Am Yisrael Chai.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 11:11 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ben jij zelf joods? Als ik jouw berichten zo lees, zijn dat allemaal engelen en Palestijnen het grootste uitschot dat er bestaat. En daar ben je heilig van overtuigd.
Ah, je bent gewoon een enorme fan. Met een Jordanische/Israëlische vlag als avatar en een Russische slogan. Die vind dat Palestijnen niets te zoeken hebben in die regio. En extreem rechts qua postgedrag.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 11:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Am Yisrael Chai.
Denk wat je wil denken.
Matige troll is toch wel matig. Ik zou je voortaan willen verzoeken om me iets meer te prikkelen dan waar je nu mee aan komt zetten
Misschien. Misschien niet. Ik ben niet ontevreden met deze tweede poging van je want je legt al je kaarten nu op tafel. Even een suggestie: je zou nog over bruinhemden, de PVV, AfD en Trump kunnen beginnen.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 11:37 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, je bent gewoon een enorme fan. Met een Jordanische/Israëlische vlag als avatar en een Russische slogan. Die vind dat Palestijnen niets te zoeken hebben in die regio. En extreem rechts qua postgedrag.
Dat de Palestijnse samenleving één van de meest barbaarse en gewelddadige ter wereld is, staat vast.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 11:11 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ben jij zelf joods? Als ik jouw berichten zo lees, zijn dat allemaal engelen en Palestijnen het grootste uitschot dat er bestaat. En daar ben je heilig van overtuigd.
Wat vind jij dan van een plan, voor de ultieme vrede, dat zowel Gaza als Israël worden opgeheven om plaats te maken voor een riviera met luxe huizen en villa’s? Mag Israël hier ook hand in eigen boezem steken en concluderen dat hun aanwezigheid daar niets is geworden en alleen maar ellende is geweest de laatste jaren?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 11:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Misschien. Misschien niet. Ik ben niet ontevreden met deze tweede poging van je want je legt al je kaarten nu op tafel. Even een suggestie: je zou nog over bruinhemden, de PVV, AfD en Trump kunnen beginnen.
Israël is het thuisland van de inheemse bewoners van dit gebied: Joden. De reactie op Israël en Joden is het probleem.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 11:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat vind jij dan van een plan, voor de ultieme vrede, dat zowel Gaza als Israël worden opgeheven om plaats te maken voor een riviera met luxe huizen en villa’s? Mag Israël hier ook hand in eigen boezem steken en concluderen dat hun aanwezigheid daar niets is geworden en alleen maar ellende is geweest de laatste jaren?
Ook daar kunnen we wel wat voor bedenken.
Geef het wat tijd. Elke Europese macht had zichzelf op basis van deze criteria kunnen opheffen.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 11:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat vind jij dan van een plan, voor de ultieme vrede, dat zowel Gaza als Israël worden opgeheven om plaats te maken voor een riviera met luxe huizen en villa’s? Mag Israël hier ook hand in eigen boezem steken en concluderen dat hun aanwezigheid daar niets is geworden en alleen maar ellende is geweest de laatste jaren?
Ook daar kunnen we wel wat voor bedenken.
Ik rapporteer gewoon wat ik zie en wat je zelf zegt. Ik extrapoleer niets, dat doe je zelf al genoeg.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 11:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Misschien. Misschien niet. Ik ben niet ontevreden met deze tweede poging van je want je legt al je kaarten nu op tafel. Even een suggestie: je zou nog over bruinhemden, de PVV, AfD en Trump kunnen beginnen.
Ok mr reporter.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:03 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik rapporteer gewoon wat ik zie en wat je zelf zegt. Ik extrapoleer niets, dat doe je zelf al genoeg.
Omgekeerd pleit domrechts dan wel weer voor etnische zuivering van Gaza.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 11:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Geef het wat tijd. Elke Europese macht had zichzelf op basis van deze criteria kunnen opheffen.
De toekomst voor Israël is op de lange termijn juist wat gezonder. Het regime van Iran gaat een keer vallen en er ontstaat dan een Iran Israël axis in het MO.
Jordanië, Syrië en Egypte kunnen niet meer aanvallen. Saudi-Arabië gaat ook wel weer naar Israël toetrekken over een aantal jaar.
Daarnaast gaan we niet zomaar erkende landen opheffen. Zo opereert niemand en op wat genderstudies campus en moslims na pleit niemand hiervoor in het Westen.
Het lijkt mij een prima plan. Eerlijk is eerlijk, allemaal dezelfde behandeling. Allemaal er uit en laat de buurlanden maar schieten op de VS, als ze dat willen. En dat lost het huidige conflict op. Europa herstelt daarmee hun fout van 80 jaar geleden. Eigenlijk zouden ze dan de Palestijnen hun land terug moeten geven, maar dan krijg je weer joodse terroristen. We hebben er van geleerd.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 11:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Geef het wat tijd. Elke Europese macht had zichzelf op basis van deze criteria kunnen opheffen.
De toekomst voor Israël is op de lange termijn juist wat gezonder. Het regime van Iran gaat een keer vallen en er ontstaat dan een Iran Israël axis in het MO.
Jordanië, Syrië en Egypte kunnen niet meer aanvallen. Saudi-Arabië gaat ook wel weer naar Israël toetrekken over een aantal jaar.
Daarnaast gaan we niet zomaar erkende landen opheffen. Zo opereert niemand en op wat genderstudies campus en moslims na pleit niemand hiervoor in het Westen.
Wat moet ik hiermee?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:06 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Omgekeerd pleit domrechts dan wel weer voor etnische zuivering van Gaza.
"Fout van 80 jaar geleden". Dat is ook een manier om je antisemitisme bloot te geven ja.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:10 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het lijkt mij een prima plan. Eerlijk is eerlijk, allemaal dezelfde behandeling. Allemaal er uit en laat de buurlanden maar schieten op de VS, als ze dat willen. En dat lost het huidige conflict op. Europa herstelt daarmee hun fout van 80 jaar geleden. Eigenlijk zouden ze dan de Palestijnen hun land terug moeten geven, maar dan krijg je weer joodse terroristen. We hebben er van geleerd.
En als dat te ver gaat, kunnen we beter niets doen. Zolang de VS een VN vredesmacht verbied, gaat het verder niet beter worden.
Ik ben niet tegen joden, ik ben tegen generaties ellende. Ik ben sociaal.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
"Fout van 80 jaar geleden". Dat is ook een manier om je antisemitisme bloot te geven ja.
Dit is het links progressieve equivalent van "ik ben op een missie van God". De automatische gedachte dat jij aan "de goede kant" staat en anderen aan "de foute kant".quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:18 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik ben niet tegen joden, ik ben tegen generaties ellende. Ik ben sociaal.
Ja, bij veel mensen staan winnen en eer bovenaan. Slachtoffers maken is een andere manier van scoren.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:21 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dit is het links progressieve equivalent van "ik ben op een missie van God". De automatische gedachte dat jij aan "de goede kant" staat en anderen aan "de foute kant".
Jouw missie is alleen niemand voor te porren.
Het is inderdaad beter Israël en Gaza op te heffen en alle bewoners te deporteren.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:23 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, bij veel mensen staan winnen en eer bovenaan. Slachtoffers maken is een andere manier van scoren.
Ik kan niet begrijpen dat er hier mensen zijn die daar sympathie voor hebben. dat volk is gewoon pure evil.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 11:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat de Palestijnse samenleving één van de meest barbaarse en gewelddadige ter wereld is, staat vast.
Er zijn dan ook eigenlijk geen anderen samenlevingen te bedenken waar men de kinderen op jonge leeftijd al zo enthousiast indoctrineert met een lust voor martelaarschap, terrorisme en antisemitisme. En dat wekt dan ook de vraag op waarom jij zo graag voor deze mensen in de bres springt?
Een samenleving waar pakweg 10-jarigen zeggen 'klaar te zijn' om een Jood neer te stekken of met een auto over Joden heen te rijden, is geen normale samenleving maar een zeer verwerpelijke en primitieve. Zie bijvoorbeeld:
Bekijk deze YouTube-video
Ik zou zelf een grotere voorstander zijn van de VN nieuwe grenzen laten trekken en een vredesmacht laten sturen. En een hoop geld om de bevolking alles weer op te laten bouwen. Ok, die vredesmacht zit er dan 50 jaar en dat kost een paar honderd miljard.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is inderdaad beter Israël en Gaza op te heffen en alle bewoners te deporteren.
Dat heet dromen. Trump is aan de macht, Israël heeft kernwapens, landen willen geen lijkkisten hier voor naar huis zien komen.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:30 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik zou zelf een grotere voorstander zijn van de VN nieuwe grenzen laten trekken en een vredesmacht laten sturen. En een hoop geld om de bevolking alles weer op te laten bouwen. Ok, die vredesmacht zit er dan 50 jaar en dat kost een paar honderd miljard.
Nee, die ambitie heb ik niet. Hoogstens een eilandje met alleen hoogbegaafde mensen, waar iedereen hun ding doet. Dat lijkt me wel fijn.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:32 schreef Richestorags het volgende:
Maar hey, je kunt jezelf wel sociaal noemen. Misschien wel de tweede Plato. Frank's Republic.
Tja, er zullen ook vast wel normale Palestijnen zijn, maar het betreft een hele kleine minderheid. Het is inderdaad bizar te zien dat sommige Westerse mensen sympathie en empathie voor een samenleving hebben waar zulk gedachtegoed heerst.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:28 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik kan niet begrijpen dat er hier mensen zijn die daar sympathie voor hebben. dat volk is gewoon pure evil.
Mensa heeft meerdere testmomenten per jaar.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:34 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nee, die ambitie heb ik niet. Hoogstens een eilandje met alleen hoogbegaafde mensen, waar iedereen hun ding doet. Dat lijkt me wel fijn.
Nieuwe grenzen trekken is nagenoeg onmogelijk. Een kleine eeuw geleden waren er ongeveer 2 miljoen mensen in dit gebied, nu pakweg 15 miljoen. Palestijnen willen alleen alles, een sentiment dat in Israël ook is gegroeid.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:30 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik zou zelf een grotere voorstander zijn van de VN nieuwe grenzen laten trekken en een vredesmacht laten sturen. En een hoop geld om de bevolking alles weer op te laten bouwen. Ok, die vredesmacht zit er dan 50 jaar en dat kost een paar honderd miljard.
Wees nou eens reëel. Dit gaat niet gebeuren.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:30 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dit. Het kan snel, het kan langzaam. Maar welke kant het op beweegt is wel duidelijk.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 11:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hij is niet reëel, hij is sociaal.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Wees nou eens reëel. Dit gaat niet gebeuren.
Dat zijn fantasieën. Dromen.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hij is niet reëel, hij is sociaal.
I know. Het was een referentie naar zijn eigen "ik ben sociaal".quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat zijn fantasieën. Dromen.
Totaal niet reëel.
Tja, de "alternatieven" zijn allemaal variaties op alle Palestijnen in het beste geval deporteren en in het slechtste geval doodmaken.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat zijn fantasieën. Dromen.
Totaal niet reëel.
...QEDquote:Op zaterdag 8 februari 2025 13:00 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Tja, de "alternatieven" zijn allemaal variaties op alle Palestijnen in het beste geval deporteren en in het slechtste geval doodmaken.
quote:Never again is now in the tunnels of Gaza
#ClearOutTheWholeThing
De gezondheidstoestand van twee vrijgelaten Israëlische gijzelaars, Or Levy en Eli Sharabi, is slecht. De derde gijzelaar is zwaar ondervoed. Dat hebben de ziekenhuizen waar de gijzelaars worden verzorgd zaterdagavond bekendgemaakt.
De gevolgen van 491 dagen gevangenschap zijn volgens ziekenhuisbronnen duidelijk zichtbaar. "Hun gezondheid is slecht", vertelde een woordvoerder van het ziekenhuis waar Or Levy en Eli Sharabi zaterdag werden opgenomen.
De derde gijzelaar die zaterdag werd vrijgelaten, de Israëlisch-Duitse Ohad Ben Ami, is zwaar ondervoed. "Hij verloor veel lichaamsgewicht, maar zijn geest is veerkrachtig en hij is een inspiratiebron", zei de directeur van het ziekenhuis in Tel Aviv.
Zie nu.nlquote:Egypte houdt op 27 februari een Arabische top over de "ernstige ontwikkelingen voor de Palestijnen". Dat meldt het ministerie van Buitenlandse Zaken.
De fysieke staat van de gevangenen die worden vrijgelaten en de manier waarop dit gebeurt zegt veel over het verschil tussen Israël en Palestina.quote:
Het ziet er naar uit dat de Arabische wereld niet akkoord gaat met het verjagen van de Palestijnen, dus ben benieuwd naar of het allemaal dan echt veiliger en rustiger wordt.quote:Op zondag 9 februari 2025 12:14 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Trump komt met radicale oplossingen, maar dat is het enige dat nog zoden aan de dijk kan zetten. Doorgaan op de huidige manier en hopen dat er op een dag samen geleefd kan worden is naïef en zorgt alleen voor meer ellende. Ik geloof inmiddels ook wel dat er alleen nog vrede kan bestaan als minstens een van de partijen daar weg is. Ik heb eerder nog een suggestie aangedragen voor een methode maar toen ben ik geband.
Gokje: wellicht al in oktober 2026. Met veel uitbuiting van arbeidsmigranten zal het resort in no time uit de grond worden gestampt.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 14:21 schreef matthijst het volgende:
Trumpie slaat een beetje door.
Wanneer gaat dat resort open?
Canada word dan een soort Hawaï of Puerto Rico?quote:Op zondag 9 februari 2025 12:16 schreef core2duo het volgende:
Trump wil de hele wereld innemen, niet alleen Gaza maar ook Canada. Zijn volgende stap is waarschijnlijk de EU. En mocht hij het loodje leggen (door een ziekte of een aanslag), dan neemt Elon Musk het gewoon over.
Die beelden..dat versterkt het gevoel van 'gooi er maar een bom op, zodra de gijzelaars daar weg zijn'.quote:
Gevaarlijke rijke gekkenquote:Op zondag 9 februari 2025 12:16 schreef core2duo het volgende:
Trump wil de hele wereld innemen, niet alleen Gaza maar ook Canada. Zijn volgende stap is waarschijnlijk de EU. En mocht hij het loodje leggen (door een ziekte of een aanslag), dan neemt Elon Musk het gewoon over.
Daar hebben de techbros JD Vance voor klaargestoomd.quote:Op zondag 9 februari 2025 12:16 schreef core2duo het volgende:
Dan is het de vraag of het ze een oorlog waard is of dat ze minder principieel zijn. Trump is van de deals sluiten, die gaat misschien een bak geld voorstellen aan die landen in ruil voor het overnemen van wat Palestijnen en zich verder gedeisd houden. Geen idee of dat kan werken verder.quote:Op zondag 9 februari 2025 12:16 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het ziet er naar uit dat de Arabische wereld niet akkoord gaat met het verjagen van de Palestijnen, dus ben benieuwd naar of het allemaal dan echt veiliger en rustiger wordt.
Die Trump is sowieso niet goed bij z’n paasei. Zeggen dat ze naar Saudi Arabië kunnen gaan, en die weten van niks.![]()
Dat kan ook, ondertussen gaat Musk ongestoord zijn gang in de VS….quote:Op zondag 9 februari 2025 12:33 schreef quirina het volgende:
Trump is een kei in heel de wereld boos maken om vervolgens zijn keutel in te trekken.
Afleiding dan toch?quote:Op zondag 9 februari 2025 12:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat kan ook, ondertussen gaat Musk ongestoord zijn gang in de VS….
RTL nieuws vermeldde gisteren ook nog maar even dat er onder de vrijgelaten terroristen palestijnen ook iemand naar 't ziekenhuis moest.quote:Op zondag 9 februari 2025 12:10 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
De fysieke staat van de gevangenen die worden vrijgelaten en de manier waarop dit gebeurt zegt veel over het verschil tussen Israël en Palestina.
Aangezien Musk niet in de VS geboren is, kan hij simpelweg geen president van de VS worden.quote:Op zondag 9 februari 2025 12:16 schreef core2duo het volgende:
Helemaal mee eens. Great minds think alikequote:Op zondag 9 februari 2025 12:16 schreef core2duo het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
Die zijn er zogenaamd toch niet meer in Gaza?quote:Op zondag 9 februari 2025 12:37 schreef Nober het volgende:
[..]
RTL nieuws vermeldde gisteren ook nog maar even dat er onder de vrijgelaten terroristen palestijnen ook iemand naar 't ziekenhuis moest.
Zeker, dat denk ik ook. En daar is natuurlijk ook alle begrip voor.quote:Op zondag 9 februari 2025 12:56 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat Hamas het heel vervelend gaat vinden als de mensen Gaza gaan verlaten.
Nog niet...quote:Op zondag 9 februari 2025 12:38 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Aangezien Musk niet in de VS geboren is, kan hij simpelweg geen president van de VS worden.
Barron gaat zijn opvolger worden.quote:Op zondag 9 februari 2025 12:16 schreef core2duo het volgende:
Zouden ze nog een memorial of iets in stand houden? Om te laten zien hoe erg het er geweest is voor de gegijzelden?quote:Op zondag 9 februari 2025 13:05 schreef Tengano het volgende:
Ik zie die TT nu pas.
Costa del Donaldo zou ook nog kunnen.
Ik gok dat ze echt alles uit willen wissen en met een schone lei willen beginnen. Die Israeliers willen er ook niet wonen. Donald zei ook niet voor niets "Clear out the whole thing."quote:Op zondag 9 februari 2025 13:09 schreef capricia het volgende:
Zouden ze nog een memorial of iets in stand houden? Om te laten zien hoe erg het er geweest is voor de gegijzelden?
Zoals wat tunnels ofzo, vanuit ziekenhuizen en scholen te bereiken. Die je dan kunt bezoeken. Zoals in Vietnam. Of in Cambodia.
Als dat lukt zou je dat alleen maar kunnen toejuichen, de VS is niet perfect maar wel een westerse democratie.quote:Op zondag 9 februari 2025 12:16 schreef core2duo het volgende:
Ja, daar hebben ze ongetwijfeld over nagedacht. Beide kanten hebben daar PR teams voor.quote:Op zondag 9 februari 2025 12:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Die zijn er zogenaamd toch niet meer in Gaza?
Ik zal je eens vertellen wat mij ook opviel aan de beelden van de laatste vrijlating.. alle andere keren dat er Israeli vrijgelaten werden, ging de overdracht in een gebied waar alles aan puin geschoten was. Om de wereld te laten zien hoe erg Gaza er aan toe is.
Nu Trump zegt dat heel Gaza een demolishing site is, en de Gazanen maar weg moeten, zagen we gisteren dat Hamas de overdracht deed in een gebied wat helemaal niet kapot geschoten was. De huizen en gebouwen stonden er gewoon nog. Het was er netjes.
Ik denk dat dat geen toeval is. Ik denk dat Hamas het heel vervelend gaat vinden als de mensen Gaza gaan verlaten.
Hier wat beelden, keurig schoon. Alles in tact. Palmbomen langs de kant van de weg.
Bekijk deze YouTube-video
quote:Op zondag 9 februari 2025 13:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als dat lukt zou je dat alleen maar kunnen toejuichen, de VS is niet perfect maar wel een westerse democratie.
Als hun dat lukt dat over de hele wereld toe te passen ben je ook van de meeste oorlogen en problemen af.
Overal resorts, wereldwijd kunnen wonen met hetzelfde paspoort, een lean overheid, minder belasting, meer welvaart. Klinkt goed.![]()
#omdenken.
Als het dank klaar is verkondigd Trump dat ze weg moeten blijven, dat is classic Trump.quote:Op zondag 9 februari 2025 16:13 schreef Jeo_Boden het volgende:
TS schrijft tweemaal dat Trump de Palestijnen permanent wilt verplaatsen. En terugkeer voor hen geen optie zou zijn. Dit is niet helemaal waar. In een latere uitleg zei de Trump admin dat deze verplaatsing tijdelijk is terwijl Amerika dat gebied opbouwt.
https://www.nbcwashington(...)temporarily/3837008/
Ik ben zelf ook wat verward wat Trump nu precies wilt met deze actie. Ik denk dat Trump mischien Israel en de Palestijnen behandelt als een stel kinderen. Die vechten om een stuk speelgoed. De ouder pakt het speelgoed af en dan krijgen beiden lekker niks. Eerlijk gezegd is deze oorlog tussen dat vreselijke Israhel en de door Israel/CIA in het zqdel geholpen Hamas, geen optie voor nogeens 50 jaar bloedvergieten. Dus mischien ook wel goed.
Platbombarderen, uithongeren en medische zorg onmogelijk maken was toch het doel? Ze waren toch te ver gegaan en deze keer gingen ze toch voor de tactiek van de verschroeide aarde? De buitenlandse hulporganisaties moesten hulpgoederen toch droppen vanuit vliegtuigen, want ze mochten er niet in?quote:
Als de gijzelaars er uit zijn. En wanneer de Bibas-kinderen vermoord blijken zijn in die tunnels...quote:Op zondag 9 februari 2025 17:05 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Platbombarderen, uithongeren en medische zorg onmogelijk maken was toch het doel? Ze waren toch te ver gegaan en deze keer gingen ze toch voor de tactiek van de verschroeide aarde? De buitenlandse hulporganisaties moesten hulpgoederen toch droppen vanuit vliegtuigen, want ze mochten er niet in?
Hebben ze eigenlijk ook gedreigd die luchttransporten uit de lucht te schieten?
IDF propagandaquote:Op zondag 9 februari 2025 17:23 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Als de gijzelaars er uit zijn. Wanneer de Bibas-kinderen vermoord blijken zijn in die tunnels.
Dan kan het buldozeren meteen beginnen.
[ x ]
Even wachten tot de gijzelaars weg zijn. Hopelijk zijn de normale Gazanen dan ook op een veiligere plek. Alles wat achter blijft kan dan met de grond gelijk gemaakt worden. Al die tunnels kunnen daarmee opgeblazen worden.quote:We are going to continue to grow our defense industrial base,"Hegseth said. "We've supplied munitions that were previously not supplied [and] that are useful in eradicating radical enemies, and we are committed to continuing to do so."
The U.S. authorized the release of 2,000-pound bombs to Israel, Jan. 25, 2025, a munition that had previously been held back. The president told reporters at the time that those weapons had been paid for and that Israel had been waiting "a long time" for their delivery.
Gehakt maken van een paar miljoen mensen. Letterlijk. Sommige mensen komen daar op klaar.quote:Op zondag 9 februari 2025 17:50 schreef Black_Baron het volgende:
Heeft de VS niet onlangs de goedkeuring gegeven voor het leveren van de moeder aller bommen aan Israël?
In elk geval die hele zware bommen kunnen nu geleverd worden. Of zijn dat al:
https://www.defense.gov/N(...)previously-withheld/
[..]
Even wachten tot de gijzelaars weg zijn. Hopelijk zijn de normale Gazanen dan ook op een veiligere plek. Alles wat achter blijft kan dan met de grond gelijk gemaakt worden. Al die tunnels kunnen daarmee opgeblazen worden.
Heel vervelend allemaal voor Hamas en vriendjes.
Asha lult uit haar nek.quote:Op zondag 9 februari 2025 17:26 schreef Origami94 het volgende:
[..]
De een heeft het over de feiten en de ander heeft het over beeldvorming
Sinds eind januari keren heel veel normale burgers weer terug naar Gaza, dus doe ff normaal.quote:Op zondag 9 februari 2025 17:50 schreef Black_Baron het volgende:
Heeft de VS niet onlangs de goedkeuring gegeven voor het leveren van de moeder aller bommen aan Israël?
In elk geval die hele zware bommen kunnen nu geleverd worden. Of zijn dat al:
https://www.defense.gov/N(...)previously-withheld/
[..]
Even wachten tot de gijzelaars weg zijn. Hopelijk zijn de normale Gazanen dan ook op een veiligere plek. Alles wat achter blijft kan dan met de grond gelijk gemaakt worden. Al die tunnels kunnen daarmee opgeblazen worden.
Heel vervelend allemaal voor Hamas en vriendjes.
Zijn legitiem doelwit of in het best geval prima acceptabele collateral damage volgens een significant aantal mensen in deze reeks.quote:Op zondag 9 februari 2025 18:12 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Sinds eind januari keren heel veel normale burgers weer terug naar Gaza, dus doe ff normaal.
Ja gelukkig maar dat die palestijnen niet zo bloeddorstig zijn als Israel.quote:Op zondag 9 februari 2025 18:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zijn legitiem doelwit of in het best geval prima acceptabele collateral damage volgens een significant aantal mensen in deze reeks.
Ja het zijn dit soort rare vergoelijkende opmerkingen die ik vrij curieus vind inderdaad. Ik zeg letterlijk nergens iets over Israël of Israëliërs, enkel over het feit dat hier een significant aantal mensen hier bijkans genocide prima geoorloofd lijkt te vinden.quote:Op zondag 9 februari 2025 18:38 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja gelukkig maar dat die palestijnen niet zo bloeddorstig zijn als Israel.
Lezen is een vak.quote:Op zondag 9 februari 2025 17:58 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Gehakt maken van een paar miljoen mensen. Letterlijk. Sommige mensen komen daar op klaar.
Zoals ik als schreef zijn de normale Gazanen dan hopelijk op een veiligere plek.quote:Op zondag 9 februari 2025 18:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zijn legitiem doelwit of in het best geval prima acceptabele collateral damage volgens een significant aantal mensen in deze reeks.
Nee. Dat schrijf ik niet.quote:Op zondag 9 februari 2025 18:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja het zijn dit soort rare vergoelijkende opmerkingen die ik vrij curieus vind inderdaad. Ik zeg letterlijk nergens iets over Israël of Israëliërs, enkel over het feit dat hier een significant aantal mensen hier bijkans genocide prima geoorloofd lijkt te vinden.
Je hebt de wereld verdeeld in goed en slecht. Hamas is slecht. Palestijnse vrouwen en kinderen zouden goed kunnen zijn, de rest is ook slecht. Slechte mensen moeten dood.quote:Op zondag 9 februari 2025 19:25 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Nee. Dat schrijf ik niet.
Wel dat het heel vervelend kan worden voor Hamas en vriendjes.
Ik mag aannemen dat jij daar ook geen moeite mee hebt.
Jij vindt dat Hamas in een grijs gebied zit dus?quote:Op zondag 9 februari 2025 19:43 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je hebt de wereld verdeeld in goed en slecht. Hamas is slecht. Palestijnse vrouwen en kinderen zouden goed kunnen zijn, de rest is ook slecht. Slechte mensen moeten dood.
Klopt dat?
Ik vind dat iedereen in een groot, grijs gebied zit. Als je met je rug tegen de muur staat, veranderen je prioriteiten. Als je alles dichtgooit en voor de verschroeide aarde strategie gaat, in een gebied waar een paar miljoen mensen wonen, dan mag wat mij betreft iedereen alles uit de kast halen om dat tegen te houden.quote:Op zondag 9 februari 2025 19:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij vindt dat Hamas in een grijs gebied zit dus?
Ja ‘hopelijk’, en anders hebben ze pech gehad.quote:Op zondag 9 februari 2025 19:22 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Zoals ik als schreef zijn de normale Gazanen dan hopelijk op een veiligere plek.
Oh wouw.quote:Op zondag 9 februari 2025 19:43 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je hebt de wereld verdeeld in goed en slecht. Hamas is slecht. Palestijnse vrouwen en kinderen zouden goed kunnen zijn, de rest is ook slecht. Slechte mensen moeten dood.
Klopt dat?
'Of Hamas slecht is, is een grijs gebied.'quote:Op zondag 9 februari 2025 19:57 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik vind dat iedereen in een groot, grijs gebied zit. Als je met je rug tegen de muur staat, veranderen je prioriteiten. Als je alles dichtgooit en voor de verschroeide aarde strategie gaat, in een gebied waar een paar miljoen mensen wonen, dan mag wat mij betreft iedereen alles uit de kast halen om dat tegen te houden.
Ja, alles heeft een voorgeschiedenis. Nee, niemand heeft geprobeerd aardig te zijn en de vrede te bewaren.
Het gaat niet om Hamas, het gaat om de burgerbevolking. En dat zijn er een paar miljoen die niet willen en kunnen vertrekken.quote:Op zondag 9 februari 2025 19:25 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Nee. Dat schrijf ik niet.
Wel dat het heel vervelend kan worden voor Hamas en vriendjes.
Ik mag aannemen dat jij daar ook geen moeite mee hebt.
Tja, volgens mij staat de 'normale' Gazaan, die royaal in de meerderheid is, achter Hamas en juichen ze standaard mee metquote:Op zondag 9 februari 2025 19:22 schreef Black_Baron het volgende:
Zoals ik als schreef zijn de normale Gazanen dan hopelijk op een veiligere plek.
Dan nog schrijf ik nergens dat genocide wel prima is.quote:Op zondag 9 februari 2025 20:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het gaat niet om Hamas, het gaat om de burgerbevolking. En dat zijn er een paar miljoen die niet willen en kunnen vertrekken.
We laten jouw die MOAB afschieten, die de halve Gazastrook in de as legt. Geschatte aantal doden: 1 miljoen.quote:Op zondag 9 februari 2025 20:07 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
'Of Hamas slecht is, is een grijs gebied.'
Kerel. Hoe krijg je het uit je toetsenbord.
Niet duiken.quote:Op zondag 9 februari 2025 20:10 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
We laten jouw die MOAB afschieten, die de halve Gazastrook in de as legt. Geschatte aantal doden: 1 miljoen.
Hier is de knop. Druk maar.
Ik zeg niet dat jij dat doet, ik zeg dat dat hier gebeurt. Laten we wel wezen, de deportatie van de burgerbevolking is een fantasie. En dan zijn enorm zware bommen niet het geëigende middel om een strijd te voeren in een dichtbevolkt gebied. Jou wil ik enkel naïviteit toeschrijven, maar je medestander hier boven me lijkt de burgerbevolking wel een legitiem doel te vinden.quote:Op zondag 9 februari 2025 20:09 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Dan nog schrijf ik nergens dat genocide wel prima is.
Vind dat gewoon middelmatig van je.
Bedoel je dan de burgerbevolking die met tienduizenden tegelijk buiten stonden op 7 oktober om de gijzelaars en dode Israëliërs te onthalen samen met de slachters van Hamas, of bedoel je die dan weer net niet? En beschouw je dan iedereen die Hamas aan de macht heeft geholpen danwel aan de macht heeft gehouden als onschuldig, of dat weer niet ?quote:Op zondag 9 februari 2025 20:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het gaat niet om Hamas, het gaat om de burgerbevolking. En dat zijn er een paar miljoen die niet willen en kunnen vertrekken.
Het is niet zo gek moeilijk. Zolang je niet actief deelneemt aan een gewapende strijd ben je in een conflict geen legitiem doelwit, enige nuance daargelaten. Dus nee, het toejuichen van misdaden of het stemmen op een partij maakt je geen legitiem doelwit.quote:Op zondag 9 februari 2025 20:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Bedoel je dan de burgerbevolking die met tienduizenden tegelijk buiten stonden op 7 oktober om de gijzelaars en dode Israëliërs te onthalen samen met de slachters van Hamas, of bedoel je die dan weer net niet? En beschouw je dan iedereen die Hamas aan de macht heeft geholpen danwel aan de macht heeft gehouden als onschuldig, of dat weer niet ?
Uiteraard is dat een grijs gebied. Israël (en de Engelsen) hebben het er ook zelf naar gemaakt. Ik denk wat genuanceerder dan alleen met mijn gevoeld de mensen opdelen in goed en slecht, en de doodstraf eisen voor die laatste groep.quote:Op zondag 9 februari 2025 20:11 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Niet duiken.
'Of Hamas slecht is, is een grijs gebied.'
Ja of nee?
En de “burgers” die Israëlische gijzelaars vasthielden? Allemaal onschuldig dus voor jou?quote:Op zondag 9 februari 2025 20:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is niet zo gek moeilijk. Zolang je niet actief deelneemt aan een gewapende strijd ben je in een conflict geen legitiem doelwit, enige nuance daargelaten. Dus nee, het toejuichen van misdaden of het stemmen op een partij maakt je geen legitiem doelwit.
Als we nu zowel de harde kern van Hamas als van de Israëliërs afmaken, dan hebben we misschien kans op vrede. Helaas blijven die leiders allemaal buiten schot. We kunnen alleen schieten op hun soldaten en burgers.quote:Op zondag 9 februari 2025 20:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Bedoel je dan de burgerbevolking die met tienduizenden tegelijk buiten stonden op 7 oktober om de gijzelaars en dode Israëliërs te onthalen samen met de slachters van Hamas, of bedoel je die dan weer net niet? En beschouw je dan iedereen die Hamas aan de macht heeft geholpen danwel aan de macht heeft gehouden als onschuldig, of dat weer niet ?
Mensen die willen overleven, oorlogsmisdadigers volgens jou?quote:Op zondag 9 februari 2025 20:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En de “burgers” die Israëlische gijzelaars vasthielden? Allemaal onschuldig dus voor jou?
Jattende burgers die voedsel veilig stellen voor Hamas leden, onschuldig?
Burgers die de sleutels gaven van de kibboetsen waar ze werkten zodat Hamas leden hun bewoners konden afslachten, onschuldig ?
“Journalisten” die in hun vrije tijd aanvoerder waren van Hamas eenheden, ook onschuldig?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |