abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 februari 2025 @ 21:04:58 #1
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_216753259
Deel hier tips, trucs en ervaringen over op vakantie gaan met kinderen :)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_216754969
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 20:16 schreef FlyingFish het volgende:
Iemand tips voor overdekte uitjes in de buurt van Hof van Saksen (in de buurt van Assen) voor kinderen van 7 en 9? Zwembad en indoor speeltuin zitten al op het park, dus dat niet.
jumpstyle Assen
Spellenwereld Assen
pi_216763835
Bedankt voor de tips, ook van Knut in het andere topic. Ik denk dat Het Zoo Bizar of Spellenwereld gaat worden. Spellenwereld klinkt sowieso als een erg leuk concept! Maar als het een dinsdag wordt (wat wel de voorkeur had) geen optie helaas, dan zijn ze dicht.
pi_216767154
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 15:06 schreef FlyingFish het volgende:
Spellenwereld klinkt sowieso als een erg leuk concept! Maar als het een dinsdag wordt (wat wel de voorkeur had) geen optie helaas, dan zijn ze dicht.
Die openingstijden zijn mij niet helemaal duidelijk want op de site staat op de ene plek dat ze op dinsdag dicht zijn en op de andere dat ze in de vakantie elke dag open zijn.

Edit: op de socials staat: In de voorjaarsvakantie zijn wij extra open op: MAANDAG & DINSDAG
De komende 2 weken (van 14 februari t/m 2 maart) zijn we de gehele week geopend van 9.00 tot 17.00 uur (zondag 10.00 uur).

[ Bericht 17% gewijzigd door Elleska op 20-02-2025 18:45:35 ]
  donderdag 20 februari 2025 @ 18:46:20 #5
244125 laziness
pi_216767261
quote:
Bedankt voor de tips, ook van Knut in het andere topic. Ik denk dat Het Zoo Bizar of Spellenwereld gaat worden. Spellenwereld klinkt sowieso als een erg leuk concept! Maar als het een dinsdag wordt (wat wel de voorkeur had) geen optie helaas, dan zijn ze dicht.
14 t/m 28 februari elke dag open.
pi_216770420
Dat is helemaal top, had ik niet gezien! Bedankt!
pi_216791450
Heeft er iemand ervaring met Ferienresort Cochem?
Reviews zijn wat wisselend, positief, maar ook regelmatig slecht vanwege zeer slechte schoonmaak.

[ Bericht 0% gewijzigd door TolstoiFan op 23-02-2025 09:55:08 ]
pi_216794060
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 09:56 schreef TolstoiFan het volgende:
Heeft er iemand ervaring met Ferienresort Cochem?
Review zijn wat wisselend, positief, maar ook regelmatig slecht vanwege zeer slechte schoonmaak.
Geen ervaring mee. Maar wij zijn net terug van een midweekje Landal, en dat park had ook veel slechte recensies over de schoonmaak, maar we zaten in een van de schoonste huisjes ever :D
pi_216803803
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 14:05 schreef Amsel het volgende:

[..]
Geen ervaring mee. Maar wij zijn net terug van een midweekje Landal, en dat park had ook veel slechte recensies over de schoonmaak, maar we zaten in een van de schoonste huisjes ever :D
Ook bij Cochem? Ik heb het idee dat het park van Landal en Roompot bij Cochem één en hetzelfde park is.
Heb je een linkje naar jullie park?
pi_216803818
Landal en Roompot zijn een pot nat tegenwoordig ;) ze hebben wat parken (deels) van merk veranderd, maar het is hetzelfde park.
pi_216803981
Dat had ik in eerste instantie inderdaad niet door, maar opeens vond ik de foto's erg op elkaar lijken :).
Rare is wel dat de prijzen wel verschillen per site.
Ik twijfel nog even verder. Heb ik in buurt ook een leuke Airbnb gevonden, maar dan is er geen speelmogelijkheid voor Simon.

[ Bericht 0% gewijzigd door TolstoiFan op 23-02-2025 10:24:54 ]
pi_216805240
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 09:57 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]
Ook bij Cochem? Ik heb het idee dat het park van Landal en Roompot bij Cochem één en hetzelfde park is.
Heb je een linkje naar jullie park?
Nee sorry voor de verwarring, ik had het over een compleet ander park. Maar meer om aan te geven dat die recensies dus ook niet altijd kloppen :)
pi_216806743
@Amsel, recensies zijn niet altijd zaligmaken idd. We hebben nu een beslissing genomen voor een Airbnb appartement. Scheelt de helft met Landal, dus dat is de moeite wel waard.
pi_216898835
Op vakantie geweest met de kleinste, naar Aruba.

Prima gegaan op zich. In het vliegtuig heeft 'ie zich netjes gedragen. Daar ook. Laatste dag toen ik de bagage aan het pakken was, voelde hij al aan dat er wat loos was.

Na het ontbijt , wees hij allemaal naar het strand en het zwembad. Maar we moesten helaas weg. In de taxi huilde hij, in het vliegtuig ook en daarna in de auto naar huis ook. :{
pi_216904356
@Halcon Dan was de vakantie hem wel goed bevallen ;)

Ik ben bezig met de eerste oriëntatie voor de zomervakantie. Ik zoek een camping met hytte (met eigen sanitair) of een vakantiehuis op Seeland in Denemarken. Heeft iemand daar goede ervaringen?
pi_216909516
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 09:24 schreef Hupje het volgende:
@:Halcon Dan was de vakantie hem wel goed bevallen ;)

Ik ben bezig met de eerste oriëntatie voor de zomervakantie. Ik zoek een camping met hytte (met eigen sanitair) of een vakantiehuis op Seeland in Denemarken. Heeft iemand daar goede ervaringen?
Ja, volgens mij had hij het prima naar zijn zin. Was voor hij ging bang voor zwembaden en zo, maar ging nu prima mee in het zwembad en in de zee.

Denemarken ben ik enkel in Kopenhagen geweest :)
pi_216918164
Wij zitten enorm te dubben over de meivakantie. We hebben Lalandia Denemarken geboekt staan van 23 tm 30 april. Dat wordt hem sowieso niet meer. Er wordt op 22, 23 en uitloop naar 24 april een nieuwe keuken geplaatst. Op 24 of 25 april wordt het werkblad ingemeten.
De keuken zou eigenlijk eerder geplaatst worden, maar helaas. Dat is het sluitstuk van een grotere verbouwing. We zijn dan met zijn allen wel toe aan een vakantie denk ik zo.

Lalandia heeft een raar boekingssysteem, waar de ene dag alles is uitverkocht, is de volgende dag wel ineens beschikbaarheid voor exact dezelfde data en met korting en al.

Ik denk alleen dat we na weken verbouwen niet zo'n behoefte hebben aan een autorit van 8 uur. En alle prikkels van het geweldige zwemparadijs en Legoland O+

Maar we zijn zeikerds met vakanties, met name het bed moet fatsoenlijk zijn en een beetje normale bank is ook een must. We zijn net terug van Bosrijk in de Efteling en het huis was brandschoon, leuk ingericht maar de bedden }:| En we hadden een muizenfestival boven het plafond dus amper geslapen.

We kijken nu als alternatief naar Hof van Saksen of zoiets als Erve Kleilutte (helaas volgeboekt), het wat luxere segment. In de zomervakantie gaan we waarschijnlijk niet of kort op vakantie dus we zetten vol in op deze vakantie :D

Maar zien wij parken of mogelijkheden over het hoofd? Lalandia is voor de kinderen het paradijs op aarde, we zijn er 2 keer geweest en die waren beide keren echt fantastisch. CP vinden wij niets, de 2 oud CP parken van Landal zijn ook geen opties voor ons.
pi_216918510
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 09:24 schreef Hupje het volgende:
Heb je al eens op Airbnb gekeken? Wij hebben over het algemeen wel goede ervaringen met Airbnb. Komende meivakantie gaan wij naar de Eifel ook in een Airbnb appartement. Geen idee wat de prijzen in Denemarken in de zomervakantie doen, maar in de meivakantie verblijven wij een week voor nog geen ¤ 550 in Duitsland.
pi_216919452
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 11:04 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]
Heb je al eens op Airbnb gekeken? Wij hebben over het algemeen wel goede ervaringen met Airbnb. Komende meivakantie gaan wij naar de Eifel ook in een Airbnb appartement. Geen idee wat de prijzen in Denemarken in de zomervakantie doen, maar in de meivakantie verblijven wij een week voor nog geen ¤ 550 in Duitsland.
Wij boeken vaak via Sologstrand, maar ik vroeg me af of iemand een bepaald huisje kon aanraden. Anders gok ik inderdaad zelf iets, en kies ik waarschijnlijk een Airbnb voor een tussen overnachting.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 13:50:01 #20
319308 Tink89
To live is to dance
pi_216920503
Hof van Saksen vind ik het geld niet waard, maar ik ben dan ook niet zo van de luxe. Zou het voor de kinderen niet leuk zijn om in een boomhut ofzo te slapen? De Franse cp parken zijn veel luxer dan de nlse en hebben bijzondere accommodaties. Al is dat wrs niet dichterbij dan 8 uur rijden.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_216920815
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 13:50 schreef Tink89 het volgende:
Hof van Saksen vind ik het geld niet waard, maar ik ben dan ook niet zo van de luxe. Zou het voor de kinderen niet leuk zijn om in een boomhut ofzo te slapen? De Franse cp parken zijn veel luxer dan de nlse en hebben bijzondere accommodaties. Al is dat wrs niet dichterbij dan 8 uur rijden.
Van mij mogen de kinderen in een boomhut slapen hoor, dan ga ik wel in een luxe huisje ernaast ;) Maar nee daar maken wij ze niet blij mee. Met name B van 11 jaar niet.

CP is echt een no go, ze spannen de kroon met slechte schoonmaak. En de bedden liggen voor ons vreselijk. CP vinden wij het geld juist weer niet waard. We zijn in 4 verschillende parken geweest en alle 4 zijn we eerder vertrokken.

Wij waren altijd van het kamperen en dat zie ik ons ooit weer doen, goed bed, schoon, gezellig. Maar voor nu zoeken we dus een luxe huisje en die luxe zit niet in een bad of sauna maar in een goed bed, fatsoenlijke bank en goede schoonmaak.
pi_216920997
@exode; wij zijn meerdere malen naar Hof van Saksen geweest. Dit was wel alle keren buiten de schoolvakanties.
Wij vonden de huisjes erg fijn, mooi schoon en goede bedden. De binnenspeeltuin is groot en leuk voor verschillende leeftijden. Het zwembad heeft spectaculaire glijbanen, ze letten wel streng op de minimum lengte en leeftijd. Zit je daar net onder dan heeft het zwembad weinig bijzonders.
pi_216921715
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 13:50 schreef Tink89 het volgende:
De Franse parken zijn niet veel beter. De huisjes zijn niet de standaard centerparcs huisjes, maar luxer zou ik het zeker niet willen noemen. Wij waren in Lac D’ailette en dat zwembad was wel hard toe aan een goede schoonmaakbeurt. En de huisjes zelf waren wel mooier qua design, maar ook hier kastjes die niet sluiten, vieze oven, badkamer die een grondige schoonmaakbeurt verdient… en de buitenspeeltuinen daar waren ronduit gevaarlijk of afgesloten. Maar ik moet daarbij toegeven dat ze in het algemeen bezig waren met de boel renoveren. Village Nature was qua huisje ook niet veel beter. Een gemiddeld landalhuisje is gelijkwaardig of beter.

Is een vernieuwd luxer huisje van een regulier Landalpark niet wat? Wij zaten ooit voor heel weinig geld in Landal Aelderholt in een nieuwer huisje, en dat was echt een van de betere huisjes waar ik gezeten heb, dat deed zeker niet onder voor Hof van Saksen qua huisje. Ik zou vooral zoeken op vernieuwde huisjes, niet zozeer op het park. Roompot Weerterbergen in een vernieuwd huisje was ook prima qua comfort. Het ‘luxe’ van Hof van Saksen is Auping bedden, handdoeken, rituals spul in de badkamer en verder vooral de faciliteiten op het park zelf die je nergens anders ziet.
pi_216921851
Wij hebben goede ervaringen met meerdere Landal parken. Maar voor de kinderen wil ik wat meer zwembad.
pi_216922072
Ja ik vind Landal Ouddorp erg chill, maar niet veel zwembad idd. Wel strand, maar dat is in mei waarschijnlijk nog wat koud. :+
pi_216922120
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 16:14 schreef Bami het volgende:
Ja ik vind Landal Ouddorp erg chill, maar niet veel zwembad idd. Wel strand, maar dat is in mei waarschijnlijk nog wat koud. :+
Ja, die is erg leuk, ik januari nog geweest :)
pi_216923088
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 16:14 schreef Bami het volgende:
Eens. Al vond mijn kind het prima om daar het zwembad voor zich alleen te hebben, vermaakte zich wel met de matten en dingen opduiken. :D
pi_216924640
quote:
Wat is het geworden en hoe was het?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_216924644
Misschien is verblijven in Landal en dan een keertje zwemmen bij centerparcs nog een optie? Er zitten verschillende Landal-parken in de buurt van een centerparcs.

Of ga voor een nieuwe accommodatie van Duinrell of Slagharen, daar zitten ook leuke glijbanen bij. Dan zit je echter alleen wel vast aan de prikkels van een pretpark.
pi_216929136
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 20:06 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]
Wat is het geworden en hoe was het?
Uiteindelijk zijn we nergens heen gegaan :') . Het was bedoeld als uitje om even zonder schoonfamilie te zijn (ervaring met mijn familie is dat we dat halverwege de week even nodig hebben, dit was voor het eerst een week met schoonfamilie dus ik had dezelfde verwachting daarvoor), maar m’n zwager moest een dagje terug voor z’n werk dus konden we het sociaal gezien niet maken om schoonzus dan ‘alleen’ te laten, en uiteindelijk bleek de noodzaak er ook niet echt te zijn, en waren de dingen al volgepland met dingen op het park. Maar Spellenwereld blijft sowieso wel op het lijstje staan voor een toekomstige vakantie!
  woensdag 5 maart 2025 @ 07:46:00 #31
319308 Tink89
To live is to dance
pi_216930384
Ik kreeg net een mail over dat landal twee nieuwe parken opent. Zit daar niks bij Exode?
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_216930798
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 07:46 schreef Tink89 het volgende:
Ik kreeg net een mail over dat landal twee nieuwe parken opent. Zit daar niks bij Exode?
Ik zit ook in de mailingen van Landal :)

Ik zie dat er 1 een oud Dutchen park is. Maar nee beide niet.
pi_216930939
Alleen maar fijn @FlyingFish dat die uitvlucht niet nodig was.
Spellenwereld staat bij mij ook nog op het lijstje, het is jammer genoeg net te ver weg voor de peuterochtend en ik zit nog even met het leeftijdsverschil tussen de kinderen. S begint spelletjes leuk te vinden maar ik verwacht dat hij nog te jong is om zich daar echt een dag te vermaken waardoor L zich teveel moet aanpassen. Dus eigenlijk moet ik 2x heen O-)
pi_217164167
Wat zijn de vakantieplannen voor deze zomer? w/

Wij zijn nog zoekende. Willen graag naar Italië, maar we kijken nog rond. Hoor graag tips! Kinderen zijn 7, 4 en 1.
Protège moi de mes désirs.
  maandag 24 maart 2025 @ 11:46:53 #35
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217164266
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2025 11:34 schreef arvensis het volgende:
Wat zijn de vakantieplannen voor deze zomer? w/

Wij zijn nog zoekende. Willen graag naar Italië, maar we kijken nog rond. Hoor graag tips! Kinderen zijn 7, 4 en 1.
Ruim 2,5 week op een heel riante kampeerplek (355 m2 geloof ik) op landal coldenhove. En dan een weekend castlefest zonder de kinderen. Meivakantie gaan we alleen als het mooi weer is.
pi_217164400
Meivakantie alsnog Lalandia kunnen boeken in Denemarken *O*

Zomervakantie denken we aan Oostenrijk, maar het ligt aan de toestand van onze spaarrekening als de verbouwing is afgerond >:)

Oostenrijk zouden we dan naar de regio Montafon willen, zijn we 2 jaar geleden 4 nachten geweest en dat was veel te kort. Wij ontwijken alle Zuid Europese landen in de zomer en hebben het liefst een beetje een actieve vakantie.
Maar het zou ook gewoon Nederland, nog een keer Lalandia :P of Duitsland kunnen worden. We boeken op zijn vroegst pas in mei dus dan is de keuze minder reuze.
pi_217165141
Wij overwogen Oostenrijk dit jaar, totdat we ons realiseerden dat we dan ook gewoon gratis in de Franse Alpen kunnen verblijven en dat toch als de logischere keuze voelde. :D
pi_217165149
Ik vond Oostenrijk echt verrassend leuk 2 jaar geleden met alle speeltuinen en belevenissen bovenop de bergen.

Een kinderparadijs en wij kunnen onze hart ophalen met veel wandelen.
pi_217166797
Wij gaan in de zomer een midweek naar Slagharen, en daarna nog een weekje een Landalpark in Gelderland. Ik wilde voor max ¤2000 twee weken weg, dus we hebben het goedkoopste park geboekt dat nog een zwembad en wat andere activiteiten bood. We gaan in de meivakantie al duur weg.

Ben al wel aan het rondkijken voor de herfstvakantie, goedkope tips daarvoor zijn nog welkom! Wel met zwembad op het park.
pi_217167923
Lalandia O+ over getwijfeld maar toch niet gedaan.

Wij gaan in de meivakantie naar een camping in het zuiden van Nederland (Capfun Rakelbos).

In de zomervakantie gaan wij eerst 15 dagen naar een privé huis in Frankrijk (Grezels) en aansluitend 6 dagen meer in het noorden naar een kleinschalige camping in Luché-Pringé.

Nu al zin in O+
pi_217168478
Ik ga in de zomer naar Italië, met kinders van 7 en 10. In de buurt van Venetië. Niet al te massale camping, mooie zwembaden en een privéstrand. Luxe stacaravan geboekt met alles erop en eraan. Ontbijt in het restaurant erbij geboekt, ons “huisje” wordt 2x per week gepoetst incl. bedden verschonen etc. En we hebben twee vaste plekken op het strand met ligbedjes en parasol.

Zin in *O*
pi_217169077
Wij gaan deze zomer eerst een weekje naar de zandstuve. Vorig jaar ook gedaan en de kinderen bleven erover bezig. We doen normaal nooit 2x dezelfde camping dus dat is een grote uitzondering.

Later gaan we nog 10 dagen naar Oostenrijk, Karinthië deze keer. Ik vind dat echt ultiem genieten met de bergen om me heen. Heerlijk wandelen en inderdaad ook voor de kinderen superveel vermaak in de natuur. O+

Als het weer meezit in de meivakantie gaan we er ook nog even tussenuit, mogelijk luxemburg of de Ardennen oid.

Zin om erop uit te gaan!
pi_217171149
Hier wordt het niet spannend dit jaar nadat we vorig jaar naar zuid Afrika geweest zijn. En we ook nog eens verhuisd zijn en verbouwd hebben is er ook niet veel budget.

Waarschijnlijk een midweek naar de schatberg. Daar zijn we een paar jaar eerder ook geweest en de kinderen vinden waterskiën erg leuk en dat kan daar.

Of wellicht een weekend of midweek naar Duitsland of de Ardennen. In een mooie omgeving, maar niet te ver weg. Binnenkort eens even goed in verdiepen
pi_217171470
Zoals het er nu naar uitziet, gaan we last minute kiezen tussen Baskenland en Noorwegen. Allebei mooi. We laten het afhangen van het weerbericht tegen die tijd. En misschien komt er nog wel een derde optie tegen die tijd.
pi_217172691
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2025 18:45 schreef Schanu het volgende:
Lalandia O+ over getwijfeld maar toch niet gedaan.

Wij gaan in de meivakantie naar een camping in het zuiden van Nederland (Capfun Rakelbos).

In de zomervakantie gaan wij eerst 15 dagen naar een privé huis in Frankrijk (Grezels) en aansluitend 6 dagen meer in het noorden naar een kleinschalige camping in Luché-Pringé.

Nu al zin in O+
Lalandia is voor B en Juul echt de hemel. En voor ons ook fijn, want goede bedden, vrijstaande huizen en schoon, vooral dat laatste vind ik in Nederland altijd zo tegenvallen. En wat voor een ander een beetje stof is, is voor B een risico op een astma aanval.
pi_217172731
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 09:49 schreef exode het volgende:

[..]
Lalandia is voor B en Juul echt de hemel. En voor ons ook fijn, want goede bedden, vrijstaande huizen en schoon, vooral dat laatste vind ik in Nederland altijd zo tegenvallen. En wat voor een ander een beetje stof is, is voor B een risico op een astma aanval.
Ja het lijkt mij ook nog steeds fantastisch. Vrouwlief had nu een leuke aanbieding gezien voor de herfstvakantie, dus nu twijfelen we weer volop :') maar ik zit beperkt met mijn vakantiedagen en we gaan al 2 keer op vakantie dit jaar, dus ik dacht misschien leuk volgend jaar met de meivakantie (1 van de weinige vakanties dat vrouwlief met haar schoolvakantie overeenkomt met die van de kinderen volgend jaar, dramatisch als je op een school in een andere regio werkt), maar dan is het echt zoveel duurder.

Kortom, zou zo maar kunnen dan we toch deze herfstvakantie gaan :')
  dinsdag 25 maart 2025 @ 10:11:27 #47
244125 laziness
pi_217172917
Zomer is 10 nachten Slovenië en 10 nachten Lago Maggiore.

Lago Maggiore was ooit onze eerste vakantie samen. Heel benieuwd hoe het 16 jaar later bevalt. Het Gardameer vond ik niet zo leuk meer als destijds maar goed hoog- vs laagseizoen en het huidige massatoerisme. Het is niet meer te vergelijken.

Meivakantie twijfelen we nog. Rondje Noorwegen is een optie, net als Wales of Schotland. Een rondje Tsjechië/Polen/Slowakije ligt ook op tafel of gewoon weer zoals eerdere jaren aan de Cote d’Azur met 25gr, dat blijft toch ook wel aantrekkelijk.
Denk dat we de keuze op het laatste moment op basis van het weer maken.

Qua Italië tips hangt het af van wat je zoekt qua omgeving en je vervoer en indien met de auto hoever je wilt rijden maar ook of je privé accommodatie zoekt of juist op een park.
pi_217173181
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 09:54 schreef Schanu het volgende:

[..]
Ja het lijkt mij ook nog steeds fantastisch. Vrouwlief had nu een leuke aanbieding gezien voor de herfstvakantie, dus nu twijfelen we weer volop :') maar ik zit beperkt met mijn vakantiedagen en we gaan al 2 keer op vakantie dit jaar, dus ik dacht misschien leuk volgend jaar met de meivakantie (1 van de weinige vakanties dat vrouwlief met haar schoolvakantie overeenkomt met die van de kinderen volgend jaar, dramatisch als je op een school in een andere regio werkt), maar dan is het echt zoveel duurder.

Kortom, zou zo maar kunnen dan we toch deze herfstvakantie gaan :')
Let wel op dat in de Herfstvakantie Legoland beperkt open is en dingen zoals Wow park helemaal dicht. Vandaar de lagere prijs en de Denen hebben volgens mij dan geen vakantie.

Ik weet niet hoe duur de meivakantie is in 2026 maar er zijn altijd aanbiedingen, meestal is de 7=5 aanbieding het beste. Tui wil ook nog wel eens leuk stunten met de prijs. MAAR Lalandia is gewoon prijzig. En als je de annuleringsdekking erbij neemt mag je tot 15 dagen vooraf annuleren zonder reden. Ideaal, zeker als je zover vooraf boekt.
pi_217174802
Het is ook maar net wat je zoekt. Wil je naar Legoland en hoef je verder al die faciliteiten van Lalandia niet, dan zou ik vooral een (particulier) vakantiehuis in de buurt van Legoland zoeken. De meeste van die huizen staan in een soort wijkje met vakantiehuizen, soms met een speeltuintje maar vaak ook zonder dat soort voorzieningen. Scheelt echt veel in de kosten en Deense vakantiehuizen zijn ons tot nu toe altijd nog goed bevallen.
pi_217174814
Zoals altijd hebben wij nog geen idee voor de vakantie(s). :+ Mogelijk gaan we een midweek in Nederland met de meivakantie en in de zomer naar Denemarken, maar niets staat nog vast.
  Moderator vrijdag 28 maart 2025 @ 23:04:33 #51
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_217214337
Wij willen in augustus 2 weken naar het zwarte woud/elzas. Waarschijnlijk 1 week Duitsland en 1 week Frankrijk. Ik zit nu te kijken in de buurt van freiburg en Colmar maar zie door de bomen het bos niet meer. Het liefst hebben we een huisje, in de natuur of op een leuk vakantiepark met speelmogelijkheden voor Aapie. Mijn moeder gaat ook mee dus dat maakt het iets complexer, we willen dan zeker 2 slaapkamers en liefst nog 3. Hotel is ook nog een optie, is tot nu toe goedkoper volgens mij.

Wie heeft de gouden tip?

Edit: geen Airbnb, die boycot ik wegens verhuur van huizen op illegale grond in Israël. Geldt ook voor Booking en Expedia.

[ Bericht 11% gewijzigd door MaJo op 28-03-2025 23:27:34 ]
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  maandag 31 maart 2025 @ 09:54:58 #52
208890 June.
Seriously?
pi_217239594
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 23:04 schreef MaJo het volgende:
Wij willen in augustus 2 weken naar het zwarte woud/elzas. Waarschijnlijk 1 week Duitsland en 1 week Frankrijk. Ik zit nu te kijken in de buurt van freiburg en Colmar maar zie door de bomen het bos niet meer. Het liefst hebben we een huisje, in de natuur of op een leuk vakantiepark met speelmogelijkheden voor Aapie. Mijn moeder gaat ook mee dus dat maakt het iets complexer, we willen dan zeker 2 slaapkamers en liefst nog 3. Hotel is ook nog een optie, is tot nu toe goedkoper volgens mij.

Wie heeft de gouden tip?

Edit: geen Airbnb, die boycot ik wegens verhuur van huizen op illegale grond in Israël. Geldt ook voor Booking en Expedia.
We hadden een superleuke Airbnb in Rettenberg (je kan ook op hun eigen website boeken zie ik ;) ). Dat is alleen wel in de Allgau, dus mogelijk te oostelijk.

https://www.landhof-licharde.de/
Shine bright like a diamond.
  maandag 31 maart 2025 @ 10:02:16 #53
244125 laziness
pi_217239635
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 23:04 schreef MaJo het volgende:

Wie heeft de gouden tip?

Goede ervaringen met fewo-direkt.de/vbro. Vaak kan je daarna ook wel de eigen website vinden met betere prijs.

Bauernhof urlaub levert ook mooie plekjes op met veel leuks voor Aapie. Ik zou daar op zoeken.
  Moderator maandag 31 maart 2025 @ 13:29:49 #54
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_217241409
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 09:54 schreef June. het volgende:

[..]
We hadden een superleuke Airbnb in Rettenberg (je kan ook op hun eigen website boeken zie ik ;) ). Dat is alleen wel in de Allgau, dus mogelijk te oostelijk.

https://www.landhof-licharde.de/
Dat is inderdaad een stuk te oostelijk, maar wie weet een andere keer :) Goeie ook om inderdaad bij Airbnb te kijken maar dan ergens anders te boeken, ga ik eens bekijken :)

quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2025 10:02 schreef laziness het volgende:

[..]
Goede ervaringen met fewo-direkt.de/vbro. Vaak kan je daarna ook wel de eigen website vinden met betere prijs.

Bauernhof urlaub levert ook mooie plekjes op met veel leuks voor Aapie. Ik zou daar op zoeken.
Vrbo had ik inderdaad ook gevonden, goeie site! Ik ga eens zoeken op Bauernhof Urlaub, thanks!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  maandag 31 maart 2025 @ 13:35:12 #55
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_217241492
Huttopia Lac de Sille geboekt voor 10 nachten, eind juni begin juli w/
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  vrijdag 18 april 2025 @ 12:00:42 #56
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217401423
Ik zoek een last minute, liefst 6 of 7 nachten. Vroegste vertrek op de 22e, uiterlijk terug op 5 mei. De prijzen vallen me nog tegen. Zouden die nog zakken in de komende dagen?

En meedenken mag, de grote aanbieders heb ik al gehad, net als breebronne, beerze bulten, zandstuve...

Eisen:
Een goed zwembad. En da's dus niet alleen een bad met een peuterbad, maar liefst iets met golven.
Minimaal twee slaapkamers, waarvan op eentje de bedden uit elkaar moeten kunnen. Een stapelbed mag ook.
Eigen sanitair, dus geen tent dit keer. Dan kunnen we ook met de caravan en dat gaat met m'n knie eigenlijk niet nu.
Een ruime en schone binnenspeeltuin.
6-7 nachten tussen 22-4 en 5-5.
Niet langer dan 3 uur rijden vanuit midden-Limburg
  FOK!fotograaf vrijdag 18 april 2025 @ 12:29:08 #57
148247 taxibabe
pi_217401675
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 12:00 schreef Tink89 het volgende:
Ik zoek een last minute, liefst 6 of 7 nachten. Vroegste vertrek op de 22e, uiterlijk terug op 5 mei. De prijzen vallen me nog tegen. Zouden die nog zakken in de komende dagen?

En meedenken mag, de grote aanbieders heb ik al gehad, net als breebronne, beerze bulten, zandstuve...

Eisen:
Een goed zwembad. En da's dus niet alleen een bad met een peuterbad, maar liefst iets met golven.
Minimaal twee slaapkamers, waarvan op eentje de bedden uit elkaar moeten kunnen. Een stapelbed mag ook.
Eigen sanitair, dus geen tent dit keer. Dan kunnen we ook met de caravan en dat gaat met m'n knie eigenlijk niet nu.
Marveld Groenlo?
  vrijdag 18 april 2025 @ 13:28:28 #58
244125 laziness
pi_217402223
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 12:00 schreef Tink89 het volgende:

Eisen:
Er zitten hier in Twente genoeg mooie parken maar je wilt wel veel ;)

De Kleine Wolf al bekeken?
pi_217402410
@Tink89 Duinrell? Dan heb je iig een zwembad met genoeg vermaak, ook voor je jongste. En genoeg ander vermaak in het park zelf en in de directe omgeving. Strand op 5 minuten met de auto, kwartiertje met de fiets. Naturalis, Archeon, Space Expo allemaal dichtbij.
pi_217402415
Wat is het budget Tink? Vergeet niet dat deze meivakantie ook de rest van Europa (Paas) vakantie heeft. Dus alles is echt wel een stukje duurder.
pi_217402435
Je kan nog kijken bij Ardoer, bijvoorbeeld De Zeeuwse Kust of De Julianahoeve.

Maar je zwembad eisen wijzen je al vrij snel naar Landal, Roompot of CP vrees ik. De Leistert kan je lopend heen, dat is ook handig ;)
  vrijdag 18 april 2025 @ 15:20:42 #62
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_217403059
Ik kon 2 weken geleden nog lastminute Landal Ouddorp boeken. Weet niet of het al je boxes tikt, maar hoor er goede verhalen over.
  Moderator vrijdag 18 april 2025 @ 15:25:14 #63
5428 crew  miss_sly
pi_217403090
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 12:29 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Marveld Groenlo?
Wij waren hier afgelopen weekend en dat is echt een leuk park. Ik hoorde (ben zelf geen zwemmer) dat het zwembad ook leuk is. Ook een ruim buitengedeelte. Pizza/pannenkoekenrestaurant is niet zo heel goed.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_217403242
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 15:20 schreef Quoi het volgende:
Ik kon 2 weken geleden nog lastminute Landal Ouddorp boeken. Weet niet of het al je boxes tikt, maar hoor er goede verhalen over.
Die is heel leuk!!
Maar ik denk dat het zwembad niet voldoet.

Veel plezier alvast :)
  FOK!fotograaf vrijdag 18 april 2025 @ 16:35:13 #65
148247 taxibabe
pi_217403846
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2025 15:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wij waren hier afgelopen weekend en dat is echt een leuk park. Ik hoorde (ben zelf geen zwemmer) dat het zwembad ook leuk is. Ook een ruim buitengedeelte. Pizza/pannenkoekenrestaurant is niet zo heel goed.
Gelukkig zijn er genoeg andere restaurantjes in de omliggende dorpjes, als je van all you can eat wokrestaurant houdt dan is Grand Plaza in Eibergen een aanrader (juist ook voor gezinnen met kinderen).

Eind dit jaar opent Marveld trouwens Bommelwereld, een soort pretpark over Olivier B. Bommel.
  zaterdag 19 april 2025 @ 08:06:26 #66
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217408780
Marveld, ardoer en duinrell ga ik checken. Leistert zit vol. Kleine wolf heb ik wel al bekeken, maar kijk ik effe opnieuw naar.

Budget is op zich niet heel beperkt, maar ik wil dan wel een beetje fijn zitten. Niet bij een roompot met een 3 voor hygiëne op zoover zegmaar.

Ik ga checken! Zit zo een uur bij het turnen van de jongste op de bank, dus alle tijd.

Edit: duinrell kost 1600 voor een week, dat is wel te veel. Dan is centerparcs goedkoper.

Edit2: marveld kost de helft! Top, ik ga het zwembad even checken.
  FOK!fotograaf zaterdag 19 april 2025 @ 08:26:00 #67
148247 taxibabe
pi_217408869
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2025 08:06 schreef Tink89 het volgende:
Marveld, ardoer en duinrell ga ik checken. Leistert zit vol. Kleine wolf heb ik wel al bekeken, maar kijk ik effe opnieuw naar.

Budget is op zich niet heel beperkt, maar ik wil dan wel een beetje fijn zitten. Niet bij een roompot met een 3 voor hygiëne op zoover zegmaar.

Ik ga checken! Zit zo een uur bij het turnen van de jongste op de bank, dus alle tijd.

Edit: duinrell kost 1600 voor een week, dat is wel te veel. Dan is centerparcs goedkoper.

Edit2: marveld kost de helft! Top, ik ga het zwembad even checken.
Ik hoor van mensen hier in de omgeving dat het zwembad echt top is. Veel gezinnen gaan naar het zwembad als uitje i.p.v. het lokale zwembad.
pi_217445511
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 12:29 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Marveld Groenlo?
Marveld is wel leuk, alleen in het weekend echt heel druk omdat het zwembad dan ook voor mensen van buiten te gebruiken is.

Wij zijn ook opzoek naar een leuke camping voor peuters. Genoeg te doen maar vooral een beetje rust (in Frankrijk/Duitsland/Italie)

Iemand tips?
  vrijdag 2 mei 2025 @ 12:06:31 #69
244125 laziness
pi_217516595
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 12:06 schreef 111210 het volgende:

[..]
Marveld is wel leuk, alleen in het weekend echt heel druk omdat het zwembad dan ook voor mensen van buiten te gebruiken is.

Wij zijn ook opzoek naar een leuke camping voor peuters. Genoeg te doen maar vooral een beetje rust (in Frankrijk/Duitsland/Italie)

Iemand tips?
Le Capanne aan de Toscaanse kust. Wij waren hier de laatste twee weken van augustus en het was er behoorlijk rustig qua aantallen maar wel volledig in bedrijf verder.
Neem aan dat jij buiten het hoogseizoen gaat met je peuter.

Leï Suves aan de Cote d’Azur. Rustiger dan de meeste andere campings daar. Veel gezinnen met kleine kinderen. Waarschijnlijk door dat het zwembad voor grotere kinderen te saai is.

In Duitsland vind je helaas weinig campings van het niveau Frankrijk en Italië.
Family Resort Kleinenzhof heb ik wel eens aardige verhalen over gehoord maar zelf niet geweest.
pi_217516868
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 12:06 schreef laziness het volgende:

[..]
Le Capanne aan de Toscaanse kust. Wij waren hier de laatste twee weken van augustus en het was er behoorlijk rustig qua aantallen maar wel volledig in bedrijf verder.
Neem aan dat jij buiten het hoogseizoen gaat met je peuter.

Leï Suves aan de Cote d’Azur. Rustiger dan de meeste andere campings daar. Veel gezinnen met kleine kinderen. Waarschijnlijk door dat het zwembad voor grotere kinderen te saai is.

In Duitsland vind je helaas weinig campings van het niveau Frankrijk en Italië.
Family Resort Kleinenzhof heb ik wel eens aardige verhalen over gehoord maar zelf niet geweest.
Top, gaan we even naar kijken.

Nee helaas in het hoogseizoen dit jaar.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 13:27:55 #71
244125 laziness
pi_217517354
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 12:33 schreef 111210 het volgende:

[..]
Top, gaan we even naar kijken.

Nee helaas in het hoogseizoen dit jaar.
Dan zou ik Le Capanne niet doen geloof ik tenzij je begin juli of eind augustus kan gaan.

Le Capreyou in de Dordogne was heel gemoedelijk en schitterend gelegen. Voor de rest wel een superdruk gebied natuurlijk net als de Cote d’Azur.
pi_217517812
Met een peuter is Les Escalier de la Combe in de Lot echt een paradijs :) onze kinderen zijn er te oud voor inmiddels anders zou ik zo weer gaan.
pi_217518149
Wij zoeken een fijne camping met stacaravans en enig peutervermaak in/rondom Elzas (Frankrijk). Houd me wamr aanbevolen voor tips. :D
  Moderator maandag 5 mei 2025 @ 19:41:59 #74
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_217550780
Wij gaan in augustus 2 weken naar Normandië (zwarte woud staat even in de ijskast). Voor de eerste week hebben we een huisje in de buurt van de landingsstranden maar voor de tweede week zijn we nog een beetje zoekende. We denken nu aan omgeving Etrétat. Liefst een huisje (mijn moeder gaat ook mee) maar dat mag ook op een vakantiepark zodat Aapie wat meer te doen heeft. Iemand tips?
  maandag 5 mei 2025 @ 19:50:20 #75
208890 June.
Seriously?
pi_217550891
quote:

[..]

Iemand tips?
Camping Sempreverde in le Marche (Italië). Wel populair en zit vaak al vol, maar soms nog wel een tentplek of safaritent vrij afhankelijk wanneer je wil gaan.

Camping Moulin de Chaules in de Lot (Frankrijk) ook een aanrader. Kleinschalig, lekker aan een beekje, klein zwembad, leuke speeltuin voor peuters. Wij zaten vorig jaar heerlijk te borrelen op het terras met goede wijn en kaasplankje terwijl de kids speelden :Y) Enige nadeel is dat je niet op loopafstand van een dorpje zit, hoevel dichtstbijzijnde is 10 min rijden ongeveer met ook grote supermarkt.

[ Bericht 11% gewijzigd door June. op 05-05-2025 19:56:17 ]
Shine bright like a diamond.
  woensdag 14 mei 2025 @ 14:53:31 #76
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_217631014
Afgelopen weekend op Landal Twenhaarsveld geweest, was een erg fijn park voor met een dreumes. Autovrij, leuke speeltuin rondom de brasserie, klein binnenzwembad. Denk ook erg geschikt met peuter/kleuter, er is ook voldoende Bollo entertainment :).
  woensdag 14 mei 2025 @ 15:49:05 #77
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_217631362
quote:

[..]

Iemand tips?
In de vakanties kun je juist geen losse dagtickets kopen voor het zwembad (dat écht leuk is). Wij zijn een paar keer op zaterdag geweest en we vonden het niet druk; telkens hooguit 4 mensen voor ons bij een glijbaan (behalve de bandenbaan, die was langer wachten) De mensen verdelen zich wel.

De cafetaria is wel goed! Het andere restaurant mwa.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  Moderator dinsdag 20 mei 2025 @ 10:48:18 #78
382129 crew  Donna
pi_217695952
Ik ga voor het eerst echt op vakantie in mijn volwassen leven!

Met mijn dochters in een ingerichte tent op een camping in Overijssel. *O*
Heb er super veel zin in.
We zitten vlakbij het toiletgebouw en mijn vriendin is met haar 3 kinderen onze overbuurvrouw.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 20 mei 2025 @ 11:16:19 #79
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_217696173
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 10:48 schreef Donna het volgende:

We zitten vlakbij het toiletgebouw en mijn vriendin is met haar 3 kinderen onze overbuurvrouw.
Tis je gegund!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 20 mei 2025 @ 11:45:02 #80
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217696403
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 10:48 schreef Donna het volgende:

Heel veel plezier! Wat goed O+ O+
pi_217715886
Heeft iemand hier ervaring met Landal Rabbit Hill of Coldenhove? Ik ben met broertje en schoonzus en nichtje aan het kijken voor weekendje met Pinksteren. Reviews zijn wat wisselend over de huisjes en netheid ervan. We zouden in een 4 persoons baby bungalow gaan zitten.
  donderdag 22 mei 2025 @ 13:20:27 #82
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_217715997
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 13:07 schreef vlindertje89 het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met Landal Rabbit Hill of Coldenhove? Ik ben met broertje en schoonzus en nichtje aan het kijken voor weekendje met Pinksteren. Reviews zijn wat wisselend over de huisjes en netheid ervan. We zouden in een 4 persoons baby bungalow gaan zitten.
Niet specifiek, maar kijk vooral dat je een nieuw(er) of gerenoveerd type huisje hebt, dat scheelt veel in de netheid ervan.
  Moderator donderdag 22 mei 2025 @ 13:31:09 #83
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_217716113
quote:
@Tink89 was laatst bij Rabbit Hill :)
  donderdag 22 mei 2025 @ 13:50:12 #84
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217716254
quote:
Ja, ik ben al twee keer bij Rabbit Hill geweest. Een keertje camping, afgelopen vakantie nog in een 4-persoonshuisje. Het was niet perfect schoon (er lag gebroken glas in de keuken, wat spinnewebben in hoekjes links en rechts), daar kregen we wel een tegoedbon voor een drankje met bittergarnituur en vakantieboeken voor de kinderen voor als compensatie. Het zwembad is prima (wel zonder toezicht) en was schoon, de binnenspeeltuin is echt leuk, de brasserie heeft ook prima eten, de omgeving is prachtig.
De badkamer en het toilet waren wel goed schoon en ook op de slaapkamers heb ik niks aan te merken. De keuken was verder ook prima, los van het glas. Ik zou er nog een keer boeken, maar ben dan ook geen pietlut wat schoonmaken betreft. Dit is gewoon wat ik verwacht in een vakantiepark.

Edit: de bedden sliepen overigens prima.

Coldenhove staan we in de zomer 2,5 week op de camping.
pi_217716295
Hebben mensen hier nog briljante tips voor autovermaak voor een 2,5 jarige? Ik heb al wel het eea (op het oog) maar meer vermaak is meer beter. :')
pi_217716551
Dank allen! Brandschoon hoeft ook niet, dat kan ik inderdaad ook prima aan. Kan ik op een of andere manier zien of het om een nieuwer/gerenoveerd huisje gaat?

Het gaat om:
https://www.landal.nl/parken/rabbit-hill/accommodaties/4cn?_gl=1
Of
https://www.landal.nl/parken/coldenhove/accommodaties/4cn?_gl=1

Ik heb zelf alleen ervaring met Centerparcs tot nu toe, dus weet niet waar ik op moet letten daarvoor :)
  donderdag 22 mei 2025 @ 14:50:37 #87
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217716585
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2025 14:45 schreef vlindertje89 het volgende:
Dank allen! Brandschoon hoeft ook niet, dat kan ik inderdaad ook prima aan. Kan ik op een of andere manier zien of het om een nieuwer/gerenoveerd huisje gaat?

Het gaat om:
https://www.landal.nl/parken/rabbit-hill/accommodaties/4cn?_gl=1
Of
https://www.landal.nl/parken/coldenhove/accommodaties/4cn?_gl=1

Ik heb zelf alleen ervaring met Centerparcs tot nu toe, dus weet niet waar ik op moet letten daarvoor :)
Je kunt het bij Landal soms als optie aangeven bij de boeking. Dat kan bij deze accommodaties niet, dus wrs is het geen optie. Ik vind huisdiervrij overigens altijd wel schoner dan huisjes waar ook honden in rondgerend hebben en die keuze is gratis, dus da's nog een tip.
pi_217716893
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 13:57 schreef Bami het volgende:
Hebben mensen hier nog briljante tips voor autovermaak voor een 2,5 jarige? Ik heb al wel het eea (op het oog) maar meer vermaak is meer beter. :')
Een koffertje met Duplo :)
Magnetisch tekenbord
Luisterboeken
pi_217720325
Mijn ervaring met Coldenhove is dat ze een heel leuke indoor-speeltuin hebben (we een heel klein baby/peuter-deel), maar verder is het een redelijk simpel park dat echt uit twee delen bestaat, het nieuwe deel en het oude deel dat ook een stuk verdervers is van alle faciliteiten. En fietsen of wandelen in de omgeving viel ook tegen, je bent best even onderweg om ergens te komen. Wel relatief in de buurt van Plopsaland en de nieuwere huisjes zijn heel fijn en ruim! De oude huisjes zijn veel krapper.

En dit park kan op magische wijze je slecht slapende baby’s opeens laten doorslapen, dat is wel een heel groot pluspunt.

Rabbit Hill had oudere huisjes en een indoor speeltuin die vooral voor 4+ dingen had als ik het me goed herinner, met veel klimmen. Ik zou voor erg jonge kinderen eerder Coldenhove aanraden. De omgeving is wel een stuk fijner, dus ook afhankelijk van wat je wil gaan doen.
pi_217721675
Veel dank voor jullie tips! Ik heb het meegegeven aan broertje en vriendin en hen op basis van wat ze zelf hebben bekeken op site/omgeving en jullie info laten kiezen. We gaan naar Rabbit Hill, broertje heeft net geboekt. Ben erg benieuwd! Sinds we uit huis zijn niet meer zo lang achter elkaar met broertje geweest, en nog nooit langer dan paar uur met schoonzus :D met nichtje wel eerder keer twee nachtjes, maar dan dus niet met ook broertje en schoonzus erbij en nu drie nachtjes.
pi_217901217
Misschien weet iemand dit:
Zoon gaat in de zomervakantie met opa en oma kamperen in België. Er bestaat een formulier voor toestemming, zodat je kunt aantonen dat het kind niet zonder toestemming meegenomen is, dus dat ben ik aan het invullen. Daar doe je ook een kopie van je id-bewijs bij als ouder. Kind heeft dezelfde achternaam als wij beide ouders (maar niet dezelfde als opa en oma). Moeten we dan ook nog een uittreksel Basisregistratie Personen regelen en meegeven?
(Voelt een beetje overkill voor net over de grens :D)

[ Bericht 7% gewijzigd door Hupje op 10-06-2025 14:52:32 ]
pi_217901386
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 13:26 schreef Hupje het volgende:
Zoon gaat in de zomervakantie met opa en oma kamperen in België. Er bestaat een formulier voor toestemming, zodat je kunt aantonen dat het kind niet zonder toestemming meegenomen is, dus dat ben ik aan het invullen. Daar doe je ook een kopie van je id-bewijs bij als ouder. Kind heeft dezelfde achternaam. Moeten we dan ook nog een uittreksel Basisregistratie Personen regelen en meegeven?
(Voelt een beetje overkill voor net over de grens :D)
Nah, ik zou het niet doen. Ik ben met oudste zoon, die niet dezelfde achternaam heeft, zonder dit formulier Engeland binnengekomen (buiten EU en 2x douanecheck). Niet per se een aanrader hoor, maar België zou ik met het formulier wel aandurven. Aan de grens NL-BEL wordt niet zo veel gecontroleerd ook.

Edit: ik was oprecht vergeten dat het nodig was. Niet de handigste actie ooit :').
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 10 juni 2025 @ 13:52:32 #93
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_217901403
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 13:26 schreef Hupje het volgende:
Zoon gaat in de zomervakantie met opa en oma kamperen in België.
Geen tips maar wat een tof idee!
KuikenGuppy
pi_217901897
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 13:52 schreef Burdie het volgende:

[..]
Geen tips maar wat een tof idee!
Het begon ooit als een nachtje kamperen met opa en oma op een boerencamping in de buurt omdat J nieuwsgierig was hoe dat nou gaat met een caravan/tent (wij zijn zelf geen kampeerders). En inmiddels is het uitgegroeid tot een (mid)week in de zomervakantie omdat het hen alle drie goed bevalt. :s)
(En ik zeg daar geen nee tegen ;))
  dinsdag 10 juni 2025 @ 15:17:14 #95
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_217902113
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 13:50 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Nah, ik zou het niet doen. Ik ben met oudste zoon, die niet dezelfde achternaam heeft, zonder dit formulier Engeland binnengekomen (buiten EU en 2x douanecheck). Niet per se een aanrader hoor, maar België zou ik met het formulier wel aandurven. Aan de grens NL-BEL wordt niet zo veel gecontroleerd ook.

Edit: ik was oprecht vergeten dat het nodig was. Niet de handigste actie ooit :').
Same. Wel met een flinke preek van de douane overigens :@
pi_217902776
Vrouwlief is alvast een het kijken voor de meivakantie van volgend jaar, kan je niet vroeg genoeg mee beginnen :')

Omdat wij in de zomervakantie naar een privé huisje gaan en aansluitend naar een zeer kleinschalige charmecamping, willen wij in de meivakantie het liefst naar een Capfun camping voor de afwisseling (voor onze 7 jarige die daar echt opleeft).

We willen graag naar Frankrijk, maar dan wel in het noorden want ik wil echt maximaal 9 uur rijden voor een weekje vakantie. Heeft iemand goede ervaringen met een Capfun camping in Noord Frankrijk? Of misschien juist een hele toffe aanrader in Duitsland of Belgie? Frankrijk trekt ons meer in verband met het weer, maar toch. Het belangrijkste is toch echt het zwembad, daar moeten echt glijbanen zijn. En een binnenspeeltuin of leuke andere activiteiten voor kinderen van 7 tot (tegen die tijd) 9 jaar zijn een pre maar geen must.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 16:25:31 #97
244125 laziness
pi_217902789
Goed dat ik het hier lees. Zou het ook zo vergeten om te regelen voor het tripje naar Parijs met zoonlief :@

Ze zeggen dat er ook gezagsgegevens op moeten staan maar als ik online een uittreksel aanvraag wordt er niet genoemd dat die er op staan. Weet iemand of het echt moet? Zou ik daarvoor dan weer een afspraak moeten maken?

[ Bericht 18% gewijzigd door laziness op 10-06-2025 16:33:56 ]
  Moderator dinsdag 10 juni 2025 @ 18:35:54 #98
5428 crew  miss_sly
pi_217904129
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 16:25 schreef laziness het volgende:
Goed dat ik het hier lees. Zou het ook zo vergeten om te regelen voor het tripje naar Parijs met zoonlief :@

Ze zeggen dat er ook gezagsgegevens op moeten staan maar als ik online een uittreksel aanvraag wordt er niet genoemd dat die er op staan. Weet iemand of het echt moet? Zou ik daarvoor dan weer een afspraak moeten maken?
Wij hebben daarvoor inderdaad een afspraak gemaakt op het gemeentehuis toen ik met dochter naar de VS reisde in februari. Dat gezag van beide werd er apart op vermeld.

Vaak wordt er niet naar gevraagd, maar als ze er wel naar vragen, heb je een probleem. Daarom hebben we het toen toch maar geregeld.
  donderdag 12 juni 2025 @ 10:17:07 #99
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_217918587
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 16:25 schreef laziness het volgende:

ik heb dat wel nodig gehad ja, maar dat was met douane, binnen europa doe ik het dure gezagformulier niet en nooit een issue geweest.
  Moderator donderdag 12 juni 2025 @ 10:18:09 #100
5428 crew  miss_sly
pi_217918592
quote:
17s.gif Op donderdag 12 juni 2025 10:17 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]
ik heb dat wel nodig gehad ja, maar dat was met douane, binnen europa doe ik het dure gezagformulier niet en nooit een issue geweest.
Dat uittreksel (was hier overigens maar een tientje) heb je toch ook maar één keer nodig? Die gegevens wijzigen in principe niet.
  donderdag 12 juni 2025 @ 10:22:43 #101
244125 laziness
pi_217918616
quote:
17s.gif Op donderdag 12 juni 2025 10:17 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]
Ik weet eigenlijk niet of ze in de Eurostar naar Parijs nog ergens controleren?

UK uiteraard wel maar dat is geen Schengen.
  donderdag 12 juni 2025 @ 10:26:57 #102
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_217918639
Hier is het formulier 25 euro per kind dus voor mij washet dan 100 -O- en de meeste landen hebben helaas wel een eis aan het formulier. Bij de meeste mag het niet ouder zijn dan 3-6 maanden een enkeling een jaar.
  donderdag 12 juni 2025 @ 10:50:57 #103
244125 laziness
pi_217918823
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juni 2025 10:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat uittreksel (was hier overigens maar een tientje) heb je toch ook maar één keer nodig? Die gegevens wijzigen in principe niet.
Schijnbaar kan/wil niet elke gemeente het op het uittreksel zetten en dan moet je het via het gezagsregister aanvragen.
  donderdag 12 juni 2025 @ 10:55:27 #104
35189 Troel
scherp en bot
pi_217918852
Ik heb al die jaren keurig een getekend formulier mee met de handtekening van mijn ex en andersom en dat is nooit een probleem geweest. Ik heb nooit iets uit het gezagsregister of van de gemeente mee gehad en ook geen uitspraak van de rechter ofzo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_217919008
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 10:22 schreef laziness het volgende:

[..]
Ik weet eigenlijk niet of ze in de Eurostar naar Parijs nog ergens controleren?

UK uiteraard wel maar dat is geen Schengen.
Ik ben vorige zomer met Olympische Spelen in de Eurostar naar en van Parijs in elk geval niet gecontroleerd. Ja, op mn ticket ;) maar verder niet. Maar geen idee of dat toeval was of niet.
pi_217919011
Ik kwam er 6 jaar geleden achter bij het aanvragen bij de gemeente dat ze een vinkje waren vergeten in het systeem. Ik had B erkend toen hij 6 weken was (toen ging de nieuwe wet in waardoor ik niet hoefde te adopteren) maar dat was dus niet volledig geregistreerd.

Maar ik werd op Schiphol wel verzocht alles te tonen dus was blij dat ik alles mee had. Zus ook voor neefje.
  donderdag 12 juni 2025 @ 11:24:24 #107
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_217919109
N.a.v. bovenstaande discussie heb ik nu net ook een uittreksel/ verklaring aangevraagd om J mee te kunnen nemen naar Londen. Ik was me wel bewust van het toestemmingsformulier dat vriend moet tekenen en de kopie van zijn paspoort, maar deze had ik dus nog niet op mijn netvlies (J heeft niet mijn achternaam). Thanks dus weer, scheelt tzt weer stress bij de douane (hoop ik...).
  donderdag 12 juni 2025 @ 13:19:08 #108
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_217919970
Oh dat uittreksel wist ik ook niet. Ik dacht dat een toestemmingsformulier genoeg was. Ook maar even in verdiepen dan. Ik ga van de zomer met 2 van de 3 naar Turkije.
  donderdag 12 juni 2025 @ 13:35:11 #109
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_217920137
Ik heb nog niet een uittreksel nodig gehad, neem wel altijd het toestemmingsformulier mee. En nu voor de UK ook een ETA :{.
pi_217920653
Ik ben in februari alleen op vakantie geweest met de kinderen. Had geen uittreksel mee, wel een ondertekend formulier + kopie van het paspoort van m’n man. Er werd om gevraagd door de douane, maar ik kon het gelijk weer opbergen. Ze hebben er niet eens naar gekeken.

OT: deze zomer 2 vakanties. *O*
Eerst maken we een rondreis met de auto door Noord-Italië. Daarna gaan we naar Egypte.
pi_217923298
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juni 2025 10:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Gezag kán toch wijzigen? Gebeurt niet zo vaak, maar juist voor die situaties is het belangrijk om zo'n document up to date te hebben.

Ik ga in ieder geval het formulier + kopie paspoorten meegeven en laat de rest zitten. Ze gaan met de auto net de grens over, ik geloof het wel. :+
pi_217983685
Ooh, we hebben onze vakantie naar Nederland eind augustus (gedeeltelijk) geboekt.

We gaan met de auto vanuit Wenen, eerst richting Amsterdam, voor een kort bezoekje aan familie en dan een weekje Ameland, waar ik zelf ook nog nooit ben geweest! We wilde eerst naar Texel, omdat ik daar wel al eens ben geweest en dat heel leuk vond. Maar we waren te laat met boeken. Dus toen voor Ameland gegaan!

(Wist alleen niet dat de veerpont zo duur is met auto, sjeetje!) Maar heb veel positiefs over Ameland gelezen, dus heb er veel zin in!

Weet iemand hier toevallig hoe lang van te voren je voor de veerpont tickets moet boeken ?

En mocht er nog iemand tips hebben voor activiteiten met een peuter van 2,5?

Verder dachten we dat het voor mijn partner en ik (dus zonder dreumes), het waddenlopen te proberen. Maar zag dat je daar wel wat ervaring voor moet hebben. We hiken best regelmatig in de Alpen, maar die ervaring zal daar zeker niet voor meetellen! :p Heeft iemand van jullie dat wel eens gedaan?

[ Bericht 0% gewijzigd door margaretha_01 op 19-06-2025 11:46:41 ]
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_218002476
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 11:12 schreef margaretha_01 het volgende:
Weet iemand hier toevallig hoe lang van te voren je voor de veerpont tickets moet boeken ?
Als je met de auto over wil dan zo snel mogelijk want die plekken gaan hard en vol is vol.

Ameland is ook goed te doen zonder auto al kan ik me voorstellen dat jullie gezien de afstand wat teveel bagage hebben om mee te slepen.

quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 11:12 schreef margaretha_01 het volgende:
En mocht er nog iemand tips hebben voor activiteiten met een peuter van 2,5?
Het strand natuurlijk.

Wij zaten dit voorjaar bij de vuurtoren en het Krûmeltjesspoor was bij S van 2,5 favoriet.
In het bos bij de vuurtoren is een wandelroute en fietsroute met speeltuintjes, eendenvijver en kabouterdorp.
Bij Nes zitten er allemaal leuke dingen rondom het Natuurcentrum.

Voor wadlopen is niet perse veel ervaring nodig. als je een complete overtocht wil doen wel maar er zijn ook kortere excursies https://www.vvvameland.nl/zien-en-doen/excursies/wadexcursie
pi_218046221
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:40 schreef Elleska het volgende:

[..]
Als je met de auto over wil dan zo snel mogelijk want die plekken gaan hard en vol is vol.

Ameland is ook goed te doen zonder auto al kan ik me voorstellen dat jullie gezien de afstand wat teveel bagage hebben om mee te slepen.
[..]
Het strand natuurlijk.

Wij zaten dit voorjaar bij de vuurtoren en het Krûmeltjesspoor was bij S van 2,5 favoriet.
In het bos bij de vuurtoren is een wandelroute en fietsroute met speeltuintjes, eendenvijver en kabouterdorp.
Bij Nes zitten er allemaal leuke dingen rondom het Natuurcentrum.

Voor wadlopen is niet perse veel ervaring nodig. als je een complete overtocht wil doen wel maar er zijn ook kortere excursies https://www.vvvameland.nl/zien-en-doen/excursies/wadexcursie
Bedankt voor je uitgebreide antwoord, Elleska! Na het lezen van je berichtje hebben we meteen plekjes geboekt voor de veerpont! :))

We hebben via airbnb een appartementje in Hollum geboekt, ook niet ver van de vuurtoren!

Heel erg bedankt voor de tips! :D Het Krûmeltjesspoor klinkt ook heel leuk!!
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
  vrijdag 27 juni 2025 @ 15:54:54 #115
244125 laziness
pi_218058350
Terugkomend op het uittreksel. De gemeente heeft naast het uittreksel nog gratis een extra papier er aan toegevoegd waar het gezag op staat vermeld. Was niet standaard maar wilden ze wel maken dus kudos voor hen.

Iemand nog leuke tips buiten de gebaande paden van Parijs die een puber kan waarderen?
  Moderator vrijdag 27 juni 2025 @ 17:19:01 #116
5428 crew  miss_sly
pi_218058993
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 15:54 schreef laziness het volgende:
Terugkomend op het uittreksel. De gemeente heeft naast het uittreksel nog gratis een extra papier er aan toegevoegd waar het gezag op staat vermeld. Was niet standaard maar wilden ze wel maken dus kudos voor hen.

Iemand nog leuke tips buiten de gebaande paden van Parijs die een puber kan waarderen?
Ik weet niet of hij van lezen (in het Engels) houdt? Er is een heel leuke Engelse boekwinkel aan de Rue de Rivoli:
https://www.smithandson.com/whsmith-cafe/ssh-6572

Op de eerste (of tweede) verdieping zit ook een heel schattig Engelse tearoom.

Wij zijn vorig jaar naar de Basilica de Saint Denis geweest. Hele mooie kathedraal, daar houden wij sowieso van. Maar ze hebben ook een betaald gedeelte (niet heel duur, dacht ik) en dan ga je naar de tombes en naar beneden naar de grafkelders. Daar liggen de graven van diverse Franse koningen en koninginnen, zoals Marie Antoinette, en ook echt heel oude graven. Ook Betrand de Guesclin (uit de trilogie van Thea Beckman) ligt daar. Het ligt wat uit het centrum, je moet er wel met de metro heen, maar wij vonden het erg de moeite waard.
pi_218059731
Ik vind de catacomben van Parijs altijd mooi om te zien. Maar volgens mij is dat tegenwoordig ook heel populair geworden.
  Moderator vrijdag 27 juni 2025 @ 19:26:21 #118
5428 crew  miss_sly
pi_218059736
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 19:24 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vind de catacomben van Parijs altijd mooi om te zien. Maar volgens mij is dat tegenwoordig ook heel populair geworden.
Wij vonden dat eigenlijk nogal tegenvallen. Het zijn alleen lange gangen met beenderen. Of is er nog een andere tour en hebben wij de verkeerde genomen?
  vrijdag 27 juni 2025 @ 20:24:20 #119
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_218060100
Hoi hoi, wij (2 volwassenen en bijna-9-jarige) zoeken een fijn hotel (of b&b of zulks) met restaurant en ontbijt ten hoogte van de D-Day stranden. Plek waar we 1 nacht blijven alvorens we doorrijden langs de westkust naar het zuiden.

Iemand ervaring met een fijne plek? We verzanden in de adresjes :D
pi_218060794
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 19:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wij vonden dat eigenlijk nogal tegenvallen. Het zijn alleen lange gangen met beenderen. Of is er nog een andere tour en hebben wij de verkeerde genomen?
Op zich heb je gelijk, maar als je je bedenkt dat dit allemaal mensen waren, en kijkt naar hoeveel er allemaal nog achter de mooi versierde voorste laag ligt vind ik dat wel indrukwekkend. En het is weer eens wat anders dan kunst en mooie gebouwen. En de laatste keer dat ik er was, was alweer 15 jaar geleden ofzo, en toen mocht je nog gewoon zelf rondlopen en was het rustig genoeg om soms alleen in een stuk gang te staan (als in de andere mensen minimaal 15 meter verderop).
  vrijdag 27 juni 2025 @ 23:00:18 #121
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_218061096
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 20:24 schreef Quoi het volgende:
Hoi hoi, wij (2 volwassenen en bijna-9-jarige) zoeken een fijn hotel (of b&b of zulks) met restaurant en ontbijt ten hoogte van de D-Day stranden. Plek waar we 1 nacht blijven alvorens we doorrijden langs de westkust naar het zuiden.

Iemand ervaring met een fijne plek? We verzanden in de adresjes :D
Vorig jaar hadden we een familiekamer in hotel Crocus in Caen. Basic hotel, maar met een verbazingwekkend fijne kamer voor minder dan 100 euro. Het lag tegenover museum Memorial Caen en niet ver van de stranden.
  Moderator vrijdag 27 juni 2025 @ 23:16:28 #122
5428 crew  miss_sly
pi_218061152
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 22:04 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Op zich heb je gelijk, maar als je je bedenkt dat dit allemaal mensen waren, en kijkt naar hoeveel er allemaal nog achter de mooi versierde voorste laag ligt vind ik dat wel indrukwekkend. En het is weer eens wat anders dan kunst en mooie gebouwen. En de laatste keer dat ik er was, was alweer 15 jaar geleden ofzo, en toen mocht je nog gewoon zelf rondlopen en was het rustig genoeg om soms alleen in een stuk gang te staan (als in de andere mensen minimaal 15 meter verderop).
Wij waren er een jaar of vijf geleden en toen mochten we alleen maar met een groep een bepaalde gang volgen en er weer uit.
Het idee vond ik zeker indrukwekkend.
  zaterdag 28 juni 2025 @ 09:06:44 #123
244125 laziness
pi_218062389
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 17:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik weet niet of hij van lezen (in het Engels) houdt? Er is een heel leuke Engelse boekwinkel aan de Rue de Rivoli:
https://www.smithandson.com/whsmith-cafe/ssh-6572

Op de eerste (of tweede) verdieping zit ook een heel schattig Engelse tearoom.
Oh daar maak je hem erg gelukkig mee. Engels in Frankrijk is een combinatie van zijn favoriete talen.
pi_218140743
Wij gaan al een paar jaar op rij een weekend naar Eiland van Maurik met 10 stellen met kinderen in leeftijd van 1 tot 6.
Wellicht hebben jullie nog ideeën voor een ander park?

- Max 3 kwartier van Utrecht
- 10 huisjes met 3 slaapkamers, liefst in een 'straatje' bij elkaar
- mei / juni 2026
- Binnenactiviteiten op park ivm mogelijk slecht weer (zwembad, klauterhal etc)
- Prijs rond de 500 max per huisje, das duur zat (Maurik is ook zoiets)

Tips welkom :)
  zondag 6 juli 2025 @ 17:41:09 #125
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_218142383
Heeft iemand nog leuke Bretagne tips? We zitten bij Quimperlé.
KuikenGuppy
  zondag 6 juli 2025 @ 18:55:36 #126
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218143374
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2025 16:30 schreef Piles het volgende:
Wij gaan al een paar jaar op rij een weekend naar Eiland van Maurik met 10 stellen met kinderen in leeftijd van 1 tot 6.
Wellicht hebben jullie nog ideeën voor een ander park?

- Max 3 kwartier van Utrecht
- 10 huisjes met 3 slaapkamers, liefst in een 'straatje' bij elkaar
- mei / juni 2026
- Binnenactiviteiten op park ivm mogelijk slecht weer (zwembad, klauterhal etc)
- Prijs rond de 500 max per huisje, das duur zat (Maurik is ook zoiets)

Tips welkom :)
Landal rabbit hill of coldenhove al gecheckt? Ik heb geen idee hoe het dat van Utrecht is, maar het is op te Veluwe...
pi_218143502
Wij vonden Roompot Katjeskelder in Oosterhout erg leuk!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zondag 6 juli 2025 @ 19:35:16 #128
277627 Seven.
We are Borg.
pi_218143783
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 18:55 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Landal rabbit hill of coldenhove al gecheckt? Ik heb geen idee hoe het dat van Utrecht is, maar het is op te Veluwe...
Ongeveer drie kwartier van Utrecht, mogelijk Coldenhoven een uurtje. Beide opties zijn binnen 20 minuten van Apeldoorn. Dagje Apenheul, half dagje Kinderboerderij/speeltuin Malkenschoten (vooral leuk voor de kleinere kinderen), dagje Julianatoren (pretpark maar wel voor 4+ heb ik begrepen). Bij Coldenhoven zit je ook dichtbij de Spelerij in Dieren (ook weer vanaf 4 jaar). Iets verder rijden in Voorst zit een pannenkoekenrestaurant met een mini pretparkje waar zowel binnen als buiten gespeeld kan worden voor groot en klein. Dan nog kinderboerderij Laag Buurlo, die is ook echt heel leuk voor de kleintjes. Er zit ook nog een Monkey Town in Apeldoorn. Zwemmen kan in het Bosch bad of Malkander, mocht het zwembad in het park gaan vervelen.

@Piles
Resistance is futile.
pi_218143805
Wij vonden de Katjeskelder het vreselijkste park waar we ooit zijn geweest. Al geven ze mij geld toe.... Ontzettend goor, omringd door feestende Oost Europese mannen, onvriendelijk personeel and so on.

Verder weg dan 45 minuten maar met top mogelijkheden voor grote groepen: Erve Kleilutte

Landal Landgoed t Loo is ook erg leuk, voldoet volgens mij aan alles eisen.

Landal Miggelenberg vonden wij ook leuk.
pi_218143987
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 19:38 schreef exode het volgende:
Wij vonden de Katjeskelder het vreselijkste park waar we ooit zijn geweest. Al geven ze mij geld toe.... Ontzettend goor, omringd door feestende Oost Europese mannen, onvriendelijk personeel and so on.

Verder weg dan 45 minuten maar met top mogelijkheden voor grote groepen: Erve Kleilutte

Landal Landgoed t Loo is ook erg leuk, voldoet volgens mij aan alles eisen.

Landal Miggelenberg vonden wij ook leuk.
Oh :D wij waren er in februari, toen was het lekker rustig. Mooie huisjes, veel groen, leuk zwembad, mooi wandelgebied in de buurt. Huisjes waren schoon en de stagiair bij het lasergamen was nog niet gedesillusioneerd door jaren werk ;) Zo zie je maar weer…
pi_218144098
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2025 19:55 schreef SaskiaR het volgende:

[..]
Oh :D wij waren er in februari, toen was het lekker rustig. Mooie huisjes, veel groen, leuk zwembad, mooi wandelgebied in de buurt. Huisjes waren schoon en de stagiair bij het lasergamen was nog niet gedesillusioneerd door jaren werk ;) Zo zie je maar weer…
Het bos en de omgeving is fantastisch, het is vlakbij mijn familie. Die lachten mij overigens heel hard uit dat we daar sliepen. Het staat daar ook bekend als 'niet doen'.
  Moderator zondag 6 juli 2025 @ 20:09:53 #132
382129 crew  Donna
pi_218144109
Katjeskelder klinkt ook als een plek waar ze slechte porno films opnemen.
pi_218144118
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 20:08 schreef exode het volgende:

[..]
Het bos en de omgeving is fantastisch, het is vlakbij mijn familie. Die lachten mij overigens heel hard uit dat we daar sliepen. Het staat daar ook bekend als 'niet doen'.
Het was pas de derde keer dat ik op zo'n park zit en de andere vond ik saaier (Landal Reeuwijk: geen groen, saaie speeltuinen, saai zwembad) en Landal Waterparc Veluwemeer (ook bijna geen groen, saaie speeltuinen, zwembad was dicht). Katjeskelder was mooier en had een leuke speeltuin en leuker zwembad. Maar ja, ik heb dus niet veel ervaring met die parken.
pi_218144212
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 20:09 schreef Donna het volgende:
Katjeskelder klinkt ook als een plek waar ze slechte porno films opnemen.
Wij waren er met vrienden en het wordt nog steeds herinnerd als de Pussy basement. :)
pi_218144617
Katjeskelder is qua opzet en volk een matig park idd. Huizen dicht op elkaar, veel polen in bepaalde periodes en ook populair bij tokkies. Lokatie is dan weer wel heel fijn, vlak bij Breda en Oosterhout, direct naast het bos en met een buitenzwembad en leuk pannenkoekenhuis in de buurt. Voor familie bijeenkomsten is het wel een ideaal park vanwege de vele grote huisjes en voor iedereen wat te doen, op het park zelf of in de omgeving. Ik denk dat het voor wat Piles zoekt nog best iets kan zijn, zeker omdat je als je ook één groter huis boekt, je dat als uitvalsbasis kunt gebruiken.
  zondag 6 juli 2025 @ 21:22:49 #136
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_218144750
Ik vraag me bij zoveel van die parken ook af wie toch in godesnaam die gekke namen bedenkt
'Erve Kleilutte', wat :D :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_218144820
Iemand die wel eens op golfvakantie geweest is?
Je weet wel, Spanje Marbella ofzo. Dat het clubhuis ook een zwembad voor de tieners heeft.

Het is vaak goedkoper dan een caravan aan het Gardameer. :')

Als iemand een resort aan kan bevelen, hoor ik het graag
  zondag 6 juli 2025 @ 23:29:46 #138
244125 laziness
pi_218145773
quote:
10s.gif Op zondag 6 juli 2025 21:22 schreef Molo het volgende:
Ik vraag me bij zoveel van die parken ook af wie toch in godesnaam die gekke namen bedenkt
'Erve Kleilutte', wat :D :D
Erve is Twents voor boerenerf of hoeve.
Veel van die kleinschalige parken zijn overgenomen mini campings.
Het stikt in Twente van de mini campings op het erf bij boerderijen en ze heten bijna allemaal Erve …..

Kleilutte is gissen maar er is een buurtschap bij De Lutte dat ook zo heet o.a.
Kortom de bedenkers zijn rasechte Tukkers gok ik :P
  woensdag 9 juli 2025 @ 15:46:37 #139
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218168238
Ik wilde erve kleilutte eens checken voor familieweekend, maar die hebben geen zwembad. Geen optie met mijn kinderen dus. Voor mijn kinderen niet en die van m'n broers ook niet.

Wij zijn nu voor de twee dag op landal coldenhove trouwens, nog nooit zo'n grote campingplek gehad. Echt gigantisch, we horen en zien de buren niet. Het is wel een eind lopen naar de parkvoorzieningen, maar het toiletgebouw is wel heel dichtbij en schoon. En het is een verademing om op een camping te staan waar 't 's avonds echt stil is. De kindjes willen wel graag vriendjes maken en dat wil niet echt lukken, ondanks dat we bijna direct aan de speeltuin zitten. Het is hier nog geen vakantie en de camping is maar half gevuld ofzo. Hopelijk wordt het vanaf vrijdag wat drukker. En anders vermaken we ons ook prima met zwembad, binnen- en buitenspeeltuin, fietsen en bollo de beer activiteiten. Maar het kindercampinggevoel is er hier niet. En da's dus jammer en lekker rustig tegelijk.
  donderdag 17 juli 2025 @ 15:35:31 #140
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218240028
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 15:46 schreef Tink89 het volgende:
Ik wilde erve kleilutte eens checken voor familieweekend, maar die hebben geen zwembad. Geen optie met mijn kinderen dus. Voor mijn kinderen niet en die van m'n broers ook niet.

Wij zijn nu voor de twee dag op landal coldenhove trouwens, nog nooit zo'n grote campingplek gehad. Echt gigantisch, we horen en zien de buren niet. Het is wel een eind lopen naar de parkvoorzieningen, maar het toiletgebouw is wel heel dichtbij en schoon. En het is een verademing om op een camping te staan waar 't 's avonds echt stil is. De kindjes willen wel graag vriendjes maken en dat wil niet echt lukken, ondanks dat we bijna direct aan de speeltuin zitten. Het is hier nog geen vakantie en de camping is maar half gevuld ofzo. Hopelijk wordt het vanaf vrijdag wat drukker. En anders vermaken we ons ook prima met zwembad, binnen- en buitenspeeltuin, fietsen en bollo de beer activiteiten. Maar het kindercampinggevoel is er hier niet. En da's dus jammer en lekker rustig tegelijk.
Update en crosspost:

Onze vakantie wordt een tikkie duurder... Na 1,5 week coldenhove ben ik er klaar mee. Het is zo ongelooflijk stil op de camping. Vriendjes maken lukt de kinderen zo niet. In de speeltuin waar we bijna direct aan zitten, komt nooit iemand en ik ben continu bezig m'n kinderen te entertainen. En dus nemen we ons verlies en verkassen we naar een kindercamping. Met ongetwijfeld meer herrie en minder rust, maar dan hopelijk ook met vriendjes, zodat ik aan een boek lezen voor de voortent toe kom.

Stom gedoe.
pi_218240839
Ik kan me daar zo niets bij voorstellen :D mijn kinderen spelen vrijwel nooit met andere kinderen op vakantie, en ik hoef ze ook vrijwel nooit te entertainen. Gewoon papier, kleurpotloden en een stapel spelletjes mee, dat is het. En dan om de dag ongeveer gaan we iets buiten het park doen, tenzij centerparcs of hof van Saksen, dan komen we het park niet af.

Maar wel jammer. Verwachten ze ook niet dat het nog drukker gaat worden? Vanaf morgen heeft iedereen vakantie, dat zouden de twee drukste weken moeten zijn. Waar gaan jullie nu heen?
pi_218242256
Het is in Nederland nog wel een soort van voorseizoen, toch?

Zelf kozen we juist nooit voor grote campings omdat kleine campings rustiger zijn en makkelijk vriendjes maken is.

Ik wilde spontaan 1 nachtje Efteling boeken, maar alleen het Grand hotel was nog te boeken en ¤800 voor 1 nacht vind ik toch iets te gortig.

Voor de Kerstvakantie kijken we ook al, we willen heel graag naar de sneeuw en denken aan Zweden. Iemand ervaring met Isaberg Mountain Resort in de winter? Wij zijn er afgelopen zomer geweest en vonden het er geweldig maar geen idee of de winter er net zo leuk is. Safsen is ook nog een optie. Verder noordelijk willen we niet.
  donderdag 17 juli 2025 @ 18:58:31 #143
35189 Troel
scherp en bot
pi_218242290
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 16:44 schreef FlyingFish het volgende:
Ik kan me daar zo niets bij voorstellen :D mijn kinderen spelen vrijwel nooit met andere kinderen op vakantie, en ik hoef ze ook vrijwel nooit te entertainen. Gewoon papier, kleurpotloden en een stapel spelletjes mee, dat is het. En dan om de dag ongeveer gaan we iets buiten het park doen, tenzij centerparcs of hof van Saksen, dan komen we het park niet af.

Maar wel jammer. Verwachten ze ook niet dat het nog drukker gaat worden? Vanaf morgen heeft iedereen vakantie, dat zouden de twee drukste weken moeten zijn. Waar gaan jullie nu heen?
De bouwvak hier in de regio is pas na volgende week.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218242632
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 18:55 schreef exode het volgende:
Het is in Nederland nog wel een soort van voorseizoen, toch?

Zelf kozen we juist nooit voor grote campings omdat kleine campings rustiger zijn en makkelijk vriendjes maken is.

Ik wilde spontaan 1 nachtje Efteling boeken, maar alleen het Grand hotel was nog te boeken en ¤800 voor 1 nacht vind ik toch iets te gortig.

Voor de Kerstvakantie kijken we ook al, we willen heel graag naar de sneeuw en denken aan Zweden. Iemand ervaring met Isaberg Mountain Resort in de winter? Wij zijn er afgelopen zomer geweest en vonden het er geweldig maar geen idee of de winter er net zo leuk is. Safsen is ook nog een optie. Verder noordelijk willen we niet.
Als het om skiën/winterervaring met kinderen gaat zou Branäs misschien toch het overwegen waard zijn. Was onze favoriete plek om te skiën toen de kinderen nog klein waren en is al jaren het meest gezinsvriendelijke ski-oord van Zweden. En de belofte dat er in de Kerstvakantie tenminste twee pistes open zijn. Helemaal zeker dat daar een witte Kerst is het ook niet natuurlijk.
pi_218242949
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 19:36 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]
Als het om skiën/winterervaring met kinderen gaat zou Branäs misschien toch het overwegen waard zijn. Was onze favoriete plek om te skiën toen de kinderen nog klein waren en is al jaren het meest gezinsvriendelijke ski-oord van Zweden. En de belofte dat er in de Kerstvakantie tenminste twee pistes open zijn. Helemaal zeker dat daar een witte Kerst is het ook niet natuurlijk.
Dank je wel, ik zal er eens naar kijken. Het moet te rijden zijn vanaf midden Utrecht. Ik weet dat Isaberg ook sneeuwgarantie heeft (2 pistes open). Het gaat ons om de sneeuw, sleeën, hondensleetocht, gezelligheid.

Hebben we 7 jaar geleden in Geilo, Noorwegen gedaan, fantastisch! Maar dan is boot/vliegen wel een must en de prijzen zijn er erg hoog.
pi_218244912
Wij staan op een camping in het zwarte woud. Nog nooit meegemaakt, zodra het donker is zijn alle kinderen in ieder geval binnen. Voorheen stonden we op campings waar ze na 11 uur nog aan het voetballen waren. Ik krijg ze dan niet naar bed. En langer opblijven mag, maar ik ben wel blij als ze gewoon tegen 22 uur slapen. Om het gezellig te houden zeg maar.

Dit is echt een perfecte camping voor ons. Klein en kneuterig, geen animatie, maar een riviertje met vlotten en sluizen enz. en klein binnen- en buitenzwembad waar gewoon alle kinderen zijn. En genoeg te doen in de omgeving voor bijna twee weken vermaak. En toen stond de opa hier vanavond opeens suikerspinnen uit te delen :D

Ik snap je Tink, het klinkt heel cliché, maar als de kinderen het leuk hebben hebben jullie het ook leuk. Hopelijk is het bij de volgende camping meer een succes.

Over een paar weken doen we nog een paar dagen camping Kallumaan. Ik ben heel benieuwd!
pi_218244944
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 21:28 schreef Black_Baron het volgende:
Iemand die wel eens op golfvakantie geweest is?
Je weet wel, Spanje Marbella ofzo. Dat het clubhuis ook een zwembad voor de tieners heeft.

Het is vaak goedkoper dan een caravan aan het Gardameer. :')

Als iemand een resort aan kan bevelen, hoor ik het graag
Niemand golft hier?

Niemand een aanbeveling?
pi_218245366
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 22:31 schreef Adrian4 het volgende:
Wij staan op een camping in het zwarte woud. Nog nooit meegemaakt, zodra het donker is zijn alle kinderen in ieder geval binnen. Voorheen stonden we op campings waar ze na 11 uur nog aan het voetballen waren. Ik krijg ze dan niet naar bed. En langer opblijven mag, maar ik ben wel blij als ze gewoon tegen 22 uur slapen. Om het gezellig te houden zeg maar.

Dit is echt een perfecte camping voor ons. Klein en kneuterig, geen animatie, maar een riviertje met vlotten en sluizen enz. en klein binnen- en buitenzwembad waar gewoon alle kinderen zijn. En genoeg te doen in de omgeving voor bijna twee weken vermaak. En toen stond de opa hier vanavond opeens suikerspinnen uit te delen :D

Ik snap je Tink, het klinkt heel cliché, maar als de kinderen het leuk hebben hebben jullie het ook leuk. Hopelijk is het bij de volgende camping meer een succes.

Over een paar weken doen we nog een paar dagen camping Kallumaan. Ik ben heel benieuwd!
Klinkt als camping kleinenzhof?
Daar waren wij vorig jaar. :)
Idd leuk, mits je een leuke plek hebt gekregen. We hadden geluk en stonden aan de speeltuin. Was wel jammer dat ze als het donker was soms nog op die glijbaan stonden te rammen. :')

Wat balen tink, wat is het geworden nu?

Vorige week op de zandstuve was er ook nog veel plek vrij (net als vorig jaar), maar genoeg kinderen voor vriendjes en voor ons druk genoeg! Ook bij de activiteiten veel kinderen. Het was weer genieten voor de kids en dus ook voor ons. Ook wat uitjes gedaan idd, ik wil niet continu op de camping zijn. Als was dit wel meer de chill vakantie en wordt Oostenrijk onze actieve vakantie.
  vrijdag 18 juli 2025 @ 00:21:49 #149
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_218245897
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2025 17:41 schreef Burdie het volgende:
Heeft iemand nog leuke Bretagne tips? We zitten bij Quimperlé.
Daar zaten wij 3 jaar geleden. Wat wij toen gedaan hebben:

- Wandeling bij Les Roches du Diables, grote rotsblokken in een rivier waar je op kunt klimmen
- La balade du Pere Nicolas, kleinschalig park met dieren, speeltuin, rodelbaan
- Markt in Pont Aven, leuk fotogeniek plaatsje
- Vanuit Concarneau hebben we de boot genomen naar de Glenan eilanden om daar een dagje te vertoeven. Prachtig eiland met kristalhelder blauwe zee en witte stranden. Onderweg ook nog dolfijnen gezien.

(late reactie, misschien ben je inmiddels al weer thuis...)
pi_218246251
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 23:12 schreef Nolita het volgende:

[..]
Klinkt als camping kleinenzhof?
Daar waren wij vorig jaar. :)
Idd leuk, mits je een leuke plek hebt gekregen. We hadden geluk en stonden aan de speeltuin. Was wel jammer dat ze als het donker was soms nog op die glijbaan stonden te rammen. :')

Wat balen tink, wat is het geworden nu?

Vorige week op de zandstuve was er ook nog veel plek vrij (net als vorig jaar), maar genoeg kinderen voor vriendjes en voor ons druk genoeg! Ook bij de activiteiten veel kinderen. Het was weer genieten voor de kids en dus ook voor ons. Ook wat uitjes gedaan idd, ik wil niet continu op de camping zijn. Als was dit wel meer de chill vakantie en wordt Oostenrijk onze actieve vakantie.
Haha, ja die. We hebben een perfecte plek, am mauer. En het is dit jaar echt stil als het donker is.
  vrijdag 18 juli 2025 @ 06:42:34 #151
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218246367
Het is geen voorseizoen vind ik. Toen ik op zoek ging naar een andere camping zat bijna alles al helemaal vol. We verkassen nu naar breebronne, al heb ik er wel buikpijn van. Hopelijk krijgen we geen spijt.
pi_218246385
Nou ja, een substantieel deel van Nederland heeft nog helemaal geen vakantie en de bouwvak is nog nergens begonnen, dus top-hoogseizoen is het nog niet.

Hopelijk is de volgende camping naar jullie zin!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_218247294
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 06:42 schreef Tink89 het volgende:
Het is geen voorseizoen vind ik. Toen ik op zoek ging naar een andere camping zat bijna alles al helemaal vol. We verkassen nu naar breebronne, al heb ik er wel buikpijn van. Hopelijk krijgen we geen spijt.
De eerste week van de zomervakantie is zeker nog geen hoogseizoen om de simpele reden dat een groot deel van Nederland nog geen vakantie heeft en de bouwvak nog niet is begonnen.
Vergeet niet dat jij naar grote campings zoekt waar veel seizoensplekken zijn, die zitten vol maar zijn niet altijd 'bezet'.

Ik wil altijd het liefste als eerste vakantie dan zijn de prijzen voor huisjes lager en is het rustiger. Vanaf komend weekend neemt de drukte toe en volgende week is het topdrukte overal.

3 jaar geleden gingen wij ook de eerste 2 weken van de zomervakantie in Nederland op vakantie, het was enorm rustig. Heerlijk. Maar als je wel dat vertier zoekt is dat balen natuurlijk! Hopelijk een stuk meer vriendjes op de volgende plek en voor jou lekker veel leesplezier!
pi_218247621
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 22:35 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Niemand golft hier?

Niemand een aanbeveling?
Ik heb familie die regelmatig op golfvakantie gaan, maar die laten dan bewust de kinderen thuis. Ik hoor wel dat vrijwel al dat soort gebieden dezelfde opzet hebben en dat het vaak nog een flink stuk is van het clubhuis naar de eerste baan, een buggy huren is bijna een must.

Klinkt als een ideale vakantie zo Adrian4!

Iemand tips voor een betaalbare accommodatie ergens in midden/noord Frankrijk met privé zwembad? Accommodatie hoeft verder niet groot of luxe te zijn, alleen minimaal 2 slaapkamers. Gaat om zomer 2026.
pi_218248426
quote:

[..]
Niemand golft hier?

Niemand een aanbeveling?
Ik ben als tiener twee of drie keer op La Manga golf Resort geweest. Dat was prima. Ik kon vanaf het balkon zwaaien naar ouders en broertje die aan het golfen waren, en zelf aan het zwembad liggen en daar was ook een kleine fitness bij. Geen idee hoe het er nu is. En of het goedkoper is dan een caravan aan het Gardameer betwijfel ik :+ maar wie weet.
  vrijdag 18 juli 2025 @ 11:20:30 #156
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_218248769
Die golfresorts :D
Enorm ver verwijderd van hoe ik vakanties vier, maar wow....
  vrijdag 18 juli 2025 @ 13:32:50 #157
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_218249875
quote:

[..]
Niemand golft hier?

Niemand een aanbeveling?
Wij zaten twee jaar geleden in Turkije in een Golf Resort, maar heb er geen golfbaan gezien.
KuikenGuppy
  vrijdag 18 juli 2025 @ 13:35:53 #158
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_218249913
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 00:21 schreef Kyara het volgende:

[..]
Daar zaten wij 3 jaar geleden. Wat wij toen gedaan hebben:

- Wandeling bij Les Roches du Diables, grote rotsblokken in een rivier waar je op kunt klimmen
- La balade du Pere Nicolas, kleinschalig park met dieren, speeltuin, rodelbaan
- Markt in Pont Aven, leuk fotogeniek plaatsje
- Vanuit Concarneau hebben we de boot genomen naar de Glenan eilanden om daar een dagje te vertoeven. Prachtig eiland met kristalhelder blauwe zee en witte stranden. Onderweg ook nog dolfijnen gezien.

(late reactie, misschien ben je inmiddels al weer thuis...)
We zitten er nu :D op een super toffe camping met veel vermaak voor de kinderen. De balade du Pere Nicolas stond ook nog op het lijstje, de rest ga ik nog bekijken, bedankt!
KuikenGuppy
pi_218250157
Wij gaan de afgelopen jaren met veel plezier en goed weer op vakantie in Nederland met onze kinderen van 9 en 11 inmiddels. Maar nu zijn we overal in Nederland wel geweest en willen we een keer naar het buiteland. Maar ook weer niet gelijk 8 uur rijden.

Iemand tips voor leuke omgevingen/gebieden in Belgie/Duitsland op max 6 uur rijden?
We zijn in Nederland naar verschillende campings van Ardoer geweest. Die bevielen ons wel. Dus dat soort campings zoeken we een beetje. Zo min mogelijk jaarplekken/stacaravans/huisjes. En zoveel mogelijk kampeerplekken. Niet al te groot en een zwemmogelijkheid is wel een redelijke must.
  vrijdag 18 juli 2025 @ 17:16:29 #160
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_218252082
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 13:35 schreef Burdie het volgende:

[..]
We zitten er nu :D op een super toffe camping met veel vermaak voor de kinderen. De balade du Pere Nicolas stond ook nog op het lijstje, de rest ga ik nog bekijken, bedankt!
Veel plezier! Wij vonden dat dagje Glenan eilanden echt heel erg leuk. Echt een paradijsje O+

Welke camping zitten jullie?
  vrijdag 18 juli 2025 @ 17:25:31 #161
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_218252201
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 17:16 schreef Kyara het volgende:

[..]
Veel plezier! Wij vonden dat dagje Glenan eilanden echt heel erg leuk. Echt een paradijsje O+

Welke camping zitten jullie?
Dank je, komt goed ;). Dat eiland ziet er gaaf uit idd. We zitten op Le Ty Nadan.
KuikenGuppy
  vrijdag 18 juli 2025 @ 17:58:27 #162
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_218252499
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 17:25 schreef Burdie het volgende:

[..]
Dank je, komt goed ;). Dat eiland ziet er gaaf uit idd. We zitten op Le Ty Nadan.
Daar zaten wij toen ook :D
  vrijdag 18 juli 2025 @ 18:17:53 #163
244125 laziness
pi_218252604
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 14:05 schreef Stansfield het volgende:
Wij gaan de afgelopen jaren met veel plezier en goed weer op vakantie in Nederland met onze kinderen van 9 en 11 inmiddels. Maar nu zijn we overal in Nederland wel geweest en willen we een keer naar het buiteland. Maar ook weer niet gelijk 8 uur rijden.

Iemand tips voor leuke omgevingen/gebieden in Belgie/Duitsland op max 6 uur rijden?
We zijn in Nederland naar verschillende campings van Ardoer geweest. Die bevielen ons wel. Dus dat soort campings zoeken we een beetje. Zo min mogelijk jaarplekken/stacaravans/huisjes. En zoveel mogelijk kampeerplekken. Niet al te groot en een zwemmogelijkheid is wel een redelijke must.
Ardennen, Allgäu, Zwarte Woud, Eifel, Harz, Sauerland. Mogelijkheden genoeg.
  vrijdag 18 juli 2025 @ 21:23:34 #164
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_218254095
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 18:55 schreef exode het volgende:
Voor de Kerstvakantie kijken we ook al, we willen heel graag naar de sneeuw en denken aan Zweden. Iemand ervaring met Isaberg Mountain Resort in de winter? Wij zijn er afgelopen zomer geweest en vonden het er geweldig.
Zwaai zwaai vanaf Isaberg. We zijn hier vandaag aangekomen, en de kinderen vinden het nu al top. Geen idee hoe het in de winter is hier trouwens, dus daar heb je niks aan.

Qua winter in Scandinavië kan ik Salla in Finland aanbevelen. Da's alleen niet aan te rijden, en 'moet' dus vliegend (naar Rovaniemi, waar de kerstman woont, dus voor het kerstgevoel wel top ;))
pi_218254409
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 21:23 schreef mousemicky het volgende:

[..]
Zwaai zwaai vanaf Isaberg. We zijn hier vandaag aangekomen, en de kinderen vinden het nu al top. Geen idee hoe het in de winter is hier trouwens, dus daar heb je niks aan.

Qua winter in Scandinavië kan ik Salla in Finland aanbevelen. Da's alleen niet aan te rijden, en 'moet' dus vliegend (naar Rovaniemi, waar de kerstman woont, dus voor het kerstgevoel wel top ;))
Wat heeeeerlijk! De kinderen hebben het nog steeds over de 'bmx' baan en het rodelen.
Heel veel plezier daar :)
  maandag 21 juli 2025 @ 16:37:57 #166
433535 Cinemaniak
FF serieus nou
pi_218278297
Hier doen we zowel autovakantie als vliegvakantie met twee kleintjes. Wat me opvalt is toch de hoeveelheid overbodige zooi die je geneigd bent mee te nemen als je met de auto op pad gaat. Wat resulteert in meer bagage voor een weekje Center Parcs, dan twee weken Sicilië. En dan ben ik bij een vliegvakantie nooit rouwig geweest om iets te vergeten. Dit jaar al naar Kreta geweest en in het najaar tuffen we naar de bergen vermoed ik. Maar dit keer richt ik de auto in alsof we gaan vliegen _O_
Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that
  maandag 21 juli 2025 @ 16:41:21 #167
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_218278316
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 16:37 schreef Cinemaniak het volgende:
Hier doen we zowel autovakantie als vliegvakantie met twee kleintjes. Wat me opvalt is toch de hoeveelheid overbodige zooi die je geneigd bent mee te nemen als je met de auto op pad gaat. Wat resulteert in meer bagage voor een weekje Center Parcs, dan twee weken Sicilië. En dan ben ik bij een vliegvakantie nooit rouwig geweest om iets te vergeten. Dit jaar al naar Kreta geweest en in het najaar tuffen we naar de bergen vermoed ik. Maar dit keer richt ik de auto in alsof we gaan vliegen _O_
Er zit vaak ook wel verschil in je soort accommodatie bij een vliegvakantie of auto vakantie. Als je vliegt ga je (vaak) naar een omgeving waar je een hotel hebt met ontbijt/lunch/diner opties, i.t.t. een Center Parcs waar je vaak alle maaltijden zelf voorziet.
  maandag 21 juli 2025 @ 17:01:52 #168
433535 Cinemaniak
FF serieus nou
pi_218278473
quote:
17s.gif Op maandag 21 juli 2025 16:41 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Er zit vaak ook wel verschil in je soort accommodatie bij een vliegvakantie of auto vakantie. Als je vliegt ga je (vaak) naar een omgeving waar je een hotel hebt met ontbijt/lunch/diner opties, i.t.t. een Center Parcs waar je vaak alle maaltijden zelf voorziet.
We zorgen er altijd voor dat we een keuken erbij hebben.Dus ik zie daar weinig verschil in.
Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that
  Moderator maandag 21 juli 2025 @ 17:17:05 #169
236264 crew  capricia
pi_218278586
quote:
17s.gif Op maandag 21 juli 2025 16:41 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Ja. Dat merk ik nu ook.
Dit jaar een vliegvakantie maar wel een eigen accommodatie. En dan kun je dus niet veel keuken-spul meenemen. In je koffer.
Zout/peper, vaatwastabletten, koffie en thee en dat is het wel.
Rest daar maar kopen. :D

Uiteten vind ik leuk. Maar niet voor ontbijt, lunch en diner. _O-
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218279443
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 17:01 schreef Cinemaniak het volgende:

[..]
We zorgen er altijd voor dat we een keuken erbij hebben.Dus ik zie daar weinig verschil in.
Maar een keuken alleen zegt niets. Kook je dan ook dagelijks zelf? Ik heb regelmatig hotelkamers met keuken gehad waarvan we alleen de koelkast gebruikten voor drinken en soms wat beleg voor ontbijt.

Hier gaat de auto helemaal vol. Alles wat ik meeneem hoef ik daar niet te kopen en ik wil sowieso de eerste paar dagen geen boodschappen hoeven doen. Dat geldt voor afgemeten porties rijst en pasta, kruiden Maar bijv ook voor kaas, knakworstjes en tonijn, dat ik altijd in de aanbieding koop. Op vakantie zou ik het voor de volle prijs moeten kopen, wat ik weer zonde vind. Bij genoeg ruimte gaat er ook gewoon frisdrank mee de auto in, zoveel als dat past (en wat ik inschat dat er opgedronken word). Terug is de auto dus veel leger. En wat niet past laat ik overigens zonder problemen thuis.
pi_218280670
Wij nemen juist steeds minder boodschappen mee. We nemen mee wat thuis open is en anders weggegooid moet worden, daarnaast koffie en wat dingen voor de eerste 1 a 2 dagen. Oh en vaatwasblokjes.

Verder koop ik het daar wel.
  Moderator maandag 21 juli 2025 @ 21:22:43 #172
236264 crew  capricia
pi_218280692
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 21:20 schreef exode het volgende:
Wij nemen juist steeds minder boodschappen mee. We nemen mee wat thuis open is en anders weggegooid moet worden, daarnaast koffie en wat dingen voor de eerste 1 a 2 dagen. Oh en vaatwasblokjes.

Verder koop ik het daar wel.
Ja.
Vaatwasblokjes en Vuilniszakken. :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 22 juli 2025 @ 11:29:17 #173
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_218285322
In veel vakantielanden zijn de boodschappen momenteel ook goedkoper dan in Nederland. Mits je gewoon naar een fatsoenlijke supermarkt kan en niet afhankelijk bent van het lokale campingwinkeltje.
KuikenGuppy
  dinsdag 22 juli 2025 @ 12:44:34 #174
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_218285892
Ik moet beiden pakken dit deze zomer. :P
We gaan eerst naar Toscane met de auto, waar we een huisje hebben en waar ik ontbijt in ieder geval ook ‘thuis’ wil doen. Maar daarvoor moet ik de auto dus ook volladen.

En daarna gaan we naar Egypte, waarvoor ik gelukkig niks mee hoef te nemen. Alleen onze snorkelmaskers en kleding. *O*
pi_218295030
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 11:29 schreef Burdie het volgende:
In veel vakantielanden zijn de boodschappen momenteel ook goedkoper dan in Nederland. Mits je gewoon naar een fatsoenlijke supermarkt kan en niet afhankelijk bent van het lokale campingwinkeltje.
In Denemarken zijn een aantal dingen wel echt een heel stuk duurder zoals koffie en uiteraard alcohol. Nou drinken wij dat laatste niet, maar ik kan me voorstellen dat je dat wel meeneemt als je op vakantie gaat.

Maar verder ontloopt het elkaar niet zo veel en vooral lactosevrij is er veel betaalbaarder.

Wij nemen wel altijd veel boodschappen mee terug naar huis :)
  woensdag 23 juli 2025 @ 09:11:51 #176
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218295083
Wij zijn traditiegetrouw op vakantie aan het nadenken over volgend jaar. Het wordt Frankrijk of Denemarken, maar we kunnen niet kiezen.
pi_218295173
Denemarken is mijn favoriete vakantieland O+ Ik hou van de rust en de natuur daar.
Wel wat duurder inderdaad, ook bijvoorbeeld musea zijn daar stevig aan de prijs.

@Tink89 ik weet niet of je al vaker in Denemarken bent geweest, maar ook in het hoogseizoen is het daar op de meeste campings e.d. niet heel druk. Dus voor speelmaatjes e.d. is dat wel iets om rekening mee te houden.

[ Bericht 22% gewijzigd door Hupje op 23-07-2025 11:08:10 ]
  Moderator woensdag 23 juli 2025 @ 10:33:13 #178
382129 crew  Donna
pi_218295932
Wij waren vorige week kamperen in een ingerichte tent in Overijssel. Camping de Klimberg.
Het was echt fantastisch. Volgend jaar gaan we weer denk ik.
Mijn eerste echte vakantie en de eerste vakantie met de kinderen is super goed bevallen.
  Moderator woensdag 23 juli 2025 @ 10:41:35 #179
5428 crew  miss_sly
pi_218296000
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 09:11 schreef Tink89 het volgende:
Wij zijn traditiegetrouw op vakantie aan het nadenken over volgend jaar. Het wordt Frankrijk of Denemarken, maar we kunnen niet kiezen.
Ik vind Frankrijk, en dan met name de Dordogne, echt heerlijk.
Het weer is er vaak wat stabieler, dus minder enorme hittegolven of stromende regens en stormen, maar gewoon lekker steady tussen 25-33 graden. En er is zoveel leuks te doen: heel veel kastelen om te bezoeken, leuke plaatsjes met markten, grotten, prehistorische sites om te bezoeken, prachtige natuur, mooie riviertjes om te zwemmen maar ook te kanoën. En er zijn echt heel veel campings, dus vast iets goeds te vinden.
pi_218296508
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 10:33 schreef Donna het volgende:
Wij waren vorige week kamperen in een ingerichte tent in Overijssel. Camping de Klimberg.
Het was echt fantastisch. Volgend jaar gaan we weer denk ik.
Mijn eerste echte vakantie en de eerste vakantie met de kinderen is super goed bevallen.
Hoe was de samenstelling? Allemaal leeftijden door elkaar heen? Hoe was de animatie?

Ik ga namelijk voor de tweede keer met mijn dochter naar de zandstuve, maar de prijzen van de klimberg zijn veel schappelijker.

Ik ga binnenkort iig ook langs https://www.molke.nl/. Kijken hoe de sfeer daar is. De klimberg zet ik nu ook wel op het lijstje om te bezoeken. :)
  woensdag 23 juli 2025 @ 11:49:01 #181
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_218296514
Wij rijden nu naar adres 2 in Zweden. Isaberg was geweldig, maar voor Zweedse begrippen druk. Nu gaan we naar een huis midden in natuurgebied Glaskogen (zonder buren, met privé stookplaats en zwemsteiger). Voor wie twijfelt vanwege het weer in Zweden, hrt was de afgelopen 6 dagen tussen de 25-30 graden.

Dit is dus echt ons favoriete vakantieland. Maar ik zou ook heel graag nog een keer naar Noorwegen willen, maar ja, die prijzen :o (de Noren komen niet voor niets in Zweden vakantie vieren zeg maar...)
  Moderator woensdag 23 juli 2025 @ 12:04:34 #182
382129 crew  Donna
pi_218296624
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 11:48 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Hoe was de samenstelling? Allemaal leeftijden door elkaar heen? Hoe was de animatie?

Ik ga namelijk voor de tweede keer met mijn dochter naar de zandstuve, maar de prijzen van de klimberg zijn veel schappelijker.

Ik ga binnenkort iig ook langs https://www.molke.nl/. Kijken hoe de sfeer daar is. De klimberg zet ik nu ook wel op het lijstje om te bezoeken. :)
Het was vorige week sowieso nog best wel rustig. We hebben een handjevol pubers gezien (maar misschien verbleef de rest wel op een ander stuk want er waren wel puberactiviteiten) en een stuk of 12 kinderen onder de 10 die we elke ochtend weer zagen bij het dansen voor jonge kinderen. Ik was zelf met jonge kinderen (van 4 en 7) en zij vonden het dansen en knutselen 's ochtends echt super leuk. In de middag vaak activiteiten voor het hele gezin, maar op de bingo na hebben we daaraan niet meegedaan, want dan waren we weg. Het zag er wel allemaal leuk uit op de agenda iig.
Op de activiteitenagenda voor de avond stonden wel veel puberdingen, lasergamen, voetbaltoernooi, sportspellen. Hier vind je bijv. het programma van deze week; https://www.deklimberg.nl/animatieprogramma.
Ik zie dat er nu echt veeeeeeeeel meer op het programma staat dan vorige week, dus ik denk dat het voor alle leeftijden wel leuk is! :Y

De toiletgebouwen en douches waren ook super schoon en veel speeltuintjes. Van het Christelijke karakter van de camping heb ik weinig gemerkt als ik eerlijk ben. :)
  woensdag 23 juli 2025 @ 13:31:36 #183
327807 Mariposas
יה&#14
pi_218297238
quote:
7s.gif Op woensdag 23 juli 2025 10:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vind Frankrijk, en dan met name de Dordogne, echt heerlijk.
Het weer is er vaak wat stabieler, dus minder enorme hittegolven of stromende regens en stormen, maar gewoon lekker steady tussen 25-33 graden. En er is zoveel leuks te doen: heel veel kastelen om te bezoeken, leuke plaatsjes met markten, grotten, prehistorische sites om te bezoeken, prachtige natuur, mooie riviertjes om te zwemmen maar ook te kanoën. En er zijn echt heel veel campings, dus vast iets goeds te vinden.
Ben ik het helemaal mee eens! Ik vind de Dordogne echt perfect. Wel toeristisch maar niet zo massaal zoals de Ardeche en je hoeft niet over de drukke route de soleil. Als je in de omgeving Sarlat zit is bijna alles qua op een half uur tot 1 uur rijden dus ook ideaal met kleine kinderen. Wij gaan volgende week weer. ^O^

[ Bericht 2% gewijzigd door Mariposas op 23-07-2025 14:20:43 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  Moderator woensdag 23 juli 2025 @ 13:32:56 #184
5428 crew  miss_sly
pi_218297268
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 13:31 schreef Mariposas het volgende:

[..]
Ben ik het helemaal mee eens! Ik vind de Dordogne echt perfect. Wel toeristisch maar niet zo massaal zoals de Vendée en je hoeft niet over de drukke route de soleil. Wij gaan volgende week weer. ^O^
Wij ook :D Voorheen altijd naar een camping, nu voor het eerst naar een hotel.
Zo'n zin in!
pi_218297743
Wij zitten nu in de Dordogne maar het weer is er op dit moment vreselijk wisselvallig helaas. Gisteren vanaf 4 uur was het eerste moment dat het niet bewolkt was en zoals vandaag de hele dag nonstop harde regen. Hopelijk trekt het nog bij, maar de voorspellingen voor deze week waren vorige week ook nog veelbelovend en werden elke dag verder naar beneden bijgesteld. Dus we houden er maar rekening mee dat het misschien wel zo blijft :')

Vorig jaar zaten we in de Ardeche en daar was het qua hitte bijna niet uit te houden. 8 jaar geleden zate we in de Montpellier en toen was het ook echt bloedheet in de zomer. In diezelfde regio zaten we 2 jaar terug opnieuw tijdens de herfstvakantie en dat was echt perfect qua weer.

Wij overwegen volgend jaar om naar de Jura te gaan in Frankrijk. Dat zou in 1 keer te rijden moeten zijn en de omgeving lijkt ons daar ook heel mooi.
pi_218300953
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 14:15 schreef Schanu het volgende:
Wij zitten nu in de Dordogne maar het weer is er op dit moment vreselijk wisselvallig helaas. Gisteren vanaf 4 uur was het eerste moment dat het niet bewolkt was en zoals vandaag de hele dag nonstop harde regen. Hopelijk trekt het nog bij, maar de voorspellingen voor deze week waren vorige week ook nog veelbelovend en werden elke dag verder naar beneden bijgesteld. Dus we houden er maar rekening mee dat het misschien wel zo blijft :')

Vorig jaar zaten we in de Ardeche en daar was het qua hitte bijna niet uit te houden. 8 jaar geleden zate we in de Montpellier en toen was het ook echt bloedheet in de zomer. In diezelfde regio zaten we 2 jaar terug opnieuw tijdens de herfstvakantie en dat was echt perfect qua weer.

Wij overwegen volgend jaar om naar de Jura te gaan in Frankrijk. Dat zou in 1 keer te rijden moeten zijn en de omgeving lijkt ons daar ook heel mooi.
Jura staart wel bekend om instabiel weer. Wij zitten in Parijs af en toe wat druppels maar ook de zon gezien terwijl de voorspellingen dramatisch waren. Toen wij van huis gingen eerst naar de loire en dan door naar Parijs was de voorspelling 14 dagen rond de 30 graden. Tja het sloeg wel ineens om. Dus wellicht voor jullie ook nog naar de goede kant.
  donderdag 24 juli 2025 @ 08:45:13 #187
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218304377
Als het Frankrijk wordt, wordt het 'les alicourts' omdat dat vanuit ons in één dag te rijden heeft, alle voorzieningen heeft en het er gezellig is volgens m'n broer.

Denemarken zijn we hier gisteren door Denen op de camping getipt over een camping in het zuiden aan het strand waar iig de voorzieningen goed zijn en die zich richten op kinderen. Ik kan alleen niet meer bedenken hoe hij heet. Iets met een H aan het begin en dan -strand aan het einde. Ik zoek nog effe door.
  donderdag 24 juli 2025 @ 10:31:39 #188
35189 Troel
scherp en bot
pi_218305248
quote:

Ik ben wel vaker in de Dordogne geweest, maar herken het beeld :P

Ik wil eigenlijk nog een keer terug naar de camping waar wij jaren geweest zijn in Luzy. Ligt ter hoogte van Dijon en was goed in 1 keer te rijden. Voor de jongens nu wat minder interessant, want ze zijn te oud voor alle stepjes, fietsjes, skelters enzo die daar standaard aanwezig zijn (dat was echt top!), maar het zwembad is vernieuwd en de Lidl zat aan de overkant van de straat dus elke ochtend verse broodjes :D Er zitten nu andere eigenaren op, dus weet niet wat er is, maar vroeger was er elke avond of patat of pizza zeg maar. Maarja, voordat ik zo'n reis aan durf is het alweer volgend jaar ben ik bang.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator donderdag 24 juli 2025 @ 10:45:47 #189
5428 crew  miss_sly
pi_218305397
quote:

Wij hebben een keer een week slecht weer gehad, maar dat was in de meivakantie die begon in april. Natuurlijk is het er ook wel eens minder goed en hebben we wel eens een sortbui gehad, maar geen overstromingen. En wel warm, maar geen 43 graden.
De herfstvakantie is wel een heel andere tijd, natuurlijk, dus in de zomer zal het heel anders zijn.
pi_218305400
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 08:45 schreef Tink89 het volgende:
Als het Frankrijk wordt, wordt het 'les alicourts' omdat dat vanuit ons in één dag te rijden heeft, alle voorzieningen heeft en het er gezellig is volgens m'n broer.

Denemarken zijn we hier gisteren door Denen op de camping getipt over een camping in het zuiden aan het strand waar iig de voorzieningen goed zijn en die zich richten op kinderen. Ik kan alleen niet meer bedenken hoe hij heet. Iets met een H aan het begin en dan -strand aan het einde. Ik zoek nog effe door.
Henne strand vermoed ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door exode op 24-07-2025 21:47:37 ]
  donderdag 24 juli 2025 @ 15:32:34 #191
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_218308672
Wij kijken nu voor volgend jaar naar la Palmyra, lijkt me heerlijk, aan de Atlantische Oceaan.
KuikenGuppy
pi_218309021
Ik vind het al heel wat dat ik al nadenk over de Kerstvakantie O-)

Sterker nog, ik ben nog met deze zomervakantie bezig, wellicht dat we een paar dagen eerder richting Denemarken willen, maar kan nog niet echt iets vinden wat aan onze wensen voldoet. Dus de kans is aanwezig dat we het bij 2 weken houden.
  donderdag 24 juli 2025 @ 16:41:29 #193
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_218309562
Normaalgesproken bedenken wij het ook niet zo ver van te voren hoor, dit jaar hebben we lastminute geboekt, we zijn daarmee ¤1000 goedkoper uit dan wat we voor dezelfde camper voor volgend jaar op de website zien met "vroegboekkorting", dus ik twijfel of we niet gewoon weer lastminute gaan boeken :P.
KuikenGuppy
pi_218310833
Oh ik begrijp het echt wel, dat mensen vroeg boeken, als je weet waar je heen wilt, waarom zou je dan wachten? Maar ik heb al moeite om te bedenken wat ik morgen wil eten _O-

Zweden hadden we al 10 maanden vooraf geboekt en dat doe ik nooit meer. De wereld was een stuk anders 10 maanden later, onze wereld en als ik kosteloos had kunnen annuleren had ik dat gedaan.

Ik baal wel dat veel in de Kerstvakantie al vol zit, maar we hadden gelukkig niets specifieks op het oog behalve 'sneeuw!' dus er komt vast wel wat voorbij. Maar ik ga nog niet boeken omdat mijn werksituatie nogal onrustig is.

Ik aas nog op een last minuten Efteling overnachting, elke ochtend komt er gek genoeg iets vrij, maar steeds net niet wat wij willen.
pi_218311153
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 08:45 schreef Tink89 het volgende:
Hejlsminde Strand Camping misschien?
Wij waren een paar jaar geleden op Grønninghoved Strand Camping in het hoogseizoen en dat was ons goed bevallen, maar wij houden wel van rust.
pi_218311279
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 16:01 schreef exode het volgende:
wellicht dat we een paar dagen eerder richting Denemarken willen, maar kan nog niet echt iets vinden wat aan onze wensen voldoet.
Wat voor iets zoek je?
pi_218316096
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 18:43 schreef Hupje het volgende:

[..]
Wat voor iets zoek je?
We wedden op 2 paarden:
Een hotel met een aparte woonkamer in Zuid Denemarken, het liefst aan zee. Met onze standaard eisen van een goed bed, schoon en rustig.

Maar zoiets als Hvidbjerg Strand Feriepark ziet er ook fantastisch uit (zit hartstikke vol).

We willen een beetje rustig zitten, in de Lalandia parken die al geboekt hebben, is er genoeg vermaak en prikkels. Het valt me op dat de campings bijvoorbeeld echt hutje mutje zijn.

We overwogen Skallerup nog, maar die vinden we toch te ver rijden. We kijken in de regio Middelfart en de andere kant Romo. Het laatste heeft de voorkeur.
pi_218316908
Wij overwogen dus de Jura voor volgende zomervakantie, maar na jaren Frankrijk worden we misschien een beetje Frankrijk-moe. En nu is vrouwlief al druk aan het zoeken naar een andere bestemming, maar de zoektocht is lastig.

Dus ik gooi de vraag er hier maar in, misschien hebben jullie nog briljante ideeën?

Onze wensen;
- Het liefst binnen 1 dag te rijden met de auto (max een uur of 11) want een extra overnachting bleek zwaar voor de 8 jarige.
- Een camping met huuraccommodatie
- Hond toegestaan
- Geen al te grote camping
- Zwembad met glijbaan
- Bij landen met onstabiel weer ook een binnenzwembad
- Omgeving waarin wat te doen is met kinderen (tegen die tijd 8 en 9 jaar oud)
- Betaalbaar, zeg maximaal 3500 voor 2 weken

Wij keken naar campings in Italië, maar die zijn vreselijk hutje mutje. Campings in Spanje die veel te ver rijden zijn. Campings in Denemarken waar vaak geen of een heel klein zwembad is. Campings in Oostenrijk hetzelfde.

Ik vond de camping Brigerbad in Oostenrijk en die leek mij prachtig, maar het zwembad zit los van de camping en ook al geeft de camping site de indruk dat entree inbegrepen is, lees ik in reviews overal dat je daar (flink) voor moet betalen.

Dus mocht iemand iets weten wat voldoet aan bovenstaande wensen, wij houden ons aanbevolen *)
  Moderator vrijdag 25 juli 2025 @ 11:28:14 #199
5428 crew  miss_sly
pi_218316925
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 11:26 schreef Schanu het volgende:
Wij overwogen dus de Jura voor volgende zomervakantie, maar na jaren Frankrijk worden we misschien een beetje Frankrijk-moe. En nu is vrouwlief al druk aan het zoeken naar een andere bestemming, maar de zoektocht is lastig.

Dus ik gooi de vraag er hier maar in, misschien hebben jullie nog briljante ideeën?

Onze wensen;
- Het liefst binnen 1 dag te rijden met de auto (max een uur of 11) want een extra overnachting bleek zwaar voor de 8 jarige.
- Hond toegestaan
- Zwembad met glijbaan

Wij keken naar campings in Italië, maar die zijn vreselijk hutje mutje. Campings in Spanje die veel te ver rijden zijn. Campings in Denemarken waar vaak geen of een heel klein zwembad is. Campings in Oostenrijk hetzelfde.

Ik vond de camping Brigerbad in Oostenrijk en die leek mij prachtig, maar het zwembad zit los van de camping en ook al geeft de camping site de indruk dat entree inbegrepen is, lees ik in reviews overal dat je daar (flink) voor moet betalen.

Dus mocht iemand iets weten wat voldoet aan bovenstaande wensen, wij houden ons aanbevolen *)
Ik heb geen specifieke camping ofzo, maar kijk eens naar de VK, zuid Engeland, Cornwall, maar ook Wales, Kent. Wij zijn stiekem wel een tikje verliefd geworden op de VK O+
pi_218316984
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 11:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik heb geen specifieke camping ofzo, maar kijk eens naar de VK, zuid Engeland, Cornwall, maar ook Wales, Kent. Wij zijn stiekem wel een tikje verliefd geworden op de VK O+
Ik las je berichtje voor aan de vrouw en haar reactie was: koud en regen dus nee :N

Ik zocht zelf op Cornwall en het ziet er wel prachtig uit O+

Maar we voegen mooi weer dus toe aan het wensenlijstje :')
  Moderator vrijdag 25 juli 2025 @ 11:39:37 #201
5428 crew  miss_sly
pi_218317012
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 11:35 schreef Schanu het volgende:

[..]
Ik las je berichtje voor aan de vrouw en haar reactie was: koud en regen dus nee :N

Ik zocht zelf op Cornwall en het ziet er wel prachtig uit O+

Maar we voegen mooi weer dus toe aan het wensenlijstje :')
Dat is wel een misvatting hoor, dat het daar koud is en regent. Zeker in de regio Cornwall.

quote:
Cornwall heeft een gematigd zeeklimaat, wat betekent dat het milde zomers en zachte winters heeft. Dankzij de Golfstroom, die warmte uit de Caraïben brengt, is het klimaat in Cornwall milder dan elders in Engeland en zelfs subtropisch, waardoor je er palmbomen kunt vinden.
pi_218317248
Wij zijn groot Luxemburg fan, maar de camping die we daar fijn vinden is wel vrij groot.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 14:12:16 #203
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218318295
Luxemburg kan voor ons ook nog. Weet iemand daar of in Denemarken een camping die voldoet aan:

- ruime plekken, minstens 90-100 m2
- een goed binnenzwembad. Wat we hier bij breebronne en bij landal coldenhove hebben ongeveer. Iig niet alleen een vierkante bak.
- schoon sanitair
- speelgelegenheid
- sup-water of kajak-water
- maximaal een uur of 8 rijden vanuit midden-Limburg (als het heel heel tof is, mag 10 uur ook)
pi_218318963
Frankrijk en Denemarken zijn behoorlijk verschillende vakantielanden.

Ik vind Denemarken in de zomer veel fijner, maar ik heb liever 20 graden en af en toe regen dan de extremen die je in Frankrijk helaas steeds vaker hebt. Je kan gewoon echt ongeluk hebben in Denemarken en behoorlijk slecht weer, vooral in Augustus.

Ik heb nog nooit echt uitgebreid gezocht naar campings in Denemarken. Ik kan alleen Lalandia uit ervaring aanraden :D Daar zit ook een camping naast maar die vind ik er niet heel gezellig uit zien.

Campings met grote glijbanen en grote binnenzwembaden zijn er volgens mij niet echt. Maar wellicht is er hier iemand die deze wel kent.

@Shanu, er zijn meerdere Landal parken in Denemarken, dat is misschien wel wat voor jullie? Wel het vermaak maar ook de privacy en rust.
pi_218322766
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 14:12 schreef Tink89 het volgende:
Luxemburg kan voor ons ook nog. Weet iemand daar of in Denemarken een camping die voldoet aan:

- ruime plekken, minstens 90-100 m2
- een goed binnenzwembad. Wat we hier bij breebronne en bij landal coldenhove hebben ongeveer. Iig niet alleen een vierkante bak.
- schoon sanitair
- speelgelegenheid
- sup-water of kajak-water
- maximaal een uur of 8 rijden vanuit midden-Limburg (als het heel heel tof is, mag 10 uur ook)
Ik denk dat dat lastig is - maar ik ben geen echte kampeerder. De meeste campings in Denemarken hebben geen zwembad, maar vaak toegang tot de zee, waar iedereen dan gaat zwemmen. Als er een zwembad is, is het meestal een simpel buitenzwembad.
Vanaf midden limburg kom je ook niet heel ver Denemarken in.
Sowieso, buiten de ketens zoals exode noemt, kom je weinig toffe zwem mogelijkheden tegen. Die kennen ze daar gewoon niet zo. Maar juist buiten die ketens vind je ruimte enzo O+
Wat ik zo snel vond is Drejby Strandcamping, maar die heeft geen binnenbad. En voor uitstapjes moet je dan al gauw wat verder rijden, moet je ook maar net willen. Dat stukje Denemarken ben ik nog niet geweest, dus geen idee wat daar te doen is.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 21:07:13 #206
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218322795
Inmiddels toch wat opties gevonden met prima zwembad. Ik ga nog even verder zoeken en kom dan wel even de resultaten delen.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 21:31:11 #207
244125 laziness
pi_218323065
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 11:26 schreef Schanu het volgende:

Onze wensen;
- Hond toegestaan
- Zwembad met glijbaan

Brigerbad is Zwitserland toch? Verklaart de prijs meteen ;)

Italië staat wel bekend om zijn kleine plekken op campings maar is ook wel ver voor 1 dag rijden.

Moet het perse een camping zijn? Oostenrijk kent ook veel fijne vakantieparken/chaletdorpen. Campings zoals in Frankrijk en Spanje met uitgebreide zwembaden kennen ze daar niet echt.
Er is daar zoveel te doen in de bergen voor kinderen en vaak krijg je een gastenkaart waarmee veel liften e.d. gratis zijn. Vaak zijn met die kaart ook heel veel badensee in de omgeving gratis die allerlei glijbanen hebben.

Seecamping Berghof bij de Ossiacher See heeft strand met glijbaan aan het meer maar dat is een eindje rijden. Karinthië is wel heel zonnig.

En Cornwall is niet enkel koud en regen kan ik beamen :Y
Maar het is net als bijv de Dordogne ook niet gegarandeerd prachtig weer.
pi_218325058
Dat wilde ik ook toevoegen, van die kaarten. Wij gaan dit jaar naar Zuid Duitsland en daar krijgen we een Gästekarte gratis bij het appartement. Daarmee kan je dus inderdaad gratis met de kabelbanen maar ook naar het plaatselijke zwembad. Sowieso heeft Duitsland geweldige openbare zwembaden (vooral de buitenbaden) die niet extreem duur zijn.

Het tegenovergestelde geldt trouwens voor Engeland (in ieder geval voor de Cotswolds) :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_218326144
Maar Dordogne is echt een aanrader!
Vorig jaar zijn we daar geweest. We hadden inderdaad 2 regendagen, maar ook 35 graden. En zoveel leuks te doen daar!

Dit jaar Jura… maar pas over 2 weken :) en ja, qua weer weet je het gewoon niet. Je doet er toch niets aan. Zuid Engeland staat ook nog op ons lijstje!

Volgend jaar willen we waarschijnlijk weer een verre reis maken. Maar we weten nog niet waarheen..
zuid Afrika (willen de kids heel graag)
Costa Rica, Sri Lanka, VS (prima qua prijs momenteel).
We dromen nog even verder…
  zaterdag 26 juli 2025 @ 10:22:45 #210
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_218326180
Dordogne O+

Leuke plannen Loj! Dat lijkt me zo gaaf om als gezin te kunnen doen.
pi_218326335
Onze kinderen vonden Californië vorig jaar geweldig, dat is wel een aanrader. Is ook een goede combinatie van natuur, steden en kinder-activiteiten. En de zomervakantie valt volgend jaar nog erg gunstig daarvoor, als laatste groep dacht ik. Temperatuur lag op sommige plekken wel hoog, maar daarvan hadden we vooral last bij Anaheim. De rest lag aan de kust (=wind) of hoog in de bossen. Maar Las Vegas of Grand Canyon is niet te doen in de zomer. Vliegtickets moet je wel geluk mee hebben, die zijn echt duur. Wij hadden uiteindelijk tickets van ¤900 pp maar daar hebben we lang voor moeten zoeken (en flexibel voor moeten zijn). We vliegen volgend jaar voor minder geld een stuk langer, en met een tussenstop van een paar dagen.
pi_218330431
Brigerbad is inderdaad Oostenrijk, de camping zelf was echt niet gek duur dus voor Oostenrijkse begrippen viel mij dat reuze mee :')

Ik ga eens kijken naar een vakantiepark of idd een Landalpark. Is meestal iets wat we hooguit een weekje doen ipv tijdens de zomervakantie, maar misschien zit er wel iets heel tof tussen :)

Vandaag gingen we kanoën op de Lot en was het een lekkere dag ook qua weer. Deed de gemoederen gelijk goed en vrouwlief gaf aan dat op deze manier de Jura toch wel heel lekker kan zijn. Maar net zo onvoorspelbaar qua weer als de Dordogne dus :D
We hebben deze vakantie wel de 'pech' dat we in Grezels zitten wat een omgeving is waar met kinderen gewoon minder te doen is. Hele leuke meertjes gevonden, daar vermaakten we ons in de Ardèche elke dag wel met de kinderen, maar daarvoor is het weer op dit moment gewoon echt te slecht.

Oftewel, wijze les voor ons, voortaan beter letten op activiteiten in de omgeving. Als het weer dan tegenvalt, kan je er in ieder geval nog wel op uit.

Heel veel plezier alvast in de Jura @Loj! Als je daar op een leuke camping staat, hoor ik het graag ;)
pi_218332298
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 16:56 schreef Schanu het volgende:
Brigerbad is inderdaad Oostenrijk, de camping zelf was echt niet gek duur dus voor Oostenrijkse begrippen viel mij dat reuze mee :')

Ik ga eens kijken naar een vakantiepark of idd een Landalpark. Is meestal iets wat we hooguit een weekje doen ipv tijdens de zomervakantie, maar misschien zit er wel iets heel tof tussen :)

Vandaag gingen we kanoën op de Lot en was het een lekkere dag ook qua weer. Deed de gemoederen gelijk goed en vrouwlief gaf aan dat op deze manier de Jura toch wel heel lekker kan zijn. Maar net zo onvoorspelbaar qua weer als de Dordogne dus :D
We hebben deze vakantie wel de 'pech' dat we in Grezels zitten wat een omgeving is waar met kinderen gewoon minder te doen is. Hele leuke meertjes gevonden, daar vermaakten we ons in de Ardèche elke dag wel met de kinderen, maar daarvoor is het weer op dit moment gewoon echt te slecht.

Oftewel, wijze les voor ons, voortaan beter letten op activiteiten in de omgeving. Als het weer dan tegenvalt, kan je er in ieder geval nog wel op uit.

Heel veel plezier alvast in de Jura @:Loj! Als je daar op een leuke camping staat, hoor ik het graag ;)
Als je in de Dordogne bent en het niet meer weet, kan je de app Terra Aventura downloaden. Dat zijn allemaal speurtochten (van 0,5km tot 10km) waarbij kinderen vragen moeten beantwoorden over de omgeving. Aan het einde krijg je (als je alles goed hebt), coördinaten van waar de cache te vinden is. Op die plek vind je een boekje waar je je naam kunt achterlaten en een speldje van het thema van die route.
Wij zitten iets noordelijker en hebben inmiddels 13 routes gewandeld. Het gaat door natuur, of dorpjes, of stadjes, maar we kwamen ook bij een mijn terecht.
pi_218332761
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 19:54 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Als je in de Dordogne bent en het niet meer weet, kan je de app Terra Aventura downloaden. Dat zijn allemaal speurtochten (van 0,5km tot 10km) waarbij kinderen vragen moeten beantwoorden over de omgeving. Aan het einde krijg je (als je alles goed hebt), coördinaten van waar de cache te vinden is. Op die plek vind je een boekje waar je je naam kunt achterlaten en een speldje van het thema van die route.
Wij zitten iets noordelijker en hebben inmiddels 13 routes gewandeld. Het gaat door natuur, of dorpjes, of stadjes, maar we kwamen ook bij een mijn terecht.
Wat een leuke tip, dankjewel O+ enige probleem is dat mijn meiden niet bepaald van wandelen houden ;( en de dichtstbijzijnde route vanaf ons vakantiehuisje is 40 km van ons vandaan. Maar ik ga hem zeker in de gaten houden, over een week gaan we naar een camping in de Bretagne dus misschien zit er dan wel iets dichtbij en kunnen we het in ieder geval proberen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')