abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 februari 2025 @ 19:56:52 #201
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216737066
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 19:54 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Door wie dan?
Net of er genoeg mensen zijn in de VS die dat iets zou boeien. Al zal hij de daar de hele bevolking in kampen zetten en zelf Trump towers gaan bouwen.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 19:57:07 #202
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216737076
Maar na dat slappe gedraai van vandaag denk ik niet dat Wilders op de loonlijst staat bij Poetin.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 19:58:02 #203
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_216737108
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 19:57 schreef Hexagon het volgende:
Maar na dat slappe gedraai van vandaag denk ik niet dat Wilders op de loonlijst staat bij Poetin.
Het is toch al lang en breed bekend dat het vooral Israel is die de PVV financiert? FTM heeft daar jaren geleden al een groot artikel aan gewijd.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 19:59:26 #204
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_216737143
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 19:54 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Door wie dan?
Het huis kan dat en de senaat. Er komt nogal veel economisch gelazer van als 'ie Groenland inpikt en ik denk niet dat z'n miljardairsvriendjes het daar mee eens zijn.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 20:00:12 #205
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216737162
quote:
Heb je dat ooit gedacht dan?
  dinsdag 18 februari 2025 @ 20:00:57 #206
396550 Richestorags
pi_216737178
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 19:58 schreef Tijn het volgende:

[..]
Het is toch al lang en breed bekend dat het vooral Israel is die de PVV financiert? FTM heeft daar jaren geleden al een groot artikel aan gewijd.
Ik denk eerder Israëli dan Israël zelf.
pi_216737274
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 19:38 schreef Hexagon het volgende:
Geert probeert van meerdere walletjes te eten.

Aan de ene kant lekker linkspopulistisch roepen dat we geen militairen naar wat dan ook moeten sturen want vrede blabla. En aan de andere kant ook de schijn proberen te vermijden dat hij in de zak van de Russen zit.
Dit inderdaad. Op twitter is hij oppositieleider Wilders, dat hij in de kamer bijna het tegenovergestelde verkondigt is voor hem ideaal. Nergens op vast te pinnen. Daarbij frustreert deze schizofrene instelling het debat maximaal, dat de grootste partij zich nergens aan wil committeren. Gewoon passief afwachten wat er uitrolt tussen Putin en Trump.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 20:06:21 #208
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216737301
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 20:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dit inderdaad. Op twitter is hij oppositieleider Wilders, dat hij in de kamer bijna het tegenovergestelde verkondigt is voor hem ideaal. Nergens op vast te pinnen. Daarbij frustreert deze schizofrene instelling het debat maximaal, dat de grootste partij zich nergens aan wil committeren. Gewoon passief afwachten wat er uitrolt tussen Putin en Trump.
Maar er is gewoon een meerderheid dus de honden blaffen en de karavaan trekt verder.
pi_216737362
quote:
Niet? Dat lijkt me juist duidelijker dan ooit. Hij kan ook niet te opzichtig doen he dan valt het kabinet straks nog hierover. Dat Europese landen zoals het onze op geen enkele manier strategische keuzes maken is echt ideaal voor Putin.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 20:09:14 #210
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216737388
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 20:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Niet? Dat lijkt me juist duidelijker dan ooit. Hij kan ook niet te opzichtig doen he dan valt het kabinet straks nog hierover. Dat Europese landen zoals het onze op geen enkele manier strategische keuzes maken is echt ideaal voor Putin.
Nouja echt tegenhouden doet hij het niet.
pi_216737812
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 19:23 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dus als je dat feit opwerpt ben je statushouders aan het pesten?

Feit, mensen kiezen voor Nederland. Nederland grenst in de verste verte niet aan een conflictgebied.
Als je de prioritering van statushouders rechtsongelijkheid vind, dan is prioritering altijd rechtsongelijkheid lijkt mij.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 20:33:40 #212
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216738160
Waarom zou Wilders ook tegenwerken? Kamer zal toch voor zijn.
Nooit mee doen aan gevecht die je op voorhand verliest.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  dinsdag 18 februari 2025 @ 20:37:59 #213
396550 Richestorags
pi_216738279
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 20:21 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Als je de prioritering van statushouders rechtsongelijkheid vind, dan is prioritering altijd rechtsongelijkheid lijkt mij.
Dat argument houdt logisch gezien geen stand. Jij zegt als A, dan ook B,C.

Eenzelfde soort argument zou zijn: als jij een vreemde je huis binnenlaten ongemakkelijk vindt, dan is iemand je huis binnenlaten altijd ongemakkelijk.

Mensen hanteren continu dubbele standaarden en daar is niet per definitie iets mis mee. Dat heeft vaker niet dan wel met pesten te maken, eerder met persoonlijke affiliaties.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 20:42:11 #214
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216738429
Ik ben overigens niet per se tegen die prioregeling afschaffen. Maar dan moet Mona eerst over de brug komen met waardige alternatieven.
pi_216738567
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 20:37 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat argument houdt logisch gezien geen stand. Jij zegt als A, dan ook B,C.

Eenzelfde soort argument zou zijn: als jij een vreemde je huis binnenlaten ongemakkelijk vindt, dan is iemand je huis binnenlaten altijd ongemakkelijk.

Mensen hanteren continu dubbele standaarden en daar is niet per definitie iets mis mee. Dat heeft vaker niet dan wel met pesten te maken, eerder met persoonlijke affiliaties.
Als je tegen prioritering van statushouders bent vanwege rechtsongelijkheid, zou je dan ook tegen prioritering van andere groepen moeten zijn, zoals ouderen, mensen met een urgentieverklaring door medische redenen of slachtoffers van huiselijk geweld? Hoe kan het één wel rechtsongelijk zijn en het ander niet?
  dinsdag 18 februari 2025 @ 20:48:25 #216
396550 Richestorags
pi_216738600
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 20:42 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben overigens niet per se tegen die prioregeling afschaffen. Maar dan moet Mona eerst over de brug komen met waardige alternatieven.
Het lege Hongaarse platteland is een waardig alternatief.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 20:55:52 #217
396550 Richestorags
pi_216738772
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 20:46 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Als je tegen prioritering van statushouders bent vanwege rechtsongelijkheid, zou je dan ook tegen prioritering van andere groepen moeten zijn, zoals ouderen, mensen met een urgentieverklaring door medische redenen of slachtoffers van huiselijk geweld? Hoe kan het één wel rechtsongelijk zijn en het ander niet?
Ik ben tegen prioritering van statushouders omdat ik vóór de originele ingezetenen van dit land ben.

Met schaarse middelen werk ik de lijst af op basis van first come, first serve. Onze woningvoorraad is niet afgestemd op het feit dat iedereen die binnenkomt, automatisch een urgentieverklaring wordt. Daar is het systeem ook niet voor bedoeld. Het systeem is bedacht voor mensen die hier geboren zijn, niet voor de nieuwe situatie met een schier oneindige stroom aan urgentieverklaringen.

Daarnaast investeer ik liever in iemand met een historie in dit land en een binding met dan iemand bij wie dat allemaal een gok is. Iemand van wie het de vraag is of hij hier gaat werken, gaat aarden, gaat integreren.

In mijn ogen is Nederland totaal ongeschikt om nog asielzoekers op te vangen. We kunnen best ons steentje bijdragen door opvang in de regio menswaardiger te maken of helpen met het bouwen van complexen in het lege Hongarije of Bulgarije, waar mensen tijdelijk kunnen verblijven.

Arbeidsmigratie zie ik het liefst ook veel strenger gelimiteerd worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Richestorags op 18-02-2025 21:01:39 ]
pi_216739396
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 20:42 schreef Hexagon het volgende:
Same here.

Maar ja, dat zou enorme investeringen in COA opvang voor langdurige tijd vereisen. En dat gaat Faber niet doen.

Nu krijgen we een of andere rare situatie waarin gemeenten geen voorrang meer mogen verlenen, maar nog wel steeds een taakstelling om te plaatsen hebben (plus 30k incentive). Dus al die statushouders gaan gewoon urgentie krijgen. Maar dan kan de PVV wel weer naar de gemeenten wijzen en hen de schuld geven. Het gaat de PVV dan ook, alweer, helemaal niet om het oplossen, maar puur en alleen om de schijn ophouden bij hun electoraat en een ander de boeman maken. De PVV-stemmer zal alleen maar zien dat de PVV de voorrang afgeschaft heeft, maar te onwetend / ongenuanceerd zijn om te zien dat die taakstelling nog steeds bestaat en gemeenten dus verplicht tot plaatsen (en dus enige vorm van voorrang verlenen).

De nieuwe buurman is een statushouder? Nou, klaag maar bij en over de kwaadaardige gemeente, want de PVV heeft de voorrang afgeschaft! Dat wordt het nieuwe verhaal.

Los daarvan mag men ook wel eens kijken naar een nationale ipv regio gebonden inschrijving voor sociale huur. Mensen die per se in een specifieke regio willen wonen zullen dan wat langer moeten wachten, maar degenen die het primair om 'een dak boven het hoofd, maakt niet uit waar' te doen is, zullen sneller ergens terecht kunnen. Met voor statushouders de datum van asielaanvraag als inschrijfdatum.

[ Bericht 7% gewijzigd door probeer op 18-02-2025 21:39:11 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_216739772
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 20:55 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik ben tegen prioritering van statushouders omdat ik vóór de originele ingezetenen van dit land ben.

Met schaarse middelen werk ik de lijst af op basis van first come, first serve. Onze woningvoorraad is niet afgestemd op het feit dat iedereen die binnenkomt, automatisch een urgentieverklaring wordt. Daar is het systeem ook niet voor bedoeld. Het systeem is bedacht voor mensen die hier geboren zijn, niet voor de nieuwe situatie met een schier oneindige stroom aan urgentieverklaringen.

Daarnaast investeer ik liever in iemand met een historie in dit land en een binding met dan iemand bij wie dat allemaal een gok is. Iemand van wie het de vraag is of hij hier gaat werken, gaat aarden, gaat integreren.

In mijn ogen is Nederland totaal ongeschikt om nog asielzoekers op te vangen. We kunnen best ons steentje bijdragen door opvang in de regio menswaardiger te maken of helpen met het bouwen van complexen in het lege Hongarije of Bulgarije, waar mensen tijdelijk kunnen verblijven.

Arbeidsmigratie zie ik het liefst ook veel strenger gelimiteerd worden.
Mijn punt ging puur over het woord ‘rechtsongelijkheid’, maar prima dat je dit vindt.

Wat mij betreft moet deze discussie niet gaan over wie voorrang krijgt, maar over wat we willen met Nederland. Dit land is gebouwd op twee sterktes: goedkoop gas uit Groningen en de transitfunctie van Rotterdam en Schiphol. Dat goedkope gas is weg, maar onze hele basisindustrie zit hier vanwege die goedkope energie.

Tegelijk hebben we een opeenstapeling van schaarste: ruimte, woningen, milieuruimte, talent en elektra door netcongestie. We moeten keuzes maken over wat we met Nederland willen – en misschien nog wel belangrijker: wat we niet meer willen. Pas dan kun je (arbeids)migratie daarin meenemen. Maar zulke keuzes zijn impopulair en dus politieke zelfmoord. Dus blijven we zeuren over asielmigratie, want dat is makkelijk
  dinsdag 18 februari 2025 @ 21:49:53 #220
396550 Richestorags
pi_216739853
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 21:44 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Mijn punt ging puur over het woord ‘rechtsongelijkheid’, maar prima dat je dit vindt.

Wat mij betreft moet deze discussie niet gaan over wie voorrang krijgt, maar over wat we willen met Nederland. Dit land is gebouwd op twee sterktes: goedkoop gas uit Groningen en de transitfunctie van Rotterdam en Schiphol. Dat goedkope gas is weg, maar onze hele basisindustrie zit hier vanwege die goedkope energie.

Tegelijk hebben we een opeenstapeling van schaarste: ruimte, woningen, milieuruimte, talent en elektra door netcongestie. We moeten keuzes maken over wat we met Nederland willen – en misschien nog wel belangrijker: wat we niet meer willen. Pas dan kun je (arbeids)migratie daarin meenemen. Maar zulke keuzes zijn impopulair en dus politieke zelfmoord. Dus blijven we zeuren over asielmigratie, want dat is makkelijk
Asielmigratie brengt een set significante problemen met zich mee. Belangrijk genoeg om w.m.b. pas op de plaats te maken totdat we oplossingsrichten voor de andere door jou geschetste problemen in zicht hebben.

Die hebben namelijk meer invloed op de draagkracht van onze maatschappij en ook wat we wel of niet met migranten kunnen doen.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 22:00:21 #221
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216740014
Zie ik het goed en wordt Wilders nu uit achterkamertjes gehouden of zie ik het verkeerd?

Wilders meent dat er al een akkoord ligt tussen de NAVO, Rutte, Schoof en de VVD met als afgevaardigde Yesilgoz.
pi_216740145
Toch verbaas ik me wel enigzins over de instelling mbt het inzetten van een troepenmacht in Oekraïne.

Het is geen trainingsmissie in Afghanistan of een VN mandaat zoals in Srebrenica.

Je hebt het over een serieuze troepenmacht die op de been moet worden gebracht met het risico op een oorlog met een kernmacht.
Je belangrijkste en sterkste bondgenoot (VS) is afwezig en wat doe je als er een aantal Italiaanse soldaten om het leven komen door een Russische mijn/raket.

Je hoeft het op voorhand zeker niet af te wijzen en het narratief is nu dat er altijd Oekraïne moeten helpen,maar de consequenties liggen wel heel anders als het misgaat itt Bosnië, Irak of Afghanistan.
We vinden het moreel dat we het misschien moeten doen nu, maar uiteindelijk is Oekraïne ook geen lid van de EU/Navo en niet een directe bondgenoot/lid van een alliantie van ons.
pi_216740184
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:26 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Inderdaad, jij vind voorrang rechtsongelijk, maar blijkbaar geld dat gelegenheidsargument enkel als je er statushouders mee kan pesten.
[..]

Nee, het feit dat statushouders meer rechten hadden dan bestaande inwoners, dat is de rechtsongelijkheid. Dat wordt nu weer gelijkgetrokken. Leuk geprobeerd.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 22:11:28 #224
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216740197
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 21:25 schreef probeer het volgende:

[..]
Same here.

Maar ja, dat zou enorme investeringen in COA opvang voor langdurige tijd vereisen. En dat gaat Faber niet doen.

Nu krijgen we een of andere rare situatie waarin gemeenten geen voorrang meer mogen verlenen, maar nog wel steeds een taakstelling om te plaatsen hebben (plus 30k incentive). Dus al die statushouders gaan gewoon urgentie krijgen. Maar dan kan de PVV wel weer naar de gemeenten wijzen en hen de schuld geven. Het gaat de PVV dan ook, alweer, helemaal niet om het oplossen, maar puur en alleen om de schijn ophouden bij hun electoraat en een ander de boeman maken. De PVV-stemmer zal alleen maar zien dat de PVV de voorrang afgeschaft heeft, maar te onwetend / ongenuanceerd zijn om te zien dat die taakstelling nog steeds bestaat en gemeenten dus verplicht tot plaatsen (en dus enige vorm van voorrang verlenen).

De nieuwe buurman is een statushouder? Nou, klaag maar bij en over de kwaadaardige gemeente, want de PVV heeft de voorrang afgeschaft! Dat wordt het nieuwe verhaal.

Los daarvan mag men ook wel eens kijken naar een nationale ipv regio gebonden inschrijving voor sociale huur. Mensen die per se in een specifieke regio willen wonen zullen dan wat langer moeten wachten, maar degenen die het primair om 'een dak boven het hoofd, maakt niet uit waar' te doen is, zullen sneller ergens terecht kunnen. Met voor statushouders de datum van asielaanvraag als inschrijfdatum.
Ik zou zeggen, kijk of je een soort nood-woonoorden kunt bouwen waar ze voor zolang als nodig kunnen zitten. Een beetje zoals de Molukkers destijds. Uiteraard met het trekken van lessen uit die tijd.
pi_216740273
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 22:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik zou zeggen, kijk of je een soort nood-woonoorden kunt bouwen waar ze voor zolang als nodig kunnen zitten. Een beetje zoals de Molukkers destijds. Uiteraard met het trekken van lessen uit die tijd.
Er is niets zo permanent als een tijdelijke oplossing.
pi_216740290
quote:

[..]
Mjah, SHC's ipv AZC's. Opvanglocaties voor louter statushouders, geschikt voor langdurige bewoning. Want zonder voorrang of urgentie zullen statushouders in bepaalde regios 10+ jaar mogen wachten op sociale huur. En dat moeten dan daadwerkelijk woonlocaties zijn waar mensen een leven op kunnen gaan bouwen (want anders krijg je weer gezeik dat statushouders amper integreren en werken). En dan gaat zo'n locatie al snel te veel op een normale wijk met sociale huur lijken, en zal er ook wel weer gezeik komen over 'het bouwen van woonruimte voor de nieuwkomers, ipv eerst voor het eigen volk'.

De enige acceptabele manier voor 1/4e van het Nederlandse electoraat om asiel te verlenen, is dat statushouders altijd minder hebben/krijgen dan Nederlanders (want anders worden de Nederlanders achtergesteld), terwijl ze wel eisen dat die statushouders op eenzelfde niveau presteren (werk, integratie, criminaliteit, etc.). En dat valt gewoon niet te rijmen.

Locatie die genoeg faciliteren om net zo veel bij te dragen als de gemiddelde Nederlander, maar wel zodanig schraal dat diezelfde Nederlanders er nog niet dood gevonden zouden willen worden.

En dat is dan nog de meest barmhartige optie. Een groot deel van die 1/4e is inmiddels voor 'oprotten!'.

[ Bericht 4% gewijzigd door probeer op 18-02-2025 23:37:18 ]
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 19 februari 2025 @ 00:01:42 #227
396550 Richestorags
pi_216741280
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 22:17 schreef probeer het volgende:

[..]
Mjah, SHC's ipv AZC's. Opvanglocaties voor louter statushouders, geschikt voor langdurige bewoning. Want zonder voorrang of urgentie zullen statushouders in bepaalde regios 10+ jaar mogen wachten op sociale huur. En dat moeten dan daadwerkelijk woonlocaties zijn waar mensen een leven op kunnen gaan bouwen (want anders krijg je weer gezeik dat statushouders amper integreren en werken). En dan gaat zo'n locatie al snel te veel op een normale wijk met sociale huur lijken, en zal er ook wel weer gezeik komen over 'het bouwen van woonruimte voor de nieuwkomers, ipv eerst voor het eigen volk'.

De enige acceptabele manier voor 1/4e van het Nederlandse electoraat om asiel te verlenen, is dat statushouders altijd minder hebben/krijgen dan Nederlanders (want anders worden de Nederlanders achtergesteld), terwijl ze wel eisen dat die statushouders op eenzelfde niveau presteren (werk, integratie, criminaliteit, etc.). En dat valt gewoon niet te rijmen.

Locatie die genoeg faciliteren om net zo veel bij te dragen als de gemiddelde Nederlander, maar wel zodanig schraal dat diezelfde Nederlanders er nog niet dood gevonden zouden willen worden.

En dat is dan nog de meest barmhartige optie. Een groot deel van die 1/4e is inmiddels voor 'oprotten!'.
Je beschrijft goed waarom er geen plek meer is in Nederland.
  woensdag 19 februari 2025 @ 00:09:05 #228
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216741316
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 00:01 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Nee dat beschrijft hij niet.

Ga er inhoudelijk op in of helemaal niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 19 februari 2025 @ 00:14:06 #229
396550 Richestorags
pi_216741325
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 00:09 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Nee dat beschrijft hij niet.

Ga er inhoudelijk op in of helemaal niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga er inhoudelijk op in. Hij beschrijft alle knelpunten en conflicten en daaruit wordt duidelijk dat het niet kan.
  woensdag 19 februari 2025 @ 03:41:33 #230
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216741919
quote:

[..]
Het idee is juist dat de statushouders in hun AZC blijven.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_216742318
Nou, de ondergrens voor uitstoot is al weer afgeschoten: https://www.trouw.nl/poli(...)l-1-5-jaar~b84e3013/

Tenminste, de 'juridische check' duurt 1,5 jaar. Dat lijkt me een methode om te zeggen: het gaat juridisch in elk geval voorlopig niet. Al is Wiersma wel van plan het misschien vast in te voeren, zodat we misschien na 1,5 jaar met hetzelfde zitten als PAS en intern salderen (al mag in dit geval echt geen ondernemer klagen, als je nu nog niet weet dat geitenpaadjes het juridisch niet houden ben je totaal ongeschikt als ondernemer, dat vond ik bij intern salderen eigenlijk al).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_216742332
En een keer wat hoopvoller nieuws: de VVD twijfelt over een vuurwerkverbod: https://www.volkskrant.nl(...)pnieuw-uit~b525113c/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_216742474
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 00:01 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Hij beschrijft ook goed waarom statushouders voorrang hebben op de sociale huur.
pi_216742650
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 03:41 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Het idee is juist dat de statushouders in hun AZC blijven.
Met bezuiniging op huisvestiging natuurlijk? En dan straks zeuren over dat het budget overschreden wordt en dat er geen inburgering is?
  woensdag 19 februari 2025 @ 08:44:12 #235
396550 Richestorags
pi_216742697
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 08:16 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Hij beschrijft ook goed waarom statushouders voorrang hebben op de sociale huur.
Zo kan jij het lezen. De realiteit is dat ze het straks niet hebben en ik sta daar 100% achter.
  woensdag 19 februari 2025 @ 08:47:19 #236
396550 Richestorags
pi_216742736
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 08:39 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Met bezuiniging op huisvestiging natuurlijk? En dan straks zeuren over dat het budget overschreden wordt en dat er geen inburgering is?
Inburgering is een eigen verantwoordelijkheid. Sterker nog, als de mensen dankbaar zouden zijn zou je zien dat ze zelf die moeite zouden nemen. Alsof de overheid jou aan je handje moet nemen daarvoor. Bosnische en Iraanse vluchtelingen van na de Revolutie zijn perfect ingeburgerd.
  woensdag 19 februari 2025 @ 08:54:23 #237
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_216742829
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 08:47 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Inburgering is een eigen verantwoordelijkheid. Sterker nog, als de mensen dankbaar zouden zijn zou je zien dat ze zelf die moeite zouden nemen. Alsof de overheid jou aan je handje moet nemen daarvoor. Bosnische en Iraanse vluchtelingen van na de Revolutie zijn perfect ingeburgerd.
Ik heb het al eerder tegen je gezegd. Is een eigen sub-forum inzake migratie niks voor je? Ben er inmiddels wel flauw van dat je elk topic waar je komt verziekt met je xenofobie. :r
  woensdag 19 februari 2025 @ 08:57:18 #238
396550 Richestorags
pi_216742857
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 08:54 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ik heb het al eerder tegen je gezegd. Is een eigen sub-forum inzake migratie niks voor je? Ben er inmiddels wel flauw van dat je elk topic waar je komt verziekt met je xenofobie. :r
Hey, iemand praat anders dan in mijn echo chamber dus noem ik het meteen xenofobie. Jouw probleem, niet het mijne.

Ik ben niet verantwoordelijk voor jouw gevoelens, jij wel voor jouw uitspraken. Jij maakt het persoonlijk in elk topic. Ga of naar Joop.nl als je er niet tegen kunt, zet me op ignore of treed in gesprek en doe meer moeite om een ander te begrijpen.
  woensdag 19 februari 2025 @ 09:00:33 #239
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_216742888
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2025 08:57 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Hey, iemand praat anders dan in mijn echo chamber dus noem ik het meteen xenofobie. Jouw probleem, niet het mijne.

Ik ben niet verantwoordelijk voor jouw gevoelens, jij wel voor jouw uitspraken. Jij maakt het persoonlijk in elk topic. Ga of naar Joop.nl als je er niet tegen kunt, zet me op ignore of treed in gesprek en doe meer moeite om een ander te begrijpen.
Pletter ik je op de block, ook best. :W
  woensdag 19 februari 2025 @ 09:03:32 #240
396550 Richestorags
pi_216742918
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 09:00 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Pletter ik je op de block, ook best. :W
:W
  woensdag 19 februari 2025 @ 09:21:36 #241
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216743084
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2025 08:57 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Oh het gaat er niet om dat jij enkel anders praat dan Niels. Het gaat meer om de inhoud van wat je zegt en we obsessieve manier waarop je er de hele dag mee bezig bent. Als een elpee die iedere keer opnieuw wordt opgezet.

Je bent vooral bezig om migranten zoveel mogelijk in een verkeerd daglicht te zetten, veelal met gegoochel met argumenten en er is ook een volledige onwil om ook maar enige andere oplossing te bedenken dan 0 immigratie.

Het is niet vreemd dat veel mensen je dan gewoon niet zo sympathiek vinden.
pi_216743089
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 08:47 schreef Richestorags het volgende:

[..]
En dan zit je daar weggestopt ik je AZC bij de Roggebotsluis, 7 kilometer van Kampen, 10 kilometer van Dronten en 30 kilometer van Lelystad, met alleen maar asielzoekers en statushouders om je heen. Lekker inburgeren.

Yesilgoz spreekt bijvoorbeeld over hoeveel het hielp dat ze een huis kregen en daar dus kennis maakte met het “normale Nederlandse leven”. Maar we gaan lekker het tegenovergestelde doen, statushouders in AZC’s zodat we over tig jaar kunnen concluderen dat ze helemaal niet inburgeren.

Ik vind het overigens prima dat iemand de instroom wil verminderen, dat we democratisch vinden dat we genoeg gedaan hebben, maar ik word enorm cynisch van moedwillig de inburgering verslechteren voor politiek gewin.

[ Bericht 0% gewijzigd door KaheemSaid op 19-02-2025 09:27:48 ]
  woensdag 19 februari 2025 @ 09:27:52 #243
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_216743156
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 09:21 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik vind het overigens prima dat iemand de instroom wil verminderen, dat we democratisch vinden dat we genoeg gedaan hebben, maar ik word enorm cynisch van moedwillig de inburgering verslechteren.
Tja. Als het hele bestaansrecht van een politieke partij is gebouwd op één thema, dan is het nogal suïcidaal om dat probleem ook daadwerkelijk op te gaan lossen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 19 februari 2025 @ 09:29:26 #244
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_216743171
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 20:55 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Wat jammer voor jou dan dat onze Grondwet, waar alle wetten aan vast hangen, spreekt over ‘Iedereen die zich in Nederland bevindt’, en zwijgt over originaliteit, nationaliteit, status etc.. Sterker nog, in de tweede zin verbiedt de Grondwet om uitzonderingen te maken op welke grond dan ook.

quote:
Het systeem is bedacht voor mensen die hier geboren zijn, niet voor de nieuwe situatie met een schier oneindige stroom aan urgentieverklaringen.
Nee, het systeem is bedacht en geldt voor ‘allen die zich in Nederland bevinden’.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_216743224
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 09:27 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Tja. Als het hele bestaansrecht van een politieke partij is gebouwd op één thema, dan is het nogal suïcidaal om dat probleem ook daadwerkelijk op te gaan lossen.
Is dit eigenlijk een aanmoediging voor Stef Blok’s Vrom beleid?
  woensdag 19 februari 2025 @ 09:38:16 #246
396550 Richestorags
pi_216743277
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 09:21 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
En dan zit je daar weggestopt ik je AZC bij de Roggebotsluis, 7 kilometer van Kampen, 10 kilometer van Dronten en 30 kilometer van Lelystad, met alleen maar asielzoekers en statushouders om je heen. Lekker inburgeren.

Yesilgoz spreekt bijvoorbeeld over hoeveel het hielp dat ze een huis kregen en daar dus kennis maakte met het “normale Nederlandse leven”. Maar we gaan lekker het tegenovergestelde doen, statushouders in AZC’s zodat we over tig jaar kunnen concluderen dat ze helemaal niet inburgeren.

Ik vind het overigens prima dat iemand de instroom wil verminderen, dat we democratisch vinden dat we genoeg gedaan hebben, maar ik word enorm cynisch van moedwillig de inburgering verslechteren.
Dat narratief klopt gewoon niet.

Vroegah, toen ik nog sociale huur woonde, woonden er 2 Syriërs naast mij. De ene conservatief, de ander een schilder. De conservatieve leerde op eigen initiatief Nederlands en zocht zelf hulp daarbij en stelde vragen, de schilder hing alleen in progressieve kringen en sprak na 8 jaar nog steeds alleen Engels.

Een vriend van mij woont in een woonproject met statushouders, mensen met afstand tot de maatschappij, studenten, young professionals etc. Ik zie dat de Syriërs daar er zelf voor kiezen apart te eten en zelfs de meest hoog opgeleide van het stel (een psycholoog) spreekt alleen maar Engels.

Het is gewoon de eigen mentaliteit. Wat dat betreft verschilt het niks van Expats. Die hebben ook de keuze om in te burgeren, sommigen doen het en sommigen doen het niet. Het moet uit iemand zelf komen. Jouw basisaanname lijkt te zijn dat mensen zelf geen eigen motivatie kunnen hebben.

Ik stel het andersom dat de eigen motivatie het belangrijkste is.
pi_216743281
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 09:27 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, je merkt aan alles dat ze alleen maar hun best doen om de overlast op straat te vergroten, niet om een probleem op te lossen.

En zoals ik al eerder zei: het wordt iig tijd om Faber eens uit te zwaaien, die is momenteel ook de gemeentes aan het pesten door aan de ene kant te beloven snel de spreidingswet in te trekken en aan de andere kant gemeentes te bedreigen die niet aan de spreidingswet voldoen. Dat is gewoon onbehoorlijk gedrag richting lagere overheden, dat kan echt niet.

https://www.ad.nl/politie(...)-de-tocht~a7dd0230e/

Het ministerie geeft ook maar geen duidelijkheid over bepaalde uitvoeringspunten van de spreidingswet: https://sociaalweb.nl/nie(...)voering-asielbeleid/

Toen Faber daar mee werd geconfronteerd zei ze "dat heeft geen zin, want ik ga die wet toch intrekken". Allereerst is die wet er nog, daarnaast kan Faber hem zonder steun van de Tweede en Eerste Kamer niet eens intrekken.

Faber is met afstand onze slechtste bewindspersoon ooit, ook slechter dan de LPF figuren. En dan niet eens door het beleid wat ze wil uitvoeren (dat vind ik slecht, maar dat kun je nog wel goed uitvoeren), maar omdat ze steeds dingen zegt te doen die ze niet doet en daarmee de gemeenten totaal in verwarring achter laat. En de bestaande wet weigert te verduidelijken.

Die had echt allang een MvW moeten krijgen, van de oppositie maar ook van VVD en NSC.
  woensdag 19 februari 2025 @ 09:41:02 #248
396550 Richestorags
pi_216743307
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 09:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Oh het gaat er niet om dat jij enkel anders praat dan Niels. Het gaat meer om de inhoud van wat je zegt en we obsessieve manier waarop je er de hele dag mee bezig bent. Als een elpee die iedere keer opnieuw wordt opgezet.

Je bent vooral bezig om migranten zoveel mogelijk in een verkeerd daglicht te zetten, veelal met gegoochel met argumenten en er is ook een volledige onwil om ook maar enige andere oplossing te bedenken dan 0 immigratie.

Het is niet vreemd dat veel mensen je dan gewoon niet zo sympathiek vinden.
Jij wordt uitgekotst in NWS omdat je in elk topic dat over Mohammedanen gaat Christenen erbij haalt.

Ik ben hier niet om sympathiek gevonden te worden, ik ben hier om een discussie te voeren.
pi_216743322
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 09:38 schreef Hanca het volgende:

[..]

Die had echt allang een MvW moeten krijgen, van de oppositie maar ook van VVD en NSC.
Ze zullen ondertussen wel bang zijn dat Wilders dan zijn bananen rug recht en uit het kabinet stapt. Maar de oppositie zou daar geen boodschap aan moeten hebben.
De conformatie van Faber is onbegrijpelijk maar dat ze nu zo lang mag blijven zitten, terwijl ze het tegenovergestelde van resultaat boekt is bizar.
  woensdag 19 februari 2025 @ 09:43:31 #250
396550 Richestorags
pi_216743337
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 09:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Wat jammer voor jou dan dat onze Grondwet, waar alle wetten aan vast hangen, spreekt over ‘Iedereen die zich in Nederland bevindt’, en zwijgt over originaliteit, nationaliteit, status etc.. Sterker nog, in de tweede zin verbiedt de Grondwet om uitzonderingen te maken op welke grond dan ook.
[..]
Nee, het systeem is bedacht en geldt voor ‘allen die zich in Nederland bevinden’.
Worden gelijk behandeld. Dat is nu wat er gebeurt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')