abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 februari 2025 @ 23:46:14 #101
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216687982
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 23:23 schreef ExTec het volgende:

[..]
Gast :')

De realiteit is geen hollywood film waar je in de VS op een knopje drukt en elders wapens ineens niet meer werken.
Vast niet la Hollwoord maar waar je dan de wapens of onderdelen daarvan vandaan moet gaan halen, mag je duidelijk maken. Hier vaker genoemd dat het land van de wapenleverancier nog altijd bepaald of en op welke (wijze) doelen, een geavanceerd wapen mag worden toegepast.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_216688006
quote:
18s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 23:46 schreef Vallon het volgende:

[..]
Vast niet la Hollwoord maar waar je dan de wapens of onderdelen daarvan vandaan moet gaan halen, mag je duidelijk maken. Hier vaker genoemd dat het land van de wapenleverancier nog altijd bepaald of en op welke (wijze) doelen, een geavanceerd wapen mag worden toegepast.
Als de VS te moeilijk doet, koopt niemand meer Amerikaanse wapens.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 23:51:58 #103
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216688045
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 23:40 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Ik denk wel dat je bepaalde systemen erg in problemen kan brengen als je ze geen updates geeft misschien? OOk in software enzo, not sure.

En daarnaast spareparts, munitie etc etc. Het zou niet ideaal zijn iig.
Software zelf wordt niet oud, het is geen melk ofzo. Spares blijft idd een issue.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 15 februari 2025 @ 00:09:06 #104
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216688267
quote:
18s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 23:46 schreef Vallon het volgende:
Hier vaker genoemd dat het land van de wapenleverancier nog altijd bepaald of en op welke (wijze) doelen, een geavanceerd wapen mag worden toegepast.
Overigens is dat iets waar europa heel vervelend mee kan doen. De VS heeft amper wapens waar geen europese onderdelen in zitten. Bv 30% van de F-35 wordt buiten amerika, oa in europa gemaakt. Hun standaardwapen, de M4 in belgie. De opvolger daarvan, duitsland.

Maar ook dat valt onder het kopje dat europa eens moet kappen met schaapachtig ongemakkelijk kijken naar die clowns in de VS, en gewoon eens net zo vervelend moet gaan doen.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 15 februari 2025 @ 00:33:55 #105
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_216688598
quote:
15s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 23:19 schreef Vallon het volgende:
Hij heeft dan het probleem - in ruil van natuurlijk niet te vergeten grondstoffen - opgelost.
De meeste grondstoffen liggen in bezet gebied.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_216688603
Harstikke leuk hoor een miljoen miljard topics of wat Trump/Vance/putin etc nou weer heeft gezegd.

Maar stel nou dat het conflict bevroren wordt op de huidige frontlinie. Dat betekent dat Oekraine in een permanente staat van oorlog verkeert. MAAR, dat rusland verplicht is om een staand leger van richting een miljoen op poten te houden. Zie ook de grens met Finland.

En nochmals: geen enkel strategisch doel is behaald, op de landbrug richting De Krim na.
  zaterdag 15 februari 2025 @ 00:50:18 #107
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_216688774
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 00:34 schreef oheng het volgende:
Harstikke leuk hoor een miljoen miljard topics of wat Trump/Vance/putin etc nou weer heeft gezegd.

Maar stel nou dat het conflict bevroren wordt op de huidige frontlinie. Dat betekent dat Oekraine in een permanente staat van oorlog verkeert. MAAR, dat rusland verplicht is om een staand leger van richting een miljoen op poten te houden. Zie ook de grens met Finland.

En nochmals: geen enkel strategisch doel is behaald, op de landbrug richting De Krim na.
Inderdaad; de Amerikanen (Trump & co) maken op mij de indruk dat ze eigenlijk helemaal geen flauw idee hebben wat ze hier nou eigenlijk mee aan moeten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kukelecucktsju10 op 15-02-2025 00:51:18 ]
Yea, she's on crack.
  Overall beste user 2022 zaterdag 15 februari 2025 @ 01:09:38 #108
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_216688920
quote:

Dus binnen een paar jaar breekt de pleuris weer uit.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 15 februari 2025 @ 01:11:55 #109
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216688940
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 00:50 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:

[..]
Inderdaad; de Amerikanen (Trump & co) maken op mij de indruk dat ze eigenlijk helemaal geen flauw idee hebben wat ze hier nou eigenlijk mee aan moeten.
Doen alsof er vrede is ((op)gelegd) waarbij het kennelijk van geen belang is wat de het land zelf en haar buren daarvan vinden en laat staan vorm te geven. Fundamenteel wordt er idd niets opgelost aangaande de aanval, onttrekking van soeverein land en voortdurende dreiging.

Probleem van Trump c.s. is dat ze geen flauw benul hebben aangaande waarden, afspraken en met dat alles in hun denken tot een kwantificeerbare deal is te brengen.
In geval van Zelensky zou ik lekker soepteltjes meebewegen, Trump prijzen voor zijn geweldige inzichten en vragen hoe Trump in zijn deal; dingen denkt met wie precies, hoe te willen in & af te regelen.
Daar de EU door Trump niet betrokken wordt in een oplossing, zou ik als EU daar ook verder geen bemoeienis in nemen. De truc vooral doen alsof we de keizer onder kleren toejuichen.

Iedereen zal vrede willen maar vrede die niet willens geboden wordt, zal blijven uitmonden in onvrede.
  Overall beste user 2022 zaterdag 15 februari 2025 @ 01:14:20 #110
3928 Ulx
pi_216688948
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 00:50 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:

[..]
Je hoort Poetin niet jammeren en zeiken en klagen over Finland en Zweden bij de NAVO, dus waarom Trump zo'n heisa maakt om Oekrane bij die organisatie?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 15 februari 2025 @ 01:15:01 #111
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216688952
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 00:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Pcies en Vlad zal in ruil een deel graag verschepen richting MAGA.
Trump zal zal het worst zijn waar het vandaan komt.
  Overall beste user 2022 zaterdag 15 februari 2025 @ 01:22:29 #112
3928 Ulx
pi_216688989
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 00:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Het hele gebied rond de Zwarte Zee is behoorlijk rijk aan delfstoffen. Van de Kaukasus tot de olievelden van Roemeni. Het is niet zo dat daartussen een enorm gebied met niets zit of zo. In de Donbas zijn er gewoon veel meer mijnen.
pi_216688995
quote:

De grap is dat Rusland haar grenzen helemaal niet (goed) verdedigd. Zijn ze dan niet bang voor de NAVO?
  zaterdag 15 februari 2025 @ 01:29:42 #114
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_216689028
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 01:15 schreef Vallon het volgende:

[..]
Pcies en Vlad zal in ruil een deel graag verschepen richting MAGA.
Trump zal zal het worst zijn waar het vandaan komt.
Putin exporteert alleen ellende.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_216689029
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 01:23 schreef luxerobots het volgende:

[..]
De grap is dat Rusland haar grenzen helemaal niet (goed) verdedigd. Zijn ze dan niet bang voor de NAVO?
Grensbewaking wordt gedaan door dienstplichtigen die de hele dag naar hun radiootje luisteren voor orders.

Rusland vreest het meest de US inbreng in de NAVO, waar de Europese lidstaten ook afhankelijk van zijn. Maar denken nog steeds met plaatjes van schaars geklede dames in verleidelijke poses de tegenstander te kunnen overtuigen. Alsof het nog 1984 is.
  Overall beste user 2022 zaterdag 15 februari 2025 @ 01:36:14 #116
3928 Ulx
pi_216689056
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 01:30 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Grensbewaking wordt gedaan door dienstplichtigen die de hele dag naar hun radiootje luisteren voor orders.

Rusland vreest het meest de US inbreng in de NAVO, waar de Europese lidstaten ook afhankelijk van zijn. Maar denken nog steeds met plaatjes van schaars geklede dames in verleidelijke poses de tegenstander te kunnen overtuigen. Alsof het nog 1984 is.
De zware wapens in de buurt van de grens met Finland en Noorwegen zijn al een jaar geleden richting Oekrane gebracht.
pi_216689090
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 01:36 schreef Ulx het volgende:

[..]
De zware wapens in de buurt van de grens met Finland en Noorwegen zijn al een jaar geleden richting Oekrane gebracht.
Tetten of stond er nog een oude sovjet Buk in Finland die voor de sier naar Oekrane gebracht is? Kijk maar uit dat die niet gehackt is door de Russen.
pi_216689462
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 18:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
De dollar is een wereldpunt, die kan zowat oneindig bijgeprint worden vooralsnog.
Als wij bijprinten krijg je inflatie, hetzelfde fenomeen dat nu in RUS plaatsvindt.
Die kan je bij blijven printen zolang wij het blijven opkopen. Zodra wij onze voorraad gedumpt hebben, hebben zij een enorm probleem wat zijn weerga niet kent. Daarom gewoon handel in Euro en dollar dumpen.
  zaterdag 15 februari 2025 @ 07:32:23 #119
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216689484
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 07:20 schreef Chadi het volgende:

[..]
Die kan je bij blijven printen zolang wij het blijven opkopen. Zodra wij onze voorraad gedumpt hebben, hebben zij een enorm probleem wat zijn weerga niet kent. Daarom gewoon handel in Euro en dollar dumpen.
Ja leuk man. Kunnen we ook geen grondstoffen meer kopen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_216689515
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 07:32 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja leuk man. Kunnen we ook geen grondstoffen meer kopen.
Waarom zou dat niet kunnen in euro's?
pi_216689534
Echt al meerdere topicreeksen bomcol over geklets wat de US wel niet wil.

Wordt erg vermoeiend.
Is er dan helemaal geen nieuws uit Oekraine?
  zaterdag 15 februari 2025 @ 07:51:31 #122
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216689545
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 07:41 schreef Chadi het volgende:

[..]
Lees je even in over bratton woods, petro dollar deal, en het monetair stelsel.
Te lang om hier over uit te wijden.
pi_216689554
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 07:41 schreef Chadi het volgende:

[..]
We hebben daar geen systeem voor. En internationale handel afwikkelen met cash is niet echt praktisch. Op de lange termijn kan het wel, maar door de nodige investeringen blijft iedereen in het dollar web vastzitten.
pi_216689574
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 07:51 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Lees je even in over bratton woods, petro dollar deal, en het monetair stelsel.
Te lang om hier over uit te wijden.
De petro dollar kan je dumpen wanneer je wil. Het is een fabeltje en een excuus om er niet mee te beginnen. Geef me een pak euro's en ik haal alles wat ik ook met de dollar kan halen.
Khadaffi had al bewezen dat het kon en dat daar draagvlak voor is.
pi_216689584
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 07:53 schreef HiZ het volgende:

[..]
We hebben daar geen systeem voor. En internationale handel afwikkelen met cash is niet echt praktisch. Op de lange termijn kan het wel, maar door de nodige investeringen blijft iedereen in het dollar web vastzitten.
Wat kost het om zo'n systeem op te tuigen? 10 miljard? Vandaag nog mee starten. Onze reserves kunnen we alvast dumpen voor goud. Dat doet China ook.
pi_216689611
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 07:59 schreef Chadi het volgende:

[..]
Wat kost het om zo'n systeem op te tuigen? 10 miljard? Vandaag nog mee starten. Onze reserves kunnen we alvast dumpen voor goud. Dat doet China ook.
Ach, Chadi.
  zaterdag 15 februari 2025 @ 08:45:10 #127
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216689834
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 07:56 schreef Chadi het volgende:

[..]
De petro dollar kan je dumpen wanneer je wil. Het is een fabeltje en een excuus om er niet mee te beginnen. Geef me een pak euro's en ik haal alles wat ik ook met de dollar kan halen.
Khadaffi had al bewezen dat het kon en dat daar draagvlak voor is.
Ik ga niet zeggen dat je heel erg weinig kennis hebt. Ik zeg alleen dat je het beste even wat kan lezen.
Sowieso zou elk mensen een meter of 2 aan boeken moeten hebben.
pi_216689889
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 23:48 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Als de VS te moeilijk doet, koopt niemand meer Amerikaanse wapens.
Dat heeft er niks mee te maken, het gaat er om of je sterk genoeg bent om tegenwicht te bieden aan de sterkste jongen van het schoolplein. Europa heeft geen oppermachtig leger, is sterk verdeeld en staat dus inherent zeer zwak in het geopolitieke machtsspel.

Volgens mij hebben wij (Europa dus) twee opties:
- Europa als vazal van de VS en alles doen wat hun heer van hen verlangt in ruil voor bescherming
- Europa als vazal van China (met Rusland, Iran en N. Korea) en alles doen wat hun heer van hen verlangt in ruil voor het niet totaal vernietigen van het continent om eens en voor altijd met ons af te rekenen

Het is afwegen welke positie ons het meeste kost. Ik zou nog steeds gokken op de VS.
pi_216690024
Zelensky is in ieder geval realistischer dan sommigen in dit topic:

quote:
Het wordt ‘heel, heel moeilijk’ voor Oekrane om te overleven zonder de steun van de Verenigde Staten. Dat zegt de Oekraense president Volodymyr Zelensky in een interview met NBC News dat zondag wordt uitgezonden, maar waarvan een fragment vrijdagavond al online is geplaatst.
https://www.ad.nl/buitenl(...)t-zelensky~ad83b169/
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zaterdag 15 februari 2025 @ 09:21:21 #130
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_216690185
Levering van wapens en munitie vanuit CONUS gaat in "security packages".

Maand 1: 100 HIMARS raketten. 10 Bradleys.
Maand 2: 100 HIMARS raketten. 100 mortieren.
Maand 3: etc.

Het kinderlijk naieve beeld dat je gewoon door kunt vechten zonder leveranties is precies dat: kinderlijk naief.

Hetzelfde geld voor het beeld dat "toch de meeste onderdelen in Europa gemaakt worden".

Licentie ingetrokken: fabriek dicht. Einde oefening.
pi_216690191
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 08:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik ga niet zeggen dat je heel erg weinig kennis hebt. Ik zeg alleen dat je het beste even wat kan lezen.
Sowieso zou elk mensen een meter of 2 aan boeken moeten hebben.
Ik heb weinig kennis van betalingsverkeer maar weet wel dat alles kan zolang een koper en verkoper willen handelen. Het enige wat ontbreekt is de wil om het op te zetten.
pi_216690204
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 09:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Hij weet dat de VS flink wat veren in de reet steken nu slim is. Daar is Trumpie immers nogal gevoelig voor.
pi_216690223
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 08:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ach, Chadi.
Waarom zou het niet kunnen samen met de BRICS? Het hoeft niet morgen af te zijn. Het mag ook binnen 10 of 20 jaar.
pi_216690342
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 09:23 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Hij weet dat de VS flink wat veren in de reet steken nu slim is. Daar is Trumpie immers nogal gevoelig voor.
Je kan er natuurlijk ook bewust zelf voor kiezen om zand in je eigen ogen te strooien. Des te groter is straks de teleurstelling als het straks gewoon verloopt zoals de vs het wil.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_216690406
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 08:53 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Dat heeft er niks mee te maken, het gaat er om of je sterk genoeg bent om tegenwicht te bieden aan de sterkste jongen van het schoolplein. Europa heeft geen oppermachtig leger, is sterk verdeeld en staat dus inherent zeer zwak in het geopolitieke machtsspel.

Volgens mij hebben wij (Europa dus) twee opties:
- Europa als vazal van de VS en alles doen wat hun heer van hen verlangt in ruil voor bescherming
- Europa als vazal van China (met Rusland, Iran en N. Korea) en alles doen wat hun heer van hen verlangt in ruil voor het niet totaal vernietigen van het continent om eens en voor altijd met ons af te rekenen

Het is afwegen welke positie ons het meeste kost. Ik zou nog steeds gokken op de VS.
Europa heeft wel meer te bieden hoor. Europa kan er gewoon tussen gaan zitten en voor beide erg aantrekkelijk zijn. Dus van twee walletjes eten en dan op eigen benen staan.
pi_216690433
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 09:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het lijkt me klip en klaar dat het met Amerikaanse hulp veel kansrijker is. Ook daarom valt het te hopen dat de Democraten over 2 jaar het Huis terugpakken, mits ze nog een rechtsstaat hebben aldaar waar de regering zich ook aan houdt.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_216690530
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 09:44 schreef Chadi het volgende:

[..]
Europa heeft wel meer te bieden hoor. Europa kan er gewoon tussen gaan zitten en voor beide erg aantrekkelijk zijn. Dus van twee walletjes eten en dan op eigen benen staan.
Welnee. De spelregels van de wereldorde wijzigen, het recht van de sterkste gaat gelden. We gaan weer terug naar wat al meer dan duizend jaar gebruikelijk was in de positionering van en tussen staten. Internationaal recht en bijbehorende instituties blijken slechts een anomalie te zijn in de historie van internationale betrekkingen.
pi_216690596
Dat fok down was is zeker door fucking elon musk :r
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Forum Admin zaterdag 15 februari 2025 @ 18:45:27 #139
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_216690605
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 18:44 schreef TLC het volgende:
Nee links Amerika.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zaterdag 15 februari 2025 @ 18:49:54 #140
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216690686
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 18:44 schreef TLC het volgende:
Woke IT beleid bij FOK! Danny selecteert alleen maar blauwharige trans non binairen.
pi_216690789
https://nos.nl/artikel/25(...)l-spoedtop-in-parijs

Het zal mij benieuwen. Zonder de uitroeping van een de facto staat van oorlog hebben we niets te vertellen of te zoeken aan de onderhandelingstafel. En dat gaat niet gebeuren, want wij zeuren al over 3% voor defensie.
  zaterdag 15 februari 2025 @ 18:57:05 #143
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216690868
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 18:54 schreef Confetti het volgende:

Het zal mij benieuwen. Zonder de uitroeping van een de facto staat van oorlog hebben we niets te vertellen of te zoeken aan de onderhandelingstafel. En dat gaat niet gebeuren, want wij zeuren al over 3% voor defensie.
Mag de kiezer zich eerst uitspreken of zij ook 3% hieraan wil uitgeven?
Als je dat wil, gaat dat gepaard met (enorme) saneringen elders.
  Overall beste user 2022 zaterdag 15 februari 2025 @ 18:57:52 #144
3928 Ulx
pi_216690901
Zelenskyy geeft de VS uiteraard de vinger wegens die mafia-poging van Trump even eigenaar van de bodemschatten te worden. Nice try, goodbye.

quote:
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3liab4xcoac2n
Zelensky has rejected a US proposal to take ownership of around 50 per cent of the rights to his country’s rare earth minerals and is trying to negotiate a better deal, according to several people familiar with the matter.

https://www.ft.com/content/b08b7258-7ae0-4bae-9499-e6d3183d5894
  Overall beste user 2022 zaterdag 15 februari 2025 @ 19:00:17 #145
3928 Ulx
pi_216690964
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 18:54 schreef Confetti het volgende:

De enigen die zeuren zijn degenen die per se geen hogere staatsschuld willen. Maar die lui houden altijd al alle investeringen tegen, vandaar dat bijvoorbeeld de spoorinfrastructuur in elkaar sodemietert. In Duitsland is het nog erger.
Het is gewoon een keuze.
pi_216690982
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 18:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het veiligstellen van de externe veiligheid is geen kwestie die je aan de kiezer moet of kan overlaten. Die kiezer kiest altijd voor de goedkoopste oplossing en kan niet verder kijken dan de prijzen in de supermarkt.
  zaterdag 15 februari 2025 @ 19:02:54 #147
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_216691035
quote:

[..]
Ik denk dat de EU zich kapot geschrokken is (veel te laat overigens) en dat nu alles uit de kast gehaald wordt. En terecht. De eerste taak van je leiders is dat ze het volk beschermen en daar zijn geen verkiezingen voor nodig.
Direct opschalen naar een oorlogseconomie en stap uit je Calimero gedrag! De EU is veel machtiger dan menigeen denkt.
pi_216691048
quote:

[..]
Ik gok dat de grote meerderheid dat prima vindt.
pi_216691078
quote:
Europe will not be part of Ukraine-Russia peace talks, US envoy says

Keith Kellogg tells countries to offer concrete solutions and boost spending instead of complaining about talks role

Europe will be consulted – but ultimately excluded – from the planned peace talks between Russia, the US and Ukraine, Donald Trump’s special envoy for Ukraine has revealed.

Asked if Europe would be present at the planned talks, Keith Kellogg said he was from “the school of realism, and that is not going to happen”.

“It may be like chalk on the blackboard, it may grate a little bit, but I am telling you something that is really quite honest,” he said on Saturday.

“And to my European friends, I would say: get into the debate, not by complaining that you might, yes or no, be at the table, but by coming up with concrete proposals, ideas, ramp up [defence] spending.”

Kellogg’s remarks will cause consternation among some European leaders who do not trust Trump and believe their country’s security is inextricably interwoven with the fate of Ukraine. The Polish foreign minister, Radosław Sikorski, said the French president, Emmanuel Macron, had invited European leaders to Paris on Monday to discuss the situation.

Kellogg said one reason previous peace talks between Ukraine and Russia had failed was because of the involvement of too many countries that had no ability to execute any such process. “We are not going to get down that path,” he said on the margins of the Munich Security Conference.

Ukraine’s president, Volodymyr Zelenskyy, had earlier used his speech to the conference to warn that Europe was likely to be excluded from the negotiations. He urged Europe to step up and form a European army in which Ukraine would play a central role.

European leaders, battered by the confrontational speech by the US vice-president, JD Vance, on Friday, are increasingly apprehensive about Trump’s approach to a Ukraine peace deal and fear an agreement may be struck that is advantageous to the US, but has long-term implications not just for the security of Ukraine, but for Europe.

The Polish prime minister, Donald Tusk, said on social media: “Europe urgently needs its own plan of action concerning Ukraine and our security, or else other global players will decide about our future. Not necessarily in line with our own interest … This plan must be prepared now. There’s no time to lose.”
JD Vance’s Munich speech laid bare the collapse of the transatlantic alliance
Read more

Kellogg said the critical issues were to ensure the war did not start again after a ceasefire and to determine how Ukraine retained its sovereignty. He said this would require a credible security guarantee, adding that Trump, as the sole decision-maker in the US, was not yet in a position to define such a guarantee.

He said: “Trump would need a full range of options”, and that “all options are on the table”. He said he was working on “Trump time”, adding he expected an agreement in weeks and months. A key issue was to agree how breaches of any ceasefire agreement were handled, he said.

Kellogg said he was working with his contacts in the Nato alliance while Steve Witkoff, the Middle East envoy, was in contact with the Russians.

Zelenskyy told Europe to avoid being abandoned at the negotiation table by Trump. “Let’s be honest – now we can’t rule out the possibility that America might say ‘no’ to Europe on issues that threaten it. Many leaders have talked about a Europe that needs its own military – an army of Europe. I believe that the time has come. The armed forces of Europe must be created.

“A few days ago, President Trump told me about his conversation with Putin. Not once did he mention that America needs Europe at that table. That says a lot. The old days are over – when America supported Europe just because it always had. Ukraine will never accept deals made behind our backs without our involvement. And the same rule should apply to all of Europe. No decisions about Ukraine without Ukraine. No decisions about Europe without Europe.”

He added: “President Trump once said: ‘What matters is not the family you were born into, but the one you build.’ We must build the closest possible relationship with America, and – yes, a new relationship – but as Europeans, not just as separate nations. That’s why we need a unified foreign policy, a coordinated diplomacy, the foreign policy of a common Europe.”

With many European nations facing increasingly Eurosceptic electorates, his ideas about integration are unlikely to take off, but his remarks may galvanise Europe into more detailed discussions about what military role they can play in Ukraine, including by putting troops on the ground to protect a ceasefire.

The Nato secretary general, Mark Rutte, urged Europe to remain engaged with Trump, and not to believe he was about to abandon Europe or Ukraine. He said “We are one family” adding the Americans “are right, we are not spending enough”. He said he expected Nato to adopt a new spending target in May to be reached in four or five years’ time with clear milestones, and a possible defence spending target above 3% of GDP. The current target of 2% was not enough, he said.

Olha Stefanishyna, Ukraine’s deputy prime minister for Europe, took a more optimistic view of US intentions, saying: “There is a very serious intention and determination to end the war in a just way, and that it should be ended in a manner that it does not happen again. We are not only talking about ending the war, but also preventing it happening again.”

Zelenskyy is trying to fend off a bid by Trump for the US to take control of 50% of Ukraine’s rare earth minerals. He rejected the offer after the proposed contract did not contain the expected pledges to provide US security guarantees in the event of a ceasefire.

Asked about the deal in Munich, Zelenskyy said: “We are still talking. I have had different dialogues.”

The US Treasury secretary, Scott Bessent, offered Zelenskyy the deal during a visit to Kyiv on Wednesday, after Trump suggested the US was owed half a trillion dollars’ worth of Ukraine’s resources in exchange for its assistance.

Zelenskyy is looking for any way to lock the US into a long-term protection of Ukraine from future Russian threats, but knows that in a vulnerable bargaining position, Trump can make demands it will be hard to resist.
The Guardian
  zaterdag 15 februari 2025 @ 19:04:39 #150
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216691083
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 19:02 schreef fjs het volgende:

[..]
Ik denk dat de EU zich kapot geschrokken is (veel te laat overigens) en dat nu alles uit de kast gehaald wordt. En terecht. De eerste taak van je leiders is dat ze het volk beschermen en daar zijn geen verkiezingen voor nodig.
Direct opschalen naar een oorlogseconomie en stap uit je Calimero gedrag! De EU is veel machtiger dan menigeen denkt.
Er hoeft niet opgeschaald te worden zolang je maar niet in oorlog geraakt. Nogmaals, democratische legitimiteit is vereist. Anders kun je wel stoppen met gaan stemmen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 19:03 schreef wpor het volgende:

[..]
Ik gok dat de grote meerderheid dat prima vindt.
Zr de vraag.
  Overall beste user 2022 zaterdag 15 februari 2025 @ 19:07:50 #151
3928 Ulx
pi_216691152
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 19:02 schreef fjs het volgende:

[..]
Een oorlogseconomie is nog helemaal niet nodig. Gewoon voorrang aan defensieprojecten geven, en de portemonnee trekken. Dat we in de EU berooide sloebers zouden zijn is natuurlijk gewoon gelul. We leggen onszelf gewoon limieten op.
  Overall beste user 2022 zaterdag 15 februari 2025 @ 19:10:18 #152
3928 Ulx
pi_216691231
quote:
Het is uit. De VS heeft een nieuwe liefde. Ergens is het ook wel grappig hoe dat werkt. De VS heeft bijvoorbeeld geen plek aan deze tafel:

quote:
🇫🇷 French President Macron is convening European leaders for an emergency summit in Paris on Monday. Leaders will discuss challenges posed by Trump’s approach. EU officials confirm the meeting, but the attendee list remains unclear.

https://www.politico.eu/a(...)olish-minister-says/

https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3liabn4o2p22n
pi_216691288
quote:

Waarom nu wel?

quote:
In dat klimaatfonds zit geld zat, trek het daar maar uit.
pi_216691296
twitter
  zaterdag 15 februari 2025 @ 19:13:20 #155
99379 fjs
pi_216691322
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 19:04 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Er hoeft niet opgeschaald te worden zolang je maar niet in oorlog geraakt. Nogmaals, democratische legitimiteit is vereist. Anders kun je wel stoppen met gaan stemmen.
[..]
Zr de vraag.
Democratie is ook het vertrouwen geven aan je leiders die gekozen zijn. We staan nu met elkaar voor een enorme uitdaging die zijn weerga niet kent in EU. Als je dan in deze situatie eerste weer moet gaan stemmen ben je echt heel dom en naef bezig en begrijp je niet wat de werkelijkheid momenteel is.
  zaterdag 15 februari 2025 @ 19:14:00 #156
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216691337
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 19:12 schreef AchJa het volgende:

[..]
Waarom nu wel?
[..]
Defensie uitgaven zijn doorgaans structureel, onderhoud, kapitaallasten, lonen en sociale kosten, brandstof. Dat klimaatfonds is eenmalig geld. Daar kun je defensie niet mee dekken.

Waarom nu wel? Altijd de kiezer vragen bij grote fundamentele wijzigingen. We geven nog niet eens 2% uit.

Ja in excel wel, omdat we OEK kosten meetellen. Anders niet.
  zaterdag 15 februari 2025 @ 19:14:54 #157
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216691367
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 19:13 schreef fjs het volgende:

[..]
Democratie is ook het vertrouwen geven aan je leiders die gekozen zijn. We staan nu met elkaar voor een enorme uitdaging die zijn weerga niet kent in EU. Als je dan in deze situatie eerste weer moet gaan stemmen ben je echt heel dom en naef bezig en begrijp je niet wat de werkelijkheid momenteel is.
De werkelijkheid is, is dat OEK nagenoeg verslagen is. Maar dat tegelijkertijd Rusland helemaal niet in staat is om heel Europa aan te vallen. Grote baarlijke nonsens.

Men wil met deze investering, de verloren oorlog van gisteren gaan winnen. Not gonna happen
pi_216691416
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 19:10 schreef Ulx het volgende:
Het is uit. De VS heeft een nieuwe liefde. Ergens is het ook wel grappig hoe dat werkt. De VS heeft bijvoorbeeld geen plek aan deze tafel:
Ik denk niet dat het de VS iets boeit dat ze daar niet bij aanwezig mogen zijn...

Ze trokken bij die AI conferentie voor het dessert ook al aan hun stutten.

quote:
Spelbreker was de Amerikaanse vicepresident J.D. Vance. Hij verscheen, hield zijn toespraak en verliet meteen het Grand Palais zonder naar de andere sprekers te luisteren. De avond ervoor had Vance al voor opzien gezorgd door het banket in het lyse vr het dessert te verlaten, om niet te hoeven luisteren naar de toespraak van de Chinese vicepremier Zhang Guoqing.
  Forum Admin zaterdag 15 februari 2025 @ 19:18:13 #159
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_216691444
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 19:12 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Het leger van Belarus is niet zo Putin/Luka gezind als je zou denken.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_216691490
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 19:14 schreef phpmystyle het volgende:

De werkelijkheid is, is dat OEK nagenoeg verslagen is. Maar dat tegelijkertijd Rusland helemaal niet in staat is om heel Europa aan te vallen. Grote baarlijke nonsens.
Heel europa hoeft ook niet aangevallen te worden. In Litouwen beginnen ze nu al te zweten en waarom? Wat dacht je van de Suwalki Gap?

quote:
Men wil met deze investering, de verloren oorlog van gisteren gaan winnen. Not gonna happen
Volgens wie?
  zaterdag 15 februari 2025 @ 19:20:08 #161
99379 fjs
pi_216691497
quote:

[..]

Vertrouwen is goed maar in dit geval heel erg naef. Geef mij maar zekerheid met een sterk Europa en een samenwerkende militair apparaat dat heel wapens heeft. We hebben de mogelijkheden, kracht en geld. Niet doen is heel dom.
  Overall beste user 2022 zaterdag 15 februari 2025 @ 19:20:14 #162
3928 Ulx
pi_216691500
quote:

[..]
Waarom nu wel?
[..]
Dat hoeft niet eens. We zitten ruim onder de Europese norm wat betreft de staatsschuld. Op dit moment is die het laagst sinds de jaren 70. Het is heel jammer dat die dan wat oploopt, maar echt boeien doet dat natuurlijk niet. En gewoon lenen en dat in defensie steken scheelt ontzettend veel rechtszaken en gedoe. En daarmee scheelt dat dus weer vertraging. En desnoods gooien we net zoals bij de Covid crisis op EU/Eurozone niveau die grens wat omhoog zodat andere landen die rond die norm zitten wat speelruimte hebben.
  zaterdag 15 februari 2025 @ 19:21:18 #163
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216691536
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 19:19 schreef AchJa het volgende:

[..]
Heel europa hoeft ook niet aangevallen te worden. In Litouwen beginnen ze nu al te zweten en waarom? Wat dacht je van de Suwalki Gap?
[..]
Volgens wie?
De Baltische staten kunnen vallen ja. Dat klopt.
Als de Russen het willen proberen, zullen ze dat op hele korte termijn doen. Als wij gaan investeren, duurt dat jaren. Kregen wij trouwen in 2029 of in 2030 dat zwikje met Leo's?
pi_216691577
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 19:16 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik denk niet dat het de VS iets boeit dat ze daar niet bij aanwezig mogen zijn...

Ze trokken bij die AI conferentie voor het dessert ook al aan hun stutten.
[..]

Haha dat vind ik dan wel weer stijl, gewoon voor de Chinees weer opbokken.
Vakman pur sang
  Overall beste user 2022 zaterdag 15 februari 2025 @ 19:25:31 #165
3928 Ulx
pi_216691631
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 19:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Als de Russen het willen proberen, zullen ze dat op hele korte termijn doen. Als wij gaan investeren, duurt dat jaren. Kregen wij trouwen in 2029 of in 2030 dat zwikje met Leo's?
Vanaf 2027.
  zaterdag 15 februari 2025 @ 19:25:50 #166
99379 fjs
pi_216691641
quote:

[..]
En daarom nu oorlogseconomie! Als we willen kunnen we heel snel opschalen met het bouwen van fabrieken. Onder druk word alles vloeibaar. Nu nog de wil! Ik hoop echt dat EU wakker is en een grote 'bek' open doet ook tegen Trump. Ben er wel klaar mee dat EU wordt gezien als een speelbal. We hebben een bijna even grote GDP als de US met meer inwoners (mannen die kunnen vechten). Leiders leid!
  zaterdag 15 februari 2025 @ 19:27:18 #167
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216691683
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 19:20 schreef fjs het volgende:

[..]
Vertrouwen is goed maar in dit geval heel erg naef. Geef mij maar zekerheid met een sterk Europa en een samenwerkende militair apparaat dat heel wapens heeft. We hebben de mogelijkheden, kracht en geld. Niet doen is heel dom.
Als wij, hier in Nederland echt bedreigd worden, pas dan gaan we opschalen wat mij betreft. Ik snap de spanning bij de balten, maar die hebben zelf ook een grote waffel en hun eigen defensie niet op orde. Jammer. Maar daar gaan we geen Nederlands geld aan uitgeven.
En zoals ik al zei, elke euro die je vandaag uitgeeft zal op z´n vroegst over 5 jaar impact maken.
Als Poetin kwaad wil, doet hij dat voordat wij op sterkte zijn.
  zaterdag 15 februari 2025 @ 19:28:23 #168
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216691710
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 19:25 schreef fjs het volgende:

[..]
Nu nog de wil! Ik hoop echt dat EU wakker is en een grote 'bek' open doet ook tegen Trump. Ben er wel klaar mee dat EU wordt gezien als een speelbal. We hebben een bijna even grote GDP als de US met meer inwoners (mannen die kunnen vechten). Leiders leid!
Grote bek hebben wij wel. Daarom houdt de EU weinig partners over.
En hoe kom jij erbij dat wij bijna een even grote GDP hebben als de USA?
  zaterdag 15 februari 2025 @ 19:29:21 #169
99379 fjs
pi_216691733
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 19:27 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Als wij, hier in Nederland echt bedreigd worden, pas dan gaan we opschalen wat mij betreft. Ik snap de spanning bij de balten, maar die hebben zelf ook een grote waffel en hun eigen defensie niet op orde. Jammer. Maar daar gaan we geen Nederlands geld aan uitgeven.
En zoals ik al zei, elke euro die je vandaag uitgeeft zal op z´n vroegst over 5 jaar impact maken.
Als Poetin kwaad wil, doet hij dat voordat wij op sterkte zijn.
Nu praat je jezelf tegen. Eerst insinueer je dat we te laat zijn met opschalen en nu moeten we het niet doen omdat wij niet 'bedreigt' worden. Op dat moment is het dan toch veel te laat. Lief hoor maar echt schokkend naef .
  Overall beste user 2022 zaterdag 15 februari 2025 @ 19:30:09 #170
3928 Ulx
pi_216691750
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 19:25 schreef fjs het volgende:
Als we willen kunnen we heel snel opschalen met het bouwen van fabrieken.
Wat voor fabrieken? In Nederland bouwen we Boxers, CV90's, radars, lichte voertuigen, drones.....
  zaterdag 15 februari 2025 @ 19:30:59 #171
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_216691769
Dit had Europa toch al jaren eerder moeten zien aankomen.
Ze hadden echt verwacht dat Harris president zou worden.
  zaterdag 15 februari 2025 @ 19:32:53 #172
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216691823
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 19:30 schreef KingRadler het volgende:
Of ze geloofden echt dat de Russen ezels en paarden gebruiken voor hun logistiek, artilleriestukken uit de tijd van Napoleon gebruiken, en andere stereotyperingen om de Russen zo geborneerd mogelijk neer te zetten.
  zaterdag 15 februari 2025 @ 19:34:52 #173
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216691885
Een belangrijk draadje van Gabrielius Landsbergis over de afgelopen Munich Security Conference.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 15 februari 2025 @ 19:36:05 #174
38496 Perrin
pi_216691915
En een goede analyse van Vance zijn speech en constructieve kritiek op de houding van de EU.

twitter
  Overall beste user 2022 zaterdag 15 februari 2025 @ 19:36:13 #175
3928 Ulx
pi_216691921
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 19:30 schreef KingRadler het volgende:
Dat de VS van kant zou wisselen was niet verwacht. Ik dacht dat Trump als grote held de geschiedenis in wilde gaan door Poetin terug te fucken, maar hij koos toch om Quisling te zijn voor Rusland. Dat is niet logisch te beredeneren, want alleen als de VS Rusland militair gaat helpen kan Rusland winnen. Zonder de VS wint Oekrane ook. Het duurt alleen langer. (Ik begrijp de haast van Trump daarom ook wel.)

We zitten nu in terra incognita. Dit is nieuw voor iedereen in Europa.
  zaterdag 15 februari 2025 @ 19:39:06 #176
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216691988
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 19:36 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat de VS van kant zou wisselen was niet verwacht. Ik dacht dat Trump als grote held de geschiedenis in wilde gaan door Poetin terug te fucken, maar hij koos toch om Quisling te zijn voor Rusland. Dat is niet logisch te beredeneren, want alleen als de VS Rusland militair gaat helpen kan Rusland winnen. Zonder de VS wint Oekrane ook. Het duurt alleen langer. (Ik begrijp de haast van Trump daarom ook wel.)
Het spel is nog lang niet gespeeld.
Jij en ik weten niks.

Ik weet niet of de zichtbare handreiking aan Poetin echt gratis is. Het lijkt er cht op dat hij Europa wil neuken. Maar het kan best zijn dat hij achter de schermen zaken gaat terug eisen van Poetin, en met zaken bedoel ik dingen die de relatie tussen China en Rusland beschadigen.
  Overall beste user 2022 zaterdag 15 februari 2025 @ 19:39:24 #177
3928 Ulx
pi_216691995
quote:
🇩🇪⬆️ Rheinmetall has increased production of 155mm artillery shells by another 50,000, bringing it to 750,000 per year, - CEO said.

https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3liaec7mlf22s
  zaterdag 15 februari 2025 @ 19:40:53 #178
38496 Perrin
pi_216692035
De komende dagen worden hopelijk spijkers met koppen geslagen. (hopen kan altijd)

twitter
twitter
  Overall beste user 2022 zaterdag 15 februari 2025 @ 19:42:33 #179
3928 Ulx
pi_216692088
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 19:39 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het spel is nog lang niet gespeeld.
Jij en ik weten niks.

Ik weet niet of de zichtbare handreiking aan Poetin echt gratis is. Het lijkt er cht op dat hij Europa wil neuken. Maar het kan best zijn dat hij achter de schermen zaken gaat terug eisen van Poetin, en met zaken bedoel ik dingen die de relatie tussen China en Rusland beschadigen.
Ongetwijfeld gaat hij overal moeilijk doen. Maar er zit geen supercomplex plan achter. De VS doet maar wat. Die schoven even een briefje onder de neus van Zelenskyy, of hij maar even de helft van de bodemschatten aan de VS wilde geven. Het is dom geklootviool en de top in Arabi wordt gewoon een dikke PR winst voor Poetin.
pi_216692110
twitter

WimLex gaat die Vatniks de moeder bombarderen.
pi_216692144
quote:

Defensie uitgaven zijn doorgaans structureel, onderhoud, kapitaallasten, lonen en sociale kosten, brandstof. Dat klimaatfonds is eenmalig geld. Daar kun je defensie niet mee dekken.

Waarom nu wel? Altijd de kiezer vragen bij grote fundamentele wijzigingen. We geven nog niet eens 2% uit.

Ja in excel wel, omdat we OEK kosten meetellen. Anders niet.
Defensie + Klimaat en Groene Groei + Oekraine = ongeveer 3% BNP.

pi_216692147
quote:
Poetin bereid om te bemiddelen in ruzie tussen VS en Europa
https://nieuwspaal.nl/poe(...)tussen-vs-en-europa/
Vakman pur sang
  zaterdag 15 februari 2025 @ 19:44:55 #183
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216692160
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 19:42 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ongetwijfeld gaat hij overal moeilijk doen. Maar er zit geen supercomplex plan achter. De VS doet maar wat. Die schoven even een briefje onder de neus van Zelenskyy, of hij maar even de helft van de bodemschatten aan de VS wilde geven. Het is dom geklootviool en de top in Arabi wordt gewoon een dikke PR winst voor Poetin.
Ze doen niet zo maar wat. Ga daar maar vanuit.
Zij willen de BRICS uit elkaar spelen, en van de EU een zwakke bitch.
Het kwartje moet echt eens vallen: Trump doet niks gratis, voor niemand. Ook niet voor kalende man in Kremlin.
  zaterdag 15 februari 2025 @ 19:46:10 #184
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_216692184
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 19:18 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het leger van Belarus is niet zo Putin/Luka gezind als je zou denken.
Hmmm. Belarus is al bijna helemaal in het Russische (economische) systeem opgenomen. Als daar voor de machtswissel van Luka ook Russische troepen gestationeerd worden dan kan ik me voorstellen dat dat Belarussische leger niets gaat doen en ze formeel worden opgenomen i.e. geannexeerd in de Russische federatie.

We zouden er eigenlijk goed aan doen om daar alvast een kleurenrevolutie op te stoken / nieuw leven in te blazen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zaterdag 15 februari 2025 @ 19:46:14 #185
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216692185
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 19:44 schreef AchJa het volgende:

[..]
Defensie + Klimaat en Groene Groei + Oekraine = ongeveer 3% BNP.

[ afbeelding ]
Ok. Helder. Maar jij had het over het fonds. dus vandaar mijn vraag,
Je hebt een terecht punt. Maar het verweer zal zijn dat we dan niet worden ingenomen door de Russen, maar dat wij dood zullen gaan aan klimaatverandering.
pi_216692236
Ik vond Polen verdacht stil de laatste tijd maar sinds vandaag hoor je Tusk pas.
pi_216692243
quote:
De Baltische staten zijn volwaardige NATO leden, artikel 5 dan maar even parkeren omdat het ons niet uitkomt?

quote:
Dus dan maar een referendum of we het er wel mee eens zijn als er 3% BNP naar Def gaat???
  zaterdag 15 februari 2025 @ 19:48:36 #188
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_216692245
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 19:42 schreef Ulx het volgende:

[..]
In het Kremlin kunnen ze hun geluk niet op. Net nu alles vast begint te lopen biedt nota bene de VS ze een off ramp waarmee ze als winnaar uit de bus kunnen komen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zaterdag 15 februari 2025 @ 19:49:18 #189
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216692264
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 19:48 schreef AchJa het volgende:

[..]
De Baltische staten zijn volwaardige NATO leden, artikel 5 dan maar even parkeren omdat het ons niet uitkomt?
[..]
Dus dan maar een referendum of we het er wel mee eens zijn als er 3% BNP naar Def gaat???
Jij wil de bevolking passeren bij zulke enorme beslissingen? Wat betekent democratie dan nog?
  zaterdag 15 februari 2025 @ 19:54:02 #190
38496 Perrin
pi_216692354
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 19:48 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
In het Kremlin kunnen ze hun geluk niet op. Net nu alles vast begint te lopen biedt nota bene de VS ze een off ramp waarmee ze als winnaar uit de bus kunnen komen.
Ja als we niet oppassen dan wordt dit een klinkende overwinning voor Poetin met alle gevaar voor de voortzetting van de oorlog over enkele jaren en de marginalisering van Europa.
  zaterdag 15 februari 2025 @ 19:58:54 #191
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_216692464
quote:

[..]
[..]
Ik gok dat je ironisch bent hier, maar laat ik het nog maar eens uitleggen.

Voor structurele uitgaven moet het begrotingstekort onder de 3% blijven, momenteel is daar geen ruimte.
Voor eenmalige investeringen moet de staatsschuld onder de 60% blijven, daar is nog 180 miljard ruimte.

Eenmalig is het uitkopen van boeren of een energietransitie, zaken die je eenmalig doet. Ook het opzetten van wapenindustrie kan daar onder vallen.

Het ophogen van budget voor zorg, uitkeringen of defensie is structureel, dat is niet zomaar te doen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_216692517
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 19:54 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja als we niet oppassen dan wordt dit een klinkende overwinning voor Poetin met alle gevaar voor de voortzetting van de oorlog over enkele jaren en de marginalisering van Europa.
“We” en dan bedoel ik de EU hebben daar niks over te zeggen momenteel.
Als de deal beklonken is wel even de knip trekken voor wederopbouw en veiligheidsgaranties.

Man man wat is de EU dom geweest (en nog steeds) door een oorlogsminded mindset te hebben maar niet de middelen om het waar te maken.
Eigenlijk zeiden ze steeds onder de militaire bescherming van de VS: terug naar grenzen 2014 en EU en OEK bij navo.
Dat had wel gekund maar hadden ze militair moeten ingrijpen en winnen.
En de Amerikanen gewoon niet moeten lastigvallen.
Vakman pur sang
pi_216692546
En dan begint nu zo’n Von der Leyen ook nog eens te gillen, OEK nu bij EU !

Spoort dat mens wel helemaal?
Vakman pur sang
pi_216692727
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 19:43 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

WimLex gaat die Vatniks de moeder bombarderen.
Niemand durft tegen de koning te zeggen dat hij de rits van zijn gulp moet sluiten.

pi_216692740
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:02 schreef Lospedrosa het volgende:
En dan begint nu zo’n Von der Leyen ook nog eens te gillen, OEK nu bij EU !

Spoort dat mens wel helemaal?
Ze zegt nu eens een keer iets verstandigs.
  Overall beste user 2022 zaterdag 15 februari 2025 @ 20:08:40 #196
3928 Ulx
pi_216692742
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 19:48 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Maar Oekrane zegt nee, en Europese landen steunen Oekrane. Dus geen vrede en enorme diplomatieke nederlaag voor de VS van minstens Suez-crisis proporties.
pi_216692747
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 19:49 schreef phpmystyle het volgende:
Jij wil de bevolking passeren bij zulke enorme beslissingen? Wat betekent democratie dan nog?
De afgelopen 30 jaar werd defensie continu gepasseerd ondanks alle verkiezingsprogramma's en beloftes. Toen hoorde ik ook niemand klagen, nee dat was allemaal prima...
  zaterdag 15 februari 2025 @ 20:09:08 #198
99379 fjs
pi_216692754
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 19:58 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ik gok dat je ironisch bent hier, maar laat ik het nog maar eens uitleggen.

Voor structurele uitgaven moet het begrotingstekort onder de 3% blijven, momenteel is daar geen ruimte.
Voor eenmalige investeringen moet de staatsschuld onder de 60% blijven, daar is nog 180 miljard ruimte.

Eenmalig is het uitkopen van boeren of een energietransitie, zaken die je eenmalig doet. Ook het opzetten van wapenindustrie kan daar onder vallen.

Het ophogen van budget voor zorg, uitkeringen of defensie is structureel, dat is niet zomaar te doen.
Ik zal het onthouden dat we ons niet konden beschermen als de tanks binnen rijden ivm de regeltjes.
  zaterdag 15 februari 2025 @ 20:10:39 #199
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216692783
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 01:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Putin exporteert alleen ellende.
Helaas ja en wat hem in zijn zadel houdt door de aandacht naar buiten te brengen.

Hoe langer ik er over nadenkt, hoe vuiler het spelletje van zg leiders van landen lijkt te worden. Niemand heeft Putin gekozen, weinig wilde (wmb terecht) Harris op het de IoU bok en die autocraten denken dat ze dus zijn verkozen wat door hun Tower Of Power wordt ondersteund.
  zaterdag 15 februari 2025 @ 20:10:45 #200
38496 Perrin
pi_216692787
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:08 schreef Ulx het volgende:

[..]
Maar Oekrane zegt nee, en Europese landen steunen Oekrane. Dus geen vrede en enorme diplomatieke nederlaag voor de VS van minstens Suez-crisis proporties.
Ik ben er niet zo zeker van.

Er moet nog veel voor gebeuren wil dit voor Oekrane een verstandige keuze zijn en ook in de EU moet men daarvoor ineens een ruggengraat vinden de komende dagen.

Er zijn allerlei scenario's mogelijk en ik vrees dat dit niet de waarschijnlijkste is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')