Volgens verschillende clubs pleegt Israël genocide dus die oorspronkelijke bevolking is nu of straks toch dood.quote:Op zaterdag 6 september 2025 17:09 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Voor de elite, niet de oorspronkelijke bewoners.
Wel niet aan Trump overlaten, want dan is het al failliet als de bouw nog niet klaar is.
Kun je de onverschilligheid ook omzetten? Ik vind het niet het beste idee dat we onze kinderen leren dat je wegkomt met afslachting van iemand of een hele groep ivm gevoelens van politieke, religieuze of discriminerende verhevenheid. Daar bouw je geen samenlevingen mee.quote:Op zaterdag 6 september 2025 19:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Volgens verschillende clubs pleegt Israël genocide dus die oorspronkelijke bevolking is nu of straks toch dood.
De doelgroep voor zo'n luxe resort heeft daar geen boodschap aan. Het zal ook een stuk kleinschaliger zijn dan op het plaatje, met veel ruimte voor landhuizen.quote:Op zondag 7 september 2025 11:04 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Kun je de onverschilligheid ook omzetten? Ik vind het niet het beste idee dat we onze kinderen leren dat je wegkomt met afslachting van iemand of een hele groep ivm gevoelens van politieke, religieuze of discriminerende verhevenheid. Daar bouw je geen samenlevingen mee.
Onzin. Kijk maar naar Duitsland.quote:Op zondag 7 september 2025 11:04 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Kun je de onverschilligheid ook omzetten? Ik vind het niet het beste idee dat we onze kinderen leren dat je wegkomt met afslachting van iemand of een hele groep ivm gevoelens van politieke, religieuze of discriminerende verhevenheid. Daar bouw je geen samenlevingen mee.
Nee maar mijn sarcastische opmerking laat zien dat Israël geen echte genocide pleegt, want er zijn nog steeds veel Palestijnen, als ze willen dan maken ze ze allemaal dood.quote:Op zondag 7 september 2025 11:04 schreef Beathoven het volgende:
[..]
"doorpakken". Opruimen. Befehl ist befehl!quote:Op zondag 7 september 2025 14:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee maar mijn sarcastische opmerking laat zien dat Israël geen echte genocide pleegt, want er zijn nog steeds veel Palestijnen, als ze willen dan maken ze ze allemaal dood.
Door Israël continu in die hoek van genocide te drukken zou je weleens actief kunnen meewerken aan het feit dat Israël daadwerkelijk genocide gaat plegen. Als ze door de halve wereld toch al veroordeeld zijn en geboycot kun je net zo goed doorpakken.
Je snapt mijn post niet als techneutquote:Op zondag 7 september 2025 14:08 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
"doorpakken". Opruimen. Befehl ist befehl!
Kan het ook een tandje minder?
Ah, dus de holocaust was geen genocide ook?quote:Op zondag 7 september 2025 14:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee maar mijn sarcastische opmerking laat zien dat Israël geen echte genocide pleegt, want er zijn nog steeds veel Palestijnen, als ze willen dan maken ze ze allemaal dood.
Door Israël continu in die hoek van genocide te drukken zou je weleens actief kunnen meewerken aan het feit dat Israël daadwerkelijk genocide gaat plegen. Als ze door de halve wereld toch al veroordeeld zijn en geboycot kun je net zo goed doorpakken.
Bijna alle joden zijn destijds opgepakt, te werk gesteld of vermoord in kampen.quote:Op zondag 7 september 2025 15:42 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ah, dus de holocaust was geen genocide ook?
Ja, want die woonden allemaal in West Europa.quote:Op zondag 7 september 2025 16:37 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Bijna alle joden zijn destijds opgepakt, te werk gesteld of vermoord in kampen.
Vandaar ook genocide.
Alle Palestijnen wonen ook niet in Gaza.quote:Op zondag 7 september 2025 16:41 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, want die woonden allemaal in West Europa.
Dat is ook zo. Dus het was/is allebei wel een kwestie van grootschalig en eenzijdig uitroeien, maar omdat er nog wat over bleven geen genocide. Dan is dat ook weer duidelijk.quote:Op zondag 7 september 2025 17:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Alle Palestijnen wonen ook niet in Gaza.
Wiki.quote:Genocide is een misdrijf in het internationale recht dat door de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties in Resolutie 96 omschreven werd als 'de ontzegging van het recht van bestaan van een gehele menselijke groep.' Genocide staat in haar praktische uitvoering vaak gelijk aan massamoord van een specifieke groep, hoewel ook andere daden onder de definitie vallen.
Gehele menselijke groep.quote:Op zondag 7 september 2025 17:28 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Dus het was/is allebei wel een kwestie van grootschalig en eenzijdig uitroeien, maar omdat er nog wat over bleven geen genocide. Dan is dat ook weer duidelijk.
[..]
Wiki.
Het is dus even de vraag of die specifieke groep een heel ras moet zijn, of dat het ook een groep mensen mag zijn die in een specifiek gebied wonen. De bewoners van Gaza, bijvoorbeeld. Of telt het pas als ze een eigen naam hebben? Zodra het woord "Gazanen" inburgert, bijvoorbeeld? Maar tegen die tijd is dat de rijke Joodse elite geworden.
In het verleden is het wel vaak gebruik voor etnische groepen die in een specifiek gebied woonden, zoals in Irak, Turkije en veel Afrikaanse landen.
Het was een as if situatie.quote:Op zondag 7 september 2025 18:12 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, dan weet ik in welk licht ik dat "doorpakken" moet zien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |