Bedrijven als Nestlé zullen daar wel goed gaan boeren op toegang tot schoon drinkwater.quote:Op donderdag 13 maart 2025 10:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik snap die enorme aversie tegen wet- en regelgeving die moet zorgen voor zaken als schoon drinkwater en schone lucht ook nooit zo. Als het nou gaat om obscure regelgeving die de zwartgeel gevlekte boomvink moet beschermen, dan kan ik me het nog voorstellen, maar zaken als schoon drinkwater en schone lucht gaan ons allemaal aan volgens mij.
Alle ongekozen ministers maar ontslaan dan?quote:Op woensdag 12 maart 2025 22:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wie heeft er voor president Musk gestemd dan?
Dat is ook zo. Hopelijk crasht Musk zn brein voortijdig op overmatige ketaminegebruik.quote:Op donderdag 13 maart 2025 10:38 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dit is in principe niet zo heel erg sinds ze aan het eind van de rit ongetwijfeld weer een stapje hoger zitten dan nu. Tank de economie en de billionaires eindigen altijd rijker dan voorheen. Zie 2008. Zie Covid.
Zal me niets verbazen als het allemaal onderdeel is van het plan om alles te privatiseren. Tank de economie, koop alles goedkoop op. Oligarchie 101.
Is dat wat er is gebeurt toen met Biden? Een uit de hand gelopen drugsverslaving met als gevolg dat hij nauwelijks kon functioneren?quote:Op donderdag 13 maart 2025 01:34 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Misschien moet men wat meer hersenrottende ketamine slikken, zodat men de door Doge en Trump veroorzaakte verregaande problemen in het vliegverkeer, onderwijs, zorg etc etc even vergeet in de steeds korter wordende momenten van euforie.
Weet je trouwens of Musk z'n puntenlijstje met wat hij gedaan heeft al klaarligt voor de aandeelhouders van Tesla. Zoals verzocht.
Maar Trump kan de belastingkorting aan de superrijken geven omdat hij met de tarieven nog veel meer binnenharkt. Tarieven is een wondermiddel voor alle begrotingproblemen, betaald door het buitenlanden!quote:Op woensdag 12 maart 2025 19:32 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dit dus. Als je echt wat aan het budget tekort wil doen ga je natuurlijk niet forse belastingverlagingen doorvoeren (waar vooral de rijken van profiteren) en de IRS zodanig korten dat het opsporen van belastingfraude op een laag pitje wordt gezet.
Nog maar weer eens Chris Murphy:
Trump's Billionaire Tax Cut is a Scam to Take Money From Regular People
Bekijk deze YouTube-video
quote:Musk doesn't want to fix the real, urgent problems with America's administrative state: he wants to destroy it. He wants to fire the refs, because once you fire the refs, the game goes on – minus the rules. That's a great way to win support for authoritarian projects: "The state won't take care of you anymore (if it ever did, amirite?), but I will.
Musk and Trump are in for a surprise. They have the mistaken impression that the rules only reined in their billionaire pals and the corporations that produce their wealth. But one of the most consequential effects of these rules is to limit labor activism. The National Labor Relations Act put very strict limits on union organizing and union militancy. Now that Trump has effectively shut down the National Labor Relations Board (by illegally firing a Democratic board member, leaving the board without a quorum), all bets are off
Trump won office in part by insisting that America's institutions were not fit for purpose. He wasn't lying about that (for a change). The thing he was lying about was his desire to fix them. Trump doesn't want honest refs – he wants no refs. To defeat Trumpism, we need to stop pretending that our institutions are just fine – we need to confront their failings head on and articulate a plan to fix them, rather than claiming "America was already great":
Dan de grote vraag. Hoe kan je dit tegengaan?quote:Op donderdag 13 maart 2025 09:05 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Klopt. En die hele 'Trump is insane' houding werkt alleen maar in het voordeel van Trump. Want die weet best dat het allemaal volgens het draaiboek verloopt en de ontwrichting voorspoedig gaat.
Beter pakken journalisten fascisme101 er even bij.
Leuk feitje, er is mij ooit hier aangegeven dat, toen ik de veranderingen in Turkije aangaf, dat zoiets volledig onmogelijk zou zijn in de VS (omdat check & balances). En hier zijn we.
Die zijn in ieder geval goedgekeurd door de Senaat. Musk ook?quote:Op donderdag 13 maart 2025 11:12 schreef Nober het volgende:
[..]
Alle ongekozen ministers maar ontslaan dan?
Musk is een adviseur, die heeft geen goedkeuring nodig.quote:Op donderdag 13 maart 2025 11:43 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Die zijn in ieder geval goedgekeurd door de Senaat. Musk ook?
Lijkt me dat je dan *juist* goedkeuring nodig hebt.quote:Op donderdag 13 maart 2025 11:49 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Musk is een adviseur, die heeft geen goedkeuring nodig.
Als Trump en / of Putin natuurlijk overlijden zakt dit als een kaartenhuis in elkaar.quote:Op donderdag 13 maart 2025 11:34 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Dan de grote vraag. Hoe kan je dit tegengaan?
Waarom zou je als adviseur die officieel geen politieke macht heeft gekeurd moeten worden door de senaat?quote:Op donderdag 13 maart 2025 11:52 schreef Gunner het volgende:
[..]
Lijkt me dat je dan *juist* goedkeuring nodig hebt.
Durf eens wat kritischer te kijken
We, the billionaires.quote:Op donderdag 13 maart 2025 11:49 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Musk is een adviseur, die heeft geen goedkeuring nodig.
quote:Op donderdag 13 maart 2025 10:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vanuit deze regering bekeken is het niet zo'n hele vreemde maatregel, want het is voor grote bedrijven nu eenmaal een stuk makkelijker om veel geld te verdienen als je je niet druk hoeft te maken over allerlei nevenschade. Maar dat er zo veel gewone Amerikanen zijn die dit toejuichen dat verbaast mij ook wel, ja.Propaganda doet interessante dingen met de gemiddelde stemmer (voor hen met diepe zakken). Voor je het weet stemt hij tegen zijn eigen belang en niet alleen in de VS.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor onderbouwing verwijs ik naar Churchills befaamde opmerking over de gemiddelde stemmer.
Nu ben ik in de war. Eerst zeg je dat hij geen goedkeuring nodig heeft en nu zeg je dat ie dat van de president nodig heeft?quote:Op donderdag 13 maart 2025 11:59 schreef Chivaz het volgende:
Nu heeft Musk behoorlijk veel vrijheid in zijn functie maar in principe gebeurt er niets zonder de goedkeuring van de president.
Bij Putin misschien wel omdat zijn oligarchen en apparatsjiks eerst gaan vechten om de kruimels. Trump is gewoon een stroman van Project 2025 en Vance zit al klaarquote:Op donderdag 13 maart 2025 11:56 schreef Beathoven het volgende:
Als Trump en / of Putin natuurlijk overlijden zakt dit als een kaartenhuis in elkaar.
Vance heeft net zoveel kans om MAGA over te nemen als Trumpf heeft om de Nobelprijs voor de VRede te winnen, namelijk 0.quote:Op donderdag 13 maart 2025 12:22 schreef Sabata het volgende:
[..]
Bij Putin misschien wel omdat zijn oligarchen en apparatsjiks eerst gaan vechten om de kruimels. Trump is gewoon een stroman van Project 2025 en Vance zit al klaar
Die zijn gekozen in de VS.quote:Op donderdag 13 maart 2025 11:12 schreef Nober het volgende:
[..]
Alle ongekozen ministers maar ontslaan dan?
Wat heb jij tegen de zwartgeel gevlekte boomvink? He?quote:Op donderdag 13 maart 2025 10:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik snap die enorme aversie tegen wet- en regelgeving die moet zorgen voor zaken als schoon drinkwater en schone lucht ook nooit zo. Als het nou gaat om obscure regelgeving die de zwartgeel gevlekte boomvink moet beschermen, dan kan ik me het nog voorstellen, maar zaken als schoon drinkwater en schone lucht gaan ons allemaal aan volgens mij.
Die blauwgeel gevlekte boomvink heeft geen alsjeblieft gezegd tegen de maga kleutertjes, dus heel terecht toch dat deze uitsterven.quote:Op donderdag 13 maart 2025 12:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat heb jij tegen de zwartgeel gevlekte boomvink? He?
Tsja, je kunt wel in blijven hakken op Biden, maar onder zijn leiding was de Amerikaanse economie de 'envy of the world'. 'The American economy has left other rich countries in the dust', aldus The Economist.quote:Op donderdag 13 maart 2025 11:16 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Is dat wat er is gebeurt toen met Biden? Een uit de hand gelopen drugsverslaving met als gevolg dat hij nauwelijks kon functioneren?
Ik heb overigens geen idee of hij dat puntenlijstje klaar heeft, dat zou jij toch moeten weten aangezien je ook stellig beweert dat hij aan de ketamine zit.
Zie post @Chivazquote:Op donderdag 13 maart 2025 12:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die zijn gekozen in de VS.
Via goedkeuring door de senaat.
Verder had jij het over het respecteren van de verkiezingsuitslag.
En nu geef je zelf toe dat Musk niet middels verkiezingen is gekozen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |