abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 juli 2025 @ 20:54:53 #226
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_218365220
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 18:34 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Da's met stoppen om te eten en plassen enzo dan toch al snel een uur of 13.. En dat vind ik te veel voor één dag.
Op de route zijn de hotels in Duitsland niet zo duur, en soms hebben ze ook familiekamers. De ochtend erop met frisse kop en na Duits ontbijtje weer de weg op met sleurhut en al, super chill *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 29 juli 2025 @ 20:56:02 #227
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_218365232
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 18:34 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Da's met stoppen om te eten en plassen enzo dan toch al snel een uur of 13.. En dat vind ik te veel voor één dag.
:o poeh met zoveel stoppen kom je inderdaad niet heel ver.

Een overnachting met een caravan kost toch niet zoveel tijd als nu van camping verhuizen? Pootjes uitdraaien en klaar.

Ik snap er niet zoveel van geloof ik.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 29 juli 2025 @ 21:01:11 #228
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_218365283
Idd, vroeger met mijn ouders was een caravan tussenstop echt niet meer dan dat, pootjes uitdraaien, stoelen naar buiten, klaar, en de volgende dag weer verder. Alles in minder dan een half uur ready to go.

Wij overnachten nu we met de auto gaan onderweg op een camping in een stuga. Ideaal in DK en SE, basic huisjes waar je alleen je bed even moet opdekken,en je toilettas en pyjama uit de auto hoeft te vissen. Dit jaar op een camping bij Kopenhagen, daarvoor in Fredrikshavn. Vroeg op, en dan de volgende ochtend met de boot door naar Zweden.

Wij rijden de heen en terugreis wel 12-13 uur, lange dagen. Maar wellicht hebben we geluk met kinderen die de dat prima trekken?
  dinsdag 29 juli 2025 @ 21:10:34 #229
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_218365390
Man en ik trekken zelf lang rijden niet, dus we nemen vaak hotel, lekker uitgebreid eten en dan de volgende dag de nachtboot naar Zweden vanaf noord Duitsland :+
Kind wil onderweg ook tig keer plassen, ach ja

De reis begint iig op standje chillaxheid vanaf moment dat we thuis vertrekken.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 29 juli 2025 @ 21:30:26 #230
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218365544
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 20:56 schreef laziness het volgende:

[..]
:o poeh met zoveel stoppen kom je inderdaad niet heel ver.

Een overnachting met een caravan kost toch niet zoveel tijd als nu van camping verhuizen? Pootjes uitdraaien en klaar.

Ik snap er niet zoveel van geloof ik.
Nee dat klopt! Maar exode vroeg of we ook op twee plekken zouden willen staan en dan bouwen we wel helemaal op. Voor een tussenstop hoeft dat natuurlijk niet.

En is 2,5 uur stoppen op een reis van 10,5 uur zo gek? Een keer of 5 plassen denk ik met onze kinderen denk ik... En dan twee keer langer stoppen voor een maaltijd en zelf effe benen strekken.

Maar ik heb duidelijk geen ervaring met lang rijden. Dus jullie inzichten helpen wel enorm :D dank!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_218365807
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 20:40 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Via welke organisatie boeken/zoeken jullie? Of gewoon particulier?
Via airbnb.nl, je betaalt aardig wat extra kosten voor airbnb zelf maar onze ervaringen zijn altijd goed (als in, betrouwbare aanbieders, fijne huisjes). Wij hebben nu 3 achtereenvolgende jaren een 'zeldzame' vondst als huisje en dat zijn dan vaak ook echt wel pareltjes.

Kostentechnisch valt het overigens echt wel mee, ondanks die extra airbnb kosten. Meer dan een camping zijn wij niet kwijt. Ter vergelijking, voor het huis waar we nu zitten hebben we in totaal € 3000,- betaald voor 14 weken. Dan heb je een huis met 3 ruime slaapkamers, grote woonkamer met keuken en badkamer, een eigen zwembad, bbq met terras en 1 hectare grond met trampoline/boomhut/vuurpit/schommels/badmintonnet.

Voor ons is dit echt een uitkomst met onze 8 jarige die echt op ziet tegen een camping (en het nu ook al spannend vindt dat we zaterdag doorreizen naar een camping, die nota bene maar 50 plekken heeft en dus echt heel klein is).
pi_218365838
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 21:30 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Nee dat klopt! Maar exode vroeg of we ook op twee plekken zouden willen staan en dan bouwen we wel helemaal op. Voor een tussenstop hoeft dat natuurlijk niet.

En is 2,5 uur stoppen op een reis van 10,5 uur zo gek? Een keer of 5 plassen denk ik met onze kinderen denk ik... En dan twee keer langer stoppen voor een maaltijd en zelf effe benen strekken.

Maar ik heb duidelijk geen ervaring met lang rijden. Dus jullie inzichten helpen wel enorm :D dank!
Op een reis van 10 uur stoppen wij maximaal 1,5 uur. Plaspauzes is letterlijk plassen en door. En eten is een snelle hap. Alhoewel, vorig jaar zijn we in Frankrijk naar een speeltuin naast de snelweg gegaan, die hebben ze daar meer met uitgebreide eetmogelijlheid erbij. Dan stop je automatisch ook langer.

Is denk ik heel erg persoonlijk en maar net wat je fijn vindt. 8 jaar geleden gingen we samen met vrienden op vakantie naar Frankrijk. Onze oudste was toen 8 maanden, hun dochter 1,5 jaar. Zij wilden toen elk uur stoppen. S ochtends kwamen we in de file, waren we er net uit, wilden ze uitgebreid ontbijten in een wegrestaurant. Daarna sloten we dus weer achteraan aan in diezelfde file ;)
pi_218365851
Tink, je kan (zeker met een caravan) de reis heel makkelijk opbreken. Zoek je op 6 a 7 uur rijden een leuke plek voor 1 a 2 nachten.

Wij zijn ook niet van de 13 uur reizen op 1 dag. Dat vind ik enorm vermoeiend. Ik merk dat mijn concentratie na een uur of 8 al afneemt en dat is ronduit gevaarlijk.
Maar een tussenstop maken we wel al onderdeel van de vakantie. Je kan er ook voor kiezen om juist een hotel te pakken met ontbijt, is eens wat anders en onze kinderen vinden dat echt geweldig. Veel hotels hebben bewaakte parkeerplaatsen.
pi_218366455
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 21:30 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Onze reis naar de Dordogne was precies 10,5 uur volgens Google. We hebben er 13 uur over gedaan, ik denk drie kwartier door langzaam rijdend verkeer en de rest pauze. We hebben twee langere pauzes genomen en daarnaast nog twee keer alleen plassen/wisselen.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 23:46:21 #235
244125 laziness
pi_218366541
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 22:02 schreef Schanu het volgende:

[..]
Op een reis van 10 uur stoppen wij maximaal 1,5 uur. Plaspauzes is letterlijk plassen en door. En eten is een snelle hap. Alhoewel, vorig jaar zijn we in Frankrijk naar een speeltuin naast de snelweg gegaan, die hebben ze daar meer met uitgebreide eetmogelijlheid erbij. Dan stop je automatisch ook langer.
Dit.
Als je om een uur of 5/6 ‘s ochtends vertrekt dan kan je avondeten al op je bestemming doen.

Maar wij delen de heenweg ook altijd op in twee stukken als het 11 uur of meer is. Eerste dag het grootste stuk, overnachting en de volgende dag is dan nog maar een paar uur. Camping kan je vaak eerder aankomen dan een huisje dus daar ben je dan mooi op tijd. Die ene dag extra is op een vakantie van 3 weken ook niks.
Terug vaak wel in 1x en dat gaat dan inderdaad veel makkelijker. Zoals mijn schoonvader zegt “je ruikt de stal.” :D

Deze vakantie vertrokken we vroeg en aten we om 16:00uur apfelstrudel bij een berghut in Oostenrijk omdat we lekker op tijd bij het overnachtingshotel waren. De volgende dag via mooie binnendoor wegen en een stop voor een duik in een meer naar het huisje gereden.
Wij zijn vandaag van Slovenië naar het Lago Maggiore verkast. Dat kost dan ook nog weer een dag maar 10 om 10 nachten op twee totaal verschillende plekken vonden wij een mooie verdeling.

Beide accommodaties gevonden op airbnb en toen via rechtstreekse website voor een lagere prijs geboekt.
pi_218367105
Wij gaan proberen dit jaar de heenweg (ruim 800 km) in een keer te doen. Dat is de langste afstand die we met de peuter hebben gereden, hij is niet zo makkelijk in de auto ;) op tijd vertrekken (hij is toch vroeg wakker) en dan wel wat langer stoppen bij mijn schoonvader. Ik neem wel avondeten mee en we rijden door de week dus we kunnen de volgende ook gewoon vroeg naar de Duitse bakker en supermarkt voor ontbijt. Op de terugweg wel met een stop want om 5 uur vertrekken vanaf vakantie betekent dat ik de laatste vakantiedag alleen maar aan het pakken en eten maken ben. En we willen nog naar m'n schoonmoeder. Dus nu waarschijnlijk rustig ontbijten en dan 400 kilometer. We kijken per vakantie wel wat handig is, wel of niet overnachten, veerboten. Zolang ik maar niet op zwarte zaterdag naar Zuid Frankrijk moet, vind ik het wel best :P
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_218367365
Oh wij hebben te vroeg gejuicht :')

Na betaling van een vakantiewoning via airbnb kan de host binnen 2 dagen annuleren. Dat heeft de meneer in kwestie gedaan wegens gezondheidsproblemem. Dan had het kennelijk niet zo moeten zijn, wij zetten onze zoektocht verder (al had vrouwlief in een nabijgelegen dorp vlak bij Marseille volgens mij nog een woning op het oog :')).
  woensdag 30 juli 2025 @ 21:53:02 #238
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_218374199
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 23:46 schreef laziness het volgende:

[..]
Dit.
Als je om een uur of 5/6 ‘s ochtends vertrekt dan kan je avondeten al op je bestemming doen
Dat lijkt mij nogal afhankelijk van:
- de bestemming
- waar vandaan je in nl vertrekt

):O
.
  woensdag 30 juli 2025 @ 21:56:32 #239
244125 laziness
pi_218374244
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 21:53 schreef Yankee het volgende:

[..]
- de bestemming

We hadden het over een specifieke bestemming van een specifieke user waarbij al die variabelen bekend waren. Maar mooi uit zijn verband getrokken quote in een heel gesprek tussen verschillende users hier ^O^
  woensdag 30 juli 2025 @ 21:59:13 #240
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_218374272
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 21:53 schreef Yankee het volgende:

[..]
- de bestemming

Als ik het goed lees ging het hier over een reis van 10 uur :P.

Wij hebben 14 uur over de terugweg gedaan, ik weet niet of ik dar een volgende keer nog eens op één dag zou doen, maar we lagen wel diezelfde avond in ons eigen bedje.
KuikenGuppy
pi_218376142
Je moet je ook echt niet verkijken op de files richting Denemarken. Wij houden het nu in de gaten om te bepalen of we volgende week een dag eerder gaan rijden en welk tijdstip handig is. 2 a 3 uur oponthoud is niet eens vreemd op dit moment.

Wij rijden niet 's nachts en vertrekken niet voor 7 uur 's ochtends. Daar hebben we genoeg redenen voor dus dat is geen optie voor ons om te wijzigen.
We denken eraan om donderdag in de middag te gaan rijden en dan net na Hamburg een hotel te pakken. Daar zijn we ergens in de avond. We rijden dan achter de drukte aan lijkt het. Ons Lalandia huisje is vanaf zondag dus nog 2 nachten om iets voor te bedenken.
pi_218379179
Wij zijn zelf 1x naar Denemarken gegaan (zonder caravan) maar ook wel ruime stops. De oudste wordt nog wel eens wagenziek dus dan is zo’n ‘reset’ wel even fijn. Maar ook man heeft een hekel aan lang in de auto zitten (om over auto rijden maar niet te spreken), mij maakt het allemaal niet zo veel uit.
Maar wij kiezen er zelf voor om dichterbij op vakantie te gaan. Maar we zijn ook tevreden met 1 week op vakantie en de rest lekker thuis aanmodderen, heerlijk. (Uitzonderingen voor verdere vliegreizen, dan wil ik wel wat langer, maar dat hebben we nog maar 1 keer gedaan tot nu toe).
  donderdag 31 juli 2025 @ 16:49:13 #243
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_218379868
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 09:14 schreef exode het volgende:
Je moet je ook echt niet verkijken op de files richting Denemarken. Wij houden het nu in de gaten om te bepalen of we volgende week een dag eerder gaan rijden en welk tijdstip handig is. 2 a 3 uur oponthoud is niet eens vreemd op dit moment.

Wij rijden niet 's nachts en vertrekken niet voor 7 uur 's ochtends. Daar hebben we genoeg redenen voor dus dat is geen optie voor ons om te wijzigen.
We denken eraan om donderdag in de middag te gaan rijden en dan net na Hamburg een hotel te pakken. Daar zijn we ergens in de avond. We rijden dan achter de drukte aan lijkt het. Ons Lalandia huisje is vanaf zondag dus nog 2 nachten om iets voor te bedenken.
Wij sliepen eens in Bed& Breakfast Bigalke, aan de noord kant van Hamburg. Qua bedden niet heel luxe, maar het was een heerlijk plekje, de gastvrouw vriendelijk en we kregen een heeeeeel erg lekker ontbijt O+.
KuikenGuppy
pi_218382715
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 09:14 schreef exode het volgende:

Wij zijn woensdag om 10 uur vertrokken richting het eiland Møn, vanaf het midden van het land. (Iets met een jas die bij een winkel was blijven liggen, daarom zo laat). Bij Bremen denk 20 minuten file gehad. Verder rustig aan gereden. 17: 45 hadden we de boot naar Rødby (aan boord gegeten) en 19:30 waren we op de camping. Viel ons reuze mee qua files
  donderdag 31 juli 2025 @ 23:08:41 #245
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_218383874
Lijkt mij weinig aan voor kinderen in Denemarken in de zomervakantie, met name door de wat saaie opzet op websites van veel campings. Kan iemand mij vertellen wat er zo leuk aan is? Zijn zelf meer van Bretagne, Abruzzen/Italië en Slovenië maar zoeken nieuwe leuke gebieden.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_218384510
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 21:29 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]
Wij zijn woensdag om 10 uur vertrokken richting het eiland Møn, vanaf het midden van het land. (Iets met een jas die bij een winkel was blijven liggen, daarom zo laat). Bij Bremen denk 20 minuten file gehad. Verder rustig aan gereden. 17: 45 hadden we de boot naar Rødby (aan boord gegeten) en 19:30 waren we op de camping. Viel ons reuze mee qua files
Maar dan ontwijk je Hamburg toch? Bij de Elbetunnel rekenen wij standaard een uur extra.

Fijn dat jullie reis voorspoedig ging!

Wij denken er nu heel serieus over na om donderdag ipv zaterdag al naar Denemarken te gaan. Donderdag komt de aannemer 2 lekkages oplossen met hakwerk en het raam aan de voorkant van onze woonkamer wordt vervangen. Niet bepaald een ideale dag om rustig in te pakken etc.
Dan wordt het 1 nacht Scandic Kolding en 2 extra nachten Lalandia Sondervig (of Billund maar die lijkt echt volgeboekt te zijn)
pi_218384524
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 23:08 schreef Bayswater het volgende:
Lijkt mij weinig aan voor kinderen in Denemarken in de zomervakantie,
Het is maar net wat je zoekt. Wij gaan voor rust en ruimte en hoeven geen druk entertainment enzo. Liever een strandje voor ons alleen, geen overvolle musea enz.

Wij hadden vorige week op de terugweg uit Denemarken de langste reistijd die we ooit gehad hebben, heel lang gedaan over Hamburg en Bremen. Heen ging (op een dinsdag) dan juist weer heel vlot.
pi_218384537
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 07:27 schreef exode het volgende:

[..]
Maar dan ontwijk je Hamburg toch? Bij de Elbetunnel rekenen wij standaard een uur extra.

Fijn dat jullie reis voorspoedig ging!

Wij denken er nu heel serieus over na om donderdag ipv zaterdag al naar Denemarken te gaan. Donderdag komt de aannemer 2 lekkages oplossen met hakwerk en het raam aan de voorkant van onze woonkamer wordt vervangen. Niet bepaald een ideale dag om rustig in te pakken etc.
Dan wordt het 1 nacht Scandic Kolding en 2 extra nachten Lalandia Sondervig (of Billund maar die lijkt echt volgeboekt te zijn)
Je ontwijkt Hamburg niet maar de Elbetunnel wel. Wij waren jaren geleden in Denemarken en gingen toen heen inderdaad via Puttgarden-Rødby en terug vanaf Jutland zijn we twee nachtjes in Hamburg gebleven. Toffe stad wel. Toen zijn we heel vroeg vertrokken en zaten we om half 10 bij mijn moeder in Groningen aan het ontbijt :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_218384561
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 07:39 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Je ontwijkt Hamburg niet maar de Elbetunnel wel. Wij waren jaren geleden in Denemarken en gingen toen heen inderdaad via Puttgarden-Rødby en terug vanaf Jutland zijn we twee nachtjes in Hamburg gebleven. Toffe stad wel. Toen zijn we heel vroeg vertrokken en zaten we om half 10 bij mijn moeder in Groningen aan het ontbijt :+
Ah helder, in ieder geval een groot stuk file :)

En voor Tink, mocht je die kant op willen met caravan door de Elbetunnel moet je met caravan rechts aanhouden dus in de vrachtwagen file. Op zondag rijden voorkomt dat. (voorbarige tip, maar wel een handige)
pi_218385403
Voor de Zwedengangers misschien nog een handige tip voor volgend jaar; de minder bekende rederijen Finnlines en TT-lines hebben dagelijks meerdere afvaarten vanuit Travemunde naar Malmö. Het zijn basic cargoschepen met basic hutten. Maar omdat wij in Uppsala moet zijn scheelt dat een overnachting (we nemen altijd een nachtboot) én we hebben geen last van de files rond Hamburg.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')