abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217012266
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 20:25 schreef r_one het volgende:

[..]
Doe nou niet zo stronteigenwijs. Je mag alleen claxonneren om dreigend gevaar af te wenden.

(dus niet achteraf, alphamannetje dat je d'r bent)
[..]

Als er iemand aan was gekomen had het claxonneren dreigend gevaar afgewend. Nogmaals zie ik een bezwaar tegen een hypothethische boete voor onnodig claxonneren in dit geval met groot vertrouwen tegemoet.

Jij mag ook komen kijken bij de zitting in dit fictieve geval. Wel netjes in pak komen hè.
pi_217012276
quote:
80s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 20:32 schreef Mano_ het volgende:
Mijn irritatie: pedante mannetjes die net hun rijbewijs hebben en om één of andere reden toch menen dat ze iedereen de les moeten lezen door te gaan toeteren.
Als je al langer je rijbewijs hebt, weet je toch wel dat het verboden is om door rood te rijden? 310 euro boete + administratiekosten.
pi_217012367
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 20:36 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Als er iemand aan was gekomen had het claxonneren dreigend gevaar afgewend. Nogmaals zie ik een bezwaar tegen een hypothethische boete voor onnodig claxonneren in dit geval met groot vertrouwen tegemoet.

Jij mag ook komen kijken bij de zitting in dit fictieve geval. Wel netjes in pak komen hè.
En 'als' mijn tante een piemel had gehad, was het mijn oom.

En bedankt voor de uitnodiging maar ik sla over :')
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_217012381
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 13:48 schreef r_one het volgende:

[..]
Het is ontopic.
Mensen die voor ieder wissewasje toeteren, irriteren mij mateloos.

(vandaar deze gepaste reactie)
Mijn auto heeft een heel hoge toeter, dan leer je dat wel af.

Iedere keer dat je uit woede op je stuur ramt hoor je die hoge pèp, als een jengelende kleuter die "Nouhou! Nou! Ik vind dat niet leuk!" jengelt. :{
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_217012383
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 20:36 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Als je al langer je rijbewijs hebt, weet je toch wel dat het verboden is om door rood te rijden? 310 euro boete + administratiekosten.
Dat doet niets af aan zijn irritatie over pedante mannetjes die ... (enz.).
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  dinsdag 11 maart 2025 @ 20:44:48 #106
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217012407
Toch wel fijn, een topic om zo de ene hypothetische kwestie tegen de ander te stellen. Voor iemand als ik is dit zo onwerkelijk.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_217012455
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 20:43 schreef Jordy-B het volgende:

[..]
Mijn auto heeft een heel hoge toeter, dan leer je dat wel af.

Iedere keer dat je uit woede op je stuur ramt hoor je die hoge pèp, als een jengelende kleuter die "Nouhou! Nou! Ik vind dat niet leuk!" jengelt. :{
Ik heb deze :P :
Bekijk deze YouTube-video

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
pi_217013358
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 20:47 schreef r_one het volgende:

[..]
Ik heb deze :P :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voordeel is dan wel weer dat hij uiterst vriendelijk klinkt als je iemand attendeert op groen licht. Het is niet zo'n: "JA, OPSCHIETEN GRAFTAK!!!" :( :( :( , maar meer: "Joehoe! Meneer! Het is groen hoor!" :s)
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_217013537
Ik kan mij wel aansluiten bij de klacht over onnodige toeterdroeftoeters. Heel vervelend, als mensen onnodig toeteren. Ja, ik kan zien dat het licht groen is, de auto voor mij beweegt nog niet, dus ik wacht ook rustig af, ja? :)
pi_217013606
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 21:45 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Ik kan mij wel aansluiten bij de klacht over onnodige toeterdroeftoeters. Heel vervelend, als mensen onnodig toeteren. Ja, ik kan zien dat het licht groen is, de auto voor mij beweegt nog niet, dus ik wacht ook rustig af, ja? :)
Maar dat niet alleen .... de persoon in kwestie was dezelfde die amper een maand of drie terug zelf nog fout op fout op fout in het verkeer maakte ..... waaronder door rood rijden _O-

En nu hangt meneer de betweter uit, met z'n toetertje :')
.
  dinsdag 11 maart 2025 @ 22:57:20 #111
436242 Donkergroen
is het nieuwe grijs
pi_217014817
Die meneer maakt nog steeds dezelfde fouten en heeft daar nu een wijsvingertje bij gekregen in de vorm van z'n tüter. Nou ja, je moet toch wát.
Het is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag.
pi_217014857
A58/A17, knooppunt De Stok, Roosendaal richting Bergen op zoom. File, langzaamrijdend verkeer. Ik kwam van de A58 om in te voegen, net na het puntstuk, mooi op tijd, zat ruimte, en de chauffeur in de gele trekker met oplegger rijdt het gat dicht. Niet eens per ongeluk, maar een bewuste actie. Ik moest maar achter hem aansluiten of zo. Gelukkig was de automobilist daarvoor zo vriendelijk om ruimte voor mij te maken. De chauffeur was er dus geen zak mee opgeschoten.

Ik geloof (hoop >:)) dat die vrachtwagenchauffeur zo'n beetje z'n cabine aan het afbreken was, want ik zag in m'n spiegel groot licht en een hoop rembeweging van de vrachtauto omdat de automobilist meer invoegers voor liet gaan.

[ Bericht 5% gewijzigd door Ridocar op 11-03-2025 23:16:45 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_217014961
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 18:55 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Als iemand door rood rijdt mag je gewoon gebruik maken van de claxon hoor.
Even eerlijk zijn. Antwoorden is optioneel, als je maar nadenkt over het antwoord van deze vraag:
Toeter je om gevaar af te wenden of toeter je uit frustratie?

Ik denk namelijk het laatste, gezien de laatste posts die je hier hebt gezet.

[ Bericht 8% gewijzigd door Ridocar op 11-03-2025 23:14:40 ]
pi_217015165
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 20:04 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Jawel hoor. Ik zou een eventuele boete voor onnodig claxonneren in deze situatie met groot vertrouwen aanvechten bij de rechter en dan zou ik zeker mijn gelijk halen.
[..]
Vooral uitproberen. Ik geloof dat je eerder de verkeerde tegenkomt die je gezicht in elkaar timmert dan dat je een prent krijgt voor onnodig claxonneren.
quote:
Door rood rijden voegt volgens jou wel wat toe?
Dat moet die ander zelf weten. Claxonneren (en seinen) doe je alleen ter afwending van dreigend gevaar, niet bij een overtreding. Anders kun je wel de hele dag blijven toe.... oh laat maar, dat deed je al...
pi_217015711
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 23:09 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Even eerlijk zijn. Antwoorden is optioneel, als je maar nadenkt over het antwoord van deze vraag:

Ik ga voor optie C: toeteren uit jaloezie omdat de ander zich soepeler en sneller door het verkeer beweegt; of optie D: toeteren om te laten zien dat hij nu -eindelijk!- een rijbewijs heeft en belerend anderen de (verkeers)les wil lezen. Tenslotte optie E: gewoon lekker spammen op Fok!, puur uit verveling maar IRL durft-ie nog niet eens een 45km scootmobiel in te halen.

Iemand nog een optie F? :P
.
  woensdag 12 maart 2025 @ 00:30:10 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217015720
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 00:26 schreef r_one het volgende:

[..]
Ik ga voor optie C: toeteren uit jaloezie omdat de ander zich soepeler en sneller door het verkeer beweegt; of optie D: toeteren om te laten zien dat hij nu -eindelijk!- een rijbewijs heeft en belerend anderen de (verkeers)les wil lezen. Tenslotte optie E: gewoon lekker spammen op Fok!, puur uit verveling maar IRL durft-ie nog niet eens een 45km scootmobiel in te halen.

Wannabee politie-agent spelen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_217015773
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 00:30 schreef Leandra het volgende:

[..]
Lijkt op optie D
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 19:46 schreef r_one het volgende:
Je wilt gewoon wannabe agentje spelen en iedereen in het verkeer 'afstraffen' met je getoeter.
GMTA :P
.
pi_217016220
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 23:01 schreef Ridocar het volgende:
A58/A17, knooppunt De Stok, Roosendaal richting Bergen op zoom. File, langzaamrijdend verkeer. Ik kwam van de A58 om in te voegen, net na het puntstuk, mooi op tijd, zat ruimte, en de chauffeur in de gele trekker met oplegger rijdt het gat dicht. Niet eens per ongeluk, maar een bewuste actie. Ik moest maar achter hem aansluiten of zo. Gelukkig was de automobilist daarvoor zo vriendelijk om ruimte voor mij te maken. De chauffeur was er dus geen zak mee opgeschoten.

Ik geloof (hoop >:)) dat die vrachtwagenchauffeur zo'n beetje z'n cabine aan het afbreken was, want ik zag in m'n spiegel groot licht en een hoop rembeweging van de vrachtauto omdat de automobilist meer invoegers voor liet gaan.
Leuk verhaal, maar wat doet een trekker op de snelweg?
sig verwijderd door FA
pi_217016298
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 06:18 schreef Ambrosius het volgende:

[..]
Leuk verhaal, maar wat doet een trekker op de snelweg?
Een trekker is de motorwagen van een trekker-opleggercombinatie. Waar jij mee in de war bent is een tractor, een landbouwvoertuig.
pi_217017088
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 20:42 schreef r_one het volgende:

[..]

En 'als' mijn tante een piemel had gehad, was het mijn oom.
Dus je bent het ermee eens dat er geen sprake was van onnodig claxonneren.
pi_217017100
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 20:43 schreef r_one het volgende:

[..]
Dat doet niets af aan zijn irritatie over pedante mannetjes die ... (enz.).
Dus stel je had achter me gestaan had het door rood rijden je niet geïnteresseerd?
pi_217017112
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 21:45 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Ja daar kan ik nog wel inkomen, toeteren heeft alleen zin als je achter de treuzelaar staat.
pi_217017117
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 21:48 schreef r_one het volgende:

[..]
Maar dat niet alleen .... de persoon in kwestie was dezelfde die amper een maand of drie terug zelf nog fout op fout op fout in het verkeer maakte ..... waaronder door rood rijden _O-

En nu hangt meneer de betweter uit, met z'n toetertje :')
Ik was destijds nog niet in het bezit van rijbewijs B en had dus nog geen rijopleiding afgerond, vandaar per ongeluk door rood rijden.
pi_217017125
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 22:57 schreef Donkergroen het volgende:
Die meneer maakt nog steeds dezelfde fouten
Bron?
pi_217017142
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 23:09 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Het antwoord is 'ja'.
pi_217017174
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 23:27 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Vooral uitproberen. Ik geloof dat je eerder de verkeerde tegenkomt die je gezicht in elkaar timmert dan dat je een prent krijgt voor onnodig claxonneren.
Als [GECENSUREERD] uitstapt rijd ik toch gewoon door?

Ik ben niet bang voor een geweldsdelict omdat ik gebruik maak van de claxon terwijl er iemand door rood rijdt. Ik zie de uitkomst van een eventuele gewelddadige confrontatie dan ook met vertrouwen tegemoet. Ik zou dan bijvoorbeeld gewoon wegrijden, of eventueel achteruit draaien en keren.

Mocht het een keer gebeuren zal ik je wel bellen dan mag je komen kijken naar de uitkomst.

quote:
[..]
Dat moet die ander zelf weten. Claxonneren (en seinen) doe je alleen ter afwending van dreigend gevaar, niet bij een overtreding. Anders kun je wel de hele dag blijven toe.... oh laat maar, dat deed je al...
Je vindt door rood rijden niet gevaarlijk?

[ Bericht 0% gewijzigd door pedaalemmerzak op 12-03-2025 09:43:20 ]
pi_217017181
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 00:26 schreef r_one het volgende:

[..]

Er zit ook een stukje educatieve component bij. Dan leert de overtreder het roodrijden wel af.
pi_217017184
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 00:30 schreef Leandra het volgende:

[..]
ACAB
  Moderator woensdag 12 maart 2025 @ 09:15:59 #129
447051 crew  Peejtur
pi_217017188
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 09:08 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik was destijds nog niet in het bezit van rijbewijs B en had dus nog geen rijopleiding afgerond, vandaar per ongeluk door rood rijden.
Misschien had die ander dat ook?
pi_217017205
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2025 09:15 schreef Peejtur het volgende:

[..]
Misschien had die ander dat ook?
Dan moet er een L dakbord op het busje staan, dubbele reminrichting zodat de instructeur kan ingrijpen, dubbele set spiegels etc.
  Moderator woensdag 12 maart 2025 @ 09:35:18 #131
447051 crew  Peejtur
pi_217017377
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 09:14 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Als Achmed uitstapt rijd ik toch gewoon door?

Ik ben niet bang voor een geweldsdelict omdat ik gebruik maak van de claxon terwijl er iemand door rood rijdt. Ik zie de uitkomst van een eventuele gewelddadige confrontatie dan ook met vertrouwen tegemoet. Ik zou dan bijvoorbeeld gewoon wegrijden, of eventueel achteruit draaien en keren.

Mocht het een keer gebeuren zal ik je wel bellen dan mag je komen kijken naar de uitkomst.
[..]
Je vindt door rood rijden niet gevaarlijk?
Ga nou eens heen om namen te noemen.
pi_217017445
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2025 09:35 schreef Peejtur het volgende:

[..]
Ga nou eens heen om namen te noemen.
Ok ik zal het verwijderen.

Maar zou je niet even wat kunnen doen aan de off topic posts? Bij alles wat ik hier plaats (wat gewoon irrtaties op de weg zijn waar dit topic voor is ) worde ner youtubefilmpjes geplaatst, er worden dingen geplaatst zoals 'straks slaat iemand je op je bek', etc. Dat is allemaal volstrekt off topic. Ga eens modereren.
  Moderator woensdag 12 maart 2025 @ 09:52:18 #133
447051 crew  Peejtur
pi_217017513
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 09:42 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ok ik zal het verwijderen.

Maar zou je niet even wat kunnen doen aan de off topic posts? Bij alles wat ik hier plaats (wat gewoon irrtaties op de weg zijn waar dit topic voor is ) worde ner youtubefilmpjes geplaatst, er worden dingen geplaatst zoals 'straks slaat iemand je op je bek', etc. Dat is allemaal volstrekt off topic. Ga eens modereren.
Ben geen mod hier. Jij ook niet btw.
  woensdag 12 maart 2025 @ 10:20:41 #134
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_217017733
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 23:16 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik heb eigenlijk liever een 'keep your lane' systeem zoals in de VS. Veel relaxter rijden. Maar goed daar ga ik niet over.
hoe werkt dat?
pi_217018843
quote:
7s.gif Op woensdag 12 maart 2025 10:20 schreef borbit het volgende:

[..]
hoe werkt dat?
Geen handhaving op linksrijden of rechts inhalen.
pi_217019114
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 11:56 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Geen handhaving op linksrijden of rechts inhalen.
Ik wil kunnen tüteren als ik rechts wordt ingehaald :(
pi_217019349
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 12:19 schreef alpeko het volgende:

[..]
Ik wil kunnen tüteren als ik rechts wordt ingehaald :(
Ik haalde laatst zelf een vrachtwagen rechts in. Die bleef maar op de 2e baan plakken. Dat noemen ze dan een ' beroepschauffeur'.

@Ridocar
pi_217020093
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 09:10 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Het antwoord is 'ja'.
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 09:42 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Bij alles wat ik hier plaats (wat gewoon irrtaties op de weg zijn waar dit topic voor is ) worde ner youtubefilmpjes geplaatst, er worden dingen geplaatst zoals 'straks slaat iemand je op je bek', etc.
Dus jij vind toeteren ook nergens voor nodig?
.
  Moderator woensdag 12 maart 2025 @ 14:04:34 #139
447051 crew  Peejtur
pi_217020102
Ja klaar nu iedereen!
  Moderator woensdag 12 maart 2025 @ 14:05:43 #140
447051 crew  Peejtur
pi_217020111
Tijdelijk slotje totdat moderators van PTA hierover kunnen beslissen.
  Moderator woensdag 12 maart 2025 @ 14:26:30 #141
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_217020337
Deze mod zit momenteel in Bilbao voor een werktripje en vindt het met het kinderachtige gedoe in dit topic ook wel ff prima voor nu. Kijk over paar dagen wel weer of ik 'm heropen.
  Moderator maandag 17 maart 2025 @ 08:55:43 #142
Dick Laurent Is Dead
pi_217081871
Ok, op verzoek open ik dit topic weer. Ik ben echt wel behoorlijk klaar met hier politieagentje moeten spelen omdat bepaalde mensen maar steeds door blijven gaan met zuigen. Dus ik ga vanaf nu gewoon heel simpel modden: loop je te zuigen op de ander door steeds een reactie uit te lokken: verwijder ik die post en alle posts daaromtrent. En als men het er niet mee eens is, dan mogen ze lekker klagen bij FA, veel succes.
pi_217081933
(Kleine) irritatie van de dag: geen richting aangeven bij het verlaten van de rotonde.
Sta ik netjes te wachten, gaat zo'n mooie BMW hups van de rotonde af zonder richting aan te geven. Niks ernstigs, maar als hij dat wel had gedaan, had ik rustig kunnen invoegen.
  maandag 17 maart 2025 @ 09:09:42 #144
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217082000
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 09:01 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
(Kleine) irritatie van de dag: geen richting aangeven bij het verlaten van de rotonde.
Sta ik netjes te wachten, gaat zo'n mooie BMW hups van de rotonde af zonder richting aan te geven. Niks ernstigs, maar als hij dat wel had gedaan, had ik rustig kunnen invoegen.
Je weet toch dat BMWs zo geprogrammeerd zijn dat de richtingaanwijzers alleen tijdens de APK werken?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_217082046
Bij mij in de buurt zijn een paar fietspaden waar wandelaars ook moeten lopen, omdat er geen voetpad is (o.a. een tweerichtingenfietspad over een brug).

Nu zijn er veel wandelaars die niet weten dat de regel van links lopen al in 1993 is afgeschaft en dat er sindsdien geen officiële regel meer is. Op het fietspad zonder uitwijkmogelijkheid zoals ter plaatse van de brug leidt dit ertoe dat je met links lopen 4 smalle rijkstroken creëert met een telkens wisselende rij/looprichting.
pi_217082077
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 09:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Je weet toch dat BMWs zo geprogrammeerd zijn dat de richtingaanwijzers alleen tijdens de APK werken?
Ja, die is mij bekend :P
pi_217082083
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 09:16 schreef Stepperoller het volgende:
Bij mij in de buurt zijn een paar fietspaden waar wandelaars ook moeten lopen, omdat er geen voetpad is (o.a. een tweerichtingenfietspad over een brug).

Nu zijn er veel wandelaars die niet weten dat de regel van links lopen al in 1993 is afgeschaft en dat er sindsdien geen officiële regel meer is. Op het fietspad zonder uitwijkmogelijkheid zoals ter plaatse van de brug leidt dit ertoe dat je met links lopen 4 smalle rijkstroken creëert met een telkens wisselende rij/looprichting.
Oprechte vraag: mag een voetganger daar dan überhaupt komen? Als het een fietspad is en er is geen voetpad?
pi_217082178
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 09:22 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:

[..]
Oprechte vraag: mag een voetganger daar dan überhaupt komen? Als het een fietspad is en er is geen voetpad?
Ja. Het is ook de enige manier om het kanaal over te steken zonder minstens 5 km om te lopen (en dan loop je nog steeds over een parallelweg zonder voetpad, maar die is relatief breed en met minder verkeersdeelnemers).
pi_217082979
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 09:22 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:

[..]
Ja hoor je mag gewoon lopen op een fietspad als er geen voetpad is

Heel veilig vind ik het niet om 's avonds laat op het fietspad te lopen zonder enige vorm van verlichting, heb wel eens bijna-ongelukken gehad. Maar het mag wel.
pi_217083027
Dat in het donker zonder verlichting deelnemen aan het verkeer onveilig is geldt natuurlijk voor elke verkeersdeelnemers en is niet exclusief voor voetgangers.

Afgelopen winter heb ik toevallig ook met enige regelmaat auto's in het donker zonder verlichting zien rijden. Dat was vrijwel altijd 's ochtends vroeg, dus ze moeten ook in het donker vertrokken zijn. :?
pi_217083676
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 11:21 schreef Stepperoller het volgende:
Dat in het donker zonder verlichting deelnemen aan het verkeer onveilig is geldt natuurlijk voor elke verkeersdeelnemers en is niet exclusief voor voetgangers.

Afgelopen winter heb ik toevallig ook met enige regelmaat auto's in het donker zonder verlichting zien rijden. Dat was vrijwel altijd 's ochtends vroeg, dus ze moeten ook in het donker vertrokken zijn. :?
Ik vergat toen ik net mijn rijbewijs had wel eens het licht aan te doen, want mijn lesauto had automatische verlichting en mijn auto heeft dat niet. Dan gaan de mensen dus maar je toeteren. Tegenwoordig denk ik er meestal wel aan al rijd ik niet zo vaak meer in het donker. Ik rijd überhaupt maar weinig auto meer. Ik ga namelijk zelden ergens heen. Als ik al ergens heen ga is het vaak dichtbij en ga ik liever op de fiets.
pi_217090585
Mensen die de vaardigheid "tijdig gas terugnemen" niet kennen, maar in plaats daarvan plankgas geven totdat ze bovenop iemands bumper zitten en dan vol in de remmen gaan. Middenop de snelweg.

Of levensgevaarlijke inhaalmanoevres uithalen en dan 200 meter verderop gewoon naast je voor het stoplicht eindigen. Wat ben je dan opgeschoten, stomme idioot.

Dat soort types rijden ook altijd dezelfde auto's ook: Volkswagens, Audi's, Tesla's.
pi_217101681
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 12:30 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik vergat toen ik net mijn rijbewijs had wel eens het licht aan te doen, want mijn lesauto had automatische verlichting en mijn auto heeft dat niet. Dan gaan de mensen dus maar je toeteren. Tegenwoordig denk ik er meestal wel aan al rijd ik niet zo vaak meer in het donker. Ik rijd überhaupt maar weinig auto meer. Ik ga namelijk zelden ergens heen. Als ik al ergens heen ga is het vaak dichtbij en ga ik liever op de fiets.
Ik heb nu ook automagische verlichting op de auto, en het is heel handig. Toch blijf je zelf verantwoordelijk. En dat is best lastig als je auto voor je gaat nadenken. Denk aan lane assist of adaptive cruise control. Zit je een keer in een andere auto zonder deze handigheidjes, dan is het ook een stukje bewustwording.
Het wordt helemaal een uitdaging bij de systemen die je niet ziet, zoals abs en tractiecontrole. Tegenwoordig heeft iedere auto wel zulke systemen, maar je zult maar eens in een oud hok stappen zonder...
pi_217101683
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 22:52 schreef littlemindy het volgende:
Mensen die de vaardigheid "tijdig gas terugnemen" niet kennen, maar in plaats daarvan plankgas geven totdat ze bovenop iemands bumper zitten en dan vol in de remmen gaan. Middenop de snelweg.

Of levensgevaarlijke inhaalmanoevres uithalen en dan 200 meter verderop gewoon naast je voor het stoplicht eindigen. Wat ben je dan opgeschoten, stomme idioot.

Dat soort types rijden ook altijd dezelfde auto's ook: Volkswagens, Audi's, Tesla's.
Die hebben niet eens in de gaten dat ze rijden als een debiel. Dat is jarenlang een rijstijl aanleren die ze blijkbaar bevalt en een flinke dosis dogma doet de rest.
  woensdag 19 maart 2025 @ 05:59:40 #155
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_217101695
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2025 05:42 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Ik heb nu ook automagische verlichting op de auto, en het is heel handig. Toch blijf je zelf verantwoordelijk. En dat is best lastig als je auto voor je gaat nadenken. Denk aan lane assist of adaptive cruise control. Zit je een keer in een andere auto zonder deze handigheidjes, dan is het ook een stukje bewustwording.
Het wordt helemaal een uitdaging bij de systemen die je niet ziet, zoals abs en tractiecontrole. Tegenwoordig heeft iedere auto wel zulke systemen, maar je zult maar eens in een oud hok stappen zonder...
Mensen die dat niet kunnen horen niet in het verkeer thuis…
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Moderator woensdag 19 maart 2025 @ 08:21:51 #156
Dick Laurent Is Dead
pi_217102107
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2025 05:42 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Ik ben dus eigenlijk alleen maar oude auto's gewend :') Die van ons komt uit 2001 en heeft electrische ramen en ehm.... een radio met bluetooth en dat was het wel :D
Dus ik ben een beetje het tegenovergestelde wat dat betreft, ik ga er in 1e instantie vanuit dat ik alles zelf moet doen.
pi_217124142
Ik reed vandaag op een lokale weg buiten de bebouwde kom waar de maximumsnelheid 60 km/u bedraagt. Er zit een scherpe bocht in de weg die je niet met 60 moet nemen. Ik nam de bocht met aangepaste snelheid, linkerspiegel linkerschouder. Na de bocht versnel ik natuurlijk naar de 60 maar in een suzuki duurt dat even.

Helaas was dit voor een niet-nader-te-noemen persoon in het busje achtermij niet vlot genoeg. Hij reed me meteen na de bocht al toeterend (ja, hij eerst) voorbij met een enorme vaart. Ofschoon het wel mogelijk is om 80 km/u te rijden op deze weg, is dit niet toegestaan daar het een zone 60 betreft. Bovendien zijn er ook geparkeerde auto's etc (ja buiten de bebouwde kom zelfs). Ik besloot daarom maar te claxonneren n.a.v. het claxonneren van desbetreffende.
pi_217124359
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 22:26 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik besloot daarom maar te claxonneren
JAAA, hij is weer ontopic:
.
  donderdag 20 maart 2025 @ 23:04:04 #159
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_217124869
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 22:52 schreef littlemindy het volgende:

Mijn auto wil dat zelf nog wel eens doen op de adaptive cc, wanneer bijvoorbeeld iemand voor me een baan opschuift. Is natuurlijk een kwestie van ingrijpen, maar anders zou ik ook nog weleens met een rotvaart op de volgende afrijden.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_217125755
quote:
12s.gif Op woensdag 19 maart 2025 08:21 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Ik ben dus eigenlijk alleen maar oude auto's gewend :') Die van ons komt uit 2001 en heeft electrische ramen en ehm.... een radio met bluetooth en dat was het wel :D
Dus ik ben een beetje het tegenovergestelde wat dat betreft, ik ga er in 1e instantie vanuit dat ik alles zelf moet doen.
Same here.
Twee situaties gehad waarbij de techniek mij behoorlijk in de weg zit:
De lane departure warning system van Scania, opeens een trillend stuur en een tokketokketokke uit de speaker, als je te dicht bij het lijntje komt. Meteen uitgezet, maarja, bij iedere start staat 'ie weer aan.
En een leenauto, een Suzuki X-cross. Ik rem af, want rotonde en verkeer voor mij. Opeens het hele dashboard alles in het rood. Collision warning. Volgens de handleiding is dat een voorwaarschuwing. Stap twee is dat het ding voor je gaat remmen. Als dit de toekomst is, laat dan maar zitten voor mij. Maarja, tegenwoordig zijn of worden die systemen verplicht...
  vrijdag 21 maart 2025 @ 06:01:12 #161
503714 SebbeSwensje
pi_217125766
quote:
Ik reed vandaag op een lokale weg buiten de bebouwde kom waar de maximumsnelheid 60 km/u bedraagt. Er zit een scherpe bocht in de weg die je niet met 60 moet nemen. Ik nam de bocht met aangepaste snelheid, linkerspiegel linkerschouder. Na de bocht versnel ik natuurlijk naar de 60 maar in een suzuki duurt dat even.

Helaas was dit voor een niet-nader-te-noemen persoon in het busje achtermij niet vlot genoeg. Hij reed me meteen na de bocht al toeterend (ja, hij eerst) voorbij met een enorme vaart. Ofschoon het wel mogelijk is om 80 km/u te rijden op deze weg, is dit niet toegestaan daar het een zone 60 betreft. Bovendien zijn er ook geparkeerde auto's etc (ja buiten de bebouwde kom zelfs). Ik besloot daarom maar te claxonneren n.a.v. het claxonneren van desbetreffende.
Kordaat afgehandeld.
Appears.
  vrijdag 21 maart 2025 @ 15:05:58 #162
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_217130397
quote:

Waarom kijk je over je schouder als je een bocht maakt? :?
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_217131422
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 15:05 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Ja, viel mij ook op. En spiegelt. Zal wel een auto (busje) in z'n dode hoek verwachten. Of hij nam de binnenbocht.

(maar voorlopig staat er een streepje door z'n naam :{w )
.
pi_217148418
Rij je netjes op een autoweg waar je 100 mag 100 op je cruise control dus met een constante snelheid. Zijn er toch weer automobilisten die vinden dat het niet snel genoeg gaat. Gaan ze knipperen met de lichten en irritant bumperkleven en een beetje heen en weer in de rijstrook rijden. Alsof ik niet zie dat er een debiel achter mij zit.
Die kreeg van mij eenmalig een korte (brake)check dat net mijn remlichten even aangingen. Toen was het ook weer over.

En ondertussen maar klagen dat de brandstof zo duur is. Daar is in de praktijk weinig van te merken net als op het laatste moment uitvoegen. Waarom denk ik dan?
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
  zondag 23 maart 2025 @ 07:48:31 #165
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_217149053
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 00:22 schreef WcPot het volgende:
Rij je netjes op een autoweg waar je 100 mag 100 op je cruise control dus met een constante snelheid. Zijn er toch weer automobilisten die vinden dat het niet snel genoeg gaat. Gaan ze knipperen met de lichten en irritant bumperkleven en een beetje heen en weer in de rijstrook rijden. Alsof ik niet zie dat er een debiel achter mij zit.
Die kreeg van mij eenmalig een korte (brake)check dat net mijn remlichten even aangingen. Toen was het ook weer over.

En ondertussen maar klagen dat de brandstof zo duur is. Daar is in de praktijk weinig van te merken net als op het laatste moment uitvoegen. Waarom denk ik dan?
In dat geval gewoon 90 gaan rijden. Of ze vreten zich op of ze gaan je voorbij.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_217151441
quote:

Pot verwijt de ketel.
  zondag 23 maart 2025 @ 10:50:41 #167
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_217151884
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2025 10:31 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
WcPot verwijt de ketel.
FTFY. ;)
  Moderator zondag 23 maart 2025 @ 12:15:52 #168
Dick Laurent Is Dead
pi_217152770
Eergister ook weer een heerlijke neuroot die mega liep te bumperkleven op de lokale kronkelweg hier. De max is 50 op die weg maar er zijn ook genoeg rechte stukken waar je gemakkelijk harder kan. Ik reed zodoende rond de 50 in de bochtige stukken en rond de 70 op de rechte stukken...
Maar pipo vond dat blijkbaar nog steeds niet snel genoeg. Fucking irritant, dus toen heb ik het laatste lange rechte stuk gas los gelaten en ben ik 40 gaan tuffen. Kinderachtig? Maybe, maar I don't care. Moet je maar niet zo'n neuroot zijn, of me inhalen... en dat laatste deed ie ook niet, dus jammer joh :W
  donderdag 27 maart 2025 @ 02:57:10 #169
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_217192996
quote:

Misschien niet links rijden?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_217240777
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 05:55 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Same here.
Twee situaties gehad waarbij de techniek mij behoorlijk in de weg zit:
De lane departure warning system van Scania, opeens een trillend stuur en een tokketokketokke uit de speaker, als je te dicht bij het lijntje komt. Meteen uitgezet, maarja, bij iedere start staat 'ie weer aan.
En een leenauto, een Suzuki X-cross. Ik rem af, want rotonde en verkeer voor mij. Opeens het hele dashboard alles in het rood. Collision warning. Volgens de handleiding is dat een voorwaarschuwing. Stap twee is dat het ding voor je gaat remmen. Als dit de toekomst is, laat dan maar zitten voor mij. Maarja, tegenwoordig zijn of worden die systemen verplicht...
Kan me niet voorstellen dat dat verplicht wordt gezien de lange levensduur van sommige autos. In bepaalde oude autos is zelfs een simpele veiligheidsmaatregel zoals een gordel nog niet eens verplicht.
pi_217240785
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 15:05 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Jij bent gezakt voor je rijbewijs. Meteen inleveren.
pi_217240789
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 16:34 schreef r_one het volgende:

[..]
Ja, viel mij ook op. En spiegelt. Zal wel een auto (busje) in z'n dode hoek verwachten. Of hij nam de binnenbocht.

(maar voorlopig staat er een streepje door z'n naam :{w )
Jij bent ook gezakt voor rijbewijs B. Rijbewijs inleveren.
pi_217240837
Van het weekend reed ik op een 60 km/u weg die na een bocht overgaat in een autosnelweg overdag 100 km /u (oprit). Ik besloot dus vaart te gaan maken van 60 richting de 100 om veilig in te voegen op de autosnelweg.

Helaas besloot Helmut (Duits kenteken :r ) midden op deze weg in de bochtstil te gaan staan waardoor de auto vóór mij en ikzelf een noodstop moesten maken. Dit leverde een zeer gevaarlijke situatie op. Ik stond gelukkig op tijd stil maar het scheelde niet heel veel hoor. Gelukkig houd ik juist voor dit soort gevallen genoeg afstand waardoor er geen sprake was van een aanrijding.

In verband met de gevaarzetting heb ik besloten om gebruik te maken van de claxon.
pi_217242768
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 12:28 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Van het weekend reed ik op een 60 km/u weg die na een bocht overgaat in een autosnelweg overdag 100 km /u (oprit). Ik besloot dus vaart te gaan maken van 60 richting de 100 om veilig in te voegen op de autosnelweg.

Helaas besloot Helmut (Duits kenteken :r ) midden op deze weg in de bochtstil te gaan staan waardoor de auto vóór mij en ikzelf een noodstop moesten maken. Dit leverde een zeer gevaarlijke situatie op. Ik stond gelukkig op tijd stil maar het scheelde niet heel veel hoor. Gelukkig houd ik juist voor dit soort gevallen genoeg afstand waardoor er geen sprake was van een aanrijding.

In verband met de gevaarzetting heb ik besloten om gebruik te maken van de claxon.
Lazer toch op met je gevaarzetting. Het gebruik van de claxon is alleen ter afwending van dreigend gevaar. Niet om je eigen tekortkomingen te compenseren om de schuld af te schuiven of je frustratie te uiten. Rijbewijs inleveren.
pi_217243304
Niet dat je per sé ongelijk hebt, maar als we rijbewijzen in gaan nemen van mensen die hun claxon voor frustratie gebruiken heb je direct het fileprobleem opgelost B-).
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  Moderator / Redactie FP maandag 31 maart 2025 @ 17:51:23 #176
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_217243585
quote:
6s.gif Op maandag 31 maart 2025 17:21 schreef Litpho het volgende:
Niet dat je per sé ongelijk hebt, maar als we rijbewijzen in gaan nemen van mensen die hun claxon voor frustratie gebruiken heb je direct het fileprobleem opgelost B-).
Ik zeg doen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_217246282
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2025 16:13 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Lazer toch op met je gevaarzetting. Het gebruik van de claxon is alleen ter afwending van dreigend gevaar. Niet om je eigen tekortkomingen te compenseren om de schuld af te schuiven of je frustratie te uiten. Rijbewijs inleveren.
Welke tekortkoming van mij bedoel je?
pi_217249897
grootste irritatie is van mij toch wel mensen die een auto kopen en die te weinig gebruiken.
dat hok staat maar in de weg, parkeerplaats innemen en dan zo eens per maand erin rijden.
ik snap dat mensen thuiswerken maar als je zo nodig een auto moet hebben, rij er dan in. en laat hem niet de hele week op een parkeerplaats staan.. die auto heeft toch geld gekost? gebruik hem dan.
en het is ook altijd hetzelfde volk dan. van die seniele mannetjes in Suzukis, rijden er nooit in, parkeren hem in de weg en als ze dan rijden lichten nooit aan, brakechecken, de hele tijd toeteren voor alles en niks en gewoon niet kunnen autorijden,
bah.
dat was mijn irritatie van de week. :r :r :r :r
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_217251504
Ook een mooie irritatie: niet kunnen parkeren. Afgelopen week wilde ik een boodschap halen, had de auto keurig middenin het parkeervak gezet (zelfs een klein beetje meer naar de kant van de passagiersdeur, zodat ik mijn deur zonder bezwaar open kon doen. Kom ik terug, heeft een of andere trut haar Suzuki Swift zo schuin gezet, half over de streep, dat ik bijna m'n deur niet meer kon open doen, zonder haar auto te raken.

Gelukkig hoefde ik niet te toeteren, want er was geen imminent gevaar :+
pi_217252114
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 02:57 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Misschien niet links rijden?
Misschien was er überhaupt maar één rijstrook?
pi_217253507
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 11:28 schreef freak1 het volgende:
grootste irritatie is van mij toch wel mensen die een auto kopen en die te weinig gebruiken.
dat hok staat maar in de weg, parkeerplaats innemen en dan zo eens per maand erin rijden.
ik snap dat mensen thuiswerken maar als je zo nodig een auto moet hebben, rij er dan in. en laat hem niet de hele week op een parkeerplaats staan.. die auto heeft toch geld gekost? gebruik hem dan.
en het is ook altijd hetzelfde volk dan. van die seniele mannetjes in Suzukis, rijden er nooit in, parkeren hem in de weg en als ze dan rijden lichten nooit aan, brakechecken, de hele tijd toeteren voor alles en niks en gewoon niet kunnen autorijden,
bah.
dat was mijn irritatie van de week. :r :r :r :r
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 14:18 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Ook een mooie irritatie: niet kunnen parkeren. Afgelopen week wilde ik een boodschap halen, had de auto keurig middenin het parkeervak gezet (zelfs een klein beetje meer naar de kant van de passagiersdeur, zodat ik mijn deur zonder bezwaar open kon doen. Kom ik terug, heeft een of andere trut haar Suzuki Swift zo schuin gezet, half over de streep, dat ik bijna m'n deur niet meer kon open doen, zonder haar auto te raken.

Puur uit nieuwsgierigheid: betreft het toevallig bij jullie beiden een zwarte Suzuki Swift?
.
pi_217253833
Toevallig wel! Met een roze kleedje over de bestuurdersstoel ook nog _O-
  dinsdag 1 april 2025 @ 18:15:39 #183
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_217253896
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 12:22 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Jij bent gezakt voor je rijbewijs. Meteen inleveren.
Ik stel een serieuze vraag en krijg dit antwoord. Okay, wat jij wil.
pi_217254330
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 12:28 schreef pedaalemmerzak het volgende:

kuch
quote:
18s.gif Op maandag 17 februari 2025 15:03 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Het expliciet benoemen van bepaalde namen en daarmee een religie of nationaliteit specifiek in negatief daglicht zetten is ten eerste offtopic, wat ik al in mijn 1e post vriendelijk duidelijk probeerde te maken en ten tweede wordt het vanaf nu ook gewoon niet meer getolereerd. Als je een irritatie hebt hoef je dus helemaal geen "naam" of nationaliteit of wat dan ook te vermelden.
Daarnaast staat ook in de policy dat je de modjes gewoon laat bepalen of een topic open mag blijven of niet en niet onnodig kwetsend gedrag vertoont. Beide heb je je in mijn ogen (en ik ben niet de enige volgens mij) al meermaals niet aan gehouden.

Ik heb hier vanmorgen met een, in mijn mening hele vriendelijke en tegemoetkomende toon, geprobeerd om je van oprecht goedbedoeld advies te voorzien... Echter, zoals zo vaak toon je nul komma nul reflectie of inzicht en wuif je alles weg op een manier die eigenlijk gewoon bizar begint te worden.

Daarom is het vanaf nu heel simpel: je hoeft wat mij betreft hier in PTA voorlopig geen topics meer aan te maken met vragen over rijvaardigheid/auto's of verkeer-gerelateerde situaties die je hebt meegemaakt. Daar hebben we hier al reeksen voor en bovendien wil ik simpelweg niet dat het hele subforum vol komt te staan met topic-drek van jouw persoonlijke rijvaardigheids-dagboek.

Daarnaast gaan we vanaf nu het fictieve namen gebruik van welke nationaliteit of Godsdienst dan ook weglaten in posts, aangezien dit ook NUL relevantie heeft en tevens tegen de policy in gaat.

Ik hoop dat ik nu duidelijk genoeg ben geweest. Als je het er niet mee eens bent: be my guest en quote deze post voor review bij de FOK! crew, ik sta achter mijn woorden.

En mocht je het toch nodig vinden om weer schijt te hebben aan alles wat ik nu gezegd heb, dan ga ik over op een al dan niet tijdelijke PTA ban.
en dank u meneer Dood,
pi_217254345
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 17:32 schreef r_one het volgende:

[..]
[..]
Puur uit nieuwsgierigheid: betreft het toevallig bij jullie beiden een zwarte Suzuki Swift?
nou je het zegt..

ik kan het me niet meer zo goed voor de geest halen aangezien mijn overdenkingen werden doorbroken door onnodig claxonneren
en dank u meneer Dood,
  dinsdag 1 april 2025 @ 19:05:19 #186
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217254385
quote:

Ik heb hier een buurman die niet kan parkeren. Het is sowieso een enorme tokkie, maar die houdt dus al 20 jaar twee plekken bezet. Als hij er niet is en iemand anders een plaats gebruikt, kan hij hem er niet tussen fileparkeren. Kan hij gewoon niet, op één plek.

Dan zet hij hem dus verderop en krijgt hem niet recht tussen de andere auto's in. Staat hij zo schots en scheef dat hij alsnog twee plekken bezet houdt. Vervolgens gaat hij dan boos kijkend heen en weer lopen voor het raam van degene die gewaagd heeft "zijn" plek(ken) bezet te houden.

Het is hier soms al lang zoeken naar een plek, maar met zo'n broodmongool erbij loopt de irritatie snel op soms.
pi_217254608
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 19:05 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik heb hier een buurman die niet kan parkeren. Het is sowieso een enorme tokkie, maar die houdt dus al 20 jaar twee plekken bezet. Als hij er niet is en iemand anders een plaats gebruikt, kan hij hem er niet tussen fileparkeren. Kan hij gewoon niet, op één plek.

Dan zet hij hem dus verderop en krijgt hem niet recht tussen de andere auto's in. Staat hij zo schots en scheef dat hij alsnog twee plekken bezet houdt. Vervolgens gaat hij dan boos kijkend heen en weer lopen voor het raam van degene die gewaagd heeft "zijn" plek(ken) bezet te houden.

Het is hier soms al lang zoeken naar een plek, maar met zo'n broodmongool erbij loopt de irritatie snel op soms.
zeg me dat hij een suzuki swift rijd en altijd claxonneert!
en dank u meneer Dood,
  dinsdag 1 april 2025 @ 19:29:02 #188
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217254639
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 19:26 schreef freak1 het volgende:

[..]
zeg me dat hij een suzuki swift rijd en altijd claxonneert!
Hij rijdt in een Suzuki Swift en claxonneert altijd!

SPOILER
pi_217254646
quote:

Dit is idd een hele mooie.

En nog mooier als je niet meer in je auto kunt stappen omdat iemand over de streep geparkeerd heeft en dat je om je heen nog 50 plekken leeg ziet. :') Soms zou je dan bijna je deur een flinke pets willen geven. :{
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  dinsdag 1 april 2025 @ 19:30:34 #190
503714 SebbeSwensje
pi_217254660
quote:

[..]

Zou zomaar een agent kunnen zijn, die kunnen ook to-taal niet fileparkeren en zijn vaker wel dan niet pure tokkies.
Appears.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 1 april 2025 @ 19:31:52 #191
Brabo Bastard
pi_217254670
quote:

[..]

Mijn oude buurman en zijn buurvrouw konden ook niet parkeren. Altijd net te weinig ruimte. Wel eens gevraagd of hij er op kon letten. Ging dan even goed maar daarna weer oude gewoontes. Waren ook andere issues maar die hebben weinig met verkeersirritaties te maken :+
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_217254696
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2025 19:30 schreef SebbeSwensje het volgende:
el dan niet pure tokkies.
is dit het niveau wat we willen aanmoedigen @dick_laurent en @TheStigsDutchCousin ?
beetje opbouwende kritiek is nooit weg maar dit is gewoon het standaard riedeltje vs de overheid en het ambtelijk apparaat
en dank u meneer Dood,
  Moderator / Redactie FP dinsdag 1 april 2025 @ 19:35:55 #193
Brabo Bastard
pi_217254727
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 19:33 schreef freak1 het volgende:

[..]
is dit het niveau wat we willen aanmoedigen @:dick_laurent en @:thestigsdutchcousin ?
beetje opbouwende kritiek is nooit weg maar dit is gewoon het standaard riedeltje vs de overheid en het ambtelijk apparaat
Ik mod hier niet maar discussies tegen de overheid en het ambtelijk apparaat zijn mijns inziens niet nodig.
"Omae wa mou shindeiru."
  dinsdag 1 april 2025 @ 19:36:43 #194
503714 SebbeSwensje
pi_217254738
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 19:33 schreef freak1 het volgende:

[..]
is dit het niveau wat we willen aanmoedigen @:dick_laurent en @:thestigsdutchcousin ?
Je zou dit kunnen zien als een uitlokking tot een verdediging bij iemand die een irritatie post. Gelukkig ben ik volwassen!
Appears.
  Moderator dinsdag 1 april 2025 @ 19:47:24 #195
Dick Laurent Is Dead
pi_217254893
Alright. Het is me duidelijk dat het in dit topic wéér niet normaal kan gaan en ik heb niet de tijd en motivatie om hier te hele tijd te gaan optreden, dus hij gaat weer een poosje dicht. Jammer maar daar wordt het echt zelf naar gemaakt.
pi_217332478
Klacht van de dag: cabrio-rijders van middelbare leeftijd, met hippe zonnebril en keiharde muziek. Tijdens het motorrijden heb ik al geluidsdempende oortjes in, met eigen muziek, maar gisteren kon ik zowaar mijn eigen lawaai niet eens horen, omdat de betreffende bestuurder naast mij, zo nodig "hip" moest doen voor het blonde mokkeltje naast hem. Echt waar, treurnis ten top :')
pi_217370257
Alles staat hier deze weken muur- en muurvast vanwege de Keukenhof. Dus de irritatie is mensen die per se met de auto naar de Keukenhof moeten gaan. Er rijden zelfs speciale shuttlebussen vanaf de RAI, Schiphol en Leiden Centraal naar de Keukenhof, maar nee hoor, iedereen moet per se met hun koekblik daarheen.
pi_217372218
Ik werd vanavond weer vriendelijk herinnerd aan waarom ik Amsterdam zo veel mogelijk vermijd.
Zebrapad als voetganger - dan heb je toch voorrang (op o.a. fietsers)? Nou, de fietsers kan dat blijkbaar weinig schelen :N gewoon kneiterhard doorfietsen, bijna raak. Volgende keer "trap" (lees: per ongeluk loop ik gewoon door) ik wel tegen de fietser als hij/zij precies voor mij is, eens kijken of het dan allemaal nog zo leuk is.
Fietsers die geen voorrang verlenen :r
Verkeer in Amsterdam sowieso :r
Bonusklacht: Talpa :r
  Moderator dinsdag 15 april 2025 @ 09:54:09 #199
Dick Laurent Is Dead
pi_217373913
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 22:37 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Ik werd vanavond weer vriendelijk herinnerd aan waarom ik Amsterdam zo veel mogelijk vermijd.
Zebrapad als voetganger - dan heb je toch voorrang (op o.a. fietsers)? Nou, de fietsers kan dat blijkbaar weinig schelen :N gewoon kneiterhard doorfietsen, bijna raak. Volgende keer "trap" (lees: per ongeluk loop ik gewoon door) ik wel tegen de fietser als hij/zij precies voor mij is, eens kijken of het dan allemaal nog zo leuk is.
Fietsers die geen voorrang verlenen :r
Verkeer in Amsterdam sowieso :r
Bonusklacht: Talpa :r
Vind elke klacht over Amsterdam sws wel waardig. Wat een intense schijtplek is dat zeg :r
pi_217374436
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 april 2025 09:54 schreef dick_laurent het volgende:

Vind elke klacht over Amsterdam sws wel waardig. Wat een intense schijtplek is dat zeg :r
Dank je. Het is oprecht gemeend dat ik elke gelegenheid vermijd om de stad in te moeten. Helaas is er nu een hele mooie tentoonstelling in Hart, "Van Rembrandt tot Vermeer", dus ik twijfel nu hoe ik daarnaartoe zal gaan in de meivakantie: scooter, motor of OV. Want geen enkel vervoersmiddel de stad in is "veilig" voor de andere weggebruikers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')