abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217509216
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2025 07:39 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Da's niet misselijk, zo'n combi.
Met de vrachtauto heb je sowieso minder marge, maar daar houden automobilisten geen rekening mee. Vaak zijn het de manoeuvres van een chauffeur die niet begrepen worden, maar geloof me, een chauffeur heeft vaak veel meer dingen in de gaten dan dat ene vrije plekje dat een automobilist voor de vrachtauto ziet. Je weet wel, die remweg die de chauffeur nodig heeft voor de veiligheid...
Sinds ik een groot rijbewijs heb snap ik verkeer veel beter. Dat ligt niet alleen aan kennis, je ziet bizar veel meer als je over al die autos heen kijkt. Het is schokkend wat er allemaal onderweg gebeurt hoor :')

quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2025 07:45 schreef Ridocar het volgende:
Irritatie van gisteren. De kom van Wouw, een Brabants dorpje in het zuidwesten. En de weg is niet zo lang geleden geheel gereviseerd.

Overal 30, en dat is prima. Het probleem zit 'm in de verkeersremmende maatregelen van de hoofdweg, zoals versmallingen. Er zijn momenten dat het druk is. Het stroopt gewoon op, je kunt niet doorrijden en er ontstaan opstoppingen.

Het idee was leuk, de uitvoering is ruk.
Ohh ik ken m, en dan duwt iemand zijn auto er nog door want moet en zal, en dan staat het nog vaster

quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2025 09:50 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ik zie bijna dagelijks (vaak buitenlandse) vrachtwagens die nog net even een afslag willen nemen, 5 sec voor de mogelijkheid eindigt, terwijl de navigatie dit toch al 3 minuten van te voren heeft laten weten? Dan heb ik ook wel eens vraagtekens hoe veilig ze dachten dat dat was. :? (Want waar laat ik mezelf dan, met die gewone auto. Die ruimte is er dan niet.) Net als vrachtwagens die in de drukste uren elkaar in gaan halen, om daarna alsnog treintje te rijden maar dan omgekeerd. Waar was dat dan voor nodig? :D

quote:
schuldig, het is alleen niet het treintje andersom, dat lijkt omdat jij al lang weg bent terwijl ik op ze uitloop. Echter was dit met de oude CC nog nuttig ( je blijft plussen en minnen als je achter een concullega zit) tegenwoordig met ACC blijf ik er ook gewoon lekker achter, in de spits dan.
Maar over het algemeen rijden ze prima. Het is net als met alles, dat kleine groepje dat egoïstisch is of rijdt. De rest doet het goed.

Ik vind het overigens nog altijd leuk als een chauffeur met z’n lampen knipoogt als dank dat je hem rustig hebt laten invoegen. (Zelfde als een fietser die je laat oversteken, die even zwaait.) Maakt de wereld een stukje fijner. :)

100% ook het handje omhoog op het zebrapad of de versmalling valt daaronder
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')