abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216639968
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 19:19 schreef Faraday01 het volgende:
Coenradi komt prima uit haar woorden bij Eva. Geert vindt dit niet leuk :9
Komt inderdaad prima over en veel realistischer dan de drammende leider
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_216640179
cancelculture olv Wilders;
quote:
De Tweede Kamer zet alsnog een streep door een gesprek met de speciale rapporteur van de Verenigde Naties voor de bezette Palestijnse gebieden, Francesca Albanese. Aanstaande donderdag zou de Kamer met Albanese in gesprek gaan over de situatie in Gaza, maar een rechtse meerderheid wil dit nu toch niet vanwege eerdere controversiële uitspraken die Albanese heeft gedaan.
https://archive.ph/7JwfD#selection-2517.0-2517.371

40.000-60.000 palestijnen doodgeschoten, 80% van de gebouwen, infrastructuur, scholen, ziekenhuizen, bedrijven vernield. Dat gebeurde met opzet. En ik denk dat de opzet was de Palestijnen te verdrijven >>>>> etnische zuivering
  dinsdag 11 februari 2025 @ 21:39:57 #178
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216640379
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 21:32 schreef Bluesdude het volgende:
cancelculture olv Wilders;
[..]
https://archive.ph/7JwfD#selection-2517.0-2517.371

40.000-60.000 palestijnen doodgeschoten, 80% van de gebouwen, infrastructuur, scholen, ziekenhuizen, bedrijven vernield. Dat gebeurde met opzet. En ik denk dat de opzet was de Palestijnen te verdrijven >>>>> etnische zuivering
En Trump doet controversiële uitspraken, inderdaad ook etnisch zuiveren, maar die krijgt van Wilders dan weer een Tweet met steunbetuiging. Rare mensen, die populisten.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 11 februari 2025 @ 21:42:14 #179
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216640438
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 19:00 schreef Vis1980 het volgende:
Vreemde situatie toch wel, meneer zit officieel niet in het kabinet, maar zijn partij wel. Hij is het enige lid van de partij, die verder niet democratisch is, dus iedereen moet luisteren naar meneer. Als hij het ergens niet mee eens is dreigt hij het kabinet te slopen....terwijl hij er geen officieel onderdeel van is. Lieve zwevende kiezers, kun je nagaan wat voor idioterie we gaan meemaken met hem als MP. Niet dat andere partijen nog willen samenwerken als hij het eigenhandig sloopt.
Het is duidelijk tijd om de Nederlander op één te zetten en onze oerhollandse traditie van de poppenkast weer terug in de huiskamers te brengen
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  Forum Admin dinsdag 11 februari 2025 @ 21:54:23 #180
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_216640675
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 19:41 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Buiten de mensen die op hem hebben gestemd om eigenlijk op Wilders te stemmen (ja, die bestaan), vind ik het een vreemde bezigheid dat een man die officieel niet in het kabinet zit de boel kan laten klappen en dat dan Omtzigt de schuld krijgt.
Omtzigt is al vanaf dag een de zondebok. Deels zelf veroorzaakt, grotendeels omdat dat heel veel mensen uit komt.

Begrijp me niet verkeerd, hij en "zijn" nsc zijn heel slecht uit de verf gekomen, maar zijn als enige partij nog bezig met vervelende dingen als "staatsrecht." Iets waar bbb, pvv en zelfs vvd schijt aan lijken te hebben.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_216640677
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 19:57 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
We hebben het geprobeerd met iets anders dan het zoveelste kleurloze compromissenkabinet met de gevestigde, geijkte bestuurspartijen. Ze krijgen niets voor elkaar. Ga dan maar weg en zet er een kabinet neer dat wel zorgt dat het land vooruit komt.

Rutte was een gladjanus en is veel te lang gebleven, maar het was tenminste nog iets van degelijk bestuur. Nooit gedacht dat ik dat ooit nog zou zeggen overigens.

Oja. Wat hebben we dan een kans gegeven. Geert. En die levert niet.
Rutte had na 1 kabinet gewoon de correcte conclusie getrokken dat met Wilders niet te werken valt. Alles waar ze nu tegenaan lopen, het getwitter, het op de grote trom slaan over alles wat niet 100% vast ligt, het schoppen naar het eigen kabinet zag je al in Rutte 1.

Dat gaat nog niet eens over de plannen, maar er is gewoon een beginsel van zelfbeheersing nodig om effectief te regeren in coalitieverband op zoek naar meerderheden en dat ontbreekt bij Wilders. Die is vooral bezig met zijn achterban, dat is prachtig in verkiezingstijd maar nu vooral een obstakel voor zijn eigen plannen en doelen.
  dinsdag 11 februari 2025 @ 22:09:43 #182
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216641041
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 21:54 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Omtzigt is al vanaf dag een de zondebok. Deels zelf veroorzaakt, grotendeels omdat dat heel veel mensen uit komt.

Begrijp me niet verkeerd, hij en "zijn" nsc zijn heel slecht uit de verf gekomen, maar zijn als enige partij nog bezig met vervelende dingen als "staatsrecht." Iets waar bbb, pvv en zelfs vvd schijt aan lijken te hebben.
Eens, wel een kapitale blunder dan om binnen 15 minuten na de exit poll de deur open te gooien naar de partij waarmee je tijdens de campagne mee weigerde samen te werken.

Stukje op de blaren zitten.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_216641316
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 21:54 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Als je bezig bent met staatsrecht, is er 0% kans dat je dit hoofdlijnen akkoord kunt tekenen. En al helemaal niet dat je blijft zitten als Achahbar op stapt, toen is ieder NSC bestuurslid ver door de ondergrens gezakt.

Wat je dus moet zeggen: ze doen voor de bühne alsof ze om staatsrecht geven. En dat is de reden dat ze de zondebok zijn, iedereen prikt daar doorheen. Het is een 'pakketje schroot met een dun laagje chroom', zoals Het Goede Doel dat zo mooi beschreef.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Forum Admin dinsdag 11 februari 2025 @ 22:22:56 #184
pi_216641372
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 22:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als je bezig bent met staatsrecht, is er 0% kans dat je dit hoofdlijnen akkoord kunt tekenen. En al helemaal niet dat je blijft zitten als Achahbar op stapt, toen is ieder NSC bestuurslid ver door de ondergrens gezakt.

Wat je dus moet zeggen: ze doen voor de bühne alsof ze om staatsrecht geven. En dat is de reden dat ze de zondebok zijn, iedereen prikt daar doorheen. Het is een 'pakketje schroot met een dun laagje chroom', zoals Het Goede Doel dat zo mooi beschreef.
Ik verwoord het niet voor niet als ''een beetje.'' want wat je hier zegt klopt gewoon, maar we zitten nu eenmaal in de situatie dat de andere partijen er nog veel slechter voor staan op dat gebied.

Prikte iedereen maar eens door de goedkope en van tijd tot tijd achterlijke retoriek van vd Plas en Wilders heen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 11 februari 2025 @ 22:27:17 #185
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_216641480
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 22:22 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik verwoord het niet voor niet als ''een beetje.'' want wat je hier zegt klopt gewoon, maar we zitten nu eenmaal in de situatie dat de andere partijen er nog veel slechter voor staan op dat gebied.

Prikte iedereen maar eens door de goedkope en van tijd tot tijd achterlijke retoriek van vd Plas en Wilders heen.
De mensen die op PVV en BBB gestemd hebben, hebben wel zo ongeveer gekregen wat ze wilden hebben. Die vlieger gaat voor veel NSC-stemmers niet op, denk ik.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_216641568
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 22:22 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Maar niemand verwacht rechtstatelijkheid van Wilders of Van der Plas. Dus daar kun je moeilijk commentaar op hebben. Dat VVD altijd weer weg komt met alles wat ze doen is inderdaad wel vervelend, die verdienen ook wel een keer een grote afstraffing waarbij de kiezers naar het CDA lopen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Forum Admin dinsdag 11 februari 2025 @ 22:37:02 #187
pi_216641688
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 22:27 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
De mensen die op PVV en BBB gestemd hebben, hebben wel zo ongeveer gekregen wat ze wilden hebben. Die vlieger gaat voor veel NSC-stemmers niet op, denk ik.
Dat klopt wel, ik denk dat de keuze deel te nemen aan deze constructie ze geen goed heeft gedaan. Al denk ik dat als ze met de huidige uitslag "geen verantwoordelijkheid" hadden genomen het niet veel anders zou zijn geweest.

Op de burnouts en andere soap taferelen na dan, natuurlijk.
  Forum Admin dinsdag 11 februari 2025 @ 22:37:47 #188
pi_216641707
quote:

[..]
Dat klopt wel, ik denk dat de keuze deel te nemen aan deze constructie ze geen goed heeft gedaan. Al denk ik dat als ze met de huidige uitslag "geen verantwoordelijkheid" hadden genomen het niet veel anders zou zijn geweest.
pi_216641710
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 22:37 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ze hadden de deur naar de PVV dicht moeten houden, dan was VVD vanzelf naar links gedwongen.
  Forum Admin dinsdag 11 februari 2025 @ 22:42:06 #190
pi_216641808
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 22:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze hadden de deur naar de PVV dicht moeten houden, dan was VVD vanzelf naar links gedwongen.
Niet onder Yesilgöz denk ik.
pi_216642546
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 22:37 schreef Straatcommando. het volgende:
Misschien. Direct na de verkiezingen in polls, ja, sowieso, maar met een paar jaar prijsschieten vanuit de oppositie en iedere keer duidelijk aangeven waarom je hier niet als minderheidspartij tussen bent gaan zitten? Ik weet het niet. Zeker niet als je Omtzigt voor de volgende verkiezingen vervangen hebt als lijsttrekker.

Maar ja, ze zijn niet de eerste en niet de laatste partij die zich een slechte coalitie in laten praten door angst van slechte betekenisloze pers als "geen verantwoordelijkheid nemen".
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 11 februari 2025 @ 23:31:31 #192
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216642625
De NSC krijgt zijn extra centen en verder maar
https://www.nu.nl/politie(...)igement-wilders.html
  dinsdag 11 februari 2025 @ 23:34:58 #193
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_216642668
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 21:39 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
En Trump doet controversiële uitspraken, inderdaad ook etnisch zuiveren, maar die krijgt van Wilders dan weer een Tweet met steunbetuiging. Rare mensen, die populisten.
Ja en daar wil de coalitie geen debat over, want ‘dan kunnen we over elke uitspraak van Trump wel gaan debatteren’ (aldus NSC vanmiddag). En Henkie haarlijn Vermeer maakte het nog bonter: ‘Laten we het hier over Nederland hebben’, was zijn commentaar :') :r.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  dinsdag 11 februari 2025 @ 23:50:37 #194
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_216642874
Overigens is dit het beste nieuws van de dag

quote:
De komst van een correctief referendum dreigt wederom te stranden. De grondwetswijziging die nodig is om een referendum mogelijk te maken, krijgt vooralsnog onvoldoende steun in de Eerste Kamer. Een aantal BBB-senatoren ligt dwars.
https://www.ad.nl/politie(...)rste-kamer~acea7532/
  woensdag 12 februari 2025 @ 00:42:28 #195
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_216643406
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 23:34 schreef Szura het volgende:

[..]
Laten we het hier over Nederland hebben’, was zijn commentaar :') :r.
terecht , de volksvertegenwoordiging is er voor Nederland , niet discussieren over andere landen en hoe slecht de politiek daar wel niet is

dan blijf je bezig met andere landen
er iajn heier problemen genoeg

woningnood en immigranten huisvesten bijvoorbeeld
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 12 februari 2025 @ 00:43:21 #196
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_216643413
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 23:50 schreef Szura het volgende:
Overigens is dit het beste nieuws van de dag
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)rste-kamer~acea7532/
ik geloof dat D66 wel voor een referendum is nu, een bindend referendum
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_216643467
quote:

[..]
NSC zit qua zetels in de TK hoog vergelijking met de huidige polls .

De rechtsen die op NSC hebben gestemd verlangden van hem dat hij ging meeregeren. En gezien Omtzigt een oud CDA'er is, was regeringsverantwoordelijkheid nemen de reden om zeker mee te doen.

Omtzigt dacht mogelijk samen met de VVD de PVV en BBB wel te kunnen beteugelen. Maar helaas werd NSC beteugeld met zijn burn out.
  woensdag 12 februari 2025 @ 06:56:14 #198
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_216644188
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 00:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik geloof dat D66 wel voor een referendum is nu, een bindend referendum
Ja, kun je tellen?
  woensdag 12 februari 2025 @ 06:58:07 #199
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_216644194
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 06:56 schreef Szura het volgende:

[..]
Ja, kun je tellen?
https://d66.nl/nieuws/d66-voor-echt-referendum/

https://www.tweedekamer.n(...)voering-correctief-1
quote:
D66 steunt referendum
D66 wil al sinds de jaren '80 een bindend correctief referendum. Zo'n referendum is een aanvulling op de representatieve democratie en kan zorgen voor meer vertrouwen in de overheid.

Daarom stemde D66 voor het initiatiefwetsvoorstel van Tweede Kamerleden Marijnissen en Temmink (SP).
pi_216644273
quote:
En wie zei er van niet? Of denk je dat D66 50 EK zetels heeft?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')