Ik heb er erg veel zin in om hem uit het wiel gekletst te zien worden. Enige kans dat hij nog eens een koers verliest, lekker toch?quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:13 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Pogacar gaat gewoon alle 5 de monumenten winnen dit jaar heh? Ongekende aids.
Pogacar die WOUT en Mathieu lachend uit het wiel rijdt op de kasseien lijkt me een stuk waarschijnlijker.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:17 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik heb er erg veel zin in om hem uit het wiel gekletst te zien worden. Enige kans dat hij nog eens een koers verliest, lekker toch?
Al ligt er inmiddels ook zoveel druk op Milaan-San Remo dat UAE de boel daar ook maximaal gaat verkloten. Die twee koersen kunnen we kijken, voor de rest hoeft de tv niet aan.
Als Pogacar Parijs-Roubaix wint kijk ik nooit meer naar wielrennen.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:21 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Pogacar die WOUT en Mathieu lachend uit het wiel rijdt op de kasseien lijkt me een stuk waarschijnlijker.
Dat gaat me een aantal ongekende meltdowns opleveren.
Idd. VDP was de afgelopen twee jaar beter op de Poggio.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:30 schreef Dale__Cooper het volgende:
Pogacar gaat echt geen Parijs-Roubaix winnen. Milaan - San Remo is ook een probleem zolang Mathieu op punt staat.
Parcours voor 2025 staat online.quote:Op maandag 24 februari 2025 15:16 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
99% van het parcours zal waarschijnlijk weer hetzelfde zijn schat ik
26 seconden op Ayuso en McLulty met nog een klim te gaan valt wel mee.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 15:53 schreef Dale__Cooper het volgende:
Fortunato met een flinke voorsprong. Een nieuwe Astana show?
Ardeche en Drome zijn de laatste jaren altijd wel sterk bezet. Hebben een gunstige plaats op de kalender.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
Sinds wanneer doen er zoveel kleppers mee aan deze Franse koersen trouwens? Ik kan me herinneren dat dit altijd de speeltuin van Groupama was.
Is hij Schot geworden?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:25 schreef Columbiafan het volgende:
Had wel lachen geweest als Marc O’Brenner dit nog had gewonnen na de volledige laatste 5 k voor zijn rekening genomen te hebben.
Leuk voor hem en voor Burgos!quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:29 schreef Dale__Cooper het volgende:
20 kilometer in het wiel was net voldoende.
Ze zijn ook collectief flink ziek blijkbaar.. Kooij werd ziek voor de UAE Tour en is nog steeds niet 100% hersteld, maar wel fit genoeg om morgen te starten. Laporte is al een tijdje ziek, kan nog niet trainen en ze weten ook nog niet wanneer dat wel kan.. en met Nordhagen iemand die sowieso wel vaak ziek is geweest de afgelopen 1,5 jaarquote:Op zaterdag 1 maart 2025 21:25 schreef Koffieplanter het volgende:
Blobloblo heeft er weer een succesvolle dag opzitten in Frankrijk, maar niet heus. Nordhagen was daar miraculeus ook van de startlijst verdwenen, ergo dus nog niet volledig hersteld van ziekte. Het is daar momenteel pijnlijk op alle vlakken.
Grote namen erbij?quote:Op zondag 2 maart 2025 14:57 schreef Dale__Cooper het volgende:
Het halve peloton onderuit in de Drome.
Die gaan de 100 wel halen dit seizoen.quote:Op zondag 2 maart 2025 16:05 schreef franklop het volgende:
Wordt dus overwinning 13 al voor UAE. Vorig jaar kwam overwinning 13 op 5 maart, maar toen hadden we Strade Bianchi al gehad (ook 2 maart) en reden we al in de TA en PN
Samen met Vagner Love gespot in Toscanequote:Op zondag 2 maart 2025 18:17 schreef Faraday01 het volgende:
Volgens Sporza gaat er een gerucht rond dat Matje mogelijk toch de strade gaat rijden
Dan zal hij de Tirreno wel schrappen, anders veel te veel koersdagen !quote:Op zondag 2 maart 2025 18:17 schreef Faraday01 het volgende:
Volgens Sporza gaat er een gerucht rond dat Matje mogelijk toch de strade gaat rijden
Heeft natuurlijk ook al drie crossjes gereden tegen voornamelijk zichzelf, je moet dat toch niet onderschatten. Als hij straks van Strade Bianche tot Sanremo plots 9 koersdagen op de teller heeft in twee weken tijd is hij weer toe aan een week vakantie.quote:Op zondag 2 maart 2025 18:39 schreef franklop het volgende:
[..]
Dan zal hij de Tirreno wel schrappen, anders veel te veel koersdagen !
Gouden Remco is bijna terug tot ons.quote:Bij Soudal Quick-Step hebben ze er alle vertrouwen in dat hij heel binnenkort weer zal aanknopen met zijn allerbeste niveau. Bedoeling is om de dubbele olympische kampioen eind maart, begin april mee te laten aansluiten op de hoogtestage van de Giro-kern (Landa, Paret-Peintre) op de Sierra Nevada.
De hoogteprikkel zou Evenepoel 100% op punt moeten stellen voor zijn voorziene competitiedebuut op vrijdag 18 april in de Brabantse Pijl. Van een vroegere rentree is voorlopig geen sprake. Na de Amstel Gold Race, de Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik volgt meer dan waarschijnlijk ook de Ronde van Romandië.
Ename Samyn Classic tegenwoordigquote:Op zondag 2 maart 2025 20:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
Gvd nog een dag wachten tot Le Samyn.
Morgen heeft het leven geen zin.
Waar Van der Poel morgen van start gaat.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
Gvd nog een dag wachten tot Le Samyn.
Morgen heeft het leven geen zin.
inb4 'Niet meer fris' tijdens Parijs Roubaixquote:Op maandag 3 maart 2025 11:18 schreef DeeBee het volgende:
Matje moet in beangstigende vorm zijn als hij meer koersen gaat rijden, overweegt zelfs Strade
Laat het kopje hangen en komt op achterstand om dan in de laatste kilometers toch weer gas te geven maar dan te laat te komen voor de winst.quote:Op maandag 3 maart 2025 11:24 schreef franklop het volgende:
[..]
inb4 'Niet meer fris' tijdens Parijs Roubaix
Mentaal uitgewoond door 3,5 koersdagquote:Op maandag 3 maart 2025 11:24 schreef franklop het volgende:
[..]
inb4 'Niet meer fris' tijdens Parijs Roubaix
Al besprokenquote:
Voorlopig lijkt Samyn de meer kans te maken. Dat is voor hem ook een leuker parkoers.quote:Op maandag 3 maart 2025 11:18 schreef DeeBee het volgende:
Matje moet in beangstigende vorm zijn als hij meer koersen gaat rijden, overweegt zelfs Strade
Staat niet op de voorlopige startlijstquote:
Waarom het risico lopen in dergelijke koersjes? straks ligt ie plat en is het voorjaar weg.quote:
Dit is het voorjaar, je kan moeilijk helemaal niet koersen en op de weg trainen is ook niet zonder gevaar.quote:Op maandag 3 maart 2025 17:02 schreef flyguy het volgende:
[..]
Waarom het risico lopen in dergelijke koersjes? straks ligt ie plat en is het voorjaar weg.
Wordt gevaarlijk met de enorme stroom campers die de organisatie verwachtquote:Op maandag 3 maart 2025 17:02 schreef flyguy het volgende:
[..]
Waarom het risico lopen in dergelijke koersjes? straks ligt ie plat en is het voorjaar weg.
Voorlopig is het ook enkel een gerucht toch? Maar dat hij Samyn toe heeft gevoegd, kan ook best zijn om te testen hoe de conditie is.quote:Op maandag 3 maart 2025 16:00 schreef franklop het volgende:
[..]
Staat niet op de voorlopige startlijst
In het artikel op Fusieflits staat al dat is uitgesloten dat ie Strade rijdt (voor wat het waard is)quote:Op maandag 3 maart 2025 18:45 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Voorlopig is het ook enkel een gerucht toch? Maar dat hij Samyn toe heeft gevoegd, kan ook best zijn om te testen hoe de conditie is.
Nog zo’n explosie als in 2021 in de Strade zou wel leuk zijn. Al is de Pogi van toen niet te vergelijken met die van nu (en het parcours ook niet, geloof ik)
Ah, dat had ik gemistquote:Op maandag 3 maart 2025 18:47 schreef Mansjester het volgende:
[..]
In het artikel op Fusieflits staat al dat is uitgesloten dat ie Strade rijdt (voor wat het waard is)
Van der Poel maakt inderdaad geen schijn van kans nu ze in Siena hijgerig op zoek zijn naar een monument-status, een paar honderden meters aan hoogte hebben toegevoegd, waarmee ze contraproductief hun hele race om zeep hebben geholpen.quote:Op maandag 3 maart 2025 18:45 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Voorlopig is het ook enkel een gerucht toch? Maar dat hij Samyn toe heeft gevoegd, kan ook best zijn om te testen hoe de conditie is.
Nog zo’n explosie als in 2021 in de Strade zou wel leuk zijn. Al is de Pogi van toen niet te vergelijken met die van nu (en het parcours ook niet, geloof ik)
Het oprekken van de schaal in verticale richting bedoel je?quote:Op maandag 3 maart 2025 19:24 schreef Dale__Cooper het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Groot verschil.
En het was de mooiste koers met divers scala aan coureurs die daar uitslagen konden rijden.quote:Op maandag 3 maart 2025 18:52 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Van der Poel maakt inderdaad geen schijn van kans nu ze in Siena hijgerig op zoek zijn naar een monument-status, een paar honderden meters aan hoogte hebben toegevoegd, waarmee ze contraproductief hun hele race om zeep hebben geholpen.
Een podium bestaande uit een relatief zwaargewicht (Van der Poel), een springveer (Alaphilippe) en een Tourwinnaar (Bernal), die variatie moeten we niet willen. Alles om maar een niets betekenende monumentstatus te verkrijgen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:48 schreef Steven184 het volgende:
[..]
En het was de mooiste koers met divers scala aan coureurs die daar uitslagen konden rijden.
Eerst even de omloop van De Lie goedpraten.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 14:41 schreef Bill_Hillie het volgende:
Zeer benieuwd naar de verrichtingen van MvdP vandaag
Ooit de GP Chantal Biya gewonnen, dan ben je absoluut een fenomeen.quote:
Toch een nette aankoop, dan hebben ze nu tenminste 1 renner van de 25 die verder komt dan de vroege ontsnapping. Dat maakt de juichberichten toch iets minder potsierlijk dit seizoen.quote:
Begrijp niet dat die gozer niet eerder opgepikt is. Maar je ziet dat sommige gasten die een wat a-typisch opleidingstraject hebben toch een behoorlijke schot in de roos kunnen zijn. Kijk naar Gate en Malucelli.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:38 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Toch een nette aankoop, dan hebben ze nu tenminste 1 renner die verder komt dan de vroege ontsnapping. Dat maakt de juichberichten toch iets minder potsierlijk dit seizoen.
Nu in dat segment nog een goede klimmer vinden zodat bergkapitein Kevin Inkelaar ook een functie heeft.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:40 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Begrijp niet dat die gozer niet eerder opgepikt is. Maar je ziet dat sommige gasten die een wat a-typisch opleidingstraject hebben toch een behoorlijke schot in de roos kunnen zijn. Kijk naar Gate en Malucelli.
Carboni, Loockx, Eiking en Maire dan maar.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:44 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Nu in dat segment nog een goede klimmer vinden zodat bergkapitein Kevin Inkelaar ook een functie heeft.
Dat wordt geen Winner Taco dus ?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:10 schreef Mani89 het volgende:
Ik heb wel weer zin in een Taco slow motion sprint.
Knikkend hoofd genot. Geen bril genot. Wind in de ogen genot.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:10 schreef Mani89 het volgende:
Ik heb wel weer zin in een Taco slow motion sprint.
Dit is niet echt een hete take.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:53 schreef WAvanBuren het volgende:
Mag ik trouwens zeggen dat ik Sepp best wel een hele prettige co-commentator vind?
Ha.quote:
Ik maak mijzelf belachelijk.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:51 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Die gaat geen koers winnen dit voorjaar.
Nu ook al druk van de 1.1.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:55 schreef Szura het volgende:
En wat was dat voor disaster class van De Lie, zakte finaal weg
Beetje skiën, beetje trainen, cakes eten en koffie drinken.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:58 schreef Mani89 het volgende:
Wel diep gegaan in de sprint, tijd voor een hoogtestage.
quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:53 schreef WAvanBuren het volgende:
Mag ik trouwens zeggen dat ik Sep best wel een hele prettige co-commentator vind?
https://www.wielerflits.n(...)anier-van-performen/quote:Wordt Sep Vanmarcke op termijn de opvolger van commentatorlegende José De Cauwer? Als het van de 36-jarige West-Vlaming zelf afhangt, wél. Na jaren in het peloton te hebben vertoefd als renner en ploegleider, heeft de ex-winnaar van de Omloop Het Nieuwsblad nu een nieuwe uitdaging op het oog in de rol van analist.
...
Mag ik hopen op een duel met Pogi zaterdag of gaat het niet gebeuren?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:58 schreef Mani89 het volgende:
Wel diep gegaan in de sprint, tijd voor een hoogtestage.
Het gaat niet gebeuren.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:59 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Mag ik hopen op een duel met Pogi zaterdag of gaat het niet gebeuren?
Gaat niet gebeuren, hij gaat daadwerkelijk weer een paar dagen naar hoogte zei die tegen Han Lulquote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:59 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Mag ik hopen op een duel met Pogi zaterdag of gaat het niet gebeuren?
Toch niet in Calpe met het slechte weer daar?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:00 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren, hij gaat daadwerkelijk weer een paar dagen naar hoogte zei die tegen Han Lul
Wij staan volledig achter Sep.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:59 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
[..]
https://www.wielerflits.n(...)anier-van-performen/
Logisch, het heeft ook geen enkele zin om te komen opdagen in een wedstrijd waar Pogacar ook aan de start staat.quote:
Je beantwoordt je eigen vraag?quote:Op woensdag 5 maart 2025 10:49 schreef Idisrom het volgende:
Wie had zich afgemeld bij Alpecin? Waardoor MvdP mee kon doen gisteren op die vrijgevallen plaats..
Ik las dat hij vinger had opgestoken op de vraag wie er nog mee wilde doen aan le Samyn.
Lars Boven.quote:Op woensdag 5 maart 2025 10:49 schreef Idisrom het volgende:
Wie had zich afgemeld bij Alpecin? Waardoor MvdP mee kon doen gisteren op die vrijgevallen plaats..
Ik las dat hij vinger had opgestoken op de vraag wie er nog mee wilde doen aan le Samyn.
Nog meer UAE aids in Umag, het is een plaag.quote:Op woensdag 5 maart 2025 10:29 schreef Koffieplanter het volgende:
Alle ogen vandaag natuurlijk op Umag, alwaar Alvarez, Freire, Stenico, Goszczurny, Van Kerckhove, Clemmensen, Halter, Montagner, Barnabas Vas en Pepe Albrecht, sommigen wel, sommigen niet meer hun debuut gaan maken. En om een of andere reden Fluckiger en Avancini.
Barré tijdenquote:Op woensdag 5 maart 2025 17:29 schreef wimderon het volgende:
In de schaduw van Scaroni mag Barré ook wel eens nader bekeken worden.
Overbodenquote:Op woensdag 5 maart 2025 17:33 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Barré tijden
Echte kenners zagen dit aankomen.
@Mani89quote:“Ik train soms bij -25 graden”: maak kennis met Jambaljamts Sainbayar, de eerste professionele renner uit Mongolië
Met Jambaljamts Sainbayar heeft Mongolië zijn allereerste renner in het professionele peloton. Sainbayar eindigde onlangs nog als 54ste in O Gran Camiño en nam ook deel aan de Olympische Spelen.
De zon schijnt intens over Galicië wanneer Jambaljamts Sainbayar begin maart uit de bus van het Burgos-BH-team stapt. De renner, die deelneemt aan O Gran Camiño, werpt een tevreden blik naar de blauwe lucht – een weertype dat hij niet gewend is. “In mijn land kan het soms tot -25 graden worden, dus ik geniet ervan”, glimlacht de eerste Mongoolse renner ooit in het profpeloton.
Trainingen in de kou
Voor Sainbayar begint alles in Ulaanbaatar, de hoofdstad van het Centraal-Aziatische land dat ingeklemd ligt tussen Rusland en China en een van de dunst bevolkte landen ter wereld is. Op driejarige leeftijd krijgt de kleine Jambaljamts een fiets als verjaardagscadeau en wordt hij meteen verliefd op de sport. “Wielrennen is niet per se heel bekend in Mongolië, maar ik was er snel door gegrepen”, legt hij uit. “Op mijn vijftiende begon ik veel intensiever te trainen met als echt doel om profwielrenner te worden en ik sloot me aan bij een sportuniversiteit. Ik was zo gepassioneerd door de fiets dat ik ritten maakte bij -20 of -25 graden (lacht). Het weer kan echt extreem zijn en soms ben je maandenlang gedwongen om binnen te trainen.”
De ijzige temperaturen remmen Sainbayar echter niet af. Hij maakt naam op het Aziatische continent en rijdt voor verschillende ploegen, waaronder het grote Maleisische team Terengganu. Daar neemt hij deel aan bescheiden wedstrijden waarin hij toch zijn talent laat zien.
Zijn goede prestaties, zoals een solo zege in een etappe van de Ronde van Fuzhou (China) in 2021, trekken uiteindelijk de aandacht van Europese teams, waaronder Burgos-BH. Die ploeg neemt hem onder contract voor het seizoen 2024, waarin hij meer dan 200 UCI-punten behaalt en deelneemt aan koersen als de Ronde van Catalonië. “Het was altijd een droom om als profrenner grote koersen in Europa te rijden”, vervolgt hij. “Vooral omdat niet veel Aziatische renners die kans krijgen. Burgos-BH zag mijn goede resultaten en geloofde in mij. Toen ik jong was, hield ik van de stijl van Froome, Contador en Porte. En nu rijd ik op de wegen van hun successen, dat is geweldig… Tegenwoordig bewonder ik vooral van Aert en Evenepoel.”
Olympische Spelen
Een paar maanden geleden stond Jambaljamts Sainbayar nog aan de start van de wegrit op de Olympische Spelen van Parijs. “Dat was een geweldige dag”, zegt hij over de wedstrijd waarin hij uiteindelijk op negen minuten van Remco Evenepoel eindigde.“Ik had me enorm goed voorbereid op dit historische moment. Ik had op iets beters gehoopt, maar was al blij dat ik de wedstrijd kon uitrijden.”Ook bij het de Olympische tijdrit trok hij het shirt van Mongolië aan.
Na zijn bescheiden 54ste plaats in O Gran Camiño wil de Mongool zijn Europese veroveringstocht voortzetten. Zijn grote droom op 27-jarige leeftijd: deelnemen aan de Tour de France in de komende jaren. “Het was al een enorme prestatie om prof te worden”, besluit hij. “Nu is het doel om aan de grote rondes deel te nemen en vooral aan de Tour de France. Die doet elke profrenner dromen. Koersen in België? Ik heb al een paar keer in jullie land gereden, onder andere in een kermiskoers een paar jaar geleden. Ik herinner me dat het koud was, maar niet zoals in mijn land. Met wat ik in Mongolië heb meegemaakt kan ik je zeggen dat ik niet bang ben voor de regen of de kou in Europa (lacht).”
Geen muurtjesrit meer?quote:Op woensdag 5 maart 2025 21:46 schreef Koffieplanter het volgende:
RCS maakt er een soort wedstrijd van om het parcours in Tirreno ieder jaar weer een beetje slechter te maken. Wat een gedrocht.
Ook de meisjes zouden in het Verenigd Koninkrijk starten.quote:Groot Brittannië gastland voor Grand Départ
De BBC weet het zeker: de Grand Départ van de Tour de France 2027 zal in Groot Brittannië plaatsvinden. Dat was eerder al uitgelekt, ASO zou hier omtrent later deze maand communiceren. De renners zullen volgens Road.cc zowel in Wales, Schotland als Engeland koersen. Dertien jaar geleden na Yorkshire organiseert Groot Brittannië dus nog eens de start van de Tour.
Sympathieke jongenquote:
Je weet wel, die ene die viraal ging met het juichen (ofzo?)quote:Op woensdag 5 maart 2025 21:51 schreef DiegoFuser het volgende:
Le Samyn teruggekeken. Een absoluut nieuw dieptepunt van De Scheefpoeper die ongegeneerd het woonadres van Anna vd Breggen op antenne vermeld.
Sep, meteen goed ingeburgerd bij Sporza, strooide ook met onmisbare feitjes: Cériel Desal vormt een koppel met Steffi Vansevenant, de zus van Mauri Vansevenant.
Infuus Chardonnay aangelegd en hij voelde zich vast weer topquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jack does it in real time...
Die is al een paar jaar uit de running helaas. Geef me Chieti, geef me Fermo, geef me Castelfidardo, geef me Montelupone. Het parcours in Parijs tegen Nice daarentegen is wél goed, maar daar dreigt een Vismaanse 1-2.quote:
Volta was toch gestopt als sponsor?quote:Op donderdag 6 maart 2025 14:00 schreef Sjoerd102 het volgende:
Parcours Volta NXT Classic is bekend
https://ridewithgps.com/r(...)KHAglC1KVgxXelvItsFH
quote:Patrick Lefevere reageert voor het eerst na nacht in ziekenhuis: “In de ambulance kwamen er de meest rampzalige scenario’s aan te pas”
Patrick Lefevere (70) spendeerde een nacht in het ziekenhuis, maar kan er één dag later alweer met humor over praten. “Al die berichtjes… allemaal heel lief natuurlijk, maar het is nu wel goed. I want my life back.”
Patrick Lefevere was woensdag te gast in Brasserie De Post in Gavere, om er de verjaardag van vriendin en uitbaatster Brenda te vieren. Plots voelde hij zich onwel worden. “Ik had een drukke namiddag gehad, met een Raad van Bestuur van AG en een privé-afspraak met mijn bankier. Ik had last van mijn rug, waardoor ik neerzat op de leuning van een stoel, tussen de andere mensen die recht stonden.”
“Ik voelde me niet lekker, maar dacht dat het de naweeën waren van een zware bronchitis, waarvoor ik twee weken zware antibiotica heb genomen. Net toen ik een glas champagne kreeg, trok ik ineens spierwit weg. Het koude zweet liep van me af.”
“Ineens was het paniek binnen. Iedereen begon door elkaar te roepen. Van de ene moest ik gaan liggen met mijn benen omhoog, iemand anders dacht dat het een trombose was en er was ook een veearts die over een TIA (tijdelijke doorbloedingsstoornis in de hersenen, red.) sprak. Ik heb gezegd dat ze allemaal kalm moesten doen.”
“Brenda van de Post heeft toen haar huisarts gebeld, maar die kon niet komen omdat hij al gedronken had. Dat moet mij natuurlijk overkomen. Uiteindelijk kwam de ambulance erbij en hebben ze mij met een brancard afgevoerd. Daar was het allemaal even akelig. Mijn bloeddruk bedroeg nog zes over vier, wat natuurlijk extreem laag is. Ik draaide weg in mijn hoofd en kon niet meer goed praten. De meest rampzalige scenario’s kwamen er aan te pas: ik heb een verwijde aorta en de vrees bestond dat die misschien was door gescheurd.”
“Ik mag zeggen dat ik zelf nooit schrik heb gehad. Ik hoor nu veel: je bent een sterke beer of ‘onkruid vergaat niet’, maar zelf weet ik al te goed dat ik niet onsterfelijk ben. Maar ik ken de symptomen van hartfalen: pijn in de arm, een druk op de borst… Dat voelde ik allemaal niet. Uiteindelijk hebben ze mij toch naar het Maria Middelares-ziekenhuis in Gent overgebracht.”
Te lage zoutconcentratie
Daar ging Lefevere meteen onder de scanner: “Ze hebben mijn hart en longen gescreend. Op de thorax zagen ze nog sporen van mijn bronchitis, dus die moet heel zwaar zijn geweest. Maar vier dokters hebben uiteindelijk samen vast gesteld dat er alles bij elkaar twee keer niks aan de hand was. Lang verhaal kort: ik neem nieuwe pilletjes die bloeddrukverlagend, maar ook vochtafdrijvend werken. Door het diuretisch effect van die pillen had ik gewoon te weinig zout in mijn lichaam.”
“Toen ik weer bij mijn positieven kwam voelde het alsof ik net een zware hypo meegemaakt had, maar dit keer had het niks met suiker te maken. Ook niet met alcohol by the way. Het lag aan een te lage zoutconcentratie, wat overigens niet ongevaarlijk is. Het kan de nierwerking doen wegvallen of effectief leiden tot een hartinfarct of een epileptische aanval. Dat is allemaal niet gebeurd. Met een baxter zout was ik al veel beter.”
Lefevere bracht wel de nacht door in het ziekenhuis in Gent. “Ze wilden mij daar eigenlijk ook vandaag nog houden, maar ik voelde me goed. Ik mag zeggen dat ik ongelofelijk goed opgevangen ben. Op intensieve zorgen stonden ze om de drie minuten aan mijn bed. Een beetje teveel van het goeie zelfs misschien.”
700 berichtjes
“Ook de berichtjes die ik kreeg waren overweldigend. Misschien zevenhonderd in totaal. Ik heb geprobeerd om ze allemaal te beantwoorden, maar dat was onbegonnen werk. Daarom heb ik een berichtje op X gezet om te laten weten dat het goed met mij ging. Maar toen gingen mensen nog meer sturen en bellen ‘ah, goed dat je al thuis bent (lacht)’. Allemaal heel lief natuurlijk, maar het is nu wel goed. I want my life back.”
“Ik heb gezien dat ik ook in alle nieuwsberichten helemaal vooraan zat. Dat is goed voor mijn ego, maar je vraagt je af wat het gaat geven als ik straks echt dood ga (lacht).”
Alle (zwarte) humor ten spijt: Lefevere ziet het voorval wel als een aansporing om meer aan zijn gezondheid te werken. Twee weken voor zijn ‘malaise’ sprak hij dat voornemen al uit in een interview met het Nieuwsblad. “Ik heb nog altijd veel afspraken, veel mensen nodigen mij uit, maar in het dagdagelijkse leven heb ik al veel gas terug genomen. En ik wil meer bewegen. Ik had deze week al de banden van mijn fiets opgepompt, maar nu heb ik de kans niet gekregen om die te gebruiken. Ze geven dit weekend ook goed weer toch? Nu zal het er zeker wél van komen.”
Geen idee, de televisie gaat hier na de vrouwenkoers beslist uit.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 08:51 schreef Bugno3 het volgende:
Wat denken we trouwens van de Strade? Allemaal zin in de erehaag voor Pogi in de laatste kilometers, omdat hij alweer 3 minuten losrijdt op het peloton?
Anno 2025 is dit toch ook gewoon een verschrikkelijk overhypte kutkoers die vakkundig om zeep is geholpen door de eigen organisatie? De deelnemerslijst is eigenlijk ook te droevig voor woorden. Nee, de TV blijft hier ook uit. We lezen vanavond wel op hoe veel km van de streep de solo van Pogacar is begonnen.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 08:54 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Geen idee, de televisie gaat hier na de vrouwenkoers beslist uit.
Lekker het publiek mennen met high fives.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 08:51 schreef Bugno3 het volgende:
Wat denken we trouwens van de Strade? Allemaal zin in de erehaag voor Pogi in de laatste kilometers, omdat hij alweer 3 minuten losrijdt op het peloton?
Klopt, maar ik wil wel graag het gehele seizoen op de eerste rij zitten voor deze revanchetour van Vollering.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 08:58 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Anno 2025 is dit toch ook gewoon een verschrikkelijk overhypte kutkoers die vakkundig om zeep is geholpen door de eigen organisatie? De deelnemerslijst is eigenlijk ook te droevig voor woorden. Nee, de TV blijft hier ook uit. We lezen vanavond wel op hoe veel km van de streep de solo van Pogacar is begonnen.
Het leeft ook to-taal niet hier op FOK!. Er is zelfs nog geen topic. Pogacar maakt ALLES kapot wat je lief hebt.
Als die volksmenner vandaag mensen gaat high-fiven op de Via Santa Caterina overweeg ik om nooit meer koers te kijken.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 09:00 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Lekker het publiek mennen met high fives.
Hoelaat finishen de vrouwen ongeveer?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 09:11 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik hoop dat de vrouwen weer een kopgroep laten lopen.
13.40 volgens Steefquote:Op zaterdag 8 maart 2025 09:37 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Hoelaat finishen de vrouwen ongeveer?
Bij jou? Nooit.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 09:37 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Hoelaat finishen de vrouwen ongeveer?
Die heeft hier toch weleens een aardige uitslag gereden?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 11:49 schreef DecoAoreste het volgende:
Petilli in de vroege vlucht. Ik moet dan altijd denken aan:
[ afbeelding ]
9e in 2022 zie ik staan, al had ik dat beslist niet uit mezelf geweten.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 11:50 schreef Szura het volgende:
[..]
Die heeft hier toch weleens een aardige uitslag gereden?
Wat heeft pro meer dan de normale versie?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 13:24 schreef franklop het volgende:
An Italian deciding whether to spend ¤49 on a premium cycling cap, a top-tier espresso accessory, or a PCS PRO subscription
Mamma mia, this is harder than saying no to a second plate of pasta!
Subscribe now to get PCS PRO
Geen idee. Meer statistieken denk ikquote:Op zaterdag 8 maart 2025 13:31 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Wat heeft pro meer dan de normale versie?
Dat is wel bijzonder ja, dan zou je allebei of geen van beiden verwachtenquote:Op zaterdag 8 maart 2025 14:06 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Dus we mogen wel de vrouwen kijken, maar niet de mannen? Discriminatie.
Knopje vergeten aan te zetten?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 14:09 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat is wel bijzonder ja, dan zou je allebei of geen van beiden verwachten
Voor plekje 4quote:Op zaterdag 8 maart 2025 14:12 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Iedereen zet je tv aan, volgens Pogacar gaan we misschien sprinten in de laatste 150 meter!
(lmao)
Dit is toch gewoon puur hatewatchen?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 14:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
UAE is al op kop aan het beuken, binnen vijf minuten valt die lul aan.
Er kan ineens een meteoriet op zijn hoofd vallen, je weet het niet. Zodra hij ribbedebie is gaat de tv uit.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 14:18 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Dit is toch gewoon puur hatewatchen?
Waarom doe je jezelf dit aan, het is prachtig weer buiten.
Nee nee nee neequote:Op zaterdag 8 maart 2025 14:28 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Het fenomeen Scaroni schijnt gevallen te zijn, sleutelbeentje. Tot zover het feest.
Dit is erg jammer.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 14:28 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Het fenomeen Scaroni schijnt gevallen te zijn, sleutelbeentje. Tot zover het feest.
Hij kan sturenquote:Op zaterdag 8 maart 2025 14:33 schreef Pistolero het volgende:
Waarom heeft Pogacar nou nooit eens pech of een valpartij?
Die ene keer in Luik!quote:Op zaterdag 8 maart 2025 14:33 schreef Pistolero het volgende:
Waarom heeft Pogacar nou nooit eens pech of een valpartij?
Hij zei al dat hij het sowieso ging proberen jaquote:Op zaterdag 8 maart 2025 14:37 schreef Pistolero het volgende:
Gaat Pidcock vandaag degene zijn die denkt dat hij Pogacar kan volgen om vervolgens keihard te ploffen?
Dan ga je er al vanuit dat Pidcock kan denken.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 14:37 schreef Pistolero het volgende:
Gaat Pidcock vandaag degene zijn die denkt dat hij Pogacar kan volgen om vervolgens keihard te ploffen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |