jumpstyle Assenquote:Op woensdag 19 februari 2025 20:16 schreef FlyingFish het volgende:
Iemand tips voor overdekte uitjes in de buurt van Hof van Saksen (in de buurt van Assen) voor kinderen van 7 en 9? Zwembad en indoor speeltuin zitten al op het park, dus dat niet.
Die openingstijden zijn mij niet helemaal duidelijk want op de site staat op de ene plek dat ze op dinsdag dicht zijn en op de andere dat ze in de vakantie elke dag open zijn.quote:Op donderdag 20 februari 2025 15:06 schreef FlyingFish het volgende:
Spellenwereld klinkt sowieso als een erg leuk concept! Maar als het een dinsdag wordt (wat wel de voorkeur had) geen optie helaas, dan zijn ze dicht.
14 t/m 28 februari elke dag open.quote:Op donderdag 20 februari 2025 15:06 schreef FlyingFish het volgende:
Bedankt voor de tips, ook van Knut in het andere topic. Ik denk dat Het Zoo Bizar of Spellenwereld gaat worden. Spellenwereld klinkt sowieso als een erg leuk concept! Maar als het een dinsdag wordt (wat wel de voorkeur had) geen optie helaas, dan zijn ze dicht.
Geen ervaring mee. Maar wij zijn net terug van een midweekje Landal, en dat park had ook veel slechte recensies over de schoonmaak, maar we zaten in een van de schoonste huisjes everquote:Op zaterdag 22 februari 2025 09:56 schreef TolstoiFan het volgende:
Heeft er iemand ervaring met Ferienresort Cochem?
Review zijn wat wisselend, positief, maar ook regelmatig slecht vanwege zeer slechte schoonmaak.
Ook bij Cochem? Ik heb het idee dat het park van Landal en Roompot bij Cochem één en hetzelfde park is.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 14:05 schreef Amsel het volgende:
[..]
Geen ervaring mee. Maar wij zijn net terug van een midweekje Landal, en dat park had ook veel slechte recensies over de schoonmaak, maar we zaten in een van de schoonste huisjes ever
Nee sorry voor de verwarring, ik had het over een compleet ander park. Maar meer om aan te geven dat die recensies dus ook niet altijd kloppenquote:Op zondag 23 februari 2025 09:57 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Ook bij Cochem? Ik heb het idee dat het park van Landal en Roompot bij Cochem één en hetzelfde park is.
Heb je een linkje naar jullie park?
Ja, volgens mij had hij het prima naar zijn zin. Was voor hij ging bang voor zwembaden en zo, maar ging nu prima mee in het zwembad en in de zee.quote:Op maandag 3 maart 2025 09:24 schreef Hupje het volgende:
@:Halcon Dan was de vakantie hem wel goed bevallen![]()
Ik ben bezig met de eerste oriëntatie voor de zomervakantie. Ik zoek een camping met hytte (met eigen sanitair) of een vakantiehuis op Seeland in Denemarken. Heeft iemand daar goede ervaringen?
Heb je al eens op Airbnb gekeken? Wij hebben over het algemeen wel goede ervaringen met Airbnb. Komende meivakantie gaan wij naar de Eifel ook in een Airbnb appartement. Geen idee wat de prijzen in Denemarken in de zomervakantie doen, maar in de meivakantie verblijven wij een week voor nog geen ¤ 550 in Duitsland.quote:Op maandag 3 maart 2025 09:24 schreef Hupje het volgende:
Ik ben bezig met de eerste oriëntatie voor de zomervakantie. Ik zoek een camping met hytte (met eigen sanitair) of een vakantiehuis op Seeland in Denemarken. Heeft iemand daar goede ervaringen?
Wij boeken vaak via Sologstrand, maar ik vroeg me af of iemand een bepaald huisje kon aanraden. Anders gok ik inderdaad zelf iets, en kies ik waarschijnlijk een Airbnb voor een tussen overnachting.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 11:04 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Heb je al eens op Airbnb gekeken? Wij hebben over het algemeen wel goede ervaringen met Airbnb. Komende meivakantie gaan wij naar de Eifel ook in een Airbnb appartement. Geen idee wat de prijzen in Denemarken in de zomervakantie doen, maar in de meivakantie verblijven wij een week voor nog geen ¤ 550 in Duitsland.
Van mij mogen de kinderen in een boomhut slapen hoor, dan ga ik wel in een luxe huisje ernaastquote:Op dinsdag 4 maart 2025 13:50 schreef Tink89 het volgende:
Hof van Saksen vind ik het geld niet waard, maar ik ben dan ook niet zo van de luxe. Zou het voor de kinderen niet leuk zijn om in een boomhut ofzo te slapen? De Franse cp parken zijn veel luxer dan de nlse en hebben bijzondere accommodaties. Al is dat wrs niet dichterbij dan 8 uur rijden.
De Franse parken zijn niet veel beter. De huisjes zijn niet de standaard centerparcs huisjes, maar luxer zou ik het zeker niet willen noemen. Wij waren in Lac D’ailette en dat zwembad was wel hard toe aan een goede schoonmaakbeurt. En de huisjes zelf waren wel mooier qua design, maar ook hier kastjes die niet sluiten, vieze oven, badkamer die een grondige schoonmaakbeurt verdient… en de buitenspeeltuinen daar waren ronduit gevaarlijk of afgesloten. Maar ik moet daarbij toegeven dat ze in het algemeen bezig waren met de boel renoveren. Village Nature was qua huisje ook niet veel beter. Een gemiddeld landalhuisje is gelijkwaardig of beter.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 13:50 schreef Tink89 het volgende:
Hof van Saksen vind ik het geld niet waard, maar ik ben dan ook niet zo van de luxe. Zou het voor de kinderen niet leuk zijn om in een boomhut ofzo te slapen? De Franse cp parken zijn veel luxer dan de nlse en hebben bijzondere accommodaties. Al is dat wrs niet dichterbij dan 8 uur rijden.
Ja, die is erg leuk, ik januari nog geweestquote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:14 schreef Bami het volgende:
Ja ik vind Landal Ouddorp erg chill, maar niet veel zwembad idd. Wel strand, maar dat is in mei waarschijnlijk nog wat koud.
Eens. Al vond mijn kind het prima om daar het zwembad voor zich alleen te hebben, vermaakte zich wel met de matten en dingen opduiken.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:14 schreef Bami het volgende:
Ja ik vind Landal Ouddorp erg chill, maar niet veel zwembad idd. Wel strand, maar dat is in mei waarschijnlijk nog wat koud.
Wat is het geworden en hoe was het?quote:Op donderdag 20 februari 2025 15:06 schreef FlyingFish het volgende:
Bedankt voor de tips, ook van Knut in het andere topic. Ik denk dat Het Zoo Bizar of Spellenwereld gaat worden. Spellenwereld klinkt sowieso als een erg leuk concept! Maar als het een dinsdag wordt (wat wel de voorkeur had) geen optie helaas, dan zijn ze dicht.
Uiteindelijk zijn we nergens heen gegaanquote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:06 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Wat is het geworden en hoe was het?
Ik zit ook in de mailingen van Landalquote:Op woensdag 5 maart 2025 07:46 schreef Tink89 het volgende:
Ik kreeg net een mail over dat landal twee nieuwe parken opent. Zit daar niks bij Exode?
Ruim 2,5 week op een heel riante kampeerplek (355 m2 geloof ik) op landal coldenhove. En dan een weekend castlefest zonder de kinderen. Meivakantie gaan we alleen als het mooi weer is.quote:Op maandag 24 maart 2025 11:34 schreef arvensis het volgende:
Wat zijn de vakantieplannen voor deze zomer?![]()
Wij zijn nog zoekende. Willen graag naar Italië, maar we kijken nog rond. Hoor graag tips! Kinderen zijn 7, 4 en 1.
Lalandia is voor B en Juul echt de hemel. En voor ons ook fijn, want goede bedden, vrijstaande huizen en schoon, vooral dat laatste vind ik in Nederland altijd zo tegenvallen. En wat voor een ander een beetje stof is, is voor B een risico op een astma aanval.quote:Op maandag 24 maart 2025 18:45 schreef Schanu het volgende:
Lalandiaover getwijfeld maar toch niet gedaan.
Wij gaan in de meivakantie naar een camping in het zuiden van Nederland (Capfun Rakelbos).
In de zomervakantie gaan wij eerst 15 dagen naar een privé huis in Frankrijk (Grezels) en aansluitend 6 dagen meer in het noorden naar een kleinschalige camping in Luché-Pringé.
Nu al zin in
Ja het lijkt mij ook nog steeds fantastisch. Vrouwlief had nu een leuke aanbieding gezien voor de herfstvakantie, dus nu twijfelen we weer volopquote:Op dinsdag 25 maart 2025 09:49 schreef exode het volgende:
[..]
Lalandia is voor B en Juul echt de hemel. En voor ons ook fijn, want goede bedden, vrijstaande huizen en schoon, vooral dat laatste vind ik in Nederland altijd zo tegenvallen. En wat voor een ander een beetje stof is, is voor B een risico op een astma aanval.
Let wel op dat in de Herfstvakantie Legoland beperkt open is en dingen zoals Wow park helemaal dicht. Vandaar de lagere prijs en de Denen hebben volgens mij dan geen vakantie.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 09:54 schreef Schanu het volgende:
[..]
Ja het lijkt mij ook nog steeds fantastisch. Vrouwlief had nu een leuke aanbieding gezien voor de herfstvakantie, dus nu twijfelen we weer volopmaar ik zit beperkt met mijn vakantiedagen en we gaan al 2 keer op vakantie dit jaar, dus ik dacht misschien leuk volgend jaar met de meivakantie (1 van de weinige vakanties dat vrouwlief met haar schoolvakantie overeenkomt met die van de kinderen volgend jaar, dramatisch als je op een school in een andere regio werkt), maar dan is het echt zoveel duurder.
Kortom, zou zo maar kunnen dan we toch deze herfstvakantie gaan
We hadden een superleuke Airbnb in Rettenberg (je kan ook op hun eigen website boeken zie ikquote:Op vrijdag 28 maart 2025 23:04 schreef MaJo het volgende:
Wij willen in augustus 2 weken naar het zwarte woud/elzas. Waarschijnlijk 1 week Duitsland en 1 week Frankrijk. Ik zit nu te kijken in de buurt van freiburg en Colmar maar zie door de bomen het bos niet meer. Het liefst hebben we een huisje, in de natuur of op een leuk vakantiepark met speelmogelijkheden voor Aapie. Mijn moeder gaat ook mee dus dat maakt het iets complexer, we willen dan zeker 2 slaapkamers en liefst nog 3. Hotel is ook nog een optie, is tot nu toe goedkoper volgens mij.
Wie heeft de gouden tip?
Edit: geen Airbnb, die boycot ik wegens verhuur van huizen op illegale grond in Israël. Geldt ook voor Booking en Expedia.
Goede ervaringen met fewo-direkt.de/vbro. Vaak kan je daarna ook wel de eigen website vinden met betere prijs.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 23:04 schreef MaJo het volgende:
Wij willen in augustus 2 weken naar het zwarte woud/elzas. Waarschijnlijk 1 week Duitsland en 1 week Frankrijk. Ik zit nu te kijken in de buurt van freiburg en Colmar maar zie door de bomen het bos niet meer. Het liefst hebben we een huisje, in de natuur of op een leuk vakantiepark met speelmogelijkheden voor Aapie. Mijn moeder gaat ook mee dus dat maakt het iets complexer, we willen dan zeker 2 slaapkamers en liefst nog 3. Hotel is ook nog een optie, is tot nu toe goedkoper volgens mij.
Wie heeft de gouden tip?
Edit: geen Airbnb, die boycot ik wegens verhuur van huizen op illegale grond in Israël. Geldt ook voor Booking en Expedia.
Dat is inderdaad een stuk te oostelijk, maar wie weet een andere keerquote:Op maandag 31 maart 2025 09:54 schreef June. het volgende:
[..]
We hadden een superleuke Airbnb in Rettenberg (je kan ook op hun eigen website boeken zie ik). Dat is alleen wel in de Allgau, dus mogelijk te oostelijk.
https://www.landhof-licharde.de/
Vrbo had ik inderdaad ook gevonden, goeie site! Ik ga eens zoeken op Bauernhof Urlaub, thanks!quote:Op maandag 31 maart 2025 10:02 schreef laziness het volgende:
[..]
Goede ervaringen met fewo-direkt.de/vbro. Vaak kan je daarna ook wel de eigen website vinden met betere prijs.
Bauernhof urlaub levert ook mooie plekjes op met veel leuks voor Aapie. Ik zou daar op zoeken.
Marveld Groenlo?quote:Op vrijdag 18 april 2025 12:00 schreef Tink89 het volgende:
Ik zoek een last minute, liefst 6 of 7 nachten. Vroegste vertrek op de 22e, uiterlijk terug op 5 mei. De prijzen vallen me nog tegen. Zouden die nog zakken in de komende dagen?
En meedenken mag, de grote aanbieders heb ik al gehad, net als breebronne, beerze bulten, zandstuve...
Eisen:
Een goed zwembad. En da's dus niet alleen een bad met een peuterbad, maar liefst iets met golven.
Minimaal twee slaapkamers, waarvan op eentje de bedden uit elkaar moeten kunnen. Een stapelbed mag ook.
Eigen sanitair, dus geen tent dit keer. Dan kunnen we ook met de caravan en dat gaat met m'n knie eigenlijk niet nu.
Een ruime en schone binnenspeeltuin.
6-7 nachten tussen 22-4 en 5-5.
Niet langer dan 3 uur rijden vanuit midden-Limburg
Er zitten hier in Twente genoeg mooie parken maar je wilt wel veelquote:Op vrijdag 18 april 2025 12:00 schreef Tink89 het volgende:
Ik zoek een last minute, liefst 6 of 7 nachten. Vroegste vertrek op de 22e, uiterlijk terug op 5 mei. De prijzen vallen me nog tegen. Zouden die nog zakken in de komende dagen?
En meedenken mag, de grote aanbieders heb ik al gehad, net als breebronne, beerze bulten, zandstuve...
Eisen:
Een goed zwembad. En da's dus niet alleen een bad met een peuterbad, maar liefst iets met golven.
Minimaal twee slaapkamers, waarvan op eentje de bedden uit elkaar moeten kunnen. Een stapelbed mag ook.
Eigen sanitair, dus geen tent dit keer. Dan kunnen we ook met de caravan en dat gaat met m'n knie eigenlijk niet nu.
Een ruime en schone binnenspeeltuin.
6-7 nachten tussen 22-4 en 5-5.
Niet langer dan 3 uur rijden vanuit midden-Limburg
Wij waren hier afgelopen weekend en dat is echt een leuk park. Ik hoorde (ben zelf geen zwemmer) dat het zwembad ook leuk is. Ook een ruim buitengedeelte. Pizza/pannenkoekenrestaurant is niet zo heel goed.quote:
Die is heel leuk!!quote:Op vrijdag 18 april 2025 15:20 schreef Quoi het volgende:
Ik kon 2 weken geleden nog lastminute Landal Ouddorp boeken. Weet niet of het al je boxes tikt, maar hoor er goede verhalen over.
Gelukkig zijn er genoeg andere restaurantjes in de omliggende dorpjes, als je van all you can eat wokrestaurant houdt dan is Grand Plaza in Eibergen een aanrader (juist ook voor gezinnen met kinderen).quote:Op vrijdag 18 april 2025 15:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij waren hier afgelopen weekend en dat is echt een leuk park. Ik hoorde (ben zelf geen zwemmer) dat het zwembad ook leuk is. Ook een ruim buitengedeelte. Pizza/pannenkoekenrestaurant is niet zo heel goed.
Ik hoor van mensen hier in de omgeving dat het zwembad echt top is. Veel gezinnen gaan naar het zwembad als uitje i.p.v. het lokale zwembad.quote:Op zaterdag 19 april 2025 08:06 schreef Tink89 het volgende:
Marveld, ardoer en duinrell ga ik checken. Leistert zit vol. Kleine wolf heb ik wel al bekeken, maar kijk ik effe opnieuw naar.
Budget is op zich niet heel beperkt, maar ik wil dan wel een beetje fijn zitten. Niet bij een roompot met een 3 voor hygiëne op zoover zegmaar.
Ik ga checken! Zit zo een uur bij het turnen van de jongste op de bank, dus alle tijd.
Edit: duinrell kost 1600 voor een week, dat is wel te veel. Dan is centerparcs goedkoper.
Edit2: marveld kost de helft! Top, ik ga het zwembad even checken.
Marveld is wel leuk, alleen in het weekend echt heel druk omdat het zwembad dan ook voor mensen van buiten te gebruiken is.quote:
Le Capanne aan de Toscaanse kust. Wij waren hier de laatste twee weken van augustus en het was er behoorlijk rustig qua aantallen maar wel volledig in bedrijf verder.quote:Op woensdag 23 april 2025 12:06 schreef 111210 het volgende:
[..]
Marveld is wel leuk, alleen in het weekend echt heel druk omdat het zwembad dan ook voor mensen van buiten te gebruiken is.
Wij zijn ook opzoek naar een leuke camping voor peuters. Genoeg te doen maar vooral een beetje rust (in Frankrijk/Duitsland/Italie)
Iemand tips?
Top, gaan we even naar kijken.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 12:06 schreef laziness het volgende:
[..]
Le Capanne aan de Toscaanse kust. Wij waren hier de laatste twee weken van augustus en het was er behoorlijk rustig qua aantallen maar wel volledig in bedrijf verder.
Neem aan dat jij buiten het hoogseizoen gaat met je peuter.
Leï Suves aan de Cote d’Azur. Rustiger dan de meeste andere campings daar. Veel gezinnen met kleine kinderen. Waarschijnlijk door dat het zwembad voor grotere kinderen te saai is.
In Duitsland vind je helaas weinig campings van het niveau Frankrijk en Italië.
Family Resort Kleinenzhof heb ik wel eens aardige verhalen over gehoord maar zelf niet geweest.
Dan zou ik Le Capanne niet doen geloof ik tenzij je begin juli of eind augustus kan gaan.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 12:33 schreef 111210 het volgende:
[..]
Top, gaan we even naar kijken.
Nee helaas in het hoogseizoen dit jaar.
Camping Sempreverde in le Marche (Italië). Wel populair en zit vaak al vol, maar soms nog wel een tentplek of safaritent vrij afhankelijk wanneer je wil gaan.quote:Op woensdag 23 april 2025 12:06 schreef 111210 het volgende:
[..]
Marveld is wel leuk, alleen in het weekend echt heel druk omdat het zwembad dan ook voor mensen van buiten te gebruiken is.
Wij zijn ook opzoek naar een leuke camping voor peuters. Genoeg te doen maar vooral een beetje rust (in Frankrijk/Duitsland/Italie)
Iemand tips?
In de vakanties kun je juist geen losse dagtickets kopen voor het zwembad (dat écht leuk is). Wij zijn een paar keer op zaterdag geweest en we vonden het niet druk; telkens hooguit 4 mensen voor ons bij een glijbaan (behalve de bandenbaan, die was langer wachten) De mensen verdelen zich wel.quote:Op woensdag 23 april 2025 12:06 schreef 111210 het volgende:
[..]
Iemand tips?
Tis je gegund!quote:Op dinsdag 20 mei 2025 10:48 schreef Donna het volgende:
Ik ga voor het eerst echt op vakantie in mijn volwassen leven!
Met mijn dochters in een ingerichte tent op een camping in Overijssel.![]()
Heb er super veel zin in.
We zitten vlakbij het toiletgebouw en mijn vriendin is met haar 3 kinderen onze overbuurvrouw.
Heel veel plezier! Wat goedquote:Op dinsdag 20 mei 2025 10:48 schreef Donna het volgende:
Ik ga voor het eerst echt op vakantie in mijn volwassen leven!
Met mijn dochters in een ingerichte tent op een camping in Overijssel.![]()
Heb er super veel zin in.
We zitten vlakbij het toiletgebouw en mijn vriendin is met haar 3 kinderen onze overbuurvrouw.
Niet specifiek, maar kijk vooral dat je een nieuw(er) of gerenoveerd type huisje hebt, dat scheelt veel in de netheid ervan.quote:Op donderdag 22 mei 2025 13:07 schreef vlindertje89 het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met Landal Rabbit Hill of Coldenhove? Ik ben met broertje en schoonzus en nichtje aan het kijken voor weekendje met Pinksteren. Reviews zijn wat wisselend over de huisjes en netheid ervan. We zouden in een 4 persoons baby bungalow gaan zitten.
@Tink89 was laatst bij Rabbit Hillquote:Op donderdag 22 mei 2025 13:07 schreef vlindertje89 het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met Landal Rabbit Hill of Coldenhove? Ik ben met broertje en schoonzus en nichtje aan het kijken voor weekendje met Pinksteren. Reviews zijn wat wisselend over de huisjes en netheid ervan. We zouden in een 4 persoons baby bungalow gaan zitten.
Ja, ik ben al twee keer bij Rabbit Hill geweest. Een keertje camping, afgelopen vakantie nog in een 4-persoonshuisje. Het was niet perfect schoon (er lag gebroken glas in de keuken, wat spinnewebben in hoekjes links en rechts), daar kregen we wel een tegoedbon voor een drankje met bittergarnituur en vakantieboeken voor de kinderen voor als compensatie. Het zwembad is prima (wel zonder toezicht) en was schoon, de binnenspeeltuin is echt leuk, de brasserie heeft ook prima eten, de omgeving is prachtig.quote:Op donderdag 22 mei 2025 13:07 schreef vlindertje89 het volgende:
Je kunt het bij Landal soms als optie aangeven bij de boeking. Dat kan bij deze accommodaties niet, dus wrs is het geen optie. Ik vind huisdiervrij overigens altijd wel schoner dan huisjes waar ook honden in rondgerend hebben en die keuze is gratis, dus da's nog een tip.quote:Op donderdag 22 mei 2025 14:45 schreef vlindertje89 het volgende:
Dank allen! Brandschoon hoeft ook niet, dat kan ik inderdaad ook prima aan. Kan ik op een of andere manier zien of het om een nieuwer/gerenoveerd huisje gaat?
Het gaat om:
https://www.landal.nl/parken/rabbit-hill/accommodaties/4cn?_gl=1
Of
https://www.landal.nl/parken/coldenhove/accommodaties/4cn?_gl=1
Ik heb zelf alleen ervaring met Centerparcs tot nu toe, dus weet niet waar ik op moet letten daarvoor
Een koffertje met Duploquote:Op donderdag 22 mei 2025 13:57 schreef Bami het volgende:
Hebben mensen hier nog briljante tips voor autovermaak voor een 2,5 jarige? Ik heb al wel het eea (op het oog) maar meer vermaak is meer beter.
Nah, ik zou het niet doen. Ik ben met oudste zoon, die niet dezelfde achternaam heeft, zonder dit formulier Engeland binnengekomen (buiten EU en 2x douanecheck). Niet per se een aanrader hoor, maar België zou ik met het formulier wel aandurven. Aan de grens NL-BEL wordt niet zo veel gecontroleerd ook.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 13:26 schreef Hupje het volgende:
Misschien weet iemand dit:
Zoon gaat in de zomervakantie met opa en oma kamperen in België. Er bestaat een formulier voor toestemming, zodat je kunt aantonen dat het kind niet zonder toestemming meegenomen is, dus dat ben ik aan het invullen. Daar doe je ook een kopie van je id-bewijs bij als ouder. Kind heeft dezelfde achternaam. Moeten we dan ook nog een uittreksel Basisregistratie Personen regelen en meegeven?
(Voelt een beetje overkill voor net over de grens)
Geen tips maar wat een tof idee!quote:Op dinsdag 10 juni 2025 13:26 schreef Hupje het volgende:
Misschien weet iemand dit:
Zoon gaat in de zomervakantie met opa en oma kamperen in België.
Het begon ooit als een nachtje kamperen met opa en oma op een boerencamping in de buurt omdat J nieuwsgierig was hoe dat nou gaat met een caravan/tent (wij zijn zelf geen kampeerders). En inmiddels is het uitgegroeid tot een (mid)week in de zomervakantie omdat het hen alle drie goed bevalt.quote:
Same. Wel met een flinke preek van de douane overigensquote:Op dinsdag 10 juni 2025 13:50 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Nah, ik zou het niet doen. Ik ben met oudste zoon, die niet dezelfde achternaam heeft, zonder dit formulier Engeland binnengekomen (buiten EU en 2x douanecheck). Niet per se een aanrader hoor, maar België zou ik met het formulier wel aandurven. Aan de grens NL-BEL wordt niet zo veel gecontroleerd ook.
Edit: ik was oprecht vergeten dat het nodig was. Niet de handigste actie ooit.
Wij hebben daarvoor inderdaad een afspraak gemaakt op het gemeentehuis toen ik met dochter naar de VS reisde in februari. Dat gezag van beide werd er apart op vermeld.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 16:25 schreef laziness het volgende:
Goed dat ik het hier lees. Zou het ook zo vergeten om te regelen voor het tripje naar Parijs met zoonlief
Ze zeggen dat er ook gezagsgegevens op moeten staan maar als ik online een uittreksel aanvraag wordt er niet genoemd dat die er op staan. Weet iemand of het echt moet? Zou ik daarvoor dan weer een afspraak moeten maken?
ik heb dat wel nodig gehad ja, maar dat was met douane, binnen europa doe ik het dure gezagformulier niet en nooit een issue geweest.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 16:25 schreef laziness het volgende:
Ze zeggen dat er ook gezagsgegevens op moeten staan maar als ik online een uittreksel aanvraag wordt er niet genoemd dat die er op staan. Weet iemand of het echt moet? Zou ik daarvoor dan weer een afspraak moeten maken?
Dat uittreksel (was hier overigens maar een tientje) heb je toch ook maar één keer nodig? Die gegevens wijzigen in principe niet.quote:Op donderdag 12 juni 2025 10:17 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
ik heb dat wel nodig gehad ja, maar dat was met douane, binnen europa doe ik het dure gezagformulier niet en nooit een issue geweest.
Ik weet eigenlijk niet of ze in de Eurostar naar Parijs nog ergens controleren?quote:Op donderdag 12 juni 2025 10:17 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
ik heb dat wel nodig gehad ja, maar dat was met douane, binnen europa doe ik het dure gezagformulier niet en nooit een issue geweest.
Schijnbaar kan/wil niet elke gemeente het op het uittreksel zetten en dan moet je het via het gezagsregister aanvragen.quote:Op donderdag 12 juni 2025 10:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat uittreksel (was hier overigens maar een tientje) heb je toch ook maar één keer nodig? Die gegevens wijzigen in principe niet.
Ik ben vorige zomer met Olympische Spelen in de Eurostar naar en van Parijs in elk geval niet gecontroleerd. Ja, op mn ticketquote:Op donderdag 12 juni 2025 10:22 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet of ze in de Eurostar naar Parijs nog ergens controleren?
UK uiteraard wel maar dat is geen Schengen.
Gezag kán toch wijzigen? Gebeurt niet zo vaak, maar juist voor die situaties is het belangrijk om zo'n document up to date te hebben.quote:Op donderdag 12 juni 2025 10:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat uittreksel (was hier overigens maar een tientje) heb je toch ook maar één keer nodig? Die gegevens wijzigen in principe niet.
Als je met de auto over wil dan zo snel mogelijk want die plekken gaan hard en vol is vol.quote:Op donderdag 19 juni 2025 11:12 schreef margaretha_01 het volgende:
Weet iemand hier toevallig hoe lang van te voren je voor de veerpont tickets moet boeken ?
Het strand natuurlijk.quote:Op donderdag 19 juni 2025 11:12 schreef margaretha_01 het volgende:
En mocht er nog iemand tips hebben voor activiteiten met een peuter van 2,5?
Bedankt voor je uitgebreide antwoord, Elleska! Na het lezen van je berichtje hebben we meteen plekjes geboekt voor de veerpont!quote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:40 schreef Elleska het volgende:
[..]
Als je met de auto over wil dan zo snel mogelijk want die plekken gaan hard en vol is vol.
Ameland is ook goed te doen zonder auto al kan ik me voorstellen dat jullie gezien de afstand wat teveel bagage hebben om mee te slepen.
[..]
Het strand natuurlijk.
Wij zaten dit voorjaar bij de vuurtoren en het Krûmeltjesspoor was bij S van 2,5 favoriet.
In het bos bij de vuurtoren is een wandelroute en fietsroute met speeltuintjes, eendenvijver en kabouterdorp.
Bij Nes zitten er allemaal leuke dingen rondom het Natuurcentrum.
Voor wadlopen is niet perse veel ervaring nodig. als je een complete overtocht wil doen wel maar er zijn ook kortere excursies https://www.vvvameland.nl/zien-en-doen/excursies/wadexcursie
Ik weet niet of hij van lezen (in het Engels) houdt? Er is een heel leuke Engelse boekwinkel aan de Rue de Rivoli:quote:Op vrijdag 27 juni 2025 15:54 schreef laziness het volgende:
Terugkomend op het uittreksel. De gemeente heeft naast het uittreksel nog gratis een extra papier er aan toegevoegd waar het gezag op staat vermeld. Was niet standaard maar wilden ze wel maken dus kudos voor hen.
Iemand nog leuke tips buiten de gebaande paden van Parijs die een puber kan waarderen?
Wij vonden dat eigenlijk nogal tegenvallen. Het zijn alleen lange gangen met beenderen. Of is er nog een andere tour en hebben wij de verkeerde genomen?quote:Op vrijdag 27 juni 2025 19:24 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vind de catacomben van Parijs altijd mooi om te zien. Maar volgens mij is dat tegenwoordig ook heel populair geworden.
Op zich heb je gelijk, maar als je je bedenkt dat dit allemaal mensen waren, en kijkt naar hoeveel er allemaal nog achter de mooi versierde voorste laag ligt vind ik dat wel indrukwekkend. En het is weer eens wat anders dan kunst en mooie gebouwen. En de laatste keer dat ik er was, was alweer 15 jaar geleden ofzo, en toen mocht je nog gewoon zelf rondlopen en was het rustig genoeg om soms alleen in een stuk gang te staan (als in de andere mensen minimaal 15 meter verderop).quote:Op vrijdag 27 juni 2025 19:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij vonden dat eigenlijk nogal tegenvallen. Het zijn alleen lange gangen met beenderen. Of is er nog een andere tour en hebben wij de verkeerde genomen?
Vorig jaar hadden we een familiekamer in hotel Crocus in Caen. Basic hotel, maar met een verbazingwekkend fijne kamer voor minder dan 100 euro. Het lag tegenover museum Memorial Caen en niet ver van de stranden.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 20:24 schreef Quoi het volgende:
Hoi hoi, wij (2 volwassenen en bijna-9-jarige) zoeken een fijn hotel (of b&b of zulks) met restaurant en ontbijt ten hoogte van de D-Day stranden. Plek waar we 1 nacht blijven alvorens we doorrijden langs de westkust naar het zuiden.
Iemand ervaring met een fijne plek? We verzanden in de adresjes
Wij waren er een jaar of vijf geleden en toen mochten we alleen maar met een groep een bepaalde gang volgen en er weer uit.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 22:04 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Op zich heb je gelijk, maar als je je bedenkt dat dit allemaal mensen waren, en kijkt naar hoeveel er allemaal nog achter de mooi versierde voorste laag ligt vind ik dat wel indrukwekkend. En het is weer eens wat anders dan kunst en mooie gebouwen. En de laatste keer dat ik er was, was alweer 15 jaar geleden ofzo, en toen mocht je nog gewoon zelf rondlopen en was het rustig genoeg om soms alleen in een stuk gang te staan (als in de andere mensen minimaal 15 meter verderop).
Oh daar maak je hem erg gelukkig mee. Engels in Frankrijk is een combinatie van zijn favoriete talen.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 17:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet niet of hij van lezen (in het Engels) houdt? Er is een heel leuke Engelse boekwinkel aan de Rue de Rivoli:
https://www.smithandson.com/whsmith-cafe/ssh-6572
Op de eerste (of tweede) verdieping zit ook een heel schattig Engelse tearoom.
Landal rabbit hill of coldenhove al gecheckt? Ik heb geen idee hoe het dat van Utrecht is, maar het is op te Veluwe...quote:Op zondag 6 juli 2025 16:30 schreef Piles het volgende:
Wij gaan al een paar jaar op rij een weekend naar Eiland van Maurik met 10 stellen met kinderen in leeftijd van 1 tot 6.
Wellicht hebben jullie nog ideeën voor een ander park?
- Max 3 kwartier van Utrecht
- 10 huisjes met 3 slaapkamers, liefst in een 'straatje' bij elkaar
- mei / juni 2026
- Binnenactiviteiten op park ivm mogelijk slecht weer (zwembad, klauterhal etc)
- Prijs rond de 500 max per huisje, das duur zat (Maurik is ook zoiets)
Tips welkom
Ongeveer drie kwartier van Utrecht, mogelijk Coldenhoven een uurtje. Beide opties zijn binnen 20 minuten van Apeldoorn. Dagje Apenheul, half dagje Kinderboerderij/speeltuin Malkenschoten (vooral leuk voor de kleinere kinderen), dagje Julianatoren (pretpark maar wel voor 4+ heb ik begrepen). Bij Coldenhoven zit je ook dichtbij de Spelerij in Dieren (ook weer vanaf 4 jaar). Iets verder rijden in Voorst zit een pannenkoekenrestaurant met een mini pretparkje waar zowel binnen als buiten gespeeld kan worden voor groot en klein. Dan nog kinderboerderij Laag Buurlo, die is ook echt heel leuk voor de kleintjes. Er zit ook nog een Monkey Town in Apeldoorn. Zwemmen kan in het Bosch bad of Malkander, mocht het zwembad in het park gaan vervelen.quote:Op zondag 6 juli 2025 18:55 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Landal rabbit hill of coldenhove al gecheckt? Ik heb geen idee hoe het dat van Utrecht is, maar het is op te Veluwe...
Ohquote:Op zondag 6 juli 2025 19:38 schreef exode het volgende:
Wij vonden de Katjeskelder het vreselijkste park waar we ooit zijn geweest. Al geven ze mij geld toe.... Ontzettend goor, omringd door feestende Oost Europese mannen, onvriendelijk personeel and so on.
Verder weg dan 45 minuten maar met top mogelijkheden voor grote groepen: Erve Kleilutte
Landal Landgoed t Loo is ook erg leuk, voldoet volgens mij aan alles eisen.
Landal Miggelenberg vonden wij ook leuk.
Het bos en de omgeving is fantastisch, het is vlakbij mijn familie. Die lachten mij overigens heel hard uit dat we daar sliepen. Het staat daar ook bekend als 'niet doen'.quote:Op zondag 6 juli 2025 19:55 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ohwij waren er in februari, toen was het lekker rustig. Mooie huisjes, veel groen, leuk zwembad, mooi wandelgebied in de buurt. Huisjes waren schoon en de stagiair bij het lasergamen was nog niet gedesillusioneerd door jaren werk
Zo zie je maar weer…
Het was pas de derde keer dat ik op zo'n park zit en de andere vond ik saaier (Landal Reeuwijk: geen groen, saaie speeltuinen, saai zwembad) en Landal Waterparc Veluwemeer (ook bijna geen groen, saaie speeltuinen, zwembad was dicht). Katjeskelder was mooier en had een leuke speeltuin en leuker zwembad. Maar ja, ik heb dus niet veel ervaring met die parken.quote:Op zondag 6 juli 2025 20:08 schreef exode het volgende:
[..]
Het bos en de omgeving is fantastisch, het is vlakbij mijn familie. Die lachten mij overigens heel hard uit dat we daar sliepen. Het staat daar ook bekend als 'niet doen'.
Wij waren er met vrienden en het wordt nog steeds herinnerd als de Pussy basement.quote:Op zondag 6 juli 2025 20:09 schreef Donna het volgende:
Katjeskelder klinkt ook als een plek waar ze slechte porno films opnemen.
Erve is Twents voor boerenerf of hoeve.quote:Op zondag 6 juli 2025 21:22 schreef Molo het volgende:
Ik vraag me bij zoveel van die parken ook af wie toch in godesnaam die gekke namen bedenkt
'Erve Kleilutte', wat![]()
Update en crosspost:quote:Op woensdag 9 juli 2025 15:46 schreef Tink89 het volgende:
Ik wilde erve kleilutte eens checken voor familieweekend, maar die hebben geen zwembad. Geen optie met mijn kinderen dus. Voor mijn kinderen niet en die van m'n broers ook niet.
Wij zijn nu voor de twee dag op landal coldenhove trouwens, nog nooit zo'n grote campingplek gehad. Echt gigantisch, we horen en zien de buren niet. Het is wel een eind lopen naar de parkvoorzieningen, maar het toiletgebouw is wel heel dichtbij en schoon. En het is een verademing om op een camping te staan waar 't 's avonds echt stil is. De kindjes willen wel graag vriendjes maken en dat wil niet echt lukken, ondanks dat we bijna direct aan de speeltuin zitten. Het is hier nog geen vakantie en de camping is maar half gevuld ofzo. Hopelijk wordt het vanaf vrijdag wat drukker. En anders vermaken we ons ook prima met zwembad, binnen- en buitenspeeltuin, fietsen en bollo de beer activiteiten. Maar het kindercampinggevoel is er hier niet. En da's dus jammer en lekker rustig tegelijk.
De bouwvak hier in de regio is pas na volgende week.quote:Op donderdag 17 juli 2025 16:44 schreef FlyingFish het volgende:
Ik kan me daar zo niets bij voorstellenmijn kinderen spelen vrijwel nooit met andere kinderen op vakantie, en ik hoef ze ook vrijwel nooit te entertainen. Gewoon papier, kleurpotloden en een stapel spelletjes mee, dat is het. En dan om de dag ongeveer gaan we iets buiten het park doen, tenzij centerparcs of hof van Saksen, dan komen we het park niet af.
Maar wel jammer. Verwachten ze ook niet dat het nog drukker gaat worden? Vanaf morgen heeft iedereen vakantie, dat zouden de twee drukste weken moeten zijn. Waar gaan jullie nu heen?
Als het om skiën/winterervaring met kinderen gaat zou Branäs misschien toch het overwegen waard zijn. Was onze favoriete plek om te skiën toen de kinderen nog klein waren en is al jaren het meest gezinsvriendelijke ski-oord van Zweden. En de belofte dat er in de Kerstvakantie tenminste twee pistes open zijn. Helemaal zeker dat daar een witte Kerst is het ook niet natuurlijk.quote:Op donderdag 17 juli 2025 18:55 schreef exode het volgende:
Het is in Nederland nog wel een soort van voorseizoen, toch?
Zelf kozen we juist nooit voor grote campings omdat kleine campings rustiger zijn en makkelijk vriendjes maken is.
Ik wilde spontaan 1 nachtje Efteling boeken, maar alleen het Grand hotel was nog te boeken en ¤800 voor 1 nacht vind ik toch iets te gortig.
Voor de Kerstvakantie kijken we ook al, we willen heel graag naar de sneeuw en denken aan Zweden. Iemand ervaring met Isaberg Mountain Resort in de winter? Wij zijn er afgelopen zomer geweest en vonden het er geweldig maar geen idee of de winter er net zo leuk is. Safsen is ook nog een optie. Verder noordelijk willen we niet.
Dank je wel, ik zal er eens naar kijken. Het moet te rijden zijn vanaf midden Utrecht. Ik weet dat Isaberg ook sneeuwgarantie heeft (2 pistes open). Het gaat ons om de sneeuw, sleeën, hondensleetocht, gezelligheid.quote:Op donderdag 17 juli 2025 19:36 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Als het om skiën/winterervaring met kinderen gaat zou Branäs misschien toch het overwegen waard zijn. Was onze favoriete plek om te skiën toen de kinderen nog klein waren en is al jaren het meest gezinsvriendelijke ski-oord van Zweden. En de belofte dat er in de Kerstvakantie tenminste twee pistes open zijn. Helemaal zeker dat daar een witte Kerst is het ook niet natuurlijk.
Niemand golft hier?quote:Op zondag 6 juli 2025 21:28 schreef Black_Baron het volgende:
Iemand die wel eens op golfvakantie geweest is?
Je weet wel, Spanje Marbella ofzo. Dat het clubhuis ook een zwembad voor de tieners heeft.
Het is vaak goedkoper dan een caravan aan het Gardameer.![]()
Als iemand een resort aan kan bevelen, hoor ik het graag
Klinkt als camping kleinenzhof?quote:Op donderdag 17 juli 2025 22:31 schreef Adrian4 het volgende:
Wij staan op een camping in het zwarte woud. Nog nooit meegemaakt, zodra het donker is zijn alle kinderen in ieder geval binnen. Voorheen stonden we op campings waar ze na 11 uur nog aan het voetballen waren. Ik krijg ze dan niet naar bed. En langer opblijven mag, maar ik ben wel blij als ze gewoon tegen 22 uur slapen. Om het gezellig te houden zeg maar.
Dit is echt een perfecte camping voor ons. Klein en kneuterig, geen animatie, maar een riviertje met vlotten en sluizen enz. en klein binnen- en buitenzwembad waar gewoon alle kinderen zijn. En genoeg te doen in de omgeving voor bijna twee weken vermaak. En toen stond de opa hier vanavond opeens suikerspinnen uit te delen![]()
Ik snap je Tink, het klinkt heel cliché, maar als de kinderen het leuk hebben hebben jullie het ook leuk. Hopelijk is het bij de volgende camping meer een succes.
Over een paar weken doen we nog een paar dagen camping Kallumaan. Ik ben heel benieuwd!
Daar zaten wij 3 jaar geleden. Wat wij toen gedaan hebben:quote:Op zondag 6 juli 2025 17:41 schreef Burdie het volgende:
Heeft iemand nog leuke Bretagne tips? We zitten bij Quimperlé.
Haha, ja die. We hebben een perfecte plek, am mauer. En het is dit jaar echt stil als het donker is.quote:Op donderdag 17 juli 2025 23:12 schreef Nolita het volgende:
[..]
Klinkt als camping kleinenzhof?
Daar waren wij vorig jaar.![]()
Idd leuk, mits je een leuke plek hebt gekregen. We hadden geluk en stonden aan de speeltuin. Was wel jammer dat ze als het donker was soms nog op die glijbaan stonden te rammen.![]()
Wat balen tink, wat is het geworden nu?
Vorige week op de zandstuve was er ook nog veel plek vrij (net als vorig jaar), maar genoeg kinderen voor vriendjes en voor ons druk genoeg! Ook bij de activiteiten veel kinderen. Het was weer genieten voor de kids en dus ook voor ons. Ook wat uitjes gedaan idd, ik wil niet continu op de camping zijn. Als was dit wel meer de chill vakantie en wordt Oostenrijk onze actieve vakantie.
De eerste week van de zomervakantie is zeker nog geen hoogseizoen om de simpele reden dat een groot deel van Nederland nog geen vakantie heeft en de bouwvak nog niet is begonnen.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 06:42 schreef Tink89 het volgende:
Het is geen voorseizoen vind ik. Toen ik op zoek ging naar een andere camping zat bijna alles al helemaal vol. We verkassen nu naar breebronne, al heb ik er wel buikpijn van. Hopelijk krijgen we geen spijt.
Ik heb familie die regelmatig op golfvakantie gaan, maar die laten dan bewust de kinderen thuis. Ik hoor wel dat vrijwel al dat soort gebieden dezelfde opzet hebben en dat het vaak nog een flink stuk is van het clubhuis naar de eerste baan, een buggy huren is bijna een must.quote:Op donderdag 17 juli 2025 22:35 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Niemand golft hier?
Niemand een aanbeveling?
Ik ben als tiener twee of drie keer op La Manga golf Resort geweest. Dat was prima. Ik kon vanaf het balkon zwaaien naar ouders en broertje die aan het golfen waren, en zelf aan het zwembad liggen en daar was ook een kleine fitness bij. Geen idee hoe het er nu is. En of het goedkoper is dan een caravan aan het Gardameer betwijfel ikquote:Op donderdag 17 juli 2025 22:35 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Niemand golft hier?
Niemand een aanbeveling?
Wij zaten twee jaar geleden in Turkije in een Golf Resort, maar heb er geen golfbaan gezien.quote:Op donderdag 17 juli 2025 22:35 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Niemand golft hier?
Niemand een aanbeveling?
We zitten er nuquote:Op vrijdag 18 juli 2025 00:21 schreef Kyara het volgende:
[..]
Daar zaten wij 3 jaar geleden. Wat wij toen gedaan hebben:
- Wandeling bij Les Roches du Diables, grote rotsblokken in een rivier waar je op kunt klimmen
- La balade du Pere Nicolas, kleinschalig park met dieren, speeltuin, rodelbaan
- Markt in Pont Aven, leuk fotogeniek plaatsje
- Vanuit Concarneau hebben we de boot genomen naar de Glenan eilanden om daar een dagje te vertoeven. Prachtig eiland met kristalhelder blauwe zee en witte stranden. Onderweg ook nog dolfijnen gezien.
(late reactie, misschien ben je inmiddels al weer thuis...)
Veel plezier! Wij vonden dat dagje Glenan eilanden echt heel erg leuk. Echt een paradijsjequote:Op vrijdag 18 juli 2025 13:35 schreef Burdie het volgende:
[..]
We zitten er nuop een super toffe camping met veel vermaak voor de kinderen. De balade du Pere Nicolas stond ook nog op het lijstje, de rest ga ik nog bekijken, bedankt!
Dank je, komt goedquote:Op vrijdag 18 juli 2025 17:16 schreef Kyara het volgende:
[..]
Veel plezier! Wij vonden dat dagje Glenan eilanden echt heel erg leuk. Echt een paradijsje
Welke camping zitten jullie?
Daar zaten wij toen ookquote:Op vrijdag 18 juli 2025 17:25 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dank je, komt goed. Dat eiland ziet er gaaf uit idd. We zitten op Le Ty Nadan.
Ardennen, Allgäu, Zwarte Woud, Eifel, Harz, Sauerland. Mogelijkheden genoeg.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 14:05 schreef Stansfield het volgende:
Wij gaan de afgelopen jaren met veel plezier en goed weer op vakantie in Nederland met onze kinderen van 9 en 11 inmiddels. Maar nu zijn we overal in Nederland wel geweest en willen we een keer naar het buiteland. Maar ook weer niet gelijk 8 uur rijden.
Iemand tips voor leuke omgevingen/gebieden in Belgie/Duitsland op max 6 uur rijden?
We zijn in Nederland naar verschillende campings van Ardoer geweest. Die bevielen ons wel. Dus dat soort campings zoeken we een beetje. Zo min mogelijk jaarplekken/stacaravans/huisjes. En zoveel mogelijk kampeerplekken. Niet al te groot en een zwemmogelijkheid is wel een redelijke must.
Zwaai zwaai vanaf Isaberg. We zijn hier vandaag aangekomen, en de kinderen vinden het nu al top. Geen idee hoe het in de winter is hier trouwens, dus daar heb je niks aan.quote:Op donderdag 17 juli 2025 18:55 schreef exode het volgende:
Voor de Kerstvakantie kijken we ook al, we willen heel graag naar de sneeuw en denken aan Zweden. Iemand ervaring met Isaberg Mountain Resort in de winter? Wij zijn er afgelopen zomer geweest en vonden het er geweldig.
Wat heeeeerlijk! De kinderen hebben het nog steeds over de 'bmx' baan en het rodelen.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 21:23 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Zwaai zwaai vanaf Isaberg. We zijn hier vandaag aangekomen, en de kinderen vinden het nu al top. Geen idee hoe het in de winter is hier trouwens, dus daar heb je niks aan.
Qua winter in Scandinavië kan ik Salla in Finland aanbevelen. Da's alleen niet aan te rijden, en 'moet' dus vliegend (naar Rovaniemi, waar de kerstman woont, dus voor het kerstgevoel wel top)
Er zit vaak ook wel verschil in je soort accommodatie bij een vliegvakantie of auto vakantie. Als je vliegt ga je (vaak) naar een omgeving waar je een hotel hebt met ontbijt/lunch/diner opties, i.t.t. een Center Parcs waar je vaak alle maaltijden zelf voorziet.quote:Op maandag 21 juli 2025 16:37 schreef Cinemaniak het volgende:
Hier doen we zowel autovakantie als vliegvakantie met twee kleintjes. Wat me opvalt is toch de hoeveelheid overbodige zooi die je geneigd bent mee te nemen als je met de auto op pad gaat. Wat resulteert in meer bagage voor een weekje Center Parcs, dan twee weken Sicilië. En dan ben ik bij een vliegvakantie nooit rouwig geweest om iets te vergeten. Dit jaar al naar Kreta geweest en in het najaar tuffen we naar de bergen vermoed ik. Maar dit keer richt ik de auto in alsof we gaan vliegen
We zorgen er altijd voor dat we een keuken erbij hebben.Dus ik zie daar weinig verschil in.quote:Op maandag 21 juli 2025 16:41 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Er zit vaak ook wel verschil in je soort accommodatie bij een vliegvakantie of auto vakantie. Als je vliegt ga je (vaak) naar een omgeving waar je een hotel hebt met ontbijt/lunch/diner opties, i.t.t. een Center Parcs waar je vaak alle maaltijden zelf voorziet.
Ja. Dat merk ik nu ook.quote:Op maandag 21 juli 2025 16:41 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Er zit vaak ook wel verschil in je soort accommodatie bij een vliegvakantie of auto vakantie. Als je vliegt ga je (vaak) naar een omgeving waar je een hotel hebt met ontbijt/lunch/diner opties, i.t.t. een Center Parcs waar je vaak alle maaltijden zelf voorziet.
Maar een keuken alleen zegt niets. Kook je dan ook dagelijks zelf? Ik heb regelmatig hotelkamers met keuken gehad waarvan we alleen de koelkast gebruikten voor drinken en soms wat beleg voor ontbijt.quote:Op maandag 21 juli 2025 17:01 schreef Cinemaniak het volgende:
[..]
We zorgen er altijd voor dat we een keuken erbij hebben.Dus ik zie daar weinig verschil in.
Ja.quote:Op maandag 21 juli 2025 21:20 schreef exode het volgende:
Wij nemen juist steeds minder boodschappen mee. We nemen mee wat thuis open is en anders weggegooid moet worden, daarnaast koffie en wat dingen voor de eerste 1 a 2 dagen. Oh en vaatwasblokjes.
Verder koop ik het daar wel.
In Denemarken zijn een aantal dingen wel echt een heel stuk duurder zoals koffie en uiteraard alcohol. Nou drinken wij dat laatste niet, maar ik kan me voorstellen dat je dat wel meeneemt als je op vakantie gaat.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 11:29 schreef Burdie het volgende:
In veel vakantielanden zijn de boodschappen momenteel ook goedkoper dan in Nederland. Mits je gewoon naar een fatsoenlijke supermarkt kan en niet afhankelijk bent van het lokale campingwinkeltje.
Ik vind Frankrijk, en dan met name de Dordogne, echt heerlijk.quote:Op woensdag 23 juli 2025 09:11 schreef Tink89 het volgende:
Wij zijn traditiegetrouw op vakantie aan het nadenken over volgend jaar. Het wordt Frankrijk of Denemarken, maar we kunnen niet kiezen.
Hoe was de samenstelling? Allemaal leeftijden door elkaar heen? Hoe was de animatie?quote:Op woensdag 23 juli 2025 10:33 schreef Donna het volgende:
Wij waren vorige week kamperen in een ingerichte tent in Overijssel. Camping de Klimberg.
Het was echt fantastisch. Volgend jaar gaan we weer denk ik.
Mijn eerste echte vakantie en de eerste vakantie met de kinderen is super goed bevallen.
Het was vorige week sowieso nog best wel rustig. We hebben een handjevol pubers gezien (maar misschien verbleef de rest wel op een ander stuk want er waren wel puberactiviteiten) en een stuk of 12 kinderen onder de 10 die we elke ochtend weer zagen bij het dansen voor jonge kinderen. Ik was zelf met jonge kinderen (van 4 en 7) en zij vonden het dansen en knutselen 's ochtends echt super leuk. In de middag vaak activiteiten voor het hele gezin, maar op de bingo na hebben we daaraan niet meegedaan, want dan waren we weg. Het zag er wel allemaal leuk uit op de agenda iig.quote:Op woensdag 23 juli 2025 11:48 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Hoe was de samenstelling? Allemaal leeftijden door elkaar heen? Hoe was de animatie?
Ik ga namelijk voor de tweede keer met mijn dochter naar de zandstuve, maar de prijzen van de klimberg zijn veel schappelijker.
Ik ga binnenkort iig ook langs https://www.molke.nl/. Kijken hoe de sfeer daar is. De klimberg zet ik nu ook wel op het lijstje om te bezoeken.
Ben ik het helemaal mee eens! Ik vind de Dordogne echt perfect. Wel toeristisch maar niet zo massaal zoals de Ardeche en je hoeft niet over de drukke route de soleil. Als je in de omgeving Sarlat zit is bijna alles qua op een half uur tot 1 uur rijden dus ook ideaal met kleine kinderen. Wij gaan volgende week weer.quote:Op woensdag 23 juli 2025 10:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind Frankrijk, en dan met name de Dordogne, echt heerlijk.
Het weer is er vaak wat stabieler, dus minder enorme hittegolven of stromende regens en stormen, maar gewoon lekker steady tussen 25-33 graden. En er is zoveel leuks te doen: heel veel kastelen om te bezoeken, leuke plaatsjes met markten, grotten, prehistorische sites om te bezoeken, prachtige natuur, mooie riviertjes om te zwemmen maar ook te kanoën. En er zijn echt heel veel campings, dus vast iets goeds te vinden.
Wij ookquote:Op woensdag 23 juli 2025 13:31 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ben ik het helemaal mee eens! Ik vind de Dordogne echt perfect. Wel toeristisch maar niet zo massaal zoals de Vendée en je hoeft niet over de drukke route de soleil. Wij gaan volgende week weer.
Jura staart wel bekend om instabiel weer. Wij zitten in Parijs af en toe wat druppels maar ook de zon gezien terwijl de voorspellingen dramatisch waren. Toen wij van huis gingen eerst naar de loire en dan door naar Parijs was de voorspelling 14 dagen rond de 30 graden. Tja het sloeg wel ineens om. Dus wellicht voor jullie ook nog naar de goede kant.quote:Op woensdag 23 juli 2025 14:15 schreef Schanu het volgende:
Wij zitten nu in de Dordogne maar het weer is er op dit moment vreselijk wisselvallig helaas. Gisteren vanaf 4 uur was het eerste moment dat het niet bewolkt was en zoals vandaag de hele dag nonstop harde regen. Hopelijk trekt het nog bij, maar de voorspellingen voor deze week waren vorige week ook nog veelbelovend en werden elke dag verder naar beneden bijgesteld. Dus we houden er maar rekening mee dat het misschien wel zo blijft
Vorig jaar zaten we in de Ardeche en daar was het qua hitte bijna niet uit te houden. 8 jaar geleden zate we in de Montpellier en toen was het ook echt bloedheet in de zomer. In diezelfde regio zaten we 2 jaar terug opnieuw tijdens de herfstvakantie en dat was echt perfect qua weer.
Wij overwegen volgend jaar om naar de Jura te gaan in Frankrijk. Dat zou in 1 keer te rijden moeten zijn en de omgeving lijkt ons daar ook heel mooi.
Ik ben wel vaker in de Dordogne geweest, maar herken het beeldquote:Op woensdag 23 juli 2025 14:15 schreef Schanu het volgende:
Wij zitten nu in de Dordogne maar het weer is er op dit moment vreselijk wisselvallig helaas. Gisteren vanaf 4 uur was het eerste moment dat het niet bewolkt was en zoals vandaag de hele dag nonstop harde regen. Hopelijk trekt het nog bij, maar de voorspellingen voor deze week waren vorige week ook nog veelbelovend en werden elke dag verder naar beneden bijgesteld. Dus we houden er maar rekening mee dat het misschien wel zo blijft
Vorig jaar zaten we in de Ardeche en daar was het qua hitte bijna niet uit te houden. 8 jaar geleden zate we in de Montpellier en toen was het ook echt bloedheet in de zomer. In diezelfde regio zaten we 2 jaar terug opnieuw tijdens de herfstvakantie en dat was echt perfect qua weer.
Wij overwegen volgend jaar om naar de Jura te gaan in Frankrijk. Dat zou in 1 keer te rijden moeten zijn en de omgeving lijkt ons daar ook heel mooi.
Wij hebben een keer een week slecht weer gehad, maar dat was in de meivakantie die begon in april. Natuurlijk is het er ook wel eens minder goed en hebben we wel eens een sortbui gehad, maar geen overstromingen. En wel warm, maar geen 43 graden.quote:Op woensdag 23 juli 2025 14:15 schreef Schanu het volgende:
Henne strand vermoed ik.quote:Op donderdag 24 juli 2025 08:45 schreef Tink89 het volgende:
Als het Frankrijk wordt, wordt het 'les alicourts' omdat dat vanuit ons in één dag te rijden heeft, alle voorzieningen heeft en het er gezellig is volgens m'n broer.
Denemarken zijn we hier gisteren door Denen op de camping getipt over een camping in het zuiden aan het strand waar iig de voorzieningen goed zijn en die zich richten op kinderen. Ik kan alleen niet meer bedenken hoe hij heet. Iets met een H aan het begin en dan -strand aan het einde. Ik zoek nog effe door.
Hejlsminde Strand Camping misschien?quote:Op donderdag 24 juli 2025 08:45 schreef Tink89 het volgende:
Denemarken zijn we hier gisteren door Denen op de camping getipt over een camping in het zuiden aan het strand waar iig de voorzieningen goed zijn en die zich richten op kinderen. Ik kan alleen niet meer bedenken hoe hij heet. Iets met een H aan het begin en dan -strand aan het einde. Ik zoek nog effe door.
Wat voor iets zoek je?quote:Op donderdag 24 juli 2025 16:01 schreef exode het volgende:
wellicht dat we een paar dagen eerder richting Denemarken willen, maar kan nog niet echt iets vinden wat aan onze wensen voldoet.
We wedden op 2 paarden:quote:
Ik heb geen specifieke camping ofzo, maar kijk eens naar de VK, zuid Engeland, Cornwall, maar ook Wales, Kent. Wij zijn stiekem wel een tikje verliefd geworden op de VKquote:Op vrijdag 25 juli 2025 11:26 schreef Schanu het volgende:
Wij overwogen dus de Jura voor volgende zomervakantie, maar na jaren Frankrijk worden we misschien een beetje Frankrijk-moe. En nu is vrouwlief al druk aan het zoeken naar een andere bestemming, maar de zoektocht is lastig.
Dus ik gooi de vraag er hier maar in, misschien hebben jullie nog briljante ideeën?
Onze wensen;
- Het liefst binnen 1 dag te rijden met de auto (max een uur of 11) want een extra overnachting bleek zwaar voor de 8 jarige.
- Een camping met huuraccommodatie
- Hond toegestaan
- Geen al te grote camping
- Zwembad met glijbaan
- Bij landen met onstabiel weer ook een binnenzwembad
- Omgeving waarin wat te doen is met kinderen (tegen die tijd 8 en 9 jaar oud)
- Betaalbaar, zeg maximaal 3500 voor 2 weken
Wij keken naar campings in Italië, maar die zijn vreselijk hutje mutje. Campings in Spanje die veel te ver rijden zijn. Campings in Denemarken waar vaak geen of een heel klein zwembad is. Campings in Oostenrijk hetzelfde.
Ik vond de camping Brigerbad in Oostenrijk en die leek mij prachtig, maar het zwembad zit los van de camping en ook al geeft de camping site de indruk dat entree inbegrepen is, lees ik in reviews overal dat je daar (flink) voor moet betalen.
Dus mocht iemand iets weten wat voldoet aan bovenstaande wensen, wij houden ons aanbevolen
Ik las je berichtje voor aan de vrouw en haar reactie was: koud en regen dus neequote:Op vrijdag 25 juli 2025 11:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb geen specifieke camping ofzo, maar kijk eens naar de VK, zuid Engeland, Cornwall, maar ook Wales, Kent. Wij zijn stiekem wel een tikje verliefd geworden op de VK
Dat is wel een misvatting hoor, dat het daar koud is en regent. Zeker in de regio Cornwall.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 11:35 schreef Schanu het volgende:
[..]
Ik las je berichtje voor aan de vrouw en haar reactie was: koud en regen dus nee![]()
Ik zocht zelf op Cornwall en het ziet er wel prachtig uit![]()
Maar we voegen mooi weer dus toe aan het wensenlijstje
quote:Cornwall heeft een gematigd zeeklimaat, wat betekent dat het milde zomers en zachte winters heeft. Dankzij de Golfstroom, die warmte uit de Caraïben brengt, is het klimaat in Cornwall milder dan elders in Engeland en zelfs subtropisch, waardoor je er palmbomen kunt vinden.
Ik denk dat dat lastig is - maar ik ben geen echte kampeerder. De meeste campings in Denemarken hebben geen zwembad, maar vaak toegang tot de zee, waar iedereen dan gaat zwemmen. Als er een zwembad is, is het meestal een simpel buitenzwembad.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 14:12 schreef Tink89 het volgende:
Luxemburg kan voor ons ook nog. Weet iemand daar of in Denemarken een camping die voldoet aan:
- ruime plekken, minstens 90-100 m2
- een goed binnenzwembad. Wat we hier bij breebronne en bij landal coldenhove hebben ongeveer. Iig niet alleen een vierkante bak.
- schoon sanitair
- speelgelegenheid
- sup-water of kajak-water
- maximaal een uur of 8 rijden vanuit midden-Limburg (als het heel heel tof is, mag 10 uur ook)
Brigerbad is Zwitserland toch? Verklaart de prijs meteenquote:Op vrijdag 25 juli 2025 11:26 schreef Schanu het volgende:
Wij overwogen dus de Jura voor volgende zomervakantie, maar na jaren Frankrijk worden we misschien een beetje Frankrijk-moe. En nu is vrouwlief al druk aan het zoeken naar een andere bestemming, maar de zoektocht is lastig.
Dus ik gooi de vraag er hier maar in, misschien hebben jullie nog briljante ideeën?
Onze wensen;
- Het liefst binnen 1 dag te rijden met de auto (max een uur of 11) want een extra overnachting bleek zwaar voor de 8 jarige.
- Een camping met huuraccommodatie
- Hond toegestaan
- Geen al te grote camping
- Zwembad met glijbaan
- Bij landen met onstabiel weer ook een binnenzwembad
- Omgeving waarin wat te doen is met kinderen (tegen die tijd 8 en 9 jaar oud)
- Betaalbaar, zeg maximaal 3500 voor 2 weken
Wij keken naar campings in Italië, maar die zijn vreselijk hutje mutje. Campings in Spanje die veel te ver rijden zijn. Campings in Denemarken waar vaak geen of een heel klein zwembad is. Campings in Oostenrijk hetzelfde.
Ik vond de camping Brigerbad in Oostenrijk en die leek mij prachtig, maar het zwembad zit los van de camping en ook al geeft de camping site de indruk dat entree inbegrepen is, lees ik in reviews overal dat je daar (flink) voor moet betalen.
Dus mocht iemand iets weten wat voldoet aan bovenstaande wensen, wij houden ons aanbevolen
Als je in de Dordogne bent en het niet meer weet, kan je de app Terra Aventura downloaden. Dat zijn allemaal speurtochten (van 0,5km tot 10km) waarbij kinderen vragen moeten beantwoorden over de omgeving. Aan het einde krijg je (als je alles goed hebt), coördinaten van waar de cache te vinden is. Op die plek vind je een boekje waar je je naam kunt achterlaten en een speldje van het thema van die route.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 16:56 schreef Schanu het volgende:
Brigerbad is inderdaad Oostenrijk, de camping zelf was echt niet gek duur dus voor Oostenrijkse begrippen viel mij dat reuze mee
Ik ga eens kijken naar een vakantiepark of idd een Landalpark. Is meestal iets wat we hooguit een weekje doen ipv tijdens de zomervakantie, maar misschien zit er wel iets heel tof tussen
Vandaag gingen we kanoën op de Lot en was het een lekkere dag ook qua weer. Deed de gemoederen gelijk goed en vrouwlief gaf aan dat op deze manier de Jura toch wel heel lekker kan zijn. Maar net zo onvoorspelbaar qua weer als de Dordogne dus
We hebben deze vakantie wel de 'pech' dat we in Grezels zitten wat een omgeving is waar met kinderen gewoon minder te doen is. Hele leuke meertjes gevonden, daar vermaakten we ons in de Ardèche elke dag wel met de kinderen, maar daarvoor is het weer op dit moment gewoon echt te slecht.
Oftewel, wijze les voor ons, voortaan beter letten op activiteiten in de omgeving. Als het weer dan tegenvalt, kan je er in ieder geval nog wel op uit.
Heel veel plezier alvast in de Jura @:Loj! Als je daar op een leuke camping staat, hoor ik het graag![]()
Wat een leuke tip, dankjewelquote:Op zaterdag 26 juli 2025 19:54 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Als je in de Dordogne bent en het niet meer weet, kan je de app Terra Aventura downloaden. Dat zijn allemaal speurtochten (van 0,5km tot 10km) waarbij kinderen vragen moeten beantwoorden over de omgeving. Aan het einde krijg je (als je alles goed hebt), coördinaten van waar de cache te vinden is. Op die plek vind je een boekje waar je je naam kunt achterlaten en een speldje van het thema van die route.
Wij zitten iets noordelijker en hebben inmiddels 13 routes gewandeld. Het gaat door natuur, of dorpjes, of stadjes, maar we kwamen ook bij een mijn terecht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |