abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 juni 2025 @ 10:22:43 #101
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_217918616
quote:
17s.gif Op donderdag 12 juni 2025 10:17 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]
ik heb dat wel nodig gehad ja, maar dat was met douane, binnen europa doe ik het dure gezagformulier niet en nooit een issue geweest.
Ik weet eigenlijk niet of ze in de Eurostar naar Parijs nog ergens controleren?

UK uiteraard wel maar dat is geen Schengen.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 12 juni 2025 @ 10:26:57 #102
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_217918639
Hier is het formulier 25 euro per kind dus voor mij washet dan 100 -O- en de meeste landen hebben helaas wel een eis aan het formulier. Bij de meeste mag het niet ouder zijn dan 3-6 maanden een enkeling een jaar.
  donderdag 12 juni 2025 @ 10:50:57 #103
244125 laziness
pi_217918823
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juni 2025 10:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat uittreksel (was hier overigens maar een tientje) heb je toch ook maar één keer nodig? Die gegevens wijzigen in principe niet.
Schijnbaar kan/wil niet elke gemeente het op het uittreksel zetten en dan moet je het via het gezagsregister aanvragen.
  donderdag 12 juni 2025 @ 10:55:27 #104
35189 Troel
scherp en bot
pi_217918852
Ik heb al die jaren keurig een getekend formulier mee met de handtekening van mijn ex en andersom en dat is nooit een probleem geweest. Ik heb nooit iets uit het gezagsregister of van de gemeente mee gehad en ook geen uitspraak van de rechter ofzo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_217919008
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 10:22 schreef laziness het volgende:

[..]
Ik weet eigenlijk niet of ze in de Eurostar naar Parijs nog ergens controleren?

UK uiteraard wel maar dat is geen Schengen.
Ik ben vorige zomer met Olympische Spelen in de Eurostar naar en van Parijs in elk geval niet gecontroleerd. Ja, op mn ticket ;) maar verder niet. Maar geen idee of dat toeval was of niet.
pi_217919011
Ik kwam er 6 jaar geleden achter bij het aanvragen bij de gemeente dat ze een vinkje waren vergeten in het systeem. Ik had B erkend toen hij 6 weken was (toen ging de nieuwe wet in waardoor ik niet hoefde te adopteren) maar dat was dus niet volledig geregistreerd.

Maar ik werd op Schiphol wel verzocht alles te tonen dus was blij dat ik alles mee had. Zus ook voor neefje.
  donderdag 12 juni 2025 @ 11:24:24 #107
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_217919109
N.a.v. bovenstaande discussie heb ik nu net ook een uittreksel/ verklaring aangevraagd om J mee te kunnen nemen naar Londen. Ik was me wel bewust van het toestemmingsformulier dat vriend moet tekenen en de kopie van zijn paspoort, maar deze had ik dus nog niet op mijn netvlies (J heeft niet mijn achternaam). Thanks dus weer, scheelt tzt weer stress bij de douane (hoop ik...).
  donderdag 12 juni 2025 @ 13:19:08 #108
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_217919970
Oh dat uittreksel wist ik ook niet. Ik dacht dat een toestemmingsformulier genoeg was. Ook maar even in verdiepen dan. Ik ga van de zomer met 2 van de 3 naar Turkije.
  donderdag 12 juni 2025 @ 13:35:11 #109
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_217920137
Ik heb nog niet een uittreksel nodig gehad, neem wel altijd het toestemmingsformulier mee. En nu voor de UK ook een ETA :{.
pi_217920653
Ik ben in februari alleen op vakantie geweest met de kinderen. Had geen uittreksel mee, wel een ondertekend formulier + kopie van het paspoort van m’n man. Er werd om gevraagd door de douane, maar ik kon het gelijk weer opbergen. Ze hebben er niet eens naar gekeken.

OT: deze zomer 2 vakanties. *O*
Eerst maken we een rondreis met de auto door Noord-Italië. Daarna gaan we naar Egypte.
Protège moi de mes désirs.
pi_217923298
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juni 2025 10:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat uittreksel (was hier overigens maar een tientje) heb je toch ook maar één keer nodig? Die gegevens wijzigen in principe niet.
Gezag kán toch wijzigen? Gebeurt niet zo vaak, maar juist voor die situaties is het belangrijk om zo'n document up to date te hebben.

Ik ga in ieder geval het formulier + kopie paspoorten meegeven en laat de rest zitten. Ze gaan met de auto net de grens over, ik geloof het wel. :+
pi_217983685
Ooh, we hebben onze vakantie naar Nederland eind augustus (gedeeltelijk) geboekt.

We gaan met de auto vanuit Wenen, eerst richting Amsterdam, voor een kort bezoekje aan familie en dan een weekje Ameland, waar ik zelf ook nog nooit ben geweest! We wilde eerst naar Texel, omdat ik daar wel al eens ben geweest en dat heel leuk vond. Maar we waren te laat met boeken. Dus toen voor Ameland gegaan!

(Wist alleen niet dat de veerpont zo duur is met auto, sjeetje!) Maar heb veel positiefs over Ameland gelezen, dus heb er veel zin in!

Weet iemand hier toevallig hoe lang van te voren je voor de veerpont tickets moet boeken ?

En mocht er nog iemand tips hebben voor activiteiten met een peuter van 2,5?

Verder dachten we dat het voor mijn partner en ik (dus zonder dreumes), het waddenlopen te proberen. Maar zag dat je daar wel wat ervaring voor moet hebben. We hiken best regelmatig in de Alpen, maar die ervaring zal daar zeker niet voor meetellen! :p Heeft iemand van jullie dat wel eens gedaan?

[ Bericht 0% gewijzigd door margaretha_01 op 19-06-2025 11:46:41 ]
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_218002476
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 11:12 schreef margaretha_01 het volgende:
Weet iemand hier toevallig hoe lang van te voren je voor de veerpont tickets moet boeken ?
Als je met de auto over wil dan zo snel mogelijk want die plekken gaan hard en vol is vol.

Ameland is ook goed te doen zonder auto al kan ik me voorstellen dat jullie gezien de afstand wat teveel bagage hebben om mee te slepen.

quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 11:12 schreef margaretha_01 het volgende:
En mocht er nog iemand tips hebben voor activiteiten met een peuter van 2,5?
Het strand natuurlijk.

Wij zaten dit voorjaar bij de vuurtoren en het Krûmeltjesspoor was bij S van 2,5 favoriet.
In het bos bij de vuurtoren is een wandelroute en fietsroute met speeltuintjes, eendenvijver en kabouterdorp.
Bij Nes zitten er allemaal leuke dingen rondom het Natuurcentrum.

Voor wadlopen is niet perse veel ervaring nodig. als je een complete overtocht wil doen wel maar er zijn ook kortere excursies https://www.vvvameland.nl/zien-en-doen/excursies/wadexcursie
pi_218046221
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 14:40 schreef Elleska het volgende:

[..]
Als je met de auto over wil dan zo snel mogelijk want die plekken gaan hard en vol is vol.

Ameland is ook goed te doen zonder auto al kan ik me voorstellen dat jullie gezien de afstand wat teveel bagage hebben om mee te slepen.
[..]
Het strand natuurlijk.

Wij zaten dit voorjaar bij de vuurtoren en het Krûmeltjesspoor was bij S van 2,5 favoriet.
In het bos bij de vuurtoren is een wandelroute en fietsroute met speeltuintjes, eendenvijver en kabouterdorp.
Bij Nes zitten er allemaal leuke dingen rondom het Natuurcentrum.

Voor wadlopen is niet perse veel ervaring nodig. als je een complete overtocht wil doen wel maar er zijn ook kortere excursies https://www.vvvameland.nl/zien-en-doen/excursies/wadexcursie
Bedankt voor je uitgebreide antwoord, Elleska! Na het lezen van je berichtje hebben we meteen plekjes geboekt voor de veerpont! :))

We hebben via airbnb een appartementje in Hollum geboekt, ook niet ver van de vuurtoren!

Heel erg bedankt voor de tips! :D Het Krûmeltjesspoor klinkt ook heel leuk!!
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
  vrijdag 27 juni 2025 @ 15:54:54 #115
244125 laziness
pi_218058350
Terugkomend op het uittreksel. De gemeente heeft naast het uittreksel nog gratis een extra papier er aan toegevoegd waar het gezag op staat vermeld. Was niet standaard maar wilden ze wel maken dus kudos voor hen.

Iemand nog leuke tips buiten de gebaande paden van Parijs die een puber kan waarderen?
  Moderator vrijdag 27 juni 2025 @ 17:19:01 #116
5428 crew  miss_sly
pi_218058993
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 15:54 schreef laziness het volgende:
Terugkomend op het uittreksel. De gemeente heeft naast het uittreksel nog gratis een extra papier er aan toegevoegd waar het gezag op staat vermeld. Was niet standaard maar wilden ze wel maken dus kudos voor hen.

Iemand nog leuke tips buiten de gebaande paden van Parijs die een puber kan waarderen?
Ik weet niet of hij van lezen (in het Engels) houdt? Er is een heel leuke Engelse boekwinkel aan de Rue de Rivoli:
https://www.smithandson.com/whsmith-cafe/ssh-6572

Op de eerste (of tweede) verdieping zit ook een heel schattig Engelse tearoom.

Wij zijn vorig jaar naar de Basilica de Saint Denis geweest. Hele mooie kathedraal, daar houden wij sowieso van. Maar ze hebben ook een betaald gedeelte (niet heel duur, dacht ik) en dan ga je naar de tombes en naar beneden naar de grafkelders. Daar liggen de graven van diverse Franse koningen en koninginnen, zoals Marie Antoinette, en ook echt heel oude graven. Ook Betrand de Guesclin (uit de trilogie van Thea Beckman) ligt daar. Het ligt wat uit het centrum, je moet er wel met de metro heen, maar wij vonden het erg de moeite waard.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_218059731
Ik vind de catacomben van Parijs altijd mooi om te zien. Maar volgens mij is dat tegenwoordig ook heel populair geworden.
  Moderator vrijdag 27 juni 2025 @ 19:26:21 #118
5428 crew  miss_sly
pi_218059736
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 19:24 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vind de catacomben van Parijs altijd mooi om te zien. Maar volgens mij is dat tegenwoordig ook heel populair geworden.
Wij vonden dat eigenlijk nogal tegenvallen. Het zijn alleen lange gangen met beenderen. Of is er nog een andere tour en hebben wij de verkeerde genomen?
  vrijdag 27 juni 2025 @ 20:24:20 #119
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_218060100
Hoi hoi, wij (2 volwassenen en bijna-9-jarige) zoeken een fijn hotel (of b&b of zulks) met restaurant en ontbijt ten hoogte van de D-Day stranden. Plek waar we 1 nacht blijven alvorens we doorrijden langs de westkust naar het zuiden.

Iemand ervaring met een fijne plek? We verzanden in de adresjes :D
pi_218060794
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 19:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wij vonden dat eigenlijk nogal tegenvallen. Het zijn alleen lange gangen met beenderen. Of is er nog een andere tour en hebben wij de verkeerde genomen?
Op zich heb je gelijk, maar als je je bedenkt dat dit allemaal mensen waren, en kijkt naar hoeveel er allemaal nog achter de mooi versierde voorste laag ligt vind ik dat wel indrukwekkend. En het is weer eens wat anders dan kunst en mooie gebouwen. En de laatste keer dat ik er was, was alweer 15 jaar geleden ofzo, en toen mocht je nog gewoon zelf rondlopen en was het rustig genoeg om soms alleen in een stuk gang te staan (als in de andere mensen minimaal 15 meter verderop).
  vrijdag 27 juni 2025 @ 23:00:18 #121
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_218061096
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 20:24 schreef Quoi het volgende:
Hoi hoi, wij (2 volwassenen en bijna-9-jarige) zoeken een fijn hotel (of b&b of zulks) met restaurant en ontbijt ten hoogte van de D-Day stranden. Plek waar we 1 nacht blijven alvorens we doorrijden langs de westkust naar het zuiden.

Iemand ervaring met een fijne plek? We verzanden in de adresjes :D
Vorig jaar hadden we een familiekamer in hotel Crocus in Caen. Basic hotel, maar met een verbazingwekkend fijne kamer voor minder dan 100 euro. Het lag tegenover museum Memorial Caen en niet ver van de stranden.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  Moderator vrijdag 27 juni 2025 @ 23:16:28 #122
5428 crew  miss_sly
pi_218061152
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 22:04 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Op zich heb je gelijk, maar als je je bedenkt dat dit allemaal mensen waren, en kijkt naar hoeveel er allemaal nog achter de mooi versierde voorste laag ligt vind ik dat wel indrukwekkend. En het is weer eens wat anders dan kunst en mooie gebouwen. En de laatste keer dat ik er was, was alweer 15 jaar geleden ofzo, en toen mocht je nog gewoon zelf rondlopen en was het rustig genoeg om soms alleen in een stuk gang te staan (als in de andere mensen minimaal 15 meter verderop).
Wij waren er een jaar of vijf geleden en toen mochten we alleen maar met een groep een bepaalde gang volgen en er weer uit.
Het idee vond ik zeker indrukwekkend.
  zaterdag 28 juni 2025 @ 09:06:44 #123
244125 laziness
pi_218062389
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 17:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik weet niet of hij van lezen (in het Engels) houdt? Er is een heel leuke Engelse boekwinkel aan de Rue de Rivoli:
https://www.smithandson.com/whsmith-cafe/ssh-6572

Op de eerste (of tweede) verdieping zit ook een heel schattig Engelse tearoom.
Oh daar maak je hem erg gelukkig mee. Engels in Frankrijk is een combinatie van zijn favoriete talen.
pi_218140743
Wij gaan al een paar jaar op rij een weekend naar Eiland van Maurik met 10 stellen met kinderen in leeftijd van 1 tot 6.
Wellicht hebben jullie nog ideeën voor een ander park?

- Max 3 kwartier van Utrecht
- 10 huisjes met 3 slaapkamers, liefst in een 'straatje' bij elkaar
- mei / juni 2026
- Binnenactiviteiten op park ivm mogelijk slecht weer (zwembad, klauterhal etc)
- Prijs rond de 500 max per huisje, das duur zat (Maurik is ook zoiets)

Tips welkom :)
  zondag 6 juli 2025 @ 17:41:09 #125
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_218142383
Heeft iemand nog leuke Bretagne tips? We zitten bij Quimperlé.
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')