Dus stel je had achter me gestaan had het door rood rijden je niet geïnteresseerd?quote:Op dinsdag 11 maart 2025 20:43 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat doet niets af aan zijn irritatie over pedante mannetjes die ... (enz.).
Ja daar kan ik nog wel inkomen, toeteren heeft alleen zin als je achter de treuzelaar staat.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 21:45 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Ik kan mij wel aansluiten bij de klacht over onnodige toeterdroeftoeters. Heel vervelend, als mensen onnodig toeteren. Ja, ik kan zien dat het licht groen is, de auto voor mij beweegt nog niet, dus ik wacht ook rustig af, ja?
Ik was destijds nog niet in het bezit van rijbewijs B en had dus nog geen rijopleiding afgerond, vandaar per ongeluk door rood rijden.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 21:48 schreef r_one het volgende:
[..]
Maar dat niet alleen .... de persoon in kwestie was dezelfde die amper een maand of drie terug zelf nog fout op fout op fout in het verkeer maakte ..... waaronder door rood rijden![]()
En nu hangt meneer de betweter uit, met z'n toetertje
Bron?quote:Op dinsdag 11 maart 2025 22:57 schreef Donkergroen het volgende:
Die meneer maakt nog steeds dezelfde fouten
Het antwoord is 'ja'.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 23:09 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Even eerlijk zijn. Antwoorden is optioneel, als je maar nadenkt over het antwoord van deze vraag:
Toeter je om gevaar af te wenden of toeter je uit frustratie?
Ik denk namelijk het laatste, gezien de laatste posts die je hier hebt gezet.
Als [GECENSUREERD] uitstapt rijd ik toch gewoon door?quote:Op dinsdag 11 maart 2025 23:27 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Vooral uitproberen. Ik geloof dat je eerder de verkeerde tegenkomt die je gezicht in elkaar timmert dan dat je een prent krijgt voor onnodig claxonneren.
Je vindt door rood rijden niet gevaarlijk?quote:[..]
Dat moet die ander zelf weten. Claxonneren (en seinen) doe je alleen ter afwending van dreigend gevaar, niet bij een overtreding. Anders kun je wel de hele dag blijven toe.... oh laat maar, dat deed je al...
Er zit ook een stukje educatieve component bij. Dan leert de overtreder het roodrijden wel af.quote:Op woensdag 12 maart 2025 00:26 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik ga voor optie C: toeteren uit jaloezie omdat de ander zich soepeler en sneller door het verkeer beweegt; of optie D: toeteren om te laten zien dat hij nu -eindelijk!- een rijbewijs heeft en belerend anderen de (verkeers)les wil lezen. Tenslotte optie E: gewoon lekker spammen op Fok!, puur uit verveling maar IRL durft-ie nog niet eens een 45km scootmobiel in te halen.
Iemand nog een optie F?
Misschien had die ander dat ook?quote:Op woensdag 12 maart 2025 09:08 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik was destijds nog niet in het bezit van rijbewijs B en had dus nog geen rijopleiding afgerond, vandaar per ongeluk door rood rijden.
Dan moet er een L dakbord op het busje staan, dubbele reminrichting zodat de instructeur kan ingrijpen, dubbele set spiegels etc.quote:
Ga nou eens heen om namen te noemen.quote:Op woensdag 12 maart 2025 09:14 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Als Achmed uitstapt rijd ik toch gewoon door?
Ik ben niet bang voor een geweldsdelict omdat ik gebruik maak van de claxon terwijl er iemand door rood rijdt. Ik zie de uitkomst van een eventuele gewelddadige confrontatie dan ook met vertrouwen tegemoet. Ik zou dan bijvoorbeeld gewoon wegrijden, of eventueel achteruit draaien en keren.
Mocht het een keer gebeuren zal ik je wel bellen dan mag je komen kijken naar de uitkomst.
[..]
Je vindt door rood rijden niet gevaarlijk?
Ok ik zal het verwijderen.quote:Op woensdag 12 maart 2025 09:35 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Ga nou eens heen om namen te noemen.
Ben geen mod hier. Jij ook niet btw.quote:Op woensdag 12 maart 2025 09:42 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ok ik zal het verwijderen.
Maar zou je niet even wat kunnen doen aan de off topic posts? Bij alles wat ik hier plaats (wat gewoon irrtaties op de weg zijn waar dit topic voor is ) worde ner youtubefilmpjes geplaatst, er worden dingen geplaatst zoals 'straks slaat iemand je op je bek', etc. Dat is allemaal volstrekt off topic. Ga eens modereren.
hoe werkt dat?quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:16 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik heb eigenlijk liever een 'keep your lane' systeem zoals in de VS. Veel relaxter rijden. Maar goed daar ga ik niet over.
Ik wil kunnen tüteren als ik rechts wordt ingehaaldquote:Op woensdag 12 maart 2025 11:56 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Geen handhaving op linksrijden of rechts inhalen.
Ik haalde laatst zelf een vrachtwagen rechts in. Die bleef maar op de 2e baan plakken. Dat noemen ze dan een ' beroepschauffeur'.quote:Op woensdag 12 maart 2025 12:19 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik wil kunnen tüteren als ik rechts wordt ingehaald
quote:
Dus jij vind toeteren ook nergens voor nodig?quote:Op woensdag 12 maart 2025 09:42 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Bij alles wat ik hier plaats (wat gewoon irrtaties op de weg zijn waar dit topic voor is ) worde ner youtubefilmpjes geplaatst, er worden dingen geplaatst zoals 'straks slaat iemand je op je bek', etc.
Je weet toch dat BMWs zo geprogrammeerd zijn dat de richtingaanwijzers alleen tijdens de APK werken?quote:Op maandag 17 maart 2025 09:01 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
(Kleine) irritatie van de dag: geen richting aangeven bij het verlaten van de rotonde.
Sta ik netjes te wachten, gaat zo'n mooie BMW hups van de rotonde af zonder richting aan te geven. Niks ernstigs, maar als hij dat wel had gedaan, had ik rustig kunnen invoegen.
Ja, die is mij bekendquote:Op maandag 17 maart 2025 09:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Je weet toch dat BMWs zo geprogrammeerd zijn dat de richtingaanwijzers alleen tijdens de APK werken?
Oprechte vraag: mag een voetganger daar dan überhaupt komen? Als het een fietspad is en er is geen voetpad?quote:Op maandag 17 maart 2025 09:16 schreef Stepperoller het volgende:
Bij mij in de buurt zijn een paar fietspaden waar wandelaars ook moeten lopen, omdat er geen voetpad is (o.a. een tweerichtingenfietspad over een brug).
Nu zijn er veel wandelaars die niet weten dat de regel van links lopen al in 1993 is afgeschaft en dat er sindsdien geen officiële regel meer is. Op het fietspad zonder uitwijkmogelijkheid zoals ter plaatse van de brug leidt dit ertoe dat je met links lopen 4 smalle rijkstroken creëert met een telkens wisselende rij/looprichting.
Ja. Het is ook de enige manier om het kanaal over te steken zonder minstens 5 km om te lopen (en dan loop je nog steeds over een parallelweg zonder voetpad, maar die is relatief breed en met minder verkeersdeelnemers).quote:Op maandag 17 maart 2025 09:22 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
[..]
Oprechte vraag: mag een voetganger daar dan überhaupt komen? Als het een fietspad is en er is geen voetpad?
Ja hoor je mag gewoon lopen op een fietspad als er geen voetpad isquote:Op maandag 17 maart 2025 09:22 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
[..]
Oprechte vraag: mag een voetganger daar dan überhaupt komen? Als het een fietspad is en er is geen voetpad?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |