Lol, Schoof met een meningquote:Op dinsdag 11 februari 2025 01:42 schreef LangeTabbetje het volgende:
Er is nog een optie...... dat Schoof zegt, wat een kutvoorstel, dit gaan we niet in behandeling nemen
Deels terecht hoor, maar de 1e kamer is gewoon een verlengstuk van de tweede kamer. Al maken ze een perfect voorstel waarbij we de hele natuur redden, dan nog moet je bij de oppositie in de 2e kamer langs voor steun in de 1e kamer.quote:Op maandag 10 februari 2025 20:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
De Kamer is constructief genoeg, maar dan moet het kabinet wel met uitvoerbare voorstellen komen. Dat is ze nog niet gelukt, eigenlijk nog niet 1.
Bontebal heeft aangegeven niet met Wilders te willen regeren, daar is hij vrij duidelijk in.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 00:43 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Het probleem is dat ik Wilders volg op social media en hordes stemmers oproepen om hem de grootste te maken, neem daarbij de ontevreden kiezer mee die zweeft en zich laat leiden door de media en de VVD stemmer en hij zou weer de grootste kunnen worden. Ditmaal zonder NSC.
Wie weet zelfs met een CDA in de nieuwe coalitie.
Dat klopt, maar met een meerderheid via meerdere opties zou dat geen probleem moeten zijn.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 07:39 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Deels terecht hoor, maar de 1e kamer is gewoon een verlengstuk van de tweede kamer. Al maken ze een perfect voorstel waarbij we de hele natuur redden, dan nog moet je bij de oppositie in de 2e kamer langs voor steun in de 1e kamer.
Veel sonderen dus, beetje de kabinetten Rutte?quote:Op dinsdag 11 februari 2025 08:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat klopt, maar met een meerderheid via meerdere opties zou dat geen probleem moeten zijn.
Doe je iets tegen armoede, dan helpt PvdA-GL je wel, net als SP, CU, D66.
Wil je wat meer rechts of conservatief beleid, dan heb je de keuze uit de routes CDA+SGP, CDA+JA21 of JA21+SGP+FvD+50plus.
Andere zaken, bijvoorbeeld over begrotingsbeleid, is al duidelijk dat CDA, CU, D66 en SGP best willen meedenken.
Opties genoeg dus. Maar dan moet je het wel met zijn vieren eens zijn als coalitie (nu al vaak een probleem) en dan niet zo star aan je compromis vasthouden dat er niks meer in zit om te onderhandelen met die opties. Dat laatste zag je bij de BTW, elke andere optie leverde een blokkade van minstens 1 partij in de coalitie op.
Kortom: als je nette, werkende wetten maakt en daarbij iets rekening houdt met hoe het in de eerste kamer zou vallen, kun je met zoveel routes echt wel effectief zijn. Maar die nette, werkende wetten zijn het probleem, niet de oppositie.
Je kunt van Rutte zeggen wat je wil, maar hij is een meester in het vinden van meerderheden voor zijn plannen. Het politieke spel beheerst hij echt perfect. En Schoof... nou ja, die niet zo. Al zit die ook met een coalitie die het nooit met elkaar eens is en bewindspersonen die elkaar openbaar afvallen.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 08:21 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Veel sonderen dus, beetje de kabinetten Rutte?
Dat ze geen meerderheid hebben en dus op zoek moesten naar steun wisten ze vantevoren.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 07:39 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Deels terecht hoor, maar de 1e kamer is gewoon een verlengstuk van de tweede kamer. Al maken ze een perfect voorstel waarbij we de hele natuur redden, dan nog moet je bij de oppositie in de 2e kamer langs voor steun in de 1e kamer.
Je vergeet het belangrijkste: Rutte kwam met een eigen mandaat, Schoof niet.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 08:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je kunt van Rutte zeggen wat je wil, maar hij is een meester in het vinden van meerderheden voor zijn plannen. Het politieke spel beheerst hij echt perfect. En Schoof... nou ja, die niet zo. Al zit die ook met een coalitie die het nooit met elkaar eens is en bewindspersonen die elkaar openbaar afvallen.
Als de coalitie normaal functioneerde en niet steeds ruzie maakte, kwam Schoof met 30 EK zetels die hem in zo goed als alles steunden.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 10:01 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Je vergeet het belangrijkste: Rutte kwam met een eigen mandaat, Schoof niet.
Schoof levert geen zetels en kan dus geen compromis sluiten.
Deed Bontebal een Gert-Jan Segers.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 07:49 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Bontebal heeft aangegeven niet met Wilders te willen regeren, daar is hij vrij duidelijk in.
Segers sloot Rutte uit, niet de VVD. En Segers deed dat tegen de zin van de leden, die hebben dat besluit teruggedraaid. De CDA leden zijn het eens met Bontenbal.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 12:13 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Deed Bontebal een Gert-Jan Segers.
Als Pieter Omtzigt en Gert-Jan Segers het niet lukte om partijen uit te sluiten dan zie ik het Henri Bontebal van het CDA ook niet lukken.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op dinsdag 11 februari 2025 12:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Segers sloot Rutte uit, niet de VVD. En Segers deed dat tegen de zin van de leden, die hebben dat besluit teruggedraaid. De CDA leden zijn het eens met Bontenbal.
Die kans is echt minimaal, niet veel groter dan dat PvdA of SP met PVV gaat regeren. Het CDA heeft nog steeds nachtmerries van Rutte I. En ze zijn net bezig met een opschuiven naar links, om weer in het midden te komen. Als CDA nu bij PVV in een coalitie stapt, is dat het einde van die partij. Het zou erger zijn dan bij NSC.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 12:32 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Wanneer het pluche roept dan zal het CDA zeker weer met de PVV gaan. Het zal mij verbazen als dit niet zou gebeuren.
Het CDA heeft ook nachtmerries van Fortuyn. Maar aan het eind van de dag tekenen ze netjes bij het kruisje.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 12:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die kans is echt minimaal, niet veel groter dan dat PvdA of SP met PVV gaat regeren. Het CDA heeft nog steeds nachtmerries van Rutte I. En ze zijn net bezig met een opschuiven naar links, om weer in het midden te komen. Als CDA nu bij PVV in een coalitie stapt, is dat het einde van die partij. Het zou erger zijn dan bij NSC.
Bontenbal gaat het in elk geval niet doen, dan moeten ze hem eerst wegjagen.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 12:38 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Het CDA heeft ook nachtmerries van Fortuyn. Maar aan het eind van de dag tekenen ze netjes bij het kruisje.
En dat terwijl ze nog geen geen dag met Fortuin in de 2e kamer hebben gezeten?quote:Op dinsdag 11 februari 2025 12:38 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Het CDA heeft ook nachtmerries van Fortuyn. Maar aan het eind van de dag tekenen ze netjes bij het kruisje.
Dat is feitelijk correctquote:Op dinsdag 11 februari 2025 12:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En dat terwijl ze nog geen geen dag met Fortuin in de 2e kamer hebben gezeten?
Dit (het energienoodfonds) is de eerste vraag.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 14:14 schreef Starhopper het volgende:
Ik schakel nu in bij het vragenuurtje. Heb ik Faber gemist of moet ze nog komen?
Daar schijnt haar man ook moeite mee te hebben om dat voor elkaar te krijgen.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 14:27 schreef Hanca het volgende:
Faber komt niet, trouwens: https://www.tweedekamer.n(...)dag-11-februari-2025
Wil je even rekening houden met beelddenkersquote:Op dinsdag 11 februari 2025 14:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Daar schijnt haar man ook moeite mee te hebben om dat voor elkaar te krijgen.
Jammerquote:Op dinsdag 11 februari 2025 14:27 schreef Hanca het volgende:
Faber komt niet, trouwens: https://www.tweedekamer.n(...)dag-11-februari-2025
Dat kon ik je van tevoren ook wel vertellenquote:Op dinsdag 11 februari 2025 16:11 schreef Fretwork het volgende:
Ach Wilders is bij zn fractie langs geweest en ze zijn het allemaal met hem eens. Lekker doordreigen. Hopen dat ook zn politiek inactieve volgers zien wat voor poppenkast dit is
Ja daarom ookquote:Op dinsdag 11 februari 2025 16:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat kon ik je van tevoren ook wel vertellen
Denk het eigenlijk niet. Deels omdat het CDA hier natuurlijk een gigantische prijs voor betaald heeft en dat nu ook bij NSC en BBB ziet.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 12:32 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Wanneer het pluche roept dan zal het CDA zeker weer met de PVV gaan. Het zal mij verbazen als dit niet zou gebeuren.
Aan het eind van de dag is oppositie voeren ook makkelijk. Roepen dat je niet met de PVV zou gaan vanuit de oppositie banken om daarna te stijgen in de peilingen.
De partij staat ook nog eens unaniem achter hem.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 16:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat kon ik je van tevoren ook wel vertellen
De VVD is onder Yesilgöz nooit gestopt met campagne voerenquote:Op dinsdag 11 februari 2025 16:28 schreef xzaz het volgende:
Met de VVD die alweer verkiezingstijdretroriek verkondigd denk ik dat ze zich klaarmaken voor het laten klappen van het kabinet.
Vervelend he, democratie? Hadden we maar gewoon een Sterke Man, die naar eigen believen kon beslissen, desnoods met een biljonair achter hem, die dingen kan kopen en die dan als beloning lekker het overheidsapparaat kan zuiveren van “linkse” en “frauderende” organisaties en elementen.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 17:18 schreef Kickinalfa het volgende:
Even gechargeerd, maar als het kabinet valt kun je je weleens afvragen of we niet naar andere vorm van landsbestuur moeten ipv continu verkiezingen, stroperige onderhandelingen en zure verhoudingen onderling om gemiddeld na 2,5 jaar weer opnieuw te beginnen.
Ik denk vooral dat je moet afdwingen dat er een ander type politicus, betrouwbaarder en vakkundiger, verkiesbaar is. Zo'n Geert en zn 40 minions, een Yesilgoz, Denk, daarvoor 50-plus en FvD, dat is gewoon waardeloos voor je democratie.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 17:18 schreef Kickinalfa het volgende:
Even gechargeerd, maar als het kabinet valt kun je je weleens afvragen of we niet naar andere vorm van landsbestuur moeten ipv continu verkiezingen, stroperige onderhandelingen en zure verhoudingen onderling om gemiddeld na 2,5 jaar weer opnieuw te beginnen.
De meeste kiezers zijn te achterlijk voor democratie. En echt veel voor elkaar krijgen we ook niet op deze manier. Visieloos aanmodderen op zijn best. Stagnatie en afbraak.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 17:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Vervelend he, democratie? Hadden we maar gewoon een Sterke Man, die naar eigen believen kon beslissen, desnoods met een biljonair achter hem, die dingen kan kopen en die dan als beloning lekker het overheidsapparaat kan zuiveren van “linkse” en “frauderende” organisaties en elementen.
Er is geen betere optie, behalve dan dat de kiezer eens wat meer moet nadenken over zijn stem.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 17:18 schreef Kickinalfa het volgende:
Dan kom je echter nog zo'n 20 zetels tekort momenteel.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 17:04 schreef Bugno3 het volgende:
Ik denk dat Geertje zich heerlijk aan het overschatten is. Straks een prachtig centrumlinks kabinet met CDA-D66-GL/PVDA en Volt. Heel veel zin in het geschuimbek van bruinrechts.
Bontenbal en Jetten gaan vlammen.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 18:22 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Dan kom je echter nog zo'n 20 zetels tekort momenteel.
Zeker omdat de onderbouwing om asielcrisis uit te roepen er gewoon was. Ze wil volgens mij gewoon niet.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 18:02 schreef Tijn het volgende:
In plaats van de coalitiepartners aan te vallen, kan Wilders z'n woede beter richten op z'n eigen falende minister Faber. Als zij d'r werk beter zou doen, was het überhaupt niet nodig om haar voorstellen te moeten wijzigen.
Owh, was die er?quote:Op dinsdag 11 februari 2025 18:37 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Zeker omdat de onderbouwing om asielcrisis uit te roepen er gewoon was. Ze wil volgens mij gewoon niet.
We hebben nu de LPF gehad, FvD, 50 Plus, Trots op Nederland (stond ook een tijd hoog in de peilingen), de BBB en de PVV. Waarschijnlijk vergeet ik er nog wel wat ook.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 17:18 schreef Kickinalfa het volgende:
Omtzigt is ook geen machtspoliticus en zie hem nu staanquote:Op dinsdag 11 februari 2025 16:24 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Denk het eigenlijk niet. Deels omdat het CDA hier natuurlijk een gigantische prijs voor betaald heeft en dat nu ook bij NSC en BBB ziet.
Maar vooral omdat Bontebal toch een stuk minder een pure machtspoliticus is dan Verhagen of een gladjanus als Eurlings. En de enige manier wanneer dit speelt is als het CDA fors wint, waardoor Bontebal stevig zit.
Er is al officieel naar buiten gebracht door Schoof dat er geen onderbouwing was.quote:
De vorm is op zich prima. Maar wat minder geschikt om plat populisme door te voeren…quote:Op dinsdag 11 februari 2025 17:18 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd:quote:Op dinsdag 11 februari 2025 17:04 schreef Bugno3 het volgende:
Ik denk dat Geertje zich heerlijk aan het overschatten is. Straks een prachtig centrumlinks kabinet met CDA-D66-GL/PVDA en Volt. Heel veel zin in het geschuimbek van bruinrechts.
Ik heb het nergens direct over een dictatuur, maar PVV, BBB, Denk, SP, Bij1, FvD heb je helemaal geen zak aan als Nederland.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 17:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Vervelend he, democratie? Hadden we maar gewoon een Sterke Man, die naar eigen believen kon beslissen, desnoods met een biljonair achter hem, die dingen kan kopen en die dan als beloning lekker het overheidsapparaat kan zuiveren van “linkse” en “frauderende” organisaties en elementen.
Zat ook net te kijken ja. Hoe durft ze andere ideeën te hebben dan Wilders.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 19:19 schreef Faraday01 het volgende:
Coenradi komt prima uit haar woorden bij Eva. Geert vindt dit niet leuk
Tsja, dat is part and parcel of voor de PVV een functie bekleden he? Geen eigen mening mogen hebben..quote:Op dinsdag 11 februari 2025 19:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zat ook net te kijken ja. Hoe durft ze andere ideeën te hebben dan Wilders.
Ze is wethouder geweest in Rotterdam. Dan moet je wel iets kunnen en snap je wat besturen is.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 19:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zat ook net te kijken ja. Hoe durft ze andere ideeën te hebben dan Wilders.
Buiten de mensen die op hem hebben gestemd om eigenlijk op Wilders te stemmen (ja, die bestaan), vind ik het een vreemde bezigheid dat een man die officieel niet in het kabinet zit de boel kan laten klappen en dat dan Omtzigt de schuld krijgt.quote:
Ik las ook dat Van Vroomhoven nog steeds wordt benoemd als NSC-leider.quote:
Van VrooNhovenquote:Op dinsdag 11 februari 2025 19:43 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik las ook dat Van Vroomhoven nog steeds wordt benoemd als NSC-leider.
Goed punt.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 19:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Van VrooNhoven![]()
Zo vroom is ze niet
Haha, dit kan bijna niet anders dan einde oefening worden voor haarquote:Op dinsdag 11 februari 2025 19:19 schreef Faraday01 het volgende:
Wie heeft wat precies een kans gegeven als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 11 februari 2025 19:48 schreef Spablauw214 het volgende:
Ben er wel klaar mee. We hebben het een kans gegeven, het experiment is mislukt. Nieuwe verkiezingen bitte.
We hebben het geprobeerd met iets anders dan het zoveelste kleurloze compromissenkabinet met de gevestigde, geijkte bestuurspartijen. Ze krijgen niets voor elkaar. Ga dan maar weg en zet er een kabinet neer dat wel zorgt dat het land vooruit komt.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 19:52 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wie heeft wat precies een kans gegeven als ik vragen mag?
“Ik ben niet zo van het schreeuwen, dat hoort ook bij goed fatsoen” zei ze volgens mij.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 19:19 schreef Faraday01 het volgende:
En ze was het ook niet met Geert eens als het over tweede kansen voor mensen met een veroordeling gaat.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 20:27 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
“Ik ben niet zo van het schreeuwen, dat hoort ook bij goed fatsoen” zei ze volgens mij.
Komt inderdaad prima over en veel realistischer dan de drammende leiderquote:Op dinsdag 11 februari 2025 19:19 schreef Faraday01 het volgende:
https://archive.ph/7JwfD#selection-2517.0-2517.371quote:De Tweede Kamer zet alsnog een streep door een gesprek met de speciale rapporteur van de Verenigde Naties voor de bezette Palestijnse gebieden, Francesca Albanese. Aanstaande donderdag zou de Kamer met Albanese in gesprek gaan over de situatie in Gaza, maar een rechtse meerderheid wil dit nu toch niet vanwege eerdere controversiële uitspraken die Albanese heeft gedaan.
En Trump doet controversiële uitspraken, inderdaad ook etnisch zuiveren, maar die krijgt van Wilders dan weer een Tweet met steunbetuiging. Rare mensen, die populisten.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 21:32 schreef Bluesdude het volgende:
cancelculture olv Wilders;
[..]
https://archive.ph/7JwfD#selection-2517.0-2517.371
40.000-60.000 palestijnen doodgeschoten, 80% van de gebouwen, infrastructuur, scholen, ziekenhuizen, bedrijven vernield. Dat gebeurde met opzet. En ik denk dat de opzet was de Palestijnen te verdrijven >>>>> etnische zuivering
Het is duidelijk tijd om de Nederlander op één te zetten en onze oerhollandse traditie van de poppenkast weer terug in de huiskamers te brengenquote:Op dinsdag 11 februari 2025 19:00 schreef Vis1980 het volgende:
Vreemde situatie toch wel, meneer zit officieel niet in het kabinet, maar zijn partij wel. Hij is het enige lid van de partij, die verder niet democratisch is, dus iedereen moet luisteren naar meneer. Als hij het ergens niet mee eens is dreigt hij het kabinet te slopen....terwijl hij er geen officieel onderdeel van is. Lieve zwevende kiezers, kun je nagaan wat voor idioterie we gaan meemaken met hem als MP. Niet dat andere partijen nog willen samenwerken als hij het eigenhandig sloopt.
Omtzigt is al vanaf dag een de zondebok. Deels zelf veroorzaakt, grotendeels omdat dat heel veel mensen uit komt.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 19:41 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Buiten de mensen die op hem hebben gestemd om eigenlijk op Wilders te stemmen (ja, die bestaan), vind ik het een vreemde bezigheid dat een man die officieel niet in het kabinet zit de boel kan laten klappen en dat dan Omtzigt de schuld krijgt.
Rutte had na 1 kabinet gewoon de correcte conclusie getrokken dat met Wilders niet te werken valt. Alles waar ze nu tegenaan lopen, het getwitter, het op de grote trom slaan over alles wat niet 100% vast ligt, het schoppen naar het eigen kabinet zag je al in Rutte 1.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 19:57 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We hebben het geprobeerd met iets anders dan het zoveelste kleurloze compromissenkabinet met de gevestigde, geijkte bestuurspartijen. Ze krijgen niets voor elkaar. Ga dan maar weg en zet er een kabinet neer dat wel zorgt dat het land vooruit komt.
Rutte was een gladjanus en is veel te lang gebleven, maar het was tenminste nog iets van degelijk bestuur. Nooit gedacht dat ik dat ooit nog zou zeggen overigens.
Oja. Wat hebben we dan een kans gegeven. Geert. En die levert niet.
Eens, wel een kapitale blunder dan om binnen 15 minuten na de exit poll de deur open te gooien naar de partij waarmee je tijdens de campagne mee weigerde samen te werken.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 21:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Omtzigt is al vanaf dag een de zondebok. Deels zelf veroorzaakt, grotendeels omdat dat heel veel mensen uit komt.
Begrijp me niet verkeerd, hij en "zijn" nsc zijn heel slecht uit de verf gekomen, maar zijn als enige partij nog bezig met vervelende dingen als "staatsrecht." Iets waar bbb, pvv en zelfs vvd schijt aan lijken te hebben.
Als je bezig bent met staatsrecht, is er 0% kans dat je dit hoofdlijnen akkoord kunt tekenen. En al helemaal niet dat je blijft zitten als Achahbar op stapt, toen is ieder NSC bestuurslid ver door de ondergrens gezakt.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 21:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Omtzigt is al vanaf dag een de zondebok. Deels zelf veroorzaakt, grotendeels omdat dat heel veel mensen uit komt.
Begrijp me niet verkeerd, hij en "zijn" nsc zijn heel slecht uit de verf gekomen, maar zijn als enige partij nog bezig met vervelende dingen als "staatsrecht." Iets waar bbb, pvv en zelfs vvd schijt aan lijken te hebben.
Ik verwoord het niet voor niet als ''een beetje.'' want wat je hier zegt klopt gewoon, maar we zitten nu eenmaal in de situatie dat de andere partijen er nog veel slechter voor staan op dat gebied.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 22:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als je bezig bent met staatsrecht, is er 0% kans dat je dit hoofdlijnen akkoord kunt tekenen. En al helemaal niet dat je blijft zitten als Achahbar op stapt, toen is ieder NSC bestuurslid ver door de ondergrens gezakt.
Wat je dus moet zeggen: ze doen voor de bühne alsof ze om staatsrecht geven. En dat is de reden dat ze de zondebok zijn, iedereen prikt daar doorheen. Het is een 'pakketje schroot met een dun laagje chroom', zoals Het Goede Doel dat zo mooi beschreef.
De mensen die op PVV en BBB gestemd hebben, hebben wel zo ongeveer gekregen wat ze wilden hebben. Die vlieger gaat voor veel NSC-stemmers niet op, denk ik.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 22:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik verwoord het niet voor niet als ''een beetje.'' want wat je hier zegt klopt gewoon, maar we zitten nu eenmaal in de situatie dat de andere partijen er nog veel slechter voor staan op dat gebied.
Prikte iedereen maar eens door de goedkope en van tijd tot tijd achterlijke retoriek van vd Plas en Wilders heen.
Maar niemand verwacht rechtstatelijkheid van Wilders of Van der Plas. Dus daar kun je moeilijk commentaar op hebben. Dat VVD altijd weer weg komt met alles wat ze doen is inderdaad wel vervelend, die verdienen ook wel een keer een grote afstraffing waarbij de kiezers naar het CDA lopen.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 22:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik verwoord het niet voor niet als ''een beetje.'' want wat je hier zegt klopt gewoon, maar we zitten nu eenmaal in de situatie dat de andere partijen er nog veel slechter voor staan op dat gebied.
Prikte iedereen maar eens door de goedkope en van tijd tot tijd achterlijke retoriek van vd Plas en Wilders heen.
Dat klopt wel, ik denk dat de keuze deel te nemen aan deze constructie ze geen goed heeft gedaan. Al denk ik dat als ze met de huidige uitslag "geen verantwoordelijkheid" hadden genomen het niet veel anders zou zijn geweest.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 22:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De mensen die op PVV en BBB gestemd hebben, hebben wel zo ongeveer gekregen wat ze wilden hebben. Die vlieger gaat voor veel NSC-stemmers niet op, denk ik.
Dat klopt wel, ik denk dat de keuze deel te nemen aan deze constructie ze geen goed heeft gedaan. Al denk ik dat als ze met de huidige uitslag "geen verantwoordelijkheid" hadden genomen het niet veel anders zou zijn geweest.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 22:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De mensen die op PVV en BBB gestemd hebben, hebben wel zo ongeveer gekregen wat ze wilden hebben. Die vlieger gaat voor veel NSC-stemmers niet op, denk ik.
Ze hadden de deur naar de PVV dicht moeten houden, dan was VVD vanzelf naar links gedwongen.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 22:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat klopt wel, ik denk dat de keuze deel te nemen aan deze constructie ze geen goed heeft gedaan. Al denk ik dat als ze met de huidige uitslag "geen verantwoordelijkheid" hadden genomen het niet veel anders zou zijn geweest.
Niet onder Yesilgöz denk ik.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 22:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze hadden de deur naar de PVV dicht moeten houden, dan was VVD vanzelf naar links gedwongen.
Misschien. Direct na de verkiezingen in polls, ja, sowieso, maar met een paar jaar prijsschieten vanuit de oppositie en iedere keer duidelijk aangeven waarom je hier niet als minderheidspartij tussen bent gaan zitten? Ik weet het niet. Zeker niet als je Omtzigt voor de volgende verkiezingen vervangen hebt als lijsttrekker.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 22:37 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat klopt wel, ik denk dat de keuze deel te nemen aan deze constructie ze geen goed heeft gedaan. Al denk ik dat als ze met de huidige uitslag "geen verantwoordelijkheid" hadden genomen het niet veel anders zou zijn geweest.
Ja en daar wil de coalitie geen debat over, want ‘dan kunnen we over elke uitspraak van Trump wel gaan debatteren’ (aldus NSC vanmiddag). En Henkie haarlijn Vermeer maakte het nog bonter: ‘Laten we het hier over Nederland hebben’, was zijn commentaarquote:Op dinsdag 11 februari 2025 21:39 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En Trump doet controversiële uitspraken, inderdaad ook etnisch zuiveren, maar die krijgt van Wilders dan weer een Tweet met steunbetuiging. Rare mensen, die populisten.
https://www.ad.nl/politie(...)rste-kamer~acea7532/quote:De komst van een correctief referendum dreigt wederom te stranden. De grondwetswijziging die nodig is om een referendum mogelijk te maken, krijgt vooralsnog onvoldoende steun in de Eerste Kamer. Een aantal BBB-senatoren ligt dwars.
terecht , de volksvertegenwoordiging is er voor Nederland , niet discussieren over andere landen en hoe slecht de politiek daar wel niet isquote:Op dinsdag 11 februari 2025 23:34 schreef Szura het volgende:
[..]
Laten we het hier over Nederland hebben’, was zijn commentaar![]()
.
ik geloof dat D66 wel voor een referendum is nu, een bindend referendumquote:Op dinsdag 11 februari 2025 23:50 schreef Szura het volgende:
Overigens is dit het beste nieuws van de dag
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)rste-kamer~acea7532/
NSC zit qua zetels in de TK hoog vergelijking met de huidige polls .quote:Op dinsdag 11 februari 2025 22:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, kun je tellen?quote:Op woensdag 12 februari 2025 00:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik geloof dat D66 wel voor een referendum is nu, een bindend referendum
https://d66.nl/nieuws/d66-voor-echt-referendum/quote:
quote:D66 steunt referendum
D66 wil al sinds de jaren '80 een bindend correctief referendum. Zo'n referendum is een aanvulling op de representatieve democratie en kan zorgen voor meer vertrouwen in de overheid.
Daarom stemde D66 voor het initiatiefwetsvoorstel van Tweede Kamerleden Marijnissen en Temmink (SP).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |