SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
Een 3 daagse missie.quote:Op zondag 2 maart 2025 18:48 schreef halfway het volgende:
Poetin gaat dit zien als een oorlogsverklaring.
We zijn dus in oorlog.
Ze zijn duidelijk nog op zoek naar een Nederlandse vertaling voor coalition of the willing.quote:Britse premier Starmer kondigt 'coalitie' van Oekraïnehelpers aan
Europese leiders hebben een aantal belangrijke afspraken gemaakt om Oekraïne te blijven steunen in de oorlog. Dat zei de Britse premier Keir Starmer na afloop van een grote Europese defensietop in Londen. Er komt een 'coalitie van bereidwilligen' om dat te bereiken.
Kallas wil nieuwe leider van het Vrije Westen.quote:
Dat zijn we al sinds MH17quote:Op zondag 2 maart 2025 18:48 schreef halfway het volgende:
Poetin gaat dit zien als een oorlogsverklaring.
We zijn dus in oorlog.
Tuurlijk, maar dat is al afgewezen. Waarschijnlijker zijn Europese in combinatie met VN troepen om de vrede te handhaven.quote:Op zondag 2 maart 2025 18:53 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Amerikaanse boots on the ground geeft de meest betrouwbare commitment, en anders in ieder geval concrete beloftes over wapenleveranties. Oekraïne moet de kans krijgen om zich na een vredesakkoord tot de tanden toe te bewapenen. Anders geef je Poetin enkel de mogelijkheid om zich te hergroeperen voor een nieuwe poging.
quote:Op zondag 2 maart 2025 18:48 schreef halfway het volgende: Poetin gaat dit zien als een oorlogsverklaring. We zijn dus in oorlog.
Beetje onverstandig om weer van één partij afhankelijk te willen zijn. Maar goed, het valt op te lossen.quote:Op zondag 2 maart 2025 18:53 schreef PluggieOD het volgende:
"Nederland is voor 70% afhankelijk van Amerikaans gas"
Minister KGG Sophie Hermans
The Coalition of the Unwilling...quote:Op zondag 2 maart 2025 19:03 schreef luxerobots het volgende:
Zijn Orban en Fico al hun eigen clubje begonnen? De coalitie van de door Rusland beïnvloedde dwarsliggers?
orban en fico moeten ze los maken van de EU , kado geven aan ruzzia, in ruil voor de bezette gebieden van oekrainequote:Op zondag 2 maart 2025 19:03 schreef luxerobots het volgende:
Zijn Orban en Fico al hun eigen clubje begonnen? De coalitie van de door Rusland beïnvloedde dwarsliggers?
kunnen nog onder de waddenzee gaan boren , daar staan geen huizen, zwemmen een paar incontinente zeehondjesquote:Op zondag 2 maart 2025 19:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
Beetje onverstandig om weer van één partij afhankelijk te willen zijn. Maar goed, het valt op te lossen.
Worden die niet doodgeknuppeld dan, die zielige huilers? Klinkt wel erg als een erg gruwelijk verhaal, van Nederlandse bodem nog wel.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kunnen nog onder de waddenzee gaan boren , daar staan geen huizen, zwemmen een paar incontinente zeehondjes
Maar dat is het wel
Daar hebben we Rutte voor.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:03 schreef Perrin het volgende:
Gelukkig ook nergens gesproken over excuses maken aan de Oranje Oppergod of Zelensky die de overgave moet tekenen of moet aftreden.
Nja, dit is een beetje vooruitlopen op de zaken. Ik zie Europa dit niet aandurven zonder Amerikaanse backing, en die zal er niet komen van Trump. En Rusland heeft al aangegeven dat ze geen Europese troepen accepteren in Oekraïne.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:10 schreef Tengano het volgende:
Maar het ziet er dus naar uit dat de EU nu daadwerkelijk militair gaan aantreden in Oekraine.
Dit wordt wel next level in dit conflict en zou in principe twee kanten op kunnen gaan als dit niet goed gemanaged wordt; of beter gezegd als niemand kans ziet Poetin, onder die extra militaire aanwezigheid van dit aantal NAVO landen, niet tot bedaren kan brengen.
We hebben het Oranje Orakel dus nog steeds nodig in deze next level constructie
Misschien dat de wimpel aan de Nederlandse vlag nog een stinkbom bij de onderhandelingen tussen Poetin en Trump in Saoedi Arabië kan leggen. We hebben vast nog Joodse vrienden in Israël, die kunnen dat, in het hol van de leeuw. Mag wel van ome Erdo.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:10 schreef Tengano het volgende:
Maar het ziet er dus naar uit dat de EU nu daadwerkelijk militair gaan aantreden in Oekraine.
Dit wordt wel next level in dit conflict en zou in principe twee kanten op kunnen gaan als dit niet goed gemanaged wordt; of beter gezegd als niemand kans ziet Poetin, onder die extra militaire aanwezigheid van dit aantal NAVO landen, niet tot bedaren kan brengen.
We hebben het Oranje Orakel dus nog steeds nodig in deze next level constructie
Starmer spreekt van boots on the ground en ook Macron heeft dat al eerder geroepen.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:12 schreef Breekfast het volgende:
Nja, dit is een beetje vooruitlopen op de zaken. Ik zie Europa dit niet aandurven zonder Amerikaanse backing, en die zal er niet komen van Trump. En Rusland heeft al aangegeven dat ze geen Europese troepen accepteren in Oekraïne.
Een plaatselijke journalist die dan gaat vragen waarom Poetin zich nooit aan zijn afspraken houdt oid?quote:Op zondag 2 maart 2025 19:14 schreef yessie234 het volgende:
Misschien dat de wimpel aan de Nederlandse vlag nog een stinkbom bij de onderhandelingen tussen Poetin en Trump in Saoedi Arabië kan leggen. We hebben vast nog Joodse vrienden in Israël, die kunnen dat, in het hol van de leeuw.
Ze spreken de bereidheid uit om die optie te overwegen. Maar of ze het gaan doen hangt af van de inhoud van een eventueel vredesakkoord en betrokkenheid van de Amerikanen.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:14 schreef Tengano het volgende:
[..]
Starmer spreekt van boots on the ground en ook Macron heeft dat al eerder geroepen.
Waar zouden ze die mensen dan neer willen zetten, anders dan in Oekraine?
Even serieus: Hebben alleen de Amerikanen vliegtuigen en helikopters en luchtafweer en dergelijke?quote:Op zondag 2 maart 2025 19:19 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ze spreken de bereidheid uit om die optie te overwegen. Maar of ze het gaan doen hangt af van de inhoud van een eventueel vredesakkoord en betrokkenheid van de Amerikanen.
In Nederland weten we maar al te goed hoe vernederend en traumatisch het is om troepen naar een conflictgebied te sturen die niet de middelen hebben om zich daadwerkelijk staande te houden als het uit de hand loopt.
Misschien zie ik het verkeerd, maar volgens mij ga je dan in feite Oekraine als een NAVO land behandelen.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:19 schreef Breekfast het volgende:
Ze spreken de bereidheid uit om die optie te overwegen. Maar of ze het gaan doen hangt af van de inhoud van een eventueel vredesakkoord en betrokkenheid van de Amerikanen.
In Nederland weten we maar al te goed hoe vernederend en traumatisch het is om troepen naar een conflictgebied te sturen die niet de middelen hebben om zich daadwerkelijk staande te houden als het uit de hand loopt.
Nee, spelen in zandbakmodes van de Nieuwe Wereldorde. Ieder heeft zijn eigen rol.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:16 schreef Tengano het volgende:
[..]
Een plaatselijke journalist die dan gaat vragen waarom Poetin zich nooit aan zijn afspraken houdt oid?
#raam
Helaas hebben we ook in Nederland heel bewust voor een meer isolationistische koers gekozen. In die lijn bezien is dit geen verrassing.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:22 schreef Fok-it het volgende:
Nederland heeft geen concrete toezeggingen gedaan tijdens de top zondag in Londen, zei minister-president Dick Schoof na afloop. ,,Ik heb geen concrete bedragen genoemd, geen concrete toezeggingen gedaan."
Wij gaan lekker polderen met Kremlin Clown Geert. De nummer 1 reden waarom Nederland totaal irrelevant is geworden
Ik ben geen kenner, maar wat je leest is dat we zonder de VS inderdaad niet voor een langere periode zelfstandig oorlog kunnen voeren.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Even serieus: Hebben alleen de Amerikanen vliegtuigen en helikopters en luchtafweer en dergelijke?
Ja, als er dan een Russische aanval komt dan ben je in feite in oorlog. Of je moet dan met de staart tussen de benen vluchten en Oekraïne het zelf laten uitzoeken.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:22 schreef Tengano het volgende:
[..]
Misschien zie ik het verkeerd, maar volgens mij ga je dan in feite Oekraine als een NAVO land behandelen.
Ik schaam me echt voor Rutte. Net als voor Wopke. Die zeggen wat ze moeten zeggen voor die rol, maar zonder enig karakter en betrokkenheid.quote:
Nee dat klopt niet.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:22 schreef Tengano het volgende:
[..]
Misschien zie ik het verkeerd, maar volgens mij ga je dan in feite Oekraine als een NAVO land behandelen.
Vandaar dat hij wat mank liepquote:Op zondag 2 maart 2025 19:27 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Wat heeft Tusk allemaal op zijn been zitten?
Dat lijkt een externe fixateur .quote:Op zondag 2 maart 2025 19:27 schreef Breekfast het volgende:
[..]
injured while skiingquote:Op zondag 2 maart 2025 19:27 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik lees ook dat Europa geen spionagesatellieten zou hebben terwijl Frankrijk, het VK en Duitsland er de afgelopen jaren een zooi hebben gelanceerd. Dat alle communicatie tussen commandanten via het Pentagon moet lopen. Dat er geen transportvliegtuigen zijn. Noem maar op. Ik zie het vooral als weer een disinfo campagne om ons bang te maken.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:25 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik ben geen kenner, maar wat je leest is dat we zonder de VS inderdaad niet voor een langere periode zelfstandig oorlog kunnen voeren.
We hebben mooi spul idd, nu nog de massaproductie gaan organiseren.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik lees ook dat Europa geen spionagesatellieten zou hebben terwijl Frankrijk, het VK en Duitsland er de afgelopen jaren een zooi hebben gelanceerd. Dat alle communicatie tussen commandanten via het Pentagon moet lopen. Dat er geen transportvliegtuigen zijn. Noem maar op. Ik zie het vooral als weer een disinfo campagne om ons bang te maken.
En in een oorlog heb je trouwens geen keus.
Het geeft aan hoe grootgrondbezitters als Trump en Poetin zichzelf en de hun persoonlijke rijkdom, of dat van hun land zien.quote:Op zondag 2 maart 2025 18:35 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De "earth" leeg trekken en niet betalen.
Nederland is op verantwoordelijkheidsvakantiequote:Op zondag 2 maart 2025 19:22 schreef Fok-it het volgende:
Nederland heeft geen concrete toezeggingen gedaan tijdens de top zondag in Londen, zei minister-president Dick Schoof na afloop. ,,Ik heb geen concrete bedragen genoemd, geen concrete toezeggingen gedaan."
Wij gaan lekker polderen met Kremlin Clown Geert. De nummer 1 reden waarom Nederland totaal irrelevant is geworden
Ach komt nog wel.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:22 schreef Fok-it het volgende:
Je punt?quote:Op zondag 2 maart 2025 19:36 schreef halfway het volgende:
Mag ik jullie nog even wijzen op het volgende.
Rutte krijgt steun Kamer voor zijn 'inlegvel' Oekraïne-verdrag
Premier Rutte krijgt steun van een meerderheid in de Tweede Kamer van VVD, PvdA, D66 en GroenLinks voor zijn oplossing om een verklaring toe te voegen aan het verdrag tussen de EU en Oekraïne.
In de verklaring, ook wel inlegvel genoemd, staat onder meer dat het verdrag voor Oekraïne geen opstapje is voor een EU-lidmaatschap. Ook is opgenomen dat aan het verdrag geen rechten kunnen worden ontleend over militaire samenwerking.
Zijn taak is NAVO bij elkaar houden. En vliegen vang je eerder met stroop dan met azijn.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:39 schreef TLC het volgende:
Rutte moet uitkijken dat ie niet veranderd in Rooie Rutte, met al dat geslijm bij trump en het afgeven op Zelensky
En blijkbaar zijn al die afspraken al weer ingehaald door alle verschuivingen in de realiteit.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:36 schreef halfway het volgende:
Premier Rutte krijgt steun van een meerderheid in de Tweede Kamer van VVD, PvdA, D66 en GroenLinks voor zijn oplossing om een verklaring toe te voegen aan het verdrag tussen de EU en Oekraïne.
In de verklaring, ook wel inlegvel genoemd, staat onder meer dat het verdrag voor Oekraïne geen opstapje is voor een EU-lidmaatschap. Ook is opgenomen dat aan het verdrag geen rechten kunnen worden ontleend over militaire samenwerking.
Ik denk dat hij er op wil wijzen dat dat inlegvel nog steeds wordt nageleefd.quote:
Het Kremlin en nog een ander niet-NAVO, niet-EU land.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:22 schreef Fok-it het volgende:
Stelletje Quislings.quote:‼️ During negotiations to end the war, Russia must agree to deploy European peacekeepers in Ukraine, and Ukraine must agree to certain territorial concessions in exchange for further security guarantees, — Waltz
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3ljfy6cf6xk26
Klopt.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:41 schreef Tengano het volgende:
[..]
En blijkbaar zijn al die afspraken al weer ingehaald door de realiteit.
Als je aan het verdrag geen rechten ontleent aan militaire samenwerking betekent dat niet dat je militaire samenwerking vanuit een andere insteek uitsluitquote:Op zondag 2 maart 2025 19:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik denk dat hij er op wil wijzen dat dat inlegvel nog steeds wordt nageleefd.
Klopt dat @:halfway ?
De hete aardappel lag toen bij Amerika, en nu ligt ie bij ons.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:43 schreef Wantie het volgende:
Klopt.
Maar ze worden nog steeds nageleefd.
het verdrag voor Oekraïne geen opstapje is voor een EU-lidmaatschap. Ook is opgenomen dat aan het verdrag geen rechten kunnen worden ontleend over militaire samenwerking.
Oekraïne ontleent geen rechten over militaire samenwerking aan het verdrag, en de Russische invasie is het opstapje naar een mogelijk EU-lidmaatschap, niet het verdrag.
Stond er ook bij: "dit verdrag geldt tot aan het einde der tijden"?quote:Op zondag 2 maart 2025 19:36 schreef halfway het volgende:
Nee, maar het verdrag wordt niet gebruikt als opstapje.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:46 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Stond er ook bij: "dit verdrag geldt tot aan het einde der tijden"?
Dat is behoorlijk nieuw spul. Het VK zelf is nog niet helemaal over.quote:🇬🇧🇺🇦 As part of initiative, Ukraine will receive more than 5,000 LMM interceptor missiles and launchers for them, - Umerov
LMMs are high-precision interceptor missiles that effectively destroy Shahed drones.
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3ljg25cksgs2t
Logisch toch, schoof heeft niet het mandaat om zelf te beslissen hoeveel geld we daarheen sturen, laat staan een vredesmacht en al helemaal geen actieve deelname in een oorlog.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:22 schreef Fok-it het volgende:
Lijkt me een geldige reden het kabinet te laten vallen en Geert volledig te laten. Enige hoop is Ompzig.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:22 schreef Fok-it het volgende:
Nou je het zegt, ik had Omzigt wel eens willen zien in de Oval Officequote:Op zondag 2 maart 2025 19:50 schreef Immerdebestebob het volgende:
Lijkt me een geldige reden het kabinet te laten vallen en Geert volledig te laten. Enige hoop is Ompzig.
Akkoord. Is gewoon een politiek antwoord, maar de beslissing is natuurlijk al genomen!quote:Op zondag 2 maart 2025 19:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ach komt nog wel.
Dickie spreekt gewoon netjes nog niet voor zijn beurt. Wat mij betreft doen we mee!
Dat is al weer een aantal tweede kamers, regeringen en verkiezingen geleden. Een nieuwe Tweede Kamer, een nieuwe meerderheid. En dus een nieuwe mandaat.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:36 schreef halfway het volgende:
Met de camera's erbij, in huilen uitbarsten.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:51 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nou je het zegt, ik had Omzigt wel eens willen zien in de Oval Office![]()
Politiek lijkt het zo simpel, maar geopolitiek gaat over machtsbalans tussen verschillende politieke systemen.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is al weer een aantal tweede kamers, regeringen en verkiezingen geleden. Een nieuwe Tweede Kamer, een nieuwe meerderheid. En dus een nieuwe mandaat.
Dat lijkt me op dit moment prima te doen. Gewoon met F-35's op rakettenjacht gaan. De kans op incidenten met Russische vliegtuigen is nihil, die durven toch niet in de buurt te komen.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:54 schreef Haags het volgende:
Ik mis eigenlijk nog een no fly zone boven Oekraine voor Rusland.
Dus dat eenmalige referendum over dat associatieverdrag is inmiddels van generlei waarde.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:58 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Politiek lijkt het zo simpel, maar geopolitiek gaat over machtsbalans tussen verschillende politieke systemen.
Vrede gaat over common ground vinden, en vanuit die positie verder onderhandelen.
Dat is wat Poetin en Trump doen.
Wilders kreeg de hartelijke groeten van Bibi, ik kan me voorstellen dat Schoof daar iets voor terug wil.
Hij zit nog steeds alleen op Elon Musk's platform. Dat is een behoorlijke faal.quote:
Zonder de VS, gaat helemaal top straks.quote:
quote:PM of Canada Justin Trudeau:
◾️"Everything's on the table" - regarding Canadian peacekeeping forces in Ukraine. "We’re not going to get ahead of the discussions on how to keep a peace that isn’t yet in place, but Canada will be there and is open to doing what is necessary."
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3ljg4edubvs2k
Die hadden geen mandaat en geen wapens knul.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:04 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zonder de VS, gaat helemaal top straks.![]()
Denk dat het Srebrenica redux wordt.
Ik hoop vooral de Oekrainse buitenlandse militaire inlichtingendienst het gedrag van Zelensky, Rutte en Trump & Vance juist analyseert.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:39 schreef TLC het volgende:
Rutte moet uitkijken dat ie niet veranderd in Rooie Rutte, met al dat geslijm bij trump en het afgeven op Zelensky
Wat er nu gebeurt heeft dan ook niets te maken met dat verdrag en het inlegvel bevat geen expliciet verbod op EU lidmaatschap of militaire steun aan het landquote:Op zondag 2 maart 2025 19:36 schreef halfway het volgende:
Maakt niet uit, want zonder de VS kunnen we ook veel minder. Heb je de prognose gezien van wat we kwijt kunnen? Zoek dat maar even op. We moeten minimaal 200.000 soldaten voor een afschrikkingsmacht.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:07 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Die hadden geen mandaat en geen wapens knul.
Hoop niet dat we straks aan de verkeerde kant staan van de geschiedenis. Zou ook triest zijn voor alle Nederlandse slachtoffers die omgekomen zijn door Russische agressie in dit conflict.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:22 schreef Fok-it het volgende:
Dat mag je hopen, maar dat gaat niet gebeuren.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:04 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zonder de VS, gaat helemaal top straks.![]()
Denk dat het Srebrenica redux wordt.
Ik heb m'n twijfels eerlijk gezegd, zonder de VS. We gaan in ieder geval een boel kisten terug krijgen.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat mag je hopen, maar dat gaat niet gebeuren.
En Amerikanen en Duitsers aan de knoppen die er zelf geen belang hadden bij het slagen van UNPROFORquote:Op zondag 2 maart 2025 20:11 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maakt niet uit, want zonder de VS kunnen we ook veel minder. Heb je de prognose gezien van wat we kwijt kunnen? Zoek dat maar even op. We moeten minimaal 200.000 soldaten voor een afschrikkingsmacht.
Het wordt ongetwijfeld heel gezellig daar.
Kijk maar in deze reeks en je ziet dat een deel al aan die kant staat. Kijk naar het kabinet en je ziet dat een stuk groter deel daar al staat.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:12 schreef PirE het volgende:
[..]
Hoop niet dat we straks aan de verkeerde kant staan van de geschiedenis. Zou ook triest zijn voor alle Nederlandse slachtoffers die omgekomen zijn door Russische agressie in dit conflict.
Waarom? Ze kunnen gewoon achter de linies klaar staan om de Russen de tering in te schieten en te bombarderen als die wat proberen te flikken. Deed Trump in Syrië ook.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:11 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maakt niet uit, want zonder de VS kunnen we ook veel minder. Heb je de prognose gezien van wat we kwijt kunnen? Zoek dat maar even op. We moeten minimaal 200.000 soldaten voor een afschrikkingsmacht.
Als we daar nu al vanuit gaan waarom denken we dan dat die 'vredesdeal' überhaupt het tekenen waard is?quote:Op zondag 2 maart 2025 20:13 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik heb m'n twijfels eerlijk gezegd, zonder de VS. We gaan in ieder geval een boel kisten terug krijgen.
Dat is van waarde, om de aanloop van de situatie nu te schrijven.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus dat eenmalige referendum over dat associatieverdrag is inmiddels van generlei waarde.
Dank je.
Waarom per se een behoorlijke faal? Er is immers geen onenigheid tussen hen, en er moet toch een lijntje blijven tussen de Heren diplomaten en daarbij Musk.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:03 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hij zit nog steeds alleen op Elon Musk's platform. Dat is een behoorlijke faal.
Boots on the ground and Planes in the Airquote:Op zondag 2 maart 2025 20:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
Als we daar nu al vanuit gaan waarom denken we dan dat die 'vredesdeal' überhaupt het tekenen waard is?
Wie gaat dat handhaven?quote:Op zondag 2 maart 2025 19:54 schreef Haags het volgende:
Voor wat precies?quote:Op zondag 2 maart 2025 19:54 schreef Haags het volgende:
boven oekrainequote:Op zondag 2 maart 2025 19:54 schreef Haags het volgende:
X is een platform van een Amerikaanse regeringsfunctionaris die zeer andere belangen heeft dan onze regering.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:19 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Waarom per se een behoorlijke faal? Er is immers geen onenigheid tussen hen, en er moet toch een lijntje blijven tussen de Heren.
Wtf zeg jij nou allemaal man, verhuis naar BNW alstjeblieftquote:Op zondag 2 maart 2025 20:24 schreef yessie234 het volgende:
[..]
De coup in de kont kijken doen Amerikanen hier ook, de redux:
https://foreignpolicy.com/2014/03/15/avoiding-srebrenica-redux/
Tijd dat wij dat ook leren, of is het canon van de Nederlandse geschiedenis nog niet bekend omdat het OM nog aan het broeden is op een invalletje bij particulieren die bijgedragen hebben aan.
Het oliemannetje met zijn steenkolen Engels.
Café Zwart, Aalderse, NIOD en genocide.
Mwoh, volgens jou zou Oekraïne ook nooit langer dan een week of 2 stand houden in Koersk, dus ik zou even afwachten voor je zulke statements maakt.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:13 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik heb m'n twijfels eerlijk gezegd, zonder de VS. We gaan in ieder geval een boel kisten terug krijgen.
Geen idee waar je op probeert te reageren maar ik laat ik het anders zeggenquote:Op zondag 2 maart 2025 20:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Boots on the ground and Planes in the Air
Ah, oké.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
X is een platform van een Amerikaanse regeringsfunctionaris die zeer andere belangen heeft dan onze regering.
Musk is iemand die niet te beroerd is om hem onwelgevallige berichten te laten verdwijnen. En ik zie hem er ook wel voor aan om andere smerige trucjes uit te halen die ons schade kunnen berokkenen. Dus op zijn minst moet dit account tot een secundair kanaal worden gemaakt.
Naja, als ik Rob de Wijk hoor hebben we nog heel wat te doen. En dat duurt wel een paar jaar.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
Als we daar nu al vanuit gaan waarom denken we dan dat die 'vredesdeal' überhaupt het tekenen waard is?
Als China de Russen ook komt helpen wat moet Trump dan doen?quote:🇨🇳🤬 Reported as: Chinese mercenaries as part of the Russian occupation forces are painting the walls of a high-rise building in the Pokrovsk direction.
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3ljg5obxocs2f
Statements komen niet van mezelf, sukkel.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:26 schreef havanagila het volgende:
[..]
Mwoh, volgens jou zou Oekraïne ook nooit langer dan een week of 2 stand houden in Koersk, dus ik zou even afwachten voor je zulke statements maakt.
Als we ervanuit gaan dat de Russen die deal over een paar jaar gaan schenden volgens jou volgens Rob de Wijk?quote:Op zondag 2 maart 2025 20:28 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Naja, als ik Rob de Wijk hoor hebben we nog heel wat te doen. En dat duurt wel een paar jaar.
(inb4 rob de wijk bash)
Omdat je de goeie kant op wilt bewegen; richting vrede.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:30 schreef sp3c het volgende:
Als we ervanuit gaan dat de Russen die deal over een paar jaar gaan schenden volgens jou volgens Rob de Wijk?
Waarom dan ondertekenen?
Omdat je moeilijk niet kan tekenen natuurlijk. Dat zou gezichtsverlies voor ons zijn. We gaan liever met te weinig dan helemaal niet. We moeten wel een beetje stoer overkomen natuurlijk.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
Als we ervanuit gaan dat de Russen die deal over een paar jaar gaan schenden volgens jou volgens Rob de Wijk?
Waarom dan ondertekenen?
Hou die koekert lekker hierquote:Op zondag 2 maart 2025 20:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
Wtf zeg jij nou allemaal man, verhuis naar BNW alstjeblieft
Waarom zouden wij het in godsnaam tekenen, wij zijn niet in oorlog met de Russenquote:Op zondag 2 maart 2025 20:32 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Omdat je moeilijk niet kan tekenen natuurlijk. Dat zou gezichtsverlies voor ons zijn. We gaan liever met te weinig dan helemaal niet. We moeten wel een beetje stoer overkomen natuurlijk.
Maar het was al geen afschrikkingsmacht meer in de media, maar een niveau lager. Vredesmacht sowieso niet. Kan het woord niet meer vinden.
Xi Jinping de kont gaan kussen?quote:Op zondag 2 maart 2025 20:29 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als China de Russen ook komt helpen wat moet Trump dan doen?
ONZ!quote:
Alleen weet je niet of je over een paar jaar wel klaar bent omdat dat ook afhangt van wat de andere partij doet.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:28 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Naja, als ik Rob de Wijk hoor hebben we nog heel wat te doen. En dat duurt wel een paar jaar.
(inb4 rob de wijk bash)
Ik ben dan ook benieuwd of Europese overheden nu helemaal los gaan met het werven voor defensie als het ze allemaal zo serieus ineens is. En vooral hoe ze gaan werven; zo van "zo lekker divers" mogelijk at all costs of gewoon zorgen voor heel veel goeie mensenquote:Op zondag 2 maart 2025 20:32 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
We moeten wel een beetje stoer overkomen natuurlijk.
Defensie maakt goede mensen zelfquote:Op zondag 2 maart 2025 20:34 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Ik ben dan ook benieuwd of Europese overheden nu helemaal los gaan met het werven voor defensie als het ze allemaal zo serieus ineens is. En vooral hoe ze gaan werven; zo van "zo lekker divers" mogelijk at all costs of gewoon zorgen voor heel veel goeie mensen
Ik vermoed dat de mensen die hier niet geboren zijn, of zich 'minder verbonden met het Westen voelen', al helemaal niks voelen om op welke manier dan ook aan die oorlog vredesmissie mee te doen.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:34 schreef SemperLibertas het volgende:
Ik ben dan ook benieuwd of Europese overheden nu helemaal los gaan met het werven voor defensie als het ze allemaal zo serieus ineens is. En vooral hoe ze gaan werven; zo van "zo lekker divers" mogelijk at all costs of gewoon zorgen voor heel veel goeie mensen
Nou, dan zie ik het somber in voor het NL leger dat internationaal toch al een bedroevende reputatie heeftquote:Op zondag 2 maart 2025 20:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
Defensie maakt goede mensen zelf
Dus dat werven zal idd zo divers mogelijk gaan gebeuren
Heeft het nietquote:Op zondag 2 maart 2025 20:36 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Nou, dan zie ik het somber in voor het NL leger dat internationaal toch al een bedroevende reputatie heeft
Ja leuk voor ze. Wij met z'n allen accepteren geen Russische troepen IN Oekraïne, maar daar hebben ze ook schijt aan.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:10 schreef capricia het volgende:
Hebben we alleen nog die vervelende Poetin en Lavrov die roepen dat ze geen troepen uit Navo landen in Oekraïne gaan accepteren.
![]()
Tot aan je grens komen ze nu.
in Stalingrad was dat anders geen succesquote:Op zondag 2 maart 2025 20:32 schreef capricia het volgende:
We moeten pas gaan als de Duitser ook gaan.
Ik hem meer vertrouwen in de bevoorrading door de Luftwaffe dan door De Gaulle.
https://en.wikipedia.org/(...)nker_Transport_Fleetquote:Op zondag 2 maart 2025 20:32 schreef capricia het volgende:
Ze hebben weinig keuze, want de meerderheid van de jeugd is nu ‘lekker divers’. Dat zie je trouwens niet terug in de rekruten, want dat lijken wel schoolklassen uit de jaren 70, zo blank.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:34 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Of zoals ik van Uhm en de Kruif laatst hoorde zeggen tijdens een Veldheren Live voorstelling:quote:Op zondag 2 maart 2025 20:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
Defensie maakt goede mensen zelf
Dus dat werven zal idd zo divers mogelijk gaan gebeuren
Op de kazerne in Spermelo.quote:
Baudet heeft wel gelijk gekregen dat het zou leiden tot een oorlog.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:36 schreef halfway het volgende:
Nee ze nemen idioten aan en tijdens de opleiding maken ze er mannen (en vrouwen van)quote:
Houd je Kremlin propaganda hier weg graag.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:36 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Nou, dan zie ik het somber in voor het NL leger dat internationaal toch al een bedroevende reputatie heeft
Ik vraag me plots af of die anderhalf miljoen Syriërs in Duitsland 'ons' gaan helpen bij de verdediging van de Europese grenzen, dat zou echt top zijnquote:Op zondag 2 maart 2025 20:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ze hebben weinig keuze, want de meerderheid van de jeugd is nu ‘lekker divers’. Dat zie je trouwens niet terug in de rekruten, want dat lijken wel schoolklassen uit de jaren 70, zo blank.
Waar baseer je dat op?quote:Op zondag 2 maart 2025 20:36 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Rusland was toen al binnengevallen en als ze oprotten raken ze niet met ons in oorlog.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:39 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Baudet heeft wel gelijk gekregen dat het zou leiden tot een oorlog.
Waarom, die hebben letterlijk nul ervaring atmquote:Op zondag 2 maart 2025 20:32 schreef capricia het volgende:
Baudet roept zoveel, zoals dat de wereld door "kwaadaardige reptielen" wordt bestuurd 😆quote:Op zondag 2 maart 2025 20:39 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dikke duimquote:
Nou, Kuch. Trumpquote:Op zondag 2 maart 2025 20:41 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Baudet roept zoveel, zoals dat de wereld door "kwaadaardige reptielen" wordt bestuurd 😆
Je plakt allemaal verschillende dingen achter elkaar zonder ook maar te proberen ergens een punt of überhaupt een zin van te maken en al die verschillende dingen lijken geen klote met dit topic te maken te hebbenquote:Op zondag 2 maart 2025 20:41 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Verhuis naar de peuterspeelzaal.
U weet niet wat genocide en ICJ is? Zuid-Afrikaans is niet zo ingewikkeld, heur.
Leer Wikipedia eerst eens uit je hoofd, als de rol van Nederland en discussies in de Nederlandse politiek in dit geheel niet begrijpt.
https://nl.wikipedia.org/(...)rs%27_Protection_Act
Dat was mij nog niet eens opgevallen. Goed gezienquote:Op zondag 2 maart 2025 20:41 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Op volgorde van zitplaatsDetails
Scherpquote:Op zondag 2 maart 2025 20:41 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Op volgorde van zitplaatsDetails
Die had dat natuurlijk al doorgekregen van zn maatje Putinquote:Op zondag 2 maart 2025 20:39 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Volgens mij was dat een politieke grap, omdat die Icke bij de Greens ooit politiek bezig is geweest.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:41 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Baudet roept zoveel, zoals dat de wereld door "kwaadaardige reptielen" wordt bestuurd 😆
Die leren dat ze op het slagveld allereerst de dialoog moeten aangaan en dan proberen met de vijand in goed overleg tot een compromis te komenquote:Op zondag 2 maart 2025 20:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nee ze nemen idioten aan en tijdens de opleiding maken ze er mannen (en vrouwen van)
Onze special forces staan er volgens mij goed op. Luchtmacht en Marine. Wellicht niet om aantallen maar professionals zijn het zeker. AIVD wordt ook nog wel eens vergeten maar die zijn uitermate capabel.quote:
Baudet is zelf een politieke grap.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:45 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Volgens mij was dat een politieke grap, omdat die Icke bij de Greens ooit politiek bezig is geweest.
Volgens mij is de dialoog klaar als er sprake is van een slagveldquote:Op zondag 2 maart 2025 20:45 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Die leren dat ze op het slagveld allereerst de dialoog moeten aangaan en dan proberen met de vijand in goed overleg tot een compromis te komen
Ah, de Trump-manier.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:45 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Die leren dat ze op het slagveld allereerst de dialoog moeten aangaan en dan proberen met de vijand in goed overleg tot een compromis te komen
Je hebt moeite met soldaten die een getinte huid hebben?quote:Op zondag 2 maart 2025 20:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ze hebben weinig keuze, want de meerderheid van de jeugd is nu ‘lekker divers’. Dat zie je trouwens niet terug in de rekruten, want dat lijken wel schoolklassen uit de jaren 70, zo blank.
Ik mis nog het Neurenberg tribunaal.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:39 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Fucking goatedquote:
Nope.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:39 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Zouden ze hier nog zitten, denk je?quote:Op zondag 2 maart 2025 20:45 schreef Wotte het volgende:
[..]
Onze special forces staan er volgens mij goed op. Luchtmacht en Marine. Wellicht niet om aantallen maar professionals zijn het zeker. AIVD wordt ook nog wel eens vergeten maar die zijn uitermate capabel.
Beggars army is/of was als ik het me goed herinner ging dat specifiek over de Afghanistan missie waarbij nogal eens wat geleend moest worden van de bondgenoten (iets wat beide kanten opging trouwens)quote:Op zondag 2 maart 2025 20:47 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
https://www.ftm.nl/artike(...)toekomst-krijgsmacht
Dat de rest mag volgen.quote:
Hij heeft met dat referendum tegen het associatievedrag met Oekraïne wel degelijk een punt gehad. Dat het werd en wordt beschouwd als territoriale Europese agressie jegens Rusland. Zeker omdat door de door russen beschouwde pro westerse coupe in 2014 gevolgen zou hebben voor hun enige permanente ijsvrije haven.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:41 schreef RotatoR het volgende:
[..]
laten we wel zijn, het was vooral Scholz die overal persoonlijk voor ging liggen...quote:Op zondag 2 maart 2025 20:48 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Zo dan, en als die het weer op de heupen krijgen en de industrie echt aanzwengelen...
Was geen coupequote:Op zondag 2 maart 2025 20:50 schreef Wotte het volgende:
[..]
Hij heeft met dat referendum tegen het associatievedrag met Oekraïne wel degelijk een punt gehad. Dat het werd en wordt beschouwd als territoriale Europese agressie jegens Rusland. Zeker omdat door de door russen beschouwde pro westerse coupe in 2014 gevolgen zou hebben voor hun enige permanente ijsvrije haven.
"pro westerse coupe" is letterlijk Kremlin propaganda.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:50 schreef Wotte het volgende:
[..]
Hij heeft met dat referendum tegen het associatievedrag met Oekraïne wel degelijk een punt gehad. Dat het werd en wordt beschouwd als territoriale Europese agressie jegens Rusland. Zeker omdat door de door russen beschouwde pro westerse coupe in 2014 gevolgen zou hebben voor hun enige permanente ijsvrije haven.
In retrospectief over de ondergang van de Westerse wereld, is het inderdaad een voorbeeld van politieke humor of vermeende politieke humor in het vrije westen.quote:
Idd. Dat ging erover dat Nederlandse commandanten in Afghanistan telkens moesten bedelen bij bondgenoten om allerhande steun omdat ze het vanuit het Nederlandse leger niet kregen. Op zeker moment werd het nlse leger daarom beggars army genoemd.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
Beggars army is/of was als ik het me goed herinner ging dat specifiek over de Afghanistan missie waarbij nogal eens wat geleend moest worden van de bondgenoten (iets wat beide kanten opging trouwens)
Niet over het bedroevende niveau van Jan Soldaat
Maar is premium dus ik kan het niet lezen
Nou goed, dan nog. Europa heeft sinds de dekolonistatie-oorlogen nooit meer echt een eigen oorlog hoeven voeren en ontbreekt het aan een oorlogsmentaliteit die we nu schijnbaar nodig gaan hebben. Het afschaffen van de dienstplicht is daar natuurlijk een treffend voorbeeld van. Er is hier nooit een echte noodzaak geweest want de VS loste alles wel voor ons op. Ik zie het dus niet gebeuren dat Europa over een jaar een robuust en eensgezind militair apparaat heeft staan.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
Beggars army is/of was als ik het me goed herinner ging dat specifiek over de Afghanistan missie waarbij nogal eens wat geleend moest worden van de bondgenoten (iets wat beide kanten opging trouwens)
Niet over het bedroevende niveau van Jan Soldaat
Maar is premium dus ik kan het niet lezen
Die hoopt natuurlijk dat die anderhalf miljoen Syriërs zich massaal aanmelden voor dienstplicht om e.e.a. te schaffen!quote:
Wie damalsquote:
Het is coup, voor een coupe ga je naar de kapsalon.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
Was geen coupe
Niemand heeft de macht gegrepen
Eentje die het briefje van Kok blijkbaar wel gelezen had.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:50 schreef Wotte het volgende:
[..]
Je kapper blijkbaar wel.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
Was geen coupe
Niemand heeft de macht gegrepen
Ik geef alleen samenvattingen in one-liners.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
Als jij het geschreven hebt ga ik er niet doorkomen man
Inleiding max, mits door iemand anders geschreven
Wat loop je nou te raaskallen man.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:59 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Eentje die het briefje van Kok blijkbaar wel gelezen had.
VS is er na 1945 altijd op uit geweest Rusland te beperken in zijn militaire mogelijkheden op zee. Een soort van Pearl Habor trauma.
Je suggesties is?quote:Op zondag 2 maart 2025 20:51 schreef RotatoR het volgende:
[..]
"pro westerse coupe" is letterlijk Kremlin propaganda.
Kan, maar wel dezelfde Russische vijand en je weet hoeveel die er tegenaan gegooid hebben.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:58 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Wie damals![]()
![]()
![]()
Maar nu staan ze ook aan de juiste kant van de geschiedenis.
Scholz heeft in 2022 een fonds met 100 miljard euro voor vernieuwing van de strijdkrachten opgezet. Ze hadden wel sneller die idiote budgetbeperkingen in Duitsland en in de Eurozone moeten versoepelen.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:51 schreef Sabata het volgende:
[..]
laten we wel zijn, het was vooral Scholz die overal persoonlijk voor ging liggen...
Dan hadden ze beter Japan kunnen beperken , als dat waar isquote:Op zondag 2 maart 2025 20:59 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Eentje die het briefje van Kok blijkbaar wel gelezen had.
VS is er na 1945 altijd op uit geweest Rusland te beperken in zijn militaire mogelijkheden op zee.
Een soort van Pearl Habor trauma.
Fair enough, ik ga eens in de anderhalf jaar dus het is me vergeven lijkt mequote:Op zondag 2 maart 2025 20:58 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Het is coup, voor een coupe ga je naar de kapsalon.
Laten we hopen dat het binnen Europa wel eensgezind blijft.quote:
Ik ga liever naar de ijssalonquote:Op zondag 2 maart 2025 20:58 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ontstaansgeschiedenis van die snack bleek verzonnen door een lokale journalist, en een kapper.[quote]quote:Op zondag 2 maart 2025 20:58 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Er was een reden dat men na WO2 op de VS vertrouwde. Het voorkwam een wapenwedloop tussen de grote spelers zoals die met de slagschepen in de decennia voor WO1 .quote:Op zondag 2 maart 2025 21:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Laten we hopen dat het binnen Europa wel eensgezind blijft.
Vraag is of Baudet toen overzag welke gevolgen.quote:Op zondag 2 maart 2025 21:00 schreef Wotte het volgende:
[..]
Je suggesties is?
Zo werd het simpelweg wel beschouwd door de Russen. De draai naar het westen van de Oekraïense politici.
Baudet had een punt dat de toenadering van de EU gevolgen zou hebben.
Verdiep je nou eens even in internationale betrekkingen van na '45.quote:
3,5 procent van het totale jaarlijkse budget van de DOD gaat naar Oekraïne, slechts 3,5%!quote:Op zondag 2 maart 2025 21:09 schreef 3rr0r het volgende:
Oei, zelfs FOX kan niet op 350 miljard komen
[ afbeelding ]
Neem aan bedoeld om te laten zien dat Trump geen cent die kant op laat gaan maar tegelijkertijd (per ongeluk) zijn leugen benadrukken.
Nu hebben ze de mogelijkheid om over hun wo2 minderwaardigheidscomplex te stappen.quote:Op zondag 2 maart 2025 21:07 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Tijd voor een remake. Are whe the goodguys?
Volgens mij een sterk betoog in 2016 bij Buitenhof wat er in godsnaam met die Baudet gebeurd is het grootste mysterie in de Nederlandse politiek.quote:Op zondag 2 maart 2025 21:08 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Vraag is of Baudet toen overzag welke gevolgen.
Associatieverdrag met Oekraine, was gebaseerd op handelsverdrag dat EU met Canada heeft.
Ik weet niet hoor, Trump mag binnenkort ook naar Charles. Misschien komt Andrew onverwacht ook nog even thee schenken. We weten het niet, het geheim van Windsor.quote:Op zondag 2 maart 2025 21:10 schreef zakjapannertje het volgende:
[ afbeelding ]
Zelensky als de nieuwe Lazarus
quote:Op zondag 2 maart 2025 21:12 schreef Wotte het volgende:
[..]
Volgens mij een sterk betoog in 2016 bij Buitenhof wat er in godsnaam met die Baudet gebeurd is het grootste mysterie in de Nederlandse politiek.
Nee. Lijkt me niet slim ook. Waar we naar moeten zoeken is gelijkwaardigheid ipv afhankelijkheid.quote:Op zondag 2 maart 2025 21:14 schreef Wotte het volgende:
Maar willen de Europese landen nu de Amerikanen buitenspel zetten bij vredesonderhandelingen?
In tegenstelling tot andere landen kunnen ze qua materieel ook nog eens alles in eigen land uitgeven of hadden ze het al staanquote:Op zondag 2 maart 2025 21:12 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
3,5 procent van het totale jaarlijkse budget van de DOD gaat naar Oekraïne, slechts 3,5%!
Nog nooit was het zo goedkoop om Rusland in hun eigen achtertuin bezig te houden.
Die Amerikanen hebben zich echt helemaal gek laten maken door een stel populisten.
Voor een kapsalon ga je naar de kebab-zaak.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:58 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Nee, dat gaat in overleg.quote:Op zondag 2 maart 2025 21:14 schreef Wotte het volgende:
Maar willen de Europese landen nu de Amerikanen buitenspel zetten bij vredesonderhandelingen?
Dat dus, ze hoeven het niet eens ergens in te kopen zoals wij moeten doen. Sterker nog, het wordt daar direct weer de eigen economie ingepompt.quote:Op zondag 2 maart 2025 21:16 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
In tegenstelling tot andere landen kunnen ze qua materieel ook nog eens alles in eigen land uitgeven of hadden ze het al staan
Top.quote:
Voor een nieuwe coup ook?quote:Op zondag 2 maart 2025 21:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Voor een kapsalon ga je naar de kebab-zaak.
USA heeft 350 miljoen mensen --- EU 530 miljoen mensenquote:Op zondag 2 maart 2025 21:12 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
3,5 procent van het totale jaarlijkse budget van de DOD gaat naar Oekraïne, slechts 3,5%!
Die Amerikanen hebben zich echt helemaal gek laten maken door een stel populisten.
Ja leuk.quote:Op zondag 2 maart 2025 21:12 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Nu hebben ze de mogelijkheid om over hun wo2 minderwaardigheidscomplex te stappen.
Ook die Amerika liefde is wel afgelopen, tijd voor een echtscheiding. Dit advies geldt ook voor Melania.
Was ook niet netjes van de VS om haar telefoon te tappen.quote:
Merz zit redelijk op een lijn met Macron en Starmer. Hij heeft al het idee geopperd voor een Europese defensie alliantie en een nucleaire samenwerking tussen Duitsland, Frankrijk en het VK. Ik denk dat met deze drie leiders Europa in rap tempo op eigen benen moet kunnen gaan staan.quote:Op zondag 2 maart 2025 21:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Laten we hopen dat het binnen Europa wel eensgezind blijft.
Denk dat het eenvoudiger is zonder de Amerikaanse belangen. Ik schat Poetin an sich wel pragmatisch genoeg in om een deal met de EU aan te gaan. Als hij er zonder gezichtsverlies mee wegkomt en gas kan exporteren.quote:Op zondag 2 maart 2025 21:15 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nee. Lijkt me niet slim ook. Waar we naar moeten zoeken is gelijkwaardigheid ipv afhankelijkheid.
Hij mag naast Starmer lopen. Eens kijken op welke plek Starmer Trump manoeuvreert voor het fotomomentje met de pers.quote:
Europa wilt klimaatdoelen halen, Trump heeft er schijt aanquote:Op zondag 2 maart 2025 21:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
USA heeft 350 miljoen mensen --- EU 530 miljoen mensen
USA heeft 124 % debt in % van GDP --- EU heeft 81% debt gemiddld in % van GDP
USA; $30,337 trillion GDP 2025) --- EU $20.29 trillion GDP (nominal) in 2025
EU staat er dus 40% van 20 trillion beter voor
EU kan dus makkelijk voor 8.000.000.000.000 euro aan wapens aanschaffen
Ok, kom maar door dan
Ja.. stukje verblindheid door alle beloftes van globalisme.. Einde van de geschiedenis, Wandel durch Handel enzo.quote:Op zondag 2 maart 2025 21:30 schreef Wotte het volgende:
Los daarvan is het godsgeklaag dat we in Europa dusdanig verwaarloosd hebben en afhankelijk zijn. Daar moet sowieso verandering inkomen.
doet niet toequote:Op zondag 2 maart 2025 21:31 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Europa wilt klimaatdoelen halen, Trump heeft er schijt aan
Europa spendeert miljarden aan het project migratie, Trump is bezig om iedere illegale migrant er uit te knikkeren.
Het is wat je met Europa bedoeld. Het grondgebied, of het politieke verband. Maar het is duidelijk wat Nuland bedoelde en scheen niemand nog geinteresseerd in de bron van dat telefoongespreklek.quote:Op zondag 2 maart 2025 21:30 schreef Wotte het volgende:
Los daarvan is het godsgeklaag dat we in Europa dusdanig verwaarloosd hebben en afhankelijk zijn. Daar moet sowieso verandering inkomen.
Het gaat niet om geld, het gaat erom dat het produceren van wapens slecht is voor het milieu. Er zal meer staal verwerkt moeten worden, meer kruit geproduceerd moeten worden, tanks/vliegtuigen/schepen moeten worden getest, men zal er ook mee moeten trainen, dat kost allemaal brandstof en is slecht voor het milieu.quote:Op zondag 2 maart 2025 21:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
doet niet toe
die paar 100 miljoen doet niet terzake, goedkope arbeidskrachten voor de tomaten oogst in Italie zijn welkom
blijft nog 7.800.000.000.000 over
Verbale diarree in volzinnen. Blijkbaar schieten scheldwoorden Medvedev tekort. Het zou me niets verbazen als zijn X-account beheerd wordt door een kennis van Vance en het alter-ego van Trump.quote:
Hij kon zich nog inhouden ze alvast uit te zwaaien. Misschien staat er nog een schoof-hondje tussen.quote:
Mooie analyse. Tegelijkertijd: indien een oorlog van pak 'm beet vijf jaar zorgt voor een flinke reductie van de wereldbevolking dan is de ecologische footprint al weer een stuk minderquote:Op zondag 2 maart 2025 21:39 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het gaat niet om geld, het gaat erom dat het produceren van wapens slecht is voor het milieu. Er zal meer staal verwerkt moeten worden, meer kruit geproduceerd moeten worden, tanks/vliegtuigen/schepen moeten worden getest, men zal er ook mee moeten trainen, dat kost allemaal brandstof en is slecht voor het milieu.
Niemand in Europa kan deze knop omzetten. Zoals ik al eerder heb aangegeven, als je echt met Rusland deze strijd wilt aangaan moet je accepteren dat geen enkel klimaatdoel meer gehaald gaat worden en de opwarming van de aarde alleen maar verder zal toenemen, met alle gevolgen van dien.
Wereldbevolking stijgt het hardste in Afrika, India, China, Indonesië en Zuid-Amerika. Die landen hebben niets te maken met de oorlog tussen NAVO en Rusland.quote:Op zondag 2 maart 2025 21:42 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Mooie analyse. Tegelijkertijd: indien een oorlog van pak 'm beet vijf jaar zorgt voor een flinke reductie van de wereldbevolking dan is de ecologische footprint al weer een stuk minder
ja dat is waar, ga het eens tegen Poetin zeggen dat ie niet meer met die dieseltanks moet crossen en geen kogels meer moet maken van loodquote:Op zondag 2 maart 2025 21:39 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het gaat niet om geld, het gaat erom dat het produceren van wapens slecht is voor het milieu. Er zal meer staal verwerkt moeten worden, meer kruit geproduceerd moeten worden, tanks/vliegtuigen/schepen moeten worden getest, men zal er ook mee moeten trainen, dat kost allemaal brandstof en is slecht voor het milieu.
Niemand in Europa kan deze knop omzetten. Zoals ik al eerder heb aangegeven, als je echt met Rusland deze strijd wilt aangaan moet je accepteren dat geen enkel klimaatdoel meer gehaald gaat worden en de opwarming van de aarde alleen maar verder zal toenemen, met alle gevolgen van dien.
Trump, Poetin en Xi Jinping geven niets om het klimaat en dat doen ze al 30 jaar lang niet.quote:Op zondag 2 maart 2025 21:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja dat is waar, ga het eens tegen Poetin zeggen dat ie niet meer met die dieseltanks moet crossen en geen kogels meer moet maken van lood
Ja, misschien handig dat we India hier dan ook maar in mee sleuren. Er was laatst al iets nieuws over een handelsverdrag tussen de EU en India dus de eerste stappen zijn al gezetquote:Op zondag 2 maart 2025 21:43 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Wereldbevolking stijgt het hardste in Afrika, India, China, Indonesië en Zuid-Amerika. Die landen hebben niets te maken met de oorlog tussen NAVO en Rusland.
In africa weten ze van niks van oekraine, wel over israel daar weten ze veel van van Syrie ook , dat die rot russen daar weg zijnquote:Op zondag 2 maart 2025 21:43 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Wereldbevolking stijgt het hardste in Afrika, India, China, Indonesië en Zuid-Amerika. Die landen hebben niets te maken met de oorlog tussen NAVO en Rusland.
tegen woordig heb je digital warfarequote:Op zondag 2 maart 2025 21:45 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Trump, Poetin en Xi Jinping geven niets om het klimaat en dat doen ze al 30 jaar lang niet.
Europa deed doet dat wel en daarom lopen we qua defensie, artillerie en munitie zo een 30 jaar achter op die landen. In ieder geval qua hoeveelheid. Dat loop je niet binnen twee jaar in.
Slappe meme.quote:
Er is heel wat aan de hand met die Green-deal. Doet me toch altijd meteen aan Icke en Baudet denken. En Volkert. Timmermans. Maar om dat nou met oorlog in Europa het mileuprobleem te gaan oplossen.quote:Op zondag 2 maart 2025 21:42 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Mooie analyse. Tegelijkertijd: indien een oorlog van pak 'm beet vijf jaar zorgt voor een flinke reductie van de wereldbevolking dan is de ecologische footprint al weer een stuk minder
Het is moeilijk iemand te vinden die ik minder respecteer dan Trump, maar met zo'n gluiperige omhooggevallen kontenlikker als Vance is dat toch gelukt.quote:
nou die hegseth dat is me er ook eentje hoorquote:Op zondag 2 maart 2025 21:53 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het is moeilijk iemand te vinden die ik minder respecteer dan Trump, maar met zo'n gluiperige omhooggevallen kontenlikker als Vance is dat toch gelukt.
Ik heb daar ook vertrouwen in. Betrek ondertussen Canada wat meer bij het Europese project en we hebben een goede basis en trans-Atlantische connectie.quote:Op zondag 2 maart 2025 21:25 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Merz zit redelijk op een lijn met Macron en Starmer. Hij heeft al het idee geopperd voor een Europese defensie alliantie en een nucleaire samenwerking tussen Duitsland, Frankrijk en het VK. Ik denk dat met deze drie leiders Europa in rap tempo op eigen benen moet kunnen gaan staan.
Chinezen hebben dat slim gedaan, in C2000 te gaan zitten met die openbare aanbesteding in 2017.quote:Op zondag 2 maart 2025 21:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
tegen woordig heb je digital warfare
die diensten kun je kopen
kost wel heeeeel veeel geld
met 1.000.000.000.000 Euro kun je heel erg veel doen
Bekijk deze YouTube-video
Zag vandaag nog een compilatie van JD Vancce videofragmenten, 10-6 jaar geleden. Trump was volgens hem compleet incapabel, zijn echt tig fragmenten.quote:Op zondag 2 maart 2025 21:53 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het is moeilijk iemand te vinden die ik minder respecteer dan Trump, maar met zo'n gluiperige omhooggevallen kontenlikker als Vance is dat toch gelukt.
Dat met die neo-nazi's zou nog wel eens een puntje kunnen worden. Die zijn er in Nederland namelijk ook. Moet Schoof ze wel voor de bus flikkeren natuurlijk.quote:Op zondag 2 maart 2025 21:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou die hegseth dat iis me er ook eentje hoor
dat si een echte NAZI , Musk heeft tegenwoordig ook Nazi sympathien
[ afbeelding ]
Gunther Eagleman , dat is een van de Musk vrienden op X
https://law.justia.com/ca(...)peals/1995/1381.html
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar eist dat wel in de Oval....quote:Op zondag 2 maart 2025 22:03 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Zag vandaag nog een compilatie van JD Vancce videofragmenten, 10-6 jaar geleden. Trump was volgens hem compleet incapabel, zijn echt tig fragmenten.
En dan zie je hem nu, die gast heeft echt 0 zelfrespect.
IJssalon.quote:
Ook volkomen abject natuurlijk.quote:Op zondag 2 maart 2025 21:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je weet gewoon dat "Gunther Eagleman" het type is die op zaterdagavonden heimelijk z'n auto parkeert bij een gay-cruising plek ergens in de bossen.quote:Op zondag 2 maart 2025 21:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Trump wil inmiddels ook uitzoeken hoe het kan dat Oekraïne zegt minder ontvangen te hebben, dan dat de VS aan hen geleverd heeft.quote:Op zondag 2 maart 2025 21:09 schreef 3rr0r het volgende:
Oei, zelfs FOX kan niet op 350 miljard komen
[
Neem aan bedoeld om te laten zien dat Trump geen cent die kant op laat gaan maar tegelijkertijd (per ongeluk) zijn leugen benadrukken.
Tja, ik ben voorigenomen met mensen die duiden wat/wie ze (willen) zijn:quote:Op zondag 2 maart 2025 21:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
maar dit is een vent waar MUSK duimpjes bij geeft,quote:Op zondag 2 maart 2025 22:10 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Je weet gewoon dat "Gunther Eagleman" het type is die op zaterdagavonden heimelijk z'n auto parkeert bij een gay-cruising plek ergens in de bossen.
Wat een compensatie gedrag is die twitter post zeg...
Kan Doge mooi doen door 40% van de ambtenaren bij het ministerie van defensie te ontslaanquote:Op zondag 2 maart 2025 22:13 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Trump wil inmiddels ook uitzoeken hoe het kan dat Oekraïne zegt minder ontvangen te hebben, dan dat de VS aan hen geleverd heeft.
daar komen allemaal proudboys te werkenquote:Op zondag 2 maart 2025 22:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kan Doge mooi doen door 40% van de ambtenaren bij het ministerie van defensie te ontslaan
deze man is dus wegens moord uit de police force geflikkerd he, dat zet ie er niet bijquote:Op zondag 2 maart 2025 22:10 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Je weet gewoon dat "Gunther Eagleman" het type is die op zaterdagavonden heimelijk z'n auto parkeert bij een gay-cruising plek ergens in de bossen.
quote:Appellant David Freeman werd aangeklaagd op één aanklacht van poging tot moord en een tweede aanklacht voor het minder ernstige vergrijp van zware mishandeling. Tex.
Penal Code Ann. 15.01, 19.02 (Vernon 1994 & Vernon Supp. 1995); Tex. Penal Code Ann. 22.02, gewijzigd door Act of May 29, 1993, 73rd Leg., ch. 900, 1.01, 1993 Tex. Gen. Laws 3619 (nu gecodificeerd in Tex. Penal Code Ann. 22.02 (Vernon 1994)).
Hij werd door een jury veroordeeld op de aanklacht van zware mishandeling en kreeg van dezelfde jury tien jaar gevangenisstraf en een boete van $ 10.000.
Misschien moeten we ook een X-account nemen en auto-bot bij de X Europese leiders instellen. Komt er misschien weer een ander geluid uit de Musk-Trump fabriek. Ik zie dat zomaar eens gebeuren zodra Trump Musk uitkotst.quote:Op zondag 2 maart 2025 22:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar dit is een vent waar MUSK duimpjes bij geeft,
die wil uit de NATO en uit de UN en MUSK geeft duimpje
USA aid is weg , helemaal weg nu uit Africa door hun
Ik denk dat Trump niet meer gaat komen.quote:Op zondag 2 maart 2025 21:10 schreef zakjapannertje het volgende:
[ afbeelding ]
Zelensky als de nieuwe Lazarus
Musk gaat helemaal die bietenbrug op met al die drugs, die gaat niet naar MARS maar in de gootquote:Op zondag 2 maart 2025 22:20 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Misschien moeten we ook een X-account nemen en auto-bot bij de X Europese leiders instellen. Komt er misschien weer een ander geluid uit de Musk-Trump fabriek. Ik zie dat zomaar eens gebeuren zodra Trump Musk uitkotst.
Met pronouns bedoelt ie te zeggenquote:Op zondag 2 maart 2025 22:10 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
quote:Wat zijn de genderneutrale voornaamwoorden?
Die/hen/hun en die/die/diens zijn genderneutrale voornaamwoorden.
Zo verwijs je naar een persoon zonder iets te zeggen over hun gender.
Hoe bezorgt Europa team Trump&Poetin een Happy Civil War?quote:Op zondag 2 maart 2025 22:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
daar komen allemaal proudboys te werken
nee de US gaat een hele rare kant op,
ook volstrekt zinloos om daar mee door te willen gaan dat wil trump en musk NIET
pertinent niet
Het grote verschil is dat tijdens de Koude Oorlog iedereen intens hoopte dat het juist geen oorlog werd. Alles werd gedaan dat te voorkomen en om de balans tussen Oost en West niet te verstoren.quote:Op zondag 2 maart 2025 22:29 schreef PzKpfw het volgende:
Voor de mensen die de Koude Oorlog bewust hebben meegemaakt: hoe verhoudt zich de huidige situatie tot die tijd?
Ben ik oprecht benieuwd naar.
Baudet verkocht toen al Russische propaganda. Het waren de Russen die continu herhaalden dat het westen op oorlog uit was. Terwijl de Russen in 2014 zelf de oorlog begonnen waren.quote:Op zondag 2 maart 2025 21:12 schreef Wotte het volgende:
[..]
Volgens mij een sterk betoog in 2016 bij Buitenhof wat er in godsnaam met die Baudet gebeurd is het grootste mysterie in de Nederlandse politiek.
Dat is het grote probleem met mensen die het kunnen betalen , er is geen rem , en zien er superfris uit op TVquote:Op zondag 2 maart 2025 22:30 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Hoe bezorgt Europa team Trump&Poetin een Happy Civil War?
Veel Amerikanen ervaren Trump-Vance-Poetin als champagne in de lucht.
Daar een gifbeker van maken, en de Amerikanen het zelf op hun eiland tussen de oceanen laten leegdrinken, dat is de kunst. Je zou er veel wapens in kunnen pompen, bijvoorbeeld.
[..]
Schijnt een ernstige multi-gebruiker te zijn, en stevige banden te hebben met farmaceutische industrie.
Misschien moet Charles die Elon eens uitnodigen voor een kopje English breakfast thee. Misschien denkt Elon dan ook wel dat hij kan vliegen, zo het raam uit.
Musk schijnt een ernstige multi-gebruiker te zijn, en stevige banden te hebben met farmaceutische industrie.quote:Op zondag 2 maart 2025 22:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Musk gaat helemaal die bietenbrug op met al die drugs, die gaat niet naar MARS maar in de goot
Baudet ie knettergek met zijn reptielen die ons regerenquote:Op zondag 2 maart 2025 22:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Baudet verkocht toen al Russische propaganda. Het waren de Russen die continu herhaalden dat het westen op oorlog uit was. Terwijl de Russen in 2014 zelf die oorlog begonnen waren.
quote:Baudet noemt zichzelf complotaanhanger, en claimt dat ‘reptielen’ de wereld besturen
quote:Lang ontkende Thierry Baudet dat hij complottheorieën zou aanhangen, maar in een online interview verklaart hij zich nu een 'samenzweringstheorist'.
Zo claimt Baudet dat de wereld bestuurd wordt door 'reptielen'.
Daarnaast hoopt hij dat Rusland de oorlog in Oekraïne zal winnen.
.je hebt niet zo gek veel van die mensen meen ik.quote:Op zondag 2 maart 2025 22:29 schreef PzKpfw het volgende:
Voor de mensen die de Koude Oorlog bewust hebben meegemaakt: hoe verhoudt zich de huidige situatie tot die tijd?
Het is lastig te blijven navelstaren als belangrijkere zaken opdoemen. De tijd van een beetje krijsen langs de zijlijn voor je geld is bijna voorbij.quote:Op zondag 2 maart 2025 22:37 schreef egayalS het volgende:
Het gaat helaas voor Wilders de laatste tijd niet meer over asiel en migratie maar over zijn held Trumps grillen en hoe hij Oekraïne en onze veiligheid in Europa te grabbel lijkt te gooien. Iets waar ook de PVV stemmer zich zorgen over maakt. Kennelijk is er woensdag een debat hierover. Ben benieuwd of die weer zo gaat lopen hakkelen zoals tijdens dat laatste debat.
Botsing Trump en Zelensky verlegt aandacht politiek Den Haag naar geopolitiek, tot ongenoegen van de PVV
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-van-de-pvv-a4884959
Net als kiezers van andere partijen maken ook PVV-kiezers zich in toenemende mate zorgen over de koers van de VS en de gevolgen voor de Europese veiligheid. Meer dan de helft van de PVV-kiezers is voor het versterken van de Europese defensie, bleek uit onderzoek van Ipsos I&O. Nog opvallender: meer PVV-kiezers zijn voor een Europees leger (39 procent) dan dat er PVV-kiezers tegen zijn (25 procent). Wilders verdedigt dus niet alleen een ingewikkeld standpunt, het is ook nog eens een positie die een groot deel van de eigen achterban niet deelt.
Komende woensdag debatteert de Tweede Kamer over de aanstaande EU-top, en zal het ook gaan over drie jaar oorlog in Oekraïne.
De Koude Oorlog had niets van de huidige chaos.quote:Op zondag 2 maart 2025 22:29 schreef PzKpfw het volgende:
quote:14 min geledenin Buitenland
quote:Parijs en Londen stellen maand staakt-het-vuren voor in Oekraïne
Frankrijk en Groot-Brittannië stellen een staakt-het-vuren van een maand voor in Oekraïne "in de lucht, op zee en de energie-infrastructuur". Dat heeft de Franse president Emmanuel Macron maandag gezegd in Le Figaro.
Het voordeel van zo'n beperkt bestand is dat "we weten hoe het te meten". Volgens hem zou het erg moeilijk zijn om een volledig staakt-het-vuren te handhaven, gezien de omvang van de frontlijn.
De Franse president vergeleek de frontlijn met "het equivalent van de lijn Parijs-Boedapest".
Eventuele Europese troepen op het terrein zullen later volgen, zodra de twee strijdende partijen een akkoord tot in de details hebben onderhandeld. "We willen vrede, maar niet tot elke prijs zonder garanties", zei hij.
In Le Figaro zegt Macron ook dat de Europese landen hun defensie-uitgaven tot 3 à 3,5 procent van het bbp zullen moeten brengen, nu de Verenigde Staten onder Trump minder geneigd zijn de veiligheid in Europa te garanderen.
Nieuws was ook heel anders dan nu. Veel trager en lokaler. Elk huis had een of meer krantenabo's, vaak lokaal, en op tv keek je naar het NOS journaal op een van de 2 of 3 zenders (of bv. de Britse, Duitse of Belgische publieke omroepen).quote:Op zondag 2 maart 2025 22:43 schreef HiZ het volgende:
[..]
De Koude Oorlog had niets van de huidige chaos.
Dat is de vlag van het koninkrijk van Jeruzalem, wat heeft dat met nazisympathiën van doen?quote:Op zondag 2 maart 2025 21:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou die hegseth dat is me er ook eentje hoor
dat is een echte NAZI , Musk heeft tegenwoordig ook Nazi sympathien
[ afbeelding ]
Recentelijk zat ie nog Trump te vereren. Maar wanneer een groot gedeelte van je achterban grote vraagtekens heeft bij die verering, dan moet je van goede huizen komen om die situatie te spinnen op een positieve manier voor jou. Hij is veel flexibeler gebleken dan velen mogelijk hielden. Maar deze situatie is toch best lastig voor hem ook omdat hij een grote internationale fan base heeft dat al jaren pro Trump is. Die val je niet zo maar af.quote:Op zondag 2 maart 2025 22:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het is lastig te blijven navelstaren als belangrijkere zaken opdoemen. De tijd van een beetje krijsen langs de zijlijn voor je geld is bijna voorbij.
sympathien voor Breivik danquote:Op zondag 2 maart 2025 22:46 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is de vlag van het koninkrijk van Jeruzalem, wat heeft dat met nazisympathiën van doen?
quote:Pete Hegseth heeft verschillende tatoeages, waarvan sommige verwijzen naar zijn tijd in het leger en andere naar zijn geloof. Een daarvan is een grote tatoeage van het kruis van Jeruzalem.
Hegseth zei dat hij niet mocht werken bij Bidens inauguratie in januari 2021 nadat een andere soldaat hem bij zijn superieuren had aangegeven vanwege een tatoeage die verband hield met extremistische groeperingen, en hem had omschreven als een mogelijke "insider threat".
De tatoeage in kwestie was "Deus Vult", een Latijnse uitdrukking die zich vertaalt naar "God wil het".
Het diende als een strijdkreet voor christenen tijdens de kruistochten en was overgenomen door blanke extremistische groeperingen, waaronder enkele die eerder die maand op 6 januari spandoeken met de zin lieten wapperen.
quote:De tatoeages van Pete Hegseth en de kruistochtobsessie van extreemrechts
De symbolen die Trumps defensie-keuze draagt, laten zien hoe het middeleeuwse verleden opnieuw wordt verbeeld door christelijke nationalisten, achter een schild van geloofwaardige ontkenning
quote:Het is ook een feit dat veel van deze symbolen alomtegenwoordig zijn in extreemrechtse gemeenschappen, zoals te zien is in gebeurtenissen van de bijeenkomst in Charlottesville
tot het manifest van de Noorse extreemrechtse schutter Anders Breivik en de gravures op het pistool van de schutter in Christchurch
Wel meer extreemrechtse clubjes in Europa hebben dat probleem. Mooi om te zien. Trump sloopt ze eigenhandigquote:Op zondag 2 maart 2025 22:55 schreef egayalS het volgende:
[..]
Recentelijk zat ie nog Trump te vereren. Maar wanneer een groot gedeelte van je achterban grote vraagtekens heeft bij die verering, dan moet je van goede huizen komen om die situatie te spinnen op een positieve manier voor jou. Hij is veel flexibeler gebleken dan velen mogelijk hielden. Maar deze situatie is toch best lastig voor hem ook omdat hij een grote internationale fan base heeft dat al jaren pro Trump is. Die val je niet zo maar af.
quote:Op zondag 2 maart 2025 22:46 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is de vlag van het koninkrijk van Jeruzalem, wat heeft dat met nazisympathiën van doen?
Eindelijk. Het blijkt dus wel te kunnen.quote:Op zondag 2 maart 2025 22:44 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ren-voor-in-oekraine
[..]
[..]
Het is een voorstelquote:Op zondag 2 maart 2025 23:00 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Eindelijk. Het blijkt dus wel te kunnen.
Rusland gaat nooit akkoord met een Europees gezinde machtshebber in Kiev.quote:Op zondag 2 maart 2025 23:00 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Eindelijk. Het blijkt dus wel te kunnen.
wat vind jij erger Breivik of Hitlerquote:Op zondag 2 maart 2025 22:46 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Gelukkig heeft Rusland op dat gebied niks te vertellen.quote:Op zondag 2 maart 2025 23:03 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Rusland gaat nooit akkoord met een Europees gezinde machtshebber in Kiev.
Kunnen de chihuahua's keffen wat ze willen.
Niet mee eens. Het beeld dat veelal geschetst wordt van de Russische beweegredenen is mijns inziens ook wel iet wat gekleurd. De grote Russische beer die territoriale driften vertoond omdat de Sovjet Unie uiteen viel.quote:Op zondag 2 maart 2025 22:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Baudet verkocht toen al Russische propaganda. Het waren de Russen die continu herhaalden dat het westen op oorlog uit was. Terwijl de Russen in 2014 zelf de oorlog begonnen waren.
Dat lijkt me sterk.quote:Op zondag 2 maart 2025 22:38 schreef egayalS het volgende:
[..]
.je hebt niet zo gek veel van die mensen meen ik.
Elvis ging gewoon aula omdat ie de hele dag bananen zat te vreten.quote:Op zondag 2 maart 2025 22:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat is het grote probleem met mensen die het kunnen betalen , er is geen rem , en zien er superfris uit op TV
slepen hun eigen drugs docter overal mee naartoe, haarstylist mee, kindermeisjes mee, het hele circus in het vliegtuig
snuifje van dit en spuitje van dat en een downer achteraf
zo gingen elvis en jinmie hendrix ook
zou me niets verbazen als men Musk ergens vind over een paar rmaand
Dat was in de tijd dat de CIA en de maffia een communist de schuld gaven van de moord op JF Kennedyquote:Op zondag 2 maart 2025 22:29 schreef PzKpfw het volgende:
We gaan het mss meemaken.quote:Op zondag 2 maart 2025 23:10 schreef bedachtzaam het volgende:
Die gaat grondstoffen weg geven in ruil voor Oekraïne. Ik kop hem alvast in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |