Mjah, SHC's ipv AZC's. Opvanglocaties voor louter statushouders, geschikt voor langdurige bewoning. Want zonder voorrang of urgentie zullen statushouders in bepaalde regios 10+ jaar mogen wachten op sociale huur. En dat moeten dan daadwerkelijk woonlocaties zijn waar mensen een leven op kunnen gaan bouwen (want anders krijg je weer gezeik dat statushouders amper integreren en werken). En dan gaat zo'n locatie al snel te veel op een normale wijk met sociale huur lijken, en zal er ook wel weer gezeik komen over 'het bouwen van woonruimte voor de nieuwkomers, ipv eerst voor het eigen volk'.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 22:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, kijk of je een soort nood-woonoorden kunt bouwen waar ze voor zolang als nodig kunnen zitten. Een beetje zoals de Molukkers destijds. Uiteraard met het trekken van lessen uit die tijd.
Je beschrijft goed waarom er geen plek meer is in Nederland.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 22:17 schreef probeer het volgende:
[..]
Mjah, SHC's ipv AZC's. Opvanglocaties voor louter statushouders, geschikt voor langdurige bewoning. Want zonder voorrang of urgentie zullen statushouders in bepaalde regios 10+ jaar mogen wachten op sociale huur. En dat moeten dan daadwerkelijk woonlocaties zijn waar mensen een leven op kunnen gaan bouwen (want anders krijg je weer gezeik dat statushouders amper integreren en werken). En dan gaat zo'n locatie al snel te veel op een normale wijk met sociale huur lijken, en zal er ook wel weer gezeik komen over 'het bouwen van woonruimte voor de nieuwkomers, ipv eerst voor het eigen volk'.
De enige acceptabele manier voor 1/4e van het Nederlandse electoraat om asiel te verlenen, is dat statushouders altijd minder hebben/krijgen dan Nederlanders (want anders worden de Nederlanders achtergesteld), terwijl ze wel eisen dat die statushouders op eenzelfde niveau presteren (werk, integratie, criminaliteit, etc.). En dat valt gewoon niet te rijmen.
Locatie die genoeg faciliteren om net zo veel bij te dragen als de gemiddelde Nederlander, maar wel zodanig schraal dat diezelfde Nederlanders er nog niet dood gevonden zouden willen worden.
En dat is dan nog de meest barmhartige optie. Een groot deel van die 1/4e is inmiddels voor 'oprotten!'.
Nee dat beschrijft hij niet.quote:Op woensdag 19 februari 2025 00:01 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je beschrijft goed waarom er geen plek meer is in Nederland.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 19 februari 2025 00:09 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Nee dat beschrijft hij niet.
Ga er inhoudelijk op in of helemaal niet.Ik ga er inhoudelijk op in. Hij beschrijft alle knelpunten en conflicten en daaruit wordt duidelijk dat het niet kan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het idee is juist dat de statushouders in hun AZC blijven.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 22:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, kijk of je een soort nood-woonoorden kunt bouwen waar ze voor zolang als nodig kunnen zitten. Een beetje zoals de Molukkers destijds. Uiteraard met het trekken van lessen uit die tijd.
Hij beschrijft ook goed waarom statushouders voorrang hebben op de sociale huur.quote:Op woensdag 19 februari 2025 00:01 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je beschrijft goed waarom er geen plek meer is in Nederland.
Met bezuiniging op huisvestiging natuurlijk? En dan straks zeuren over dat het budget overschreden wordt en dat er geen inburgering is?quote:Op woensdag 19 februari 2025 03:41 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het idee is juist dat de statushouders in hun AZC blijven.
Zo kan jij het lezen. De realiteit is dat ze het straks niet hebben en ik sta daar 100% achter.quote:Op woensdag 19 februari 2025 08:16 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Hij beschrijft ook goed waarom statushouders voorrang hebben op de sociale huur.
Inburgering is een eigen verantwoordelijkheid. Sterker nog, als de mensen dankbaar zouden zijn zou je zien dat ze zelf die moeite zouden nemen. Alsof de overheid jou aan je handje moet nemen daarvoor. Bosnische en Iraanse vluchtelingen van na de Revolutie zijn perfect ingeburgerd.quote:Op woensdag 19 februari 2025 08:39 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Met bezuiniging op huisvestiging natuurlijk? En dan straks zeuren over dat het budget overschreden wordt en dat er geen inburgering is?
Ik heb het al eerder tegen je gezegd. Is een eigen sub-forum inzake migratie niks voor je? Ben er inmiddels wel flauw van dat je elk topic waar je komt verziekt met je xenofobie.quote:Op woensdag 19 februari 2025 08:47 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Inburgering is een eigen verantwoordelijkheid. Sterker nog, als de mensen dankbaar zouden zijn zou je zien dat ze zelf die moeite zouden nemen. Alsof de overheid jou aan je handje moet nemen daarvoor. Bosnische en Iraanse vluchtelingen van na de Revolutie zijn perfect ingeburgerd.
Hey, iemand praat anders dan in mijn echo chamber dus noem ik het meteen xenofobie. Jouw probleem, niet het mijne.quote:Op woensdag 19 februari 2025 08:54 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik heb het al eerder tegen je gezegd. Is een eigen sub-forum inzake migratie niks voor je? Ben er inmiddels wel flauw van dat je elk topic waar je komt verziekt met je xenofobie.
Pletter ik je op de block, ook best.quote:Op woensdag 19 februari 2025 08:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hey, iemand praat anders dan in mijn echo chamber dus noem ik het meteen xenofobie. Jouw probleem, niet het mijne.
Ik ben niet verantwoordelijk voor jouw gevoelens, jij wel voor jouw uitspraken. Jij maakt het persoonlijk in elk topic. Ga of naar Joop.nl als je er niet tegen kunt, zet me op ignore of treed in gesprek en doe meer moeite om een ander te begrijpen.
quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:00 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Pletter ik je op de block, ook best.
Oh het gaat er niet om dat jij enkel anders praat dan Niels. Het gaat meer om de inhoud van wat je zegt en we obsessieve manier waarop je er de hele dag mee bezig bent. Als een elpee die iedere keer opnieuw wordt opgezet.quote:Op woensdag 19 februari 2025 08:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hey, iemand praat anders dan in mijn echo chamber dus noem ik het meteen xenofobie. Jouw probleem, niet het mijne.
Ik ben niet verantwoordelijk voor jouw gevoelens, jij wel voor jouw uitspraken. Jij maakt het persoonlijk in elk topic. Ga of naar Joop.nl als je er niet tegen kunt, zet me op ignore of treed in gesprek en doe meer moeite om een ander te begrijpen.
En dan zit je daar weggestopt ik je AZC bij de Roggebotsluis, 7 kilometer van Kampen, 10 kilometer van Dronten en 30 kilometer van Lelystad, met alleen maar asielzoekers en statushouders om je heen. Lekker inburgeren.quote:Op woensdag 19 februari 2025 08:47 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Inburgering is een eigen verantwoordelijkheid. Sterker nog, als de mensen dankbaar zouden zijn zou je zien dat ze zelf die moeite zouden nemen. Alsof de overheid jou aan je handje moet nemen daarvoor. Bosnische en Iraanse vluchtelingen van na de Revolutie zijn perfect ingeburgerd.
Tja. Als het hele bestaansrecht van een politieke partij is gebouwd op één thema, dan is het nogal suïcidaal om dat probleem ook daadwerkelijk op te gaan lossen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:21 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik vind het overigens prima dat iemand de instroom wil verminderen, dat we democratisch vinden dat we genoeg gedaan hebben, maar ik word enorm cynisch van moedwillig de inburgering verslechteren.
Wat jammer voor jou dan dat onze Grondwet, waar alle wetten aan vast hangen, spreekt over ‘Iedereen die zich in Nederland bevindt’, en zwijgt over originaliteit, nationaliteit, status etc.. Sterker nog, in de tweede zin verbiedt de Grondwet om uitzonderingen te maken op welke grond dan ook.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 20:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik ben tegen prioritering van statushouders omdat ik vóór de originele ingezetenen van dit land ben.
Nee, het systeem is bedacht en geldt voor ‘allen die zich in Nederland bevinden’.quote:Het systeem is bedacht voor mensen die hier geboren zijn, niet voor de nieuwe situatie met een schier oneindige stroom aan urgentieverklaringen.
Is dit eigenlijk een aanmoediging voor Stef Blok’s Vrom beleid?quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tja. Als het hele bestaansrecht van een politieke partij is gebouwd op één thema, dan is het nogal suïcidaal om dat probleem ook daadwerkelijk op te gaan lossen.
Dat narratief klopt gewoon niet.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:21 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
En dan zit je daar weggestopt ik je AZC bij de Roggebotsluis, 7 kilometer van Kampen, 10 kilometer van Dronten en 30 kilometer van Lelystad, met alleen maar asielzoekers en statushouders om je heen. Lekker inburgeren.
Yesilgoz spreekt bijvoorbeeld over hoeveel het hielp dat ze een huis kregen en daar dus kennis maakte met het “normale Nederlandse leven”. Maar we gaan lekker het tegenovergestelde doen, statushouders in AZC’s zodat we over tig jaar kunnen concluderen dat ze helemaal niet inburgeren.
Ik vind het overigens prima dat iemand de instroom wil verminderen, dat we democratisch vinden dat we genoeg gedaan hebben, maar ik word enorm cynisch van moedwillig de inburgering verslechteren.
Ja, je merkt aan alles dat ze alleen maar hun best doen om de overlast op straat te vergroten, niet om een probleem op te lossen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tja. Als het hele bestaansrecht van een politieke partij is gebouwd op één thema, dan is het nogal suïcidaal om dat probleem ook daadwerkelijk op te gaan lossen.
Jij wordt uitgekotst in NWS omdat je in elk topic dat over Mohammedanen gaat Christenen erbij haalt.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oh het gaat er niet om dat jij enkel anders praat dan Niels. Het gaat meer om de inhoud van wat je zegt en we obsessieve manier waarop je er de hele dag mee bezig bent. Als een elpee die iedere keer opnieuw wordt opgezet.
Je bent vooral bezig om migranten zoveel mogelijk in een verkeerd daglicht te zetten, veelal met gegoochel met argumenten en er is ook een volledige onwil om ook maar enige andere oplossing te bedenken dan 0 immigratie.
Het is niet vreemd dat veel mensen je dan gewoon niet zo sympathiek vinden.
Ze zullen ondertussen wel bang zijn dat Wilders dan zijn bananen rug recht en uit het kabinet stapt. Maar de oppositie zou daar geen boodschap aan moeten hebben.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die had echt allang een MvW moeten krijgen, van de oppositie maar ook van VVD en NSC.
Worden gelijk behandeld. Dat is nu wat er gebeurt.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat jammer voor jou dan dat onze Grondwet, waar alle wetten aan vast hangen, spreekt over ‘Iedereen die zich in Nederland bevindt’, en zwijgt over originaliteit, nationaliteit, status etc.. Sterker nog, in de tweede zin verbiedt de Grondwet om uitzonderingen te maken op welke grond dan ook.
[..]
Nee, het systeem is bedacht en geldt voor ‘allen die zich in Nederland bevinden’.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |