Bewijs maar.quote:Op maandag 10 februari 2025 17:37 schreef RotatoR het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Number of migrants granted asylum in Sweden hits 40-year low
Gevolg van het striktere asielbeleid dat men heeft ingevoerd.
Caligula gebruikte ‘Germaans’ op dezelfde manier. Alles waar hij tegen was, was ‘Germaans’. Tegenwoordig is alles waar de Nederlandse fascisten op Internet problemen mee hebben ‘D66’; rechters, wetten, rechtscolleges, kortom alles wat de ‘eenheidsstaat’ blokkeert en de macht van de ‘Duce’ inperkt en de ‘Definitieve Oplossing’ van de (niet bestaande) asielcrisis tegenhoudt.quote:Ergo, de RvS verkondigt D66 leugens.
Moeten ze vooral door blijven gaan met de tegenwerking en doorgaan met al die klimaat en stikstofwaanzin.quote:
Dat is allang ontkracht.quote:Op maandag 10 februari 2025 17:59 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Zweden is stuk.
Die hebben het hoogste aantal verkrachtingen in Europa per inwoner met in 2018 als daders al 2/3e niet westerse achtergrond.
Omdat daar de definitie van verkrachting veel ruimer is dan in de rest van de wereld...quote:Op maandag 10 februari 2025 17:59 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Zweden is stuk.
Die hebben het hoogste aantal verkrachtingen in Europa per inwoner met in 2018 als daders al 2/3e niet westerse achtergrond.
Dat neemt toch niet weg dat 2/3 van de aanranders een niet westerse achtergrond heeft?quote:Op maandag 10 februari 2025 18:12 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Omdat daar de definitie van verkrachting veel ruimer is dan in de rest van de wereld...
Dit inderdaad.quote:Op maandag 10 februari 2025 18:19 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dat neemt toch niet weg dat 2/3 van de aanranders een niet westerse achtergrond heeft?
Het is een C-advies en geen D-advies, dus ik denk dat ze er mee gaan instemmen inderdaad. NSC loopt ook het gevaar niet terug te komen in de kamer als er nieuwe verkiezingen komen.quote:
Met een C advies moeten ze aanpassen. En dat wil Wilders niet.quote:Op maandag 10 februari 2025 18:37 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is een C-advies en geen D-advies, dus ik denk dat ze er mee gaan instemmen inderdaad. NSC loopt ook het gevaar niet terug te komen in de kamer als er nieuwe verkiezingen komen.
Je suggereert een hoop, o.a. dat de Zweedse situatie en de Zweedse asielwetgeving vergelijkbaar zijn met Nederland en de voorstellen van Faber, maar feitelijk is het nog steeds niets.quote:Op maandag 10 februari 2025 17:37 schreef RotatoR het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Number of migrants granted asylum in Sweden hits 40-year low
Gevolg van het striktere asielbeleid dat men heeft ingevoerd.
Ergo, de RvS verkondigt D66 leugens.
D66 is een ideale zondebok voor die types. Dan doen feiten er niet meer toe…quote:Op maandag 10 februari 2025 18:40 schreef recursief het volgende:
[..]
Je suggereert een hoop, o.a. dat de Zweedse situatie en de Zweedse asielwetgeving vergelijkbaar zijn met Nederland en de voorstellen van Faber, maar feitelijk is het nog steeds niets.
En waarom je D66 er met de haren bijsleept is me een raadsel.
Het is een advies, er dient niks gewijzigd te worden.quote:Op maandag 10 februari 2025 18:39 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Met een C advies moeten ze aanpassen. En dat wil Wilders niet.
Klopt, niets staat het kabinet in de weg om slechte, onuitvoerbare wetten naar het parlement te brengen. Gaat uiteraard weer een groot drama worden en vermoedelijk gewoon verworpen worden door de Eerste Kamer. Weer een hoop drama en 0,0 praktisch resultaat.quote:Op maandag 10 februari 2025 18:48 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is een advies, er dient niks gewijzigd te worden.
Dat kan inderdaad, maar het blijft een advies.quote:Op maandag 10 februari 2025 18:50 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Klopt, niets staat het kabinet in de weg om slechte, onuitvoerbare wetten naar het parlement te brengen. Gaat uiteraard weer een groot drama worden en vermoedelijk gewoon verworpen worden door de Eerste Kamer. Weer een hoop drama en 0,0 praktisch resultaat.
Dezelfde reden als waarom straatevangelisten constant Satan opvoeren.quote:Op maandag 10 februari 2025 18:40 schreef recursief het volgende:
En waarom je D66 er met de haren bijsleept is me een raadsel.
Waarom dan advies vragen als je er toch schijt aan hebt?quote:Op maandag 10 februari 2025 18:48 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is een advies, er dient niks gewijzigd te worden.
Omdat het nog gewoon in de procedures staat en VVD en NSC wel willen doen alsof het serieuze partijen zijn.quote:Op maandag 10 februari 2025 19:00 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waarom dan advies vragen als je er toch schijt aan hebt?
Beter smijten ze jou gewoon over de Russische grens.quote:Op maandag 10 februari 2025 17:41 schreef Confetti het volgende:
De Raad van State stelt dat het asielbeleid geen of weinig invloed heeft op het besluit om naar Nederland te komen. 'Sociale contacten' is een veel belangrijkere reden.
Met dit soort wereldvreemde mensen valt niet te discussieren. Het wordt tijd dat rechts de aanval opent op de zogenaamde rechtsstaat. Zolang je die niet ontmanteld kun je geen rechts beleid voeren.
Is het probleem niet eerder dat er in de 1e kamer geen meerderheid voor te vinden is?quote:Op maandag 10 februari 2025 19:19 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, ik zou als NSC gewoon voorstemmen en zeggen dat dat nou eenmaal de afspraak was.
Deze wet loopt dan toch uit op een fiasco, aangezien Geert en Marjolijn willen luisteren naar degenen die er verstand van hebben. En dan mag hij lekker uitleggen waarom hij denkt dat we daarmee verder komen.
Klopt, maar dat kan Geert zijn coalitiegenoten niet verwijten.quote:Op maandag 10 februari 2025 19:33 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Is het probleem niet eerder dat er in de 1e kamer geen meerderheid voor te vinden is?
Ik zou zeker niet voor stemmen als ik van NSC was. Dan gooi je datgene wat je uit hebt onderhandeld te grabbel en sta je echt helemaal nergens meer voor.quote:Op maandag 10 februari 2025 19:19 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, ik zou als NSC gewoon voorstemmen en zeggen dat dat nou eenmaal de afspraak was.
Deze wet loopt dan toch uit op een fiasco, aangezien Geert en Marjolijn willen luisteren naar degenen die er verstand van hebben. En dan mag hij lekker uitleggen waarom hij denkt dat we daarmee verder komen.
Vooral dat laatste.quote:Op maandag 10 februari 2025 18:37 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is een C-advies en geen D-advies, dus ik denk dat ze er mee gaan instemmen inderdaad. NSC loopt ook het gevaar niet terug te komen in de kamer als er nieuwe verkiezingen komen.
Klopt. Maar ze kunnen het wel uitstellen.quote:Op maandag 10 februari 2025 19:45 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat gaan ze niet verhelpen door nergens voor te staan.
De RvS kan er ook niks aan doen dat Faler een hoopje gebakken lucht is natuurlijk.quote:Op maandag 10 februari 2025 19:47 schreef Pleun2011 het volgende:
RvS is Deepstate. We hebben hier ook een Musk nodig
De rechtsstaat is helemaal niet in het geding hier anders dan dat de Raad van State die weer eens niet snapt. Wilders stelt terecht dat de RvS naar alle belangen van de asielzoekers kijkt en dat is niet alleen niet de taak van de RvS, de rechtsstaat brengt met zich mee dat de grondwet wordt gerespecteerd en daarin staat dat de TK het Nederlandse volk vertegenwoordigt, en geen buitenlands volk.quote:Op maandag 10 februari 2025 14:21 schreef Mikeytt het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)rder-met-asielwetten
[..]
Wordt wel pijnlijk duidelijk dat er maar 1 partij in de coalitie is die waarde hecht aan het beschermen van de rechtsstaat.
Verder gaat het wel goed met je?quote:Op maandag 10 februari 2025 19:47 schreef Pleun2011 het volgende:
RvS is Deepstate. We hebben hier ook een Musk nodig
quote:Op maandag 10 februari 2025 19:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De rechtsstaat is helemaal niet in het geding hier anders dan dat de Raad van State die weer eens niet snapt. Wilders stelt terecht dat de RvS naar alle belangen van de asielzoekers kijkt en dat is niet alleen niet de taak van de RvS, de rechtsstaat brengt met zich mee dat de grondwet wordt gerespecteerd en daarin staat dat de TK het Nederlandse volk vertegenwoordigt, en geen buitenlands volk.
Het begon al met de samenvatting waarin al die schooiers werder geframed als mensen op de vlucht voor oorlog en geweld. Dat is helemaal niet zo. Ze reizen door voor een beter leven, niet voor opvang maar voor levenslang levensonderhoud in een schaarse sociale huurwoning.
Vanwege dit soort politiek gedram wilde het kabinet dus een noodwet, dan heb je dat niet op deze manier.
Hoe bedoel je? Zijn bovenstaande geen valide zorgen? En dan willen die pannekoeken van de PVV & VVD er nog verder op bezuinigen ook. Het is aan de minister om het voldoende te onderbouwen en dat kon ze klaarblijkelijk niet. Wat ze zou kunnen doen is gewoon tegemoet komen aan deze hobbels, maar dat kan aanpassing in het wetsvoorstel of budgetten betekenen.Joost mag weten waarom ze niet een betere wet wil maken waarmee de IND beter zijn werk kan doen.quote:De Raad van State, een belangrijk adviesorgaan van de regering, voorziet ook problemen in de uitvoering van de wetten. "De kans is groot dat de maatregelen juist tot een extra belasting leiden voor de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) en de rechtspraak."
Als de wetten worden ingevoerd moet de IND volgens de raad meer en ingewikkeldere beslissingen nemen. "Over deze beslissingen zal ook meer geprocedeerd worden, wat de druk op de rechtspraak verhoogt."
De Raad voor rechtspraak waarschuwde daar eerder ook al voor. Als procedures langer duren, zitten mensen bovendien langer in de asielopvang, schrijft de Raad van State. En de asielopvang is al overvol.
Dat geldt uiteindelijk voor bijna al het overheidsbeleid. Met dat argument kan je Nederland net zo goed opheffen en de macht in Brussel neerleggen.quote:De Raad van State zet bij dat stelsel juist vraagtekens. Het adviesorgaan schrijft dat voor asielzoekers het nationale beleid "een beperkte rol" speelt bij de keuze voor een land. Het is dan ook niet duidelijk of de wetten echt zullen helpen de asielinstroom te beperken.
Ja, dat lijkt mij ook het beste. Weg met al die nationale besturen, want daar komen alle problemen vandaan. Dan kan Geert proberen hoe verkiesbaar hij in de EU regering is.quote:Op maandag 10 februari 2025 19:55 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat geldt uiteindelijk voor bijna al het overheidsbeleid. Met dat argument kan je Nederland net zo goed opheffen en de macht in Brussel neerleggen.
Al hadden ze in Pinkeltjesland verkiezingen, dan zou hij nog niet gekozen worden.quote:Op maandag 10 februari 2025 20:00 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt mij ook het beste. Weg met al die nationale besturen, want daar komen alle problemen vandaan. Dan kan Geert proberen hoe verkiesbaar hij in de EU regering is.
Op dit onderwerp gaan ze toch niks winnen, wat ze ook doen.quote:Op maandag 10 februari 2025 19:45 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat ze dat gaan verhelpen door nergens voor te staan.
Rechtstatelijkheid was hun onderwerp toch?quote:Op maandag 10 februari 2025 20:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Op dit onderwerp gaan ze toch niks winnen, wat ze ook doen.
Deze niet bijvoorbeeld.quote:Op maandag 10 februari 2025 19:54 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
[..]
Hoe bedoel je? Zijn bovenstaande geen valide zorgen?
Waar bemoeit de RvS zich mee? Het is geen kabinetsbeleid om die indringers in de watten te leggen en zoveel mogelijk ongemak te besparen om te laten voelen dat ze welkom zijn, dat zijn ze niet. Dit is geen overweging van wetgevingskwaliteit maar van weke GL en D66-zieltjes.quote:“de terugkerende herbeoordeling van de asielstatus leiden tot onnodige spanning en onzekerheid voor statushouders”
Een betere wet maken en dan? Zodat de aanzuigende werking nog groter wordt? De instroom moet aanzienlijk afnemen doordat het onaantrekkelijker wordt om je hier als vluchteling voor te doen. Dan heb je ook veel minder opvang nodig.quote:En dan willen die pannekoeken van de PVV & VVD er nog verder op bezuinigen ook. Het is aan de minister om het voldoende te onderbouwen en dat kon ze klaarblijkelijk niet. Wat ze zou kunnen doen is gewoon tegemoet komen aan deze hobbels, maar dat kan aanpassing in het wetsvoorstel of budgetten betekenen.Joost mag weten waarom ze niet een betere wet wil maken waarmee de IND beter zijn werk kan doen.
Waar raar om een stuk te quoten wat ik niet heb aangehaald.quote:Op maandag 10 februari 2025 20:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Deze niet bijvoorbeeld.
[..]
Waar bemoeit de RvS zich mee? Het is geen kabinetsbeleid om die indringers in de watten te leggen en zoveel mogelijk ongemak te besparen om te laten voelen dat ze welkom zijn, dat zijn ze niet. Dit is geen overweging van wetgevingskwaliteit maar van weke GL en D66-zieltjes.
Je hebt denk ik twee opties:quote:[..]
Een betere wet maken en dan? Zodat de aanzuigende werking nog groter wordt? De instroom moet aanzienlijk afnemen doordat het onaantrekkelijker wordt om je hier als vluchteling voor te doen. Dan heb je ook veel minder opvang nodig.
Dit is hetzelfde gelul als met het EU migratiepact, helemaal trots dat ze na 7 jaar onderhandelen een akkoord hadden bereikt, maar na die 7 jaar zijn we wel miljoenen van die mensen verder en die krijg je niet meer weg met al hun kosten en problemen. Doordat de noodwet niet mocht zijn we ook alweer 8 maanden maal 4000 asielzoekers verder. Er is enige urgentie, en dan loopt het misschien even stroef maar als dan de instroom afneemt dan is dat ook zo weer over.
Het onderscheid tussen burger en niet-burger.quote:Op maandag 10 februari 2025 19:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De rechtsstaat is helemaal niet in het geding hier anders dan dat de Raad van State die weer eens niet snapt. Wilders stelt terecht dat de RvS naar alle belangen van de asielzoekers kijkt en dat is niet alleen niet de taak van de RvS, de rechtsstaat brengt met zich mee dat de grondwet wordt gerespecteerd en daarin staat dat de TK het Nederlandse volk vertegenwoordigt, en geen buitenlands volk.
Het begon al met de samenvatting waarin al die schooiers werder geframed als mensen op de vlucht voor oorlog en geweld. Dat is helemaal niet zo. Ze reizen door voor een beter leven, niet voor opvang maar voor levenslang levensonderhoud in een schaarse sociale huurwoning.
Vanwege dit soort politiek gedram wilde het kabinet dus een noodwet, dan heb je dat niet op deze manier.
Als het allemaal praktisch onmogelijk wordt om asiel te krijgen in Nederland doordat het een bende is. Dan lijkt mij dat alleen maar gunstig. Als asielzoeker zou ik dan een ander land kiezen waar ik niet die onzekerheid heb. En niet vanaf dag 1 met de nek wordt aangekeken en niet welkom ben.quote:Op maandag 10 februari 2025 20:41 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Waar raar om een stuk te quoten wat ik niet heb aangehaald.
En waar de RVS zich mee bemoeit is uiteraard de wet. Als herbeoordeling leidt tot een onveranderde status is een herbeoordeling overbodig geweest en leidt deze dus tot overbodige onzekerheid. Maar nogmaals, dat is dus uitgerekend NIET wat ik aanhaalde. Misschien kun je daar op reageren?!
[..]
Je hebt denk ik twee opties:
1) Een wet maken zodat er tegemoet gekomen wordt aan de valide bezwaren die ik quotte uit het linkje van de persoon waar ik op reageerde. Als dat niet kan zonder dat het complexer wordt, dan zul je misschien toch eens moeten denken aan de volgende optie:
2) meer geld erbij. Als je de boel complexer maakt, moet je denk ik voor meer FTE's zorgen en niet voor minder. Het is vragen om problemen. Daar is niemand bij gebaat, behalve de PVV. De achterban van de PVV in ieder geval niet.
Je hebt uiteraard ook nog optie nummer 3) net doen alsof je neus bloedt en gewoon lekker doorgaan alsof een valide bezwaar geen valide bezwaar is.
quote:Op maandag 10 februari 2025 21:19 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Als het allemaal praktisch onmogelijk wordt om asiel te krijgen in Nederland doordat het een bende is. Dan lijkt mij dat alleen maar gunstig. Als asielzoeker zou ik dan een ander land kiezen waar ik niet die onzekerheid heb. En niet vanaf dag 1 met de nek wordt aangekeken en niet welkom ben.
Ofwel de toestroom zal afnemen doordat Nederland puur qua beeldvorming een asielonvriendelijk land is geworden in migrantenstromenland.
uh ja.quote:Op maandag 10 februari 2025 21:20 schreef Buitendam het volgende:
[..]want zo goed ben je op de hoogte als asielzoeker, natuurlijk.
Ben je nou echt zo dom of is dit een act?quote:Op maandag 10 februari 2025 21:23 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
uh ja.
Al die asielzoekers komen per heel veeeeel toeval alleen aanwaaien in de landen waar ze het meest kunnen krijgen.
Doe niet zo achterlijk man
Asielzoekers weten precies welk land de meest gunstige regelingen heeft, met name omtrent gezinshereniging. Er gaan flyers rond waarin Nederland wordt aangeprezen.quote:Op maandag 10 februari 2025 21:20 schreef Buitendam het volgende:
[..]want zo goed ben je op de hoogte als asielzoeker, natuurlijk.
Ik denk dat dat ernstig meevalt. We hebben al heel wat jaren een behoorlijk streng assielbeleid, alleen zitten de haken en ogen niet in het afschrikwekkend effect.quote:Op maandag 10 februari 2025 21:30 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Asielzoekers weten precies welk land de meest gunstige regelingen heeft, met name omtrent gezinshereniging. Er gaan flyers rond waarin Nederland wordt aangeprezen.
Neehoor, we hebben het hoogste inwilligingspercentage van Europa.quote:Op maandag 10 februari 2025 21:32 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik denk dat dat ernstig meevalt. We hebben al heel wat jaren een behoorlijk streng assielbeleid, alleen zitten de haken en ogen niet in het afschrikwekkend effect.
Tuurlijk. Vandaar ook het fluctuerende cijfer qua asielzoekers. De windrichting.quote:Op maandag 10 februari 2025 21:32 schreef RamboDirk het volgende:
Meneer @:buitendam denkt dat asielzoekers per toeval met het rubberen bootje aanspoelen op strand van Scheveningen. Omdat de windrichting toevallig deze kant op staat.
Helemaal nietquote:Op maandag 10 februari 2025 21:32 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik denk dat dat ernstig meevalt. We hebben al heel wat jaren een behoorlijk streng assielbeleid, alleen zitten de haken en ogen niet in het afschrikwekkend effect.
Ik zit te popelen om je bron.quote:Op maandag 10 februari 2025 21:33 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Neehoor, we hebben het hoogste inwilligingspercentage van Europa.
Als ze met een bootje op het strand van Scheveningen aanspoelen hebben ze teveergeefs de oversteek naar het VK proberen te maken, dus dat is min of meer exact wat er gebeurd isquote:Op maandag 10 februari 2025 21:32 schreef RamboDirk het volgende:
Meneer @:buitendam denkt dat asielzoekers per toeval met het rubberen bootje aanspoelen op strand van Scheveningen. Omdat de windrichting toevallig deze kant op staat.
Nee, ik zeg niet dat er geen enkele valide overweging in staat, ik constateer dat de RvS zelf niet eens door lijkt te hebben hoe politiek vooringenomen ze is en in welke mate het er volstrekt irrelevante overwegingen in betrekt. Dat kleurt het advies tot negerenswaardig niveau.quote:Op maandag 10 februari 2025 20:41 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Waar raar om een stuk te quoten wat ik niet heb aangehaald.
En waar de RVS zich mee bemoeit is uiteraard de wet. Als herbeoordeling leidt tot een onveranderde status is een herbeoordeling overbodig geweest en leidt deze dus tot overbodige onzekerheid. Maar nogmaals, dat is dus uitgerekend NIET wat ik aanhaalde. Misschien kun je daar op reageren?!
Neuh, maar als de wet werkt zijn het tijdelijke ongemakken en het kabinet deelt niet het streven van de RvS om de asielketen duurzaam te laten functioneren als massa-immigratiesluis.quote:Je hebt denk ik twee opties:
1) Een wet maken zodat er tegemoet gekomen wordt aan de valide bezwaren die ik quotte uit het linkje van de persoon waar ik op reageerde. Als dat niet kan zonder dat het complexer wordt, dan zul je misschien toch eens moeten denken aan de volgende optie:
2) meer geld erbij. Als je de boel complexer maakt, moet je denk ik voor meer FTE's zorgen en niet voor minder. Het is vragen om problemen. Daar is niemand bij gebaat, behalve de PVV. De achterban van de PVV in ieder geval niet.
Je hebt uiteraard ook nog optie nummer 3) net doen alsof je neus bloedt en gewoon lekker doorgaan alsof een valide bezwaar geen valide bezwaar is.
quote:Op maandag 10 februari 2025 21:35 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Kun je zelf zo opzoeken. Jij geeft ook geen bronnen bij je reacties.
Mwa, het is meer dat jij nogal onwetend overkomt omdat je doet voorkomen alsof we een streng asielbeleid hebben terwijl 87% van de aanvragen worden goedgekeurd.quote:Op maandag 10 februari 2025 21:39 schreef Buitendam het volgende:
[..]als ik met een statement kom zoals jij net komt er gewoon een keurig een onderbouwing mee, hoor. Anders krijg je wat jij nu hebt. Sta je toch een beetje voor lul met je grote mond.
Dat komt omdat de beroepszaken daar apart in zijn meegenomen en de omliggende landen om ons heen dat niet per se doen, aangezien het om nationale wetgeving gaat. Ontzettende Einsteinquote:Op maandag 10 februari 2025 21:44 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Mwa, het is meer dat jij nogal onwetend overkomt omdat je doet voorkomen alsof we een streng asielbeleid hebben terwijl 87% van de aanvragen worden goedgekeurd.
quote:Op maandag 10 februari 2025 21:46 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat komt omdat de beroepszaken daar apart in zijn meegenomen en de omliggende landen om ons heen dat niet per se doen, aangezien het om nationale wetgeving gaat. Ontzettende Einstein
Slechts 2 asielaanvragen per 1000 inwoners in Nederland. Goed voor plek 13 in de Europese lijst. 0,7% van alle asielzoekers komt naar Nederland, ter vergelijking: Duitsland zit op 7,1.quote:Op maandag 10 februari 2025 21:48 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.specsavers.nl/afspraak/kies-locatie
Ik wil geen overheid die mensen opzettelijk de ellende instort waarbij de goeden erg lijden onder kwaden. Als je minder asielzoekers wil is de juiste manier denk ik of de eisen strenger maken of een quotum instellen oid. Vermoedelijk ook veel efficienter qua opvang, bemensing, minder trauma voor de mensen die je nog wel toelaat, wat voor hun toekomst in Nederland ook veel beter zal zijn...quote:Op maandag 10 februari 2025 21:19 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Als het allemaal praktisch onmogelijk wordt om asiel te krijgen in Nederland doordat het een bende is. Dan lijkt mij dat alleen maar gunstig. Als asielzoeker zou ik dan een ander land kiezen waar ik niet die onzekerheid heb. En niet vanaf dag 1 met de nek wordt aangekeken en niet welkom ben.
Ofwel de toestroom zal afnemen doordat Nederland puur qua beeldvorming een asielonvriendelijk land is geworden in migrantenstromenland.
Linksom of rechtsom winst voor het anti-asiel kamp.
Waar maken ze zich druk om als het toch alleen maar een advies is.quote:
In absolute aantallen valt het wel mee, deels mee eens. Maar in het dichtbevolkste land van Europa (ja nah Malta) misschien toch veel te veel? wat mij betreft wel.quote:Op maandag 10 februari 2025 21:51 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Slechts 2 asielaanvragen per 1000 inwoners in Nederland. Goed voor plek 13 in de Europese lijst. 0,7% van alle asielzoekers komt naar Nederland, ter vergelijking: Duitsland zit op 7,1.
Leuke poging, maar we zitten vrij streng in de doorloop. Dat daarna de procedure sneller en hoger is dan omliggende landen zegt vooral iets over de beroepszaken. Zo ver komt het hier niet eens, vandaar ook plek 13 gemiddeld.
Omdat de basis waarop het advies is gebaseerd gestoeld is op wetgeving. En in het geval van asiel grondwettelijk en Europees. Ga je niet onderuit komen.quote:Op maandag 10 februari 2025 21:59 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Waar maken ze zich druk om als het toch alleen maar een advies is.
Er is geen toekomst voor ze in Nederland.quote:Op maandag 10 februari 2025 21:57 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik wil geen overheid die mensen opzettelijk de ellende instort waarbij de goeden erg lijden onder kwaden. Als je minder asielzoekers wil is de juiste manier denk ik of de eisen strenger maken of een quotum instellen oid. Vermoedelijk ook veel efficienter qua opvang, bemensing, minder trauma voor de mensen die je nog wel toelaat, wat voor hun toekomst in Nederland ook veel beter zal zijn...
Ja je lijkt het niet te willen snappen, maar ik zal het nog maar een keer uitleggen: dat zit ‘m in de beroepszaken die Nederland meegenomen worden in de cijfers. De behandelingen die er zijn komen voort uit asielzoekers waarvan het deel veilige landers (en dus teruggestuurden) al eruit gefilterd zijn. En dat is een methode die andere landen dus precies níet uitvoeren in hun berekeningen.quote:Op maandag 10 februari 2025 22:00 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
In absolute aantallen valt het wel mee, deels mee eens. Maar in het dichtbevolkste land van Europa (ja nah Malta) misschien toch veel te veel? wat mij betreft wel.
De rest van je cijfers is gewoon weer niet onderbouwde poep waar geen reet van klopt. Hier zijn de echte cijfers https://www.statista.com/(...)um-grants-in-europe/
Voor de rest zoek je het maar uit met je naieve asielzoekers zijn dom en weten niet in welk land ze terecht komen houding.
Dat is een mooie manier van het probleem omdraaien: het is niet de overheid die de asielzoekers de ellende instort; het zijn de asielzoekers die Nederland de ellende instorten.quote:Op maandag 10 februari 2025 21:57 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik wil geen overheid die mensen opzettelijk de ellende instort waarbij de goeden erg lijden onder kwaden. Als je minder asielzoekers wil is de juiste manier denk ik of de eisen strenger maken of een quotum instellen oid. Vermoedelijk ook veel efficienter qua opvang, bemensing, minder trauma voor de mensen die je nog wel toelaat, wat voor hun toekomst in Nederland ook veel beter zal zijn...
CBS dossier asiel, migratie, integratie. En als je dan klikt op ‘hoeveel immigranten komen er naar Nederland’ heb je een aantal tabellen waar je het kunt vinden. Kan de link naar het pdf-bestand niet kopiëren plakken. Eurostat heeft dezelfde tabellen, zie ik.quote:
Weer geen bronvermeldingquote:Op maandag 10 februari 2025 22:06 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja je lijkt het niet te willen snappen, maar ik zal het nog maar een keer uitleggen: dat zit ‘m in de beroepszaken die Nederland meegenomen worden in de cijfers. De behandelingen die er zijn komen voort uit asielzoekers waarvan het deel veilige landers (en dus teruggestuurden) al eruit gefilterd zijn. En dat is een methode die andere landen dus precies níet uitvoeren in hun berekeningen.
85% doorlaten en dan op plek 13 staan qua asielzoekers per hoofd van de bevolking en 2 op de 1000 aanvragen? Dan klopt er iets niet. Je kunt mij naïef noemen, maar als je jezelf niet hebt verdiept in de methodiek van statistiek op dit punt loop je maar wat te ouwehoeren.
quote:Andere landen hebben een lager inwilligingspercentage in eerste aanleg, maar beslissen na een bezwaarprocedure of tussenkomst van de rechter in hoger beroep vaker alsnog dat de asielzoeker mag blijven. In heel Europa gaat het ongeveer om 26 procent van de asielzoekers die na zo'n bezwaar of rechtszaak alsnog een verblijfsvergunning krijgen. In Nederland om 14 procent.
Ofwel zelfs met de cijfers van de beroepszaken (waar jij zo op hamert,bErOePsZaKeN eRuIt gEfiLtErD) staat Nederland ruimschoots bovenaan. Met 26 procent gemiddeld erbij redden ze het nog niet. Nederland altijd nr1!quote:Nederland heeft daarmee een van de hoogste percentages van Europa, zo is te vinden bij het Europees bureau voor statistiek Eurostat. Gemiddeld in Europa ging het om 38,5 procent.
Nederland staat helemaal niet ruimschoots bovenaanquote:Op maandag 10 februari 2025 22:21 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Weer geen bronvermeldingdat snap ik wel want je praat weer POEP.
[..]
[..]
Ofwel zelfs met de cijfers van de beroepszaken (waar jij zo op hamert,bErOePsZaKeN eRuIt gEfiLtErD) staat Nederland ruimschoots bovenaan. Met 26 procent gemiddeld erbij redden ze het nog niet. Nederland altijd nr1!
Nee je hebt geen enkele bron aangeleverd. En ja, Nederland land staat bovenaan qua inwilligingspercentage zelfs als dE bErOePsZaKeN meegenomen worden. Ik wil je nogmaals doorverwijzen naar de opticien.quote:Op maandag 10 februari 2025 22:28 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nederland staat helemaal niet ruimschoots bovenaanNederland staat onderaan de streep, wanneer je dus alle factoren naast elkaar legt op plek DER-TIEN in Europa.
Als je enerzijds iedereen en zijn moeder doorlaat en “ruimschoots bovenaan staat” en ook op plek 13 qua gemiddelden gaat er iets niet helemaal goed in jouw berekeningen. En mijn bronnen in de vorm van Eurostat en zeker CBS geef ik hierboven aan. Je snapt het niet, het is te moeilijk en je wil dom roeptoeteren. Ga je gang.
Het is ook niet de bedoeling dat ze een toekomst in Nederland hebben.quote:Op maandag 10 februari 2025 21:57 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Inwilligingspercentage pakken en daarna alle factoren negeren die cruciaal zijn voor het nettocijfers asielzoekers in je land is wel van zo’n onbeschrijfelijke domheid dat ik haast niet kan geloven dat je het echt meent.quote:Op maandag 10 februari 2025 22:35 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Nee je hebt geen enkele bron aangeleverd. En ja, Nederland land staat bovenaan qua inwilligingspercentage zelfs als dE bErOePsZaKeN meegenomen worden. Ik wil je nogmaals doorverwijzen naar de opticien.
Fijne avond en slaap lekker straks.
quote:Op maandag 10 februari 2025 22:02 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Er is geen toekomst voor ze in Nederland.
Ik bedoel voor de periode dat ze hier asiel hebben. Als je het asielsysteem wil afschaffen ben je een heel andere discussie aan het voeren.quote:Op maandag 10 februari 2025 22:39 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Het is ook niet de bedoeling dat ze een toekomst in Nederland hebben.
Ik maakte een grapje.quote:Op maandag 10 februari 2025 22:01 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Omdat de basis waarop het advies is gebaseerd gestoeld is op wetgeving. En in het geval van asiel grondwettelijk en Europees. Ga je niet onderuit komen.
De bedoeling is dat het tweestatusstelsel weer wordt ingevoerd. Met dat systeem zal het gros van de asielzoekers niet meer in aanmerking komen voor een permanente verblijfsvergunning, en dus geen uitzicht hebben op een toekomst in Nederland.quote:Op maandag 10 februari 2025 22:44 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
[..]
Ik bedoel voor de periode dat ze hier asiel hebben. Als je het asielsysteem wil afschaffen ben je een heel andere discussie aan het voeren.
Ik heb het niet over een permanente verblijfsvergunning. Ik heb het over hun toekomst in Nederland gedurende hun asiel, zoals ik schreef. Dat zal doorgaans dus gaan over een aantal jaren.quote:Op maandag 10 februari 2025 23:07 schreef RotatoR het volgende:
[..]
De bedoeling is dat het tweestatusstelsel weer wordt ingevoerd. Met dat systeem zal het gros van de asielzoekers niet meer in aanmerking komen voor een permanente verblijfsvergunning en dus geen uitzicht hebben op een toekomst in Nederland.
Ja, en dan ligt het in jouw boekje weer aan de PVV.quote:Op maandag 10 februari 2025 18:50 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Klopt, niets staat het kabinet in de weg om slechte, onuitvoerbare wetten naar het parlement te brengen. Gaat uiteraard weer een groot drama worden en vermoedelijk gewoon verworpen worden door de Eerste Kamer. Weer een hoop drama en 0,0 praktisch resultaat.
>het niveau van deugend fokquote:Op maandag 10 februari 2025 19:07 schreef quo_ het volgende:
[..]
[..]
Dit is zo ongeveer het niveau van deugend fok.
Islamitische terreur en moorddreigingen downplayen en verkrachtingen weglachen.
En vervolgens iedereen die niet mee gaat in dit soort onzin voor dom rechts uitmaken.
Volledig conform de islamitische traditie: slachtofferrol aan nemen en anderen de schuld gevenquote:Op dinsdag 11 februari 2025 00:39 schreef Origami94 het volgende:
[..]
>het niveau van deugend fok
>downplayen en weglachen
>dom rechts uitmaken
Beetje jammer wel om in een discussie te generaliseren, woorden in de mond te leggen en hyperbolisch te worden.
Aldus de man die iemand verdedigt die week in week uit moet benoemen dat hij beveiligt wordt, nog nooit verantwoordelijkheid heeft genomen niet eens tijdens een economische crisis tijdens Rutte 1 en van alles belooft maar nooit iets waar maakt.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 01:10 schreef quo_ het volgende:
[..]
Volledig conform de islamitische traditie: slachtofferrol aan nemen en anderen de schuld geven
Precies. Nederland is niet meer te redden.quote:Op maandag 10 februari 2025 14:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoezo, dan krijgt Wilders gewoon 80 zetels.
De PVV drukt op een slecht verzonnen, onuitvoerbare wet. En als daar kritiek op komt is dat dus zielig voor de PVV? Je kan ook doorslaan in je liefdequote:Op dinsdag 11 februari 2025 00:24 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja, en dan ligt het in jouw boekje weer aan de PVV.
En niet de totaaldebielen in de 1e kamer die de wil van de meerderheid tegenhouden. Maar goed, die hebben jouw bloedgroep dus gefeliciteerd, jij kunt in ieder geval weer janken over het 'gebrek aan daadkracht' over rechts.
Chapeau.
De PVV zal me een rotzorg zijn verder.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 07:08 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De PVV drukt op een slecht verzonnen, onuitvoerbare wet. En als daar kritiek op komt is dat dus zielig voor de PVV? Je kan ook doorslaan in je liefde
'Echt tijd voor nieuwe verkiezingen'quote:Op maandag 10 februari 2025 14:21 schreef Mikeytt het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)rder-met-asielwetten
[..]
Wordt wel pijnlijk duidelijk dat er maar 1 partij in de coalitie is die waarde hecht aan het beschermen van de rechtsstaat.
NSC gaat hier overigens nooit mee akkoord, dus hoop wel dat het kabinet hierop klapt. Echt tijd voor nieuwe verkiezingen...
Heb al 2 koffie op en ik zie nog steeds dat Wilders en Faler totale prutsers zijn die niks op kunnen lossen.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 08:35 schreef Solispolar het volgende:
[..]
'Echt tijd voor nieuwe verkiezingen'
En dan? Gaat iedereen voor Timmermans kiezen en lopen we allemaal in een regenboogkleurige polonaise? Wordt toch eens wakker joh. En dan niet 'woke' wakker, maar écht wakker.
Dat is een andere discussie. Het gaat erom dat de lieden dan dan genoemd worden als verlossers ook totaal niet constructief bezig zijn. Nogmaals: links of rechtsom; i don't give a fuck, maar nu staan we als land gewoon stil.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 08:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Heb al 2 koffie op en ik zie nog steeds dat Wilders en Faler totale prutsers zijn die niks op kunnen lossen.
Frans "lekker rechts" Timmermans is niet mijn idee van een goede linkse afslag. Volgens mij is dat echt alleen zo in de hoofden van rechtse mensenquote:Op dinsdag 11 februari 2025 08:35 schreef Solispolar het volgende:
[..]
'Echt tijd voor nieuwe verkiezingen'
En dan? Gaat iedereen voor Timmermans kiezen en lopen we allemaal in een regenboogkleurige polonaise? Wordt toch eens wakker joh. En dan niet 'woke' wakker, maar écht wakker.
Die rechtspraak in dit land daar hoef je niet veel van te verwachten. Het is gewoon een eng kliekje.quote:Op maandag 10 februari 2025 14:59 schreef inslagenreuring het volgende:
Het blijft toch bijzonder hoe de rechtspraak alles in dit land 'op slot' zet omwille natuur. Maar aan de andere kant een oneindige instroom gelukszoekers faciliteert.
Zeer selectief en het rijmt niet met elkaar.
Timmermans straalt zelf ook in alles VVD uit, geen idee wat die man doet bij PvdA/GL.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 09:15 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Frans "lekker rechts" Timmermans is niet mijn idee van een goede linkse afslag. Volgens mij is dat echt alleen zo in de hoofden van rechtse mensen
Krijgen we deze domheid weer hoor. De rechtspraak toetst aan de wet.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 09:25 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Die rechtspraak in dit land daar hoef je niet veel van te verwachten. Het is gewoon een eng kliekje.
Je vergeet ergens in dit gelul het woord ‘D66’ te gebruiken. Je moet je wel aan de protocollen van de Leider houden, hoor.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 09:25 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Die rechtspraak in dit land daar hoef je niet veel van te verwachten. Het is gewoon een eng kliekje.
Je kan beter ergens voor stemmen. De agenda van de PVV is al door andere partijen overgenomen voor zover dat mogelijk is. Er is weinig positief uniek aan de PVV deze dagen. Christus wat een zooitje ongeregeld en onbekwaam.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 08:23 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De PVV zal me een rotzorg zijn verder.
Gewoon lekker tegen blijven stemmen, Hans.
Ga je gang zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 09:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je vergeet ergens in dit gelul het woord ‘D66’ te gebruiken. Je moet je wel aan de protocollen van de Leider houden, hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |