Het forum voor 's werelds enige universele hobby! Snaren of toetsen, vinyl of cd, eendagsvlieg of rasartiest, op de radio of op een festival! Hier kun je al je ongebreideld enthousiasme, maar ook je weldoordachte kritische noten kwijt over muziek
2024 nadert zijn einde en dat betekent dat we ons opmaken voor de 26e editie van de Radio 2 Top 2000, het ultieme overzicht van 2000 klassiekers met eeuwigheidswaarde. Het jaar 2024 was vooral een mooi jaar op sportgebied. Onder leiding van een Sneeuwvlokje dat al een sneeuwvlokje was voor het hip werd, reikten onze jongens van Oranje tot de halve finale op het EK. Op de fiets won onze Mathieu van der Poel in Vlaanderen en Roubaix, het WK in het veld, en hij was één van de zeer weinigen die een ontsnapte Pogacar terughaalde naar het peloton, in San Remo. Op de Olympische Spelen bleken we niet alleen goed in hockey, roeien en baanwielrennen, maar ook in de atletiek en zelfs bij het Madurodambasketbal.
Er waren ook mindere ontwikkelingen. Zo is de oorlog in Oekraïne nog steeds niet beëindigd. Verderop in Israël bleef het ook ongezellig. Maar alle duizenden bommen en granaten die daar geworpen werden ten spijt, was er geen enkele geweldsdaad die zoveel emoties losmaakte als een vermeende tik tegen een Sony Handycam van Joost Klein, achter de schermen bij het Songfestival. Een feestje organiseren bleek sowieso moeilijk. Amsterdam bestaat 750 jaar, maar na een maand van uitspattingen in de hoofdstad, geldt voorlopig het credo van de plaatselijke oud-politica Nelly Frijda: "Leuk zo'n feestje, maar het geeft altijd zo'n rommel, hè."
Daarnaast hebben we na een eeuwigheid Rutte een nieuwe leider. Hij was niet de eerste keus, maar Premier Dick schoof na diverse afzeggingen door naar het Torentje. Ook in de VS werd een nieuwe president gekozen. De immer genuanceerde en bescheiden Donald Trump is terug in het Witte Huis. Het Duitse kabinet kwakkelt ondertussen ook. Dus laten we het over iets leuks gaan hebben.
Radio 2 Top 2000: Editie 2024
Op woensdag 25 december, een paar minuten na middernacht, begint de Top 2000. De trein dendert dan 7 dagen door, tot we op Oudejaarsavond rond 23:55 uur het eindstation Bohemian Rhapsody bereiken. We hebben deze keer geen extra 500, maar het gaat een bijzondere editie worden, want het geklets van Gijs Staverman zal niet meer onderbroken worden door hinderlijke intro’s. Hij is namelijk vertrokken. En er zijn nog wat veranderingen in het DJ team. Zo gaan we het jaar uit met het eigentijdse geluid van André Rieu-ontdekker Jeroen van Inkel.
Vorig jaar bleef de Top 11 van de lijst exact gelijk. Dat zal vast niet nog eens gebeuren, maar er lijkt geen dringende aanleiding voor enorme verschuivingen in de absolute top van de lijst. Er ontvielen ons dit jaar geen topnamen, met alle respect uiteraard voor Quincy Jones, Liam Payne, Def Rhymz, Sergio Mendes, Steve Harley, Melanie en nog vele anderen. In positiever nieuws hebben we onder meer Oasis (reünie), Linkin Park (nieuw werk) en ABBA (jubileum). En de liefhebber kan zich gaan verheugen op een hele serie binnenkomers in de Nederlandse taal.
Wat mag ik allemaal niet missen?
A. Stemmen. De stemweek is van 29 november t/m 6 december (15:00 uur). B. De Top 2000-Quiz: Thomas van Luyn en Leo Blokhuis doen 4 quizzen dit jaar, vanaf zondag 24 november om 20:20 uur wekelijks op NPO 3. C. De Untold Stories: Een documentairereeks met Leo Blokhuis, vanaf woensdag 27 november om 22:15 uur wekelijks op NPO 3. D. Top 2000 a gogo: De welbekende slippendrager met Diederik Ebbinge en Leo Blokhuis, vanaf 26 december dagelijks om 21:30 uur op NPO 1. E. De Top 2000 a gogo-podcast: Te beluisteren vanaf 1 december in je favoriete podcast-app, met (inderdaad) Leo Blokhuis. F. De Top 2000 zelf: Van 25 t/m 31 december 168 uur lang alle hits. G. Het Top 2000 Café: Dat is er uiteraard ook weer dit jaar. Radio 2 maakt binnenkort bekend wanneer de verplichte inschrijving opent om een uurtje mee te hossen in Hilversum.
Stemmen Dit jaar stemmen we allemaal op Gorki-Mia.
De stembussen zijn dus een week lang geopend vanaf vrijdag 29 november. Met de 500 extra van vorig jaar die staan te trappelen om op het hoogste niveau mee te doen, en de onderste ~500 van vorig jaar die moeten vrezen om eruit te vallen, kunnen we ons vooral opmaken voor een felle strijd voor de onderste regionen. Gaat nummer 1993 van vorig jaar Vitesse zich hier wel handhaven? En wordt het deze keer wel A Very Good Year voor de nummer 2036 van Frank Sinatra?
Voor degenen die nog twijfelen over welke platen ze op hun lijstje moeten zetten:
- @Cassa95 maakte zoals ieder jaar weer een analyse welke nummers er nieuw zijn op de keuzelijst: Klik - @DecoAoreste maakte een overzicht van welke goed scorende platen in alternatieve muzieklijsten nog ontbreken in de Top 2000: Klik - Wat minder serieus bedoeld maar daarom niet minder noemenswaardig; @Fred_B heeft ook dit jaar weer een Top 2000 Stemwijzer. Deze is hier te vinden: Klik
Staat ie in de top 2000? Wil jij weten of de tracks waarop jij hebt gestemd in de NPO Radio 2 Top 2000 staan? Je kunt het vanaf 10 december 12.30 uur checken via staatieindetop2000.nl
De eerste Top 2000 op Spotify: Voor degene die de allereerste Top 2000 qua songs via Spotify wil terugluisteren van #2000 naar #1: Spotify - De allereerste Top 2000 (1999)
Verder zijn er diverse andere versies van de Top 2000 op Spotify te vinden. Ook uitzendingen zelf van die eerste editie, met het gepraat van de dj's over binnengekomen faxen ( !), kun je vast wel ergens vinden.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NSFW in de Zoom:
SPOILER: NSFW!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOK!ers in beeld:
SPOILER: PippenScottie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Dagoduck
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: ArnieAlberts
SPOILER: Gretzl
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Grafische aankleding van het topic:
SPOILER: overzichtje met toepasselijke smileys
SPOILER: gifjes en afbeeldingen
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Tenzij iemand van jullie ‘Richard’ is, ben ik het er niet mee eens dat hij ‘de lijstjesman’ wordt genoemd. Er zijn er hier genoeg die die titel verdienen. https://nos.nl/video/2552(...)t-niet-hoeft-te-doen
Hij is iemand die lijstjes maakt, dus een lijstjesman. Hij is één van ons!
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
Nog een ander puntje van aandacht, dat bandjesprogramma begint weer en dat levert tegenwoordig blijkbaar ook bonussen van DBZ-achtige proporties op. Dus riemen vast. Je gunt kleine namen als Coldplay, AC/DC, Prince en Sjors natuurlijk ook wel eens wat meer straks aan het einde van het jaar:
Treasure (Bruno Mars) Someone Like Her (Adele) The Richie Experience (Lionel Richie) Yellow (Coldplay) Faith (George Michael) ACinDC (AC/DC) Kate! (Kate Bush) The Lou Rawls Experience (Lou Rawls) Guus Meeuwis Tribute Band (Guus Meeuwis) Purple Power Generation (Prince) Mr. Jones & Just In Case (Tom Jones) Dizzy Man’s Band – The Legacy (Dizzy Man’s Band) The Supremium Tribute (The Supremes)
Op zaterdag 18 januari 2025 13:48 schreef Eightyone het volgende: Daar kunnen Prince en George dan lekker van genieten, ergens onder de grond of in hun urn.
En Lou Rawls en van de Dizzy Man's Band zijn er ook al 4 dood
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Ik zou mijn tribute band dan toch wel Je Denkt Zeker Dat Dit Guus Meeuwis noemen.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Lid zijn van een Guus Meeuwis Tribute Band is wel een vrij droevige manier om de kost te verdienen. Als Guus zelf is al zozo, maar als ik die broer met die tamboerijn moest spelen, zou ik er toch eerder voor kiezen onder een brug te slapen
[..] Lid zijn van een Guus Meeuwis Tribute Band is wel een vrij droevige manier om de kost te verdienen. Als Guus zelf is al zozo, maar als ik die broer met die tamboerijn moest spelen, zou ik er toch eerder voor kiezen onder een brug te slapen
Dat is dan wel weer een goed begin van een RHCP tributeband.
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
Dan wordt het de Suus en Freek Hendrix experience.... ja, moet ook kunnen
[..] En Lou Rawls en van de Dizzy Man's Band zijn er ook al 4 dood
Weten de kijkers van die show überhaupt wie het zijn?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
Roxy Dekker wint Popprijs na jaar met vier nummer 1-hits
Roxy Dekker heeft de Popprijs 2024 gewonnen. De twintigjarige zangeres kreeg de prijs zaterdagavond uitgereikt op het festival Eurosonic Noorderslag (ESNS) in Groningen. Dekker drukte volgens de jury "in 2024 een grote stempel op de Nederlandse popmuziek. Roxy Dekker scoorde vorig jaar vier nummer 1-hits, met onder meer Sugardaddy en Industry Plant. Daarom kon de jury "simpelweg niet om het ongekende succes van de twintigjarige Amsterdamse zangeres en TikTokker heen."
De jury vindt dat Dekker als artiest "exemplarisch is voor de tijdsgeest binnen de popmuziek". "Via TikTok en Instagram wist Dekker grote groepen mensen te bereiken. Als geen ander weet ze in zelfgeschreven Nederlandstalige liedjes de tijdgeest te vangen met scherpe, humoristische teksten. Daarin neemt ze vol zelfspot en relativering haar eigen generatie op de korrel."
Dekker noemde het "echt niet normaal" dat ze heeft gewonnen. "Ik ben zo blij dat mensen enthousiast zijn", zei Dekker nadat ze de prijs had gekregen. "Dit is zo bijzonder, al helemaal omdat ik hier precies een jaar geleden ook stond. Toen stond ik op de allerkleinste stage van ESNS. Nu sta ik er weer, maar met de Popprijs!"
De Popprijs is een van de meest prestigieuze muziekprijzen van Nederland en werd dit jaar voor de 38e keer uitgereikt. De prijs gaat ieder jaar naar een artiest of band die het afgelopen jaar de belangrijkste bijdrage heeft geleverd aan de Nederlandse popmuziek. Een jury van muziekkenners kiest elk jaar de winnaar. Dekker ontvangt een beeld van kunstenaar Theo Mackaay en een cheque van 10.000 euro.
De afgelopen jaren mochten Joost Klein (2023), Goldband (2022) en DI-RECT (2021) de award in ontvangst nemen. Eerder wonnen onder meer Martin Garrix (2016), Anouk (2001) en Herman Brood (1989) de Popprijs.
Dekker won in november ook een MTV Europe Music Award voor Best Dutch Act. Haar single Sugardaddy was in 2024 het meest gestreamde liedje in Nederland."
Dat hoeft niet meteen, Joost staat er ook in door zijn ESF-deelname en niets anders
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
De worp voor dit weekend, daar moeten jullie het weer even mee doen. De Spotifyplaylist is bijgewerkt, speciaal voor mensen die blue monday willen verblijden met 376 tophits.
4500 Ed Sheeran & Justin Bieber - I Don't Care
Ed en Justin, de namen alleen al zijn voldoende voor een hit. Ed had al eerder voor Justin geschreven, maar nu zingt ie ook mee. Het zorgt voor een van de minder vervelende Bieber-songs, daarmee komt ie niet verder dan dit. Justin zijn status was weer een beetje passé toen dit een hit werd - je vraagt je toch af waarom dit de Top 2000 haalde en niet Blow, want iedere scheet met Chris Stapleton staat erin. In ieder geval, dit is gewoon een willekeurig hitje waarop Ed zeker niet excelleert. In 2020 en 2021 stond dit er in.
4499 Sid Vicious - My Way
My Way is een iconisch nummer, met de bewerking van Paul Anka die door Frank Sinatra tot wereldhit werd gekroond. Pas na de dood van de originele schrijver, ene Claude François, was de weg vrij voor een aantal artiesten om het nummer op te nemen. Daarbij deze ontzettend lelijke versie van Sid Vicious, die gewoon begint als een lelijke cover en er daarna nog wat gitaren in ramt. Overbodig, rommelig, niet interessant. Dit stond er alleen in 2000 op, maar wel op plaats 761. Behoorlijk hoog voor een eenmalige deelname.
4498 Tina Turner - Let's Stay Together
Nog een op zichzelf interessante artiest met een matige cover van een puike song. Met Let's Stay Together is helemaal niks mis. Maar in deze versie komt het niet echt bij me binnen en vind ik Tina er ook niet heel lekker uitkomen. Jammer, van deze combi verwacht ik meer. Toch plaveide dit nummer de weg naar successen in de jaren 80 voor Tina. In 2007 stond dit nummer op 1981.
SPOILER: 4497-4476
Op zondag 19 januari 2025 10:17 schreef Mexicanobakker het volgende: De worp voor dit weekend, daar moeten jullie het weer even mee doen. De Spotifyplaylist is bijgewerkt, speciaal voor mensen die blue monday willen verblijden met 376 tophits.
Ed en Justin, de namen alleen al zijn voldoende voor een hit. Ed had al eerder voor Justin geschreven, maar nu zingt ie ook mee. Het zorgt voor een van de minder vervelende Bieber-songs, daarmee komt ie niet verder dan dit. Justin zijn status was weer een beetje passé toen dit een hit werd - je vraagt je toch af waarom dit de Top 2000 haalde en niet Blow, want iedere scheet met Chris Stapleton staat erin. In ieder geval, dit is gewoon een willekeurig hitje waarop Ed zeker niet excelleert. In 2020 en 2021 stond dit er in.
My Way is een iconisch nummer, met de bewerking van Paul Anka die door Frank Sinatra tot wereldhit werd gekroond. Pas na de dood van de originele schrijver, ene Claude François, was de weg vrij voor een aantal artiesten om het nummer op te nemen. Daarbij deze ontzettend lelijke versie van Sid Vicious, die gewoon begint als een lelijke cover en er daarna nog wat gitaren in ramt. Overbodig, rommelig, niet interessant. Dit stond er alleen in 2000 op, maar wel op plaats 761. Behoorlijk hoog voor een eenmalige deelname.
Nog een op zichzelf interessante artiest met een matige cover van een puike song. Met Let's Stay Together is helemaal niks mis. Maar in deze versie komt het niet echt bij me binnen en vind ik Tina er ook niet heel lekker uitkomen. Jammer, van deze combi verwacht ik meer. Toch plaveide dit nummer de weg naar successen in de jaren 80 voor Tina. In 2007 stond dit nummer op 1981.
Als Luv het 'hoogtepunt' van het blokje is, weet je wel hoe slecht dit was.
[..] Als Luv het 'hoogtepunt' van het blokje is, weet je wel hoe slecht dit was.
Die is sowieso al een hoogtepunt omdat n00bie aanwezig was bij de clipopname
Bij Dance the night away moet ik altijd aan de linedancedemogroep (zo heette die club bejaarden echt, destijds) van mijn opa denken. Het maakt die muziek niet minder slecht, maar als ik de eerste twee tonen hoor lig ik alweer over de grond te rollen van het lachen. Fijn dat dat weer even opgerakeld werd.
Ik snap de populariteit van Dance the night.. in die tijd wel. Skapunk met toeters a la Save Ferris was toen populair en Chris Isaak ook. En zoveel scheelt het ook weer niet met een Fastball uit die tijd.
Frank Duval kennen we ook goed door de muziek uit krimiseries als Derrick en Der Alte.
Op zondag 19 januari 2025 10:54 schreef n00biedoobiedoo het volgende: Ik snap de populariteit van Dance the night.. in die tijd wel. Skapunk met toeters a la Save Ferris was toen populair en Chris Isaak ook. En zoveel scheelt het ook weer niet met een Fastball uit die tijd.
Frank Duval kennen we ook goed door de muziek uit krimiseries als Derrick en Der Alte.
Ik weet niet zo goed welke krimis we in Nederland kennen, dus dat is een goede aanvulling
Het is wel een tegenvaller dat Horst Tappert een SS-er bleek, want die Derrick-tune is van een hoger niveau dan Pokemon en Chump Change. Pistool tegen het hoofd (heeft Horst vast wel eens gedaan) zou ik daar wel op kunnen stemmen.
Op zondag 19 januari 2025 10:17 schreef Mexicanobakker het volgende: De worp voor dit weekend, daar moeten jullie het weer even mee doen. De Spotifyplaylist is bijgewerkt, speciaal voor mensen die blue monday willen verblijden met 376 tophits.
Daar zeg je wat. Waarom haalde I Don't Care in de categorie Edje de lijst in 2020 en niet Blow. Die laatste zou in deze lijst top 1500 materiaal zijn geweest
Remember the jester that showed you tears The script for tears
Op zondag 19 januari 2025 10:54 schreef n00biedoobiedoo het volgende: Ik snap de populariteit van Dance the night.. in die tijd wel. Skapunk met toeters a la Save Ferris was toen populair en Chris Isaak ook. En zoveel scheelt het ook weer niet met een Fastball uit die tijd.
Zoiets als Dance The Night Away vind ik ook wel de ultieme muziek van Radio 2 zo in de laatste jaren voor de Top 2000. Toen het met een meer vaste programmering was geprofessionaliseerd, en bijvoorbeeld ook de carnavalsmuziek in de ban was gedaan. Maar het moest ook op een zender zonder enige scherpe randjes wel een beetje gezellig, en je kon daar ook niet elk uur Diana Ross ofzo voor inzetten, dus dan was dit geluid ideaal.
Ik ben het voor een keertje met de volledige lijst eens! Al zitten er een paar guilty pleasures tussen.
[..] Zoiets als Dance The Night Away vind ik ook wel de ultieme muziek van Radio 2 zo in de laatste jaren voor de Top 2000. Toen het met een meer vaste programmering was geprofessionaliseerd, en bijvoorbeeld ook de carnavalsmuziek in de ban was gedaan. Maar het moest ook op een zender zonder enige scherpe randjes wel een beetje gezellig, en je kon daar ook niet elk uur Diana Ross ofzo voor inzetten, dus dan was dit geluid ideaal.
Wellicht, ik luisterde destijds geen R2, maar hij werd ook grijsgedraaid op clipzenders als TMF en The Box toen.
[..] Daar zeg je wat. Waarom haalde I Don't Care in de categorie Edje de lijst in 2020 en niet Blow. Die laatste zou in deze lijst top 1500 materiaal zijn geweest
De kracht van de Chris wordt wel ietsje groter gemaakt hier, die scoort 3/9 momenteel. Volgend jaar misschien eentje extra in de lijst maar dan moeten ze wel heel hard Dua.
Dance the night away valt voor mij in de categorie muziek die op zich niet slecht is, maar wel in mijn irritatiezone zit. Daarin vallen bijvoorbeeld ook John Farnham en Mr. Mister.
Van Luv' kan ik me levendig voorstellen dat die muziek constant voorbij kwam op kermissen en braderiën in de jaren net voor m'n geboorte. Het schreeuwt voorjaar, niks-aan-de-hand, lekker losgaan, enzovoort.
De dames leken zelf ook op sommige 'lekkere wijven'-schilderingen op wat oudere kermisattracties.
En:
quote:
Hoe vertel je iemand dat zijn carrière voorgoed kapot is?
Op zondag 19 januari 2025 12:05 schreef Eightyone het volgende: Van Luv' kan ik me levendig voorstellen dat die muziek constant voorbij kwam op kermissen en braderiën in de jaren net voor m'n geboorte. Het schreeuwt voorjaar, niks-aan-de-hand, lekker losgaan, enzovoort.
De dames leken zelf ook op sommige 'lekkere wijven'-schilderingen op wat oudere kermisattracties.
En: [..] Hahaha.
Als jouw usernaam je geboortejaar is kan ik dat beamen
Bij de ouwe botsauto's vroeger waren er schilderingen van iig Boney M. dus Luv' zou er zomaar bijgezeten kunnen hebben.
Noh, ik vond De Waarheid juist één van Marco's betere platen. Juist tekstueel gezien was t een niveautje hoger dan de standaard Ewbank-bagger en muzikaal bouwt t goed op naar een sterke climax. Natuurlijk, dat trucje was al eerder gebruikt voor Margherita, maar kwalitatief gezien valt t echt nog wel mee.
Verder hoeven Laugh About It en Sweet Goodbyes (één van de betere van Perzik) niet zo laag voor mij. En in t vorige blok The Devil Went Down to Georgia (ooit zelfs op gestemd). Maar goed, over smaak valt niet te twisten.
Op zondag 19 januari 2025 14:02 schreef LekkerWeertje het volgende: Noh, ik vond De Waarheid juist één van Marco's betere platen. Juist tekstueel gezien was t een niveautje hoger dan de standaard Ewbank-bagger en muzikaal bouwt t goed op naar een sterke climax. Natuurlijk, dat trucje was al eerder gebruikt voor Margherita, maar kwalitatief gezien valt t echt nog wel mee.
Verder hoeven Laugh About It en Sweet Goodbyes (één van de betere van Perzik) niet zo laag voor mij. En in t vorige blok The Devil Went Down to Georgia (ooit zelfs op gestemd). Maar goed, over smaak valt niet te twisten.
Zo is het, al houdt het het topic nu wel leuk actief natuurlijk. Ik ben het ook wel geregeld eens met Mexi, maar hij heeft ook allang de wat mij betreft beste Ed Sheeran en Blof-noteringen doorheen gejaagd. En dat terwijl Ramaya maar op zich laat wachten
Ed en Blof halen moeiteloos het bovenste kwart met meer dan 1 nummer, maar zo blijkt maar weer dat ieders visie anders is.
Wat is jullie mening over die van Paul Anka trouwens?
Pff, pijnlijk blokje weer hoor @Mexicanobakker . Een prima nummertje van Marco, tweemaal Coldplay, en dat zijn dan nog niet eens de nummers die in mijn top 1000 staan, want daar hebben we er ditmaal drie van. Ten eerste Last Christmas, dat vind ik absoluut geen storend nummer, je hoort hem natuurlijk wel heel vaak in december maar ik vind het altijd wel een mooi sfeertje creëren. Dan Sweet Goodbyes, een eenvoudig popnummer maar wel met een hele mooie en gevoelige tekst waar ik wel wat mee kan. Tot slot Domino van onze zuiderburen, die kan ik het minst volgen denk ik, Clouseau is sowieso wel wat onderschat naar mijn mening. Verder vind ik Dance The Night Away en Laugh About It nog wel aardig, die zouden ergens in de hogere middenmoot staan bij mij gok ik.
Met Auto Vliegtuug zit er ook zoals al besproken eentje tussen die wat mij betreft veel te hoog staat, die zou ik zelfs bij de onderste 20 zetten denk ik. Waar ik het wél mee eens ben in dit blokje is denk ik René Froger, inderdaad wel soort van lollig maar ook wel erg matig, BZN (tsja), en Katie Melua, geen totale oortering maar wel echt slappe thee met slappe cake. Geschikt voor bruiloften met een begrafenissfeertje van mensen die je heel vaagjes kent. Die Paul Anka heb ik trouwens net even geluisterd en ken ik ook vaagjes, die staat hier ook wel prima ja.
We zitten alweer op 19 nummers die Mex heel kut en ik heel tof vind, dus even weer een overzichtje:
The Kelly Family – Who'll Come With Me (David's Song) [4826 / 468] City to City – The Road Ahead [4769 / 88] Will and the People – Lion in the Morning Sun [4738 / 925] The Script feat. Will-i-am – Hall of Fame [4699 / 548] Wes – Alane [4693 / 441] Tones And I – Dance Monkey [4678 / 733] Niels Geusebroek – Take Your Time Girl [4656 / 266] Major Lazer & DJ Snake ft. MØ – Lean On [4639 / 424] Armin van Buuren – This Is What It Feels Like [4638 / 999] Snelle – Reünie [4601 / 357] Passenger – Let Her Go [4590 / 179] The Script – If You Could See Me Now [4589 / 247] Black Eyed Peas – I Gotta Feeling [4568 / 793] Coldplay & Avicii – A Sky Full of Stars [4545 / 721] De Kast – In Nije Dei [4535 / 418] Liquido – Narcotic [4513 / 116] Wham – Last Christmas [4495 / 700] Krezip – Sweet Goodbyes [4491 / 350] Clouseau – Domino [4487 / 751]
Ik houd deze lijst bij tot we bij 4351 zijn denk ik, dan hebben we de onderste 500 gehad en zitten we dus officieel niet meer in de lagere regionen
Op zondag 19 januari 2025 16:01 schreef DecoAoreste het volgende: ...Katie Melua, geen totale oortering maar wel echt slappe thee met slappe cake. Geschikt voor bruiloften met een begrafenissfeertje van mensen die je heel vaagjes kent.
Zo'n bruiloft waar je de scheiding meteen al aan ziet komen.
Bon Gepakt hoger dan Last Christmas, koekoek! Dat is nogal een hete take. Last Christmas is zeker grijs gedraaid, maar muzikaal gezien echt 100x beter.
Verder moet ik als Limburger 'Auto Vliegtuug' hier even verdedigen. Ik begrijp dat de tekst van het refrein simpel overkomt, maar de compositie als geheel vind ik gewoon mooi in elkaar zitten. En de songtekst vanuit het perspectief van iemand die in het vliegtuig zit en de wereld onder zich aanschouwt, vind ik nog wel aardig bedacht. Maar goed, 100% objectief ben ik natuurlijk niet.
De nummers van Phil Collins, Racoon en Krezip staan wat mij betreft ook te laag.
Ik vind Can't Stop Loving You ook inderdaad een vrij matige van Phil. Phil te zoetsappig. Last Christmas zo laag ben ik het ook niet zo mee eens. Grijsgedraaid ja, maar wel gewoon een mooi nummer. Verder kan ik me er wel in vinden.
"Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."
Zitten hier die tribute to the bands terug te kijken. Als die Bruno Mars tribute zo blijft presteren, dan zal de echte daar wel van gaan profiteren in de T2000. Die gast kan wel zingen.
Ik zat vandaag wat op Spotify te klooien en kwam bij een nummer wat ik hier vaak zou kunnen typeren als kitsch, Disneysprookjes-/musicalmuziek, met een beltende zangeres en ook nog eens een cover van een mooi nummer. Kortom, alle reden om het kut te vinden. Helaas, n00bie kreeg natte ogen. Dus die zit in de overgang.
Het ging om NetherLands van Dan Fogelberg, tijden geleden in de Top 2000, op een tributealbum gedaan door Donna Summer. Man, wat een zangeres was dat.
Sorry, moest ik even kwijt
Nether Lands is top en Donna is top, geen verrassing hoor!