abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216624845
RvS is Deepstate. We hebben hier ook een Musk nodig
  Moderator maandag 10 februari 2025 @ 19:49:42 #127
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_216624909
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 19:47 schreef Pleun2011 het volgende:
De RvS kan er ook niks aan doen dat Faler een hoopje gebakken lucht is natuurlijk.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216624952
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 14:21 schreef Mikeytt het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)rder-met-asielwetten
[..]
Wordt wel pijnlijk duidelijk dat er maar 1 partij in de coalitie is die waarde hecht aan het beschermen van de rechtsstaat. :')
De rechtsstaat is helemaal niet in het geding hier anders dan dat de Raad van State die weer eens niet snapt. Wilders stelt terecht dat de RvS naar alle belangen van de asielzoekers kijkt en dat is niet alleen niet de taak van de RvS, de rechtsstaat brengt met zich mee dat de grondwet wordt gerespecteerd en daarin staat dat de TK het Nederlandse volk vertegenwoordigt, en geen buitenlands volk.

Het begon al met de samenvatting waarin al die schooiers werder geframed als mensen op de vlucht voor oorlog en geweld. Dat is helemaal niet zo. Ze reizen door voor een beter leven, niet voor opvang maar voor levenslang levensonderhoud in een schaarse sociale huurwoning.

Vanwege dit soort politiek gedram wilde het kabinet dus een noodwet, dan heb je dat niet op deze manier.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 10 februari 2025 @ 19:52:41 #129
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216624984
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 19:47 schreef Pleun2011 het volgende:
Verder gaat het wel goed met je? :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_216625043
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 19:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
De rechtsstaat is helemaal niet in het geding hier anders dan dat de Raad van State die weer eens niet snapt. Wilders stelt terecht dat de RvS naar alle belangen van de asielzoekers kijkt en dat is niet alleen niet de taak van de RvS, de rechtsstaat brengt met zich mee dat de grondwet wordt gerespecteerd en daarin staat dat de TK het Nederlandse volk vertegenwoordigt, en geen buitenlands volk.

Het begon al met de samenvatting waarin al die schooiers werder geframed als mensen op de vlucht voor oorlog en geweld. Dat is helemaal niet zo. Ze reizen door voor een beter leven, niet voor opvang maar voor levenslang levensonderhoud in een schaarse sociale huurwoning.

Vanwege dit soort politiek gedram wilde het kabinet dus een noodwet, dan heb je dat niet op deze manier.
quote:
De Raad van State, een belangrijk adviesorgaan van de regering, voorziet ook problemen in de uitvoering van de wetten. "De kans is groot dat de maatregelen juist tot een extra belasting leiden voor de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) en de rechtspraak."

Als de wetten worden ingevoerd moet de IND volgens de raad meer en ingewikkeldere beslissingen nemen. "Over deze beslissingen zal ook meer geprocedeerd worden, wat de druk op de rechtspraak verhoogt."

De Raad voor rechtspraak waarschuwde daar eerder ook al voor. Als procedures langer duren, zitten mensen bovendien langer in de asielopvang, schrijft de Raad van State. En de asielopvang is al overvol.
Hoe bedoel je? Zijn bovenstaande geen valide zorgen? En dan willen die pannekoeken van de PVV & VVD er nog verder op bezuinigen ook. Het is aan de minister om het voldoende te onderbouwen en dat kon ze klaarblijkelijk niet. Wat ze zou kunnen doen is gewoon tegemoet komen aan deze hobbels, maar dat kan aanpassing in het wetsvoorstel of budgetten betekenen.Joost mag weten waarom ze niet een betere wet wil maken waarmee de IND beter zijn werk kan doen.

[ Bericht 2% gewijzigd door SnertMetChoco op 10-02-2025 20:18:28 ]
  maandag 10 februari 2025 @ 19:55:15 #131
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_216625048
quote:
De Raad van State zet bij dat stelsel juist vraagtekens. Het adviesorgaan schrijft dat voor asielzoekers het nationale beleid "een beperkte rol" speelt bij de keuze voor een land. Het is dan ook niet duidelijk of de wetten echt zullen helpen de asielinstroom te beperken.
Dat geldt uiteindelijk voor bijna al het overheidsbeleid. Met dat argument kan je Nederland net zo goed opheffen en de macht in Brussel neerleggen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_216625158
quote:
14s.gif Op maandag 10 februari 2025 19:55 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Dat geldt uiteindelijk voor bijna al het overheidsbeleid. Met dat argument kan je Nederland net zo goed opheffen en de macht in Brussel neerleggen.
Ja, dat lijkt mij ook het beste. Weg met al die nationale besturen, want daar komen alle problemen vandaan. Dan kan Geert proberen hoe verkiesbaar hij in de EU regering is.
  maandag 10 februari 2025 @ 20:14:23 #133
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_216625464
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 20:00 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, dat lijkt mij ook het beste. Weg met al die nationale besturen, want daar komen alle problemen vandaan. Dan kan Geert proberen hoe verkiesbaar hij in de EU regering is.
Al hadden ze in Pinkeltjesland verkiezingen, dan zou hij nog niet gekozen worden.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 10 februari 2025 @ 20:15:49 #134
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216625490
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 19:45 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Het lijkt me sterk dat ze dat gaan verhelpen door nergens voor te staan.
Op dit onderwerp gaan ze toch niks winnen, wat ze ook doen.
pi_216625529
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 20:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Op dit onderwerp gaan ze toch niks winnen, wat ze ook doen.
Rechtstatelijkheid was hun onderwerp toch?
pi_216625783
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 19:54 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
[..]
Hoe bedoel je? Zijn bovenstaande geen valide zorgen?
Deze niet bijvoorbeeld.
quote:
“de terugkerende herbeoordeling van de asielstatus leiden tot onnodige spanning en onzekerheid voor statushouders”
Waar bemoeit de RvS zich mee? Het is geen kabinetsbeleid om die indringers in de watten te leggen en zoveel mogelijk ongemak te besparen om te laten voelen dat ze welkom zijn, dat zijn ze niet. Dit is geen overweging van wetgevingskwaliteit maar van weke GL en D66-zieltjes.

quote:
En dan willen die pannekoeken van de PVV & VVD er nog verder op bezuinigen ook. Het is aan de minister om het voldoende te onderbouwen en dat kon ze klaarblijkelijk niet. Wat ze zou kunnen doen is gewoon tegemoet komen aan deze hobbels, maar dat kan aanpassing in het wetsvoorstel of budgetten betekenen.Joost mag weten waarom ze niet een betere wet wil maken waarmee de IND beter zijn werk kan doen.
Een betere wet maken en dan? Zodat de aanzuigende werking nog groter wordt? De instroom moet aanzienlijk afnemen doordat het onaantrekkelijker wordt om je hier als vluchteling voor te doen. Dan heb je ook veel minder opvang nodig.

Dit is hetzelfde gelul als met het EU migratiepact, helemaal trots dat ze na 7 jaar onderhandelen een akkoord hadden bereikt, maar na die 7 jaar zijn we wel miljoenen van die mensen verder en die krijg je niet meer weg met al hun kosten en problemen. Doordat de noodwet niet mocht zijn we ook alweer 8 maanden maal 4000 asielzoekers verder. Er is enige urgentie, en dan loopt het misschien even stroef maar als dan de instroom afneemt dan is dat ook zo weer over.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_216625931
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 20:34 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Deze niet bijvoorbeeld.
[..]
Waar bemoeit de RvS zich mee? Het is geen kabinetsbeleid om die indringers in de watten te leggen en zoveel mogelijk ongemak te besparen om te laten voelen dat ze welkom zijn, dat zijn ze niet. Dit is geen overweging van wetgevingskwaliteit maar van weke GL en D66-zieltjes.
Waar raar om een stuk te quoten wat ik niet heb aangehaald.

En waar de RVS zich mee bemoeit is uiteraard de wet. Als herbeoordeling leidt tot een onveranderde status is een herbeoordeling overbodig geweest en leidt deze dus tot overbodige onzekerheid. Maar nogmaals, dat is dus uitgerekend NIET wat ik aanhaalde. Misschien kun je daar op reageren?!

quote:
[..]
Een betere wet maken en dan? Zodat de aanzuigende werking nog groter wordt? De instroom moet aanzienlijk afnemen doordat het onaantrekkelijker wordt om je hier als vluchteling voor te doen. Dan heb je ook veel minder opvang nodig.

Dit is hetzelfde gelul als met het EU migratiepact, helemaal trots dat ze na 7 jaar onderhandelen een akkoord hadden bereikt, maar na die 7 jaar zijn we wel miljoenen van die mensen verder en die krijg je niet meer weg met al hun kosten en problemen. Doordat de noodwet niet mocht zijn we ook alweer 8 maanden maal 4000 asielzoekers verder. Er is enige urgentie, en dan loopt het misschien even stroef maar als dan de instroom afneemt dan is dat ook zo weer over.
Je hebt denk ik twee opties:
1) Een wet maken zodat er tegemoet gekomen wordt aan de valide bezwaren die ik quotte uit het linkje van de persoon waar ik op reageerde. Als dat niet kan zonder dat het complexer wordt, dan zul je misschien toch eens moeten denken aan de volgende optie:
2) meer geld erbij. Als je de boel complexer maakt, moet je denk ik voor meer FTE's zorgen en niet voor minder. Het is vragen om problemen. Daar is niemand bij gebaat, behalve de PVV. De achterban van de PVV in ieder geval niet.

Je hebt uiteraard ook nog optie nummer 3) net doen alsof je neus bloedt en gewoon lekker doorgaan alsof een valide bezwaar geen valide bezwaar is.
  maandag 10 februari 2025 @ 20:46:12 #138
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_216626013
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 19:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het onderscheid tussen burger en niet-burger.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 10 februari 2025 @ 21:19:16 #139
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_216626485
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 20:41 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Waar raar om een stuk te quoten wat ik niet heb aangehaald.

En waar de RVS zich mee bemoeit is uiteraard de wet. Als herbeoordeling leidt tot een onveranderde status is een herbeoordeling overbodig geweest en leidt deze dus tot overbodige onzekerheid. Maar nogmaals, dat is dus uitgerekend NIET wat ik aanhaalde. Misschien kun je daar op reageren?!
[..]
Je hebt denk ik twee opties:
1) Een wet maken zodat er tegemoet gekomen wordt aan de valide bezwaren die ik quotte uit het linkje van de persoon waar ik op reageerde. Als dat niet kan zonder dat het complexer wordt, dan zul je misschien toch eens moeten denken aan de volgende optie:
2) meer geld erbij. Als je de boel complexer maakt, moet je denk ik voor meer FTE's zorgen en niet voor minder. Het is vragen om problemen. Daar is niemand bij gebaat, behalve de PVV. De achterban van de PVV in ieder geval niet.

Je hebt uiteraard ook nog optie nummer 3) net doen alsof je neus bloedt en gewoon lekker doorgaan alsof een valide bezwaar geen valide bezwaar is.
Als het allemaal praktisch onmogelijk wordt om asiel te krijgen in Nederland doordat het een bende is. Dan lijkt mij dat alleen maar gunstig. Als asielzoeker zou ik dan een ander land kiezen waar ik niet die onzekerheid heb. En niet vanaf dag 1 met de nek wordt aangekeken en niet welkom ben.

Ofwel de toestroom zal afnemen doordat Nederland puur qua beeldvorming een asielonvriendelijk land is geworden in migrantenstromenland.

Linksom of rechtsom winst voor het anti-asiel kamp.
  maandag 10 februari 2025 @ 21:20:29 #140
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_216626503
twitter

_O-
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Revolutions are the locomotives of history
pi_216626510
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 21:19 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Als het allemaal praktisch onmogelijk wordt om asiel te krijgen in Nederland doordat het een bende is. Dan lijkt mij dat alleen maar gunstig. Als asielzoeker zou ik dan een ander land kiezen waar ik niet die onzekerheid heb. En niet vanaf dag 1 met de nek wordt aangekeken en niet welkom ben.

Ofwel de toestroom zal afnemen doordat Nederland puur qua beeldvorming een asielonvriendelijk land is geworden in migrantenstromenland.
:D want zo goed ben je op de hoogte als asielzoeker, natuurlijk.
Dit, dus.
  Forum Admin maandag 10 februari 2025 @ 21:21:50 #142
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_216626522
Wel fijn zo'n "coalitiepartner" die elke keer de loop van een pistool tegen je hoofd zet als het even spannend wordt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 10 februari 2025 @ 21:23:02 #143
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_216626533
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 21:20 schreef Buitendam het volgende:

[..]
uh ja.
Al die asielzoekers komen per heel veeeeel toeval alleen aanwaaien in de landen waar ze het meest kunnen krijgen.

Doe niet zo achterlijk man :')
pi_216626551
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 21:23 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
uh ja.
Al die asielzoekers komen per heel veeeeel toeval alleen aanwaaien in de landen waar ze het meest kunnen krijgen.

Doe niet zo achterlijk man :')
Ben je nou echt zo dom of is dit een act?
Dit, dus.
pi_216626640
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 21:20 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Asielzoekers weten precies welk land de meest gunstige regelingen heeft, met name omtrent gezinshereniging. Er gaan flyers rond waarin Nederland wordt aangeprezen.
pi_216626672
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 21:30 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Asielzoekers weten precies welk land de meest gunstige regelingen heeft, met name omtrent gezinshereniging. Er gaan flyers rond waarin Nederland wordt aangeprezen.
Ik denk dat dat ernstig meevalt. We hebben al heel wat jaren een behoorlijk streng assielbeleid, alleen zitten de haken en ogen niet in het afschrikwekkend effect.
Dit, dus.
  maandag 10 februari 2025 @ 21:32:08 #147
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_216626673
Meneer @Buitendam denkt dat asielzoekers per toeval met het rubberen bootje aanspoelen op strand van Scheveningen. Omdat de windrichting toevallig deze kant op staat.
pi_216626688
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 21:32 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ik denk dat dat ernstig meevalt. We hebben al heel wat jaren een behoorlijk streng assielbeleid, alleen zitten de haken en ogen niet in het afschrikwekkend effect.
Neehoor, we hebben het hoogste inwilligingspercentage van Europa.
pi_216626692
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 21:32 schreef RamboDirk het volgende:
Meneer @:buitendam denkt dat asielzoekers per toeval met het rubberen bootje aanspoelen op strand van Scheveningen. Omdat de windrichting toevallig deze kant op staat.
Tuurlijk. Vandaar ook het fluctuerende cijfer qua asielzoekers. De windrichting.
Dit, dus.
  maandag 10 februari 2025 @ 21:33:46 #150
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_216626697
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 21:32 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Helemaal niet :')
Nederland is koploper met toewijzingen
_O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')