Leuk voor de kinderen, minder voor de ouders zo’n mega camping.quote:Op maandag 11 augustus 2025 15:34 schreef Tink89 het volgende:
Nou jongens, we zijn eruit. Doordat de campings die we in de Loire leuk vonden, verplicht zaterdag als wisseldag hanteren (en dat haast onmogelijk te combineren is met castlefest), wordt het Denemarken. En dan geen rust, saaie niks-te-doen-campings of vooral charme en natuur, maar een megacamping; https://www.hvidbjergstrand.com/
We zijn gevallen voor het zwembad, de binnenspeelmogelijkheden, het dorpje vlakbij (met een kleine dierentuin) en natuurlijk het strand, maar vooral voor de toiletgebouwen, vele speeltuinen etc. En nu nog even bedenken welk plekje het moet worden en wanneer we weggaan. Enige wat we jammer vinden, is dat we geen oppas kunnen meenemen. Dan zouden we een lekkere lange tocht op de IJslandse paardjes daar gaan maken met z'n tweeën. Nu wordt dat allebei apart en dan samen nog een wandeling met ieder een kind op een paard aan de hand mee.
Txs voor alle tips en het meedenken!
Fijn dat jullie een keuze hebben kunnen maken, en fijn zoveel vermaak op de camping! Denemarken is ook nog steeds een land waar ik wel heel graag een keer naartoe zou willen.quote:Op maandag 11 augustus 2025 15:34 schreef Tink89 het volgende:
Nou jongens, we zijn eruit. Doordat de campings die we in de Loire leuk vonden, verplicht zaterdag als wisseldag hanteren (en dat haast onmogelijk te combineren is met castlefest), wordt het Denemarken. En dan geen rust, saaie niks-te-doen-campings of vooral charme en natuur, maar een megacamping; https://www.hvidbjergstrand.com/
We zijn gevallen voor het zwembad, de binnenspeelmogelijkheden, het dorpje vlakbij (met een kleine dierentuin) en natuurlijk het strand, maar vooral voor de toiletgebouwen, vele speeltuinen etc. En nu nog even bedenken welk plekje het moet worden en wanneer we weggaan. Enige wat we jammer vinden, is dat we geen oppas kunnen meenemen. Dan zouden we een lekkere lange tocht op de IJslandse paardjes daar gaan maken met z'n tweeën. Nu wordt dat allebei apart en dan samen nog een wandeling met ieder een kind op een paard aan de hand mee.
Txs voor alle tips en het meedenken!
Waarom? Wij hebben in NL Beerze Bulten, Rabbit Hill, Ter Spegelt, Heldense Bossen, Coldenhove en Achterste Hoef gehad. Allemaal grote campings en - behalve Achterste hoef (jezus wat smerig) en Coldenhove (onwijs ongezellig, de mensen kwamen voor de rust) - die zijn ons goed bevallen. Animatie, goed zwembad, veel voorzieningen, aanspraak.... Wat is er zo erg aan?quote:Op maandag 11 augustus 2025 15:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Leuk voor de kinderen, minder voor de ouders zo’n mega camping.
Ik zet 'm toch op het te bekijken lijstje hoor. Naarmate de kinderen ouder worden, is vermaak minder noodzakelijk omdat we bijv. kunnen gaan kajakken en suppen en kastelen bekijken enzo. Daar zijn ze nu óf nog te klein voor of het is nog totaal oninteressant. Hopelijk verandert dat wel ooit. Maar een zwembad blijft wel een eis denk ik. Dat vinden we allemaal leuk.quote:Op maandag 11 augustus 2025 17:00 schreef Schanu het volgende:
[..]
Fijn dat jullie een keuze hebben kunnen maken, en fijn zoveel vermaak op de camping! Denemarken is ook nog steeds een land waar ik wel heel graag een keer naartoe zou willen.
Ik dacht dat wij in Bretagne zaten, maar dat was kennelijk ook de Loire, op de camping La Chabotiere in Luchée-Pringé. De aankomst- en vertrekdagen zijn daar flexibel. Maar deze camping is vergeleken met die waar jullie heengaan een postzegel met amper vermaakDus dat zal niet in jullie wensenlijstje passen denk ik. Wij gaan er volgend jaar wel weer naartoe
Dit is een gemeente camping, het zwembad zit er direct naast (bij de receptie, dus alsnog op campingterrein) maar wordt gerund door de gemeente en niet door de camping. Nadeel daarvan is dat het zwembad elke middag tussen 13.00 en 15.00 uur is gesloten (en daarna open tot 19.30).quote:Op maandag 11 augustus 2025 20:44 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik zet 'm toch op het te bekijken lijstje hoor. Naarmate de kinderen ouder worden, is vermaak minder noodzakelijk omdat we bijv. kunnen gaan kajakken en suppen en kastelen bekijken enzo. Daar zijn ze nu óf nog te klein voor of het is nog totaal oninteressant. Hopelijk verandert dat wel ooit. Maar een zwembad blijft wel een eis denk ik. Dat vinden we allemaal leuk.
Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik ben minder kwijt per nacht voor Lalandia in een 8 persoonshuis.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:04 schreef Tink89 het volgende:
Ja dan is DK wel een tikkie duurder ja. Net 2300 euro afgetikt voor 12-28 juli volgend jaar. Maar goed, wel een heel ander kaliber camping natuurlijk.
Ons plan: dag 1 heel vroeg vertrekken en net voor Hamburg overnachten (dat is vanuit ons zo'n 550 km). En dan op dag 2 en de overige 350 km rijden en opbouwen. Terug zien we wel of we ergens overnachten.
En dan thuiskomen, één dagje bijtanken en zonder kids naar castlefest. Dan nog twee weken vrij met z'n viertjes en dan nog een week de kids naar KVW, man vrij en ik vanuit huis aan het werk. Prima planning voor zomer 2026
Goed de aanbiedingen in de gaten houden. Wij hadden de 7=5 nachten aanbieding en nog eens 10% vroegboek of zoiets.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 18:25 schreef FlyingFish het volgende:
Ik verbaas me ook over die prijs voor een kampeerplek. Wij zitten nu voor ¤650 een midweek in een (simpel) huisje in slagharen, en daarna 10 nachten in een huisje op een landalpark voor ¤1200. En dat is met zwembad en binnen speeltuin/pretpark. Ik ga toch eens kijken naar Lalandia voor volgend jaar, ik had gedacht dat dat veel duurder zou zijn.
Volgend jaar is ook wel echt absurd veel duurder geworden (in Nederland iig). Ik heb een paar weken terug gekeken naar wat we dit jaar hebben geboekt, maar ik zou voor volgend jaar ook zoiets meer kwijt zijn, voor dezelfde vakantieweken.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 22:23 schreef Burdie het volgende:
Onze lastminute van dit jaar was ruim ¤700 goedkoper dan de vroegboek voor volgend jaar. Zelfde huisje, zelfde periode.
Wat ook een nadeel is is dat de btw op vakanties in nl van 9% naar 21% gaat. Dat is echt een hele flinke stijging (en dat is buiten de stijging die campings/parken/hotels/enz toch elk jaar al berekenen).quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 22:31 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Volgend jaar is ook wel echt absurd veel duurder geworden (in Nederland iig). Ik heb een paar weken terug gekeken naar wat we dit jaar hebben geboekt, maar ik zou voor volgend jaar ook zoiets meer kwijt zijn, voor dezelfde vakantieweken.
Ik vraag me soms af hoe sommige mensen nog vakanties kunnen boeken. Met een klein inkomen zijn ze praktisch onbetaalbaar geworden.
Ik ga eens kijken. Ik ken Lalandia niet. Deze camping heeft natuurlijk wel heel veel leuke dingen. Trampolinepark, paardrijden (ijslanders over het strandquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:28 schreef exode het volgende:
[..]
Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik ben minder kwijt per nacht voor Lalandia in een 8 persoonshuis.
Nee, dat is overdreven, opnieuw berekend, wij zijn voor 16 nachten in totaal ¤3000 kwijt, dus dat is wel meer9 in een 8 persoonshuis in Lalandia Søndervig en 7 in een 6 persoons in Lalandia Billund.
Dat zijn echt wel behoorlijke bedragen voor een stuk gras.
De regio lijkt me wel heel mooi, wij zitten deze week een stukje noordelijker. (Søndervig) en komen tijd tekort. Zoveel leuke dingen en natuurlijk strand
Slim om voor Hamburg te overnachten, kan je 's ochtends vroeg voor de drukte Hamburg voorbij.
Ik schrik gewoon echt van de kampeerprijzen want je huurt letterlijk een stukje gras. Kan jij geen drol aan doen en lekker boeken want het klinkt top voor jullie.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 08:53 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik ga eens kijken. Ik ken Lalandia niet. Deze camping heeft natuurlijk wel heel veel leuke dingen. Trampolinepark, paardrijden (ijslanders over het strand) binnenspeeltuin, visvijver, strand op 200 m. incl zeehondenexcursies enzo. Niet allemaal gratis, maar toch...
En kamperen hier in NL is overigens zo goed als net zo duur. Weekje breebronne is 600 euro. 2,5 week landal was ook 2000 ofzo.
Edit; even gecheckt. Ik kan bij Lalandia Billund alleen 2 weken selecteren (niet langer) en dat kost dan in diezelfde periode voor een 4-persoonshuisje 3315 euro.
Toch nog flink duurder dus, al heb ik wellicht ergens een aanbieding gemist.
Dat zie ik dan ook echt anders dan jij. Ik huur niet alleen een stuk gras, maar ook water, afvoer en stroom, een schoon sanitairgebouw met douches, keukens, toiletten, etc, speeltuinen, zwembadgebruik, trampolinepark, allerlei activiteiten en entertainment voor de kinderen, het strand op 200 m, een plek om te vliegeren, een vis per dag uit de vijver, etc. Als ik alleen voor het stuk gras ging, koos ik een spotgoedkope 'charmecamping' en was ik voor 400 per week ofzo klaar. En dan is Frankrijk nog goedkoper.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:03 schreef exode het volgende:
[..]
Ik schrik gewoon echt van de kampeerprijzen want je huurt letterlijk een stukje gras. Kan jij geen drol aan doen en lekker boeken want het klinkt top voor jullie.
Er zijn nu nog geen leuke aanbiedingen bij Lalandia, dat duurt nog even. Maar het zou me niets verbazen als het een stuk duurder is dan dit jaar.
Je begrijpt me niet denk ik, ik vergelijk het met een huisje op dezelfde plek.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 10:16 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Dat zie ik dan ook echt anders dan jij. Ik huur niet alleen een stuk gras, maar ook water, afvoer en stroom, een schoon sanitairgebouw met douches, keukens, toiletten, etc, speeltuinen, zwembadgebruik, trampolinepark, allerlei activiteiten en entertainment voor de kinderen, het strand op 200 m, een plek om te vliegeren, een vis per dag uit de vijver, etc. Als ik alleen voor het stuk gras ging, koos ik een spotgoedkope 'charmecamping' en was ik voor 400 per week ofzo klaar. En dan is Frankrijk nog goedkoper.
Ah dat had ik idd niet begrepen. Ik snap je vergelijking en je 'schrik' ook wel, het is niet goedkoop.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 10:24 schreef exode het volgende:
[..]
Je begrijpt me niet denk ik, ik vergelijk het met een huisje op dezelfde plek.
Dan heb je dezelfde faciliteiten. Zoals wij nu op Lalandia. 2 badkamers, 4 slaapkamers, flinke keuken, fijne bedden, enorme bank, 2 tv's etc. Dan vind ik het prijsverschil te klein met een stuk gras.
En nogmaals het is niets naar jou, helemaal niet. Ik vind het gewoon duur voor een kampeerplek. Ik verwachtte dat soort prijzen niet.
Het belangrijkste is dat het jullie pastquote:Op woensdag 13 augustus 2025 10:35 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ah dat had ik idd niet begrepen. Ik snap je vergelijking en je 'schrik' ook wel, het is niet goedkoop.
Wij vinden kamperen gelukkig gezellig. En voor een huisje op dezelfde camping dezelfde periode zou ik ongeveer het dubbele kwijt zijn. Blijkbaar zijn ze gewoon duur. Achja, we gaan ervan genieten. Ik had al gerekend op ongeveer 800 per week en dat blijkt min of meer te kloppen.
Frankrijk was overigens op een camping met veel voorzieningen (zoals les alicourtes) niet veel goedkoper. En ik vind een airbnb of appartement niet leuk. Maken de kinderen nog geen vriendjes en dat is nou net zo leuk aan kamperen.
Dit ziet er wel heel leuk uit!quote:
Ik heb goede ervaringen met natuurhuisje.nl. In Nederland en de Belgische Ardennen. Voor afgelopen meivakantie had ik ook in Luxemburg gezocht, maar daar niet zoveel gevonden. Misschien was dat net pech (ik zocht hooguit 3 weken van tevoren).quote:Op woensdag 13 augustus 2025 11:44 schreef Kyara het volgende:
Wat een prachtig uitzicht @:laziness !
Waar huur je dit soort huizen? Via een airbnb?
Dit jaar voor het niet eerst niet als compleet gezin op vakantie geweest. Dus onze normale manier van vakanties zit er voorlopig niet meer in (in ons geval waren dat stacaravans op campings). Dit jaar een korte all inclusive gedaan, erg leuk maar wel kort.
Voor volgend jaar zomer zou ik graag een huis(je) huren. Op een uurtje of 4/5 rijden dus Duitsland (Eiffel) of Luxemburg. Waar we met zn drietjes heen kunnen maar waar we ook met zijn vijven zouden passen. Wat zijn nu goede sites om dat te huren?
In mijn ervaring vind je in Duitsland de beste huisjes door gewoon eindeloos te zoeken op Ferienwohnungen in een bepaalde regio. Soms via de VVV-site zeg maar van die streek. Duitsers zijn echt veel minder digitaal ingesteld en leuke huisjes zijn minder centraal vindbaar.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 11:44 schreef Kyara het volgende:
Dit jaar voor het niet eerst niet als compleet gezin op vakantie geweest. Dus onze normale manier van vakanties zit er voorlopig niet meer in (in ons geval waren dat stacaravans op campings). Dit jaar een korte all inclusive gedaan, erg leuk maar wel kort.
Voor volgend jaar zomer zou ik graag een huis(je) huren. Op een uurtje of 4/5 rijden dus Duitsland (Eiffel) of Luxemburg. Waar we met zn drietjes heen kunnen maar waar we ook met zijn vijven zouden passen. Wat zijn nu goede sites om dat te huren?
Wat anderen comfortabele bedden noemen ben ik het niet altijd mee eensquote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:11 schreef exode het volgende:
Wat een uitzicht Lazi! Ziet er supertof uit.
Ik vind harde bedden vreselijk, daarvoor spit ik alle reviews door
Geheel mee eens. Ik ben bereid meer geld uit te geven tegenwoordig voor fijne, comfortabele plekjesquote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:16 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
In mijn ervaring vind je in Duitsland de beste huisjes door gewoon eindeloos te zoeken op Ferienwohnungen in een bepaalde regio. Soms via de VVV-site zeg maar van die streek. Duitsers zijn echt veel minder digitaal ingesteld en leuke huisjes zijn minder centraal vindbaar.
Wij hadden dit jaar een geweldig vakantiehuis in Zuid DuitslandHoe ouder ik word, hoe meer ik hecht aan comfort
Het wordt dus ook steeds duurder. Maar goed, Landal en co is ook enorm prijzig en dan zit je wel met een slecht uitgeruste keuken, goedkope apparatuur, plastic matrassen etc en níks extra's, dus ik omarm mijn innerlijke snob maar.
Wie een linkje wil mag wel even dmen, dan zoek ik vanavond even het linkje op.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 13:21 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Dit ziet er wel heel leuk uit!
Heb je misschien een linkje
Ik gebruik wel vaak airbnb. Deze had ik daar ook gevonden maar daar kwamen flinke airbnb kosten bij. Toen heb ik google aangeslingerd en stond ie ook op andere sites en was het 300 euro goedkoper en annuleerbaar.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 11:44 schreef Kyara het volgende:
Het viel me op dat in de regio waar wij waren (Allgäu) je veel meer met pin kon betalen dan wat ik verder gewend ben in Duitsland. Ook veel parkeerplaatsen enzo kon je pinnen.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:04 schreef laziness het volgende:
[..]
Wie een linkje wil mag wel even dmen, dan zoek ik vanavond even het linkje op.
Wij zijn niet zo van terug naar dezelfde plek dus ik wil het wel delen.
[..]
Ik gebruik wel vaak airbnb. Deze had ik daar ook gevonden maar daar kwamen flinke airbnb kosten bij. Toen heb ik google aangeslingerd en stond ie ook op booking en was het 300 euro goedkoper en annuleerbaar.
Ik sluit me aan bij Clubsoda voor huisjes in Duitsland. Duitsers zijn ouderwets. Veel websites kan je ook niet direct boeken maar moet je een formulier invullen om een aanvraag te doen. En zorg in Duitsland altijd voor contact geld in je portemonnee want pinnen kan ook niet overal.
Oh dat ziet er echt wel uit als een leuke en rustige camping!quote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:05 schreef Phaidra het volgende:
@:Schanu Deze camping bedoelde ik:
https://www.jura-camping-lafaz.com/en/campsite-lafaz-jura.php
Het fijne vond ik dat je op loopafstand zit van een dorpje met een fantastische bakker, slager, etc. Alles binnen 10 min wandelen, zodat je niet per se elke keer met de auto naar de supermarché hoeft te rijden. Er was ook een goede crêperie.
Hier hebben we ook ooit gestaan (10 jaar geleden):
https://www.clicochic.com(...)-trelachaume-FR.html
Hier zit je echt met uitzicht op het Lac de Vouglans (maar vanwege het hoogteverschil niet op loopafstand van een strandje).
Haha nee we hebben geen hond, ik heb ook niet echt anderen op de camping gezien met honden. Dus dat zou ik niet kunnen zeggen.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 16:05 schreef Schanu het volgende:
[..]
Oh dat ziet er echt wel uit als een leuke en rustige camping!bedankt voor de tip! Hebben jullie toevallig ook een hond? Haha random vraag, maar benieuwd hoe streng ze zijn op het alleen achterlaten van een hondje in een huisje als je bijvoorbeeld naar het zwembad gaat voor een paar uur.
Biedt de omgeving ook mogelijkheden voor leuke dagjes weg?
Nee, ik heb het gevonden, wij waren in de grotten van Baume-les-Messieurs!quote:Op donderdag 14 augustus 2025 08:15 schreef Loj het volgende:
Groottes des moidons?
Die staat op onze lijst voor volgende week…
Ik vind trouwens de Landalparken in de Eifel echt wel het geld waard. Alles netjes, prima huisjes, prachtige uitzichten en prima vermaak. Daar zit ik nu namelijk
Rectificatiequote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:05 schreef Phaidra het volgende:
@:Schanu Deze camping bedoelde ik:
https://www.jura-camping-lafaz.com/en/campsite-lafaz-jura.php
Het fijne vond ik dat je op loopafstand zit van een dorpje met een fantastische bakker, slager, etc. Alles binnen 10 min wandelen, zodat je niet per se elke keer met de auto naar de supermarché hoeft te rijden. Er was ook een goede crêperie.
Hier hebben we ook ooit gestaan (10 jaar geleden):
https://www.clicochic.com(...)-trelachaume-FR.html
Hier zit je echt met uitzicht op het Lac de Vouglans (maar vanwege het hoogteverschil niet op loopafstand van een strandje).
Dat is grappig om te horen want in Duitsland schijnt er een soort mythe rond te waaien dat er in Denemarken aan de lopende band honden worden afgeschotenquote:Op donderdag 14 augustus 2025 11:58 schreef exode het volgende:
Ik vind Denemarken een soort hondenparadijs. Gisteren met 27 graden op het strand en veel mensen met hond. Allemaal aangelijnd, geen hondenstront te vinden, blije honden in zee, lijkt me een fantastische plek voor honden.
Lalandia heeft ook best wat honden faciliteiten, wandelpaden etc.
In Legoland zijn honden ook welkom.
Kortom, als we doorzetten voor een hond zullen we hier nog steeds op vakantie gaan.
Vandaag overigens 20 graden en grijs, gisteren was het behoorlijk warm.
En nog een Lalandia tip: 2 weken boeken lijkt ontmoedigd te worden, 2x 1 week boeken was veel goedkoper dan 1x 2 weken.
Wij denken eraan in de Kerstvakantie weer te gaan, huisje is goedkoper dan een simpel Landal huisje.
Dat ken ik van nlse campings ook. Wij zoeken eigenlijk vooral zo min mogelijk honden op de camping. Was erg blij met breebronne waar je kunt kiezen tussen velden met of zonder honden. Beerze bulten is ook grotendeels hondenvrij. In Denemarken zullen we het gaan zien.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 15:34 schreef Hupje het volgende:
Onze camping aan het strand in Denemarken had een honden douche ruimte. Kon je even je hond afspoelen als ie in zee geweest was
Säm’s camping in Herrljunga heeft 15 plekken en ligt aan aan meer. Erg basic, klein cafeetje erbij en verder niets eigenlijk. Heerlijk.quote:Op zondag 17 augustus 2025 21:45 schreef douche-eendje het volgende:
Ik lees ook mee voor de tips over Denemarken/Zweden/Duitsland voor volgend jaar. Wij kamperen graag met onze vouwwagen op kleine campings en hebben niet heel veel wensen (groen, zwembadje om even in te zwemmen maar dat mag echt wel iets basics zijn en als er een kampvuurtje gemaakt mag worden is het helemaal top). Ons plan voor komend jaar is richting Denemarken, een paar dagen de drukte van Legoland/Legohouse opzoeken en dan of richting Zweden of weer terug Duitsland in voor rust en ontspanning. We overwegen voor Legoland de camping van Legoland Holiday Village.
Afgelopen zomer op Les Trexons (https://camping-lestrexons.com/ ) gestaan, hele fijne kleine camping in de Vogezen.
Zijn wij een paar jaar geleden ook geweest. Onze kinderen waren er net iets te oud voor maar voor jonge kinderen idd ideaal.quote:Op zondag 24 augustus 2025 15:02 schreef 111210 het volgende:
Vroeg een paar maanden terug naar camping geschikt voor peuters.
Wij zijn uiteindelijk naar Camping le grande Torture geweest. Een uurtje onder Orleans.
Echt een perfecte camping voor jonge kinderen.
Genoeg vermaak, een klein verwarmd zwembad, speeltoestellen en in het hoogseizoen een half uurtje animatie op Nederlandse tijden (7uur)
Alle plekken zijn schaduwplekken het belangrijkste voor ons was dat het na 11uur savonds echt lekker stil was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |