SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraarsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de GazastrookOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Geschiedenis conflictOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog ADSPOILER: LivestreamsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier verder.![]()
Tja, als Isral geen voedsel en water toelaat dan kan je ook niet verwachten dat een gegijzelde zo moddervet blijft.
Andersom ander verhaal overigens.![]()
Deze gijzelaars zien er opvallend slecht uit. Er waren ook gijzelaars vrijgelaten die er nog goed uitzagen.quote:Op zondag 9 februari 2025 10:16 schreef bianconeri het volgende:
Tja, als Isral geen voedsel en water toelaat dan kan je ook niet verwachten dat een gegijzelde zo moddervet blijft.
Andersom ander verhaal overigens.
Het zal maar net te maken hebben met in welke handen je valt.
Ik begreep dat er ook nog wat losse groepen van terroristen actief waren die gijzelaars hadden meegenomen.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Waar je mee omgaat word je mee besmet...quote:Op zondag 9 februari 2025 10:03 schreef Raphaelo het volgende:
[..]
Wat apart, op de rechterfoto ziet hij eruit als een Palestijn.Intolerant voor intolerantie![]()
We zitten al diep in het tweede jaar van het feit dat genocidale taal mainstream is in Israel. Of we het nou hebben over de president van Israel die zegt "er zijn geen onschuldigen in Gaza" tot het onderstaande. In een niet genocidale maatschappij zou deze vrouw allang gecancelled zijn of op zijn minst had ze haar tweet verwijderd, maar niet in Israel. Daar wordt dit soort taal toegejuicht. En staat haar tweet gewoon online, omdat het heel normaal is om te wensen dat elke persoon van de kraamkamer tot de oudere gedood moet worden. Link naar de betreffende tweet https://x.com/BarashiKinneret/status/1888155942358782439Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Apart dat al die Hamas mannetjes er zelf wel prima uitzien danquote:Op zondag 9 februari 2025 10:16 schreef bianconeri het volgende:
Andersom ander verhaal overigens.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.![]()
Ah ja, zien er zo vet en goed doorvoed uit (not)quote:Op zondag 9 februari 2025 10:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
Apart dat al die Hamas mannetjes er zelf wel prima uitzien dan![]()
Je zou bijna medelijden krijgen met die Hamas-terroristenquote:Op zondag 9 februari 2025 11:07 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ah ja, zien er zo vet en goed doorvoed uit (not)![]()
![]()
Je zou bijna medelijden krijgen met die Israelische terroristen.quote:Op zondag 9 februari 2025 11:08 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Je zou bijna medelijden krijgen met die Hamas-terroristen![]()
En nee voor je weer gaat janken:
Voor beide terroristische kanten geen medelijden.![]()
Het zijn van een tweerangsburger is niet subjectief, maar feitelijk. En in Isral is daar geen sprake van. Dit in tegenstelling tot de Joden (en andere minderheden) die onder de leiding van Arabische moslims moesten leven en in zulke samenlevingen bijna altijd werden gedegradeerd tot het dhimmitude.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:32 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk heel subjectief.De kans is natuurlijk groot dat je hier met mensen discussieert die er simpelweg meer van weten dan jij op dit moment doet en daarom hun argumenten op overtuigendere manier maken en meer uitgesproken standpunten innemen.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:32 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik ben het (met jullie hulp) heel uitgebreid uit aan het zoeken. Ik had daar een bepaalde mening over, maar ik vind het veel interessanter om te kijken hoe het nu echt in elkaar zit. Het waarom. Waarom is er gebeurd wat er is gebeurd? En dan heb je niets aan meningen die gewoon zeggen: "Het is hun schuld!", en dan logica gaan gebruiken om te proberen dat te onderbouwen. Dan ben je achterstevoren bezig. Je moet het eerst uitzoeken en dan tot een conclusie komen, niet andersom.
Geschiedenis dient ook niet op een postmodernistische manier te worden benaderd, sommige dingen zijn simpelweg feitelijk, ondanks dat er nog mensen zijn die het proberen te ontkennen.
Wat dat betreft is dit conflict ook lastig, omdat er veel propaganda omheen is gecreerd. Zowel van de Isralische kant als de Palestijnse kant, al durf ik wel te stellen dat die verhouding 20/80 is. Wat ook komt doordat Isral een liberale democratie is.Maar je maakt hier weer de claim dat de Palestijnen een eigen grondgebied hebben, dat is dus nooit het geval geweest. Kortom, probeert terrorisme te verklaren dan wel te rechtvaardigen, op basis van een premise die gewoon niet waar is.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:27 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Goed filmpje. Bijna alle terroristische acties zijn dus om het eigen grondgebied te beschermen tegen agressors. En of iets wordt aangemerkt als terrorisme hangt af van het succes van de propaganda van beide partijen en wie er uiteindelijk het conflict wint. Dat had ik op zich ook wel verwacht.De eerste alinea is natuurlijk waar. En niemand heeft gezegd dat je een liefhebber van Hamas zou zijn, wel dat je probeert een morele equivalent te scheppen tussen de Palestijnen en Isral, dat is iets anders.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Of Hebreeuws ooit een officile taal in Palestina zou kunnen zijn? Nee natuurlijk niet, uitgesloten. Die mensen zijn daar mentaal en geestelijk niet toe in staat. Xenofoob, racistisch, agressief, gestoord en heel veel doodenge lui. Veel van die mensen daar willen alles wat met joden te maken heeft dood of kapot zien.
Ik denk dat ik dit goed kan beoordelen want ik ben een echte Hamas liefhebber. Ik houd van ze en ik probeer ze echt te beschermen, ik kom echt voor ze op. Ik moet wel toegeven dat ik het blijkbaar ook heel moeilijk vind om het verschil te zien tussen een moordende Hamas terrorist en een joodse burger.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Was jij er bij? Ik ook niet. Ok, dan was het nog N=1, maar dat is beter dan derdehands verhalen. "Maar Frank, veel van die verhalen zijn verslaggeving van mensen die er wel bij waren!"quote:Op zondag 9 februari 2025 11:23 schreef HowardRoark het volgende:
De kans is natuurlijk groot dat je hier met mensen discussieert die er simpelweg meer van weten dan jij op dit moment doet en daarom hun argumenten op overtuigendere manier maken en meer uitgesproken standpunten innemen.
Geschiedenis dient ook niet op een postmodernistische manier te worden benaderd, sommige dingen zijn simpelweg feitelijk, ondanks dat er nog mensen zijn die het proberen te ontkennen.
Wat dat betreft is dit conflict ook lastig, omdat er veel propaganda omheen is gecreerd. Zowel van de Isralische kant als de Palestijnse kant, al durf ik wel te stellen dat die verhouding 20/80 is. Wat ook komt doordat Isral een liberale democratie is.
Publicaties zijn subjectief. Verhalen zijn meestal een onderbouwing van de conclusie. Van de ervaringen die je hebt gehad, pik je degene er uit die jouw mening het beste in beeld brengt. En ze worden ook niet allemaal gepubliceerd, of op een plaats waar veel mensen ze zien. Iemand gaat uit het aanbod van de verhalen een selectie maken die zijn of haar vooroordeel het beste weergeeft. En laten we niet vergeten, dat die verhalen vertaald moeten worden in het Engels om het voor westerlingen toegankelijk te maken. Dat alleen is al een grote schifting, want de Palestijnse verhalen zijn bedoeld voor een publiek dat voornamelijk Arabisch spreekt, terwijl de Isralische verhalen voor dat westen bedoeld zijn.
Dan krijg je de mensen die daar samenvattingen van gaan maken. Die gaan zich inlezen en selecteren dus vooral verhalen in de taal die ze kunnen begrijpen. En steeds vaker zijn dat dan eerder gemaakte samenvattingen. Je hebt dus als snel twee categorien van samenvattingen, die haaks op elkaar staan, beiden voor een andere doelgroep.
En dan komt marketing daar nog eens bovenop. Organisaties die de belangen van 1 van die partijen willen behartigen, gaan dat hele proces proberen te sturen, zodat alleen de verhalen en samenvattingen die hun kant afschildert als helden en de tegenpartij in een zo kwaad mogelijk daglicht zet, over blijven.
Dit hele proces is ook wat we bedoelen met dat de winnaars de geschiedenis schrijven. Want die verhalen van de verliezers gaan snel de vuilnisbak in, zodra het conflict beslist is. Al was het maar omdat de verliezers dan meestal geen media meer hebben die hun verhalen en samenvattingen kunnen publiceren.
Zo werkt dat. En het werkt inderdaad, want veel mensen geloven "hun" kant van het verhaal klakkeloos.![]()
Wat ik waardeer is dat je buiten je eigen informatiebubbel bent getreden en actief zoekt naar meningen anders dan de jouwe.quote:Op zondag 9 februari 2025 12:11 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Was jij er bij? Ik ook niet. Ok, dan was het nog N=1, maar dat is beter dan derdehands verhalen. "Maar Frank, veel van die verhalen zijn verslaggeving van mensen die er wel bij waren!"
Publicaties zijn subjectief. Verhalen zijn meestal een onderbouwing van de conclusie. Van de ervaringen die je hebt gehad, pik je degene er uit die jouw mening het beste in beeld brengt. En ze worden ook niet allemaal gepubliceerd, of op een plaats waar veel mensen ze zien. Iemand gaat uit het aanbod van de verhalen een selectie maken die zijn of haar vooroordeel het beste weergeeft. En laten we niet vergeten, dat die verhalen vertaald moeten worden in het Engels om het voor westerlingen toegankelijk te maken. Dat alleen is al een grote schifting, want de Palestijnse verhalen zijn bedoeld voor een publiek dat voornamelijk Arabisch spreekt, terwijl de Isralische verhalen voor dat westen bedoeld zijn.
Dan krijg je de mensen die daar samenvattingen van gaan maken. Die gaan zich inlezen en selecteren dus vooral verhalen in de taal die ze kunnen begrijpen. En steeds vaker zijn dat dan eerder gemaakte samenvattingen. Je hebt dus als snel twee categorien van samenvattingen, die haaks op elkaar staan, beiden voor een andere doelgroep.
En dan komt marketing daar nog eens bovenop. Organisaties die de belangen van 1 van die partijen willen behartigen, gaan dat hele proces proberen te sturen, zodat alleen de verhalen en samenvattingen die hun kant afschildert als helden en de tegenpartij in een zo kwaad mogelijk daglicht zet, over blijven.
Dit hele proces is ook wat we bedoelen met dat de winnaars de geschiedenis schrijven. Want die verhalen van de verliezers gaan snel de vuilnisbak in, zodra het conflict beslist is. Al was het maar omdat de verliezers dan meestal geen media meer hebben die hun verhalen en samenvattingen kunnen publiceren.
Zo werkt dat. En het werkt inderdaad, want veel mensen geloven "hun" kant van het verhaal klakkeloos.
Het zal natuurlijk niet onmiddellijk leiden tot een complete draai in je mening, maar het geeft hopelijk altijd stof tot nadenken.
Teveel users, ook in dit topic, staan niet open voor "de andere kant".Intolerant voor intolerantie![]()
Zelfs kalend geworden van de stress. Wat moeten die mensen hebben meegemaakt.quote:Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).![]()
Dank jequote:Op zondag 9 februari 2025 14:50 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Wat ik waardeer is dat je buiten je eigen informatiebubbel bent getreden en actief zoekt naar meningen anders dan de jouwe.
Het zal natuurlijk niet onmiddellijk leiden tot een complete draai in je mening, maar het geeft hopelijk altijd stof tot nadenken.
Teveel users, ook in dit topic, staan niet open voor "de andere kant".
Ja, bij twijfel alles van meerdere kanten bekijken en dan de feiten laten beslissen, zo ben ik wel. Dat wil niet zeggen dat ik helemaal objectief ben, natuurlijk. Ik heb zeker ook mijn voorkeuren. Maar ik ben zeker niet zwart-wit. Voor mij zijn alle mensen gelijk, maar gevormd door wat ze meegemaakt hebben. "Slechte" mensen zijn dat meestal omdat ze in een hoek worden geduwd en weinig keus hebben, of als ze geen feedback krijgen die hun gedrag in twijfel trekt.![]()
Het uithongeren van je vijanden is een logisch en bovendien effectieve daad om je vijand eronder te krijgen. Voor rationele mensen zonder paard in deze race, geven dus zowel Israel als Hamas volstrekt gelijk daarin.
Spijtig voor de Gazanen (en in de toekomst de Palestijnen in het geheel) dat Israel de middelen heeft dit veel grootschaliger te doen. Maargoed, dat is de gok die je neemt![]()
![]()
Kan ook zijn dat hij een slechte kapper heeft.quote:Op zondag 9 februari 2025 14:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Zelfs kalend geworden van de stress. Wat moeten die mensen hebben meegemaakt.![]()
Wat een onzin.quote:Op zondag 9 februari 2025 16:16 schreef theunderdog het volgende:
Het uithongeren van je vijanden is een logisch en bovendien effectieve daad om je vijand eronder te krijgen. Voor rationele mensen zonder paard in deze race, geven dus zowel Israel als Hamas volstrekt gelijk daarin.
Spijtig voor de Gazanen (en in de toekomst de Palestijnen in het geheel) dat Israel de middelen heeft dit veel grootschaliger te doen. Maargoed, dat is de gok die je neemt
Ja, het is effectief. Lijkt mij ook logisch.
Maar wat Isral deed door een heel gebied volledig af te snijden van voedsel en water is gewoon een grote misdaad.
Humanitair en qua oorlogsrecht.
Dat Hamas (en Isral) de gevangen geen 5 sterren gerecht voor schotelen is natuurlijk logisch.![]()
Weer 4 onschuldige Gazanen vermoord door Isral.
Rijtje is nog niet lang genoeg.
'Maar h, we juichen vooral toch want het zijn maar moslims'![]()
Dat jij zo ongenformeerd bent is ook de schuld van Isral.quote:Op zondag 9 februari 2025 17:14 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Maar wat Isral deed door een heel gebied volledig af te snijden van voedsel en water is gewoon een grote misdaad.
Dat Hamas (en Isral) de gevangen geen 5 sterren gerecht voor schotelen is natuurlijk logisch.![]()
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Laten we maar blij zijn dat er nooit een Palestina komt.quote:
Van dat hele Gaza hebben we meer dan genoeg ellende gehad, bah bah.![]()
Oef, 7 oktober is er niks bij.quote:Op zondag 9 februari 2025 17:15 schreef bianconeri het volgende:
'Maar h, we juichen vooral toch want het zijn maar moslims'![]()
Het is geen misdaad. Anders had het Israel wel gestopt.quote:Op zondag 9 februari 2025 17:14 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Laten we alle landen buiten de EU pre-emptive nuken, dan hebben we daar ook nooit meer last van.quote:Op zondag 9 februari 2025 20:14 schreef Tengano het volgende:
[..]
Laten we maar blij zijn dat er nooit een Palestina komt.
Van dat hele Gaza hebben we meer dan genoeg ellende gehad, bah bah.![]()
Dat is toch helemaal geen vergelijkingquote:Op zondag 9 februari 2025 23:16 schreef SymbolicFrank het volgende:
Laten we alle landen buiten de EU pre-emptive nuken, dan hebben we daar ook nooit meer last van.![]()
Het is toch niet zo dat Engeland hier jaarlijks lynchpartijen aanricht![]()
![]()
Weet je wel niet wat Engeland in het verleden allemaal gedaan heeft? En die hebben ook atoombommen! Supergevaarlijk!!!quote:Op zondag 9 februari 2025 23:21 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat is toch helemaal geen vergelijking![]()
Het is toch niet zo dat Engeland hier jaarlijks lynchpartijen aanricht![]()
Er is een wezenlijk verschil tussen dingen waar je bevreesd voor bent, maar wat je niet zeker weet,quote:Op zondag 9 februari 2025 23:31 schreef SymbolicFrank het volgende:
Weet je wel niet wat Engeland in het verleden allemaal gedaan heeft? En die hebben ook atoombommen! Supergevaarlijk!!!
of lynchpartijen die de Palestijnen met alle macht willen voortzetten, wat ze ook gewoon zelf roepen.
Als wij binnen de TBS mensen hebben zitten die vertellen dat ze nog steeds mensen willen vermoorden, dan krijgen ze geen verlof en mogen ze niet naar buiten.
Zolang de Palestijenen nog steeds leven van hun bloeddorst om Joden af te slachten, kun je ze dus beter ergens op gepaste afstand laten wonen.
Zo absurd is dat toch niet? Of is het feit dat je ergens geboren bent belangrijker dan dat een volk voortdurend met lynchpartijen wordt bestookt?![]()
Ik ben vooral bang, dat mensen zoals jij de macht krijgen om te doen wat ze willen.quote:Op zondag 9 februari 2025 23:36 schreef Tengano het volgende:
[..]
Er is een wezenlijk verschil tussen dingen waar je bevreesd voor bent, maar wat je niet zeker weet,
of lynchpartijen die de Palestijnen met alle macht willen voortzetten, wat ze ook gewoon zelf roepen.
Als wij binnen de TBS mensen hebben zitten die vertellen dat ze nog steeds mensen willen vermoorden, dan krijgen ze geen verlof en mogen ze niet naar buiten.
Zolang de Palestijenen nog steeds leven van hun bloeddorst om Joden af te slachten, kun je ze dus beter ergens op gepaste afstand laten wonen.
Zo absurd is dat toch niet? Of is het feit dat je ergens geboren bent belangrijker dan dat een volk voortdurend met lynchpartijen wordt bestookt?![]()
Goede vergelijking ookquote:Op zondag 9 februari 2025 23:31 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Weet je wel niet wat Engeland in het verleden allemaal gedaan heeft? En die hebben ook atoombommen! Supergevaarlijk!!!![]()
![]()
Waarom?quote:Op zondag 9 februari 2025 23:38 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik ben vooral bang, dat mensen zoals jij de macht krijgen om te doen wat ze willen.Intolerant voor intolerantie![]()
Ik lees voortdurend rare vergelijkingen van deze user. Dat lijkt mij geen fijne manier van discussirenquote:![]()
Toch heel grappig om deze woorden uit jouw mond te zien komen.quote:Op zondag 9 februari 2025 14:50 schreef Cuendillar het volgende:
Teveel users, ook in dit topic, staan niet open voor "de andere kant".
Want als er iemand hier alleen maar onzin spuwt uit 1 propaganda onzin kant dan ben jij het.![]()
Leuk dat je je haat weer zo toont.quote:Op zondag 9 februari 2025 23:36 schreef Tengano het volgende:
Want wat betreffende de eeuwige lynchpartijen door Isral?
En de eeuwige poging van Isral om de Palestijnen uit te roeien?![]()
Ah ja, het Isral dat constant oorlogs en humanitaire misdaden pleegt zou dit niet doen. Uhu.....quote:Op zondag 9 februari 2025 22:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is geen misdaad. Anders had het Israel wel gestopt.![]()
Gossi wat een geklaag over gevangenen die in een regio zitten waar geen voedsel naar binnen mag komen. De Palestijnse gevangenen in een regio waar genoeg voedsel is, komen er slechter uit. Maar daar hoor je niemand over binnen Isral.![]()
Wat vind jij van het feit dat de meeste Palestijnen er goed doorvoed uitzien?quote:Op maandag 10 februari 2025 09:22 schreef Chadi het volgende:
Gossi wat een geklaag over gevangenen die in een regio zitten waar geen voedsel naar binnen mag komen. De Palestijnse gevangenen in een regio waar genoeg voedsel is, komen er slechter uit. Maar daar hoor je niemand over binnen Isral.Intolerant voor intolerantie![]()
Dat is geen feit. Dat is een fabeltje.quote:Op maandag 10 februari 2025 09:35 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Wat vind jij van het feit dat de meeste Palestijnen er goed doorvoed uitzien?![]()
Het komt je narratief niet goed uit. Dan met het wel een fabeltje zijn.quote:Op maandag 10 februari 2025 09:37 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat is geen feit. Dat is een fabeltje.
Nee, dat is een feit en daarover kun je niet discussiren. Dus nogmaals de vraag: wat vind je daarvan?Intolerant voor intolerantie![]()
Als ze dat zouden willen, dan waren er al lang geen palestijnen meer..quote:Op maandag 10 februari 2025 08:20 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Leuk dat je je haat weer zo toont.
Want wat betreffende de eeuwige lynchpartijen door Isral?
En de eeuwige poging van Isral om de Palestijnen uit te roeien?ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw![]()
Dat de palestijnen het lef hebben om als goyem een uitverkorene aan dezelfde standaarden te houden als waar zij onder gebukt gaan.
Er is genoeg voedsel in israel en toch komen Palestijnen die gegijzeld zijn er over het algemeen veel slechter uit. Neem ibrahim al shawish. Dat is toch horror.![]()
Dat is geen feit. Wat uit jouw hoge hoed komt om je narratieve leven in te blazen is nooit feit geweest. Allemaal fictie. Maar mocht je het een feit noemen dan moet je eens bij de WHO en HRW, Oxfam gaan werken om hun onderzoeken te doen.quote:Op maandag 10 februari 2025 09:44 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Het komt je narratief niet goed uit. Dan met het wel een fabeltje zijn.
Nee, dat is een feit en daarover kun je niet discussiren. Dus nogmaals de vraag: wat vind je daarvan?![]()
Alsof dat ideologievrije organisaties zijn wanneer het op Isral aankomt.quote:Op maandag 10 februari 2025 09:52 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat is geen feit. Wat uit jouw hoge hoed komt om je narratieve leven in te blazen is nooit feit geweest. Allemaal fictie. Maar mocht je het een feit noemen dan moet je eens bij de WHO en HRW, Oxfam gaan werken om hun onderzoeken te doen.![]()
Slachtoffer rol zodra voor Isral dezelfde standaarden gelden. Grow up!quote:Op maandag 10 februari 2025 10:00 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Alsof dat ideologievrije organisaties zijn wanneer het op Isral aankomt.![]()
Nee, een feitelijke constatering. Mensen die daar werken komen van studies waar links progressieve ideologie en de laatste jaren meer woke ideologie de norm is.quote:Op maandag 10 februari 2025 10:02 schreef Chadi het volgende:
[..]
Slachtoffer rol zodra voor Isral dezelfde standaarden gelden. Grow up!
Als het op Isral aankomt, zijn er maar weinig mensen / organisaties te vertrouwen.![]()
Ik snap het, dit is moeilijk te accepteren... maar het is gewoon zo. Er was meer dan genoeg voedsel in Gaza maar uiteraard ging alles eerst naar Hamas en hun geallieerde stammen, de rest mocht verrekken voor het narratief dat jij zo graag en gretig wil geloven.quote:Op maandag 10 februari 2025 09:52 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat is geen feit. Wat uit jouw hoge hoed komt om je narratieve leven in te blazen is nooit feit geweest. Allemaal fictie. Maar mocht je het een feit noemen dan moet je eens bij de WHO en HRW, Oxfam gaan werken om hun onderzoeken te doen.
Maar ja, dit is natuurlijk geen leugen:
Derde keer dat ik het vraag: wat vind je hier nou van? Niet echt beelden van hongerende mensen toch?Intolerant voor intolerantie![]()
Hmm.quote:Op maandag 10 februari 2025 09:50 schreef Chadi het volgende:
Dat de palestijnen het lef hebben om als goyem een uitverkorene aan dezelfde standaarden te houden als waar zij onder gebukt gaan.
Er is genoeg voedsel in israel en toch komen Palestijnen die gegijzeld zijn er over het algemeen veel slechter uit. Neem ibrahim al shawish. Dat is toch horror.
Goyem?'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
En over de vermeende Ibrahim Al-Shawish gesproken. Ja, bijzonder verhaal is dat. Op het moment dat de aandacht uitgaat naar de vrijgelaten Isralische gijzelaars komt er ineens op de socials een bericht van een vermeend Palestijnse man is die vrijgelaten in nog slechtere toestand is dan de Isralische gijzelaars.
Ook interessant dat deze man niet op de lijst van de vrijgelaten Palestijnse gevangen voorkomt en ineens allerlei Palestijnse mensen online beweren dat dit hun 'docent' was. Een pareltje tussen de vele Palestijnse narratieven van dit soort.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Toch grappig hoe de bekende moslim haters hun onzin hier blijven spuwen.
En dan anderen durven te beschuldigen van partijdigheid.![]()
Wat een saaie discussie. Geef nou eens geldige argumenten (beide kanten) waarom je je vijanden goed zou moeten voeden?![]()
Jullie feiten liggen ver af van de waarheid. Staat er nu in jullie hashbara handboek dat je het woord "feit" moet noemen in iedere post?quote:Op maandag 10 februari 2025 10:05 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee, een feitelijke constatering. Mensen die daar werken komen van studies waar links progressieve ideologie en de laatste jaren meer woke ideologie de norm is.
Als het op Isral aankomt, zijn er maar weinig mensen / organisaties te vertrouwen.![]()
Ze waren er niet eens over begonnen want de meeste palestijnen komen er veel slechter uit maar door die verongelijkte uitspraken van types zoals jij wordt dit er gewoon ingewreven.quote:Op maandag 10 februari 2025 10:45 schreef HowardRoark het volgende:
En over de vermeende Ibrahim Al-Shawish gesproken. Ja, bijzonder verhaal is dat. Op het moment dat de aandacht uitgaat naar de vrijgelaten Isralische gijzelaars komt er ineens op de socials een bericht van een vermeend Palestijnse man is die vrijgelaten in nog slechtere toestand is dan de Isralische gijzelaars.
Ook interessant dat deze man niet op de lijst van de vrijgelaten Palestijnse gevangen voorkomt en ineens allerlei Palestijnse mensen online beweren dat dit hun 'docent' was. Een pareltje tussen de vele Palestijnse narratieven van dit soort.
[ x ]
Farouq al-Khateeb
https://www.middleeasteye(...)palestinian-prisoner
[ Bericht 8% gewijzigd door Chadi op 10-02-2025 12:28:02 ]![]()
Feiten zijn feiten. Een rode auto is rood. Daarover kun je niet discussiren. Wel of rode auto's sneller zijn dan blauwe auto's.quote:Op maandag 10 februari 2025 11:41 schreef Chadi het volgende:
[..]
Jullie feiten liggen ver af van de waarheid. Staat er nu in jullie hashbara handboek dat je het woord "feit" moet noemen in iedere post?
Je kunt iemand niet verwijten dat hij feiten aandraagt. Dat is zwakte.Intolerant voor intolerantie![]()
Denk jij dat ik voor de staat Isral werk?quote:Op maandag 10 februari 2025 11:41 schreef Chadi het volgende:
[..]
Jullie feiten liggen ver af van de waarheid. Staat er nu in jullie hashbara handboek dat je het woord "feit" moet noemen in iedere post?
Wie zijn jullie trouwens?![]()
Een argument kan zijn dat je daarmee hoopt dat je tegenstander ook meer menselijk zal zijn.quote:Op maandag 10 februari 2025 11:30 schreef theunderdog het volgende:
Wat een saaie discussie. Geef nou eens geldige argumenten (beide kanten) waarom je je vijanden goed zou moeten voeden?
Fat chance wel in het geval van Hamas, maar een algemeen argument.
Verder wil je in een oorlog ook dat mensen zich overgeven. Als je ze heel slecht behandelt na overgave verklein je die kans.
Tot slot zijn individuele soldaten lang niet altijd je vijanden.![]()
Dat voedsel groeide daar natuurlijk aan de bomen. Oh wacht..quote:Op maandag 10 februari 2025 10:12 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ik snap het, dit is moeilijk te accepteren... maar het is gewoon zo. Er was meer dan genoeg voedsel in Gaza maar uiteraard ging alles eerst naar Hamas en hun geallieerde stammen, de rest mocht verrekken voor het narratief dat jij zo graag en gretig wil geloven.
Maar ja, dit is natuurlijk geen leugen:
[ afbeelding ]
[ x ]
Derde keer dat ik het vraag: wat vind je hier nou van? Niet echt beelden van hongerende mensen toch?
Man dat je dat nog durft te beweren, maakt je al ongeloofwaardig en niet serieus te nemen. Ga je schamen!![]()
Eerder een goedkope naprater.quote:Op maandag 10 februari 2025 12:21 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Denk jij dat ik voor de staat Isral werk?
Wie zijn jullie trouwens?![]()
whatabout? WhataBout? whATABout? WhutaboUT?quote:
Whattabouta?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Probeer het nog eens een keer, maar dan met argumenten die ergens op slaan.quote:Op maandag 10 februari 2025 12:23 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat voedsel groeide daar natuurlijk aan de bomen. Oh wacht..
Man dat je dat nog durft te beweren, maakt je al ongeloofwaardig en niet serieus te nemen. Ga je schamen!Intolerant voor intolerantie![]()
Wat wil je dat hiermee wordt gedaan? Denk je dat ik hier een voorstander van ben?quote:Op maandag 10 februari 2025 12:34 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat zijn bijzaken.
Hier de hoofdzaak
Bekijk deze YouTube-video![]()
1: Lijkt mij in dit conflict voor beide partijen nogal naef.quote:Op maandag 10 februari 2025 12:23 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Een argument kan zijn dat je daarmee hoopt dat je tegenstander ook meer menselijk zal zijn.
Fat chance wel in het geval van Hamas, maar een algemeen argument.
Verder wil je in een oorlog ook dat mensen zich overgeven. Als je ze heel slecht behandelt na overgave verklein je die kans.
Tot slot zijn individuele soldaten lang niet altijd je vijanden.
2: In dit conflict gaan al je voorbeelden niet op. Dit is geen conflict dat even tussendoor is gecreerd door een stommiteit. Het is al sinds 1947 en de haat jegens elkaar is na 7 oktober helemaal next lvl.
Vind eigenlijk dat als je dat meeneemt, dat de gevangene aan beide kanten er nog erg goed uitkomen.![]()
https://nos.nl/artikel/25(...)od-vrouw-en-dochters
Erg pijnlijk voor die man, hij wist niet eens dat zijn gezin vermoord was op 7 oktober
Dus dat fatsoen konden die hamas kakkerlakken niet eens opbrengen, fucking lafaards
"You can call me Susan if it makes you happy"![]()
Gaf ik ook aan maar jij vroeg "je tegenstander" dus ik maakte er meer een algemeen principe van.quote:Op maandag 10 februari 2025 12:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Lijkt mij in dit conflict voor beide partijen nogal naef.Dat je wil dat mensen zich overgeven gaat nog wel op, Isral heeft veel strijders gevangen genomen.quote:2: In dit conflict gaan al je voorbeelden niet op. Dit is geen conflict dat even tussendoor is gecreerd door een stommiteit. Het is al sinds 1947 en de haat jegens elkaar is na 7 oktober helemaal next lvl.Amerika zal niet toestaan dat Isral Assad achtige gevangenissen runt. Verder weten we dat helemaal niet toch? Isralische gevangenen kunnen erg terughoudend zijn in het praten over hun ervaringen.quote:Vind eigenlijk dat als je dat meeneemt, dat de gevangene aan beide kanten er nog erg goed uitkomen.![]()
1: Oke. uiteraard in context van dit conflict.quote:Op maandag 10 februari 2025 12:54 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Gaf ik ook aan maar jij vroeg "je tegenstander" dus ik maakte er meer een algemeen principe van.
[..]
Dat je wil dat mensen zich overgeven gaat nog wel op, Isral heeft veel strijders gevangen genomen.
[..]
Amerika zal niet toestaan dat Isral Assad achtige gevangenissen runt. Verder weten we dat helemaal niet toch? Isralische gevangenen kunnen erg terughoudend zijn in het praten over hun ervaringen.
2: True.
3: Ik heb hoop. We moeten immers nog jaren van dit soort topics hebben.![]()
Uh. Het was juist expres, om hem extra te vernederen.quote:Op maandag 10 februari 2025 12:52 schreef TLC het volgende:
Erg pijnlijk voor die man, hij wist niet eens dat zijn gezin vermoord was op 7 oktober
Dus dat fatsoen konden die hamas kakkerlakken niet eens opbrengen, fucking lafaards![]()
Ben blij dat je het benoemt. De situatie van Ahmed Dababesh moet je daarom aan het hart zijn gegaan.quote:Op maandag 10 februari 2025 12:52 schreef TLC het volgende:
Dus dat fatsoen konden die hamas kakkerlakken niet eens opbrengen, fucking lafaards
https://youtube.com/shorts/hEQoqoy3-Bc?si=fktvlJ3OKA8HmJqu![]()
Je maakt een false equivalency. Heeft deze man in het openbaar een toneelstukje moeten opvoeren terwijl Isral al wist dat zijn vrouw en dochter dood waren?quote:Op maandag 10 februari 2025 13:24 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ben blij dat je het benoemt. De situatie van Ahmed Dababesh moet je daarom aan het hart zijn gegaan.
https://youtube.com/shorts/hEQoqoy3-Bc?si=fktvlJ3OKA8HmJqu
Alsnog een triest verhaal. Om even een dooddoener erin te gooien: oorlog is een triest verhaal.![]()
Je hebt hoop op extra martelingen?quote:Op maandag 10 februari 2025 12:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Oke. uiteraard in context van dit conflict.
2: True.
3: Ik heb hoop. We moeten immers nog jaren van dit soort topics hebben.![]()
Hoeft niet perse via martelingen. Maar het stimuleren van meer trauma aan beide kanten, is een garantie dat het einde van dit conflict nog lang niet in zicht is.quote:Op maandag 10 februari 2025 13:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je hebt hoop op extra martelingen?![]()
En dat wil jij zodat er nog vele topics volgen?quote:Op maandag 10 februari 2025 13:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoeft niet perse via martelingen. Maar het stimuleren van meer trauma aan beide kanten, is een garantie dat het einde van dit conflict nog lang niet in zicht is.![]()
Bijvoorbeeld. Maar uberhaupt dat wij nog van dit conflict kunnen genieten. Ik vind het bijvoorbeeld ook taak van de EU om zoveel mogelijk geforceerd te blijven focussen op de status-quo. Zodat dit nog jaren en jaren blijft dooremmeren.quote:Op maandag 10 februari 2025 13:44 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En dat wil jij zodat er nog vele topics volgen?![]()
Waarom geniet je van een conflict?quote:Op maandag 10 februari 2025 13:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld. Maar uberhaupt dat wij nog van dit conflict kunnen genieten. Ik vind het bijvoorbeeld ook taak van de EU om zoveel mogelijk geforceerd te blijven focussen op de status-quo. Zodat dit nog jaren en jaren blijft dooremmeren.![]()
Heel erg zoefi. Allemaal op 'muhhh onze historische wortels liggen hier' (terwijl boeien?. Het gaat erom wie het sterkste is) en vooral ook Israel wordt echt steeds Midden-Oosters.quote:Op maandag 10 februari 2025 13:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom geniet je van een conflict?![]()
Wat is zoefi?quote:Op maandag 10 februari 2025 13:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Heel erg zoefi. Allemaal op 'muhhh onze historische wortels liggen hier' (terwijl boeien?. Het gaat erom wie het sterkste is) en vooral ook Israel wordt echt steeds Midden-Oosters.
Ik vind religieuze conflicten ook vrij debiel, maar waarom geniet je ervan?![]()
1: Achterlijk.quote:Op maandag 10 februari 2025 14:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat is zoefi?
Ik vind religieuze conflicten ook vrij debiel, maar waarom geniet je ervan?
2: Ja, dat is lastig. Wel een interessante vraag. Denk dat je het een beetje moet zien als gladiatoren-amusement. Ik als Germaan kan nu naar een conflict kijken op afstand. Vechten doen ze immers toch wel. Dus dan graag lekker ver weg.![]()
Dat vechten doen ze toch wel argument had men toch ook bij Europa kunnen gebruiken? Een continent dat bijna continu in grootschalige oorlog was tot aan WO2. Na WO2 heb je alleen nog maar Joegoslavi gehad zo'n 45 jaar later en wat klein gerommel bij het uiteenvallen van de USSR (Transnistri, Georgi/Armeni/Azerbeidzjan) eveneens zo'n 45 jaar later en nu Oekrane, bijna 80 jaar later.quote:Op maandag 10 februari 2025 14:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Achterlijk.
2: Ja, dat is lastig. Wel een interessante vraag. Denk dat je het een beetje moet zien als gladiatoren-amusement. Ik als Germaan kan nu naar een conflict kijken op afstand. Vechten doen ze immers toch wel. Dus dan graag lekker ver weg.![]()
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.![]()
Goede podcast
De boekverbranders zien Chomsky en Banksy als bedreigend![]()
[ Bericht 25% gewijzigd door egayalS op 10-02-2025 17:18:06 ]Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Hmm.quote:Op maandag 10 februari 2025 11:43 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ze waren er niet eens over begonnen want de meeste palestijnen komen er veel slechter uit maar door die verongelijkte uitspraken van types zoals jij wordt dit er gewoon ingewreven.
Farouq al-Khateeb
https://www.middleeasteye(...)palestinian-prisoner
[ afbeelding ]
Hmm.
Tragisch eigenlijk wel, mensen met zulke serieuze aandoeningen gaan optuigen voor anti-Isralische propaganda. Deze man is inmiddels ook al overleden aan deze verschrikkelijke ziekte.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
"1 shot, 2 kills" noemen ze dat bij de most moral army in the worldIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Gelukkig verkoopt Hamas geen shirtjes.quote:Op maandag 10 februari 2025 20:06 schreef egayalS het volgende:
"1 shot, 2 kills" noemen ze dat bij de most moral army in the world
[ x ]
Te druk met aanslagen plegen die vervolgens leiden tot totale vernietiging van Gaza waarschijnlijk.
"i caused Palestinians to be bombed for a year and all i got was this lousy t-shirt"?![]()
Meer informatie over die 'vermeende' dood van een zwangere vrouw, wat er is gebeurd en de reactie van IDF. In dit artikel wordt ook nog even een zinnetje gewijd aan de gedode kleuter vorige week wat door IDF nu weekje later blijkbaar wel erkent wordt.
https://www.timesofisrael(...)ank-idf-probing/amp/![]()
Goede interview met de filosoof Victor Kal in de context van oa Gaza
https://www.trouw.nl/reli(...)kan-bieden~bbd45cb3/
In dit verband noemt Kal ook wereldleiders als Trump in de VS, Netanyahu in Isral, Poetin in Rusland en Modi in India. Hun manier om het nihilisme te overwinnen is autoritair en nostalgisch. En niet onbelangrijk: religieus.
Maar dat religieuze antwoord is niet van het soort dat Kal – voortbouwend op Nietzsche – voor ogen heeft. Het religieuze is bij die autoritaire leiders slechts een instrument, denkt Kal. “Deze mensen kennen het spel, het hoort bij het handboek van de fascist. Je hebt religie nodig om de mensen achter je te krijgen. Maar dat is een pervertering van religie.”
Het vet gedrukte hierboven is exact hoe Rabbijn Yaakov shapiro hieronder het Zionisme beschrijft.
"Het Zionisme verhoudt zich tot het judaisme, zoals de Thor van Marvel zich verhoudt tot de Thor van de Noorse religies" maw een totale pervertering.
Bekijk deze YouTube-videoIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Hmm.quote:Op maandag 10 februari 2025 20:53 schreef egayalS het volgende:
Goede interview met de filosoof Victor Kal in de context van oa Gaza
https://www.trouw.nl/reli(...)kan-bieden~bbd45cb3/
In dit verband noemt Kal ook wereldleiders als Trump in de VS, Netanyahu in Isral, Poetin in Rusland en Modi in India. Hun manier om het nihilisme te overwinnen is autoritair en nostalgisch. En niet onbelangrijk: religieus.
Maar dat religieuze antwoord is niet van het soort dat Kal – voortbouwend op Nietzsche – voor ogen heeft. Het religieuze is bij die autoritaire leiders slechts een instrument, denkt Kal. “Deze mensen kennen het spel, het hoort bij het handboek van de fascist. Je hebt religie nodig om de mensen achter je te krijgen. Maar dat is een pervertering van religie.”
Het vet gedrukte hierboven is exact hoe Rabbijn Yaakov shapiro hieronder het Zionisme beschrijft.
"Het Zionisme verhoudt zich tot het judaisme, zoals de Thor van Marvel zich verhoudt tot de Thor van de Noorse religies" maw een totale pervertering.
Maar is religie nu net niet n van de grootste factoren achter het terrorisme van de Palestijnen jegens Isral en daarnaast natuurlijk ook n van de twee grote redenen waarom moslims wereldwijd zo 'meeleven' met dit conflict? Wat dat betreft is deze post weer een schitterend staaltje projectie.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
whatabout? WhataBout? whATABout? WhutaboUT?quote:Op maandag 10 februari 2025 13:24 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ben blij dat je het benoemt. De situatie van Ahmed Dababesh moet je daarom aan het hart zijn gegaan.
https://youtube.com/shorts/hEQoqoy3-Bc?si=fktvlJ3OKA8HmJqu
1947-2016![]()
Nee, de grootste factor is de bezetting zelf (verrassing!quote:Op maandag 10 februari 2025 21:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm.
Maar is religie nu net niet n van de grootste factoren achter het terrorisme van de Palestijnen jegens Isral). Als ze bezet waren geweest door Koreanen, Ghanezen of Denen had dat niet uitgemaakt.
Wellicht. Net als dat velen het geweld van Isral tegen de Palestijnen wel best vinden omdat het moslims/Arabieren zijn. Maakt allemaal verder niet uit voor de inhoud en feiten rondom het conflict.quote:en daarnaast natuurlijk ook n van de twee grote redenen waarom moslims wereldwijd zo 'meeleven' met dit conflict?Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
Wat kan dat zijn? All hell.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 00:37 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Hamas is gestopt met vrijlaten van de gijzelaars."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Mooi.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 00:37 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Hamas is gestopt met vrijlaten van de gijzelaars.
Kunnen we verder met het uitroeien van hamas en aanhang.
Geen plek voor terroristen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ah, en wel voor de terroristen die het bestand breken en genocide plegen?quote:Op dinsdag 11 februari 2025 02:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mooi.
Kunnen we verder met het uitroeien van hamas en aanhang.
Geen plek voor terroristen.
Beetje hypocriet.![]()
Was te verwachten dat Isral het bestand niet zou respecteren..... Voorspelbaar van die terroristen.
En als Hamas dan alle gijzelaars brengt dan gaat de genocide in volle kracht los.
Zou Netanyahu gezegd hebben dat ze genoeg gijzelaars terug hebben? Of een high valued gijzelaar? En dat het nu tijd is de genocide door te zetten na wat babbels met mede gekkie Trump.![]()
/Taqiyyaquote:Op maandag 10 februari 2025 21:46 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Nee, de grootste factor is de bezetting zelf (verrassing!). Als ze bezet waren geweest door Koreanen, Ghanezen of Denen had dat niet uitgemaakt.
Intolerant voor intolerantie![]()
Zoals je weet kwam dit geweld jegens Joden al voor in de 19e eeuw en intensiveerde in de beginjaren van de 20e eeuw, wat werd er toen 'bezet'? Helemaal niets natuurlijk. Het is dus een drogredenering. Er is geen sprake van een bezetting.quote:Op maandag 10 februari 2025 21:46 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Nee, de grootste factor is de bezetting zelf (verrassing!). Als ze bezet waren geweest door Koreanen, Ghanezen of Denen had dat niet uitgemaakt.
Nee hoor, mensen vinden de aanpak van Isral prima vanwege het verwerpelijke gedrag van de Palestijnen, niet vanwege hun etnische achtergrond. Wat we wel kunnen zien is dat deze etnische achtergrond een van de redenen is wat Westerse mensen sympathiseren met de Palestijnen.quote:Op maandag 10 februari 2025 21:46 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Wellicht. Net als dat velen het geweld van Isral tegen de Palestijnen wel best vinden omdat het moslims/Arabieren zijn. Maakt allemaal verder niet uit voor de inhoud en feiten rondom het conflict.
Immers, zo denken deze mensen, Palestijnen zijn Arabisch en Islamitisch dus per definitie onderdrukt. En dan wordt geweld en antisemitisme als legitiem gezien tegen die vermeende onderdrukking. Dit wereldbeeld is daarmee erg Fanonesque.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Wat lul jij?quote:Op dinsdag 11 februari 2025 04:22 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ah, en wel voor de terroristen die het bestand breken en genocide plegen?
Beetje hypocriet.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Deze user wist toen Hezbollah een Druze dorp bombardeerde nog Joden de schuld te geven. Ik heb het ook lang geprobeerd, maar dit is simpelweg niet meer serieus te nemen, negeren is daarom het beste.quote:'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Gewoon lekker knallen op islamofascisten.quote:
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain![]()
Tragisch, maar helaas voorspelbaar.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Zeg je nu dat als de Palestijnen christelijk waren geweest of 1.500 jaar geleden uit Europa waren gemigreerd dan hadden die 'Westerse mensen' het allemaal 'bon ton' gevondenquote:Op dinsdag 11 februari 2025 09:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zoals je weet kwam dit geweld jegens Joden al voor in de 19e eeuw en intensiveerde in de beginjaren van de 20e eeuw, wat werd er toen 'bezet'? Helemaal niets natuurlijk. Het is dus een drogredenering. Er is geen sprake van een bezetting.
[..]
Nee hoor, mensen vinden de aanpak van Isral prima vanwege het verwerpelijke gedrag van de Palestijnen, niet vanwege hun etnische achtergrond. Wat we wel kunnen zien is dat deze etnische achtergrond een van de redenen is wat Westerse mensen sympathiseren met de Palestijnen.
Immers, zo denken deze mensen, Palestijnen zijn Arabisch en Islamitisch dus per definitie onderdrukt. En dan wordt geweld en antisemitisme als legitiem gezien tegen die vermeende onderdrukking. Dit wereldbeeld is daarmee erg Fanonesque.![]()
![]()
quote:Op dinsdag 11 februari 2025 00:37 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Hamas is gestopt met vrijlaten van de gijzelaars.![]()
Het zou inderdaad uitstekend zijn als Isral de klus echt even goed mag klaren, het liefst met hulp van het Amerikaanse leger. In dat geval is Hamas binnen een paar dagen volledig gelimineerd.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 09:41 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Gewoon lekker knallen op islamofascisten.
En moet je het gegil en gejammer dan eens horen van de pro-Palestijnse supporters. 'Genocide', 'Holocaust', 'Islamofobie', 'Bezetting'. Allerlei aantijgingen worden er bijgehaald om de Palestijnse terreurbewegingen maar te kunnen verdedigen.Nee, dat staat nergens in mijn post. Maar wel zou je het argument kunnen maken dat een christelijke achtergrond meer raakvlakken heeft met de Europese culturen. Het is niet voor niets dat een land als Polen zelfs bereid was om vluchtende christenen uit Syri op te vangen.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 09:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zeg je nu dat als de Palestijnen christelijk waren geweest of 1.500 jaar geleden uit Europa waren gemigreerd dan hadden die 'Westerse mensen' het allemaal 'bon ton' gevonden'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Dat gegil is niet zo belangrijk. Acties die voortkomen uit dat gegil uiteraard wel, maar die moet je aanpakken net als alle extremisten.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 09:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het zou inderdaad uitstekend zijn als Isral de klus echt even goed mag klaren, het liefst met hulp van het Amerikaanse leger. In dat geval is Hamas binnen een paar dagen volledig gelimineerd.
En moet je het gegil en gejammer dan eens horen van de pro-Palestijnse supporters. 'Genocide', 'Holocaust', 'Islamofobie', 'Bezetting'. Allerlei aantijgingen worden er bijgehaald om de Palestijnse terreurbewegingen maar te kunnen verdedigen.
Dat Hamas binnen een paar dagen kan worden uitgeschakeld geloof ik wel maar ik denk niet dat het Amerikaanse leger ervoor nodig is. Isral zou moeten accepteren dat enkele gijzelaars niet meer thuiskomen en de tunnelingangen die ze hebben gevonden, "aansluiten" aan de zee.Intolerant voor intolerantie![]()
Ik neem al dat verontwaardigde gekrijs van islamofascisten, ook in dit topic, totaal niet serieus. Je weet dat ze er van jongs af aan in getraind zijn om te liegen, om Takiyya te plegen. Ook in m'n privleven heb ik al vaak met de leugenachtigheid van islamofascisten te maken gehad. Je weet dat ze zelf ook weten dat ze liegen, ook al zullen ze dat nooit toegeven.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 09:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het zou inderdaad uitstekend zijn als Isral de klus echt even goed mag klaren, het liefst met hulp van het Amerikaanse leger. In dat geval is Hamas binnen een paar dagen volledig gelimineerd.
En moet je het gegil en gejammer dan eens horen van de pro-Palestijnse supporters. 'Genocide', 'Holocaust', 'Islamofobie', 'Bezetting'. Allerlei aantijgingen worden er bijgehaald om de Palestijnse terreurbewegingen maar te kunnen verdedigen.
Gelukkig zijn steeds meer mensen, ook hooggeplaatsten, op de hoogte van deze vorm van oorlogvoering door islamofascisten. Onderhand neemt niemand die lui nog serieus, uitgezonderd een paar pro-Pallie gekkies. Halvezolen als Anja Meulenbelt, Sigrid Kaag en Peter Breedveld, wier blik helaas ernstig vertroebeld is doordat ze ooit voor de leugenachtige charmes van een (vaak terroristische) islamofascist gevallen zijn.Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
Zegt Trump hier nu dat echt ALLE gijzelaars aanstaande zaterdag voor 12 uur moeten worden vrijgelaten? or else all hell is gonna break loose?quote:
Als dat zo is, dan wijkt dat af van het druppelsgewijs vrijlaten van de gijzelaars zoals eerder afgesproken aangaande Fase 1.
Trump zou dan eenzijdig de afspraken wijzigen, wat hij op zich kan doen, maar dan wijzigt het spelveld weer; en niet zo'n beetje ook!
Eigenlijk lijkt dit op het statement wat hij maakte 2 weken voor zijn aantreden.
En als Hamas hier niet aan gaat voldoen, wat mij de verwachting lijkt dan heeft Israel samen met de VS een reden om Hamas nog even van repliek te dienen.![]()
Wat staat hier dan?quote:Op dinsdag 11 februari 2025 09:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, dat staat nergens in mijn post. Maar wel zou je het argument kunnen maken dat een christelijke achtergrond meer raakvlakken heeft met de Europese culturen. Het is niet voor niets dat een land als Polen zelfs bereid was om vluchtende christenen uit Syri op te vangen.
Wat we wel kunnen zien is dat deze etnische achtergrond een van de redenen is wat Westerse mensen sympathiseren met de Palestijnen.![]()
Vast omgekomen door honger zoals duizenden anderen daar of door de bommen vanuit Isral.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 09:41 schreef HowardRoark het volgende:
Tragisch, maar helaas voorspelbaar.
[ x ]
Maar over doden in gijzeling we wachten nog op een verklaring voor de dood van dokter Adnan Bursh.![]()
Goh. Trump lult wel vaker wat afgelopen weken.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 09:58 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zegt Trump hier nu dat echt ALLE gijzelaars aanstaande zaterdag voor 12 uur moeten worden vrijgelaten? or else all hell is gonna break loose?
Als dat zo is, dan wijkt dat af van het druppelsgewijs vrijlaten van de gijzelaars zoals eerder afgesproken aangaande Fase 1.
Trump zou dan eenzijdig de afspraken wijzigen, wat hij op zich kan doen, maar dan wijzigt het spelveld weer; en niet zo'n beetje ook!
Eigenlijk lijkt dit op het statement wat hij maakte 2 weken voor zijn aantreden.
En als Hamas hier niet aan gaat voldoen, wat mij de verwachting lijkt dan heeft Israel samen met de VS een reden om Hamas een goed ethisch te zuiveren.
Denk dat hij weinig gaat doen, vooral Isral z’n gang laten gaan verder.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Ik hoop dat je wel door hebt, of het nog door krijgt, hoe dat in de praktijk uitpakt.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 10:01 schreef MissButterflyy het volgende:
Goh. Trump lult wel vaker wat afgelopen weken.
Denk dat hij weinig gaat doen, vooral Isral z’n gang laten gaan verder.
• Donald roept dingen.
• Donald wijzigt zijn uitspraken en mensen vinden dat belachelijk.
• Mensen zoals jij nemen hem dan niet serieus meer en laten hem zijn gang gaan.
• En ondertussen krijgt Donald zijn zaken voor elkaar omdat mensen zoals jij hem niet meer serieus nemen.
Voorbeeldje:
In zijn Gaza plan zei hij aanvankelijk dat hij Gaza zou herbouwen en de Palestijenen terug mochten keren.
1 week later is daar helemaal geen sprake meer van zonder dat hij zich daar over hoeft te verantwoorden.
Eindresultaat: Palestijnen keren niet meer terug in het 'Riviera plan'.
Trump vs de onnozelen 1-0![]()
![]()
Ja er was volgens mij geen woord Frans bij.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 09:58 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zegt Trump hier nu dat echt ALLE gijzelaars aanstaande zaterdag voor 12 uur moeten worden vrijgelaten? or else all hell is gonna break loose?
Dat geprovoceer van hamas helpt ook niet.quote:Hamas has indefinitely delayed the release of Israeli hostages who were set to be freed this weekend, a spokesman for the militants said. The move threatens to derail the six-week truce in Gaza that began last month. Prime Minister Benjamin Netanyahu of Israel planned to meet with his security cabinet this morning, a top official said.![]()
whatabout? WhataBout? whATABout? WhutaboUT?quote:Op dinsdag 11 februari 2025 10:00 schreef Chadi het volgende:
[..]
Vast omgekomen door honger zoals duizenden anderen daar of door de bommen vanuit Isral.
Maar over doden in gijzeling we wachten nog op een verklaring voor de dood van dokter Adnan Bursh.
1947-2016![]()
Het is Elon Musk die z’n gang gaat in de VS, en Trump die ter afleiding elke dag wat anders roept.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 10:08 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik hoop dat je wel door hebt, of het nog door krijgt, hoe dat in de praktijk uitpakt.
• Donald roept dingen.
• Donald wijzigt zijn uitspraken en mensen vinden dat belachelijk.
• Mensen zoals jij nemen hem dan niet serieus meer en laten hem zijn gang gaan.
• En ondertussen krijgt Donald zijn zaken voor elkaar omdat mensen zoals jij hem niet meer serieus nemen.
Voorbeeldje:
In zijn Gaza plan zei hij aanvankelijk dat hij Gaza zou herbouwen en de Palestijenen terug mochten keren.
1 week later is daar helemaal geen sprake meer van zonder dat hij zich daar over hoeft te verantwoorden.
Eindresultaat: Palestijnen keren niet meer terug in het 'Riviera plan'.
Trump vs de onnozelen 1-0
[ afbeelding ]
Dus je kunt je afvragen wie er nu onnozel is en het niet doorheeft.
Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Dit is dus de tweede keer dat Trump dan Israel uit de wind houdt.
Eerste keer
• De eerste keer was met het Gaza plan. Hierin neemt de VS Gaza over en maakt daar een bouwproject van.
• Palestijnen worden hierbij verhuisd.
• Het is het initiatief van de VS. Iedereen vindt dat arrogant, maar Israel zit uit de wind want het komt van Trump.
• Voordeel Israel.
Tweede keer
• Het gezeik met die gijzelaars moet nu afgelopen zijn.
• Trump zegt "Zaterdag al die gijzelaars vrij of ik #^%$# jullie de moeder.
• Israel is onschuldig want het komt van Trump.
• Israel kan hierna initiatief nemen, want Hamas voldoet niet aan de afspraken zoals Trump die voorlegt.
• De VS kan desgewenst Israel nog assisteren om ook deze zaak netjes af te ronden om de planning van het bouwproject niet verder te vertragen.
• Voordeel Israel.![]()
Maar dit is ook gewoon Hamas die straks weer een reden kan verzinnen waarom Israel zo agressief is.
Kijk eens we laten ze vrij maar ze vallen ons gewoon weer aan - argument.![]()
Zou je kunnen stellen dat die wisselende en voortdurende afleiding in communicatie van Trump werkt als een soort rookgordijn en afleiding? Dat mensen zich daar meer op focussen en zich daar meer aan storen dan wat er ondertussen op de achtergrond gebeurt; de wijzigingen die Trump wil doorvoeren.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 10:13 schreef MissButterflyy het volgende:
Het is Elon Musk die z’n gang gaat in de VS, en Trump die ter afleiding elke dag wat anders roept.
Dus je kunt je afvragen wie er nu onnozel is en het niet doorheeft.
Kun je het ook zien als een manipulatieve afleidingsmaneuvre en dat hij intussen zijn resultaten binnenharkt?
Bekijk deze YouTube-video
[ Bericht 2% gewijzigd door Tengano op 11-02-2025 11:03:53 ]![]()
En dan kan Israel zeggen "Ja, maar wij gingen accoord met de afspraken. Het is Trump die de dingen nu wil wijzigen en daar kunnen wij weinig aan doen. Zij zijn groter dan wij."quote:Op dinsdag 11 februari 2025 10:24 schreef xzaz het volgende:
Maar dit is ook gewoon Hamas die straks weer een reden kan verzinnen waarom Israel zo agressief is.
Kijk eens we laten ze vrij maar ze vallen ons gewoon weer aan - argument.![]()
Tja, dat pro-Palestijnse sentiment zit helaas behoorlijk breed verspreid onder veel mensen op een invloedrijke positie, daarom is dit ook een zorgwekkende ontwikkeling. Wat je soms op LinkedIn allemaal de revue ziet passeren, man man man.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 09:54 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik neem al dat verontwaardigde gekrijs van islamofascisten, ook in dit topic, totaal niet serieus. Je weet dat ze er van jongs af aan in getraind zijn om te liegen, om Takiyya te plegen. Ook in m'n privleven heb ik al vaak met de leugenachtigheid van islamofascisten te maken gehad. Je weet dat ze zelf ook weten dat ze liegen, ook al zullen ze dat nooit toegeven.
Gelukkig zijn steeds meer mensen, ook hooggeplaatsten, op de hoogte van deze vorm van oorlogvoering door islamofascisten. Onderhand neemt niemand die lui nog serieus, uitgezonderd een paar pro-Pallie gekkies. Halvezolen als Anja Meulenbelt, Sigrid Kaag en Peter Breedveld, wier blik helaas ernstig vertroebeld is doordat ze ooit voor de leugenachtige charmes van een (vaak terroristische) islamofascist gevallen zijn.Daar staat dat Poland besloot vluchtende christelijke Syrirs op te vangen. Dat heeft dus niets met etniciteit te maken.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 09:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat staat hier dan?
Wat we wel kunnen zien is dat deze etnische achtergrond een van de redenen is wat Westerse mensen sympathiseren met de Palestijnen.Ah ja, dat zal het zijn. Isral heeft het gedaan.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 10:00 schreef Chadi het volgende:
[..]
Vast omgekomen door honger zoals duizenden anderen daar of door de bommen vanuit Isral.
Maar over doden in gijzeling we wachten nog op een verklaring voor de dood van dokter Adnan Bursh.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Maar de vraag is dus OF Israel deze voorzet van Trump gaat overnemen...
19:37 "It's Israel's decision."
20:58 "I am speaking for myself. Israel can override it.
But for myself, I would say saturday at 12:00 and if they are not here, all hell is gonna break out."
[ Bericht 18% gewijzigd door Tengano op 11-02-2025 13:11:37 ]![]()
Trump on Hamas: "These are sick people."quote:Isralisch leger bevestigt dood gijzelaar Shlomo Mansour (86), teken van leven tweeling Gali en Ziv Berman (27)
De familie van gijzelaar Shlomo Mansour heeft slecht nieuws ontvangen van het IDF. Zij hebben gemeld dat Mansour is omgekomen tijdens de aanslag van 7 oktober 2023. Zijn lichaam is door Hamas-terroristen meegenomen naar de Gazastrook, waar het nog steeds wordt vastgehouden.
"Dit is een van de moeilijkste dagen in de geschiedenis van onze kibboets. Shlomo was veel meer dan een lid van de gemeenschap voor ons – hij was een vader, een grootvader, een echte vriend en het kloppende hart van Kissufim,” luidt de verklaring van kibboets Kissufim.
"Zijn glimlach, bescheidenheid en menselijke warmte waren een inspiratie voor ons allemaal. Onze harten zijn gebroken dat we hem niet levend terug konden brengen. De hele gemeenschap rouwt om zijn verlies en is verenigd in verdriet en pijn," zegt de kibboets.
De familie van de tweeling Gali en Ziv Berman, die ook worden vastgehouden door Hamas, zegt dat zij een teken van leven hebben ontvangen van de broers. "We halen diep adem, maar we weten in wiens handen ze zijn en hoeveel gevaar hun leven loopt", zegt de familie in een verklaring.
Van de 76 overige gijzelaars in de Gazastrook heeft het leger de dood van 36 gijzelaars bevestigd.
https://www.telegraaf.nl/(...)ali-en-ziv-berman-27![]()
Nee maar.Bekijk deze YouTube-videoquote:VN-chef roept Hamas op vrijlating gijzelaars te hervatten
VN-chef Antnio Guterres roept Hamas op door te gaan met de geplande vrijlating van gijzelaars aanstaande zaterdag, een dag nadat de groepering had bekendgemaakt de vrijlatingen voorlopig op te schorten wegens Isralische schendingen van het bestand.
De secretaris-generaal stelt dat Hamas en Isral zich moeten houden aan het bestand en moeten doorgaan met "serieuze onderhandelingen" (1 dooie gijzelaar voor 50 palestijnse misdadigers) voor de tweede fase van de overeenkomst. "We moeten koste wat het kost voorkomen dat de vijandelijkheden in Gaza weer oplaaien (oplaaienare you serious? Did you have a look at these hostages?), wat tot een enorme tragedie zou leiden", aldus Guterres in een verklaring.
De Palestijnse groepering stelt dat Isral het bestand schendt en dat het land zich moet houden aan zijn verplichtingen. De bemiddelaars moeten volgens Hamas ingrijpen. Andersom zijn vergelijkbare beschuldigingen geuit. Isral blokkeerde vorige maand uit onvrede dagenlang de afgesproken terugkeer van ontheemde Palestijnen naar het noorden van de Gazastrook.
https://www.telegraaf.nl/(...)ali-en-ziv-berman-27
[ Bericht 3% gewijzigd door Tengano op 11-02-2025 11:24:45 ]![]()
Is toch niet te vergelijken. Al die gevechten waren efficint en relatief kort.quote:Op maandag 10 februari 2025 14:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat vechten doen ze toch wel argument had men toch ook bij Europa kunnen gebruiken? Een continent dat bijna continu in grootschalige oorlog was tot aan WO2. Na WO2 heb je alleen nog maar Joegoslavi gehad zo'n 45 jaar later en wat klein gerommel bij het uiteenvallen van de USSR (Transnistri, Georgi/Armeni/Azerbeidzjan) eveneens zo'n 45 jaar later en nu Oekrane, bijna 80 jaar later.![]()
Dit is natuurlijk een uitstekende uiteenzetting:'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Duh. Anders wordt het zo lastig om GeNoCiDuH te blijven roepen.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 11:08 schreef Tengano het volgende:
Nee maar.
[..]
Bekijk deze YouTube-videoI hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Kans is dus redelijk aannemelijk dat er vanaf zaterdag weer verder wordt gevochten, omdat Hamas naar verwachting nooit accoord zal gaan met wat Trump nu op tafel legt.
Anderzijds zegt Trump "Israel can override it." Dat betekent dat Trump het initiatief neemt, maar dit doet hij natuurlijk niet zonder afstemming met Netanyahu want daar zijn die twee te close voor met elkaar. Het komt mij dus over als een n tweetje.
En ook had Netanyahu in de VS nogmaals gezegd dat hij nog steeds zijn drie doelen gaat behalen:
• Alle gijzelaars terug; voorzet van Trump is nu dus gedaan, Israel volgt waarschijnlijk
• Hamas uitschakelen; actie IDF die inmiddels wat heeft aan kunnen sterken + nieuwe munitie is binnen.
• Zorgen dat Gaza geen bedreiging meer vormt; wordt nu veilig gesteld door Riviera Plan Trump.
Premium artikel, maar de titel zegt genoeg:
Zenuwslopende dagen voor families van Isralische gijzelaars na blufpoker Hamas en dreigement Trump: 'De hel zal losbarsten'
[ Bericht 1% gewijzigd door Tengano op 11-02-2025 12:43:33 ]![]()
6:42 Mosab zou echt voor Genocide gaan.
7:30 Mosab's mening over het Riviera plan Trump & het vervolg
Rare sturende titel weer van de NOS.quote:Kan de Jordaanse koning Trump van zijn controversile Gaza-plannen afbrengen?
De Jordaanse koning Abdullah ontmoet vandaag in Washington president Trump. Het gesprek zal gaan over Trumps plannen om de Palestijnse bevolking van Gaza al dan niet gedwongen te verhuizen naar andere landen in de regio, waaronder Egypte en Jordani.
Trump herhaalde die plannen gisteren, en dreigde onder meer alle Amerikaanse financile hulp aan die landen stop te zetten als ze niet willen meewerken. Washington geeft Egypte en Jordani allebei jaarlijks rond 1,5 miljard dollar aan hulp. Voor een groot deel gaat het daarbij om militaire hulp.
Maar voor zowel Egypte als Jordani geldt dat de interne stabiliteit ernstig in gevaar komt als ze honderdduizenden Palestijnen toelaten. Volgens de landen komt het plan van Trump neer op EtHisCHE ZUIVuRiNG van de Gazastrook.
https://nos.nl/liveblog/2(...)kritiseerd-gaza-plan![]()
quote:Strategisch overleg in Isral
Het Isralische veiligheidskabinet is inmiddels bijeen onder leiding van premier Netanyahu. Naar verwachting bespreken ze zowel de houding van Hamas als de uitspraak van president Trump. Die stelde vannacht voor dat Isral de wapens weer oppakt, tenzij Hamas alle overgebleven levende en dode gijzelaars zaterdag aan Isral geeft. Die eis van Trump gaat veel verder dan de gefaseerde vrijlatingen die eerder door Hamas en Isral zijn afgesproken...
"I would say saturday at 12:00 and if they are not here, all hell is gonna break out." - Trump -
https://nos.nl/liveblog/2(...)kritiseerd-gaza-plan
[ Bericht 6% gewijzigd door Tengano op 11-02-2025 13:26:37 ]![]()
Tja, bij de NOS zal er waarschijnlijk zeer weinig steun zijn voor het plan van Trump, maar wel veel steun voor de Palestijnen en de creatie van een Islamtische en Arabische staat in plaats van Isral. Zorgwekkend dat zulk verwerpelijk gedachtegoed grip heeft gekregen op dergelijke instituten.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 12:48 schreef Tengano het volgende:
[..]
Rare sturende titel weer van de NOS.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
quote:Trump's Riviera plan
It is not enough to win a war, it is more important to organize peace - Aristoteles -![]()
Heb je ze al eens een brief of mail gestuurd hierover?quote:Op dinsdag 11 februari 2025 13:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, bij de NOS zal er waarschijnlijk zeer weinig steun zijn voor het plan van Trump, maar wel veel steun voor de Palestijnen en de creatie van een Islamtische en Arabische staat in plaats van Isral. Zorgwekkend dat zulk verwerpelijk gedachtegoed grip heeft gekregen op dergelijke instituten.Intolerant voor intolerantie![]()
Wat is er mis mee?quote:Op dinsdag 11 februari 2025 12:48 schreef Tengano het volgende:
[..]
Rare sturende titel weer van de NOS.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Kan de Jordaanse koning Trump van zijn controversile Gaza-plannen afbrengen?quote:
De NOS noemt alleen in de titel al dat het plan van Trump controversieel is. De NOS spreekt dus niet neutraal over het plan om de Palestijnse bevolking ergens anders te huisvesten of om Gaza opnieuw op te bouwen en een vredesoplossing te creren, maar is (als 'neutraal' nieuwsmedium) op voorhand al zelf afkeurend tav het plan van Trump.
En in plaats dat de NOS dan meldt dat de Jordaanse koning en Trump hier vandaag over gaan spreken en overleggen doet de NOS nog een schepje bovenop dit 'duivelse' plan; Is de Jordaanse koning in staat dit duivelse plan van tafel krijgen? - Hoe kan de Jordaanse koning Trump van zijn controversile Gaza-plannen afbrengen?
Zo zou het ook kunnen en dan kunnen mensen voor zichzelf bepalen wat ze daar van vinden:
De Jordaanse Koning bespreekt vandaag het Gaza plan van Trumpquote:It is not enough to win a war, it is more important to organize peace - Aristoteles -![]()
Ja ik heb het ook gelezen maar wat is er mis meequote:Op dinsdag 11 februari 2025 14:42 schreef Tengano het volgende:
[..]
Kan de Jordaanse koning Trump van zijn controversile Gaza-plannen afbrengen?
De NOS noemt alleen in de titel al dat het plan van Trump controversieel is. De NOS spreekt dus niet neutraal over het plan om de Palestijnse bevolking ergens anders te huisvesten of om Gaza opnieuw op te bouwen en een vredesoplossing te creeeren, maar is (als 'neutraal' nieuwsmedium) op voorhand al zelf afkeurend tav het plan van Trump.
En in plaats dat de NOS dan meldt dat de Jordaanse koning en Trump hier vandaag over gaan spreken en overleggen doet de NOS nog een schepje bovenop dit 'duivelse' plan; Is de Jordaanse koning in staat dit duivelse plan van tafel krijgen? - Hoe kan de Jordaanse koning Trump van zijn controversile Gaza-plannen afbrengen?
Zo zou het ook kunnen en dan kunnen mensen voor zichzelf bepalen wat ze daar van vinden:
De Jordaanse Koning bespreekt vandaag het Gaza plan van Trump
[..]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Ja doeiquote:Op dinsdag 11 februari 2025 14:43 schreef sp3c het volgende:
Ja ik heb het ook gelezen maar wat is er mis mee![]()
![]()
Lol too easyquote:
Het is gewoon een heel beknopt heel zakelijk stukje
Dat jij het graag wat sturender (jouw kant op pls) wilt zien maakt het nog niet problematisch
Het zijn controversile plannen, het komt neer op etnische zuivering en de Jordaanse koning die er fel tegenstander van is gaat er met Trump over praten
Staat niks geks
[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 11-02-2025 14:59:25 ]Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Denk dat je de koning van Jordani bedoeld.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 14:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
Lol too easy
Het is gewoon een heel beknopt heel zakelijk stukje
Dat jij het graag wat sturender (jouw kant op pls) wilt zien maakt het nog niet problematisch
Het zijn controversile plannen, het komt neer op etnische zuivering en de Koreaanse koning die er fel tegenstander van is gaat er met Trump over praten
Staat niks geks
Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Als Jordani en Egypte weigeren is het einde plan van Trump.
Zo ingewikkeld is het niet.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Ja, punt is wel dat Trump heeft gedreigd alle miljarden dollars die jaarlijks naar die landen gaan om de rust in de regio te bewaren dan stop worden gezet.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 14:53 schreef Ulx het volgende:
Zo ingewikkeld is het niet.
Maar goed, Trump dreigt wel vaker.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Syri, Qatar, Turkije, Iran, Irak, Ierland, Spanje zijn ook prima opties.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 14:53 schreef Ulx het volgende:
MAGA![]()
Dat had wel wat geks geweestquote:Op dinsdag 11 februari 2025 14:51 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Denk dat je de koning van Jordani bedoeld.
Stiekeme editOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Het blijft bijzonder dat zulke landen zich herhaaldelijk uitspreken vr de Palestijnen, maar er niet n willen opvangen. Misschien is het dan ook een goed idee om die geveinsde pro-Palestijnse virtue signaling dan te stoppen.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 14:53 schreef Ulx het volgende:
Zo ingewikkeld is het niet.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Dat Jordani berhaupt genoemd werd geeft al aan dat het niet serieus isquote:Op dinsdag 11 februari 2025 14:53 schreef Ulx het volgende:
Is zon beetje het enige land dat relatief normale betrekkingen heeft met Isral
Laten we daar nu eens een paar honderdduizend hele boze Palestijnen bij plaatsen
What can go wrong?Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Het belangrijkste van het plan is dat die Palestijnen uit Gaza vertrekken en niet specifiek naar een specifiek land.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 14:56 schreef Nober het volgende:
Syri, Qatar, Turkije, Iran, Irak, Ierland, Spanje zijn ook prima opties.
MAGA
Het is nu vooral kijken welk arabisch Islamitisch land zich zo verbroederd voelt met de Palestijnen, en dit keer in daden in plaats van woorden, om hun broeders te helpen en te verwelkomen en zich gastvrij op te stellen.https://www.al-yaqeen.com(...)efte-van-je-broeder/quote:Hadith 36: Het voorzien in de behoefte van je broeder
Aboe Hoerayrah overlevert dat de Profeet zei:
"Wie n van de moeilijkheden van de gelovige verhelpt, Allah zal n van zijn moeilijkheden verhelpen op de Dag der Opstanding. En Wie een ongemak (van een ander) vergemakkelijkt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn ongemak vergemakkelijken.![]()
Goede vraag welk land in die regio is zo'n fan van Isral dat het haar misdaden tegen de menselijkheid wil faciliterenOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Geen enkele Palestijn natuurlijk. De realiteit is immers dat de Arabische en Islamtische wereld niets geeft om de Palestijnen. De Palestijnen vormen slechts een handig wapen om te gebruiken tegen Isral.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 15:08 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het belangrijkste van het plan is dat die Palestijnen uit Gaza vertrekken en niet specifiek naar een specifiek land.
Het is nu vooral kijken welk arabisch Islamitisch land zich zo verbroederd voelt met de Palestijnen, en dit keer in daden in plaats van woorden, om hun broeders te helpen en te verwelkomen en zich gastvrij op te stellen.
Daar ziet men de Palestijnen als uitstekend voor. Men jammert constant alles bij elkaar over de vermeende misdaden tegen de Palestijnen, zogenaamde genocide, bezetting, etc. En dit dan allemaal omdat het wordt gezien als een slimme manier is om Isral te demoniseren en de internationale gemeenschap uit te spelen tegen Isral.
Hier moet men het van hebben, want men heeft niets anders meer. Het echt uitvechten op de militaire manier lukt het niet. Dat hebben landen zoals Jordani en Egypte al vaker uitgevonden.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Nou moet alleen nog de rest van de wereld wakker worden.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 15:14 schreef HowardRoark het volgende:
Geen enkele Palestijn natuurlijk. De realiteit is immers dat de Arabische en Islamtische wereld niets geeft om de Palestijnen. De Palestijnen vormen slechts een handig wapen om te gebruiken tegen Isral.
Daar ziet men de Palestijnen als uitstekend voor. Men jammert constant alles bij elkaar over de vermeende misdaden tegen de Palestijnen, zogenaamde genocide, bezetting, etc. En dit dan allemaal omdat het wordt gezien als een slimme manier is om Isral te demoniseren en de internationale gemeenschap uit te spelen tegen Isral.
Hier moet men het van hebben, want men heeft niets anders meer. Het echt uitvechten op de militaire manier lukt het niet. Dat hebben landen zoals Jordani en Egypte al vaker uitgevonden.
Maar dat vergt wel de nodige hersengymnastiek.![]()
Hmm. Bijzonder, sinds wanneer is het opvangen van vluchtelingen het faciliteren van misdaden tegen de menselijkheid?quote:Op dinsdag 11 februari 2025 15:11 schreef sp3c het volgende:
Goede vraag welk land in die regio is zo'n fan van Isral dat het haar misdaden tegen de menselijkheid wil faciliteren'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Nice. Nu wordt Hamas dappere verzetsstrijders en vreedzame burgers genoemd. En dat na die slachting van 7 oktober.![]()
Als al die landen dat gaan roepen dan kun je dus grote vraagtekens zetten bij de support die deze landen geven aan die Palestijnen.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 15:16 schreef Nober het volgende:
[ x ]
- Jordani vreest machtsgreep van Hamas als het miljoenen Palestijnen uit Gaza toelaat
Waarom supporten die landen deze mensen als ze blijkbaar weten dat het troublemakers zijn en dat ze overal chaos creeeren? Dat deze mensen zo geweldadig zijn dat ze jouw eigen land overhoop zouden halen en overnemen.
Waarom dan toch die onvoorwaardelijke steun....![]()
#hersengymnastiek![]()
Niemand zegt dat Annabelquote:Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Denk je dat ze vrijwillig gaan?quote:Op dinsdag 11 februari 2025 15:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm. Bijzonder, sinds wanneer is het opvangen van vluchtelingen het faciliteren van misdaden tegen de menselijkheid?Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Das idd bijzonderOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
![]()
Deze man is namens Likoed de Minister van Communicatie
Vertaling van de tweetHij is ook al zo'n vredesduif. Even alle burgers van Gaza zuiveren, nadat ze een tijdje overleefd hebben zonder voedsel, water en electriciteitquote:Wanneer men te maken heeft met een nazistische terreurorganisatie, moet men voorbereid zijn op dergelijke schendingen. Hamas denkt dat het kan gokken op de levens van onze gijzelaars – een ernstige vergissing. Geen "beats" meer, geen games meer.
De reactie moet precies zijn zoals president Trump heeft voorgesteld: stop de humanitaire hulp volledig, sluit de elektriciteit, het water en de communicatie af en gebruik bruut en buitensporig geweld totdat de ontvoerden zijn teruggekeerd. Tegelijkertijd moet Gaza worden gezuiverd van alle 'niet-betrokkenen'. Het immigratieplan moet onmiddellijk van start gaan. Het is tijd om de poorten van de hel voor Hamas te openen – en dit keer zonder enige beperkingen voor onze heldhaftige strijders.![]()
En nu maar wachten tot Israel met een officieel statement komt.
Tipje van de sluier kunnen we opmaken uit de 3 doelen die Isral koste wat het kost wil behalen.
16:22 Netanyahu communicates Isral's three goals:
"But as WE have discussed Mr President; to secure our future and bring peace to our region, we have to FINISH THE JOB.
In Gaza Isral has three goals:
1 Destroy Hamas's governing and militairy capabilities
2 Secure the release of ALL hostages
3 Ensure that Gaza NEVER AGAIN poses a thread to Isreal"
#ClearOutTheWholeThing #MoveForward
[ Bericht 60% gewijzigd door Tengano op 11-02-2025 16:14:35 ]![]()
FUCK NO!quote:Op dinsdag 11 februari 2025 14:56 schreef Nober het volgende:
[..]
Syri, Qatar, Turkije, Iran, Irak, Ierland, Spanje zijn ook prima opties.
MAGA
Hou dat tuig buiten Europa!Intolerant voor intolerantie![]()
Gewoon om Gaza latenOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Of als je er per se af moet breng je ze maar naar de West Bank
Settlements ontmantelen en voila
Twee staten oplossingOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Is in strijd met doel 3. Gaat niet gebeuren dus.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 16:20 schreef sp3c het volgende:
Twee staten oplossing![]()
Als Gaza leeg is dan is het logischerwijs geen gevaar meer dus ik denk dat je iets niet snapt hier maar het is zo'n korte post dat ik het ook niet kan verduidelijkenOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Het is niet het land Gaza dat raketjes schiet en lynchpartijen aanricht, maar de mensen die er wonen.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 16:25 schreef sp3c het volgende:
Als Gaza leeg is dan is het logischerwijs geen gevaar meer dus ik denk dat je iets niet snapt hier maar het is zo'n korte post dat ik het ook niet kan verduidelijken![]()
En je denkt dat ze ermee op gaan houden als je ze naar Jordani stuurt?Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
UniekOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
BijzonderOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Nee, dat denk ik niet. Die mensen zijn niet te veranderen.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 16:28 schreef sp3c het volgende:
En je denkt dat ze ermee op gaan houden als je ze naar Jordani stuurt?
En ik ken de situatie niet ter plekke maar ik vermoed dat ze in Jordanie op een meer veilige afstand zitten.
En wellicht zitten ze daar tactisch ook beter; als Jordanie ze niet in bedwang kan houden en die Palestijnen weer terror gaan maken, dan richt Israel zijn wapens die keer op Jordanie. En dat zou een incentive kunnen zijn voor Jordanie om die Palestijnen dus kort aan de lijn te houden.![]()
Sp3c wil het topic snel vol.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Dat is ook wat onconventioneel maar een stuk haalbaarder. Jordani heeft er net zo goed belang bij dat de palestijnen daar geen hommeles maken. Dan heb je het mooi ingesloten.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 16:20 schreef sp3c het volgende:
Twee staten oplossingik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw![]()
Jaquote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
zeker'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Waarom denk jij dat het de westelijke jordaanoever heetquote:Op dinsdag 11 februari 2025 16:32 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik niet. Die mensen zijn niet te veranderen.
En ik ken de situatie niet ter plekke maar ik vermoed dat ze in Jordanie op een meer veilige afstand zitten.
En wellicht zitten ze daar tactisch ook beter; als Jordanie ze niet in bedwang kan houden en die Palestijnen weer terror gaan maken, dan richt Israel zijn wapens die keer op Jordanie. En dat zou een incentive kunnen zijn voor Jordanie om die Palestijnen dus kort aan de lijn te houden.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Isral wordt er niet veiliger op als die mensen naar de Westoever gaan.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Geen idee. Vertel eens.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 16:40 schreef sp3c het volgende:
Waarom denk jij dat het de westelijke jordaanoever heet![]()
Uiteindelijk komt Trump waarschijnlijk op Socotra uit.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 16:42 schreef Ulx het volgende:
Isral wordt er niet veiliger op als die mensen naar de Westoever gaan.Daar kunnen ze net zo veel tunneltjes graven als ze willenquote:Socotra - Eiland in Jemen
Socotra is het grootste eiland van de Socotra-archipel, dat toebehoort tot het gouvernement Socotra in Jemen. Het hoogste punt ligt op 1525 m. De hoofdplaats is Hadiboh. Het eiland wordt omringd door koraalriffen. Geografisch maakt het deel uit van Afrika.
Oppervlakte: 3.796 km![]()
![]()
Ja zet ze in Jemen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Omdat de Jordaan (niet in 020) de grens is tussen de tweequote:
Het is heel dichtbijOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat lijkt mij iig wat lastiger tunnelen dan.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 16:52 schreef sp3c het volgende:
Omdat de Jordaan (niet in 020) de grens is tussen de twee
Het is heel dichtbij![]()
Gewoon de rivier over en je bent in de westbankquote:Op dinsdag 11 februari 2025 16:55 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat lijkt mij iig wat lastiger tunnelen dan.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Gvd. Ik las Jihadiboh.. vond de naam al zo toepasselijk.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 16:43 schreef Tengano het volgende:
[..]
Uiteindelijk komt Trump waarschijnlijk op Socotra uit.
[..]
Daar kunnen ze net zo veel tunneltjes graven als ze willen![]()
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Misschien gaat Trump wel Multichess spelen. Binnenkort zit hij met Poetin om de tafel die nog graag wat provincies van Oekraine wil overnemen.
Dat zou Trump dan kunnen honoreren als Poetin nog wat Palestijnse strijders van hem overneemt.
En Rusland is een van de weinige landen die dit type mensen wel braaf kan krijgen.
#toedeledokie![]()
Hij is door hun gegijzeld en in hun gevangenschap dood terug gebracht. Het waren geen marsmannetjesquote:Op dinsdag 11 februari 2025 10:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dat pro-Palestijnse sentiment zit helaas behoorlijk breed verspreid onder veel mensen op een invloedrijke positie, daarom is dit ook een zorgwekkende ontwikkeling. Wat je soms op LinkedIn allemaal de revue ziet passeren, man man man.
[..]
Daar staat dat Poland besloot vluchtende christelijke Syrirs op te vangen. Dat heeft dus niets met etniciteit te maken.
[..]
Ah ja, dat zal het zijn. Isral heeft het gedaan.![]()
Genoeg stenen om mee te gooien.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 16:57 schreef Tengano het volgende:
Stelt ook niet zo heel veel voor zie ik. Wel een mooi gebied trouwens.
[ afbeelding ]Intolerant voor intolerantie![]()
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Genoeg propalliepijpers die dat wel degelijk beweren.quote:Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
Hahaha.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 09:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Deze user wist toen Hezbollah een Druze dorp bombardeerde nog Joden de schuld te geven. Ik heb het ook lang geprobeerd, maar dit is simpelweg niet meer serieus te nemen, negeren is daarom het beste.
Zegt iemand die juicht om genocide en nooit met argumenten komt.![]()
En hij kwam niet eens uit Europa.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 09:41 schreef HowardRoark het volgende:
Tragisch, maar helaas voorspelbaar.
[ x ]I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Quote er maar 1quote:Op dinsdag 11 februari 2025 17:44 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Genoeg propalliepijpers die dat wel degelijk beweren.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
gaza deportatie is verwerpelijk. maar even denkend in dit gestoorde plan, dan is de westbank de enige plek die ergens op slaat, voor die mensen.
maar dat gezegd hebbende; dit hele plan is niveautje hamas. die willen alle joden weg hebben. dit kan toch niet de juiste weg zijn voor israel, om net zo te gaan doen als datgene waar je tegen strijd.![]()
Amsterdam en Nijmegen en tal van andere linkse bolwerken willen ze vast ook huisvesten.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 16:10 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
FUCK NO!
Hou dat tuig buiten Europa!![]()
Gaan we fase twee halen of niet?
Trump zet met zijn uitspraken de deal en de onderhandelingen over fase twee onder druk. Als Amerika en Isral straks de hele bevolking gaan deporteren, zoals hij en sinds vanmiddag ook het israelische kabinet wil, heeft Hamas nog maar weinig reden om gijzelaars vrij te laten. Zo ver die behoefte er al was aangezien Netanyahu en diverse ministers van zijn kabinet hebben verklaard dat een van de doelen van deze oorlog, volledige vernietiging van Hamas, nog steeds nagestreefd zal worden.
Daarnaast doet Hamas moeilijk over aanstaande zaterdag alleen Isral houdt zich blijkbaar niet aan alle afspraken. In de deal zouden 60.000 housings units, 200.000 tenten, gasolie, voedsel en terugkeer Palestijnen die in Egypte vastzitten. Hamas jankt al een paar dagen dat de aantallen niet gehaald worden en volgens de officials uit de onderstaande artikelen klopt dat ook nog. Officials bevestigen dat de aantallen zelfs onder de 70% van de geplande hoeveelheid zitten.
Zou dit een bewussie zijn? Isral vertrouwt Hamas niet en Hamas is bijzonder onduidelijk hoeveel gijzelaars berhaupt nog leven. Als de deal nu al klapt kan de schuld aan Hamas gegeven worden en kan de Isralische regering zijn doelen bereiken plus staat Trump erbij om het nog een randje verder op te voeren. Hamas heeft op het 'bevrijden' van enkele belangrijke moordenaars of hoge piefen ook geen doelen, een voortzetting van de oorlog komt Hamas vast erg goed uit.
https://www.nytimes.com/2(...)ire-deal-jordan.html
https://www.ynet.co.il/news/article/hkq00xv00tyx#autoplay![]()
Dus Isral breekt het bestand en die gaan nu huilie huilie doen dat ze zaterdag de genocide door willen zetten?![]()
quote:Op dinsdag 11 februari 2025 19:20 schreef bianconeri het volgende:
Dus Isral breekt het bestand en die gaan nu huilie huilie doen dat ze zaterdag de genocide door willen zetten?
Er is n partij hier die de voorwaarden keer op keer schendt en spoiler alert: dat is niet Isral.![]()
Welke voorwaarden heeft Hamas geschonden? Het op tijd afgeven van namenlijsten en wat nog meer? Vooruit die achterlijke traumatische presentie van de gijzelaars voordat ze aan het rode kruis worden overgedragen met die achterlijke oorkonde is ook een schending.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 19:32 schreef Burdie het volgende:
[..]
Er is n partij hier die de voorwaarden keer op keer schendt en spoiler alert: dat is niet Isral.
Hier nog zo'n 'Hamas schendt het bestand'. Van uurtje geleden.
Dit is gewoon een doodvonnis voor de nog levende gijzelaars lijkt me. Hamas heeft niks te winnen met het uitleveren van de gijzelaars. Zaterdag starten de gevechten weer en anders ergens in de komende weken![]()
Hmm.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 15:36 schreef opgebaarde het volgende:
[ x ]
Deze man is namens Likoed de Minister van Communicatie
Vertaling van de tweet
[..]
Hij is ook al zo'n vredesduif. Even alle burgers van Gaza zuiveren, nadat ze een tijdje overleefd hebben zonder voedsel, water en electriciteit
Heel misschien hadden de Palestijnen deze oorlog zelf niet moeten beginnen, Isralische dorpen niet moeten binnenvallen om mensen te martelen, verkrachten, afslachten en te gijzelen.
Om er nadien nog een aantal om te brengen in gevangenschap, de schuld in de schoenen te schuiven van Isral en tijdens het staak-het-vuren een bespottelijke show op te voeren samen met het Rode Kruis
Dit bedoel ik dus met het in de bres springen voor terrorisme. Likud is hier niet het probleem, het Palestijnse terrorisme wel en jij legt het probleem bij Likud.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Dit inderdaad. En het liefst met hulp van de Amerikanen.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 19:52 schreef damsco het volgende:
Dat hele bestand was toch al niks. Gewoon weer verder gaan met hamas uitschakelen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Hmmquote:Op dinsdag 11 februari 2025 19:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm.
Heel misschien hadden de Palestijnen deze oorlog zelf niet moeten beginnen, Isralische dorpen niet moeten binnenvallen om mensen te martelen, verkrachten, afslachten en te gijzelen.
Om er nadien nog een aantal om te brengen in gevangenschap, de schuld in de schoenen te schuiven van Isral en tijdens het staak-het-vuren een bespottelijke show op te voeren samen met het Rode Kruis
Dit bedoel ik dus met het in de bres springen voor terrorisme. Likud is hier niet het probleem, het Palestijnse terrorisme wel en jij legt het probleem bij Likud.
Opmerkelijk. Zelfs een tweet van een Isralische minister posten gaat al te ver. Hmm. Misschien moeten ministers dat soort dingen niet zeggen, is het ook niet nodig om lezers de schuld in de schoenen te schuiven![]()
Nou toch een n tweetje dus. En Hamas heeft nu nog drie dagen om iets te bedenken. Mochten ze het heel gruwelijk aanpakken, dan zou het best wel eens zo kunnen zijn dat Amerika dan ook nog even aanschuift.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 19:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Welke voorwaarden heeft Hamas geschonden? Het op tijd afgeven van namenlijsten en wat nog meer? Vooruit die achterlijke traumatische presentie van de gijzelaars voordat ze aan het rode kruis worden overgedragen met die achterlijke oorkonde is ook een schending.
Hier nog zo'n 'Hamas schendt het bestand'. Van uurtje geleden.
[ x ]
Dit is gewoon een doodvonnis voor de nog levende gijzelaars lijkt me. Hamas heeft niks te winnen met het uitleveren van de gijzelaars. Zaterdag starten de gevechten weer en anders ergens in de komende weken
Maar het lijkt erop dat Isral nu het eerste doel gaat veilig stellen, en ze hebben dus (allang) groen licht van Amerika.quote:In Gaza Isral has three goals:
1 Destroy Hamas's governing and militairy capabilities
2 Secure the release of ALL hostages
3 Ensure that Gaza NEVER AGAIN poses a thread to Isreal"![]()
Nee hoor, het staat iedereen vrij om te posten wat men wil, maar als je iets post kunnen daar natuurlijk ook reacties op gaan komen. Jij deelt dit omdat je het wilt problematiseren wat deze minister stelt. Maar dit is in reactie op de Palestijnse terroristen.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 19:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hmm
Opmerkelijk. Zelfs een tweet van een Isralische minister posten gaat al te ver. Hmm. Misschien moeten ministers dat soort dingen niet zeggen, is het ook niet nodig om lezers de schuld in de schoenen te schuiven
Je zoekt dus (wederom) het probleem op de verkeerde plaats.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Bestand was niks? Er zijn mooi 12 Isralische gijzelaars vrijgekomen!quote:Op dinsdag 11 februari 2025 19:52 schreef damsco het volgende:
Dat hele bestand was toch al niks. Gewoon weer verder gaan met hamas uitschakelen.Intolerant voor intolerantie![]()
Mooi man. Ben je net een paar dagen vrij van je detentie in israel, mag je bommen koppen
Nou ja, velen vragen er zelf om door direct weer de wapens op te pakken.Zelfs al zou israel zn ballen leegzuigen, is israel nog slecht.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 19:32 schreef Burdie het volgende:
[..]
Er is n partij hier die de voorwaarden keer op keer schendt en spoiler alert: dat is niet Isral.
Niks van aantrekken van die graftrol.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Hadden Trump en Netanyahu niet beter nog twee weken kunnen wachten tot fase 1 afgelopen was? Dat waren er nog wat gijzelaars vrijgekomen, helaas wel tegen een hoge prijs maar toch. Nu wordt er hoog spel gespeeld maar zie jij een reden waarom Hamas zaterdag toch die gijzelaars gaat vrijlaten?quote:Op dinsdag 11 februari 2025 20:29 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nou toch een n tweetje dus. En Hamas heeft nu nog drie dagen om iets te bedenken. Mochten ze het heel gruwelijk aanpakken, dan zou het best wel eens zo kunnen zijn dat Amerika dan ook nog even aanschuift.
Maar het lijkt erop dat Isral nu het eerste doel gaat veilig stellen, en ze hebben dus (allang) groen licht van Amerika.
[..]![]()
Ik mis hier nog de nuance of Netanyahu alle gijzelaars bedoelt of de drie die voor zaterdag waren gepland. Er staat alleen maar our hostages. En nuance is dan nogal een understatementquote:Uit post 206 van @opgebaarde
Netanyahu "If our hostages are not released by Saturday noon, the ceasefire will end, and the IDF will return to intense fighting until Hamas is finally defeated."![]()
Misschien is dat een tactische keuze om het zo te formuleren. Het lijkt mij dat je op dat moment heel goed je woorden kiest zodat ze op niet misverstane wijze worden begrepen.
En Hamas gaat zich dat ook afvragen natuurlijk en zullen daar iets mee moeten.![]()
Die trol heeft deze keer wel een punt. Misschien is het net zoals een kapotte klok, die ook wel eens heel even de goede tijd aangeeftquote:Op dinsdag 11 februari 2025 20:48 schreef Red_85 het volgende:
Mooi man. Ben je net een paar dagen vrij van je detentie in israel, mag je bommen koppen
Nou ja, velen vragen er zelf om door direct weer de wapens op te pakken.
[..]
Zelfs al zou israel zn ballen leegzuigen, is israel nog slecht.
Niks van aantrekken van die graftrol.Zo ver het klopt natuurlijk wat we denk ik nooit gaan weten aangezien journalisten nog steeds niet toegelaten worden, en Hamas heeft zelf ook voorwaarden geschonden.quote:First: Field Violations
1. The occupation forces continued their incursions along the withdrawal lines on a near-daily basis, especially in the Philadelphia corridor. These incursions—which exceeded the designated areas at the corridor—included operations to withdraw damaged military vehicles left behind by the occupation army along the front line. These actions were accompanied by gunfire and resulted in civilian deaths and home demolitions in areas such as:
- Al-Awda Roundabout
- Tal Zambr
- Al-Sultan Neighborhood
- Tal Sultan
- Al-Tayran Junction
- Saudi Neighborhood 1
- Al-Brahma neighborhood
2. The occupation's aircraft continued to fly daily during prohibited hours (10–12 hours daily). **105 violations** were recorded, involving reconnaissance planes and drones (e.g., *Hermes 450*, *Hermes 900*, *Super Heron*, *Zoveit*, *Quad Copter*), many carrying ammunition over areas designated for hostage handovers.
**Total Violations (269):**
Second: Prisoners
5. The release of Palestinian prisoners in the third batch was delayed from 11:00 AM to 5:00 PM.
6. Prisoners were repeatedly beaten and humiliated during their release from detention centers.
7. Released prisoners were forcibly deported to Gaza without coordination or confirmation of their wishes; this occurred multiple times.
8. Israel delayed sending the list of 400 Palestinian prisoners slated for release.
9. Families of deported prisoners were prohibited from joining them or leaving the West Bank.
Third: Humanitarian Aid
10. **Fuel:** Only 25 fuel trucks per day (out of 50 agreed) were allowed over 23 days. Commercial fuel and fuel for civil defense, municipalities, and public works were blocked, hindering debris removal and road rehabilitation.
11. **Commercial Sector:** Import of commercial fuel was prohibited.
12. **Shelter:** Only 53,147 tents (of 200,000 agreed) were permitted. No caravans—despite a need for 60,000—were allowed.
13. **Heavy Machinery:** Only 4 machines (vs. 500 urgently needed) were permitted for debris removal and body retrieval. Companies were barred from purchasing or renting equipment.
14. **Construction Materials:** Rebuilding materials for hospitals and civil defense centers were blocked.
15. **Turkish Aid:** Turkish trucks were only allowed entry after removing Turkish labels/symbols.
Fourth: Denial of Essential Supplies
16. **Movement Restrictions:** Al-Rashid Street remained closed to vehicles; inspections on Salah al-Din Street continued.
17. **Power Plant:** Operations and rehabilitation of the electrical grid were blocked.
18. **Medical Supplies:** Equipment for civil defense, ambulances, and medical devices were barred.
19. **Livestock:** Entry of cattle and animal feed was obstructed.
20. **Banking:** Banks were prohibited from receiving cash flow or replacing outdated currency (in use for 16 months).
Fifth: Political Violations
21. Israeli Prime Minister and ministers issued statements advocating the expulsion of Gaza’s population, signaling intent to abandon the agreement and implement Trump’s displacement plan.
22. Israel deliberately delayed initiating the second phase of the agreement while imposing impossible conditions.![]()
Zou best kunnen dat de levering van die hulpgoederen ed door Israel wordt vertraagd en gesaboteerd. Dat ligt in lijn met gunstige omstandigheden om die mensen daar weg te krijgen, hetgeen het doel van Israel is.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 21:00 schreef opgebaarde het volgende:
Die trol heeft deze keer wel een punt. Misschien is het net zoals een kapotte klok, die ook wel eens heel even de goede tijd aangeeft
[..]
Zo ver het klopt natuurlijk wat we denk ik nooit gaan weten aangezien journalisten nog steeds niet toegelaten worden, en Hamas heeft zelf ook voorwaarden geschonden.![]()
Denk vooral het laatste.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 21:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die trol heeft deze keer wel een punt. Misschien is het net zoals een kapotte klok, die ook wel eens heel even de goede tijd aangeeft
[..]
Zo ver het klopt natuurlijk wat we denk ik nooit gaan weten aangezien journalisten nog steeds niet toegelaten worden, en Hamas heeft zelf ook voorwaarden geschonden.
Welk belang heeft hamas bij het vrijlaten van die gijzelaars?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Zoals ik al eerder zei. Hij accepteert Trumps waanzin en hij heeft een probleem. Hij accepteert Trumps waanzin niet en hij hij heeft een probleem. Pick your poison.
Check die stress reactie met zijn wenkbrauwen
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Klinkt als een positieve reaktie van King Jordan. Krijg niet de indruk dat hij daarvoor tegen Trump heeft geroepen "Krijg jij de tering maar met je kutidee." En hij noemt Donald ook nog bijna TrumpGod. Valt zeker niet tegen.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 21:45 schreef egayalS het volgende:
Zoals ik al eerder zei. Hij accepteert Trumps waanzin en hij heeft een probleem. Hij accepteert Trumps waanzin niet en hij hij heeft een probleem. Pick your poison.
[ x ]
Check die stress reactie met zijn wenkbrauwen![]()
[ x ]
#welwillend #samenwerking #positief![]()
Hij is te gast in de VS.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 21:50 schreef Tengano het volgende:
[..]
Klinkt als een positieve reaktie van King Jordan. Krijg niet de indruk dat hij daarvoor tegen Trump heeft geroepen "Krijg jij de tering maar met je kutidee." En hij noemt Donald ook nog bijna TrumpGod.
#welwillend #samenwerking #positief
Dat hij beleefd en netjes is zegt niks, het zijn alsnog bondgenoten.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Hier zit anders geen woord Frans bij:quote:Op dinsdag 11 februari 2025 21:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hij is te gast in de VS.
Dat hij beleefd en netjes is zegt niks, het zijn alsnog bondgenoten.
King Jordan: “Mr. President I truly believe, with all the challenges that we have in the Middle East, that I finally see somebody that can take us across the finish line to bring stability, peace, and prosperity to all of us in the region.”
Mark Rutte zei gewoon "No" tegen Trump.
[ Bericht 3% gewijzigd door Tengano op 11-02-2025 22:04:30 ]![]()
Ik lees daar geen ja in hoor, en RTL nieuws meldt dat zojuist ook in een artikel. Misschien moet je eens wat minder hard van stapel lopen.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 21:55 schreef Tengano het volgende:
[..]
Hier zit anders geen woord Frans bij:
King Jordan: “Mr. President I truly believe, with all the challenges that we have in the Middle East, that I finally see somebody that can take us across the finish line to bring stability, peace, and prosperity to all of us in the region.”
Mark Rutte zei gewoon "No" tegen Trump.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
daar denkt trump toch niet over na. botte bijl impulsieve mongool is het.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 20:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hadden Trump en Netanyahu niet beter nog twee weken kunnen wachten tot fase 1 afgelopen was? Dat waren er nog wat gijzelaars vrijgekomen, helaas wel tegen een hoge prijs maar toch. Nu wordt er hoog spel gespeeld maar zie jij een reden waarom Hamas zaterdag toch die gijzelaars gaat vrijlaten?![]()
Zou mooi zijn als Trump dit voor elkaar krijgt. Zijn we eindelijk eens af van deze middeleeuwse stammenstrijd.![]()
Geen paniek! Snel je tunnel in."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Egypte (Sisi) heeft bezoek aan Trump uitgesteld. Stelt verder dat het afkappen van geldstroom de vredesverdrag met Isral in gevaar brengt. Kennelijk was dat een onderdeel van dat verdrag.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 21:58 schreef MissButterflyy het volgende:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)-witte-huis-abdullahAllah Al Watan Al Malik![]()
Exploderende telefoons is zo 1996quote:Op dinsdag 11 februari 2025 23:41 schreef capricia het volgende:
Geen paniek! Snel je tunnel in.
[ x ]![]()
Ze zouden beter van die ontploffende groene sjaaltjes kunnen achterlaten.quote:Op woensdag 12 februari 2025 00:09 schreef havanagila het volgende:
[..]
Exploderende telefoons is zo 1996
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Zag net het hele interview. Koning Jordan zei dat er zelfs Palestijnen richting de EU gaan.
Zoek morgen het fimpje en de lokatie er nog bij.![]()
Wat ook kan gebeuren: Jordani en Egypte schuiven het door naar de EU. Landen als Nederland zijn wel gek genoeg om Palestijnen toe te laten. Dat maakt trump niks uit natuurlijk.![]()
Dat denk ik dus niet.quote:Op woensdag 12 februari 2025 09:44 schreef Homey het volgende:
Wat ook kan gebeuren: Jordani en Egypte schuiven het door naar de EU. Landen als Nederland zijn wel gek genoeg om Palestijnen toe te laten. Dat maakt trump niks uit natuurlijk.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Kan je vergif op innemen met dat 'weg-met-ons' gespuis hier. En dan verbaasd zijn als er weer doden vallen wegens een 'verwarde' of als Jodenmensen op straat worden aangevallen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 09:44 schreef Homey het volgende:
Wat ook kan gebeuren: Jordani en Egypte schuiven het door naar de EU. Landen als Nederland zijn wel gek genoeg om Palestijnen toe te laten. Dat maakt trump niks uit natuurlijk.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
13:12 Reporter: "Your Majesty, should we expect that the Jordanian response will be part of a coordinated arab response?"quote:Op woensdag 12 februari 2025 00:36 schreef Tengano het volgende:
Zag net het hele interview. Koning Jordan zei dat er zelfs Palestijnen richting de EU gaan.
Zoek morgen het fimpje en de lokatie er nog bij.
13:19 King Jordan: "The response will be from a multitude of counrties, arab, international, I know the Europeans will want to step in."
#Faber #TerApel
NWS / Kaag wil 100 miljard voor wederopbouw Gaza
Het complete interview:
[ Bericht 17% gewijzigd door Tengano op 12-02-2025 10:23:06 ]![]()
Waarom toch steeds die focus op Europa voor een oplossing? Europa is klein en relatief vol. Waarom niet Rusland, Saoedi Arabi of landen in Afrika?quote:Op woensdag 12 februari 2025 10:12 schreef Tengano het volgende:
[..]
13:12 Reporter: "Your Majesty, should we expect that the Jordanian response will be part of a coordinated arab response?"
13:19 King Jordan: "The response will be from a multitude of counrties, arab, international, I know the Europeans will want to step in."
#Faber #TerApel![]()
Omdat wij makke schapen zijn itt tot andere landen zoals Polen en Hongarije en dergelijke.quote:Op woensdag 12 februari 2025 10:25 schreef Burdie het volgende:
Waarom toch steeds die focus op Europa voor een oplossing? Europa is klein en relatief vol. Waarom niet Rusland, Saoedi Arabi of landen in Afrika?
#GekkeHenkie![]()
Tja, dat is zo omdat men weet dat sommige Westerlingen dom genoeg zijn om zulke mensen op te vangen, dat er zelfs aanzienlijke groep in het Westen is die dit graag wil en daarnaast kijken er velen in de Arabische en Islamtische wereld tevreden toe terwijl het Westen steeds meer Islamiseert.quote:Op woensdag 12 februari 2025 10:25 schreef Burdie het volgende:
[..]
Waarom toch steeds die focus op Europa voor een oplossing? Europa is klein en relatief vol. Waarom niet Rusland, Saoedi Arabi of landen in Afrika?'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
En uiteraard betreft het weer mensen met een migratieachtergrond in de te verwachte landen. Vooral in zulke kringen blijkt het keer op keer erg lastig om normaal te doen, te realiseren dat je hier in het Westen bent en dus het op Islamtische normen en waarden gebaseerde antisemitisme moet loslaten. En ook bijzonder dat nota bene The Guardian hier eerlijk over bericht.quote:Sydney nurses stood down after claiming they would kill Israeli patients in social media video
PM has condemned footage as ‘sickening’ as police and the healthcare watchdog investigate the incident
Two New South Wales hospital workers who appeared in a social media video appearing to threaten to refuse to treat and to kill Israeli patients have been identified as nurses at a Sydney hospital and have been “stood down immediately”, the state’s health minister says.
The video has attracted widespread political condemnation, with the prime minister quickly labelling the footage “sickening and shameful.”
The NSW health minister, Ryan Park, launched an investigation after a video was published by an Israeli content creator depicting an online conversation he had with two people in a NSW hospital on a video chat platform similar to Chatroulette.
Max Veifer uses the platform, which allows users to have random video chats with other users around the world, to ask the people he speaks to about Israel.
In the video, Veifer begins a conversation with a man wearing scrubs with a NSW Health insignia who identifies himself as a doctor.
When Veifer identifies himself as from Israel, the man says: “I’m going to be really honest with you … I’m so upset you’re Israeli. Eventually you’re going to get killed and go to Jahannam [hell].”
Veifer then asks the man and a woman sitting next to him what they would do if an Israeli were to come to their hospital, and the woman responds: “I won’t treat them, I will kill them.”
The man says “you have no idea how many [Israelis] came to this hospital, and I sent them to Jahannam. I literally sent them to Jahannam”.
Park called the behaviour in the video “vile, disgusting and appalling”.
“The whole video, from start to finish, is a concern to me … the fact that they chose to do this in uniform, that they chose to do this while they should have been caring for patients,” Park said.
He said the pair, identified as nurses from Bankstown hospital, had been stood down.
“Obviously, investigative process now takes place. I don’t want to leave a sliver, a sliver of light to allow any of them to be able to think that they will ever work for New South Wales Health again,” Park said.
Park apologised to the Jewish community and said he wanted to assure them “the care that you get in our hospitals will continue to be first class”.
“There is no place in our hospital and health system for this sort of view to ever, ever take place,” Park said.
“There is no place for this sort of perspective in our society, but hospitals are different in the fact that every single Australian and every single resident of this state should be able to go to their local hospital when they need care and attention and get high quality care that is safe and effective.”
Park said NSW police and the NSW Healthcare Complaints Commission would both be investigating the incident.
Asked about what possible crimes they have referred to police, Park said “nurses have a board and a clinical standard that they are registered to. So firstly, that is obviously being completely breached”.
He added “issues around hate speech, vile offensive behaviour towards people based on their particular faith, and obviously through the investigation, there could be a range of other issues around their individual responsibilities as NSW Health employees”.
The NSW Health secretary, Susan Pearce, who was close to tears during parts of Wednesday’s press conference, said: “Never in my wildest dreams did I think that I would be standing here with two staff of the NSW health system having said such horrendous feelings about our community, and particularly to our Jewish community, I offer my sincere apologies.”
Asked about claims they made in the video about their treatment of Israeli patients, Park said there was no evidence of that based on a rapid examination of patient incidents and patient safety issues over the last 12 months at the hospital.
“What we will now do through those agencies … conduct that thorough investigation to make sure, there are no adverse outcomes as a result of their behaviour,” he said.
The prime minister, Anthony Albanese, called the footage “sickening and shameful”.
The federal health minister, Mark Butler, and the minister for home affairs, Tony Burke, released a joint statement condemning the video they call “as chilling as it is vile.”
The shadow health minister, Anne Ruston, and shadow home affairs minister, James Paterson, also issued a joint statement that “NSW healthcare workers displaying vile antisemitic behaviour, is utterly disgraceful and deeply disturbing.”
The NSW police commissioner, Karen Webb, said on Wednesday afternoon detectives have managed to interview staff and establish areas within Bankstown hospital where they believe the video was filmed. Police have also seized CCTV footage which is currently under review, she said.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Lijkt me een goed idee om op voorhand al wat opvangplekken en lokaties te organiseren zodat die Palestijnen straks niet allemaal in tentjes op het gras hoeven te bivakkeren.
CC: @Kaag![]()
Denk jequote:Op woensdag 12 februari 2025 10:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dat is zo omdat men weet dat sommige Westerlingen dom genoeg zijn om zulke mensen op te vangen, dat er zelfs aanzienlijke groep in het Westen is die dit graag wil en daarnaast kijken er velen in de Arabische en Islamtische wereld tevreden toe terwijl het Westen steeds meer Islamiseert.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Is geen vraag maar een stellingquote:Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Wat klopt hier niet aan danquote:quote:Daarnaast kijken er velen in de Arabische en Islamtische wereld tevreden toe terwijl het Westen steeds meer Islamiseert.![]()
De dreigementen van twee totaal onbekende mensen, een zuster en arts, aan de andere kant van de wereld, zijn veel belangrijker en gewichtiger dan bijvoorbeeld de uitspraken van Isralische ministers die nationaal beleid schrijven en uitvaardigen.![]()
niemand weet of het wel of niet kloptquote:Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Denk jequote:Op woensdag 12 februari 2025 10:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
niemand weet of het wel of niet klopt![]()
nee weet ikquote:
het is allemaal dusdanig vaag opgeschreven dat je er niets mee kunt, het kan kloppen maar het kan ook niet kloppen, weet ik niet maar meneer heeft weer ff zijn gal kunnen spugenOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
opzettelijk denk ikOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Niemand weet hoeveel het er zijn*quote:Op woensdag 12 februari 2025 10:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
niemand weet of het wel of niet klopt
Er zijn gewoon imams en organisaties die hier erg tevreden mee zijn, sterker nog die dit openlijk verkondigen. De vraag is alleen: hoeveel average Mo's vinden het prima.![]()
Er zullen vast mensen zijn die blij worden dat in Europa het aantal moslims toeneemt. Dat zal vast kloppen.
Duizend mensen, miljarden meningen. Voor elke mening is wel een groepje mensen te vinden. In absolute aantallen neemt wereldwijd het aantal mensen met een jubelende linkerringteen ook al decennia toe....![]()
Lijkt me niet dat Isral daar "huilie huilie" om doet. Wel zullen de Gazanen binnenkort weer "huilie huilie" doen dat ze zogenaamd zo zielig zijn, geen water hebben, niks te vreten hebben, niet genoeg medicijnen hebben, etc. etc. dikke boehoehoe.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 19:20 schreef bianconeri het volgende:
Dus Isral breekt het bestand en die gaan nu huilie huilie doen dat ze zaterdag de genocide door willen zetten?Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
'De kerk' ziet ook liever dat het aantal kerkgangers en gelovigen groeit. Is het niet hier dan wel in Kenia, Saoedi Arabi of Indonesiquote:Op woensdag 12 februari 2025 10:48 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Niemand weet hoeveel het er zijn*
Er zijn gewoon imams en organisaties die hier erg tevreden mee zijn, sterker nog die dit openlijk verkondigen. De vraag is alleen: hoeveel average Mo's vinden het prima.![]()
ja dat islamieten blij zijn met de verislamitisering van Europa kan ik me voorstellen ja maar daar doelde hij denk niet opquote:Op woensdag 12 februari 2025 10:48 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Niemand weet hoeveel het er zijn*
Er zijn gewoon imams en organisaties die hier erg tevreden mee zijn, sterker nog die dit openlijk verkondigen. De vraag is alleen: hoeveel average Mo's vinden het prima.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Alleen de moslims zijn wat fanatieker op dat gebied. Ik was zaterdag nog met een moslim in gesprek. En hij vertelde mij dat ik als moslim geboren ben. En niet alleen ik jij ook en iedereen hier op Fok!.quote:Op woensdag 12 februari 2025 10:52 schreef opgebaarde het volgende:
'De kerk' ziet ook liever dat het aantal kerkgangers en gelovigen groeit. Is het niet hier dan wel in Kenia, Saoedi Arabi of Indonesi
Iedereen zal Allah moeten dienen omdat dat je plicht is naar hem. En wat er in de bijbel staat klopt allemaal niet vertelde hij want die was corrupted. De enige waarheid is wat er in de Koran staat en die is geschreven door de Profeet Mohammed, vrede zij met hem.
Ik heb ongeveer een half uur met de man gesproken en er zat nergens maar dan ook nergens een beetje ruimte voor hem in om er iets anders naar te kijken. Wat dat betreft had hij weer het profiel van een gemiddelde Fok!er.![]()
Europa is wat te breed gesteld. Landen als Polen kijken wel uit.quote:Op woensdag 12 februari 2025 10:25 schreef Burdie het volgende:
[..]
Waarom toch steeds die focus op Europa voor een oplossing? Europa is klein en relatief vol. Waarom niet Rusland, Saoedi Arabi of landen in Afrika?
Laten we zeggen West-Europa. Ja waarom dan? Wel, West-Europa doet dat al jaren. Je ziet al een hele volksverhuizing uit Syri naar Europa. Ze worden hier in de watten gelegd.
Dus MARK MY WORDS: de EU zal een flink aandeel van die Palestijnen overnemen op basis van 'humanitaire gronden'. Reken maar dat achter de schermen Jordanie en Egypte al praten met de EU.
grote winnaar in dit verhaal: Trump en Israel. The art of the deal!!!!![]()
#paranoia #paniekquote:’Hamas-leiders verbieden hoge figuren om mobiele telefoons te gebruiken’
Bronnen binnen Hamas hebben aan het Londense persbureau Asharq Al-Awsat verteld dat de militaire tak en de hoogste leiding alle politieke en militaire leiders hebben opgedragen hun telefoons niet meer te gebruiken. Dit uit angst dat het fragiele staakt-het-vuren met Isral kan mislukken, wat een nieuw Isralisch militair offensief zou kunnen veroorzaken.
Volgens de bronnen zijn meerdere hoge Hamas-functionarissen al gestopt met het gebruik van hun telefoons, uit angst dat het Isralische leger hen via de apparaten wil volgen en vermoorden. Dit komt nadat velen van hen hun telefoons weer gingen gebruiken na het ingaan van het staakt-het-vuren vorige maand.
De laatste ontwikkelingen volgen op de drietrapsovereenkomst die vorige maand werd bereikt, waarbij Hamas gijzelaars moet vrijlaten, Isral duizenden Palestijnse gevangenen moet vrijlaten en de gevechten in de Gazastrook moeten worden gestaakt, gevolgd door onderhandelingen over een 'duurzame rust' en een Isralische terugtrekking uit de enclave.
Hamas heeft verklaard nog steeds achter het staakt-het-vuren te staan, hoewel het een dag eerder had beloofd de volgende groep gijzelaars niet vrij te laten tot nader order. Hamas beschuldigde Isral ervan het staakt-het-vuren te schenden, wat leidde tot oorlogsvoorbereidingen en een waarschuwing van president Donald Trump dat als de gevangenen niet vrijkwamen, het bestand beindigd zou worden.
https://www.telegraaf.nl/(...)lefoons-te-gebruiken![]()
-Rabia Al-Basri![]()
Isral schendt aan de lopende band de wapenstilstand maar uiteraard heeft Hamas straks de wapenstilstand geschonden.quote:Op zondag 9 februari 2025 17:15 schreef bianconeri het volgende:
'Maar h, we juichen vooral toch want het zijn maar moslims'TBF hasbara is a hell of a drug, als je er vatbaar voor bent.
-Rabia Al-Basri![]()
Zou deze post blijven staan als er grappen gemaakt zouden worden over joden als afval? Of etnische zuiveringen van joden?quote:Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Hamas heeft geen baat bij een staakt-het-vuren. Wat moeten ze daarna doen? Gaza (laten) opbouwen gaan ze niet willen, want dat is slecht voor het krijgen van steun voor hun einddoel.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 20:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hadden Trump en Netanyahu niet beter nog twee weken kunnen wachten tot fase 1 afgelopen was? Dat waren er nog wat gijzelaars vrijgekomen, helaas wel tegen een hoge prijs maar toch. Nu wordt er hoog spel gespeeld maar zie jij een reden waarom Hamas zaterdag toch die gijzelaars gaat vrijlaten?
Dode kindertjes is gewoon betere reclame.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Volgens die leider van de sgp is het spreken over de Israel lobby, antisemitisme. Echter zien we de machinaties van deze lobby in volle glorie voor onze ogen te werk gaan.
Zo ook bij de casus van het intrekken van uitnodiging van Albanese door de "liberale" VVD, vd Burg doet alsof hij nooit eerder was geconfronteerd met haar werk, maar moest zich zogenaamd "verdiepen" in haar werk om vervolgens tot de conclusie te komen dat hij geen behoeft heeft om haar te luisteren.
Maw de VVDers zijn teruggeroepen door de Israel lobby en moesten ze hun fout corrigeren. Bij de PVV en bbb speelt er natuurlijk iets anders, die zijn natuurlijk het meest actief om de belangen van Israel te dienen, alleen vinden ze het knap lastig om op te komen dagen voor hun werk in den haag, wat ze dit maal dus wel deden omdat er nood aan de man was![]()
"Cruciaal voor de uitslag was de positie die de VVD zou innemen. De partijleden stemden nu wel voor het intrekken van de uitnodiging aan de speciaal rapporteur van de VN. Kamerlid Eric van der Burg gaf aan zich ditmaal wel in de uitspraken van Albanese te hebben „verdiept”, waarna hij concludeerde „geen behoefte te hebben om naar haar te luisteren”. https://www.nrc.nl/nieuws(...)mst-weer-in-a4882733Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Zaterdag weer oorlog.quote:'Hazem Qassem, spokesman for Hamas:
“Qassem: Our position in Hamas is clear and we will not accept the language of American and Israeli threats.”
“The occupation is required to adhere to the agreed upon humanitarian protocol.'”
The chutzpah he talks about humanitarian protocols while holding a baby and toddler kidnapped.
[ Bericht 97% gewijzigd door Nober op 12-02-2025 16:11:44 ]![]()
quote:quote:Popcorn bereiden
U kan gemakkelijk zelf kleine hoeveelheden popcorn maken in een pan. Zet de pan op hoog vuur en giet er een scheutje olie in. Gooi nu de pofmas erbij en doe een deksel op de pan. Wacht een paar minuten totdat u haast geen pofjes meer hoort.
BOEHOEHOEquote:Op woensdag 12 februari 2025 12:25 schreef egayalS het volgende:
[..]
Zou deze post blijven staan als er grappen gemaakt zouden worden over joden als afval? Of etnische zuiveringen van joden?![]()
Intolerant voor intolerantie![]()
Wel een slimme move van Hams; chapeauquote:![]()
Ze zeggen dus "Wij houden ons gewoon aan onze afspraken en vertrouwen er op dat jullie hetzelfde doen."
En Israel die vervolgens de wapens weer oppakt is dan weer the bad guy
Het eeuwige kinderlijke spelletje van Hamas
#ClearOutTheWholeThing![]()
Zou jij iedere dag tweetjes komen dumpen als Hamas Isral bezet hield?quote:Op woensdag 12 februari 2025 12:25 schreef egayalS het volgende:
[..]
Zou deze post blijven staan als er grappen gemaakt zouden worden over joden als afval? Of etnische zuiveringen van joden?![]()
Nou inderdaad mensen vermoorden, gijzelen, martelen, uithongeren.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:56 schreef Tengano het volgende:
[..]
Wel een slimme move van Hams; chapeau![]()
Ze zeggen dus "Wij houden ons gewoon aan onze afspraken en vertrouwen er op dat jullie hetzelfde doen."
En Israel die vervolgens de wapens weer oppakt is dan weer the bad guy
Het eeuwige kinderlijke spelletje van Hamas
#ClearOutTheWholeThing
En miljarden toe krijgen ook na 7 oktober 2023 o.a. 2,1 miljard van USAID.
Briljant.![]()
Dat zeg ik toch niet. Ik vind het een slimme move hoe ze nu met deze situatie omgaan.quote:Op woensdag 12 februari 2025 19:19 schreef Nober het volgende:
Nou inderdaad mensen vermoorden, gijzelen, martelen, uithongeren.
En miljarden toe krijgen ook na 7 oktober 2023 o.a. 2,1 miljard van USAID.
Briljant.
En ik ben pro Israel en tegen Hamas als je dat nog niet begrepen had.![]()
#Genocidale psychose
"The day after the return of all the hostages home, we need to continue the war... We can't live with these creatures by our side... The Gaza Strip is full of terrorists. Any child who is born (there) now is already a terrorist, from the moment of his birth."
MK Nissim Vaturi, Deputy Speaker of the Knesset and genocidal clown, dehumanizes Palestinian babies on the Knesset Channel. He also says Israel should "fool" Hamas and not stick to the agreement.
Aired on January 30.
https://x.com/ireallyhateyou/status/1889703204868460726Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
-Rabia Al-Basri![]()
NWS / Australische verplegers weg na doodsverwensingenquote:Op woensdag 12 februari 2025 20:08 schreef egayalS het volgende:
#Genocidale psychose
"The day after the return of all the hostages home, we need to continue the war... We can't live with these creatures by our side... The Gaza Strip is full of terrorists. Any child who is born (there) now is already a terrorist, from the moment of his birth."
MK Nissim Vaturi, Deputy Speaker of the Knesset and genocidal clown, dehumanizes Palestinian babies on the Knesset Channel. He also says Israel should "fool" Hamas and not stick to the agreement.
Aired on January 30.
https://x.com/ireallyhateyou/status/1889703204868460726Intolerant voor intolerantie![]()
-Rabia Al-Basri![]()
Isral lobby club, CIDI, strijkt openlijk met de eer dat Albanese wordt geweerd. Maar spreken over de Israel lobby is aNtiSEmiTisCH aldus de sgp![]()
Zojuist heeft de commissie Buitenlandse Zaken gestemd tegen de uitnodiging voor VN-rapporteur Francesca Albanese. Haar aanstaande komst naar de kamer, op uitnodiging van GL/PVDA, zorgde voor veel opschudding vanwege antisemitische uitlatingen die zij in het verleden deed en het bagatelliseren van de Holocaust. Het is goed om te zien dat zij geen podium krijgt in het Nederlandse parlement. CIDI heeft een belangrijke rol gespeeld in het aankaarten van de onwenselijkheid van haar komst.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
quote:NWS / Australische verplegers weg na doodsverwensingenquote:Op woensdag 12 februari 2025 21:06 schreef egayalS het volgende:
Isral lobby club, CIDI, strijkt openlijk met de eer dat Albanese wordt geweerd. Maar spreken over de Israel lobby is aNtiSEmiTisCH aldus de sgp![]()
Zojuist heeft de commissie Buitenlandse Zaken gestemd tegen de uitnodiging voor VN-rapporteur Francesca Albanese. Haar aanstaande komst naar de kamer, op uitnodiging van GL/PVDA, zorgde voor veel opschudding vanwege antisemitische uitlatingen die zij in het verleden deed en het bagatelliseren van de Holocaust. Het is goed om te zien dat zij geen podium krijgt in het Nederlandse parlement. CIDI heeft een belangrijke rol gespeeld in het aankaarten van de onwenselijkheid van haar komst.
[ x ]Intolerant voor intolerantie![]()
Als je nou toch op niemand reageert waarom blijf je dan gewoon doorgaan met dat Calimero gedrag?quote:Op woensdag 12 februari 2025 21:06 schreef egayalS het volgende:
Zojuist heeft de commissie Buitenlandse Zaken gestemd tegen de uitnodiging voor VN-rapporteur Francesca Albanese. Haar aanstaande komst naar de kamer, op uitnodiging van GL/PVDA, zorgde voor veel opschudding vanwege antisemitische uitlatingen die zij in het verleden deed en het bagatelliseren van de Holocaust. Het is goed om te zien dat zij geen podium krijgt in het Nederlandse parlement. CIDI heeft een belangrijke rol gespeeld in het aankaarten van de onwenselijkheid van haar komst.
[ x ]![]()
Een software bedrijf dacht ermee weg te komen een personeelslid te ontslaan vanwege zijn politieke mening. Ondertussen heeft hij een vluchtelingen status in Nederland en werkt voor een ander software bedrijf waar zijn politieke mening geen probleem is.
Palestijn die werd ontslagen vanwege berichten op LinkedIn behaalt ‘historische overwinning’
https://www.volkskrant.nl(...)verwinning~bb831918/
Het Nederlandse softwarebedrijf Speakap moet 45 duizend euro schadevergoeding betalen aan Nouraldin Alsweirki. Het bedrijf ontsloeg de werknemer vanwege diens pro-Palestijnse berichten op LinkedIn. Dat is discriminatie op grond van politieke overtuiging, aldus de rechter.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Als je op LinkedIn pro-Hamas berichten gaat plaatsen kan ik me voorstellen dat er bij Nederlandse collega’s gevoelens van onveiligheid ontstaan.![]()
Toch vrij dusquote:Hamas gaat door met uitvoering van het bestand
Hamas zegt dat het toch doorgaat met de uitvoering van het bestand, inclusief het vrijlaten van Isralische gegijzelden. De deal stond sinds maandag op losse schroeven door beschuldigingen over en weer.
Maandag schortte Hamas de vrijlatingen op omdat Isral zich volgens de beweging niet aan de afspraken hield. Zo zou Isral onder meer de terugkeer van ontheemde inwoners naar het noorden van de Gazastrook hebben vertraagd.
Isral reageerde maandag door het leger in paraatheid te brengen. De Isralische premier Benjamin Netanyahu waarschuwde dinsdag dat het staakt-het-vuren wordt beindigd als Hamas zaterdag geen Isralische gegijzelden zou vrijlaten.
De afgelopen dagen waren in Egypte onderhandelingen gaande over het behoud van de deal. Egyptische bronnen waren woensdagavond al voorzichtig positief over de gesprekken met de bemiddelaars Egypte, Qatar en de Amerikaanse Midden-Oostengezant Steve Witkoff. Ook Isralische bronnen zouden kansen zien.![]()
Dit gaat denk ik niet tot hun informatiebubbels doordringen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 12:31 schreef Richestorags het volgende:
Genosieduh en starvation.
Door Hamas dus....
[ x ]Intolerant voor intolerantie![]()
Kennelijk heeft de npo een documentaire reeks waarin oa getuigen worden gesproken
https://npo.nl/start/serie/getuigen-van-gaza/seizoen-1 "Getuigen van Gaza" is volledig te zien in de npo app
‘We moeten aan de wereld bewijzen dat we mensen zijn”, zegt vluchteling Hossam Almadhoun in Getuigen van Gaza (NPO2). In de documentaireserie spreekt presentatrice Nadia Moussaid met gevluchte Palestijnen in Caro en Nederland over hun ervaringen. Isral en zijn westerse bondgenoten hebben de Palestijnen zo effectief ontmenselijkt dat ze geen aanspraak mogen maken op de rechten van de mens. Moussaids doel is om de slachtoffers van de genocide in Gaza hun menselijke gezicht terug te geven. https://www.nrc.nl/nieuws(...)e-televisie-a4882952Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
"The Palestinians are genociding themselves"quote:Op donderdag 13 februari 2025 12:31 schreef Richestorags het volgende:
Genosieduh en starvation.
Door Hamas dus....
[ x ]
Goede genocide hasbara wel
-Rabia Al-Basri![]()
123.750 doden (250x495 dagen)quote:Op donderdag 13 februari 2025 14:21 schreef egayalS het volgende:
Kennelijk heeft de npo een documentaire reeks waarin oa getuigen worden gesproken
https://npo.nl/start/serie/getuigen-van-gaza/seizoen-1 "Getuigen van Gaza" is volledig te zien in de npo app
‘We moeten aan de wereld bewijzen dat we mensen zijn”, zegt vluchteling Hossam Almadhoun in Getuigen van Gaza (NPO2). In de documentaireserie spreekt presentatrice Nadia Moussaid met gevluchte Palestijnen in Caro en Nederland over hun ervaringen. Isral en zijn westerse bondgenoten hebben de Palestijnen zo effectief ontmenselijkt dat ze geen aanspraak mogen maken op de rechten van de mens. Moussaids doel is om de slachtoffers van de genocide in Gaza hun menselijke gezicht terug te geven. https://www.nrc.nl/nieuws(...)e-televisie-a4882952Ach de Nederlandse Palestijnen Omroep (NPO)quote:Het sterftecijfer in Gaza ligt sinds 7 oktober 2023 op gemiddeld 250 Palestijnen per dag.![]()
Beetje nuance is wel op zijn plaats. Allereerst fijn dat er gekeken is naar calorien ipv lompe tonnen. Iets waar hannahvrede het al een tijdje over had, dat het qua calorien wel goed zat.
Die eerste vermeende hongersnood was rond maart/april. Dit rapport kijkt naar januari tot en met juli waarbij februari de maand is met de minste hoeveelheid voedsel. Twee maanden eerder, november en december is nog veel lager om over oktober de start van de oorlog te zwijgen. Vanaf medio maart ging de voedselhulp drastisch omhoog. Dat was die tijd dat Amerika die pier wilde gaan bouwen omdat ze de hulp onvoldoende vonden. Diverse landen waren vanuit Jordani en Saoedi Arabi al ongevraagd noodhulp vanuit de lucht aan het droppen. Een veeg teken? Enige tijd later werden er grensovergangen geopend. Terwijl het zogenaamd 'allemaal al voldoende was'. Op de vraag of er in januari tm maart voldoende voedsel was kan geantwoord worden dat het inderdaad voldoende lijkt maar dan moeten de twee/drie maanden daarvoor wel volledig genegeerd worden.
De tweede hongersnood was volgens die racistische NGO's na augustus in het noorden van Gaza. Dit rapport laat ook gewoon zien dat de hulp in het noorden hard omlaag gaat vanaf mei. Het rapport heeft gekeken tot en met juli, terwijl het noorden vanaf begin of eerste week oktober voor langere tijd zelfs volledig afgesloten was.
Als iemand in het zuiden per dag 5.000 calorien verwerkt inclusief gebak (zie rapport), kan dus niet geconcludeerd worden dat de oen in het noorden dus ook voldoende voedsel heeft.
#DezEoFAndEreKaNtZitVasTinInforMaTIeBubBelBlaBlaBlA
[ Bericht 9% gewijzigd door opgebaarde op 13-02-2025 15:10:36 ]![]()
Een beetje semantisch net spannender. Hamas doet het. Uiteindelijk bestaat Hamas uit Palestijnen dus technisch klopt het helemaal.quote:Op donderdag 13 februari 2025 14:24 schreef egayalS het volgende:
[..]
"The Palestinians are genociding themselves"
Goede genocide hasbara wel![]()
Bekijk deze YouTube-videoquote:Joop en Koby onze militaire specialist, spreken over de situatie van de nog vast zittende gijzelaars in Gaza; Hamas, die volgens Koby, zaterdag 3 gijzelaars vrij zal laten; wat gaat er de komende dagen en weken tot eind februari gebeuren en veel andere zaken die Koby uitlegt om ons duidelijk te maken hoe er gehandeld wordt.
The joopsoesanâs Podcast · Episode![]()
Echt... Hoe erg kan je je kop in het zand steken.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 19:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm.
Er is je al tientallen keren duidelijk gemaakt dat de Palestijnen niet begonnen zijn.
Zijn makkelijke feiten.![]()
![]()
https://www.timesofisrael(...)stages-held-in-gaza/
[ Bericht 33% gewijzigd door Nober op 13-02-2025 20:16:30 ]![]()
Met al die leugens kunnen we helaas niks afleiden uit deze info...quote:Intolerant voor intolerantie![]()
Nog geen teken van leven van Avera Mangistu and Hisham al-Sayed terwijl die mangistu vorige keer al zou vrijkomen?![]()
Hij heeft gewoon gelijk. De feiten zijn makkelijk. Jij zit fout.quote:Op donderdag 13 februari 2025 19:31 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Echt... Hoe erg kan je je kop in het zand steken.
Er is je al tientallen keren duidelijk gemaakt dat de Palestijnen niet begonnen zijn.
Zijn makkelijke feiten.![]()
Deze rekenen we ook goed:quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:13 schreef havanagila het volgende:
Waar is die meme met die fiets als je hem nodig hebt.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: