Als dat lukt zou je dat alleen maar kunnen toejuichen, de VS is niet perfect maar wel een westerse democratie.quote:Op zondag 9 februari 2025 12:16 schreef core2duo het volgende:
Trump wil de hele wereld innemen, niet alleen Gaza maar ook Canada. Zijn volgende stap is waarschijnlijk de EU. En mocht hij het loodje leggen (door een ziekte of een aanslag), dan neemt Elon Musk het gewoon over.
Ja, daar hebben ze ongetwijfeld over nagedacht. Beide kanten hebben daar PR teams voor.quote:Op zondag 9 februari 2025 12:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Die zijn er zogenaamd toch niet meer in Gaza?
Ik zal je eens vertellen wat mij ook opviel aan de beelden van de laatste vrijlating.. alle andere keren dat er Israeli vrijgelaten werden, ging de overdracht in een gebied waar alles aan puin geschoten was. Om de wereld te laten zien hoe erg Gaza er aan toe is.
Nu Trump zegt dat heel Gaza een demolishing site is, en de Gazanen maar weg moeten, zagen we gisteren dat Hamas de overdracht deed in een gebied wat helemaal niet kapot geschoten was. De huizen en gebouwen stonden er gewoon nog. Het was er netjes.
Ik denk dat dat geen toeval is. Ik denk dat Hamas het heel vervelend gaat vinden als de mensen Gaza gaan verlaten.
Hier wat beelden, keurig schoon. Alles in tact. Palmbomen langs de kant van de weg.
Bekijk deze YouTube-video
quote:Op zondag 9 februari 2025 13:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als dat lukt zou je dat alleen maar kunnen toejuichen, de VS is niet perfect maar wel een westerse democratie.
Als hun dat lukt dat over de hele wereld toe te passen ben je ook van de meeste oorlogen en problemen af.
Overal resorts, wereldwijd kunnen wonen met hetzelfde paspoort, een lean overheid, minder belasting, meer welvaart. Klinkt goed.![]()
#omdenken.
Als het dank klaar is verkondigd Trump dat ze weg moeten blijven, dat is classic Trump.quote:Op zondag 9 februari 2025 16:13 schreef Jeo_Boden het volgende:
TS schrijft tweemaal dat Trump de Palestijnen permanent wilt verplaatsen. En terugkeer voor hen geen optie zou zijn. Dit is niet helemaal waar. In een latere uitleg zei de Trump admin dat deze verplaatsing tijdelijk is terwijl Amerika dat gebied opbouwt.
https://www.nbcwashington(...)temporarily/3837008/
Ik ben zelf ook wat verward wat Trump nu precies wilt met deze actie. Ik denk dat Trump mischien Israel en de Palestijnen behandelt als een stel kinderen. Die vechten om een stuk speelgoed. De ouder pakt het speelgoed af en dan krijgen beiden lekker niks. Eerlijk gezegd is deze oorlog tussen dat vreselijke Israhel en de door Israel/CIA in het zqdel geholpen Hamas, geen optie voor nogeens 50 jaar bloedvergieten. Dus mischien ook wel goed.
Platbombarderen, uithongeren en medische zorg onmogelijk maken was toch het doel? Ze waren toch te ver gegaan en deze keer gingen ze toch voor de tactiek van de verschroeide aarde? De buitenlandse hulporganisaties moesten hulpgoederen toch droppen vanuit vliegtuigen, want ze mochten er niet in?quote:
Als de gijzelaars er uit zijn. En wanneer de Bibas-kinderen vermoord blijken zijn in die tunnels...quote:Op zondag 9 februari 2025 17:05 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Platbombarderen, uithongeren en medische zorg onmogelijk maken was toch het doel? Ze waren toch te ver gegaan en deze keer gingen ze toch voor de tactiek van de verschroeide aarde? De buitenlandse hulporganisaties moesten hulpgoederen toch droppen vanuit vliegtuigen, want ze mochten er niet in?
Hebben ze eigenlijk ook gedreigd die luchttransporten uit de lucht te schieten?
IDF propagandaquote:Op zondag 9 februari 2025 17:23 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Als de gijzelaars er uit zijn. Wanneer de Bibas-kinderen vermoord blijken zijn in die tunnels.
Dan kan het buldozeren meteen beginnen.
[ x ]
Even wachten tot de gijzelaars weg zijn. Hopelijk zijn de normale Gazanen dan ook op een veiligere plek. Alles wat achter blijft kan dan met de grond gelijk gemaakt worden. Al die tunnels kunnen daarmee opgeblazen worden.quote:We are going to continue to grow our defense industrial base,"Hegseth said. "We've supplied munitions that were previously not supplied [and] that are useful in eradicating radical enemies, and we are committed to continuing to do so."
The U.S. authorized the release of 2,000-pound bombs to Israel, Jan. 25, 2025, a munition that had previously been held back. The president told reporters at the time that those weapons had been paid for and that Israel had been waiting "a long time" for their delivery.
Gehakt maken van een paar miljoen mensen. Letterlijk. Sommige mensen komen daar op klaar.quote:Op zondag 9 februari 2025 17:50 schreef Black_Baron het volgende:
Heeft de VS niet onlangs de goedkeuring gegeven voor het leveren van de moeder aller bommen aan Israël?
In elk geval die hele zware bommen kunnen nu geleverd worden. Of zijn dat al:
https://www.defense.gov/N(...)previously-withheld/
[..]
Even wachten tot de gijzelaars weg zijn. Hopelijk zijn de normale Gazanen dan ook op een veiligere plek. Alles wat achter blijft kan dan met de grond gelijk gemaakt worden. Al die tunnels kunnen daarmee opgeblazen worden.
Heel vervelend allemaal voor Hamas en vriendjes.
Asha lult uit haar nek.quote:Op zondag 9 februari 2025 17:26 schreef Origami94 het volgende:
[..]
De een heeft het over de feiten en de ander heeft het over beeldvorming
Sinds eind januari keren heel veel normale burgers weer terug naar Gaza, dus doe ff normaal.quote:Op zondag 9 februari 2025 17:50 schreef Black_Baron het volgende:
Heeft de VS niet onlangs de goedkeuring gegeven voor het leveren van de moeder aller bommen aan Israël?
In elk geval die hele zware bommen kunnen nu geleverd worden. Of zijn dat al:
https://www.defense.gov/N(...)previously-withheld/
[..]
Even wachten tot de gijzelaars weg zijn. Hopelijk zijn de normale Gazanen dan ook op een veiligere plek. Alles wat achter blijft kan dan met de grond gelijk gemaakt worden. Al die tunnels kunnen daarmee opgeblazen worden.
Heel vervelend allemaal voor Hamas en vriendjes.
Zijn legitiem doelwit of in het best geval prima acceptabele collateral damage volgens een significant aantal mensen in deze reeks.quote:Op zondag 9 februari 2025 18:12 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Sinds eind januari keren heel veel normale burgers weer terug naar Gaza, dus doe ff normaal.
Ja gelukkig maar dat die palestijnen niet zo bloeddorstig zijn als Israel.quote:Op zondag 9 februari 2025 18:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zijn legitiem doelwit of in het best geval prima acceptabele collateral damage volgens een significant aantal mensen in deze reeks.
Ja het zijn dit soort rare vergoelijkende opmerkingen die ik vrij curieus vind inderdaad. Ik zeg letterlijk nergens iets over Israël of Israëliërs, enkel over het feit dat hier een significant aantal mensen hier bijkans genocide prima geoorloofd lijkt te vinden.quote:Op zondag 9 februari 2025 18:38 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja gelukkig maar dat die palestijnen niet zo bloeddorstig zijn als Israel.
Lezen is een vak.quote:Op zondag 9 februari 2025 17:58 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Gehakt maken van een paar miljoen mensen. Letterlijk. Sommige mensen komen daar op klaar.
Zoals ik als schreef zijn de normale Gazanen dan hopelijk op een veiligere plek.quote:Op zondag 9 februari 2025 18:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zijn legitiem doelwit of in het best geval prima acceptabele collateral damage volgens een significant aantal mensen in deze reeks.
Nee. Dat schrijf ik niet.quote:Op zondag 9 februari 2025 18:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja het zijn dit soort rare vergoelijkende opmerkingen die ik vrij curieus vind inderdaad. Ik zeg letterlijk nergens iets over Israël of Israëliërs, enkel over het feit dat hier een significant aantal mensen hier bijkans genocide prima geoorloofd lijkt te vinden.
Je hebt de wereld verdeeld in goed en slecht. Hamas is slecht. Palestijnse vrouwen en kinderen zouden goed kunnen zijn, de rest is ook slecht. Slechte mensen moeten dood.quote:Op zondag 9 februari 2025 19:25 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Nee. Dat schrijf ik niet.
Wel dat het heel vervelend kan worden voor Hamas en vriendjes.
Ik mag aannemen dat jij daar ook geen moeite mee hebt.
Jij vindt dat Hamas in een grijs gebied zit dus?quote:Op zondag 9 februari 2025 19:43 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je hebt de wereld verdeeld in goed en slecht. Hamas is slecht. Palestijnse vrouwen en kinderen zouden goed kunnen zijn, de rest is ook slecht. Slechte mensen moeten dood.
Klopt dat?
Ik vind dat iedereen in een groot, grijs gebied zit. Als je met je rug tegen de muur staat, veranderen je prioriteiten. Als je alles dichtgooit en voor de verschroeide aarde strategie gaat, in een gebied waar een paar miljoen mensen wonen, dan mag wat mij betreft iedereen alles uit de kast halen om dat tegen te houden.quote:Op zondag 9 februari 2025 19:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij vindt dat Hamas in een grijs gebied zit dus?
Ja ‘hopelijk’, en anders hebben ze pech gehad.quote:Op zondag 9 februari 2025 19:22 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Zoals ik als schreef zijn de normale Gazanen dan hopelijk op een veiligere plek.
Oh wouw.quote:Op zondag 9 februari 2025 19:43 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je hebt de wereld verdeeld in goed en slecht. Hamas is slecht. Palestijnse vrouwen en kinderen zouden goed kunnen zijn, de rest is ook slecht. Slechte mensen moeten dood.
Klopt dat?
'Of Hamas slecht is, is een grijs gebied.'quote:Op zondag 9 februari 2025 19:57 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik vind dat iedereen in een groot, grijs gebied zit. Als je met je rug tegen de muur staat, veranderen je prioriteiten. Als je alles dichtgooit en voor de verschroeide aarde strategie gaat, in een gebied waar een paar miljoen mensen wonen, dan mag wat mij betreft iedereen alles uit de kast halen om dat tegen te houden.
Ja, alles heeft een voorgeschiedenis. Nee, niemand heeft geprobeerd aardig te zijn en de vrede te bewaren.
Het gaat niet om Hamas, het gaat om de burgerbevolking. En dat zijn er een paar miljoen die niet willen en kunnen vertrekken.quote:Op zondag 9 februari 2025 19:25 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Nee. Dat schrijf ik niet.
Wel dat het heel vervelend kan worden voor Hamas en vriendjes.
Ik mag aannemen dat jij daar ook geen moeite mee hebt.
Tja, volgens mij staat de 'normale' Gazaan, die royaal in de meerderheid is, achter Hamas en juichen ze standaard mee metquote:Op zondag 9 februari 2025 19:22 schreef Black_Baron het volgende:
Zoals ik als schreef zijn de normale Gazanen dan hopelijk op een veiligere plek.
Dan nog schrijf ik nergens dat genocide wel prima is.quote:Op zondag 9 februari 2025 20:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het gaat niet om Hamas, het gaat om de burgerbevolking. En dat zijn er een paar miljoen die niet willen en kunnen vertrekken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |