Tja, ik heb weinig keus.... Gewoon 9 dagen per twee weken naar kantoorquote:Op dinsdag 1 april 2025 12:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zou het niet eens meer kunnen. Vijf dagen per week naar kantoor. Zie je ze vliegen of zo.
Dat kan thuis toch ook gewoon!?quote:
Vriendin woont daar, dus dat komt wel goedquote:Op dinsdag 1 april 2025 16:12 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat kan thuis toch ook gewoon!?
Heel veel plezier!
Telt deze ook als goederentrein?quote:Op maandag 31 maart 2025 20:09 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
In Heiloo zijn 2 of 3 personen actief onder de titel Gemeentebelangen Heiloo. Vermoedelijk zijn dat mensen die kort geleden in Heiloo zijn komen wonen. Er komen nogal vreemde uitspraken van deze mensen, zoals dat er goederentreinen door Heiloo zouden rijden.
Weinig beenruimte vooral.quote:Op donderdag 3 april 2025 10:09 schreef Spablauw214 het volgende:
Pff, de ICE3 valt me wel tegen t.o.v. de ICE3 Neo van hiervoor zeg.
Dat, maar ook harde, oncomfortabele stoelen zelfs in de 1e klas. Die ICE 3 Neo heeft me wel positief verrast eigenlijk.quote:Op donderdag 3 april 2025 17:57 schreef Flitsbezorger het volgende:
[..]
Weinig beenruimte vooral.
Sinds de ICE 1 zijn alle series daarna sowieso alleen maar minder geworden.
Dat hebben alle nieuwe treinen. Die stoelen moeten namelijk 20 jaar mee kunnen.quote:Op donderdag 3 april 2025 19:52 schreef Spablauw214 het volgende:
Dat, maar ook harde, oncomfortabele stoelen zelfs in de 1e klas.
Ik heb vandaag een rit gemaakt met zo'n unit. Ik zou 'm nemen van Utrecht naar Frankfurt, maar ik ben in Düsseldorf al uitgestapt en reis nu met een andere ICE verder.quote:Op donderdag 3 april 2025 19:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Die ICE 3 Neo heeft me wel positief verrast eigenlijk.
Jawel. Het blijft een zeldzaamheid.quote:Op donderdag 3 april 2025 17:52 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Telt deze ook als goederentrein?
Bekijk deze YouTube-video
Rustig aan Donald J.quote:Op maandag 7 april 2025 12:17 schreef dennistd het volgende:
Grote brand in de Meinweg. Kunnen ze als de boel verwoest is mooi de IJzeren Rijn weer in gebruik nemen als er geen natuur meer is![]()
https://nos.nl/artikel/25(...)imburgs-natuurgebied
Die spoorlijn ligt er voor de nostalgische sfeer een de leuke foto's, en dat zou ik het liefste zo houden.quote:Op maandag 7 april 2025 12:17 schreef dennistd het volgende:
Grote brand in de Meinweg. Kunnen ze als de boel verwoest is mooi de IJzeren Rijn weer in gebruik nemen als er geen natuur meer is![]()
https://nos.nl/artikel/25(...)imburgs-natuurgebied
Haha zelden zo hard gelachenquote:Op woensdag 9 april 2025 20:08 schreef derLudolf het volgende:
Als ik mee ga, koop ik wil een Interrail - dan heb ik ook geen gezeik als je een andere route wil nemen
Ja mooi hè. Ik wil de rest van die panoramaverbindingen ook nog gaan doen de komende jaren.quote:Op woensdag 9 april 2025 19:48 schreef derLudolf het volgende:
Zoiets iets meer dan een jaar geleden ook ervaren @:Spablauw214
Van grauw weer en dik een meter sneeuw op het perron van Oberalp naar palmbomen, bloeiende magnolia's en een stralende zon in Locarno aan het Lago Maggiore.
Ben je ook van Chur naar St Moritz geweest? Dat is ook een mooi traject
Ja.quote:Op woensdag 9 april 2025 19:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik geloof dat we ng steeds een keertje met het neuwjaarsrondje naar Italië moeten onniedan @:liesje1979
Arnhemquote:Op woensdag 9 april 2025 21:47 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ja.
Ik ga zo ff mijn koffer inpakken voor morgen. Vraagje, wanneer of vooral waar komen jullie in die trein?
Dennis en ik zitten al in de trein waar jullie in Düsseldorf op overstappenquote:Op woensdag 9 april 2025 21:47 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ja.
Ik ga zo ff mijn koffer inpakken voor morgen. Vraagje, wanneer of vooral waar komen jullie in die trein?
Weet je zeker dat ze dan ook over zijn?quote:Op vrijdag 11 april 2025 21:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
22 of 23 mei volgend jaar maar eens een lange trip boeken naar Beieren ofzo. Dan is het godswonder geschied en zijn de werkzaamheden tussen Elten en Düsseldorf ten einde.
Het is Dutisland, het is net zoals Nederland een hindernisbaan op de meest onpraktische momenten. Daarom niet proberen om op één dag door Oostenrijk heen te komen maar fases. Ga denk ik een weekend naar Amberg ofzo, vind ik zo'n leuk stadje.quote:Op vrijdag 11 april 2025 22:27 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Weet je zeker dat ze dan ook over zijn?
Klinkt goed in ieder gevalquote:Op vrijdag 11 april 2025 23:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het is Dutisland, het is net zoals Nederland een hindernisbaan op de meest onpraktische momenten. Daarom niet proberen om op één dag door Oostenrijk heen te komen maar fases. Ga denk ik een weekend naar Amberg ofzo, vind ik zo'n leuk stadje.
quote:Op vrijdag 11 april 2025 22:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
De Mat'64 voor RRReis lijkt gereed te zijn.
Bekijk deze YouTube-video
Dat is de bagage-afdeling. Op de tweede foto zit ie achteraan. Bij een deel zijn de deuren bij een revisie vervangen door een dichte wand.quote:Op zaterdag 12 april 2025 00:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wauw.
Vraagje: waarom hebben sommige plan v stellen "extra" deuren voor en andere niet?
Zoals deze:
[ afbeelding ]
Nee,voor elk materieel is er een aparte bevoegdheid.quote:Op zaterdag 12 april 2025 00:41 schreef phpmystyle het volgende:
Kan elke machinist zo'n trein besturen?
Ja, net als Emmerich, Gronau en Leer.quote:Op zaterdag 12 april 2025 01:14 schreef DJMO het volgende:
Vraagje. Met een dalvrij abo kun je toch gewoon tot akan gratis reizen?
Vorig jaar stonden ze er nog. Als je de trap af naar de hal loopt gelijk links of rechts. En richting de uitgang staat er ook nog een.quote:Op zaterdag 12 april 2025 06:42 schreef MTL het volgende:
Ja. In/uitcheckpaaltjes staan geloof ik in de tunnel bij de centrale hal, als ik het mij goed herinner en het niet veranderd is (het is alweer jaren geleden dat ik er was).
Vorige week stonden ze er in de hal ook nog. Ongeveer bij de MacD.quote:Op zaterdag 12 april 2025 08:54 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Vorig jaar stonden ze er nog. Als je de trap af naar de hal loopt gelijk links of rechts. En richting de uitgang staat er ook nog een.
30 jaar terug praktisch gezien wel maar ondertusesn niet meer.quote:Op zaterdag 12 april 2025 00:41 schreef phpmystyle het volgende:
Kan elke machinist zo'n trein besturen?
Voor nu kan DB NoGo in ieder geval niet plannen -_-quote:Op vrijdag 11 april 2025 22:27 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Weet je zeker dat ze dan ook over zijn?
Een deel is meen ik ook zonder bagageruimte geleverd.quote:Op zaterdag 12 april 2025 07:40 schreef dennistd het volgende:
[..]
Bij een deel zijn de deuren bij een revisie vervangen door een dichte wand.
Die brug ligt er toch nog steeds uit? Met de bus naar Bunde en tussen Bunde en Leer is nog steeds dalvrij ook?quote:Op zaterdag 12 april 2025 07:40 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat is de bagage-afdeling. Op de tweede foto zit ie achteraan. Bij een deel zijn de deuren bij een revisie vervangen door een dichte wand.
[..]
Nee,voor elk materieel is er een aparte bevoegdheid.
[..]
Ja, net als Emmerich, Gronau en Leer.
Welke traject werd uitgezonden dan?quote:Op zondag 13 april 2025 21:33 schreef Adrie072 het volgende:
Railaway, wat een heerlijke aflevering vanavond.
Jaquote:Op zondag 13 april 2025 22:01 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Die brug ligt er toch nog steeds uit? Met de bus naar Bunde en tussen Bunde en Leer is nog steeds dalvrij ook?
De reis zoals ik 'm eigenlijk had gepland (over Brussel en München) viel in het water omdat de trein van Breda naar Brussel was opgeheven, maar ik reisde met een Interrail dus ik heb gewoon wat anders gepland en dat liep prima.quote:Op zondag 13 april 2025 22:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
James, hoe ging je trippie naar Wenen eigenlijk?
Praag-Haren was ook pünktlich gisteren, welliswaar zonder geplande anderhalf uur overstap in Hannover voor avondeten, naar uiteindelijk wel genoeg tijd om wat eten te scoren dat we in de trein konden opeten.quote:Op maandag 14 april 2025 13:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
+20 op een reis dwars door Duitsland? Jeetje wat een meevaller!
Dit blijft toch wel een kutmachine hè. Ik had er door de vertraging onlangs ook weer een tussen Stuttgart en Zürich HB. In plaats van een KISS.quote:Op maandag 14 april 2025 13:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Alleen jammer dat we in een Teppich RE zaten ipv ICE2
quote:Op zondag 13 april 2025 09:33 schreef James1988 het volgende:
@:greavy Ben je op vakantie in Engeland?![]()
[ x ]
Ladders zijn ook overgewaardeerd, je kunt prima in seinpalen klimmenquote:Op maandag 14 april 2025 16:03 schreef greavy het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik doe t echt al lang niet meer. Ladder ligt ook niemeer standaard in de auto, de camera wordt zelden gebruikt
Zelfs de hoogstatieven zijn al overgewaardeerd tegenwoordig.quote:Op maandag 14 april 2025 17:17 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ladders zijn ook overgewaardeerd, je kunt prima in seinpalen klimmen
Daar doelde ik inderdaad op, @dennistd is daar gisteren op de terugweg blijven hangen. Iemand in een seinpaal waardoor een parallelfahrt afgebroken is en het baanvak is afgesloten.quote:Op maandag 14 april 2025 17:27 schreef greavy het volgende:
[..]
Zelfs de hoogstatieven zijn al overgewaardeerd tegenwoordig.
Afgelopen weekend bij Dresdner Dampfloktreffen ook nog mensen in seinpalen gehad hoorde ik..
Voor twee uurtjes wil het wel, maar vanaf Dresden naar Hannover is het wel een lange zit.quote:Op maandag 14 april 2025 14:00 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit blijft toch wel een kutmachine hè. Ik had er door de vertraging onlangs ook weer een tussen Stuttgart en Zürich HB. In plaats van een KISS.
Had die KISS nog graag willen doen voordat ze weggaan.
Een reis met een toeristische trein in een relatief onbekend deel van Frankrijk: de regio's Loire en Haute-Loire in het zuidoostelijke deel van de Auvergne. Ook wel genoemd: La belle inconnue, oftewel het mooie onbekende. 'Rail away' reist met de Chemin de Fer du Haut Forez. Het is een drukte van belang in de ochtend op het station van Estivareilles. Veel vrijwilligers zijn druk in de weer om de toeristische trein van de Chemin de Fer du Haut Forez weer te laten rijden, want dat is niet altijd even vanzelfsprekend. Onderweg worden er een aantal uitstapjes naar onbekende dorpen gemaakt. Een daarvan is Usson-en-Forez.quote:
Het was op zich prima maar comfortabel is anders. Mijn rit was ook 2 uur. Ik moest in Singen overstappen en met een trein van de SBB verder. Spul zal wel niet toegelaten zijn in Zwitserland.quote:Op maandag 14 april 2025 20:48 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Voor twee uurtjes wil het wel, maar vanaf Dresden naar Hannover is het wel een lange zit.
Vertrek uit Passau was met +13, de vertraging liep wat verder op in Oostenrijk omdat andere treinen voorrang kregen.quote:Op maandag 14 april 2025 13:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
+20 op een reis dwars door Duitsland? Jeetje wat een meevaller!
Zondag nog mee gereisd tussen Dresden en Berlijn Ostkreuzquote:Op maandag 14 april 2025 14:00 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit blijft toch wel een kutmachine hè. Ik had er door de vertraging onlangs ook weer een tussen Stuttgart en Zürich HB. In plaats van een KISS.
Had die KISS nog graag willen doen voordat ze weggaan.
Was het wat?quote:Op dinsdag 15 april 2025 21:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zondag nog mee gereisd tussen Dresden en Berlijn Ostkreuz
Was niet heel bijzonder en op enkele trajectdelen reed het wat onrustig bij snelheden boven de 180 km/hquote:
Nee hoor, die komt er ook niet. We verbranden nog een miljardje of wat aan onderzoeken, projectgroepen en milieustudies en dan wordt het hele circus alsnog afgeblazen.quote:Op woensdag 16 april 2025 14:56 schreef Spablauw214 het volgende:
Dus de Nedersaksenlijn wordt aangelegd met het gereserveerde geld voor de Lelylijn. Je verzint het niet.
En dat terwijl het toch echt wel nut zou hebben om iig tussen Emmen en Veendam spoor te hebben, want heel Friesland, Groningen en Drenthe is qua spoor nu geblokkeerd als je tussen Zwolle en Meppel een probleem hebt, het zou mooi zijn als je dan via Emmen om kon reizen.quote:Op woensdag 16 april 2025 18:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee hoor, die komt er ook niet. We verbranden nog een miljardje of wat aan onderzoeken, projectgroepen en milieustudies en dan wordt het hele circus alsnog afgeblazen.
Heb je niks aan, die omreisroute duurt veel te lang om zinnig te zijn - in elk geval voor geplande werkzaamheden. Al helemaal als je naar Friesland moet.quote:Op woensdag 16 april 2025 18:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dat terwijl het toch echt wel nut zou hebben om iig tussen Emmen en Veendam spoor te hebben, want heel Friesland, Groningen en Drenthe is qua spoor nu geblokkeerd als je tussen Zwolle en Meppel een probleem hebt, het zou mooi zijn als je dan via Emmen om kon reizen.
Nou ja volgens mij ligt voor de Nedersaksenlijn de meeste infra er al alleen moet het ofwel worden uitgebreid ofwel geschikt gemaakt voor passagiersvervoer. Ik vraag me ook af wie hier op zit te wachten eigenlijk.quote:Op woensdag 16 april 2025 18:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee hoor, die komt er ook niet. We verbranden nog een miljardje of wat aan onderzoeken, projectgroepen en milieustudies en dan wordt het hele circus alsnog afgeblazen.
De huidige busverbinding is sneller schijnbaar. Al heeft dat ook te maken met de lage baanvaksnelheden, bijvoorbeeld tussen Zuidbroek en Veendam kan maar 80 km/h worden gereden. Ik weet verder niet wat het kost om de boel te versnellen.quote:Op woensdag 16 april 2025 18:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dat terwijl het toch echt wel nut zou hebben om iig tussen Emmen en Veendam spoor te hebben, want heel Friesland, Groningen en Drenthe is qua spoor nu geblokkeerd als je tussen Zwolle en Meppel een probleem hebt, het zou mooi zijn als je dan via Emmen om kon reizen.
Ik heb wel vernomen dat er nu nagedacht moet worden over alternatieven voor diesel ivm de nieuwe concessie Noordelijke Nevenlijnen die in 2035 in moet gaan. Dan moet je nu al beginnen, anders zit je tot 2050 ergens aan vast omdat de GTW's vervangen zullen wordenquote:Op woensdag 16 april 2025 19:13 schreef derLudolf het volgende:
Een ding scheelt, de bovenleiding kan uit de begroting weg gelaten worden, er is toch niet genoeg capaciteit op het net
Ik had begrepen dat als er meer dan 1 trein per uur rijdt op een bepaald traject dat elektrificatie dan uiteindelijk goedkoper is dan batterijtreinen. Dus ook voor de Noordelijke Nevenlijnen loont uiteindelijk elektrificatie.quote:Op woensdag 16 april 2025 20:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik heb wel vernomen dat er nu nagedacht moet worden over alternatieven voor diesel ivm de nieuwe concessie Noordelijke Nevenlijnen die in 2035 in moet gaan. Dan moet je nu al beginnen, anders zit je tot 2050 ergens aan vast omdat de GTW's vervangen zullen worden
Ik vraag me af hoe lang die trein er over doet. Gezien het traject denk ik dat de bus sneller is tussen Groningen en Emmen. (55 minuten)quote:Op woensdag 16 april 2025 18:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Heb je niks aan, die omreisroute duurt veel te lang om zinnig te zijn - in elk geval voor geplande werkzaamheden. Al helemaal als je naar Friesland moet.
Ik snap de charme van een Nedersaksenlijn wel, maar het is voor geen enkel echt probleem een oplossing. Volgens Hanca in het POL-topic wordt de tijdswinst op maarliefst zes minuten geraamd, en persoonlijk geloof ik dat niet eens. Hoe veel van Groningen naar Emmen forensende mensen krijg je daarmee vanuit de auto in het OV? Hoeveel Emmenaren gaan dan ineens wel werk zoeken in Groningen?
Dat klopt, bus is sneller. Maar daar zou je wellicht wat aan kunnen doen door te kijken of je de lage baanvaksnelheden (nu 80 en 100) kan verhogen op een of andere manier. Veel mensen zullen toch de trein verkiezen boven de bus, omdat het comfortabeler reizen is. Maar dan moet het qua reistijd niet al teveel uit de pas lopen.quote:Op donderdag 17 april 2025 19:56 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe lang die trein er over doet. Gezien het traject denk ik dat de bus sneller is tussen Groningen en Emmen. (55 minuten)
Tja, het afschalen van de kwartiersdienst tussen Utrecht, Den Haag en Rotterdam naar een halfuursdienst, het afschalen van de sprinterhalfuursdiensten naar Rhenen, Soest, tussen Haarlem en Leiden, tussen Hoofddorp en Hoorn en tussen Lelystad en Zwolle naar uursdiensten worden ook keurig niet vermeldt door NS. En Maastricht heeft slechts 1x uur een rechtstreekse trein naar Eindhoven en verder en 1x per uur moet er in Sittard worden overgestapt.quote:Op donderdag 17 april 2025 21:23 schreef b2py het volgende:
NS maakt pagina over koningsdag, het is letterlijk echt zonde van de zuurstof die daarin is gestopt. Er staat letterlijk echt helemaal niks: https://nieuws.ns.nl/ns-kleurt-oranje-voor-koningsdag/
Wat het eindproduct ook wordt, het zal ongetwijfeld beter zijn dan de Desiro’squote:Op vrijdag 18 april 2025 11:09 schreef James1988 het volgende:
Eerder dit jaar werd bekend dat NMBS voornemens is om een grote bestelling te plaatsen bij het Spaanse CAF. Alstom stapte naar de Raad van State en is gisteren in het gelijk gesteld. De bestelling is geschorst.
Op zich zijn die Desiro's helemaal niet zo erg, maar ze moeten niet ingezet worden op verbindingen waar mensen langer dan een half uur in de trein zitten.quote:Op vrijdag 18 april 2025 15:16 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat het eindproduct ook wordt, het zal ongetwijfeld beter zijn dan de Desiro’s
Klopt, ze rijden ook regelmatig als IC tussen Brussel en Aarlen en op die achteraflijntjes in de Ardennen, zoals tussen Namen en Dinant en verder landinwaarts kom je ze ook regelmatig tegen en daar zijn ze ongeschikt voor. De stoelen zijn beroerd evenals de beenruimte.quote:Op vrijdag 18 april 2025 15:34 schreef James1988 het volgende:
Inderdaad.
De Desiro van de NMBS is een prima voorstadstrein, maar de inrichting is minder geschikt voor lange verbindingen, terwijl NMBS ze daar juist óók op inzet. Ze rijden zelfs op Luik - Luxemburg, een rit van net iets minder dan 3 uur.
Daarvoor zijn ze gewoon niet bedoeld.
Ehmm. Laten we Desiro's niet verwarren met Desiro ML. Desiro ML (van MainLine) is daar gewoon WEL voor bedoeld. Of de reiziger er blij van wordt is wat andersquote:Op vrijdag 18 april 2025 15:34 schreef James1988 het volgende:
Inderdaad.
De Desiro van de NMBS is een prima voorstadstrein, maar de inrichting is minder geschikt voor lange verbindingen, terwijl NMBS ze daar juist óók op inzet. Ze rijden zelfs op Luik - Luxemburg, een rit van net iets minder dan 3 uur.
Daarvoor zijn ze gewoon niet bedoeld.
Jazeker. Een keer mee gereisd zelfs. Jaren geleden. Van Timisoara naar Vrsac in Servië (wie kent het niet?). Was oude meuk, een smerig hok en het spoor was in erbarmelijke staat maar goed, we kwamen er welquote:Op vrijdag 18 april 2025 16:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ehmm. Laten we Desiro's niet verwarren met Desiro ML. Desiro ML (van MainLine) is daar gewoon WEL voor bedoeld. Of de reiziger er blij van wordt is wat anders![]()
Overigens rijden er in Roemenië ook gewoon Desiro's zonder ML op veel te lange ritten ja
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |