We laten jouw die MOAB afschieten, die de halve Gazastrook in de as legt. Geschatte aantal doden: 1 miljoen.quote:Op zondag 9 februari 2025 20:07 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
'Of Hamas slecht is, is een grijs gebied.'
Kerel. Hoe krijg je het uit je toetsenbord.
Niet duiken.quote:Op zondag 9 februari 2025 20:10 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
We laten jouw die MOAB afschieten, die de halve Gazastrook in de as legt. Geschatte aantal doden: 1 miljoen.
Hier is de knop. Druk maar.
Ik zeg niet dat jij dat doet, ik zeg dat dat hier gebeurt. Laten we wel wezen, de deportatie van de burgerbevolking is een fantasie. En dan zijn enorm zware bommen niet het geëigende middel om een strijd te voeren in een dichtbevolkt gebied. Jou wil ik enkel naïviteit toeschrijven, maar je medestander hier boven me lijkt de burgerbevolking wel een legitiem doel te vinden.quote:Op zondag 9 februari 2025 20:09 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Dan nog schrijf ik nergens dat genocide wel prima is.
Vind dat gewoon middelmatig van je.
Bedoel je dan de burgerbevolking die met tienduizenden tegelijk buiten stonden op 7 oktober om de gijzelaars en dode Israëliërs te onthalen samen met de slachters van Hamas, of bedoel je die dan weer net niet? En beschouw je dan iedereen die Hamas aan de macht heeft geholpen danwel aan de macht heeft gehouden als onschuldig, of dat weer niet ?quote:Op zondag 9 februari 2025 20:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het gaat niet om Hamas, het gaat om de burgerbevolking. En dat zijn er een paar miljoen die niet willen en kunnen vertrekken.
Het is niet zo gek moeilijk. Zolang je niet actief deelneemt aan een gewapende strijd ben je in een conflict geen legitiem doelwit, enige nuance daargelaten. Dus nee, het toejuichen van misdaden of het stemmen op een partij maakt je geen legitiem doelwit.quote:Op zondag 9 februari 2025 20:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Bedoel je dan de burgerbevolking die met tienduizenden tegelijk buiten stonden op 7 oktober om de gijzelaars en dode Israëliërs te onthalen samen met de slachters van Hamas, of bedoel je die dan weer net niet? En beschouw je dan iedereen die Hamas aan de macht heeft geholpen danwel aan de macht heeft gehouden als onschuldig, of dat weer niet ?
Uiteraard is dat een grijs gebied. Israël (en de Engelsen) hebben het er ook zelf naar gemaakt. Ik denk wat genuanceerder dan alleen met mijn gevoeld de mensen opdelen in goed en slecht, en de doodstraf eisen voor die laatste groep.quote:Op zondag 9 februari 2025 20:11 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Niet duiken.
'Of Hamas slecht is, is een grijs gebied.'
Ja of nee?
En de “burgers” die Israëlische gijzelaars vasthielden? Allemaal onschuldig dus voor jou?quote:Op zondag 9 februari 2025 20:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is niet zo gek moeilijk. Zolang je niet actief deelneemt aan een gewapende strijd ben je in een conflict geen legitiem doelwit, enige nuance daargelaten. Dus nee, het toejuichen van misdaden of het stemmen op een partij maakt je geen legitiem doelwit.
Als we nu zowel de harde kern van Hamas als van de Israëliërs afmaken, dan hebben we misschien kans op vrede. Helaas blijven die leiders allemaal buiten schot. We kunnen alleen schieten op hun soldaten en burgers.quote:Op zondag 9 februari 2025 20:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Bedoel je dan de burgerbevolking die met tienduizenden tegelijk buiten stonden op 7 oktober om de gijzelaars en dode Israëliërs te onthalen samen met de slachters van Hamas, of bedoel je die dan weer net niet? En beschouw je dan iedereen die Hamas aan de macht heeft geholpen danwel aan de macht heeft gehouden als onschuldig, of dat weer niet ?
Mensen die willen overleven, oorlogsmisdadigers volgens jou?quote:Op zondag 9 februari 2025 20:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En de “burgers” die Israëlische gijzelaars vasthielden? Allemaal onschuldig dus voor jou?
Jattende burgers die voedsel veilig stellen voor Hamas leden, onschuldig?
Burgers die de sleutels gaven van de kibboetsen waar ze werkten zodat Hamas leden hun bewoners konden afslachten, onschuldig ?
“Journalisten” die in hun vrije tijd aanvoerder waren van Hamas eenheden, ook onschuldig?
Kon je maar schieten op Hamas soldaten, op de een of andere manier raken ze altijd hun soldatenkloffie kwijt tijdens gevechten.quote:Op zondag 9 februari 2025 20:23 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Als we nu zowel de harde kern van Hamas als van de Israëliërs afmaken, dan hebben we misschien kans op vrede. Helaas blijven die leiders allemaal buiten schot. We kunnen alleen schieten op hun soldaten en burgers.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zondag 9 februari 2025 20:24 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Mensen die willen overleven, oorlogsmisdadigers volgens jou?
Ja, en daarom worden de bommen en de burgerslachtoffers steeds groter.quote:Op zondag 9 februari 2025 20:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kon je maar schieten op Hamas soldaten, op de een of andere manier raken ze altijd hun soldatenkloffie kwijt tijdens gevechten.
Lezen blijft lastig. De eerste en derde zijn duidelijk medeplichtig aan misdaden en mogen daarvoor bestraft worden. De tweede mogen berecht worden voor diefstal. Maar veel belangrijker nog, dit soort gerichte voorbeelden legitimeren nergens het idee dat burgers een legitiem doelwit zijn, wat natuurlijk feitelijk je stelling is, en ja, dat vind ik gewoon genocide goedpraten. Je zegt het niet met zoveel woorden, maar ik krijg het idee dat je elke burger in Gaza een legitiem doelwit vindt, want het is allemaal tuig en deugt niet. Zo werkt het oorlogsrecht niet.quote:Op zondag 9 februari 2025 20:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En de “burgers” die Israëlische gijzelaars vasthielden? Allemaal onschuldig dus voor jou?
Jattende burgers die voedsel veilig stellen voor Hamas leden, onschuldig?
Burgers die de sleutels gaven van de kibboetsen waar ze werkten zodat Hamas leden hun bewoners konden afslachten, onschuldig ?
Ach, WO2 was ook geen eerlijke strijd, maar we hebben ook niet echt medelijden met de nazi’s hé.quote:Op zondag 9 februari 2025 20:25 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, en daarom worden de bommen en de burgerslachtoffers steeds groter.
Het is ook niet alsof het een eerlijke strijd is ...
Dat jij de daden van Hamas, ook bij navragen van je bedoelingen hier op Fok, niet veroordeelt, maakt je een hamas-vriendje.quote:Op zondag 9 februari 2025 20:19 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Uiteraard is dat een grijs gebied. Israël (en de Engelsen) hebben het er ook zelf naar gemaakt. Ik denk wat genuanceerder dan alleen met mijn gevoeld de mensen opdelen in goed en slecht, en de doodstraf eisen voor die laatste groep.
Maar nou weten we nog steeds niet of jij op de knop zou drukken om ze gewoon allemaal "uit te wissen". Want ja, de minder slechten hebben ruim de kans gehad om te vluchten, dus als ze er nog zitten kiezen ze om ook slecht te zijn. En als we ze allemaal wegwerken, wordt de wereld weer een beetje beter. Ze verdienen dus allemaal de doodstraf, nietwaar?
When asked which political party or movement they prefer, the largest percentage (40%) said they prefer Hamasquote:Op zondag 9 februari 2025 20:09 schreef Tengano het volgende:
[..]
Tja, volgens mij staat de 'normale' Gazaan, die royaal in de meerderheid is, achter Hamas en juichen ze standaard mee met
7 Oktober feestjes.
Het heeft geen zin. Hij veroordeelt Hamas niet eens. Is de schuld van Israël.quote:Op zondag 9 februari 2025 20:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Ziet dit eruit als mensen die “willen overleven” ja?
Als Hamas leden de burgerbevolking willens en wetens inzet in de gewapende strijd, en die burgerbevolking doet niks om Hamas te verdrijven, sterker nog, ze vieren met deze Hamas leden feest bij de allergrootste jodenslachtpartij sinds lange tijd, ja, dan wordt je wel een iets legitiemer doelwit, zeker als je niet met 100, maar met tienduizenden(!) tegelijk daar staat. En het is niet zo alsof die burgerbevolking graag af wil van Hamas; 65% steunt nog steeds (!) Hamas en hun idealen.quote:Op zondag 9 februari 2025 20:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Lezen blijft lastig. De eerste en derde zijn duidelijk medeplichtig aan misdaden en mogen daarvoor bestraft worden. De tweede mogen berecht worden voor diefstal. Maar veel belangrijker nog, dit soort gerichte voorbeelden legitimeren nergens het idee dat burgers een legitiem doelwit zijn, wat natuurlijk feitelijk je stelling is, en ja, dat vind ik gewoon genocide goedpraten. Je zegt het niet met zoveel woorden, maar ik krijg het idee dat je elke burger in Gaza een legitiem doelwit vindt, want het is allemaal tuig en deugt niet. Zo werkt het oorlogsrecht niet.
Dat verhaal van die sleutels ken ik niet. Wel van Palestijnen die plattegronden zouden hebben getekend alleen daar hebben we zo ver ik weet geen updates meer over gehoord. Die mannen worden toch wel gewoon berecht lijkt me? Jij een idee?quote:Op zondag 9 februari 2025 20:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoe langer twee partijen vechten, hoe meer de verhoudingen verharden en de enige oplossing de volledige uitroeiing van 1 van de twee wordt.quote:Op zondag 9 februari 2025 20:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als Hamas leden de burgerbevolking willens en wetens inzet in de gewapende strijd, en die burgerbevolking doet niks om Hamas te verdrijven, sterker nog, ze vieren met deze Hamas leden feest bij de allergrootste jodenslachtpartij sinds lange tijd, ja, dan wordt je wel een iets legitiemer doelwit, zeker als je niet met 100, maar met tienduizenden(!) tegelijk daar staat. En het is niet zo alsof die burgerbevolking graag af wil van Hamas; 65% steunt nog steeds (!) Hamas en hun idealen.
Wat dat betreft zijn deze burgers geen haar beter dan de Duitse bevolking anno 1945, het heeft generaties aan resources en inzet gekost om die mensen te deradicaliseren, waarbij de hele wereld toen terecht doorhad dat de Duitse bevolking zeer gevaarlijk was, zelfs toen de oorlog voorbij was.
Met jouw instelling zou je anno 1945 heel hard tegen de geallieerden tekeer zijn gegaan en het keihard hebben opgenomen voor die “onschuldige” Duitse burgers met hun concentratiekampen in de achtertuin.
Ja.quote:Op zondag 9 februari 2025 20:35 schreef MissButterflyy het volgende:
Hier gaan we toch nooit uitkomen.
Bovendien gaat dit topic over de plannen van Trump en Gaza.
Oh ik denk dat er in WO2 ook door de geallieerden oorlogsmisdaden zijn gepleegd. Dat hoeft verder ook niet vergoeilijkt te worden wat mij betreft.quote:Op zondag 9 februari 2025 20:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als Hamas leden de burgerbevolking willens en wetens inzet in de gewapende strijd, en die burgerbevolking doet niks om Hamas te verdrijven, sterker nog, ze vieren met deze Hamas leden feest bij de allergrootste jodenslachtpartij sinds lange tijd, ja, dan wordt je wel een iets legitiemer doelwit, zeker als je niet met 100, maar met tienduizenden(!) tegelijk daar staat. En het is niet zo alsof die burgerbevolking graag af wil van Hamas; 65% steunt nog steeds (!) Hamas en hun idealen.
Wat dat betreft zijn deze burgers geen haar beter dan de Duitse bevolking anno 1945, het heeft generaties aan resources en inzet gekost om die mensen te deradicaliseren, waarbij de hele wereld toen terecht doorhad dat de Duitse bevolking zeer gevaarlijk was, zelfs toen de oorlog voorbij was.
Met jouw instelling zou je anno 1945 heel hard tegen de geallieerden tekeer zijn gegaan en het keihard hebben opgenomen voor die “onschuldige” Duitse burgers met hun concentratiekampen in de achtertuin.
Ook niet met de Duitsers die dit allemaal onvrijwillig hebben moeten meemaken?quote:Op zondag 9 februari 2025 20:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ach, WO2 was ook geen eerlijke strijd, maar we hebben ook niet echt medelijden met de nazi’s hé.
Ziet er niet zo onvrijwillig uit bij die 'Duitsers'quote:Op zondag 9 februari 2025 20:43 schreef Questular het volgende:
[..]
Ook niet met de Duitsers die dit allemaal onvrijwillig hebben moeten meemaken?
Als er gijzelaars verstopt zijn of waren in de oude Nederlandse haven daar. Is Nederland dan ook medeplichtig en dienen we eventjes te dimmen en wel snel?quote:Op zondag 9 februari 2025 20:40 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ja.
De VN heeft in elk geval volledig afgedaan. Gijzelaars werden vastgehouden in VN-gebouwen. Medewerkers van UNWRA hebben actief deelgenomen aan de gruweldaden op 7 oktober.
Die mogen echt aan introspectie doen en even heel hard dimmen.
Zag laatst een video van een jongere Netanyahu die dit in een interview al als een soort droom schetste.quote:Op zondag 9 februari 2025 17:58 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Gehakt maken van een paar miljoen mensen. Letterlijk. Sommige mensen komen daar op klaar.
Als er medewerkers van een VN-subsidary meegedaan hebben aan de gruwelijkheden van 7 oktober, is er wel wat uitleg nodig ja.quote:Op zondag 9 februari 2025 21:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als er gijzelaars verstopt zijn of waren in de oude Nederlandse haven daar. Is Nederland dan ook medeplichtig en dienen we eventjes te dimmen en wel snel?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |