Niet teveel eer he, zo moeilijk is het niet om die tune af te stoffen. Ben benieuwd of Bert van der Veer er royalties voor heeft gehad 😜quote:Op vrijdag 31 januari 2025 22:10 schreef PeterKelder het volgende:
Naar ik begrepen heb duurt de comeback van Jessica niet langer dan een maand. Met de afleveringen die deze week op Videoland al verschenen zijn zitten we al op de helft, dus meer dan Julian een nieuwe dochter bezorgen zal er niet in zitten vrees ik.
Hoewel ik deze schrijvers er ook gerust voor aan zie om Jessica in haar allerlaatste scène te pletter te laten rijden op d'r motor omdat ze moet uitwijken voor een lieveheersbeestje. Ik verwacht in elk geval dat we na haar vertrek (zowel dood als levend) ons afvragen: "was híer al die heisa om?"
Dat gezegd hebbende: Fons Merkies heeft wel uitmuntend werk geleverd met die prachtige pianoversie van de GTST-tune onder de herenigingHet was bijna alsof ze Ronald Schilperoort voor deze ene scène hebben laten terugkeren om zijn magische touch nog eens te laten horen.
(Jammer alleen van dat eeuwige cymbal-schraapje op het allerlaatst bij de fade-out.)
Moeilijk is het niet, maar het is lange tijd een zeldzaamheid geweest. Sinds het huwelijksaanzoek van Henk aan Laura is het melodietje een handvol keren gebruikt, en dan nog niet eens volledig. Dit is voor het eerst sinds 27 september 2010 (!!!) dat de volledige melodie nog eens te horen is geweest, en op zo'n manier dat ik mij weer eens afvraag waarom Fons Merkies nooit veel moeite lijkt te steken in zijn scoremuziek. Er zitten soms mooie toevalstreffers bij, maar het is vooral meer van hetzelfde. Dit was oprecht een verademing en liftte de scène op een mooie manier op.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 16:33 schreef Japepk het volgende:
[..]
Niet teveel eer he, zo moeilijk is het niet om die tune af te stoffen. Ben benieuwd of Bert van der Veer er royalties voor heeft gehad 😜
Het ding is dat het vooraf niet bekend had mogen worden dat Katja zou terugkeren (er was een heel protocol opgesteld), maar Sneunieuws had het ontdekt en toen moest de productie er wel mee naar buiten komen. Dus ja, gezien de hype die er ontstond is het povertjes, maar feitelijk had er geen hype mogen zijnquote:Op zaterdag 1 februari 2025 19:00 schreef freaky40 het volgende:
Nog steeds slappe hap dat het maar voor een maandje is. Hebben ze daar nou zo over gehypet de afgelopen maanden?!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De bekende bootscenes!quote:Op zondag 2 februari 2025 18:43 schreef Dutch_view het volgende:
De classics zijn gewoon heel leuk, Ludo die tussen Nina en Morris stookt
Dennis de verstokte alcoholist
Volgende week begint seizoen 17 op RTL Lounge
quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:22 schreef PeterKelder het volgende:
In februari keert er nog een oude bekende terug in de serie...Vergeet dit niet, al was het een poos later in 2010.....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 2 februari 2025 21:22 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
Vergeet dit niet, al was het een poos later in 2010.....Nah, dat was een gevalletje van breaking the fourth wall, aangezien dit toen de drie meest bekende acteurs uit de serie waren die inmiddels overleden waren in het echte leven. Dit was een manier van de makers om hen tijdens het jubileum op gepaste wijze te herdenken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had het wel een goede verhaallijn gevonden als er nu iets mis was gegaan met Laura.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 10:57 schreef freaky40 het volgende:
Dacht even gisterenavond, dit zijn de laatste minuten van Laura in GTST, maar gelukkig...
https://thetvdb.com/serie(...)/seasons/official/14 deze websitequote:Op dinsdag 4 februari 2025 13:37 schreef Claude_Viole het volgende:
Zijn er nog websites op internet te vinden waar je van de alle/oudere GTST-afleveringen een synopsis kan vinden per aflevering? Vroeger had je de website Bierdopje.com die tot seizoen 31 liep, maar helaas is deze site ten einde gekomen.|
Ik zou graag de synopsissen van seizoen 14 en 15 willen lezen. Kan dat nog ergens?
Ook was ik benieuwd of de scene van Lucas die voor het eerst politieagent Aysen ontmoet tijdens zijn rit in Ludo's sportwagen ergens nog te vinden is. De nieuwe verhaallijn begon op het moment dat hij weer bij was gekomen na het verlies van zijn geliefde Edwin.
Thanks!quote:Op dinsdag 4 februari 2025 18:50 schreef Bpalma het volgende:
[..]
https://thetvdb.com/serie(...)/seasons/official/14 deze website
Of Elisa, doordat ze te dicht bij de deur staat wanneer deze ontploft door een cobra. En dan komt Shanti op de begrafenis met het kind van Rik.quote:Op woensdag 5 februari 2025 04:46 schreef Alicia76 het volgende:
oke, Laura moet dus snel exit. Bah. Niemand die op haar verhaallijn zit te wachten. WEGGG. En verder mogen er wel meer mensen dood gaan in GTST. Zoals Nola bv. Laat Nola sterven. Dat is realistisch.
Zit ff op die website te grasduinen en dit blijft voor mij wel de classic van de 'tv-gids tekstjes';quote:
Laura hoeft niet snel exit maar het is elke keer hetzelfde duwt Henk van zich weg en vervolgens ligt ze op de grond omdat ze der medicatie niet optijd inneemt in de afgelopen twee seizoen al wel 3 tot 4x hetzelfde.quote:Op woensdag 5 februari 2025 04:46 schreef Alicia76 het volgende:
oke, Laura moet dus snel exit. Bah. Niemand die op haar verhaallijn zit te wachten. WEGGG. En verder mogen er wel meer mensen dood gaan in GTST. Zoals Nola bv. Laat Nola sterven. Dat is realistisch.
Vandaag gekeken op RTL Lounge, mooie afleveringquote:Op woensdag 5 februari 2025 15:24 schreef Japepk het volgende:
[..]
Zit ff op die website te grasduinen en dit blijft voor mij wel de classic van de 'tv-gids tekstjes';
De haat jegens Ludo groeit gestaag. Ludo geeft Nick tijdens een persconferentie de schuld van de sigarettensmokkel. Robert en Bing houden Ludo verantwoordelijk voor Dennis' toestand. Morris raakt steeds gefrustreerder en denkt dat zijn relatie met Nina verpest is door Ludo. In de Rozenboom dreigt het moordspel een levensechte wending te krijgen.
En Nina die die nog even tegen haar vader snauwt: "Ik wou dat je DOOD was!"quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:24 schreef Japepk het volgende:
[..]
Zit ff op die website te grasduinen en dit blijft voor mij wel de classic van de 'tv-gids tekstjes';
De haat jegens Ludo groeit gestaag. Ludo geeft Nick tijdens een persconferentie de schuld van de sigarettensmokkel. Robert en Bing houden Ludo verantwoordelijk voor Dennis' toestand. Morris raakt steeds gefrustreerder en denkt dat zijn relatie met Nina verpest is door Ludo. In de Rozenboom dreigt het moordspel een levensechte wending te krijgen.
Hadden een relatie, Ludo zat toen nog in zijn bad badguy fase dus toen ze iets heel duurs van hem kapot had gemaakt werd ze mishandeld en vastgehouden in de paardenstal.quote:Op donderdag 6 februari 2025 13:30 schreef DjVero het volgende:
Ik volg het niet via Videoland, dus stoeipoes Jessica heeft net een aantal keer gewipt met Julian, maar de scène in de Rozenboom tussen haar en Ludo bracht mij in verwarring: wat is haar historie met Ludo geweest?
Als ik zomaar een willekeurige reactie lees, is het wel erg jaquote:Op vrijdag 7 februari 2025 11:44 schreef GTST2021 het volgende:
Wat een bende is het daar zeg https://gtstcourant.com/puinhoop-bij-gtst-verhaallijnen-afgekapt/ Wel een eervolle vermelding weer, @:Frey!
quote:En wat te denken van Stefano, die ineens weer een ‘zus’ heeft in plaats van een ‘nicht’ (Nina)?
Hij begon als zoon en toen als broer van Ludo, dus sinds wanneer is hij opnieuw weer een zoon geworden?
Op zich hebben Stefano en Nina altijd wel de broer-zus band gehouden, ookal bleek het biologisch anders te zitten. Viel me wel op dat toen Stefano terugkeerde en hij opnieuw voorgesteld moest worden bij karakters, dit nooit vernoemd werd. Net zoals Rosie en die gast in die witte outfit die allebei vroegen of hij 'familie' van Ludo was. Dit werd ook steeds met een algemene 'ja, familie' beantwoordt.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:00 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Als ik zomaar een willekeurige reactie lees, is het wel erg ja
[..]
Dit vond ik vooral pijnlijk in het verhaal: — “Ook de creative producer, Idse Grotenhuis, zou zijn conclusies eens moeten trekken. In 2021 zei hij nog tegen De Telegraaf dat hij niet verwachtte nog jaren aan boord te blijven bij GTST: “Het is goed voor de serie om op dit soort posities eens in de zoveel tijd te wisselen.” Die tijd is nu echt aangebroken. —quote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:00 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Als ik zomaar een willekeurige reactie lees, is het wel erg ja
[..]
Nou ja, open en bloot. Op een rioolfansite. Johan Derksen roept ook elke dag dat de premier moet aftreden.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:35 schreef GTST2021 het volgende:
[..]
Dit vond ik vooral pijnlijk in het verhaal: — “Ook de creative producer, Idse Grotenhuis, zou zijn conclusies eens moeten trekken. In 2021 zei hij nog tegen De Telegraaf dat hij niet verwachtte nog jaren aan boord te blijven bij GTST: “Het is goed voor de serie om op dit soort posities eens in de zoveel tijd te wisselen.” Die tijd is nu echt aangebroken. —
Zo open en bloot, daar zullen ze blij mee zijn bij Endemol - dat er steeds zo hard wordt uitgehaald. Ik ben het er wel volledig mee eens, daar niet van :’)
Videoland begon later met uitzenden, toen was Lounge al 2 jaar bezig met “Classics”quote:Op vrijdag 7 februari 2025 10:22 schreef Dutch_view het volgende:
Bij RTL Lounge maken ze er een potje van qua volgorde met GTST classics![]()
De clifhanger van seizoen 16 zenden ze te vroeg uit, Ludo wordt neergeschoten en de daaropvolgende aflevering loopt hij weer vrolijk rond op kantoor![]()
Ook het trouwen van Jef is te vroeg uitgezonden. Complete chaos![]()
En waarom loopt Videoland 2 seizoenen achter met de classics?
Aah oke dat wist ik niet. Maar je zou als Videoland gelijk kunnen trekken aangezien VL en RTL een soort van één pot nat is. Als je een aflevering mist (of nu doordat RTL aflevering 3208 niet uitzend maar 2x 3209quote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:10 schreef GTST2021 het volgende:
[..]
Videoland begon later met uitzenden, toen was Lounge al 2 jaar bezig met “Classics”
Het tempo op Videoland helpt ook helaas niet. 1 "nieuwe" aflevering per dag, dat schiet niet op.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 00:53 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Aah oke dat wist ik niet. Maar je zou als Videoland gelijk kunnen trekken aangezien VL en RTL een soort van één pot nat is. Als je een aflevering mist (of nu doordat RTL aflevering 3208 niet uitzend maar 2x 3209![]()
) , dan moet je dus 2 jaar wachten voordat je het kunt zien
Dat klopt niet helemaal: Videoland is in de zomer van 2017 begonnen met de 'Classics', toen 3 afleveringen op een dag. Later (ik dacht vanaf seizoen 2 of 3) zijn ze overgegaan naar één aflevering per dag.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:10 schreef GTST2021 het volgende:
[..]
Videoland begon later met uitzenden, toen was Lounge al 2 jaar bezig met “Classics”
En de vraag is dan ook of dat het tegen die tijd bij Videoland wel is opgelost. Toen met de kerstaflevering van seizoen 14 liep het zowel op Lounge als later bij Videoland mank qua releasevolgorde. Zelfde met bijvoorbeeld de laatste drie afleveringen van seizoen 2 van Kees & Co: de volgorde zou moeten zijn De kat van de buren -> Rampen -> Je leeft maar twee keer, maar zowel op Videoland als bij elke herhaling op Lounge is het Je leeft maar twee keer -> De kat van de buren -> Rampen.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 00:53 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Aah oke dat wist ik niet. Maar je zou als Videoland gelijk kunnen trekken aangezien VL en RTL een soort van één pot nat is. Als je een aflevering mist (of nu doordat RTL aflevering 3208 niet uitzend maar 2x 3209![]()
) , dan moet je dus 2 jaar wachten voordat je het kunt zien
Wel slecht dat er niemand daar zit op te letten, zal wel een grotendeels geautomatiseerd proces zijn. En contact opnemen heeft ook weinig nut. Daarom is het vervelend dat je niet op Videoland kunt terugvallen.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:03 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Dat klopt niet helemaal: Videoland is in de zomer van 2017 begonnen met de 'Classics', toen 3 afleveringen op een dag. Later (ik dacht vanaf seizoen 2 of 3) zijn ze overgegaan naar één aflevering per dag.
RTL Lounge begon in 2019 met de 'Classics', eerst 's avonds om 21:30 uur, later is het verschoven naar de vroege ochtend maar altijd twee afleveringen per dag, waardoor Lounge langzaam inliep op Videoland. Gedurende seizoen 9 is Lounge definitief voorbijgestoken en sindsdien is die voorsprong alleen nog maar groter geworden.
[..]
En de vraag is dan ook of dat het tegen die tijd bij Videoland wel is opgelost. Toen met de kerstaflevering van seizoen 14 liep het zowel op Lounge als later bij Videoland mank qua releasevolgorde. Zelfde met bijvoorbeeld de laatste drie afleveringen van seizoen 2 van Kees & Co: de volgorde zou moeten zijn De kat van de buren -> Rampen -> Je leeft maar twee keer, maar zowel op Videoland als bij elke herhaling op Lounge is het Je leeft maar twee keer -> De kat van de buren -> Rampen.
Het eerste seizoen deden ze er 3 per dag, dat was veel lekkerder kijken.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 10:36 schreef GTST2021 het volgende:
[..]
Het tempo op Videoland helpt ook helaas niet. 1 "nieuwe" aflevering per dag, dat schiet niet op.
O, dat wist ik niet! Veel beter, ja.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 14:47 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Het eerste seizoen deden ze er 3 per dag, dat was veel lekkerder kijken.
Er was toen eerst tijdje pauze na seizoen 1 en toen seizoen 2 startte ging het naar 1 per dag. Heb bij Videoland nog navraag gedaan, maar kreeg nietszeggend antwoord dat het er nu 1 was. Waarom niet duidelijk.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 17:30 schreef GTST2021 het volgende:
[..]
O, dat wist ik niet! Veel beter, ja.
quote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:21 schreef NedKelly het volgende:
Spoiler want VidoelandIk vind haar zo kut. Van mij had ze weg mogen blijvenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die hele verhaallijn is echt heel raar en out of character.quote:Op maandag 10 februari 2025 22:49 schreef Vino_Tinto het volgende:
[..]
Ik vind haar zo kut. Van mij had ze weg mogen blijven
Nee joh totaal geen types voor gelukkig maar.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 07:10 schreef Ceviche het volgende:
Ja, ik had die verhaallijn liever gezien bij Luuk, of bij Henk ofzo.
Dat is waar, maar ik bedoelde het meer als: iemand die langer in de serie zit, met een relatie met bepaalde afhankelijkheid ofzo waar deze storyline logischer zou vallen.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 07:49 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Nee joh totaal geen types voor gelukkig maar.
En dat hebben we met oa Menno en Ray al gehad.
De agressieve politie agenten al vond ik dat toen bij Menno ook helemaal niet passen.
Videoland is vaker aan het kutten met seizoenen. Volgens de site zit GTST inmiddels bij seizoen 53 ofzoquote:Op zaterdag 8 februari 2025 13:13 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Wel slecht dat er niemand daar zit op te letten, zal wel een grotendeels geautomatiseerd proces zijn. En contact opnemen heeft ook weinig nut. Daarom is het vervelend dat je niet op Videoland kunt terugvallen.
Geen woord gelogen.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 14:05 schreef PeterKelder het volgende:
Om met de kop boven een artikel van GTSTCourant te spreken: het is een enorme puinhoop bij GTST.
Hoi Bisou! Of Bizou, want men heeft nog niet beslist hoe haar naam uitgeschreven wordt. In spoilerteksten staat het met een Z, in ondertiteling met een S. Honderden Franse meisjesnamen om uit te kiezen en dan komen ze hiermee af. Eigenlijk kan het ook nog Bijou zijn, wat staat voor juweel. Afijn, ik hoef niks in het Frans uit te typen voor de dochter van Jessica, want het meisje dat heel haar leven in Frankrijk heeft gewoond en is opgegroeid met een Franse vader kan vlekkeloos Nederlands. Uiteraard, en heel erg handig, scheelt de schrijvers weer onnodig gedoe met Google Translate. Ook handig dat Juweeltje koud in Meerdijk aangekomen De Koning binnenwandelt alwaar haar moeder staat te rommelen met haar ex-vriendje van 25 jaar geleden. Typisch gevalletje van soaplogica.
Net zo typisch als dat de ene dochter van Julian (Merel) naar Frankrijk vertrekt en er prompt een andere dochter (Juweeltje) uit Frankrijk komt. Cheyenne Löhnen had evengoed een recast van Merel kunnen spelen, of een dochter van Kim die gaat studeren in Nederland en bij Oom Julian komt inwonen omdat er niet voldoende studentenkamers beschikbaar zijn. Alles beter dan nog maar eens een onbekend kind op de proppen laten komen omdat de schrijvers geen verdere inspiratie hebben. Had gedacht dat we dat na het debacle Jonathan wel even achter ons zouden laten, maar helaas.
Jessica, wat een toestand maakt je er toch van! Blijkbaar al jaren getrouwd met een Fransman duik je zonder enige schaamte meerdere keren (!!!) met ex-liefje Julian tussen de lakens. Hebben de schrijvers inspiratie gehaald uit het woelige liefdesleven van Katja Schuurman, of heeft die laatste bedongen dat het personage wel dicht bij haarzelf moest blijven? En passant (hé, da’s Frans!) neem je nog een nouvelle fille mee voor je ex-liefje bij gebrek aan inspiratie van de schrijvers, zing je een liedje met hartsvriendin Linda (kunnen de schrijvers mij even wijzen op de klaarblijkelijke vriendschap die er is geweest tussen de twee personages?), zit er nog een verborgen Pittige Tijden-referentie in bij een ontmoeting met Rik (“hebben wij ooit iets gehad samen?”) en huil je uit bij het graf van Oom Govert. Die volgens de tekst op de steen “Oom voor iedereen” was, alleen jammer dat de personages die dicht bij hem stonden (Laura, Rik, Stefano) nooit hebben gerefereerd naar een overlijden. Typisch gevalletje van soaplogica.
Net zo logisch als dat Jessica zogezegd 19 was toen Julian haar in Parijs liet vallen. Raar, want in de oorspronkelijke verhaallijn van Jessica en Julian was hun romance een dingetje omdat Jessica al een aantal jaar ouder was dan de pakweg 17-jarige Julian. En ook een gevalletje soaplogica: Jessica woont al ruim 25 jaar in Frankrijk maar heeft een mobiel telefoonnummer met de landcode van Nederland (+31).
Sam, wees maar niet bang dat je geen aandacht krijgt, want rond jouw verhaallijn valt ook wel wat te zeggen. Laat ik beginnen met te zeggen dat ik begrijp dat de schrijvers een precair thema als oudermishandeling willen aankaarten. Nobel, heel erg mooi. Alleen: het is weer bitter slecht uitgewerkt, mede doordat het voelt als "laten we Linda een verhaallijn geven nu Kees weer voor onbepaalde tijd van de boot af is en we anders eigenlijk ook niet weten wat we met haar moeten doen". En het valt te prijzen dat ze Linda nog eens een verhaallijn geven waarbij niet wordt gefocust op de ontbrekende humoristische spelkwaliteiten van Babette van Veen. Maar er klopt gevoelsmatig gewoon niks van deze lijn. Oudermishandeling gebeurt vaak daar waar de ouder geïsoleerd is van de buitenwereld: geen werk, geen hobby, geen kennissenkring, oftewel: niemand die maar een vermoeden kan hebben van wat er speelt. En anders zorgt het kind er wel door manipulatie voor dat dat gebeurt. Hier hebben we echter koene journaliste Janine (met daarnaast zachtaardige pater familias Ludo), die bij gebrek aan een eigen verhaallijn maar in die van anderen geschreven wordt en bij één laag extra make-up al feilloos in de gaten heeft dat Sam haar moeder afranselt. Fout 2: Sam is nog niet ijskoud terug of er vliegen al glazen, wijnflessen en brandblussers door de boot. Opbouw van een precaire verhaallijn? Welnee, we gaan er meteen met 180 km p/u tegenaan!
En met net zoveel snelheid als de verhaallijn is ingezet zal die ook wel weer eindigen binnen niet al te lange tijd. Sam vliegt uit de bocht, wordt in een instelling gedumpt en alles is weer bij het oude. Of nou ja, misschien dat Janine er nog een podcast over kan maken (please don't...).
Rosie, oh Rosie, where art thou?... Wacht, is die draaideur in de GTST-studio's nog altijd niet vastgezet en is Rosie zonder boe of bah ingewisseld voor sleazy wijnhandelaar (en prompt nieuwe beste vriend van Stefano) Andrea? Typisch. Je haalt een personage met een verleden uit de mottenballen (hoewel ik nog altijd denk dat dat pas in het script is geschoven nádat Juliëtte werd gecast), geeft haar een backstory met een gevangenisstraf en voogdijzaak, koppelt haar aan Wielermans Sanders ("we zijn een goed team") en na twee of drie ruzies ruimt ze het veld weer alsof ze er niet is geweest. Wat is het toch dat dat sublieme schrijversteam denkt dat dit een goede wijze van storytelling is?
Oh laat maar, want we zijn nu al op kruissnelheid met sleazy wijnhandelaar Andrea. Ik zou bijna hopen op een ouderwets goede verhaallijn waarin hij Stefano 'helpt' met het openen van de wijnbar in wat nu nog CS is, maar dat dan blijkt dat hij een mannetje van de maffiafamilie Oliviero is die het horecaimperium van Wielermans inpikt, als boetedoening omdat hij hen de rug heeft toegekeerd zoveel jaar geleden. Iets spannends. Al zal het wel uitdraaien op Andrea die een lonely oplichter is en off screen wordt opgepakt. Misschien rijdt er nog wel een busje voor en sleuren ze Stefano met rolstoel en al naar binnen om tijdens het reclameblok de plooien glad te strijken. Het moet immers wel behapbaar blijven voor schrijvers en productie.
Ook behapbaar voor schrijvers en productie: Nola. Na maandenlange tearjerkers rond haar leukemie is ze ineens in remissie en kunnen we ons focussen op écht goede verhaallijnen voor jongeren: vloggen. Want na de eerdere succesverhaallijnen rond Job's kookvlogs en het groepje van Rover en Valentijn dat een prankkanaal begon als de Lachzakken of de Geinponems of de Grapjurken kon een vervolg niet langer uitblijven. Zit er ook maar één kijker op te wachten? Nee! Is er enig zicht op een mogelijk interessante verhaallijn? Welnee! En zoals ik laatst al zei: dit soort verhalen wordt nooit geloofwaardig neergepend of neergezet door schrijvers en productie, waardoor het onbedoeld al helemaal lachwekkend wordt.
En tegelijkertijd wordt het personage Troj geslachtofferd voor een mogelijke romance tussen Nola en Steef. Niet dat het veel uitmaakt, want na bijna een jaar weten we als kijkers nog niks noemenswaardig van Troj, heeft hij geen eigen karaktereigenschappen opgebouwd behalve het lieve en begripvolle vriendje te zijn, en is er dus geen noodzaak om die jongen te behouden. Met terugwerkende kracht had zijn rol binnen het verhaal vanaf het begin ingevuld kunnen worden door Steef en had het de facto niks uitgemaakt. Behalve dan dat Steef misschien eens een ander verhaal had gehad dan het veroorzaken van (geld)problemen.
Is er dan helemaal niks om naar uit te kijken bij GTST? Nee, want sinds ze de aftiteling hebben teruggedrongen tot "Met dank aan Cast en Crew" is zelfs makkelijk raadplegen welke prutsers er verantwoordelijk zijn voor deze enorme puinhoop er niet meer bij. Onder het artikel van GTSTCourant over de puinhoop die er heerst in en rond de serie las ik een comment van gtstfan2015 die van mening was dat het onder Rohan Gottschalk veel beter was. Niet dat ik het daarmee eens ben, maar feit is wel dat we toen tenminste nog iets om te lachen hadden. Helaas is zelfs dat er niet meer bij met het bedroevende huidige niveau wat de makers ons voorschotelen.
Omdat ze bij Rosie als schrijvers die keutel ingetrokken hebben om vervolgens Andrea de geplande verhaallijn te laten afmaken?quote:Op dinsdag 11 februari 2025 19:17 schreef RaymanNL het volgende:
Waarom heb ik het gevoel dag die Andrea bezig is met Stefano op te lichten 😂
Dat vermoedde ik ook al 😂 Wat een gestuntelquote:Op dinsdag 11 februari 2025 21:38 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Omdat ze bij Rosie als schrijvers die keutel ingetrokken hebben om vervolgens Andrea de geplande verhaallijn te laten afmaken?
Noud was in zijn beginperiode nog lekker brutaal, ja. Toch jammer dat zulke kenmerken karaktereigenschappen er bij vaste personages altijd weer uitgegumd wordt naarmate ze in zo'n serie zitten, want toen Noud na jaren de serie verliet was hij de braafheid zelvequote:Op woensdag 12 februari 2025 15:13 schreef Dutch_view het volgende:
Vanochtend in GTST classics werd Dorothea door Noud "Die zwarte" en "Die dikke surinaamse" genoemd...
Valt me mee dat het er nog in zit. Racisme!
Noud was altijd al wel 'ruwe bolster, blanke pit' toch? Echt een jonge Jef. Da's ook gewoon soap-eigen denk ik, want zelfs the one and only Peter Kelder kwam terug als een goedzakjequote:Op woensdag 12 februari 2025 15:28 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Noud was in zijn beginperiode nog lekker brutaal, ja. Toch jammer dat zulke kenmerken karaktereigenschappen er bij vaste personages altijd weer uitgegumd wordt naarmate ze in zo'n serie zitten, want toen Noud na jaren de serie verliet was hij de braafheid zelve
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.14.gif RaymanNL vindt dit leuk
Zit hier niet voor Jan L. een heel verhaal te tikken. Haal dan de spoiler er uit en laat de rest staan, waar ik nog niet van weet welke spoiler dat zou moeten zijn, pff.quote:
Hoe moeilijk is het om videoland afleveringen onder een spoiler te zetten?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 02:28 schreef Dr.Mikey het volgende:
Videoland aflevering bespreken we hier al jaren @:nizno zonder spoilers bijna niemand kijkt het nog via televisie.
Ik vroeg me inderdaad ook af of dit pand wel van Nina is eigenlijk. Geen idee.quote:Op donderdag 13 februari 2025 20:18 schreef Bpalma het volgende:
Was CS niet van Anton en huurde Nina het niet van hem?
Dit is het enige wat ik kan vindenquote:Op donderdag 13 februari 2025 20:18 schreef Bpalma het volgende:
Was CS niet van Anton en huurde Nina het niet van hem?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Allemaal cabaretteketet!
Hij heeft wel een aantal aardige verhaallijnen gehad, maar het is al lange tijd niet veel meer. Denk dat hij in de Classics op Videoland binnenkort in de serie verschijnt.quote:Op maandag 17 februari 2025 19:51 schreef Mikeytt het volgende:
NEEEEE
https://www.rtl.nl/boulev(...)-everon-jackson-hooi
Makers GTST hinten op vertrek Everon Jackson Hooi
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Allemaal cabaretteketet!
Het is tijdelijk, heeft ie inmiddels zelf gedeeld. Ik had het echt heel jammer gevonden als hij er definitief uit ging. Ik vind de (steeds verder uitgebreide) familie Sanders echt de kern van de soapquote:Op maandag 17 februari 2025 19:51 schreef Mikeytt het volgende:
NEEEEE
https://www.rtl.nl/boulev(...)-everon-jackson-hooi
Makers GTST hinten op vertrek Everon Jackson Hooi
Is daar nou al iets om bevestigd? Want het is toch een enorm zwaktebod om Rik in een halfslachtige relatie te storten om dan straks weer een driehoek met Shanti op te tuigen?quote:Op woensdag 19 februari 2025 13:30 schreef Mr.Pomtip het volgende:
Dit is echt uitzitten totdat Shanti terugkeert, lijkt mij.
Nee, niets, dus stel je voor dat Shanti niet terugkomt. Dan kunnen Rik en Elisa nog heel lang samen saai doen...quote:Op woensdag 19 februari 2025 13:48 schreef Japepk het volgende:
[..]
Is daar nou al iets om bevestigd? Want het is toch een enorm zwaktebod om Rik in een halfslachtige relatie te storten om dan straks weer een driehoek met Shanti op te tuigen?
Is dat niet die vrouw waar Ludo mee praatte, die in vastgoed of een galerij of iets zit waar hij nu zaken mee doet?quote:Op donderdag 20 februari 2025 07:26 schreef RaymanNL het volgende:
Wie is deze meid in de leader dan? (linksboven)
[ link | afbeelding ]
Ja heh! Ze kwam me zo bekend voor maar het was niet die vrouw van die paardenweddenschappen. Die verhaallijn zijn de schrijvers namelijk alweer vergeten.quote:Op donderdag 20 februari 2025 11:17 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Is dat niet die vrouw waar Ludo mee praatte, die in vastgoed of een galerij of iets zit waar hij nu zaken mee doet?
Nick is de zoon van Ludo en Sophia, toch? En Ludo de broer van Stefano?quote:Op donderdag 20 februari 2025 23:18 schreef Dr.Mikey het volgende:
Stefano noemt Nick weer eens Neef waarom snapt hij niet dat het gewoon zijn halfbroer is.
In de classics op Videoland, waarin hij dankzij Ludo opgesloten zit, noemt hij Nick ook een neef.quote:Op donderdag 20 februari 2025 23:18 schreef Dr.Mikey het volgende:
Stefano noemt Nick weer eens Neef waarom snapt hij niet dat het gewoon zijn halfbroer is.
Ja die zag ik vandaag vandaar en eerder ook al.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 00:57 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
In de classics op Videoland, waarin hij dankzij Ludo opgesloten zit, noemt hij Nick ook een neef.
Dit beeld benadrukt nog eens hoeveel Cheyenne Löhnen weg heeft van Sophie Bouquet, en derhalve een prima recast had kunnen zijn voor Merel. Alles beter dan de perfect Nederlands sprekende Parisienne Juweeltje, die haar leven in een bruisende metropool inruilt voor het suffe Meerdijk om uit te zoeken wat ze wil. Klinkt bijna als de synopsis voor een mierzoete en voorspelbare Hallmark-film. En voorspelbaar wordt de toekomst van Juweeltje ook, met een mogelijke romance met halfbroer Steefquote:Op donderdag 20 februari 2025 07:26 schreef RaymanNL het volgende:
Wie is deze meid in de leader dan? (linksboven)
[ link | afbeelding ]
Ga ik beweren dat het bovenstaande briljant is? Nee, absoluut niet. Dit is alles bij elkaar in een half uurtje bedacht en neergepend, kan zeker nog wat verfijning en nuancering gebruiken. Mijn punt is meer: er had veel meer uit de comeback van Jessica gehaald kunnen worden met een beetje meer fantasie van die prutsers in Amsterdam. De enige schokkende plottwist in haar terugkeer was dat Oom Govert al 17 jaar dood is, en die sterfdatum zal niet door de schrijvers maar door het art-department bepaald zijn bij het maken van die grafsteen. Net zoals niet de schrijvers maar de regisseur met het idee kwam dat Linda en Jessica The Rose zouden zingen op de karaokeavond, want in het script stond blijkbaar iets heel anders; waarschijnlijk dat Linda en Jessica op het moment suprême in een busje gesleurd werden en hun optreden tijdens het reclameblok plaatsvond. Dat is immers meer een kolfje naar de hand van die sublieme scenaristen.quote:Merel vertrekt voor haar Interpol-stage naar Lyon: als ze daar de trein verlaat wordt ze gespeeld door Cheyenne Löhnen. Daar wordt ze eigenlijk direct in het diepe gegooid: Interpol is namelijk al tijden druk bezig met de handel en wandel van Jean-Pierre Pascal na te gaan. Hij is een groot Frans zakenman die overal wel een vinger in de pap heeft, maar zijn zwarte boekhouding wijst op een zekere connectie met de Franse onderwereld. Interpol is er gebrand op om via Jean-Pierre de onderwereld naar boven te halen, maar daarvoor is infiltratie nodig. Enter: Merel. Zij infiltreert undercover in de organisatie van Jean-Pierre. In eerste instantie lijkt het goed te gaan, maar een domme fout van Merels kant maakt dat Jean-Pierre argwaan begint te krijgen, met als gevolg dat Merels cover opgeblazen wordt en zij haar leven niet meer zeker is. Interpol haalt haar van de zaak en sommeert haar onder te duiken. Merel weet niets anders te verzinnen dan terug te gaan naar Meerdijk, in de hoop dat de situatie overwaait.
Terwijl Merel terugkeert in Meerdijk, zich als een kluizenaar schuilhoudt bij haar vader en niets wil loslaten over waarom haar Interpol-avontuur zo plotseling voorbij is, is Jean-Pierre in Frankrijk in alle staten en wil dat Merel wordt gevonden. Omdat hij inmiddels geen kant meer op kan nu Interpol hem viseert, wil hij zijn vrouw inzetten als lokaas. Zijn vrouw: Jessica Harmsen. Het enige wat Jean-Pierre weet is dat Merel zich in Meerdijk moet ophouden, en aangezien Jessica daar een verleden heeft is zij de perfecte persoon om het stadje binnenstebuiten te keren. Jessica heeft haar twijfels, maar begrijpt dat het imperium van haar man - en daarmee zijn volledige kapitaal - op losse schroeven staat.
Eenmaal in Meerdijk komt het tot een emotioneel weerzien met haar grote liefde Julian, en Jessica begint te twijfelen aan haar opdracht. Dit wordt alleen maar heviger als ze tot de ontdekking komt dat Merel een dochter van Julian is. Wetende dat Jean-Pierre geen lieverdje is en er wel vaker oud-medewerkers van (of in) de aardbodem verdwenen zijn, vreest Jessica voor het leven van Julians dochter. Ze probeert tijd te winnen door te doen tegenover Jean-Pierre dat ze geen vorderingen maakt, maar heeft niet in de gaten dat haar eigen man dubbelspel speelt: hij heeft één van zijn mannetjes achter Jessica aangestuurd om haar nauwlettend in het oog te houden en in te grijpen wanneer nodig.
Dat gebeurt dan ook: in het holst van de nacht wordt Merel van haar bed gelicht en verdwijnt spoorloos. Als Jessica hier lucht van krijgt omdat Julian niks snapt van Merels verdwijntruc komt ze in gewetensnood. Ze zoekt contact met Jean-Pierre, die walgt van Jessica en niet van plan is om Merel te laten gaan. Jessica besluit ten einde raad om Julian in te lichten, die niet kan geloven dat ze zo ver kon gaan om zijn dochter in gevaar te brengen, ook al wist ze in eerste instantie niet van de connectie. Omdat Jessica het gevoel heeft dat Jean-Pierre het klusje rond Merel zelf op wil knappen, neemt ze Julian mee op sleeptouw naar het landgoed in Parijs.
Daar komt het tot een emotionele showdown: Merel is op brute wijze gemarteld door de krachtpatsers van Jean-Pierre, maar weigert iets te lossen over de informatie die ze gedeeld heeft met Interpol. Op het moment dat Jean-Pierre haar wil neerschieten, arriveert Jessica met Julian op de plek des onheils. Jessica neemt een heftig besluit en springt voor Merel als Jean-Pierre schiet en wordt geraakt door de kogel.
Jean-Pierre is in shock als hij zijn vrouw ziet neergaan, maar op dat moment komt de Gendarmie het landgoed op stormen en neemt hem in hechtenis. Merel laat haar emoties de vrije loop in de armen van Julian, die als versteend naar Jessica staart, die door de hulpdiensten gereanimeerd wordt…
Jessica overleeft het ternauwernood, en in het ziekenhuis zoekt Julian haar op om haar te bedanken en zijn excuses te maken. Op de vraag wat ze gaat doen nu Jean-Pierre is opgepakt reageert ze resoluut: de wereldreis van 25 jaar eerder in haar eentje verderzetten, want ze is al te lang blijven plakken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.14.gif RaymanNL vindt dit leuk
Geforceerd Woke? Dat vind ik eigenlijk wel meevallen. Of je moet een racisme verhaallijn direct woke noemen natuurlijk, maar dan is American History X ook een Woke film.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 01:21 schreef phpmystyle het volgende:
Ben ik de enige die het niks meer aan vindt? Ook dat geforceerde woke is wel een dingetje.
Nou, het is te opzichtig. Racisme en discriminatie bestaat, maar niet in die mate zoals het nu geaccentueerd wordt.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 13:12 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Geforceerd Woke? Dat vind ik eigenlijk wel meevallen. Of je moet een racisme verhaallijn direct woke noemen natuurlijk, maar dan is American History X ook een Woke film.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Dat vond ik dan wel weer het toppunt! Het is ook een mode dingetje geworden om maar te deugen. Bij Netflix series en films zie je niets anders gebeuren.Allemaal cabaretteketet!
quote:Op dinsdag 25 februari 2025 13:23 schreef freaky40 het volgende:
Sinds Peter van de Vorst, baasje bij RTL openlijk heeft aangegeven woke te zijn en zo ook dat hele RTL zie je dit doordrenkt door de hele RTL organisatie. Nu ook bij GTST. De contractverlenging is er niet zomaar gekomen, als het maar meer maatschappelijk betrokken wordt en dus meer woke gaat zijn.Dit is serieus beleid ook nog?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Dat vond ik dan wel weer het toppunt! Het is ook een mode dingetje geworden om maar te deugen. Bij Netflix series en films zie je niets anders gebeuren.Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
Minder kijkcijfers en lagere omzet en dus winst zullen ervoor zorgen dat de zeilen wordt bijgesteld naar gelang van de windrichting.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 13:25 schreef freaky40 het volgende:
Klopt, dat is niet eens een aanname meer, dat is gewoon een feit omdat je het ziet gebeuren gewoon.
quote:Op woensdag 26 februari 2025 00:57 schreef Niels_ het volgende:
Klopt, het slaat door in het ene woke/inclusief verhaallijntje naar de andere.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Allemaal cabaretteketet!
quote:Op woensdag 26 februari 2025 00:59 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Klopt, het slaat door in het ene woke/inclusief verhaallijntje naar de andere.Je hebt niets aan ankers als ze zwalkende verhaallijnen en persoonlijkheden krijgen. Linda hoort ook bij de golden era en is nu ook allerminst een anker. Wat mij betreft halen ze juist zo min mogelijk karakters terug voor langere tijd, omdat dat ze toch alleen maar verpest. Alleen Julian is succesvol omdat die is geïntroduceerd met een goed achtergrondverhaal, relaties enzovoort.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat dat betreft vind ik het juist leuk dat Robert en Jef zo nu en dan voor een paar dagen terugkomen. Dat is vrij realistisch gezien de afstand waar ze wonen en de band die ze met Laura hebben.'t Echte en 't ware!
Heb dat ook gedaan, lekker vanaf t beginquote:Op woensdag 26 februari 2025 14:35 schreef freaky40 het volgende:
Ik vind haar een vervelende verhaallijn hebben ook omdat het weer zo overdreven maatschappelijk betrokken moet zijn en alle issues die er spelen maar nagebootst moeten worden in een wat ooit een soap was, dat is het gekke er van. Ik vond haar altijd wel leuk, maar die Sam is verleden tijd.
Denk overigens dat ik hier ook maar eens ga starten vanaf aflevering 1 van GTST bij de GTST Classics als ik weer wat meer ruimte heb. Ik heb die afleveringen nog nooit gezien want ben pas in 1994 GTST gaan volgen.
Vind dat ze het wel goed doet eerlijk gezegd. Alleen de verhaallijn is wel heel suf natuurlijk.quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:28 schreef DeKleineOnbekende het volgende:
Ik wil vooral heel graag dat Sam vertrekt. Wat een slechte actrice, zeg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
quote:Op donderdag 27 februari 2025 02:29 schreef Dr.Mikey het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder vind ik het nog steeds amusant om te kijken hoor![]()
Blijkbaar ziet hij een soap als een uit de kluiten gewassen compilatie van Postbus 51-spotjes met daar tussendoor nog wat luchtig entertainment, zoals een karaokeavond in De Koning, 50-plusser Linda die zich als een onzekere puber gedraagt, of simpelweg het reclameblok.quote:"Het is voor ons altijd belangrijk om maatschappelijke thema's te vertellen, naast natuurlijk ook wat luchtige entertaining verhaallijnen."
Dus als wij massaal met kritiek reageren op de uiterst luie en ergerniswekkende wijze waarop ze hun luchtige en entertaining verhaallijnen resoluut afkappen - zoals dus met Tamara, maar ook met de verhaallijn rond Bart of Rosie die ineens in het luchtledige zijn verdwenen, of matchfixer slash paardenstrontschepper Raoul die ineens off-screen vermoord werd en waarvan de moordzaak ineens off-screen was opgelost - dan zijn die alsnog geslaagd volgens de theorie van meneertje Grotenhuis. Immers reageren wij er op dat het ons geraakt heeft, daar gaat het bottom line om. Dat dat op een negatieve manier is omdat we ons als langjarige fans verbazen over het werkelijk treurige dieptepunt dat de serie inmiddels bereikt heeft op inhoudelijk vlak, dat maakt geen donder uit. Er wordt gereageerd en pr-machine Boulefart maakt er toch wel een jubelend item over, dat is wat telt. Hoezee!quote:"Een verhaallijn is geslaagd op het moment dat er over gesproken wordt. In ieder geval dat ze er zó op reageren dat het hun geraakt heeft."
Je slaat eigenlijk zelf al de spijker op de kop. Jij schrijft het met een S, een ander weer met een Z. Zo staat het in de gidsteksten als Bizou, maar in de ondertiteling op Videoland als Bisou. En als haar naam volgende week geschreven wordt als Bison kijk ik er niet gek van op. Dus noem ik haar Juweeltje, want dat kun je tenminste maar op één manier schrijvenquote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:08 schreef Ceviche het volgende:
@:PeterKelder
Ik ben het helemaal eens met je rant maar ik moet het toch weten: waarom noem je die ene Juweeltje? Ze heet toch Bisou? Want Bisou betekent kus en juweel zou dan bijou zijn. Het is nog even cringe, daar niet van.
Of heb ik iets gemist?
Dat was het wel zo ongeveer, ja. Als Raoul nou een slepende ziekte had gehad waren we nu waarschijnlijk aan het kijken naar Ludo die zijn 'goede vriend' een manage cadeau doet, of zoiets. Dan was zijn uiteindelijke dood alsnog afgeraffeld (Raoul die off screen van een paard valt of zo) maar was het niet behandeld als een luchtige entertaining verhaallijn tussendoorquote:Hoe is die verhaallijn van Ludo en Raoul en de bebloede mouw eigenlijk afgelopen? Ik weet het niet meer zeker maar in mijn herinnering ging het zo: Janine had dat bloed laten onderzoeken en dat was van een mens, toch? En Ludo ging off screen naar de politie en toen kwam hij terug, en zei hij dat alles was opgelost en hij niet meer verdacht werd door de politie. Janine vertrouwde het toch niet? En dat was het?
Of was het geen materiaal voor een podcast dus boeide het haar niet meer ofzo
Dat je het zelf niet meemaakt betekent het niet dat het niet realistisch is.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 13:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou, het is te opzichtig. Racisme en discriminatie bestaat, maar niet in die mate zoals het nu geaccentueerd wordt.
Het is ook helemaal niet realistisch.
Ik kijk soaps om vermaakt te worden, niet om gedoceerd te worden.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:44 schreef Saranghae het volgende:
[..]
Dat je het zelf niet meemaakt betekent het niet dat het niet realistisch is.
En sinds wanneer is een soap wel 'realistisch' ?
De reacties met dat het te 'woke' is laat zien dat jullie het gewoon niet willen inzien en dat het daarom ook een probleem is in Nederland
Wat PeterKelder al schreef, een soap is gemaakt om vermaakt te worden en te ontsnappen uit de werkelijkheid. Dan zit je niet te wachten om met een wijzend vingertje te worden toegesproken en middels verhaalijntjes te worden geïndoctrineerd.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik kijk soaps om vermaakt te worden, niet om gedoceerd te worden.
Het is ook wel heel nep van een discriminerende vrouw die niet door Elize geholpen wil worden naar vuurwerk bommen in de tuin en aangevallen worden door random figuranten in no time. Gelukkig komen zulke dingen vanwege racisme niet veel voor in Nederland.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:44 schreef Saranghae het volgende:
[..]
Dat je het zelf niet meemaakt betekent het niet dat het niet realistisch is.
En sinds wanneer is een soap wel 'realistisch' ?
De reacties met dat het te 'woke' is laat zien dat jullie het gewoon niet willen inzien en dat het daarom ook een probleem is in Nederland
Wat dat betreft is er in de serie heel veel veranderd in t.o.v. "vroeger".quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:59 schreef freaky40 het volgende:
Tja helemaal mee eens. Het is denk ik bij de laatste contractonderhandelingen tussen RTL en EndeMol Shine vooral gegaan over een ophoging van het aantal relevante maatschappelijke thema's, anders had die 3 jaar contractverlenging er tussen Endemol Shine en RTL niet gekomen aangezien baasje Peter van de Vorst graag vooral de wokeness-agenda wil uitdragen via zijn zenders.
Een paar jaar geleden had je al die veelbesproken verhaallijn dat Saskia door Roman verkracht werd in haar eigen huis. Dat werd toen ook niet getoond. Was vroeger inderdaad heel anders.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 20:32 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Wat dat betreft is er in de serie heel veel veranderd in t.o.v. "vroeger".
Ik heb hier al eerder gemeld dat ik een groot fan ben van de GTST classics.
Een leuk voorbeeld van hoe niet-woke GTST vroeger was. In seizoen 7 zat een aflevering waarin Ludo zijn vriend/ compagnon Huib chanteerde met een porno video waar Huib in speelde. Ludo speelde de video af op tv en de kijker kon daar zien hoe Huib een dame oraal aan het bevredigen was![]()
Nou ja dat zou nu toch echt niet meer kunnen
![]()
Of Noud die het over "die dikke zwarte" had (Dorothea)
RTL was toen ook nog behoorlijk rechts van het midden en de NPO links van het midden. Nu zijn ze het beide en mag en kan niets meer volgens hun.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 20:32 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Wat dat betreft is er in de serie heel veel veranderd in t.o.v. "vroeger".
Ik heb hier al eerder gemeld dat ik een groot fan ben van de GTST classics.
Een leuk voorbeeld van hoe niet-woke GTST vroeger was. In seizoen 7 zat een aflevering waarin Ludo zijn vriend/ compagnon Huib chanteerde met een porno video waar Huib in speelde. Ludo speelde de video af op tv en de kijker kon daar zien hoe Huib een dame oraal aan het bevredigen was![]()
Nou ja dat zou nu toch echt niet meer kunnen
![]()
Of Noud die het over "die dikke zwarte" had (Dorothea)
Ging het nep over dat die vrouw niet geholpen willen worden? Het leeft nog wel in de zorg, nog steeds. En ik had pas een monteur over de vloer om mijn kookplaat te repareren die vertelde dat mensen hem soms gewoon de toegang weigeren, hij is van Surinaamse afkomst.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:14 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Het is ook wel heel nep van een discriminerende vrouw die niet door Elize geholpen wil worden naar vuurwerk bommen in de tuin en aangevallen worden door random figuranten in no time. Gelukkig komen zulke dingen vanwege racisme niet veel voor in Nederland.
Eens, ik werk in de zorg, belde een man dat hij een andere thuiszorgorganisatie wilde want deze stuurde steeds een donkere vrouw en hij wilde geen zorg van een zwarte.quote:Op zondag 2 maart 2025 10:28 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Ging het nep over dat die vrouw niet geholpen willen worden? Het leeft nog wel in de zorg, nog steeds. En ik had pas een monteur over de vloer om mijn kookplaat te repareren die vertelde dat mensen hem soms gewoon de toegang weigeren, hij is van Surinaamse afkomst.
Ik kan me daar dus echt totaal niks bij voorstellen.
Maar dat aangereden worden door een paar skinheads (met haar) is dan weer gelijk mega extreem.
Eens, had het gelaten bij de vrouw die niet geholpen wilde worden en had daar meer mee gedaan.quote:Op zondag 2 maart 2025 12:39 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Eens, ik werk in de zorg, belde een man dat hij een andere thuiszorgorganisatie wilde want deze stuurde steeds een donkere vrouw en hij wilde geen zorg van een zwarte.
Echt triest.
Maar hoe ze dat dan in gtst vertolken is echt overtrokken. Het had echt wel op een realistischer manier gekund.
Of dat Elisa een lekke band kreeg en dan te laat was en dan een cliënt had die zei: 'typisch' of zoiets.quote:Op zondag 2 maart 2025 12:51 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Eens, had het gelaten bij de vrouw die niet geholpen wilde worden en had daar meer mee gedaan.
Wat maatschappelijke dingen zijn ok,, maar hou het klein.
Mishandeling van je ouders is bij de leeftijd van Linda ook niet aannemelijk, dat gaat veel meer over bejaarden die hulp nodig hebben.
Hadden ze een 'er komt een AZC in Meerdijk'-storyline ja?quote:Op zondag 2 maart 2025 19:35 schreef GTST2021 het volgende:
Er worden nu bijna dezelfde fouten als in 2018 - 2019 gemaakt.
- online pranks Valentijn, Jojo et cetera <-> Vloggen Nola, Troj, Steef.
- te veel maatschappelijke verhaallijnen zoals AZC's in Meerdijk <-> nu is bijna elke verhaallijn ook maatschappelijk relevant.
Het is wachten tot de kijkcijfers weer instorten.
Jazeker, uit die verhaallijn (waar Linda's zoon Rover bij betrokken was als pro-azc-demostrant) kwam uiteindelijk het personage Amir voort, dat van 2017 tot 2021 in de serie te zien was als partner van Sjors Langeveld.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:08 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Hadden ze een 'er komt een AZC in Meerdijk'-storyline ja?
Yep: AZC in GTST zorgt voor woede onder fansquote:Op zondag 2 maart 2025 20:08 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Hadden ze een 'er komt een AZC in Meerdijk'-storyline ja?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Postbus 51 spot in 'soap' gegoten...Allemaal cabaretteketet!
quote:Op dinsdag 4 maart 2025 23:19 schreef Ceviche het volgende:
Exit Rik: mooie oplossing!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik snap ook niet waarom Rik zo gestyled wordt, vaak zo'n pet waar ik Giel Beelen vibes van krijg, terwijl dat best een aantrekkelijke vent zou kunnen zijn. Op de een of andere manier stoor ik mij daaraan.quote:
Ze vallen weer in dezelfde val als toen met al die andere puber verhaallijntjes een aantal jaren geleden. De kijker zat daar niet op te wachten en hebben dat laten blijken en dat hebben ze toen aangepast. Spangas werd het toen vaak genoemd. De kijkcijfers zakte toen ook naar beneden. Iets wat nu al aan het gebeuren is want Katja blijkt toch al gemist te worden nu ze uit de soap vertrokken is.quote:Op woensdag 5 maart 2025 17:40 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik hoop dat ze snel kappen met die Nola Steef en Troy onzin. Alle drie de acteurs verdienen en kunnen beter. Vooral Nola van een hele heftige verhaallijn naar deze onzin is zonde.
Spangas had heel erg dat iemand dan een bepaalde eigenschap of hobby had en dat was dan de hele identiteit. Net als bij Bisou, of dat atletiek van Sam, of de journalistiek van Janine, Laura is ook alleen nog maar iemand die parkinson heeft, enzovoort.quote:Op woensdag 5 maart 2025 18:15 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Ze vallen weer in dezelfde val als toen met al die andere puber verhaallijntjes een aantal jaren geleden. De kijker zat daar niet op te wachten en hebben dat laten blijken en dat hebben ze toen aangepast. Spangas werd het toen vaak genoemd. De kijkcijfers zakte toen ook naar beneden. Iets wat nu al aan het gebeuren is want Katja blijkt toch al gemist te worden nu ze uit de soap vertrokken is.
Vooral ook dat ze niet gewoon vloggen, maar een soort dramaserie filmen. Wat een onzin-verhaallijntje weer.quote:Op donderdag 6 maart 2025 01:08 schreef freaky40 het volgende:
Ook dat vloggen voortdurend door Steef, Nola en Troy, dat is zoooo 2017, dat is helemaal geen relevant ding meer en niet meer van deze tijd. Het is allemaal TikTok, Podcast of live streaming. Dus als je het dan doet, laat ze dat dan doen. Maar liever niet.
Ik vind het ook ontzettend slecht bedacht dat ze nu helemaal getriggerd is door die reviews.quote:Op donderdag 6 maart 2025 01:13 schreef Dr.Mikey het volgende:
Nina en de haat berichten is ook weer zo iets.
Marly doet al twintig jaar mee, Nina is inmiddels al moeder geworden van drie kinderen maar het blijft een kinderlijk verwend poppetje. waar bij Bing er nog wel een enigszins ontwikkeling in de rol geweest is.
Ik krijg nu echt een beeld voor me van degene die deze verhaallijn bedacht heeft, dat dat echt zo'n typische quasi-boomer is die decennia achterloopt en tegenover jongeren woorden als ''wreed'', ''gaaf'', ''kicken'' en ''vet cool'' gebruikt, ''want dat zeggen jullie jongelui toch?''.quote:Op donderdag 6 maart 2025 13:33 schreef freaky40 het volgende:
Ze willen hiermee maar de jongeren doelgroep mee bereiken, maar ze stoten deze juist hiermee af net als die vorige periode met veel Spangas-verhaallijntjes. Dat honk van ze waar ze nu allemaal samenwonen begint ook al een dingetje te worden. Je ziet nu meer woongedeeltes. Begint echt een studentenhuis te worden. De laatste keer dat ik dit zag was het bij het latere ONM.
Mwah, dat vind ik niet eens zo'n slechte ontwikkeling, beter dan dat scènes geforceerd in het al bestaande decor geschreven moeten worden omdat er geen slaapkamerset is bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 6 maart 2025 13:33 schreef freaky40 het volgende:
Ze willen hiermee maar de jongeren doelgroep mee bereiken, maar ze stoten deze juist hiermee af net als die vorige periode met veel Spangas-verhaallijntjes. Dat honk van ze waar ze nu allemaal samenwonen begint ook al een dingetje te worden. Je ziet nu meer woongedeeltes. Begint echt een studentenhuis te worden. De laatste keer dat ik dit zag was het bij het latere ONM.
tegenwoordig is de gemiddelde student blij als ze zoiets als scala kunnen huren.quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:44 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ha blij dat die allemaal verdwenen zijn.
Vind die Troy ook veel leuker in die paleis scenes met Marwan Steef Demi etc dan in die vlog verhaallijn. Ze proberen een beetje weer dat oude boven Scala gevoel erin te krijgen dat is wel positief daarover trouwens Pascale lag altijd op de bank te slapen omdat die geen slaapkamer set hadviel mij laatste tijd op in de classics. En die douche midden in de woonkamer boven een horecagelegenheid moet je ook maar willen.
Welkom allen op de 75ste verjaardag van Laura Maria Helena Selmhorst, het hart van Meerdijk. Aanleiding voor de makers en sublieme schrijversteam om grandioos uit te pakken met een speciale aflevering geheel in het teken van één van de belangrijkste personages in bijna 35 jaar GTST. Oh wacht, wat... Er moet ook nog ruimte zijn voor een debiel lijntje waarin Steef wordt gechanteerd door een jochie van 12 én het afscheid van Bing en Manu? En of Bizou/sou/sous* er ook nog in gepropt kan worden, net als Henriëtte 'overacting' Castro? Nee hoor, natuurlijk.quote:"Laura, jij bent het cement van Meerdijk... Nee, het verkeerde woord: jij bent het hart van Meerdijk."
- Robert Alberts
Ha, Sil! Mooi dat je na zes jaar nog eens van je laat zien en horen. Je zegt wel dat je zo blij bent dat Laura je moeder is, maarre… waar was je dan de afgelopen jaren bij belangrijke gebeurtenissen in haar leven? Haar huwelijk met Henk bijvoorbeeld, of wat te denken van de periode dat ze haar Parkinson-diagnose kreeg? Och ja, natuurlijk, toen zat jij een sangriaatje te drinken op een Spaans terras. Wat een geweldige zoon ben je toch dat je je moeder op haar 75ste verjaardag nog geen twee minuten kan videobellen, want je moest weer verder.quote:"Hier is Spanje zeggen ze: 'Madre solo hay una.' Letterlijk betekent dat: er is maar één moeder. En mam, ik ben heel blij dat jij dat bent."
- Sil Selmhorst
Godzijdank werd dat afgekapt, want dat was met de kennis van deze schrijvers niet al te best geweest. Voorbeeldje? Oh, die was er toevallig in de aflevering van dinsdag:quote:"En daarna komt het hoogtepunt, namelijk een 'Wie kent Laura het beste'-quiz."
- Henk Visser
Noem me een purist, maar kunnen die sublieme schrijvers niet gewoon wat research doen als ze zulke dialogen schrijven en goedkeuren? Dat Laura zwanger is geraakt van Lotje is niet iets wat off-screen gebeurde, wat deze schrijvers o zo graag hanteren. Sterker nog: de aanleiding voor het moment dat Laura in verwachting raakte zat nota bene in de serie. Seizoen 1, aflevering 59: Robert die Laura confronteert met haar kortstondige affaire met Daniël, Laura die tegen hem uitvalt waardoor Robert het inzicht krijgt dat hij nog altijd van Laura houdt waarna ze het goedmaken in bed. Dat was in het decor van Huize Alberts en daar kwam geen gemaskerd bal aan te pas. Tenzij ze er een rollenspel van maakten in de slaapkamer, who knows.quote:"Gemaskerd bal, dat was toen zo leuk. Nou, die nacht... ik weet zeker dat ik toen zwanger ben geraakt van Lotje."
- Laura Selmhorst
NL Film is, net als EndemolShine Nederland, inmiddels al enige tijd ingelijfd door het veel grotere Banijay. De oude productiehuizen fungeren nu als 'labels' van Banijay, en waarschijnlijk is daarbij de keuze gemaakt dat alle Nederlandse fictieproducties van Banijay onder NL Film worden geproduceerd.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 09:59 schreef freaky40 het volgende:
Wat moet NLFILM trouwens met GTST? Ik zie dat ook steeds in de 'aftiteling' staan tegenwoordig waar ik ze normaal gesproken bij films als producent zie. EndeMol Shine produceert toch?
Op social media lees ik ook steeds meer kritiek, met name over het influencerverhaaltje rond Steef/Nola/Troj. En uiteraard is GTSTCourant ook erg kritisch ten aanzien van het huidige beleid. Maar of het de vastgeroeste schrijvers echt tot nadenken zet? Onder mensen als Pia Blanco werd eerder al pogingen gedaan om personages als influencers neer te zetten. Het was onder aanvoering van Idse Grotenhuis in 2000 dat men zich voor het eerst openlijk waagde aan het vertellen van maatschappelijk relevante verhaallijnen, hoewel het er toen nog niet dik bovenop lag en vaak maar één verhaallijntje tussen talloze andere was. Ze zeggen dan wel dat een ezel zich niet twee keer aan dezelfde steen stoot, maar deze schrijvers doen niet anders.quote:Hopelijk lezen ze hier mee want er worden goede kritieken gegeven of zijn wij hier de enige met deze kritieken of zijn deze er elders ook op fora, social media e.d. want dan zouden ze er wat mee kunnen doen. Als wij hier de enige zijn we roepende in de woestijnen vrees ik.
Op RTL Lounge kunnen we over 1,5 week weer zien dat Ludo uit de dood gaat herrijzenquote:Op zaterdag 8 maart 2025 13:06 schreef laracroftonline het volgende:
Gtst is gewoon oer saai en het jammere is ook nog omdat men nu 6 maanden voorloopt met de opnames we voorlopig geen veranderingen zien.
De classics zijn zelfs beter nu.
Zelfs in seizoen 14 wat nu op videoland te volgen is zie ik nog regelmatig een microfoon in beeldquote:Op zaterdag 8 maart 2025 14:26 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Op RTL Lounge kunnen we over 1,5 week weer zien dat Ludo uit de dood gaat herrijzen
Tevens ben ik weer begonnen helemaal bij het begin. Wel opvallend hoe de knullig de productie soms was. Bijna in iedere scene is wel een microfoon boven in beeld te zienOf het decor schudt heen en weer wanneer iemand een deur hard dicht smijt
Maar qua verhaallijnen is het superleuk
Liever een microfoon in beeld dan deze saaie afgeraffelde verhalen.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 14:35 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Zelfs in seizoen 14 wat nu op videoland te volgen is zie ik nog regelmatig een microfoon in beeld
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In welke beeldkwaliteit wordt GTST eigenlijk uitgezonden op Videoland? Is dat nog steeds 1080p? Ik moet zeggen dat er qua beeldkwaliteit het er de laatste tijd 'goed' uit ziet. Het is geen UHD/4K maar zie gelukkig weinig bij-effecten in het beeld, ruis, blokjes bij bewegingen. Het oogt wat vloeiender tegenwoordig. Overigens wordt het wel eens tijd voor Videoland om over te stappen naar een hogere beeldkwaliteit. Dat zal dan ook gevolgen hebben voor de kwaliteit waarin het is opgenomen want dan moet het ook opgenomen worden in die kwaliteit maar in deze tijd mag je toch zeker UHD/HDR kwaliteit na streven!Allemaal cabaretteketet!
Niks over woke?quote:Op woensdag 12 maart 2025 11:09 schreef freaky40 het volgende:
Tina Nijkamp heeft het inmiddels ook opgemerkt dus het krijgt nu wel breder kritiek, dus een item in RTL Boulevard is niet ver weg. Ook omdat de kijkcijfers hier onder gaan leiden inmiddels net als bij de vorige dip.
Punt 4 zou nog kunnen zijn het doorslaan in té veel maatschappelijk betrokken verhaallijntjes, te woke. Het lijkt af en toe wel een Postbus 51 spot in soap vorm.
[ afbeelding ]
Ik las net netquote:Op woensdag 12 maart 2025 20:55 schreef TheVulture het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)te-scene-is-gespeeld
RIP Helen Helmink
De enige échte Helen Helmink wat mij betreftquote:Op woensdag 12 maart 2025 20:55 schreef TheVulture het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)te-scene-is-gespeeld
RIP Helen Helmink
Of Koen Heeze heeft nog een laatste avondmaal voor Helen gemaaktquote:Op woensdag 12 maart 2025 22:06 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik denk dat Alice de Boer hierachter zit.
Jammer dat de schrijvers hier nooit in mee wilden gaan.quote:8. Terug in GTST
Dat zou ik geweldig vinden. De tekstschrijvers kunnen me er zo in schrijven, ik ben de pleegmoeder van Simon en Linda Dekker die naar Canada is gegaan. Linda is ook terug gekomen. Ik ben in de serie niet dood, dus er is van alles mogelijk met Helen Helmink. Het zou toch enig zijn als ik terug kwam?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Nou ja, ik vind Marwan een leuk personage net als de acteur die hem speelt. Dat hij nu geworden is kan ook alleen maar in een soap. Dát maakt het in ieder geval toch nog echt een soap waar niet alles wat er in de werkelijkheid gebeurd ook daarin gebeurd zoals nu de vele maatschappelijk betrokken verhaallijntjes die tot vervelens aan toe door je strot heen geduwd wordt, nogmaals gelijk een Postbus 51 spotje.quote:Op donderdag 13 maart 2025 18:43 schreef Japepk het volgende:
Marwan kwam als gesjeesd broertje van Ilias. Weet niet of hij crimineel moest zijn. Gezien zijn vader zal hij vast mbo ondernemen oid hebben. Hij is ooit aan de pabo begonnen. Ik vind het nog steeds jammer dat dat niet af is gemaakt. Sowieso heeft er nooit een basisschoolmeester of juf in de serie gezeten. Als je het over afspiegeling van de maatschappij hebt. Was leuk geweest om hem in die rol te hebben. Met zeurouders enzo. Dán was discriminatie wel op zijn plaats geweest, want dat komt op scholen echt nog regelmatig voor. Dat hij ineens de Rozenboom kan runnen slaat inderdaad nergens op. Dat hij van de Koning o.i.d. een wereldkroeg maakt is nog wel geloofwaardig, maar een sterrentent die zomaar personeel van de straat plukt; nah. Sowieso doodzonde dat de buurtsuper weg is. Dat was een betere ontmoetingsplek dan heel dat CS en die Italiaanse tent die toch binnen een seizoen weer weg is.
quote:Op donderdag 13 maart 2025 23:44 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Nou ja, ik vind Marwan een leuk personage net als de acteur die hem speelt. Dat hij nu geworden is kan ook alleen maar in een soap. Dát maakt het in ieder geval toch nog echt een soap waar niet alles wat er in de werkelijkheid gebeurd ook daarin gebeurd zoals nu de vele maatschappelijk betrokken verhaallijntjes die tot vervelens aan toe door je strot heen geduwd wordt, nogmaals gelijk een Postbus 51 spotje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 12 maart 2025 22:23 schreef Dutch_view het volgende:
Nog uit een interview met Bruni
[..]
Jammer dat de schrijvers hier nooit in mee wilden gaan.
Hmm, dan beter van niet. Leuk hoor, al die oude gezichten. Maar het staat haaks op hoe je een serie maakt. Je moet een verhaal hebben. Iedereen kan wel komen aanwaaien om even hallo te zeggen. Maar als het niet meer brengt dan dat, zie ik de meerwaarde niet.quote:Op zondag 16 maart 2025 15:30 schreef Bpalma het volgende:
caroline de bruin heeft aangeven dat ze het plan was om bruni weer te vragen voor het 35e jarige bestaan
Jessica kwam terug met het libido en de morele waarden van Katja Schuurmanquote:Op zondag 16 maart 2025 17:52 schreef PeterKelder het volgende:
Met de koers onder de huidige makers zou ik ook bar weinig vertrouwen hebben gehad in een comeback van Helen Helmink. Ze hadden van haar waarschijnlijk een influencer gemaakt (een booktokker) of een of ander medisch lijntje gegeven. Of hooguit hebben teruggebracht voor een eventueel afscheid van Laura, ook al hadden de personages maar weinig interactie met elkaar.
Het hangt er vooral van af hoe je het brengt, en met de juiste personages in een juist 'plotje', hoe klein ook. Met een beetje fantasie en de rijke historie van de serie binnen handbereik zouden veel schrijvers wel raad weten met comebacks van legendarische personages. Maar niet bij de schrijvers van GTST, waar het sinds de comeback van Martine in 2003 (!!!) nooit echt meer is gelukt om met een enigszins geslaagde comeback te komen die de moeite waard is. Frits bleek Hans, Linda werd met elke comeback dommer en naïever dan Myriam van der Pol ooit is geweest, Milan werd een saaie suflul, Rik hopt getergd van de ene naar de andere vrouw, Isabella gleed uit onder de douche en stierf aan de eeuwige ziekenhuisbacterie, Martine kwam terug als Cruella De Vil die alleen nog in scherpe oneliners kon praten, Stefano rolt van de ene (liefdes)obsessie naar de andere, Marieke had dementie maar ging dood door een aanrijding, Mark was ineens kunstschilder en vloog net zo ineens de cel in, Jessica kwam terug met het libido en de morele waarden van Katja Schuurman en Sam werd slachtoffer van de maatschappelijke relevantie die de schrijvers zo nodig willen etaleren.
Alleen de comeback van Julian is met uitzondering op de regel nog geslaagd te noemen, maar daar hebben ze het personage Julian Verduyn in geschoven toen het gezin al op papier stond. Feitelijk gezien had hij ook Piet Verdriet kunnen heten en was het gewoon weer een nieuw gezin geweest met dezelfde sores.
Hai @PeterKelder! Paar weken terug hadden we het hier over de mogelijke hoofdschrijver van GTST, weet je nog? Hier lees ik dat er tegenwoordig 3(!) hoofdschrijvers zijn, onder wie dus ook (weer) Pia Blanco. Hoe is dit mogelijk, haha! Zijn de normen bij EndemolShine zo laag?quote:Op zondag 16 maart 2025 17:52 schreef PeterKelder het volgende:
Met de koers onder de huidige makers zou ik ook bar weinig vertrouwen hebben gehad in een comeback van Helen Helmink. Ze hadden van haar waarschijnlijk een influencer gemaakt (een booktokker) of een of ander medisch lijntje gegeven. Of hooguit hebben teruggebracht voor een eventueel afscheid van Laura, ook al hadden de personages maar weinig interactie met elkaar.
Het hangt er vooral van af hoe je het brengt, en met de juiste personages in een juist 'plotje', hoe klein ook. Met een beetje fantasie en de rijke historie van de serie binnen handbereik zouden veel schrijvers wel raad weten met comebacks van legendarische personages. Maar niet bij de schrijvers van GTST, waar het sinds de comeback van Martine in 2003 (!!!) nooit echt meer is gelukt om met een enigszins geslaagde comeback te komen die de moeite waard is. Frits bleek Hans, Linda werd met elke comeback dommer en naïever dan Myriam van der Pol ooit is geweest, Milan werd een saaie suflul, Rik hopt getergd van de ene naar de andere vrouw, Isabella gleed uit onder de douche en stierf aan de eeuwige ziekenhuisbacterie, Martine kwam terug als Cruella De Vil die alleen nog in scherpe oneliners kon praten, Stefano rolt van de ene (liefdes)obsessie naar de andere, Marieke had dementie maar ging dood door een aanrijding, Mark was ineens kunstschilder en vloog net zo ineens de cel in, Jessica kwam terug met het libido en de morele waarden van Katja Schuurman en Sam werd slachtoffer van de maatschappelijke relevantie die de schrijvers zo nodig willen etaleren.
Alleen de comeback van Julian is met uitzondering op de regel nog geslaagd te noemen, maar daar hebben ze het personage Julian Verduyn in geschoven toen het gezin al op papier stond. Feitelijk gezien had hij ook Piet Verdriet kunnen heten en was het gewoon weer een nieuw gezin geweest met dezelfde sores.
quote:”Fans hebben namelijk meer dan genoeg van de zwabberende koers die creatief producent Idse Grotenhuis en Pia Blanco (een van de drie hoofdschrijvers) twee jaar geleden hebben ingezet.”
T valt me nog mee dat Rohan nog niet terug is 😅quote:Op zondag 16 maart 2025 21:59 schreef GTST2021 het volgende:
[..]
Hai @:PeterKelder! Paar weken terug hadden we het hier over de mogelijke hoofdschrijver van GTST, weet je nog? Hier lees ik dat er tegenwoordig 3(!) hoofdschrijvers zijn, onder wie dus ook (weer) Pia Blanco. Hoe is dit mogelijk, haha! Zijn de normen bij EndemolShine zo laag?
[..]
Of Dag Neijzen? Hij was verantwoordelijk voor die babywissel, maar ook voor de geslaagde comeback van Martine Hafkamp in 2003.quote:Op maandag 17 maart 2025 10:41 schreef laracroftonline het volgende:
[..]
T valt me nog mee dat Rohan nog niet terug is 😅
Tja, ik vind het werkelijk onvoorstelbaar dat zulke mensen er gewoon kunnen en mogen blijven zitten. Begrijp me niet verkeerd, ik wil niemand zijn of haar werk ontzeggen, maar als je (in het geval van Pia Blanco) in een eerder stadium hebt bewezen dat je uit creatief oogpunt niet geschikt bent voor de functie van hoofdschrijver is het in mijn optiek bizar dat je nogmaals zo'n kans krijgt of gewoon kan blijven aanmodderen.quote:Op zondag 16 maart 2025 21:59 schreef GTST2021 het volgende:
[..]
Hai @:PeterKelder! Paar weken terug hadden we het hier over de mogelijke hoofdschrijver van GTST, weet je nog? Hier lees ik dat er tegenwoordig 3(!) hoofdschrijvers zijn, onder wie dus ook (weer) Pia Blanco. Hoe is dit mogelijk, haha! Zijn de normen bij EndemolShine zo laag?
[..]
Check, check, en... checkquote:Op zaterdag 13 januari 2024 13:51 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het is zelfs erger: Pia Blanco is inmiddels weer hoofdschrijver, terwijl Susan Stam een stapje terug heeft gedaan sinds oktober 2023 (volgens Linkedin).
Pia Blanco, de vrouw waaronder GTST zich ging focussen op verhaallijnen als vloggende jongeren, de ene na de andere "maatschappelijk relevante" verhaallijn door de strot van de kijker werd geduwd en verhaallijnen ook lukraak werden afgekapt, met dalende kijkcijfers tot gevolg. Onbegrijpelijk dat iemand die zulke resultaten heeft behaald opnieuw zo'n positie kan en mag bekleden. En het toont ook aan dat er in zo'n schrijfteam bar weinig nieuw bloed een kans krijgt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Misschien wordt het wel weer eens tijd voor een echte soap, een beetje rechts van het midden. Ik kan me zo voorstellen dat dit wel iets is voor SBS 6 die toch wat rechtser geworden zijn, las ik gisteren op Mediacourant.
[ Bericht 2% gewijzigd door freaky40 op 20-03-2025 02:48:10 ]Allemaal cabaretteketet!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rick en kinderen is geen succes:
Job leert hij jaren later pas kennen.
Tijdens de bevalling van Rikkie zat Rick in Thailand in de gevangenis.
Toen Anita weer zwanger van hem was gooide Dennis ze van het balkon met een afgebroken zwangerschap tot gevolg.
Shanti eerste keer zwanger van hem kregen ze een dood kind.
Shanti tweede keer zwanger van hem is het mogelijk van Richard en gaat ze er halverwege vandoor. En dan nu weer dit moeilijk leven de schrijvers zullen de helft wel vergeten zijn.They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
R.I.P DTS.
Ze zullen dat rekken tot 1 oktober, om daarmee ''de meest emotionele jubileumaflevering ooit'' neer te zetten. Dat is feitelijk een no brainer. Daarbij, toen Boulefart twee weken geleden een item maakte over het overlijden van Bruni Heinke werd ook Bartho geïnterviewd in het Endemol-gebouw. Die zal daar niet enkel voor een quote'je over Bruni zijn geweest, dus die heeft opnames gehad. De opnames lopen inmiddels zo'n vijf maanden voor op uitzending, en als je dan de maanden juni/juli/augustus overslaat komt dat perfect overeen. En voor wie of wat zou Jef nog kunnen terugkeren naar Meerdijk? Juist, (een afscheid van) Laura.quote:Op zondag 23 maart 2025 01:14 schreef freaky40 het volgende:
Je kunt al raden waar de zomerclif mee te maken heeft, denk dat Laura het lootje gaat leggen. Of zou dat nog wat langer de tijd krijgen.
Videoland hanteert een andere telling, daarom is elk ‘nieuw’ seizoen opgedeeld in 2 seizoenen. Raar is het zeker, maar er zijn dus ‘gewoon’ 35 seizoenen en geen 54.quote:Op maandag 24 maart 2025 17:04 schreef Ace90ace het volgende:
Weet niet of dit het goede forum is voor mijn vraag, maar hier mijn vraag.
Ben sinds kort begonnen op Videoland met het kijken van Goede Tijden, Slechte Tijden Classics. Dit bevat tot nu toe 14 seizoenen en elke dag komt er een nieuwe aflevering erbij. Dus ook tijdens de zomerstop en in het weekend.
Tot welke seizoen zal dit lopen? Tot het laatste huidige seizoen?
Hoeveel seizoenen zijn het er nu, 35 of 54? Want op Videoland en NLZIET zie ik dat het laatste seizoen 54 is? Maar als het gestart is in 1990 hoe kom je dan aan 54 seizoenen?
Wanneer wordt best de spin of Nieuwe Tijden gekeken of staat dit los van GTST?
Alvast bedankt.
quote:Op maandag 24 maart 2025 14:08 schreef GTST2021 het volgende:
Wat een *** is het nu:Onbegrijpelijk inderdaad.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Allemaal cabaretteketet!
quote:Op maandag 24 maart 2025 22:34 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk inderdaad.Ze hebben hem niet eens gebeld!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 25 maart 2025 20:12 schreef GTST2021 het volgende:
[..]
Ze hebben hem niet eens gebeld!!!Echt slordig weer dit. Ze doen maar wat tegenwoordig daar!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Allemaal cabaretteketet!
quote:Op dinsdag 25 maart 2025 20:12 schreef GTST2021 het volgende:
[..]
Ze hebben hem niet eens gebeld!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 25 maart 2025 22:23 schreef Ceviche het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 25 maart 2025 22:48 schreef PeterKelder het volgende:
[..]Hahaha ja dat is zeker waar jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 27 maart 2025 02:49 schreef freaky40 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het was wel leuker geschrevenquote:Op donderdag 27 maart 2025 12:00 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ter vergelijking nu in de classics op videoland van 20 jaar geleden zijn Nick en Charlie zogenaamd in las vegas en dat zag er niet beter of slechter uit.
Ik heb die scène opgezocht en om eerlijk te zijn, ik vind het niet slecht gedaan. Ze komen het hotel uit (Royal desert) en dan zoomen ze uit en staat erboven een groot bord met Crowne Plaza. En dan een limousine waar ze precies het nummerbord niet laten zien.quote:Op donderdag 27 maart 2025 12:00 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ter vergelijking nu in de classics op videoland van 20 jaar geleden zijn Nick en Charlie zogenaamd in las vegas en dat zag er niet beter of slechter uit.
Is er een andere Helen net nu Bruni Heinke is overleden? Onbewust wel een trap na zegquote:Op donderdag 27 maart 2025 14:36 schreef Dr.Mikey het volgende:
Die Helen zou ook wel met Andrea te maken hebben en dat andere mens is ook opeens terug.
Ja een Amerikaanse naam is inderdaad wat ongelukkig gekozen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:56 schreef Japepk het volgende:
[..]
Is er een andere Helen net nu Bruni Heinke is overleden? Onbewust wel een trap na zeg
Idse Grotenhuis in het AD over deze continuiteitsfout:quote:Op donderdag 27 maart 2025 12:54 schreef laracroftonline het volgende:
Dit foutje zag ik net op TikTok voorbij komen🤭🫣
[ tiktok ]
Hij zou als creatief producent van de serie meer oog moeten hebben voor de inhoud van de verhaallijnen dan die van een koffiekopje of een koffer. Maar dat verklaart direct waarom de serie zelf geen noemenswaardige inhoud meer heeftquote:,,Het is een slechte continuïteitsfout’’, geeft creatief producent Idse Grotenhuis toe. Hij legt uit hoe zoiets kan gebeuren: menig scène in GTST wordt niet in één keer, maar in meerdere takes opgenomen. Tussen die takes door zorgt een zogenoemde setdresser ervoor dat Kraaijkamp weer een volle kop koffie krijgt.
Dat moet dan wel hetzelfde kopje zijn, anders krijg je dit soort vreemde beelden. Waarschijnlijk is in dit geval weinig aandacht besteed aan het kopje, omdat regisseurs vaak beloven dat ze de verschillende opnames niet door elkaar gebruiken. In het kopje zat overigens echt koffie, terwijl je in veel films en series vaak duidelijk kunt zien dat acteurs uit een leeg kopje drinken. ,,Daar let ik echt op’’, zegt Grotenhuis. ,,Ook als acteurs een koffer bij zich hebben. Als die leeg is, zíé je dat gewoon. Het moet echt lijken.’’
Ben t helemaal eens met jou.quote:Op donderdag 27 maart 2025 21:54 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Idse Grotenhuis in het AD over deze continuiteitsfout:
[..]
Hij zou als creatief producent van de serie meer oog moeten hebben voor de inhoud van de verhaallijnen dan die van een koffiekopje of een koffer. Maar dat verklaart direct waarom de serie zelf geen noemenswaardige inhoud meer heeft
Johnny Kraaijkamp lijkt me overigens wel iemand die aan de bel trekt als de inhoud echt door de vloer zakt qua niveau. Of hij moet destijds zon riant salaris hebben bedongen dat zijn pensioen hem wel een eindeloze herhaling van zetten waard is. Dat is niet zuur bedoeld overigens; het is te prijzen dat acteurs als hij en Jette zo blijven doorwerken na na hun 67e. Henk en Laura zijn echt wel prominente personages, die draaien echt nog wel een behoorlijke werkweek denk ik. Laura heeft wel stillere jaren gehad.quote:Op donderdag 27 maart 2025 21:54 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
[..]
Hij zou als creatief producent van de serie meer oog moeten hebben voor de inhoud van de verhaallijnen dan die van een koffiekopje of een koffer. Maar dat verklaart direct waarom de serie zelf geen noemenswaardige inhoud meer heeft
Bruni is vorige week overleden, wat jij vandaag gezien hebt is gisteren opgenomenquote:Op donderdag 27 maart 2025 15:56 schreef Japepk het volgende:
[..]
Is er een andere Helen net nu Bruni Heinke is overleden? Onbewust wel een trap na zeg
Zie 'onbewust'quote:Op donderdag 27 maart 2025 22:57 schreef casita het volgende:
[..]
Bruni is vorige week overleden, wat jij vandaag gezien hebt is gisteren opgenomen![]()
![]()
Kwam meteen naar dit topic tijdens het kijken om te klagen hoe simplistisch het is en nog een slechte sirene ook.quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:25 schreef Ceviche het volgende:
[..]
1 sirene en dan ben je er. Blijkbaar.
Die makelaar gaat ze een loer draaien werkt samen met Andrea en Helen (die Amerikaanse bij Nina) om voor een nog onbekende grotere onbekende/oude bekende wraak te nemen op de familie Sanders.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 02:27 schreef freaky40 het volgende:
Snap nog steeds niet die plotsklapse verhaallijn van Ludo die voor Janine een woning in Italië aan het zoeken is al maanden. Wat is het plan daar achter? Gaan ze permanent verhuizen, vakantiehuisje? Zou dat betekenen dat hun ook de serie uit gaan want als ze gaan, gaan ze samen zeggen ze altijd. Rare wending in ieder geval.
Het is al sinds ik dit donderdagavond las en postte dat er een soort verontwaardigde boosheid in mij opborrelt. Gewoon, omdat het kan, nog één keer de bewuste quote:quote:Op donderdag 27 maart 2025 21:54 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
[..]
Dit is zó tekenend voor de almaar dalende lijn waarin de serie zich momenteel op inhoudelijk vlak bevindt. Personages worden lukraak geïntroduceerd en afgevoerd, verhaallijnen hebben geen begin of eind, en de policy om belangrijke zaken off screen te laten plaatsvinden kent geen grenzen (het overlijden van een Billy of Sami, de bekentenis van Tamara, alles rondom de voogdijkwestie van Rosie - hebben we haar zoontje überhaupt ooit in beeld gezien? -, de moord op Raoul). Het is op z'n zachtst gezegd een teringzooi, maar dat maakt creative producer continuity coordinator Idse Grotenhuis dus blijkbaar geen bal uit, als de koffiekopjes en de koffers maar gevuld zijn!quote:In het kopje zat overigens echt koffie, terwijl je in veel films en series vaak duidelijk kunt zien dat acteurs uit een leeg kopje drinken. ,,Daar let ik echt op’’, zegt Grotenhuis. ,,Ook als acteurs een koffer bij zich hebben. Als die leeg is, zíé je dat gewoon. Het moet echt lijken.’’
Met andere woorden: als het verhaal staat als een huis hebben we als kijkers minder snel oog voor details als of er echt koffie in een kopje zit. En ja, natuurlijk kijken we nu terug naar de oude seizoenen en lachen om bordkartonnen wandjes die bij een diepe zucht al bijna omdonderden, microfoons die zowat bij het meubilair hoorden of decors die amper enige bewegingsruimte hadden waardoor de acteurs nog stijver acteerden dan ze al deden. En ja, de opnametechniek en het 'plaatje' moeten er anno 2025 veel beter uit zien door alle technologische ontwikkelingen op dat vlak, en het is goed dat GTST ook op die trein gesprongen is en daar tijd en aandacht aan besteedt. Maar schotel mensen een soap uit de 90s voor en ze zijn meteen mee met de verhalen en hoe divers en rijk die waren ten opzichte van elkaar. Waarom? Omdat het verhaal het belangrijkste was.quote:"Een schaduw van de microfoon die per ongeluk in beeld valt accepteren we. Althans: voor zover dat niet afleidt van het verhaal. Want het verhaal staat centraal; dát is de maat van de dingen. Het artistieke gehalte is daaraan ondergeschikt."
- Russel Webb in het AD, 1991
Dus, het is elders opgenomen, en dus niet in Amerika zelf? Ik ben benieuwd, waar precies. Die hotelkamer is volgens mij ook gewoon een set. Je zit altijd met rechten en kosten met het opnemen in het buitenland. Ik denk dat ze prima wat casinoopnames in Nederland hebben kunnen draaien, en doen alsof het Amerika is.quote:Op donderdag 27 maart 2025 12:27 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ik heb die scène opgezocht en om eerlijk te zijn, ik vind het niet slecht gedaan. Ze komen het hotel uit (Royal desert) en dan zoomen ze uit en staat erboven een groot bord met Crowne Plaza. En dan een limousine waar ze precies het nummerbord niet laten zien.
Als je er echt goed naar kijkt is het natuurlijk wel raar dat ze helemaal naar Las Vegas gaan, en je geen beelden ziet van hen ín Las Vegas, en is de setting ook wel... Karig. Twee palmbomen bij de ingang, twee stereotype geklede Amerikanen, en een smalle rode loper, en dat is het wel zo'n beetje
Volgens mij is het dezelfde loods tegenover de buitenkant van Sparks. Het voelt wel een beetje als die omgeving. Volgens mij was dat hetzelfde gebouw waar ook Scala vroeger aan de buitenkant werd opgenomen. Misschien het terrein van de Westergasfabriek in Amsterdam?quote:Maar toch een heel stuk beter gedaan dan alleen een loods die zelfs Nederlands aanvoelt (hoe kan een loods überhaupt Nederlands aanvoelen?), en dan alleen dat stock footage van New York, een sirene en het liedje.
Je hebt toch echt meer nodig en dat mag je van zo'n serie als deze wel verwachten.
Ja op videoland de brand in Scala.quote:Op maandag 31 maart 2025 21:51 schreef freaky40 het volgende:
Ik weet niet wat je bedoeld. De aflevering die vandaag online staat?
Luister, pissebed 😎quote:Op dinsdag 1 april 2025 18:12 schreef Dr.Mikey het volgende:
Dat acteerwerk van Ludo in de aflevering na de cliffhanger. De rest van de acteurs in de brand. Alleen het einde
had liever gehad dat Isabella en Yasmine het niet zouden halen ipv van Benjamin.
[ Bericht 18% gewijzigd door Niels_ op 02-04-2025 00:27:25 ]
Ligt het aan mij of heeft RTL/Videoland weer een paar afleveringen verwisseld? Het eindigde met de brandende kast die op Benjamin viel. En in het vooruitblik na de eerste aflevering van het nieuwe seizoen zag je Charlie, Morris en Valerie in het ziekenhuis. En de tweede aflevering begon met Stefano die in het ziekenhuis stond te wachten op de uitslag van Yasmin, waarbij Benjamin als geest zich afvraagt waarom niemand hem ziet. Ook de ziekenhuisscené met Charlie, Morris en Valerie komt er niet in voor. Ook komt Nina niet in beeld, maar vertelt Janine wel dat Nina nog niks gezegd heeft.quote:Op dinsdag 1 april 2025 18:12 schreef Dr.Mikey het volgende:
Dat acteerwerk van Ludo in de aflevering na de cliffhanger. De rest van de acteurs in de brand. Alleen het einde
had liever gehad dat Isabella en Yasmine het niet zouden halen ipv van Benjamin.
quote:Op woensdag 2 april 2025 00:06 schreef Niels_ het volgende:
Die marwan doet ff de heel de familie verduin.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Marwan staat tot de familie Verduyn als Gert Verhulst tot K3. Binnenkort zal er dus wel weer een homolijn komen met hem en Steefquote:Op woensdag 2 april 2025 12:21 schreef Document1 het volgende:
[..]
Die marwan doet ff de heel de familie verduin.
Er ontbreekt inderdaad één aflevering!quote:Op woensdag 2 april 2025 12:08 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
Ligt het aan mij of heeft RTL/Videoland weer een paar afleveringen verwisseld? Het eindigde met de brandende kast die op Benjamin viel. En in het vooruitblik na de eerste aflevering van het nieuwe seizoen zag je Charlie, Morris en Valerie in het ziekenhuis. En de tweede aflevering begon met Stefano die in het ziekenhuis stond te wachten op de uitslag van Yasmin, waarbij Benjamin als geest zich afvraagt waarom niemand hem ziet. Ook de ziekenhuisscené met Charlie, Morris en Valerie komt er niet in voor. Ook komt Nina niet in beeld, maar vertelt Janine wel dat Nina nog niks gezegd heeft.
Ik vermoed dat dit de derde aflevering is? Ik kan mij vaag herinneren dat je anders de brandweer het lijk van Benjamin daar weg zag halen, of iets dergelijks. Kan iemand dit bevestigen?
Wat een gepruts...quote:Op donderdag 3 april 2025 09:28 schreef GTST2021 het volgende:
[..]
Er ontbreekt inderdaad één aflevering!
quote:Op donderdag 3 april 2025 09:39 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
Wat een gepruts...
Over de aflevering van volgende week:Die aflevering na de cliff dat Benjamin zichzelf verbrand ziet liggen mist he. Misschien wel bewust weet nog dat ik dat als puber als eng beeld herinner.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
R.I.P DTS.
raar de aflevering staat wel gewoon op dvd box van seizoen 15quote:Op vrijdag 4 april 2025 21:04 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Die aflevering na de cliff dat Benjamin zichzelf verbrand ziet liggen mist he. Misschien wel bewust weet nog dat ik dat als puber als eng beeld herinner.
Ik vind dit wel een beetje een Richard van Nooten truuk. Misschien samen met Billy als ze nog leeft (we hebben haar nog nooit dood zien liggen, en voor hetzelfde geld wou ze van haar bedrijf af om geen sporen na te laten).quote:Op vrijdag 4 april 2025 19:27 schreef GTST2021 het volgende:
Wie is de opdrachtgever die Ludo en Janine uit elkaar wil hebben? Ik geloof niet dat Andreas en Henriëtte los van elkaar opereren.
Ik heb het bij Videoland gemeld via WhatsApp, en ze zijn het aan de onderzoeken. Als het langer duurt ga ik er anders even een mailtje aan redactie@gtst.nl eraan wagen. Ik weet dat ze op dit eeuwenoude adres nog steeds mails beantwoorden voor mensen die handtekeningkaartjes van de cast willen hebben.quote:Op vrijdag 4 april 2025 21:04 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Die aflevering na de cliff dat Benjamin zichzelf verbrand ziet liggen mist hé. Misschien wel bewust weet nog dat ik dat als puber als eng beeld herinner.
Ik vind dit een heel goed idee maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat dit schrijversteam een fatsoenlijke storyline kan schrijven.quote:Op zaterdag 5 april 2025 14:22 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
Ik vind dit wel een beetje een Richard van Nooten truuk. Misschien samen met Billy als ze nog leeft (we hebben haar nog nooit dood zien liggen, en voor hetzelfde geld wou ze van haar bedrijf af om geen sporen na te laten).
Martine Hafkamp zou eerder enkel achter het geld aanzitten. Maar het zou ook tof zijn als een oudere vijand van Ludo er opeens achter blijkt te zitten. Zoals Roxy, Nick of misschien die gestoorde non Vincenza. Hoewel die laatste iets te vergezocht is gezien haar korte speelduur in de serie.
die staat opeens op uit de dood?quote:Op zaterdag 5 april 2025 16:23 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik vind het nog het meest een Maxime Sanders streek met die Andrea en die vrouw.
Erg onwaarschijnlijk maar de manier van stoken tussen Ludo en Janine past meer bij hoe Maxime de dingen aanpakte ipv van Nick Martine of Richard.quote:
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk. We gaan het snel te weten komen wellichtquote:Op zaterdag 5 april 2025 17:07 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Erg onwaarschijnlijk maar de manier van stoken tussen Ludo en Janine past meer bij hoe Maxime de dingen aanpakte ipv van Nick Martine of Richard.
Toch zie ik Bowien niet meer terugkomen, na die val van de klif. Maar inderdaad, het zou natuurlijk zomaar kunnenquote:Op zaterdag 5 april 2025 21:27 schreef Ceviche het volgende:
In gtst is niemand definitief dood, toch? Behalve als de acteur/actrice is overleden, want dan zou het wel heel tactloos zijn, maar verder staat die deur altijd op een kier.
Dat zou ik oprecht nog wel tof vinden maar die zou vooral wraak op Nina willen. En die hebben we kapot zien vallen van afstand.quote:Op zaterdag 5 april 2025 23:32 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Toch zie ik Bowien niet meer terugkomen, na die val van de klif. Maar inderdaad, het zou natuurlijk zomaar kunnen. Of Mike Brandt.
Het buitenaanzicht van het hotel in Las Vegas is gedraaid bij het voormalige Crown Plaza hotel in Hoofddorp; dit hotel werd ook al eens gebruikt als hotel waar Deepak Anand werd ontvoerd in seizoen 4 en waar Onno P. Wassenaar Suzanne mee naartoe nam in seizoen 6. Het gebouw staat er nog wel maar is intussen in gebruik als opvangcentrum voor vluchtelingen - en oogt nog maar weinig prestigieus.quote:Op zondag 30 maart 2025 13:56 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
Dus, het is elders opgenomen, en dus niet in Amerika zelf? Ik ben benieuwd, waar precies. Die hotelkamer is volgens mij ook gewoon een set. Je zit altijd met rechten en kosten met het opnemen in het buitenland. Ik denk dat ze prima wat casinoopnames in Nederland hebben kunnen draaien, en doen alsof het Amerika is.
De loods in New York staat op het Hembrugterrein in Haarlem en was voorheen in gebruik als de Yada Yada market. En inderdaad; op datzelfde terrein staat het gebouw van Sparks alhoewel dat weer een ander gebouw is. Ze maken overigens wel vaker gebruik van dat terrein: zo werd daar ook de showdown met Kaan opgenomen en werd Merel net buiten het terrein aan de Hemkade in het befaamde busje van Tamara gesleurdquote:[..]
Volgens mij is het dezelfde loods tegenover de buitenkant van Sparks. Het voelt wel een beetje als die omgeving. Volgens mij was dat hetzelfde gebouw waar ook Scala vroeger aan de buitenkant werd opgenomen. Misschien het terrein van de Westergasfabriek in Amsterdam?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |