Een barrière opwerpen voor de bühne, functioneel is het allerminst en de tijd dat je alleen in Amsterdam jezelf in het Engels moest redden als Nederlander is ook allang voorbij. Iets met een raam dat allang gepasseerd is.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 11:52 schreef KaheemSaid het volgende:
Gewoon een vraag, maar welk probleem lossen we precies op wanneer mensen die hier nu prima kunnen wonen, leven en werken straks verplicht Nederlands moeten kunnen?
Ik denk dat dat wel bijdraagt aan sociale samenhang in Nederland. Het is misschien voor je kansen op de arbeidsmarkt minder relevant geworden. Maar in het sociale verkeer zeker een belemmering.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 11:52 schreef KaheemSaid het volgende:
Gewoon een vraag, maar welk probleem lossen we precies op wanneer mensen die hier nu prima kunnen wonen, leven en werken straks verplicht Nederlands moeten kunnen?
Dat zeggen ook alleen maar mensen die sowieso niet naar een universiteit zijn geweest.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 10:57 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik geef liever in het Engels les dan in het Nederlands.
En ja, ik heb ook de klassieke steenkolenengels-sprekende professor op leeftijd meegemaakt, maar bij ons is de realiteit nu eenmaal dat de vakliteratuur in het Engels is en het team internationaal is. Dan is een opgelegde IN NEDERLAND SPREKEN WE GODVERDOMME NEDERLANDS!!!-instelling voor niemand goed.
Oa het woningtekort voor studenten, vele studenten in Groningen kunnen geen plek vinden.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 11:52 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik woon trouwens in een buurt waar 20% van de inwoners migranten uit Europa zijn en 18% migranten van buiten Europa zijn.
Iedereen in Nederland kan amper huizen vinden.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 12:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Oa het woningtekort voor studenten, vele studenten in Groningen kunnen geen plek vinden.
https://www.rtvnoord.nl/n(...)-gigantisch-probleem
Nederlandse studenten kunnen geen kamer vinden, omdat buitenlanders beter betalen.
Studentenkamers zijn wat anders, normaal heb je een redelijk constante hoeveelheid studenten en dus ook steeds hetzelfde aantal studentenkamers nodig. Dat is door die enorme import van studenten dus niet het geval.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 12:03 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Iedereen in Nederland kan amper huizen vinden.
Sterker nog, collega’s onder de 40 hebben steeds vaker een hekel aan nasynchronisatie.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 11:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat klopt ook wel, Duitsland heeft een aardige inhaalslag gemaakt:
https://en.wikipedia.org/wiki/EF_English_Proficiency_Index
God, doen ze dat nog steeds ja?quote:Op dinsdag 18 februari 2025 12:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Sterker nog, collega’s onder de 40 hebben steeds vaker een hekel aan nasynchronisatie.
De SP vond dat destijds ook, daar viel de hele PC crowd weer overheen. Is dus niet zo dat héél links daar overheen viel.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 12:06 schreef Bluesdude het volgende:
Op de radio hoorde ik VVD-ers de overleden Frits Bolkestein verheerlijken. Bijv... 'hij was zijn tijd ver vooruit met zijn pleidooien voor integratie van nieuwkomers' 'terwijl heel links daar over heen viel'
Ik vond altijd al dat nieuwkomers moeten integreren... Dat was de algemene opinie in Nederland en overal ter wereld in alle tijden. Linkse en rechtse mensen.
Sterker nog, als ik op D fora klaag dat Amazon prime weer eens alleen de gesynchroniseerde versie heeft ipv ook het origineel zijn er mensen die mij daarvoor af willen branden. Ze winden zich vre-se-lijk op dat ik de OV versie wil.quote:
Dit dus. Ik zou het liever anders zien. Waarom moet alles in het Engels? Je woont hier langjarig in Nederland, leer Nederlands.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 11:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel bijdraagt aan sociale samenhang in Nederland. Het is misschien voor je kansen op de arbeidsmarkt minder relevant geworden. Maar in het sociale verkeer zeker een belemmering.
Zo was dat niet... alle linkse mensen vonden dat nieuwkomers moeten integreren.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 12:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
De SP vond dat destijds ook, daar viel de hele PC crowd weer overheen.
Ik had het niet over de studentenkamer problemathiek.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 12:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Oa het woningtekort voor studenten, vele studenten in Groningen kunnen geen plek vinden.
https://www.rtvnoord.nl/n(...)-gigantisch-probleem
Nederlandse studenten kunnen geen kamer vinden, omdat buitenlanders beter betalen.
Ik snap dat dit een probleem is.quote:En daarnaast het probleem dat mensen zoals mijn ouders, mijn vrouw en miljoenen anderen hier gewoon mee moeten blijven kunnen meedoen, ook zonder Engels. Die verengelsing, die slaat veel te ver door.
Log in op de Nederlandse versie ....die toont direct de orginele taalquote:Op dinsdag 18 februari 2025 12:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Sterker nog, als ik op D fora klaag dat Amazon prime weer eens alleen de gesynchroniseerde versie heeft ipv ook het origineel
Nee, over dat VVD en NSC liever samenwerken met fascisten praten getuigt van klasse. De tandjes.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 11:48 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Goede inhoud wederom, klasse.
Was een optie over het centrum, dat heeft VVD niet gedaan zodat ze wellicht op Financiën weer hun eigen plan konden trekken, en nu zitten we met een poppenkastkabinet dat werkelijk waar niks bereikt.
Behalve de btw aanpassen, verhoging hypotheekrenteaftrek voor de hogere inkomens e.d.
Prima, als we dan ook radicale imams en politieke Islamisten gaan uitzetten. Deal?quote:Op dinsdag 18 februari 2025 12:02 schreef Vis1980 het volgende:
En die Wilders is weer openlijk Russische standpunten aan het verdedigen. Al die dictatortypetjes vinden Putin hun grootste voorbeeld. Weg ermee, zet hem aub maar in Rusland.
De verknipte ideologie dat we asielzoekers nodig hebben voor economische groei, arbeidstekorten aanvullen en de perpetuum mobile van de eeuwig groeiende economie.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 10:44 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
De verknipte ideologie van het willen beschermen van vluchtelingen?
Er wordt nu gewoon totaal niet gefilterd. Waarom moet een assistent professor voor sociale psychologie uit Brazilië onder de 30% regeling vallen terwijl deze opleiding uit haar klauwen groeit en dat niet leidt tot meer klinische psychologen, die we echt nodig hebben.quote:
In mijn buurt hebben ze gewoon normale huizen zoals 'normale' bewoners, maar wonen ze daar met meerdere mensen in. Hier probeerde men juist ervoor te zorgen dat ze niet met zoveel in zoveel woningen mochten zitten, maar dat is niet gelukt.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 12:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Studentenkamers zijn wat anders, normaal heb je een redelijk constante hoeveelheid studenten en dus ook steeds hetzelfde aantal studentenkamers nodig. Dat is door die enorme import van studenten dus niet het geval.
Een harde feit benoemen is niet sjiek? Zeggen dat Wilders een veroordeelde crimineel is zeker ook niet?quote:Op dinsdag 18 februari 2025 13:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee, over dat VVD en NSC liever samenwerken met fascisten praten getuigt van klasse. De tandjes.
Zeggen dat de NSC en VVD liever samenwerken met fascisten is een compleet ideologisch en subjectief statement, dat ervanuit gaat dat het bewezen is dat we 2 fascistische partijen in de regering hebben en dat de motieven van NSC en VVD gekend zijn.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 13:21 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Een harde feit benoemen is niet sjiek? Zeggen dat Wilders een veroordeelde crimineel is zeker ook niet?
Ik dacht dat rechts juist voor harde feiten en conclusies was?
Jij bent een tegenstander van een lokale cultuur? Het probleem dat we oplossen is dat Nederlands langzaamaan steeds meer naar de achtergrond wordt gedrukt.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 11:52 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik woon trouwens in een buurt waar 20% van de inwoners migranten uit Europa zijn en 18% migranten van buiten Europa zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |