Op de route zijn de hotels in Duitsland niet zo duur, en soms hebben ze ook familiekamers. De ochtend erop met frisse kop en na Duits ontbijtje weer de weg op met sleurhut en al, super chillquote:Op dinsdag 29 juli 2025 18:34 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Da's met stoppen om te eten en plassen enzo dan toch al snel een uur of 13.. En dat vind ik te veel voor één dag.
quote:Op dinsdag 29 juli 2025 18:34 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Da's met stoppen om te eten en plassen enzo dan toch al snel een uur of 13.. En dat vind ik te veel voor één dag.
Nee dat klopt! Maar exode vroeg of we ook op twee plekken zouden willen staan en dan bouwen we wel helemaal op. Voor een tussenstop hoeft dat natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 20:56 schreef laziness het volgende:
[..]poeh met zoveel stoppen kom je inderdaad niet heel ver.
Een overnachting met een caravan kost toch niet zoveel tijd als nu van camping verhuizen? Pootjes uitdraaien en klaar.
Ik snap er niet zoveel van geloof ik.
Via airbnb.nl, je betaalt aardig wat extra kosten voor airbnb zelf maar onze ervaringen zijn altijd goed (als in, betrouwbare aanbieders, fijne huisjes). Wij hebben nu 3 achtereenvolgende jaren een 'zeldzame' vondst als huisje en dat zijn dan vaak ook echt wel pareltjes.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 20:40 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Via welke organisatie boeken/zoeken jullie? Of gewoon particulier?
Op een reis van 10 uur stoppen wij maximaal 1,5 uur. Plaspauzes is letterlijk plassen en door. En eten is een snelle hap. Alhoewel, vorig jaar zijn we in Frankrijk naar een speeltuin naast de snelweg gegaan, die hebben ze daar meer met uitgebreide eetmogelijlheid erbij. Dan stop je automatisch ook langer.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 21:30 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Nee dat klopt! Maar exode vroeg of we ook op twee plekken zouden willen staan en dan bouwen we wel helemaal op. Voor een tussenstop hoeft dat natuurlijk niet.
En is 2,5 uur stoppen op een reis van 10,5 uur zo gek? Een keer of 5 plassen denk ik met onze kinderen denk ik... En dan twee keer langer stoppen voor een maaltijd en zelf effe benen strekken.
Maar ik heb duidelijk geen ervaring met lang rijden. Dus jullie inzichten helpen wel enormdank!
Onze reis naar de Dordogne was precies 10,5 uur volgens Google. We hebben er 13 uur over gedaan, ik denk drie kwartier door langzaam rijdend verkeer en de rest pauze. We hebben twee langere pauzes genomen en daarnaast nog twee keer alleen plassen/wisselen.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 21:30 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Nee dat klopt! Maar exode vroeg of we ook op twee plekken zouden willen staan en dan bouwen we wel helemaal op. Voor een tussenstop hoeft dat natuurlijk niet.
En is 2,5 uur stoppen op een reis van 10,5 uur zo gek? Een keer of 5 plassen denk ik met onze kinderen denk ik... En dan twee keer langer stoppen voor een maaltijd en zelf effe benen strekken.
Maar ik heb duidelijk geen ervaring met lang rijden. Dus jullie inzichten helpen wel enormdank!
Dit.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 22:02 schreef Schanu het volgende:
[..]
Op een reis van 10 uur stoppen wij maximaal 1,5 uur. Plaspauzes is letterlijk plassen en door. En eten is een snelle hap. Alhoewel, vorig jaar zijn we in Frankrijk naar een speeltuin naast de snelweg gegaan, die hebben ze daar meer met uitgebreide eetmogelijlheid erbij. Dan stop je automatisch ook langer.
Dat lijkt mij nogal afhankelijk van:quote:Op dinsdag 29 juli 2025 23:46 schreef laziness het volgende:
[..]
Dit.
Als je om een uur of 5/6 ‘s ochtends vertrekt dan kan je avondeten al op je bestemming doen
We hadden het over een specifieke bestemming van een specifieke user waarbij al die variabelen bekend waren. Maar mooi uit zijn verband getrokken quote in een heel gesprek tussen verschillende users hierquote:Op woensdag 30 juli 2025 21:53 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dat lijkt mij nogal afhankelijk van:
- de bestemming
- waar vandaan je in nl vertrekt
Als ik het goed lees ging het hier over een reis van 10 uurquote:Op woensdag 30 juli 2025 21:53 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dat lijkt mij nogal afhankelijk van:
- de bestemming
- waar vandaan je in nl vertrekt
Wij sliepen eens in Bed& Breakfast Bigalke, aan de noord kant van Hamburg. Qua bedden niet heel luxe, maar het was een heerlijk plekje, de gastvrouw vriendelijk en we kregen een heeeeeel erg lekker ontbijtquote:Op donderdag 31 juli 2025 09:14 schreef exode het volgende:
Je moet je ook echt niet verkijken op de files richting Denemarken. Wij houden het nu in de gaten om te bepalen of we volgende week een dag eerder gaan rijden en welk tijdstip handig is. 2 a 3 uur oponthoud is niet eens vreemd op dit moment.
Wij rijden niet 's nachts en vertrekken niet voor 7 uur 's ochtends. Daar hebben we genoeg redenen voor dus dat is geen optie voor ons om te wijzigen.
We denken eraan om donderdag in de middag te gaan rijden en dan net na Hamburg een hotel te pakken. Daar zijn we ergens in de avond. We rijden dan achter de drukte aan lijkt het. Ons Lalandia huisje is vanaf zondag dus nog 2 nachten om iets voor te bedenken.
Wij zijn woensdag om 10 uur vertrokken richting het eiland Møn, vanaf het midden van het land. (Iets met een jas die bij een winkel was blijven liggen, daarom zo laat). Bij Bremen denk 20 minuten file gehad. Verder rustig aan gereden. 17: 45 hadden we de boot naar Rødby (aan boord gegeten) en 19:30 waren we op de camping. Viel ons reuze mee qua filesquote:Op donderdag 31 juli 2025 09:14 schreef exode het volgende:
Je moet je ook echt niet verkijken op de files richting Denemarken. Wij houden het nu in de gaten om te bepalen of we volgende week een dag eerder gaan rijden en welk tijdstip handig is. 2 a 3 uur oponthoud is niet eens vreemd op dit moment.
Wij rijden niet 's nachts en vertrekken niet voor 7 uur 's ochtends. Daar hebben we genoeg redenen voor dus dat is geen optie voor ons om te wijzigen.
We denken eraan om donderdag in de middag te gaan rijden en dan net na Hamburg een hotel te pakken. Daar zijn we ergens in de avond. We rijden dan achter de drukte aan lijkt het. Ons Lalandia huisje is vanaf zondag dus nog 2 nachten om iets voor te bedenken.
Maar dan ontwijk je Hamburg toch? Bij de Elbetunnel rekenen wij standaard een uur extra.quote:Op donderdag 31 juli 2025 21:29 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
Wij zijn woensdag om 10 uur vertrokken richting het eiland Møn, vanaf het midden van het land. (Iets met een jas die bij een winkel was blijven liggen, daarom zo laat). Bij Bremen denk 20 minuten file gehad. Verder rustig aan gereden. 17: 45 hadden we de boot naar Rødby (aan boord gegeten) en 19:30 waren we op de camping. Viel ons reuze mee qua files
Het is maar net wat je zoekt. Wij gaan voor rust en ruimte en hoeven geen druk entertainment enzo. Liever een strandje voor ons alleen, geen overvolle musea enz.quote:Op donderdag 31 juli 2025 23:08 schreef Bayswater het volgende:
Lijkt mij weinig aan voor kinderen in Denemarken in de zomervakantie,
Je ontwijkt Hamburg niet maar de Elbetunnel wel. Wij waren jaren geleden in Denemarken en gingen toen heen inderdaad via Puttgarden-Rødby en terug vanaf Jutland zijn we twee nachtjes in Hamburg gebleven. Toffe stad wel. Toen zijn we heel vroeg vertrokken en zaten we om half 10 bij mijn moeder in Groningen aan het ontbijtquote:Op vrijdag 1 augustus 2025 07:27 schreef exode het volgende:
[..]
Maar dan ontwijk je Hamburg toch? Bij de Elbetunnel rekenen wij standaard een uur extra.
Fijn dat jullie reis voorspoedig ging!
Wij denken er nu heel serieus over na om donderdag ipv zaterdag al naar Denemarken te gaan. Donderdag komt de aannemer 2 lekkages oplossen met hakwerk en het raam aan de voorkant van onze woonkamer wordt vervangen. Niet bepaald een ideale dag om rustig in te pakken etc.
Dan wordt het 1 nacht Scandic Kolding en 2 extra nachten Lalandia Sondervig (of Billund maar die lijkt echt volgeboekt te zijn)
Ah helder, in ieder geval een groot stuk filequote:Op vrijdag 1 augustus 2025 07:39 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Je ontwijkt Hamburg niet maar de Elbetunnel wel. Wij waren jaren geleden in Denemarken en gingen toen heen inderdaad via Puttgarden-Rødby en terug vanaf Jutland zijn we twee nachtjes in Hamburg gebleven. Toffe stad wel. Toen zijn we heel vroeg vertrokken en zaten we om half 10 bij mijn moeder in Groningen aan het ontbijt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |