Een barrière opwerpen voor de bühne, functioneel is het allerminst en de tijd dat je alleen in Amsterdam jezelf in het Engels moest redden als Nederlander is ook allang voorbij. Iets met een raam dat allang gepasseerd is.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 11:52 schreef KaheemSaid het volgende:
Gewoon een vraag, maar welk probleem lossen we precies op wanneer mensen die hier nu prima kunnen wonen, leven en werken straks verplicht Nederlands moeten kunnen?
Ik denk dat dat wel bijdraagt aan sociale samenhang in Nederland. Het is misschien voor je kansen op de arbeidsmarkt minder relevant geworden. Maar in het sociale verkeer zeker een belemmering.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 11:52 schreef KaheemSaid het volgende:
Gewoon een vraag, maar welk probleem lossen we precies op wanneer mensen die hier nu prima kunnen wonen, leven en werken straks verplicht Nederlands moeten kunnen?
Dat zeggen ook alleen maar mensen die sowieso niet naar een universiteit zijn geweest.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 10:57 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik geef liever in het Engels les dan in het Nederlands.
En ja, ik heb ook de klassieke steenkolenengels-sprekende professor op leeftijd meegemaakt, maar bij ons is de realiteit nu eenmaal dat de vakliteratuur in het Engels is en het team internationaal is. Dan is een opgelegde IN NEDERLAND SPREKEN WE GODVERDOMME NEDERLANDS!!!-instelling voor niemand goed.
Oa het woningtekort voor studenten, vele studenten in Groningen kunnen geen plek vinden.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 11:52 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik woon trouwens in een buurt waar 20% van de inwoners migranten uit Europa zijn en 18% migranten van buiten Europa zijn.
Iedereen in Nederland kan amper huizen vinden.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 12:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Oa het woningtekort voor studenten, vele studenten in Groningen kunnen geen plek vinden.
https://www.rtvnoord.nl/n(...)-gigantisch-probleem
Nederlandse studenten kunnen geen kamer vinden, omdat buitenlanders beter betalen.
Studentenkamers zijn wat anders, normaal heb je een redelijk constante hoeveelheid studenten en dus ook steeds hetzelfde aantal studentenkamers nodig. Dat is door die enorme import van studenten dus niet het geval.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 12:03 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Iedereen in Nederland kan amper huizen vinden.
Sterker nog, collega’s onder de 40 hebben steeds vaker een hekel aan nasynchronisatie.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 11:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat klopt ook wel, Duitsland heeft een aardige inhaalslag gemaakt:
https://en.wikipedia.org/wiki/EF_English_Proficiency_Index
God, doen ze dat nog steeds ja?quote:Op dinsdag 18 februari 2025 12:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Sterker nog, collega’s onder de 40 hebben steeds vaker een hekel aan nasynchronisatie.
De SP vond dat destijds ook, daar viel de hele PC crowd weer overheen. Is dus niet zo dat héél links daar overheen viel.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 12:06 schreef Bluesdude het volgende:
Op de radio hoorde ik VVD-ers de overleden Frits Bolkestein verheerlijken. Bijv... 'hij was zijn tijd ver vooruit met zijn pleidooien voor integratie van nieuwkomers' 'terwijl heel links daar over heen viel'
Ik vond altijd al dat nieuwkomers moeten integreren... Dat was de algemene opinie in Nederland en overal ter wereld in alle tijden. Linkse en rechtse mensen.
Sterker nog, als ik op D fora klaag dat Amazon prime weer eens alleen de gesynchroniseerde versie heeft ipv ook het origineel zijn er mensen die mij daarvoor af willen branden. Ze winden zich vre-se-lijk op dat ik de OV versie wil.quote:
Dit dus. Ik zou het liever anders zien. Waarom moet alles in het Engels? Je woont hier langjarig in Nederland, leer Nederlands.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 11:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel bijdraagt aan sociale samenhang in Nederland. Het is misschien voor je kansen op de arbeidsmarkt minder relevant geworden. Maar in het sociale verkeer zeker een belemmering.
Zo was dat niet... alle linkse mensen vonden dat nieuwkomers moeten integreren.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 12:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
De SP vond dat destijds ook, daar viel de hele PC crowd weer overheen.
Ik had het niet over de studentenkamer problemathiek.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 12:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Oa het woningtekort voor studenten, vele studenten in Groningen kunnen geen plek vinden.
https://www.rtvnoord.nl/n(...)-gigantisch-probleem
Nederlandse studenten kunnen geen kamer vinden, omdat buitenlanders beter betalen.
Ik snap dat dit een probleem is.quote:En daarnaast het probleem dat mensen zoals mijn ouders, mijn vrouw en miljoenen anderen hier gewoon mee moeten blijven kunnen meedoen, ook zonder Engels. Die verengelsing, die slaat veel te ver door.
Log in op de Nederlandse versie ....die toont direct de orginele taalquote:Op dinsdag 18 februari 2025 12:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Sterker nog, als ik op D fora klaag dat Amazon prime weer eens alleen de gesynchroniseerde versie heeft ipv ook het origineel
Nee, over dat VVD en NSC liever samenwerken met fascisten praten getuigt van klasse. De tandjes.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 11:48 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Goede inhoud wederom, klasse.
Was een optie over het centrum, dat heeft VVD niet gedaan zodat ze wellicht op Financiën weer hun eigen plan konden trekken, en nu zitten we met een poppenkastkabinet dat werkelijk waar niks bereikt.
Behalve de btw aanpassen, verhoging hypotheekrenteaftrek voor de hogere inkomens e.d.
Prima, als we dan ook radicale imams en politieke Islamisten gaan uitzetten. Deal?quote:Op dinsdag 18 februari 2025 12:02 schreef Vis1980 het volgende:
En die Wilders is weer openlijk Russische standpunten aan het verdedigen. Al die dictatortypetjes vinden Putin hun grootste voorbeeld. Weg ermee, zet hem aub maar in Rusland.
De verknipte ideologie dat we asielzoekers nodig hebben voor economische groei, arbeidstekorten aanvullen en de perpetuum mobile van de eeuwig groeiende economie.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 10:44 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
De verknipte ideologie van het willen beschermen van vluchtelingen?
Er wordt nu gewoon totaal niet gefilterd. Waarom moet een assistent professor voor sociale psychologie uit Brazilië onder de 30% regeling vallen terwijl deze opleiding uit haar klauwen groeit en dat niet leidt tot meer klinische psychologen, die we echt nodig hebben.quote:
In mijn buurt hebben ze gewoon normale huizen zoals 'normale' bewoners, maar wonen ze daar met meerdere mensen in. Hier probeerde men juist ervoor te zorgen dat ze niet met zoveel in zoveel woningen mochten zitten, maar dat is niet gelukt.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 12:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Studentenkamers zijn wat anders, normaal heb je een redelijk constante hoeveelheid studenten en dus ook steeds hetzelfde aantal studentenkamers nodig. Dat is door die enorme import van studenten dus niet het geval.
Een harde feit benoemen is niet sjiek? Zeggen dat Wilders een veroordeelde crimineel is zeker ook niet?quote:Op dinsdag 18 februari 2025 13:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee, over dat VVD en NSC liever samenwerken met fascisten praten getuigt van klasse. De tandjes.
Zeggen dat de NSC en VVD liever samenwerken met fascisten is een compleet ideologisch en subjectief statement, dat ervanuit gaat dat het bewezen is dat we 2 fascistische partijen in de regering hebben en dat de motieven van NSC en VVD gekend zijn.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 13:21 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Een harde feit benoemen is niet sjiek? Zeggen dat Wilders een veroordeelde crimineel is zeker ook niet?
Ik dacht dat rechts juist voor harde feiten en conclusies was?
Jij bent een tegenstander van een lokale cultuur? Het probleem dat we oplossen is dat Nederlands langzaamaan steeds meer naar de achtergrond wordt gedrukt.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 11:52 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik woon trouwens in een buurt waar 20% van de inwoners migranten uit Europa zijn en 18% migranten van buiten Europa zijn.
Misschien had hij het alleen over de PVV.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 13:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zeggen dat de NSC en VVD liever samenwerken met fascisten is een compleet ideologisch en subjectief statement, dat ervanuit gaat dat het bewezen is dat we 2 fascistische partijen in de regering hebben en dat de motieven van NSC en VVD gekend zijn.
Van mij mag men van alles over Wilders zeggen, of het waar is is een tweede. Dat Wilders is veroordeeld is inderdaad waar, dat is nou wel een hard feit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 18 februari 2025 13:30 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Misschien had hij het alleen over de PVV.
En dat Wilders telkens de ICC aanvalt zegt ook genoeg. https://www.hartvannederl(...)al-strafhof-den-haag
Neem daarbij mee dat Wilders de leider is van een partij zonder leden, telkens rechters aanvalt en zijn ideen vol zijn van de onrechtstatelijkheid zoals bijv de noodwet om geen asiel meer te accepteren. Maakt van hem een fascist.De discussie of hij wel of niet een fascist is is niet relevant. Voldoende mensen met iets meer verstand hebben daar hun ei al over gelegd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Interessanter is het feit dat hij totaal niet in staat lijkt te zijn problemen effectief aan te pakken met echt goede plannen. Dat maakt hem niet uniek, er zijn vele lichtgewichten in de kamer. Hij is echter ook nog een slechte bestuurder en weet ook geen competente mensen om zich heen te verzamelen.
Sinds wanneer is Wilders een bestuurder?quote:Op dinsdag 18 februari 2025 13:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De discussie of hij wel of niet een fascist is is niet relevant. Voldoende mensen met iets meer verstand hebben daar hun ei al over gelegd.
Interessanter is het feit dat hij totaal niet in staat lijkt te zijn problemen effectief aan te pakken met echt goede plannen. Dat maakt hem niet uniek, er zijn vele lichtgewichten in de kamer. Hij is echter ook nog een slechte bestuurder en weet ook geen competente mensen om zich heen te verzamelen.
Uh, niet om het een of ander, maar asielzoekers mogen toch niet eens werken?quote:Op dinsdag 18 februari 2025 13:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De verknipte ideologie dat we asielzoekers nodig hebben voor economische groei
Ik snap deze tegenstelling niet helemaal? Ik denk dat de Nederlandse taal en cultuur, of welke taal en cultuur dan ook, prima kan bestaan in een globaliserende wereld. Ik denk dat mensen zich altijd verbonden blijven voelen met hun moedertaal, dit zie je met Friezen die noch steeds Fries spreken, dit zie je met Nederlandse immigranten die in Amerika, Canada of Spanje nog graag Nederland spreken, dit zie je met allachtonen die in Nederland ook graag terug grijpen op eigen taal en cultuur.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 13:28 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jij bent een tegenstander van een lokale cultuur? Het probleem dat we oplossen is dat Nederlands langzaamaan steeds meer naar de achtergrond wordt gedrukt.
Volgens mij noemt niemand dit hier, ik in ieder geval niet.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 13:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De verknipte ideologie dat we asielzoekers nodig hebben voor economische groei, arbeidstekorten aanvullen en de perpetuum mobile van de eeuwig groeiende economie.
Het is ook een trots. Ik heb in de loop der jaren geleerd dat pak em beet 7 op de 10 mensen het heel erg leuk vinden om Engels te praten en 3 op de 10 daar totaal geen zin in heeft. Dan heb ik het over zo af en toe he, niet dat de voertaal in Nederland Engels moet worden. En beide groepen zijn prima overigens, het mag allemaal in ons vrije landje.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 13:52 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik snap deze tegenstelling niet helemaal? Ik denk dat de Nederlandse taal en cultuur, of welke taal en cultuur dan ook, prima kan bestaan in een globaliserende wereld. Ik denk dat mensen zich altijd verbonden blijven voelen met hun moedertaal, dit zie je met Friezen die noch steeds Fries spreken, dit zie je met Nederlandse immigranten die in Amerika, Canada of Spanje nog graag Nederland spreken, dit zie je met allachtonen die in Nederland ook graag terug grijpen op eigen taal en cultuur.
Ik geloof er niet in dat je de in gang gezette globalisering kan stoppen zonder de Nederlandse economie enorm veel pijn te doen, dat is waar. Ik geloof er wel in dat de Nederlandse taal en cultuur nog jaren en jaren zal bestaan.
Je kent het verschil tussen asielzoekers, gelukszoekers, expats en migranten?quote:Op dinsdag 18 februari 2025 13:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De verknipte ideologie dat we asielzoekers nodig hebben voor economische groei, arbeidstekorten aanvullen en de perpetuum mobile van de eeuwig groeiende economie.
Sprekenquote:Op dinsdag 18 februari 2025 14:01 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het is ook een trots. Ik heb in de loop der jaren geleerd dat pak em beet 7 op de 10 mensen het heel erg leuk vinden om Engels te praten en 3 op de 10 daar totaal geen zin in heeft. Dan heb ik het over zo af en toe he, niet dat de voertaal in Nederland Engels moet worden. En beide groepen zijn prima overigens, het mag allemaal in ons vrije landje.
Hij heeft toch een stichting?quote:Op dinsdag 18 februari 2025 13:45 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Sinds wanneer is Wilders een bestuurder?
Asielzoekers zijn naast asielzoekers ook gelukszoekers, want ze zitten niet in Bulgarije of Polen. Verder ken ik het verschil ja.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 14:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Je kent het verschil tussen asielzoekers, gelukszoekers, expats en migranten?
Iedereen is een gelukszoeker, behalve diegenen met een zelfvernietigingsdrangquote:Op dinsdag 18 februari 2025 14:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Asielzoekers zijn naast asielzoekers ook gelukszoekers,
Mijn inzet, totaal nutteloos en hrt gaat vooral gebruikt worden voor oneliners op twitter en Youtube shorts voor de achterban.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 14:17 schreef Droopie het volgende:
Vanavond een debat over uitspraken van Trump, Oekraine en de veiligheid van Europa.
Met bijna alle fractieleiders
Eindelijk weer een keer een echt debat.
Daarom, er is toch geen geld voor een extra tank.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 14:21 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Mijn inzet, totaal nutteloos en hrt gaat vooral gebruikt worden voor oneliners op twitter en Youtube shorts voor de achterban.
Verder nog wat beschuldigingen heen en weer en door.
Is het debat nog ergens live te volgen? Op TV wellicht?quote:Op dinsdag 18 februari 2025 14:17 schreef Droopie het volgende:
Vanavond een debat over uitspraken van Trump, Oekraine en de veiligheid van Europa.
Met bijna alle fractieleiders
Eindelijk weer een keer een echt debat.
Ik kijk vaak op Politiek24 en heel soms, politieke beschouwingen in de auto ofzo, via de site en dan streamen naar de radio.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 14:25 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Is het debat nog ergens live te volgen? Op TV wellicht?
Het zou zomaar het begin van het einde kunnen zijn voor Wilders. Die toch wel duidelijk in het kamp van Trump, Netanyahu en Putin staat.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 14:21 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Mijn inzet, totaal nutteloos en hrt gaat vooral gebruikt worden voor oneliners op twitter en Youtube shorts voor de achterban.
Verder nog wat beschuldigingen heen en weer en door.
Hoezo ga ik ervan uit dat we twee fascistische partijen hebben dan? De BBB is volledig irrelevant wmb in deze discussie, die hebben ook amper hun stempel gezet op het regeerakkoord. En als het je gaat om het meervoud; 25% van de kamer wordt bezet door PVVers, lijkt me prima als groep te kunnen omschrijven.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 13:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zeggen dat de NSC en VVD liever samenwerken met fascisten is een compleet ideologisch en subjectief statement, dat ervanuit gaat dat het bewezen is dat we 2 fascistische partijen in de regering hebben en dat de motieven van NSC en VVD gekend zijn.
Van mij mag men van alles over Wilders zeggen, of het waar is is een tweede. Dat Wilders is veroordeeld is inderdaad waar, dat is nou wel een hard feit.
In het kamp Trump en Netanyahu ja.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 14:28 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Het zou zomaar het begin van het einde kunnen zijn voor Wilders. Die toch wel duidelijk in het kamp van Trump, Netanyahu en Putin staat.
Zelfs op tv zijn ze niet bepaald positief over Wilders.
Dat Gidi Markuszower twee keer niet door de naslag komt zegt ook genoeg.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 14:34 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
In het kamp Trump en Netanyahu ja.
Maar Putin? De persoon Wilders is continu in beeld bij de AIVD en zijn hele hebben en houwen en komen en gaan zijn daar in beeld, inclusief alle contacten.
Dat de PVV in de zak zit van Putin geloof ik eigenlijk niet zo in.
Ja dat hij er niet doorheen komt is zeker vreemd, maar met de vorm van het huidige kabinet lijkt me dat Wilders toch ook wel extra is doorgelicht, hij is min of meer "schaduwpremier" op dit moment.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 14:36 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Dat Gidi Markuszower twee keer niet door de naslag komt zegt ook genoeg.
En vergeet niet dat wappie Baudet ook gewoon vrij rondloopt na Kornilov. FTM heeft verder ook nog wat artikelen over de PVV en het Kremlin.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |