abonnement Unibet Coolblue
pi_186011534




Huidige cast:


SPOILER: En dan hebben we dit nog:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat vooraf ging, in de GTST-topicreeks:

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 22:17 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Kijk, Anton is Shanti is slecht, maar dat kan ik nog wel waarderen. Als ik Linda zo zie met die psycholoog geef ik Anton ook helemaal gelijk, hij moet lekker bij Shanti blijven. Helaas zie ik hem wel weer terugkomen bij Linda als gtst het leeftijdsverschil-standpunt heeft duidelijk gemaakt.

Die Psycholoog is een top acteur hoor, maar die verhaallijn met Linda is zo enorm slecht. Begint steeds meer voor kinderen te worden deze soap.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:29 schreef PeterKelder het volgende:
Chantal Janzen speelt gastrol in GTST

Denk je alles gehad te hebben... :{
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 20:08 schreef James1988 het volgende:
Wat is dit slecht zeg, een kille 'bad woman' als Billy de Palma die ineens over niets anders kan praten dan dat ze Ludo wil? :')
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 11:19 schreef Nathvi het volgende:
Romy spoort niet. Wat een verrassing. Dit gaat vast een kussen in Sjors' gezicht duwen..


quote:
Poll: Hoe kijken jullie gtst?
Tv reguliere uitzending
Online reguliere uitzending
Vooruit op videoland
Ik volg alleen dit topic
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
Handige links:
De officiële GTST site
GTST tunes/themes
Bol.com
GTST Courant

[ Bericht 6% gewijzigd door miaeak op 05-04-2019 11:17:16 ]
pi_186012755
Die castfoto meot eigenlijk weer eens geupdate worden :p
Ben benieuwd hoe je het nu aan zou pakken :p
pi_186014569
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 16:41 schreef Nathvi het volgende:
Die castfoto meot eigenlijk weer eens geupdate worden :p
Ben benieuwd hoe je het nu aan zou pakken :p
Ik krijg de verhaallijnen zelf niet eens bijgehouden laat staan die castfoto :P.
Maar suggesties zijn altijd welkom!

Die foto van rob is trouwens wel kansloos slecht zeg :X.

[ Bericht 7% gewijzigd door miaeak op 03-04-2019 19:13:38 ]
pi_186016390
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 18:02 schreef miaeak het volgende:

[..]

Ik krijg de verhaallijnen zelf niet eens bijgehouden laat staan die castfoto :P.
Maar suggesties zijn altijd welkom!

Die foto van rob is trouwens wel kansloos slecht zeg :X.

Kzie nu ook dat de helft er niet eens meer in zit. Gaat echt veel te snel :P

[wat hebben ze trouwens met de achternaam dublois bij GTST/NT? In Nieuwe Tijden had je ook al 2 die Dublois heten. Zóvaak komt die naam toch ook weer niet voor?]
pi_186017603
Wacht... Is kimberly al weg? Heb ik dat totaal gemist? :?
  woensdag 3 april 2019 @ 20:26:51 #6
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186018078
Let me guess, Tiffy heeft het niet laten doen.
pi_186020750
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 18:02 schreef miaeak het volgende:

[..]

Ik krijg de verhaallijnen zelf niet eens bijgehouden laat staan die castfoto :P.
Maar suggesties zijn altijd welkom!

Die foto van rob is trouwens wel kansloos slecht zeg :X.
ik dacht ook eigenlijk echt dat iemand 'm hier had bewerkt...(maar die bewerkingen van hier zijn meestal juist genialer, dus eigenlijk een slechte gedachte).
pi_186023429
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 22:12 schreef vanThijn het volgende:

[..]

ik dacht ook eigenlijk echt dat iemand 'm hier had bewerkt...(maar die bewerkingen van hier zijn meestal juist genialer, dus eigenlijk een slechte gedachte).
Hehehe. Ik zal morgen de "normale" castfoto updaten met wat kruisjes.
Kimberly is dus weg?
Dát was ook lekker geruisloos dan. Of heb ik een afscheidsscene gemist?
pi_186025733
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 01:23 schreef miaeak het volgende:

[..]

Hehehe. Ik zal morgen de "normale" castfoto updaten met wat kruisjes.
Kimberly is dus weg?
Dát was ook lekker geruisloos dan. Of heb ik een afscheidsscene gemist?
jaaa top!

nope, volgens mij uit het niets verdwenen. of ik heb ook iets gemist :')
pi_186025878
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 20:26 schreef James1988 het volgende:
Let me guess, Tiffy heeft het niet laten doen.
Owja ze waren inderdaad niet bij de ingreep zelf. Wel slecht dan dat ze nu gebruik maakt van Lucas en Flo door in "het paleis" ( :') ) te gaan wonen.
  donderdag 4 april 2019 @ 10:34:12 #11
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_186025944
Uit de Televaag van vandaag:


Die dip van '07 waar is die aan te danken? Die muziek van Frons Servies?
pi_186026275
Ho... Wacht even!

SPOILER: Schilderij?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186026304
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:34 schreef Claude_Viole het volgende:
Uit de Televaag van vandaag:

[ link | afbeelding ]
Die dip van '07 waar is die aan te danken? Die muziek van Frons Servies?
Frons Servies kwam pas als 'componist' in 2011 :P
De dip in 2007 kwam door de revamp + bizarre verhaallijnen die de serie gedurende seizoen 16-17 had. Denk aan de babywissel Arnie/Dennis, Janine op de brandstapel (vond Caroline zelf ook niet geslaagd), de hele amulet-verhaallijn met Frits/Hans, de zogenaamde dood van Ludo en zijn wraakactie daarna en zijn Scrooge-moment met de geest van Amy.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_186026321
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 11:01 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Frons Servies kwam pas als 'componist' in 2011 :P
De dip in 2007 kwam door de revamp + bizarre verhaallijnen die de serie gedurende seizoen 16-17 had. Denk aan de babywissel Arnie/Dennis, Janine op de brandstapel (vond Caroline zelf ook niet geslaagd), de hele amulet-verhaallijn met Frits/Hans, de zogenaamde dood van Ludo en zijn wraakactie daarna en zijn Scrooge-moment met de geest van Amy.
Die brandstapel maakt ze geregeld grapjes over :P. Kan ik wel waarderen haha.

Het viel me trouwens op dat toen Billy terug kwam met haar liefdesverklaring Ludo tegen Leon zei:"Zet extra beveiliging op mijn dochter". Welke dochter Ludo? Je hebt er twee :P .

[ Bericht 6% gewijzigd door miaeak op 04-04-2019 13:17:17 ]
pi_186028886
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:34 schreef Claude_Viole het volgende:
Uit de Televaag van vandaag:

[ link | afbeelding ]
Die dip van '07 waar is die aan te danken? Die muziek van Frons Servies?
Ze moeten dat zweverige gedoe van tiffy en flo eruit halen. Dat is de reden dat ik regelmatig doorspoel
pi_186029468
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:34 schreef Claude_Viole het volgende:
Uit de Televaag van vandaag:

[ link | afbeelding ]
Die dip van '07 waar is die aan te danken? Die muziek van Frons Servies?
Las gister ook iets in de Story. Bruni Heinke ( O-) vertelde ook wat ze ervan vond. :p
pi_186029732
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 13:33 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Ze moeten dat zweverige gedoe van tiffy en flo eruit halen. Dat is de reden dat ik regelmatig doorspoel
Ja nu kan Tiffy ineens ook Reiki... :').
Dat is een mega dure opleiding van een aantal jaar heheh. No way dat ze dat ook "even geleerd" heeft tussendoor naast familie opstellingen, hypnose (?) en al die andere zweefshit.
  donderdag 4 april 2019 @ 14:52:13 #18
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_186030232
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 14:21 schreef miaeak het volgende:

[..]

Ja nu kan Tiffy ineens ook Reiki... :').
Dat is een mega dure opleiding van een aantal jaar heheh. No way dat ze dat ook "even geleerd" heeft tussendoor naast familie opstellingen, hypnose (?) en al die andere zweefshit.
Reiki is echt geen megadure opleiding van een paar jaar :').
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_186030917
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 14:52 schreef Vivi het volgende:

[..]

Reiki is echt geen megadure opleiding van een paar jaar :').
Wel als je de officiele certificaten wilt. Heb het niet over de cursussen :).

Maar ze mogen wel een beetje dimmen met dat gezweef. :@

[ Bericht 7% gewijzigd door miaeak op 04-04-2019 15:50:57 ]
pi_186040498
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186041310
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 23:03 schreef joelknobbe het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186041359
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 15:39 schreef miaeak het volgende:

[..]

Wel als je de officiele certificaten wilt. Heb het niet over de cursussen :).

Maar ze mogen wel een beetje dimmen met dat gezweef. :@
Ze hebben Sasha (Gaby) ontslagen om vervolgens een soortgelijk personage te introduceren? Behalve dat ik Sasha als karakter leuker vond vind ik het gewoon vreemd. Als je toen niets met haar kon, waarom dan dezelfde fout maken?

Sorry voor de dubbele post btw.
pi_186041923
Volgende stap is dat Tiffy de therapie van Janine overneemt en de geest van Hein gaat oproepen.
pi_186042224
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 00:19 schreef YT123 het volgende:
Volgende stap is dat Tiffy de therapie van Janine overneemt en de geest van Hein gaat oproepen.
Haha dat zou ik nog best vermakelijk vinden eigenlijk. :')
Waarom niet. We zijn toch al lang de draad kwijt met z'n allen *O* .

Oh en vandaag niet aan de cast foto toegekomen :@ .
Die slinger ik er van het weekend wel even doorheen. ^O^
pi_186045318
Speciaal voor aflevering 6000 dacht het AD: het is wel weer tijd voor een nieuwe editie van Raaskallende Rohan. Dat levert het volgende interview op waar geen touw aan vast te knopen is. Of waren het nou veters?

quote:
De tijd van onbezorgdheid is voorbij voor moedersoap GTST

GTST heeft met de 6000ste aflevering vanavond iets te vieren. Toch kende de oersoap betere tijden. In vier jaar tijd verloor de serie van RTL 4 een slordige 800.000 kijkers. Fans zijn niet verbaasd. ‘Je ziet de makers stoeien: wat gaan we nú weer doen?’

,,Ja, we zijn ‘traditionele’ kijkers verloren en dat zien wij helaas ook’’, erkent Rohan Gottschalk meteen. Hij is producent (EndemolShine Nederland) en was jarenlang een van de hoofdschrijvers van Goede Tijden, Slechte Tijden. ,,Maar dat geldt niet alleen voor GTST, het hele tv-landschap is aan het veranderen. Jongeren kijken GTST vaak ook online via platforms als NLZiet en Videoland, op momenten dat het hen uitkomt.’’ Gottschalk wijst ook op het feit dat nog altijd gemiddeld 1 miljoen kijkers ‘ouderwets’ om 20.00 uur voor de buis zitten. ,,We zijn dus nog steeds een vaste waarde op de vooravond van RTL 4.’’

Gehele linie
En toch, het waren er ooit ruim 1,8 miljoen. Dat jaargemiddelde in 2014 was de piek van het afgelopen decennium, blijkt uit cijfers van de Stichting Kijkonderzoek (SKO). Vanaf 2015 zien we de curve dalen. De tijden dat de dagelijkse soap (al sinds 1990 op televisie) steevast in de kijkcijfer top 3 stond, zijn voorbij.

Pijnlijker, ook de marktaandelen kelderen. In 2013 keek gemiddeld 27 procent van alle televisiekijkers om 20.00 uur naar GTST. Tot nu toe dit jaar staat dat gemiddelde op nog geen 17 procent. Het argument dat het traditionele televisiekijken nu eenmaal over de gehele linie afneemt, gaat dus niet helemaal op. Een deel van het soappubliek kijkt tegenwoordig naar iets anders.

,,Er is echt wat aan de hand’’, stelt mediastrateeg Oege Boonstra van 3 Rivers, een adviesbureau voor media. ,,En er wordt misschien meer online gekeken, maar tv-reclame is financieel gezien nog steeds de kurk waar een zender op drijft. De omzetten daar zijn veel hoger.’’

De devote serieliefhebber weet wel waar het aan ligt. Volgens Sander van der Weerden van de GTST Fanclub rammelt het momenteel inhoudelijk aan alle kanten. ,,Ik hoor die kritiek van heel veel fans. De oude garde van de serie vertrekt (waaronder Ruud Feltkamp alias Noud en Marjolein Keuning alias Maxime, red.) en er vindt te veel verjonging plaats. Mensen zitten niet op al die puberproblemen te wachten. We zien sowieso ineens heel veel nieuwe personages.’’

Mix
Er is meer. ,,Een vast personage als Anton (acteur Joep Sertons, red.) belandt van de een op de andere dag in een midlifecrisis. Heel ongeloofwaardig’’, vervolgt Van der Weerden. ,,En een huwelijk mag ook wel eens goed gaan. Na een bruiloft volgt standaard een ongeluk; dat hebben we wel 40 keer gezien. De verrassing is eraf.’’

GTST snijdt geregeld actuele thema’s aan. De komst van een asielzoekerscentrum in het (fictieve) Meerdijk bijvoorbeeld, maakte in 2017 de tongen flink los. Van der Weerden van de officiële fanclub: ,,Veel mensen willen ontspanning. Al die veel te opgelegde maatschappelijke aspecten komt de kijker de neus uit. Je ziet de makers stoeien: wat gaan we nú weer doen? In die tussentijd zie ik bezoekers van het forum op onze website weglopen.’’

Producent Rohan Gottschalk herkent veel van de kritiek. ,,Wat de verjonging betreft: de gemiddelde leeftijd is de afgelopen tijd niet omlaag gegaan en er is juist een goede mix van generaties. Maar ik lees het ook online, dat we een soort Spangas (jongerenserie van de NPO, red.) worden. Dat is dan meer de beleving dan dat het echt zo is. De vele wissels in de cast spelen natuurlijk wel een rol. Het duurt even voor je de nieuwe karakters in je hart sluit.’’

Of hij en de rest van het GTST-team achter de schermen stoeien met de koers? ,,Dat doen we altijd. Wij zitten hier echt niet op onze lauweren te rusten. In het zoeken naar welke kant we opgaan, zijn we ook altijd kritisch naar onszelf. Wij moeten bewaken dat de serie herkenbaar en invoelbaar blijft. Hoe ridicuul de verhaallijnen ook kunnen zijn, want dat kennen we ook van GTST. Dat is niet per se altijd iets slechts. Zolang het maar waarachtig is.’’

Rohan Gottschalk trekt zich vooral de kritiek aan dat maatschappelijke thema’s de kijker door de strot worden geduwd. ,,GTST is voor mij een mix van liefde, spanning, maar ook actuele en relevante verhalen.’’ In het huidige seizoen kampte het jonge personage Marieke met frontotemporale dementie, is nieuweling Shanti laaggeletterd en wil een homostel een kind van een draagmoeder.

,,Net als toen met het asielzoekerscentrum; ik vind thema’s die nu spelen in de samenleving belangrijk voor de herkenbaarheid. Ik denk ook niet dat mensen weglopen door dergelijke verhaallijnen. Maar dat het te veel zou worden opgelegd, trek ik me wel aan. Misschien wordt het te veel ervaren als een mening die we opdringen. Dat is niet zo, maar misschien is het dan toch onvoldoende goed verteld. Dan hebben we iets niet goed gedaan en moet invoelbaarheid nóg meer de focus krijgen.’’

Netflix
Voor het waarom van de dalende kijkcijfers, wijst Gottschalk ook naar de manier waarop we in het Netflix-tijdperk series kijken. ,,Naast de enorme hoeveelheid titels, wordt tegenwoordig ook veel gebingewatcht. In de beleving beweegt een soapserie dan ineens veel trager, dat snap ik. Sommige verhalen in GTST zullen we daarom sneller vertellen.’’ Ook al komt dat de geloofwaardigheid wellicht niet ten goede? ,,Dat is waar we voor moeten waken ja. Ik weet dat in GTST veel meer gebeurt dan in mijn eigen leven. Gelukkig maar.’’

Maiko Valentijn van mediabureau MediaCom, dat zendtijd inkoopt voor adverteerders, wil graag kwijt dat de aanwezigheid van GTST juist in deze tijd van groot belang is. ,,Nederlands drama is nu heel waardevol. Om giganten als YouTube het hoofd te kunnen bieden, moeten zenders juist dát brengen wat je niet al daar of op Netflix kan vinden. In het huidige medialandschap mag RTL echt nog blij zijn met een miljoen kijkers voor een serie van eigen bodem.’’
Als iemand nog een diepgravende analyse van het bovenstaande wil... _O-
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_186045868
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 10:00 schreef PeterKelder het volgende:
Speciaal voor aflevering 6000 dacht het AD: het is wel weer tijd voor een nieuwe editie van Raaskallende Rohan. Dat levert het volgende interview op waar geen touw aan vast te knopen is. Of waren het nou veters?
[..]

Als iemand nog een diepgravende analyse van het bovenstaande wil... _O-
Die Rohan is de PVDA van de tv. Snapt totaal niet wat zijn publiek wil en elke connectie met de realiteit verloren. Elke keer als ik hem weer onzin hoor uitbraken schud ik mn hoofd. Ben geen 'fan' van gtst maar kijk het wel maar het is al 3 jaar complete bagger.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_186046034
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 10:29 schreef RipCity het volgende:

[..]

Die Rohan is de PVDA van de tv. Snapt totaal niet wat zijn publiek wil en elke connectie met de realiteit verloren. Elke keer als ik hem weer onzin hoor uitbraken schud ik mn hoofd. Ben geen 'fan' van gtst maar kijk het wel maar het is al 3 jaar complete bagger.
Dat is inderdaad het voornaamste probleem ja. Als je zijn antwoorden in dat interview ook leest: hij maakt die serie in feite voor zichzelf. Wat de kijker vindt of wil van dat alles maakt niks uit, hij herkent zich daar niet in en bepaalt wel wat we te zien krijgen.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  vrijdag 5 april 2019 @ 10:40:59 #28
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_186046098
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 10:37 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Dat is inderdaad het voornaamste probleem ja. Als je zijn antwoorden in dat interview ook leest: hij maakt die serie in feite voor zichzelf. Wat de kijker vindt of wil van dat alles maakt niks uit, hij herkent zich daar niet in en bepaalt wel wat we te zien krijgen.
De serie heet toch ook GRBR, Goede Rohan, Beste Rohan :').
Die Shanti is wel een vamp zeg.
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
pi_186046505
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 10:00 schreef PeterKelder het volgende:
Speciaal voor aflevering 6000 dacht het AD: het is wel weer tijd voor een nieuwe editie van Raaskallende Rohan. Dat levert het volgende interview op waar geen touw aan vast te knopen is. Of waren het nou veters?
[..]

Als iemand nog een diepgravende analyse van het bovenstaande wil... _O-
Die Rohan is vooral bezig met verdedigen de hele tijd.
Ik heb een aantal topics geleden een script geschreven dat weer perfect toepasbaar op de antwoorden die hij hier geeft.

Aflevering 12 april:
Die scene tussen Ludo en Rob met Janine. Erik kan zo heerlijk geergerd spelen. _O_
Tijd voor een comeback van Ludo!

En Rover is een nare gaslighter. Die mag ook wel eens in therapie.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 11:19 schreef Nathvi het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 7% gewijzigd door miaeak op 05-04-2019 11:17:52 ]
pi_186046749
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 11:03 schreef miaeak het volgende:

[..]

Die Rohan is vooral bezig met verdedigen de hele tijd.
Ik heb een aantal topics geleden een script geschreven dat weer perfect toepasbaar op de antwoorden die hij hier geeft.
Het is gewoon bizar om te lezen hoe hij zich in bochten wringt om zijn visie maar te kunnen verdedigen als datgene wat wél klopt. Hij maakt zichzelf daar onnodig belachelijk mee, en het ergste nog: hij laat duidelijk blijken de kijkers dus niet serieus te nemen.

Een paar antwoorden uit het interview die mij het meest opvielen:

quote:
Maar ik lees het ook online, dat we een soort Spangas (jongerenserie van de NPO, red.) worden. Dat is dan meer de beleving dan dat het echt zo is.
Regel 1: als dat de beleving van de kijker is, dan zit daar een kern van waarheid in. En ga maar na: dit seizoen behoorden Q, Lana, JoJo, Rover, Kimberly en ergens ook Tiffy tot nu toe al tot de jongste generatie binnen de serie. Als ze nu behoorlijke verhaallijnen kregen waarvan je denkt: hé, dat is nog best volwassen, maar nee. Het gaat om pubers met puberproblematiek. En dat hoort inderdaad meer thuis in Spangas, dat tegenwoordig nota bene meer volwassen verhalen vertelt.

quote:
De vele wissels in de cast spelen natuurlijk wel een rol. Het duurt even voor je de nieuwe karakters in je hart sluit.
Misschien is het dan een optie dat je personages er niet na twee jaar terug uit bonjourt? Daarbij, nieuwe karakters in je hart sluiten kan alleen als die karakters ook daadwerkelijk herkenbaar zijn voor de kijker. Immers: het gaat om personages met bepaalde archetypen die de meest bizarre dingen kunnen meemaken. Maar met dit soort bordkartonnen eendimensionale karakters wordt dat vrij moeilijk.

quote:
Wij moeten bewaken dat de serie herkenbaar en invoelbaar blijft. Hoe ridicuul de verhaallijnen ook kunnen zijn, want dat kennen we ook van GTST. Dat is niet per se altijd iets slechts. Zolang het maar waarachtig is.
Wat een kotspraatje is dit zeg, allemachtig :') En wanneer was voor het laatst dat een verhaallijn écht ridicuul was? Misschien de wraakactie van Jos en Hein, al vond ik de opbouw al er aan de haren bijgesleept en de climax... Wacht, welke climax?

quote:
GTST is voor mij een mix van liefde, spanning, maar ook actuele en relevante verhalen.
"voor mij". Ik herhaal het nog eens: "voor mij".
Waarmee we tot de kern van het probleem komen: Rohan Gottschalk maakt GTST in de eerste plaats voor zichzelf, niet voor de kijker. En als de kijker (terechte) kritiek heeft op de inhoud of de algehele koers van de serie, dan schermt hij dat af met dooddoeners als "dat is meer de beleving", of "wij rusten hier echt niet op onze lauweren".

Het is heel simpel: een serie maak je in de eerste plaats voor de kijkers. Als die kritiek hebben, moet je je als maker achter de oren krabben of je wel de juiste koers vaart om die kijkers te bereiken, en waar nodig bijsturen. Niet andersom, dus dat de kijkers zich achter de oren moeten krabben en waar mogelijk bijsturen.

quote:
ik vind thema’s die nu spelen in de samenleving belangrijk voor de herkenbaarheid.
Nog een deel van de kern van het probleem: "ik vind". Het is mooi dat jij dat vindt, Rohan, maar nogmaals: je maakt de serie niet voor jezelf. Daarnaast, en dat is ook iets wat die gozer van de Fanclub zegt: mensen kijken juist naar een soap om de dagelijkse realiteit een klein halfuur te kunnen ontvluchten. De wereld van de soap moet herkenbaar zijn in de karakters en hun emoties, maar de situaties waarin ze terechtkomen moeten larger than life zijn. De wereld van de soap is een abstracte weergave van de realiteit, de basisemoties en -reacties zijn daarin herkenbaar.

Je maakt een soap, Gottschalk, geen Postbus 51-spotje.

quote:
Misschien wordt het te veel ervaren als een mening die we opdringen. Dat is niet zo, maar misschien is het dan toch onvoldoende goed verteld. Dan hebben we iets niet goed gedaan en moet invoelbaarheid nóg meer de focus krijgen.
Opnieuw: de kijker voelt iets goed aan, maar zit toch echt fout volgens Rohan. Immers, hij ziet het zo niet, dus dan is dat zo.
Misschien is het een idee als jullie nokken met het nadrukkelijk vertellen van actuele en relevante verhalen. In de eerste plaats is dat nooit de drijfveer van een soap geweest, dat maak jij ervan. En vooral: zo kun je vermijden dat wij, de simpele kijkers, ook maar denken dat jullie ons een mening of een visie opdringen.

quote:
Ook al komt dat de geloofwaardigheid wellicht niet ten goede?
Dat is waar we voor moeten waken ja. Ik weet dat in GTST veel meer gebeurt dan in mijn eigen leven. Gelukkig maar.
Het gaat er niet om hoeveel er in GTST gebeurt ten opzichte van je eigen leven, dat moet ook niet de maatstaf zijn. Het gaat er om dat, hoe traag of snel je een verhaallijn ook vertelt, de stappen daarin logisch moeten zijn. Je gaat in een verhaallijn als het ware van A naar Z, maar dan is het wel de bedoeling dat je de 24 tussenliggende letters ook volgt. Niet van A naar D via H naar W tot Z. Of nog erger: van A naar D, terug naar B, dan naar G, even een stap terug naar F... Het eerste voorbeeld is nu voor het verloop van de verhalen in het algemeen, het tweede voorbeeld voor wanneer er weer het fantastische idee is om het verloop om te gooien en het verhaal deels te vertellen via 'flashbacks'.

Afijn, dit interview zou genoeg stof kunnen bieden voor een nieuwe lading aan Rohan-grappen, maar het erge is nog wel: dit is gestoorder dan ik zelf ooit zou kunnen verzinnen :{
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_186047782
En nog een interview met Gottschalk, dit keer van RTL Nieuws:

quote:
Al 6000 cliffhangers: zo blijft GTST leuk

Vanavond wordt alweer de 6000ste aflevering van Goede Tijden, Slechte Tijden uitgezonden. Hoe houden de makers de soap na bijna dertig jaar nog steeds boeiend voor de kijkers?

Rohan Gottschalk werkt al bijna twintig jaar bij GTST. Hij begon er als scenarioschrijver, stuurde vervolgens het schrijversteam aan en ging daarna aan de slag als creative producer, waarbij hij alle creatieve uitingen in goede banen leidde. Tegenwoordig is hij 'producent daily drama', wat er feitelijk op neerkomt dat hij de baas is van Goede Tijden.

Een paar keer per week komt Gottschalk samen met het 15-koppige schrijversteam van GTST. Hoofdschrijvers, die de grote lijnen uitzetten, storyliners, die alle scènes van de week samenvatten in een korte zin – 'in deze scène gaan Ludo en Rik met elkaar op de vuist', bijvoorbeeld – en dialoogschrijvers, die de scènes uitwerken in dialogen en het uiteindelijke script. Dat script komt vervolgens bij productie terecht, waarna er nog eindredactie overheen gaat. 'Een geoliede machine', noemt Gottschalk het. Van idee tot daadwerkelijk script neemt het proces zo'n acht weken in beslag.

'De belangrijkste ingrediënten? Dat zijn spanning, liefde, familierelaties en een vleugje humor'
Om GTST-waardig te zijn, moet een script in elk geval aan een aantal basisvoorwaarden voldoen. "Het moet een mix zijn van spanning, liefde, familierelaties en een vleugje humor. Dat zijn de belangrijkste ingrediënten." En natuurlijk mag een goede cliffhanger niet ontbreken. "Daar is de soap bekend mee geworden. Elke dag moet zo'n spannend eind hebben, dat je de dag erna wel móet kijken omdat je wil weten hoe het afloopt."

Inspiratie voor de verhaallijnen doen de makers overal en nergens op. In hun eigen levens, in hun omgeving, in boeken die ze lezen, en in het nieuws. "In het nieuws komen we verhalen tegen die nu spelen en maatschappelijk relevant zijn. Verhalen over sugar girls, slut shaming, cat fishing op sociale media. Die passen goed in GTST en houden het ook fris. Het gaat er niet zozeer om dat we per se actuele thema's in de verhaallijnen willen verwerken, als wel dat we willen laten zien wat voor emotionele impact dergelijke verhalen op onze personages hebben."

Een van de mooiste verhaallijnen van de afgelopen tijd vindt Gottschalk die van de dementie van de zus van Janine. "Dat verhaal heeft me op veel punten geraakt. Omdat je meeleeft met de karakters en met hen meevoelt wat de impact van de ziekte is. Het zal je maar gebeuren, het zal je zus maar zijn, wat voor keuzes moet je daarin maken? Uiteindelijk gaat het over het verliezen van een geliefde, van je zus, over iemand die zich bewust is dat hij dingen aan het vergeten is, dat hij gaat sterven. Dat zijn universele thema's."

Ook op de parachutesprongscène, een paar zomercliffs geleden, is hij trots. Aan het einde van de laatste aflevering voor de zomerstop sprong iemand zich tijdens het vrijgezellenfeestje van Nuran en Rik te pletter met een onklaar gemaakte parachute. Kijkers zaten de hele zomer in spanning over wie het slachtoffer was, en wie de moordenaar. "Op papier zag het er al goed uit, en die scène is ook in alle details fantastisch uitgevoerd. Hij klopte helemaal."

Nu lineaire televisie de aandacht van de kijker moet delen met on-demanddiensten als Videoland en Netflix, trekt Goede Tijden nog altijd rond de miljoen kijkers per avond. Over de toekomst van de soap maakt Gottschalk zich vooralsnog geen zorgen, 'maar het nieuwe kijken is wel iets waar we ons bewust van zijn.' "Daarom richten we ons de laatste jaren niet meer alleen op tv, maar ook op andere kanalen en platformen, zoals Videoland en sociale media. Niemand weet precies hoe het medialandschap er over een paar jaar uitziet. Om relevant te blijven moeten we blijven innoveren en kijken naar wat er beter kan, en op welke manier. Eind deze maand gaan we op een nieuwe manier verhalen vertellen, zoals dat nog niet eerder is gedaan rondom een serie in Nederland. Binnenkort maken we daar meer over bekend."

Dat de kijkers GTST nog steeds weten te vinden, is volgens Gottschalk vooral te danken aan het team dat de verhalen van A tot Z vormgeeft en elkaar blijft uitdagen. "We zijn continu met elkaar in overleg en dagen elkaar uit. Zo blijven we scherp. De verhalen en situaties zijn vaak heel invoelbaar en herkenbaar, en aan de andere kant soms larger than life. Voor veel mensen zijn we al jaren een anker. Dat half uurtje entertainment op de dag waarin ze even kunnen wegdromen, ontspannen en naar het lief en leed van anderen kunnen kijken. Is dat het geheim van GTST? Het is zeker een belangrijk element."

De 6000ste aflevering belooft een bijzondere te worden. "Het is een minifilm. De aflevering duurt een uur en is volledig op locatie gedraaid in plaats van in de studio. Dat hebben we nog nooit eerder gedaan." En voor de kijkers die GTST niet meer zo trouw volgen als vroeger of nu eindelijk eens willen aanhaken is er goed nieuws: het verhaal staat op zichzelf. "Je hoeft niet 5999 afleveringen gezien te hebben om het verhaal te kunnen volgen", zegt Gottschalk. "Je valt in een vrijgezellenfeestje van een groep jongens en daar kom je makkelijk in. Er start een nieuw verhaal."
Een nogal kritiekloos interview, maar het meest opvallende: ze gaan wéér experimenteren met de vertelstijl van de serie :|W |:(
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  vrijdag 5 april 2019 @ 12:48:31 #32
332107 laracroftonline
laracroftonline
pi_186047954
Die Rohan moet ontslag krijgen sinds hij aan het roer staat is de serie ronduit kut geworden.
pi_186051895
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 12:35 schreef PeterKelder het volgende:
En nog een interview met Gottschalk, dit keer van RTL Nieuws:
[..]

Een nogal kritiekloos interview, maar het meest opvallende: ze gaan wéér experimenteren met de vertelstijl van de serie :|W |:(
Wat kut weer dat hij de verhaallijn van Marieke noemt als een van de mooiste verhaallijnen. Ze heeft het inderedaad fantastisch gespeeld, maar inhoudelijk klopte er helemaal niets van en kan ik me voorstellen dat het erg frustrerend moet zijn geweest voor mensen (of geliefden van) mensen die aan deze ziekte lijden wanneer het zo totaal onrealistisch wordt neergezet.
Ik denk dat de grootste fout lag bij de diagnose FTD. Als ze het algemener hadden gehouden in het hoekje "vroege dementie" dan had haar ziekteverloop iets meer bij de realiteit gepast.
  vrijdag 5 april 2019 @ 20:17:19 #34
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186054869
Wat een mooie omgeving daar in Lapland :)
  vrijdag 5 april 2019 @ 20:48:00 #35
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186055451
"Twee weken later..." ;(
pi_186056198
Ik vond het maar een zwakke aflevering om eerlijk te zijn. Kreeg hierbij niet het gevoel alsof er naar een langverwachte climax werd gewerkt. Romy komt erbij als reisleidster, er blijkt toevallig een steekje bij haar los te zitten, ze raakt (al dan niet fake) verlamd, is ineens in Meerdijk (hoezo zelfs? Woonde ze daar al, of was er geen plek in het befaamde revalidatiecentrum in Oxford?) en, hoe toevallig, zij komt samen met Sjors onder die kroonluchter terecht.

En ja, Rohan zal het wel een dooddoener vinden, maar: in het verleden werd er tenminste naar een zinderende climax toegewerkt. De 1000ste met de moord op Frits kwam voort uit zijn pesterijen naar meerdere mensen die al weken duurde. De 1500ste waarin Daniël uit de heli springt kwam voort uit een verhaallijn die een jaar eerder al was gestart. De 2500ste, met Tony die Stefano wilde neerknallen in de kerk en - dankzij de domme actie van Yasmin - Simon dodelijk trof, kwam voort uit een hele verhaallijn. De 3000ste waarin Valerie en Barbara boven de afgrond hangen, dat was de finale van hun verhaallijn die al ruim twee jaar duurde. De 4000ste met de horrornacht in het verlaten sanatorium, ook de climax van een verhaallijn die eerder was ingezet. Zelfs de 4500ste was nog zinderend te noemen met de explosie in de paardenstallen, voortkomend uit twee verhaallijnen die al tijden liepen. Maar nu? Nu komt het, net als de kroonluchter, ineens uit de lucht vallen allemaal.

Is er dan niks positiefs te noemen, PeterKelder? Jawel: het camerawerk en de belichting in deze aflevering waren om je vingers bij af te likken. Eindelijk zagen we dat ook bij de Nederlandse soap er een flinke stap kan worden gezet in de beeldkwaliteit.
En juist dat is maar eenmalig, want in de preview was al te zien dat het vanaf aflevering 6001 weer dezelfde basiskwaliteit heeft als het gaat om licht en cameravoering. Zo jammer.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  vrijdag 5 april 2019 @ 21:42:47 #37
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186056828
Helemaal mee eens. Het camerawerk was heel goed en de beelden uit Lapland waren schitterend (die buitenscene met het noorderlicht, wauw) maar de verhaallijn was niet sterk.

Het zou misschien beter zijn geweest als ze de vrijgezellenparty in Lapland vorige week hadden uitgezonden, het vinden van een onderkoelde Romy was dan een mooie vrijdagavondcliffhanger geweest. Deze week hadden ze dan kunnen gebruiken om uit te leggen hoe het verder ging met Romy (verlamd, rolstoel) en had er ook wat meer tijd besteed kunnen worden aan de nasleep van Roderick de gigolo. Dan had vanavond geheel in het teken kunnen staan van het huwelijk (en de vallende kroonluchter).

Nu kregen we ineens een tijdssprong van 2 weken om onze oren, wat dan weer niet goed valt te rijmen met andere verhaallijnen.

Bijvoorbeeld de inseminatieverhaallijn met Flo, Tiffy en Lucas. Gisteren waren de heren blij omdat het gedaan zou zijn en waren ze in spanning of het gelukt zou zijn. Nu zijn we dus 2 weken verder en weten we... niets? Of gaan we nu dinsdag zien hoe Tiffy een zwangerschapstest doet terwijl dat helemaal niet meer te rijmen valt met de tijdslijnen?

En Billy de Palma loopt nu dus al twee weken rond in Meerdijk, maar in de eerstvolgende aflevering gaan Billy en Shanti elkaar voor het eerst zien? Meerdijk is een dorp met één hotel, één kroeg en één dorpsplein, hoezo hebben die twee elkaar nog niet eerder gezien?
  vrijdag 5 april 2019 @ 22:28:34 #38
436222 Japepk
Padvinder
pi_186058028
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 21:19 schreef PeterKelder het volgende:
En ja, Rohan zal het wel een dooddoener vinden, maar: in het verleden werd er tenminste naar een zinderende climax toegewerkt. De 1000ste met de moord op Frits kwam voort uit zijn pesterijen naar meerdere mensen die al weken duurde. De 1500ste waarin Daniël uit de heli springt kwam voort uit een verhaallijn die een jaar eerder al was gestart. De 2500ste, met Tony die Stefano wilde neerknallen in de kerk en - dankzij de domme actie van Yasmin - Simon dodelijk trof, kwam voort uit een hele verhaallijn. De 3000ste waarin Valerie en Barbara boven de afgrond hangen, dat was de finale van hun verhaallijn die al ruim twee jaar duurde. De 4000ste met de horrornacht in het verlaten sanatorium, ook de climax van een verhaallijn die eerder was ingezet. Zelfs de 4500ste was nog zinderend te noemen met de explosie in de paardenstallen, voortkomend uit twee verhaallijnen die al tijden liepen. Maar nu? Nu komt het, net als de kroonluchter, ineens uit de lucht vallen allemaal.
Wat betreft de eerste jubilea: je hebt gelijk. Maar ook de 4000ste vond ik matig (toen hadden ze het trouwens ook al over filmisch etc, en stond het verhaal ook op zich). Toen was het ook gastrol Marco die niet was wie hij bleek te zijn (in de tijd dat er elke 6 weken een moord werd gepleegd). Ik vind het gewoon te makkelijk als gastrollen worden geïntroduceerd om korte tijd later te ontpoppen tot gekkies of bad guys. Zo kun je alles wel gaan schrijven.

En dat terwijl GTST zulke briljante verhalen heeft gekend, en ook op verbluffende wijze naar jubilea en cliffhangers toewerkte. Want hoe spannend was inderdaad de 2500e aflevering! Met ook heerlijk dramatische muziek en spanningsopbouw die de hele aflevering duurde. Waar ze nu 3 weken in een uur vertelden was dat toen slechts een ochtend. Tony die op oorlogspad was en zijn weg richting slachtoffer Stefano goedschiks, dan wel kwaadschiks, vrij maakte. Ik weet nog dat daarna ook een jubileumaflevering van Baantjer werd uitgezonden. Ik heb echt nog weken nachtmerries gehad waarin Simon Dekker neergestoken werd met 'een kartelmes zonder kartels' (uit Baantjer) en door de kerk kroop. Ik was toen 9 jaar ofzo haha.

Ik kijk praktisch nooit meer GTST, maar ik viel toevallig tijdens het zappen in de aflevering en heb hem afgekeken. Visueel zag het er goed uit, maar ik begrijp dus dat Romy pas vanavond is geïntroduceerd? De tijdssprong kwam voor mij nogal out of the blue (ik weet dat ze het tegenwoordig vaker doen) en maakte het verhaal ook niet per sé beter. Naar zo'n huwelijk moet toegeleefd worden!

Het drama-op-een-huwelijk scenario kan voorlopig wel weer even in de kast. Zeker omdat ik begrijp dat beide dames weer de wonderbehandeling van het AZM krijgen en over een week vrolijk rondhuppelen. Wat er met die Romy gebeurt is verder totaal niet interessant, want gastrol en als het een psycho is gaat ze waarschijnlijk dood. Ze laten tegenwoordig alleen nog verhalen escaleren op momenten dat veel personages samen zijn, omdat het dan 2 dagen spannend is wie het slachtoffer is. Maar hoe tof is het om op zo'n huwelijk van alles te laten gebeuren wat weer zijn eigen leven gaat leiden bij verschillende karakters.
't Echte en 't ware!
  zaterdag 6 april 2019 @ 11:10:53 #39
445555 GayGuy
Just your average gayguy
pi_186064689
Ik had al zo'n gevoel dat Laura's verhaallijn eigenlijk voor Maria was bedoeld
quote:
Joke Bruijs baalt van de wijze waarop haar personage afgelopen maart de dood vond in GTST. De 67-jarige actrice had het lot van Maria de Jong graag anders gezien.
LEES OOK

En dit gebeurt er nog meer in Meerdijk
In Privé doet Joke een boekje open over haar tijd in het soapdorp die heel anders had kunnen verlopen.

Mama Maria
De schrijvers hadden een langdurige verhaallijn gepland waarin Maria uiteindelijk zou onthullen dat ze niet alleen de moeder is van Rik (Ferri Somogyi) maar ook die van Daan Stern (Dorian Bindels). Eind 2018 durfde Maria dat nog niet te vertellen en dus vertrok ze stilzwijgend naar Canada.

Theatertour
Het was de bedoeling dat Joke in het voorjaar voor langere tijd terug zou keren in de serie om haar nieuwe zoon én pasgeboren kleindochter Louise beter te leren kennen. Maar tot haar grote spijt moest Joke afzeggen. Haar agenda was al volgepland met repetitieweken voor haar nieuwe theatertour waardoor ze niet aan één stuk door kon draaien voor de soap. Hierdoor moest ze de rol noodgedwongen opgeven: "Dat verzin je toch niet? Die arme schatten hadden net allemaal nieuwe scènes voor me zitten schrijven."

Laura vervangt Maria
Om het ontbreken van Maria te verklaren, waren de schrijvers gedwongen haar buiten beeld te laten bezwijken aan een hersenbloeding. Uiteindelijk was het aan Maria's hartsvriendin Laura om Daan te vertellen wie zijn echte moeder is. Inmiddels werpt Laura zich op als surrogaatmoeder voor de kleine Louise.


[ Bericht 2% gewijzigd door GayGuy op 06-04-2019 12:03:19 ]
  zaterdag 6 april 2019 @ 14:23:44 #40
445555 GayGuy
Just your average gayguy
pi_186067151
[/quote]Goede Tijden Slechte Tijden staat volop in de schijnwerpers. Niet alleen omdat de soapserie nu 6.000 afleveringen bestaat, maar ook omdat de kijkcijfers wel heel erg aan het dalen zijn. Waar de soapserie vroeger altijd steevast in de kijkcijfer top drie stond, haalt GTST nu bijna nooit meer de miljoengrens: dat lukte dit jaar tot nu toe 10 keer, waar dat in dezelfde periode vorig jaar 67 keer was. Gaat RTL 4 de soapserie van het achtuurslot af halen? De zender maakt binnenkort een toekomstplan bekend.

RTL laat weten altijd bezig te zijn met de vraag hoe meer kijkers bereikt kunnen worden. “We hebben een toekomstplan voor GTST, daar zijn we heel druk mee bezig, maar ik kan er nog niets officieels over zeggen“, zegt een woordvoerder bij de NOS.

Binnenkort onthult RTL 4 een GTST-plan. “Binnenkort wordt daar meer over bekend. GTST is een van de belangrijkste merken van RTL, dus dit programma heeft onze prioriteit.”

AD-journalist Gudo Tienhooven denkt dat het een aflopende zaak is. “Een soap oogt toch wel oubollig als je het vergelijkt met Netflix-series. Dan zie je de wat knullige interieurtjes van GTST en dat is niet meer heel flitsend anno 2019.”

“Misschien is de vorm van een soapserie langzaam achterhaald aan het worden, zeker bij jongeren. Die zijn veel flitsender, sneller en gelikter gewend.”

[quote]
  zaterdag 6 april 2019 @ 14:33:14 #41
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186067290
Ik denk niet dat GTST gaat verschuiven, het is (op het nieuws na) het langstlopende programma van RTL 4 en vrijwel elke Nederlander weet dat het om 20:00 wordt uitgezonden. Dat verschuiven is gekkenwerk.

Een ingreep in het schrijversteam zie ik er nog wel van komen, het huidige formaat sluit duidelijk niet aan bij de doelgroep.
pi_186067657
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:33 schreef James1988 het volgende:
Ik denk niet dat GTST gaat verschuiven, het is (op het nieuws na) het langstlopende programma van RTL 4 en vrijwel elke Nederlander weet dat het om 20:00 wordt uitgezonden. Dat verschuiven is gekkenwerk.

Een ingreep in het schrijversteam zie ik er nog wel van komen, het huidige formaat sluit duidelijk niet aan bij de doelgroep.
Dat was dus ook wat Rohan Gottschalk gisteren aangaf in dat interview met RTL Nieuws dat ik hier in het topic geplaatst heb:

quote:
"Om relevant te blijven moeten we blijven innoveren en kijken naar wat er beter kan, en op welke manier. Eind deze maand gaan we op een nieuwe manier verhalen vertellen, zoals dat nog niet eerder is gedaan rondom een serie in Nederland. Binnenkort maken we daar meer over bekend."
Denk eerlijk gezegd niet dat ze daarmee de kijkers terugwinnen, maar we zullen zien.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  zaterdag 6 april 2019 @ 15:54:25 #43
403253 Meke
after all this time? always.
pi_186068196
Second screen? ;(
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  zaterdag 6 april 2019 @ 15:57:07 #44
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186068221
"Hoe gaat dit verder? Sms GTST A naar 1337 als je wil dat Barry het overleeft. Als je liever niet hebt dat Rik leert dat Daan z'n broer is, sms dan GTST B naar 1337."
pi_186068658
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 15:54 schreef Meke het volgende:
Second screen? ;(
Hebben ze al gedaan bij de 5000ste, al zal Rohan dat wel vergeten zijn inmiddels :P

quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 15:57 schreef James1988 het volgende:
"Hoe gaat dit verder? Sms GTST A naar 1337 als je wil dat Barry het overleeft. Als je liever niet hebt dat Rik leert dat Daan z'n broer is, sms dan GTST B naar 1337."
:D _O-
Nu, er zijn boeken die dat doen, waarin de lezer kan kiezen uit twee verhaalwendingen en dan verder moet naar een bepaald hoofdstuk. Nu zal dat te moeilijk zijn voor GTST om te realiseren, maar ergens zou dat best tof zijn als de kijker zelf (a.d.h.v. een aantal keuzemogelijkheden) kan bepalen hoe een verhaallijn verloopt.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_186070548
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 11:10 schreef GayGuy het volgende:
Ik had al zo'n gevoel dat Laura's verhaallijn eigenlijk voor Maria was bedoeld
[..]

Ik vind dit allemaal wel raar hoor. Doordat zij niet kan zijn ze gedwongen haar aan een hersenbloeding te laten overlijden? Dat is toch niet logisch? Ze hadden haar best in leven kunnen houden en Laura het achter haar rug kunnen laten vertellen. Daan wil vervolgens geen contact met zijn moeder en dan was ze ook buiten beeld gebleven zonder de hele verhaallijn direct te killen (letterlijk).
pi_186071821
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 18:58 schreef miaeak het volgende:

[..]

Ik vind dit allemaal wel raar hoor. Doordat zij niet kan zijn ze gedwongen haar aan een hersenbloeding te laten overlijden? Dat is toch niet logisch? Ze hadden haar best in leven kunnen houden en Laura het achter haar rug kunnen laten vertellen. Daan wil vervolgens geen contact met zijn moeder en dan was ze ook buiten beeld gebleven zonder de hele verhaallijn direct te killen (letterlijk).
dit had inderdaad veel beter geweest.
pi_186075943
Aysen promotie naar hoofd inspecteur :')
Want je gaat voor een gesprek en word ook meteen aangenomen voor zo'n belangrijke positie.
Zeker met haar geschiedenis van schorsingen en regels niet volgen etc etc
"A person needs new experiences. They jar something deep inside, allowing him to grow. Without change something sleeps inside us, and seldom awakens. The sleeper must awaken."
  zondag 7 april 2019 @ 00:14:41 #49
269767 miaeak
haw haw!
pi_186076620
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 23:28 schreef bobjuh het volgende:
Aysen promotie naar hoofd inspecteur :')
Want je gaat voor een gesprek en word ook meteen aangenomen voor zo'n belangrijke positie.
Zeker met haar geschiedenis van schorsingen en regels niet volgen etc etc
Heeft Billy geregeld. Want die heeft naast contacten in het criminele circuit blijkbaar ook goede contacten bij de politie |:( :') .
  zondag 7 april 2019 @ 00:45:35 #50
445555 GayGuy
Just your average gayguy
pi_186076985
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:33 schreef James1988 het volgende:
Ik denk niet dat GTST gaat verschuiven, het is (op het nieuws na) het langstlopende programma van RTL 4 en vrijwel elke Nederlander weet dat het om 20:00 wordt uitgezonden. Dat verschuiven is gekkenwerk.

Een ingreep in het schrijversteam zie ik er nog wel van komen, het huidige formaat sluit duidelijk niet aan bij de doelgroep.
ik heb ergens online ook gelezen dat mensen denken dat er meer bloot in de serie zou komen, zoals in duitse soaps, nu zou ik dat bij lucas en flo en daan niet zo erg vinden, maar ik denk dat dat gezien het jonge publiek niet echt een optie is😁
pi_186077165
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 00:14 schreef miaeak het volgende:

[..]

Heeft Billy geregeld. Want die heeft naast contacten in het criminele circuit blijkbaar ook goede contacten bij de politie |:( :') .
Had de hele aflevering nog niet gezien, maar dan nog moet er een solicitatie procedure zijn waar meerdere mensen kunnen gaan voor de baan. Dit is gewoon knullig.
"A person needs new experiences. They jar something deep inside, allowing him to grow. Without change something sleeps inside us, and seldom awakens. The sleeper must awaken."
pi_186078239
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 01:05 schreef bobjuh het volgende:

[..]

Had de hele aflevering nog niet gezien, maar dan nog moet er een solicitatie procedure zijn waar meerdere mensen kunnen gaan voor de baan. Dit is gewoon knullig.
Er is nooit concurrentie in Meerdijk. Iedereen die een baan wil krijgt hem direct. Super handig, laten we allemaal daar gaan wonen ;)
  zondag 7 april 2019 @ 09:35:36 #53
269767 miaeak
haw haw!
pi_186078511
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 01:05 schreef bobjuh het volgende:

[..]

Had de hele aflevering nog niet gezien, maar dan nog moet er een solicitatie procedure zijn waar meerdere mensen kunnen gaan voor de baan. Dit is gewoon knullig.
Ja vandaar de smileys :P.
En ik reageer ook altijd tijdens een aflevering. Vandaar al mijn edits hehehe.
  zondag 7 april 2019 @ 09:46:33 #54
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_186078607
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 00:14 schreef miaeak het volgende:

[..]

Heeft Billy geregeld. Want die heeft naast contacten in het criminele circuit blijkbaar ook goede contacten bij de politie |:( :') .
Hoeft niet, ze heeft Groen waarschijnlijk tot ontslag nemen gedwongen middels chantage.
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
pi_186078620
Is er al een einddatum bekend voor deze serie :')
metal up your ass
  zondag 7 april 2019 @ 09:48:07 #56
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_186078628
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 00:45 schreef GayGuy het volgende:

[..]

ik heb ergens online ook gelezen dat mensen denken dat er meer bloot in de serie zou komen, zoals in duitse soaps, nu zou ik dat bij lucas en flo en daan niet zo erg vinden, maar ik denk dat dat gezien het jonge publiek niet echt een optie is😁
Liever niet, Shanti daarentegen.
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
  zondag 7 april 2019 @ 10:44:43 #57
269767 miaeak
haw haw!
pi_186079325
https://gtstcourant.com/g(...)jgt-gastrol-in-gtst/

Wat zijn we toch allemaal aan het doen jongens? :{

Loretta Schrijver? Super leuk wijf vond ik dat, maar in GTST?
Al die bekende gezichten lijdt alleen maar af joh. -O-

[ Bericht 18% gewijzigd door miaeak op 07-04-2019 10:52:03 ]
  zondag 7 april 2019 @ 11:12:02 #58
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_186079721
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 10:44 schreef miaeak het volgende:
https://gtstcourant.com/g(...)jgt-gastrol-in-gtst/

Wat zijn we toch allemaal aan het doen jongens? :{

Loretta Schrijver? Super leuk wijf vond ik dat, maar in GTST?
Al die bekende gezichten lijdt alleen maar af joh. -O-
Ze moeten toch iets doen om al die overbetaalde te dure BN-rotkoppen enigszins aan het "werken" te houden :')
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
  zondag 7 april 2019 @ 12:04:04 #59
269767 miaeak
haw haw!
pi_186080447
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 11:12 schreef Devil010 het volgende:

[..]

Ze moeten toch iets doen om al die overbetaalde te dure BN-rotkoppen enigszins aan het "werken" te houden :')
Zo voelt het wel een beetje.
  zondag 7 april 2019 @ 12:22:35 #60
403253 Meke
after all this time? always.
pi_186080720
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 16:39 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Hebben ze al gedaan bij de 5000ste, al zal Rohan dat wel vergeten zijn inmiddels :P
[..]

:D _O-
Nu, er zijn boeken die dat doen, waarin de lezer kan kiezen uit twee verhaalwendingen en dan verder moet naar een bepaald hoofdstuk. Nu zal dat te moeilijk zijn voor GTST om te realiseren, maar ergens zou dat best tof zijn als de kijker zelf (a.d.h.v. een aantal keuzemogelijkheden) kan bepalen hoe een verhaallijn verloopt.
Soort Bandersnatch :D Dat zou zoo tof zijn, maar niet heel realistisch ;(
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  zondag 7 april 2019 @ 13:37:10 #61
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_186081876
Caroline de Bruijn merkt met verbazing op hoe sommige mensen op Goede Tijden, Slechte Tijden reageren: "Iedereen die denkt de goede smaak te vertegenwoordigen, rent gillend weg."

"Er wordt natuurlijk door sommige mensen nog steeds neergekeken op een serie als Goede Tijden, Slechte Tijden. Dat begin ik zo langzamerhand een beetje gek te vinden. Als je ziet dat die serie volgend jaar dertig jaar bestaat, zal er toch wel iets zijn", constateert De Bruijn in de NU.nl videoreeks In de auto met.

"Grappig dat veel mensen het na al die tijd toch nog zo controversieel vinden dat je daarin meespeelt. Dat kun je ook als compliment zien", vult haar echtgenoot Erik de Vogel aan.

De langstlopende soapserie van Nederland werd afgelopen vrijdag voor de zesduizendste keer uitgezonden en bestaat in 2020 dertig jaar. De Vogel en De Bruijn maken al twee decennia deel uit van de vaste cast, maar kunnen moeilijk inschatten wat voor impact zij op de kijkers en het Nederlandse televisielandschap uitoefenen.

In de auto met Ludo en Janine: 'Lang bij GTST werken sluit deuren' In de auto met Ludo en Janine: 'Lang bij GTST werken sluit deuren'
"Daar kom je pas achter als je stopt", aldus De Vogel uit. "Onze ervaring leert dat iedereen weleens van Ludo en Janine gehoord heeft en veel mensen in Nederland ons kennen. Zelfs mensen die de serie nog nooit gezien hebben." Het bereik is ongelofelijk groot", vult De Bruijn aan.

'In Nederland gaan deuren juist dicht'
Wel ziet De Vogel een duidelijk verschil tussen hem en zijn GTST-collega's en de soapacteurs in Amerika.

"Als je in Amerika doet wat wij doen, hoef je ten eerste nooit meer te werken. Ten tweede gaan er veel meer deuren open, terwijl er in Nederland deuren juist dichtgaan. Je publiek is in Nederland gewoon kleiner. Als je tien jaar bezig bent om eindelijk je film te kunnen maken, kan ik me ook wel voorstellen dat je als filmmaker niet iemand kiest die al twintig jaar lang elke avond op televisie te zien is. Ik vind het wel jammer dat het niet één wereld is." nu.nl
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
  zondag 7 april 2019 @ 14:41:35 #62
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186082825
Dat is wel zo, bij elke Nederlandse speelfilm met Erik of Caroline zullen kijkers denken "Hey, daar heb je Ludo/Janine" terwijl ze een heel andere rol spelen.

Dat had ik bijvoorbeeld heel erg in Deuce Bigalow: European Gigolo, waarin Erik de Vogel verscheen als politieagent.
  zondag 7 april 2019 @ 16:42:24 #63
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_186084896
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:58 schreef miaeak het volgende:
Ho... Wacht even!

SPOILER: Schilderij?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Luitenant Gruber heeft hem veilig opgeborgen.
Oh nee... Die heet anders. :P
Ja ja
  zondag 7 april 2019 @ 16:44:24 #64
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_186084948
Worden er nog fictieve verhalen gemaakt?
Ja ja
  zondag 7 april 2019 @ 17:19:09 #65
269767 miaeak
haw haw!
pi_186085908
Kan de post in het vorige topic niet meer vinden, maar weet dat die er was. Over chantal Janzen en Cees & Co.

Rien Hoogendoorn speelt er een super shady advocaat in _O_ !
pi_186098658
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 8% gewijzigd door miaeak op 08-04-2019 11:10:57 ]
pi_186098821
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 11:02 schreef miaeak het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186098844
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 11:12 schreef vanThijn het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 8 april 2019 @ 11:23:10 #69
403253 Meke
after all this time? always.
pi_186098973
Ik was net Tijd voor Max in de herhaling aan het kijken :D Ze hadden Jette, Babette en Melissa uitgenodigd om over de 6000e aflevering te praten. EN Lisa Lois om de originele leader te zingen O+


Hier wil ik wel echt weer naar terug :) *O*
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_186099069
quote:
2s.gif Op maandag 8 april 2019 11:23 schreef Meke het volgende:
Ik was net Tijd voor Max in de herhaling aan het kijken :D Ze hadden Jette, Babette en Melissa uitgenodigd om over de 6000e aflevering te praten. EN Lisa Lois om de originele leader te zingen O+


Hier wil ik wel echt weer naar terug :) *O*
welke uitzending is dit? wil ik ook wel terug zien :)
  maandag 8 april 2019 @ 11:36:06 #71
403253 Meke
after all this time? always.
pi_186099168
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 11:29 schreef vanThijn het volgende:

[..]

welke uitzending is dit? wil ik ook wel terug zien :)
Afgelopen vrijdag, vanochtend in de herhaling :Y

Deze, tweede helft
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_186099223
quote:
2s.gif Op maandag 8 april 2019 11:36 schreef Meke het volgende:

[..]

Afgelopen vrijdag, vanochtend in de herhaling :Y

Deze, tweede helft
Top ^O^ dankjewel!
  maandag 8 april 2019 @ 14:08:28 #73
405567 milaya
milaya moya
pi_186101642
Ik kijk nu de aflevering van 15 april en ze rijden volop in de sneeuw, winterjassen, kouwolken uit de mond en al. In midden april ja? :')
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 8 april 2019 @ 14:26:53 #74
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_186101901
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 14:08 schreef milaya het volgende:
Ik kijk nu de aflevering van 15 april en ze rijden volop in de sneeuw, winterjassen, kouwolken uit de mond en al. In midden april ja? :')
ze doen aan betere lange termijn weersvoorspellingen dan de weermensen zelf.

quote:
Kans op vlokje sneeuw
Eind van de week: rokje uit, winterjas aan
https://www.rtlnieuws.nl/(...)je-uit-winterjas-aan
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  maandag 8 april 2019 @ 20:05:57 #75
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186107399
Hoezo vraagt niemand zich af hoe Lana aan MDMA komt? Of waarom dat ze het normaal vindt om dat aan haar moeder te geven? :')
pi_186108294
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2019 20:05 schreef James1988 het volgende:
Hoezo vraagt niemand zich af hoe Lana aan MDMA komt? Of waarom dat ze het normaal vindt om dat aan haar moeder te geven? :')
Ja totaal niet zorgwekkend ofzo :D.
pi_186110890
Bram: 18 november 2011: Komt pannekoeken eten bij opa.
Lana: 2 juli 2010: .................
Op dinsdag 11 juni 2019 22:17 schreef MC-Morgan het volgende:
Leuk om te zien dat @ZwevendToetsenbord een betere speler aan het worden is.
pi_186113120
quote:
10s.gif Op maandag 8 april 2019 22:58 schreef ZwevendToetsenbord het volgende:
Bram: 18 november 2011: Komt pannekoeken eten bij opa.
Lana: 2 juli 2010: .................
Hoe oud was Bram daar?

Ik denk dat hij recordhouder is van het minst gesoraste kind in GTST. In 2011 geboren en is nu 9.
Lana is in 2010 geboren en is nu 17 :P.

[ Bericht 10% gewijzigd door miaeak op 09-04-2019 10:06:22 ]
pi_186115705
Oh jezus christus.
SPOILER: 16 April
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En wat doet Romy nog in dat Meerdijkse ziekenhuis. Zijn er geen ziekenhuizen in Lapland? :P

[ Bericht 20% gewijzigd door miaeak op 09-04-2019 10:33:34 ]
pi_186116852
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 9 april 2019 @ 15:10:30 #81
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_186120194
Valt het jullie ook op dat ze altijd van die zogenaamd 'grappige' muziek zetten onder scenes die gespeend zijn van wat voor humor dan ook?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_186120515
Al dat gezeik op die bruiloften komt me nu wel mijn neus uit. Zeker als je nu voor de tweede keer een bruiloft van Amir verknald, arme jongen :P

Maar dat hele Romy-gebeuren valt weer zo heerlijk out of the blue neer... Rover die verliefd op d'r is, zij is verliefd op Amir

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_186124944
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 10:20 schreef miaeak het volgende:
Oh jezus christus.
SPOILER: 16 April
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En wat doet Romy nog in dat Meerdijkse ziekenhuis. Zijn er geen ziekenhuizen in Lapland? :P
Wat doet ze in eerste instantie daar? Het ongeluk is in Lapland gebeurd :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 15:10 schreef Vivi het volgende:
Valt het jullie ook op dat ze altijd van die zogenaamd 'grappige' muziek zetten onder scenes die gespeend zijn van wat voor humor dan ook?
Toen Anton bij Shanti door de raam wilde kruipen bijvoorbeeld? :P
pi_186129875
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 19:53 schreef loezzzje het volgende:

[..]

Wat doet ze in eerste instantie daar? Het ongeluk is in Lapland gebeurd :P
[..]
Het tweede "ongeluk" niet, dus dan snap ik wel dat je dan even naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis gaat. Maar daarna ga je toch gewoon naar waar je woont?
pi_186132815
SPOILER: Tiffy, Flo en Lucas
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Woensdag 17 April
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 6% gewijzigd door miaeak op 10-04-2019 10:41:30 ]
pi_186134424
hèhè die aflevering van 17 april is eindelijk eentje waarvan ik zeg JA, zo zie ik 'm graag.
pi_186134494
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 11:18 schreef vanThijn het volgende:
hèhè die aflevering van 17 april is eindelijk eentje waarvan ik zeg JA, zo zie ik 'm graag.
:Y
pi_186135538
Ondanks dat ik dit seizoen die verhaallijnen van verloren broer/dochter/zoon etc iets too much vind...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus ik bent het met jullie eens. Eerste aflevering in tijden waarbij ik 0 scenes heb doorgespoeld xD
pi_186152303
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186152846
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 09:45 schreef Nathvi het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
precies dit ja!

Misschien vinden jullie het totaal niet :') , maar ik vind die Tiffy een beetje de zweverige versie van Annette van Thijn. ik weet het niet, ze doet me er aan denken...
pi_186152903
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186153418
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 10:30 schreef miaeak het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
PB :)
pi_186153996
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 10:26 schreef vanThijn het volgende:

[..]

precies dit ja!

Misschien vinden jullie het totaal niet :') , maar ik vind die Tiffy een beetje de zweverige versie van Annette van Thijn. ik weet het niet, ze doet me er aan denken...
Mij doet ze al sinds Nieuwe Tijden denken aan Renée Couwenberg uit Onderweg naar Morgen, ik kan mijn vinger er niet op leggen waarom maar het is net zo'n theemuts :') _O-
En vorige week bij de 6000ste kreeg ik dan weer het gevoel dat ze een soort nieuwe Myriam moest zijn, met de opmerkingen die ze eruit flapte tegenover Romy.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_186154115
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 11:51 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Mij doet ze al sinds Nieuwe Tijden denken aan Renée Couwenberg uit Onderweg naar Morgen, ik kan mijn vinger er niet op leggen waarom maar het is net zo'n theemuts :') _O-
En vorige week bij de 6000ste kreeg ik dan weer het gevoel dat ze een soort nieuwe Myriam moest zijn, met de opmerkingen die ze eruit flapte tegenover Romy.
helaas was ik er zo een die nooit onm keek, dus dat zou ik niet weten. haha
Zou het nu wel terug willen zien.

oh ja die vergelijking met Myriam zie ik er ook wel in, nu je het zegt! :Y
pi_186154592
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 10:30 schreef miaeak het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee. Laatst was er zelfs een oproep voor een baby die enkele dagen oud moest zijn. dat was niet zozeer voor GTST, maar de oproep kwam wel van een gerenommeerd bureau.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_186155116
Aflevering van 17 april was inderdaad weer lekker GTST. Weinig liefdesgezeur, en een achtergrond zoals we hem nog niet veel zagen in GTST. Linda begint inderdaad een interessante ommezwaai te maken hier.

Ik denk dan ook niet dat 'verjonging' persé een probleem is voor een soap als GTST, het gaat om de verhalen die daar steeds bij komen kijken. Als je kijkt naar Spangas is dat qua drama een stuk gevarieerder en leuker om te volgen dan GTST. Overigens vind ik de cast nu behoorlijk oké. Vooral Daan vind ik echt een GTST-kop hebben. Die kan veel fout doen en alsnog de gunst van de kijker houden.

De slechte kijkcijfers blijven in het nieuws komen, gisteren overigens bijna een miljoen kijkers. Ik ben benieuwd met welke 'nieuwe' manier van vertellen ze gaan komen, maar ik denk niet dat ze daarmee het achtste wereldwonder in handen hebben. Het genre soap heeft al vaker bewezen goed op zichzelf te staan. Ja, het kan ook moderniseren en meegaan met de tijd, maar ik vind het argument dat jongeren Netflix gewend zijn en dat GTST daarop achterblijft niet erg steekhoudend. Ik denk dat men juist een tegenreactie moet geven. Dus niet mee in de trend van als maar sneller, maar juist een half uurtje ontspanning, de tijd nemen om een verhaal te vertellen. Met verder natuurlijk de ingrediënten van een goede soap qua drama en spanning.

Overigens ook een interessant bericht op Mediacourant, uit het interview met Bruni Heinke:

quote:
Een anoniem lid van de GTST-cast (‘dat uit angst voor represailles anoniem wil blijven’) is het daarmee eens. Hij zegt: “Wij hebben maar te doen wat de schrijvers bedenken. Eerder stonden de personages centraal en werden van daaruit mooie verhaallijnen bedacht. Nu wordt er soms een thema gekozen en wordt daar links- of rechtsom een verhaal bij gemaakt. Niemand van ons is er blij mee. Maar niemand durft er echt iets van te zeggen.”
https://www.mediacourant.(...)rg-politiek-correct/
't Echte en 't ware!
pi_186156793
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 13:10 schreef Japepk het volgende:
Aflevering van 17 april was inderdaad weer lekker GTST. Weinig liefdesgezeur, en een achtergrond zoals we hem nog niet veel zagen in GTST. Linda begint inderdaad een interessante ommezwaai te maken hier.

Ik denk dan ook niet dat 'verjonging' persé een probleem is voor een soap als GTST, het gaat om de verhalen die daar steeds bij komen kijken. Als je kijkt naar Spangas is dat qua drama een stuk gevarieerder en leuker om te volgen dan GTST. Overigens vind ik de cast nu behoorlijk oké. Vooral Daan vind ik echt een GTST-kop hebben. Die kan veel fout doen en alsnog de gunst van de kijker houden.
Verjonging is niet alleen het casten van veel jonge acteurs, maar meer het (onnodig) revampen van een serie om een jonger kijkerspubliek aan te trekken. Het probleem dat daarop volgt is dat de 'ouwe trouwe' kijker zich vervolgens niet meer kan herkennen in de stijl van de serie. En dat is hier het geval. Tot voor twaalf jaar terug was GTST een brede familiesoap met voor elk wat wils, van romantiek tot familiecrisis en van spanning tot soms bizarre plotwendingen. Dat laatste werd vervolgens teruggeschroefd, de spanning werd ook gereduceerd tot een paar gastrollen die de boel even kwamen opstoken en het begon zich meer en meer te focussen op de eerste twee, tot er ieder jaar in dezelfde periode dezelfde verhaallijn met een affaire was. En ja, ik heb hier ook regelmatig gevloekt op de koers van Kennard Bos als creative producer, maar toen wisten we nog niet wat Rohan Gottschalk in diezelfde rol zou doen. Helaas is het onder zijn leiding alleen nog maar erger geworden, en de laatste seizoenen is GTST verworden tot een zouteloze serie waarin ze zich vastklampen aan de ene na de andere maatschappelijke verhaallijn om er nog maar een beetje reuring mee te veroorzaken. Of ze doen aan stuntcasting, zoals met het terughalen van Mark en Marieke voor amper een jaar waarin ze die zelfs nodeloos verpesten. En verder zit het inmiddels vol met eendimensionale personages die niet verder komen dan wat mislukte relaties en de hele tijd thuis op de bank of in de kroeg zitten. Twaalf jaar geleden waren de carrières van de personages nog een vast onderdeel van de serie waar vele verhaallijnen uit voortkwamen, nu wordt het enkel nog aangehaald als de verhaallijn er om vraagt. Bijvoorbeeld: Rover zegt vorige week in aflevering 6000 dat hij als dj regelmatig in clubs draait. Wáárom zien we dat dan niet? Daar kunnen mooie en spannende verhaallijnen uit voortkomen die zijn karakter extra sjeu geven. Maar nee, laten we ons met Rover vooral focussen op de zoveelste nutteloze relatie, want dat is écht boeiend.

quote:
De slechte kijkcijfers blijven in het nieuws komen, gisteren overigens bijna een miljoen kijkers. Ik ben benieuwd met welke 'nieuwe' manier van vertellen ze gaan komen, maar ik denk niet dat ze daarmee het achtste wereldwonder in handen hebben. Het genre soap heeft al vaker bewezen goed op zichzelf te staan. Ja, het kan ook moderniseren en meegaan met de tijd, maar ik vind het argument dat jongeren Netflix gewend zijn en dat GTST daarop achterblijft niet erg steekhoudend. Ik denk dat men juist een tegenreactie moet geven. Dus niet mee in de trend van als maar sneller, maar juist een half uurtje ontspanning, de tijd nemen om een verhaal te vertellen. Met verder natuurlijk de ingrediënten van een goede soap qua drama en spanning.
Tja, de vorige keer dat ze bij GTST dachten de manier van vertellen te moeten aanpassen gingen we iedere godganse aflevering heen en weer in de tijdlijn. Ik vrees al het ergste voor de nieuwe 'baanbrekende' manier :{
Het grappige is: GTST was in het begin een serie die veel verhaallijnen op een snelle manier vertelde, zoals het een Australische soap betaamt. Kijk maar naar het eerste seizoen: personages rolden van de ene verhaallijn in de andere, er gebeurde genoeg ook al was het niet 'vet' aangezet. En zo doen ze het nu nog in Australië. Ik volg nu Neighbours (ook van Reg Watson) en sta versteld van de snelheid waarmee verhaallijnen komen en gaan. Daar draaien personages niet maandenlang om elkaar heen, daar duiken ze binnen drie scènes op elkaar. Gesprekken vinden plaats in één scène in plaats van te worden uitgerekt in drie scènes. Verhaallijnen worden niet nodeloos uitgesmeerd: waar ze hier drie maanden over doen, gebeurt daar in drie weken. En dan zou je denken: maar dan missen ze toch een hoop plotwendingen en details? Welnee, juist niet! Ze skippen namelijk al het overbodige geneuzel waardoor er een hoger tempo ligt in het vertellen van de verhalen. Misschien is het een ideetje voor Gottschalk en Blanco om eens Down Under te gaan voor wat adviezen, in plaats van prat te gaan op de 'Emotional Toolbox' van die Amerikaanse dramaturge?
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_186160546
wat is die jop de vries en lone van roosendaal een aanwinst op het moment voor gtst het niveau ligt met hun scenes gelukkig weer iets hoger.
pi_186161473
Ik snap niet waarom ze altijd met dat kind in die kinderwagen lopen :') Laat dat kind in bed slapen joh, hoezo moet die overal mee naartoe gesleept worden? En een kinderwagen in de keuken van een cafe zetten? Hoe dan? :') _O-
pi_186161983
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 18:58 schreef laracroftonline het volgende:
wat is die jop de vries en lone van roosendaal een aanwinst op het moment voor gtst het niveau ligt met hun scenes gelukkig weer iets hoger.
Aan de kwaliteit van de acteurs ligt het niet... het is het materiaal waarmee ze moeten werken dat het kut maakt.... we krijgen nu weer de zoveelste psychopate en ineens heeft iedereen een trauma omdat er een psycholoog in Meerdijk is geland :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 11 april 2019 @ 20:32:05 #101
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186162386
Ergens vind ik deze pesterijtjes tussen Linda en Anton wel vermakelijk.
  vrijdag 12 april 2019 @ 08:48:46 #102
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_186169214
Haha die Rob is ook echt psychisch, he. Wat een dwaas, geweldig ! :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186169432
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 08:48 schreef GwaiLow het volgende:
Haha die Rob is ook echt psychisch, he. Wat een dwaas, geweldig ! :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat vind ik dan nog wel enigszins goed bedacht, los van het feit dat iedereen ineens bij 'm op de bank lijkt te zitten :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_186170777
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186171138
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 12 april 2019 @ 11:39:36 #106
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_186171554
Haha die Flo, slaat ook weer nergens op. Continu is hij zo begripvol in zn karakter...en nu ineens gaat ie zich compleet als een dwaas gedragen tegen Tiffy. Die veranderingen in karakter zijn bizar af en toe
pi_186171779
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 11:39 schreef GwaiLow het volgende:
Haha die Flo, slaat ook weer nergens op. Continu is hij zo begripvol in zn karakter...en nu ineens gaat ie zich compleet als een dwaas gedragen tegen Tiffy. Die veranderingen in karakter zijn bizar af en toe
Hij is vooral begripvol als het in zijn milieubewuste levensstijl past, dat was vanaf het begin al zo... maar ik gok dat we Flo voor de zomercliff al weer kwijt zijn op de een of andere manier. Ook omdat ze Lucas nooit langdurig aan een vriend koppelen, da's te moeilijk voor deze schrijvers.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  vrijdag 12 april 2019 @ 23:44:59 #108
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186184035
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186187366
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2019 23:44 schreef James1988 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou het oprecht jammer vinden, het is dan wel een doos maar wel eens een heel ander soort personage dan dat er al is.

En Kimberly, is die nu officieel uit de serie vertrokken?
pi_186189349
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 09:09 schreef Mriekie het volgende:

[..]

Ik zou het oprecht jammer vinden, het is dan wel een doos maar wel eens een heel ander soort personage dan dat er al is.

En Kimberly, is die nu officieel uit de serie vertrokken?
Nee Britt is al weer een tijdje aan het werk dus zal een van de komende weken wel terugkeren :)
pi_186202728
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 11:39 schreef GwaiLow het volgende:
Haha die Flo, slaat ook weer nergens op. Continu is hij zo begripvol in zn karakter...en nu ineens gaat ie zich compleet als een dwaas gedragen tegen Tiffy. Die veranderingen in karakter zijn bizar af en toe
Wat een triest figuur is het toch.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186229858
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 15 april 2019 @ 14:03:13 #113
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_186231499
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 12:28 schreef miaeak het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186233024
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 14:03 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eens. Gooi er maar 4 uit en doe een knus nieuw gezinnetje (zonder buitenechtelijke troep) erin <3
pi_186236431
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 17:19 schreef miaeak het volgende:
Kan de post in het vorige topic niet meer vinden, maar weet dat die er was. Over chantal Janzen en Cees & Co.

Rien Hoogendoorn speelt er een super shady advocaat in _O_ !
In de 4e of 5e aflevering aflevering van Kees & Co seizoen 1 zit Joost Buitenweg ook. Als districtmanager van de bakkerij waar Kees en Sonja werken.
pi_186252225
En ben ook wel zo'n beetje klaar met iedereen die allemaal weg gaat, terug komt, dreigen weg te gaan of gewoon ineens totaal uit beeld verdwijnen zonder enig uitleg (kimberly tipt 1 keer haar plan aan om naar India te gaan aan en ineens van de aardbodem verdwenen. En Zoë had toch een vader?)
pi_186255038
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 16 april 2019 @ 20:04:15 #118
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186256662
Zoë: "Maar wat als ik nou geen baby wil?"
Rik: "Dan weet ik niet of we bij elkaar kunnen blijven."

Pardon? Emotionele chantage? :')
pi_186258593
Die vent is al 3x opa maar ja joh laten we gezellig weer een baby nemen _O-
  dinsdag 16 april 2019 @ 22:46:22 #120
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_186262555
Joost Buitenweg zat ook in SamSam :P
Tegenslag werpt schaduw op geluk.
  woensdag 17 april 2019 @ 01:14:41 #121
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186265917
Ik vind het jammer dat we nu al weten dat er bij Romy een paar steekjes loszitten, en dat ze nu al hebben gespoilerd dat zij het was die de kroonluchter heeft gesaboteerd. Ze speelt nu net anderhalve week mee en je weet nu dus al dat het personage maar tijdelijk is, grote kans dat ze tegen Pinksteren alweer buiten beeld is.

Door de sneltreinvaart waarin het verhaal van GTST tegenwoordig wordt verteld, is er geen kans om haar fatsoenlijk te introduceren. En dat leidt tot vragen: hoezo is een tourgids uitgenodigd voor de bruiloft? Hoe is ze überhaupt in Meerdijk gekomen? Wat moeten we met haar?

Dat grijpt ook weer terug op de 6000e aflevering: omdat ze zowel de reis naar Lapland áls het huwelijk van Amir en Sjors in één aflevering wilden stoppen, was er geen kans om Romy te introduceren als volwaardig karakter.

Als die aflevering niet zo was volgepropt, was er meer gelegenheid geweest om Romy fatsoenlijk de serie in te schrijven. Dan hadden ze haar bijvoorbeeld kunnen laten vertellen dat ze een wees is, dat ze aan het plannen is om weer naar Nederland te gaan omdat het Laplandse wintersportseizoen bijna ten einde is, en dat Amir uit schuldgevoel dan maar oppert dat ze in Meerdijk kan revalideren.

De verhaallijn van Loes zat wat dat betreft veel beter in elkaar: de introductie was veel minder abrupt en de onthulling dat ze niet spoorde kwam pas na enige tijd. Het hoeft geen tweede Jan Maes-verhaallijn te worden, maar een iets rustiger opbouw/introductie van het karakter Romy had geen kwaad gekund.

Maar dat geldt ook voor Carlos de Spanjaard.
  woensdag 17 april 2019 @ 20:10:33 #122
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186279072
Billy/Lone als frietenbakker :D

edit: en als zwerver :D

Also, Linda... wauw. _O-

[ Bericht 50% gewijzigd door James1988 op 17-04-2019 20:31:37 ]
pi_186286158
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 01:14 schreef James1988 het volgende:
Ik vind het jammer dat we nu al weten dat er bij Romy een paar steekjes loszitten, en dat ze nu al hebben gespoilerd dat zij het was die de kroonluchter heeft gesaboteerd. Ze speelt nu net anderhalve week mee en je weet nu dus al dat het personage maar tijdelijk is, grote kans dat ze tegen Pinksteren alweer buiten beeld is.

Door de sneltreinvaart waarin het verhaal van GTST tegenwoordig wordt verteld, is er geen kans om haar fatsoenlijk te introduceren. En dat leidt tot vragen: hoezo is een tourgids uitgenodigd voor de bruiloft? Hoe is ze überhaupt in Meerdijk gekomen? Wat moeten we met haar?

Dat grijpt ook weer terug op de 6000e aflevering: omdat ze zowel de reis naar Lapland áls het huwelijk van Amir en Sjors in één aflevering wilden stoppen, was er geen kans om Romy te introduceren als volwaardig karakter.

Als die aflevering niet zo was volgepropt, was er meer gelegenheid geweest om Romy fatsoenlijk de serie in te schrijven. Dan hadden ze haar bijvoorbeeld kunnen laten vertellen dat ze een wees is, dat ze aan het plannen is om weer naar Nederland te gaan omdat het Laplandse wintersportseizoen bijna ten einde is, en dat Amir uit schuldgevoel dan maar oppert dat ze in Meerdijk kan revalideren.

De verhaallijn van Loes zat wat dat betreft veel beter in elkaar: de introductie was veel minder abrupt en de onthulling dat ze niet spoorde kwam pas na enige tijd. Het hoeft geen tweede Jan Maes-verhaallijn te worden, maar een iets rustiger opbouw/introductie van het karakter Romy had geen kwaad gekund.

Maar dat geldt ook voor Carlos de Spanjaard.
Amen
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_186286647
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 20:10 schreef James1988 het volgende:
Billy/Lone als frietenbakker :D

edit: en als zwerver :D

Also, Linda... wauw. _O-
Als zwerver achtig iets in Meerdijk zelfs. Om te huilen zo slecht
pi_186290436
quote:
GTST BRENGT NIEUW VERHAAL ‘VALENTIJNS VLUCHT' EXCLUSIEF VOOR INSTAGRAM

GTST heeft als eerste Nederlandse dramaserie een verhaal ontwikkeld speciaal voor Instagram Stories, dat exclusief via het GTST-account te volgen is. ‘Valentijns Vlucht’ wordt vanaf maandag 29 april vier weken lang elke werkdag op drie momenten per dag gepost. Hoofdrolspeler en nieuwkomer in het verhaal is Vincent Visser die de rol van Valentijn Sanders speelt.

“Veel van onze jonge fans zitten op Instagram en met GTST Stories bieden we hen de mogelijkheid om de hele dag GTST te beleven. Het GTST Instagram account groeit dagelijks en deze fans willen we graag bedienen met content die past bij dit platform en de doelgroep.”, aldus Rohan Gottschalk, Producent Daily Drama bij EndemolShine Nederland. “De GTST Stories zijn in verschillende opzichten anders dan de verhalen die we op tv vertellen. Ze zijn snel en op een andere manier gedraaid, waardoor de kijker het verhaal ook anders beleeft. GTST is altijd een serie geweest die verrast en nieuwe wegen durft te verkennen en met deze stories nemen we weer een nieuwe stap in die traditie”.

“Voor Instagram Stories draaien is echt anders spelen dan in de studio.”, aldus Vincent Visser die zijn debuut maakt in GTST. “We draaien bijvoorbeeld maar met één camera en door de formaten op social media moet je nu rekening houden met ‘verticaal’ filmen, waarbij je opeens superdicht op je medespelers staat om in het shot te passen. Heel leuk om dit verhaal exclusief te brengen op een platform waar ik zelfs dagelijks ook veel op te vinden ben.”

Valentijns Vlucht
Het verhaal ‘Valentijns Vlucht’ gaat over Valentijn Sanders, die enkele jaren geleden met zijn moeder naar Curaçao is geëmigreerd. Hij zit flink in de problemen en vlucht naar Nederland en duikt met behulp van Lana (Faye Bezemer) onder. Wanneer hij de populaire influencer Hanwe Chang ontmoet, is hij niet langer meer anoniem en moet hij opnieuw vluchten. Hij roept de hulp in van zijn neef Lucas (Ferry Doedens), die denkt dat ze aan een onschuldige roadtrip door Nederland beginnen.

‘Valentijns Vlucht’ is elke werkdag vanaf maandag 29 april op drie momenten van de dag te volgen via GTST Stories. Rond 12.00 uur, 17.00 uur en 20.00 uur worden nieuwe stories geüpload. De stories zijn unieke verhalen die te volgen zijn naast de reguliere afleveringen.

#valentijnsvlucht #gtststories

Dit is dus die nieuwe 'baanbrekende' manier om verhalen te vertellen...
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_186290739
:') Zorg er eerst maar eens voor dat die verhaallijnen in de serie weer eens uit de verf komen ipv al deze nieuwe fratsen :')

edit: Valentijn is dan de zoon van Charlie en Nick toch? Dan zullen we over niet al te lange tijd Lieke van Lexmond ook wel weer haar rentree zien maken als ze Valentijn naar de serie toe verhuizen
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_186290909
Ben toch best excited voor het gebeuren! Heb eigenlijk al sinds 2012 gewacht op zijn terugkeer :p

Alleen ik mag hopen dat het realistisch met GTST samenvalt. Niet dat Lucas een roadtrip gaat maken (zonder Flo) terwijl hij in GTST in de Koning staat... maar zal vast wel weer zo gaan.
pi_186290937
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186291434
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 11:15 schreef Nathvi het volgende:
Ben toch best excited voor het gebeuren! Heb eigenlijk al sinds 2012 gewacht op zijn terugkeer :p

Alleen ik mag hopen dat het realistisch met GTST samenvalt. Niet dat Lucas een roadtrip gaat maken (zonder Flo) terwijl hij in GTST in de Koning staat... maar zal vast wel weer zo gaan.
Ik lees op de GTST Instagram dat hij ook in de serie gaat spelen, maar hij ziet er echt uit als zo'n type die maximaal 1 á 2 jaar blijft.. Zucht.
pi_186292386
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 11:05 schreef TheVulture het volgende:
:') Zorg er eerst maar eens voor dat die verhaallijnen in de serie weer eens uit de verf komen ipv al deze nieuwe fratsen :')
Dat dus. In plaats van de focus te houden op de inhoud van de serie, houden de makers zich al jaren meer bezig met de randzaken daaromheen. Eerst de zomerapps, daarna de hele Meerdijk-app, vervolgens de spin-off Nieuwe Tijden, en nu dit weer. En dat terwijl de serie linear steeds minder kijkers weet te boeien.

quote:
edit: Valentijn is dan de zoon van Charlie en Nick toch? Dan zullen we over niet al te lange tijd Lieke van Lexmond ook wel weer haar rentree zien maken als ze Valentijn naar de serie toe verhuizen
Please no :X

quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 11:15 schreef Nathvi het volgende:
Ben toch best excited voor het gebeuren! Heb eigenlijk al sinds 2012 gewacht op zijn terugkeer :p
Maar... Waarom? Hij zal hoogstwaarschijnlijk dezelfde inhoudelijke lijn krijgen als bijvoorbeeld Kimberly: een veelbelovende entree, vervolgens twee tot drie nietszeggende liefdes, tussendoor een beetje rondhangen in de horeca en als hij dan zijn exit heeft beseffen de schrijvers dat hij een Sanders is, dus komen er ineens kleffe familiescènes met Ludo en Janine die hem zeggen dat hij "voor altijd tot de familie behoort" terwijl er in de hooguit twee jaar dat hij er in zit nauwelijks een connectie was.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_186293653
quote:
Maar... Waarom? Hij zal hoogstwaarschijnlijk dezelfde inhoudelijke lijn krijgen als bijvoorbeeld Kimberly: een veelbelovende entree, vervolgens twee tot drie nietszeggende liefdes, tussendoor een beetje rondhangen in de horeca en als hij dan zijn exit heeft beseffen de schrijvers dat hij een Sanders is, dus komen er ineens kleffe familiescènes met Ludo en Janine die hem zeggen dat hij "voor altijd tot de familie behoort" terwijl er in de hooguit twee jaar dat hij er in zit nauwelijks een connectie was.
Klopt, maar ergens zie ik het wel LICHTELIJK de goede kant op gaan met zowel de Shanti-Linda-Anton-Billy verhaallijn. :)

Maar ik vind uberhaupt dat de Sandertjes nu wel weg mogen blijven, anders konden ze het net zo goed Sanders en Co noemen. Zoals ik al zei. Liever een heel nieuw gezin met 2 ouders en 2 a 3 kinderen. Geen slippertjes in het verleden enzovoort.
pi_186293817
Alsjeblieft geen nieuw gezin... Voor mijn gevoel is de familie Bouwhuis/Anton nóg een buitenstaander. Feit blijft dat ze de meest geweldige acteurs aan kunnen nemen, de mooiste gezinnetjes samen kunnen stellen, als de verhalen die die mensen vervolgens moeten spelen nergens op slaan schiet het nog niet op.

Ik zie dus ook niet in hoe deze insta-lijn GTST gaat helpen. Ze hebben dit inderdaad al gedaan met de apps, Nieuwe Tijden etc. en dat is ook allemaal niet gelukt. Dat GTST af en toe crossmediaal wordt ingezet is alleen maar te prijzen, maar de kracht ligt gewoon elke werkdag tussen 20.00 - 20.30. Dáár moet je laten zien wat je waard bent.
't Echte en 't ware!
pi_186295411
Bij GTST denken ze echt dat doedens een grote fanbase heeft ofzo? Nu weer hoofdrol voor hem in de nieuwe insta soap.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  donderdag 18 april 2019 @ 17:16:22 #134
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_186295679
Oke dus Valentijn en Lana zijn even oud.. wtf
Tegenslag werpt schaduw op geluk.
pi_186299179
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 17:16 schreef LetsGame het volgende:
Oke dus Valentijn en Lana zijn even oud.. wtf
Dat kan toch ongeveer wel? Zit maar 2 seizoenen tussen ongeveer.
't Echte en 't ware!
pi_186302132
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 20:44 schreef Japepk het volgende:

[..]

Dat kan toch ongeveer wel? Zit maar 2 seizoenen tussen ongeveer.
4. Valentijn is in 2006 geboren, Lana in 2010. (Ook nog even vermelden: Bram in 2011)
  vrijdag 19 april 2019 @ 00:34:38 #137
436222 Japepk
Padvinder
pi_186303906
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 22:33 schreef Nathvi het volgende:

[..]

4. Valentijn is in 2006 geboren, Lana in 2010. (Ook nog even vermelden: Bram in 2011)
Bram wist ik wel inderdaad, van Valentijn sta ik toch te kijken. Dacht dat die met de cliff van seizoen 18 net geboren was, met die babywissel. Aan de andere kant, die gestoorde zuster zat bij Charlie in huis terwijl Nick vastzat op die boot, nu ik eraan terugdenk.
't Echte en 't ware!
pi_186306658
Ik vind zo'n app tijdens de zomer een prima dingetje. Maar om nu op Instagram een hele verhaallijn te doen lijkt me niet de meest handige beslissing. Dan krijg je toch weer halve info en vreemde crossovers. Net als toen Syl aan Laura kwam vertellen dat ze weer oma zou worden. Uiteindelijk bleek dat er helemaal geen baby was, maar daar kon je als regulier gtst kijker alleen achter komen als je ook nieuwe tijden keek.

Ik verwacht dat dit alleen nog maar onduidelijke scènes en missende informatie gaat opleveren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 16% gewijzigd door miaeak op 19-04-2019 10:58:05 ]
pi_186308748
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 00:34 schreef Japepk het volgende:

[..]

Bram wist ik wel inderdaad, van Valentijn sta ik toch te kijken. Dacht dat die met de cliff van seizoen 18 net geboren was, met die babywissel. Aan de andere kant, die gestoorde zuster zat bij Charlie in huis terwijl Nick vastzat op die boot, nu ik eraan terugdenk.
Met de cliffhanger van seizoen 18 had Valentijn (toen JJ) dringend bloed nodig, waardoor Charlie genoodzaakt was om Nick op te biechten dat Valentijn helemaal niet dood is.

Was overigens een slappe cliffhanger, dus als je je dat niet meer kan herinneren snap ik dat :P
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_186309193
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 22:33 schreef Nathvi het volgende:

[..]

4. Valentijn is in 2006 geboren, Lana in 2010. (Ook nog even vermelden: Bram in 2011)
Toch wel grappig als je daar dan naar kijkt. Bram zou dus eigenlijk een jaar jonger moeten zijn dan Lana maar als je die 2 ziet zit er zeker 10 jaar verschil tussen :P
pi_186313235
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_186324962
SPOILER: spoilers 29/4 - 3/5
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 22 april 2019 @ 15:57:56 #143
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_186363889
Best raar dat die Beaudil Elzinga geboren is op de dag dat Anita en Mark hun intrede deden in de serie en Linda, haar rivaal, in die aflevering te zien was ook. _O-


Edit: sorry dat was dus die actrice van Loes.. niet Shanti

[ Bericht 12% gewijzigd door LetsGame op 22-04-2019 22:33:31 ]
Tegenslag werpt schaduw op geluk.
pi_186376580
Ik vind het wel jammer dat ze al hebben laten zien dat het Romy was met die kroonluchter.

Nu weten we dat ze kan lopen (want met een rolstoel kom je al die trappen niet op) en ze zat op haar knieën dat touw door te zagen.

Als we dat stuk niet hadden gezien was het nog niet helemaal duidelijk geweest of ze die verlamming nu echt faked of dat we hallucinaties van Sjors zien.
pi_186377363
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2019 10:46 schreef miaeak het volgende:
SPOILER: spoilers 29/4 - 3/5
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lucas gaat naar Curacao, tenminste, dat is de bedoeling :p
  dinsdag 23 april 2019 @ 17:24:57 #146
405567 milaya
milaya moya
pi_186382368
Ik weet vrij weinig van medische dingen maar je kunt toch niet verlamde benen faken voor een arts? Die doen toch testen en scans enzo? Dan zien ze dat toch?
  dinsdag 23 april 2019 @ 17:36:40 #147
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186382568
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 17:24 schreef milaya het volgende:
Ik weet vrij weinig van medische dingen maar je kunt toch niet verlamde benen faken voor een arts? Die doen toch testen en scans enzo? Dan zien ze dat toch?
"Er zijn geen fysieke redenen voor de verlamming, dus denken wij aan iets psychisch. Mogelijk een trauma als gevolg van de ongelukken in Lapland en tijdens het huwelijk. Wij adviseren x keer per week een psycholoog."
pi_186382644
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 17:24 schreef milaya het volgende:
Ik weet vrij weinig van medische dingen maar je kunt toch niet verlamde benen faken voor een arts? Die doen toch testen en scans enzo? Dan zien ze dat toch?
Aangezien wonderdokter A. Bouwhuis zijn ontslag heeft gegeven in het AZM verwacht ik dat het daar verder is overgelaten aan een zooitje incapabele artsen :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 17:36 schreef James1988 het volgende:

[..]

"Er zijn geen fysieke redenen voor de verlamming, dus denken wij aan iets psychisch. Mogelijk een trauma als gevolg van de ongelukken in Lapland en tijdens het huwelijk. Wij adviseren x keer per week een psycholoog."
Zoiets had Suzanne Balk ook voor toen ze werd aangereden door een bromfiets. Mijn god, wat was dat een vreselijke verhaallijn _O-
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_186382996
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 17:43 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Aangezien wonderdokter A. Bouwhuis zijn ontslag heeft gegeven in het AZM verwacht ik dat het daar verder is overgelaten aan een zooitje incapabele artsen :P
[..]

Zoiets had Suzanne Balk ook voor toen ze werd aangereden door een bromfiets. Mijn god, wat was dat een vreselijke verhaallijn _O-
Dat bleek het bij Charlie uiteindelijk toch ook te zijn?
  dinsdag 23 april 2019 @ 19:48:05 #150
332107 laracroftonline
laracroftonline
pi_186384982
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 18:05 schreef miaeak het volgende:

[..]

Dat bleek het bij Charlie uiteindelijk toch ook te zijn?
Klopt
pi_186390278
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 17:24 schreef milaya het volgende:
Ik weet vrij weinig van medische dingen maar je kunt toch niet verlamde benen faken voor een arts? Die doen toch testen en scans enzo? Dan zien ze dat toch?
Zij spoort niet, dus in haar kop is ze oprecht verlamd. Tenzij ze Amir aanraakt/boos wordt. Dan komt haar andere helft naar boven.
pi_186393016
SPOILER: Spoilers 6/5 - 10-5
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 25 april 2019 @ 08:42:04 #153
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_186411875
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 23:58 schreef Nathvi het volgende:

[..]

Zij spoort niet, dus in haar kop is ze oprecht verlamd. Tenzij ze Amir aanraakt/boos wordt. Dan komt haar andere helft naar boven.
Heeft ze niet een dubbele persoonlijkheid? Ik krijg bijna het idee dat ze echt denkt dat ze niet kan staan, en dat ze ook niet meer weet dat ze dat touw heeft doorgesneden. Hoe noem je die ziekte nou...kom er ff niet op. Is dat Schizofrenie?
  donderdag 25 april 2019 @ 09:12:39 #154
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_186412234
En Sjors had natuurlijk veel beter een verborgen camera in hun woning kunnen ophangen, om het te bewijzen.
pi_186412315
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 09:12 schreef GwaiLow het volgende:
En Sjors had natuurlijk veel beter een verborgen camera in hun woning kunnen ophangen, om het te bewijzen.
Inderdaad. En ook behoorlijk dom van Romy om midden in de woonkamer te staan terwijl Amir elk moment thuis kon komen :').
pi_186419960
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 25 april 2019 @ 17:09:31 #157
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186420081
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 17:01 schreef miaeak het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelukkig. Wat een naar, ontevreden en drammerig personage is dat zeg.
pi_186420980
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 17:01 schreef miaeak het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*O*
  donderdag 25 april 2019 @ 20:12:59 #159
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186423661
Dat Anton zo stom is geweest om in gemeenschap van goederen te trouwen :')
  donderdag 25 april 2019 @ 21:00:05 #160
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_186424941
Kimberly is niet definitief eruit.. ze zijn al 2 leaderupdates verder sinds haar vertrek en je ziet haar personage erin blijven.
Tegenslag werpt schaduw op geluk.
pi_186425016
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 21:00 schreef LetsGame het volgende:
Kimberly is niet definitief eruit.. ze zijn al 2 leaderupdates verder sinds haar vertrek en je ziet haar personage erin blijven.
Ze staat ook weer in de spoilers van mei, dus die komt terug :)
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_186427733
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2019 20:12 schreef James1988 het volgende:
Dat Anton zo stom is geweest om in gemeenschap van goederen te trouwen :')
Was Anton slim dan? Hij heeft blijkbaar ook niets af geweten van condoom gebruik anders hadden we al die buitenechtelijk kinderen niet gehad.
pi_186428371
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 22:41 schreef laracroftonline het volgende:

[..]

Was Anton slim dan? Hij heeft blijkbaar ook niets af geweten van condoom gebruik anders hadden we al die buitenechtelijk kinderen niet gehad.
En dat als arts _O-.
  donderdag 25 april 2019 @ 23:33:31 #164
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186428829
Mooi ook dat Tiffy meteen in Australië zit. Want een geheime zwangerschap waarbij Anna naar Japan ging is niet ver genoeg? :')
  donderdag 25 april 2019 @ 23:47:29 #165
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_186429036
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 00:34 schreef Japepk het volgende:

[..]

Bram wist ik wel inderdaad, van Valentijn sta ik toch te kijken. Dacht dat die met de cliff van seizoen 18 net geboren was, met die babywissel. Aan de andere kant, die gestoorde zuster zat bij Charlie in huis terwijl Nick vastzat op die boot, nu ik eraan terugdenk.
Eh, nee! Nick was spoorloos door Lieve (a.k.a. Alexandra), maar veel mensen verdachten hem van de moord op Ludo omdat hij snel verdween na de moord. Nick heeft niks met de boot te maken.
pi_186433127
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 26 april 2019 @ 18:30:49 #167
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_186441638
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 10:10 schreef Nathvi het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heel voorspelbaar

Heb trouwens alles vanaf afl 6000 teruggekeken.. volg GTST al niet meer dagelijks sinds begin 2013. Ben wel positief verrast op bepaalde cheesy parts en spel van bepaalde acteurs en actrices na.

De leukste verhaallijn op het moment nu vind ik Linda vs. Anton, Shanti :D
Tegenslag werpt schaduw op geluk.
  Miss 200.000.000! vrijdag 26 april 2019 @ 18:52:40 #168
367000 roos94
pi_186441959
Ik kijk momenteel alleen de verhaallijn van Sjors/Romy/Amir. Ben wel benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen.
pi_186442066
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186443258
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 10:10 schreef Nathvi het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die zag je toch wel aankomen
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_186444046
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 18:58 schreef charmed_angel het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het lijkt of hij naar Curacao gaat maar daar komt hij nooit aan, want hij is met Valentijn ofzo. Je moet GTST op instagram volgen :)
  Miss 200.000.000! maandag 29 april 2019 @ 14:24:33 #172
367000 roos94
pi_186496285
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186497200
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 10:10 schreef Nathvi het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 8% gewijzigd door TheVulture op 29-04-2019 15:39:21 ]
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_186497218
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 17:01 schreef miaeak het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 29 april 2019 @ 17:57:10 #175
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186499702
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 15:20 schreef TheVulture het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186499727
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 17:57 schreef James1988 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is toch ook waar het over gaat xD
  maandag 29 april 2019 @ 18:00:19 #177
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186499745
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 17:59 schreef Nathvi het volgende:

[..]

Dat is toch ook waar het over gaat xD
Ik zie het ja, ik had de verkeerde spoiler in m'n hoofd en dacht dat het ineens over die psycholoog ging :P
pi_186500507
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 17:57 schreef James1988 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die bedoelde ik ook :7
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 29 april 2019 @ 20:04:16 #179
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186502201
Ohja, en Sjors ziet Romy opstaan en rustig rondlopen en denkt er vervolgens niet aan om haar telefoon te pakken en een foto te maken? :P
pi_186511629
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 20:04 schreef James1988 het volgende:
Ohja, en Sjors ziet Romy opstaan en rustig rondlopen en denkt er vervolgens niet aan om haar telefoon te pakken en een foto te maken? :P
Ja die telefoon heb je toch gewoon in de aanslag met de camera open!!! Ik snap trouwens sowieso niet waarom Romy uit die stoel kwam voor dat pakketje, maar oké :').
  dinsdag 30 april 2019 @ 09:57:48 #181
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_186511994
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 20:04 schreef James1988 het volgende:
Ohja, en Sjors ziet Romy opstaan en rustig rondlopen en denkt er vervolgens niet aan om haar telefoon te pakken en een foto te maken? :P
Haha ze probeerde een foto te maken, maar was net te laat ! Maar zoals Miaeak al zegt, belachelijk dat ze die telefoon nog niet in de aanslag had om een foto te maken. Enige waarvoor je daar bent is bewijs... :'(
  dinsdag 30 april 2019 @ 09:58:27 #182
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_186512005
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 09:39 schreef miaeak het volgende:

[..]

Ja die telefoon heb je toch gewoon in de aanslag met de camera open!!! Ik snap trouwens sowieso niet waarom Romy uit die stoel kwam voor dat pakketje, maar oké :').
Misschien had Sjors daarom haar telefoon niet ready, omdat ze niet had verwacht dat Romy (Evelien) uit die stoel zou komen ^^
pi_186531014
Ik zat te denken, is Romy niet gewoon schizofreen? Dat ze twee personen in 1 is? En dat die Romy dus echt niet kan lopen maar de ander wel. Het brein kan rare dingen doen!
En je ziet haar gezichtsuitdrukking ook echt veranderen, ze wordt een ander persoon
  woensdag 1 mei 2019 @ 00:01:18 #184
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186531143
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 23:55 schreef Mriekie het volgende:
Ik zat te denken, is Romy niet gewoon schizofreen? Dat ze twee personen in 1 is?
Daar zit ik ook aan te denken.
  woensdag 1 mei 2019 @ 00:52:18 #185
269767 miaeak
haw haw!
pi_186531943
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 23:55 schreef Mriekie het volgende:
Ik zat te denken, is Romy niet gewoon schizofreen? Dat ze twee personen in 1 is? En dat die Romy dus echt niet kan lopen maar de ander wel. Het brein kan rare dingen doen!
En je ziet haar gezichtsuitdrukking ook echt veranderen, ze wordt een ander persoon
Dat is een dissociatieve identiteitsstoornis. En ik denk idd ook dat het die kant op gaat. Kan Rowan weer mooi een maatschappelijk dingetje aanstippen ;). In de spoilers van volgende week staat dat Sjors erachter komt wat er echt met Romy aan de hand is. Dus we zullen zien.

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 09:57 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Haha ze probeerde een foto te maken, maar was net te laat ! Maar zoals Miaeak al zegt, belachelijk dat ze die telefoon nog niet in de aanslag had om een foto te maken. Enige waarvoor je daar bent is bewijs... :'(
Ik had het realistischer gevonden als haar telefoon kapot viel ofzo. Het leek niet eens alsof ze haar best deed die foto te maken :').

[ Bericht 16% gewijzigd door miaeak op 01-05-2019 01:01:51 ]
  woensdag 1 mei 2019 @ 08:59:10 #186
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_186534367
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 23:55 schreef Mriekie het volgende:
Ik zat te denken, is Romy niet gewoon schizofreen? Dat ze twee personen in 1 is? En dat die Romy dus echt niet kan lopen maar de ander wel. Het brein kan rare dingen doen!
En je ziet haar gezichtsuitdrukking ook echt veranderen, ze wordt een ander persoon
'Dat opperde ik hier eerder ook al inderdaad ! Ben heel benieuwd..als Sjors haar confronteert blijft ze maar ontkennen, terwijl ze het prima kan bekennen als ze alleen met Sjors is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 1 mei 2019 @ 09:48:52 #187
269767 miaeak
haw haw!
pi_186534998
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 08:59 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

'Dat opperde ik hier eerder ook al inderdaad ! Ben heel benieuwd..als Sjors haar confronteert blijft ze maar ontkennen, terwijl ze het prima kan bekennen als ze alleen met Sjors is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vraag me af of het plan was dat Lucas en Flo Louise zouden adopteren. Roel ontslagen dus nu een ander pad. En waarom Tiffy weg? Ze was kut geschreven, maar ik vond haar wel een overtuigende actrice.

[ Bericht 2% gewijzigd door miaeak op 01-05-2019 09:54:02 ]
  woensdag 1 mei 2019 @ 09:54:51 #188
269767 miaeak
haw haw!
pi_186535105
-dubbel-
  woensdag 1 mei 2019 @ 09:55:18 #189
269767 miaeak
haw haw!
pi_186535115
-dubbel-
pi_186535625
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186535717

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  woensdag 1 mei 2019 @ 10:32:10 #192
269767 miaeak
haw haw!
pi_186535774
SPOILER: Aflevering Wo 8 mei:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186547047
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186549236
jeeejj in de aflevering van volgende week (videoland vandaag) ben ik weer te zien in Boks! meteen na het intro!
vraagje voor Miaeak, de vorige keer had je ook een scene in een youtube filmpje gezet. zou je deze scene voor mij ajb ook in zo'n filmpje kunnen proppen? heb nu vanaf mn tv gefilmd, beetje bagger kwaliteit. :')
pi_186551044
Ik zag op facebook een spoiler filmpje over wat we komende maand kunnen verwachten.

Al zagen we een snuivende Linda die we natuurlijk al vaker hebnen gezien

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:')
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
pi_186553168
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2019 22:13 schreef ConqueringChaos het volgende:
Ik zag op facebook een spoiler filmpje over wat we komende maand kunnen verwachten.

Al zagen we een snuivende Linda die we natuurlijk al vaker hebnen gezien

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 1 mei 2019 @ 23:48:11 #197
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_186554489
Wtf Sjors en Nina zijn ook beste matties sinds die recast :')
Tegenslag werpt schaduw op geluk.
  donderdag 2 mei 2019 @ 00:43:58 #198
269767 miaeak
haw haw!
pi_186555695
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 20:08 schreef loezzzje het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 13% gewijzigd door miaeak op 02-05-2019 00:52:01 ]
pi_186558344
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 23:06 schreef loezzzje het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
  donderdag 2 mei 2019 @ 10:27:51 #200
269767 miaeak
haw haw!
pi_186559574
Kunnen ze alsjeblieft ophouden met Kimberly steeds hetzelfde riedeltje over die naaktfoto's te geven? :|W
En wat een kansloze actie met die Jet en dat good cop bad cop gedoe. Zal Nina blij mee zijn :').

[ Bericht 9% gewijzigd door miaeak op 02-05-2019 10:34:34 ]
pi_186573832
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2019 09:07 schreef ConqueringChaos het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ohja joh, het zal weer eens niet :’)
pi_186576758
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 21:15 schreef loezzzje het volgende:

[..]

Ohja joh, het zal weer eens niet :’)
Hahaha echt he ! :X
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
  vrijdag 3 mei 2019 @ 09:44:35 #203
269767 miaeak
haw haw!
pi_186580884
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2019 23:09 schreef ConqueringChaos het volgende:

[..]

Hahaha echt he ! :X
Verrassend inderdaad :'). ik ben inmiddels een beetje immuun geworden voor haar ontvoeringen. Billy ontvoert Nina, 5 minuten gillen in een busje, Nina kwijt,heel Meerdijk laat alles uit handen vallen haar te zoeken (maar als lana en q een volle week vermist zijn hoor je er niemand over behalve Sjors), Lucas plant depressief een hortensia en houd een emotionele miin-zus-is-dood-en-nu-echt-party, Nina wordt op het laatste moment gevonden en iedereen is blij.

Jottem welk een spanning en sensatie.

[ Bericht 2% gewijzigd door miaeak op 03-05-2019 14:48:38 ]
  vrijdag 3 mei 2019 @ 11:19:02 #204
269767 miaeak
haw haw!
pi_186582426
Dat van die meerdere persoonlijkheden van Romy klopt trouwens sowieso geen zak van. Want haar "andere persoonlijkheid" staat ook gewoon op. We zien haar nooit struggelen, omdat ze echt denkt dat ze in een rolstoel zit.
pi_186584245
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 11:19 schreef miaeak het volgende:
Dat van die meerdere persoonlijkheden van Romy klopt trouwens sowieso geen zak van. Want haar "andere persoonlijkheid" staat ook gewoon op. We zien haar nooit struggelen, omdat ze echt denkt dat ze in een rolstoel zit.
Daarom zette ik erbij dat Sjors en Nina haar gingen diagnostiseren. Ik bedoel hun hebben ervoor gestudeerd en Nina is ervaringsdeskundige dus dan kan het toch :')
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
pi_186585192
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2019 09:07 schreef ConqueringChaos het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186585482
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 14:15 schreef Lisiga het volgende:

[..]

Nou...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 14:46:27 #208
269767 miaeak
haw haw!
pi_186585658
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 14:15 schreef Lisiga het volgende:

[..]

Nou...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Screenshotje gemaakt en de brightness omhoog gegooid.
Is toch echt Nina.



Rover was wel een stuk interessanter zijn geweest:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186586016
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 14:46 schreef miaeak het volgende:

[..]

Screenshotje gemaakt en de brightness omhoog gegooid.
Is toch echt Nina.

[ afbeelding ]

Rover was wel een stuk interessanter zijn geweest:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dit is toch echt Rover hoor :D
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  vrijdag 3 mei 2019 @ 15:41:14 #210
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_186586478
Nina? Dat is inderdaad Rover
Tegenslag werpt schaduw op geluk.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 16:19:07 #211
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_186587282
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 14:46 schreef miaeak het volgende:

[..]

Screenshotje gemaakt en de brightness omhoog gegooid.
Is toch echt Nina.

[ afbeelding ]

Rover was wel een stuk interessanter zijn geweest:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijkt Rover hier zo erg op Nina? Nee toch :D :D :D :D

Oh en Rover zag haar inderdaad staan, of zou die klap op zn kop hem dat hebben doen vergeten? ^^ Iedereen hier kijkt trouwens alles vooruit op Videoland, toch? De meeste iig
pi_186589270
Rover klinkt wel logischer gezien de info die erbij kwam.

Ik ben dus scheel, sorry :X
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
  vrijdag 3 mei 2019 @ 22:37:02 #213
269767 miaeak
haw haw!
pi_186595186
Ik zie er nog steeds Nina in :').
Zal wel door de wimper schaduw komen dan.

Rover is logischer.

[ Bericht 12% gewijzigd door miaeak op 03-05-2019 22:56:54 ]
pi_186595240

Ik denk dat sommigen van ons dat 'paleis' wel zullen herkennen :P Grappig ook in combinatie met Erik de Vogel :D
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_186595778
Het is sowieso Rover.


De persoon op het screenshot heeft duidelijk iets donkerroods en grijs aan, en wat draagt Rover hier? Juist, een donkerrood overhemd met daarover een grijs vest.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_186595948
Dat is Rover idd. Dacht eerst dat het Nina was.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186604657
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 23:02 schreef PeterKelder het volgende:
Het is sowieso Rover.


De persoon op het screenshot heeft duidelijk iets donkerroods en grijs aan, en wat draagt Rover hier? Juist, een donkerrood overhemd met daarover een grijs vest.
Hoe komen ze daar aan?

Nvm, het zat gewoon in de aflevering..
  maandag 6 mei 2019 @ 09:33:32 #218
269767 miaeak
haw haw!
pi_186643613
SPOILER: spoilers 13/5-17/5
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 6 mei 2019 @ 10:13:04 #219
269767 miaeak
haw haw!
pi_186644244
Haha shit hee :') De schrijvers hebben echt geen idee wat DIS is.
En Sjors die naar Anton gaat. Bel anders even 112 ofzo.

[ Bericht 8% gewijzigd door miaeak op 06-05-2019 13:17:39 ]
pi_186651757
Miaek gelukkig zijn we samen scheel ;)
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
  maandag 6 mei 2019 @ 19:08:16 #221
269767 miaeak
haw haw!
pi_186654584
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2019 16:34 schreef ConqueringChaos het volgende:
Miaek gelukkig zijn we samen scheel ;)
We zijn gewoon te gewend dat het de Sandertjes zijn. :')

Also... Rattengif in de soep? Dat zijn normaal gesproken keiharde graankorrels gecoat met gif dus lijkt me wel dat je dat merkt in je soep :P.
pi_186654903
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 19:08 schreef miaeak het volgende:

[..]

We zijn gewoon te gewend dat het de Sandertjes zijn. :')

Also... Rattengif in de soep? Dat zijn normaal gesproken keiharde graankorrels gecoat met gif dus lijkt me wel dat je dat merkt in je soep :P.
Het leek op de fles ketjap die ik hier in de kast heb staan maar dan met een ander etiket eroverheen _O-
  dinsdag 7 mei 2019 @ 10:22:58 #223
269767 miaeak
haw haw!
pi_186666542
Hahahahahahahahahahaha

Dinsdag 14 mei:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186666824
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 10:22 schreef miaeak het volgende:
Hahahahahahahahahahaha

Dinsdag 14 mei:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het juist wel kinda vermakelijk. (mag ik dat zeggen).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 7 mei 2019 @ 11:37:14 #225
269767 miaeak
haw haw!
pi_186668072
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 10:40 schreef Nathvi het volgende:

[..]

Ik vind het juist wel kinda vermakelijk. (mag ik dat zeggen).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vandaar mijn overdreven lach haha. Maar kan me voorstellen dat sommige mensen dit als een belediging kunnen opvatten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186668392
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 11:37 schreef miaeak het volgende:

[..]

Vandaar mijn overdreven lach haha. Maar kan me voorstellen dat sommige mensen dit als een belediging kunnen opvatten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 7 mei 2019 @ 19:30:23 #227
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_186678164
OMG DIE EVELIEN ROMY SCENES ZIJN ECHT EEN GROTE DISRESPECT NAAR DE MENSEN MET DIS TOE :')
Tegenslag werpt schaduw op geluk.
  dinsdag 7 mei 2019 @ 20:26:59 #228
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186679942
Nou, dat huwelijk van Sjors en Amir zal niet lang stand meer houden denk ik zo :')
pi_186682883
Intussen vertrekken twee actrices richting de uitgang...

Nou ja, van één is het sowieso al niet jammer te noemen :P
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  dinsdag 7 mei 2019 @ 23:40:06 #230
445555 GayGuy
Just your average gayguy
pi_186686720
Gaat dillan de serie voorgoed verlaten? https://www.rtlboulevard.(...)k-maas-verlaten-gtst
  woensdag 8 mei 2019 @ 10:29:09 #231
269767 miaeak
haw haw!
pi_186691353
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 19:30 schreef LetsGame het volgende:
OMG DIE EVELIEN ROMY SCENES ZIJN ECHT EEN GROTE DISRESPECT NAAR DE MENSEN MET DIS TOE :')
Dit dus :N. Het lijkt de fucking exorcist wel joh :').

Weetje... Ik vind het prima als ze maatschappelijke problemen en psychische problemen aankaarten. Maar hoe ze het nu doen met Romy/Evelien en hoe ze het deden met Marieke en nog een zootje meer, denk ik dat het beter is als ze het geen expliciete naam geven.
Zoals bij Loes. Niemand wist wat ze echt had dus ze was "gewoon gek". Dan loop je een stuk minder risico een bepaalde groep verkeerd neer te zetten en te kwetsen.

Ze hadden deze scènes met Romy best kunnen hebben als ze het niet onder DIS hadden geschoven, maar de echte diagnose in het midden hadden gelaten. Nu het dat labeltje heeft wordt het een "voorbeeld" van mensen met DIS en krijg je een hoop verkeerde ideeen en oordelen die helemaal niet nodig zijn. Zo ook voor Marieke. Als ze het vroege dementie hadden genoemd had het een stuk beter aangesloten bij het ziekteproces dat ze haar hebben gegeven. Dementie is een mega brede term dus daar kun je vrij veel kanten mee op en haar ziektebeeld leek erg op een versnelde vorm van Alzheimer. Door het FTD te noemen dwongen ze zichzelf een zeer specifiek ziektebeeld neer te zetten met het risico van alle kritiek die ze daarvoor kregen.

Ik hoop eerlijk gezegd dat dat met Romy/Evelien ook gaat gebeuren, want dit slaat nergens op.

[ Bericht 20% gewijzigd door miaeak op 08-05-2019 10:53:58 ]
  woensdag 8 mei 2019 @ 12:16:53 #232
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_186693115
Aysen: "halve politiekorps aan het bidden voor de ramadan" :')
Lekker politiekorps daar dan. Wat een armoe.
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
pi_186716727
Die Romy/Evelien scenes _O-
  donderdag 9 mei 2019 @ 20:28:54 #234
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186728312
Linda gaat lekker zo met die coke. Hoe lang nog tot ze met een overdosis in het ziekenhuis belandt?
  vrijdag 10 mei 2019 @ 00:20:16 #235
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_186735535
Melissa vrijgezel!? Wie heeft haar nummer?
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
  vrijdag 10 mei 2019 @ 09:42:07 #236
269767 miaeak
haw haw!
pi_186739213
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186741858
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 09:42 schreef miaeak het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hahaha jaaa :')


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
  vrijdag 10 mei 2019 @ 13:42:07 #238
403253 Meke
after all this time? always.
pi_186743092
Oh jongens Valentijns vlucht _O- _O-
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_186743422
Die scenes met Romy, Sjors en Amir in de woonkamer lijken wel improvisatietheater van middelbare scholieren. :')
  vrijdag 10 mei 2019 @ 15:40:20 #240
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_186745166
Laat Rik gewoon Laura palen en er een cougar verhaal van maken. Bejaarden zijn ook hip hoor GTST. En dat Laura dan zwanger wordt op haar 103de verjaardag.
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
  vrijdag 10 mei 2019 @ 16:35:20 #241
269767 miaeak
haw haw!
pi_186746356
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 12:16 schreef ConqueringChaos het volgende:

[..]

Hahaha jaaa :')


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er is echt nergens meer een inleiding voor :'). Hup nu doen we dit! Hop nu zijn we alweer heel iets anders aan het doen. Ligt toch niet aan ons dat we het niet meer bij kunnen houden lijkt me zo :').

En Anton met zijn superzaad :N. Ik mag toch hopen dat dat kind er nooit komt. Ben wel klaar met al die souvenirtjes van zijn slippertjes.
pi_186747198
Hahaha ja beetje borderline is gtst wel vaak :{
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
  zaterdag 11 mei 2019 @ 10:26:26 #243
269767 miaeak
haw haw!
pi_186759947
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 13 mei 2019 @ 20:11:32 #244
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186814458
Hoe oud is Jojo eigenlijk?
  maandag 13 mei 2019 @ 20:15:15 #245
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_186814558
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2019 20:11 schreef James1988 het volgende:
Hoe oud is Jojo eigenlijk?
18.
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
  maandag 13 mei 2019 @ 20:17:12 #246
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186814610
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 20:15 schreef Devil010 het volgende:

[..]

18.
Waarom laat ze zich dan door Bing behandelen alsof ze 12 is? Huisarrest, kom op zeg :')
  maandag 13 mei 2019 @ 20:24:16 #247
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_186814816
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2019 20:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

Waarom laat ze zich dan door Bing behandelen alsof ze 12 is? Huisarrest, kom op zeg :')
Sowieso kon mijn broer de bomen in. Huisarrest van je broer pleur op.
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
  maandag 13 mei 2019 @ 20:31:43 #248
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186815044
Dus Sjors komt een fles rattengif tegen en i.p.v. meteen 112 te bellen gaat ze naar Anton. :')
pi_186815126
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2019 20:31 schreef James1988 het volgende:
Dus Sjors komt een fles rattengif tegen en i.p.v. meteen 112 te bellen gaat ze naar Anton. :')
Ik wil dat dus net gaan typen :') :') :')
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 09:39:26 #250
269767 miaeak
haw haw!
pi_186825341
Die serenade van Anton _O- :')
  dinsdag 14 mei 2019 @ 12:12:19 #251
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_186828250
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 09:39 schreef miaeak het volgende:
Die serenade van Anton _O- :')
Anton is in principe wel een tof personage. Ook toen hij Linda de 1e keer probeerde te veroveren deed hij geweldige dingen.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 19:53:33 #252
269767 miaeak
haw haw!
pi_186837121
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 12:12 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Anton is in principe wel een tof personage. Ook toen hij Linda de 1e keer probeerde te veroveren deed hij geweldige dingen.
Ja, maar hij mag wel iets minder van de hak op de tak?
  dinsdag 14 mei 2019 @ 20:36:14 #253
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186838685
Die scènes van net met Romy/Evelien, Sjors en Amir :')
pi_186839227
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 20:36 schreef James1988 het volgende:
Die scènes van net met Romy/Evelien, Sjors en Amir :')
Het is wel soap optima forma :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 14 mei 2019 @ 21:01:43 #255
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_186839618
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 19:53 schreef miaeak het volgende:

[..]

Ja, maar hij mag wel iets minder van de hak op de tak?
Ja achterlijk wat er nu aan het gebeuren is natuurlijk, maar dit soort vage dingen proberen zn op zn tijd met iedereen.
pi_186844624
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2019 20:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

Waarom laat ze zich dan door Bing behandelen alsof ze 12 is? Huisarrest, kom op zeg :')
Ze wil zijn vertrouwen terug winnen. Maar idd, het is wel een beetje overdreven.
  woensdag 15 mei 2019 @ 09:03:07 #257
269767 miaeak
haw haw!
pi_186851051
quote:
VALENTIJN SANDERS VANAF 27 MEI TE ZIEN IN GTST15 mei 2019

Maandag 27 mei zal Valentijn Sanders zijn opwachting maken in Meerdijk. Vincent Visser, de acteur die rol van Valentijn zal gaan vertolken, is dan voor het eerst te zien in GTST. De afgelopen weken maakte Vincent zijn opwachting in de verhaallijn ‘Valentijns Vlucht’ dat te volgen is via de stories van het Instagramaccount van GTST.

Valentijn, de zoon van Nick Sanders en Charlie Fischer, was in 2012 voor het laatst in de soap te zien.


Bron: www.gtstcourant.nl
Nou. We zullen zien! ^O^
  woensdag 15 mei 2019 @ 10:51:12 #258
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_186852639
Maar goed als mijn zusje van 18 geldwitwast en ervoor zorgt dat ik 50k verlies zou ik haar ook behandelen als 12...
Tegenslag werpt schaduw op geluk.
pi_186853336
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 09:03 schreef miaeak het volgende:

[..]

Nou. We zullen zien! ^O^
Yay, weer een personage om gruwelijk te verpesten *O*
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  woensdag 15 mei 2019 @ 16:46:47 #260
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_186859220
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 11:30 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Yay, weer een personage om gruwelijk te verpesten *O*
Nou ik vind GTST wel weer meer op niveau komen. Laten we positief proberen te zijn. :P
Tegenslag werpt schaduw op geluk.
  woensdag 15 mei 2019 @ 20:29:13 #261
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_186864777
Dus... Aysen is betrokken bij de huisbrand bij Anton, en nu is ze ook bij die vergiftiging door Romy/Evelien? Als hoofdrechercheur van Meerdijk? :')
pi_186865497
Plek 12
GOEDE TIJDEN SLECHTE TIJDEN
RTL4
667.000

Is het überhaupt ooit zo laag geweest!?
Shocking dit
Het moet toch dikke crisis zijn daar, lijkt me?
  woensdag 15 mei 2019 @ 21:13:59 #263
403253 Meke
after all this time? always.
pi_186866152
Er wonen echt 100 mensen in dat huis van Anton en Linda, met ontzettend veel aanloop, en net op het moment dat er mensen vergiftigd worden, duurt het eeeuuuwen voordat er iemand is :+
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_186871901
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 20:55 schreef SAMBAM het volgende:
Plek 12
GOEDE TIJDEN SLECHTE TIJDEN
RTL4
667.000

Is het überhaupt ooit zo laag geweest!?
Shocking dit
Het moet toch dikke crisis zijn daar, lijkt me?
Ik heb ze nog nooit zo laag gezien, en ik vraag me echt af of er nu zoveel mensen vooruit kijken op Videoland...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_186873349
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 23:38 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik heb ze nog nooit zo laag gezien, en ik vraag me echt af of er nu zoveel mensen vooruit kijken op Videoland...
Dat nemen ze mee in de kijkcijfer berekening neem ik aan. Die data hebben ze gewoon. En ook de mensen die het online kijken. Zou wel triest zijn als die data hier al bijgetrokken is.
pi_186873493
Ik heb hier echt al zo lang niet gepost. Dit is een beetje wat ik van de serie vind nu.

Lucas moeten ze echt permanent uit de serie schrijven. Ferry is een prima acteur maar Lucas is echt lachwekkend geworden en niets meer dan een karikatuur zonder boeiende verhaallijnen. Blijkbaar mag hij ook geen langdurige relatie hebben.

Rik snap ik ook niet helemaal. Wat een verschrikkelijk karakter is dat toch ook. Dat ze die ooit hebben teruggehaald.. Waarom? Om Ferri elke aflevering hetzelfde gezicht te laten trekken? Dat Aysen en Rik ineens vrienden zijn is ook zo tenenkrommend.. hij zat nota bene in de gevangenis omdat hij haar heeft geprobeerd te vermoorden. Het helpt nou ook niet echt dat ik Zoë kan missen als kiespijn en zij totaal geen boeiende tegenspeelster is.

Heel jammer dat Cecilia er uit is! Vind haar een leuke meid en een overtuigende actrice.

Lone is echt een aanwinst voor de serie. Wat een goede actrice is dat. Ik hoop alleen wel dat er nog wat achter zit, want dit hele softe gedoe komt natuurlijk echt nergens vandaan.

Ik vind Sarah Chronis ook een goede actrice en een leuke verschijning over het algemeen dus ik hoop dat Romy beter wordt en dan als “good guy” intrekt.

Sowieso moet ik zeggen dat, hoewel de verhaallijnen niet zo heel sterk zijn, het wel veel beter is gesteld met de acteerkwaliteiten. Het grootste deel is nu overtuigend, waar dat een tijd terug echt niet zo was. Vooral de jongere acteurs zijn veel sterker dan voorheen. Enige mindere vind ik nu Rover en Laura (raar genoeg, maar Jet draagt haar tekst zo op alsof ze het vanuit haar hersenen op dreunt. Zal ook wel zijn omdat ze niet echt heel soepel materiaal heeft en vooral is gereduceerd tot een bemoeizuchtje die andermans gesprekken onderbreekt). Amir, Bing en Aysen hebben hier en daar ook wel wat uitglijders maar zijn over het algemeen wel prima.

Ik hoop ten slotte heel erg dat Melissa Drost permanent blijft als Sjors. Ik vind haar echt veel beter bij het personage passen en ze is natuurlijk gewoon beeldschoon.
  Miss 200.000.000! donderdag 16 mei 2019 @ 01:59:29 #267
367000 roos94
pi_186873501
Laatst die exorcist achtige scene van Romy/Evelien teruggekeken. Wat was dat lachwekkend fout :D imo een van de allerslechtste scenes van gtst ooit :') ik geloofde bijna mijn ogen niet.
pi_186875834
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2019 01:56 schreef Shenti het volgende:
Ik heb hier echt al zo lang niet gepost. Dit is een beetje wat ik van de serie vind nu.

Lucas moeten ze echt permanent uit de serie schrijven. Ferry is een prima acteur maar Lucas is echt lachwekkend geworden en niets meer dan een karikatuur zonder boeiende verhaallijnen. Blijkbaar mag hij ook geen langdurige relatie hebben.

Rik snap ik ook niet helemaal. Wat een verschrikkelijk karakter is dat toch ook. Dat ze die ooit hebben teruggehaald.. Waarom? Om Ferri elke aflevering hetzelfde gezicht te laten trekken? Dat Aysen en Rik ineens vrienden zijn is ook zo tenenkrommend.. hij zat nota bene in de gevangenis omdat hij haar heeft geprobeerd te vermoorden. Het helpt nou ook niet echt dat ik Zoë kan missen als kiespijn en zij totaal geen boeiende tegenspeelster is.

Heel jammer dat Cecilia er uit is! Vind haar een leuke meid en een overtuigende actrice.

Lone is echt een aanwinst voor de serie. Wat een goede actrice is dat. Ik hoop alleen wel dat er nog wat achter zit, want dit hele softe gedoe komt natuurlijk echt nergens vandaan.

Ik vind Sarah Chronis ook een goede actrice en een leuke verschijning over het algemeen dus ik hoop dat Romy beter wordt en dan als “good guy” intrekt.

Sowieso moet ik zeggen dat, hoewel de verhaallijnen niet zo heel sterk zijn, het wel veel beter is gesteld met de acteerkwaliteiten. Het grootste deel is nu overtuigend, waar dat een tijd terug echt niet zo was. Vooral de jongere acteurs zijn veel sterker dan voorheen. Enige mindere vind ik nu Rover en Laura (raar genoeg, maar Jet draagt haar tekst zo op alsof ze het vanuit haar hersenen op dreunt. Zal ook wel zijn omdat ze niet echt heel soepel materiaal heeft en vooral is gereduceerd tot een bemoeizuchtje die andermans gesprekken onderbreekt). Amir, Bing en Aysen hebben hier en daar ook wel wat uitglijders maar zijn over het algemeen wel prima.

Ik hoop ten slotte heel erg dat Melissa Drost permanent blijft als Sjors. Ik vind haar echt veel beter bij het personage passen en ze is natuurlijk gewoon beeldschoon.
Ben het hier grotendeels mee eens ^O^.
Heb het idee dat ze Tiffy terug hebben laten komen om die verhaallijn die ze in de zomer geteased hadden een vervolg te geven. En Anton een reden te geven om te ontsporen.
Ze is een erg overtuigende actrice en prettig om naar te kijken, alleen vrij kut geschreven. Die hele zwangerschap slaat natuurlijk ook nergens op.

Jette wisselt heel erg in haar performance. Emotionele scènes speelt ze erg goed. Ze was erg overtuigend toen ze Noud smeekte te blijven en toen ze Rik vertelde over zijn moeders dood.
Mijn idee persoonlijk is dat als zij in het verhaal zit ze er iets mee kan ze een goede performance kan neerzetten, maar wanneer er dingen van haar gevraagd worden waar ze als actrice minder achter staat ze minder overtuigend over komt. Dan lijkt het inderdaad heel erg alsof ze een denkbeeldig lijstje in haar hoofd voorleest met weinig mimiek en een aparte timing.

Wat me ook heel erg opvalt de laatste tijd is de bloopers die ze in de takes laten. Je ziet regelmatig momenten waarop een van de acteurs in de lach schiet of er iets mis gaat, maar dit laten ze vervolgens in de edit. Laatst raakte Ludo halverwege zijn zin zijn tekst kwijt en kwam er zichtbaar even niet uit.

Ik vraag me af waarom dat is. Is dit tijdgebrek tijdens het filmen en willen ze de scène niet opnieuw doen? Is het onoplettendheid? Of vinden ze het authentieker overkomen? Het valt mij in ieder geval erg op de laatste tijd en leidt me erg af.
pi_186877236
Ik vind het wel leuk, omdat je je in het echt ook weleens verspreekt :p
pi_186879852
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2019 01:31 schreef miaeak het volgende:

[..]

Dat nemen ze mee in de kijkcijfer berekening neem ik aan. Die data hebben ze gewoon. En ook de mensen die het online kijken. Zou wel triest zijn als die data hier al bijgetrokken is.
Aangezien ze zelfs bij GTST in de duisternis tasten over de hoeveelheid aantal kijkers op Videoland (RTL wil die gegevens niet delen), denk ik niet dat ze dat bij Stichting KijkOnderzoek wel weten. Maar alsnog verwacht ik niet dat alle pakweg 500.000 abonnees van Videoland GTST vooruit kijken, als het een derde is is dat al veel.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 09:37 schreef miaeak het volgende:

[..]

Wat me ook heel erg opvalt de laatste tijd is de bloopers die ze in de takes laten. Je ziet regelmatig momenten waarop een van de acteurs in de lach schiet of er iets mis gaat, maar dit laten ze vervolgens in de edit. Laatst raakte Ludo halverwege zijn zin zijn tekst kwijt en kwam er zichtbaar even niet uit.

Ik vraag me af waarom dat is. Is dit tijdgebrek tijdens het filmen en willen ze de scène niet opnieuw doen? Is het onoplettendheid? Of vinden ze het authentieker overkomen? Het valt mij in ieder geval erg op de laatste tijd en leidt me erg af.
Ik denk dat ze het authentieker willen laten overkomen. In Onderweg naar Morgen was dit, ten tijde van de groep met Ravi/Aïsha/Babette/Sasza ook het geval, dat kleine versprekingen/haperingen werden behouden. En bij GTST paste Bartho Braat dat standaard toe in de manier waarop hij speelde, waarop de schrijvers daar juist weer op gingen schrijven en het echt een ding van Jef werd _O-
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  zondag 19 mei 2019 @ 11:49:43 #271
342888 Baron-von-Blubba
Misunderstood genius
pi_186961008
Ik kijk al jaren geen GTST meer, omdat de verhalen me al langer niet meer boeiden.
Altijd genoten van de periode dat Ludo Sanders nog hardcore was, in de tijd dat Stefano Sanders bij de maffia zat.
De tijd van Dian Alberts (actrice Chris Jolles) en Huib van Groeningen. _O_
Ook erg genoten van Nick Sanders die wraak nam op tante Maxime.

Maar ik zag onlangs met zappen dat mijn favoriete acteur uit Onderweg naar morgen: Jop de Vries (Victor Couwenberg) in GTST zit. :D
Ik zou bijna weer gaan kijken, natuurlijk is Dilan Yurdakul ook een goede reden om te kijken. O+

Voor de GTST fans zag ik op een site nog wat Linda-foto's uit de oude doos staan:




Het is hetzelfde als een jaar geleden.
Maar nu zal een boosterprikje het redden?
Geniet van jullie vrijheid nadat je hele immuunsysteem kapot is geprikt.
Inkomen gegarandeerd voor de farmaceutische industrie… blijven boosteren jongens!
  maandag 20 mei 2019 @ 19:30:07 #272
269767 miaeak
haw haw!
pi_186988648
quote:
Dit is zo ongeveer haar permanente gezichtsuitdrukking in de eerste paar seizoenen :').
  maandag 20 mei 2019 @ 22:32:42 #273
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_186993731
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 20:29 schreef James1988 het volgende:
Dus... Aysen is betrokken bij de huisbrand bij Anton, en nu is ze ook bij die vergiftiging door Romy/Evelien? Als hoofdrechercheur van Meerdijk? :')
Komt door de ramadan zoals ze al zei tegen Anton en Linda, al het personeel is aan het bidden
  maandag 20 mei 2019 @ 23:15:48 #274
436222 Japepk
Padvinder
pi_186994738
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2019 19:30 schreef miaeak het volgende:

[..]

Dit is zo ongeveer haar permanente gezichtsuitdrukking in de eerste paar seizoenen :').
In tegenstelling tot haar benen, die stonden vaker open dan dicht. Op zich wel ironisch dat zij nu is ingeruild voor een jongere vrouw door Anton. Zij deed als tiener niet anders dan met oudere (zaken)mannen het bed in duiken.
't Echte en 't ware!
  woensdag 22 mei 2019 @ 08:16:24 #275
269767 miaeak
haw haw!
pi_187017631
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 23 mei 2019 @ 01:19:37 #276
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_187040135
https://www.msn.com/nl-nl(...)ale-mensen/ar-AABJS3

quote:
Peter van der Vorst heeft zich kritisch uitgelaten over de kijkcijfers van Goede Tijden Slechte Tijden. De soap, die niet lang geleden nog dagelijks bijna twee miljoen kijkers trok, moet nu avond na avond genoegen nemen met zo’n 700.000 fans.

„We zien allemaal dat die scores niet goed genoeg zijn”, zo heeft de tv-baas van RTL laten weten op een congres volgens de website frank.news. „Daar kijken we kritisch naar.”

Volgens Van der Vorst ligt dat grotendeels aan de verhaallijnen in de soapserie. „Die zijn te ver van de kijkers af gaan staan. Je wilt je herkennen in wat daar gebeurt in die serie. Het moet er allemaal niet te glamourous uitzien. Het moet gaan om normale mensen. Daar zijn we nu dus heel actief op aan het bijsturen.”

Hoe RTL gaat ingrijpen bij GTST, liet Van der Vorst in het midden.
Ik geef toe dat GTST echt niet meer de GTST is van vroeger. Verhaallijnen duren erg kort, Ludo is een slap karakter geworden die spontaan haast van bil gaat met Billy, en Janine laat zich te makkelijk manipuleren, en verder een verhaal van ene Rome die een Loes-achtige rol speelt. En dan heb ik nog niks over Anton gezegd. En laat ik kinderachtige Linda niet vergeten die weer even kinderachtig is toen ze Anton ontmoette op de begraafplaats.

Eerlijk gezegd volg ik het al 3 maanden niet meer.
  donderdag 23 mei 2019 @ 01:24:01 #277
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_187040177
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 09:03 schreef miaeak het volgende:

[..]

Nou. We zullen zien! ^O^
Eh, was Valentijn niet later nog even te zien, toen Ludo tegen Nick aan het strijden was tijdens die Veltman-verhaallijn? Maxime poogde toen Nick te raken door een videofilm te maken van Valentijn die bij Barbara woonde. Ook toen was het nog een kind :')
pi_187042088
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 01:19 schreef Claude_Viole het volgende:
https://www.msn.com/nl-nl(...)ale-mensen/ar-AABJS3
[..]

Ik geef toe dat GTST echt niet meer de GTST is van vroeger. Verhaallijnen duren erg kort, Ludo is een slap karakter geworden die spontaan haast van bil gaat met Billy, en Janine laat zich te makkelijk manipuleren, en verder een verhaal van ene Rome die een Loes-achtige rol speelt. En dan heb ik nog niks over Anton gezegd. En laat ik kinderachtige Linda niet vergeten die weer even kinderachtig is toen ze Anton ontmoette op de begraafplaats.

Eerlijk gezegd volg ik het al 3 maanden niet meer.
Want ja, Laura in een sekte was wel iets realistisch _O-
Je raekt an de dinge geweun.
pi_187043655
Ik denk dat mensen het eerder irritant vinden dat de halve cast continu aan het veranderen is.
  donderdag 23 mei 2019 @ 20:07:33 #280
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_187052231
Nou, JoJo zal nu wel half verlamd zijn zeker?
pi_187052275
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 20:07 schreef James1988 het volgende:
Nou, JoJo zal nu wel half verlamd zijn zeker?
_O-
  vrijdag 24 mei 2019 @ 07:05:11 #282
445555 GayGuy
Just your average gayguy
pi_187058692
Wanneer is de zomerstop?
  vrijdag 24 mei 2019 @ 08:25:08 #283
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_187059101
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 07:05 schreef GayGuy het volgende:
Wanneer is de zomerstop?
Over 6 weken
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
pi_187059168
Is er al iets over bekend?
  vrijdag 24 mei 2019 @ 11:30:50 #285
269767 miaeak
haw haw!
pi_187061474
Zo, ik ben zo langzamerhand wel eens klaar met dat vergiftigen/drogeren de hele tijd :').

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 28% gewijzigd door miaeak op 24-05-2019 13:48:46 ]
  vrijdag 24 mei 2019 @ 15:04:04 #286
436222 Japepk
Padvinder
pi_187064455
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 11:30 schreef miaeak het volgende:
Zo, ik ben zo langzamerhand wel eens klaar met dat vergiftigen/drogeren de hele tijd :').

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
't Echte en 't ware!
  vrijdag 24 mei 2019 @ 15:33:50 #287
269767 miaeak
haw haw!
pi_187064920
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 15:04 schreef Japepk het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 24 mei 2019 @ 17:33:47 #288
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_187067094
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 11:30 schreef miaeak het volgende:
Zo, ik ben zo langzamerhand wel eens klaar met dat vergiftigen/drogeren de hele tijd :').

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Shanti is bevriend met Sjors Amir en Nina

En kan iemand mij uitleggen sinds wanneer Nina en Sjors bevriend zijn lol
Tegenslag werpt schaduw op geluk.
  vrijdag 24 mei 2019 @ 18:31:31 #289
269767 miaeak
haw haw!
pi_187067837
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 17:33 schreef LetsGame het volgende:

[..]

Shanti is bevriend met Sjors Amir en Nina

En kan iemand mij uitleggen sinds wanneer Nina en Sjors bevriend zijn lol
Ja was ineens sinds de recast. Maar Sjors was toch Nina's oppas vroeger?
  vrijdag 24 mei 2019 @ 19:45:27 #290
403253 Meke
after all this time? always.
pi_187069099
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 18:31 schreef miaeak het volgende:

[..]

Ja was ineens sinds de recast. Maar Sjors was toch Nina's oppas vroeger?
:Y

Maar toen was Sjors ook nog jong.. Denk dat Sjors toen 16 was en Nina 6 ofzo? Dus als ze nu 28 en 38 oid voor moeten stellen is dat niet héél gek als vriendinnen :P

En ze zijn immers ook maar een jaar na elkaar geboren _O-
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  vrijdag 24 mei 2019 @ 19:49:29 #291
269767 miaeak
haw haw!
pi_187069161
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 19:45 schreef Meke het volgende:

[..]

:Y

Maar toen was Sjors ook nog jong.. Denk dat Sjors toen 16 was en Nina 6 ofzo? Dus als ze nu 28 en 38 oid voor moeten stellen is dat niet héél gek als vriendinnen :P
Sjors is 33 in de serie geloof ik.
  vrijdag 24 mei 2019 @ 19:50:37 #292
403253 Meke
after all this time? always.
pi_187069183
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 19:49 schreef miaeak het volgende:

[..]

Sjors is 33 in de serie geloof ik.
Ja, heb net even gewikipedia't :+ Sjors is uit '81 en Nina uit '90 :9 Dus 38 en 29
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  vrijdag 24 mei 2019 @ 20:31:30 #293
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_187069727
Ja hoor, een gevaarlijke psychopaat mag zonder enige bewaking alleen zijn met Sjors en Amir. En er komt ook helemaal niemand af op een hulproep :')
  vrijdag 24 mei 2019 @ 20:59:31 #294
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_187070130
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 19:49 schreef miaeak het volgende:

[..]

Sjors is 33 in de serie geloof ik.
Als ze 33 zou zijn dan zou ze op haar 16e moeder zijn geworden gezien Lana 17 is.
  zaterdag 25 mei 2019 @ 01:08:59 #295
269767 miaeak
haw haw!
pi_187075114
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 20:31 schreef James1988 het volgende:
Ja hoor, een gevaarlijke psychopaat mag zonder enige bewaking alleen zijn met Sjors en Amir. En er komt ook helemaal niemand af op een hulproep :')
Dit inderdaad :').

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 20:59 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Als ze 33 zou zijn dan zou ze op haar 16e moeder zijn geworden gezien Lana 17 is.
Daarom wilden ze Lana er ook uit schrijven. Omdat ze het niet geloofwaardig vonden gezien Sjors haar leeftijd o.i.d.
pi_187103495
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 01:08 schreef miaeak het volgende:

[..]

Dit inderdaad :').
[..]

Daarom wilden ze Lana er ook uit schrijven. Omdat ze het niet geloofwaardig vonden gezien Sjors haar leeftijd o.i.d.
Daar hebben ze dan ook erg in gefaald... niet alleen door dat kind überhaupt 17 te maken, maar het eruit schrijven of op de achtergrond houden lukt ook niet al te best. En met de komst van Valentijn lijkt daar ver van een eind aan te komen.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 10:12:18 #297
269767 miaeak
haw haw!
pi_187127760
Zo, even een "rant" over wat er naar mijn mening helemaal fout aan het gaan is. Mild spoiler alert.

Het grootste probleem voor mij de laatste tijd is de enrome snelheid waarmee verhaallijnen worden gepresenteert. Dat in combinatie met een minimale diepgang en abrupte "afronding". Karakters maken iets mee en vervolgens zijn ze het een week later totaal vergeten (Zie Billy na haar eerste exit, niemand was meer naar haar op zoek).

Het beste voorbeeld hiervan is naar mijn mening Rob de therapeut. In de aflevering van aankomende vrijdag wordt hij ontvoerd. We zien dit niet gebeuren, maar Aysen vindt zijn auto met bloedsporen en geen Rob.
Op zichzelf is dit een prima verhaallijn. In combinatie met Billy, Ludo en Janine kunnen ze hier echt wel iets van maken. En dat Ludo en Janine het toch wel overleven weten we allemaal, maar er zijn genoeg andere manieren om het toch het kijken waard te maken.

Mijn probleem is het volgende: Tijd en betrokkenheid.
Ik voel als kijker niet genoeg een band met Rob om het me bot gezegd ook maar iets te schelen dat hij ontvoerd/verdwenen is. Voor mij is Rob niets meer dan een ondersteunende bijrol, waarvan het mij als kijker niet genoeg kan schelen wat er met hem gaat gebeuren. De band is er niet.
En dat wijt ik aan de tijd en diepgang. Rob was er ineens. Prima. Hij werd de therapeut van Linda en Anton en we weten allemaal wat er met Linda is gebeurd :+ . Dat was ook ineens over. Prima, next.
Intussen is Rob voor mij nog steeds niet meer dan een ondersteunende bijrol. We hebben nauwelijks tot geen scenes met hem alleen. Dat hij een belangrijk karakter is waar wij ons in moeten investeren wordt niet duidelijk gemaakt. Dus de band groeit niet. We zien niets vanuit zijn perspectief. Nogmaals, een ondersteunende rol.
Dan het gedoe met Janine. Dat hij iets met haar van plan was, was duidelijk. Dat was op zich goed opgebouwd. Maar nogmaals was dit erg met Janine als perspectief, niet rob. Wederom, ondersteunend. We krijgen geen scenes met hem alleen waarin we de kans krijgen een band met hem op te bouwen.

Ook de switch naar ineens verliefd te zijn op Janine was erg abrupt. Weer geen scenes met hem waarin wij zijn intern conflict op zien bouwen. Een aantal korte scenes in de opbouw tussendoor waarin dit vanuit zijn perspectief duidelijk werd had al een hoop geholpen. Janine opent met hem de brief van het onderzoek en we zien hem meerdere malen gespannen kijken. Uiteindelijk focust de camera op hem en zien we dat hij het ergens moeilijk mee heeft. Dit kwam voor mij totaal uit de lucht vallen. Ineens was hij verliefd op Janine. Geen opbouw gezien.
Hij werkt samen met Billy, opnieuw een goede twist waar niets mist mee is. Maar vervolgens wordt er weinig mee gedaan.
Lone is een top actrice en is op haar best als ze de manipulatieve drugs queen uithangt. Daar hadden ze naar Rob toe wat mij betreft wat meer mee kunnen doen. Vanuit zijn perspectief, zodat ik als kijker de kans krijg inzicht te krijgen in zijn karakter en een band op te bouwen.

Hierdoor zit hij voor mij nog steeds in het vakje "ondersteunende bijrol" en maakt het mij geen zak uit wat er met hem gebeurt.
pi_187130565
Wat mij betreft mogen ze de stekker eruit trekken. Wat een waardeloze verhaallijnen, bah bah. Het ene volgt het andere op, waarna de eerste binnen een paar dagen klaar is ook en de personages ook totaal geen last meer hebben van die eerdere verhaallijn.

En dan dat belachelijke gedoe met Romy/Evelien; wat een droevenis. Rover die klaarblijkelijk nergens last van heeft, zijn moeder die zich amper interesseert in wat er met hem is gebeurd en nota bene ook nog eens 'verliefd' is op Romy. Amir en Sjors die ook helemaal nergens meer last van hebben en haar ook nog eens doodleuk opzoeken zonder begeleiding of wat dan ook.

Personages die komen en gaan. Kimberly even op en neer naar India. Wat is háár rol nu precies? 8)7
Valentijn de zoveelste irritante kutpuber, waar twee andere kutpubers (Kimberly en Jojo) weer verliefd op worden en waarschijnlijk elkaar naar het leven zullen staan. Donder toch op met die kutpubers met keer op keer dezelfde problematiek...

Dat gedoe met Rik zwartmaken zal ook ineens weer voorbij zijn. Hoe lang heeft dat nou precies geduurd? Een maandje? Totaal geen opbouw daar naartoe. Daan die werkelijk helemaal niet meer omkijkt naar zijn dochter en Aysen, die zich voorheen daarvoor nog enigszins interesseerde en Daan waar ze kon probeerde te helpen, interesseert het nu ook geen kut meer.

Het enige wat me nog interesseert is het hele gedoe rond Billy de Palma met zowel Ludo, Janine, Nina als Linda, Anton, Shanti. Heerlijk dat gekonkel en die bedreigingen. GTST een beetje zoals hoe het vroeger was. De opbouw is precies zoals het hoort. Ook die hele midlife-crisis van Anton - en bijbehorende ruzies met Linda - was erg leuk en tof en daar zien we nu de gevolgen van. Enige minpuntje is dat Anton totaal niet meer om lijkt te kijken naar zijn dochter (hoe heette ze ook alweer?), die eigenlijk alleen maar ingezet lijkt te zijn om Anton in zijn midlife-crisis te krijgen. Hopelijk blijft Billy nog even en is ze niet alleen maar een 'bad-guy-voor-even'.

Jammer dat GTST deze, over het algemeen toch vrij slechte, weg is ingeslagen. Dan zou je zeggen, kijk dan toch niet meer, maar dat vind ik eerlijk gezegd zonde na 20 jaar trouwe kijker te zijn geweest. Dan heb ik liever dat zij de stekker er voor mij uit trekken, want zelf zal ik dat niet zo snel doen.
pi_187130999
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 10:12 schreef miaeak het volgende:
Zo, even een "rant" over wat er naar mijn mening helemaal fout aan het gaan is. Mild spoiler alert.

Het grootste probleem voor mij de laatste tijd is de enrome snelheid waarmee verhaallijnen worden gepresenteert. Dat in combinatie met een minimale diepgang en abrupte "afronding". Karakters maken iets mee en vervolgens zijn ze het een week later totaal vergeten (Zie Billy na haar eerste exit, niemand was meer naar haar op zoek).

Het beste voorbeeld hiervan is naar mijn mening Rob de therapeut. In de aflevering van aankomende vrijdag wordt hij ontvoerd. We zien dit niet gebeuren, maar Aysen vindt zijn auto met bloedsporen en geen Rob.
Op zichzelf is dit een prima verhaallijn. In combinatie met Billy, Ludo en Janine kunnen ze hier echt wel iets van maken. En dat Ludo en Janine het toch wel overleven weten we allemaal, maar er zijn genoeg andere manieren om het toch het kijken waard te maken.

Mijn probleem is het volgende: Tijd en betrokkenheid.
Ik voel als kijker niet genoeg een band met Rob om het me bot gezegd ook maar iets te schelen dat hij ontvoerd/verdwenen is. Voor mij is Rob niets meer dan een ondersteunende bijrol, waarvan het mij als kijker niet genoeg kan schelen wat er met hem gaat gebeuren. De band is er niet.
En dat wijt ik aan de tijd en diepgang. Rob was er ineens. Prima. Hij werd de therapeut van Linda en Anton en we weten allemaal wat er met Linda is gebeurd :+ . Dat was ook ineens over. Prima, next.
Intussen is Rob voor mij nog steeds niet meer dan een ondersteunende bijrol. We hebben nauwelijks tot geen scenes met hem alleen. Dat hij een belangrijk karakter is waar wij ons in moeten investeren wordt niet duidelijk gemaakt. Dus de band groeit niet. We zien niets vanuit zijn perspectief. Nogmaals, een ondersteunende rol.
Dan het gedoe met Janine. Dat hij iets met haar van plan was, was duidelijk. Dat was op zich goed opgebouwd. Maar nogmaals was dit erg met Janine als perspectief, niet rob. Wederom, ondersteunend. We krijgen geen scenes met hem alleen waarin we de kans krijgen een band met hem op te bouwen.

Ook de switch naar ineens verliefd te zijn op Janine was erg abrupt. Weer geen scenes met hem waarin wij zijn intern conflict op zien bouwen. Een aantal korte scenes in de opbouw tussendoor waarin dit vanuit zijn perspectief duidelijk werd had al een hoop geholpen. Janine opent met hem de brief van het onderzoek en we zien hem meerdere malen gespannen kijken. Uiteindelijk focust de camera op hem en zien we dat hij het ergens moeilijk mee heeft. Dit kwam voor mij totaal uit de lucht vallen. Ineens was hij verliefd op Janine. Geen opbouw gezien.
Hij werkt samen met Billy, opnieuw een goede twist waar niets mist mee is. Maar vervolgens wordt er weinig mee gedaan.
Lone is een top actrice en is op haar best als ze de manipulatieve drugs queen uithangt. Daar hadden ze naar Rob toe wat mij betreft wat meer mee kunnen doen. Vanuit zijn perspectief, zodat ik als kijker de kans krijg inzicht te krijgen in zijn karakter en een band op te bouwen.

Hierdoor zit hij voor mij nog steeds in het vakje "ondersteunende bijrol" en maakt het mij geen zak uit wat er met hem gebeurt.
Tja, er was een periode dat de bijrollen beter waren uitgewerkt dan de vaste rollen, maar zelfs dat is tegenwoordig teveel gevraagd. Hallo Romy, Carlos, Rudie, Apolonia, en ga zo nog maar even door :')

Wat ik ook gek vond (en misschien heb ik dat gemist hoor): wanneer is Rob in opdracht van Billy gaan werken? Dat kan nooit vanaf het begin zijn geweest, want het was Linda die Janine naar Rob stuurde toen ze last had van die angstaanvallen. Maar ineens zegt Rob dan van "het is geen toeval dat je naar mij kwam, want het is allemaal opgezet door Billy". Ergens mis ik de logica in dat hele geheel, maar dat kan aan mij liggen.

Ik vind het vooral jammer voor Jop de Vries dat hij met zulke baggerscripts moet werken. Want wat je zegt, als we meer van Rob hadden gezien, vanuit zijn karakter en perspectief, hadden we als kijkers meer om hem en zijn uiteindelijke (nood)lot gegeven. Zoals het nu gegaan is is dat jammer, want we hebben het wel over Jop "Victor Couwenberg" de Vries die je in je cast hebt, jaren nadat hij voor het laatst heeft geacteerd 8-)


Een voorbeeldje van wat hij kan doen met het juiste materiaal. Geweldig _O_

Maar ja, dan komen we weer op het punt waar het eigenlijk om draait: de scripts. Oké, we moeten het schrijven voor een soap niet onderschatten, want ook op dat punt gaat alles als lopende band-werk, maar godsamme, Blaadje Blanco en d'r theemutsen maken het er zich wel erg makkelijk van af. Alsof ze iedere week weer met een compleet schone lei beginnen, ergens misschien nog een verdwaalde post-it met de verhaalwendingen van de week ervoor vinden en daar dan maar lukraak verder op schrijven. Enige vorm van logica is ze vreemd.
Uit dat korte intermezzo van laatst bij dat programma van Chantal Janzen bleek dat ze veel ideeën opdoen vanuit hun directe omgeving. Ik zou ze willen aanraden daar direct mee te stoppen, of van directe omgeving te veranderen, want op dat theemutsengedoe zit werkelijk niemand te wachten.
En dan zegt kersverse programmadirecteur Peter van der Vorst nog eens dat het te ver van de mensen is gaan staan. En érgens heeft ie een punt, want zoals Blaadje Blanco en d'r theemutsen schrijven is voor niemand buiten Amsterdam te herkennen, maar verder dan dat: saaier en eentoniger kan het niet. A wordt verliefd op B, B is met C maar wil toch met A, D wil A maar die is verliefd op B dus moet D die uitschakelen, en met een beetje mazzel hebben we er nog een Q bij ook. Verder dan dat komt het niet.
En waar de liefdesverhalen in de goede oude tijd nog goed werden uitgewerkt, waardoor je als kijker meeleefde met de personages (Simon en Annette is wel hét schoolvoorbeeld van zo'n liefdesverhaal), doet iedereen het tegenwoordig met iedereen. Rover is binnen dit seizoen verliefd geweest op Kimberly, toen hij haar bijna kreeg was hij ineens op JoJo, en na een paar maanden daarmee te zijn geweest heeft ie vanuit het niets een crush voor Romy. Kimberly? Was met Noud, wilde met Rover, ging toen even met Tiffy wat enkel een plot-device was en lijkt nu weer gevoelens te krijgen voor Valentijn. Dit zijn nog maar twee voorbeelden, maar hierbij leef je als kijker NERGENS mee met één van de personages. Waarom? Omdat het nergens met gevoel is uitgewerkt. Het is gewoon "hup, op naar het volgende stelletje wat als winnaar uit de tombola is gekomen". Wat krijgen we binnenkort, Rik met Laura? Bedoel: aangezien Zoë binnenkort verdwijnt (niet dat iemand haar zal missen, want opnieuw: het karakter is nergens met gevoel uitgewerkt) heeft Rik toch ook weer een zoveelste grote liefde nodig. En dat hij in de tien jaar dat Anita nu dood is meer nieuwe grote liefdes heeft gehad dan daarvoor maakt het er niet beter op.

Al wat we willen als kijker zijn goed geschreven scripts die verder komen dan wat huis-, tuin- en keukenverhaaltjes en zouteloze romances, en waarin de karakters - en toch zeker de vaste - goed zijn uitgewerkt, zodanig dat wij als kijker met deze karakters meeleven. Is dat nu teveel gevraagd?
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  dinsdag 28 mei 2019 @ 14:01:03 #300
436222 Japepk
Padvinder
pi_187131379
Jullie slaan de spijker op zijn kop. Je kunt als soap behoorlijk gekke verhalen schrijven (niet te lang, dat pikt de kijker ook niet) maar zolang je personages er geloofwaardig in handelen kan er veel. Dan moeten karakters wel goed uitgewerkt zijn. Hoewel je in soap altijd wel figuren hebt die meer een eenzijdige karikatuur zijn dan een veelzijdig karakter, heb je die allround figuren wel nodig voor het verloop van een goed verhaal.

Je merkt gewoon dat een Billy en Shanti met een bepaalde reden de serie in zijn geschreven. Heel eenzijdig hebben ze met bepaalde karakters te maken en de keuzes die ze maken zijn vaak heel random. Bij Billy hebben we dan wel wat achtergrond gekregen, maar dat alleen kan niet als opbouw en motivatie dienen. Hetzelfde met die laaggeletterdheid van Shanti. Prima om het karakter dat mee te geven, maar waarschijnlijk hoor je er op wat gedoe nu na straks niets meer over.

Bij de 'good guys' hangt een karakter ook veel aan de acteur vast. Figuren als Janine of Anita, die likeable characters spelen, hadden van zichzelf ook een toegankelijke uitstraling. Ze hebben met veel mensen te maken en kwamen in allerlei benauwde situaties terecht, die hun karakter steeds een beetje bijschaafden. Een Zoë zit duidelijk in dezelfde hoek, maar is veel minder allround uitgewerkt. Ze komt als een bepaald stereotype binnen, studente die bijtippelt, maar daarna heeft ze nooit veranderingen ondergaan toen die situaties ophielden te bestaan.

Ik ben een fervent Spangas kijker. Meer als guilty pleasure, maar tegenwoordig zit die serie echt goed in elkaar. Zij hadden er ook een handje van om nieuwe karakters een bepaalde 'eigenschap' mee te geven. Daar zijn ze sinds een paar seizoenen geleden vanaf gestapt, waardoor er nu veel betere, allround karakters rondlopen. De rol van de jongen met narcolepsie, (bij zijn introductie zag je hem om de haverklap in slaap vallen, nu nooit meer en is hij actief met vanalles) is allang uitgespeeld, omdat zijn karakter verder niet is uitgewerkt of ergens op gebaseerd. Andere karakters zijn minder stereotyperend en kunnen veel meer meemaken. Karakters worden getekend door het overlijden van familieleden, slechte schoolresultaten of burn outs. Door het verhaal.
't Echte en 't ware!
pi_187137350
Vorig jaar kregen ze veel kritiek omdat die verhaallijn rondom Jan Maas veel te langdradig was. Volgens mij werd hij in januari vermoord en kregen we pas bij de zomercliffhanger antwoord wie daarachter zat. Na de zomer hebben ze de snelheid flink opgevoerd, alleen zijn ze daar nu inderdaad echt in doorgeslagen..

En dit hele seizoen draait alleen maar om baby's en zwangerschappen :')
• Eerst Nina en die drama tussen Bing en Amir over Max (hoor je nu ook niks meer over)
• Toen Zoe en Daan met die nep-zwangerschap en die draagmoeder.
• Daarna die zoektocht van Lucas en Flo naar een draagmoeder en Tiffy die uiteindelijk zwanger werd.
• Toen wilde Rik opeens een kind en moest Zoe doen alsof ze onvruchtbaar was.
• Nu Shanti die zwanger is van Anton.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')