Morgenmiddag/avond. 🙂quote:
Ah, Oldenzaal, mijn moeder’s geboorteplaats waar ik ook veel ben geweestquote:Op vrijdag 31 januari 2025 16:02 schreef borisz het volgende:
[..]
Morgenmiddag/avond. 🙂
Stadje is duidelijk in Winterslaap.Morgen eerste etappe Marskramerpad naar Oldenzaal.
En zondag rustig terug.
Altijd handig een logeer- of meetadres onderweg.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 16:02 schreef borisz het volgende:
[..]
Morgenmiddag/avond. 🙂
Stadje is duidelijk in Winterslaap.Morgen eerste etappe Marskramerpad naar Oldenzaal.
En zondag rustig terug.
Yoghurtsoep is enorm lekker, maar volgens mij ook flink roeren.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 16:16 schreef AnneX het volgende:
[..]
Altijd handig een logeer- of meetadres onderweg.![]()
De nieuwe ochtend collega in de foyer wil ook wel taalles. 😎
Zij is Roemeense. Het diner van Herman Koch lezen m.b.v. google is wel een beetje lastig. Wel prettig, dat zij goed Engels kent.
Met de Turkse studente ging het over eten. Zij noemde yoghurtsoep 😇
Kennen jullie dat? Straks eens opzoeken.
Aha…wel gegeten, niet gemaakt?quote:Op vrijdag 31 januari 2025 16:47 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Yoghurtsoep is enorm lekker, maar volgens mij ook flink roeren.
Ik heb begrepen dat het flink wat werk is, eerst moet vlees stoven, dan het vlees in de yoghurt en dat moet dan weer, met kruiden, constant geroerd worden. Nadia’s recept is anders zo te lezen.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 17:47 schreef AnneX het volgende:
[..]
Aha…wel gegeten, niet gemaakt?
Met een recept van Nadia kan het niet misgaan, toch?
https://www.24kitchen.nl/(...)anese-labne-sandwich
Janny en Nadia zaten samen ook lekker te smikkelen van Midden Oosterse hapjes gister. Terwijl Nadia van alles over ingrediënten en smaken vertelde.
Post hier ook maar even danquote:Op vrijdag 31 januari 2025 17:54 schreef derLudolf het volgende:
Blijkbaar heb ik iets verkeerds met mn brievenbus. Er zat weer een briefje in, maar de postbode schrijft zo alderbarstens slordig, alleen Danke kan ik ontcijferen. En het briefje van vorige week kon ik Briefkasten ook herkennen.
Maar een foto gemaakt en in een FB groep gegooid, 'ben jij of ken jij de postbode in plaats X'
hier moet je naam ook op de brievenbus staan anders mag de postbode de post niet in je brievenbus doen..quote:Op vrijdag 31 januari 2025 18:48 schreef derLudolf het volgende:
Blijkbaar moet je naam op de brievenbus staan, want "hoe weet de postbode anders dat de post juist wordt bezorgd"
1) aan de hand van de straatnaam die hij waarschijnlijk weet - anders op een bordje staat aangegeven - en het nummer aan mn voorgevel
2) Hier in NL mag je al blij zijn dat een brief geadresseerd aan de Brink 144 in hetzelfde dorp op de Dorpstraat 41 wordt afgeleverd
Ik heb liever gewoon goede chocolade in een reep dan die achterlijke olijk verpakte eitjes van middelmatig kwaliteitquote:
Ik heb wel eens post gekregen, maar het enige wat klopte het huisnummer was. Naam straat postcode woonplaats en de A achter nummer waren allemaal verkeerd.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 18:48 schreef derLudolf het volgende:
Blijkbaar moet je naam op de brievenbus staan, want "hoe weet de postbode anders dat de post juist wordt bezorgd"
1) aan de hand van de straatnaam die hij waarschijnlijk weet - anders op een bordje staat aangegeven - en het nummer aan mn voorgevel
2) Hier in NL mag je al blij zijn dat een brief geadresseerd aan de Brink 144 in hetzelfde dorp op de Dorpstraat 41 wordt afgeleverd
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op vrijdag 31 januari 2025 19:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wauw twee broodjes 40 gulden![]()
[ afbeelding ]
Ik heb die dingen vaak staan voor de gezelligheid en bezoek, maar ik ga nu wat anders verzinnenquote:Op vrijdag 31 januari 2025 19:13 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik heb liever gewoon goede chocolade in een reep dan die achterlijke olijk verpakte eitjes van middelmatig kwaliteit
Chocobrownies bakken? Fudge maken?quote:Op vrijdag 31 januari 2025 19:18 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb die dingen vaak staan voor de gezelligheid en bezoek, maar ik ga nu wat anders verzinnen
Moet lang te bewaren zijn, ik eet het nauwelijksquote:Op vrijdag 31 januari 2025 19:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Chocobrownies bakken? Fudge maken?
Wow, een rondreisje Argentinie voor 2 personen... in euro schaam ik me al bijna voor de offerte, als je het dan nog gaat omrekenen naar guldensquote:Op vrijdag 31 januari 2025 19:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wauw twee broodjes 40 gulden![]()
[ afbeelding ]
In Duitsland kunnen er meerdere woningen zijn op hetzelfde adres. Dan is er bijvoorbeeld een gebouw met 10 appartementen die allemaal Dorpstraat 15 als adres hebben. Daarom hameren ze zo op die namen want anders komt de post nooit in de juiste brievenbus.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 18:48 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb geen huisnummerquote:Op vrijdag 31 januari 2025 19:43 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
In Duitsland kunnen er meerdere woningen zijn op hetzelfde adres. Dan is er bijvoorbeeld een gebouw met 10 appartementen die allemaal Dorpstraat 15 als adres hebben. Daarom hameren ze zo op die namen want anders komt de post nooit in de juiste brievenbus.
Fudge!quote:Op vrijdag 31 januari 2025 19:30 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Moet lang te bewaren zijn, ik eet het nauwelijks
Even met schilderstape en benzinestift aan de slag en van van de week maar even deWeidmüller aan het werk zetten op het werk.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 18:57 schreef Barreltje het volgende:
[..]
hier moet je naam ook op de brievenbus staan anders mag de postbode de post niet in je brievenbus doen..
lang leve de Dymo
Ja nu zie ik het ook. Dat handschrift is niet volgens de DIN normquote:Op vrijdag 31 januari 2025 21:03 schreef Clubsoda het volgende:
Bitte den Briefkasten beschildern. Danke.
@Isegrim kiek dan! Nog een benzinestift!quote:Op vrijdag 31 januari 2025 20:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Even met schilderstape en benzinestift aan de slag en van van de week maar even deWeidmüller aan het werk zetten op het werk.
Que?quote:Op vrijdag 31 januari 2025 21:18 schreef sigme het volgende:
[..]
@:isegrim kiek dan! Nog een benzinestift!
quote:
quote:Op donderdag 23 januari 2025 20:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Jij hebt eieren verzameld?
Dit zijn teveel eieren om 1 kio op te laten broeden. Eieren markeren met een benzinestift is ook geen goed idee.
En je kan beter wachten tot die kip gewoon goed broeds is, en er dan eieren onder leggen.
quote:Op donderdag 23 januari 2025 22:21 schreef Isegrim het volgende:
Trouwens, LHO lacht mij altijd uit omdat ik die dingen 'benzinestiften' noem.
I feel vindicated. 😎
Noorderlingen met hun dieselstiftenquote:Op vrijdag 31 januari 2025 21:18 schreef sigme het volgende:
[..]
En hij had het ook al overquote:Op vrijdag 31 januari 2025 21:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Mehrfamilienhausquote:Op vrijdag 31 januari 2025 19:43 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
In Duitsland kunnen er meerdere woningen zijn op hetzelfde adres. Dan is er bijvoorbeeld een gebouw met 10 appartementen die allemaal Dorpstraat 15 als adres hebben. Daarom hameren ze zo op die namen want anders komt de post nooit in de juiste brievenbus.
Yayla çorbasıquote:Op vrijdag 31 januari 2025 16:16 schreef AnneX het volgende:
Met de Turkse studente ging het over eten. Zij noemde yoghurtsoep 😇
Kennen jullie dat? Straks eens opzoeken.
Niet per se. Dat bestaat ook veel, maar er zijn ook heel veel appartementengebouwen met Lisse huishoudens en toch maar een huisnummer.quote:
Watervaste of permanente stift. Wat heeft zo'n ding met benzine te maken?quote:
Het is Duitsland. Regels zijn regels.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 05:55 schreef derLudolf het volgende:
Ik ben overigens het enige woonhuis in de straat. En het halve dorp schijnt al te weten dat het weer is bewoond "maar het is nooit te koop geweest?". Nieuwe naam+dat adres, dan kan een postbode toch een voorzichtige conclusie trekken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |