Ik denk dat Wilders geen premier is omdat hij ook niet door de naslag komt.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 14:45 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja dat hij er niet doorheen komt is zeker vreemd, maar met de vorm van het huidige kabinet lijkt me dat Wilders toch ook wel extra is doorgelicht, hij is min of meer "schaduwpremier" op dit moment.
Lijkt me dat de AIVD daar ook wel voor was gaan liggen.
Thierry daarintegen is "maar" een regulier kamerlid van een partij zonder invloed.
Denk dat het met Wilders mee valt qua doorlichten.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 14:45 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja dat hij er niet doorheen komt is zeker vreemd, maar met de vorm van het huidige kabinet lijkt me dat Wilders toch ook wel extra is doorgelicht, hij is min of meer "schaduwpremier" op dit moment.
Lijkt me dat de AIVD daar ook wel voor was gaan liggen.
Thierry daarintegen is "maar" een regulier kamerlid van een partij zonder invloed.
Het ging om het meervoud, verkeerd geïnterpreteerd. Mea culpa.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 14:32 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Hoezo ga ik ervan uit dat we twee fascistische partijen hebben dan? De BBB is volledig irrelevant wmb in deze discussie, die hebben ook amper hun stempel gezet op het regeerakkoord. En als het je gaat om het meervoud; 25% van de kamer wordt bezet door PVVers, lijkt me prima als groep te kunnen omschrijven.
Verder is de PVV als fascistisch beschrijven open voor discussie, maar niet uit de lucht gegrepen. Gezien hun voorliefde voor autocratie, anti-parlementaire plannen, het aan banden willen leggen van tegengeluid, eigen-volk-eerst-mentaliteit en standpunten zoals "het leger in willen zetten tegen straat-terroristen" is het punt best te maken.
We kijken nu naar fascisme met het resultaat: de holocaust in ons achterhoofd, maar dat wisten ze in 1933 ook niet.
Juist omdat het met de fractieleiders is, is het juist op voorhand waarschijnlijk geen debat maar vooral het roepen van oneliners die het nieuws halen of het goed doen op social media. Ik had liever een debat met de commissie buitenlandse zaken gezien.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 14:17 schreef Droopie het volgende:
Vanavond een debat over uitspraken van Trump, Oekraine en de veiligheid van Europa.
Met bijna alle fractieleiders
Eindelijk weer een keer een echt debat.
Ja snap ik, maar de vraag was waarom D66 en PvdA niet regeren, en het antwoord blijft hetzelfde. Ze kunnen niet doen alsof ze niet wisten wie Wilders wasquote:Op dinsdag 18 februari 2025 15:00 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het ging om het meervoud, verkeerd geïnterpreteerd. Mea culpa.
Verder blijft het een waardeoordeel over dat "liever" regeren. Misschien zien ze het als een noodzakelijk kwaad omdat ze het idee hebben dat ze qua hun eigen standpunten er niet uitkomen met de andere partijen.
Ze weten prima wie Wilders was, daarom hamerde Omtzigt ook op de Grondwet. Ik vermoed dat ze zich hebben beseft dat Wilders toch ook maar een coalitiepartner is en nooit 76 zetels in zijn eentje zal halen. Ik zou niet onderschatten hoe machtsgeil politici zijn.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 15:24 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ja snap ik, maar de vraag was waarom D66 en PvdA niet regeren, en het antwoord blijft hetzelfde. Ze kunnen niet doen alsof ze niet wisten wie Wilders was
Voor statushouders ja.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 08:26 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dus jij vind dat alle prioritering met betrekking tot sociale huurwoningen ingetrokken moet worden?
Dat was de vraag niet. De vraag was of jij ALLE prioritering ingetrokken wilt zien, niet de prioritering voor 1 bepaalde grooep.quote:
Dat lijkt me niet, de vraag begint met 'dus, dan ga ik er van uit dat het betrekking heeft op wat ik zei.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 16:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat was de vraag niet. De vraag was of jij ALLE prioritering ingetrokken wilt zien, niet de prioritering voor 1 bepaalde grooep.
Er is denk ik ook weinig om over te debatteren. Er is zowel uit Parijs en uit Ryad helemaal niets concreets gekomen.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 15:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Juist omdat het met de fractieleiders is, is het juist op voorhand waarschijnlijk geen debat maar vooral het roepen van oneliners die het nieuws halen of het goed doen op social media. Ik had liever een debat met de commissie buitenlandse zaken gezien.
Ik zie wat Oekrainse afgevaardigden zitten in de zaal, dat vind ik raar en bijzonder.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 15:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Juist omdat het met de fractieleiders is, is het juist op voorhand waarschijnlijk geen debat maar vooral het roepen van oneliners die het nieuws halen of het goed doen op social media. Ik had liever een debat met de commissie buitenlandse zaken gezien.
Ja, dat klopt wel. De inhoudelijke debatten (met welke opdracht stuur je Schoof en Veldkamp naar Europa) komen later.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 16:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er is denk ik ook weinig om over te debatteren. Er is zowel uit Parijs en uit Ryad helemaal niets concreets gekomen.
Als je daklozen prioriteit wil blijven geven, hebben statushouders (die een AZC 2 weken na het halen van hun status moeten verlaten) in principe nog steeds voorrang.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 16:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet, de vraag begint met 'dus, dan ga ik er van uit dat het betrekking heeft op wat ik zei.
Wilders lijkt al jaaaaaren een beeje ziekjes. Gelukkig zijn daar goede medicijnen en speciale ziekenhuizen voor.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 16:47 schreef Droopie het volgende:
Ik vind Timmermans niet sterk.
Die komt nu over dat er geen vrede mogelijk is nu.
Liever een oneerlijke vrede dan deze pokkezooi.
Wilders lijkt wel een beetje ziekjes.
Daarnaast bestaat het plan uit het 'resetten' van de uitspraak van de rechter en gewoon weer intern te salderen. Zo kennen we de boeren weer: vooral de wet overtreden, wij boeren staan boven de wet.quote:In het plan stelt LTO onder meer voor om bij het beschermen van kwetsbare natuur de focus meer te leggen op de habitattypen die bepalend zijn geweest bij het aanwijzen van Natura 2000-gebieden. Veel van die beschermde gebieden bestaan uit verschillende landschappen, waar uiteenlopende soorten planten en dieren voorkomen. Volgens LTO kunnen natuurdoelen makkelijker worden gehaald als de nadruk komt te liggen op de natuur waar het echt om ging bij het verlenen van de beschermde status.
Kritische depositiewaarde
Gebieden die al onherstelbaar zijn verslechterd, kunnen volgens de landbouworganisatie geschrapt worden. ‘Indien habitats inderdaad onherstelbaar zijn verslechterd, is er in feite geen realistische kans meer op c.q. noodzaak tot herstel tot het vereiste beschermingsniveau’, staat in de plannen. De juristen merken wel op dat de overheid gebieden niet mag opgeven ‘als tegelijkertijd onvoldoende maatregelen worden genomen om de wel redbaar geachte habitats te beschermen en te herstellen’.
Dat is er toch ook niet als de deal is dat Oekraïne herstelbetalingen mag gaan doen, moeten ontwapenen en effectief hun grenzen verder open moet stellen voor de Russen en ook nog van leiderschap moet wisselen.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 16:47 schreef Droopie het volgende:
Ik vind Timmermans niet sterk.
Die komt nu over dat er geen vrede mogelijk is nu.
Wilders lijkt wel een beetje ziekjes.
Dit zijn toch onderhandelingen, je kan ook soort van nee zeggen he.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 16:51 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Dat is er toch ook niet als de deal is dat Oekraïne herstelbetalingen mag gaan doen, moeten ontwapenen en effectief hun grenzen verder open moet stellen voor de Russen en ook nog van leiderschap moet wisselen.
Jij denkt dat het dan klaar is?
Als Oekraïne nee wilt zeggen moeten ze toch eerst bij de onderhandelingen betrokken worden. Vooralsnog is dat dus geen optie.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 16:58 schreef Droopie het volgende:
[..]
Dit zijn toch onderhandelingen, je kan ook soort van nee zeggen he.
Iedereen zal water bij de wijn moeten doen. Dat zal Trump ook moeten erkennen.
Maar om bij deze onderhandelingen een NAVO lidmaatschap te betrekken, ja dan gaat Rusland nog wel even door. Dat is "het recht van de sterkste".
Er wordt eindelijk gepraat, dat vind ik al winst.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 17:09 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Als Oekraïne nee wilt zeggen moeten ze toch eerst bij de onderhandelingen betrokken worden. Vooralsnog is dat dus geen optie.
Het ziet er vooral naar uit dat de Amerikanen en Russen bezig zijn de buit te verdelen en dat wij dan mogen opdraaien voor de kosten.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 17:12 schreef Droopie het volgende:
[..]
Er wordt eindelijk gepraat, dat vind ik al winst.
Ga ik me daarna wel drukmaken over wat er uitkomt.
Had ook eerder een goede onderhandeling willen zien tussen Rusland en Oekraine hoor.
Maar volgens mij zijn we nu op een punt beland dat voor Rusland gezichtsverlies voorkomen belangerijker is dan de uiteindelijke voorwaarden
Nee hoor, dan moeten ze eerst een urgentieverklaring krijgen.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 16:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als je daklozen prioriteit wil blijven geven, hebben statushouders (die een AZC 2 weken na het halen van hun status moeten verlaten) in principe nog steeds voorrang.
Prima plan, die Natura 2000 gebieden zijn min of meer lukraak gekozen.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 16:51 schreef Hanca het volgende:
LTO heeft een plan: https://www.nd.nl/varia/v(...)an-het-slot-te-halen
Plan bestaat uit: we schrappen Natura 2000 gebieden. Afgeschoten, wegwezen zou ik zeggen. Als je hier nu nog mee komt ben je echt wel af.
[..]
Daarnaast bestaat het plan uit het 'resetten' van de uitspraak van de rechter en gewoon weer intern te salderen. Zo kennen we de boeren weer: vooral de wet overtreden, wij boeren staan boven de wet.
Van mij mag elk contact tussen het ministerie en LTO op deze manier stoppen.
Ralph Dekker van FvDquote:Op dinsdag 18 februari 2025 18:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wie was die grijze man net in het debat over veiligheid/Oekraïne? Die Dilan een vraag stelde?
EDIT Niemand die het debat volgt?![]()
Nee, ik kijk niet, maar ik denk dat je Dekker van FvD bedoelt?quote:Op dinsdag 18 februari 2025 18:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wie was die grijze man net in het debat over veiligheid/Oekraïne? Die Dilan een vraag stelde?
EDIT Niemand die het debat volgt?![]()
Inderdaad, jij vind voorrang rechtsongelijk, maar blijkbaar geld dat gelegenheidsargument enkel als je er statushouders mee kan pesten.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 16:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet, de vraag begint met 'dus, dan ga ik er van uit dat het betrekking heeft op wat ik zei.
quote:Op maandag 17 februari 2025 22:45 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat weegt niet op tegen de rechtsongelijkheid. Die mensen hebben zelf gekozen voor een land met een enorm woningtekort, dan hadden ze maar ergens anders asiel aan moeten vragen.
Ja, klopt!quote:Op dinsdag 18 februari 2025 18:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, ik kijk niet, maar ik denk dat je Dekker van FvD bedoelt?
[ afbeelding ]
Wat een trieste bijdrage was dat.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 18:41 schreef KaheemSaid het volgende:
Hoe kunnen we dit naar boeren draaien…
Bolkestein was echt Wilders zijn voorbeeld en leermeester. Wilders werd in 1990 al fractiemedewerker van de VVD. Best kans dat hij gewoon aangeslagen is.quote:
Ik vond hem sowieso wat vlak, inderdaad, maar daarnaast wees hij expliciet Rusland als enige agressor aan in de oorlog tegen Oekraïne en zei hij wel meer dingen waar ik zeer verbaasd over was.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 19:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bolkestein was echt Wilders zijn voorbeeld en leermeester. Wilders werd in 1990 al fractiemedewerker van de VVD. Best kans dat hij gewoon aangeslagen is.
Is toch typisch Wilders veel geblaat weinig wol. Toch nog maar even moslims betrekken bij een debat over Oekraine...quote:
Die was inderdaad verwacht.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 19:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Is toch typisch Wilders veel geblaat weinig wol. Toch nog maar even moslims betrekken bij een debat over Oekraine...
Zijn plopjes zijn veel zachter nu lijkt het, bedoel je dat?
Viel mij op inderdaad.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 19:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vond hem sowieso wat vlak, inderdaad, maar daarnaast wees hij expliciet Rusland als enige agressor aan in de oorlog tegen Oekraïne en zei hij wel meer dingen waar ik zeer verbaasd over was.
Niet oppertuun om nu tegen het dwingende narratief in te gaan.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 19:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vond hem sowieso wat vlak, inderdaad, maar daarnaast wees hij expliciet Rusland als enige agressor aan in de oorlog tegen Oekraïne en zei hij wel meer dingen waar ik zeer verbaasd over was.
Dat is toch ook typisch Wilders anno nu?quote:Op dinsdag 18 februari 2025 19:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die was inderdaad verwacht.
Nee, zijn standpunt over de oorlog, zijn uitspraken leken in niets op wat hij anders zei en op Twitter uitbraakte.
Dus als je dat feit opwerpt ben je statushouders aan het pesten?quote:Op dinsdag 18 februari 2025 18:26 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Inderdaad, jij vind voorrang rechtsongelijk, maar blijkbaar geld dat gelegenheidsargument enkel als je er statushouders mee kan pesten.
[..]
Eh, nee. Als Rusland z'n zin krijgt, vallen ze gewoon weer een land binnen. Stukje bij beetje graaien ze dan de hele Sovjet Unie weer naar zich toe.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 16:47 schreef Droopie het volgende:
Kunnen wij makkelijk zeggen he, wij hebben geen oorlog hier.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 19:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Eh, nee. Als Rusland z'n zin krijgt, vallen ze gewoon weer een land binnen. Stukje bij beetje graaien ze dan de hele Sovjet Unie weer naar zich toe.
Plus dat China dan ook meent haar gang te kunnen gaan in Taiwan. Trump zal wel afgezet worden als 'ie aan Groenland begint.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 19:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Eh, nee. Als Rusland z'n zin krijgt, vallen ze gewoon weer een land binnen. Stukje bij beetje graaien ze dan de hele Sovjet Unie weer naar zich toe.
Door wie dan?quote:Op dinsdag 18 februari 2025 19:52 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Plus dat China dan ook meent haar gang te kunnen gaan in Taiwan. Trump zal wel afgezet worden als 'ie aan Groenland begint.
Tuurlijk, maar als je zo soft met een bullebak als Poetin omgaat, dan stopt-ie niet opeens als de Donbas bij Rusland getrokken wordt. Hij stopte ook niet toen-ie de Krim in handen kreeg.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 19:51 schreef Droopie het volgende:
[..]
Kunnen wij makkelijk zeggen he, wij hebben geen oorlog hier.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |