abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 juli 2025 @ 17:25:31 #161
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_218252201
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 17:16 schreef Kyara het volgende:

[..]
Veel plezier! Wij vonden dat dagje Glenan eilanden echt heel erg leuk. Echt een paradijsje O+

Welke camping zitten jullie?
Dank je, komt goed ;). Dat eiland ziet er gaaf uit idd. We zitten op Le Ty Nadan.
KuikenGuppy
  vrijdag 18 juli 2025 @ 17:58:27 #162
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_218252499
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 17:25 schreef Burdie het volgende:

[..]
Dank je, komt goed ;). Dat eiland ziet er gaaf uit idd. We zitten op Le Ty Nadan.
Daar zaten wij toen ook :D
  vrijdag 18 juli 2025 @ 18:17:53 #163
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_218252604
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 14:05 schreef Stansfield het volgende:
Wij gaan de afgelopen jaren met veel plezier en goed weer op vakantie in Nederland met onze kinderen van 9 en 11 inmiddels. Maar nu zijn we overal in Nederland wel geweest en willen we een keer naar het buiteland. Maar ook weer niet gelijk 8 uur rijden.

Iemand tips voor leuke omgevingen/gebieden in Belgie/Duitsland op max 6 uur rijden?
We zijn in Nederland naar verschillende campings van Ardoer geweest. Die bevielen ons wel. Dus dat soort campings zoeken we een beetje. Zo min mogelijk jaarplekken/stacaravans/huisjes. En zoveel mogelijk kampeerplekken. Niet al te groot en een zwemmogelijkheid is wel een redelijke must.
Ardennen, Allgäu, Zwarte Woud, Eifel, Harz, Sauerland. Mogelijkheden genoeg.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 18 juli 2025 @ 21:23:34 #164
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_218254095
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 18:55 schreef exode het volgende:
Voor de Kerstvakantie kijken we ook al, we willen heel graag naar de sneeuw en denken aan Zweden. Iemand ervaring met Isaberg Mountain Resort in de winter? Wij zijn er afgelopen zomer geweest en vonden het er geweldig.
Zwaai zwaai vanaf Isaberg. We zijn hier vandaag aangekomen, en de kinderen vinden het nu al top. Geen idee hoe het in de winter is hier trouwens, dus daar heb je niks aan.

Qua winter in Scandinavië kan ik Salla in Finland aanbevelen. Da's alleen niet aan te rijden, en 'moet' dus vliegend (naar Rovaniemi, waar de kerstman woont, dus voor het kerstgevoel wel top ;))
pi_218254409
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 21:23 schreef mousemicky het volgende:

[..]
Zwaai zwaai vanaf Isaberg. We zijn hier vandaag aangekomen, en de kinderen vinden het nu al top. Geen idee hoe het in de winter is hier trouwens, dus daar heb je niks aan.

Qua winter in Scandinavië kan ik Salla in Finland aanbevelen. Da's alleen niet aan te rijden, en 'moet' dus vliegend (naar Rovaniemi, waar de kerstman woont, dus voor het kerstgevoel wel top ;))
Wat heeeeerlijk! De kinderen hebben het nog steeds over de 'bmx' baan en het rodelen.
Heel veel plezier daar :)
  maandag 21 juli 2025 @ 16:37:57 #166
433535 Cinemaniak
FF serieus nou
pi_218278297
Hier doen we zowel autovakantie als vliegvakantie met twee kleintjes. Wat me opvalt is toch de hoeveelheid overbodige zooi die je geneigd bent mee te nemen als je met de auto op pad gaat. Wat resulteert in meer bagage voor een weekje Center Parcs, dan twee weken Sicilië. En dan ben ik bij een vliegvakantie nooit rouwig geweest om iets te vergeten. Dit jaar al naar Kreta geweest en in het najaar tuffen we naar de bergen vermoed ik. Maar dit keer richt ik de auto in alsof we gaan vliegen _O_
Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that
  maandag 21 juli 2025 @ 16:41:21 #167
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_218278316
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 16:37 schreef Cinemaniak het volgende:
Hier doen we zowel autovakantie als vliegvakantie met twee kleintjes. Wat me opvalt is toch de hoeveelheid overbodige zooi die je geneigd bent mee te nemen als je met de auto op pad gaat. Wat resulteert in meer bagage voor een weekje Center Parcs, dan twee weken Sicilië. En dan ben ik bij een vliegvakantie nooit rouwig geweest om iets te vergeten. Dit jaar al naar Kreta geweest en in het najaar tuffen we naar de bergen vermoed ik. Maar dit keer richt ik de auto in alsof we gaan vliegen _O_
Er zit vaak ook wel verschil in je soort accommodatie bij een vliegvakantie of auto vakantie. Als je vliegt ga je (vaak) naar een omgeving waar je een hotel hebt met ontbijt/lunch/diner opties, i.t.t. een Center Parcs waar je vaak alle maaltijden zelf voorziet.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  maandag 21 juli 2025 @ 17:01:52 #168
433535 Cinemaniak
FF serieus nou
pi_218278473
quote:
17s.gif Op maandag 21 juli 2025 16:41 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Er zit vaak ook wel verschil in je soort accommodatie bij een vliegvakantie of auto vakantie. Als je vliegt ga je (vaak) naar een omgeving waar je een hotel hebt met ontbijt/lunch/diner opties, i.t.t. een Center Parcs waar je vaak alle maaltijden zelf voorziet.
We zorgen er altijd voor dat we een keuken erbij hebben.Dus ik zie daar weinig verschil in.
Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that
  Moderator maandag 21 juli 2025 @ 17:17:05 #169
236264 crew  capricia
pi_218278586
quote:
17s.gif Op maandag 21 juli 2025 16:41 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Ja. Dat merk ik nu ook.
Dit jaar een vliegvakantie maar wel een eigen accommodatie. En dan kun je dus niet veel keuken-spul meenemen. In je koffer.
Zout/peper, vaatwastabletten, koffie en thee en dat is het wel.
Rest daar maar kopen. :D

Uiteten vind ik leuk. Maar niet voor ontbijt, lunch en diner. _O-
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218279443
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 17:01 schreef Cinemaniak het volgende:

[..]
We zorgen er altijd voor dat we een keuken erbij hebben.Dus ik zie daar weinig verschil in.
Maar een keuken alleen zegt niets. Kook je dan ook dagelijks zelf? Ik heb regelmatig hotelkamers met keuken gehad waarvan we alleen de koelkast gebruikten voor drinken en soms wat beleg voor ontbijt.

Hier gaat de auto helemaal vol. Alles wat ik meeneem hoef ik daar niet te kopen en ik wil sowieso de eerste paar dagen geen boodschappen hoeven doen. Dat geldt voor afgemeten porties rijst en pasta, kruiden Maar bijv ook voor kaas, knakworstjes en tonijn, dat ik altijd in de aanbieding koop. Op vakantie zou ik het voor de volle prijs moeten kopen, wat ik weer zonde vind. Bij genoeg ruimte gaat er ook gewoon frisdrank mee de auto in, zoveel als dat past (en wat ik inschat dat er opgedronken word). Terug is de auto dus veel leger. En wat niet past laat ik overigens zonder problemen thuis.
pi_218280670
Wij nemen juist steeds minder boodschappen mee. We nemen mee wat thuis open is en anders weggegooid moet worden, daarnaast koffie en wat dingen voor de eerste 1 a 2 dagen. Oh en vaatwasblokjes.

Verder koop ik het daar wel.
  Moderator maandag 21 juli 2025 @ 21:22:43 #172
236264 crew  capricia
pi_218280692
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 21:20 schreef exode het volgende:
Wij nemen juist steeds minder boodschappen mee. We nemen mee wat thuis open is en anders weggegooid moet worden, daarnaast koffie en wat dingen voor de eerste 1 a 2 dagen. Oh en vaatwasblokjes.

Verder koop ik het daar wel.
Ja.
Vaatwasblokjes en Vuilniszakken. :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 22 juli 2025 @ 11:29:17 #173
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_218285322
In veel vakantielanden zijn de boodschappen momenteel ook goedkoper dan in Nederland. Mits je gewoon naar een fatsoenlijke supermarkt kan en niet afhankelijk bent van het lokale campingwinkeltje.
KuikenGuppy
  dinsdag 22 juli 2025 @ 12:44:34 #174
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_218285892
Ik moet beiden pakken dit deze zomer. :P
We gaan eerst naar Toscane met de auto, waar we een huisje hebben en waar ik ontbijt in ieder geval ook ‘thuis’ wil doen. Maar daarvoor moet ik de auto dus ook volladen.

En daarna gaan we naar Egypte, waarvoor ik gelukkig niks mee hoef te nemen. Alleen onze snorkelmaskers en kleding. *O*
Protège moi de mes désirs.
pi_218295030
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 11:29 schreef Burdie het volgende:
In veel vakantielanden zijn de boodschappen momenteel ook goedkoper dan in Nederland. Mits je gewoon naar een fatsoenlijke supermarkt kan en niet afhankelijk bent van het lokale campingwinkeltje.
In Denemarken zijn een aantal dingen wel echt een heel stuk duurder zoals koffie en uiteraard alcohol. Nou drinken wij dat laatste niet, maar ik kan me voorstellen dat je dat wel meeneemt als je op vakantie gaat.

Maar verder ontloopt het elkaar niet zo veel en vooral lactosevrij is er veel betaalbaarder.

Wij nemen wel altijd veel boodschappen mee terug naar huis :)
  woensdag 23 juli 2025 @ 09:11:51 #176
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218295083
Wij zijn traditiegetrouw op vakantie aan het nadenken over volgend jaar. Het wordt Frankrijk of Denemarken, maar we kunnen niet kiezen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_218295173
Denemarken is mijn favoriete vakantieland O+ Ik hou van de rust en de natuur daar.
Wel wat duurder inderdaad, ook bijvoorbeeld musea zijn daar stevig aan de prijs.

@Tink89 ik weet niet of je al vaker in Denemarken bent geweest, maar ook in het hoogseizoen is het daar op de meeste campings e.d. niet heel druk. Dus voor speelmaatjes e.d. is dat wel iets om rekening mee te houden.

[ Bericht 22% gewijzigd door Hupje op 23-07-2025 11:08:10 ]
  Moderator/colorchick woensdag 23 juli 2025 @ 10:33:13 #178
382129 crew  Donna
pi_218295932
Wij waren vorige week kamperen in een ingerichte tent in Overijssel. Camping de Klimberg.
Het was echt fantastisch. Volgend jaar gaan we weer denk ik.
Mijn eerste echte vakantie en de eerste vakantie met de kinderen is super goed bevallen.
  Moderator woensdag 23 juli 2025 @ 10:41:35 #179
5428 crew  miss_sly
pi_218296000
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 09:11 schreef Tink89 het volgende:
Wij zijn traditiegetrouw op vakantie aan het nadenken over volgend jaar. Het wordt Frankrijk of Denemarken, maar we kunnen niet kiezen.
Ik vind Frankrijk, en dan met name de Dordogne, echt heerlijk.
Het weer is er vaak wat stabieler, dus minder enorme hittegolven of stromende regens en stormen, maar gewoon lekker steady tussen 25-33 graden. En er is zoveel leuks te doen: heel veel kastelen om te bezoeken, leuke plaatsjes met markten, grotten, prehistorische sites om te bezoeken, prachtige natuur, mooie riviertjes om te zwemmen maar ook te kanoën. En er zijn echt heel veel campings, dus vast iets goeds te vinden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_218296508
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 10:33 schreef Donna het volgende:
Wij waren vorige week kamperen in een ingerichte tent in Overijssel. Camping de Klimberg.
Het was echt fantastisch. Volgend jaar gaan we weer denk ik.
Mijn eerste echte vakantie en de eerste vakantie met de kinderen is super goed bevallen.
Hoe was de samenstelling? Allemaal leeftijden door elkaar heen? Hoe was de animatie?

Ik ga namelijk voor de tweede keer met mijn dochter naar de zandstuve, maar de prijzen van de klimberg zijn veel schappelijker.

Ik ga binnenkort iig ook langs https://www.molke.nl/. Kijken hoe de sfeer daar is. De klimberg zet ik nu ook wel op het lijstje om te bezoeken. :)
  woensdag 23 juli 2025 @ 11:49:01 #181
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_218296514
Wij rijden nu naar adres 2 in Zweden. Isaberg was geweldig, maar voor Zweedse begrippen druk. Nu gaan we naar een huis midden in natuurgebied Glaskogen (zonder buren, met privé stookplaats en zwemsteiger). Voor wie twijfelt vanwege het weer in Zweden, hrt was de afgelopen 6 dagen tussen de 25-30 graden.

Dit is dus echt ons favoriete vakantieland. Maar ik zou ook heel graag nog een keer naar Noorwegen willen, maar ja, die prijzen :o (de Noren komen niet voor niets in Zweden vakantie vieren zeg maar...)
  Moderator/colorchick woensdag 23 juli 2025 @ 12:04:34 #182
382129 crew  Donna
pi_218296624
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 11:48 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Hoe was de samenstelling? Allemaal leeftijden door elkaar heen? Hoe was de animatie?

Ik ga namelijk voor de tweede keer met mijn dochter naar de zandstuve, maar de prijzen van de klimberg zijn veel schappelijker.

Ik ga binnenkort iig ook langs https://www.molke.nl/. Kijken hoe de sfeer daar is. De klimberg zet ik nu ook wel op het lijstje om te bezoeken. :)
Het was vorige week sowieso nog best wel rustig. We hebben een handjevol pubers gezien (maar misschien verbleef de rest wel op een ander stuk want er waren wel puberactiviteiten) en een stuk of 12 kinderen onder de 10 die we elke ochtend weer zagen bij het dansen voor jonge kinderen. Ik was zelf met jonge kinderen (van 4 en 7) en zij vonden het dansen en knutselen 's ochtends echt super leuk. In de middag vaak activiteiten voor het hele gezin, maar op de bingo na hebben we daaraan niet meegedaan, want dan waren we weg. Het zag er wel allemaal leuk uit op de agenda iig.
Op de activiteitenagenda voor de avond stonden wel veel puberdingen, lasergamen, voetbaltoernooi, sportspellen. Hier vind je bijv. het programma van deze week; https://www.deklimberg.nl/animatieprogramma.
Ik zie dat er nu echt veeeeeeeeel meer op het programma staat dan vorige week, dus ik denk dat het voor alle leeftijden wel leuk is! :Y

De toiletgebouwen en douches waren ook super schoon en veel speeltuintjes. Van het Christelijke karakter van de camping heb ik weinig gemerkt als ik eerlijk ben. :)
  woensdag 23 juli 2025 @ 13:31:36 #183
327807 Mariposas
יה&#14
pi_218297238
quote:
7s.gif Op woensdag 23 juli 2025 10:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vind Frankrijk, en dan met name de Dordogne, echt heerlijk.
Het weer is er vaak wat stabieler, dus minder enorme hittegolven of stromende regens en stormen, maar gewoon lekker steady tussen 25-33 graden. En er is zoveel leuks te doen: heel veel kastelen om te bezoeken, leuke plaatsjes met markten, grotten, prehistorische sites om te bezoeken, prachtige natuur, mooie riviertjes om te zwemmen maar ook te kanoën. En er zijn echt heel veel campings, dus vast iets goeds te vinden.
Ben ik het helemaal mee eens! Ik vind de Dordogne echt perfect. Wel toeristisch maar niet zo massaal zoals de Ardeche en je hoeft niet over de drukke route de soleil. Als je in de omgeving Sarlat zit is bijna alles qua op een half uur tot 1 uur rijden dus ook ideaal met kleine kinderen. Wij gaan volgende week weer. ^O^

[ Bericht 2% gewijzigd door Mariposas op 23-07-2025 14:20:43 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  Moderator woensdag 23 juli 2025 @ 13:32:56 #184
5428 crew  miss_sly
pi_218297268
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 13:31 schreef Mariposas het volgende:

[..]
Ben ik het helemaal mee eens! Ik vind de Dordogne echt perfect. Wel toeristisch maar niet zo massaal zoals de Vendée en je hoeft niet over de drukke route de soleil. Wij gaan volgende week weer. ^O^
Wij ook :D Voorheen altijd naar een camping, nu voor het eerst naar een hotel.
Zo'n zin in!
pi_218297743
Wij zitten nu in de Dordogne maar het weer is er op dit moment vreselijk wisselvallig helaas. Gisteren vanaf 4 uur was het eerste moment dat het niet bewolkt was en zoals vandaag de hele dag nonstop harde regen. Hopelijk trekt het nog bij, maar de voorspellingen voor deze week waren vorige week ook nog veelbelovend en werden elke dag verder naar beneden bijgesteld. Dus we houden er maar rekening mee dat het misschien wel zo blijft :')

Vorig jaar zaten we in de Ardeche en daar was het qua hitte bijna niet uit te houden. 8 jaar geleden zate we in de Montpellier en toen was het ook echt bloedheet in de zomer. In diezelfde regio zaten we 2 jaar terug opnieuw tijdens de herfstvakantie en dat was echt perfect qua weer.

Wij overwegen volgend jaar om naar de Jura te gaan in Frankrijk. Dat zou in 1 keer te rijden moeten zijn en de omgeving lijkt ons daar ook heel mooi.
pi_218300953
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 14:15 schreef Schanu het volgende:
Wij zitten nu in de Dordogne maar het weer is er op dit moment vreselijk wisselvallig helaas. Gisteren vanaf 4 uur was het eerste moment dat het niet bewolkt was en zoals vandaag de hele dag nonstop harde regen. Hopelijk trekt het nog bij, maar de voorspellingen voor deze week waren vorige week ook nog veelbelovend en werden elke dag verder naar beneden bijgesteld. Dus we houden er maar rekening mee dat het misschien wel zo blijft :')

Vorig jaar zaten we in de Ardeche en daar was het qua hitte bijna niet uit te houden. 8 jaar geleden zate we in de Montpellier en toen was het ook echt bloedheet in de zomer. In diezelfde regio zaten we 2 jaar terug opnieuw tijdens de herfstvakantie en dat was echt perfect qua weer.

Wij overwegen volgend jaar om naar de Jura te gaan in Frankrijk. Dat zou in 1 keer te rijden moeten zijn en de omgeving lijkt ons daar ook heel mooi.
Jura staart wel bekend om instabiel weer. Wij zitten in Parijs af en toe wat druppels maar ook de zon gezien terwijl de voorspellingen dramatisch waren. Toen wij van huis gingen eerst naar de loire en dan door naar Parijs was de voorspelling 14 dagen rond de 30 graden. Tja het sloeg wel ineens om. Dus wellicht voor jullie ook nog naar de goede kant.
  donderdag 24 juli 2025 @ 08:45:13 #187
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218304377
Als het Frankrijk wordt, wordt het 'les alicourts' omdat dat vanuit ons in één dag te rijden heeft, alle voorzieningen heeft en het er gezellig is volgens m'n broer.

Denemarken zijn we hier gisteren door Denen op de camping getipt over een camping in het zuiden aan het strand waar iig de voorzieningen goed zijn en die zich richten op kinderen. Ik kan alleen niet meer bedenken hoe hij heet. Iets met een H aan het begin en dan -strand aan het einde. Ik zoek nog effe door.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 24 juli 2025 @ 10:31:39 #188
35189 Troel
scherp en bot
pi_218305248
quote:

Ik ben wel vaker in de Dordogne geweest, maar herken het beeld :P

Ik wil eigenlijk nog een keer terug naar de camping waar wij jaren geweest zijn in Luzy. Ligt ter hoogte van Dijon en was goed in 1 keer te rijden. Voor de jongens nu wat minder interessant, want ze zijn te oud voor alle stepjes, fietsjes, skelters enzo die daar standaard aanwezig zijn (dat was echt top!), maar het zwembad is vernieuwd en de Lidl zat aan de overkant van de straat dus elke ochtend verse broodjes :D Er zitten nu andere eigenaren op, dus weet niet wat er is, maar vroeger was er elke avond of patat of pizza zeg maar. Maarja, voordat ik zo'n reis aan durf is het alweer volgend jaar ben ik bang.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator donderdag 24 juli 2025 @ 10:45:47 #189
5428 crew  miss_sly
pi_218305397
quote:

Wij hebben een keer een week slecht weer gehad, maar dat was in de meivakantie die begon in april. Natuurlijk is het er ook wel eens minder goed en hebben we wel eens een sortbui gehad, maar geen overstromingen. En wel warm, maar geen 43 graden.
De herfstvakantie is wel een heel andere tijd, natuurlijk, dus in de zomer zal het heel anders zijn.
pi_218305400
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 08:45 schreef Tink89 het volgende:
Als het Frankrijk wordt, wordt het 'les alicourts' omdat dat vanuit ons in één dag te rijden heeft, alle voorzieningen heeft en het er gezellig is volgens m'n broer.

Denemarken zijn we hier gisteren door Denen op de camping getipt over een camping in het zuiden aan het strand waar iig de voorzieningen goed zijn en die zich richten op kinderen. Ik kan alleen niet meer bedenken hoe hij heet. Iets met een H aan het begin en dan -strand aan het einde. Ik zoek nog effe door.
Henne strand vermoed ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door exode op 24-07-2025 21:47:37 ]
  donderdag 24 juli 2025 @ 15:32:34 #191
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_218308672
Wij kijken nu voor volgend jaar naar la Palmyra, lijkt me heerlijk, aan de Atlantische Oceaan.
KuikenGuppy
pi_218309021
Ik vind het al heel wat dat ik al nadenk over de Kerstvakantie O-)

Sterker nog, ik ben nog met deze zomervakantie bezig, wellicht dat we een paar dagen eerder richting Denemarken willen, maar kan nog niet echt iets vinden wat aan onze wensen voldoet. Dus de kans is aanwezig dat we het bij 2 weken houden.
  donderdag 24 juli 2025 @ 16:41:29 #193
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_218309562
Normaalgesproken bedenken wij het ook niet zo ver van te voren hoor, dit jaar hebben we lastminute geboekt, we zijn daarmee ¤1000 goedkoper uit dan wat we voor dezelfde camper voor volgend jaar op de website zien met "vroegboekkorting", dus ik twijfel of we niet gewoon weer lastminute gaan boeken :P.
KuikenGuppy
pi_218310833
Oh ik begrijp het echt wel, dat mensen vroeg boeken, als je weet waar je heen wilt, waarom zou je dan wachten? Maar ik heb al moeite om te bedenken wat ik morgen wil eten _O-

Zweden hadden we al 10 maanden vooraf geboekt en dat doe ik nooit meer. De wereld was een stuk anders 10 maanden later, onze wereld en als ik kosteloos had kunnen annuleren had ik dat gedaan.

Ik baal wel dat veel in de Kerstvakantie al vol zit, maar we hadden gelukkig niets specifieks op het oog behalve 'sneeuw!' dus er komt vast wel wat voorbij. Maar ik ga nog niet boeken omdat mijn werksituatie nogal onrustig is.

Ik aas nog op een last minuten Efteling overnachting, elke ochtend komt er gek genoeg iets vrij, maar steeds net niet wat wij willen.
pi_218311153
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 08:45 schreef Tink89 het volgende:
Hejlsminde Strand Camping misschien?
Wij waren een paar jaar geleden op Grønninghoved Strand Camping in het hoogseizoen en dat was ons goed bevallen, maar wij houden wel van rust.
pi_218311279
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 16:01 schreef exode het volgende:
wellicht dat we een paar dagen eerder richting Denemarken willen, maar kan nog niet echt iets vinden wat aan onze wensen voldoet.
Wat voor iets zoek je?
pi_218316096
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 18:43 schreef Hupje het volgende:

[..]
Wat voor iets zoek je?
We wedden op 2 paarden:
Een hotel met een aparte woonkamer in Zuid Denemarken, het liefst aan zee. Met onze standaard eisen van een goed bed, schoon en rustig.

Maar zoiets als Hvidbjerg Strand Feriepark ziet er ook fantastisch uit (zit hartstikke vol).

We willen een beetje rustig zitten, in de Lalandia parken die al geboekt hebben, is er genoeg vermaak en prikkels. Het valt me op dat de campings bijvoorbeeld echt hutje mutje zijn.

We overwogen Skallerup nog, maar die vinden we toch te ver rijden. We kijken in de regio Middelfart en de andere kant Romo. Het laatste heeft de voorkeur.
pi_218316908
Wij overwogen dus de Jura voor volgende zomervakantie, maar na jaren Frankrijk worden we misschien een beetje Frankrijk-moe. En nu is vrouwlief al druk aan het zoeken naar een andere bestemming, maar de zoektocht is lastig.

Dus ik gooi de vraag er hier maar in, misschien hebben jullie nog briljante ideeën?

Onze wensen;
- Het liefst binnen 1 dag te rijden met de auto (max een uur of 11) want een extra overnachting bleek zwaar voor de 8 jarige.
- Een camping met huuraccommodatie
- Hond toegestaan
- Geen al te grote camping
- Zwembad met glijbaan
- Bij landen met onstabiel weer ook een binnenzwembad
- Omgeving waarin wat te doen is met kinderen (tegen die tijd 8 en 9 jaar oud)
- Betaalbaar, zeg maximaal 3500 voor 2 weken

Wij keken naar campings in Italië, maar die zijn vreselijk hutje mutje. Campings in Spanje die veel te ver rijden zijn. Campings in Denemarken waar vaak geen of een heel klein zwembad is. Campings in Oostenrijk hetzelfde.

Ik vond de camping Brigerbad in Oostenrijk en die leek mij prachtig, maar het zwembad zit los van de camping en ook al geeft de camping site de indruk dat entree inbegrepen is, lees ik in reviews overal dat je daar (flink) voor moet betalen.

Dus mocht iemand iets weten wat voldoet aan bovenstaande wensen, wij houden ons aanbevolen *)
  Moderator vrijdag 25 juli 2025 @ 11:28:14 #199
5428 crew  miss_sly
pi_218316925
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 11:26 schreef Schanu het volgende:
Wij overwogen dus de Jura voor volgende zomervakantie, maar na jaren Frankrijk worden we misschien een beetje Frankrijk-moe. En nu is vrouwlief al druk aan het zoeken naar een andere bestemming, maar de zoektocht is lastig.

Dus ik gooi de vraag er hier maar in, misschien hebben jullie nog briljante ideeën?

Onze wensen;
- Het liefst binnen 1 dag te rijden met de auto (max een uur of 11) want een extra overnachting bleek zwaar voor de 8 jarige.
- Hond toegestaan
- Zwembad met glijbaan

Wij keken naar campings in Italië, maar die zijn vreselijk hutje mutje. Campings in Spanje die veel te ver rijden zijn. Campings in Denemarken waar vaak geen of een heel klein zwembad is. Campings in Oostenrijk hetzelfde.

Ik vond de camping Brigerbad in Oostenrijk en die leek mij prachtig, maar het zwembad zit los van de camping en ook al geeft de camping site de indruk dat entree inbegrepen is, lees ik in reviews overal dat je daar (flink) voor moet betalen.

Dus mocht iemand iets weten wat voldoet aan bovenstaande wensen, wij houden ons aanbevolen *)
Ik heb geen specifieke camping ofzo, maar kijk eens naar de VK, zuid Engeland, Cornwall, maar ook Wales, Kent. Wij zijn stiekem wel een tikje verliefd geworden op de VK O+
pi_218316984
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 11:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik heb geen specifieke camping ofzo, maar kijk eens naar de VK, zuid Engeland, Cornwall, maar ook Wales, Kent. Wij zijn stiekem wel een tikje verliefd geworden op de VK O+
Ik las je berichtje voor aan de vrouw en haar reactie was: koud en regen dus nee :N

Ik zocht zelf op Cornwall en het ziet er wel prachtig uit O+

Maar we voegen mooi weer dus toe aan het wensenlijstje :')
  Moderator vrijdag 25 juli 2025 @ 11:39:37 #201
5428 crew  miss_sly
pi_218317012
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 11:35 schreef Schanu het volgende:

[..]
Ik las je berichtje voor aan de vrouw en haar reactie was: koud en regen dus nee :N

Ik zocht zelf op Cornwall en het ziet er wel prachtig uit O+

Maar we voegen mooi weer dus toe aan het wensenlijstje :')
Dat is wel een misvatting hoor, dat het daar koud is en regent. Zeker in de regio Cornwall.

quote:
Cornwall heeft een gematigd zeeklimaat, wat betekent dat het milde zomers en zachte winters heeft. Dankzij de Golfstroom, die warmte uit de Caraïben brengt, is het klimaat in Cornwall milder dan elders in Engeland en zelfs subtropisch, waardoor je er palmbomen kunt vinden.
pi_218317248
Wij zijn groot Luxemburg fan, maar de camping die we daar fijn vinden is wel vrij groot.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 14:12:16 #203
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218318295
Luxemburg kan voor ons ook nog. Weet iemand daar of in Denemarken een camping die voldoet aan:

- ruime plekken, minstens 90-100 m2
- een goed binnenzwembad. Wat we hier bij breebronne en bij landal coldenhove hebben ongeveer. Iig niet alleen een vierkante bak.
- schoon sanitair
- speelgelegenheid
- sup-water of kajak-water
- maximaal een uur of 8 rijden vanuit midden-Limburg (als het heel heel tof is, mag 10 uur ook)
pi_218318963
Frankrijk en Denemarken zijn behoorlijk verschillende vakantielanden.

Ik vind Denemarken in de zomer veel fijner, maar ik heb liever 20 graden en af en toe regen dan de extremen die je in Frankrijk helaas steeds vaker hebt. Je kan gewoon echt ongeluk hebben in Denemarken en behoorlijk slecht weer, vooral in Augustus.

Ik heb nog nooit echt uitgebreid gezocht naar campings in Denemarken. Ik kan alleen Lalandia uit ervaring aanraden :D Daar zit ook een camping naast maar die vind ik er niet heel gezellig uit zien.

Campings met grote glijbanen en grote binnenzwembaden zijn er volgens mij niet echt. Maar wellicht is er hier iemand die deze wel kent.

@Shanu, er zijn meerdere Landal parken in Denemarken, dat is misschien wel wat voor jullie? Wel het vermaak maar ook de privacy en rust.
pi_218322766
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 14:12 schreef Tink89 het volgende:
Luxemburg kan voor ons ook nog. Weet iemand daar of in Denemarken een camping die voldoet aan:

- ruime plekken, minstens 90-100 m2
- een goed binnenzwembad. Wat we hier bij breebronne en bij landal coldenhove hebben ongeveer. Iig niet alleen een vierkante bak.
- schoon sanitair
- speelgelegenheid
- sup-water of kajak-water
- maximaal een uur of 8 rijden vanuit midden-Limburg (als het heel heel tof is, mag 10 uur ook)
Ik denk dat dat lastig is - maar ik ben geen echte kampeerder. De meeste campings in Denemarken hebben geen zwembad, maar vaak toegang tot de zee, waar iedereen dan gaat zwemmen. Als er een zwembad is, is het meestal een simpel buitenzwembad.
Vanaf midden limburg kom je ook niet heel ver Denemarken in.
Sowieso, buiten de ketens zoals exode noemt, kom je weinig toffe zwem mogelijkheden tegen. Die kennen ze daar gewoon niet zo. Maar juist buiten die ketens vind je ruimte enzo O+
Wat ik zo snel vond is Drejby Strandcamping, maar die heeft geen binnenbad. En voor uitstapjes moet je dan al gauw wat verder rijden, moet je ook maar net willen. Dat stukje Denemarken ben ik nog niet geweest, dus geen idee wat daar te doen is.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 21:07:13 #206
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218322795
Inmiddels toch wat opties gevonden met prima zwembad. Ik ga nog even verder zoeken en kom dan wel even de resultaten delen.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 21:31:11 #207
244125 laziness
pi_218323065
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 11:26 schreef Schanu het volgende:

Onze wensen;
- Hond toegestaan
- Zwembad met glijbaan

Brigerbad is Zwitserland toch? Verklaart de prijs meteen ;)

Italië staat wel bekend om zijn kleine plekken op campings maar is ook wel ver voor 1 dag rijden.

Moet het perse een camping zijn? Oostenrijk kent ook veel fijne vakantieparken/chaletdorpen. Campings zoals in Frankrijk en Spanje met uitgebreide zwembaden kennen ze daar niet echt.
Er is daar zoveel te doen in de bergen voor kinderen en vaak krijg je een gastenkaart waarmee veel liften e.d. gratis zijn. Vaak zijn met die kaart ook heel veel badensee in de omgeving gratis die allerlei glijbanen hebben.

Seecamping Berghof bij de Ossiacher See heeft strand met glijbaan aan het meer maar dat is een eindje rijden. Karinthië is wel heel zonnig.

En Cornwall is niet enkel koud en regen kan ik beamen :Y
Maar het is net als bijv de Dordogne ook niet gegarandeerd prachtig weer.
pi_218325058
Dat wilde ik ook toevoegen, van die kaarten. Wij gaan dit jaar naar Zuid Duitsland en daar krijgen we een Gästekarte gratis bij het appartement. Daarmee kan je dus inderdaad gratis met de kabelbanen maar ook naar het plaatselijke zwembad. Sowieso heeft Duitsland geweldige openbare zwembaden (vooral de buitenbaden) die niet extreem duur zijn.

Het tegenovergestelde geldt trouwens voor Engeland (in ieder geval voor de Cotswolds) :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_218326144
Maar Dordogne is echt een aanrader!
Vorig jaar zijn we daar geweest. We hadden inderdaad 2 regendagen, maar ook 35 graden. En zoveel leuks te doen daar!

Dit jaar Jura… maar pas over 2 weken :) en ja, qua weer weet je het gewoon niet. Je doet er toch niets aan. Zuid Engeland staat ook nog op ons lijstje!

Volgend jaar willen we waarschijnlijk weer een verre reis maken. Maar we weten nog niet waarheen..
zuid Afrika (willen de kids heel graag)
Costa Rica, Sri Lanka, VS (prima qua prijs momenteel).
We dromen nog even verder…
  zaterdag 26 juli 2025 @ 10:22:45 #210
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_218326180
Dordogne O+

Leuke plannen Loj! Dat lijkt me zo gaaf om als gezin te kunnen doen.
pi_218326335
Onze kinderen vonden Californië vorig jaar geweldig, dat is wel een aanrader. Is ook een goede combinatie van natuur, steden en kinder-activiteiten. En de zomervakantie valt volgend jaar nog erg gunstig daarvoor, als laatste groep dacht ik. Temperatuur lag op sommige plekken wel hoog, maar daarvan hadden we vooral last bij Anaheim. De rest lag aan de kust (=wind) of hoog in de bossen. Maar Las Vegas of Grand Canyon is niet te doen in de zomer. Vliegtickets moet je wel geluk mee hebben, die zijn echt duur. Wij hadden uiteindelijk tickets van ¤900 pp maar daar hebben we lang voor moeten zoeken (en flexibel voor moeten zijn). We vliegen volgend jaar voor minder geld een stuk langer, en met een tussenstop van een paar dagen.
pi_218330431
Brigerbad is inderdaad Oostenrijk, de camping zelf was echt niet gek duur dus voor Oostenrijkse begrippen viel mij dat reuze mee :')

Ik ga eens kijken naar een vakantiepark of idd een Landalpark. Is meestal iets wat we hooguit een weekje doen ipv tijdens de zomervakantie, maar misschien zit er wel iets heel tof tussen :)

Vandaag gingen we kanoën op de Lot en was het een lekkere dag ook qua weer. Deed de gemoederen gelijk goed en vrouwlief gaf aan dat op deze manier de Jura toch wel heel lekker kan zijn. Maar net zo onvoorspelbaar qua weer als de Dordogne dus :D
We hebben deze vakantie wel de 'pech' dat we in Grezels zitten wat een omgeving is waar met kinderen gewoon minder te doen is. Hele leuke meertjes gevonden, daar vermaakten we ons in de Ardèche elke dag wel met de kinderen, maar daarvoor is het weer op dit moment gewoon echt te slecht.

Oftewel, wijze les voor ons, voortaan beter letten op activiteiten in de omgeving. Als het weer dan tegenvalt, kan je er in ieder geval nog wel op uit.

Heel veel plezier alvast in de Jura @Loj! Als je daar op een leuke camping staat, hoor ik het graag ;)
pi_218332298
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 16:56 schreef Schanu het volgende:
Brigerbad is inderdaad Oostenrijk, de camping zelf was echt niet gek duur dus voor Oostenrijkse begrippen viel mij dat reuze mee :')

Ik ga eens kijken naar een vakantiepark of idd een Landalpark. Is meestal iets wat we hooguit een weekje doen ipv tijdens de zomervakantie, maar misschien zit er wel iets heel tof tussen :)

Vandaag gingen we kanoën op de Lot en was het een lekkere dag ook qua weer. Deed de gemoederen gelijk goed en vrouwlief gaf aan dat op deze manier de Jura toch wel heel lekker kan zijn. Maar net zo onvoorspelbaar qua weer als de Dordogne dus :D
We hebben deze vakantie wel de 'pech' dat we in Grezels zitten wat een omgeving is waar met kinderen gewoon minder te doen is. Hele leuke meertjes gevonden, daar vermaakten we ons in de Ardèche elke dag wel met de kinderen, maar daarvoor is het weer op dit moment gewoon echt te slecht.

Oftewel, wijze les voor ons, voortaan beter letten op activiteiten in de omgeving. Als het weer dan tegenvalt, kan je er in ieder geval nog wel op uit.

Heel veel plezier alvast in de Jura @:Loj! Als je daar op een leuke camping staat, hoor ik het graag ;)
Als je in de Dordogne bent en het niet meer weet, kan je de app Terra Aventura downloaden. Dat zijn allemaal speurtochten (van 0,5km tot 10km) waarbij kinderen vragen moeten beantwoorden over de omgeving. Aan het einde krijg je (als je alles goed hebt), coördinaten van waar de cache te vinden is. Op die plek vind je een boekje waar je je naam kunt achterlaten en een speldje van het thema van die route.
Wij zitten iets noordelijker en hebben inmiddels 13 routes gewandeld. Het gaat door natuur, of dorpjes, of stadjes, maar we kwamen ook bij een mijn terecht.
pi_218332761
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 19:54 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Als je in de Dordogne bent en het niet meer weet, kan je de app Terra Aventura downloaden. Dat zijn allemaal speurtochten (van 0,5km tot 10km) waarbij kinderen vragen moeten beantwoorden over de omgeving. Aan het einde krijg je (als je alles goed hebt), coördinaten van waar de cache te vinden is. Op die plek vind je een boekje waar je je naam kunt achterlaten en een speldje van het thema van die route.
Wij zitten iets noordelijker en hebben inmiddels 13 routes gewandeld. Het gaat door natuur, of dorpjes, of stadjes, maar we kwamen ook bij een mijn terecht.
Wat een leuke tip, dankjewel O+ enige probleem is dat mijn meiden niet bepaald van wandelen houden ;( en de dichtstbijzijnde route vanaf ons vakantiehuisje is 40 km van ons vandaan. Maar ik ga hem zeker in de gaten houden, over een week gaan we naar een camping in de Bretagne dus misschien zit er dan wel iets dichtbij en kunnen we het in ieder geval proberen :)
  maandag 28 juli 2025 @ 16:26:35 #215
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218353570
Ik heb even een paar Deense vondsten op een rijtje gezet met prima zwembad. Van gewoon leuk tot echt tof. True, ze zijn bijna allemaal wat te ver rijden. Maar toch...mocht iemand het interessant vinden:

https://www.hvidbjergstra(...)Ff2p5wBoC5MwQAvD_BwE

https://firstcamp.dk/destinationer/hasmark-strand-fyn/camping

https://www.vacanceselect(...)&duration=7&adults=2

https://www.hennestrandre(...)03ad1753712720f5bcbe

Wij gaan even bedenken of we twee dagen willen rijden of toch naar Frankrijk gaan volgend jaar.
  maandag 28 juli 2025 @ 18:17:01 #216
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_218354492
@Tink89 bijna heel Denemarken is toch wel in 1 dag aan te rijden? Wij wonen in midden Brabant, en zijn de afgelopen jaren steeds in 1 keer naar Fredrikshavn (Noord-Denemarken) en dit jaar naar Kopenhagen gereden. Vertrek om 5 uur/half 6, aankomst steeds rond 5 uur (vorig jaar zelfs 4), met genoeg pauzes tussendoor.
  maandag 28 juli 2025 @ 22:59:27 #217
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218357753
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2025 18:17 schreef mousemicky het volgende:
@:Tink89 bijna heel Denemarken is toch wel in 1 dag aan te rijden? Wij wonen in midden Brabant, en zijn de afgelopen jaren steeds in 1 keer naar Fredrikshavn (Noord-Denemarken) en dit jaar naar Kopenhagen gereden. Vertrek om 5 uur/half 6, aankomst steeds rond 5 uur (vorig jaar zelfs 4), met genoeg pauzes tussendoor.
Met de caravan? Das maximaal 90 (zouden 'm tot 100 kunnen laten keuren voor Duitse snelweg, maar dan verbruikt de auto echt idioot veel meer). Wij wonen vlakbij Roermond, half uur onder Eindhoven of Venlo zegmaar. Ik kom nu steeds op Google maps tijden van 8,5 uur ofzo uit en da's gebaseerd op auto en zonder stoppen. Dus ik reken daar voor eten en plassen en caravansnelheid x 1,5 voor. En da's wel echt een heel lange dag rijden. Of ben ik met mijn factor 1,5 te pessimistisch?

We hadden eigenlijk les alicourts in Frankrijk in gedachte. Da's 650 km, dat leek me net te doen in één dag...
  dinsdag 29 juli 2025 @ 08:42:24 #218
244125 laziness
pi_218359136
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 22:59 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Met de caravan? Das maximaal 90 (zouden 'm tot 100 kunnen laten keuren voor Duitse snelweg, maar dan verbruikt de auto echt idioot veel meer). Wij wonen vlakbij Roermond, half uur onder Eindhoven of Venlo zegmaar. Ik kom nu steeds op Google maps tijden van 8,5 uur ofzo uit en da's gebaseerd op auto en zonder stoppen. Dus ik reken daar voor eten en plassen en caravansnelheid x 1,5 voor. En da's wel echt een heel lange dag rijden. Of ben ik met mijn factor 1,5 te pessimistisch?

We hadden eigenlijk les alicourts in Frankrijk in gedachte. Da's 650 km, dat leek me net te doen in één dag...
Anwb heeft een routeplanner voor de caravan en rekent met 80km per uur. Die komt op nog geen 10,5 uur.
pi_218359189
Jullie willen op 1 plek Tink? Anders kan je op de heenweg al een leuke camping pakken. Breekt de reis ook.
pi_218359636
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 08:51 schreef exode het volgende:
Jullie willen op 1 plek Tink? Anders kan je op de heenweg al een leuke camping pakken. Breekt de reis ook.
Dit ja, wij gaan de terugweg deze vakantie ook een weekje naar Bretagne om de reis op te breken.

Volgend jaar hebben we al besloten en geboekt :') een vakantievilla in Ventabren, prachtig huis met enorm zwembad en in de omgeving (tot max een uur rijden) tal van activiteiten. Daar gaan we 2 weken naartoe, daarvoor gaan we nog kijken naar een camping in de Jura omdat ik daar echt graag heen wil maar we het weer te onvoorspelbaar vinden voor 3 volle weken. En zo breken we de heenweg qua reizen dus ook mooi op :) terugreis doen we dan wel in 1 keer, maar dat rijdt toch vaak wat lekkerder omdat je terug naar huis gaat (is onze ervaring, zal wel tussen onze oren zitten haha).
  dinsdag 29 juli 2025 @ 12:14:02 #221
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_218361320
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 22:59 schreef Tink89 het volgende:

[..]

AH, die caravan had ik even niet scherp. Wij rijden met auto met dakkoffer, 120 max ook in Duitsland, maar een groot deel van Dk mag je minder hard. Afstand zal hetzelfde zijn voor jullie als voor ons. Voordeel van maar het noorden rijden is iig echt veel minder files. Wij rekenen altijd op een uurtje oponthoud rond Hamburg (afhankelijk van de tijd dat je daar bent), maar verder is het altijd goed doorrijden geweest.

Volgend jaar voor 't eerst met electrische auto, ben benieuwd wat dat doet voor de reistijd (vaker en langer stoppen om te laden).
pi_218361440
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 12:14 schreef mousemicky het volgende:

[..]
AH, die caravan had ik even niet scherp. Wij rijden met auto met dakkoffer, 120 max ook in Duitsland, maar een groot deel van Dk mag je minder hard. Afstand zal hetzelfde zijn voor jullie als voor ons. Voordeel van maar het noorden rijden is iig echt veel minder files. Wij rekenen altijd op een uurtje oponthoud rond Hamburg (afhankelijk van de tijd dat je daar bent), maar verder is het altijd goed doorrijden geweest.

Volgend jaar voor 't eerst met electrische auto, ben benieuwd wat dat doet voor de reistijd (vaker en langer stoppen om te laden).
Ik vind de route juist vreselijk, in de meivakantie ruim 2 uur files op de heenweg. Er zijn zo ontzettend veel wegwerkzaamheden in Duitsland. Bij Bremen is het ook steeds drama.

Maar wij rijden bewust niet 's nachts, als je dat wel doet, tuf je een stuk sneller door natuurlijk.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 18:34:41 #223
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218364094
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 08:42 schreef laziness het volgende:

[..]
Anwb heeft een routeplanner voor de caravan en rekent met 80km per uur. Die komt op nog geen 10,5 uur.
Da's met stoppen om te eten en plassen enzo dan toch al snel een uur of 13.. En dat vind ik te veel voor één dag.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 18:36:11 #224
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218364103
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 08:51 schreef exode het volgende:
Liefst wel. Zijn nu halverwege verhuisd en het kost me een dag vakantie om te verhuizen. Afbreken, weer opbouwen. Maar we overwegen nu ook nog om een weekje of twee te gaan, dan naar castlefest (zonder kids) en aan het einde van de vakantie nog een weekje te doen in de buurt.
pi_218365032
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 09:32 schreef Schanu het volgende:

[..]
Dit ja, wij gaan de terugweg deze vakantie ook een weekje naar Bretagne om de reis op te breken.

Volgend jaar hebben we al besloten en geboekt :') een vakantievilla in Ventabren, prachtig huis met enorm zwembad en in de omgeving (tot max een uur rijden) tal van activiteiten. Daar gaan we 2 weken naartoe, daarvoor gaan we nog kijken naar een camping in de Jura omdat ik daar echt graag heen wil maar we het weer te onvoorspelbaar vinden voor 3 volle weken. En zo breken we de heenweg qua reizen dus ook mooi op :) terugreis doen we dan wel in 1 keer, maar dat rijdt toch vaak wat lekkerder omdat je terug naar huis gaat (is onze ervaring, zal wel tussen onze oren zitten haha).
Via welke organisatie boeken/zoeken jullie? Of gewoon particulier?
  dinsdag 29 juli 2025 @ 20:54:53 #226
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_218365220
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 18:34 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Da's met stoppen om te eten en plassen enzo dan toch al snel een uur of 13.. En dat vind ik te veel voor één dag.
Op de route zijn de hotels in Duitsland niet zo duur, en soms hebben ze ook familiekamers. De ochtend erop met frisse kop en na Duits ontbijtje weer de weg op met sleurhut en al, super chill *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 29 juli 2025 @ 20:56:02 #227
244125 laziness
pi_218365232
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 18:34 schreef Tink89 het volgende:

[..]
:o poeh met zoveel stoppen kom je inderdaad niet heel ver.

Een overnachting met een caravan kost toch niet zoveel tijd als nu van camping verhuizen? Pootjes uitdraaien en klaar.

Ik snap er niet zoveel van geloof ik.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 21:01:11 #228
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_218365283
Idd, vroeger met mijn ouders was een caravan tussenstop echt niet meer dan dat, pootjes uitdraaien, stoelen naar buiten, klaar, en de volgende dag weer verder. Alles in minder dan een half uur ready to go.

Wij overnachten nu we met de auto gaan onderweg op een camping in een stuga. Ideaal in DK en SE, basic huisjes waar je alleen je bed even moet opdekken,en je toilettas en pyjama uit de auto hoeft te vissen. Dit jaar op een camping bij Kopenhagen, daarvoor in Fredrikshavn. Vroeg op, en dan de volgende ochtend met de boot door naar Zweden.

Wij rijden de heen en terugreis wel 12-13 uur, lange dagen. Maar wellicht hebben we geluk met kinderen die de dat prima trekken?
  dinsdag 29 juli 2025 @ 21:10:34 #229
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_218365390
Man en ik trekken zelf lang rijden niet, dus we nemen vaak hotel, lekker uitgebreid eten en dan de volgende dag de nachtboot naar Zweden vanaf noord Duitsland :+
Kind wil onderweg ook tig keer plassen, ach ja

De reis begint iig op standje chillaxheid vanaf moment dat we thuis vertrekken.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 29 juli 2025 @ 21:30:26 #230
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218365544
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 20:56 schreef laziness het volgende:

[..]
:o poeh met zoveel stoppen kom je inderdaad niet heel ver.

Een overnachting met een caravan kost toch niet zoveel tijd als nu van camping verhuizen? Pootjes uitdraaien en klaar.

Ik snap er niet zoveel van geloof ik.
Nee dat klopt! Maar exode vroeg of we ook op twee plekken zouden willen staan en dan bouwen we wel helemaal op. Voor een tussenstop hoeft dat natuurlijk niet.

En is 2,5 uur stoppen op een reis van 10,5 uur zo gek? Een keer of 5 plassen denk ik met onze kinderen denk ik... En dan twee keer langer stoppen voor een maaltijd en zelf effe benen strekken.

Maar ik heb duidelijk geen ervaring met lang rijden. Dus jullie inzichten helpen wel enorm :D dank!
pi_218365807
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 20:40 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Via welke organisatie boeken/zoeken jullie? Of gewoon particulier?
Via airbnb.nl, je betaalt aardig wat extra kosten voor airbnb zelf maar onze ervaringen zijn altijd goed (als in, betrouwbare aanbieders, fijne huisjes). Wij hebben nu 3 achtereenvolgende jaren een 'zeldzame' vondst als huisje en dat zijn dan vaak ook echt wel pareltjes.

Kostentechnisch valt het overigens echt wel mee, ondanks die extra airbnb kosten. Meer dan een camping zijn wij niet kwijt. Ter vergelijking, voor het huis waar we nu zitten hebben we in totaal ¤ 3000,- betaald voor 14 weken. Dan heb je een huis met 3 ruime slaapkamers, grote woonkamer met keuken en badkamer, een eigen zwembad, bbq met terras en 1 hectare grond met trampoline/boomhut/vuurpit/schommels/badmintonnet.

Voor ons is dit echt een uitkomst met onze 8 jarige die echt op ziet tegen een camping (en het nu ook al spannend vindt dat we zaterdag doorreizen naar een camping, die nota bene maar 50 plekken heeft en dus echt heel klein is).
pi_218365838
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 21:30 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Nee dat klopt! Maar exode vroeg of we ook op twee plekken zouden willen staan en dan bouwen we wel helemaal op. Voor een tussenstop hoeft dat natuurlijk niet.

En is 2,5 uur stoppen op een reis van 10,5 uur zo gek? Een keer of 5 plassen denk ik met onze kinderen denk ik... En dan twee keer langer stoppen voor een maaltijd en zelf effe benen strekken.

Maar ik heb duidelijk geen ervaring met lang rijden. Dus jullie inzichten helpen wel enorm :D dank!
Op een reis van 10 uur stoppen wij maximaal 1,5 uur. Plaspauzes is letterlijk plassen en door. En eten is een snelle hap. Alhoewel, vorig jaar zijn we in Frankrijk naar een speeltuin naast de snelweg gegaan, die hebben ze daar meer met uitgebreide eetmogelijlheid erbij. Dan stop je automatisch ook langer.

Is denk ik heel erg persoonlijk en maar net wat je fijn vindt. 8 jaar geleden gingen we samen met vrienden op vakantie naar Frankrijk. Onze oudste was toen 8 maanden, hun dochter 1,5 jaar. Zij wilden toen elk uur stoppen. S ochtends kwamen we in de file, waren we er net uit, wilden ze uitgebreid ontbijten in een wegrestaurant. Daarna sloten we dus weer achteraan aan in diezelfde file ;)
pi_218365851
Tink, je kan (zeker met een caravan) de reis heel makkelijk opbreken. Zoek je op 6 a 7 uur rijden een leuke plek voor 1 a 2 nachten.

Wij zijn ook niet van de 13 uur reizen op 1 dag. Dat vind ik enorm vermoeiend. Ik merk dat mijn concentratie na een uur of 8 al afneemt en dat is ronduit gevaarlijk.
Maar een tussenstop maken we wel al onderdeel van de vakantie. Je kan er ook voor kiezen om juist een hotel te pakken met ontbijt, is eens wat anders en onze kinderen vinden dat echt geweldig. Veel hotels hebben bewaakte parkeerplaatsen.
pi_218366455
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 21:30 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Onze reis naar de Dordogne was precies 10,5 uur volgens Google. We hebben er 13 uur over gedaan, ik denk drie kwartier door langzaam rijdend verkeer en de rest pauze. We hebben twee langere pauzes genomen en daarnaast nog twee keer alleen plassen/wisselen.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 23:46:21 #235
244125 laziness
pi_218366541
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 22:02 schreef Schanu het volgende:

[..]
Op een reis van 10 uur stoppen wij maximaal 1,5 uur. Plaspauzes is letterlijk plassen en door. En eten is een snelle hap. Alhoewel, vorig jaar zijn we in Frankrijk naar een speeltuin naast de snelweg gegaan, die hebben ze daar meer met uitgebreide eetmogelijlheid erbij. Dan stop je automatisch ook langer.
Dit.
Als je om een uur of 5/6 ‘s ochtends vertrekt dan kan je avondeten al op je bestemming doen.

Maar wij delen de heenweg ook altijd op in twee stukken als het 11 uur of meer is. Eerste dag het grootste stuk, overnachting en de volgende dag is dan nog maar een paar uur. Camping kan je vaak eerder aankomen dan een huisje dus daar ben je dan mooi op tijd. Die ene dag extra is op een vakantie van 3 weken ook niks.
Terug vaak wel in 1x en dat gaat dan inderdaad veel makkelijker. Zoals mijn schoonvader zegt “je ruikt de stal.” :D

Deze vakantie vertrokken we vroeg en aten we om 16:00uur apfelstrudel bij een berghut in Oostenrijk omdat we lekker op tijd bij het overnachtingshotel waren. De volgende dag via mooie binnendoor wegen en een stop voor een duik in een meer naar het huisje gereden.
Wij zijn vandaag van Slovenië naar het Lago Maggiore verkast. Dat kost dan ook nog weer een dag maar 10 om 10 nachten op twee totaal verschillende plekken vonden wij een mooie verdeling.

Beide accommodaties gevonden op airbnb en toen via rechtstreekse website voor een lagere prijs geboekt.
pi_218367105
Wij gaan proberen dit jaar de heenweg (ruim 800 km) in een keer te doen. Dat is de langste afstand die we met de peuter hebben gereden, hij is niet zo makkelijk in de auto ;) op tijd vertrekken (hij is toch vroeg wakker) en dan wel wat langer stoppen bij mijn schoonvader. Ik neem wel avondeten mee en we rijden door de week dus we kunnen de volgende ook gewoon vroeg naar de Duitse bakker en supermarkt voor ontbijt. Op de terugweg wel met een stop want om 5 uur vertrekken vanaf vakantie betekent dat ik de laatste vakantiedag alleen maar aan het pakken en eten maken ben. En we willen nog naar m'n schoonmoeder. Dus nu waarschijnlijk rustig ontbijten en dan 400 kilometer. We kijken per vakantie wel wat handig is, wel of niet overnachten, veerboten. Zolang ik maar niet op zwarte zaterdag naar Zuid Frankrijk moet, vind ik het wel best :P
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_218367365
Oh wij hebben te vroeg gejuicht :')

Na betaling van een vakantiewoning via airbnb kan de host binnen 2 dagen annuleren. Dat heeft de meneer in kwestie gedaan wegens gezondheidsproblemem. Dan had het kennelijk niet zo moeten zijn, wij zetten onze zoektocht verder (al had vrouwlief in een nabijgelegen dorp vlak bij Marseille volgens mij nog een woning op het oog :')).
  woensdag 30 juli 2025 @ 21:53:02 #238
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_218374199
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 23:46 schreef laziness het volgende:

[..]
Dit.
Als je om een uur of 5/6 ‘s ochtends vertrekt dan kan je avondeten al op je bestemming doen
Dat lijkt mij nogal afhankelijk van:
- de bestemming
- waar vandaan je in nl vertrekt

):O
.
  woensdag 30 juli 2025 @ 21:56:32 #239
244125 laziness
pi_218374244
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 21:53 schreef Yankee het volgende:

[..]
- de bestemming

We hadden het over een specifieke bestemming van een specifieke user waarbij al die variabelen bekend waren. Maar mooi uit zijn verband getrokken quote in een heel gesprek tussen verschillende users hier ^O^
  woensdag 30 juli 2025 @ 21:59:13 #240
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_218374272
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 21:53 schreef Yankee het volgende:

[..]
- de bestemming

Als ik het goed lees ging het hier over een reis van 10 uur :P.

Wij hebben 14 uur over de terugweg gedaan, ik weet niet of ik dar een volgende keer nog eens op één dag zou doen, maar we lagen wel diezelfde avond in ons eigen bedje.
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')