abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216629018
Er is nog een optie...... dat Schoof zegt, wat een kutvoorstel, dit gaan we niet in behandeling nemen
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 11 februari 2025 @ 04:45:25 #102
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216629299
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 01:42 schreef LangeTabbetje het volgende:
Er is nog een optie...... dat Schoof zegt, wat een kutvoorstel, dit gaan we niet in behandeling nemen
Lol, Schoof met een mening
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_216629653
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 20:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
De Kamer is constructief genoeg, maar dan moet het kabinet wel met uitvoerbare voorstellen komen. Dat is ze nog niet gelukt, eigenlijk nog niet 1.
Deels terecht hoor, maar de 1e kamer is gewoon een verlengstuk van de tweede kamer. Al maken ze een perfect voorstel waarbij we de hele natuur redden, dan nog moet je bij de oppositie in de 2e kamer langs voor steun in de 1e kamer.
pi_216629703
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 00:43 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Het probleem is dat ik Wilders volg op social media en hordes stemmers oproepen om hem de grootste te maken, neem daarbij de ontevreden kiezer mee die zweeft en zich laat leiden door de media en de VVD stemmer en hij zou weer de grootste kunnen worden. Ditmaal zonder NSC.

Wie weet zelfs met een CDA in de nieuwe coalitie.
Bontebal heeft aangegeven niet met Wilders te willen regeren, daar is hij vrij duidelijk in.
pi_216629813
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 07:39 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Deels terecht hoor, maar de 1e kamer is gewoon een verlengstuk van de tweede kamer. Al maken ze een perfect voorstel waarbij we de hele natuur redden, dan nog moet je bij de oppositie in de 2e kamer langs voor steun in de 1e kamer.
Dat klopt, maar met een meerderheid via meerdere opties zou dat geen probleem moeten zijn.

Doe je iets tegen armoede, dan helpt PvdA-GL je wel, net als SP, CU, D66.
Wil je wat meer rechts of conservatief beleid, dan heb je de keuze uit de routes CDA+SGP, CDA+JA21 of JA21+SGP+FvD+50plus.
Andere zaken, bijvoorbeeld over begrotingsbeleid, is al duidelijk dat CDA, CU, D66 en SGP best willen meedenken.

Opties genoeg dus. Maar dan moet je het wel met zijn vieren eens zijn als coalitie (nu al vaak een probleem) en dan niet zo star aan je compromis vasthouden dat er niks meer in zit om te onderhandelen met die opties. Dat laatste zag je bij de BTW, elke andere optie leverde een blokkade van minstens 1 partij in de coalitie op.

Kortom: als je nette, werkende wetten maakt en daarbij iets rekening houdt met hoe het in de eerste kamer zou vallen, kun je met zoveel routes echt wel effectief zijn. Maar die nette, werkende wetten zijn het probleem, niet de oppositie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_216629932
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 08:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat klopt, maar met een meerderheid via meerdere opties zou dat geen probleem moeten zijn.

Doe je iets tegen armoede, dan helpt PvdA-GL je wel, net als SP, CU, D66.
Wil je wat meer rechts of conservatief beleid, dan heb je de keuze uit de routes CDA+SGP, CDA+JA21 of JA21+SGP+FvD+50plus.
Andere zaken, bijvoorbeeld over begrotingsbeleid, is al duidelijk dat CDA, CU, D66 en SGP best willen meedenken.

Opties genoeg dus. Maar dan moet je het wel met zijn vieren eens zijn als coalitie (nu al vaak een probleem) en dan niet zo star aan je compromis vasthouden dat er niks meer in zit om te onderhandelen met die opties. Dat laatste zag je bij de BTW, elke andere optie leverde een blokkade van minstens 1 partij in de coalitie op.

Kortom: als je nette, werkende wetten maakt en daarbij iets rekening houdt met hoe het in de eerste kamer zou vallen, kun je met zoveel routes echt wel effectief zijn. Maar die nette, werkende wetten zijn het probleem, niet de oppositie.
Veel sonderen dus, beetje de kabinetten Rutte?
pi_216629970
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 08:21 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Veel sonderen dus, beetje de kabinetten Rutte?
Je kunt van Rutte zeggen wat je wil, maar hij is een meester in het vinden van meerderheden voor zijn plannen. Het politieke spel beheerst hij echt perfect. En Schoof... nou ja, die niet zo. Al zit die ook met een coalitie die het nooit met elkaar eens is en bewindspersonen die elkaar openbaar afvallen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_216630903
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 07:39 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Dat ze geen meerderheid hebben en dus op zoek moesten naar steun wisten ze vantevoren.

Maar er is gewoon een meerderheid voor strenger migratiebeleid in de Eerste Kamer, hoe jammer ik dat ook vind.

Alleen moet de PVV dan wel met deugdelijke wetten komen, en als er zo'n stuk ligt van de RvS dat gewoon serieus oppakken in plaats van grote woorden als "er verschuiven enkel pinten of komma's" of zo'n aanval van Wilders op NSC. Dan schoffeert hij namelijk ook partijen als de SGP die hem best willen helpen met een strenger beleid, maar daar wel gewoon een werkbare wet bij willen.

Wilders is enkel bezig met de bühne, niet met of die wetten er komen.
pi_216630921
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 08:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je kunt van Rutte zeggen wat je wil, maar hij is een meester in het vinden van meerderheden voor zijn plannen. Het politieke spel beheerst hij echt perfect. En Schoof... nou ja, die niet zo. Al zit die ook met een coalitie die het nooit met elkaar eens is en bewindspersonen die elkaar openbaar afvallen.
Je vergeet het belangrijkste: Rutte kwam met een eigen mandaat, Schoof niet.

Schoof levert geen zetels en kan dus geen compromis sluiten.
pi_216630959
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 10:01 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Je vergeet het belangrijkste: Rutte kwam met een eigen mandaat, Schoof niet.

Schoof levert geen zetels en kan dus geen compromis sluiten.
Als de coalitie normaal functioneerde en niet steeds ruzie maakte, kwam Schoof met 30 EK zetels die hem in zo goed als alles steunden.
  dinsdag 11 februari 2025 @ 12:13:10 #111
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216632075
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 07:49 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Bontebal heeft aangegeven niet met Wilders te willen regeren, daar is hij vrij duidelijk in.
Deed Bontebal een Gert-Jan Segers.

Als Pieter Omtzigt en Gert-Jan Segers het niet lukte om partijen uit te sluiten dan zie ik het Henri Bontebal van het CDA ook niet lukken.

[ Bericht 11% gewijzigd door Origami94 op 11-02-2025 12:19:35 ]
pi_216632190
quote:
9s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 12:13 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Deed Bontebal een Gert-Jan Segers.

Als Pieter Omtzigt en Gert-Jan Segers het niet lukte om partijen uit te sluiten dan zie ik het Henri Bontebal van het CDA ook niet lukken.
Segers sloot Rutte uit, niet de VVD. En Segers deed dat tegen de zin van de leden, die hebben dat besluit teruggedraaid. De CDA leden zijn het eens met Bontenbal.
  dinsdag 11 februari 2025 @ 12:32:22 #113
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216632277
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 12:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Segers sloot Rutte uit, niet de VVD. En Segers deed dat tegen de zin van de leden, die hebben dat besluit teruggedraaid. De CDA leden zijn het eens met Bontenbal.
Bekijk deze YouTube-video

Wanneer het pluche roept dan zal het CDA zeker weer met de PVV gaan. Het zal mij verbazen als dit niet zou gebeuren.

Aan het eind van de dag is oppositie voeren ook makkelijk. Roepen dat je niet met de PVV zou gaan vanuit de oppositie banken om daarna te stijgen in de peilingen.
pi_216632305
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 12:32 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Wanneer het pluche roept dan zal het CDA zeker weer met de PVV gaan. Het zal mij verbazen als dit niet zou gebeuren.
Die kans is echt minimaal, niet veel groter dan dat PvdA of SP met PVV gaat regeren. Het CDA heeft nog steeds nachtmerries van Rutte I. En ze zijn net bezig met een opschuiven naar links, om weer in het midden te komen. Als CDA nu bij PVV in een coalitie stapt, is dat het einde van die partij. Het zou erger zijn dan bij NSC.
  dinsdag 11 februari 2025 @ 12:38:47 #115
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216632329
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 12:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die kans is echt minimaal, niet veel groter dan dat PvdA of SP met PVV gaat regeren. Het CDA heeft nog steeds nachtmerries van Rutte I. En ze zijn net bezig met een opschuiven naar links, om weer in het midden te komen. Als CDA nu bij PVV in een coalitie stapt, is dat het einde van die partij. Het zou erger zijn dan bij NSC.
Het CDA heeft ook nachtmerries van Fortuyn. Maar aan het eind van de dag tekenen ze netjes bij het kruisje.
pi_216632355
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 12:38 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Het CDA heeft ook nachtmerries van Fortuyn. Maar aan het eind van de dag tekenen ze netjes bij het kruisje.
Bontenbal gaat het in elk geval niet doen, dan moeten ze hem eerst wegjagen.

En eigenlijk denk ik dat Bontenbal er een behoorlijke tijd gaat zitten, die is nog CDA leider als Wilders met pensioen naar Hongarije gaat.
pi_216632527
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 12:38 schreef Origami94 het volgende:

[..]
En dat terwijl ze nog geen geen dag met Fortuin in de 2e kamer hebben gezeten?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 11 februari 2025 @ 12:59:51 #118
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216632562
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 12:57 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
En dat terwijl ze nog geen geen dag met Fortuin in de 2e kamer hebben gezeten?
Dat is feitelijk correct
  dinsdag 11 februari 2025 @ 14:14:19 #119
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_216633608
Ik schakel nu in bij het vragenuurtje. Heb ik Faber gemist of moet ze nog komen? :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_216633690
quote:
16s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 14:14 schreef Starhopper het volgende:
Ik schakel nu in bij het vragenuurtje. Heb ik Faber gemist of moet ze nog komen? :T
Dit (het energienoodfonds) is de eerste vraag.
pi_216633759
  dinsdag 11 februari 2025 @ 14:31:39 #122
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_216633826
quote:
Daar schijnt haar man ook moeite mee te hebben om dat voor elkaar te krijgen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_216633837
quote:
18s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 14:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Daar schijnt haar man ook moeite mee te hebben om dat voor elkaar te krijgen.
Wil je even rekening houden met beelddenkers :7
  dinsdag 11 februari 2025 @ 14:34:10 #124
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_216633852
quote:
Jammer ;( Dan schakel ik weer uit
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 11 februari 2025 @ 14:39:31 #125
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_216633911
Haha Faber :T

twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')