SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De dollar is een wereldpunt, die kan zowat oneindig bijgeprint worden vooralsnog.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 18:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
Oh ja, Duitse zuinigheid geeft dat land een economische boost. Het lenen zoals de VS doet zorgt voor lage groeicijfers.
Helemaal vergeten.
Jij ziet Hong, Macedonie, Monte, Turkije, Tsjechie, Spanje, SLO, ROE, POR, BUL, ALB allemaal troepen sturen?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 18:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Alle NATO landen minus de VS en Canada.
Oh, er is nu geen inflatie?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 18:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De dollar is een wereldpunt, die kan zowat oneindig bijgeprint worden vooralsnog.
Als wij bijprinten krijg je inflatie, hetzelfde fenomeen dat nu in RUS plaatsvindt.
Ja hoor, geen enkel probleem.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 18:13 schreef phpmystyle het volgende:
Jij ziet Hong, Macedonie, Monte, Turkije, Tsjechie, Spanje, SLO, ROE, POR, BUL, ALB allemaal troepen sturen?
Je leeft in een excelbestand.quote:
Ze weten het zelf ook niet. Ze roepen wat en kijken wat voor deal Ze later kunnen krijgen.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 18:17 schreef skysherrif het volgende:
1 ding snap ik nog niet helemaal, die deal over die minerals in Oekraine vinden Trump en Vance nog altijd mega belangrijk...
Maar wat heb je aan die afspraken voer Oekraiense gronstoffen als je straks of een stituatie creert waarin rusland die meer en meer verovert op korte termijn, of op lange termijn omdat er geen veiligheidsgaranties zijn of omdat je door deze opstelling een Politieke situtatie creert die ofwel pro Russisch gaat zijn ofwel zo extreem Nationalistisch dat ze die afspraken die met Zelensky zijn gemaakt verscheuren (omdat amerika zo graag nieuwe verkieizngen willen)
Het is best indrukwekkend om daar , en in omgeving, te zijn.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 18:23 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Aardig gat dat die Russische drone had geslagen in de sarcofaag van Chernobyl
Is dit niet meer symbolisch? Je kan er niet zo veel mee namelijk. Als je echt nucleair wil ouwehoeren zou ik gewoon een vuile bom gebruiken o.i.d. Stel dat die drone naar binnen was gekomen en daar tot explosie zou komen, dan heb je wat nucleair materiaal tegen de muren en het plafond daar. En een héél klein beetje daarbuiten. Dat stelt toch niet zo veel voor?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 18:23 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Uhhmm, ja dat is het wél. Dat is éxact waar je voor getekend hebt..quote:Op vrijdag 14 februari 2025 18:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je leeft in een excelbestand.
Bij Russische dreiging dat deels gelegen zit door EU vijandigheid kun je er vanuitgaan dat het blijft bij die landen die ik opnoemde. En Frankrijk is zéér de vraag. Politiek is er heel weinig animo voor.
Leuk zo'n verdrag, maar het is geen natuurwet dat je dan automatisch naar het front gaat. Dat is een vreselijke afweging die dan gemaakt moet worden.
Ok. Ik zie een hele grote Russische stad vlakbij de grens. Kwetsbaar vanuit het noorden.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 18:18 schreef BEFEM het volgende:
@:ulx
Om te beginnen is het de vraag of Rusland überhaupt van het Poolse leger kan winnen. Voor de rest mag je een bosatlas lenen in de bibliotheek.
Meer een signaal van de Russen denk ik als in:quote:Op vrijdag 14 februari 2025 18:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Is dit niet meer symbolisch? Je kan er niet zo veel mee namelijk. Als je echt nucleair wil ouwehoeren zou ik gewoon een vuile bom gebruiken o.i.d. Stel dat die drone naar binnen was gekomen en daar tot explosie zou komen, dan heb je wat nucleair materiaal tegen de muren en het plafond daar. En een héél klein beetje daarbuiten. Dat stelt toch niet zo veel voor?
Je moet het pragmatisch bekijken: als Rusland dat allemaal verovert sluit je een dergelijke deal gewoon met Rusland.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 18:17 schreef skysherrif het volgende:
1 ding snap ik nog niet helemaal, die deal over die minerals in Oekraine vinden Trump en Vance nog altijd mega belangrijk...
Maar wat heb je aan die afspraken voer Oekraiense gronstoffen als je straks of een stituatie creert waarin rusland die meer en meer verovert op korte termijn, of op lange termijn omdat er geen veiligheidsgaranties zijn of omdat je door deze opstelling een Politieke situtatie creert die ofwel pro Russisch gaat zijn ofwel zo extreem Nationalistisch dat ze die afspraken die met Zelensky zijn gemaakt verscheuren (omdat amerika zo graag nieuwe verkieizngen willen)
Maar dat schijnt (deepstate) toch wel vrij succesvol te zijn geweest, aangezien er 20km2 terreinwinst voor de Russen gerapporteerd wordt.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 18:19 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Oekraiense SOF jaagt op Noord Koreanen in Kursk ( must see)
Rusland wil altijd vrede toch?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 18:33 schreef Ulx het volgende:
Gewoon een seintje dat ze geen vrede willen.
Haha. Wat een visionair.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 18:44 schreef AchJa het volgende:
Over Boekestijn gesproken....
Noeks!!!
[ x ]
Klopt, gaf ik wat eerder ook al aan, Serdlikovo is nu grijs of russisch.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 18:42 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar dat schijnt (deepstate) toch wel vrij succesvol te zijn geweest, aangezien er 20km2 terreinwinst voor de Russen gerapporteerd wordt.
Hadden ze maar een netje moeten spannen...quote:Op vrijdag 14 februari 2025 18:23 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, die pre-historische onzin van de Duitsers over schulden levert echt een financieel stelsel op dat Europa tot het fly-over continent heeft gemaakt dat nu deze Capitulatie serieus moet nemen.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 18:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
Oh ja, Duitse zuinigheid geeft dat land een economische boost. Het lenen zoals de VS doet zorgt voor lage groeicijfers.
Helemaal vergeten.
Trump is geen aberratie; hij is alleen de man die de knoop door hakt. De Amerikanen zijn ons al jaren zat.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 18:43 schreef Cherni het volgende:
@:Ulx
Ik ben niet zo handig met quotes etc. Neem mij dat niet kwalijk. Dat ging gisteren mis met Wantie. Maar bij deze een reactie op een post in een inmiddels gesloten draad waar je het had over de VS die is overgelopen.
Zo erg zal het niet zijn. Ik zie de VS
toch nog altijd als onze partner. We hebben nu alleen te maken met een Trump waarvan we nog maar moeten afwachten wat er nu daadwerkelijk achter de schermen gebeurt. Alleen moeten we wel inzien dat wij als EU zijnde het anders moeten aanpakken. Maw Dat een VS ons niet zomaar langs de kant kan schuiven en ons ook nodig heeft.
Met een schrikbarende modus operandi, zie de uitleg onder het bericht zelf.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 18:58 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
(Rusland pleegt de afgelopen maanden enorm veel terroristische aanslagen in Oekraine, vooral op gemeentehuizen, recruteringscentra etc.)
Hoe duid je het? Ik weet even niet wat er bedoeld wordtquote:Op vrijdag 14 februari 2025 19:23 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Met een schrikbarende modus operandi, zie de uitleg onder het bericht zelf.
Het verhaal dat er iemand betaald wordt om een pakketje af te geven wat later een bom blijkt te zijn. Ik weet niet hou we dit zouden moeten noemen maar het is een soort indirecte terreuraanslag.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 19:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoe duid je het? Ik weet even niet wat er bedoeld wordt
Ik lees dit;
A terrorist attack in Mykolaiv -
Around 1415 today, a woman approached a group of soldiers in uniform in the city center, where her bag detonated. She was killed immediately, and there are further casualties.
Speculation is that the woman didn't know she was carrying a bomb.
Beide partijen doen dit overigens, oekraine is ook constant op zoek naar Russen die tegen betaling dingen in de fik zetten. Alleen doen ze dit soort dingen als bommen late nafgaan midden op de dag niet. Rusland doet het de laatste tijd steeds vaker. Kan wel meer voorbeelden opzoeken van de laatste tijd.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 19:39 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het verhaal dat er iemand betaald wordt om een pakketje af te geven wat later een bom blijkt te zijn. Ik weet niet hou we dit zouden moeten noemen maar het is een soort indirecte terreuraanslag.
Ik ben vandaag heel traag van begrip geloof ik.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 19:39 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het verhaal dat er iemand betaald wordt om een pakketje af te geven wat later een bom blijkt te zijn. Ik weet niet hou we dit zouden moeten noemen maar het is een soort indirecte terreuraanslag.
Als Oekraïne mij betaalt, zorg ik ervoor dat de Russische ambassade in Nederland wat klaprozen ontvangt.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 19:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ben vandaag heel traag van begrip geloof ik.
Je bedoelt dat een persoon wordt ingezet door de Russen die naar de Oekraïense soldaten loopt om iets aan te bieden, en vervolgens blaast de persoon zichzelf op tezamen met Oekraïense soldaten?
NRCquote:'Poetin stelt team van zwaargewichten samen om met VS te onderhandelen over Oekraïne'
De Russische president Vladimir Poetin is bezig met het samenstellen van een ’team van zwaargewichten’ om met de Verenigde Staten te praten over het beëindigen van de oorlog tussen Rusland en Oekraïne. Dat schrijven onder meer CNN en persbureau Bloomberg vrijdag op basis van anonieme bronnen. Het Kremlin heeft niet op de berichtgeving gereageerd.
Het team zou onder meer bestaan uit Joeri Oesjakov. Hij is momenteel Poetins adviseur op het gebied van buitenlandbeleid. Een ander teamlid zou Sergej Narysjkin zijn, het hoofd van de Russische inlichtingendienst SVR. Ook de voorzitter van het Nationaal Investeringsfonds, Kirill Dmitriev, is volgens Amerikaanse media onderdeel van de delegatie.
Zowel Oesjakov als Narysjkin nam deel aan de eerste staakt-het-vuren-gesprekken met Oekraïne, die kort na het begin van de Russische invasie plaatsvonden. Dmitriev was onlangs betrokken bij onderhandelingen met de Verenigde Staten over de vrijlating van de Amerikaanse schoolmeester Marc Fogel, die in Rusland was veroordeeld tot veertien jaar cel voor drugsmokkel.
De Oekraïense president Volodymyr Zelensky kreeg afgelopen woensdag van Donald Trump te horen dat de „onderhandelingen” tussen de Amerikaanse president en Poetin over een einde aan de oorlog zijn begonnen. De VS willen het voortouw nemen in onderhandelingen met Rusland. Trump heeft daarbij bijna alles weggegeven waarover met Poetin onderhandeld had kunnen worden over een duurzame vredesovereenkomst. Volgens de Amerikanen kan Oekraïne het herstel van de landsgrenzen van vóór 2014 vergeten en zal het Oost-Europese land voorlopig niet toetreden tot de NAVO.
Maar Trump wil met China ontwapenen....wat is het nou?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 20:44 schreef Anton91 het volgende:
Makkelijk opgelost toch? De EU meer investeren in defensie en Oekraïne bij de NAVO. Dan kan de VS zich richten op oost Azië.
[ x ]
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ging alleen over kernwapens dacht ik.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 20:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar Trump wil met China ontwapenen....wat is het nou?
quote:Op vrijdag 14 februari 2025 20:48 schreef Tengano het volgende:
[..]Ik las een bericht van Isa dat er berichten zijn dat Lavrov op redelijk korte termijn op eigen verzoek met pensioen gaat en daarom niet mee doet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er zijn hier genoeg users die Isa niet hoog hebben zitten, maar de tweets die ik van hem lees zijn meestel wel redelijk uitgekomen.
De VS heeft er nog steeds veel meer. Bovendien zijn er meer atoommachten dan die drie. Waarvan twee in Europa.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 20:49 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ging alleen over kernwapens dacht ik.
Welke dan?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 20:52 schreef Anton91 het volgende:
Er zijn hier genoeg users die Isa niet hoog hebben zitten, maar de tweets die ik van hem lees zijn meestel wel redelijk uitgekomen.
quote:Parijs noemt deel avenue naar in gevangenschap overleden Russische politicus Navalny
34 min geledenin Buitenland
PARIJS - Parijs noemt een deel van een avenue vlak bij het Bois de Boulogne naar de vorig jaar in gevangenschap overleden Russische activist en politicus Aleksej Navalny.
Het is zondag precies een jaar geleden dat hij in een gevangenis onder onopgehelderde omstandigheden overleed.
Hij was een bekend activist die jarenlang de corruptie in het land en de politiek van president Poetin bekritiseerde.
Hij streefde ernaar tot president te worden gekozen, maar werd vervolgd en kreeg negentien jaar cel voor het aanvoeren van een extremistische organisatie.
Telegraafquote:Defensieminister VS Hegseth waarschuwt dat troepen Europa ooit verlaten
WARSCHAU - Europa kan er niet op rekenen dat de Amerikaanse troepen die het beschermen „voor altijd” blijven, waarschuwt defensieminister Pete Hegseth. Binnen „een jaar of tien, vijftien” zullen de Verenigde Staten nagaan waar ze hun militairen het hardst nodig hebben, zei Hegseth op bezoek in Polen.
De nieuwe regering van president Donald Trump waarschuwt al langer dat de VS de dreiging van China rond de Stille en Indische Oceaan belangrijker vinden dan Europa. Dat zou in het vervolg zijn eigen verdediging moeten voeren en daar snel veel meer geld in moeten steken. Maar Hegseth zei eerder geen concrete plannen te hebben om al Amerikaanse troepen terug te halen.
Ongeveer 100.000 VS-militairen in Europa
De VS hebben ongeveer 100.000 militairen in Europa. NAVO-bronnen bevestigen niet te weten van plannen daar verandering in te brengen, maar zeiden dat op termijn wel aannemelijk te vinden. Om te beginnen zou Washington de versterkingen kunnen terugtrekken die de vorige regering heeft gestuurd.
Trump dreigde in zijn eerste termijn als president al troepen uit Duitsland weg te halen, maar daar kwam het uiteindelijk niet van. De Duitse regering waarschuwde de laatste dagen herhaaldelijk dat Europa tijd nodig heeft om in te springen en voorlopig nog niet zonder de Amerikanen kan.
Dat is al een hele tijd geleden dat ik die opmerkingen heb gelezen. Het enige wat ik wilde aangeven is dat ik dit heb gelezen en dat mensen dat bericht zelf op waarde mogen inschatten of ze Isa wel of niet willen gelovenquote:
quote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Isa..._!
Die man heeft echt nog nooit gelijk gehad...
Investeren in het leger heeft absoluut zin, als je opschiet heb je over 6-8 jaar de eerste resultaten. Maar de oorlog van gisteren zullen je daarmee niet meer winnen.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 20:44 schreef Anton91 het volgende:
Makkelijk opgelost toch? De EU meer investeren in defensie en Oekraïne bij de NAVO. Dan kan de VS zich richten op oost Azië.
[ x ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |