Ik weet eigenlijk niet of ze in de Eurostar naar Parijs nog ergens controleren?quote:Op donderdag 12 juni 2025 10:17 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
ik heb dat wel nodig gehad ja, maar dat was met douane, binnen europa doe ik het dure gezagformulier niet en nooit een issue geweest.
Schijnbaar kan/wil niet elke gemeente het op het uittreksel zetten en dan moet je het via het gezagsregister aanvragen.quote:Op donderdag 12 juni 2025 10:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat uittreksel (was hier overigens maar een tientje) heb je toch ook maar één keer nodig? Die gegevens wijzigen in principe niet.
Ik ben vorige zomer met Olympische Spelen in de Eurostar naar en van Parijs in elk geval niet gecontroleerd. Ja, op mn ticketquote:Op donderdag 12 juni 2025 10:22 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet of ze in de Eurostar naar Parijs nog ergens controleren?
UK uiteraard wel maar dat is geen Schengen.
Gezag kán toch wijzigen? Gebeurt niet zo vaak, maar juist voor die situaties is het belangrijk om zo'n document up to date te hebben.quote:Op donderdag 12 juni 2025 10:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat uittreksel (was hier overigens maar een tientje) heb je toch ook maar één keer nodig? Die gegevens wijzigen in principe niet.
Als je met de auto over wil dan zo snel mogelijk want die plekken gaan hard en vol is vol.quote:Op donderdag 19 juni 2025 11:12 schreef margaretha_01 het volgende:
Weet iemand hier toevallig hoe lang van te voren je voor de veerpont tickets moet boeken ?
Het strand natuurlijk.quote:Op donderdag 19 juni 2025 11:12 schreef margaretha_01 het volgende:
En mocht er nog iemand tips hebben voor activiteiten met een peuter van 2,5?
Bedankt voor je uitgebreide antwoord, Elleska! Na het lezen van je berichtje hebben we meteen plekjes geboekt voor de veerpont!quote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:40 schreef Elleska het volgende:
[..]
Als je met de auto over wil dan zo snel mogelijk want die plekken gaan hard en vol is vol.
Ameland is ook goed te doen zonder auto al kan ik me voorstellen dat jullie gezien de afstand wat teveel bagage hebben om mee te slepen.
[..]
Het strand natuurlijk.
Wij zaten dit voorjaar bij de vuurtoren en het Krûmeltjesspoor was bij S van 2,5 favoriet.
In het bos bij de vuurtoren is een wandelroute en fietsroute met speeltuintjes, eendenvijver en kabouterdorp.
Bij Nes zitten er allemaal leuke dingen rondom het Natuurcentrum.
Voor wadlopen is niet perse veel ervaring nodig. als je een complete overtocht wil doen wel maar er zijn ook kortere excursies https://www.vvvameland.nl/zien-en-doen/excursies/wadexcursie
Ik weet niet of hij van lezen (in het Engels) houdt? Er is een heel leuke Engelse boekwinkel aan de Rue de Rivoli:quote:Op vrijdag 27 juni 2025 15:54 schreef laziness het volgende:
Terugkomend op het uittreksel. De gemeente heeft naast het uittreksel nog gratis een extra papier er aan toegevoegd waar het gezag op staat vermeld. Was niet standaard maar wilden ze wel maken dus kudos voor hen.
Iemand nog leuke tips buiten de gebaande paden van Parijs die een puber kan waarderen?
Wij vonden dat eigenlijk nogal tegenvallen. Het zijn alleen lange gangen met beenderen. Of is er nog een andere tour en hebben wij de verkeerde genomen?quote:Op vrijdag 27 juni 2025 19:24 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vind de catacomben van Parijs altijd mooi om te zien. Maar volgens mij is dat tegenwoordig ook heel populair geworden.
Op zich heb je gelijk, maar als je je bedenkt dat dit allemaal mensen waren, en kijkt naar hoeveel er allemaal nog achter de mooi versierde voorste laag ligt vind ik dat wel indrukwekkend. En het is weer eens wat anders dan kunst en mooie gebouwen. En de laatste keer dat ik er was, was alweer 15 jaar geleden ofzo, en toen mocht je nog gewoon zelf rondlopen en was het rustig genoeg om soms alleen in een stuk gang te staan (als in de andere mensen minimaal 15 meter verderop).quote:Op vrijdag 27 juni 2025 19:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij vonden dat eigenlijk nogal tegenvallen. Het zijn alleen lange gangen met beenderen. Of is er nog een andere tour en hebben wij de verkeerde genomen?
Vorig jaar hadden we een familiekamer in hotel Crocus in Caen. Basic hotel, maar met een verbazingwekkend fijne kamer voor minder dan 100 euro. Het lag tegenover museum Memorial Caen en niet ver van de stranden.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 20:24 schreef Quoi het volgende:
Hoi hoi, wij (2 volwassenen en bijna-9-jarige) zoeken een fijn hotel (of b&b of zulks) met restaurant en ontbijt ten hoogte van de D-Day stranden. Plek waar we 1 nacht blijven alvorens we doorrijden langs de westkust naar het zuiden.
Iemand ervaring met een fijne plek? We verzanden in de adresjes
Wij waren er een jaar of vijf geleden en toen mochten we alleen maar met een groep een bepaalde gang volgen en er weer uit.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 22:04 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Op zich heb je gelijk, maar als je je bedenkt dat dit allemaal mensen waren, en kijkt naar hoeveel er allemaal nog achter de mooi versierde voorste laag ligt vind ik dat wel indrukwekkend. En het is weer eens wat anders dan kunst en mooie gebouwen. En de laatste keer dat ik er was, was alweer 15 jaar geleden ofzo, en toen mocht je nog gewoon zelf rondlopen en was het rustig genoeg om soms alleen in een stuk gang te staan (als in de andere mensen minimaal 15 meter verderop).
Oh daar maak je hem erg gelukkig mee. Engels in Frankrijk is een combinatie van zijn favoriete talen.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 17:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet niet of hij van lezen (in het Engels) houdt? Er is een heel leuke Engelse boekwinkel aan de Rue de Rivoli:
https://www.smithandson.com/whsmith-cafe/ssh-6572
Op de eerste (of tweede) verdieping zit ook een heel schattig Engelse tearoom.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |