abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217083676
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 11:21 schreef Stepperoller het volgende:
Dat in het donker zonder verlichting deelnemen aan het verkeer onveilig is geldt natuurlijk voor elke verkeersdeelnemers en is niet exclusief voor voetgangers.

Afgelopen winter heb ik toevallig ook met enige regelmaat auto's in het donker zonder verlichting zien rijden. Dat was vrijwel altijd 's ochtends vroeg, dus ze moeten ook in het donker vertrokken zijn. :?
Ik vergat toen ik net mijn rijbewijs had wel eens het licht aan te doen, want mijn lesauto had automatische verlichting en mijn auto heeft dat niet. Dan gaan de mensen dus maar je toeteren. Tegenwoordig denk ik er meestal wel aan al rijd ik niet zo vaak meer in het donker. Ik rijd überhaupt maar weinig auto meer. Ik ga namelijk zelden ergens heen. Als ik al ergens heen ga is het vaak dichtbij en ga ik liever op de fiets.
pi_217090585
Mensen die de vaardigheid "tijdig gas terugnemen" niet kennen, maar in plaats daarvan plankgas geven totdat ze bovenop iemands bumper zitten en dan vol in de remmen gaan. Middenop de snelweg.

Of levensgevaarlijke inhaalmanoevres uithalen en dan 200 meter verderop gewoon naast je voor het stoplicht eindigen. Wat ben je dan opgeschoten, stomme idioot.

Dat soort types rijden ook altijd dezelfde auto's ook: Volkswagens, Audi's, Tesla's.
pi_217101681
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 12:30 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik vergat toen ik net mijn rijbewijs had wel eens het licht aan te doen, want mijn lesauto had automatische verlichting en mijn auto heeft dat niet. Dan gaan de mensen dus maar je toeteren. Tegenwoordig denk ik er meestal wel aan al rijd ik niet zo vaak meer in het donker. Ik rijd überhaupt maar weinig auto meer. Ik ga namelijk zelden ergens heen. Als ik al ergens heen ga is het vaak dichtbij en ga ik liever op de fiets.
Ik heb nu ook automagische verlichting op de auto, en het is heel handig. Toch blijf je zelf verantwoordelijk. En dat is best lastig als je auto voor je gaat nadenken. Denk aan lane assist of adaptive cruise control. Zit je een keer in een andere auto zonder deze handigheidjes, dan is het ook een stukje bewustwording.
Het wordt helemaal een uitdaging bij de systemen die je niet ziet, zoals abs en tractiecontrole. Tegenwoordig heeft iedere auto wel zulke systemen, maar je zult maar eens in een oud hok stappen zonder...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_217101683
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 22:52 schreef littlemindy het volgende:
Mensen die de vaardigheid "tijdig gas terugnemen" niet kennen, maar in plaats daarvan plankgas geven totdat ze bovenop iemands bumper zitten en dan vol in de remmen gaan. Middenop de snelweg.

Of levensgevaarlijke inhaalmanoevres uithalen en dan 200 meter verderop gewoon naast je voor het stoplicht eindigen. Wat ben je dan opgeschoten, stomme idioot.

Dat soort types rijden ook altijd dezelfde auto's ook: Volkswagens, Audi's, Tesla's.
Die hebben niet eens in de gaten dat ze rijden als een debiel. Dat is jarenlang een rijstijl aanleren die ze blijkbaar bevalt en een flinke dosis dogma doet de rest.
  woensdag 19 maart 2025 @ 05:59:40 #155
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_217101695
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2025 05:42 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Ik heb nu ook automagische verlichting op de auto, en het is heel handig. Toch blijf je zelf verantwoordelijk. En dat is best lastig als je auto voor je gaat nadenken. Denk aan lane assist of adaptive cruise control. Zit je een keer in een andere auto zonder deze handigheidjes, dan is het ook een stukje bewustwording.
Het wordt helemaal een uitdaging bij de systemen die je niet ziet, zoals abs en tractiecontrole. Tegenwoordig heeft iedere auto wel zulke systemen, maar je zult maar eens in een oud hok stappen zonder...
Mensen die dat niet kunnen horen niet in het verkeer thuis…
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Moderator woensdag 19 maart 2025 @ 08:21:51 #156
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_217102107
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2025 05:42 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Ik ben dus eigenlijk alleen maar oude auto's gewend :') Die van ons komt uit 2001 en heeft electrische ramen en ehm.... een radio met bluetooth en dat was het wel :D
Dus ik ben een beetje het tegenovergestelde wat dat betreft, ik ga er in 1e instantie vanuit dat ik alles zelf moet doen.
pi_217124142
Ik reed vandaag op een lokale weg buiten de bebouwde kom waar de maximumsnelheid 60 km/u bedraagt. Er zit een scherpe bocht in de weg die je niet met 60 moet nemen. Ik nam de bocht met aangepaste snelheid, linkerspiegel linkerschouder. Na de bocht versnel ik natuurlijk naar de 60 maar in een suzuki duurt dat even.

Helaas was dit voor een niet-nader-te-noemen persoon in het busje achtermij niet vlot genoeg. Hij reed me meteen na de bocht al toeterend (ja, hij eerst) voorbij met een enorme vaart. Ofschoon het wel mogelijk is om 80 km/u te rijden op deze weg, is dit niet toegestaan daar het een zone 60 betreft. Bovendien zijn er ook geparkeerde auto's etc (ja buiten de bebouwde kom zelfs). Ik besloot daarom maar te claxonneren n.a.v. het claxonneren van desbetreffende.
pi_217124359
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 22:26 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik besloot daarom maar te claxonneren
JAAA, hij is weer ontopic:
Bekijk deze YouTube-video
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  donderdag 20 maart 2025 @ 23:04:04 #159
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_217124869
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 22:52 schreef littlemindy het volgende:

Mijn auto wil dat zelf nog wel eens doen op de adaptive cc, wanneer bijvoorbeeld iemand voor me een baan opschuift. Is natuurlijk een kwestie van ingrijpen, maar anders zou ik ook nog weleens met een rotvaart op de volgende afrijden.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_217125755
quote:
12s.gif Op woensdag 19 maart 2025 08:21 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Ik ben dus eigenlijk alleen maar oude auto's gewend :') Die van ons komt uit 2001 en heeft electrische ramen en ehm.... een radio met bluetooth en dat was het wel :D
Dus ik ben een beetje het tegenovergestelde wat dat betreft, ik ga er in 1e instantie vanuit dat ik alles zelf moet doen.
Same here.
Twee situaties gehad waarbij de techniek mij behoorlijk in de weg zit:
De lane departure warning system van Scania, opeens een trillend stuur en een tokketokketokke uit de speaker, als je te dicht bij het lijntje komt. Meteen uitgezet, maarja, bij iedere start staat 'ie weer aan.
En een leenauto, een Suzuki X-cross. Ik rem af, want rotonde en verkeer voor mij. Opeens het hele dashboard alles in het rood. Collision warning. Volgens de handleiding is dat een voorwaarschuwing. Stap twee is dat het ding voor je gaat remmen. Als dit de toekomst is, laat dan maar zitten voor mij. Maarja, tegenwoordig zijn of worden die systemen verplicht...
  vrijdag 21 maart 2025 @ 06:01:12 #161
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217125766
quote:
Ik reed vandaag op een lokale weg buiten de bebouwde kom waar de maximumsnelheid 60 km/u bedraagt. Er zit een scherpe bocht in de weg die je niet met 60 moet nemen. Ik nam de bocht met aangepaste snelheid, linkerspiegel linkerschouder. Na de bocht versnel ik natuurlijk naar de 60 maar in een suzuki duurt dat even.

Helaas was dit voor een niet-nader-te-noemen persoon in het busje achtermij niet vlot genoeg. Hij reed me meteen na de bocht al toeterend (ja, hij eerst) voorbij met een enorme vaart. Ofschoon het wel mogelijk is om 80 km/u te rijden op deze weg, is dit niet toegestaan daar het een zone 60 betreft. Bovendien zijn er ook geparkeerde auto's etc (ja buiten de bebouwde kom zelfs). Ik besloot daarom maar te claxonneren n.a.v. het claxonneren van desbetreffende.
Kordaat afgehandeld.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  vrijdag 21 maart 2025 @ 15:05:58 #162
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_217130397
quote:

Waarom kijk je over je schouder als je een bocht maakt? :?
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_217131422
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 15:05 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Ja, viel mij ook op. En spiegelt. Zal wel een auto (busje) in z'n dode hoek verwachten. Of hij nam de binnenbocht.

(maar voorlopig staat er een streepje door z'n naam :{w )
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_217148418
Rij je netjes op een autoweg waar je 100 mag 100 op je cruise control dus met een constante snelheid. Zijn er toch weer automobilisten die vinden dat het niet snel genoeg gaat. Gaan ze knipperen met de lichten en irritant bumperkleven en een beetje heen en weer in de rijstrook rijden. Alsof ik niet zie dat er een debiel achter mij zit.
Die kreeg van mij eenmalig een korte (brake)check dat net mijn remlichten even aangingen. Toen was het ook weer over.

En ondertussen maar klagen dat de brandstof zo duur is. Daar is in de praktijk weinig van te merken net als op het laatste moment uitvoegen. Waarom denk ik dan?
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
  zondag 23 maart 2025 @ 07:48:31 #165
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_217149053
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 00:22 schreef WcPot het volgende:
Rij je netjes op een autoweg waar je 100 mag 100 op je cruise control dus met een constante snelheid. Zijn er toch weer automobilisten die vinden dat het niet snel genoeg gaat. Gaan ze knipperen met de lichten en irritant bumperkleven en een beetje heen en weer in de rijstrook rijden. Alsof ik niet zie dat er een debiel achter mij zit.
Die kreeg van mij eenmalig een korte (brake)check dat net mijn remlichten even aangingen. Toen was het ook weer over.

En ondertussen maar klagen dat de brandstof zo duur is. Daar is in de praktijk weinig van te merken net als op het laatste moment uitvoegen. Waarom denk ik dan?
In dat geval gewoon 90 gaan rijden. Of ze vreten zich op of ze gaan je voorbij.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_217151441
quote:

Pot verwijt de ketel.
  zondag 23 maart 2025 @ 10:50:41 #167
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_217151884
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2025 10:31 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
WcPot verwijt de ketel.
FTFY. ;)
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  Moderator zondag 23 maart 2025 @ 12:15:52 #168
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_217152770
Eergister ook weer een heerlijke neuroot die mega liep te bumperkleven op de lokale kronkelweg hier. De max is 50 op die weg maar er zijn ook genoeg rechte stukken waar je gemakkelijk harder kan. Ik reed zodoende rond de 50 in de bochtige stukken en rond de 70 op de rechte stukken...
Maar pipo vond dat blijkbaar nog steeds niet snel genoeg. Fucking irritant, dus toen heb ik het laatste lange rechte stuk gas los gelaten en ben ik 40 gaan tuffen. Kinderachtig? Maybe, maar I don't care. Moet je maar niet zo'n neuroot zijn, of me inhalen... en dat laatste deed ie ook niet, dus jammer joh :W
  donderdag 27 maart 2025 @ 02:57:10 #169
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_217192996
quote:

Misschien niet links rijden?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_217240777
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 05:55 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Same here.
Twee situaties gehad waarbij de techniek mij behoorlijk in de weg zit:
De lane departure warning system van Scania, opeens een trillend stuur en een tokketokketokke uit de speaker, als je te dicht bij het lijntje komt. Meteen uitgezet, maarja, bij iedere start staat 'ie weer aan.
En een leenauto, een Suzuki X-cross. Ik rem af, want rotonde en verkeer voor mij. Opeens het hele dashboard alles in het rood. Collision warning. Volgens de handleiding is dat een voorwaarschuwing. Stap twee is dat het ding voor je gaat remmen. Als dit de toekomst is, laat dan maar zitten voor mij. Maarja, tegenwoordig zijn of worden die systemen verplicht...
Kan me niet voorstellen dat dat verplicht wordt gezien de lange levensduur van sommige autos. In bepaalde oude autos is zelfs een simpele veiligheidsmaatregel zoals een gordel nog niet eens verplicht.
pi_217240785
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 15:05 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Jij bent gezakt voor je rijbewijs. Meteen inleveren.
pi_217240789
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 16:34 schreef r_one het volgende:

[..]
Ja, viel mij ook op. En spiegelt. Zal wel een auto (busje) in z'n dode hoek verwachten. Of hij nam de binnenbocht.

(maar voorlopig staat er een streepje door z'n naam :{w )
Jij bent ook gezakt voor rijbewijs B. Rijbewijs inleveren.
pi_217240837
Van het weekend reed ik op een 60 km/u weg die na een bocht overgaat in een autosnelweg overdag 100 km /u (oprit). Ik besloot dus vaart te gaan maken van 60 richting de 100 om veilig in te voegen op de autosnelweg.

Helaas besloot Helmut (Duits kenteken :r ) midden op deze weg in de bochtstil te gaan staan waardoor de auto vóór mij en ikzelf een noodstop moesten maken. Dit leverde een zeer gevaarlijke situatie op. Ik stond gelukkig op tijd stil maar het scheelde niet heel veel hoor. Gelukkig houd ik juist voor dit soort gevallen genoeg afstand waardoor er geen sprake was van een aanrijding.

In verband met de gevaarzetting heb ik besloten om gebruik te maken van de claxon.
pi_217242768
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 12:28 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Van het weekend reed ik op een 60 km/u weg die na een bocht overgaat in een autosnelweg overdag 100 km /u (oprit). Ik besloot dus vaart te gaan maken van 60 richting de 100 om veilig in te voegen op de autosnelweg.

Helaas besloot Helmut (Duits kenteken :r ) midden op deze weg in de bochtstil te gaan staan waardoor de auto vóór mij en ikzelf een noodstop moesten maken. Dit leverde een zeer gevaarlijke situatie op. Ik stond gelukkig op tijd stil maar het scheelde niet heel veel hoor. Gelukkig houd ik juist voor dit soort gevallen genoeg afstand waardoor er geen sprake was van een aanrijding.

In verband met de gevaarzetting heb ik besloten om gebruik te maken van de claxon.
Lazer toch op met je gevaarzetting. Het gebruik van de claxon is alleen ter afwending van dreigend gevaar. Niet om je eigen tekortkomingen te compenseren om de schuld af te schuiven of je frustratie te uiten. Rijbewijs inleveren.
pi_217243304
Niet dat je per sé ongelijk hebt, maar als we rijbewijzen in gaan nemen van mensen die hun claxon voor frustratie gebruiken heb je direct het fileprobleem opgelost B-).
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  Moderator / Redactie FP maandag 31 maart 2025 @ 17:51:23 #176
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_217243585
quote:
6s.gif Op maandag 31 maart 2025 17:21 schreef Litpho het volgende:
Niet dat je per sé ongelijk hebt, maar als we rijbewijzen in gaan nemen van mensen die hun claxon voor frustratie gebruiken heb je direct het fileprobleem opgelost B-).
Ik zeg doen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_217246282
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2025 16:13 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Lazer toch op met je gevaarzetting. Het gebruik van de claxon is alleen ter afwending van dreigend gevaar. Niet om je eigen tekortkomingen te compenseren om de schuld af te schuiven of je frustratie te uiten. Rijbewijs inleveren.
Welke tekortkoming van mij bedoel je?
pi_217249897
grootste irritatie is van mij toch wel mensen die een auto kopen en die te weinig gebruiken.
dat hok staat maar in de weg, parkeerplaats innemen en dan zo eens per maand erin rijden.
ik snap dat mensen thuiswerken maar als je zo nodig een auto moet hebben, rij er dan in. en laat hem niet de hele week op een parkeerplaats staan.. die auto heeft toch geld gekost? gebruik hem dan.
en het is ook altijd hetzelfde volk dan. van die seniele mannetjes in Suzukis, rijden er nooit in, parkeren hem in de weg en als ze dan rijden lichten nooit aan, brakechecken, de hele tijd toeteren voor alles en niks en gewoon niet kunnen autorijden,
bah.
dat was mijn irritatie van de week. :r :r :r :r
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_217251504
Ook een mooie irritatie: niet kunnen parkeren. Afgelopen week wilde ik een boodschap halen, had de auto keurig middenin het parkeervak gezet (zelfs een klein beetje meer naar de kant van de passagiersdeur, zodat ik mijn deur zonder bezwaar open kon doen. Kom ik terug, heeft een of andere trut haar Suzuki Swift zo schuin gezet, half over de streep, dat ik bijna m'n deur niet meer kon open doen, zonder haar auto te raken.

Gelukkig hoefde ik niet te toeteren, want er was geen imminent gevaar :+
pi_217252114
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 02:57 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Misschien niet links rijden?
Misschien was er überhaupt maar één rijstrook?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')