Ik zit te popelen om je bron.quote:Op maandag 10 februari 2025 21:33 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Neehoor, we hebben het hoogste inwilligingspercentage van Europa.
Als ze met een bootje op het strand van Scheveningen aanspoelen hebben ze teveergeefs de oversteek naar het VK proberen te maken, dus dat is min of meer exact wat er gebeurd isquote:Op maandag 10 februari 2025 21:32 schreef RamboDirk het volgende:
Meneer @:buitendam denkt dat asielzoekers per toeval met het rubberen bootje aanspoelen op strand van Scheveningen. Omdat de windrichting toevallig deze kant op staat.
Nee, ik zeg niet dat er geen enkele valide overweging in staat, ik constateer dat de RvS zelf niet eens door lijkt te hebben hoe politiek vooringenomen ze is en in welke mate het er volstrekt irrelevante overwegingen in betrekt. Dat kleurt het advies tot negerenswaardig niveau.quote:Op maandag 10 februari 2025 20:41 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Waar raar om een stuk te quoten wat ik niet heb aangehaald.
En waar de RVS zich mee bemoeit is uiteraard de wet. Als herbeoordeling leidt tot een onveranderde status is een herbeoordeling overbodig geweest en leidt deze dus tot overbodige onzekerheid. Maar nogmaals, dat is dus uitgerekend NIET wat ik aanhaalde. Misschien kun je daar op reageren?!
Neuh, maar als de wet werkt zijn het tijdelijke ongemakken en het kabinet deelt niet het streven van de RvS om de asielketen duurzaam te laten functioneren als massa-immigratiesluis.quote:Je hebt denk ik twee opties:
1) Een wet maken zodat er tegemoet gekomen wordt aan de valide bezwaren die ik quotte uit het linkje van de persoon waar ik op reageerde. Als dat niet kan zonder dat het complexer wordt, dan zul je misschien toch eens moeten denken aan de volgende optie:
2) meer geld erbij. Als je de boel complexer maakt, moet je denk ik voor meer FTE's zorgen en niet voor minder. Het is vragen om problemen. Daar is niemand bij gebaat, behalve de PVV. De achterban van de PVV in ieder geval niet.
Je hebt uiteraard ook nog optie nummer 3) net doen alsof je neus bloedt en gewoon lekker doorgaan alsof een valide bezwaar geen valide bezwaar is.
quote:Op maandag 10 februari 2025 21:35 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Kun je zelf zo opzoeken. Jij geeft ook geen bronnen bij je reacties.
Mwa, het is meer dat jij nogal onwetend overkomt omdat je doet voorkomen alsof we een streng asielbeleid hebben terwijl 87% van de aanvragen worden goedgekeurd.quote:Op maandag 10 februari 2025 21:39 schreef Buitendam het volgende:
[..]als ik met een statement kom zoals jij net komt er gewoon een keurig een onderbouwing mee, hoor. Anders krijg je wat jij nu hebt. Sta je toch een beetje voor lul met je grote mond.
Dat komt omdat de beroepszaken daar apart in zijn meegenomen en de omliggende landen om ons heen dat niet per se doen, aangezien het om nationale wetgeving gaat. Ontzettende Einsteinquote:Op maandag 10 februari 2025 21:44 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Mwa, het is meer dat jij nogal onwetend overkomt omdat je doet voorkomen alsof we een streng asielbeleid hebben terwijl 87% van de aanvragen worden goedgekeurd.
quote:Op maandag 10 februari 2025 21:46 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat komt omdat de beroepszaken daar apart in zijn meegenomen en de omliggende landen om ons heen dat niet per se doen, aangezien het om nationale wetgeving gaat. Ontzettende Einstein
Slechts 2 asielaanvragen per 1000 inwoners in Nederland. Goed voor plek 13 in de Europese lijst. 0,7% van alle asielzoekers komt naar Nederland, ter vergelijking: Duitsland zit op 7,1.quote:Op maandag 10 februari 2025 21:48 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.specsavers.nl/afspraak/kies-locatie
Ik wil geen overheid die mensen opzettelijk de ellende instort waarbij de goeden erg lijden onder kwaden. Als je minder asielzoekers wil is de juiste manier denk ik of de eisen strenger maken of een quotum instellen oid. Vermoedelijk ook veel efficienter qua opvang, bemensing, minder trauma voor de mensen die je nog wel toelaat, wat voor hun toekomst in Nederland ook veel beter zal zijn...quote:Op maandag 10 februari 2025 21:19 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Als het allemaal praktisch onmogelijk wordt om asiel te krijgen in Nederland doordat het een bende is. Dan lijkt mij dat alleen maar gunstig. Als asielzoeker zou ik dan een ander land kiezen waar ik niet die onzekerheid heb. En niet vanaf dag 1 met de nek wordt aangekeken en niet welkom ben.
Ofwel de toestroom zal afnemen doordat Nederland puur qua beeldvorming een asielonvriendelijk land is geworden in migrantenstromenland.
Linksom of rechtsom winst voor het anti-asiel kamp.
Waar maken ze zich druk om als het toch alleen maar een advies is.quote:
In absolute aantallen valt het wel mee, deels mee eens. Maar in het dichtbevolkste land van Europa (ja nah Malta) misschien toch veel te veel? wat mij betreft wel.quote:Op maandag 10 februari 2025 21:51 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Slechts 2 asielaanvragen per 1000 inwoners in Nederland. Goed voor plek 13 in de Europese lijst. 0,7% van alle asielzoekers komt naar Nederland, ter vergelijking: Duitsland zit op 7,1.
Leuke poging, maar we zitten vrij streng in de doorloop. Dat daarna de procedure sneller en hoger is dan omliggende landen zegt vooral iets over de beroepszaken. Zo ver komt het hier niet eens, vandaar ook plek 13 gemiddeld.
Omdat de basis waarop het advies is gebaseerd gestoeld is op wetgeving. En in het geval van asiel grondwettelijk en Europees. Ga je niet onderuit komen.quote:Op maandag 10 februari 2025 21:59 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Waar maken ze zich druk om als het toch alleen maar een advies is.
Er is geen toekomst voor ze in Nederland.quote:Op maandag 10 februari 2025 21:57 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik wil geen overheid die mensen opzettelijk de ellende instort waarbij de goeden erg lijden onder kwaden. Als je minder asielzoekers wil is de juiste manier denk ik of de eisen strenger maken of een quotum instellen oid. Vermoedelijk ook veel efficienter qua opvang, bemensing, minder trauma voor de mensen die je nog wel toelaat, wat voor hun toekomst in Nederland ook veel beter zal zijn...
Ja je lijkt het niet te willen snappen, maar ik zal het nog maar een keer uitleggen: dat zit ‘m in de beroepszaken die Nederland meegenomen worden in de cijfers. De behandelingen die er zijn komen voort uit asielzoekers waarvan het deel veilige landers (en dus teruggestuurden) al eruit gefilterd zijn. En dat is een methode die andere landen dus precies níet uitvoeren in hun berekeningen.quote:Op maandag 10 februari 2025 22:00 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
In absolute aantallen valt het wel mee, deels mee eens. Maar in het dichtbevolkste land van Europa (ja nah Malta) misschien toch veel te veel? wat mij betreft wel.
De rest van je cijfers is gewoon weer niet onderbouwde poep waar geen reet van klopt. Hier zijn de echte cijfers https://www.statista.com/(...)um-grants-in-europe/
Voor de rest zoek je het maar uit met je naieve asielzoekers zijn dom en weten niet in welk land ze terecht komen houding.
Dat is een mooie manier van het probleem omdraaien: het is niet de overheid die de asielzoekers de ellende instort; het zijn de asielzoekers die Nederland de ellende instorten.quote:Op maandag 10 februari 2025 21:57 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik wil geen overheid die mensen opzettelijk de ellende instort waarbij de goeden erg lijden onder kwaden. Als je minder asielzoekers wil is de juiste manier denk ik of de eisen strenger maken of een quotum instellen oid. Vermoedelijk ook veel efficienter qua opvang, bemensing, minder trauma voor de mensen die je nog wel toelaat, wat voor hun toekomst in Nederland ook veel beter zal zijn...
CBS dossier asiel, migratie, integratie. En als je dan klikt op ‘hoeveel immigranten komen er naar Nederland’ heb je een aantal tabellen waar je het kunt vinden. Kan de link naar het pdf-bestand niet kopiëren plakken. Eurostat heeft dezelfde tabellen, zie ik.quote:
Weer geen bronvermeldingquote:Op maandag 10 februari 2025 22:06 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja je lijkt het niet te willen snappen, maar ik zal het nog maar een keer uitleggen: dat zit ‘m in de beroepszaken die Nederland meegenomen worden in de cijfers. De behandelingen die er zijn komen voort uit asielzoekers waarvan het deel veilige landers (en dus teruggestuurden) al eruit gefilterd zijn. En dat is een methode die andere landen dus precies níet uitvoeren in hun berekeningen.
85% doorlaten en dan op plek 13 staan qua asielzoekers per hoofd van de bevolking en 2 op de 1000 aanvragen? Dan klopt er iets niet. Je kunt mij naïef noemen, maar als je jezelf niet hebt verdiept in de methodiek van statistiek op dit punt loop je maar wat te ouwehoeren.
quote:Andere landen hebben een lager inwilligingspercentage in eerste aanleg, maar beslissen na een bezwaarprocedure of tussenkomst van de rechter in hoger beroep vaker alsnog dat de asielzoeker mag blijven. In heel Europa gaat het ongeveer om 26 procent van de asielzoekers die na zo'n bezwaar of rechtszaak alsnog een verblijfsvergunning krijgen. In Nederland om 14 procent.
Ofwel zelfs met de cijfers van de beroepszaken (waar jij zo op hamert,bErOePsZaKeN eRuIt gEfiLtErD) staat Nederland ruimschoots bovenaan. Met 26 procent gemiddeld erbij redden ze het nog niet. Nederland altijd nr1!quote:Nederland heeft daarmee een van de hoogste percentages van Europa, zo is te vinden bij het Europees bureau voor statistiek Eurostat. Gemiddeld in Europa ging het om 38,5 procent.
Nederland staat helemaal niet ruimschoots bovenaanquote:Op maandag 10 februari 2025 22:21 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Weer geen bronvermeldingdat snap ik wel want je praat weer POEP.
[..]
[..]
Ofwel zelfs met de cijfers van de beroepszaken (waar jij zo op hamert,bErOePsZaKeN eRuIt gEfiLtErD) staat Nederland ruimschoots bovenaan. Met 26 procent gemiddeld erbij redden ze het nog niet. Nederland altijd nr1!
Nee je hebt geen enkele bron aangeleverd. En ja, Nederland land staat bovenaan qua inwilligingspercentage zelfs als dE bErOePsZaKeN meegenomen worden. Ik wil je nogmaals doorverwijzen naar de opticien.quote:Op maandag 10 februari 2025 22:28 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nederland staat helemaal niet ruimschoots bovenaanNederland staat onderaan de streep, wanneer je dus alle factoren naast elkaar legt op plek DER-TIEN in Europa.
Als je enerzijds iedereen en zijn moeder doorlaat en “ruimschoots bovenaan staat” en ook op plek 13 qua gemiddelden gaat er iets niet helemaal goed in jouw berekeningen. En mijn bronnen in de vorm van Eurostat en zeker CBS geef ik hierboven aan. Je snapt het niet, het is te moeilijk en je wil dom roeptoeteren. Ga je gang.
Het is ook niet de bedoeling dat ze een toekomst in Nederland hebben.quote:Op maandag 10 februari 2025 21:57 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Inwilligingspercentage pakken en daarna alle factoren negeren die cruciaal zijn voor het nettocijfers asielzoekers in je land is wel van zo’n onbeschrijfelijke domheid dat ik haast niet kan geloven dat je het echt meent.quote:Op maandag 10 februari 2025 22:35 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Nee je hebt geen enkele bron aangeleverd. En ja, Nederland land staat bovenaan qua inwilligingspercentage zelfs als dE bErOePsZaKeN meegenomen worden. Ik wil je nogmaals doorverwijzen naar de opticien.
Fijne avond en slaap lekker straks.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |