abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217029750
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 10:19 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik snap die enorme aversie tegen wet- en regelgeving die moet zorgen voor zaken als schoon drinkwater en schone lucht ook nooit zo. Als het nou gaat om obscure regelgeving die de zwartgeel gevlekte boomvink moet beschermen, dan kan ik me het nog voorstellen, maar zaken als schoon drinkwater en schone lucht gaan ons allemaal aan volgens mij.
Bedrijven als Nestlé zullen daar wel goed gaan boeren op toegang tot schoon drinkwater.
pi_217029751
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2025 22:30 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wie heeft er voor president Musk gestemd dan?
Alle ongekozen ministers maar ontslaan dan?
pi_217029767
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 10:38 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Dit is in principe niet zo heel erg sinds ze aan het eind van de rit ongetwijfeld weer een stapje hoger zitten dan nu. Tank de economie en de billionaires eindigen altijd rijker dan voorheen. Zie 2008. Zie Covid.
Zal me niets verbazen als het allemaal onderdeel is van het plan om alles te privatiseren. Tank de economie, koop alles goedkoop op. Oligarchie 101.
Dat is ook zo. Hopelijk crasht Musk zn brein voortijdig op overmatige ketaminegebruik.
pi_217029780
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2025 01:34 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Misschien moet men wat meer hersenrottende ketamine slikken, zodat men de door Doge en Trump veroorzaakte verregaande problemen in het vliegverkeer, onderwijs, zorg etc etc even vergeet in de steeds korter wordende momenten van euforie.

Weet je trouwens of Musk z'n puntenlijstje met wat hij gedaan heeft al klaarligt voor de aandeelhouders van Tesla. Zoals verzocht.
Is dat wat er is gebeurt toen met Biden? Een uit de hand gelopen drugsverslaving met als gevolg dat hij nauwelijks kon functioneren?

Ik heb overigens geen idee of hij dat puntenlijstje klaar heeft, dat zou jij toch moeten weten aangezien je ook stellig beweert dat hij aan de ketamine zit.
pi_217029817
quote:
14s.gif Op woensdag 12 maart 2025 19:32 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Dit dus. Als je echt wat aan het budget tekort wil doen ga je natuurlijk niet forse belastingverlagingen doorvoeren (waar vooral de rijken van profiteren) en de IRS zodanig korten dat het opsporen van belastingfraude op een laag pitje wordt gezet.

Nog maar weer eens Chris Murphy:

Trump's Billionaire Tax Cut is a Scam to Take Money From Regular People

Bekijk deze YouTube-video

Maar Trump kan de belastingkorting aan de superrijken geven omdat hij met de tarieven nog veel meer binnenharkt. Tarieven is een wondermiddel voor alle begrotingproblemen, betaald door het buitenlanden!

"Instead of taxing our citizens to enrich other countries, we will tariff and tax foreign countries to enrich our citizens. For this purpose, we are establishing the External Revenue Service to collect all tariffs, duties and revenues. It will be massive amounts of money pouring into our treasury coming from foreign sources," Trump said during his inaugural address on Monday.

"Tariffs are going to be a really important part of the tax-cut discussion." A 10% tariff is "about $350 to $400 billion in revenue. So you see the beauty of that in the negotiations," Trump aide Peter Navarro told CNBC on Tuesday.

https://www.reuters.com/w(...)congress-2025-01-22/
pi_217029821
Ik vond dit artikel wel interessant.

https://pluralistic.net/2025/03/12/epistemological-void/

Firing the refs doesn't end the game

quote:
Musk doesn't want to fix the real, urgent problems with America's administrative state: he wants to destroy it. He wants to fire the refs, because once you fire the refs, the game goes on – minus the rules. That's a great way to win support for authoritarian projects: "The state won't take care of you anymore (if it ever did, amirite?), but I will.

Musk and Trump are in for a surprise. They have the mistaken impression that the rules only reined in their billionaire pals and the corporations that produce their wealth. But one of the most consequential effects of these rules is to limit labor activism. The National Labor Relations Act put very strict limits on union organizing and union militancy. Now that Trump has effectively shut down the National Labor Relations Board (by illegally firing a Democratic board member, leaving the board without a quorum), all bets are off

Trump won office in part by insisting that America's institutions were not fit for purpose. He wasn't lying about that (for a change). The thing he was lying about was his desire to fix them. Trump doesn't want honest refs – he wants no refs. To defeat Trumpism, we need to stop pretending that our institutions are just fine – we need to confront their failings head on and articulate a plan to fix them, rather than claiming "America was already great":
pi_217029926
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2025 09:05 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Klopt. En die hele 'Trump is insane' houding werkt alleen maar in het voordeel van Trump. Want die weet best dat het allemaal volgens het draaiboek verloopt en de ontwrichting voorspoedig gaat.

Beter pakken journalisten fascisme101 er even bij.

Leuk feitje, er is mij ooit hier aangegeven dat, toen ik de veranderingen in Turkije aangaf, dat zoiets volledig onmogelijk zou zijn in de VS (omdat check & balances). En hier zijn we.
Dan de grote vraag. Hoe kan je dit tegengaan?
pi_217029956
in ieder geval is T Walz al vast slim bezig door het contact dat de GOP heeft afgebroken met de basis weer te herstellen met eigen town halls. Zolang de basis niet hoort wat er kapot gemaakt wordt en de toeterkanalen a la FOX alles op de Dems kunnen schuiven zonder weerwoord zie ik het niet meer goedkomen
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_217029972
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 11:12 schreef Nober het volgende:

[..]
Die zijn in ieder geval goedgekeurd door de Senaat. Musk ook?
pi_217030039
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 11:43 schreef NLGooner het volgende:

[..]
Die zijn in ieder geval goedgekeurd door de Senaat. Musk ook?
Musk is een adviseur, die heeft geen goedkeuring nodig.
  donderdag 13 maart 2025 @ 11:52:06 #236
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_217030057
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 11:49 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Lijkt me dat je dan *juist* goedkeuring nodig hebt.

Durf eens wat kritischer te kijken
Where law ends, tyrrany begins.
pi_217030115
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 11:34 schreef NLGooner het volgende:

[..]
Dan de grote vraag. Hoe kan je dit tegengaan?
Als Trump en / of Putin natuurlijk overlijden zakt dit als een kaartenhuis in elkaar.

Journalisme heeft verder de taak de wens van Maga te doorgronden en ze ermee te confronteren met scherpe vragen zodat ze even 'off guard' raken.

Oppositievorming is ook belangrijk. Ondergronds of bovengronds. Vooral veel republikeinen achter je krijgen.

Maar voor de rest is het gewoon wachten op een dieptepunt en verlies van momentum. Demonstreren tegen autocraten is imho zinloos.
pi_217030138
quote:
2s.gif Op donderdag 13 maart 2025 11:52 schreef Gunner het volgende:

[..]
Lijkt me dat je dan *juist* goedkeuring nodig hebt.

Durf eens wat kritischer te kijken
Waarom zou je als adviseur die officieel geen politieke macht heeft gekeurd moeten worden door de senaat?
Nu heeft Musk behoorlijk veel vrijheid in zijn functie maar in principe gebeurt er niets zonder de goedkeuring van de president.
pi_217030164
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 11:49 schreef Chivaz het volgende:

[..]
We, the billionaires.
pi_217030215
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 10:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Vanuit deze regering bekeken is het niet zo'n hele vreemde maatregel, want het is voor grote bedrijven nu eenmaal een stuk makkelijker om veel geld te verdienen als je je niet druk hoeft te maken over allerlei nevenschade. Maar dat er zo veel gewone Amerikanen zijn die dit toejuichen dat verbaast mij ook wel, ja.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Propaganda doet interessante dingen met de gemiddelde stemmer (voor hen met diepe zakken). Voor je het weet stemt hij tegen zijn eigen belang en niet alleen in de VS.

Voor onderbouwing verwijs ik naar Churchills befaamde opmerking over de gemiddelde stemmer.
  donderdag 13 maart 2025 @ 12:14:29 #241
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_217030279
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 11:59 schreef Chivaz het volgende:

Nu heeft Musk behoorlijk veel vrijheid in zijn functie maar in principe gebeurt er niets zonder de goedkeuring van de president.
Nu ben ik in de war. Eerst zeg je dat hij geen goedkeuring nodig heeft en nu zeg je dat ie dat van de president nodig heeft?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_217030350
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 11:56 schreef Beathoven het volgende:
Als Trump en / of Putin natuurlijk overlijden zakt dit als een kaartenhuis in elkaar.
Bij Putin misschien wel omdat zijn oligarchen en apparatsjiks eerst gaan vechten om de kruimels. Trump is gewoon een stroman van Project 2025 en Vance zit al klaar
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  donderdag 13 maart 2025 @ 12:29:27 #243
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217030499
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 12:22 schreef Sabata het volgende:

[..]
Bij Putin misschien wel omdat zijn oligarchen en apparatsjiks eerst gaan vechten om de kruimels. Trump is gewoon een stroman van Project 2025 en Vance zit al klaar
Vance heeft net zoveel kans om MAGA over te nemen als Trumpf heeft om de Nobelprijs voor de VRede te winnen, namelijk 0.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_217030524
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 11:12 schreef Nober het volgende:

[..]
Die zijn gekozen in de VS.
Via goedkeuring door de senaat.

Verder had jij het over het respecteren van de verkiezingsuitslag.
En nu geef je zelf toe dat Musk niet middels verkiezingen is gekozen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  donderdag 13 maart 2025 @ 12:32:33 #245
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217030546
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 10:19 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik snap die enorme aversie tegen wet- en regelgeving die moet zorgen voor zaken als schoon drinkwater en schone lucht ook nooit zo. Als het nou gaat om obscure regelgeving die de zwartgeel gevlekte boomvink moet beschermen, dan kan ik me het nog voorstellen, maar zaken als schoon drinkwater en schone lucht gaan ons allemaal aan volgens mij.
Wat heb jij tegen de zwartgeel gevlekte boomvink? He?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_217030880
quote:
18s.gif Op donderdag 13 maart 2025 12:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Wat heb jij tegen de zwartgeel gevlekte boomvink? He?
Die blauwgeel gevlekte boomvink heeft geen alsjeblieft gezegd tegen de maga kleutertjes, dus heel terecht toch dat deze uitsterven. :P
  donderdag 13 maart 2025 @ 13:07:07 #247
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_217030910
Roetveeggeel gevlekte boomvink :(

Gr gr Sylvana
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_217030942
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 11:16 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Is dat wat er is gebeurt toen met Biden? Een uit de hand gelopen drugsverslaving met als gevolg dat hij nauwelijks kon functioneren?

Ik heb overigens geen idee of hij dat puntenlijstje klaar heeft, dat zou jij toch moeten weten aangezien je ook stellig beweert dat hij aan de ketamine zit.
Tsja, je kunt wel in blijven hakken op Biden, maar onder zijn leiding was de Amerikaanse economie de 'envy of the world'. 'The American economy has left other rich countries in the dust', aldus The Economist.

Nu dreigt er een recessie. En nee, dat is niet door toedoen van Biden, maar heeft alles te maken met de absurde beleidskeuzes van de Trump-regering. De tarieven en handelsoorlogen, Doge die in het wilde weg van alles wegbezuinigt, de uitlatingen van Trump die economische onzekerheid aanwakkeren.

Maar Biden versprak zich af en toe, dát was pas erg.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 13-03-2025 13:27:19 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_217031165
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2025 12:30 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die zijn gekozen in de VS.
Via goedkeuring door de senaat.

Verder had jij het over het respecteren van de verkiezingsuitslag.
En nu geef je zelf toe dat Musk niet middels verkiezingen is gekozen.

Zie post @Chivaz
pi_217031242
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 13:32 schreef Nober het volgende:

[..]
Zie post @:chivaz
Ik accepteer je verlies.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: