quote:Op zondag 19 januari 2025 10:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
De worp voor dit weekend, daar moeten jullie het weer even mee doen. De Spotifyplaylist is bijgewerkt, speciaal voor mensen die blue monday willen verblijden met 376 tophits.
4500 Ed Sheeran & Justin Bieber - I Don't Care
Ed en Justin, de namen alleen al zijn voldoende voor een hit. Ed had al eerder voor Justin geschreven, maar nu zingt ie ook mee. Het zorgt voor een van de minder vervelende Bieber-songs, daarmee komt ie niet verder dan dit. Justin zijn status was weer een beetje passé toen dit een hit werd - je vraagt je toch af waarom dit de Top 2000 haalde en niet Blow, want iedere scheet met Chris Stapleton staat erin. In ieder geval, dit is gewoon een willekeurig hitje waarop Ed zeker niet excelleert. In 2020 en 2021 stond dit er in.
4499 Sid Vicious - My Way
My Way is een iconisch nummer, met de bewerking van Paul Anka die door Frank Sinatra tot wereldhit werd gekroond. Pas na de dood van de originele schrijver, ene Claude François, was de weg vrij voor een aantal artiesten om het nummer op te nemen. Daarbij deze ontzettend lelijke versie van Sid Vicious, die gewoon begint als een lelijke cover en er daarna nog wat gitaren in ramt. Overbodig, rommelig, niet interessant. Dit stond er alleen in 2000 op, maar wel op plaats 761. Behoorlijk hoog voor een eenmalige deelname.
4498 Tina Turner - Let's Stay Together
Nog een op zichzelf interessante artiest met een matige cover van een puike song. Met Let's Stay Together is helemaal niks mis. Maar in deze versie komt het niet echt bij me binnen en vind ik Tina er ook niet heel lekker uitkomen. Jammer, van deze combi verwacht ik meer. Toch plaveide dit nummer de weg naar successen in de jaren 80 voor Tina. In 2007 stond dit nummer op 1981.Daar zeg je wat. Waarom haalde I Don't Care in de categorie Edje de lijst in 2020 en niet Blow. Die laatste zou in deze lijst top 1500 materiaal zijn geweestSPOILER: 4497-4476Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Remember the jester that showed you tears
The script for tears
Zoiets als Dance The Night Away vind ik ook wel de ultieme muziek van Radio 2 zo in de laatste jaren voor de Top 2000. Toen het met een meer vaste programmering was geprofessionaliseerd, en bijvoorbeeld ook de carnavalsmuziek in de ban was gedaan. Maar het moest ook op een zender zonder enige scherpe randjes wel een beetje gezellig, en je kon daar ook niet elk uur Diana Ross ofzo voor inzetten, dus dan was dit geluid ideaal.quote:Op zondag 19 januari 2025 10:54 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik snap de populariteit van Dance the night.. in die tijd wel. Skapunk met toeters a la Save Ferris was toen populair en Chris Isaak ook. En zoveel scheelt het ook weer niet met een Fastball uit die tijd.
Frank Duval kennen we ook goed door de muziek uit krimiseries als Derrick en Der Alte.
Wellicht, ik luisterde destijds geen R2, maar hij werd ook grijsgedraaid op clipzenders als TMF en The Box toen.quote:Op zondag 19 januari 2025 11:45 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Zoiets als Dance The Night Away vind ik ook wel de ultieme muziek van Radio 2 zo in de laatste jaren voor de Top 2000. Toen het met een meer vaste programmering was geprofessionaliseerd, en bijvoorbeeld ook de carnavalsmuziek in de ban was gedaan. Maar het moest ook op een zender zonder enige scherpe randjes wel een beetje gezellig, en je kon daar ook niet elk uur Diana Ross ofzo voor inzetten, dus dan was dit geluid ideaal.
De kracht van de Chris wordt wel ietsje groter gemaakt hier, die scoort 3/9 momenteel. Volgend jaar misschien eentje extra in de lijst maar dan moeten ze wel heel hard Dua.quote:Op zondag 19 januari 2025 11:35 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Daar zeg je wat. Waarom haalde I Don't Care in de categorie Edje de lijst in 2020 en niet Blow. Die laatste zou in deze lijst top 1500 materiaal zijn geweest
Hahaha.quote:Hoe vertel je iemand dat zijn carrière voorgoed kapot is?
Als jouw usernaam je geboortejaar is kan ik dat beamenquote:Op zondag 19 januari 2025 12:05 schreef Eightyone het volgende:
Van Luv' kan ik me levendig voorstellen dat die muziek constant voorbij kwam op kermissen en braderiën in de jaren net voor m'n geboorte. Het schreeuwt voorjaar, niks-aan-de-hand, lekker losgaan, enzovoort.
De dames leken zelf ook op sommige 'lekkere wijven'-schilderingen op wat oudere kermisattracties.
En:
[..]
Hahaha.
Zo is het, al houdt het het topic nu wel leuk actief natuurlijk.quote:Op zondag 19 januari 2025 14:02 schreef LekkerWeertje het volgende:
Noh, ik vond De Waarheid juist één van Marco's betere platen. Juist tekstueel gezien was t een niveautje hoger dan de standaard Ewbank-bagger en muzikaal bouwt t goed op naar een sterke climax. Natuurlijk, dat trucje was al eerder gebruikt voor Margherita, maar kwalitatief gezien valt t echt nog wel mee.
Verder hoeven Laugh About It en Sweet Goodbyes (één van de betere van Perzik) niet zo laag voor mij. En in t vorige blok The Devil Went Down to Georgia (ooit zelfs op gestemd). Maar goed, over smaak valt niet te twisten.
Zo'n bruiloft waar je de scheiding meteen al aan ziet komen.quote:Op zondag 19 januari 2025 16:01 schreef DecoAoreste het volgende:
...Katie Melua, geen totale oortering maar wel echt slappe thee met slappe cake. Geschikt voor bruiloften met een begrafenissfeertje van mensen die je heel vaagjes kent.
Is dat niet nagenoeg elke bruiloft?quote:Op zondag 19 januari 2025 16:21 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Zo'n bruiloft waar je de scheiding meteen al aan ziet komen.
quote:Op zondag 19 januari 2025 10:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
De worp voor dit weekend, daar moeten jullie het weer even mee doen. De Spotifyplaylist is bijgewerkt, speciaal voor mensen die blue monday willen verblijden met 376 tophits.
4500 Ed Sheeran & Justin Bieber - I Don't Care
Ed en Justin, de namen alleen al zijn voldoende voor een hit. Ed had al eerder voor Justin geschreven, maar nu zingt ie ook mee. Het zorgt voor een van de minder vervelende Bieber-songs, daarmee komt ie niet verder dan dit. Justin zijn status was weer een beetje passé toen dit een hit werd - je vraagt je toch af waarom dit de Top 2000 haalde en niet Blow, want iedere scheet met Chris Stapleton staat erin. In ieder geval, dit is gewoon een willekeurig hitje waarop Ed zeker niet excelleert. In 2020 en 2021 stond dit er in.
4499 Sid Vicious - My Way
My Way is een iconisch nummer, met de bewerking van Paul Anka die door Frank Sinatra tot wereldhit werd gekroond. Pas na de dood van de originele schrijver, ene Claude François, was de weg vrij voor een aantal artiesten om het nummer op te nemen. Daarbij deze ontzettend lelijke versie van Sid Vicious, die gewoon begint als een lelijke cover en er daarna nog wat gitaren in ramt. Overbodig, rommelig, niet interessant. Dit stond er alleen in 2000 op, maar wel op plaats 761. Behoorlijk hoog voor een eenmalige deelname.
4498 Tina Turner - Let's Stay Together
Nog een op zichzelf interessante artiest met een matige cover van een puike song. Met Let's Stay Together is helemaal niks mis. Maar in deze versie komt het niet echt bij me binnen en vind ik Tina er ook niet heel lekker uitkomen. Jammer, van deze combi verwacht ik meer. Toch plaveide dit nummer de weg naar successen in de jaren 80 voor Tina. In 2007 stond dit nummer op 1981.Bon Gepakt hoger dan Last Christmas, koekoek! Dat is nogal een hete take. Last Christmas is zeker grijs gedraaid, maar muzikaal gezien echt 100x beter.SPOILER: 4497-4476Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder moet ik als Limburger 'Auto Vliegtuug' hier even verdedigen. Ik begrijp dat de tekst van het refrein simpel overkomt, maar de compositie als geheel vind ik gewoon mooi in elkaar zitten. En de songtekst vanuit het perspectief van iemand die in het vliegtuig zit en de wereld onder zich aanschouwt, vind ik nog wel aardig bedacht. Maar goed, 100% objectief ben ik natuurlijk niet.
De nummers van Phil Collins, Racoon en Krezip staan wat mij betreft ook te laag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |