Ik heb er wel eentje voor je, on topic ook! Mijn trouwringquote:Op donderdag 30 januari 2025 14:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hier plak ik vooral geen passend plaatje bij LHO's laatste post.
Ik spaar wel koopzegels bij de AH, meer rente dan op een spaarrekening.quote:Op donderdag 30 januari 2025 16:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Zegeltjes…
Mijn moe spaarde decennialang DE zegels. 30-40 jaar lang. Uiteindelijk (tegen bijbetaling) een theekan.
Heb dat nooit begrepen
Andere tijden denk ik
Denk dat jullie wel even een flinke knuffel nodig hebbenquote:Op donderdag 30 januari 2025 16:42 schreef Blues het volgende:
Lange dag gehad.
Zo maar toko halen ipv koken, zijn moeiiiiiiiiii.
Eerst voor g naar longarts voor uitslag CT scan/toen bloed verdenking longembolie/longverpleegkundige instructie puffers.../vanmiddag belde longarts, geen longembolie, wel andere dingen. Dus 6/2 uitgebreider prikken incl. iets met h.a.
Lang verhaal, geen zin om te typen verder, blijven in de medische molen.
Vrienden belden, wonen paar dorpen verderop, onze nieuwe mobieltjes zijn er. Dus paar uur geholpen met installeren(zijn 80-ers).
Ik heb elke zomer voor rond de ¤200 aan restaurantbonnen van de Sligro. Toch wel leuk om daar voor te sparen.quote:Op donderdag 30 januari 2025 16:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Zegeltjes…
Mijn moe spaarde decennialang DE zegels. 30-40 jaar lang. Uiteindelijk (tegen bijbetaling) een theekan.
Heb dat nooit begrepen
Andere tijden denk ik
Met de AH prijzen die je dan betaald, hmmm,quote:Op donderdag 30 januari 2025 16:41 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik spaar wel koopzegels bij de AH, meer rente dan op een spaarrekening.
Wat zij zegtquote:Op donderdag 30 januari 2025 16:53 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Denk dat jullie wel even een flinke knuffel nodig hebben
Tnxxquote:Op donderdag 30 januari 2025 16:53 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Denk dat jullie wel even een flinke knuffel nodig hebben
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
?quote:
quote:Op donderdag 30 januari 2025 17:46 schreef Barreltje het volgende:
Als chef me ooit vraagt dan wil ik de trouwringen hier laten maken.
Super individueel en met toffe materialen er in. tevens een vriendje van me hierMooie ringen hebben zij ook.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij hebben nu de basalt ringen van MetalArt.
Linkje volgt
Het gesprek over de ringen. Met Barrel's website. Maar misschien is het echt gewoon een hersenspinsel van mijzelf hoorquote:
Wel zwaaien als je in 'mijn' duinen wandelt hequote:Op donderdag 30 januari 2025 18:05 schreef Candaasje het volgende:
Ik had een wat luie dag vandaag. Maar gezien echt iedereen op het werk omvalt, misschien wel even verstandig.![]()
Zo eens boodschappen doen. De geverfde boekenkast hier en daar nog een beetje bijtippen... en morgen dan nog 1 dagje werken.
Zaterdag lekker met vrienden naar de duinen in NH om te wandelen. En zondag dan weer hier in de omgeving wandelen met twee ex-collega's uit Waalwijk met de honden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 38% gewijzigd door Blues op 30-01-2025 18:49:54 ]
Ze hebben in de beginjaren vooral heel veel voor de club gedaan. Beide bestuur gedaan, zij zelfs twee jaar. Terrein gebouwd, trainingen gegeven.quote:Op donderdag 30 januari 2025 18:00 schreef Candaasje het volgende:
Vervelende situatie @:Tele6 . Maar diegenen die al 10 jaar 'alles' geven...dat is dan niet zoveel toch? Behalve een hoop loze beloften en ergernis?
Klinkt goed!quote:Op donderdag 30 januari 2025 18:05 schreef Candaasje het volgende:
Ik had een wat luie dag vandaag. Maar gezien echt iedereen op het werk omvalt, misschien wel even verstandig.![]()
Zo eens boodschappen doen. De geverfde boekenkast hier en daar nog een beetje bijtippen... en morgen dan nog 1 dagje werken.
Zaterdag lekker met vrienden naar de duinen in NH om te wandelen. En zondag dan weer hier in de omgeving wandelen met twee ex-collega's uit Waalwijk met de honden
Oh ja, goed punt.quote:
Vanwege dat traingedoe?quote:Op donderdag 30 januari 2025 18:30 schreef Tele6 het volgende:
Ik moest voor werk bij een bedrijf op bezoek. We zijn er de halve ochtend & de lunch geweest en daarna ben ik naar huis gegaan om thuis te werken, maar jankend op de bank onder een dekentje gedoken. Had B geappt of hij even met me wil bellen (om een plan te maken om mezelf vanavond weer op de rit te krijgen) maar hij heeft het nog niet gelezen.
quote:Op donderdag 30 januari 2025 18:27 schreef Tele6 het volgende:
Ze hebben in de beginjaren vooral heel veel voor de club gedaan. Beide bestuur gedaan, zij zelfs twee jaar. Terrein gebouwd, trainingen gegeven.
De afgelopen 2-3 jaar kun je niet meer op ze rekenen. Heb ze er in het begin op aangesproken en toen gaven ze ook toe dat ze geen zin meer hadden om verantwoordelijkheid te nemen maar "vrijblijvend" nog wel betrokken wilden zijn. Maar we zijn er nooit uitgekomen wat die vrijblijvende betrokkenheid dan inhield. Bv ze willen niet naar vergaderingen komen, maar wel meebeslissen
Dit heeft impact, logisch!quote:Op donderdag 30 januari 2025 18:30 schreef Tele6 het volgende:
Ik moest voor werk bij een bedrijf op bezoek. We zijn er de halve ochtend & de lunch geweest en daarna ben ik naar huis gegaan om thuis te werken, maar jankend op de bank onder een dekentje gedoken. Had B geappt of hij even met me wil bellen (om een plan te maken om mezelf vanavond weer op de rit te krijgen) maar hij heeft het nog niet gelezen.
Dat is liefquote:Op donderdag 30 januari 2025 18:37 schreef sigme het volgende:
[..]
Vanwege dat traingedoe?
Ik snap wel dat ik je niet kan troosten, maar voor zover mogelijk: 't komt wel goed schatje. Je doet hard je best, je bent niet van steen of ijzer (of van hout, wie is hier van hout). En je bent stoer.
Ik denk niet dat dat helpt. Geschreven tekst wordt toch verkeerd opgevat.quote:Op donderdag 30 januari 2025 18:39 schreef Blues het volgende:
[..]
[..]
Dit heeft impact, logisch!![]()
Kan je het allemaal op papier zetten, iemand die je vertrouwt en/of B laten lezen en het naar dat stel mailen?
Het enge is, deze sportclub bevat mijn vrienden en mijn vrijwilligerswerk. Ik weet wel dat ik als alles in de soep loopt echt wel ander vrijwilligerswerk kan vinden, en een andere sportclub. Maar ik ben al niet de sterkste met vrienden maken (de vriendschappen die ik heb, zijn ook niet per se zo sterk dat ze door zouden gaan zonder het wekelijkse gezamenlijke sporten) dus om dat weer helemaal opnieuw te moeten doen...quote:Op donderdag 30 januari 2025 18:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Klinkt alsof je dringend nodig voor jezelf moet kiezen TeleEnneh, er gaat niemand dood of zo hè. Bescherm jezelf tegen dit. Muurtje bouwen, weg ermee.
Nou ja in dat geval kan het zelfs heel verfrissend werken ook nogquote:Op donderdag 30 januari 2025 18:46 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Het enge is, deze sportclub bevat mijn vrienden en mijn vrijwilligerswerk. Ik weet wel dat ik als alles in de soep loopt echt wel ander vrijwilligerswerk kan vinden, en een andere sportclub. Maar ik ben al niet de sterkste met vrienden maken (de vriendschappen die ik heb, zijn ook niet per se zo sterk dat ze door zouden gaan zonder het wekelijkse gezamenlijke sporten) dus om dat weer helemaal opnieuw te moeten doen...
We zijn geen bestuur, we zijn trainersgroep, en ik ben voorzitter. Het is lastig om streng te zijn op wat er verwacht wordt van trainers, want we komen regelmatig mensen tekort. Dus je wilt niet zomaar mensen wegsturen. Aan de andere kant stappen mensen ook op als je dit soort mensen hun gang laat gaan, dus dan kom je alsnog mensen tekortquote:Op donderdag 30 januari 2025 18:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Maar andere bestuursleden lopen hier toch ook tegenaan? Kan je niet aangeven dat zij kunnen kiezen, of blijven en meedoen of geen bestuurslid meer. Je kan waarschijnlijk soms ook geen besluiten nemen omdat er niet genoeg stemmen aanwezig zijn? En dat hoef jij niet in je eentje te doen maar samen met de rest van het bestuur. Maak ze desnoods erelid of zo
Je bent toch in een andere stad gaan werken!quote:Op donderdag 30 januari 2025 18:27 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ze hebben in de beginjaren vooral heel veel voor de club gedaan. Beide bestuur gedaan, zij zelfs twee jaar. Terrein gebouwd, trainingen gegeven.
De afgelopen 2-3 jaar kun je niet meer op ze rekenen. Heb ze er in het begin op aangesproken en toen gaven ze ook toe dat ze geen zin meer hadden om verantwoordelijkheid te nemen maar "vrijblijvend" nog wel betrokken wilden zijn. Maar we zijn er nooit uitgekomen wat die vrijblijvende betrokkenheid dan inhield. Bv ze willen niet naar vergaderingen komen, maar wel meebeslissen
Maar wanneer trainers ook zomaar niet komen opdagen zullen degenen die onder begeleiding willen trainen (en daar waarschijnlijk ook voor betalen) na een aantal keer geen (vaste) trainer ook denken bekijk het maar ik zoek wel war anders.quote:Op donderdag 30 januari 2025 19:16 schreef Tele6 het volgende:
[..]
We zijn geen bestuur, we zijn trainersgroep, en ik ben voorzitter. Het is lastig om streng te zijn op wat er verwacht wordt van trainers, want we komen regelmatig mensen tekort. Dus je wilt niet zomaar mensen wegsturen. Aan de andere kant stappen mensen ook op als je dit soort mensen hun gang laat gaan, dus dan kom je alsnog mensen tekorthet is ingewikkeld waar die grens ligt.
quote:Op donderdag 30 januari 2025 19:37 schreef z80 het volgende:
[..]
Je bent toch in een andere stad gaan werken!
Voor op de agenda van de volgende vergadering. Tele6 heeft helaas geen tijd meer voor Functie X ivm werk en reistijd. Maar zal wel als lid van de sportclub blijven trainen. En indien het in de planning past ook bereid een keer een training over te nemen indien dit minimaal een week vooraf afgesproken is.
Een nettere uitweg is er bijna niet. Kan niemand kwaad om worden.
En gelijk is 't overquote:Op donderdag 30 januari 2025 19:55 schreef Dr_Flash het volgende:
We gaan een dichtbundel maken.
Pur en kit
Op elke kier
quote:Op donderdag 30 januari 2025 19:48 schreef fietsie het volgende:
As je 't nie meer wit, gebruik PUR en Kit
caulck.quote:
quote:Op donderdag 30 januari 2025 20:02 schreef Nova het volgende:
[..]
Natuurlijk! Hier is een ollekebolleke over PUR:
PUR-schuim expansie,
Isolatiegenie,
Vult elke holte met
Hardnekkig gemak.
Luchtbellen smorend, het
Thermisch wonderwerkje,
Huizen in wintertijd?
Lekker behaaglijk!
Hopelijk bevalt deze je. Als er nog meer poëzieverzoeken zijn of iets anders waar ik mee kan helpen, laat maar weten!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En natuurlijk na afloop naar Simonis voor een visschotel.
Sinds een nieuwgebouwde parkeergarage is vrij parkeren voor de deur ook afgelopen. 😢 ¤9,-SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door AnneX op 30-01-2025 20:43:17 ]
quote:Op donderdag 30 januari 2025 20:28 schreef AnneX het volgende:
Heir in huis zijn schots en scheve naden ook aardig recht en evenwijdig gepurd.
Dank jullie voor de felicitaties!
“Oh oh den haag, stad achter de duinen”…
Wij deden een museumbezoek aan het gemeentemuseum over Toetjes.
Wat leuk, kleurrijk en informatief. Wat weet Janny van der Heyden, gastconservator, véel over desserts, over vormen en over de historie.
In een prachtig gebouw van Berlage waar ik al heel lang niet meer was geweest.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En natuurlijk na afloop naar Simonis voor een visschotel.
Sinds een nieuwgebouwde parkeergarage is vrij parkeren voor de deur ook afgelopen. 😢 ¤9,-Leuke verjaardag!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Najah, het goede nieuws is dat de bestraling veel longschade (en veel dagelijkse pijn aan longvlies) heeft opgeleverd maar de tumor onveranderd ingekapseld zitquote:Op donderdag 30 januari 2025 20:29 schreef AnneX het volgende:
Oh oh @:Blues en g. dat klinkt naar en vervelend. 😘
Fijn dat er ook positieve dingen zijnquote:Op donderdag 30 januari 2025 20:31 schreef Blues het volgende:
[..]
Najah, het goede nieuws is dat de bestraling veel longschade (en veel dagelijkse pijn aan longvlies) heeft opgeleverd maar de tumor onveranderd ingekapseld zitEn geen longembolie!
#positieffff
Wat leuk, en jij bent ook echt wel fotogeniek, snap het welquote:Op donderdag 30 januari 2025 20:38 schreef Sarabi het volgende:
Net terug van de conferentie. Was gezellig en waar ik normaal verlegen ben en niet zo snel gespremken durf aan te knopen is het leuk om te zien dat ik dat in dit wereldje dus wel durf. Ik ben zelfs naar 1 van de 4 workshops alleen gegaan, zonder mijn man. Voor mij wel een stap
Verder kreeg ik te horen dat ik waarschijnlijk op de cover van een biermagazine kom te staanIk wist wel dat ze een foto van me hadden gemaakt tijdens een vorig evenement, maar hier had ik geen rekening meegehouden.
quote:Op donderdag 30 januari 2025 20:28 schreef AnneX het volgende:
Heir in huis zijn schots en scheve naden ook aardig recht en evenwijdig gepurd.
Dank jullie voor de felicitaties!
“Oh oh den haag, stad achter de duinen”…
Wij deden een museumbezoek aan het gemeentemuseum over Toetjes.
Wat leuk, kleurrijk en informatief. Wat weet Janny van der Heijden, gastconservator, véel over desserts, over vormen en over de historie.
In een prachtig gebouw van Berlage waar ik al heel lang niet meer was geweest.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En natuurlijk na afloop naar Simonis voor een visschotel.
Sinds een nieuwgebouwde parkeergarage is vrij parkeren voor de deur ook afgelopen. 😢 ¤9,-En wat voor toetje??SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
Ik weet niet of ik het daar mee eens ben, maar dankjewelquote:Op donderdag 30 januari 2025 21:49 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wat leuk, en jij bent ook echt wel fotogeniek, snap het wel
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!
quote:Op vrijdag 31 januari 2025 08:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 31 januari 2025 08:39 schreef Tele6 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!
Ooievaarquote:Op vrijdag 31 januari 2025 08:57 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
Eén ooievaar is al weer terug![]()
En liefste heeft gister onze ooien opgehaald die bij de ram liepen, dus nu is onze kudde weer compleet en verwachten we lammetjes in april. Bij het wegrijden uit het weiland kwam onze nieuwe auto natuurlijk prompt vast te zitten. Het is geen Subaru
Kaat wat is dat toch een ellende met die slechte nachten en pijn. Fijn dat het meeviel vannacht maar ligt het aan mij of nemen de slechte nachten toe?quote:Op vrijdag 31 januari 2025 09:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Vannacht weer wat wakker gelegen maar met veel minder pijn en ik kon vanochtend blijven liggen, dus pas om 8.45 m’n bed uit. Dat deed goed.
Nu even wakker worden en erwtensoep maken (zondag komen tussen de 5 en 7 mensen erwtensoep eten) en een beetje huishouden.
Fijn dat je gisteren even met B kon praten @:tele6.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dus.. ook op 45 jarige leeftijd kan je er last van hebben, dat pleasen
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
Ooievaar en lammetjesquote:Op vrijdag 31 januari 2025 08:57 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
En liefste heeft gister onze ooien opgehaald die bij de ram liepen, dus nu is onze kudde weer compleet en verwachten we lammetjes in april. Bij het wegrijden uit het weiland kwam onze nieuwe auto natuurlijk prompt vast te zitten. Het is geen Subaru
Zijn er geen recentere Subaru’s meer? Op de berg zal het ook wel handig zijn, toch? ( wij gingen eens een berg op in de Eend, in de achteruit. MnX genius).quote:Op vrijdag 31 januari 2025 08:57 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
Hier ookquote:Op vrijdag 31 januari 2025 11:45 schreef AnneX het volgende:
Weer een zonnige dag hier. Dat werkt ook wel positief op het humeur.
quote:Op vrijdag 31 januari 2025 10:02 schreef Barreltje het volgende:
@:Tele6 ik vind het mooi wat L_S zegt. over terugverend vermogen! vooral DAT vast blijven houden![]()
zelf (ook) een werk akkefietjeToen ik dit las vond ik het al heel goed dat je in eerder dit jaar had gezegd dat er iets moet veranderen. En vandaag dus weer grenzen aangegevenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dus.. ook op 45 jarige leeftijd kan je er last van hebben, dat pleasenWel lastig, dit soort dingen. Is het vandaag met het contact nog goed gekomen?
Spoilers!
jazeker. uiteindelijk gewoon gedaan wat ik wilde.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 12:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Toen ik dit las vond ik het al heel goed dat je in eerder dit jaar had gezegd dat er iets moet veranderen. En vandaag dus weer grenzen aangegevenWel lastig, dit soort dingen. Is het vandaag met het contact nog goed gekomen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
quote:Op vrijdag 31 januari 2025 13:32 schreef Barreltje het volgende:
[..]
jazeker. uiteindelijk gewoon gedaan wat ik wilde.
wel irritant dat ik er dan een halve nacht van wakker lig dat ik dit doe.. maar goed.. ook ik moet dar nog in groeienNou dat valt allemaal wel mee hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je bent er niet bij als ik weer eens jankend met B aan de telefoon zit![]()
Ah, jullie hadden een minimeet?quote:Op vrijdag 31 januari 2025 15:32 schreef derLudolf het volgende:
Zondag gaat ie terug
Ik ga morgen even mn douche uittesten in mn huis en door naar BB
Morgenmiddag/avond. 🙂quote:
Ah, Oldenzaal, mijn moeder’s geboorteplaats waar ik ook veel ben geweestquote:Op vrijdag 31 januari 2025 16:02 schreef borisz het volgende:
[..]
Morgenmiddag/avond. 🙂
Stadje is duidelijk in Winterslaap.Morgen eerste etappe Marskramerpad naar Oldenzaal.
En zondag rustig terug.
Altijd handig een logeer- of meetadres onderweg.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 16:02 schreef borisz het volgende:
[..]
Morgenmiddag/avond. 🙂
Stadje is duidelijk in Winterslaap.Morgen eerste etappe Marskramerpad naar Oldenzaal.
En zondag rustig terug.
Yoghurtsoep is enorm lekker, maar volgens mij ook flink roeren.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 16:16 schreef AnneX het volgende:
[..]
Altijd handig een logeer- of meetadres onderweg.![]()
De nieuwe ochtend collega in de foyer wil ook wel taalles. 😎
Zij is Roemeense. Het diner van Herman Koch lezen m.b.v. google is wel een beetje lastig. Wel prettig, dat zij goed Engels kent.
Met de Turkse studente ging het over eten. Zij noemde yoghurtsoep 😇
Kennen jullie dat? Straks eens opzoeken.
Aha…wel gegeten, niet gemaakt?quote:Op vrijdag 31 januari 2025 16:47 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Yoghurtsoep is enorm lekker, maar volgens mij ook flink roeren.
Ik heb begrepen dat het flink wat werk is, eerst moet vlees stoven, dan het vlees in de yoghurt en dat moet dan weer, met kruiden, constant geroerd worden. Nadia’s recept is anders zo te lezen.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 17:47 schreef AnneX het volgende:
[..]
Aha…wel gegeten, niet gemaakt?
Met een recept van Nadia kan het niet misgaan, toch?
https://www.24kitchen.nl/(...)anese-labne-sandwich
Janny en Nadia zaten samen ook lekker te smikkelen van Midden Oosterse hapjes gister. Terwijl Nadia van alles over ingrediënten en smaken vertelde.
Post hier ook maar even danquote:Op vrijdag 31 januari 2025 17:54 schreef derLudolf het volgende:
Blijkbaar heb ik iets verkeerds met mn brievenbus. Er zat weer een briefje in, maar de postbode schrijft zo alderbarstens slordig, alleen Danke kan ik ontcijferen. En het briefje van vorige week kon ik Briefkasten ook herkennen.
Maar een foto gemaakt en in een FB groep gegooid, 'ben jij of ken jij de postbode in plaats X'
hier moet je naam ook op de brievenbus staan anders mag de postbode de post niet in je brievenbus doen..quote:Op vrijdag 31 januari 2025 18:48 schreef derLudolf het volgende:
Blijkbaar moet je naam op de brievenbus staan, want "hoe weet de postbode anders dat de post juist wordt bezorgd"
1) aan de hand van de straatnaam die hij waarschijnlijk weet - anders op een bordje staat aangegeven - en het nummer aan mn voorgevel
2) Hier in NL mag je al blij zijn dat een brief geadresseerd aan de Brink 144 in hetzelfde dorp op de Dorpstraat 41 wordt afgeleverd
Ik heb liever gewoon goede chocolade in een reep dan die achterlijke olijk verpakte eitjes van middelmatig kwaliteitquote:
Ik heb wel eens post gekregen, maar het enige wat klopte het huisnummer was. Naam straat postcode woonplaats en de A achter nummer waren allemaal verkeerd.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 18:48 schreef derLudolf het volgende:
Blijkbaar moet je naam op de brievenbus staan, want "hoe weet de postbode anders dat de post juist wordt bezorgd"
1) aan de hand van de straatnaam die hij waarschijnlijk weet - anders op een bordje staat aangegeven - en het nummer aan mn voorgevel
2) Hier in NL mag je al blij zijn dat een brief geadresseerd aan de Brink 144 in hetzelfde dorp op de Dorpstraat 41 wordt afgeleverd
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op vrijdag 31 januari 2025 19:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wauw twee broodjes 40 gulden![]()
[ afbeelding ]
Ik heb die dingen vaak staan voor de gezelligheid en bezoek, maar ik ga nu wat anders verzinnenquote:Op vrijdag 31 januari 2025 19:13 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik heb liever gewoon goede chocolade in een reep dan die achterlijke olijk verpakte eitjes van middelmatig kwaliteit
Chocobrownies bakken? Fudge maken?quote:Op vrijdag 31 januari 2025 19:18 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb die dingen vaak staan voor de gezelligheid en bezoek, maar ik ga nu wat anders verzinnen
Moet lang te bewaren zijn, ik eet het nauwelijksquote:Op vrijdag 31 januari 2025 19:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Chocobrownies bakken? Fudge maken?
Wow, een rondreisje Argentinie voor 2 personen... in euro schaam ik me al bijna voor de offerte, als je het dan nog gaat omrekenen naar guldensquote:Op vrijdag 31 januari 2025 19:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wauw twee broodjes 40 gulden![]()
[ afbeelding ]
In Duitsland kunnen er meerdere woningen zijn op hetzelfde adres. Dan is er bijvoorbeeld een gebouw met 10 appartementen die allemaal Dorpstraat 15 als adres hebben. Daarom hameren ze zo op die namen want anders komt de post nooit in de juiste brievenbus.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 18:48 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb geen huisnummerquote:Op vrijdag 31 januari 2025 19:43 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
In Duitsland kunnen er meerdere woningen zijn op hetzelfde adres. Dan is er bijvoorbeeld een gebouw met 10 appartementen die allemaal Dorpstraat 15 als adres hebben. Daarom hameren ze zo op die namen want anders komt de post nooit in de juiste brievenbus.
Fudge!quote:Op vrijdag 31 januari 2025 19:30 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Moet lang te bewaren zijn, ik eet het nauwelijks
Even met schilderstape en benzinestift aan de slag en van van de week maar even deWeidmüller aan het werk zetten op het werk.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 18:57 schreef Barreltje het volgende:
[..]
hier moet je naam ook op de brievenbus staan anders mag de postbode de post niet in je brievenbus doen..
lang leve de Dymo
Ja nu zie ik het ook. Dat handschrift is niet volgens de DIN normquote:Op vrijdag 31 januari 2025 21:03 schreef Clubsoda het volgende:
Bitte den Briefkasten beschildern. Danke.
@Isegrim kiek dan! Nog een benzinestift!quote:Op vrijdag 31 januari 2025 20:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Even met schilderstape en benzinestift aan de slag en van van de week maar even deWeidmüller aan het werk zetten op het werk.
Que?quote:Op vrijdag 31 januari 2025 21:18 schreef sigme het volgende:
[..]
@:isegrim kiek dan! Nog een benzinestift!
quote:
quote:Op donderdag 23 januari 2025 20:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Jij hebt eieren verzameld?
Dit zijn teveel eieren om 1 kio op te laten broeden. Eieren markeren met een benzinestift is ook geen goed idee.
En je kan beter wachten tot die kip gewoon goed broeds is, en er dan eieren onder leggen.
quote:Op donderdag 23 januari 2025 22:21 schreef Isegrim het volgende:
Trouwens, LHO lacht mij altijd uit omdat ik die dingen 'benzinestiften' noem.
I feel vindicated. 😎
Noorderlingen met hun dieselstiftenquote:Op vrijdag 31 januari 2025 21:18 schreef sigme het volgende:
[..]
En hij had het ook al overquote:Op vrijdag 31 januari 2025 21:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Mehrfamilienhausquote:Op vrijdag 31 januari 2025 19:43 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
In Duitsland kunnen er meerdere woningen zijn op hetzelfde adres. Dan is er bijvoorbeeld een gebouw met 10 appartementen die allemaal Dorpstraat 15 als adres hebben. Daarom hameren ze zo op die namen want anders komt de post nooit in de juiste brievenbus.
Yayla çorbasıquote:Op vrijdag 31 januari 2025 16:16 schreef AnneX het volgende:
Met de Turkse studente ging het over eten. Zij noemde yoghurtsoep 😇
Kennen jullie dat? Straks eens opzoeken.
Niet per se. Dat bestaat ook veel, maar er zijn ook heel veel appartementengebouwen met Lisse huishoudens en toch maar een huisnummer.quote:
Het is Duitsland. Regels zijn regels.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 05:55 schreef derLudolf het volgende:
Ik ben overigens het enige woonhuis in de straat. En het halve dorp schijnt al te weten dat het weer is bewoond "maar het is nooit te koop geweest?". Nieuwe naam+dat adres, dan kan een postbode toch een voorzichtige conclusie trekken?
Goedgekeurd.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 10:27 schreef Candaasje het volgende:
Het is natuurlijk gewoon een Edding(stift)
Over ganzen gesproken.....quote:Op zaterdag 1 februari 2025 08:41 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
Ik moet tegenwoordig vroeg even naar buiten om de ganzen los te laten. Het is mooi buiten.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 1 februari 2025 10:53 schreef Blues het volgende:
[..]
Over ganzen gesproken.....
Gans Hans denkt dat ie een hert is
[ afbeelding ]
En we hebben Rambo.
(alles in 'ons' hertenkamp)
[ afbeelding ]Wat ze er nooit bijvertellen in dit soort gezellige verhaaltjes is dat de herten uiteraard "beheerd" worden. Lees: er worden elk jaar flink wat herten afgemaakt (moet ook wel, anders zouden er snel te veel herten zijn voor de beschikbare oppervlakte).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er staat me overigens bij dat hertenkampen uitgefaseerd worden."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
I know.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 11:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat ze er nooit bijvertellen in dit soort gezellige verhaaltjes is dat de herten uiteraard "beheerd" worden. Lees: er worden elk jaar flink wat herten afgemaakt (moet ook wel, anders zouden er snel te veel herten zijn voor de beschikbare oppervlakte).
Er staat me overigens bij dat hertenkampen uitgefaseerd worden.
Dat is ook wel zoquote:Op zaterdag 1 februari 2025 11:04 schreef Blues het volgende:
[..]
I know.
Vond het alleen een grappig verhaal over Hans en Rambo.
Toch niet.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 11:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat ze er nooit bijvertellen in dit soort gezellige verhaaltjes is dat de herten uiteraard "beheerd" worden. Lees: er worden elk jaar flink wat herten afgemaakt (moet ook wel, anders zouden er snel te veel herten zijn voor de beschikbare oppervlakte).
Er staat me overigens bij dat hertenkampen uitgefaseerd worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Net even een uurtje bijgepraat met een bekende.
Leuk zo’n winterse verjaardag om weer even contact te hebben.
Nondeju, was zij óók in den Haag afgelopen donderdagen zij zag het té laat.
Dan zien wij elkaar wel weer in mei.
Gek idee eigenlijk van die hertenkampen…wat is de achtergrond / de bestaansreden daarvan eigenlijk?
Ja joh, als die herten bronsig zijn!quote:
quote:Op zaterdag 1 februari 2025 10:53 schreef Blues het volgende:
[..]
Over ganzen gesproken.....
Gans Hans denkt dat ie een hert is
[ afbeelding ]
En we hebben Rambo.
(alles in 'ons' hertenkamp)
[ afbeelding ]Grappig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik denk dat er 2 verschillende foto's bij horen?ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Eh oh! Jaquote:Op zaterdag 1 februari 2025 12:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Grappig.
Maar ik denk dat er 2 verschillende foto's bij horen?
quote:Op zaterdag 1 februari 2025 12:33 schreef AnneX het volgende:
Vanmorgen in de polder:Mooi die onderste!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Net even een uurtje bijgepraat met een bekende.
Leuk zo’n winterse verjaardag om weer even contact te hebben.
Nondeju, was zij óók in den Haag afgelopen donderdagen zij zag het té laat.
Dan zien wij elkaar wel weer in mei.
Gek idee eigenlijk van die hertenkampen…wat is de achtergrond / de bestaansreden daarvan eigenlijk?
Met jas!quote:Op zaterdag 1 februari 2025 15:39 schreef Kaatje1 het volgende:
Beetje aan het rommelen in huis ( 2e pan erwtensoep is in de maak) en ondertussen balkondeur wagenwijd open. Buiten zitten was net iets te fris helaas
Uhu en ik heb vandaag een plafond getrimetald en net nog even een kozijn gecaparold. Zo even onder de hansgrohe en dan Renault ik naar Bad Bentheimquote:Op zaterdag 1 februari 2025 10:27 schreef Candaasje het volgende:
Het is natuurlijk gewoon een Edding(stift)
Ik heb gegoogled naar luxaflex en velcroquote:Op zaterdag 1 februari 2025 16:12 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Uhu en ik heb vandaag een plafond getrimetald en net nog even een kozijn gecaparold. Zo even onder de hansgrohe en dan Renault ik naar Bad Bentheim
hóe dan?quote:Op zaterdag 1 februari 2025 19:05 schreef fietsie het volgende:
Derde dag op rij rauwe andijvie met spekjes, en derde dag op rij een ander smaakje kunnen maken
Maar waarom? Moet er een veld andijvie ontruimd worden?quote:Op zaterdag 1 februari 2025 19:15 schreef fietsie het volgende:
Ander spekjes, andere dressing, andere aardappelpuree samenstelling
Andijvie stamppot met spekkies is altijd goed! Eerste wat mijn moeder (op mijn verzoek uiteraard) voor me kookt als ik in Holanda benquote:Op zaterdag 1 februari 2025 19:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Maar waarom? Moet er een veld andijvie ontruimd worden?
Wanneer ik van vakantie terug kwam ging ik meestal rechtstreeks van vliegveld naar m’n ouders en kreeg (wilde) datquote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:15 schreef flipsen het volgende:
[..]
Andijvie stamppot met spekkies is altijd goed! Eerste wat mijn moeder (op mijn verzoek uiteraard) voor me kookt als ik in Holanda ben
Even gekeken, geloof dat het ook niet geschikt is voor mensen met claustrofobie?quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:06 schreef gcjoel het volgende:
Vandaag naar het doloris maze in Utrecht geweest, wat is dat gaaf!!
Echt een aanrader als je een beetje lichamelijk fit bent. Je moet namelijk wel flink kunnen klimmen en kruipen.
Oh ja, heerlijk, maar waarom drie dagen op rij?quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:15 schreef flipsen het volgende:
[..]
Andijvie stamppot met spekkies is altijd goed! Eerste wat mijn moeder (op mijn verzoek uiteraard) voor me kookt als ik in Holanda ben
Fietsies moestuin:quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh ja, heerlijk, maar waarom drie dagen op rij?
Je hebt Starlink ontvangst door de thermopane?quote:Op zaterdag 1 februari 2025 16:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik heb gegoogled naar luxaflex en velcro
Nee zeker niet! Ik moest bij sommige smalle stukjes ook echt ff goed doorademenquote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:52 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Even gekeken, geloof dat het ook niet geschikt is voor mensen met claustrofobie?
Alleen al bij dit lezen was het “oh nee”. Ik krijg het al spaans benauwd als ik zoiets op tv ziequote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:51 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Nee zeker niet! Ik moest bij sommige smalle stukjes ook echt ff goed doorademen
Dochterlief vind veel groenten vreselijk, maar andijvie echt tha bomb. En aangezien we groente technisch wat schaars gegeten is de laatste weken was dit een prima manier om een paar kroppen naar binnen te schuiven.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 19:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Maar waarom? Moet er een veld andijvie ontruimd worden?
Waarom de focus op de afd? Het voorstel van de CDU is veel erger.quote:Op zondag 2 februari 2025 10:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
"Waarom altijd de focus op de Amerikaanse politiek! Zie wat er in Duitsland gebeurt! Veel dichterbij!"
Logo van de Duitse fascistische partij nadat Elon op bezoek is geweest:
[ afbeelding ]
Wat een drukte in je droomquote:Op zondag 2 februari 2025 09:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Hier ook vroeg wakker maar ook weer in slaap gevallen. In mijn droom heb ik samen een enorm 6 gangen diner uitgeserveerdwas hard werken 3 borden links en 3 rechts (men kreeg het hele diner in één keer voor z’n neus) 3 cirkeltrappen op en af.
![]()
T is heerlijk zonnig, misschien straks wel even op t balkon
Wat een pechquote:Op zondag 2 februari 2025 09:47 schreef borisz het volgende:
Mn trein valt uit ivm personeelstekort
En de trein vanuit Berlijn valt uit ivm bevroren bovenleidingen.
Er gaat zo wel een bus naar Hengelo.
Ook de terugreis kent hindernissen 😋
Edit: onderweg naar huis met de ice. Digitaal kaartje gekocht niet voor deze vertraagde trein. Maar goed komt wel goed.
Of het werkt weet ik niet maar zag laatst op een vogelpagina wanneer een balletje (zij deden een pingpongbal) in het water legt het niet beviest.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:57 schreef Blues het volgende:
Hier net even de potten vogelvoer bijgevuld en de restjes op een schotel.
Vond het al vreemd dat de pot met voer+wormen niet opgegeten werd, zit er schimmel op
Maar snel weggegooid en een nieuwe andere in de houder. En schoon water, elke ochtend is het water bevroren... helaas kunnen mijn tuinvogels niet schaatsen.
Oh dat is mss wel een idee. Moet ik wel eerst ff pingpongballetjes kopenquote:Op zondag 2 februari 2025 12:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Of het werkt weet ik niet maar zag laatst op een vogelpagina wanneer een balletje (zij deden een pingpongbal) in het water legt het niet beviest.
Misschien werkt een steen ook wel? Of iets anders van plasticquote:Op zondag 2 februari 2025 12:07 schreef Blues het volgende:
[..]
Oh dat is mss wel een idee. Moet ik wel eerst ff pingpongballetjes kopen
“Hou het water in bewegingquote:Op zondag 2 februari 2025 12:07 schreef Blues het volgende:
[..]
Oh, ik heb grote kiezels in de schaal liggen.quote:Op zondag 2 februari 2025 12:07 schreef Blues het volgende:
[..]
Uiteindelijk viel het meequote:Op zondag 2 februari 2025 11:55 schreef Blues het volgende:
[..]
Wat een pech
Wij gaan maar niet met de trein naar Antwerpen eind maart!
Later dan gepland óf bedoel je 3 uur voor de hele reis vanaf vertrek : 3 uur?quote:Op zondag 2 februari 2025 13:04 schreef borisz het volgende:
[..]
Uiteindelijk viel het mee.
Drie uurtjes later thuis.
3u dat de trein vertrok.quote:Op zondag 2 februari 2025 13:10 schreef AnneX het volgende:
[..]
Later dan gepland óf bedoel je 3 uur voor de hele reis vanaf vertrek : 3 uur?
Simpel toch?quote:Op zondag 2 februari 2025 13:10 schreef AnneX het volgende:
[..]
Later dan gepland óf bedoel je 3 uur voor de hele reis vanaf vertrek : 3 uur?
Guttegut…euro’s kosten rekenen voor een sim only abo![]()
Want kpn offerte - nu ¤ 15,70 - wordt ¤ 1,25 duurder en dan alles onbeperkt.
En dat werd niet eens gebruikt en de belminuten en g’s stapelen op. Voor hemmes dan hè.
Zelf zit ik al jaren bij vodafone i.c.m. ziggo voor ¤ 12,95/mnd.
Al 3 vergelijkingssites afgespeurd. Niet door mij 😎
Pennywise poundfoolish.
Dankje!quote:Op zondag 2 februari 2025 12:48 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
“Hou het water in beweging
Hoe kan je dan wél op een veilige water vermijden dat er zich een ijslaagje vormt op je schoteltje water? Eerst en vooral zet je het drinkbakje best op een zonnige plek – zelfs de schaarse warmte van een flets winterzonnetje maakt al een verschil. En als je er vervolgens voor zorgt dat het water in beweging blijft, dan zal het zeker niet (of langzamer) bevriezen. Zo kan je bijvoorbeeld één of enkele plastic balletjes, zoals een pingpongballetje, op het wateroppervlak laten drijven. Bij het minste zuchtje wind drijft het balletje heen en weer, waardoor het water geen kans krijgt om ijskristallen te vormen. Ook een plastic flesje gevuld met wat zout water blijft voortdurend ronddobberen.
Bovendien kies je best voor een zo groot en diep mogelijke drinkbak: hoe meer water erin zit, hoe meer tijd het nodig heeft om te bevriezen. Hou er ook rekening mee dat een drinkbakje uit rubber of plastic beter isoleert dan eentje uit metaal. Gebruik dus bij voorkeur geen ijzeren emmer of kuip.”
Leukquote:Op zondag 2 februari 2025 13:44 schreef derLudolf het volgende:
Even wat in de tuin bezig geweest.
Ik plantte halfstambomen Kordia (kers), Hedelfinger (kers), James Grieve (appel), Dyonne de Comice (peer), Triumph de Vienne (peer), Pitmaston Duchesse (peer) en een nog onbekende peer.
Verder 2x kruisbes ( Hinnonmäki Röd) en 1x blauwe bes. Wil nog een paar rassen kruisbes er bij langs de zijgevel van de woning.
Dan moet ik nog nog twee onbekende peren en een hoogstam Smeerling Reinette (appel) planten. Die onbekende perenboom en Pitmaston (lijkt niet super lekker) heb ik voor ¤20 gekocht van de kweker. "Als ik het afrond naar ¤200, wil je er dan wat fruitbomen bij doen die je verder toch niet kwijt kunt" ¤5 per boom en zijn al best dikke stammen.
[ Bericht 26% gewijzigd door Blues op 02-02-2025 16:22:46 ]
In Duitsland hoef je je weinig zorgen te maken over bestuiving - er zijn daar zoveel mensen met fruitboompjes dat de aanwezigheid daarvan niet de beperking is. Zorg voor bestuivers.quote:Op zondag 2 februari 2025 14:49 schreef derLudolf het volgende:
Die hoogstam had ik overigens al hoor, zat niet bij de deal in. Was een kwekerij bij Isa uit de buurt die een advertentie op FB had. "We leveren door heel NL"
Duitsland kon in dit geval ook
Moet nog even 1 of 2 andere appelbomen hebben ivm bestuiving. James Grieve is sowieso niet zelfbestuivend. Inmiddels elders nog wat andere kruisbessen besteld. En een vossenbes, misschien bekend als "Preiselbeer" - jam daarvan is lekker op de schnitzel![]()
Ja ik zal ook even zo'n bijenmix zaaienquote:Op zondag 2 februari 2025 15:48 schreef sigme het volgende:
[..]
In Duitsland hoef je je weinig zorgen te maken over bestuiving - er zijn daar zoveel mensen met fruitboompjes dat de aanwezigheid daarvan niet de beperking is. Zorg voor bestuivers.
Van een vossenbes heb je er wel een aantal nodig om wat jam te maken. Lekker spul inderdaad. Ik heb dit jaar voor het eerst vossenbessen en cranberries, 4 jaar na aanplant.quote:Op zondag 2 februari 2025 14:49 schreef derLudolf het volgende:
Die hoogstam had ik overigens al hoor, zat niet bij de deal in. Was een kwekerij bij Isa uit de buurt die een advertentie op FB had. "We leveren door heel NL"
Duitsland kon in dit geval ook
Moet nog even 1 of 2 andere appelbomen hebben ivm bestuiving. James Grieve is sowieso niet zelfbestuivend. Inmiddels elders nog wat andere kruisbessen besteld. En een vossenbes, misschien bekend als "Preiselbeer" - jam daarvan is lekker op de schnitzel![]()
Biologisch alstublieftquote:Op zondag 2 februari 2025 16:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja ik zal ook even zo'n bijenmix zaaien
FoK break…dat kan. Eventjes dan. Werk en leven is ook belangrijk.quote:Op zondag 2 februari 2025 17:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hoi.
Dienstmededeling: de Lidl heeft weer paaseitjes![]()
![]()
En tevens![]()
Was druk met werk en leven, en dat resulteerde in een onverwachte FOK! break.
Waardoor ik door sommigen als vermist werd opgegeven![]()
![]()
Hoest hier?
Zaadhandel van der wal. Daar moet je wezen, daar moet je zijn.quote:Op zondag 2 februari 2025 16:59 schreef derLudolf het volgende:
Bij de Bolster ¤81 voor 100g. Das 300m2Dan blijft het meeste lekker gras
Kost dat per kilo? Vraag dit voor Kuchisabishii.quote:Op zondag 2 februari 2025 17:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hoi.
Dienstmededeling: de Lidl heeft weer paaseitjes![]()
![]()
En tevens![]()
Was druk met werk en leven, en dat resulteerde in een onverwachte FOK! break.
Waardoor ik door sommigen als vermist werd opgegeven![]()
![]()
Hoest hier?
Kiek, een half pond voor twee tientjes, das interessanterquote:Op zondag 2 februari 2025 17:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Zaadhandel van der wal. Daar moet je wezen, daar moet je zijn.
https://www.zaadhandelvan(...)bijenmengsel-bio-1-1
Ook best een leuke winkel om eens te gaan neuzen als je toch in de buurt bent.quote:Op zondag 2 februari 2025 17:59 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Kiek, een half pond voor twee tientjes, das interessanter
Oh 0528, das in de buurt ookquote:Op zondag 2 februari 2025 18:03 schreef sigme het volgende:
[..]
Ook best een leuke winkel om eens te gaan neuzen als je toch in de buurt bent.
Maar van origine een zaadhandel, dus al eeuwen gericht op postorderbestellingen, dus dat hebben ze ook goed voorelkaar.
quote:At OPM, Elon Musk’s staffers won’t leave—they work around the clock and have even installed sofa beds in the office. Our access to data systems has been restricted, raising serious concerns about cybersecurity and a complete lack of oversight. We are keeping our heads down and documenting everything. More details will be released soon, but rampant illegal activity is occurring here.
Note to OPM staff: Personal items cannot be searched. If any attempt is made, demand legal representation. Personal devices you own are off-limits to these staffers. Also, do not leave personal items in the office overnight. Stay alert and cautious.
Quote<quote:Op zondag 2 februari 2025 18:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Wie is ook alweer de nieuwe president in de VS?
(OPM is office of personel management)
[..]
Meteen de moeilijke vragenquote:Op zondag 2 februari 2025 17:49 schreef z80 het volgende:
[..]
Kost dat per kilo? Vraag dit voor Kuchisabishii.
Cruise is in April. Ben al maanden aan het aftellenquote:Op zondag 2 februari 2025 17:41 schreef AnneX het volgende:
[..]
FoK break…dat kan. Eventjes dan. Werk en leven is ook belangrijk.
Wanneer is de cruise dan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus al met al, deels onprettig, maar ook leerzaam. En het leverde ook een heel mooi gesprek met mijn ouders op over iets waar we het nog nooit over hadden gehad, en daardoor voelde ik ondanks de afstand toch ook wel echt die verbinding. En ik kreeg een boekentip van mijn vader (De zin van het leven, Fokke Obbema) die ik al bijna vijf jaar in mijn salontafel blijk te hebben liggen maar helemaal vergeten was, waar ik tijdens het wandelen nu het luisterboek van aan het luisteren ben en waarvan het voorwoord vol stond met heel veel herkenbare gedachten/angsten (al had ik geen daadwerkelijke hartaanval nodig om die te krijgen) en wat ik tot nu toe een erg interessant boek vind.
[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 02-02-2025 21:07:20 ]
Nee je leest niet goed.quote:Op zondag 2 februari 2025 18:33 schreef z80 het volgende:
[..]
Quote<
"Waarom altijd de focus op de Amerikaanse politiek!
>Quote.
Met andere woorden je bent weer eens zo hypocriet als maar zijn kan. Ander de les lezen en exact het zelfde, zelf doen.
Dat vat het wel samenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelukkig heb ik met maatje niet die issues. Gisteren naar Shrek geweest. Zoals verwacht waren zijn scheten het hoogtepunt![]()
Week ervoor gaan zwemmen en met dispensatie van de badmeester mocht hij een bommetje maken![]()
In juni plan ik een dagje Efteling. Kreeg net de vraag van zijn vader of de broer van maatje ook mee mocht. Tuurlijk, ook een gezellige jongeman. Nu even kijken of ik in mijn eentje met de twee heren in alle gewenste attracties kan.
Afgelopen weekend zat ik ‘opeens’ zaterdag in een hotel met kuurbaden. Als in appje die ochtend of ik mee wilde, overnachting werd betaald. Ze had een chauffeur nodigEn de dag erna moesten we voor een concert toch in de buurt zijn.
Komend weekend weer een nacht weg: eten bij Meliefste**
Zo te lezen maak jij stappen![]()
Mooi gesprek ook met je ouders op een soort van meta niveau.
En eenvoor @Tele6 die blijkbaar gedoe heeft.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:
quote:
quote:Op zondag 2 februari 2025 20:28 schreef derLudolf het volgende:
Even naar gezonken meesters kijken, even zien of mn oude kapster in beeld komt.
Wat naar dat ze heeft moeten stoppen, maar hoe creatief is!quote:Op zondag 2 februari 2025 20:30 schreef derLudolf het volgende:
FOK! regel, prompt is Margo in beeld (roze jasje met iets donkerder trui er onder)
Jij komt echt van ver he, alleen maarquote:Op zondag 2 februari 2025 19:45 schreef vlindertje89 het volgende:
Speaking of dat boek al bijna vijf jaar in mijn salontafel hebben liggen.. die kreeg ik op mijn promotie van een van de studenten die ik heb begeleid toen. Morgen over 5 weken is het 5 jaar geleden dat ik promoveerde. Toen ging ik zo rond december flash forward EMDR therapie doen omdat ik ZO bang was voor de promotie zelf (duur incl lekenpraatje 1 uur), dat ik het liefst wilde dat niemand zou komen, want straks zou ik ineens naar de wc moeten tijdens en ik kon dan toch niet zomaar weglopen en en.., en had ik ondanks de therapie nog een bètablokker nodig die ochtend om de spanning onder controle te houden. En durfde ik niet naar hockeyfeesten want zoveel mensen bij elkaar en weinig wc's en wat nou als mijn buik dan over de zeik zou gaan. En nu geef ik zonder problemen Engels en NL colleges aan per taal 100+ studenten fysiek aanwezig en 100+ via livestream aanwezig die ook nog worden opgenomen, in een cursus met in totaal 700+ studenten waarvan de grote meerderheid die colleges op een of andere manier dus bekijkt. En ga ik in mijn eentje naar de OS in Parijs een wedstrijd kijken vanaf de 23e rij van een niet-vaste-tribune (10+m hoog) in een stadion met 10.000 mensen. Ik ben echt al een héél eind gekomen, dat moet ik ook niet vergeten![]()
En dank, dat lees je denk ik goeden inderdaad bijzonder zo dat gesprek met mn ouders. Mijn vader is 75 en ik weet wel dat hij echt wel bezig is met hoe hij zijn leven wil leiden en waar hij zijn kostbare tijd die nog resteert aan wil besteden enzo, maar echt inhoudelijk, maar ook over het grotere plaatje op idd meta-niveau, hadden we het er toch nooit over gehad. En mijn moeder bleek ook best periodes te hebben gehad waarin ze met 'waarom ben ik hier eigenlijk' vragen heeft gezeten. Dus mooi gesprek.
Het station zelf is mooi, de hele meuk eromheen één grote droefenis dus daar mis je niks aanquote:Op maandag 3 februari 2025 09:24 schreef Blues het volgende:
Wij waren nog in twijfel om naar Antwerp met de trein te gaan, maar gaan toch maar met de auto.
Ook ivm het gesjouw met koffer enzulks. Al wil ik wel het station van Antwerpen zien, op de plaatjes weet je niet wat je ziet
Oh ja werken![]()
Ben je niet in de war met Brussel Noord en Zuid? Omgeving station Antwerpen valt dan nog relatief mee en met een paar minuten ben je in fatsoenlijk gebied.quote:Op maandag 3 februari 2025 10:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Het station zelf is mooi, de hele meuk eromheen één grote droefenis dus daar mis je niks aan
Plaatje kun je op internet ook doorheen lopen, dan worden ook de pislucht en de smerige zwervers je bespaard
quote:Op maandag 3 februari 2025 10:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Het station zelf is mooi, de hele meuk eromheen één grote droefenis dus daar mis je niks aan
Plaatje kun je op internet ook doorheen lopen, dan worden ook de pislucht en de smerige zwervers je bespaard
Heel Antwerpen stinkt, de stad naar riool en die afschuwelijke ringweg eromheen naar petrochemie.quote:Op maandag 3 februari 2025 10:19 schreef Molo het volgende:
[..]
quote:Op maandag 3 februari 2025 12:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Heel Antwerpen stinkt, de stad naar riool en die afschuwelijke ringweg eromheen naar petrochemie.
Mijn advies zou zijn om te emigreren, naar Canada of Ierland.quote:Op maandag 3 februari 2025 11:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Eerder deze week een Amerikaanse vriendin geadviseerd een deel van haar spaargeld over verschillende niet-us dollar rekeningen te spreiden, zodat bij een val van de dollar niet al haar spaargeld overnight verdwenen is.
Vandaag in het nieuws dat JP Morgan voor miljarden aan goud gekocht heeft.
Kun je als Amerikaan zo maar naar Ierland emigreren?quote:Op maandag 3 februari 2025 13:26 schreef AnneX het volgende:
[..]
Mijn advies zou zijn om te emigreren, naar Canada of Ierland.
Ja dat is alleen lang niet voor iedereen een optie. Veel transmensen die van zuidelijke staten naar het noorden zijn vertrokken de afgelopen weken. Ik hoop dat met de gegevens die Musk nu in handen heeft (financiële data, geboorte certificaten, ...) er daar wel meer van de oversteek naar Canada maken.quote:Op maandag 3 februari 2025 13:26 schreef AnneX het volgende:
[..]
Mijn advies zou zijn om te emigreren, naar Canada of Ierland.
Neequote:Op maandag 3 februari 2025 14:00 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Kun je als Amerikaan zo maar naar Ierland emigreren?
Nee hoor ben ik niet mee in de warquote:Op maandag 3 februari 2025 10:24 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Ben je niet in de war met Brussel Noord en Zuid? Omgeving station Antwerpen valt dan nog relatief mee en met een paar minuten ben je in fatsoenlijk gebied.
Ja, maar niet direct om Antwerpen Centraal heen hoorquote:Op maandag 3 februari 2025 12:39 schreef Jeroboam het volgende:
[..]![]()
Goede fietspaden, fijne biercafés, mooie meanderende rivier die natuurlijk oogt. Alles wat Antwerpen heeft en Rotterdam niet, hoe heb je zolang in 010 kunnen wonen?
Neusdopjes meequote:Op maandag 3 februari 2025 12:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Heel Antwerpen stinkt, de stad naar riool en die afschuwelijke ringweg eromheen naar petrochemie.
Binnenkort mogen wij ook naar Antwerpen voor een theatervoorstelling.quote:Op maandag 3 februari 2025 09:24 schreef Blues het volgende:
Wij waren nog in twijfel om naar Antwerp met de trein te gaan, maar gaan toch maar met de auto.
Ook ivm het gesjouw met koffer enzulks. Al wil ik wel het station van Antwerpen zien, op de plaatjes weet je niet wat je ziet
Oh ja werken![]()
Vorig jaar was ik erg te spreken over de P+R rond Antwerpen. Ik stond bij Merksem. Welgeteld ¤1 voor 24 uur parkeren. Met de tram ben je in een kwartiertje in het centrumquote:Op maandag 3 februari 2025 16:02 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Binnenkort mogen wij ook naar Antwerpen voor een theatervoorstelling.
Een retourtje Amsterdam-Antwerpen zonder overstappen en zonder stoelreservering kost dan voor 2 personen ruim 130 euro.
Dat doen we dus maar niet, een trip met de auto + parkeerkosten is aanzienlijk voordeliger...
Dit onthoud ik eventjes, omdat we op zondag Antwerpen bezoeken. Naast het theater is dan de welbekende Vogeltjesmarkt, waar iedereen dan z'n kroketjes met bubbels aan het verorberen is en er geen parkeerplek te vinden is...quote:Op maandag 3 februari 2025 16:06 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Vorig jaar was ik erg te spreken over de P+R rond Antwerpen. Ik stond bij Merksem. Welgeteld ¤1 voor 24 uur parkeren. Met de tram ben je in een kwartiertje in het centrum.
De bedoeling was toen ook dat we met de trein zouden gaan. Voor ons bijna gratis (tot de grens iig ivm werkabonnement en kind onder de 12 met Kids Vrij) maar omdat de Schipholtunnel gesloten was moesten we onze plannen omgooien. Dit was een prima alternatief.
Nee, het was allemaal redelijk last-minute. We stonden op de trein te wachten, toen bleek dat die niet ging komen hebben we snel thuis de auto gepakt. Op de ringweg Antwerpen stond het uiteraard erg vast en werd het krap om op tijd in Antwerpen te zijn (we gingen naar een sportevenement). Vervolgens zag ik die P+R en leek dat een handiger optie. Nooit gedacht dat het zo goedkoop en makkelijk zou zijnquote:Op maandag 3 februari 2025 16:16 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dit onthoud ik eventjes, omdat we op zondag Antwerpen bezoeken. Naast het theater is dan de welbekende Vogeltjesmarkt is, waar iedereen dan z'n kroketjes met bubbels aan het verorberen is en er geen parkeerplek te vinden is...
Heb je dit vooraf via 'De Lijn' geregeld?
Zie onderstaande berekening van de NS zelf, waarbij ik gemakshalve al iets van de prijs afgehaald heb vanwege op de heenweg instappen op Schiphol.quote:Op maandag 3 februari 2025 17:18 schreef borisz het volgende:
Benieuwd hoe je op 130 euro uitkomt MM. Ik kom voor zondag op 92 voor twee retours.
Vanaf CS . Stukje jou huis --> CS nu niet meegenomen. En zou eigenlijk direct naar Schiphol gaan
Blijkbaar aankomende zondag ook geen rechtstreekse trein.
Tijd om de wandeling uit te fietsen... Nog wel spierpijn van het Duitse tripje.
Mijn ouders waren laatst in Fins Lapland, toen het daar Heel Heel koud was.quote:Op maandag 3 februari 2025 19:53 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Alles is relatief.
[ afbeelding ]
Volgende week is het gelukkig iets warmer daar, slechts -13 's nachts…
Het hoort er daar ook wel een beetje bij in deze tijd van het jaar…quote:Op maandag 3 februari 2025 20:18 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Mijn ouders waren laatst in Fins Lapland, toen het daar Heel Heel koud was.
Wij gaan definitief met de auto na alles te hebben uitgezocht. En hebben een Q park geregeld voor 24 uur, vlakbij het centrum/hotel, dat is 29 euro.quote:Op maandag 3 februari 2025 17:37 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zie onderstaande berekening van de NS zelf, waarbij ik gemakshalve al iets van de prijs afgehaald heb vanwege op de heenweg instappen op Schiphol.
[ afbeelding ]
Edit: Zie nu dat het op de terugweg, met de meeste praktische aankomsttijd, wel met 2 gereserveerde plaatsen is.
Maar zonder reservering vind ik 90 euro voor een treinreis nog niet goedkoop/praktisch, omdat we dan ook nog naar Schiphol moeten. En dat is vanaf onze woning met het OV al bijna niet te doen binnen een acceptabele tijd…
Antwerpen is nog steeds een leuke stad.quote:Op maandag 3 februari 2025 20:24 schreef Blues het volgende:
[..]
Wij gaan definitief met de auto na alles te hebben uitgezocht. En hebben een Q park geregeld voor 24 uur, vlakbij het centrum/hotel, dat is 29 euro.
Heb 4 wensen oor die korte break en alles is of te lopen of met tram/metro.
Hoe dat gaat met kaartjes moet ik nog ff uitzoeken, maar we gaan pas 23 maart
Phantom Of The Opera, met de Britse cast:quote:Welke voorstelling gaan jullie?
quote:Op maandag 3 februari 2025 20:29 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Antwerpen is nog steeds een leuke stad.
Welke Q Park betreft het? Dat is misschien ook nog wel een optie…
Phantom Of The Opera, met de Britse cast:
https://www.stadsschouwbu(...)f-the-opera-1cd171d6
40+ / Je wordt oud wanneer...quote:Op dinsdag 4 februari 2025 10:08 schreef Barreltje het volgende:
ohh dacht dat ik gepost had, maar blijkbaar toch niet !
* Barreltje word oud![]()
Dit is echt doodengquote:Op dinsdag 4 februari 2025 09:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Een samenvatting van afgelopen weekend door het NRC.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ky&utm_term=20250203
We zouden het niet hebben over de politiek in de USA.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 09:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
dat is jouw wens niet iets wat democratisch in deze groep besloten isquote:Op dinsdag 4 februari 2025 10:11 schreef z80 het volgende:
[..]
We zouden het niet hebben over de politiek in de USA.
Ik vraag me af hoe veel de vraag naar Tesla's in de min is gegaan, ik heb ergens een vermoeden dat de mensen die een Tesla zouden kopen in de VS geen Republikeinen zijn maar eerder F-150 rijders, en in Europa er ook onder deze doelgroep weinig sympathie is voor hem. Hij wil gaan procederen tegen al die bedrijven die niet meer op X willen adverteren en heb een vermoeden dat veel mensen geen behoefte meer hebben aan hun X account sinds hij zich zo gedraagt.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 09:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |