Am Yisrael Chai.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 11:11 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ben jij zelf joods? Als ik jouw berichten zo lees, zijn dat allemaal engelen en Palestijnen het grootste uitschot dat er bestaat. En daar ben je heilig van overtuigd.
Ah, je bent gewoon een enorme fan. Met een Jordanische/Israëlische vlag als avatar en een Russische slogan. Die vind dat Palestijnen niets te zoeken hebben in die regio. En extreem rechts qua postgedrag.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 11:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Am Yisrael Chai.
Denk wat je wil denken.
Matige troll is toch wel matig. Ik zou je voortaan willen verzoeken om me iets meer te prikkelen dan waar je nu mee aan komt zetten
Misschien. Misschien niet. Ik ben niet ontevreden met deze tweede poging van je want je legt al je kaarten nu op tafel. Even een suggestie: je zou nog over bruinhemden, de PVV, AfD en Trump kunnen beginnen.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 11:37 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, je bent gewoon een enorme fan. Met een Jordanische/Israëlische vlag als avatar en een Russische slogan. Die vind dat Palestijnen niets te zoeken hebben in die regio. En extreem rechts qua postgedrag.
Dat de Palestijnse samenleving één van de meest barbaarse en gewelddadige ter wereld is, staat vast.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 11:11 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ben jij zelf joods? Als ik jouw berichten zo lees, zijn dat allemaal engelen en Palestijnen het grootste uitschot dat er bestaat. En daar ben je heilig van overtuigd.
Wat vind jij dan van een plan, voor de ultieme vrede, dat zowel Gaza als Israël worden opgeheven om plaats te maken voor een riviera met luxe huizen en villa’s? Mag Israël hier ook hand in eigen boezem steken en concluderen dat hun aanwezigheid daar niets is geworden en alleen maar ellende is geweest de laatste jaren?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 11:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Misschien. Misschien niet. Ik ben niet ontevreden met deze tweede poging van je want je legt al je kaarten nu op tafel. Even een suggestie: je zou nog over bruinhemden, de PVV, AfD en Trump kunnen beginnen.
Israël is het thuisland van de inheemse bewoners van dit gebied: Joden. De reactie op Israël en Joden is het probleem.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 11:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat vind jij dan van een plan, voor de ultieme vrede, dat zowel Gaza als Israël worden opgeheven om plaats te maken voor een riviera met luxe huizen en villa’s? Mag Israël hier ook hand in eigen boezem steken en concluderen dat hun aanwezigheid daar niets is geworden en alleen maar ellende is geweest de laatste jaren?
Ook daar kunnen we wel wat voor bedenken.
Geef het wat tijd. Elke Europese macht had zichzelf op basis van deze criteria kunnen opheffen.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 11:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat vind jij dan van een plan, voor de ultieme vrede, dat zowel Gaza als Israël worden opgeheven om plaats te maken voor een riviera met luxe huizen en villa’s? Mag Israël hier ook hand in eigen boezem steken en concluderen dat hun aanwezigheid daar niets is geworden en alleen maar ellende is geweest de laatste jaren?
Ook daar kunnen we wel wat voor bedenken.
Ik rapporteer gewoon wat ik zie en wat je zelf zegt. Ik extrapoleer niets, dat doe je zelf al genoeg.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 11:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Misschien. Misschien niet. Ik ben niet ontevreden met deze tweede poging van je want je legt al je kaarten nu op tafel. Even een suggestie: je zou nog over bruinhemden, de PVV, AfD en Trump kunnen beginnen.
Ok mr reporter.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:03 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik rapporteer gewoon wat ik zie en wat je zelf zegt. Ik extrapoleer niets, dat doe je zelf al genoeg.
Omgekeerd pleit domrechts dan wel weer voor etnische zuivering van Gaza.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 11:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Geef het wat tijd. Elke Europese macht had zichzelf op basis van deze criteria kunnen opheffen.
De toekomst voor Israël is op de lange termijn juist wat gezonder. Het regime van Iran gaat een keer vallen en er ontstaat dan een Iran Israël axis in het MO.
Jordanië, Syrië en Egypte kunnen niet meer aanvallen. Saudi-Arabië gaat ook wel weer naar Israël toetrekken over een aantal jaar.
Daarnaast gaan we niet zomaar erkende landen opheffen. Zo opereert niemand en op wat genderstudies campus en moslims na pleit niemand hiervoor in het Westen.
Het lijkt mij een prima plan. Eerlijk is eerlijk, allemaal dezelfde behandeling. Allemaal er uit en laat de buurlanden maar schieten op de VS, als ze dat willen. En dat lost het huidige conflict op. Europa herstelt daarmee hun fout van 80 jaar geleden. Eigenlijk zouden ze dan de Palestijnen hun land terug moeten geven, maar dan krijg je weer joodse terroristen. We hebben er van geleerd.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 11:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Geef het wat tijd. Elke Europese macht had zichzelf op basis van deze criteria kunnen opheffen.
De toekomst voor Israël is op de lange termijn juist wat gezonder. Het regime van Iran gaat een keer vallen en er ontstaat dan een Iran Israël axis in het MO.
Jordanië, Syrië en Egypte kunnen niet meer aanvallen. Saudi-Arabië gaat ook wel weer naar Israël toetrekken over een aantal jaar.
Daarnaast gaan we niet zomaar erkende landen opheffen. Zo opereert niemand en op wat genderstudies campus en moslims na pleit niemand hiervoor in het Westen.
Wat moet ik hiermee?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:06 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Omgekeerd pleit domrechts dan wel weer voor etnische zuivering van Gaza.
"Fout van 80 jaar geleden". Dat is ook een manier om je antisemitisme bloot te geven ja.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:10 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het lijkt mij een prima plan. Eerlijk is eerlijk, allemaal dezelfde behandeling. Allemaal er uit en laat de buurlanden maar schieten op de VS, als ze dat willen. En dat lost het huidige conflict op. Europa herstelt daarmee hun fout van 80 jaar geleden. Eigenlijk zouden ze dan de Palestijnen hun land terug moeten geven, maar dan krijg je weer joodse terroristen. We hebben er van geleerd.
En als dat te ver gaat, kunnen we beter niets doen. Zolang de VS een VN vredesmacht verbied, gaat het verder niet beter worden.
Ik ben niet tegen joden, ik ben tegen generaties ellende. Ik ben sociaal.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
"Fout van 80 jaar geleden". Dat is ook een manier om je antisemitisme bloot te geven ja.
Dit is het links progressieve equivalent van "ik ben op een missie van God". De automatische gedachte dat jij aan "de goede kant" staat en anderen aan "de foute kant".quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:18 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik ben niet tegen joden, ik ben tegen generaties ellende. Ik ben sociaal.
Ja, bij veel mensen staan winnen en eer bovenaan. Slachtoffers maken is een andere manier van scoren.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:21 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dit is het links progressieve equivalent van "ik ben op een missie van God". De automatische gedachte dat jij aan "de goede kant" staat en anderen aan "de foute kant".
Jouw missie is alleen niemand voor te porren.
Het is inderdaad beter Israël en Gaza op te heffen en alle bewoners te deporteren.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:23 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, bij veel mensen staan winnen en eer bovenaan. Slachtoffers maken is een andere manier van scoren.
Ik kan niet begrijpen dat er hier mensen zijn die daar sympathie voor hebben. dat volk is gewoon pure evil.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 11:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat de Palestijnse samenleving één van de meest barbaarse en gewelddadige ter wereld is, staat vast.
Er zijn dan ook eigenlijk geen anderen samenlevingen te bedenken waar men de kinderen op jonge leeftijd al zo enthousiast indoctrineert met een lust voor martelaarschap, terrorisme en antisemitisme. En dat wekt dan ook de vraag op waarom jij zo graag voor deze mensen in de bres springt?
Een samenleving waar pakweg 10-jarigen zeggen 'klaar te zijn' om een Jood neer te stekken of met een auto over Joden heen te rijden, is geen normale samenleving maar een zeer verwerpelijke en primitieve. Zie bijvoorbeeld:
Bekijk deze YouTube-video
Ik zou zelf een grotere voorstander zijn van de VN nieuwe grenzen laten trekken en een vredesmacht laten sturen. En een hoop geld om de bevolking alles weer op te laten bouwen. Ok, die vredesmacht zit er dan 50 jaar en dat kost een paar honderd miljard.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is inderdaad beter Israël en Gaza op te heffen en alle bewoners te deporteren.
Dat heet dromen. Trump is aan de macht, Israël heeft kernwapens, landen willen geen lijkkisten hier voor naar huis zien komen.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:30 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik zou zelf een grotere voorstander zijn van de VN nieuwe grenzen laten trekken en een vredesmacht laten sturen. En een hoop geld om de bevolking alles weer op te laten bouwen. Ok, die vredesmacht zit er dan 50 jaar en dat kost een paar honderd miljard.
Nee, die ambitie heb ik niet. Hoogstens een eilandje met alleen hoogbegaafde mensen, waar iedereen hun ding doet. Dat lijkt me wel fijn.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:32 schreef Richestorags het volgende:
Maar hey, je kunt jezelf wel sociaal noemen. Misschien wel de tweede Plato. Frank's Republic.
Tja, er zullen ook vast wel normale Palestijnen zijn, maar het betreft een hele kleine minderheid. Het is inderdaad bizar te zien dat sommige Westerse mensen sympathie en empathie voor een samenleving hebben waar zulk gedachtegoed heerst.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:28 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik kan niet begrijpen dat er hier mensen zijn die daar sympathie voor hebben. dat volk is gewoon pure evil.
Mensa heeft meerdere testmomenten per jaar.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:34 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nee, die ambitie heb ik niet. Hoogstens een eilandje met alleen hoogbegaafde mensen, waar iedereen hun ding doet. Dat lijkt me wel fijn.
Nieuwe grenzen trekken is nagenoeg onmogelijk. Een kleine eeuw geleden waren er ongeveer 2 miljoen mensen in dit gebied, nu pakweg 15 miljoen. Palestijnen willen alleen alles, een sentiment dat in Israël ook is gegroeid.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:30 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik zou zelf een grotere voorstander zijn van de VN nieuwe grenzen laten trekken en een vredesmacht laten sturen. En een hoop geld om de bevolking alles weer op te laten bouwen. Ok, die vredesmacht zit er dan 50 jaar en dat kost een paar honderd miljard.
Wees nou eens reëel. Dit gaat niet gebeuren.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:30 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dit. Het kan snel, het kan langzaam. Maar welke kant het op beweegt is wel duidelijk.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 11:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hij is niet reëel, hij is sociaal.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Wees nou eens reëel. Dit gaat niet gebeuren.
Dat zijn fantasieën. Dromen.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hij is niet reëel, hij is sociaal.
I know. Het was een referentie naar zijn eigen "ik ben sociaal".quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat zijn fantasieën. Dromen.
Totaal niet reëel.
Tja, de "alternatieven" zijn allemaal variaties op alle Palestijnen in het beste geval deporteren en in het slechtste geval doodmaken.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat zijn fantasieën. Dromen.
Totaal niet reëel.
...QEDquote:Op zaterdag 8 februari 2025 13:00 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Tja, de "alternatieven" zijn allemaal variaties op alle Palestijnen in het beste geval deporteren en in het slechtste geval doodmaken.
quote:Never again is now in the tunnels of Gaza
#ClearOutTheWholeThing
De gezondheidstoestand van twee vrijgelaten Israëlische gijzelaars, Or Levy en Eli Sharabi, is slecht. De derde gijzelaar is zwaar ondervoed. Dat hebben de ziekenhuizen waar de gijzelaars worden verzorgd zaterdagavond bekendgemaakt.
De gevolgen van 491 dagen gevangenschap zijn volgens ziekenhuisbronnen duidelijk zichtbaar. "Hun gezondheid is slecht", vertelde een woordvoerder van het ziekenhuis waar Or Levy en Eli Sharabi zaterdag werden opgenomen.
De derde gijzelaar die zaterdag werd vrijgelaten, de Israëlisch-Duitse Ohad Ben Ami, is zwaar ondervoed. "Hij verloor veel lichaamsgewicht, maar zijn geest is veerkrachtig en hij is een inspiratiebron", zei de directeur van het ziekenhuis in Tel Aviv.
Zie nu.nlquote:Egypte houdt op 27 februari een Arabische top over de "ernstige ontwikkelingen voor de Palestijnen". Dat meldt het ministerie van Buitenlandse Zaken.
De fysieke staat van de gevangenen die worden vrijgelaten en de manier waarop dit gebeurt zegt veel over het verschil tussen Israël en Palestina.quote:
Het ziet er naar uit dat de Arabische wereld niet akkoord gaat met het verjagen van de Palestijnen, dus ben benieuwd naar of het allemaal dan echt veiliger en rustiger wordt.quote:Op zondag 9 februari 2025 12:14 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Trump komt met radicale oplossingen, maar dat is het enige dat nog zoden aan de dijk kan zetten. Doorgaan op de huidige manier en hopen dat er op een dag samen geleefd kan worden is naïef en zorgt alleen voor meer ellende. Ik geloof inmiddels ook wel dat er alleen nog vrede kan bestaan als minstens een van de partijen daar weg is. Ik heb eerder nog een suggestie aangedragen voor een methode maar toen ben ik geband.
Gokje: wellicht al in oktober 2026. Met veel uitbuiting van arbeidsmigranten zal het resort in no time uit de grond worden gestampt.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 14:21 schreef matthijst het volgende:
Trumpie slaat een beetje door.
Wanneer gaat dat resort open?
Canada word dan een soort Hawaï of Puerto Rico?quote:Op zondag 9 februari 2025 12:16 schreef core2duo het volgende:
Trump wil de hele wereld innemen, niet alleen Gaza maar ook Canada. Zijn volgende stap is waarschijnlijk de EU. En mocht hij het loodje leggen (door een ziekte of een aanslag), dan neemt Elon Musk het gewoon over.
Die beelden..dat versterkt het gevoel van 'gooi er maar een bom op, zodra de gijzelaars daar weg zijn'.quote:
Gevaarlijke rijke gekkenquote:Op zondag 9 februari 2025 12:16 schreef core2duo het volgende:
Trump wil de hele wereld innemen, niet alleen Gaza maar ook Canada. Zijn volgende stap is waarschijnlijk de EU. En mocht hij het loodje leggen (door een ziekte of een aanslag), dan neemt Elon Musk het gewoon over.
Daar hebben de techbros JD Vance voor klaargestoomd.quote:Op zondag 9 februari 2025 12:16 schreef core2duo het volgende:
Dan is het de vraag of het ze een oorlog waard is of dat ze minder principieel zijn. Trump is van de deals sluiten, die gaat misschien een bak geld voorstellen aan die landen in ruil voor het overnemen van wat Palestijnen en zich verder gedeisd houden. Geen idee of dat kan werken verder.quote:Op zondag 9 februari 2025 12:16 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het ziet er naar uit dat de Arabische wereld niet akkoord gaat met het verjagen van de Palestijnen, dus ben benieuwd naar of het allemaal dan echt veiliger en rustiger wordt.
Die Trump is sowieso niet goed bij z’n paasei. Zeggen dat ze naar Saudi Arabië kunnen gaan, en die weten van niks.![]()
Dat kan ook, ondertussen gaat Musk ongestoord zijn gang in de VS….quote:Op zondag 9 februari 2025 12:33 schreef quirina het volgende:
Trump is een kei in heel de wereld boos maken om vervolgens zijn keutel in te trekken.
Afleiding dan toch?quote:Op zondag 9 februari 2025 12:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat kan ook, ondertussen gaat Musk ongestoord zijn gang in de VS….
RTL nieuws vermeldde gisteren ook nog maar even dat er onder de vrijgelaten terroristen palestijnen ook iemand naar 't ziekenhuis moest.quote:Op zondag 9 februari 2025 12:10 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
De fysieke staat van de gevangenen die worden vrijgelaten en de manier waarop dit gebeurt zegt veel over het verschil tussen Israël en Palestina.
Aangezien Musk niet in de VS geboren is, kan hij simpelweg geen president van de VS worden.quote:Op zondag 9 februari 2025 12:16 schreef core2duo het volgende:
Helemaal mee eens. Great minds think alikequote:Op zondag 9 februari 2025 12:16 schreef core2duo het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
Die zijn er zogenaamd toch niet meer in Gaza?quote:Op zondag 9 februari 2025 12:37 schreef Nober het volgende:
[..]
RTL nieuws vermeldde gisteren ook nog maar even dat er onder de vrijgelaten terroristen palestijnen ook iemand naar 't ziekenhuis moest.
Zeker, dat denk ik ook. En daar is natuurlijk ook alle begrip voor.quote:Op zondag 9 februari 2025 12:56 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat Hamas het heel vervelend gaat vinden als de mensen Gaza gaan verlaten.
Nog niet...quote:Op zondag 9 februari 2025 12:38 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Aangezien Musk niet in de VS geboren is, kan hij simpelweg geen president van de VS worden.
Barron gaat zijn opvolger worden.quote:Op zondag 9 februari 2025 12:16 schreef core2duo het volgende:
Zouden ze nog een memorial of iets in stand houden? Om te laten zien hoe erg het er geweest is voor de gegijzelden?quote:Op zondag 9 februari 2025 13:05 schreef Tengano het volgende:
Ik zie die TT nu pas.
Costa del Donaldo zou ook nog kunnen.
Ik gok dat ze echt alles uit willen wissen en met een schone lei willen beginnen. Die Israeliers willen er ook niet wonen. Donald zei ook niet voor niets "Clear out the whole thing."quote:Op zondag 9 februari 2025 13:09 schreef capricia het volgende:
Zouden ze nog een memorial of iets in stand houden? Om te laten zien hoe erg het er geweest is voor de gegijzelden?
Zoals wat tunnels ofzo, vanuit ziekenhuizen en scholen te bereiken. Die je dan kunt bezoeken. Zoals in Vietnam. Of in Cambodia.
Als dat lukt zou je dat alleen maar kunnen toejuichen, de VS is niet perfect maar wel een westerse democratie.quote:Op zondag 9 februari 2025 12:16 schreef core2duo het volgende:
Ja, daar hebben ze ongetwijfeld over nagedacht. Beide kanten hebben daar PR teams voor.quote:Op zondag 9 februari 2025 12:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Die zijn er zogenaamd toch niet meer in Gaza?
Ik zal je eens vertellen wat mij ook opviel aan de beelden van de laatste vrijlating.. alle andere keren dat er Israeli vrijgelaten werden, ging de overdracht in een gebied waar alles aan puin geschoten was. Om de wereld te laten zien hoe erg Gaza er aan toe is.
Nu Trump zegt dat heel Gaza een demolishing site is, en de Gazanen maar weg moeten, zagen we gisteren dat Hamas de overdracht deed in een gebied wat helemaal niet kapot geschoten was. De huizen en gebouwen stonden er gewoon nog. Het was er netjes.
Ik denk dat dat geen toeval is. Ik denk dat Hamas het heel vervelend gaat vinden als de mensen Gaza gaan verlaten.
Hier wat beelden, keurig schoon. Alles in tact. Palmbomen langs de kant van de weg.
quote:Op zondag 9 februari 2025 13:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als dat lukt zou je dat alleen maar kunnen toejuichen, de VS is niet perfect maar wel een westerse democratie.
Als hun dat lukt dat over de hele wereld toe te passen ben je ook van de meeste oorlogen en problemen af.
Overal resorts, wereldwijd kunnen wonen met hetzelfde paspoort, een lean overheid, minder belasting, meer welvaart. Klinkt goed.![]()
#omdenken.
Als het dank klaar is verkondigd Trump dat ze weg moeten blijven, dat is classic Trump.quote:Op zondag 9 februari 2025 16:13 schreef Jeo_Boden het volgende:
TS schrijft tweemaal dat Trump de Palestijnen permanent wilt verplaatsen. En terugkeer voor hen geen optie zou zijn. Dit is niet helemaal waar. In een latere uitleg zei de Trump admin dat deze verplaatsing tijdelijk is terwijl Amerika dat gebied opbouwt.
https://www.nbcwashington(...)temporarily/3837008/
Ik ben zelf ook wat verward wat Trump nu precies wilt met deze actie. Ik denk dat Trump mischien Israel en de Palestijnen behandelt als een stel kinderen. Die vechten om een stuk speelgoed. De ouder pakt het speelgoed af en dan krijgen beiden lekker niks. Eerlijk gezegd is deze oorlog tussen dat vreselijke Israhel en de door Israel/CIA in het zqdel geholpen Hamas, geen optie voor nogeens 50 jaar bloedvergieten. Dus mischien ook wel goed.
Platbombarderen, uithongeren en medische zorg onmogelijk maken was toch het doel? Ze waren toch te ver gegaan en deze keer gingen ze toch voor de tactiek van de verschroeide aarde? De buitenlandse hulporganisaties moesten hulpgoederen toch droppen vanuit vliegtuigen, want ze mochten er niet in?quote:
Als de gijzelaars er uit zijn. En wanneer de Bibas-kinderen vermoord blijken zijn in die tunnels...quote:Op zondag 9 februari 2025 17:05 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Platbombarderen, uithongeren en medische zorg onmogelijk maken was toch het doel? Ze waren toch te ver gegaan en deze keer gingen ze toch voor de tactiek van de verschroeide aarde? De buitenlandse hulporganisaties moesten hulpgoederen toch droppen vanuit vliegtuigen, want ze mochten er niet in?
Hebben ze eigenlijk ook gedreigd die luchttransporten uit de lucht te schieten?
IDF propagandaquote:Op zondag 9 februari 2025 17:23 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Als de gijzelaars er uit zijn. Wanneer de Bibas-kinderen vermoord blijken zijn in die tunnels.
Dan kan het buldozeren meteen beginnen.
[ x ]
Even wachten tot de gijzelaars weg zijn. Hopelijk zijn de normale Gazanen dan ook op een veiligere plek. Alles wat achter blijft kan dan met de grond gelijk gemaakt worden. Al die tunnels kunnen daarmee opgeblazen worden.quote:We are going to continue to grow our defense industrial base,"Hegseth said. "We've supplied munitions that were previously not supplied [and] that are useful in eradicating radical enemies, and we are committed to continuing to do so."
The U.S. authorized the release of 2,000-pound bombs to Israel, Jan. 25, 2025, a munition that had previously been held back. The president told reporters at the time that those weapons had been paid for and that Israel had been waiting "a long time" for their delivery.
Gehakt maken van een paar miljoen mensen. Letterlijk. Sommige mensen komen daar op klaar.quote:Op zondag 9 februari 2025 17:50 schreef Black_Baron het volgende:
Heeft de VS niet onlangs de goedkeuring gegeven voor het leveren van de moeder aller bommen aan Israël?
In elk geval die hele zware bommen kunnen nu geleverd worden. Of zijn dat al:
https://www.defense.gov/N(...)previously-withheld/
[..]
Even wachten tot de gijzelaars weg zijn. Hopelijk zijn de normale Gazanen dan ook op een veiligere plek. Alles wat achter blijft kan dan met de grond gelijk gemaakt worden. Al die tunnels kunnen daarmee opgeblazen worden.
Heel vervelend allemaal voor Hamas en vriendjes.
Asha lult uit haar nek.quote:Op zondag 9 februari 2025 17:26 schreef Origami94 het volgende:
[..]
De een heeft het over de feiten en de ander heeft het over beeldvorming
Sinds eind januari keren heel veel normale burgers weer terug naar Gaza, dus doe ff normaal.quote:Op zondag 9 februari 2025 17:50 schreef Black_Baron het volgende:
Heeft de VS niet onlangs de goedkeuring gegeven voor het leveren van de moeder aller bommen aan Israël?
In elk geval die hele zware bommen kunnen nu geleverd worden. Of zijn dat al:
https://www.defense.gov/N(...)previously-withheld/
[..]
Even wachten tot de gijzelaars weg zijn. Hopelijk zijn de normale Gazanen dan ook op een veiligere plek. Alles wat achter blijft kan dan met de grond gelijk gemaakt worden. Al die tunnels kunnen daarmee opgeblazen worden.
Heel vervelend allemaal voor Hamas en vriendjes.
Zijn legitiem doelwit of in het best geval prima acceptabele collateral damage volgens een significant aantal mensen in deze reeks.quote:Op zondag 9 februari 2025 18:12 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Sinds eind januari keren heel veel normale burgers weer terug naar Gaza, dus doe ff normaal.
Ja gelukkig maar dat die palestijnen niet zo bloeddorstig zijn als Israel.quote:Op zondag 9 februari 2025 18:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zijn legitiem doelwit of in het best geval prima acceptabele collateral damage volgens een significant aantal mensen in deze reeks.
Ja het zijn dit soort rare vergoelijkende opmerkingen die ik vrij curieus vind inderdaad. Ik zeg letterlijk nergens iets over Israël of Israëliërs, enkel over het feit dat hier een significant aantal mensen hier bijkans genocide prima geoorloofd lijkt te vinden.quote:Op zondag 9 februari 2025 18:38 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja gelukkig maar dat die palestijnen niet zo bloeddorstig zijn als Israel.
Lezen is een vak.quote:Op zondag 9 februari 2025 17:58 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Gehakt maken van een paar miljoen mensen. Letterlijk. Sommige mensen komen daar op klaar.
Zoals ik als schreef zijn de normale Gazanen dan hopelijk op een veiligere plek.quote:Op zondag 9 februari 2025 18:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zijn legitiem doelwit of in het best geval prima acceptabele collateral damage volgens een significant aantal mensen in deze reeks.
Nee. Dat schrijf ik niet.quote:Op zondag 9 februari 2025 18:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja het zijn dit soort rare vergoelijkende opmerkingen die ik vrij curieus vind inderdaad. Ik zeg letterlijk nergens iets over Israël of Israëliërs, enkel over het feit dat hier een significant aantal mensen hier bijkans genocide prima geoorloofd lijkt te vinden.
Je hebt de wereld verdeeld in goed en slecht. Hamas is slecht. Palestijnse vrouwen en kinderen zouden goed kunnen zijn, de rest is ook slecht. Slechte mensen moeten dood.quote:Op zondag 9 februari 2025 19:25 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Nee. Dat schrijf ik niet.
Wel dat het heel vervelend kan worden voor Hamas en vriendjes.
Ik mag aannemen dat jij daar ook geen moeite mee hebt.
Jij vindt dat Hamas in een grijs gebied zit dus?quote:Op zondag 9 februari 2025 19:43 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je hebt de wereld verdeeld in goed en slecht. Hamas is slecht. Palestijnse vrouwen en kinderen zouden goed kunnen zijn, de rest is ook slecht. Slechte mensen moeten dood.
Klopt dat?
Ik vind dat iedereen in een groot, grijs gebied zit. Als je met je rug tegen de muur staat, veranderen je prioriteiten. Als je alles dichtgooit en voor de verschroeide aarde strategie gaat, in een gebied waar een paar miljoen mensen wonen, dan mag wat mij betreft iedereen alles uit de kast halen om dat tegen te houden.quote:Op zondag 9 februari 2025 19:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij vindt dat Hamas in een grijs gebied zit dus?
Ja ‘hopelijk’, en anders hebben ze pech gehad.quote:Op zondag 9 februari 2025 19:22 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Zoals ik als schreef zijn de normale Gazanen dan hopelijk op een veiligere plek.
Oh wouw.quote:Op zondag 9 februari 2025 19:43 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je hebt de wereld verdeeld in goed en slecht. Hamas is slecht. Palestijnse vrouwen en kinderen zouden goed kunnen zijn, de rest is ook slecht. Slechte mensen moeten dood.
Klopt dat?
'Of Hamas slecht is, is een grijs gebied.'quote:Op zondag 9 februari 2025 19:57 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik vind dat iedereen in een groot, grijs gebied zit. Als je met je rug tegen de muur staat, veranderen je prioriteiten. Als je alles dichtgooit en voor de verschroeide aarde strategie gaat, in een gebied waar een paar miljoen mensen wonen, dan mag wat mij betreft iedereen alles uit de kast halen om dat tegen te houden.
Ja, alles heeft een voorgeschiedenis. Nee, niemand heeft geprobeerd aardig te zijn en de vrede te bewaren.
Het gaat niet om Hamas, het gaat om de burgerbevolking. En dat zijn er een paar miljoen die niet willen en kunnen vertrekken.quote:Op zondag 9 februari 2025 19:25 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Nee. Dat schrijf ik niet.
Wel dat het heel vervelend kan worden voor Hamas en vriendjes.
Ik mag aannemen dat jij daar ook geen moeite mee hebt.
Tja, volgens mij staat de 'normale' Gazaan, die royaal in de meerderheid is, achter Hamas en juichen ze standaard mee metquote:Op zondag 9 februari 2025 19:22 schreef Black_Baron het volgende:
Zoals ik als schreef zijn de normale Gazanen dan hopelijk op een veiligere plek.
Dan nog schrijf ik nergens dat genocide wel prima is.quote:Op zondag 9 februari 2025 20:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het gaat niet om Hamas, het gaat om de burgerbevolking. En dat zijn er een paar miljoen die niet willen en kunnen vertrekken.
We laten jouw die MOAB afschieten, die de halve Gazastrook in de as legt. Geschatte aantal doden: 1 miljoen.quote:Op zondag 9 februari 2025 20:07 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
'Of Hamas slecht is, is een grijs gebied.'
Kerel. Hoe krijg je het uit je toetsenbord.
Niet duiken.quote:Op zondag 9 februari 2025 20:10 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
We laten jouw die MOAB afschieten, die de halve Gazastrook in de as legt. Geschatte aantal doden: 1 miljoen.
Hier is de knop. Druk maar.
Ik zeg niet dat jij dat doet, ik zeg dat dat hier gebeurt. Laten we wel wezen, de deportatie van de burgerbevolking is een fantasie. En dan zijn enorm zware bommen niet het geëigende middel om een strijd te voeren in een dichtbevolkt gebied. Jou wil ik enkel naïviteit toeschrijven, maar je medestander hier boven me lijkt de burgerbevolking wel een legitiem doel te vinden.quote:Op zondag 9 februari 2025 20:09 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Dan nog schrijf ik nergens dat genocide wel prima is.
Vind dat gewoon middelmatig van je.
Bedoel je dan de burgerbevolking die met tienduizenden tegelijk buiten stonden op 7 oktober om de gijzelaars en dode Israëliërs te onthalen samen met de slachters van Hamas, of bedoel je die dan weer net niet? En beschouw je dan iedereen die Hamas aan de macht heeft geholpen danwel aan de macht heeft gehouden als onschuldig, of dat weer niet ?quote:Op zondag 9 februari 2025 20:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het gaat niet om Hamas, het gaat om de burgerbevolking. En dat zijn er een paar miljoen die niet willen en kunnen vertrekken.
Het is niet zo gek moeilijk. Zolang je niet actief deelneemt aan een gewapende strijd ben je in een conflict geen legitiem doelwit, enige nuance daargelaten. Dus nee, het toejuichen van misdaden of het stemmen op een partij maakt je geen legitiem doelwit.quote:Op zondag 9 februari 2025 20:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Bedoel je dan de burgerbevolking die met tienduizenden tegelijk buiten stonden op 7 oktober om de gijzelaars en dode Israëliërs te onthalen samen met de slachters van Hamas, of bedoel je die dan weer net niet? En beschouw je dan iedereen die Hamas aan de macht heeft geholpen danwel aan de macht heeft gehouden als onschuldig, of dat weer niet ?
Uiteraard is dat een grijs gebied. Israël (en de Engelsen) hebben het er ook zelf naar gemaakt. Ik denk wat genuanceerder dan alleen met mijn gevoeld de mensen opdelen in goed en slecht, en de doodstraf eisen voor die laatste groep.quote:Op zondag 9 februari 2025 20:11 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Niet duiken.
'Of Hamas slecht is, is een grijs gebied.'
Ja of nee?
En de “burgers” die Israëlische gijzelaars vasthielden? Allemaal onschuldig dus voor jou?quote:Op zondag 9 februari 2025 20:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is niet zo gek moeilijk. Zolang je niet actief deelneemt aan een gewapende strijd ben je in een conflict geen legitiem doelwit, enige nuance daargelaten. Dus nee, het toejuichen van misdaden of het stemmen op een partij maakt je geen legitiem doelwit.
Als we nu zowel de harde kern van Hamas als van de Israëliërs afmaken, dan hebben we misschien kans op vrede. Helaas blijven die leiders allemaal buiten schot. We kunnen alleen schieten op hun soldaten en burgers.quote:Op zondag 9 februari 2025 20:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Bedoel je dan de burgerbevolking die met tienduizenden tegelijk buiten stonden op 7 oktober om de gijzelaars en dode Israëliërs te onthalen samen met de slachters van Hamas, of bedoel je die dan weer net niet? En beschouw je dan iedereen die Hamas aan de macht heeft geholpen danwel aan de macht heeft gehouden als onschuldig, of dat weer niet ?
Mensen die willen overleven, oorlogsmisdadigers volgens jou?quote:Op zondag 9 februari 2025 20:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En de “burgers” die Israëlische gijzelaars vasthielden? Allemaal onschuldig dus voor jou?
Jattende burgers die voedsel veilig stellen voor Hamas leden, onschuldig?
Burgers die de sleutels gaven van de kibboetsen waar ze werkten zodat Hamas leden hun bewoners konden afslachten, onschuldig ?
“Journalisten” die in hun vrije tijd aanvoerder waren van Hamas eenheden, ook onschuldig?
Kon je maar schieten op Hamas soldaten, op de een of andere manier raken ze altijd hun soldatenkloffie kwijt tijdens gevechten.quote:Op zondag 9 februari 2025 20:23 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Als we nu zowel de harde kern van Hamas als van de Israëliërs afmaken, dan hebben we misschien kans op vrede. Helaas blijven die leiders allemaal buiten schot. We kunnen alleen schieten op hun soldaten en burgers.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zondag 9 februari 2025 20:24 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Mensen die willen overleven, oorlogsmisdadigers volgens jou?
Ja, en daarom worden de bommen en de burgerslachtoffers steeds groter.quote:Op zondag 9 februari 2025 20:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kon je maar schieten op Hamas soldaten, op de een of andere manier raken ze altijd hun soldatenkloffie kwijt tijdens gevechten.
Lezen blijft lastig. De eerste en derde zijn duidelijk medeplichtig aan misdaden en mogen daarvoor bestraft worden. De tweede mogen berecht worden voor diefstal. Maar veel belangrijker nog, dit soort gerichte voorbeelden legitimeren nergens het idee dat burgers een legitiem doelwit zijn, wat natuurlijk feitelijk je stelling is, en ja, dat vind ik gewoon genocide goedpraten. Je zegt het niet met zoveel woorden, maar ik krijg het idee dat je elke burger in Gaza een legitiem doelwit vindt, want het is allemaal tuig en deugt niet. Zo werkt het oorlogsrecht niet.quote:Op zondag 9 februari 2025 20:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En de “burgers” die Israëlische gijzelaars vasthielden? Allemaal onschuldig dus voor jou?
Jattende burgers die voedsel veilig stellen voor Hamas leden, onschuldig?
Burgers die de sleutels gaven van de kibboetsen waar ze werkten zodat Hamas leden hun bewoners konden afslachten, onschuldig ?
Ach, WO2 was ook geen eerlijke strijd, maar we hebben ook niet echt medelijden met de nazi’s hé.quote:Op zondag 9 februari 2025 20:25 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, en daarom worden de bommen en de burgerslachtoffers steeds groter.
Het is ook niet alsof het een eerlijke strijd is ...
Dat jij de daden van Hamas, ook bij navragen van je bedoelingen hier op Fok, niet veroordeelt, maakt je een hamas-vriendje.quote:Op zondag 9 februari 2025 20:19 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Uiteraard is dat een grijs gebied. Israël (en de Engelsen) hebben het er ook zelf naar gemaakt. Ik denk wat genuanceerder dan alleen met mijn gevoeld de mensen opdelen in goed en slecht, en de doodstraf eisen voor die laatste groep.
Maar nou weten we nog steeds niet of jij op de knop zou drukken om ze gewoon allemaal "uit te wissen". Want ja, de minder slechten hebben ruim de kans gehad om te vluchten, dus als ze er nog zitten kiezen ze om ook slecht te zijn. En als we ze allemaal wegwerken, wordt de wereld weer een beetje beter. Ze verdienen dus allemaal de doodstraf, nietwaar?
When asked which political party or movement they prefer, the largest percentage (40%) said they prefer Hamasquote:Op zondag 9 februari 2025 20:09 schreef Tengano het volgende:
[..]
Tja, volgens mij staat de 'normale' Gazaan, die royaal in de meerderheid is, achter Hamas en juichen ze standaard mee met
7 Oktober feestjes.
Het heeft geen zin. Hij veroordeelt Hamas niet eens. Is de schuld van Israël.quote:Op zondag 9 februari 2025 20:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ziet dit eruit als mensen die “willen overleven” ja?
Als Hamas leden de burgerbevolking willens en wetens inzet in de gewapende strijd, en die burgerbevolking doet niks om Hamas te verdrijven, sterker nog, ze vieren met deze Hamas leden feest bij de allergrootste jodenslachtpartij sinds lange tijd, ja, dan wordt je wel een iets legitiemer doelwit, zeker als je niet met 100, maar met tienduizenden(!) tegelijk daar staat. En het is niet zo alsof die burgerbevolking graag af wil van Hamas; 65% steunt nog steeds (!) Hamas en hun idealen.quote:Op zondag 9 februari 2025 20:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Lezen blijft lastig. De eerste en derde zijn duidelijk medeplichtig aan misdaden en mogen daarvoor bestraft worden. De tweede mogen berecht worden voor diefstal. Maar veel belangrijker nog, dit soort gerichte voorbeelden legitimeren nergens het idee dat burgers een legitiem doelwit zijn, wat natuurlijk feitelijk je stelling is, en ja, dat vind ik gewoon genocide goedpraten. Je zegt het niet met zoveel woorden, maar ik krijg het idee dat je elke burger in Gaza een legitiem doelwit vindt, want het is allemaal tuig en deugt niet. Zo werkt het oorlogsrecht niet.
Dat verhaal van die sleutels ken ik niet. Wel van Palestijnen die plattegronden zouden hebben getekend alleen daar hebben we zo ver ik weet geen updates meer over gehoord. Die mannen worden toch wel gewoon berecht lijkt me? Jij een idee?quote:Op zondag 9 februari 2025 20:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoe langer twee partijen vechten, hoe meer de verhoudingen verharden en de enige oplossing de volledige uitroeiing van 1 van de twee wordt.quote:Op zondag 9 februari 2025 20:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als Hamas leden de burgerbevolking willens en wetens inzet in de gewapende strijd, en die burgerbevolking doet niks om Hamas te verdrijven, sterker nog, ze vieren met deze Hamas leden feest bij de allergrootste jodenslachtpartij sinds lange tijd, ja, dan wordt je wel een iets legitiemer doelwit, zeker als je niet met 100, maar met tienduizenden(!) tegelijk daar staat. En het is niet zo alsof die burgerbevolking graag af wil van Hamas; 65% steunt nog steeds (!) Hamas en hun idealen.
Wat dat betreft zijn deze burgers geen haar beter dan de Duitse bevolking anno 1945, het heeft generaties aan resources en inzet gekost om die mensen te deradicaliseren, waarbij de hele wereld toen terecht doorhad dat de Duitse bevolking zeer gevaarlijk was, zelfs toen de oorlog voorbij was.
Met jouw instelling zou je anno 1945 heel hard tegen de geallieerden tekeer zijn gegaan en het keihard hebben opgenomen voor die “onschuldige” Duitse burgers met hun concentratiekampen in de achtertuin.
Ja.quote:Op zondag 9 februari 2025 20:35 schreef MissButterflyy het volgende:
Hier gaan we toch nooit uitkomen.
Bovendien gaat dit topic over de plannen van Trump en Gaza.
Oh ik denk dat er in WO2 ook door de geallieerden oorlogsmisdaden zijn gepleegd. Dat hoeft verder ook niet vergoeilijkt te worden wat mij betreft.quote:Op zondag 9 februari 2025 20:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als Hamas leden de burgerbevolking willens en wetens inzet in de gewapende strijd, en die burgerbevolking doet niks om Hamas te verdrijven, sterker nog, ze vieren met deze Hamas leden feest bij de allergrootste jodenslachtpartij sinds lange tijd, ja, dan wordt je wel een iets legitiemer doelwit, zeker als je niet met 100, maar met tienduizenden(!) tegelijk daar staat. En het is niet zo alsof die burgerbevolking graag af wil van Hamas; 65% steunt nog steeds (!) Hamas en hun idealen.
Wat dat betreft zijn deze burgers geen haar beter dan de Duitse bevolking anno 1945, het heeft generaties aan resources en inzet gekost om die mensen te deradicaliseren, waarbij de hele wereld toen terecht doorhad dat de Duitse bevolking zeer gevaarlijk was, zelfs toen de oorlog voorbij was.
Met jouw instelling zou je anno 1945 heel hard tegen de geallieerden tekeer zijn gegaan en het keihard hebben opgenomen voor die “onschuldige” Duitse burgers met hun concentratiekampen in de achtertuin.
Ook niet met de Duitsers die dit allemaal onvrijwillig hebben moeten meemaken?quote:Op zondag 9 februari 2025 20:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ach, WO2 was ook geen eerlijke strijd, maar we hebben ook niet echt medelijden met de nazi’s hé.
Ziet er niet zo onvrijwillig uit bij die 'Duitsers'quote:Op zondag 9 februari 2025 20:43 schreef Questular het volgende:
[..]
Ook niet met de Duitsers die dit allemaal onvrijwillig hebben moeten meemaken?
Als er gijzelaars verstopt zijn of waren in de oude Nederlandse haven daar. Is Nederland dan ook medeplichtig en dienen we eventjes te dimmen en wel snel?quote:Op zondag 9 februari 2025 20:40 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ja.
De VN heeft in elk geval volledig afgedaan. Gijzelaars werden vastgehouden in VN-gebouwen. Medewerkers van UNWRA hebben actief deelgenomen aan de gruweldaden op 7 oktober.
Die mogen echt aan introspectie doen en even heel hard dimmen.
Zag laatst een video van een jongere Netanyahu die dit in een interview al als een soort droom schetste.quote:Op zondag 9 februari 2025 17:58 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Gehakt maken van een paar miljoen mensen. Letterlijk. Sommige mensen komen daar op klaar.
Als er medewerkers van een VN-subsidary meegedaan hebben aan de gruwelijkheden van 7 oktober, is er wel wat uitleg nodig ja.quote:Op zondag 9 februari 2025 21:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als er gijzelaars verstopt zijn of waren in de oude Nederlandse haven daar. Is Nederland dan ook medeplichtig en dienen we eventjes te dimmen en wel snel?
bron?quote:Op zondag 9 februari 2025 18:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Asha lult uit haar nek.
Dat voedsel als drukmiddel is gebruikt staat buiten kijf. Alleen deze gijzelaars hebben niet daarom te weinig eten gekregen maar omdat Hamas/PIJ of welke club dan ook dit wilde. Die terroristen hadden afgelopen 16 maanden ruim voldoende eten. Hamas en consorten kregen het voor elkaar om in gebied wat door IDF onder controle stond vrachtwagens met hulpmiddelen zoals voedsel te stelen. Zelfs ongestraft. De terroristen en hun families hadden voldoende eten, dat zien we ook gewoon aan de bewegende beelden van hamas/PIJ die geen grammetje tekort komen. Het gijzelen van burgers en slecht verzorgen is allemaal in strijd met internationaal recht al
Ik kan geen conclusies trekken uit het feit dat gijzelaars enige tijd in een VN gebouw hebben doorgebracht. Het is daar oorlog, het leven staat stil en elk gebouwen is van iedereen.quote:Op zondag 9 februari 2025 21:16 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Als er medewerkers van een VN-subsidary meegedaan hebben aan de gruwelijkheden van 7 oktober, is er wel wat uitleg nodig ja.
Of vind jij dat allemaal wel normaal?
Platbombarderen, met de bulldozer er overheen, beton storten (want dat ziet er natuurlijk niet zo fraai uit met die miljoenen lijken) en een groot hotel en een golfbaan er overheen bouwen als grafsteen vakantieoord en inkomstenbron voor Trump?quote:Op zondag 9 februari 2025 21:40 schreef Tengano het volgende:
Laten we maar blij zijn dat Donald er binnenkort de bezem door haalt, dan zijn we eindelijk een keer van al dat gedonder af.
Kunnen die mensen zich ook eens op andere hobbies richten, dan joden martelen en raketjes schieten.
Welke miljoenen lijken?quote:Op zondag 9 februari 2025 21:52 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Platbombarderen, met de bulldozer er overheen, beton storten (want dat ziet er natuurlijk niet zo fraai uit met die miljoenen lijken) en een groot hotel en een golfbaan er overheen bouwen als grafsteen vakantieoord en inkomstenbron voor Trump?
Er zullen er genoeg zijn die dat leven daar ook niet zo tof vinden, onder Hamas.quote:Op zondag 9 februari 2025 22:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Jij denkt dat al die mensen vertrekken als iemand ze dat zegt?
En ook genoeg die zullen willen blijven op hun geboortegrond. Stel de helft vertrekt dan heb je nog steeds meer dan 1 miljoen mensen.quote:Op zondag 9 februari 2025 22:42 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Er zullen er genoeg zijn die dat leven daar ook niet zo tof vinden, onder Hamas.
En zelfs die willen vertrekken zul je moeten filteren.quote:Op zondag 9 februari 2025 22:43 schreef Momo het volgende:
[..]
En ook genoeg die zullen willen blijven op hun geboortegrond. Stel de helft vertrekt dan heb je nog steeds meer dan 1 miljoen mensen.
Dat is ook wel een gevaar, je wilt ook niet in allerlei andere landen Hamas cellen hebben zitten.quote:Op zondag 9 februari 2025 22:45 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
En zelfs die willen vertrekken zul je moeten filteren.
Je wil zo veel mogelijk voorkomen dat Hamas gezellig mee verhuist.
Overigens: is dat allemaal hun geboortegrond? Ik dacht dat het ook juist veel vluchtelingen waren.quote:Op zondag 9 februari 2025 22:43 schreef Momo het volgende:
[..]
En ook genoeg die zullen willen blijven op hun geboortegrond. Stel de helft vertrekt dan heb je nog steeds meer dan 1 miljoen mensen.
Je weet dat meer dan de helft van de bevolking onder de 18 jaar is?quote:Op zondag 9 februari 2025 22:47 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Overigens: is dat allemaal hun geboortegrond? Ik dacht dat het ook juist veel vluchtelingen waren.
Ja, de bevolking groeit echt hard daar. Dat wist ik.quote:Op zondag 9 februari 2025 22:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Je weet dat meer dan de helft van de bevolking onder de 18 jaar is?
Ik zie er echt niet zoveel vrijwillig weggaan naar Marokko, Egypte of Jordanië. En daar zullen ook wel niet direct de huizen klaar staan voor groepen van 100.000 +quote:Op zondag 9 februari 2025 22:55 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ja, de bevolking groeit echt hard daar. Dat wist ik.
Ik weet niet hoe verankerd die zijn aan hun geboortegrond als dat een vluchtelingenkamp geweest is. Ik dacht juist dat een echt Palestina zonder Israël vaak een doel is, waardoor ik dat gehechte aan de geboortegrond in een vluchtelingenkamp in Gaza een verhaal vind, met wat korrels zout te nemen.
Op YT zag ik er al een paar roepen dat ze wel weg wilden, maar dan naar een westers land.
Ja. En westerse landen zitten ook niet op die instroom te wachten. Dan weet je zeker dat de poppen aan het dansen gaan. Het zijn gewoon heel veel mensen.quote:Op zondag 9 februari 2025 22:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zie er echt niet zoveel vrijwillig weggaan naar Marokko, Egypte of Jordanië. En daar zullen ook wel niet direct de huizen klaar staan voor groepen van 100.000 +
Dit is wel zo ontzettend overdreven. Gaza is nog niet eens zo groot als Texel en daar zit je dan met 2,1 miljoen mensen bovenopquote:Op zondag 9 februari 2025 22:43 schreef Momo het volgende:
Omdat het etnische zuivering is.quote:Op zondag 9 februari 2025 23:14 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dit is wel zo ontzettend overdreven. Gaza is nog niet eens zo groot als Texel en daar zit je dan met 2,1 miljoen mensen bovenop![]()
Gaza is om precies te zijn 0,61 x Texel en dan aan drie kanten torenhoge muren.
Als die mensen dus een beetje richting Egypte verkassen zit je nog niet eens op een afstand van de Randstad naar Brabant. En dan krijgen ze tenminste eindelijk eens een beetje fatsoenlijk ruimte en behuizing.
Dan zitten ze natuurlijk wel een behoorlijke eindje van hun 'werk' af, maar dat is dan ook precies de bedoeling, want er zijn genoeg normale mensen die wel van die lynchpartijen af willen. Ze moeten nu gewoon een andere hobby zoeken, that's all, maar ook daar kunnen ze wel begeleiding in krijgen.
Waarom doen mensen hier in Gods Naam hier zooooooooo dramatisch over alsof het het einde van de wereld is
Dus als we alle mensen die in de omgeving van Tata Steel wonen verhuizen naar de Veluwe waar de lucht wat gezonder is spreken we dus ook van ethische zuivering.quote:
Moet je een voorstellen om een deel van de randstad te sluiten, plat te walsen. Want Trump wil er een groot pony park neerzetten voor zijn zoon. Die mensen moeten dan maar gewoon naar Brabant verhuizen, waar doen ze moeilijk over joh? Rotterdam gewoon helemaal vernietigingen. Daar kan toch niemand moeilijk over doen?quote:Op zondag 9 februari 2025 23:14 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dit is wel zo ontzettend overdreven. Gaza is nog niet eens zo groot als Texel en daar zit je dan met 2,1 miljoen mensen bovenop![]()
Gaza is om precies te zijn 0,61 x Texel en dan aan drie kanten torenhoge muren.
Als die mensen dus een beetje richting Egypte verkassen zit je nog niet eens op een afstand van de Randstad naar Brabant. En dan krijgen ze tenminste eindelijk eens een beetje fatsoenlijk ruimte en behuizing.
Dan zitten ze natuurlijk wel een behoorlijke eindje van hun 'werk' af, maar dat is dan ook precies de bedoeling, want er zijn genoeg normale mensen die wel van die lynchpartijen af willen. Ze moeten nu gewoon een andere hobby zoeken, that's all, maar ook daar kunnen ze wel begeleiding in krijgen.
Waarom doen mensen hier in Gods Naam hier zo dramatisch over alsof het het einde van de wereld is
Omdat het etnische zuivering is.quote:Op zondag 9 februari 2025 23:18 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dus als we alle mensen die in de omgeving van Tata Steel wonen verhuizen naar de Veluwe waar de lucht wat gezonder is spreken we dus ook van ethische zuivering.
#ZoOverdreven
Waarom kunnen mensen nou niet zien dat hier gewoon een oplossing voor een probleem wordt gecreeerd![]()
Goede vergelijking zeg, Jezus. Je moet eens zien wat er in een Nederland al gebeurd als de overheid een paar woningen moet uitkopen vanwege een uitbreiding van een snelwegquote:Op zondag 9 februari 2025 23:18 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dus als we alle mensen die in de omgeving van Tata Steel wonen verhuizen naar de Veluwe waar de lucht wat gezonder is spreken we dus ook van ethische zuivering.
#ZoOverdreven
Waarom kunnen mensen nou niet zien dat hier gewoon een oplossing voor een probleem wordt gecreeerd![]()
Dan kun je beter zo snel mogelijk de grote bommen gaan gooien, want stel je voor dat een terrorist het overleeft? Dan staat Trump daar over een paar jaar heel trots zijn hotel te openen en dan komt hij ineens uit zijn schuilkelder gekropen om wraak te nemen! Dat risico moet je niet nemen.quote:Op zondag 9 februari 2025 22:45 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
En zelfs die willen vertrekken zul je moeten filteren.
Je wil zo veel mogelijk voorkomen dat Hamas gezellig mee verhuist.
Staat tegenover dat als die mensen die vertrekken een goed heenkomen krijgen, dat dat anderen ook over de streep kan trekken.
Heb je nu al Hamas veroordeeld?quote:Op zondag 9 februari 2025 23:23 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dan kun je beter zo snel mogelijk de grote bommen gaan gooien, want stel je voor dat een terrorist het overleeft? Dan staat Trump daar over een paar jaar heel trots zijn hotel te openen en dan komt hij ineens uit zijn schuilkelder gekropen om wraak te nemen! Dat risico moet je niet nemen.
En wat boeit dat nou, een miljoen Palestijnen meer of minder? Liever minder dan meer, toch? Want al die kinderen worden straks ongetwijfeld ook terroristen ...
Waarom hebben we geen facepalm emoticon?quote:Op zondag 9 februari 2025 22:55 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ja, de bevolking groeit echt hard daar. Dat wist ik.
Ik weet niet hoe verankerd die zijn aan hun geboortegrond als dat een vluchtelingenkamp geweest is. Ik dacht juist dat een echt Palestina zonder Israël vaak een doel is, waardoor ik dat gehechte aan de geboortegrond in een vluchtelingenkamp in Gaza een verhaal vind, met wat korrels zout te nemen.
Op YT zag ik er al een paar roepen dat ze wel weg wilden, maar dan naar een westers land.
Nee je vergelijking klopt niet, want in jouw verhaal zou Rotterdam dan al helemaal plat gebombardeerd zijn er kun je nu nergens meer wonen, is er geen water te vinden, zijn er geen aansluitingen, heb je nergens plek om uberhaupt ergens een tentje op te zetten. Laat staan dat je daar dan met 2 miljoen mensen een beetje kunt camperen de komende 15 jaar dat het wordt opgeruimd en opgebouwd.quote:Op zondag 9 februari 2025 23:21 schreef Momo het volgende:
Moet je een voorstellen om een deel van de randstad te sluiten, plat te walsen. Want Trump wil er een groot pony park neerzetten voor zijn zoon. Die mensen moeten dan maar gewoon naar Brabant verhuizen, waar doen ze moeilijk over joh? Rotterdam gewoon helemaal vernietigingen. Daar kan toch niemand moeilijk over doen?
Gewoon gedwongen 2 miljoen naar een ander land verhuizen. En ze zullen echt allemaal gewoon meewerken. En er gaan echt geen tienduizenden doden vallen hierbij. Want er is geen grote terroristengroep aanwezig in Gaza enzo. Blijf lekker dromen van 2 miljoen mensen die zomaar naar een ander land in het Midden-Oosten verhuizen.
Of een paar boeren wellicht -heel misschien- uitgekocht (niet onteigend!) zouden kunnen gaan worden om het stikstofprobleem op te lossen.quote:Op zondag 9 februari 2025 23:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Goede vergelijking zeg, Jezus. Je moet eens zien wat er in een Nederland al gebeurd als de overheid een paar woningen moet uitkopen vanwege een uitbreiding van een snelweg
Hebben we wel:quote:Op zondag 9 februari 2025 23:25 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Waarom hebben we geen facepalm emoticon?
Het is niet zo, dat ze zoveel kinderen maken, maar dat de mannen allemaal dood zijn en de vrouwen en kinderen daar naar toe zijn gevlucht. En die wil jij preventief uit de weg ruimen, voor de zekerheid.
Dat zal ik doen zodra jij niet meer in de startblokken staat om een paar miljoen vrouwen en kinderen te vermoorden.quote:Op zondag 9 februari 2025 23:24 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Heb je nu al Hamas veroordeeld?
Na WW2 zijn de mensen toch in Rotterdam gebleven om de boel op te bouwen omdat het hun stad was. Of het nou nog 15 jaar een pleurisbende was of niet. En de mensen uit Oekraine zijn vrijwillig hier naartoe gegaan. Niks mis met Palestijnen zoiets aan te bieden voor een ander land. Maar mensen gedwongen verplaatsen is gewoon fout.quote:Op zondag 9 februari 2025 23:26 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nee je vergelijking klopt niet, want in jouw verhaal zou Rotterdam dan al helemaal plat gebombardeerd zijn er kun je nu nergens meer wonen, is er geen water te vinden, zijn er geen aansluitingen, heb je nergens plek om uberhaupt ergens een tentje op te zetten. Laat staan dat je daar dan met 2 miljoen mensen een beetje kunt camperen de komende 15 jaar dat het wordt opgeruimd en opgebouwd.
En dan ben je dus inderdaad blij dat je dan ergens anders wel onderdak kunt krijgen. Die Oekraieners hoor je ook niet zo miepen zoals die Palestijenen of die mensen in dit soort topics doen. Oekrainers zijn gewoon dolblij dat ze hier in rust kunnen wonen en werken en dat er voor ze gezorgd wordt.
Maar ja Oekraieners en Palestijnen zijn natuurlijk minder goed vergelijkbaar; het is ook niet voor niets dat niemand die troublemakers uit Gaza niet wil hebben.
Ah, jij bent dus zo iemand die het probleem tussen de Palestijenen en Israel graag in stand houdt. In dat geval heb je wel een beter voorstel inderdaad.quote:Op zondag 9 februari 2025 23:28 schreef Momo het volgende:
Na WW2 zijn de mensen toch in Rotterdam gebleven om de boel op te bouwen omdat het hun stad was. Of het nou nog 15 jaar een pleurisbende was of niet. En de mensen uit Oekraine zijn vrijwillig hier naartoe gegaan. Niks mis met Palestijnen zoiets aan te bieden voor een ander land. Maar mensen gedwongen verplaatsen is gewoon fout.
En wat is jouw oplossing? Oh, ja, jij vind het wel een goed idee om ze allemaal onder het beton te begraven. Laat maar.quote:Op zondag 9 februari 2025 23:30 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ah, jij bent dus zo iemand die het probleem tussen de Palestijenen en Israel graag in stand houdt. In dat geval heb je wel een beter voorstel inderdaad.
Waarom verplaatsen we de Israëli's niet eigenlijk? Naar de VS ofzo? Welvarend westers land + ze zijn weg uit een hen vijandig gezinde regioquote:Op zondag 9 februari 2025 23:30 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ah, jij bent dus zo iemand die het probleem tussen de Palestijenen en Israel graag in stand houdt. In dat geval heb je wel een beter voorstel inderdaad.
En toen wist je niet meer inhoudelijk te reageren op mijn reactie. Laat de mensen die weg willen gaan uit Gaza vertrekken. Voor de rest, zorg dat je nog verder afrekent met Hamas. Beweeg dan weer langzaam toe naar vrede en een twee staten oplossing met duidelijk regels voor beide partijen. Geen onderdrukking of terrorisme meer.quote:Op zondag 9 februari 2025 23:30 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zeker! De VS zijn hun beste vrienden en die hebben land zat! En dan laten we Trump alsnog een vakantieoord maken van de Gaza strip, terwijl dan de Palestijnen de rest krijgen. Toppie!quote:Op zondag 9 februari 2025 23:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom verplaatsen we de Israëli's niet eigenlijk? Naar de VS ofzo? Welvarend westers land + ze zijn weg uit een hen vijandig gezinde regio![]()
Win-win toch? Of vind je dat ineens niet zo'n goed idee?
https://www.gooieneemland(...)westie/39431805.htmlquote:Egypte is op 27 februari gastheer van een Arabische top over „ernstige” ontwikkelingen voor de Palestijnen, aldus het ministerie van Buitenlandse Zaken. De aankondiging komt enkele dagen nadat in Israël werd gezinspeeld op de stichting van een Palestijnse staat in Saudi-Arabië en het voorstel van de Amerikaanse president Donald Trump om de Gazastrook „over te nemen”.
In een interview met de rechtse Israëlische zender Channel 14 afgelopen donderdag zinspeelde premier Benjamin Netanyahu nog op de verplaatsing van Palestijnen uit hun land en een stichting van een Palestijnse staat op Saudisch grondgebied. Het ministerie van Buitenlandse Zaken van Saudi-Arabië reageerde zondag met een „categorische afwijzing”.
Egypte en Jordanië veroordeelden de Israëlische suggesties al eerder. Caïro zei het idee te beschouwen als een „directe inbreuk op de Saudische soevereiniteit”. Saudi-Arabië zei dat het de afwijzing van Netanyahu’s opmerkingen door „broederlijke landen” waardeert.
Trump stelde afgelopen week voor dat de VS Gaza zouden overnemen om daar een „Rivièra van het Midden-Oosten” te creëren. Vanuit de hele wereld is dit plan scherp veroordeeld.
Hetzelfde als circa 7 jaar geleden, maar dan een stuk concreter. Trump zat toen al op de lijn die hij nu voert en hij zal er alles aan doen om de partijen te commiteren aan waar er destijds al over gesproken is.quote:Op maandag 10 februari 2025 00:05 schreef Black_Baron het volgende:
Wat verwachten we van de Arabische top de 27e?
Over de "'ernstige' ontwikkelingen voor de Palestijnen".
https://www.gooieneemland(...)westie/39431805.html
Dat land is nu van de joden. Zat moslimlanden in de buurt waar de Palestijnen terecht kunnen.quote:Op zondag 9 februari 2025 23:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom verplaatsen we de Israëli's niet eigenlijk? Naar de VS ofzo? Welvarend westers land + ze zijn weg uit een hen vijandig gezinde regio![]()
Win-win toch? Of vind je dat ineens niet zo'n goed idee?
Volgens mij is Trump er niet bij aanwezig en zijn het alleen de Arabische landen?quote:Op maandag 10 februari 2025 00:19 schreef Tengano het volgende:
[..]
Hetzelfde als circa 7 jaar geleden, maar dan een stuk concreter. Trump zat toen al op de lijn die hij nu voert en hij zal er alles aan doen om de partijen te commiteren aan waar er destijds al over gesproken is.
Trump gaat dus verder borduren met waar hij toen mee bezig was.
Wisselgeld: "Willen jullie daar ook iets bouwen? Ok, dan maken we er samen iets moois van. Ik zoek de samenwerking en ik zoek een oplossing waar iedereen beter van wordt. I am a dealmaker and we have to come up with something to work this thing out."
#ClearOutTheWholeThing
Dat land is nog steeds van Israel heb ik me laten vertellen.quote:
quote:After the creation of Israel in 1948, Egypt controlled Gaza for nearly two decades. After Israel's victory in the 1967 Six-Day War against its Arab neighbors, it gained control of the Gaza Strip and the West Bank. For the next 38 years, it controlled the strip and enabled the construction of 21 Jewish settlements.
In 2005, under international and domestic pressure, Israel withdrew around 9,000 Israeli settlers and its military forces from Gaza, leaving the enclave to be governed by the Palestinian Authority, which also controlled parts of the occupied West Bank.
What happened after that we all know now.
https://www.nbcnews.com/n(...)ls-s-know-rcna119405
Dus ze gaan zaken bespreken aangaande een voorstel van iemand die daar zelf niet bij aanwezig is.quote:Op maandag 10 februari 2025 00:30 schreef Black_Baron het volgende:
Volgens mij is Trump er niet bij aanwezig en zijn het alleen de Arabische landen?
Ik denk dat ze één lijn willen afspreken.quote:Op maandag 10 februari 2025 00:52 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dus ze gaan zaken bespreken aangaande een voorstel van iemand die daar zelf niet bij aanwezig is.
ok
Ja, het idee zal wel zijn dat ze zich unaniem gaan ingraven om te voorkomen dat zij voor hun broeder Palestijnen moeten zorgen. Opvang in de regio of broederliefde kennen ze niet in die arabische wereld kennelijk.quote:Op maandag 10 februari 2025 00:57 schreef Black_Baron het volgende:
Ik denk dat ze één lijn willen afspreken.
Neem aan dat de verdeling van het 'aantal Gazanen per land op te nemen', daar op die conferentie nog iets te vroeg is?
Ja, ik zei dat in post 159 ook (wisselgeld); om dit voor elkaar te krijgen moet hij die andere partijen ook iets geven om de deal aantrekkelijk te maken. Als alleen hij ervan gaat profiteren dan zal niemand accoord gaan.quote:Op maandag 10 februari 2025 00:59 schreef Black_Baron het volgende:
Naast het Buying and Owning Gaza, wil Trump dat andere M-O landen gezellig mee gaan bouwen op bepaalde secties.
[ x ]
Uiterst vreemde conclusiequote:Op maandag 10 februari 2025 10:23 schreef theunderdog het volgende:
Trump doet nu een: 'shit, ik kan niet meer terug,
Nou vertel, waarom zou hij dat denken dan? Maak je invulling eens aannemlijk.quote:
quote:Trump's gedachten volgens @theunderdog: "Shit, ik kan niet meer terug![]()
Omdat het plan praktisch niet mogelijk is. En in plaats dat te erkennen, draaft hij erin door.quote:Op maandag 10 februari 2025 10:29 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nou vertel, waarom zou hij dat denken dan? Maak je invulling eens aannemlijk.
[..]
"A deal is always possible if all parties benefit from it and if every party is willing to give in something."quote:Op maandag 10 februari 2025 10:35 schreef theunderdog het volgende:
Omdat het plan praktisch niet mogelijk is. En in plaats dat te erkennen, draaft hij erin door.
Geen idee wie dat heeft gezegd, maar intelligent was hij/zij nietquote:Op maandag 10 februari 2025 10:37 schreef Tengano het volgende:
[..]
"A deal is always possible if all parties benefit from it and if every party is willing to give in something."
In Trump's ogen is een deal alleen een goede deal als een van de partijen er ontevreden mee is, want anders heeft de ander niet gewonnen. Deals waarbij beiden partijen tevreden zijn en profiteren kent hij niet.quote:Op maandag 10 februari 2025 10:12 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja, ik zei dat in post 159 ook (wisselgeld); om dit voor elkaar te krijgen moet hij die andere partijen ook iets geven om de deal aantrekkelijk te maken. Als alleen hij ervan gaat profiteren dan zal niemand accoord gaan.
En vanwege dit wisselgeld geef ik Donald nog steeds kans om dit voor elkaar te krijgen, zeker nu hij ook al aangeeft dat ook hij in de VS zelfs Palestijnen wil opnemen. Maar in die selectie zal hij wss wel heel erg kieskeurig zijn, want de VS heeft geen zin in troublemakers.
Anyway, ik ben nog steeds hoopvol.
ok. Platoquote:Op maandag 10 februari 2025 10:37 schreef Tengano het volgende:
[..]
"A deal is always possible if all parties benefit from it and if every party is willing to give in something."
En wie gaat die vrede bewaren en optreden als het wordt geschonden? Want dat gaat gebeuren natuurlijk. Het is leuk om te geloven in sprookjes maar het is weinig realistisch.quote:Op zondag 9 februari 2025 23:35 schreef Momo het volgende:
Beweeg dan weer langzaam toe naar vrede en een twee staten oplossing met duidelijk regels voor beide partijen. Geen onderdrukking of terrorisme meer.
Hij gelooft nog ook dat 'ie dit wel eventjes gaat doen.quote:
Tja, als je ergens niet in gelooft, heeft het ook weinig zin om er aan te beginnenquote:Op maandag 10 februari 2025 15:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Hij gelooft nog ook dat 'ie dit wel eventjes gaat doen.
https://www.barrons.com/n(...)r-gaza-plan-cc2e33f2quote:Trump: No Right Of Return For Palestinians Under Gaza Plan
AFP News
President Donald Trump said Palestinians would have no right of return to Gaza under his US takeover plan, describing his proposal in excerpts of an interview released Monday as a "real estate development for the future."
Trump told Fox News Channel’s Bret Baier that "I would own it" and that there could be as many as six different sites for Palestinians to live outside Gaza -- under the plan which the Arab world has rejected.
"No, they wouldn't, because they're going to have much better housing," Trump said when Baier asked if the Palestinians would have the right to return to the war-battered enclave.
"In other words, I'm talking about building a permanent place for them because if they have to return now, it’ll be years before you could ever -- it's not habitable."
Trump first revealed the shock Gaza plan during a joint news conference with visiting Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu on Tuesday, drawing outrage from Palestinians.
The US president pressed his case for Palestinians to be moved out of Gaza, devastated by the Israel-Hamas war, and for Egypt and Jordan to take them.
In the Fox interview -- which will be broadcast Monday after the first half was screened ahead of the Super Bowl on Sunday --Trump said he would build "beautiful communities" for the more than two million Palestinians who live in Gaza.
"Could be five, six, could be two. But we'll build safe communities, a little bit away from where they are, where all of this danger is," added Trump.
"In the meantime, I would own this. Think of it as a real estate development for the future. It would be a beautiful piece of land. No big money spent."
Je vult voor het gemak in dat dit voor iedereen beter is, ik gok dat niet iedereen het daar mee eens is.quote:Op maandag 10 februari 2025 10:37 schreef Tengano het volgende:
[..]
#etnische zuiveringquote:Op maandag 10 februari 2025 16:45 schreef Tengano het volgende:
I told you so
Je zou wel gek wezen ook.
#ClearOutTheWholeThing
Trump is wel een cadeautje van Hashem in de ogen van Netanyahu.quote:Op maandag 10 februari 2025 16:52 schreef Ali_boo het volgende:
We gaan luxe appartementen bouwen, casino en hoerenhuizen
Of je zsm wil optiefen
[ x ]
Fuck the poor. Een Mar-a-lago en Epstein eiland in 1quote:Op maandag 10 februari 2025 16:52 schreef Ali_boo het volgende:
We gaan luxe appartementen bouwen, casino en hoerenhuizen
Of je zsm wil optiefen
[ x ]
Yeah, right. Geloof je het zelf?quote:
Hoe lomper hoe meer geweldig zijn christelijke achterban hem vindenquote:Op maandag 10 februari 2025 17:24 schreef capricia het volgende:
Dit komt toch wel allemaal heel erg lomp over, zeg.
Wordt nog gezellig met de Palestijnen die hij binnen gaat halen in de VS. Ik weet niet of deze mensen hem oneindig dankbaar zullen zijn.
Dat zou kunnen. Maar de Maga-aanhang is zwaar over de zeik. Geld investeren in Gaza, en niet de VS. Daar hebben ze niet voor gestemd. En dan nu ook nog Palestijnen op willen nemen in de VS. Die flippen hem echt.quote:Op maandag 10 februari 2025 17:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoe lomper hoe meer geweldig zijn christelijke achterban hem vinden
Hij zei na die aanslag dat God hem had gered van de dood.quote:Op maandag 10 februari 2025 17:38 schreef Momo het volgende:
Hoe lomper hoe meer geweldig zijn christelijke achterban hem vinden
Oh, ik dacht dat ik vooral positieve reacties zag op social media van zijn achterbanquote:Op maandag 10 februari 2025 17:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Maar de Maga-aanhang is zwaar over de zeik. Geld investeren in Gaza, en niet de VS. Daar hebben ze niet voor gestemd. En dan nu ook nog Palestijnen op willen nemen in de VS. Die flippen hem echt.
Beiden gelijk..quote:Op maandag 10 februari 2025 17:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat ik vooral positieve reacties zag op social media van zijn achterban
quote:
Ohja, de man van grap them by the pussy en vreemdgaan met een pornomodel. De man van megalomane projecten voor de rijken als de Trump towers. En die priester die over naastenliefde begon moest nog gewoon haar bek houden van hem. Echt de man van God.quote:Op maandag 10 februari 2025 17:42 schreef Tengano het volgende:
[..]
Hij zei na die aanslag dat God hem had gered van de dood.
Misschien wil hij gewoon iets terug doen.
Probleem is dat ze niet weg willen, dan moet het met geweld en dan krijg je wel genocidequote:Op maandag 10 februari 2025 17:24 schreef capricia het volgende:
Dit komt toch wel allemaal heel erg lomp over, zeg.
Wordt nog gezellig met de Palestijnen die hij binnen gaat halen in de VS. Ik weet niet of deze mensen hem oneindig dankbaar zullen zijn.
Paulus was ook een moordenaar van vele Christenen en ook Koning David stuurde de man van Bathsheba met opzet naar het front om daar te sneuvelen zodat hij zijn vrouw kon overnemen.quote:Op maandag 10 februari 2025 17:46 schreef Momo het volgende:
Ohja, de man van grap them by the pussy en vreemdgaan met een pornomodel. De man van megalomane projecten voor de rijken als de Trump towers. En die priester die over naastenliefde begon moest nog gewoon haar bek houden van hem. Echt de man van God.
Was daarom Jezus ook niet nodig?quote:Op maandag 10 februari 2025 17:54 schreef Tengano het volgende:
[..]
Paulus was ook een moordenaar van vele Christenen en ook Koning David stuurde de man van Bathsheba met opzet naar het front om daar te sneuvelen zodat hij zijn vrouw kon overnemen.
De bijbel staat vol met mensen die alles behalve volmaakt waren en die God blijkbaar goed kon gebruiken om Zijn Doelen te verwezenlijken.
En Trump is zoals jij het zegt dus een prima kandidaat om het volk van Israel tegemoet te komen.
quote:Op maandag 10 februari 2025 17:54 schreef Tengano het volgende:
[..]
Paulus was ook een moordenaar van vele Christenen en ook Koning David stuurde de man van Bathsheba met opzet naar het front om daar te sneuvelen zodat hij zijn vrouw kon overnemen.
De bijbel staat vol met mensen die alles behalve volmaakt waren en die God blijkbaar goed kon gebruiken om Zijn Doelen te verwezenlijken.
En Trump is zoals jij het zegt dus een prima kandidaat om het volk van Israel tegemoet te komen.
Op deze manier is het plan ook al gewoon etnische zuivering (wat overigens niet hetzelfde is als genocide).quote:Op maandag 10 februari 2025 17:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
Probleem is dat ze niet weg willen, dan moet het met geweld en dan krijg je wel genocide
dat was die zijn broer doodsloeg hequote:Op maandag 10 februari 2025 17:54 schreef Tengano het volgende:
[..]
Koekoekquote:Op maandag 10 februari 2025 17:54 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik denk dat als je deze zomer gaat, je nog een goeie korting kunt krijgen.quote:Op maandag 10 februari 2025 17:58 schreef michaelmoore het volgende:
leuk , lekker in het voorjaar heen te gaan
Ja dat zei ik al eerder maar de twee gaan nagenoeg altijd hand in handquote:Op maandag 10 februari 2025 17:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Op deze manier is het plan ook al gewoon etnische zuivering (wat overigens niet hetzelfde is als genocide).
Het zal je zo maar in je schoot geworpen zeg. En dan zijn er nog mensen die vinden dat dit ethische zuivering is terwijl wij hier nota bene met een woningtekort zitten.quote:1:20 "We will be building beautiful sites for the Palestinian people. They will live in harmony and peace probably for the first time in hundreds of years."
Mensen met geweld verplaatsen is nog steeds eerder etnische zuivering dan genocide. Daarvoor moet er sprake zijn van het systematisch uitmoorden zou ik zeggen.quote:Op maandag 10 februari 2025 18:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ja dat zei ik al eerder maar de twee gaan nagenoeg altijd hand in hand
Als iemand niet wil dan is je enige alternatief immers geweld
Ethische zuivering? Wat is dat?quote:Op maandag 10 februari 2025 18:14 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het zal je zo maar in je schoot geworpen zeg. En dan zijn er nog mensen die vinden dat dit ethische zuivering is terwijl wij hier nota bene met een woningtekort zitten.
Dat is omdat het etnische zuivering IS..quote:Op maandag 10 februari 2025 18:14 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het zal je zo maar in je schoot geworpen zeg. En dan zijn er nog mensen die vinden dat dit ethische zuivering is terwijl wij hier nota bene met een woningtekort zitten.
Mensen die de bijbel gebruiken als leidraad zijn heel eng inderdaad...quote:
quote:Op maandag 10 februari 2025 18:14 schreef Tengano het volgende:
[..]
Waar zie jij al die begripvolle reacties hier precies wanneer een andere user bizarre overtuigingen legitimeert met citaten uit de Koran?quote:
Tengano is jaloers op de Palestijnen.quote:
Spare me.quote:Op maandag 10 februari 2025 18:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waar zie jij al die begripvolle reacties hier precies wanneer een andere user bizarre overtuigingen legitimeert met citaten uit de Koran?
Waar héb je het over joh?quote:Op maandag 10 februari 2025 18:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mensen die de bijbel gebruiken als leidraad zijn heel eng inderdaad...
Koran? Niets dan begrip.
Joden die apen zijn, de apocalyps die pas kan geschieden als alle Joden gedood zijn, velletjes in het vuur van de hel die voor altijd weer opnieuw groeien zodat de pijn door kan gaan...
Compassie, respect, diversiteit...
Niet echt.quote:
Dat je zulks moet vragen is al erg genoeg.quote:
Wie zijn toch die mythische figuren die jij overal ziet? Ik zou toch echt eens een gesprek met een psychiater overwegen hoor.quote:Op maandag 10 februari 2025 18:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet echt.
Zoals gewoonlijk weer eens blootgelegd hoe hypocriet die hele 'progressieve' pro-Palestina brigade is.
Bijna grappig.quote:Op maandag 10 februari 2025 18:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wie zijn toch die mythische figuren die jij overal ziet? Ik zou toch echt eens een gesprek met een psychiater overwegen hoor.
Ja het plan zoals het er nu ligt IS letterlijk het etnisch zuiveren van de Gazastrook, dat zeg ik al de hele tijdquote:Op maandag 10 februari 2025 18:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mensen met geweld verplaatsen is nog steeds eerder etnische zuivering dan genocide. Daarvoor moet er sprake zijn van het systematisch uitmoorden zou ik zeggen.
Waarom zou het over de koran moeten gaan nu, Trump zijn achterban is toch juist grotendeels christelijk? En is Trump de man van compassie en respect ?quote:Op maandag 10 februari 2025 18:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mensen die de bijbel gebruiken als leidraad zijn heel eng inderdaad...
Koran? Niets dan begrip.
Joden die apen zijn, de apocalyps die pas kan geschieden als alle Joden gedood zijn, velletjes in het vuur van de hel die voor altijd weer opnieuw groeien zodat de pijn door kan gaan...
Compassie, respect, diversiteit...
Waar komt toch dat rare beeld vandaan dat iedereen in bubbels zit en nuance enkel geldt wanneer het de uitkomt? Echt je lijkt weer schuimbekkend achter je toetsenbord te zijn gekropen na een beroerde dag op je werk ofzo. Zoek hulp.quote:Op maandag 10 februari 2025 18:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Bijna grappig.
Dat je hier de oh zo 'genuanceerde' rationalisist probeert uit te hangen, was me al langer duidelijk. Dat is alleen enkel geldig wanneer het je uitkomt.
Maar wees gerust, in je eigen bubbel geldt je écht nog als held.
Hele standaardbrigades die op de bres springen, zoals in het topic over het willen afdwingen van bidden in Tilburg...quote:Op maandag 10 februari 2025 18:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waar zie jij al die begripvolle reacties hier precies wanneer een andere user bizarre overtuigingen legitimeert met citaten uit de Koran?
Omdat die hele Pro-Palestina beweging erop gefundeerd is.quote:Op maandag 10 februari 2025 18:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarom zou het over de koran moeten gaan nu, Trump zijn achterban is toch juist grotendeels christelijk? En is Trump de man van compassie en respect ?
Genocide is m.i. toch echt wél erger dan etnische zuivering.quote:Op maandag 10 februari 2025 18:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ja het plan zoals het er nu ligt IS letterlijk het etnisch zuiveren van de Gazastrook, dat zeg ik al de hele tijd
Gaat in de regel hand in hand met genocide
Het een is niet 'erger' dan het ander
Mwoah ik zou mensen uitmoorden toch net een treetje hoger plaatsen dan het verdrijven van mensen op de ladder van erg.quote:Op maandag 10 februari 2025 18:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ja het plan zoals het er nu ligt IS letterlijk het etnisch zuiveren van de Gazastrook, dat zeg ik al de hele tijd
Gaat in de regel hand in hand met genocide
Het een is niet 'erger' dan het ander
Daar hoef je enkel je eigen posts voor te lezen, beroerde dag of niet.quote:Op maandag 10 februari 2025 18:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waar komt toch dat rare beeld vandaan dat iedereen in bubbels zit en nuance enkel geldt wanneer het de uitkomt? Echt je lijkt weer schuimbekkend achter je toetsenbord te zijn gekropen na een beroerde dag op je werk ofzo. Zoek hulp.
Het is een politicus. Ik moet de eerste moderne gevestigde orde politicus met compassie en respect nog tegenkomen.quote:Op maandag 10 februari 2025 18:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarom zou het over de koran moeten gaan nu, Trump zijn achterban is toch juist grotendeels christelijk? En is Trump de man van compassie en respect ?
Ohja alle mensen die iets van compassie voor Palestijnse burger hebben zijn allemaal onderdeel van een beweging en denken allemaal hetzelfde. Van die ongelovige honden die geen kritiek durven te hebben op Hamas of de Koran.quote:Op maandag 10 februari 2025 18:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat die hele Pro-Palestina beweging erop gefundeerd is.
Maar hé, laten we vooral de Bijbel en christenen belachelijk maken.
Wel zo veilig; de kans dat een grefo je strot afsnijdt is nihil.
Ach, zo werkt het toch ook met 'rechts'?quote:Op maandag 10 februari 2025 18:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Ohja alle mensen die iets van compassie voor Palestijnse burger hebben zijn allemaal onderdeel van een beweging en denken allemaal hetzelfde. Van die ongelovige honden die geen kritiek durven te hebben op Hamas of de Koran.
Dit is wel weer bijzondere logica. Het niet eens zijn met een algeheel verbod op bidden, ongeacht religie is het op de bres springen voor "willen afdwingen van bidden"? En dat zou hypocrisie jegens een specifieke religie aantonen?quote:Op maandag 10 februari 2025 18:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hele standaardbrigades die op de bres springen, zoals in het topic over het willen afdwingen van bidden in Tilburg...
Hoe zou dat dan werken met rechts?quote:Op maandag 10 februari 2025 18:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ach, zo werkt het toch ook met 'rechts'?
quote:Op maandag 10 februari 2025 18:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dit is wel weer bijzondere logica. Het niet eens zijn met een algeheel verbod op bidden, ongeacht religie is het op de bres springen voor "willen afdwingen van bidden"? En dat zou hypocrisie jegens een specifieke religie aantonen?
Religieuze justificatie voor twijfelachtig gedrag vind ik raar, maar een verbod op religieuze uitingen in de vorm van bidden lijkt me een inperking van de persoonlijke vrijheid. Als men wil afdwingen dat iedereen zich conformeert aan gebruiken die een groep op religieuze gronden wil afdwingen wordt het een ander verhaal. Kortom, vrij beroerd voorbeeld.
Euhm nee.quote:Op maandag 10 februari 2025 18:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dit is wel weer bijzondere logica. Het niet eens zijn met een algeheel verbod op bidden, ongeacht religie is het op de bres springen voor "willen afdwingen van bidden"? En dat zou hypocrisie jegens een specifieke religie aantonen?
Religieuze justificatie voor twijfelachtig gedrag vind ik raar, maar een verbod op religieuze uitingen in de vorm van bidden lijkt me een inperking van de persoonlijke vrijheid. Als men wil afdwingen dat iedereen zich conformeert aan gebruiken die een groep op religieuze gronden wil afdwingen wordt het een ander verhaal. Kortom, vrij beroerd voorbeeld.
De data van de directeur zijn ook reeds gedeeld.quote:Op maandag 10 februari 2025 18:54 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Euhm nee.
Daar gaat het niet om. Het topic gaat over de manier waarop Muslims Rights Watch het aankaartte. Vervolgens komen de usual suspects altijd met een obscuur voorbeeld over Christenen aanzetten. Desnoods uit 1628. Idem het Koranverbrander topic, aanslagen in Duitsland etc. etc.
Overigens heb je gewoon het recht bidden te verbieden op je school als dat ten koste gaat van de lesuren of openbare orde. Je bent niet verplicht een bidplek te faciliteren. We leven in een seculier land.
Ik weet niet of je dat recht hebt. Tussen niet faciliteren en verbieden zit nog wel een verschil natuurlijk. De verplichting om te faciliteren heeft een school zeker niet.quote:Op maandag 10 februari 2025 18:54 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Euhm nee.
Daar gaat het niet om. Het topic gaat over de manier waarop Muslims Rights Watch het aankaartte. Vervolgens komen de usual suspects altijd met een obscuur voorbeeld over Christenen aanzetten. Desnoods uit 1628. Idem het Koranverbrander topic, aanslagen in Duitsland etc. etc.
Overigens heb je gewoon het recht bidden te verbieden op je school als dat ten koste gaat van de lesuren of openbare orde. Je bent niet verplicht een bidplek te faciliteren. We leven in een seculier land.
Waarom?quote:Op maandag 10 februari 2025 18:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Genocide is m.i. toch echt wél erger dan etnische zuivering.
Sluit je ogen nog wat meer.quote:Op maandag 10 februari 2025 18:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik weet niet of je dat recht hebt. Tussen niet faciliteren en verbieden zit nog wel een verschil natuurlijk. De verplichting om te faciliteren heeft een school zeker niet.
Het debiele is dat die geveinsde tolerantie niet eens terug wordt beloond. Gezien links progressieven altijd atheïst zijn komen ze voor de dhimmi belasting niet eens in aanmerking. Het is kop eraf, vertrekken of ernstige onderdrukking en uitsluiting.quote:Op maandag 10 februari 2025 18:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De data van de directeur zijn ook reeds gedeeld.
Maar hè, voor onze deugneuzen is dat allemaal irrelevant. Komt niet aan de heilige islam, want 'racisme'.
En 'compassie', of zo...
De bijbel en die vijf grefo's die we hebben, dat is pas erg
ze kunnen toch later terug komen als schoonmaakster of tuinman ofzoquote:Op maandag 10 februari 2025 18:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is omdat het etnische zuivering IS..
Beiden zijn misdaden tegen de menselijkheid, voor zover ik weet maken we wat dat betreft geen onderscheid maar als jij het beter weet dan ben ik reuze benieuwd naar die ladderquote:Op maandag 10 februari 2025 18:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mwoah ik zou mensen uitmoorden toch net een treetje hoger plaatsen dan het verdrijven van mensen op de ladder van erg.
#EtnischeZuiveringquote:Op maandag 10 februari 2025 19:15 schreef Tengano het volgende:
Nou on topic maar weer dan![]()
#ClearOutTheWholeThing
Plz.quote:Op maandag 10 februari 2025 19:17 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee waar jij het over hebt, dit topic gaat over de uitspraken die Trump doet over Gaza…
De etnische zuivering van de Gazastrook is gelinkt aan de VU?quote:Op maandag 10 februari 2025 19:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik had het daarover. Het is allemaal gelinkt dus het maakt niet uit.
Genocide is géén misdrijf tegen de menselijkheid. Het vormt een aparte categorie.quote:Op maandag 10 februari 2025 19:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
Beiden zijn misdaden tegen de menselijkheid, voor zover ik weet maken we wat dat betreft geen onderscheid maar als jij het beter weet dan ben ik reuze benieuwd naar die ladder
Vandalisme en zware mishandeling zijn ook beiden geweldsdelicten, maar ik acht het tweede erger. In het geval van nationale wetgeving zie je dat dan ook terug in de strafmaat. Dat gaat voor dit soort misdaden dan weer niet op. Maar ik vind persoonlijk het uitmoorden van een grote groep mensen nog een tandje erger dan ze verdrijven, jij niet?quote:Op maandag 10 februari 2025 19:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
Beiden zijn misdaden tegen de menselijkheid, voor zover ik weet maken we wat dat betreft geen onderscheid maar als jij het beter weet dan ben ik reuze benieuwd naar die ladder
Mail Hamasquote:Op maandag 10 februari 2025 19:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Vandalisme en zware mishandeling zijn ook beiden geweldsdelicten, maar ik acht het tweede erger. In het geval van nationale wetgeving zie je dat dan ook terug in de strafmaat. Dat gaat voor dit soort misdaden dan weer niet op. Maar ik vind persoonlijk het uitmoorden van een grote groep mensen nog een tandje erger dan ze verdrijven, jij niet?
Er zijn heel veel mensen die het niet kunnen volgen.quote:Op maandag 10 februari 2025 19:17 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik heb echt geen idee waar jij het over hebt, dit topic gaat over de uitspraken die Trump doet over Gaza…
Ja dat ging laats ook al zo typisch met hem waardoor ik dacht dat zijn account overgenomen was of iets. Er is iets gebeurd i.i.g.quote:Op maandag 10 februari 2025 18:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Ohja alle mensen die iets van compassie voor Palestijnse burger hebben zijn allemaal onderdeel van een beweging en denken allemaal hetzelfde. Van die ongelovige honden die geen kritiek durven te hebben op Hamas of de Koran.
Het gedrag van de apologeten in het Westen is allemaal gelinkt. Uiteindelijk is daar ook een link met Hamas ja. Want ja, de grootste terreuraanslag in 20 jaar was een "daad van verzet".quote:Op maandag 10 februari 2025 19:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De etnische zuivering van de Gazastrook is gelinkt aan de VU?
Niet echt; mijn compassie wordt namelijk niet bepaald door politiek.quote:Op maandag 10 februari 2025 19:20 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ja dat ging laats ook al zo typisch met hem waardoor ik dacht dat zijn account overgenomen was of iets. Er is iets gebeurd i.i.g.
Psychiatrie wordt in die contreien gezien als satanisch... Denk niet dat dat werkt.quote:Op maandag 10 februari 2025 19:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Vandalisme en zware mishandeling zijn ook beiden geweldsdelicten, maar ik acht het tweede erger. In het geval van nationale wetgeving zie je dat dan ook terug in de strafmaat. Dat gaat voor dit soort misdaden dan weer niet op. Maar ik vind persoonlijk het uitmoorden van een grote groep mensen nog een tandje erger dan ze verdrijven, jij niet?
[..]
Psychiater.
Ah ja. Dan is etnische zuivering van de Gazastrook wel terecht ja. Ofzo.quote:Op maandag 10 februari 2025 19:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het gedrag van de apologeten in het Westen is allemaal gelinkt. Uiteindelijk is daar ook een link met Hamas ja. Want ja, de grootste terreuraanslag in 20 jaar was een "daad van verzet".
heel technisch gezien is ethnic cleansing überhaupt geen misdaad zelfsquote:Op maandag 10 februari 2025 19:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Genocide is géén misdrijf tegen de menselijkheid. Het vormt een aparte categorie.
Gozer, die types zijn allemaal als de dood 'racist' genoemd te worden.quote:Op maandag 10 februari 2025 19:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het gedrag van de apologeten in het Westen is allemaal gelinkt. Uiteindelijk is daar ook een link met Hamas ja. Want ja, de grootste terreuraanslag in 20 jaar was een "daad van verzet".
Gaat alles wel lekker? Dat is weer een heel andere discussie.quote:Op maandag 10 februari 2025 19:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ah ja. Dan is etnische zuivering van de Gazastrook wel terecht ja. Ofzo.
Die moeten ook in de regio opgevangen worden natuurlijk, niet hier.quote:Op maandag 10 februari 2025 19:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gozer, die types zijn allemaal als de dood 'racist' genoemd te worden.
Mochten hier 4 miljoen aartsconservatieve calvinistische roomwitte Afrikaners landen, zou hoongelach hen ten deel vallen. Rot op met je geloof en bijbel en achterlijke ideeen over vrouwen en homo's.
Maar ja, Afrikaners zijn wit.
Volgens mij gaat dit toppa daarover.quote:Op maandag 10 februari 2025 19:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Gaat alles wel lekker? Dat is weer een heel andere discussie.
Nee, die hebben het verdiend, of zo.quote:Op maandag 10 februari 2025 19:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die moeten ook in de regio opgevangen worden natuurlijk.
Ik zie niemand in het Darfur topic. Jarenlang in het Syrië topic gepost en daar heb ik ook niemand gezien. De selectiviteit is overduidelijk.quote:Op maandag 10 februari 2025 19:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gozer, die types zijn allemaal als de dood 'racist' genoemd te worden.
Mochten hier 4 miljoen aartsconservatieve calvinistische roomwitte Afrikaners landen, zou hoongelach hen ten deel vallen. Rot op met je geloof en bijbel en achterlijke ideeen over vrouwen en homo's.
Maar ja, Afrikaners zijn wit.
Protesten tegen de moorden op Afrikaner Boeren zul je hier dan ook niet snel zien... niet 'intersectioneel' genoeg. Nee, met Palestina heeft men ECHTE compassie. Compassie zo oppervlakkig als het kleurtje.
Ik kots erop
Staat leuk op facebook. Die gekke Trump toch. Loool.quote:Op maandag 10 februari 2025 19:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik zie niemand in het Darfur topic. Jarenlang in het Syrië topic gepost en daar heb ik ook niemand gezien. De selectiviteit is overduidelijk.
Dat klopt. Je suggereert alleen iets dat niet is gezegd. Vandaar de vraag of het wel lekker gaat.quote:Op maandag 10 februari 2025 19:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Volgens mij gaat dit toppa daarover.
Ja, daar post sowieso amper iemand.quote:Op maandag 10 februari 2025 19:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik zie niemand in het Darfur topic. Jarenlang in het Syrië topic gepost en daar heb ik ook niemand gezien. De selectiviteit is overduidelijk.
Etnische zuivering is dan wél weer een misdaad tegen de menselijkheid.quote:Op maandag 10 februari 2025 19:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
heel technisch gezien is ethnic cleansing überhaupt geen misdaad zelfs
nee, dat is legitiem verzetquote:Op maandag 10 februari 2025 19:30 schreef Tengano het volgende:
Als Israel Hamas wil uitroeien, is dat dan ook Genosiede?
Wat is er?quote:Op maandag 10 februari 2025 19:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
nee, dat is legitiem verzet
QED....quote:Op maandag 10 februari 2025 19:30 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, daar post sowieso amper iemand.
Er is ook een concept als culturele regio, daarom kunnen ze hier prima opgevangen worden.quote:Op maandag 10 februari 2025 19:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die moeten ook in de regio opgevangen worden natuurlijk, niet hier.
Of een eigen blanke boerenstaat...quote:Op maandag 10 februari 2025 19:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die moeten ook in de regio opgevangen worden natuurlijk, niet hier.
Vooral ook gewoon een conflict waar niemand iets om geeft en een land dat geopolitiek niet boeit, bot gezegd. Dat in tegenstelling tot Oekraïne of het Midden-Oosten. Wat hier nog extra meespeelt is het surrealistische optreden van onze New Yorkse vastgoedboer natuurlijk.quote:Op maandag 10 februari 2025 19:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
QED....
Dat is een veel groter conflict. Heel Zuid-Sudan is bijkans een tentenkamp. Maar ja, niet het gewenste daderprofiel.
Precies, uiteindelijk ligt de schuld bij het Westen.quote:Op maandag 10 februari 2025 19:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Vooral ook gewoon een conflict waar niemand iets om geeft en een land dat geopolitiek niet boeit, bot gezegd. Dat in tegenstelling tot Oekraïne of het Midden-Oosten. Wat hier nog extra meespeelt is het surrealistische optreden van onze New Yorkse vastgoedboer natuurlijk.
In godsnaam, open een topic waarin jij je druk kan maken over waar andere mensen zich druk over maken, en hoe fout die mensen wel niet zijn en hoe GOED jij bent. Want jij hebt gelijk. Want dat zeg je toch?quote:Op maandag 10 februari 2025 19:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Of een eigen blanke boerenstaat...
From the river to the sea Oranje Vrijstaat will be free, zoiets?
Y? N?
Echt, bespaar me je selectieve verontwaardiging... ik ben niet degene die mensen doorverwijst naar de GGZ omdat ze anders denken dan ik.quote:Op maandag 10 februari 2025 19:38 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
In godsnaam, open een topic over waarin jij je druk kan maken over waar andere mensen zich druk over maken, en hoe fout die mensen wel niet zijn en hoe GOED jij bent. Want jij hebt gelijk. Want dat zeg je toch?
Je voelt je wel verheven hè, zeikerd dat je bent.
Gaza is geopolitiek en economisch gezien totaal irrelevant. Het is geeneens een land nog. Ze worden relevant gemaakt om moverende redenen.quote:Op maandag 10 februari 2025 19:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Vooral ook gewoon een conflict waar niemand iets om geeft en een land dat geopolitiek niet boeit, bot gezegd. Dat in tegenstelling tot Oekraïne of het Midden-Oosten. Wat hier nog extra meespeelt is het surrealistische optreden van onze New Yorkse vastgoedboer natuurlijk.
Dat zegt hij helemaal niet, maar blijkbaar heb je stropoppen nodig om je gelijk te halen?quote:Op maandag 10 februari 2025 19:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Precies, uiteindelijk ligt de schuld bij het Westen.
Ik kreeg net de indruk dat je daar helemaal niks mee hadquote:
De tandjes, hoeveel kloons ga je nog aanmaken?quote:Op maandag 10 februari 2025 19:39 schreef HardeFeiten het volgende:
[..]
Dat zegt hij helemaal niet, maar blijkbaar heb je stropoppen nodig om je gelijk te halen?
Net als 93/94? Want dat was niet zo'n groot succes.quote:Op maandag 10 februari 2025 19:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Of een eigen blanke boerenstaat...
From the river to the sea Oranje Vrijstaat will be free, zoiets?
Y? N?
Volkeren hebben kennelijk recht op een eigen etnostaat, van de river to the sea.quote:Op maandag 10 februari 2025 19:42 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Net als 93/94? Want dat was niet zo'n groot succes.
Is niet gedefinieerdquote:Op maandag 10 februari 2025 19:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Etnische zuivering is dan wél weer een misdaad tegen de menselijkheid.
Dit meen je niet toch? TOCH?quote:Op maandag 10 februari 2025 19:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Gaza is geopolitiek en economisch gezien totaal irrelevant. Het is geeneens een land nog. Ze worden relevant gemaakt om moverende redenen.
Darfur, Yemen, Syrië, het lot van de Koerden zijn allemaal veel grotere issues. Niemand geeft er wat om omdat er geen gewenst daderprofiel is: geen koloniaal Westen en geen Joden.
Ik heb het niet specifiek over Gaza, maar over het Midden-Oosten. En het conflict heeft impact op de bredere regio. Dat het Westen zich tegen het conflict aan bemoeit is natuurlijk de reden dat het hier meer aandacht geniet. En hoe zit dat met Oekraïne? Daar zijn de slachtoffers blank en overwegend Christen.quote:Op maandag 10 februari 2025 19:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Gaza is geopolitiek en economisch gezien totaal irrelevant. Het is geeneens een land nog. Ze worden relevant gemaakt om moverende redenen.
Darfur, Yemen, Syrië, het lot van de Koerden zijn allemaal veel grotere issues. Niemand geeft er wat om omdat er geen gewent daderprofiel is: geen koloniaal Westen en geen Joden.
Ik weet niet wat je mij allemaal in de schoenen probeert te schuiven eigenlijk.quote:Op maandag 10 februari 2025 19:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Volkeren hebben kennelijk recht op een eigen etnostaat, van de river to the sea.
Toch?
Exact, je mag mensen aanzetten tot vrijwillig vertrek. Pas als Uncle Sam het gaat bevelen onder dwang wordt het een ander verhaal.quote:Op maandag 10 februari 2025 19:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
Is niet gedefinieerd
deportation en forces deportation zijn misdaden tegen de menselijkheid net als extermination
Als de Palestijnen vrijwillig vertrekken is er niets aan de hand
Het hele plan is van A tot Z problematisch tenzij vrijwillig vertrekken en kunnen terugkeren als de Riviera klaarisquote:Op maandag 10 februari 2025 19:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Exact, je mag mensen aanzetten tot vrijwillig vertrek. Pas als Uncle Sam het gaat bevelen onder dwang wordt het een ander verhaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |