Ja, z'n gunfactor is hoog. Het is een leuke gozer met een hele open uitstraling. Hij moet wel oppassen dat hij niet ronduit vals gaat zingen, want als ik zo hier en daar wat opnames van gisteravond voorbij hoor komen... oef.quote:Op zondag 6 april 2025 14:03 schreef Greys het volgende:
Claude heeft het echt heel leuk met alle artiesten en echt één ding bovenal: WÁT EEN INNEMENDE STRALENDE ZONNIGE PERSOONLIJKHEID is Claude. Echt iedereen van de aanwezige pers zei dat gisteren. Hij knuffelde iedereen en was zó leuk tegen iedereen die hij sprak en zag. Gunfactor zestig miljoen. Echt.
Ik denk niet dat dit mediatraining is, die jongen is gewoon zo. Op de middelbare school luisteren naar Suzan & Freek, zo'n beetje de meest on-coole artiesten die er zijn. En hij is ook zeer gelovig. Het is gewoon een keurig nette, lieve jongen.quote:Op zondag 6 april 2025 14:34 schreef Eightyone het volgende:
Hij is wel erg perfect gemediatrained, voor mezelf zit het op het randje. Hij zal op de hotelschool ook al veel geleerd hebben, qua beleefd zijn en dergelijke.
Maar goed, in verband met vorig jaar is een dergelijk type wel handig.
Hij IS zo. Echt.quote:Op zondag 6 april 2025 14:34 schreef Eightyone het volgende:
Hij is wel erg perfect gemediatrained, voor mezelf zit het op het randje. Hij zal op de hotelschool ook al veel geleerd hebben, qua beleefd zijn en dergelijke.
Maar goed, in verband met vorig jaar is een dergelijk type wel handig.
Volgens mij heb je een verkeerd deurtje gepakt.quote:Op zondag 6 april 2025 14:49 schreef Arizona het volgende:
Ik wil de Ronde van Vlaanderen afkijken, maar ik moet over een halfuur naar een feestje![]()
(En het is niet eens Meke’s verjaardagsfeestje)
Je ziet er weer prachtig uit!quote:Op zondag 6 april 2025 15:02 schreef Greys het volgende:
Het was blóedheet in de persruimte en heel druk dus vergeef me mn oververhitte plakkerige hoofd maar even om aan te tonen hoe lief deze jongeman is. Je ziet het gewoon aan alles. Er is niets fake aan hem. Het is een schat. En dat hebben we hem ook gezegd na ons korte gesprek! (Alles hing nogal gehaast want overal stonden rijen van tig mensen die interviews wilden.)
[ afbeelding ]
Je merkt heel snel live of iemand 'fake aardig' is. Maar bij deze jongen komt aardigheid gewoon uit z'n poriën en op een heel fijne manier. Hoe hij z'n armen spontaan wijd gooit voor knuffels, hoe oprecht verrast en blij hij reageerde toen Andy van Eurovoxx bv zei hoe heerlijk hij Claude vond ruiken tijdens hun interview (meteen z'n pols onder zijn neus duwen met 'bedoel je dit?') enzo haha. Het is gewoon echt een schattige stuiterbal.quote:Op zondag 6 april 2025 15:08 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Je ziet er weer prachtig uit!
En ik hou er zo van als mensen zoals Claude gewoon echt “zo maar” zo lief en leuk zijn.Wat een toffe jongen is het toch.
Jaaaaaaaaaa, de hotelvraag is terug!quote:
Hahaha dat vonden mensen vorig jaar zo leuk dat we die er weer in gegooid hebben idd op veler verzoek.quote:Op maandag 7 april 2025 22:05 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Jaaaaaaaaaa, de hotelvraag is terug!![]()
![]()
Van Cee en mij samen! Dank!quote:
Aardig van je om te zeggen. Dank je.quote:Op woensdag 9 april 2025 19:05 schreef aERodynamIC1970 het volgende:
Ik geniet altijd zo van jullie twee. Echt! Top hoor dames.
Haha oh ja de pointer oid.quote:Op donderdag 10 april 2025 11:52 schreef Dave het volgende:
(ik weet niet hoe het heet, maar ik denk dat die rode balk met "20:30 NPO1 bij Eva speciale uitzending met live optreden Claude" boven het reactie venster inmiddels wel weg kan...)
Moet ik er alleen even achter komen hoe.quote:Op donderdag 10 april 2025 12:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Haha oh ja de pointer oid.
@:Momo @:Cyan9 @:H_T kunnen die weghalen.
Uitstekend, dan hoef ik het niet meer te doenquote:Op donderdag 10 april 2025 12:35 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Moet ik er alleen even achter komen hoe.
Geslaagd!
Zo hallo... laten we eerst even afwachten hoe het dit jaar gaat, of we überhaupt de finale halen, en zo ja wat daar dan voor resultaat uitrolt, voordat je besluit om het volgend jaar ook weer zo te doen. Misschien slaat het nummer of de act wel totaal niet aan, dan moet je dat toch evalueren lijkt me.quote:
Evalueren kan ook terwijl de potentiële parels al binnenstromen.quote:Op vrijdag 11 april 2025 20:14 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Zo hallo... laten we eerst even afwachten hoe het dit jaar gaat, of we überhaupt de finale halen, en zo ja wat daar dan voor resultaat uitrolt, voordat je besluit om het volgend jaar ook weer zo te doen. Misschien slaat het nummer of de act wel totaal niet aan, dan moet je dat toch evalueren lijkt me.
Ik zou het wel een keer leuk vinden eigenlijk, na weet ik hoeveel jaar een nationale voorronde. Ik ben wel benieuwd wat daar voor acts op af zouden komen. Minder grote namen wellicht, maar als je dan zo'n nummer van Anouk hoort wat ze blijkbaar heeft ingestuurd en waar ze blijkbaar nog heel ver mee komt ook, dat is toch gewoon verschrikkelijk. Misschien levert een voorronde wel juist meer kwaliteit op?quote:Op vrijdag 11 april 2025 20:33 schreef Greys het volgende:
[..]
(En wat het resultaat ook gaat zijn, 'we' gaan er toch niet ineens een Nationaal Songfestival door willen hoop ik? 😅)
Ik zou een NSF echt wel voor een keertje willen hoor. Als het grandioos mislukt dan weten we dat iig ook weer en kan de AVROTROS gewoon weer terug naar interne selectie. Maar we kunnen ons echt wel een jaartje veroorloven om te experimenteren.quote:Op vrijdag 11 april 2025 20:33 schreef Greys het volgende:
[..]
Evalueren kan ook terwijl de potentiële parels al binnenstromen.
(En wat het resultaat ook gaat zijn, 'we' gaan er toch niet ineens een Nationaal Songfestival door willen hoop ik? 😅)
Weet je, als België het kan zou Nederland het ook moeten lukken. Maar ik vertrouw het Nederlands publiek gewoon voor geen meter. Die zouden Suzan en Freek nog kiezen boven een Arcade.quote:Op vrijdag 11 april 2025 20:33 schreef Greys het volgende:
[..]
Evalueren kan ook terwijl de potentiële parels al binnenstromen.
En dat demense thuis dan voor Anouk kiezen omdat het zo'n lekker gekkie is en zo goed kan zingen? Of voor ome Gordon die toch nog eens wil meedoen? Zijn we vergeten hoe alle NSF's altijd afgelopen zijn? Ook toen John de Mol het overnam?quote:Op vrijdag 11 april 2025 21:14 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik zou het wel een keer leuk vinden eigenlijk, na weet ik hoeveel jaar een nationale voorronde. Ik ben wel benieuwd wat daar voor acts op af zouden komen. Minder grote namen wellicht, maar als je dan zo'n nummer van Anouk hoort wat ze blijkbaar heeft ingestuurd en waar ze blijkbaar nog heel ver mee komt ook, dat is toch gewoon verschrikkelijk. Misschien levert een voorronde wel juist meer kwaliteit op?
Nou ok, dan doen ze dat toch? Dat is dan blijkbaar wie het Nederlands publiek wil dat ze vertegenwoordigt bij Eurovisie.quote:Op vrijdag 11 april 2025 21:30 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Weet je, als België het kan zou Nederland het ook moeten lukken. Maar ik vertrouw het Nederlands publiek gewoon voor geen meter. Die zouden Suzan en Freek nog kiezen boven een Arcade.
Het probleem met zoiets in NL is dat de 'internationale jury' dan de abuela van de tante van de teckel van de ietwat Spaanse buurvrouw van de Dorpsstraat is. Dat gebeurde dus ook toen John de Mol wel even het NSF zou regelen zoals het écht moest. Volgens hem dan. Zat er een tribune vol 'internationale jury' die in de verte familie in Oostenrijk en Portugal hadden maar zelf gewoon in Almere woonden.quote:Op vrijdag 11 april 2025 21:40 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Nou ok, dan doen ze dat toch? Dat is dan blijkbaar wie het Nederlands publiek wil dat ze vertegenwoordigt bij Eurovisie.
Kijk, je moet het wel goed organiseren, naar goed Zweeds model. Een internationale jury erbij betrekken, en geen commentaar van Gordons of Boszhardts na elk nummer. Dat is heel belangrijk: NIET JE DOMME IRRELEVANTE COMMENTAAR DOOR DE STROT DUWEN BIJ DE KIJKER. Laat de kijker zelf beslissen, plus de jury dus.
Maar een groot voordeel van zo'n voorronde is dat je al kunt zien of een nummer iets losmaakt thuis, of de mensen daar de telefoon voor pakken. Bij zo'n liedje als C'est La Vie, of eerder De Diepte of Slow Down, heb je daar eigenlijk geen idee van. Ik ben er redelijk zeker van dat als er dan een Arcade tussen zit deze alsnog gewoon wint. Of Suzan & Freek nou meedoen of niet.
Zoiets kan, maar dan krijg je waarschijnlijk alsnog dat Roxy Dekker sowieso wint omdat ze haar achterban oproept om te stemmen, ongeacht het lied. Enzo. Degene die het beste is in social media wint. Niet het beste lied. Dat soort dingen krijg je hier denk ik echt. Want het merendeel van NL maakt het geen hol uit of we het ESF winnen of niet.quote:Op vrijdag 11 april 2025 21:57 schreef d_elise het volgende:
De enige manier waarop ik een nationale finale wel interessant zou vinden is als de laatste ronde openbaar is. Dus dat de selectiecommissie gewoon hun normale proces doorloopt en de laatste overgebleven 6 acts het uitvechten in een nationale finale. Dan heb je niet de Sieneke's van deze wereld, maar wel een publiek dat mag bepalen.
https://www.mediacourant.(...)je-dat-is-nogal-wat/quote:Claude gebasht: ‘Donkere man met Frans liedje? Dat is nogal wat!’
Zanger Claude krijgt een flinke sneer voor zijn kiezen van Ben Cramer. De bejaarde crooner vindt de jonge zanger ongeschikt voor het Songfestival. “Een donkere man die in het Frans zingt, het is nogal wat!”
Het liedje C’est La Vie waarmee Claude ons lang gaat vertegenwoordigen op het Eurovisie Songfestival kan niet op goedkeuring rekenen van Ben Cramer. Hij kraakt de artiest en zijn song echt vollédig af in de nieuwste Weekend. “Het is niet mijn cup of tea“, sneert de zanger, die zich eraan ergert dat Claude niet gewoon in het Nederlands zingt en praat.
Ben vindt het waardeloos. “Ik vind de melodie niet zo bijzonder, het begin lijkt zelfs ergens op, ik kan het echter niet plaatsen. Het akkoordenschema komt me erg bekend voor, daar zijn wel meer liedjes mee gemaakt.”
Het is ook niet goed dat Claude deels in het Frans zingt, vindt hij. “Ik versta geen woord Frans, dus ik weet bij God niet waar het over gaat. Dat zullen straks wel meer Europeanen hebben. Verder is het een uptempo-nummer en dat is in, je hoort niet anders. Ik begrijp dat het lied bij veel mensen goed binnenkomt, maar bij mij niet.”
Ben wijst ook op de huidskleur van Claude en de verwarring die dat met zich mee kan brengen. “Engels en Frans zijn internationale talen en Nederlands natuurlijk niet. Bovendien klinken de woorden harder met de g’s, dat is ook wel een ding. Er zijn genoeg voorbeelden van liedjes die het wel goed deden in het Nederlands tijdens het Songfestival.”
“Maar Engels zal internationaal gezien wel beter overkomen. Alleen hebben we een donkere man staan, die in het Frans en Engels zingt en een Franse naam heeft, maar hij komt uit Nederland. Dat is nogal wat, als je door gaat denken.”
Wat het probleem van Ben is, is compleet onduidelijk. Claude zingt in het Frans, maar het zijn vooral Bens opvattingen die naar een muffe baguette uit 1964 ruiken. Waar gaat dit over?
Nee, volgens Ben gaat het het echt niet worden. “Persoonlijk zou ík het nummer niet even lekker opzetten vlak voor het slapengaan.”
Wat klinkt dat gedrag van Gerard Joling infantiel, is het echt zo'n lompe boer?quote:Op vrijdag 11 april 2025 22:05 schreef Greys het volgende:
Hahahaha ik zap zojuist een rondje en kom langs Beau waar wordt verteld dat Only Joling, de real life soap van Gerard waarin hij vooral heel harde scheten laat en daar enorm om moet gieren, een enorm succes is met 1.3 miljoen kijkers.
En Aran zit aan tafel en Carlo B staat met een foto op het scherm.
Ik zou toch nog héél even dat NSF heroverwegen als ik jullie was want er is echt niks veranderd de laatste tien jaar hier... 🫣
Ben is gewoon een teringracist.quote:Op vrijdag 11 april 2025 22:08 schreef sportfreak het volgende:
[..]
https://www.mediacourant.(...)je-dat-is-nogal-wat/
En toch blijven dit soort meningen er ook bij horen
Eens hoor. Ik heb het ook liever niet, gaat prima zo. Maar als het dan per se een keertje moet, dan het liefst op deze manier. Maar gewoon intern heeft nog steeds m'n voorkeur.quote:Op vrijdag 11 april 2025 22:00 schreef Greys het volgende:
[..]
Zoiets kan, maar dan krijg je waarschijnlijk alsnog dat Roxy Dekker sowieso wint omdat ze haar achterban oproept om te stemmen, ongeacht het lied. Enzo. Degene die het beste is in social media wint. Niet het beste lied. Dat soort dingen krijg je hier denk ik echt. Want het merendeel van NL maakt het geen hol uit of we het ESF winnen of niet.
Geer is zichzelf.quote:Op vrijdag 11 april 2025 22:18 schreef silverevlis het volgende:
[..]
Wat klinkt dat gedrag van Gerard Joling infantiel, is het echt zo'n lompe boer?
Gelukkig verstaat heel Europa wel Nederlands!quote:Op vrijdag 11 april 2025 22:08 schreef sportfreak het volgende:
[..]
https://www.mediacourant.(...)je-dat-is-nogal-wat/
En toch blijven dit soort meningen er ook bij horen
Het zou best een interessant train wreck worden. Dus wat dat betreft snap ik het wel als mensen weer een keer zin hebben in die pure gênante ellende. Mijn bloeddruk heeft er geen zin in. Dus dan sla ik gewoon een jaartje over en haak ik weer aan als Nederland naderhand weer roept 'ja nee inderdaad, moeten we niet meer doen'.quote:Op vrijdag 11 april 2025 22:22 schreef d_elise het volgende:
[..]
Eens hoor. Ik heb het ook liever niet, gaat prima zo. Maar als het dan per se een keertje moet, dan het liefst op deze manier. Maar gewoon intern heeft nog steeds m'n voorkeur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |