openbaar. Of zo'n Ben Cramer dan denkt dat hij daar zelf goed uitkomt. Hoe werkt zo'n hoofd.quote:Op vrijdag 11 april 2025 22:44 schreef silverevlis het volgende:
Criminelen nou, heeft Claude hem iets aangedaan ofzo? Wat een sneuheid.
Schijnbaar dat het toch zo werkt in sommige hoofden. Op social media zie je ook wel dat soort reacties van figuren die hun onderbuik komen leeg schijten. In dat soort kringen is het natuurlijk al populair om sowieso te zeiken op het songfestival. Wie we ook sturen. Wel bijzonder om als "bekend persoon" zo met naam dat soort onzin te gaan roepen.quote:Op vrijdag 11 april 2025 22:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vraag me dan altijd oprecht af of zo iemand het nou een goed idee lijkt om zo'n populaire lieve jongen eens even flink af te zeiken in het openbaar. Of zo'n Ben Cramer dan denkt dat hij daar zelf goed uitkomt. Hoe werkt zo'n hoofd.
Het valt me nog mee dat het woordje "Woke" niet misbruikt wordt.quote:Op vrijdag 11 april 2025 22:44 schreef silverevlis het volgende:
Criminelen nou, heeft Claude hem iets aangedaan ofzo? Wat een sneuheid.
Inderdaad, er is geen enkele reden om aan te nemen dat er in Nederland een NSF zou kunnen worden georganiseerd van enig niveau. Dat hebben we zelf vaak genoeg aangetoond, en dat doen de omringende landen tegenwoordig nog heel regelmatig.quote:Op vrijdag 11 april 2025 22:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Neuh niet echt. Ik presenteerde 'de populairste met de grootste NLse fanclub op socials wint, ongeacht het lied' als een gruwel.
[..]
Even gewoon realistisch:
Hoe hoog schat je de kans zelf in dat ze de zelfbenoemde kenners hier daadwerkelijk achterwege zouden laten? Ik schat die kans in op zo'n 0,2 procent. Maar misschien heb ik het mis.
Ik vond de keuze voor Joost van de commissie best spannend hoor. Zij zijn ook maar afhankelijk van wat er wordt ingezonden. Ik heb iig nooit in de laatste jaren een spannend goed lied gehoord dat de commissie liet liggen. Never. Na afloop bedoel ik. Ik weet niet of er veel spannender liedjes worden ingezonden als er een NSF is. Ik denk juist van niet. Maar wie weet. Doe het vooral een keer. Dan kunnen we daarna met gierende banden weer terug naar de commissie.![]()
Ben is al decennia chronisch woest en verongelijkt. Dat levert vaak klikbare quotes op.quote:Op vrijdag 11 april 2025 22:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vraag me dan altijd oprecht af of zo iemand het nou een goed idee lijkt om zo'n populaire lieve jongen eens even flink af te zeiken in het openbaar. Of zo'n Ben Cramer dan denkt dat hij daar zelf goed uitkomt. Hoe werkt zo'n hoofd.
Ik denk dat Ben Cramer zich vergist (of ik... kan ook) in hoe Claude door een groot deel van NL nogal geliefd is als persoon en inzending. Je kunt Claude bijna niet haten. En hoe immens slecht Ben hier dus zelf door overkomt. Maar misschien heeft 'ie als vergane glorie BN-er tegenwoordig genoeg aan wat racistische woordendiarree waar dan wat mederacisten voor klappen.quote:Op vrijdag 11 april 2025 23:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Schijnbaar dat het toch zo werkt in sommige hoofden. Op social media zie je ook wel dat soort reacties van figuren die hun onderbuik komen leeg schijten. In dat soort kringen is het natuurlijk al populair om sowieso te zeiken op het songfestival. Wie we ook sturen. Wel bijzonder om als "bekend persoon" zo met naam dat soort onzin te gaan roepen.
Och hemel...quote:Op vrijdag 11 april 2025 23:06 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ben is al decennia chronisch woest en verongelijkt. Dat levert vaak klikbare quotes op.
[ afbeelding ]
Als hij een NSF niet wint, ligt het ook aan anderen.
Dat zou zo wel uit kunnen pakken, maar het valt of staat dan al met het selecteren van goede artiesten en liedjes. Dan vind ik Roxy Dekker nog wel een goede keuze, maar schijtlollige figuren als de Bankzitters of een andere figuren die het inderdaad meer van de fanbase dan van de kwaliteit moeten hebben moet je dan niet selecteren.quote:Op vrijdag 11 april 2025 22:00 schreef Greys het volgende:
[..]
Zoiets kan, maar dan krijg je waarschijnlijk alsnog dat Roxy Dekker sowieso wint omdat ze haar achterban oproept om te stemmen, ongeacht het lied. Enzo. Degene die het beste is in social media wint. Niet het beste lied. Dat soort dingen krijg je hier denk ik echt. Want het merendeel van NL maakt het geen hol uit of we het ESF winnen of niet.
Je ziet ook wel meer van dat soort reacties, ook uit Nederland, dat ze niet begrijpen dat we een Franstalig nummer sturen. Historisch gezien is Franstalige muziek wel heel populair in Nederland, waarschijnlijk het meest van alle niet-Franstalige landen. De laatste decennia misschien niet meer zo, al is bv. Barbara Pravi nergens zo groot als in Nederland (zelfs in Frankrijk zelf niet). En natuurlijk is een van de grootste Franstalige hits ooit afkomstig uit Nederland: Comment ça vaquote:Op zaterdag 12 april 2025 00:08 schreef TheVulture het volgende:
Het komt een beetje rot zijn strot uit, maar wat Ben Cramer bedoeld is denk ik dat de gemiddelde kijker dit niet zomaar met Nederland zou kunnen associëren. Het oogt in totaliteit door de taalkeuzes en de vibe misschien meer naar een Franse, Luxemburgse, of Belgische inzending.
Er zal best een grote groep conservatieve kijkers zijn dat in stereotypen denkt en inderdaad verwacht dat Nederland altijd met een blonde blanke zanger/zangeres deelneemt en dat het liedje niet te ver af moet staan van de identiteit van een land. De categorie die ook verwacht dat Spanje altijd met een lekker Spaanse zomerplaat op de proppen komt, Italie met een scheurende ballad of operalied en Frankrijk met een mooi chanson. Die groep wordt alleen hopelijk wel steeds kleiner.
Als mensen dat na al die tijd en sinds Edsilia en Ruth en Glennis etc echt nog stééds verwachten zijn ze wel echt flink de weg kwijt.quote:Op zaterdag 12 april 2025 00:08 schreef TheVulture het volgende:
Er zal best een grote groep conservatieve kijkers zijn dat in stereotypen denkt en inderdaad verwacht dat Nederland altijd met een blonde blanke zanger/zangeres deelneemt
Plus: welgesteld nest met kennis van media, en ook op die manier veel contacten en 'stem-geld'.quote:Op vrijdag 11 april 2025 22:00 schreef Greys het volgende:
[..]
Hahaha ja, de Bankzitters had ik inderdaad beter als voorbeeld ervoor kunnen geven.quote:Op zaterdag 12 april 2025 00:12 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat zou zo wel uit kunnen pakken, maar het valt of staat dan al met het selecteren van goede artiesten en liedjes. Dan vind ik Roxy Dekker nog wel een goede keuze, maar schijtlollige figuren als de Bankzitters of een andere figuren die het inderdaad meer van de fanbase dan van de kwaliteit moeten hebben moet je dan niet selecteren.
Tja sommigen blijven eeuwig conservatiefquote:Op zaterdag 12 april 2025 09:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Als mensen dat na al die tijd en sinds Edsilia en Ruth en Glennis etc echt nog stééds verwachten zijn ze wel echt flink de weg kwijt.
Dit laatste hoef je in NL niet te verwachten, no way dat dit niet gaat gebeuren bij een nationale selectie. Want entertainment "experts", die hebben er verstand van.quote:Op vrijdag 11 april 2025 22:33 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het altijd moet he. Maar ÉÉN KEER zou toch wel mogen? Dat de Nederlanders geen smaak hebben klopt, maar dat wil niet zeggen dat de smaak van de commissie nou zo geweldig of spannend of vernieuwend is.
Het nummer van KAJ is overigens ook gewoon schlager, het is niet alsof dat nou zulke hoogstaande of diepzinnige muziek is. Zoiets zou in Nederland ook makkelijk kunnen winnen. En je presenteert Roxy Dekker die wint als een soort gruwel... maar zij maakt verdomd catchy liedjes, en ze heeft uitstraling. Stel je stuurt Sugardaddy in voor Eurovisie, dat zou toch een hele leuke inzending zijn? Niet om te winnen, maar ook niks om je voor te schamen. Ze is geen geweldige live-zangeres, maar ja, Claude is ook geen enorme hoogvlieger wat dat betreft.
En nogmaals, dat commentaar van al die zelfbenoemde kenners moet dus achterwege blijven, daar ben ik het 100% mee eens, maar dat zei ik dus al. Laat de mensen kiezen, en geen gelul over wat René Froger of Maurice Wijnen ervan vindt. Because who the fuck cares.
Mensen zijn Jeangu ook alweer vergeten.quote:Op zaterdag 12 april 2025 09:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Als mensen dat na al die tijd en sinds Edsilia en Ruth en Glennis etc echt nog stééds verwachten zijn ze wel echt flink de weg kwijt.
Daarom ook geen NSF.quote:Op zaterdag 12 april 2025 14:02 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dit laatste hoef je in NL niet te verwachten, no way dat dit niet gaat gebeuren bij een nationale selectie. Want entertainment "experts", die hebben er verstand van.
Het was nou ook niet bepaald zo dat de in de lange periode van niet kwalificeren de interne selecties (Edsilia, Hind) het nou zo geweldig deden.quote:Op zaterdag 12 april 2025 17:33 schreef Epistaxiophobia het volgende:
Zijn mensen vergeten hoe we presteerden toen we nog een NSF hadden? We kwalificeerden ons echt NOOIT. De interne selectie doet het juist verdomd goed en heeft op twee missers na tocht telkens de finale gehaald.
Dat weten we hier allemaal wel. Maar om de boel een beetje op te schudden kan het geen kwaad om het een keertje te proberen. Afgezien van Joost zijn onze inzendingen wel vrij braaf, als de mensuh thuis mogen kiezen is dat wellicht anders.quote:Op zaterdag 12 april 2025 17:33 schreef Epistaxiophobia het volgende:
Zijn mensen vergeten hoe we presteerden toen we nog een NSF hadden? We kwalificeerden ons echt NOOIT. De interne selectie doet het juist verdomd goed en heeft op twee missers na tocht telkens de finale gehaald.
Die mensen stemden toch ook gewoon op brave inzendingen toen ze nog mochten kiezen? Raffaella of Angel Of The Night legden het ook af tegen doorsnee deuntjes. Niet dat die liedjes verder veel hadden gedaan overigens.quote:Op zaterdag 12 april 2025 17:56 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat weten we hier allemaal wel. Maar om de boel een beetje op te schudden kan het geen kwaad om het een keertje te proberen. Afgezien van Joost zijn onze inzendingen wel vrij braaf, als de mensuh thuis mogen kiezen is dat wellicht anders.
Daar heb je een punt. Ik was voor Joost ook echt overtuigd dat we nooit een gabber inzending zouden sturen (oid) terwijl dat echt mijn wens was. Ik dacht dat de interne selectie nooit zo iets zou prefereren. Maar nu dat vorig jaar wel werd gekozen kan je ook stellen dat ze daar wel toe instaat zijn. Geen idee hoevaak iemand ook een gabber nummer of metal nummer instuurt.quote:Op zaterdag 12 april 2025 17:56 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat weten we hier allemaal wel. Maar om de boel een beetje op te schudden kan het geen kwaad om het een keertje te proberen. Afgezien van Joost zijn onze inzendingen wel vrij braaf, als de mensuh thuis mogen kiezen is dat wellicht anders.
quote:"C'est la vie" by Claude has now surpassed 10 million streams on Spotify (+1 million in 5 days). It's the 5th #Eurovision 2025 song to reach this milestone. 🇳🇱
Dat is een beetje waar ie ook wel zal uitkomen uiteindelijk, het is denk ik de Luca Hanni/Alessandra Mele van dit jaarquote:Op zaterdag 12 april 2025 21:31 schreef Thrts het volgende:
[ x ]
7 punten voor Claude! Toch leuk dat bij de eerste 2 landen Nederland op plek 1 en 4 staat.
waar is dit?quote:Op zaterdag 12 april 2025 21:31 schreef Thrts het volgende:
[ x ]
7 punten voor Claude! Toch leuk dat bij de eerste 2 landen Nederland op plek 1 en 4 staat.
Claude met dansers for sure. Want de backing vocals mogen op band. Mini Claude mag de stage niet op, arbeidswetten en zo. Misschien in de visuals, maar... de meeste mensen hebben de video niet gezien en dan is de referentie naar dat jongetje nogal vaag. Claude gaat zeker dansen, dat heeft hij al aangegeven. En een flink eind over het podium lopen zou best eens kunnen, dat werkte bij EVA ook prima. Ik hoop niet op allerlei sets die naar iets als die badkamer uit de clip e.d. verwijzen. Dat vond ik bij stagings van anderen de afgelopen jaren het minst spannend, nogal amateurtoneel, eigenlijk. Misschien één opvallend object waar je op kunt of in kunt o.i.d. of iets waar de dansers achter vandaan kunnen komen of achter kunnen verdwijnen zou kunnen.quote:Op dinsdag 15 april 2025 16:41 schreef drxanax het volgende:
Hoe denken we dat de act eruit komt te zien?
Claude met mini me?
Dansers? Soort van lipdub act dat hij loopt door verschillende sets?
Een beetje zoals Linda Wagenmakers?quote:Op dinsdag 15 april 2025 18:07 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Claude met dansers for sure. Want de backing vocals mogen op band. Mini Claude mag de stage niet op, arbeidswetten en zo. Misschien in de visuals, maar... de meeste mensen hebben de video niet gezien en dan is de referentie naar dat jongetje nogal vaag. Claude gaat zeker dansen, dat heeft hij al aangegeven. En een flink eind over het podium lopen zou best eens kunnen, dat werkte bij EVA ook prima. Ik hoop niet op allerlei sets die naar iets als die badkamer uit de clip e.d. verwijzen. Dat vond ik bij stagings van anderen de afgelopen jaren het minst spannend, nogal amateurtoneel, eigenlijk. Misschien één opvallend object waar je op kunt of in kunt o.i.d. of iets waar de dansers achter vandaan kunnen komen of achter kunnen verdwijnen zou kunnen.
Het is wel echt slopend, al die preparty's. Ik denk zelf dat hij gewoon superzuinig op z'n stem wil zijn. Over 3 weken zit 'ie al in Basel he voor repetities daar, dus ik zou het alleen maar toejuichen als hij zich richt op de act finetunen en hier repeteren en goed voor zichzelf zorgen ipv al die landen afreizen en amper slapen bij de preparty's. Superleuk dat anderen het wel doen, maar als ik deelnemer was koos ik er denk ik ook maar één.quote:Op dinsdag 15 april 2025 19:55 schreef NailQueen het volgende:
Eerlijk gezegd verbaast het mij een beetje dat Claude niet meedoet aan de andere prepartys. Ik begrijp het heel goed hoor, daar niet van. Maar als je ziet hoe hij bevriend raakt met de andere landen en echt van het avontuur geniet verbaast het me toch een beetje.
Nederlandse artiesten doen toch nooit andere pre-party's? Kan me niemand herinneren.quote:Op dinsdag 15 april 2025 19:55 schreef NailQueen het volgende:
Eerlijk gezegd verbaast het mij een beetje dat Claude niet meedoet aan de andere prepartys. Ik begrijp het heel goed hoor, daar niet van. Maar als je ziet hoe hij bevriend raakt met de andere landen en echt van het avontuur geniet verbaast het me toch een beetje.
Nee normaal niet idd. Joost deed nog een Nordic Party ook. En qua geluid enzo zou ik als deelnemer Spanje idd ook overslaan.quote:Op dinsdag 15 april 2025 20:13 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Nederlandse artiesten doen toch nooit andere pre-party's? Kan me niemand herinneren.
Ja, Mia & Dion in Madrid, maar om nou te zeggen dat dat zo'n succes was.
Dat snap ik ook goed hoor. Maar ik had hem wellicht eentje zien doen. Die van Londen misschien. Maar afijn, EIC was al goed genoeg.quote:Op dinsdag 15 april 2025 20:12 schreef Greys het volgende:
[..]
Het is wel echt slopend, al die preparty's. Ik denk zelf dat hij gewoon superzuinig op z'n stem wil zijn. Over 3 weken zit 'ie al in Basel he voor repetities daar, dus ik zou het alleen maar toejuichen als hij zich richt op de act finetunen en hier repeteren en goed voor zichzelf zorgen ipv al die landen afreizen en amper slapen bij de preparty's. Superleuk dat anderen het wel doen, maar als ik deelnemer was koos ik er denk ik ook maar één.
Ja inderdaad. Denk dat het ook komt omdat het maar weinig interne selecties zijn dit jaar. Dus van de meeste landen hebben we wel gezien hoe het live klinkt en het er op een podium uit kan zien. Maakt het wat mij betreft ook iets saaier en voorspelbaarder. Een flink aantal landen zal in Basel ook copy paste doen.quote:Op dinsdag 15 april 2025 20:16 schreef d_elise het volgende:
Zou het ook niet gewoon afgeraden worden door de AvroTros, aangezien vrijwel geen enkele Nederlandse act naar de andere pre-party's gaat? Zoals gezegd was het bij Mia & Dion geen succes. En vorig jaar kwam het volgens mij vanuit Joost zelf om ook naar die in Zweden te gaan, omdat hij doorhad dat het voor meer hype kon zorgen. Al heb ik sowieso het idee dat de pre-party's vorig jaar (en vorige jaren) belangrijker waren dan dit jaar. Er gebeurt dit jaar in ieder geval weinig bij de bookies in de top 10.
Beetje promotie doen in Italie is geen slechte zet. Ladada is daar ook een hit geweest.quote:Op dinsdag 15 april 2025 21:41 schreef summer52 het volgende:
Ik zag dit op TikTok, snap alleen niet hoe je hier een filmpje kan delen. Dus een screenshot gemaakt. Was dit nu een Italiaanse uitzending op tv of radio? Want hij was gisteren in Italië. [ afbeelding ]
Memoriesquote:Op vrijdag 11 april 2025 21:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Het probleem met zoiets in NL is dat de 'internationale jury' dan de abuela van de tante van de teckel van de ietwat Spaanse buurvrouw van de Dorpsstraat is. Dat gebeurde dus ook toen John de Mol wel even het NSF zou regelen zoals het écht moest. Volgens hem dan. Zat er een tribune vol 'internationale jury' die in de verte familie in Oostenrijk en Portugal hadden maar zelf gewoon in Almere woonden.
En je weet gewoon al zeker dat Johnny Logan weer naast Tatjana in de vakjury gezet wordt. En Maurice Wijnen. En Aran. Want die zijn SONGFESTIVALKENNERS VAN DE TV.
Ik ril al bij de gedachte.
Sorry.
Tis een jarenlang trauma dat hier spreekt hahaha. Ik heb live en van dichtbij gezien hoe de confetti boven de verkeerde winnaar naar beneden viel toen Kartner DOE DAN MAAR SIENEKE zei. Hoe Jan Smit in de studio liep te panieken toen er iets met de kampvuurpotten van Joan Franka aan de hand was. Hoe Frans Bauer en Marianne Weber uitgezocht waren als vakkundige coaches, Hoe Weelderig Waardeloos van de Jees door vakjurylid Froger werd betiteld als 'nee joh dit is veel te mooi voor het Songfestival', hoe men gruwelde van de toen moderne opera van Arwin Kluft, hoe het Nederlands publiek dól was op de Toppers, hoe we samen moesten doen met anderen op de tribune met 1 stemkastje en de helft daardoor niet op tijd kon stemmen omdat het doorgeven aan elkaar te traag ging, hoe Frans Bauer bijna achterover kukelde van z'n bankje met zijn benen in de lucht, hoe er de laatste jaren geen ene fuck veranderd is als je in de talkshows hoort hoe 'de kenners' praten over goede buitenlandse inzendingen etc.
*wiegend en neuriënd in een hoekje zit
En onze feest attributen werden afgepakt, datgene wat al 76543 jaar te zien was, hopla in de prullenbak. Je mocht deinen. Trauma.quote:
Jaquote:Op woensdag 16 april 2025 11:25 schreef yvonne het volgende:
[..]
En onze feest attributen werden afgepakt, datgene wat al 76543 jaar te zien was, hopla in de prullenbak. Je mocht deinen. Trauma.
Daarom hebben we toen niet gewonnenquote:Op woensdag 16 april 2025 11:30 schreef Greys het volgende:
Oh en @:yvonne ik gier nodig steeds over die andere nationale finale dat wij en dirk stemkastjes moesten delen en snel doorgeven en dan JA GODVER JEZUS NU BEN IK AL TE LAAT. Wát een puinhoop was dat ook.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |