Kortom, je hebt niet eens voorbeelden?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 20:57 schreef Anton91 het volgende:
Dat is al een hele tijd geleden dat ik die opmerkingen heb gelezen. Het enige wat ik wilde aangeven is dat ik dit heb gelezen en dat mensen dat bericht zelf op waarde mogen inschatten of ze Isa wel of niet willen geloven
quote:Op vrijdag 14 februari 2025 20:52 schreef Anton91 het volgende:
Er zijn hier genoeg users die Isa niet hoog hebben zitten, maar de tweets die ik van hem lees zijn meestel wel redelijk uitgekomen.
Correct, ik ben dan ook al lang geleden door hem geblokt toen ik hem weer eens op onzin betrapte en hem daar mee confronteerde, toen ging ik meteen op block...quote:EDIT:
Hier heb je trouwens zo'n user:
Ik waardeer het dat hij voor Oekraine is, maar Isa wordt echt overal als een meme gezien , hij komt zelfs soms voorbij in internationale communities.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 20:57 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat is al een hele tijd geleden dat ik die opmerkingen heb gelezen. Het enige wat ik wilde aangeven is dat ik dit heb gelezen en dat mensen dat bericht zelf op waarde mogen inschatten of ze Isa wel of niet willen geloven
EDIT:
Hier heb je trouwens zo'n user:
[..]
Hahahaquote:Op vrijdag 14 februari 2025 20:52 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik las een bericht van Isa dat er berichten zijn dat Lavrov op redelijk korte termijn op eigen verzoek met pensioen gaat en daarom niet mee doet.
Er zijn hier genoeg users die Isa niet hoog hebben zitten, maar de tweets die ik van hem lees zijn meestel wel redelijk uitgekomen.
Gast.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 21:38 schreef skysherrif het volgende:
https://mil.in.ua/en/news(...)emlya-for-new-tests/
https://roles.rcast.u-tokyo.ac.jp/en/publication/20240918en
Hier bijv op 18 september meerdere artikeltjes geplaatst (wss is die 2e de originele bron)
Isa twee dagen later: INFO UIT HET KREMLIN
[ x ]
Je neemt het dus blind voor waarheid aan.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:02 schreef phpmystyle het volgende:
Die bron is net zo betrouwbaar als een Russische blog op telegram.
Ben benieuwd of Rusland het accepteert Oekrane bij de NAVO op de langere termijn. Het zou mij verbazen.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 20:44 schreef Anton91 het volgende:
Makkelijk opgelost toch? De EU meer investeren in defensie en Oekrane bij de NAVO. Dan kan de VS zich richten op oost Azi.
[ x ]
Uh huh, hoe kom je bij de G7 - als de leden daar unaniem voor zijn. Zoek eens op wie er allemaal inzitten.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:09 schreef Cherni het volgende:
Bovendien of dat waar is weet ik niet maar hoorde zelfs dat Trump Rusland graag terug ziet in de G7 wordt dan weer G8.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:09 schreef Cherni het volgende:
Bovendien of dat waar is weet ik niet maar hoorde zelfs dat Trump Rusland graag terug ziet in de G7 wordt dan weer G8. Zeer merkwaardig dat wel.
Klopt aardig. Maar je verhaal is vermoedelijk te beperkt.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:09 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ben benieuwd of Rusland het accepteert Oekrane bij de NAVO op de langere termijn. Het zou mij verbazen.
Ik heb meer het idee dat Trump aks zakenman zijnde bezig is om een wig te slaan tussen Rusland en China en op die manier BRICs te ontmantelen. De dollar moet de petro dollar blijven koste wat kost. En Trump ziet in China de grootse uitdaging waarbij hij een lastig Rusland niet goed kan gebruiken.
Daar kom ik niet bij. Het was een uitspraak van Trump. Even snel een Google. Of die link betrouwbaar weet ik niet. Het kan AI zijnquote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Uh huh, hoe kom je bij de G7 - als de leden daar unaniem voor zijn. Zoek eens op wie er allemaal inzitten.
Trump kan lekker een G2 gaan beginnen met rus.
Nee, klopt, ik weet dat die brainfart zijn hoofd ontsnapt is.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:17 schreef Cherni het volgende:
[..]
Daar kom ik niet bij. Het was een uitspraak van Trump. Even snel een Google. Of die link betrouwbaar weet ik niet. Het kan AI zijn
Ik luister bijna al zijn podcasts.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 18:44 schreef AchJa het volgende:
Over Boekestijn gesproken....
Noeks!!!
[ x ]
En begrijp mij niet verkeerd. Ben hetquote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, klopt, ik weet dat die brainfart zijn hoofd ontsnapt is.
Wilde alleen even wat realistische context geven
En da's trouwens nog los van dat de G'tjes de grootste economien ter wereld vertegenwoordigen. Dat is pauperland rus al een tijdje niet meer nu.
Het is echt.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:17 schreef Cherni het volgende:
[..]
Daar kom ik niet bij. Het was een uitspraak van Trump. Even snel een Google. Of die link betrouwbaar weet ik niet. Het kan AI zijn
Bekijk deze YouTube-video
quote:Op vrijdag 14 februari 2025 13:36 schreef luxerobots het volgende:
Trump vindt dat Poetje ook wel terug kan bij de G8.
Bekijk deze YouTube-video
Als je ziet hoe moeilijk de EU het heeft met alle neuzen dezelfde kant op krijgen, dan is BRICS die wel even hun financiele huishoudens op 1 lijn krijgen gewoon een illusie.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:32 schreef Cherni het volgende:
En wat ik persoonlijk niet doe is de BRICs niet onderschatten.
Wat een bizar proletengedrag als dat klopt?! Sprakeloos.quote:
Je kunt best gelijk hebben. Alleen persoonlijk neem ik geen risico. Sinds de jaren 90 werd ik al voor gek verklaard alles naar Rusland en China.De neoliberale shit en het was allemaal geweldig. Kon totaal geen kwaad en lekker goedkoop. Waar zitten we nu? In de shit. Dus neem mij niet kwalijk dat ik persoonlijk op dit gebied er anders over denk. Neemt niet weg dat ook jij op dit gebied gelijk kunt hebben.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als je ziet hoe moeilijk de EU het heeft met alle neuzen dezelfde kant op krijgen, dan is BRICS die wel even hun financiele huishoudens op 1 lijn krijgen gewoon een illusie.
En dat reduceert het tot een praatclubje waar men intenties uitspreekt. Prima.
De brics hebben onderlinge ook enorme conflicten en uiteenlopende belangen. Wat hen bindt is de haat die het westen (en dat met name de EU) creeert.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als je ziet hoe moeilijk de EU het heeft met alle neuzen dezelfde kant op krijgen, dan is BRICS die wel even hun financiele huishoudens op 1 lijn krijgen gewoon een illusie.
En dat reduceert het tot een praatclubje waar men intenties uitspreekt. Prima.
Het ontstellende amateurisme spat er nogal vanaf. De niet gehinderd door enige kennis en/of ervaring snelle jongens van trump dachten hier wel mee weg te komen tegenover de zeer ervaren politicus Zelensky.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:40 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wat een bizar proletengedrag als dat klopt?! Sprakeloos.
Dus een verbond dat gedoemd is te mislukken.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De brics hebben onderlinge ook enorme conflicten en uiteenlopende belangen. Wat hen bindt is de haat die het westen (en dat met name de EU) creeert.
Een externe vijand heb je nodig om intern de plooien glad te strijkenquote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus een verbond dat gedoemd is te mislukken.
Als ik vragen mag, geen EU, geen USD, waar spaar je dan in?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:42 schreef Cherni het volgende:
[..]
Je kunt best gelijk hebben. Alleen persoonlijk neem ik geen risico. Sinds de jaren 90 werd ik al voor gek verklaard alles naar Rusland en China.De neoliberale shit en het was allemaal geweldig. Kon totaal geen kwaad en lekker goedkoop. Waar zitten we nu? In de shit. Dus neem mij niet kwalijk dat ik persoonlijk op dit gebied er anders over denk. Neemt niet weg dat ook jij op dit gebied gelijk kunt hebben.
Ook iets wat veel mensen vergeten over bijv. grondgebied afstaan in een deal. Dat kan Zelensky dus niet helemaal beslissen. Dan moet hij de grondwet veranderen met dus een enorme meerderheid in de Rada en reken maar dat grondgebied opgeven voor een vrede niet populair is in Oekraine.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het ontstellende amateurisme spat er nogal vanaf. De niet gehinderd door enige kennis en/of ervaring snelle jongens van trump dachten hier wel mee weg te komen tegenover de zeer ervaren politicus Zelensky.
Voorbeeld:
Denk jij dat onze Schoof, of Macron, of Sholz, of Starmer het mandaat hebben om wel ff die beslissing op eigen houtje te nemen, zonder de resp. parlementen daar in te kennen?
De domme snelle jongens denken blijkbaar van wel.
Ik weet niet exact wat er afspeelt. Ben er niet blij mee. En ja Trump is een warhoofd. Maar vergeet niet dat hij een heel team heeft. Wat voor een invloed heeft psychopaat Musk. We hebben de pech dat je nu een macht hebt binnen de VS die alleen zijn belangen voorop stelt. En dat valt mij wel tegen. Het is dat ik dankzij de VS hier binnen de EU al die tijd een prima en vrij leven heb gehad eb daar ben ik de VS dankbaar voor. Het valt mij nu ook koud op mijn dak.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt aardig. Maar je verhaal is vermoedelijk te beperkt.
Ik had het nog niet zo in de gaten, maar sinds twee dagen begint steeds meer discussie te komen over de verdedigbaarheid van de Baltische staten die niet makkelijk te verdedigen is. Als EU niet aan tafel zit bij de onderhandelingen over een overeenkomst, en USA voorziet niet dat ook rondom de Baltische staten een streep wordt getrokken, dan kan het zijn dat de Russen ook daar het gaan proberen. En de capaciteiten hebben ze als ze zich grotendeels terugtrekken uit Oekrane. Trump zal wellicht willen voorzien dat dat niet gebeurt, maar zal daar grote offers voor verlangen. Zou mij niks verbazen als hij eist dat ie Groenland wil.
Trump gooit ons harder voor de bus dan ik dacht. Anderzijds zijn alle namen die wij op TV zien figuren die veel op social media zitten, die krijgen niks anders te horen dat het sexisten, nazi's, fascisten, en geborneerde mensen zijn door Brussels aparatsjiek. Diezelfde aparatsjiek vindt wel dat die geborneerde mensen solidair met hun moeten zijn.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:54 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik weer niet exact wat er afspeelt. Ben er niet blij mee. En ja Trump is een warhoofd. Maar vergeet niet dat hij een heel team heeft. Wat voor een invloed heeft psychopaat Musk. We hebben de pech dat je nu een macht hebt binnen de VS die alleen zijn belangen voorop stelt. En dat valt mij wel tegen. Het is dat ik dankzij de VS hier binnen de EU al die tijd een prima en vrij leven heb gehad eb daar ben ik de VS dankbaar voor. Het valt mij nu ook koud op mijn dak.
Goud fysiek en bitcoin. Nu niet meer vanwege mij gezondheid heeft dat geen zin meer maar daar ga ik het niet over hebben. Overigens wil ik niet dat nu plots iedereen mijn advies moet aannemen. Iedereen moet daar maar vrij in zijn.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als ik vragen mag, geen EU, geen USD, waar spaar je dan in?
Ik zie bakken kritiek op die proleten, maar niet komend van "Brussels aparatsjieks". Voornamelijk van amerikanen zelf.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:58 schreef phpmystyle het volgende:
Anderzijds zijn alle namen die wij op TV zien figuren die veel op social media zitten, die krijgen niks anders te horen dat het sexisten, nazi's, fascisten, en geborneerde mensen zijn door Brussels aparatsjiek.
Vandaar dat BRICS een verzonnen vijand heeft.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Een externe vijand heb je nodig om intern de plooien glad te strijken
Nou ja, in eigen land zijn ze rap op weg het zo te maken dat hun el presidente wel dat soort macht heeft. Vandaag ook weer dat hun openbaar ministerie in het dienst werd gezet om een aanklacht van een politieke vriend te staken. (Pam Bondi's Order to Dismiss Eric Adams' Indictment Has Triggered 3 Times More Legal Resignations Than the Watergate Scandal) Hou mijn hart vast hoe dat gaat aflopen.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het ontstellende amateurisme spat er nogal vanaf. De niet gehinderd door enige kennis en/of ervaring snelle jongens van trump dachten hier wel mee weg te komen tegenover de zeer ervaren politicus Zelensky.
Voorbeeld:
Denk jij dat onze Schoof, of Macron, of Sholz, of Starmer het mandaat hebben om wel ff die beslissing op eigen houtje te nemen, zonder de resp. parlementen daar in te kennen?
De domme snelle jongens denken blijkbaar van wel.
Nee, php fantaseert erbij dat brazilie zogenaamd een probleem heeft met de EU.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 23:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Vandaar dat BRICS een verzonnen vijand heeft.
Dat - parlementair instemmen - zal in gedachten van Trump een detail zijn.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:50 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ook iets wat veel mensen vergeten over bijv. grondgebied afstaan in een deal. Dat kan Zelensky dus niet helemaal beslissen. Dan moet hij de grondwet veranderen met dus een enorme meerderheid in de Rada en reken maar dat grondgebied opgeven voor een vrede niet populair is in Oekraine.
Gastquote:Op vrijdag 14 februari 2025 23:19 schreef Vallon het volgende:
Wat dan zal gebeuren - zonder instemming - dat Trump zsm de wapens terugtrekt, die uitschakelt en Oekrane uitlevert aan Putin. Het is daarin niet ondenkbaar dat de gestationeerde patriots, f16's en andere USA wapens dan niet meer beschikbaar of zelfs bruikbaar zijn;
Ik vraag me af in hoeverre dit het probleem is, aan de ene kant levert de VS heel wat operationele systemen (waaronder GPS), maar het is natuurlijk niet zo dat wij in Europa daar niet omheen kunnen werken, of niet dezelfde standaarden hebben/kunnen leveren. De oorlog in Oekrane wordt eigenlijk nog steeds met eenvoudige middelen uitgevochten (onder andere met huis-tuin-en-keuken drones).quote:Op vrijdag 14 februari 2025 23:19 schreef Vallon het volgende:
Wat dan zal gebeuren - zonder instemming - dat Trump zsm de wapens terugtrekt, die uitschakelt en Oekrane uitlevert aan Putin. Het is daarin niet ondenkbaar dat de gestationeerde patriots, f16's en andere USA wapens dan niet meer beschikbaar of zelfs bruikbaar zijn; en Rusland zo wordt uitgenodigd om zonder veel tegenstand op te rukken. Ik blijf denken dat Rusland al het gebiedt ten oosten van de Djnepr wil inlijven.
Als de VS wapens gaat uitschakelen die ze verkocht hebben aan een land stort heel die wapenindustrie in.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 23:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Gast
De realiteit is geen hollywood film waar je in de VS op een knopje drukt en elders wapens ineens niet meer werken.
Ik kan mij niet voorstellen dat het Amerikaanse leger blij met zo'n functie is en het zou de dood van de Amerikaanse export zijn als dit ook maar 1x zou gebeuren.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 23:19 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat - parlementair instemmen - zal in gedachten van Trump een detail zijn.
Wanneer hij en Putin akkoord zijn, zal de rest daarmee moeten gaan (in)leven.
Iets met democratie van een ketel die zwart ziet van autocratie.
Probleem van Trump is ook dat hij niets heeft met anderen dan hijzelf bedenkt.
Wat dan zal gebeuren - zonder instemming - dat Trump zsm de wapens terugtrekt, die uitschakelt en Oekrane uitlevert aan Putin. Het is daarin niet ondenkbaar dat de gestationeerde patriots, f16's en andere USA wapens dan niet meer beschikbaar of zelfs bruikbaar zijn; en Rusland zo wordt uitgenodigd om zonder veel tegenstand op te rukken. Ik blijf denken dat Rusland al het gebiedt ten oosten van de Djnepr wil inlijven.
Oekrane kan dus niet(s) anders dan met dat Trumpmes op de keel, zg instemmen om vervolgens ondergronds zich proberen te blijven verzetten. Wat zal gebeuren is een broeinest dat zal blijven woekeren en Trump dat wil geblust wil zien worden door opstelling van EU troepen, die zijn zelf aangestoken vuurtje mag gaan temperen. Hij heeft dan het probleem - in ruil van natuurlijk niet te vergeten grondstoffen - opgelost.
En dan zal Poetin uit dankbaarheid die wapens teruggeven aan de VS. En ze niet reverse-engineeren of doorgeven aan China.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 23:19 schreef Vallon het volgende:
Het is ook nogal een risico dat een vijand die kill switch dan hacked.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 23:26 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Als de VS wapens gaat uitschakelen die ze verkocht hebben aan een land stort heel die wapenindustrie in.
Ik denk wel dat je bepaalde systemen erg in problemen kan brengen als je ze geen updates geeft misschien? OOk in software enzo, not sure.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 23:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is ook nogal een risico dat een vijand die kill switch dan hacked.
Daarbij, denk eens na over de technische implementatie: hoe werkt dat dan? Satelliet? Hoezo? Zitten er soms onzichtbare satelliet antennes op een pantservoertuig? En alle techneuten die met dat spul werken hebben dat gewoon niet door ofzo? En als ze eindelijk dat wel door hebben, wat belet ze dan om dat er vanaf te rossen?
Mosin Nagant uiteraard.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 23:38 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
iemand enig idee wat voor wapen dit is? (russisch)
Stukje antiek.quote:
Het zal meer zijn dat reserveonderdelen en ammunitie niet meer leverbaar zijn. Of dat bepaalde systemen niet meer werken, bijvoorbeeld Starlink.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 23:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is ook nogal een risico dat een vijand die kill switch dan hacked.
Daarbij, denk eens na over de technische implementatie: hoe werkt dat dan? Satelliet? Hoezo? Zitten er soms onzichtbare satelliet antennes op een pantservoertuig? En alle techneuten die met dat spul werken hebben dat gewoon niet door ofzo? En als ze eindelijk dat wel door hebben, wat belet ze dan om dat er vanaf te rossen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |