abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 6 april 2025 @ 14:03:06 #201
163650 Greys
pi_217303664
Claude heeft het echt heel leuk met alle artiesten en echt één ding bovenal: WÁT EEN INNEMENDE STRALENDE ZONNIGE PERSOONLIJKHEID is Claude. Echt iedereen van de aanwezige pers zei dat gisteren. Hij knuffelde iedereen en was zó leuk tegen iedereen die hij sprak en zag. Gunfactor zestig miljoen. Echt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217303850
quote:
17s.gif Op zondag 6 april 2025 14:03 schreef Greys het volgende:
Claude heeft het echt heel leuk met alle artiesten en echt één ding bovenal: WÁT EEN INNEMENDE STRALENDE ZONNIGE PERSOONLIJKHEID is Claude. Echt iedereen van de aanwezige pers zei dat gisteren. Hij knuffelde iedereen en was zó leuk tegen iedereen die hij sprak en zag. Gunfactor zestig miljoen. Echt.
Ja, z'n gunfactor is hoog. Het is een leuke gozer met een hele open uitstraling. Hij moet wel oppassen dat hij niet ronduit vals gaat zingen, want als ik zo hier en daar wat opnames van gisteravond voorbij hoor komen... oef.
  zondag 6 april 2025 @ 14:34:38 #203
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217303869
Hij is wel erg perfect gemediatrained, voor mezelf zit het op het randje. Hij zal op de hotelschool ook al veel geleerd hebben, qua beleefd zijn en dergelijke.

Maar goed, in verband met vorig jaar is een dergelijk type wel handig.
pi_217303915
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 14:34 schreef Eightyone het volgende:
Hij is wel erg perfect gemediatrained, voor mezelf zit het op het randje. Hij zal op de hotelschool ook al veel geleerd hebben, qua beleefd zijn en dergelijke.

Ik denk niet dat dit mediatraining is, die jongen is gewoon zo. Op de middelbare school luisteren naar Suzan & Freek, zo'n beetje de meest on-coole artiesten die er zijn. En hij is ook zeer gelovig. Het is gewoon een keurig nette, lieve jongen.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 6 april 2025 @ 14:42:21 #205
163650 Greys
pi_217303927
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 14:34 schreef Eightyone het volgende:

Hij IS zo. Echt.

Hij durfde tegen ons bv ook nog grapjes te maken over dingen (korte interview komt later) waardoor je dat merkt.

Hij is vollédig zichzelf.
En zichzelf is lief, kalm, oprecht geïnteresseerd in anderen, beleefd, vrolijk.

Hij liep ook gewoon met pizza en andere deelnemers te dansen in video's enzo hoor. :D Heeft zich geweldig vermaakt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 6 april 2025 @ 14:44:50 #206
163650 Greys
pi_217303947
Mooie combi dit.

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 6 april 2025 @ 14:49:22 #207
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_217303982
Verkeerde deurtje, dank @Pisces29 :+

[ Bericht 62% gewijzigd door Arizona op 06-04-2025 15:01:10 ]
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_217304049
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2025 14:49 schreef Arizona het volgende:
Ik wil de Ronde van Vlaanderen afkijken, maar ik moet over een halfuur naar een feestje :{

(En het is niet eens Meke’s verjaardagsfeestje :o )
Volgens mij heb je een verkeerd deurtje gepakt. ;)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 6 april 2025 @ 15:02:14 #209
163650 Greys
pi_217304171
Het was blóedheet in de persruimte en heel druk dus vergeef me mn oververhitte plakkerige hoofd maar even om aan te tonen hoe lief deze jongeman is. Je ziet het gewoon aan alles. Er is niets fake aan hem. Het is een schat. En dat hebben we hem ook gezegd na ons korte gesprek! (Alles ging nogal gehaast want overal stonden rijen van tig mensen die interviews wilden.)

[ Bericht 0% gewijzigd door Greys op 06-04-2025 16:30:39 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217304246
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2025 15:02 schreef Greys het volgende:
Het was blóedheet in de persruimte en heel druk dus vergeef me mn oververhitte plakkerige hoofd maar even om aan te tonen hoe lief deze jongeman is. Je ziet het gewoon aan alles. Er is niets fake aan hem. Het is een schat. En dat hebben we hem ook gezegd na ons korte gesprek! (Alles hing nogal gehaast want overal stonden rijen van tig mensen die interviews wilden.)

[ afbeelding ]
Je ziet er weer prachtig uit!

En ik hou er zo van als mensen zoals Claude gewoon echt “zo maar” zo lief en leuk zijn. O+ Wat een toffe jongen is het toch.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 6 april 2025 @ 15:12:05 #211
163650 Greys
pi_217304302
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 15:08 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Je ziet er weer prachtig uit!

En ik hou er zo van als mensen zoals Claude gewoon echt “zo maar” zo lief en leuk zijn. O+ Wat een toffe jongen is het toch.
Je merkt heel snel live of iemand 'fake aardig' is. Maar bij deze jongen komt aardigheid gewoon uit z'n poriën en op een heel fijne manier. Hoe hij z'n armen spontaan wijd gooit voor knuffels, hoe oprecht verrast en blij hij reageerde toen Andy van Eurovoxx bv zei hoe heerlijk hij Claude vond ruiken tijdens hun interview (meteen z'n pols onder zijn neus duwen met 'bedoel je dit?') enzo haha. Het is gewoon echt een schattige stuiterbal.

Wiwi William zei ook steeds hoe LOVELY hij Claude vindt.

Oh en wat anderen al in interviews hadden gevraagd dus wij niet deden: hij heeft véél zin in zijn act en is daar zelf in elk geval enorm blij mee hoe het gaat worden. Ben echt benieuwd!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217308859
Je straalt hoor Greys! Leuke foto van jullie samen en ik geloof je direct als je zegt dat Claude in het echt net zo leuk is.

Ik vond alleen zijn optreden van gisteravond wat saai ofzo. Vocaal, zoals Blackswangreen ook al schreef, ook niet heel sterk. Het zal vast komen door al dat gepraat de hele dag ;)
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 7 april 2025 @ 21:49:18 #213
163650 Greys
pi_217315282
twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217315397
Wat een leukerd O+
pi_217315438
quote:
17s.gif Op maandag 7 april 2025 21:49 schreef Greys het volgende:
[ x ]
Jaaaaaaaaaa, de hotelvraag is terug! :D *O* _O_
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 7 april 2025 @ 22:08:43 #216
163650 Greys
pi_217315475
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 22:05 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Jaaaaaaaaaa, de hotelvraag is terug! :D *O* _O_
Hahaha dat vonden mensen vorig jaar zo leuk dat we die er weer in gegooid hebben idd op veler verzoek. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 7 april 2025 @ 23:06:12 #217
163650 Greys
pi_217315769
Hier nog even de youtube zelf

Bekijk deze YouTube-video
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 8 april 2025 @ 17:48:47 #218
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_217320475
Zo knap als je dit kan. En in mijn hoofd begin ik meteen mee te zingen.

Bekijk deze YouTube-video
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_217321071
De podcast Talk about Things welke wordt gehost door een aantal bookmakers gaan in de aflevering van deze week uitgebreid in op de winstkansen van de huidige top 5. Ze schatten in dat twee landen de meeste kans maken op de overwinning, namelijk Frankrijk en
... Nederland! Vanwege het jurypotentieel en tegelijkertijd goede score van publiek. Bij andere landen verwachten ze meer verdeeldheid. Ze gaan er heel uitgebreid op in, voor wie het leuk vindt om te luisteren.

Talk About Things ESC · Episode
pi_217325451
Leuk interview @Greys!
C’est Davie :o)
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 9 april 2025 @ 12:29:48 #221
163650 Greys
pi_217325507
quote:
10s.gif Op woensdag 9 april 2025 12:21 schreef Dave het volgende:
Leuk interview @:Greys!
Van Cee en mij samen! Dank!
We deden de interviews samen maar bij Claude was nog maar zo kort de tijd (en dan tikken ze buiten beeld op je arm haha) dat we het even snel zo gedaan hebben.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217328236
Ik geniet altijd zo van jullie twee. Echt! Top hoor dames.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 9 april 2025 @ 21:37:09 #223
163650 Greys
pi_217329779
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 19:05 schreef aERodynamIC1970 het volgende:
Ik geniet altijd zo van jullie twee. Echt! Top hoor dames.
Aardig van je om te zeggen. Dank je.

Het was dit keer drukker dan ooit op de persmiddag dus hebben we alleen Estland, Australië en NL kunnen spreken. De rest van alle tijd ging op aan in de rij staan. Maar bv Telegraaf had er ook drie dus ach. :D Sommigen hadden wat meer omdat ze opsplitsten zoals bv Eurovoxx. Maar het was weer erg leuk om te doen en Claude z'n persoonlijkheid maakte het wachten waard. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Greys op 09-04-2025 21:43:06 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217332592
(ik weet niet hoe het heet, maar ik denk dat die rode balk met "20:30 NPO1 bij Eva speciale uitzending met live optreden Claude" boven het reactie venster inmiddels wel weg kan... :+ )
C’est Davie :o)
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 10 april 2025 @ 12:22:51 #225
163650 Greys
pi_217332793
quote:
6s.gif Op donderdag 10 april 2025 11:52 schreef Dave het volgende:
(ik weet niet hoe het heet, maar ik denk dat die rode balk met "20:30 NPO1 bij Eva speciale uitzending met live optreden Claude" boven het reactie venster inmiddels wel weg kan... :+ )
Haha oh ja de pointer oid. :D

@Momo @Cyan9 @H_T kunnen die weghalen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator donderdag 10 april 2025 @ 12:35:05 #226
375570 crew  Cyan9
pi_217332859
quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2025 12:22 schreef Greys het volgende:

[..]
Haha oh ja de pointer oid. :D

@:Momo @:Cyan9 @:H_T kunnen die weghalen.
Moet ik er alleen even achter komen hoe. |:)

Geslaagd!
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 10 april 2025 @ 13:32:15 #227
39237 crew  H_T
2733
pi_217333188
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 12:35 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Moet ik er alleen even achter komen hoe. |:)

Geslaagd!
Uitstekend, dan hoef ik het niet meer te doen :7 Dankewol!
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_217344115
twitter
pi_217344322
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 april 2025 19:46 schreef Thrts het volgende:
[ x ]
Zo hallo... laten we eerst even afwachten hoe het dit jaar gaat, of we überhaupt de finale halen, en zo ja wat daar dan voor resultaat uitrolt, voordat je besluit om het volgend jaar ook weer zo te doen. Misschien slaat het nummer of de act wel totaal niet aan, dan moet je dat toch evalueren lijkt me.
pi_217344394
Misschien off topic dit (maar we hebben niet echt een algemeen ESF draadje) maar dit jaar voelt echt als een tussenjaar voor mij.

Er is niet echt een inzending of twee waar iedereen zich achter hyped, er zit geen nummer bij waarvan ik echt denk ‘dit schreeuwt winnaar’.

Ik vind Bara bada bastu niet eens zo’n slechte inzending maar ik heb het idee dat de hype voornamelijk komt omdat het niet Israël is en omdat het een soort vredesbetoon aan Finland/Kaarija is. En dan heb je Oostenrijk en Frankrijk wat gewoon pure jurybait is.

Echt een raar jaar :@
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 11 april 2025 @ 20:33:52 #231
163650 Greys
pi_217344493
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 20:14 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Zo hallo... laten we eerst even afwachten hoe het dit jaar gaat, of we überhaupt de finale halen, en zo ja wat daar dan voor resultaat uitrolt, voordat je besluit om het volgend jaar ook weer zo te doen. Misschien slaat het nummer of de act wel totaal niet aan, dan moet je dat toch evalueren lijkt me.
Evalueren kan ook terwijl de potentiële parels al binnenstromen.

(En wat het resultaat ook gaat zijn, 'we' gaan er toch niet ineens een Nationaal Songfestival door willen hoop ik? 😅)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217344500
Ik kwam toevallig langs Boulevard vanavond en ze hadden een telefonisch interview met Anouk over haar nieuwe album. Het ging ook even over het esf en ze vertelde dat ze 'Where the mind goes' had ingestuurd, voornamelijk omdat dat het enige nummer onder de drie minuten was. Ze is bij de laatste zes geëindigd en heeft ook al die gesprekken met bijv. een psycholoog doorlopen. Via via heeft ze te horen gekregen dat ze als tweede achter Claude is geëindigd, dus we hadden daadwerkelijk echt bijna Anouk gehad dit jaar... (Als we haar en haar bronnen moeten geloven dan). 😬
pi_217344852
quote:
12s.gif Op vrijdag 11 april 2025 20:33 schreef Greys het volgende:

[..]
(En wat het resultaat ook gaat zijn, 'we' gaan er toch niet ineens een Nationaal Songfestival door willen hoop ik? 😅)
Ik zou het wel een keer leuk vinden eigenlijk, na weet ik hoeveel jaar een nationale voorronde. Ik ben wel benieuwd wat daar voor acts op af zouden komen. Minder grote namen wellicht, maar als je dan zo'n nummer van Anouk hoort wat ze blijkbaar heeft ingestuurd en waar ze blijkbaar nog heel ver mee komt ook, dat is toch gewoon verschrikkelijk. Misschien levert een voorronde wel juist meer kwaliteit op?
pi_217344896
quote:

[..]

Ik zou een NSF echt wel voor een keertje willen hoor. Als het grandioos mislukt dan weten we dat iig ook weer en kan de AVROTROS gewoon weer terug naar interne selectie. Maar we kunnen ons echt wel een jaartje veroorloven om te experimenteren.

Ik ben gewoon heel benieuwd hoe het er in deze tijd uit zou zien. Als je echt een goed team er achter zet, dat begrijpt waar het songfestival om draait in deze tijd, dan zou het best wel een succes kunnen zijn hoor.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_217344967
quote:

[..]

Weet je, als België het kan zou Nederland het ook moeten lukken. Maar ik vertrouw het Nederlands publiek gewoon voor geen meter. Die zouden Suzan en Freek nog kiezen boven een Arcade.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 11 april 2025 @ 21:34:01 #236
163650 Greys
pi_217344994
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 21:14 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ik zou het wel een keer leuk vinden eigenlijk, na weet ik hoeveel jaar een nationale voorronde. Ik ben wel benieuwd wat daar voor acts op af zouden komen. Minder grote namen wellicht, maar als je dan zo'n nummer van Anouk hoort wat ze blijkbaar heeft ingestuurd en waar ze blijkbaar nog heel ver mee komt ook, dat is toch gewoon verschrikkelijk. Misschien levert een voorronde wel juist meer kwaliteit op?
En dat demense thuis dan voor Anouk kiezen omdat het zo'n lekker gekkie is en zo goed kan zingen? Of voor ome Gordon die toch nog eens wil meedoen? Zijn we vergeten hoe alle NSF's altijd afgelopen zijn? Ook toen John de Mol het overnam?

Ik moet dit even verwerken... 😅

(Puur voor de lol en de ongetwijfeld dramatische uitslag, oké. Eén keertje dan. Maar ik vond het eigenlijk best prettig dat we ons bijna nooit meer hoeven schamen voor de NLse inzending sinds de commissie haha. Ik moet echt niet meer denken aan Sienekes en Toppers en Ramagananas enzo.)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217345036
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2025 21:30 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Weet je, als België het kan zou Nederland het ook moeten lukken. Maar ik vertrouw het Nederlands publiek gewoon voor geen meter. Die zouden Suzan en Freek nog kiezen boven een Arcade.
Nou ok, dan doen ze dat toch? Dat is dan blijkbaar wie het Nederlands publiek wil dat ze vertegenwoordigt bij Eurovisie.

Kijk, je moet het wel goed organiseren, naar goed Zweeds model. Een internationale jury erbij betrekken, en geen commentaar van Gordons of Boszhardts na elk nummer. Dat is heel belangrijk: NIET JE DOMME IRRELEVANTE COMMENTAAR DOOR DE STROT DUWEN BIJ DE KIJKER. Laat de kijker zelf beslissen, plus de jury dus.

Maar een groot voordeel van zo'n voorronde is dat je al kunt zien of een nummer iets losmaakt thuis, of de mensen daar de telefoon voor pakken. Bij zo'n liedje als C'est La Vie, of eerder De Diepte of Slow Down, heb je daar eigenlijk geen idee van. Ik ben er redelijk zeker van dat als er dan een Arcade tussen zit deze alsnog gewoon wint. Of Suzan & Freek nou meedoen of niet.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 11 april 2025 @ 21:50:39 #238
163650 Greys
pi_217345124
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 21:40 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Nou ok, dan doen ze dat toch? Dat is dan blijkbaar wie het Nederlands publiek wil dat ze vertegenwoordigt bij Eurovisie.

Kijk, je moet het wel goed organiseren, naar goed Zweeds model. Een internationale jury erbij betrekken, en geen commentaar van Gordons of Boszhardts na elk nummer. Dat is heel belangrijk: NIET JE DOMME IRRELEVANTE COMMENTAAR DOOR DE STROT DUWEN BIJ DE KIJKER. Laat de kijker zelf beslissen, plus de jury dus.

Maar een groot voordeel van zo'n voorronde is dat je al kunt zien of een nummer iets losmaakt thuis, of de mensen daar de telefoon voor pakken. Bij zo'n liedje als C'est La Vie, of eerder De Diepte of Slow Down, heb je daar eigenlijk geen idee van. Ik ben er redelijk zeker van dat als er dan een Arcade tussen zit deze alsnog gewoon wint. Of Suzan & Freek nou meedoen of niet.
Het probleem met zoiets in NL is dat de 'internationale jury' dan de abuela van de tante van de teckel van de ietwat Spaanse buurvrouw van de Dorpsstraat is. Dat gebeurde dus ook toen John de Mol wel even het NSF zou regelen zoals het écht moest. Volgens hem dan. Zat er een tribune vol 'internationale jury' die in de verte familie in Oostenrijk en Portugal hadden maar zelf gewoon in Almere woonden.

En je weet gewoon al zeker dat Johnny Logan weer naast Tatjana in de vakjury gezet wordt. En Maurice Wijnen. En Aran. Want die zijn SONGFESTIVALKENNERS VAN DE TV.

Ik ril al bij de gedachte.
Sorry.
Tis een jarenlang trauma dat hier spreekt hahaha. Ik heb live en van dichtbij gezien hoe de confetti boven de verkeerde winnaar naar beneden viel toen Kartner DOE DAN MAAR SIENEKE zei. Hoe Jan Smit in de studio liep te panieken toen er iets met de kampvuurpotten van Joan Franka aan de hand was. Hoe Frans Bauer en Marianne Weber uitgezocht waren als vakkundige coaches, Hoe Weelderig Waardeloos van de Jees door vakjurylid Froger werd betiteld als 'nee joh dit is veel te mooi voor het Songfestival', hoe men gruwelde van de toen moderne opera van Arwin Kluft, hoe het Nederlands publiek dól was op de Toppers, hoe we samen moesten doen met anderen op de tribune met 1 stemkastje en de helft daardoor niet op tijd kon stemmen omdat het doorgeven aan elkaar te traag ging, hoe Frans Bauer bijna achterover kukelde van z'n bankje met zijn benen in de lucht, hoe er de laatste jaren geen ene fuck veranderd is als je in de talkshows hoort hoe 'de kenners' praten over goede buitenlandse inzendingen etc.

*wiegend en neuriënd in een hoekje zit

[ Bericht 2% gewijzigd door Greys op 11-04-2025 21:58:20 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217345177
De enige manier waarop ik een nationale finale wel interessant zou vinden is als de laatste ronde openbaar is. Dus dat de selectiecommissie gewoon hun normale proces doorloopt en de laatste overgebleven 6 acts het uitvechten in een nationale finale. Dan heb je niet de Sieneke's van deze wereld, maar wel een publiek dat mag bepalen.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 11 april 2025 @ 22:00:35 #240
163650 Greys
pi_217345203
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 21:57 schreef d_elise het volgende:
De enige manier waarop ik een nationale finale wel interessant zou vinden is als de laatste ronde openbaar is. Dus dat de selectiecommissie gewoon hun normale proces doorloopt en de laatste overgebleven 6 acts het uitvechten in een nationale finale. Dan heb je niet de Sieneke's van deze wereld, maar wel een publiek dat mag bepalen.
Zoiets kan, maar dan krijg je waarschijnlijk alsnog dat Roxy Dekker sowieso wint omdat ze haar achterban oproept om te stemmen, ongeacht het lied. Enzo. Degene die het beste is in social media wint. Niet het beste lied. Dat soort dingen krijg je hier denk ik echt. Want het merendeel van NL maakt het geen hol uit of we het ESF winnen of niet.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 11 april 2025 @ 22:05:21 #241
163650 Greys
pi_217345245
Hahahaha ik zap zojuist een rondje en kom langs Beau waar wordt verteld dat Only Joling, de real life soap van Gerard waarin hij vooral heel harde scheten laat en daar enorm om moet gieren, een enorm succes is met 1.3 miljoen kijkers.

En Aran zit aan tafel en Carlo B staat met een foto op het scherm.

Ik zou toch nog héél even dat NSF heroverwegen als ik jullie was want er is echt niks veranderd de laatste tien jaar hier... 🫣
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Redactie Sport vrijdag 11 april 2025 @ 22:08:27 #242
109131 crew  sportfreak
pi_217345271
quote:
Claude gebasht: ‘Donkere man met Frans liedje? Dat is nogal wat!’

Zanger Claude krijgt een flinke sneer voor zijn kiezen van Ben Cramer. De bejaarde crooner vindt de jonge zanger ongeschikt voor het Songfestival. “Een donkere man die in het Frans zingt, het is nogal wat!”

Het liedje C’est La Vie waarmee Claude ons lang gaat vertegenwoordigen op het Eurovisie Songfestival kan niet op goedkeuring rekenen van Ben Cramer. Hij kraakt de artiest en zijn song echt vollédig af in de nieuwste Weekend. “Het is niet mijn cup of tea“, sneert de zanger, die zich eraan ergert dat Claude niet gewoon in het Nederlands zingt en praat.

Ben vindt het waardeloos. “Ik vind de melodie niet zo bijzonder, het begin lijkt zelfs ergens op, ik kan het echter niet plaatsen. Het akkoordenschema komt me erg bekend voor, daar zijn wel meer liedjes mee gemaakt.”

Het is ook niet goed dat Claude deels in het Frans zingt, vindt hij. “Ik versta geen woord Frans, dus ik weet bij God niet waar het over gaat. Dat zullen straks wel meer Europeanen hebben. Verder is het een uptempo-nummer en dat is in, je hoort niet anders. Ik begrijp dat het lied bij veel mensen goed binnenkomt, maar bij mij niet.”

Ben wijst ook op de huidskleur van Claude en de verwarring die dat met zich mee kan brengen. “Engels en Frans zijn internationale talen en Nederlands natuurlijk niet. Bovendien klinken de woorden harder met de g’s, dat is ook wel een ding. Er zijn genoeg voorbeelden van liedjes die het wel goed deden in het Nederlands tijdens het Songfestival.”

“Maar Engels zal internationaal gezien wel beter overkomen. Alleen hebben we een donkere man staan, die in het Frans en Engels zingt en een Franse naam heeft, maar hij komt uit Nederland. Dat is nogal wat, als je door gaat denken.”

Wat het probleem van Ben is, is compleet onduidelijk. Claude zingt in het Frans, maar het zijn vooral Bens opvattingen die naar een muffe baguette uit 1964 ruiken. Waar gaat dit over?

Nee, volgens Ben gaat het het echt niet worden. “Persoonlijk zou ík het nummer niet even lekker opzetten vlak voor het slapengaan.”
https://www.mediacourant.(...)je-dat-is-nogal-wat/

En toch blijven dit soort meningen er ook bij horen _O-
pi_217345289
Ik sluit me bij Greys aan. Plus....hebben niet verschillende artiesten dit jaar aangegeven dat ze NIET aan een nationale finale zouden deelnemen? Inclusief Claude?... Ik snap goed waarom... Je weet namelijk nooit tussen wat voor rampspoed acts je op zo'n avond staat. Ook als je dan wint is dat niet echt een eer, toch?
pi_217345326
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2025 22:05 schreef Greys het volgende:
Hahahaha ik zap zojuist een rondje en kom langs Beau waar wordt verteld dat Only Joling, de real life soap van Gerard waarin hij vooral heel harde scheten laat en daar enorm om moet gieren, een enorm succes is met 1.3 miljoen kijkers.

En Aran zit aan tafel en Carlo B staat met een foto op het scherm.

Ik zou toch nog héél even dat NSF heroverwegen als ik jullie was want er is echt niks veranderd de laatste tien jaar hier... 🫣
Wat klinkt dat gedrag van Gerard Joling infantiel, is het echt zo'n lompe boer?

Verder eens met jou (en Aadrianus in het verlengde). NL heeft niet de cultuur om een succesvol NSF te organiseren.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 11 april 2025 @ 22:20:44 #245
163650 Greys
pi_217345346
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 22:08 schreef sportfreak het volgende:

[..]

Ben is gewoon een teringracist.
Dat is z'n probleem.
Kennelijk.

En daar hebben we er in NL nogal wat van.

*gebaart weids naar de huidige gekozen politiek

Dus ook wat dat betreft:
Heroverweeg dat NSF nog maar even.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217345360
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 april 2025 22:00 schreef Greys het volgende:

[..]
Zoiets kan, maar dan krijg je waarschijnlijk alsnog dat Roxy Dekker sowieso wint omdat ze haar achterban oproept om te stemmen, ongeacht het lied. Enzo. Degene die het beste is in social media wint. Niet het beste lied. Dat soort dingen krijg je hier denk ik echt. Want het merendeel van NL maakt het geen hol uit of we het ESF winnen of niet.
Eens hoor. Ik heb het ook liever niet, gaat prima zo. Maar als het dan per se een keertje moet, dan het liefst op deze manier. Maar gewoon intern heeft nog steeds m'n voorkeur.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 11 april 2025 @ 22:22:42 #247
163650 Greys
pi_217345367
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 22:18 schreef silverevlis het volgende:

[..]
Wat klinkt dat gedrag van Gerard Joling infantiel, is het echt zo'n lompe boer?
Geer is zichzelf.
Die was jaaaaren geleden in Geer en Goor toch ook voornamelijk scheten aan het laten en met dekbedden aan het wapperen en daar astmatisch om aan het lachen. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 11 april 2025 @ 22:23:46 #248
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_217345393
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 22:08 schreef sportfreak het volgende:

[..]

Gelukkig verstaat heel Europa wel Nederlands!

Oh nee, toch niet.
Hef jezelf op, Ben.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 11 april 2025 @ 22:25:32 #249
163650 Greys
pi_217345412
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 22:22 schreef d_elise het volgende:

[..]
Eens hoor. Ik heb het ook liever niet, gaat prima zo. Maar als het dan per se een keertje moet, dan het liefst op deze manier. Maar gewoon intern heeft nog steeds m'n voorkeur.
Het zou best een interessant train wreck worden. Dus wat dat betreft snap ik het wel als mensen weer een keer zin hebben in die pure gênante ellende. Mijn bloeddruk heeft er geen zin in. Dus dan sla ik gewoon een jaartje over en haak ik weer aan als Nederland naderhand weer roept 'ja nee inderdaad, moeten we niet meer doen'. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217345437
Nvm

[ Bericht 99% gewijzigd door silverevlis op 11-04-2025 23:07:36 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')